Achteraf bezien had ik liever ook geen HD in mijn mede8er maar een NAS die wél Gigabit snelheden haalt.
Anoniem: 340101
Prijskaartje van zoiets is wel heel anders.....418O2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:54:
Achteraf bezien had ik liever ook geen HD in mijn mede8er maar een NAS die wél Gigabit snelheden haalt.
Klopt, maar met 25mb/s (over 4 kopieeracties verdeeld) een BluRay overzetten is niet heel erg chill. Elke keer met mijn laptop naast dat ding gaan zitten en het over USB gooien is ook niets.
Gigabit nasje heb je al vanaf 100 euro. Heb je gelijk overal je data beschikbaar. Neem je een wat duurdere, kan hij gelijk torrent+usenet downloaden, wat ook weer erg handig is.
Gigabit nasje heb je al vanaf 100 euro. Heb je gelijk overal je data beschikbaar. Neem je een wat duurdere, kan hij gelijk torrent+usenet downloaden, wat ook weer erg handig is.
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 10-03-2011 09:31 ]
Hallo,
Ik heb sinds vandaag de Mede8er500X en ik ben bezig met het installeren van de videowall. Ik kom er echter niet uit..
Ik heb via het programma Thumbgen de info van de films en een covers van een hoes verkregen, alle covers heb ik in een map genaamd videowall geplaatst. Deze staat in de root van mijn interne schijf.
Als ik echter een film kopieer naar de videowall en via menu het plaatje wil aanpassen kan ik alleen maar kiezen voor de genre plaatjes welke al standaard in de mede8er staan.
Zie ik iets over het hoofd misschien?
Groeten Mark
Ik heb sinds vandaag de Mede8er500X en ik ben bezig met het installeren van de videowall. Ik kom er echter niet uit..
Ik heb via het programma Thumbgen de info van de films en een covers van een hoes verkregen, alle covers heb ik in een map genaamd videowall geplaatst. Deze staat in de root van mijn interne schijf.
Als ik echter een film kopieer naar de videowall en via menu het plaatje wil aanpassen kan ik alleen maar kiezen voor de genre plaatjes welke al standaard in de mede8er staan.
Zie ik iets over het hoofd misschien?
Groeten Mark
Volgens http://www.mede8er.com/mede8er_video_wall_user_guide.html :dropkikker schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:57:
alle covers heb ik in een map genaamd videowall geplaatst.
Dus in de folder van de film zetten...Each Movie or Video must have a cover art image in its folder in order to display the image on the Video Wall. We suggest you use thumbnail sized images for the folder.jpg and the ideal pixel size is 156 x 232 pixel.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Iets verderop bij punt 24 staat dan het volgende.
24) To apply custom artwork for the Genre covers you must create artwork in PNG/JPG format to pixel size of 156 x 233 pixels. Create a new folder in the root of your Local Hard Drive or USB Stick called “videowall” and copy your images to this folder. The Mede8er will now allow you to use your own custom images for the Genre links on the Video Wall.
Ik wil dus niet het standaard actie cover hebben, maar de echte cover van de film. Ik neem dus aan dat ze daarmee de custom artwork bedoelen?
24) To apply custom artwork for the Genre covers you must create artwork in PNG/JPG format to pixel size of 156 x 233 pixels. Create a new folder in the root of your Local Hard Drive or USB Stick called “videowall” and copy your images to this folder. The Mede8er will now allow you to use your own custom images for the Genre links on the Video Wall.
Ik wil dus niet het standaard actie cover hebben, maar de echte cover van de film. Ik neem dus aan dat ze daarmee de custom artwork bedoelen?
Edit : Volgens mij heb ik het al, even wat proberen!
Genre is wat je een paar levels hoger instelt. op de uieindelijke wil je gewoon de folder.jpg in de folder van de movie. Werkt ook goed in de media library. Ik neem aan dat je ook al
http://www.mede8erforum.com/index.php/board,42.0.html
y2m geprobeerd hem om de cover art images te maken. Maar dan moet je wel je folders consequent namen geven.
Oh ja, en als je zelf nog de laatste post heb gebruik dan de
edit hier op het forum in plaats van te kicken. 
/EDIT: rechtsboven je eigen post staat een edit button.
http://www.mede8erforum.com/index.php/board,42.0.html
y2m geprobeerd hem om de cover art images te maken. Maar dan moet je wel je folders consequent namen geven.
Oh ja, en als je zelf nog de laatste post heb gebruik dan de

/EDIT: rechtsboven je eigen post staat een edit button.
[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 10-03-2011 21:49 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ik ben er achter wat er fout ging, ik had de naam van de covers niet veranderd in folder.jpg. Ik had dat niet aangevinkt in Thumbgen 
Ik was al op zoek naar een edit knop, maar waar staat dat ding
Niet naast mijn bericht in ieder geval.
Ik was al op zoek naar een edit knop, maar waar staat dat ding
Vanaf 100 euro? Zonder enige disk erin ben ik bang dan....418O2 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:31:
Klopt, maar met 25mb/s (over 4 kopieeracties verdeeld) een BluRay overzetten is niet heel erg chill. Elke keer met mijn laptop naast dat ding gaan zitten en het over USB gooien is ook niets.
Maar je hebt gelijk, als je echt serieus aan de gang wilt, dan is toevoegen van een NAS een goede als je toch niet op een euro meer of minder hoeft te kijken. Ik gebruik zelf een Synology NAS in combinatie met mijn Mede8er...
Vandaag mede8er via iBood aktie binnen gekregen en meteen aan de slag gegaan. Harde schijf erin gezet en via HDMI aangesloten op de Panasonic PT-AX200-E beamer. SPDIF naar receiver voor audio.
Echter, geen beeld. Documentatie erbij gepakt en met 10 sec intervals zitten switchen met de "Tv out" knop op het apparaat zelf en de "TV system" op afstandbediening. Geen beeld.
Tulp kabel erbij gepakt en die aangesloten. Meteen beeld! Natuurlijk wel grijs en crappu, maar nu kon ik tenminste in de setup. Maar wat ik ook probeer, ik krijg gewoon geen beeld via de HDMI. De PS3 geeft gewoon prima beeld via diezelfde HDMI kabel. Toch voor de test even de meegeleverde HDMI kabel van de mede8er zelf geprobeerd, maar ook zonder succes. Heb firmware geupgrade naar 4.04 met HD audio. Weet eigenlijk niet welke software versie er vanuit de fabriek op stond.
Bij setup (via tulp) heb ik allerelei modes geprobeerd kwa signaal, van 480p tot 1080p 60Hz. Wat me trouwens opvalt is dat "HDMI auto" grijs is, niet selecteerbaar.
Op Mede8er forum is wel wat chatter over HDMI handshaking, maar de discussie is nog pril. Het zou ook iets van een conflict kunnen zijn tussen de mede8er en de beamer? Moet ik een oudere firmware proberen? Ik weet het effe niet meer.
Echter, geen beeld. Documentatie erbij gepakt en met 10 sec intervals zitten switchen met de "Tv out" knop op het apparaat zelf en de "TV system" op afstandbediening. Geen beeld.
Tulp kabel erbij gepakt en die aangesloten. Meteen beeld! Natuurlijk wel grijs en crappu, maar nu kon ik tenminste in de setup. Maar wat ik ook probeer, ik krijg gewoon geen beeld via de HDMI. De PS3 geeft gewoon prima beeld via diezelfde HDMI kabel. Toch voor de test even de meegeleverde HDMI kabel van de mede8er zelf geprobeerd, maar ook zonder succes. Heb firmware geupgrade naar 4.04 met HD audio. Weet eigenlijk niet welke software versie er vanuit de fabriek op stond.
Bij setup (via tulp) heb ik allerelei modes geprobeerd kwa signaal, van 480p tot 1080p 60Hz. Wat me trouwens opvalt is dat "HDMI auto" grijs is, niet selecteerbaar.
Op Mede8er forum is wel wat chatter over HDMI handshaking, maar de discussie is nog pril. Het zou ook iets van een conflict kunnen zijn tussen de mede8er en de beamer? Moet ik een oudere firmware proberen? Ik weet het effe niet meer.
[ Voor 8% gewijzigd door SveNRG op 10-03-2011 21:14 ]
All that you know, is at an end
Hier is alles aangeloten, werkt prima, HD 500GB ingebouwd.
Echter via het netwerk films overzetten gaat maar met 2,2MB/sec
Dacht eerst dat het aan mijn laptop lag, maar toen naar een andere netwerk schijf de zelfde film gestuurd en dat gaat met 8,8MB/sec
Alles is bekabeld (UTP cat 5.E)
Situatie laptop -> GB switch -> 100Mbit/s router
Router -> Hercules ePlug 200 Mbit/s -> Hercules ePlug 200 Mbit/s -> Mede8er
Traagste factoren zijn me laptop en de 100Mbit/s router, maar me laptop heeft al bewezen dat ie iig 8,8MB/sec kan overzenden via het netwerk
Laptop NIC stond eerst op auto -> 100 MB full duplex en gespeeld met QoS, maar had geen effect.
Iemand nog tips?
Echter via het netwerk films overzetten gaat maar met 2,2MB/sec
Dacht eerst dat het aan mijn laptop lag, maar toen naar een andere netwerk schijf de zelfde film gestuurd en dat gaat met 8,8MB/sec
Alles is bekabeld (UTP cat 5.E)
Situatie laptop -> GB switch -> 100Mbit/s router
Router -> Hercules ePlug 200 Mbit/s -> Hercules ePlug 200 Mbit/s -> Mede8er
Traagste factoren zijn me laptop en de 100Mbit/s router, maar me laptop heeft al bewezen dat ie iig 8,8MB/sec kan overzenden via het netwerk
Laptop NIC stond eerst op auto -> 100 MB full duplex en gespeeld met QoS, maar had geen effect.
Iemand nog tips?
Bij mij is de snelheid meestal 4,5 MB/sec maar ik zie ook wel eens tragere snelheiden langskomen als de schijf waarvan gekopieerd word ook word aangeroepen door andere processen. En bij mij is de server en Mede8er aangesloten op dezelfde gigabit switch.
[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 11-03-2011 07:31 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Probeer eens firmware versie 3.0.5 en kijk of dat wel goed werkt als referentie.SveNRG schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:12:
Vandaag mede8er via iBood aktie binnen gekregen en meteen aan de slag gegaan. Harde schijf erin gezet en via HDMI aangesloten op de Panasonic PT-AX200-E beamer. SPDIF naar receiver voor audio.
Versie 4 heeft een nieuwere SDK van Realtek en gedrag op HDMI lijkt anders.
Thanks, ga ik doen. Had vanmorgen nog even gekeken wat de mede8er deed op m'n LG 32LE5300 tv via de HDMI poort. Kreeg direct beeld, maar video output stond op 480p. Ik geswitched naar HDMI auto... signaal weg! Ook apart.Anoniem: 340101 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:27:
[...]
Probeer eens firmware versie 3.0.5 en kijk of dat wel goed werkt als referentie.
Versie 4 heeft een nieuwere SDK van Realtek en gedrag op HDMI lijkt anders.
** Update 13 maart 2011: Ik heb er uitgebreid over gediscussieerd met mensen van Mede8er forum en het ligt bijna zeker aan HDCP issues tussen de projector en de MED500X. Klikkerdeklik **
[ Voor 20% gewijzigd door SveNRG op 13-03-2011 23:13 ]
All that you know, is at an end
Heb de situatie aangepast, maar dat helpt helaas niks, is zelfs nog iets trager geworden haal nu maar 1,6 -2mb/secMegaTronics schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 07:30:
Bij mij is de snelheid meestal 4,5 MB/sec maar ik zie ook wel eens tragere snelheiden langskomen als de schijf waarvan gekopieerd word ook word aangeroepen door andere processen. En bij mij is de server en Mede8er aangesloten op dezelfde gigabit switch.
Heb nu:
laptop -> GB switch
GB switch -> Hercules ePlug 200 Mbit/s -> Hercules ePlug 200 Mbit/s -> Mede8er
Heb bij de 1ste ePlug alle verlengsnoeren eruit gehaald en is nu rechtstreeks op t stroomnet aangesloten.
de 2de plug heb ik aangesloten op verlengsnoer 1 ipv van verlengsnoer -> verlengsnoer - Eplug.
Ik zal morgen ff een andere Eplug mee nemen misschien ligt het wel daaraan.
Oke, ik sta op het punt de Mede8er MED500X te bestellen.
Ik heb deze 25 pagina's snel door gekeken, maar ik heb (nog) geen antwoorden verkregen op mijn vragen.
1. Als ik de MED500X inclusief 2TB schijf bestel, wat zijn de specificaties van deze schijf?
2. Wat als deze schijf 5.400 RPM is, kan ik dan beter een lege MED500X en zelf een 7.200 RPM schijf kopen?
3. Is het mogelijk om 1080 materiaal (mkv's & volledige blu ray's) te streamen over het netwerk over UTP?
Alvast bedankt!
Ik heb deze 25 pagina's snel door gekeken, maar ik heb (nog) geen antwoorden verkregen op mijn vragen.
1. Als ik de MED500X inclusief 2TB schijf bestel, wat zijn de specificaties van deze schijf?
2. Wat als deze schijf 5.400 RPM is, kan ik dan beter een lege MED500X en zelf een 7.200 RPM schijf kopen?
3. Is het mogelijk om 1080 materiaal (mkv's & volledige blu ray's) te streamen over het netwerk over UTP?
Alvast bedankt!
Ik lust geen rotte appels...
1. ligt aan de leverancier. die bouwt ze zelf in.terrorvogel schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:21:
2. Absoluut niet. 5400 (of whatever green) is sneller dan de mede8ter ze kan lezen.
3. Ja. Grote blurays (40GB/per film) zitten wel tegen de limiet wat het apparaat aan kan.
Ik heb er een 5400 rpm Samsung inzitten en die is snel genoeg, geen idee welke Mede8er er zelf in zet. Je derde vraag kan ik niet beantwoorden, want ik stream geen bestanden via het netwerk, maar volgens mij moet die dat aankunnen.
Oke dus een 7200 heeft totaal geen zin... Beter gewoon kant en klaar kopen of een 5400 er zelf in zetten?leuk_he schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:09:
2. Absoluut niet. 5400 (of whatever green) is sneller dan de mede8ter ze kan lezen.
[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 11-03-2011 16:12 ]
Bij mij was een lege Mede8er en een losse Samsung 2 TB goedkoper dan een kant en klaar exemplaar.
Moest alleen later die Samsung er weer uit halen om de firmware te flashen.
[ Voor 35% gewijzigd door MegaTronics op 11-03-2011 16:16 ]
Oke bedankt voor jullie reacties! Dan weet ik nu wat me te doen staat 
Hoezo dat?MegaTronics schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:15:
[ Voor 59% gewijzigd door KaleBatzZ op 11-03-2011 16:19 ]
Er zijn samsung drives verkoch met een firmware bug..MegaTronics schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:15:
nieuws: Winkels verkopen Samsung-schijven met corrupte firmware
Moet je niet overdrijven, want alle realtek players hebben een bug waarbij bij schrijven van ntfs je FS corrupt kan raken. (daarom draai ik een ext3mod ). Dit lijkt me 100x vaker voor te komen dan die samsung drives...
Ik vraag me af of een mede8ter standard wel NQC aanzet op drives. (het draait immers op een 2.6.12 kernel , nogal oud wat dat betreft.)
kan NCQ niet uitlezen met hdparm....
code:
1
2
3
4
5
| hdparm -tT /dev/sda /dev/sda: Timing cached reads: 96 MB in 2.01 seconds = 47.76 MB/sec Timing buffered disk reads: 74 MB in 3.04 seconds = 24.34 MB/sec |
Voor mijn HDEARS drive die onder windows 4x sneller is.... (die 24 MB/sec is meest relevant)
[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 11-03-2011 21:07 ]
Anoniem: 280435
Luitjes,
Ik heb van de week de nieuwste firmware geinstaleerd en nu ben ik die handige oogjes kwijt die aangeven of je iets al gezien hebt. Is dit een instelling die ik niet kan vinden of hebben jullie dit ook?
Gr. Niels
Ik heb van de week de nieuwste firmware geinstaleerd en nu ben ik die handige oogjes kwijt die aangeven of je iets al gezien hebt. Is dit een instelling die ik niet kan vinden of hebben jullie dit ook?
Gr. Niels
Is ergens een optie in het setup menu. Weet zo niet waar precies, maar het was ergens in de laatste 2 tabbladen.
Dat is de watched indicator. Ik heb ze wel dus fw 4.04 ondersteund ze wel.Anoniem: 280435 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:48:
Ik heb van de week de nieuwste firmware geïnstalleerd en nu ben ik die handige oogjes kwijt
[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 12-03-2011 12:26 ]
weet iemand of het mogelijk is om mijn hdd te benaderen vanaf de mede8er
ik heb een d-link dir 655 router met daar aan een usb hdd wd elements.
op de pc heb ik voor de hdd te zien shareport geinstalleerd.
maar kan ik nu ook de hdd op de mede8er zien of is het alleen mogelijk om hem te delen via de pc,
het liefst zou ik de hdd rechtstreeks vanaf de mede8er zien
maar kan ik nu ook de hdd op de mede8er zien of is het alleen mogelijk om hem te delen via de pc,
het liefst zou ik de hdd rechtstreeks vanaf de mede8er zien
Shareport is niet naar linux geport voor zover ik kan zien. Nee dus. dir655 heeft open geen openwrt firmware met samba.double-g schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:16:
weet iemand of het mogelijk is om mijn hdd te benaderen vanaf de mede8er
Je kunt wel je usb harde schijf aan de mede8ter koppelen en vanaf meerdere pc's tegelijk (dat kan shareport niet) benaderen en dan ook vanaf de mede8ter.
bedankt voor de reactie. dacht dat het allastig werdtleuk_he schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:47:
[...]
Shareport is niet naar linux geport voor zover ik kan zien. Nee dus. dir655 heeft open geen openwrt firmware met samba.
Je kunt wel je usb harde schijf aan de mede8ter koppelen en vanaf meerdere pc's tegelijk (dat kan shareport niet) benaderen en dan ook vanaf de mede8ter.
dan ga ik de hdd maar aan de mede8er hangen
ik heb nu de schijf aan de mede8er hangen en zie de mede8er in mijn netwerk overzicht op de pc maar krijg geen toean tot het apparaat.
weet iemand wat ik moet doen mijn pc draait windows 7 64 bit
Geen idee. Firewall ofzo?double-g schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:13:
ik heb nu de schijf aan de mede8er hangen en zie de mede8er in mijn netwerk overzicht op de pc maar krijg geen toean tot het apparaat.
Hier wat hints:
I think you got ahead of your self. Siggwiz had already gone though stage 1 - Set up
So we now have "three" stages:-
1)Set up sharing using Beginners Guide
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,766.0.html
If that fails or is unreliable, move on to:-
2)Improve Networking Tip
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,4014.0.html
If that fails, or you can see folders but can't open them, move on to:-
3)Network folders which don't open Tip.
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,4427.0.html
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 13-03-2011 10:40 ]
Ik zoek een mediaplayer die ook een schermpje heeft zodat je muziek af kan spelen zonder dat je je TV aan hoeft te zetten. Dus gewoon op het scherm van de speler in de folders kan zoeken.
Ik kan nergens terugvinden of deze Mede8er MED500X dat ook heeft?
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
Ik overweeg de aanschaf van deze mediaspeler, maar ik las op ibood dat er ook een light versie is met een lichtere voeding. Nu weet ik niet of dit een nadeel is en of er inderdaad twee versies bestaan. Verder vraag ik mij ik af er niet op korte termijn een opvolger wordt aangekondigd aangezien deze al meer dan een 1 jaar op de markt is.
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
nee, deze heeft dat niet.Sevenhunt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:43:
Ik zoek een mediaplayer die ook een schermpje heeft zodat je muziek af kan spelen zonder dat je je TV aan hoeft te zetten. Dus gewoon op het scherm van de speler in de folders kan zoeken.
Iemand ervaring?
net als de meeste mediaspelers trouwens
of je kijkt gewoon op hun websitedrernie schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:41:
Ik overweeg de aanschaf van deze mediaspeler, maar ik las op ibood dat er ook een light versie is met een lichtere voeding. Nu weet ik niet of dit een nadeel is en of er inderdaad twee versies bestaan. Verder vraag ik mij ik af er niet op korte termijn een opvolger wordt aangekondigd aangezien deze al meer dan een 1 jaar op de markt is.
http://www.mede8er.com/mede8er_product_matrix.html
ja er is een light versie.
geeft iets minder amp.
komt standaard zonder hd en heeft sommige extra's niet zoals een draagtas (die wel makkelijk is op vakantie
[ Voor 44% gewijzigd door chucky666 op 13-03-2011 22:59 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Thx,chucky666 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:53:
[...]
nee, deze heeft dat niet.
net als de meeste mediaspelers trouwens
nou weet ik dat de meeste mediaplayers dat niet hebben, maar zijn er wel?
Ik ken een oude popcorn die het heeft, maar ik zoek uiteraard een nieuwer model.
De enige die ik zo ken met een scherm is een Popcorn Hour C200, maar dan heb je het wel over een andere prijsklasse.
Andere prijsklasse en voorlopig zeker geen betere review.MegaTronics schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:11:
De enige die ik zo ken met een scherm is een Popcorn Hour C200, maar dan heb je het wel over een andere prijsklasse.
Anders kan ik er natuurlijk zelf een klein LCD`tje aan tweaken ( tweaken als in gewoon aansluiten
[ Voor 4% gewijzigd door Sevenhunt op 14-03-2011 19:13 ]
Ik zou toch graag willen dat de MED500X spotify uit zijn kastje krijgt. Ik heb al flink lopen zoeken, er schijnt een manier te zijn om het via een .pls stream te doen, maar voor de rest kan ik dus niet vinden hoe je met spotify een pls stream creëert. Hier mensen die spotify al wel aan de praat hebben gekregen?
ik vind de keuze voor harddisk in de MED500X een moeilijke.
Op Tweakers lees je slechte berichten over de WD20EARS en voor de Samsung moet je eerst de firmware gaan flashen. Waar hebben jullie nu voor gekozen?
Op Tweakers lees je slechte berichten over de WD20EARS en voor de Samsung moet je eerst de firmware gaan flashen. Waar hebben jullie nu voor gekozen?
Ik weet niet wat je voor slechts leest over de WD20EARS, wellicht dat hij traag is ofzo. Dat maakt in dit soort apparaten niks uit, Ik heb hierboven al ergens wat hdparm statistieken neergezet, Gewoon de stilste/zuinigste kopen, snelheid krijg je toch niet in dit apparaaat (en waarom zou je media 20x sneller af willen spelen....)ExTaxi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:46:
ik vind de keuze voor harddisk in de MED500X een moeilijke.
leuk_he, ik doel dat op dit soort reviews van iemand die er 8 heeft gekocht
productreview: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB review door pietermx
productreview: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB review door pietermx
[ Voor 55% gewijzigd door ExTaxi op 22-03-2011 23:26 ]
Inmiddels zit de WD20EARS er in, maar krijg 'm met de USB-kabel niet verbonden met mijn pc.
Ik hoor het geluid dat de USB 'm herkent en zie het lampje ook even uitgaan, maar hij komt er niet bij als externe schijf. Op de laptop met Windows 7 gaat het prima.
Ik hoor het geluid dat de USB 'm herkent en zie het lampje ook even uitgaan, maar hij komt er niet bij als externe schijf. Op de laptop met Windows 7 gaat het prima.
Geformateerd in mede8ter? en mede8ter aangezet NA dat je hem hebt aangesloten?ExTaxi schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:55:
Inmiddels zit de WD20EARS er in, maar krijg 'm met de USB-kabel niet verbonden met mijn pc.
En wat betreft die gebruiker, tja, 25% uitval in de eerste week is hoog, maar besef dat deze schijven (ook de consumer schijven van de concurrenten) de eerste 2 weken inderdaad een hoge uitval hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 02-04-2011 23:18 ]
ja geformatteerd in de mede8er en aangezet NA aangesloten. PC lijkt gewoon te hangen zodra dat ding er aan zit.Als ik de USB er dan weer uittrek ratelt pc meteen verder en geen problemen meer. Misschien iets mis gegaan met de driver installeren ofzo?leuk_he schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:16:
[...]
Geformateerd in mede8ter? en mede8ter aangezet NA dat je hem hebt aangesloten?
http://www.mede8er.nl/for...ziet-de-mede8er-niet.html
Lees hier net dat het bios versie lijkt te zijn die dit heeft veroorzaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 04-04-2011 21:27 ]
Uit die link maak ik dat NIET op(ik zie geen conclusies over de bios, kan immers net zo goed aan de stand van de maan liggen) . Kijk in ieder geval je device manager nog na of je de usb gadget ziet, wordt je USB helemaal niet herkend of alleen je mass storage device niet, of lukt het enkel niet een drive letter toe te kennen.Anoniem: 340101 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:27:
http://www.mede8er.nl/for...ziet-de-mede8er-niet.html
/edit: hieronder geen ok nodig. hij wordt als mass storage device herkend.
[ Voor 26% gewijzigd door leuk_he op 06-04-2011 10:28 ]
Als je de mede8er op USB aansluit moet je toch nog op oké klikken ofzo voordat je verbinding hebt? Hangt ie aan je PC en niet aan je TV misschien?
www.oldskoolnl.nl
Hmm, bij mij ook altijd hetzelfde probleem geweest.
Gaf altijd de schuld aan de lange usb kabel (4Mtr).
Tussendoor meerdere bios updates gehad maar dat lost het bij mij niet op iig. (msi k9n2 zilent)
Maar zet de bestanden meestal via het netwerk, dat is wel trager maar werkte wel altijd.
Ben toevallig bezig met een ander mobo, gelijk eens kijken of het probleem dan daarna verholpen is.
Edit:
Net getest op een Gigabyte GA-870A-UD3, geen enkel probleem meer.
Zelfs met een 5Mtr usb verleng kabel geen probleem.
Lijkt een usb mobo probleem te zijn.
Gaf altijd de schuld aan de lange usb kabel (4Mtr).
Tussendoor meerdere bios updates gehad maar dat lost het bij mij niet op iig. (msi k9n2 zilent)
Maar zet de bestanden meestal via het netwerk, dat is wel trager maar werkte wel altijd.
Ben toevallig bezig met een ander mobo, gelijk eens kijken of het probleem dan daarna verholpen is.
Edit:
Net getest op een Gigabyte GA-870A-UD3, geen enkel probleem meer.
Zelfs met een 5Mtr usb verleng kabel geen probleem.
Lijkt een usb mobo probleem te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door shaiwa887 op 06-04-2011 19:33 ]
Ik overweeg de aanschaf van deze mediaspeler. Klopt het dat hij wel blue ray kan afspelen maar geen iso en ook geen menu's? Wordt dit nog gecorrigeerd in een volgende firmware of is de hardware om de één of andere reden niet compatible? Kan deze ook zelfgemaakte video's in full hd afspelen?
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
hij kan wel de blu ray stream afspelen maar niet de menu, dat ligt aan de realtek chipset en is dus niet alleen van toepassing op de mede8er.drernie schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:57:
Ik overweeg de aanschaf van deze mediaspeler. Klopt het dat hij wel blue ray kan afspelen maar geen iso en ook geen menu's? Wordt dit nog gecorrigeerd in een volgende firmware of is de hardware om de één of andere reden niet compatible? Kan deze ook zelfgemaakte video's in full hd afspelen?
2. ja
zijn er mediaspelers die wel bd iso's kunnen afspelen? Dan praat je zeker over een andere prijscategorie.
Dune HD Max kan het wel volgens mij maar dat weet ik niet zeker.
de meeste doen simple menu voor blu ray iso.
je kan ook gewoon de m2ts uit de iso halen en dat spelen ze meestal wel allemaal af.
maar er zijn genoeg mkv bestanden te vinden van blu rays, die ze allemaal wel goed afspelen.
de meeste doen simple menu voor blu ray iso.
je kan ook gewoon de m2ts uit de iso halen en dat spelen ze meestal wel allemaal af.
maar er zijn genoeg mkv bestanden te vinden van blu rays, die ze allemaal wel goed afspelen.
Op de mede8er site staat dat de med500x met energiebesparende voeding en moederbord wordt gemaakt. Betekent dit dat nu alleen nog de versie wordt gemaakt met de lichtere voeding en zonder tas geleverd?
Ik weet niet precies wat jij bedoeld, maar er is ook een light versie:drernie schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:39:
Op de mede8er site staat dat de med500x met energiebesparende voeding en moederbord wordt gemaakt. Betekent dit dat nu alleen nog de versie wordt gemaakt met de lichtere voeding en zonder tas geleverd?
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,4203.0.html
Er komen dus gewoon meer pakketten, zelfde moederbord, andere toebehoren.Red sticker stands for DD+ Light model
Packaging accessories changes
* No Carry Bag
* No Component Cables
* No USB extension cable base
* Power Adapter changed to 2 AMP 2 pin Euro type
* New Slim-line Remote
MED500x Light main unit is exactly the same as the MED500X Blue sticker ie DD+ Hardware
The reason for the change was a marketing decision to reduce the price to the end user.
op de site van mede8er staat een productenmatrix en daar staat 1 versie van de med500x zonder light aanduiding.
http://www.mede8er.eu/products/product-matrix.html
http://www.mede8er.eu/products/product-matrix.html
De MED500X wordt enkel nog uitgeleverd (en geproduceerd) als 'Light model'. Enkel het aanbod van meegeleverde accessoires is veranderd (lees je krijgt minder) en de afstandsbediening is iets aangepast.
Is de ´oude´ versie nog verkrijgbaar? Of gaat het alleen om het tasje, want dan is het niet noodzakelijk.
De 'oude' versie zou in principe niet meer leverbaar mogen zijn, winkels die hem nog wel verkopen hebben oude voorraad. Hardware technisch zijn ze identiek, nogmaals enkel de meegeleverde accessoires wijken af.
Van uitgaande dat je de MED500X gaat aansluiten per HDMI, zal je de in het verleden meegeleverde AV-kabel en component kabel echt niet missen :-).
Van uitgaande dat je de MED500X gaat aansluiten per HDMI, zal je de in het verleden meegeleverde AV-kabel en component kabel echt niet missen :-).
Ik gebruik juist nog de AV kabel bij een gebrek aan een HD TV.
Alternatief voor de Mede8er?

http://www.chinesehifi.nl/product.php?id_product=1
Mooier gebouwd, snel en zeer stabiel!

http://www.chinesehifi.nl/product.php?id_product=1
Mooier gebouwd, snel en zeer stabiel!
De vraag bij dat soort apparaten is altijd hoe de support geregeld is. Bij Mede8er weet je dat ze continue bezig zijn met het verbeteren/uitbreiden van de firmware.
Kan ik de firmware ook flashen door hem op op de harddisk van de med500x te zetten? Heb namelijk hier geen usb stick bij de hand.
nee , alleen via een usb stick.drernie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:14:
Kan ik de firmware ook flashen door hem op op de harddisk van de med500x te zetten? Heb namelijk hier geen usb stick bij de hand.
Mijn vrouwtje wil graag haar soaps kijken op de slaapkamer, die worden op een WMC7 opgenomen die in de huiskamer staat. Vroeger hadden we een 2e media center PC in de slaapkamer maar dat ding maakt zoveel herrie die is met pensioen. Nu vraag ik me af of de Mede8er snapt wat ie met .wtv bestanden aan moet? Zo ja dan zou dit de perfecte vervanger van dat bakbeest zijn.. iemand?
[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 26-04-2011 16:39 ]
Staat niet op de lijst van ondersteunde vid formats, zal dus wel niet. Jammer!
Kwestie van even een testbestand ergens neerzetten, dan kan ik, tenminste als het SD is (nog geen HD tv
), even kijken of die er iets van weet te maken.
zo te lezen zijn jullie vrij positief over de Mede8er 500X, wat mij opvalt is dat hij maar een 100 Mb netwerk aansluiting heeft. is het ontbreken van een Gb aansluiting geen gemis voor jullie ?
Bij mij sowieso niet, want ik zet alles op de interne harddisk. Volgens mij is 100 mbit ook voldoende voor het streamen van HD materiaal.
Voor mij niet. Streamen vanaf mijn netwerk harde schijf loopt zonder problemen. Ach en het kopiëren van bestanden duurt misschien 5 minuutjes langer, dus dat doet het hem ook niet.
Zijn ook aan het kijken voor een mediaplayer.Hebben de keuze kunnen beperken tot deze hier en de Iomega screenplay DX.Eerste keuze was ook een dune,maar daar schrikte de prijs me een beetje veel vanaf
.
Iemand die ergens een vergelijking kan vinden tss de Iomega en de Mede8er MED500X?Heb al gezocht,maar ben te weinig thuis in deze zaken om te weten waar ik juist moet zoeken..
Alvast hartelijk bedankt
Iemand die ergens een vergelijking kan vinden tss de Iomega en de Mede8er MED500X?Heb al gezocht,maar ben te weinig thuis in deze zaken om te weten waar ik juist moet zoeken..
Alvast hartelijk bedankt
Er is zondermeer niet zoheel veel te vinden over dat apparaat. het lijkt zo op het eerste gezicht een RTL 1185 kloon. In de reviews die ik vend speelt het alles af, net zoals de mede8ter. Voordeel van de DX zou zijn dat er internet toegang is, maar de enkele user reviews die je daarover leest is eerder dat dat gedeelte nog erg een "beta" ervaring is.Acemath schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:07:
en de Iomega screenplay DX.
PS, verkijk je niet op de Gigabit connector op RTL11885 apparaten, eerste benchmarks geven maar 20-30% meer performance aan dan de rtl1073 die in o.a. de mede8ter zit. (met andere woorden, daar had men geen gigabit voor hoeven neer te zetten)
Tsja, ik maak gebruik van een disk in de mede8er. Ik zou een Gb aansluiting wel fijn vinden om nog sneller bestanden over te zetten. Maar zelfs met de 100Mb aansluiting haal je maar zo'n 40Mbit (samba). Dit komt omdat de chipset in de speler vooral gericht is op het afspelen van video en niet om te functioneren als high-speed-network device (het apparaat inzetten als NAS is dus ook niet handig). Een Gb aansluiting is icm deze chipset dus nutteloos. Wil je wel Gb, dan zal je naar een device met andere chipset moeten (of ondersteunde chip/processor voor het netwerk), met bijbehorend ander kostenplaatje.Piet400 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:27:
zo te lezen zijn jullie vrij positief over de Mede8er 500X, wat mij opvalt is dat hij maar een 100 Mb netwerk aansluiting heeft. is het ontbreken van een Gb aansluiting geen gemis voor jullie ?
Anoniem: 368608
He All,
Ik ben bezig om een mediaspeler te kopen. Na het lezen van de verschillende posts twijfel ik tussen de Popcornhour A-210 en de Mede8er MED500X 1.5TB. Als een redelijke digibeet zou ik jullie hulp goed kunnen gebruiken. Ik vind de volgende zaken belangrijk (naast natuurlijk de basis zaken zoals goed beeld, alle verschillende formats aankunnen etc):
- snelle interface en werking (geen lange wachttijden);
- snelle streaming via wifi (geen haperingen bij gewone dvd kwaliteit);
- herkenning van alle soorten externe harde schijven;
- veel verschillende functionaliteiten, ook met internet (internetradio, youtube etc.);
- voorzover mogelijk rechtstreeks bestanden kunnen downloaden via eweka/nieuwsgroepen;
- goede ondersteuning.
Ik zie ook nog een aantal verschillen zoals bij de Mede8er een 3,5" sata interne harde schijf en geen hdd inbouwmogelijkheid en bij popcornhour mogelijkheid voor interne hdd inbouwmogelijkheid.
Hebben jullie nog tips in dit verband? Alvast veel dank!
-
Ik ben bezig om een mediaspeler te kopen. Na het lezen van de verschillende posts twijfel ik tussen de Popcornhour A-210 en de Mede8er MED500X 1.5TB. Als een redelijke digibeet zou ik jullie hulp goed kunnen gebruiken. Ik vind de volgende zaken belangrijk (naast natuurlijk de basis zaken zoals goed beeld, alle verschillende formats aankunnen etc):
- snelle interface en werking (geen lange wachttijden);
- snelle streaming via wifi (geen haperingen bij gewone dvd kwaliteit);
- herkenning van alle soorten externe harde schijven;
- veel verschillende functionaliteiten, ook met internet (internetradio, youtube etc.);
- voorzover mogelijk rechtstreeks bestanden kunnen downloaden via eweka/nieuwsgroepen;
- goede ondersteuning.
Ik zie ook nog een aantal verschillen zoals bij de Mede8er een 3,5" sata interne harde schijf en geen hdd inbouwmogelijkheid en bij popcornhour mogelijkheid voor interne hdd inbouwmogelijkheid.
Hebben jullie nog tips in dit verband? Alvast veel dank!
-
Vraagje. Kan ik bluray via mijn pc afspelen (blu ray drive) en streamen naar mn mede8er? Lukt dit via het netwerk?
Facts don't care about your feelings
1 Ja, 2 Ja, 3 ja (usb dan he, geen eSata of fw)Anoniem: 368608 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:03:
1 snelle interface en werking (geen lange wachttijden);
2 snelle streaming via wifi (geen haperingen bij gewone dvd kwaliteit);
3 herkenning van alle soorten externe harde schijven;
4 veel verschillende functionaliteiten, ook met internet (internetradio, youtube etc.);
5 voorzover mogelijk rechtstreeks bestanden kunnen downloaden via eweka/nieuwsgroepen;
4. a Internet ratdio, simpel, (ja) youtube alleen via pc. (nee dus)
5 Nee. standaard niet, geen goede standaard om het erop te modden.(niet onmogelijk)
enne de pocporn C200 kan wel een HD inbouwen, maar valt uiteraard wel in een ander prijscatagorie.
Schijfje nee, die zijn beveiligd. Image, ja, maar met simple menu only, en wel bekabeld, de wireless red vaak wellicht niet.YoshiBignose schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:48:
Vraagje. Kan ik bluray via mijn pc afspelen (blu ray drive) en streamen naar mn mede8er? Lukt dit via het netwerk?
[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 01-05-2011 22:50 ]
Ah beveiligd oke, vandaar dat ik een foutmelding krijg. Jammer
Facts don't care about your feelings
Even reactie over de vragen van een Gb aansluiting. Mijn ervaring is dat bij mediaspelers een Gb aansluiting bijna niets toevoegd. Meeste mediaspelers benutten de 100Mb niet eens volledig en dit komt door de chipset/processor die in deze dingen zitten. Zijn te langzaam om echt grote bestanden snel over te zetten. Met de nieuwste players zal dit wel steeds sneller worden, maar weet niet of ze ondertussen al zo snel zijn. Voor HD materiaal is 40 Mb al meer dan voldoende, want volgens mij is dat de maximale bitrate van een Blu ray. Daarom kan je beter op zoek naar de speler met de snelste chipset/processor ipv met een Gb aansluiting. Als je echt snel bestanden wilt overzetten moet je een goede NAS kopen en daar alles op zetten en vanaf de NAS streamen naar je mediaplayer.
Nu even mijn eigen vraag, ik heb de mede8er md 500x, ben afkomstig van de popcorn hour a110. Ben dus wel een beetje verwend met instelmogelijkheden. Waar ik de laatste tijd last van heb is dat sommige hd film materiaal om de zoveel tijd een schokje vertoond, uit eigen ervaring weet ik dat dit meestal komt door framerate synchronisatie. Bij de popcorn kon je dan de output signaal gelijk stellen aan je beeldmateriaal en je had nergens last meer van. Bij de md500x heb je alleen 50fps of 60 fps en 24p (hdmi 1080p). Volgens mij had ik laatst een filmpje van 30 fps (1080p), dus je zou zeggen 60 fps output en je hebt nergens last van. Maar dat was niet het geval. Hebben meer mensen hier last van? 24p geeft nooit problemen in ieder geval.
Nu even mijn eigen vraag, ik heb de mede8er md 500x, ben afkomstig van de popcorn hour a110. Ben dus wel een beetje verwend met instelmogelijkheden. Waar ik de laatste tijd last van heb is dat sommige hd film materiaal om de zoveel tijd een schokje vertoond, uit eigen ervaring weet ik dat dit meestal komt door framerate synchronisatie. Bij de popcorn kon je dan de output signaal gelijk stellen aan je beeldmateriaal en je had nergens last meer van. Bij de md500x heb je alleen 50fps of 60 fps en 24p (hdmi 1080p). Volgens mij had ik laatst een filmpje van 30 fps (1080p), dus je zou zeggen 60 fps output en je hebt nergens last van. Maar dat was niet het geval. Hebben meer mensen hier last van? 24p geeft nooit problemen in ieder geval.
[ Voor 32% gewijzigd door shenr op 02-05-2011 17:00 ]
Heb zelf de Mede8ter MED400 mini. Zit geen harde schijf in dit apparaat, dus vooral bedoeld voor netwerk gebruik. Deze verschilt intern verder weinig van de MED500X. Voor het streamen vanaf Synology NAS ervaar ik voor gewone dvd/divx geen problemen. Maar bij het streamen van HD (1080i 50fps) vanaf de NAS hapert het beeld ook. Ook loopt de audio niet altijd synchroon. Het beeld wordt gestreamd naar een Samsung LE40D6530. Als ik direct met de TV verbinding maak met de NAS en dus de beperkte Samsung mediaspeler gebruik, is er geen hapering. m.a.w. dit moet dus aan de mede8ter liggen (?)
Als je de video streaming mode gebruikt van een Samsung TV dan wordt gebruik gemaakt van Upnp.McMaccer schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:15:
Heb zelf de Mede8ter MED400 mini. Zit geen harde schijf in dit apparaat, dus vooral bedoeld voor netwerk gebruik. Deze verschilt intern verder weinig van de MED500X. Voor het streamen vanaf Synology NAS ervaar ik voor gewone dvd/divx geen problemen. Maar bij het streamen van HD (1080i 50fps) vanaf de NAS hapert het beeld ook. Ook loopt de audio niet altijd synchroon. Het beeld wordt gestreamd naar een Samsung LE40D6530. Als ik direct met de TV verbinding maak met de NAS en dus de beperkte Samsung mediaspeler gebruik, is er geen hapering. m.a.w. dit moet dus aan de mede8ter liggen (?)
Dit gebruikt re-encoding en minder bandbreedte.
Als je Upnp gebruikt met je mede8er zie je dan hetzelfde?
Vlugge vraag dus zal waarschijnlijk een vlug antwoord krijgen. Deze staat inclu HD van 1TB in de photohall aan 248 euro. Is deze player dat geld waard? Aangezien de photohall hier om de hoek ligt, en ik een panische angst heb om via een (goedkopere) webshop te bestellen is de photohall dus de enige mogelijkheid om deze player in de directe omgeving te bestellen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Prijsverschil met een webshop is toch haast 25% en dat vind ik toch een behoorlijk verschil.
[ Voor 31% gewijzigd door MegaTronics op 11-05-2011 12:08 ]
Het gaat me niet zozeer om het prijsverschil, dan wel om het gemak. Ik heb vorige week iets besteld bij Bol en weer geannuleerd, en je weet niet hoeveel bloed zweet en tranen dat heeft gekost om dat in orde te krijgen... Heb VANDAAG pas een bevestiging van annulatie gehad. Was eerste x dat ik iets online probeerde te bestellen, en zo een gedoe om iets in orde te krijgen heeft mijn aversie tegen online webshops alleen maar bevestigd. ik wil hiemee niet zeggen dat ze allemaal sucken, helemaal niet,MegaTronics schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:08:
Prijsverschil met een webshop is toch haast 25% en dat vind ik toch een behoorlijk verschil.
Als ik die bij photohall zou kopen, en ik heb er iets mee aan de hand, dan spring ik op mijn fiets en rij er heen. Iets wat bij een webshop in 9 vd 10 al onmogelijk is, wegens of wel te ver weg of geen fysische winkel.
Bij wifimedia had ik binnen een dag de mede8er in huis, met de erbij bestelde harddisk al netjes ingebouwd.
Dat weet ik wel, als ik via HD supplies bestel en via Coolblue etc, heb ik hem de dag erna ook in huis. Mij gaat het er gewoon om dat je een heel gedoe hebt als je defecten hebt... Ik vraag me gewoon af of de player de prijs waard is, ook al is ie een stuk duurder dan in webshops...MegaTronics schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:33:
Bij wifimedia had ik binnen een dag de mede8er in huis, met de erbij bestelde harddisk al netjes ingebouwd.
Waard is die dat zeker wel, ik heb toen ik hem kocht ongeveer hetzelfde uitgegven (dat was dan wel met 2 TB en een WiFi module (die ik niet gebruik
)).
Dank jeMegaTronics schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:40:
Waard is die dat zeker wel, ik heb toen ik hem kocht ongeveer hetzelfde uitgegven (dat was dan wel met 2 TB en een WiFi module (die ik niet gebruik)).
Nee, de vraag is of het jou 49 euro meer waard is om te bestellen via webshop of om de hoek (wellicht kun je om de hoek nog onderhandelen over de prijs...) dat kan niemand hier bepalen.Acemath schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:38:
[...]
.. Ik vraag me gewoon af of de player de prijs waard is, ook al is ie een stuk duurder dan in webshops...
Hier is het apparaat wel de prijs waard.
Heb net de Photohall aan de lijn gehad... Volgens hun is ie einde reeks, kan dit? Iemand al info opgevangen over een eventuele opvolger?
Er zal ongetwijfeld dan een opvolger gaan komen met een 1185 Realtek chip, aangezien dat de opvolger is van de 1073 Realtek chip. Is echter via Mede8er nog niets over gecommuniceerd.
En daarbij bij alles wat je koopt, er zal altijd een nieuwere komen. Je kunt telkens blijven wachten op de volgende, maar ja dan mis je nu het gemak.
Dat snap ik wel, het is gewoon dat ik deze player al een tijdje aan het volgen ben, en niets heb opgevangen/ gelezen heb over een eventuele opvolger, en vond het daarom raar dat Photohall me dat wist te melden. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het meisje van photohall ook zei dat ie "end of life" stond door ofwel een opvolger voor deze speler, ofwel dat ie te slecht verkocht en dat ze hem daarom uit hun assortiment gingen halen.MegaTronics schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:42:
En daarbij bij alles wat je koopt, er zal altijd een nieuwere komen. Je kunt telkens blijven wachten op de volgende, maar ja dan mis je nu het gemak.
Ze wist me ook te melden dat ie maar nog in 2 winkels effectief op voorraad was.
Jep! Heb ik ook gedaanAnoniem: 235591 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:41:
Begrijp ik goed dat ik zelf een HDD kan plaatsen in de Mede8er MED500X?
Stelt niks voor.
idd, in de handleiding op pagina 4 staat zelfs een stappenplan dus zelfs zonder enige "technische kennis" zou het moeten lukken
Anoniem: 408791
hallo,
heb ook pas deze mediaplayer gekocht, maar als ik mijn harde schijf wil formateren vraagt die een pincode?
en als ik pincode beveiliging zou willen uitschakelen vraagt die ook weer een pincode.
kan iemand helpen aub?
heb ook pas deze mediaplayer gekocht, maar als ik mijn harde schijf wil formateren vraagt die een pincode?
en als ik pincode beveiliging zou willen uitschakelen vraagt die ook weer een pincode.
kan iemand helpen aub?
Even uit het hoofdje: 0000 [nul, nul, nul, nul]Anoniem: 408791 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:33:
hallo,
kan iemand helpen aub?
yep: http://www.hdsupplies.nl/...mede8er-pincode-wijzigen/
[ Voor 8% gewijzigd door TDB op 31-05-2011 20:48 . Reden: ff checken of 0000 idd goed was ]
PSN: TDBtje
hier onder de specs, en info over de med500x2 !
•Interne Hard Drive tot 3TB (SATA2)
•Ingebouwde View Manager (5 Custom Views)
• Movie XML Med Data in Media Library
• Alpha Search in Media Library
• Internet Media Streams
• Social Media
• Ingebouwde Web Browser
• Mac HFS+ compatible
• Zeer stille Fan dmv TPE bevestiging
• Metaal chassis - solid edesign
•Video Wall met Metadata Search *
• Volledige Parental Control op Folders / Mappen
• Watched Indicator
• Network - Ethernet 10/100/1000* Mbps port
•Optioneel Wi-Fi (802.11b/g/n up to 300Mbps) MED10WFB
• Optional PCIe Wi-Fi *
• Samba server - NAS storage
• Internet Radio (SHOUTcast)
• Photo Grid Picture View
• SD Card slot / Sony Pro Duo Card Slot
•Foto slide show met achtergrond muziek
• Ondertiteling: SRT, SSA, SUB, SMI format
• Plasma Mode - Prevent screen burn in
* Subject to Firmware update -- In development
* See Specifications
De MED500X2 ondersteunt de nieuwste Hard Drive Technology. De ingebouwde Hard Drive Format utility formatteert de interne de hard drive zonder tussenkomst van een PC. De X2 geeft ook Mac HFS + volume drives basic support zodat ook nu Mac gebruikers van de X2 kunnen genieten met behoud van compatibiliteit van bestaande apparatuur..
De MED500X2 is een van de eerste Media Players op de markt met ondersteuning van de allernieuwste 3TB Sata Hard Drives.
De X2 metalen Hard Drive houder icm met de zeer stille FAN assisteert perfect in het het afvoeren van de warmte van de interne harde schijf met als resultaat een lange en betrouwbare levensduur van de harde schijf.
Speel zowat alles af, niet op je PC scherm maar op je TV
De MED500X2 powered by Realtek 1185 chipset is de allernieuwste Multimedia Player ontwikkeld door Mede8er voor de hedendaagse veeleisende media liefhebber. De X2 is zeer goed en stabiel ontworpen voor het afspelen van de laatste nieuwe High definition bestanden zoals MKV, Bluray.iso en BDMV bluray mappen structuur. De X2 kan dit vanaf: interne SATA HDD, externe USB HDD's, SD Card, Internet of Lokale Network share (SMB/NFS client). De X2 is uitgerust met geavanceerde functies zoals Fast Gigabit Netwerk Port en Super Fast USB 3.0 Slave port. De X2 ondersteunt ten volle de allerlaatste video codec's zoals MKV-H264, BDMV, BDISO, M2TS voor naadloze weergave van alle ondersteunde files. U kunt met de X2 nu genieten van7.1 surround full HD Audio streams via HDMI naar uw 7.1 surround versterker. De X2wordt zonder SATA HDD aangeboden maar ook inclusief eCoGreen SATA HDD tot en met 3TB.
In tegenstelling tot de meeste Realtek gebaseerde spelers, heeft Mede8er eigen firmware ontwikkelaars, waardoor zij veel beter kunnen inspelen op de wensen van u, de gebruiker. Dit resulteerde voor onze MED500X in vele 2010-2011 “Best Reviewed” Kieskeurig eretitels! Indien u de speler liever draadloos met uw netwerk verbindt kunt u optioneel de Mede8er MED10WF 802.11n USB dongle erop aansluiten.
Het is nog nooit zo simpel geweest om een cover te maken voor je film en serie collecties! Met de makkelijk te gebruiken interface van Y2M (YAMJ to Mede8er) kun je snel en gemakkelijk een leuke en boeiende Covers maken.
Mede8er biedt maar liefst 5 jaar garantie op zijn spelers, en heeft een eigen Nederlandstalige helpdesk welke 5 dagen per week klaar staat om u te ondersteunen!
De MED500X2 is standaard uitgerust met speciaal op maat vervaardigde Mede8er Monprene low Shaw hardness TPE fan bevestigingen. Deze bevestigingen absorberen het grootste gedeelte van fan vibraties te vergelijken met de schokdempers van uw auto. Met als resultaat een zeer stille X2 FullHD Media Player. De speciaal lage toeren ventilator van de X2 minimaliseert het effect van airflow.
Surfen op het Internet... kijk Video Podcasts en geniet van Social Media
De X2 ondersteunt Online Media Streams, zodat u nu YouTubeXL kunt starten en blader of zoek in de online videos van uw keuze. X2kan ook Video Podcasts streamen zoals World News, US News, Technology, Entertainment en Sports van over de gehele wereld. U kunt ook surfen op het internet of naar Internet Radio luisteren of gewoon genieten van Social Media zoals Facebook en Twitter. Voor correcte werking van de Internet Browser functionaliteit adviseren wij gebruik te maken van een optional externe wireless keyboard.
Optioneel Wireless Keyboard, leverbaar medio Q3 2011.
Unieke Mede8er Media Library met XML Med Data
Take control... Schitterend in Film Navigatie
Unieke Mede8er View Manager... Vijf Custom Views
De X2 aangepaste gebruikers interface is nieuw en fris gebaseerd op de nieuwe Casablanca platform. De unieke ingebouwde 5 level View Manager zal de manier hoe u uw Media bestanden bekijkt voor altijd veranderen. De X2Grafische User Interface is snel en responsief met alle benodigde informatie op de juiste plaats. Nu kunt u in volledig beeld bladeren door uw Film Collectie in volledige "Movie View" met Movie Metadata informatie zoals Movie Rating, Actors, Plot Informatie.
\
Managing Favourites now a Dream... Come True
Favourites_Icon_1
Add_to_favourites
Although the Mede8er is designed by Professionals we are also Users. Therefore a lot of thought has been put into the functionality of the MED500X2 to make it simple to use by all ages. So based on past experience and user comments we placed a very high level of importance on designing a function that will make setting up and using the X2 a real dream.
The MED500X2 is equipped with a powerful function that we call Favourites. Basically it is a list of Shortcuts that you the user easily create yourself. The Favourite Link will work as a shortcut link to any shared folder on your Local Hard Drive, hosted USB Drive, Samba and NFS Network Share. Our Favourites Manager will consolidate all your paths and links into one Favourites page no matter where the folders reside. So you can have multiple links residing on multiple locations all presented on one easy to read and manage Favourites page. Once the Favourite link is launched you will be presented with all of the folders contents in its normal native structure irrespective of the folder level depth. You can also easily remove a Favourite Link at any time should you wish to do so.
Full Parental Control and built in Watched Indicator
parental eyes
The X2 has a built in Pin Code Protection manager that allows you to limit access to folders locally or on your network. Now you can easily protect your family and kids from adult and sensitive material. The Pin Code folder protection is managed in the Setup consol and can be enabled or disabled by the authorized user at any time.
The built in watched indicator will automatically display video content that has already been watched on the Mede8er. This feature is particularly useful for those who watch a lot of TV Series and require a method of tracking the episodes that have already been watched.
Solide en betrouwbare Hardware - Behuizing van metaal
ABC Alpha Med Jump
De ingebouwde Alpha Jump maakt browsen door uw media echt makkelijk. Hoe vaak heeft u moeten bladeren door diverse pagina's of files om de juiste file te selecteren om deze uiteindelijk aftespelen? Niet meer, met de X2 kunt u elke Alpha Numeric key op de afstandsbediening indrukken en de GUI vertoont een scherm en laat uw selectie zien, de X2 start meteen uw selectie.
Key Points of MED500X2 Media Library
* Unieke View Manager -- selecteer 1 van de vijf beschikbare weergaves, on the fly *
* Ingebouwde Watched Indicator -- bijhouden van films en series die u al heeft gezien *
* Volledige Parental Control -- Vergrendel en ontgrendel mappen of individuele Films op de Video Wall *
* Gewelding voor jonge kinderen die willen browsen dmv covers (hoesjes) *
* Eenvoudige bediening met de ingbouwde Alpha Jump functie *
*Gratis programma voor Mede8er gebruikers -- Y2M -- maakt alle benodigde Movie Sheets en XML metadata files *
* Maak uw eigen Language Movie Sheets - ondersteuning van Thumbgen sheets en XML metadata files *
MED500X2 Specifications
Processor: Realtek RTD1185- 256MB SPI Flash - 256MB DDR2 SDRAM
Video Formats Supported: AVI / BDMV Light / BDISO Light / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO /
DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV resolution up to 720p / 1080i / 1080p
Video Codecs Supported: MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP /ASP /AVC (H.264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1) / RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
Audio Codec Supported: Mp3 / Mp2 / OGG Vorbis / APE - APE Cue /PCM / LPCM / AAC / RA / Dolby True HD - DTS MA Passthrough on HDMI
Dolby AC3 Downmix & Passthrough / DTS Downmix & Passthrough / FLAC up to 24bit 192Khz (HDMI & Co-Ax Digital only) Flac Cue / WAV, WMA Standard (DRM, & Advanced Profile not supported)
Photo format Supported: JPEG, BMP, PNG
File System Supported: FAT32 (up to 2TB), NTFS (up to 3TB), MAC HFS+
Video output resolution: NTSC, PAL, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p, 1080p. 24hz
Input / Output
• HDMI 1.3, Component Video, Composite Video
• Stereo RCA audio for analogue audio connection
• SD / Sony Pro Duo Card Slot
• SPDIF Optical - Co-Ax Digital Audio Outputs
• USB - 2.0 HOST port x 2
• USB - 3.0 SLAVE port
• RJ45 - Network Connector
General
• 3.5" SATA Internal Hard Drive Bay up to 3TB compatible
• Built in 40mm cooling fan - TPE mounts for low noise
• Media Library Video Wall with Metadata
• Alpha Jump in Media Library
• BD Menu - Non Java support
• Internet Browser (Flash / Video playback not supported)
• Parental Control
• Playlist creation from remote
• Screensaver – Selectable in GUI setup
• In folder JPEG preview feature
• Easy navigation button use
• Resume playback feature
• Photo slide show with background music
• Network - Ethernet 10/100/1000* Mbps
• Optional Wi-Fi (802.11b/g/n up to 300Mbps) - MED10WFB
• UPnP Media Server, DLNA (DMR) complaint
• Internet Radio (SHOUTcast) / .pls Playlist support
• File Copying - Card, USB, HDD and Network
• Subtitle: SRT, SSA, SUB, SMI format
• Size: 225 X 160 X 60 mm
* 1) Typical wire network transfer speeds Samba NAS -- From PC to MED500X2 (8.5MB/sec) -- From MED500X2 to PC 12MB/sec to MED500X2 internal HDD
2) Typical Video Streaming on Gigabit Network -- Full BDMV / BDISO non 3D (max 8.5MB/sec)
Contents: MED500X2, afstandsbediening, 2 x AAA Batteries, stroom adapter , HDMI - Component - Composiet AV - USB 3.0 - kabel, Handleiding.
komt later nog een remote bij q3 met op de achterkant een toetsenbord ! of kijk op de site van mede8er.nl even zelf !
•Interne Hard Drive tot 3TB (SATA2)
•Ingebouwde View Manager (5 Custom Views)
• Movie XML Med Data in Media Library
• Alpha Search in Media Library
• Internet Media Streams
• Social Media
• Ingebouwde Web Browser
• Mac HFS+ compatible
• Zeer stille Fan dmv TPE bevestiging
• Metaal chassis - solid edesign
•Video Wall met Metadata Search *
• Volledige Parental Control op Folders / Mappen
• Watched Indicator
• Network - Ethernet 10/100/1000* Mbps port
•Optioneel Wi-Fi (802.11b/g/n up to 300Mbps) MED10WFB
• Optional PCIe Wi-Fi *
• Internet Radio (SHOUTcast)
• Photo Grid Picture View
• SD Card slot / Sony Pro Duo Card Slot
•Foto slide show met achtergrond muziek
• Ondertiteling: SRT, SSA, SUB, SMI format
• Plasma Mode - Prevent screen burn in
* Subject to Firmware update -- In development
* See Specifications
De MED500X2 ondersteunt de nieuwste Hard Drive Technology. De ingebouwde Hard Drive Format utility formatteert de interne de hard drive zonder tussenkomst van een PC. De X2 geeft ook Mac HFS + volume drives basic support zodat ook nu Mac gebruikers van de X2 kunnen genieten met behoud van compatibiliteit van bestaande apparatuur..
De MED500X2 is een van de eerste Media Players op de markt met ondersteuning van de allernieuwste 3TB Sata Hard Drives.
De X2 metalen Hard Drive houder icm met de zeer stille FAN assisteert perfect in het het afvoeren van de warmte van de interne harde schijf met als resultaat een lange en betrouwbare levensduur van de harde schijf.
Speel zowat alles af, niet op je PC scherm maar op je TV
De MED500X2 powered by Realtek 1185 chipset is de allernieuwste Multimedia Player ontwikkeld door Mede8er voor de hedendaagse veeleisende media liefhebber. De X2 is zeer goed en stabiel ontworpen voor het afspelen van de laatste nieuwe High definition bestanden zoals MKV, Bluray.iso en BDMV bluray mappen structuur. De X2 kan dit vanaf: interne SATA HDD, externe USB HDD's, SD Card, Internet of Lokale Network share (SMB/NFS client). De X2 is uitgerust met geavanceerde functies zoals Fast Gigabit Netwerk Port en Super Fast USB 3.0 Slave port. De X2 ondersteunt ten volle de allerlaatste video codec's zoals MKV-H264, BDMV, BDISO, M2TS voor naadloze weergave van alle ondersteunde files. U kunt met de X2 nu genieten van7.1 surround full HD Audio streams via HDMI naar uw 7.1 surround versterker. De X2wordt zonder SATA HDD aangeboden maar ook inclusief eCoGreen SATA HDD tot en met 3TB.
In tegenstelling tot de meeste Realtek gebaseerde spelers, heeft Mede8er eigen firmware ontwikkelaars, waardoor zij veel beter kunnen inspelen op de wensen van u, de gebruiker. Dit resulteerde voor onze MED500X in vele 2010-2011 “Best Reviewed” Kieskeurig eretitels! Indien u de speler liever draadloos met uw netwerk verbindt kunt u optioneel de Mede8er MED10WF 802.11n USB dongle erop aansluiten.
Het is nog nooit zo simpel geweest om een cover te maken voor je film en serie collecties! Met de makkelijk te gebruiken interface van Y2M (YAMJ to Mede8er) kun je snel en gemakkelijk een leuke en boeiende Covers maken.
Mede8er biedt maar liefst 5 jaar garantie op zijn spelers, en heeft een eigen Nederlandstalige helpdesk welke 5 dagen per week klaar staat om u te ondersteunen!
De MED500X2 is standaard uitgerust met speciaal op maat vervaardigde Mede8er Monprene low Shaw hardness TPE fan bevestigingen. Deze bevestigingen absorberen het grootste gedeelte van fan vibraties te vergelijken met de schokdempers van uw auto. Met als resultaat een zeer stille X2 FullHD Media Player. De speciaal lage toeren ventilator van de X2 minimaliseert het effect van airflow.
Surfen op het Internet... kijk Video Podcasts en geniet van Social Media
De X2 ondersteunt Online Media Streams, zodat u nu YouTubeXL kunt starten en blader of zoek in de online videos van uw keuze. X2kan ook Video Podcasts streamen zoals World News, US News, Technology, Entertainment en Sports van over de gehele wereld. U kunt ook surfen op het internet of naar Internet Radio luisteren of gewoon genieten van Social Media zoals Facebook en Twitter. Voor correcte werking van de Internet Browser functionaliteit adviseren wij gebruik te maken van een optional externe wireless keyboard.
Optioneel Wireless Keyboard, leverbaar medio Q3 2011.
Unieke Mede8er Media Library met XML Med Data
Take control... Schitterend in Film Navigatie
Unieke Mede8er View Manager... Vijf Custom Views
De X2 aangepaste gebruikers interface is nieuw en fris gebaseerd op de nieuwe Casablanca platform. De unieke ingebouwde 5 level View Manager zal de manier hoe u uw Media bestanden bekijkt voor altijd veranderen. De X2Grafische User Interface is snel en responsief met alle benodigde informatie op de juiste plaats. Nu kunt u in volledig beeld bladeren door uw Film Collectie in volledige "Movie View" met Movie Metadata informatie zoals Movie Rating, Actors, Plot Informatie.
\
Managing Favourites now a Dream... Come True
Favourites_Icon_1
Add_to_favourites
Although the Mede8er is designed by Professionals we are also Users. Therefore a lot of thought has been put into the functionality of the MED500X2 to make it simple to use by all ages. So based on past experience and user comments we placed a very high level of importance on designing a function that will make setting up and using the X2 a real dream.
The MED500X2 is equipped with a powerful function that we call Favourites. Basically it is a list of Shortcuts that you the user easily create yourself. The Favourite Link will work as a shortcut link to any shared folder on your Local Hard Drive, hosted USB Drive, Samba and NFS Network Share. Our Favourites Manager will consolidate all your paths and links into one Favourites page no matter where the folders reside. So you can have multiple links residing on multiple locations all presented on one easy to read and manage Favourites page. Once the Favourite link is launched you will be presented with all of the folders contents in its normal native structure irrespective of the folder level depth. You can also easily remove a Favourite Link at any time should you wish to do so.
Full Parental Control and built in Watched Indicator
parental eyes
The X2 has a built in Pin Code Protection manager that allows you to limit access to folders locally or on your network. Now you can easily protect your family and kids from adult and sensitive material. The Pin Code folder protection is managed in the Setup consol and can be enabled or disabled by the authorized user at any time.
The built in watched indicator will automatically display video content that has already been watched on the Mede8er. This feature is particularly useful for those who watch a lot of TV Series and require a method of tracking the episodes that have already been watched.
Solide en betrouwbare Hardware - Behuizing van metaal
ABC Alpha Med Jump
De ingebouwde Alpha Jump maakt browsen door uw media echt makkelijk. Hoe vaak heeft u moeten bladeren door diverse pagina's of files om de juiste file te selecteren om deze uiteindelijk aftespelen? Niet meer, met de X2 kunt u elke Alpha Numeric key op de afstandsbediening indrukken en de GUI vertoont een scherm en laat uw selectie zien, de X2 start meteen uw selectie.
Key Points of MED500X2 Media Library
* Unieke View Manager -- selecteer 1 van de vijf beschikbare weergaves, on the fly *
* Ingebouwde Watched Indicator -- bijhouden van films en series die u al heeft gezien *
* Volledige Parental Control -- Vergrendel en ontgrendel mappen of individuele Films op de Video Wall *
* Gewelding voor jonge kinderen die willen browsen dmv covers (hoesjes) *
* Eenvoudige bediening met de ingbouwde Alpha Jump functie *
*Gratis programma voor Mede8er gebruikers -- Y2M -- maakt alle benodigde Movie Sheets en XML metadata files *
* Maak uw eigen Language Movie Sheets - ondersteuning van Thumbgen sheets en XML metadata files *
MED500X2 Specifications
Processor: Realtek RTD1185- 256MB SPI Flash - 256MB DDR2 SDRAM
Video Formats Supported: AVI / BDMV Light / BDISO Light / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO /
DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV resolution up to 720p / 1080i / 1080p
Video Codecs Supported: MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP /ASP /AVC (H.264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1) / RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
Audio Codec Supported: Mp3 / Mp2 / OGG Vorbis / APE - APE Cue /PCM / LPCM / AAC / RA / Dolby True HD - DTS MA Passthrough on HDMI
Dolby AC3 Downmix & Passthrough / DTS Downmix & Passthrough / FLAC up to 24bit 192Khz (HDMI & Co-Ax Digital only) Flac Cue / WAV, WMA Standard (DRM, & Advanced Profile not supported)
Photo format Supported: JPEG, BMP, PNG
File System Supported: FAT32 (up to 2TB), NTFS (up to 3TB), MAC HFS+
Video output resolution: NTSC, PAL, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p, 1080p. 24hz
Input / Output
• HDMI 1.3, Component Video, Composite Video
• Stereo RCA audio for analogue audio connection
• SD / Sony Pro Duo Card Slot
• SPDIF Optical - Co-Ax Digital Audio Outputs
• USB - 2.0 HOST port x 2
• USB - 3.0 SLAVE port
• RJ45 - Network Connector
General
• 3.5" SATA Internal Hard Drive Bay up to 3TB compatible
• Built in 40mm cooling fan - TPE mounts for low noise
• Media Library Video Wall with Metadata
• Alpha Jump in Media Library
• BD Menu - Non Java support
• Internet Browser (Flash / Video playback not supported)
• Parental Control
• Playlist creation from remote
• Screensaver – Selectable in GUI setup
• In folder JPEG preview feature
• Easy navigation button use
• Resume playback feature
• Photo slide show with background music
• Network - Ethernet 10/100/1000* Mbps
• Optional Wi-Fi (802.11b/g/n up to 300Mbps) - MED10WFB
• UPnP Media Server, DLNA (DMR) complaint
• Internet Radio (SHOUTcast) / .pls Playlist support
• File Copying - Card, USB, HDD and Network
• Subtitle: SRT, SSA, SUB, SMI format
• Size: 225 X 160 X 60 mm
* 1) Typical wire network transfer speeds Samba NAS -- From PC to MED500X2 (8.5MB/sec) -- From MED500X2 to PC 12MB/sec to MED500X2 internal HDD
2) Typical Video Streaming on Gigabit Network -- Full BDMV / BDISO non 3D (max 8.5MB/sec)
Contents: MED500X2, afstandsbediening, 2 x AAA Batteries, stroom adapter , HDMI - Component - Composiet AV - USB 3.0 - kabel, Handleiding.
komt later nog een remote bij q3 met op de achterkant een toetsenbord ! of kijk op de site van mede8er.nl even zelf !
Ik zie dat hij nu ook in de: pricewatch: Mede8er MED500X2 staat.
Heeft iemand 'm al in huis?
Heeft iemand 'm al in huis?
Ik heb vorig jaar de Mede8er MED500X gekocht.
Als ik eender welk type film (mkv, divx, .iso) afspeel op een standaard tv via het gele tulp kabeltje en eender welke audio uitgang (optisch, digitaal coax, stereo..) dan is alles perfect.
Het beeld en geluid lopen perfect synchroon van elkaar.
Maar het probleem begint als ik hem met HDMI aan mijn Samsung tv hang.
Ik heb al allerhande setups geprobeerd maar het beeld en geluid loopt totaal niet synchroon.
- HDMI in tv, optisch van tv naar surround => beeld en geluid niet synchroon
- HDMI in tv, optisch van Mede8er naar surround => beeld en geluid niet synchroon
- HDMI in tv, digitaal coax van Mede8er naar surround => beeld en geluid niet synchroon
- HDMI in tv, geluid van tv gebruiken => beeld en geluid niet synchroon.
Heb zelfs al geprobeerd met mijn pc monitor (heeft HDMI ingang) en daarmee krijg ik ook op geen enkele manier het beeld synchroon.
Het lijkt ook overigens bij sommige films erger te zijn dan bij andere, hoe dit net komt heb ik geen enkel idee van.
Wat ik daarnaast al geprobeerd heb is de nieuwste firmware op de mede8er te zetten zowel de HD audo als de niet HD audio, wat is het verschil eigenlijk tussen deze?
Tevens heb ik na het nalezen van diverse fora eens met de resoluties gespeeld, 1080p, 1080i, 60hz niet 60hz, 24 frame optie aan of uit...
Is dit een bekend probleem of is er iets fout met mijn mede8er?
Als ik eender welk type film (mkv, divx, .iso) afspeel op een standaard tv via het gele tulp kabeltje en eender welke audio uitgang (optisch, digitaal coax, stereo..) dan is alles perfect.
Het beeld en geluid lopen perfect synchroon van elkaar.
Maar het probleem begint als ik hem met HDMI aan mijn Samsung tv hang.
Ik heb al allerhande setups geprobeerd maar het beeld en geluid loopt totaal niet synchroon.
- HDMI in tv, optisch van tv naar surround => beeld en geluid niet synchroon
- HDMI in tv, optisch van Mede8er naar surround => beeld en geluid niet synchroon
- HDMI in tv, digitaal coax van Mede8er naar surround => beeld en geluid niet synchroon
- HDMI in tv, geluid van tv gebruiken => beeld en geluid niet synchroon.
Heb zelfs al geprobeerd met mijn pc monitor (heeft HDMI ingang) en daarmee krijg ik ook op geen enkele manier het beeld synchroon.
Het lijkt ook overigens bij sommige films erger te zijn dan bij andere, hoe dit net komt heb ik geen enkel idee van.
Wat ik daarnaast al geprobeerd heb is de nieuwste firmware op de mede8er te zetten zowel de HD audo als de niet HD audio, wat is het verschil eigenlijk tussen deze?
Tevens heb ik na het nalezen van diverse fora eens met de resoluties gespeeld, 1080p, 1080i, 60hz niet 60hz, 24 frame optie aan of uit...
Is dit een bekend probleem of is er iets fout met mijn mede8er?
Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic