leuk_he schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:18:
[...]
Kabel erin. In setup moet bij netwerk cable DHCP(fixed kan ook, maar dan moet je een idee hebben wat in te vullen) . Blijf van PPPOE af.
Of gebruik je een wireless dongle?
Ik zal het even kort uitleggen:MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:05:
[...]
Klop is handmatig een IP in? Als je niet weet wat je moet invullen dan moet je het laten weten.
Ik heb een Mede8er 400 mini gekocht. Ik wil hem op het netwerk aansluiten door hem te vinden met me Netgear router (wired). Het lijkt alsof de mediaspeler geen DHCP krijgt toegekend. Ik heb alles in het netwerk vanaf het modem tot switch tot router in die volgorde gereset.
Ik kan twee keuzes maken: DHCP IP (Auto)
FIX IP (Handmatig)
Bij de eerste optie moet ik alleen een IP-adres DNS Server invullen en daar vul in 192.168.1.1(lijkt me goed?) en dan druk ik op ok. Ik krijg dan DHCP niet gereed en Kan geen IP verkrijgen. Wel geeft ie een IP-adres aan met een *. Dat is volgens mij het IP-adres van de mediaspelers zelf in het netwerk.
Daar heb ik niet echt het idee wat ik precies in moet vullen. Ik heb zelf ingelogd in de Netgearrouter, maar daar zie ik meerdere dingen staan. Hij ziet hem wel staan als Wired Attached Device.
Ook heb ik al verschillende kabels gebruikt en daar ligt het niet aan. Sommige in de Xbox gestopt en daar werkte het prima. Ook geprobeerd de instellingen over te nemen uit de xbox, maar tevergeefs. Wie kan mij verder helpen met het handmatig invoeren van de gegevens en waar ik deze kan opvragen/vinden? Of is er een andere oplossing voor wat ik fout doe.
Beetje jammer dit allemaal, ben best handig met computers en dingen installeren, maar ben nu al 2 dagen aan het kloten!

Ik draai trouwens firmware V4 beta 5. Onder 3.0.4 lukte het ook niet.
Internettijd en internetradio doen het prima, heel raar. Maar ik wil hem als groep in op me MacBook zien en films van streamen!
Update:
Het is me gelukt om via me MacBook te streamen en de aangesloten Harddisk op de Mede8er te benaderen. Via Finder, dan Command + K en dan IP-adres van je speler invoeren. Wel moet de optie Samba Sharing bij Delen in je voorkeuren staan aangevinkt en NAS-modus aan.
DHCP Niet Verkregen blijft staan, maar alle opties werken stabiel. Misschien een bug?
Verder een heerlijk apparaat en ik raad iedereen aan om YAMJ te gebruiken. Het is even lastig in het begin, maar de uitleg in het Nederlands van de Mede8er site werkt perfect.
[ Voor 19% gewijzigd door rvd50 op 26-12-2010 01:05 ]
R.D50