Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

leuk_he schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:18:
[...]

Kabel erin. In setup moet bij netwerk cable DHCP(fixed kan ook, maar dan moet je een idee hebben wat in te vullen) . Blijf van PPPOE af.

Of gebruik je een wireless dongle?
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:05:
[...]

Klop is handmatig een IP in? Als je niet weet wat je moet invullen dan moet je het laten weten.
Ik zal het even kort uitleggen:

Ik heb een Mede8er 400 mini gekocht. Ik wil hem op het netwerk aansluiten door hem te vinden met me Netgear router (wired). Het lijkt alsof de mediaspeler geen DHCP krijgt toegekend. Ik heb alles in het netwerk vanaf het modem tot switch tot router in die volgorde gereset.

Ik kan twee keuzes maken: DHCP IP (Auto)
FIX IP (Handmatig)

Bij de eerste optie moet ik alleen een IP-adres DNS Server invullen en daar vul in 192.168.1.1(lijkt me goed?) en dan druk ik op ok. Ik krijg dan DHCP niet gereed en Kan geen IP verkrijgen. Wel geeft ie een IP-adres aan met een *. Dat is volgens mij het IP-adres van de mediaspelers zelf in het netwerk.

Daar heb ik niet echt het idee wat ik precies in moet vullen. Ik heb zelf ingelogd in de Netgearrouter, maar daar zie ik meerdere dingen staan. Hij ziet hem wel staan als Wired Attached Device.

Ook heb ik al verschillende kabels gebruikt en daar ligt het niet aan. Sommige in de Xbox gestopt en daar werkte het prima. Ook geprobeerd de instellingen over te nemen uit de xbox, maar tevergeefs. Wie kan mij verder helpen met het handmatig invoeren van de gegevens en waar ik deze kan opvragen/vinden? Of is er een andere oplossing voor wat ik fout doe.

Beetje jammer dit allemaal, ben best handig met computers en dingen installeren, maar ben nu al 2 dagen aan het kloten! 8)7

Ik draai trouwens firmware V4 beta 5. Onder 3.0.4 lukte het ook niet.
Internettijd en internetradio doen het prima, heel raar. Maar ik wil hem als groep in op me MacBook zien en films van streamen!

Update:

Het is me gelukt om via me MacBook te streamen en de aangesloten Harddisk op de Mede8er te benaderen. Via Finder, dan Command + K en dan IP-adres van je speler invoeren. Wel moet de optie Samba Sharing bij Delen in je voorkeuren staan aangevinkt en NAS-modus aan.
DHCP Niet Verkregen blijft staan, maar alle opties werken stabiel. Misschien een bug?

Verder een heerlijk apparaat en ik raad iedereen aan om YAMJ te gebruiken. Het is even lastig in het begin, maar de uitleg in het Nederlands van de Mede8er site werkt perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door rvd50 op 26-12-2010 01:05 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

rodian50 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:16:

Ik kan twee keuzes maken: DHCP IP (Auto)

Bij de eerste optie moet ik alleen een IP-adres DNS Server invullen en daar vul in 192.168.1.1
DNS dan gewoon leeglaten, dat is automatich in meeste dhcp implementaties.
De tweede optie is handmatig alles invullen.

IP-Adres: 192.168.1.5
Subnetmasker: 255.255.255.0
Std. gateway: 192.168.1.1
IP-adres DNS server. 127.0.0.1 (?) Deze krijg je toch van je provider, 2 stuks en dan toch gewoon de 1e nemen?.
Ip adres moet uniek zijn he? niet gebruikt door een ander apparaat in je netwerk.
DNS kun je de netgear weer voor opgeven, 192.168.1.1 waarschijnlijk. DNS van je provider werkt ook.

Ik hoop dat de wel de v4beta5 van de m400 hebt gebruikt (geen idee of je die van de m500 in de m4 00 krijgt)

En dan vooral trouble shooten vanaf de PC, of het apparaat in de netgear zichtbaar is en of je het vanaf de PC kunt pingen.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 25-12-2010 17:52 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Ik ben sinds kort in het bezit van een mede8er mini.
Wanneer ik een film wil kijken ga ik achtereenvolgens naar:
Media keuze - netwerk - werkgroep - nas - public - Mijn video's

Ik vind dit nogal omslachtig om elke keer wanneer ik de mede8er aanzet in te voeren.
Is het mogelijk om direct na het kiezen van netwerk de inhoud van m'n hd te zien.
Dus bij Films de inhoud van de map Mijn video's op mijn NAS, bij Muziek de inhoud van mijn muziek map..
De volgende tabbladen staan bovenin, Alles/Muziek/Foto/Films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389490

Halo Ik heb nu net die med8er 500 gekocht. Heb ik gelijk 1 vraag Hoe kan ik snel een nummer op alphabet zoeken in mijn nu pas 200G music op de interne hd

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit alleen mogelijk is in de V4 beta (momenteel V4 Beta 06) icm met de videowall.

Dmv de videowall kun je 'shortcuts' maken naar bepaalde mappen (durf alleen niet te zeggen of dit onafhankelijk van het medium : HD, USB, NAS is)

Met een interne HD lukt het me dus om via de videowall rechtstreeks naar de map Movies op de HD te gaan.
JSI schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:10:
Dit zijn media filters een geen shortcuts. Dus muziek alleen maar mp3 en alle andere muziek extenies laten zien, bij foto alleen jpg etc.

[ Voor 25% gewijzigd door o0SmOkE0o op 30-12-2010 04:28 ]

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik ga deze waarschijnlijk kopen. Vindt het wel jammer dat er maar 2TB in kan max.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Mja, dat vond ik ook. Maar het is niet handig dat je maar 100mbit hebt. Je kan beter gewoon een NAS fiksen met GBit waar je een paar HD's in hangt.

Anoniem: 389740

ik speelde vaak mkv files af met een ondertiteling erin gebakken als het ware.
maar het lijkt erop dat je dan dus alleen ondertitels + geluid krijgt (terwijl de computer wel gewoon beeld geeft)
iemand enig idee of dit ook met deze speler is op te lossen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 389740 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:01:
ik speelde vaak mkv files af met een ondertiteling erin gebakken als het ware.
maar het lijkt erop dat je dan dus alleen ondertitels + geluid krijgt (terwijl de computer wel gewoon beeld geeft)
iemand enig idee of dit ook met deze speler is op te lossen?
Ik ken maar 2 problemen in dit verband:
-Als er geen audio stream in de mkv zit wordt de text stream ook niet afgespeeld (dit is echt zeldzaam)
-Voor v4beta5 kan de mede8ter geen mkv met compressed headers goed aan. Dan worden ook niet alle streams afgespeeld. bij oudere firmwares kun je de mkv dan door mkWDclean halen

In andere gevallen kan het nuttig zijn dit op het mede8ter forum te posten. Evt met mediainfo laten zien welke streams er in de mkv zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 30-12-2010 19:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 09:06
Ben zelf een tijdje in bezit van de 400mini...ben positief verrast over het apparaat..
Wel een tijdje zoet geweest om hem aan mijn synology nas te koppelen maar dat werkt nu allemaal perfect.

Alleen jammer dat de audio output niet en via hmdi en via de optische output kan..voor zover ik het zie is het de een of de andere?? maar dat kan ook aan mij liggen..

Ik heb voor de gelegeheid ook een Mede8er MED400X mini topic gestart...

[ Voor 7% gewijzigd door tiesvts op 31-12-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
Ik de OP staat de volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.mygoodies.co.za/catalog/images/products/audio-tv--home-theater/computer-office--home/mede8er-med500x-multimedia-player-no-hdd-3.jpg

Dat ziet er goed uit. Nu heb ik begrepen dat je zelf een afbeelding moet neerzetten in de folder van de film, omdat mede8er geen verbinding maakt met bv. imdb. Hoe zit dat met de rest van de data? Moet je zelf het jaar, de score, de samenvatting, de genres, de acteurs etc. invoeren?

Hoe gaat mede8er om met films in twee delen? Ik heb af en toe downloads met cd1 en cd2. Speelt mede8er automatisch door na het eind van cd1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29
Heel dat scherm wat je ziet is een afbeelding, dus ook de tekst. Deze kun je oproepen door op de afstandsbediening op "A/B" te drukken. Als je in elke map een afbeelding hebt, dan kun je met de afstandsbediening er door heen scrollen. Mappen zonder afbeelding slaat hij dan ook over.
In de nieuwe beta firmwares zit de videowall. Die heeft wat meer mogelijkheden qua afbeeldingen.

Ik wilde een tijdje geleden mijn Mede8er "inruilen" voor een Popcorn Hour. Echter heb ik me bedacht, zo veel voegt die Popcorn Hour niet doet, de Mede8er speelt ook alles af wat ik wil...

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 01-01-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb het volgende probleem. Heb .avi files op mijn mac staan die ik via deze mediaspeler wil afspelen. Echter zodra ik dat via het netwerk doe, wifi n netwerk, dan krijg ik als beeld groene blokjes. Wel geluid. MKV's etc doet hij prima maar avi's lijkt hij niet te willen doen. Iemand enig idee hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Compuhair schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:04:

Hoe gaat mede8er om met films in twee delen? Ik heb af en toe downloads met cd1 en cd2. Speelt mede8er automatisch door na het eind van cd1?
Je moet je maar eens goed inlezen in YAMj . Hij zet in een folder 2 plaatjes. de naam van de film wordt door de foldernaam of filenaam bepaald, dus niet de inhoud van de film. Je moet dus heel nauwkeurig zijn in je files namen geven.
DaannO schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:08:
Wel geluid. MKV's etc doet hij prima maar avi's lijkt hij niet te willen doen. Iemand enig idee hoe of wat?
Doet hij het op harde schijf wel, dan zou jouw wifi niet snel genoeg kunnen zijn? En anders zou je eens met mediainfo/g-spot moeten kijken wat voor soort avi file het is en of die ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
leuk_he schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:23:
[...]

Je moet je maar eens goed inlezen in YAMj . Hij zet in een folder 2 plaatjes. de naam van de film wordt door de foldernaam of filenaam bepaald, dus niet de inhoud van de film. Je moet dus heel nauwkeurig zijn in je files namen geven.

[...]

Doet hij het op harde schijf wel, dan zou jouw wifi niet snel genoeg kunnen zijn? En anders zou je eens met mediainfo/g-spot moeten kijken wat voor soort avi file het is en of die ondersteund wordt.
Heb nog geen interne HD ingebouwd.. Heb een Wifi n-netwerk dus dat zou wel redelijk apart zijn. Heb verschillende sources gedownload voor films en series, zou het redelijk suf vinden als die niet werken. Daarvoor koop je het apparaat, dat het out of the box dat soort dingen werken :X

Daarnaast werken 720p MKV's weer wel gewoon perfect. DVD's, video ts, audio ts gevallen zeg maar, hebben het zelfde probleem..

Dit wil dus niet:
Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 700 MiB
Duration : 1h 36mn
Overall bit rate : 1 010 Kbps
Writing application : VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)
Writing library : VirtualDubMod build 2540/release

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 01-01-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DaannO schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:40:
[...]

Heb nog geen interne HD ingebouwd.. Heb een Wifi n-netwerk dus dat zou wel redelijk apart zijn. Heb verschillende sources gedownload voor films en series, zou het redelijk suf vinden als die niet werken.
Wat jij beschrijft zou moeten werken... Dus dan verdenk ik toch de wifi (antenne?)

Probeer het eens effe via netwerkkabel ipv wifi. (Gewoon een kabel dwars door de kamer ofzo). Je kunt tijdens het streamen ook de wifi signaal kwaliteit bekijken (paar keer op info toets AB). Speel de zelfde avi ook eens af van een USB disk/stick.

Je hebt overigens toch wel een recente firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
leuk_he schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Wat jij beschrijft zou moeten werken... Dus dan verdenk ik toch de wifi (antenne?)

Probeer het eens effe via netwerkkabel ipv wifi. (Gewoon een kabel dwars door de kamer ofzo). Je kunt tijdens het streamen ook de wifi signaal kwaliteit bekijken (paar keer op info toets AB). Speel de zelfde avi ook eens af van een USB disk/stick.

Je hebt overigens toch wel een recente firmware?
Net gedaan, wifi sterkte op 80%. Firmware 3.0.4. Ik ga even middels USB maar proberen, vind dit wel a rlxt. Zit nu te overwegen om een Boxee te halen omdat ik al tegen gekomen ben dat die Realtec chip moeite heeft met streamen via wifi..

edit:

Net middels USB getest -> green bloks of hell :( Lijkt dus een codec probleem oid met .avi files :S

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 01-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Voor de mensen die YAMJ willen gebruiken. Deze handleiding heeft me goed geholpen.

http://www.mede8er.org/ar...e_Beta3_5Dec2010%20NL.pdf

Gebruik het op een MDX-400 Mini. Werkt perfect.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238155

kan moeilijk HDmedia streamen naar mede8er,
Wat is het beste om dit te doen? een +/- 20 m bedrade UTPkabel of een +/- 20 m USB kabel ?
(is er niet te veel verlies over een 20m lange USB kabel ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101

Nieuw Mede8er Forum voor Nederlanders live:
http://www.mede8er.nl/forum/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 22:32
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:05:
[...]

Klop is handmatig een IP in? Als je niet weet wat je moet invullen dan moet je het laten weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Theodor op 07-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 22:32
JSI schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:10:
Ik ben sinds kort in het bezit van een mede8er mini.
Wanneer ik een film wil kijken ga ik achtereenvolgens naar:
Media keuze - netwerk - werkgroep - nas - public - Mijn video's

Ik vind dit nogal omslachtig om elke keer wanneer ik de mede8er aanzet in te voeren.
Is het mogelijk om direct na het kiezen van netwerk de inhoud van m'n hd te zien.
Dus bij Films de inhoud van de map Mijn video's op mijn NAS, bij Muziek de inhoud van mijn muziek map..
shortcut maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 238155 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:04:
kan moeilijk HDmedia streamen naar mede8er,
Wat is het beste om dit te doen? een +/- 20 m bedrade UTPkabel of een +/- 20 m USB kabel ?
(is er niet te veel verlies over een 20m lange USB kabel ?)
USB mag maximaal 5 meter zijn volgens de standaard. Daar heb je dus teveel verlies. UTP werkt goed tot 100 meter en is dus je beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 08-05 13:03
heb zelf de 500 en 400 in huis :) heb alles aangesloten op een gigabit netwerk met utp 6 kabel en dat werkt perfect ! Zo wie zo zou ik via kabel gaan ipv wifi. Dat is te veel afhankelijk van andere signalen , beton, etc. Met kabel heb je altijd een goede verbinding ... tenzij iemand een schaar hanteerd :)

maar als je niet anders kan ben je op wifi aangewezen ! Verder bevalt de mediaplayer uitstekend met goede support, En een bedrijf dat niet overhaast werkt. Dwz om de haverklap een firmware update uit brengt met nieuwe problemen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen een mailtje in de mailbox dat de final van 4 uit is. Vanavond maar even installeren.

Hi All Mede8ers

The long awaited V4 is finally here.

This release has taken a lot longer than we had ever dreamed as we had huge SDK problems with V4 and had to change to a later SDK that also had its share of problems - We are pleased to announce that most problems are now resolved. We think we now have a very fast and responsive release that is very stable under most conditions. We welcome you to try it and give us your feedback.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
MED400X
Recommended for users who use HDMI audio
http://www.mede8er.org/be...NC_HD_AUDIO_25Jan2011.rar
http://www.mede8er.org/be...NC_HD_AUDIO_25Jan2011.zip

Recommended for users who use SPDIF audio
http://www.mede8er.org/be...NO_HD_AUDIO_25Jan2011.rar
http://www.mede8er.org/be...NO_HD_AUDIO_25Jan2011.zip

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
MED500X
Recommended for users who use HDMI audio
http://www.mede8er.org/be...NC_HD_AUDIO_25Jan2011.rar
http://www.mede8er.org/be...NC_HD_AUDIO_25Jan2011.zip

Recommended for users who use SPDIF audio
http://www.mede8er.org/be...NO_HD_AUDIO_25Jan2011.rar
http://www.mede8er.org/be...NO_HD_AUDIO_25Jan2011.zip

Update the Mede8er in the normal way via Emergency procedure

Emergency Installation Procedure

- Download the latest Firmware from the Mede8er website
- Unrar / Unzip the file i.e. install.img
- Copy this file to the root directory of a Flash Drive
- Plug the flash drive into the Mede8er
- Disconnect the power jack at the rear of the Mede8er then plug it back in
- Now press the on/off button (on Mede8er unit - not remote) - keep it pressed in for 10 seconds and then release
- The LED on the front fascia of the Mede8er with flash red-blue
- You will get a progress bar on your TV display (some TV's will not display this)
- Wait until the Mede8er re boots itself +/- 90 sec
- Your Mede8er is now updated;
- Re-boot once by pulling power and use as normal

xxxx WARNING - DO NOT REMOVE POWER DURING THE UPDATE PROCESS xxxxx

If you do not have you own Cover Art download the Demo
http://www.mede8er.org/be...ideo_Wall_demo_images.rar

xxxxxPLEASE READ -- THIS IS VERY IMPORTANT USER GUIDE uxxxxxxx
http://www.mede8er.org/ar...RUCTIONS_V4_25jan2011.pdf

The Mede8er Web Remote full functionality is not 100% complete but many aspects can be used for demo purposes.
Switch on the Web Remote in the Setup menu
Type the following in your browsers adress bar and change the your-mede8er-ip to the Mede8er actuall IP
http://your-mede8er-ip:1024/

Changelog from V4beta5

1. HD Audio problems fixed (DD+ hardware)
2. AAC 6 ch HDMI Passthrough fixed
3. PCM passthrough on SPDIF
4. Compressed MKV headers fixed
5. Windows Live Essentials Network login fixed
6. Samba network copy instability fixed
7. Navigation crashing problem fixed
8. Write and read support for USB hosted devices over Samba fixed
9. .pls file Radio station support
10. Video Wall Alpha Search added
11. Video Wall Page Jump Added
12. Video Wall Series view changed - Now supports long file names
13. Video Wall GUI update
14. Video Wall now reads USB HDD “name” – to eliminate paths being mixed up
15. Video Wall support for BDISO files
16. Music player loading time fixed
17. Support ape audio files
18. Support ape .cue files (beta support)
19. Dummy folders on internal HDD fixed – removed
20. Icelandic Language support
21. LED inversion on MED400X
22. Discreet “off” code added
23. IP remote improved – still beta and waiting for extra functionality
24. Improved WiFi Performance
25. General Bug fixes

pls shoutcast radio staton shortcut samples http://www.mede8er.org/artwork/temp/pls_samples.rar

Note: The Video Wall now uses the USB DrIve "name" so pls make sure that your USB drives is named and if you use more than one USB Drive make sure they have different names. This can be changed in Windows -- My Computer -- Drive - Properties

Mede8er1

Known Issues
* Flac .cue files support (SDK- Realtek)
* APE .cue files support (SDK - Realtek)
* ID3 tags FLAC Audio (SDK - Realtek)
* BDMV over NFS ( SDK - Realtek)
* DD+ Hardware will not Passthrough to Core5.1 from HD Audio source on SPDIF (Awaiting Realtek)
Workaround - Use the "No HD Audio Firmware Version"
* Screensaver flicker
* Long Playlist over 3000 songs
* Random Audio Play
* PPPoE bug (SDK- Realtek)

[ Voor 96% gewijzigd door MegaTronics op 26-01-2011 07:11 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb de nieuwe firmware er zojuist op gezet, procedure gevolgd, installatie ging goed.
Resultaat is dat ie nu bij het opstarten niet verder dan het logo komt en dat ie dan ook nergens meer op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SunnyD schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:47:
Ik heb de nieuwe firmware er zojuist op gezet, procedure gevolgd, installatie ging goed.
Resultaat is dat ie nu bij het opstarten niet verder dan het logo komt en dat ie dan ook nergens meer op reageert.
ALs je heel de firmware release leest dan zie je dat als dat gebeurd, ook de bootloader moet upgraden. Ik had al een V026 vanwege beta testen en dan gaat het goed.

(Waarom ze de bootloader nou niet in de 1e package stoppen is me een raadsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166774

Waarom ze 2 verschillende updates hebben (1 voor hd audio en de andere voor spdif audio) is net zo'n groot raadsel. Ik wacht nog wel een paar dagen met updaten... ik kan me de problemen met 3.0, 3.02, 3.04 nog herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Ik ben d'r mee bezig nu...
leuk_he schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:55:
[...]

ALs je heel de firmware release leest dan zie je dat als dat gebeurd, ook de bootloader moet upgraden. Ik had al een V026 vanwege beta testen en dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SunnyD schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:02:
Ik ben d'r mee bezig nu...

[...]
volgens:
http://www.mede8erforum.c...00.msg29224.html#msg29224
Hm...weird.

It looks like this doesn't work:

http://www.mede8er.org/pu...017L_bootloader_patch.rar

But this make the difference!

http://www.mede8er.org/pu...017L_bootloader_patch.zip

:-))
moet je dus de zip hebben en niet de rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Ik heb het net met het rarretje gedaan en hij werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaringen met schijven die met Advanced Format werken? Ik heb de MED500X besteld, samen met een 2TB Western Digital Caviar GP EARS. De harde schijf komt van een andere winkel. Hier en daar lees ik dat schijven met 4k formatting niet werken op dit apparaat, maar toch beweren sommigen dat deze schijf wel degelijk werkt.

Naar verluid presenteert deze schijf zich naar het OS toe als een "normaal" geformatteerde drive, maar zou je hem moeten formatteren met Windows 7 of Vista omdat je anders een misalignde format krijgt. Je zou hem dus niet kunnen formatteren in de Mede8er zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166774

Je zou hem dus niet kunnen formatteren in de Mede8er zelf :?
Ja hoor... het system menu heeft een format optie. Moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ging de firmware er zonder problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Anoniem: 166774 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:56:
[...]

Ja hoor... het system menu heeft een format optie. Moet geen probleem zijn.
Ja, dat weet ik. Maar deze schijf is intern onderverdeeld in grotere sectoren. Je moet hem dus "juist" formatteren, of hij zou niet goed werken. En ik weet niet of de Mede8er daar rekening mee houdt.

[ Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-01-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb een WD EARS erin, geformateerd in het apparaat en het gaat gewoon goed. De alignment klopt inderdaad dan niet, maar dat heeft in theorie alleen performance problemen bij het schijven.

Aangezien je via USB/netwerk toch nooit en te nimmer die maximale schrijfsnelhied bereikt werkt hij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Oké, mooi :) Ik kwam er pas achter dat deze 4k geformatteerd was toen ik hem al had besteld. Ik wist niet dat sommige 2TB schijven dit ook hadden.

Verder geen leesproblemen? Trager doorspoelen, stotteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Admiral Freebee schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:41:

Verder geen leesproblemen? Trager doorspoelen, stotteringen?
Nee... Als je wat uitgebreider naar benchmarks van de EARS kijkt dat zie je ook:
-Hij presenteerd zich naar het OS als een 512byte schijf.
-Bij Lezen (zeker sequentieel lezen, en dat doe je immers met media) is hij net zo snel als hij niet aligned is.
-Bij Schijven van random data is hij 50% trager, echter de schijf is sneller dan dat de mede8ter data kan schrijven, dus het echt een non issue.

Verder is de EARS een groene schijf die relatief stil is en weinig warmte maakt.

PS, alle realtek 1073 appraten gebruiken een rare ntfs driver die ntfs corruptie kan veroorzaken. dat hangt niet van het harde schijf type af, en ook niet van de sector size schijf. zelf gebruik ik daarom ext3 formattering in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hij wil de bootloader niet eens installeren.
hij komt bij het eerste scherm van beta2v4 installeren en net voor het einde blijft ie hangen :?
heb hiervoor de zip gebruikt, dus nu maar even de rar gebruiken.

en met de rar gaat het wel goed.
eens even ermee spelen.

meer mensen er last van met de v4 dat als je een mkv kijkt dat ie even stilstaat of stottert bij het begin :?
hij start nu wel wat sneller op en de usb is ook sneller gevonden, maar ik vind de beeldkwaliteit toch iets minder lijkt het wel.
denk dat ik toch maar weer terug ga naar 3.05.

[ Voor 48% gewijzigd door chucky666 op 27-01-2011 20:47 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmeulenaar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08-2018
Ik zit nu ook de aanschaf van een mediaspeler te overwegen en de Med500X lijkt me erg geschikt. In mijn huidige huis kan ik er goed bij komen met bedraad internet; dan koop ik er geen HD bij en stream ik vanaf het netwerk.

Echter, over ~half jaar ga ik verhuizen. Stel dat ik daar lastig een kabel er heen kan trekken, werkt het dan goed om er een HD bij te kopen en 'm af en toe aan de PC te hangen om de laatste films er op te zetten? Of is het dan handiger om de Wifi dongle te kopen om films er heen te sturen? Het maakt me niet echt uit dat het lang duurt, ik hoef nooit echt iets *meteen* te kijken.

Het is mijn eerste stap in mediaspeler-land dus ik ben benieuwd of dit een praktische manier van werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

frankmeulenaar schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:47:
Ik zit nu ook de aanschaf van een mediaspeler te overwegen en de Med500X lijkt me erg geschikt. In mijn huidige huis kan ik er goed bij komen met bedraad internet; dan koop ik er geen HD bij en stream ik vanaf het netwerk.

Echter, over ~half jaar ga ik verhuizen. Stel dat ik daar lastig een kabel er heen kan trekken, werkt het dan goed om er een HD bij te kopen en 'm af en toe aan de PC te hangen om de laatste films er op te zetten? Of is het dan handiger om de Wifi dongle te kopen om films er heen te sturen? Het maakt me niet echt uit dat het lang duurt, ik hoef nooit echt iets *meteen* te kijken.

Het is mijn eerste stap in mediaspeler-land dus ik ben benieuwd of dit een praktische manier van werken is.
als er geen HD inzit wil je dan gaan streamen via de WIFI :?
want dat is geen aanrader.

als ik hem nu opnieuw zou moeten kopen kocht ik er 1 zonder ingebouwde HD.
gewoon externe HD's eraan hangen is makkelijker want die heb je zo los en aan je pc/laptop hangen.
speelt gewoon alles netjes af van me externe hd's.
als je geen interne hd neemt kan je ook nog kijken naar de 400x mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

WiFi snelheid is echt te traag om snel data mee over te zetten (niet dat de kabel erg snel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394407

Ik zou me deze mede8ter willen aanschaffen. Toch zit ik met enkele vragen

ik werk met mac en mijn externe HD is mac geformateerd. Kan de player deze bestanden lezen?

als ik een HD inbouw in de mede8ter en ze formateer via het apparaat. Kan ik dan bestanden van mijn mac op deze schijf schrijven?

hoe zit dat met de compatibiliteit met YAMJ en mac?

alvast bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nou is mijn mac kennis beperkt maar...
Anoniem: 394407 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:23:
ik werk met mac en mijn externe HD is mac geformateerd. Kan de player deze bestanden lezen?
Nee, tenzij je op je mac een (samba) share maakt en via deze de files deelt.
als ik een HD inbouw in de mede8ter en ze formateer via het apparaat. Kan ik dan bestanden van mijn mac op deze schijf schrijven?
Ja, op 2 manieren:
-Als externe usb schijf (mac kan tegenwoordig ook ntfs lezen/schrijven tenslotte :? )
-Als netwerk schijf waar de mede8ter zich als een trage NAS gedraagt.
hoe zit dat met de compatibiliteit met YAMJ en mac?
YAMJ is java? en mac kan toch java draaien (als je niet de meest super recente versie nodig hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus als ik mijn externe HD met USB op de mede8er aansluit kan deze de films niet afspelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:03
Anoniem: 394407 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:48:
dus als ik mijn externe HD met USB op de mede8er aansluit kan deze de films niet afspelen??
Moet gewoon werken, is eigenlijk door chucky666 al aangegeven.

Iemand die kan bevestigen of video_ts resume werkt in V4?
Enige reden waarom dat ik nog steeds op 2.02 zit.

[ Voor 19% gewijzigd door shaiwa887 op 30-01-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb nog een Wifi-usb ding liggen voor deze mediaplayer. Helemaal nieuw en ongebruikt, mocht iemand hem dus nog willen overnemen dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mochten er meer mensen zo'n ding zoeken, ik heb er ook nog een liggen die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmeulenaar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08-2018
chucky666 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:54:
[...]

als er geen HD inzit wil je dan gaan streamen via de WIFI :?
want dat is geen aanrader.
Nee, dat had ik al begrepen :) Ik bedoelde dat ik films naar de interne HD stuurde via WiFi ('s nachts ofzo) en ze dan later wel een keer ging kijken.
als ik hem nu opnieuw zou moeten kopen kocht ik er 1 zonder ingebouwde HD.
gewoon externe HD's eraan hangen is makkelijker want die heb je zo los en aan je pc/laptop hangen.
speelt gewoon alles netjes af van me externe hd's.
als je geen interne hd neemt kan je ook nog kijken naar de 400x mini.
Dit lijkt me nu inderdaad ook handiger, maar maakt zo'n externe HD niet veel herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-07 20:06
DaannO schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:28:
Heb nog een Wifi-usb ding liggen voor deze mediaplayer. Helemaal nieuw en ongebruikt, mocht iemand hem dus nog willen overnemen dan hoor ik het graag ;)
Mail me maar. Heb wel interesse in.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391819

Kan ik door mijn files bladeren terwijl hij bijvoorbeeld muziek aan het afspelen is?
Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

frankmeulenaar schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:48:

Dit lijkt me nu inderdaad ook handiger, maar maakt zo'n externe HD niet veel herrie?
ik heb 2x een wd elements desktop 2TB eraan hangen en deze hoor ik dus totaal niet, dan hoor ik nog eerder de koeler van de mede8er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Anoniem: 391819 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:14:
Kan ik door mijn files bladeren terwijl hij bijvoorbeeld muziek aan het afspelen is?
Iemand hier ervaringen mee?
Moet kunnen maar als je bv door je films heen bladert en er begint een preview dan stopt (uiteraard) de muziek.
Wat wil je precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391819

shaiwa887 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:12:
[...]

Moet kunnen maar als je bv door je films heen bladert en er begint een preview dan stopt (uiteraard) de muziek.
Wat wil je precies doen?
Ik heb nu een wat verouderde conceptronic.
Als ik nu een album aan het beluisteren ben en wil toch even wat anders beluisteren, moet ik de muziek stoppen . Dan kan ik pas bladeren in mijn mapjes.
Ik wil dat het album/playlist gewoon blijft doorspelen, terwijl ik op mijn dooie gemak door mijn mapjes kan blijven bladeren tot ik iets gevonden heb wat ik wil horen of wil toevoegen aan de afspelende playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@Tran, ja kan is geen probleem bij de Mede8er, doe ik regelmatig.
Playlists heb ik nog niet gebruikt maar zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837

Gisteren firmware v4 erop gezet. Nu heb ik last van sync issues. Het geluid is een fractie _later_ dan het beeld. Game mode e.d. zullen dus niet helpen.
De mede8er is via hdmi direct aangesloten op mijn Samsung PS50C7700.
By firmware v3.0.4 had ik ook last van sync issues, maar meestal alleen bij het eerste bestand dat werd afgespeeld. Kwestie van stoppen en dan resume playback en de sync was wel goed.
Iemand een suggestie voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er geen mede8er gebruikers die met mac werken die mij 100% kunnen verzekeren dat ik films kan afspelen van een HFS geformateerde externe HD via de mede8er ???

tzou wat dom zijn om hem te kopen en dan thuis tot de vaststelling te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:48
Anoniem: 28837 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:34:
Gisteren firmware v4 erop gezet. Nu heb ik last van sync issues. Het geluid is een fractie _later_ dan het beeld. Game mode e.d. zullen dus niet helpen.
De mede8er is via hdmi direct aangesloten op mijn Samsung PS50C7700.
By firmware v3.0.4 had ik ook last van sync issues, maar meestal alleen bij het eerste bestand dat werd afgespeeld. Kwestie van stoppen en dan resume playback en de sync was wel goed.
Iemand een suggestie voor een oplossing?
Je kan ergens instellen dat je het beeld dan laat vertragen. Tenminste dat heb ik ooit gedaan, maar dat was nog op de V3. Maar ik zou niet meer weten waar dat was eigenlijk. Maar het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisteren waarschijnlijk tegen een bug aangelopen in V4.

Ik was bezig om vanaf de PC een aantal films over te halen vanaf de Mede8er via Samba (bekabeld aangesloten). Als je dan tegelijkertijd een ISO afspeelt en dan iets doet met de play mogelijkheden (pauze, versneld spoelen, springen naar minuten) stopt de overdracht en is de Mede8er via het netwerk niet meer bereikbaar (het afspelen werkt wel gewoon door). Als je dan probeert om in het menu de netwerk eigenschappen bij te werken ziet die ook geen DHCP meer. Reboot je de Mede8er dan werkt alles weer. Het probleem doet zich ook voor als je FTP gebruikt voor de overdracht. Bij het afspelen van AVI's geven de play mogelijkheden geen onderbreking in de overdracht.

Meer mensen die dit effect kunnen controleren?

Edit: volgens mede8er.nl komt dit doordat de Mede8er te druk is met het afspelen van de ISO, waardoor de rest weg valt. Gelukkig valt daar om heen te werken.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 04-02-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157560

Hallo,

Ik zit er ook aan te denken een Mede8er (med500x) aan te schaffen.

Voor mij zijn foto's bekijken ook een belangrijke functie van de mediaplayer.
Omdat de meesten een mediasplayer hebben voor films, is er weinig te vinden over foto's bekijken.
Ik heb mijn foto's in mappen staan met een duidelijke beschrijving.
Als ik op de mede8er in een fotomap kijk, zie je alle foto's dan in het klein? Zodat je snel een bepaalde foto eruit kan zoeken?
En de slide show, kan deze dan 1 (geselecteerde) map laten zien? Verder neem ik aan dat deze op elk moment stil te zetten is, om een foto langer te bekijken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271609

Anoniem: 157560 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:55:
Hallo,

Ik zit er ook aan te denken een Mede8er (med500x) aan te schaffen.

Voor mij zijn foto's bekijken ook een belangrijke functie van de mediaplayer.
Omdat de meesten een mediasplayer hebben voor films, is er weinig te vinden over foto's bekijken.
Ik heb mijn foto's in mappen staan met een duidelijke beschrijving.
Als ik op de mede8er in een fotomap kijk, zie je alle foto's dan in het klein? Zodat je snel een bepaalde foto eruit kan zoeken?
En de slide show, kan deze dan 1 (geselecteerde) map laten zien? Verder neem ik aan dat deze op elk moment stil te zetten is, om een foto langer te bekijken.

Alvast bedankt.
Nee, dit is helaas niet zo. Bij de films heb je in de nieuwe Firmware een videowall, wellicht dat dit meegenomen kan worden in een van de latere Firmware-updates. Ik heb begrepen dat vanuit Nederland er veel input is.

Als je de map opent waar de foto's in staan, krijg je aan de rechter kant wel een preview, voordat je de foto's bekijkt, Voor mij is dit voldoende, wellicht voor jouw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In V4 als je de filter tab bovenaan op foto zet, dan krijg je Thumbnail vieuw.....
Nog niet geprobeerd of gezien?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 09-02-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Heeft iemand een idee waarom mede8er voor de mini een oude processor heeft genomen?
de ac ryan mini2 heeft de realtek 1185 die 20% koeler en 25% sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:27:
Heeft iemand een idee waarom mede8er voor de mini een oude processor heeft genomen?
de ac ryan mini2 heeft de realtek 1185 die 20% koeler en 25% sneller is.
Om het ontwerp identiek te houden? Meer CPU heeft ook nauwelijks zin (koeler wel), Je moet je ook niet op specs verkijken, want de MIPS cpu heeft niet veel meer kracht dan een PII naar mijn gevoel, dat deze apparaten toch goed spelen komt door de video drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk_he schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Om het ontwerp identiek te houden? Meer CPU heeft ook nauwelijks zin (koeler wel), Je moet je ook niet op specs verkijken, want de MIPS cpu heeft niet veel meer kracht dan een PII naar mijn gevoel, dat deze apparaten toch goed spelen komt door de video drivers.
dat zou je wel zeggen maar:
1. mede8er 200 en 300 hebben wel de nieuwe processoren (alleen geen netwerkfunctie).
2. Bovenstaande spelers worden niet in europa verkocht.
3. Er duidelijk een verbetering is. Bij ac ryan mini2 worden hoger bitstream films vloeiend afgespeelt waar de mini 1 moeite mee heeft.
Natuurlijk moet het algeheel goed afgestemd worden maar je kan niet ontkennen dat de realtek 1185 hardware matig gewoon beter is. Ook zijn ze nog niet helemaal uit of de 200 en 300 in europa verkocht gaat worden. Ik vind het allemaal maar raar. Jammer want mede8er heeft de sofware beter voorelkaar dan de concurrenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 12-02-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mede8er zal ongetwijfeld ook met opvolgers komen gebaseerd op de 1185 chips....
AC Ryan is snel met de marketing, maar als je de eerste reviews leest over de mini2 dan zijn die erg slecht mbt de snelheid van de nieuwe gui.....

Ik vermoed dat Mede8er pas met het produkt op de markt zal komen als ze ervan overtuigd zijn dat het echt beter is dan de mini1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:54:
Mede8er zal ongetwijfeld ook met opvolgers komen gebaseerd op de 1185 chips....
AC Ryan is snel met de marketing, maar als je de eerste reviews leest over de mini2 dan zijn die erg slecht mbt de snelheid van de nieuwe gui.....

Ik vermoed dat Mede8er pas met het produkt op de markt zal komen als ze ervan overtuigd zijn dat het echt beter is dan de mini1....
Allemaal heel begrijpelijk. De software van ac ryan heb ik ook geen vertrouwen in. Teveel bugs. Indien ze een mini 2 uitbrengen ben je een jaar verder. Is de 1185 chip al ruimschoots 1 jaar oud. Breng de mini dan wat later uit. Maar goed ik ben niet bij de besprekingen aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

@alteclansing

jij zegt in een paar post eerder:
Bij ac ryan mini2 worden hoger bitstream films vloeiend afgespeelt waar de mini 1 moeite mee heeft.

Bedoel je daarmee wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:48:
@alteclansing

jij zegt in een paar post eerder:
Bij ac ryan mini2 worden hoger bitstream films vloeiend afgespeelt waar de mini 1 moeite mee heeft.

Bedoel je daarmee wireless?
ik bedoelde daarmee via netwerk en usb. Anders moet je die vraag op de ac ryan forum plaatsen.
[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik moet wel zeggen dat de Samba functionaliteit in de V4 firmware erg stabiel is. Tot nu toe nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

IK ben nu op zoek naar een mediaplayer voor films.
Is dit dan een goede keuze? of zouden jullie toch voor een andere gaan?

-edit-

pricewatch: AC Ryan Playon!HD Essential 2TB

lijkt me ook een goeie, iemand tips?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 22-02-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Wordt hier voor 99% voor films gebruikt :*) (kids) en 1% als Audio afspeel apparaat.
Internet radio gebruik ik zelden maar bij het uitproberen werkte dat prima.
Het fijne is dat de fan fluister stil is, ik hoor van andere spelers dat dat nog wel eens anders is.

[ Voor 23% gewijzigd door shaiwa887 op 22-02-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Probleem is uiteraard dat niemand beide spelers heeft. Prijsverschil is best hoog, zeker als je weet dat voornamelijk de software enigzins verschillend is tussen mede8ter en AC ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

verkeerd

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 22-02-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 20:19
Ik kon mijn vraag niet terug vinden in dit topic. Ik ben erg benieuwd hoe deze mediaspeler nou precies MKV's (1080P) bestanden afspeelt? Gaat dit vlekkeloos, vloeiend en zonder happeringen? Dit is voor mij een must omdat ik een Full HD tv heb :) Hopelijk kan iemand hier een goed antwoord op geven. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
MKV bestanden zijn bij mij nog nooit een probleem geweest, ik stream ze over het netwerk zonder haperingen. full Blu-Ray rips durven echter wel te schokken (ISO). Maar als je bij een Blu-Ray enkel de .TS stream eruit haalt dan streamt hij ook perfect zonder schokken.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ChrisAB schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:07:
I. Ik ben erg benieuwd hoe deze mediaspeler nou precies MKV's (1080P) bestanden afspeelt? Gaat dit vlekkeloos, vloeiend en zonder happeringen?
Van harde schijf zelden problemen gehad (op 1 uitzonder na, geen idee waarom, hercoderen werkte) . Over het draadloos netwerk zijn films > 10GB wel een probleem voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 23-02-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Tip voor de mensen die op zoek zijn naar een MED-500X.

Nu in de dagaanbiedingen bij iBood voor 104,95. Scherpe prijs :)

http://www.ibood.com/nl/nl

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

leuk_he schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:20:
[...]

Van harde schijf zelden problemen gehad (op 1 uitzonder na, geen idee waarom, hercoderen werkte) . Over het draadloos netwerk zijn films > 10GB wel een probleem voor mij.
Gewoon een film met een beetje fatsoenlijke compressie werkt dus wel? Zegwat.. 12GB HD film vanaf de interne HDD.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 17:45
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, als dat prima gaat koop ik me die Mede8er van iBood ook wel :) 1tb schijf erin, lijkt me genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:41:
[...]

Gewoon een film met een beetje fatsoenlijke compressie werkt dus wel? Zegwat.. 12GB HD film vanaf de interne HDD.
Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven? Ik wil dit ook graag weten want op iBood staat inderdaad een mooi aanbieding :)

En hoe formateert de Mede8er de interne schijf als ik dit via het menu doe? Kan ik kiezen uit : NTFS, HFS (Mac)? Ik heb zelf een MAC en wil dus gewoon graag gebruik maken van HFS als dit geen probleemn is.

[ Voor 22% gewijzigd door ChrisAB op 28-02-2011 10:17 . Reden: vraag 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 07:51
ChrisAB schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:04:
[...]

Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven? Ik wil dit ook graag weten want op iBood staat inderdaad een mooi aanbieding :)

En hoe formateert de Mede8er de interne schijf als ik dit via het menu doe? Kan ik kiezen uit : NTFS, HFS (Mac)? Ik heb zelf een MAC en wil dus gewoon graag gebruik maken van HFS als dit geen probleemn is.
De mede8er formateerd de schijf naar ntfs en 2 linux partities. er zijn gasten die ext3 partieties gebruiken, maar dat moet geloof ik gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

copyer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:23:
[...]

De mede8er formateerd de schijf naar ntfs en 2 linux partities. er zijn gasten die ext3 partieties gebruiken, maar dat moet geloof ik gemod worden.
Inderdaad. HFS is geen optie. Als je de mediaplayer alleen over het netwerk benaderd maakt het ook niet uit hoe hij geformaateerd is, dat verbergt het netwerk protocol(samba) dan voor je.

Als je vanaf je mac geen NTFS kunt schrijven op een USB harde schijf is hem te benadere als usb harde schijf wellicht geen optie voor je. Netwerk (Samba & ftp) blijft een optie.

ext3 kan ik je in het algemeen aanraden omdat er op alle realtek players (b.v. xtreamer, acryan, mede8ter) wat problemen zijn met datacorruptie onder NTFS. maar voor ext3 format moet je wel wat met de hand modden ( partities resizen met gparted en startup file editen met editor vanuit telnet) . Echter dan kun je hem niet meer gebruiken op je mac als usb schijf, want de mac is niet zo heel handig voor het lezen/schrijven van ext2/3

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 28-02-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-07 06:55
hoe is de beeldkwaliteit van deze speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48

Lightah

Strikes Again

angelico66 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:15:
hoe is de beeldkwaliteit van deze speler?
Naar mijn mening goed. Zie geen verschil tussen een 1080p film vanaf m'n mede8er tov vanaf m'n pc. Denk het in dit geval meer afhankelijk is van je tv dan van de player.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Ik zie dat er enkel een 3,5 inch schijf in past, is het mogelijk om via een omweg (bvb bracket) een 2,5 inch schijf erin te plaatsen?

Heb nl. interesse in deze speler (via ibood) en heb nog een ongebruikte 2,5 inch schijf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Met de standaard bracket moet het gewoon willen volgens mij.

Beeldkwaliteit is idd dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Hij is inmiddels uitverkocht. In mijn beleving gebeurt dat niet erg vaak meer, dus het zal wel een goede aanbieding zijn. Ik ben iig blij dat ik eentje heb gekocht vanochtend.

Weet iemand hoe je het gemakkelijkste kunt streamen met een Android telefoon? Ik heb in de keuken boxjes neergezet en wil graag met mijn HTC Desire muziek van de Mede8er afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een mooie aanbieding. Bij de MediaMarkt (vestiging Utrecht) is deze Mede8er in de aanbieding voor 139,=. Helaas niet zo goedkoop als iBood maar hij is verder op het moment nergens goedkoper te krijgen. Ik ga hem van de week kopen en ben erg benieuwd hoe die Blu-Ray rips afspeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@ChrisAB kijk eens voor de gein hier; pricewatch: Mede8er MED500X. Online wint het net met een euro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Nou zag ik weer een aanbieding van de AC Ryan Playon HD met 2 TB voor 180,-. Ik twijfel zo erg tussen deze twee. Het is mijn eerste mediaspeler dus wil er graag wel een hoop plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Firmware 4.0.4 is uit. De veranderingen zijn:

1. Bootloader updater not working - should update to #26 - fixed
2. Large size FAT32 USB Hard Drive not working - fixed
3. HFS Volume link to Video Wall not working - fixed
4. No audio .mov container has H264 codec + PCM audio - fixed
5. Video Wall image quality folder.jpg & about.jpg - fixed
6. Video Wall Navigation bug - one movie on last page - fixed
7. Video Wall increased max folder.jpg size to 100k
8. Video Wall speed "next page" - fixed
9. Watched Indicator on root of HDD - fixed
10. HDD Format no name - fixed
11. IR Interference from other remotes - fixed
12. File Manager copy to protected folder - fixed
13. Web Remote enabled by default - fixed
14. Slidshow Playlist Option - fixed
15. HFS Volume mask System files ie .fseventsd .Trashes .Spotlight-V100 - fixed
16. Video Wall MAC - .AppleDouble folder problem - fixed
17. Ken Burns ettect in Picture Slide Show not working - fixed
18. m3u Playlist not working with "Umlauts" characters - fixed
19. Focus / Unfocus Series View Video Wall hard to see the focus - fixed
20. Screensaver artwork changed
21. Screensaver movement not smooth MP3 play - improved
22. Screensaver during slideshow - fixed
23. Screensaver shows when playing multiple short video in a folder - fixed
24. Screensaver appears in picture slideshow - fixed
25. Older DD hardware cannot switch MED500x off with front on/off button - fixed
26. Open image and press Zoom+ and image zooms to 16x - It should start with 2x - fixed
27. File Manager "Move" function not working - fixed
28. Protected folder in Media Library not protected in Video Wall - Fixed
29. MP4 not working from video wall "www123" profile Sony PSP Codec ID: MSNV. Works from Media Library - fixed
30 No audio .mov container has H264 codec + PCM audio - fixed

Te Downloaden via:

http://www.mede8er.org/be...March2011_INC_HDaudio.zip
http://www.mede8er.org/be...3March2011_NO_HDaudio.zip

Edit: Punt 11 is inderdaad opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik wil graag via een netwerkkabel bestanden overzetten naar mijn Mede8er (netwerkkabel ligt nu tussen mijn Macbook en Mede8er). Ik kan helaas geen netwerkkabel naar mijn router leggen omdat dit niet gaat. Via FTP wil ik dus films overzetten. Hoe kan ik dit het beste doen? Graag tips of een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

25. Older DD hardware cannot switch MED500x off with front on/off button - fixed
Hmzz dit probleem heb ik dus kennelijk momenteel, viel me laatst op dat sinds ik de v4 rom erop heb staan, hij niet altijd uit ging, terwijl ik zeker wist dat ik die off knop ingedrukt had. Eens kijken of die 4.04 rom dit nu oplost.

Ik heb btw nog een probleem, als je interne hdd vol loopt en dus vol is, en je gewoon vrolijk via ftp data overzet, de mede8er dat gewoon blijft accepteren. Sterker nog filezilla (in deze) geeft aan dat alle data succesvol is overgezet, terwijl dit dus echt niet het geval is.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rfce schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:40:
[...]

Ik heb btw nog een probleem, als je interne hdd vol loopt en dus vol is, en je gewoon vrolijk via ftp data overzet, de mede8er dat gewoon blijft accepteren. Sterker nog filezilla (in deze) geeft aan dat alle data succesvol is overgezet, terwijl dit dus echt niet het geval is.
Nog niet gezien (maar 2 TB zinvol vullen is nogal een klus...). ALs dit zich voordoet moet je eens in de logging van filezilla kijken of filezilla wel een foutmelding krijgt, maar deze negeerd, of dat er werkelijk helemaal geen foutcode komt. Zelf wel eens gemerkt dat filezilla met de standaard instellingen de mislukte transfers in de mislukte transfers tab gooit zonder een echte melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

leuk_he schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:13:
[...]
Zelf wel eens gemerkt dat filezilla met de standaard instellingen de mislukte transfers in de mislukte transfers tab gooit zonder een echte melding.
Ik meen dat hij gewoon transfer succesfull aangaf, maar zal eens goed kijken, thnx

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:50
Beschikt de mede8ter trouwens over een gigabit aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nee, 100 mbit it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:41:
[...]

ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de deze vraag, als dit namelijk geen problemen oplevert dan kun je gewoon stellen dat je met de 500GB versie voor €140 een topapparaat hebt waarbij er nog lekker actief ontwikkeld wordt aan de firmware kant door de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MarkoAlmelo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:26:
Beschikt de mede8ter trouwens over een gigabit aansluiting?
Verkijk je niet op de nieuwste players met gigabit aansluiting. (xtreamer progedy/acryan hd2), die halen op dit moment nog maar 20/30% meer snelheid dan de mede8ter.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic