Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 340101

Welke type Samsung TV heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07 15:00
Ik heb er ook last van met mijn Panasonic 50VT30 alleen heb ik een mede8er 400.
Als ik mijn mede8er op 1080i zet dan loopt het wel in sync, althans nagenoeg.
Overigens als ik m op 720P zet is het probleem net zo erg als op 1080P.
Ik heb mijn hdmi direct op mijn tv aangesloten omdat ik nog geen audio installatie heb.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 22:37
@earzz inderdaad het veranderen van de resoluties heeft soms wel wat effect maar het lost het totaal niet op.
Momenteel heb ik de mede8er te leen gegeven aan mijn vader die nog een beeldbuis tv heeft. Hier is de mede8er aangesloten via de gele tulp en totnutoe (20 films later) werkt alles nog perfect.

@rocco123 een Samsung LE40C750 3D tv, maar aangezien het probleem ook voorkomt als ik de mede8er aansluit om mijn pc monitor lijkt het probleem zich in de mede8er te zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 13:32
Voor de geïnteresseerden. Ik heb gister bij de Mediamarkt in Groningen de Mede8er MED500X2 inc [url="(http://tweakers.net/pricewatch/281688/samsung-spinpoint-f4-ecogreen-hd155ui-15tb.html"]1.5 TB schijf[/url] en WiFi dongle voor 222 euro gekocht. Een stuk goedkoper dan via de site en zelfs zo'n 10 euro goedkoper dan de 1.5 TB MED500X zonder WiFi dongle. Ik weet niet of het een foutje is, maar er lag er ook maar eentje. Misschien dat ze nog te halen zijn bij de andere Mediamarkten (of weer aangevuld zijn in Groningen).

Edit:
Er lagen geen versies zonder HD of andere versies

[Voor 5% gewijzigd door NickD op 07-06-2011 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 16:35
Vraagje: Ik heb voor mijn vaderdag een andere mediaplayer cadeau gekregen, komt niet zo nauw welke, maar ik ben er niet zo tevreden van. Nu zou ik dus degene die ik gekregen heb op de slaapkamer gebruiken en een Mede8er MED500X2 gebruiken voor in de living. Maar om weer geen pech te hebben 2 vraagjes.

1) De mediaplayer die ik nu heb weigert om films en series af te spelen waar er bij mediainfo achter Qpel : YES staat, series en films waar er NO achter Qpel staat daar heeft ie geen enkel probleem mee. Iemand die weet of een Mede8er WEL Qpel codecs kan afspelen?

2) Moet bij de Mede8er de subtitle naam EXACT hetzelfde zijn als de videofile naam? Heb namelijk Firefly op de player gezet en daar is srt naam het volgende: Firefly-e1-titel episode-.srt. Maar de videofiles zijn als volgend genoemd: Firefly S1 E1 naam episode naam uploader . Kan deze subtitles dus niet inladen bij de mediaplayer. En ik weet dat ik ze kan renamen, maar dat is redelijk wat werk...

Alvast bedankt voor de info.

• WBT
  • Laatst online: 17-04-2021
@Acemath, aldus Wikipedia (dus ik weet niet 100% of het klopt) kan Qpel gebruikt worden bij de volgende bestanden: H.264/AVC, MPEG-4 ASP, VC-1 & VP7. Welke van deze vier types met Qpel werken op de mediaspeler niet?

• Acemath
  • Laatst online: 31-03 16:35
WBT schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:29:
@Acemath, aldus Wikipedia (dus ik weet niet 100% of het klopt) kan Qpel gebruikt worden bij de volgende bestanden: H.264/AVC, MPEG-4 ASP, VC-1 & VP7. Welke van deze vier types met Qpel werken op de mediaspeler niet?
Ik weet niet of het wel mag, maar hier is de info die ik van een van de series heb.

Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 357 MiB
Duration : 53mn 31s
Overall bit rate : 933 Kbps
Writing application : transcode-1.0.2
Writing library : VirtualDub build 32817/release

Video
ID : 0
Format : MPEG-4 Visual
Format profile : Advanced Simple@L3
Format settings, BVOP : 2
Format settings, QPel : Yes
Format settings, GMC : No warppoints
Format settings, Matrix : Default (H.263)
Muxing mode : Packed bitstream
Codec ID : XVID
Codec ID/Hint : XviD
Bit rate : 787 Kbps
Width : 624 pixels
Height : 352 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Compression mode : Lossy
Bits/(Pixel*Frame) : 0.149
Stream size : 301 MiB (84%)
Writing library : XviD 1.2.1 (UTC 2008-12-04)

Audio
ID : 1
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Mode : Joint stereo
Mode extension : MS Stereo
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Compression mode : Lossy
Stream size : 51.0 MiB (14%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.58 video frame)
Interleave, preload duration : 471 ms
Writing library : LAME3.96r
Encoding settings : -m j -V 4 -q 3 -lowpass 17.5 --abr 128

Dit is seizoen 3 van True Blood. Seizoen 1 speelde wel af op de mediaplayer, en het enige verschil was dat er bij Qpel dus NO stond.

EDIT: En bij Bvop 1 ipv 2. Bij verder onderzoek zijn er inderdaad meerdere reeksen die niet afgespeeld worden, die dus allemaal Yes bij Qpel hebben staan.

Anoniem: 188527

Net media markt amsterdam gebeld en geven aan dat ze voor 222 de med500x2 leveren met dongle en 1.5 terra

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 08:56

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Anoniem: 188527 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:33:
Net media markt amsterdam gebeld en geven aan dat ze voor 222 de med500x2 leveren met dongle en 1.5 terra
Deze heb ik gisteren ook gehaald en tot op heden erg tevreden.

Dit is mijn eerste mediaplayer en na een lange zoektocht (afweging tussen Xtreamer, Netgear en deze) kwam de MM met deze mooie aanbieding. Extra interessant doordat deze 'de nieuwe' hardware heeft.

Ik ga de mede8er vooral gebruiken voor series/films en deels als back-up. De wifi functie is essentieel voor mij, aangezien ik geen mogelijkheid heb om een utp kabel neer te leggen. De online functionaliteiten (zoals youtube / facebook) zijn nice to haves. De USB 3.0 optie heb ik niet testen (geen pc met 3.0) dus een snelle bestandsoverdracht tussen pc-mede8er was niet mogelijk. Voor de toekomst is dit wel handig.

Succes is een keuze

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-06 21:20
Ben ook wel geinteresseerd in dit apparaat, om zonder HDD via de NAS of met externe HDD muziek en films af te spelen.
Iemand die vast een korte recensie van de med500x2 wil maken? Ben vooral geinteresseerd of het ding ook muziek kan afspelen zonder connectie met hifi set te verliezen zoals de ACRyan.

(Eigenlijk had ik al min of meer besloten voor de WD TV live te gaan, maar die is al twee jaar oud en volgens het forum blijven daar bij iedere firmwareupdate weer nieuwe bugjes ontstaan....)

[Voor 24% gewijzigd door miles op 11-06-2011 17:45]

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 22:20
Wat zijn de ervaringen met de MED500X (en MED500X2) als NAS? En dan heel specifiek: kan ik op deze vanaf een netwerkradio ook muziekbestanden o.b.v. folders opzoeken i.p.v. per album, artiest of categorie?

edit: nevermind. Ik heb besloten dat een mediaplayer niet is wat ik zoek.

[Voor 15% gewijzigd door beantherio op 14-06-2011 21:45]

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 13:38
Nog een bepaalde volgorde van de 0'en? 8)7

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-06 15:12
balen dat er een nieuwe versie uit is terwijl ik nog maar net een aantal weken geleden een med500x heb gekocht.

Nu heb ik een full hd videocamera gekocht en de mts bestanden afgespeeld op de mediaspeler. Probleem is dat de beelden heel schokkerig worden afgespeeld terwijl dit niet zo is op de videocamera of mijn pc. Overigens is video op 1920/1080p50 opgenomen. Is dit te zwaar voor deze mediaspeler? Heb de bestanden trouwens van het sdhc kaartje afgespeeld.

[Voor 6% gewijzigd door drernie op 15-06-2011 12:22]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Anoniem: 408791

hallo,

heb net de firmware geinstaleerd op mijn media player.mede8er
ma na het instaleren werkt die totaal niet meer.
hij menu vroeg die welke taal en lan verb. en daarna viel die steeds uit en op mijn hd schijf staan geen films meer op.
ik kan hem zelfs met de afstandbediening niet meer aanzetten want het powerledje brand ook niet meer.
kan iemand mij helpen aub?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Anoniem: 408791 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:55:
hallo,

heb net de firmware geinstaleerd op mijn media player.mede8er
ma na het instaleren werkt die totaal niet meer.
hij menu vroeg die welke taal en lan verb. en daarna viel die steeds uit en op mijn hd schijf staan geen films meer op.
ik kan hem zelfs met de afstandbediening niet meer aanzetten want het powerledje brand ook niet meer.
kan iemand mij helpen aub?
Ik neem aan dat het om de 500x gaat? De firmware zou niets moeten doen met de 'film-partitie' op je HD, tenzij je zelf op format hebt geklikt. Ik zou je adviseren nog een keer de firmware te downloaden, samen met het USB format-tooltje (van HP geloof ik) en dan de firmware er nogmaals een keer in te laden.

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Iemand enig idee of en wanneer er een 500X2 Mini gaat uitkomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:44
Ik heb een vraagje aan 500X2 eigenaren, ik zou graag de keuze hebben tussen op tags gebaseerde door mijn muziek heen browsen (door de tag database) maar ook gewoon als folders op mijn SAN, kan je op de 500X2 kiezen tussen beide methodes?

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-01 11:51
Ik ben sinds september vorig jaar in het bezit van een Mede8er500x. Vrij snel heb ik er een 2Tb schijf ingebouwd om mijn vele series hierop op te slaan.
Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat het beeld vastloopt. Eerst kon dit wel een half uur duren eer dat het probleem optrad maar sinds gisteren heb ik het al na 10 minuten.
Mijn opstelling is de volgende; een Cisco router, zo ff uit het hoofd is het een E1000 Wireless-N Router. Hieraan een Belkin Gigabit 8 poort-switch. Daaraan zitten bedraad een PC met Win7, Playstation3(welke amper aanstaat), een Samsung Led-tv en de Mede8er. Draadloos nog een Netbook Asus 1215N.
Als ik een video stream vanaf de pc loopt de Mede8er dus vast. Ik kan nog wel op stop drukken maar het netwerk is daarna niet meer te vinden. De pc heeft geen internettoegang meer. Op de pc herstel ik dan het netwerk via het netwerkcentrum. Windows vraag dan een nieuw Ip adres aan en ik kan weer op internet.
Echter de Mede8er is vanaf de pc niet meer te benaderen.

Al met al dus minder prettig. Mijn vraag is de volgende, hoe kom ik erachter welk apparaat de storing veroorzaakt?

I WAS HERE

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 21:14
welke firmware? heb je het al geprobeerd via een draadje?

• WoC
  • Niet online
Larsowiets schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:26:
[...]
Als ik een video stream vanaf de pc loopt de Mede8er dus vast. Ik kan nog wel op stop drukken maar het netwerk is daarna niet meer te vinden. De pc heeft geen internettoegang meer. Op de pc herstel ik dan het netwerk via het netwerkcentrum. Windows vraag dan een nieuw Ip adres aan en ik kan weer op internet.
Echter de Mede8er is vanaf de pc niet meer te benaderen.
[...]
Opvallend is dat je PC ook geen internetverbinding meer heeft. Op het Mede8er forum zijn wel gevallen bekend dat de 500X op een gegeven moment niet meer via het netwerk te benaderen is, maar zover ik weet niet dat je PC geen verbinding meer heeft. Ik zou eerst eens kijken naar je router en switch. Wanneer heb je die voor het laatst herstart?
Kijk ook even of de de laatste firmware update hebt voor je 500X en je router. Een andere tip: stel een handmatig IP adres in voor je mede8er (geen DHCP) en zorg dat je router dat adres dan niet aan een ander apparaat uitdeelt (DHCP reservering of een adres buiten de range van de DHCP server).

• Larsowiets
418O2 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:28:
welke firmware? heb je het al geprobeerd via een draadje?
De Mede8er zit bedraad aangesloten op de switch, evenals de pc. Enkel de Netbook is draadloos.
WoC schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:08:
[...]
Opvallend is dat je PC ook geen internetverbinding meer heeft. Op het Mede8er forum zijn wel gevallen bekend dat de 500X op een gegeven moment niet meer via het netwerk te benaderen is, maar zover ik weet niet dat je PC geen verbinding meer heeft. Ik zou eerst eens kijken naar je router en switch. Wanneer heb je die voor het laatst herstart?
Kijk ook even of de de laatste firmware update hebt voor je 500X en je router. Een andere tip: stel een handmatig IP adres in voor je mede8er (geen DHCP) en zorg dat je router dat adres dan niet aan een ander apparaat uitdeelt (DHCP reservering of een adres buiten de range van de DHCP server).
De router heb ik eergisteren nog ff van het net gehaald. De firmware is helemaal up-to-date, versie 4.0.4, meteen in maart al gedaan.
Een vast Ip adres? Is het adres wat ie normaliter van de router krijgt handig om vast te zetten of een adres buiten de range van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.100?

I WAS HERE

Anoniem: 378208

Ik wil een mediaspeler halen en de Mede8er MED500X voldoet aan al mijn eisen. Alleen weet ik niet welke ik moet kiezen de oudere Mede8er MED500X of de nieuwe Mede8er MED500X2. Aangezien er toch een duidelijk prijsverschil aanwezig is tussen beide. Kan iemand mij hier mee helpen?

• Larsowiets
Anoniem: 378208 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:02:
Ik wil een mediaspeler halen en de Mede8er MED500X voldoet aan al mijn eisen. Alleen weet ik niet welke ik moet kiezen de oudere Mede8er MED500X of de nieuwe Mede8er MED500X2. Aangezien er toch een duidelijk prijsverschil aanwezig is tussen beide. Kan iemand mij hier mee helpen?
Als ik de mede8er nu zou kopen had ik voor de nieuwe versie gegaan. Wat mij vooral aanspreekt is de 1000 Mbps port. De 100 Mbps is toch wel errugh traag als je de NAS functie gebruikt. De nieuwe interface ziet er ook wel wat beter uit. De optie om te kunnen surfen op internet zou ik niet laten meewegen.

I WAS HERE

Anoniem: 415368

Heb de speler ook maar aangeschaft, maar nu vraagt hij om een pincode wanneer ik een nieuwe schijf wil formatteren. Had heb met 1TB gekocht, maar wil er nu een 3TB in zetten. Hoe kom ik aan deze code? Had hem namelijk in eerste instantie gekocht met een schijf ingebouwd.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 21:30
Anoniem: 415368 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:57:
Heb de speler ook maar aangeschaft, maar nu vraagt hij om een pincode wanneer ik een nieuwe schijf wil formatteren. Had heb met 1TB gekocht, maar wil er nu een 3TB in zetten. Hoe kom ik aan deze code? Had hem namelijk in eerste instantie gekocht met een schijf ingebouwd.
0000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Na de verschillende reviews te hebben gelezen heb ik toch besloten om de Mede8er MED500X2 te kopen.
Mooi betaalbaar, 'nieuwe' hardware en ik lees goede verhalen.

Nu heb ik alleen een vraag, ik heb zelf nu een NAS en wil eigenlijk de MED500X2 met HD kopen, ik ga bv mijn hele collectie van Friends overzetten en daar wil ik de HD van de Mede8er voor gebruiken en niet mijn NAS (waar overigens ook films op staan)

Maar als ik nu een MED400X mini aanschaf (voor de TV boven) neem ik aan dat ik de HD van de MED500X2 vanuit de MED400 gewoon benaderen?

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreO
  • Laatst online: 27-06 14:23
miles schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:47:
Ben ook wel geinteresseerd in dit apparaat, om zonder HDD via de NAS of met externe HDD muziek en films af te spelen.
Iemand die vast een korte recensie van de med500x2 wil maken? Ben vooral geinteresseerd of het ding ook muziek kan afspelen zonder connectie met hifi set te verliezen zoals de ACRyan.

(Eigenlijk had ik al min of meer besloten voor de WD TV live te gaan, maar die is al twee jaar oud en volgens het forum blijven daar bij iedere firmwareupdate weer nieuwe bugjes ontstaan....)
Leuk, maar praat voor jezelf, want ik heb een AC Ryan en het loopt als een tierelier. Heb een Mini voor €72 gekoppeld aan mijn thuis netwerk en lach me helemaal verrot als ik bedragen van €222 hoor en dat het nog niet naar de zin is.

PS en ik speel allemaal MKV/AVCHD's af van 1080p omdat die rond de 8 tot 10 gig zitten en hardstikke goed beeld geven.

[Voor 5% gewijzigd door PierreO op 17-07-2011 14:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 13:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

appelsientje schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:07:

Maar als ik nu een MED400X mini aanschaf (voor de TV boven) neem ik aan dat ik de HD van de MED500X2 vanuit de MED400 gewoon benaderen?
Ja. Je kunt de NAS functionaliteit aan zetten (samba server) en dan functioneert het als een simpele nas.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

leuk_he schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Ja. Je kunt de NAS functionaliteit aan zetten (samba server) en dan functioneert het als een simpele nas.
Kijk dat is mooi nieuws.
Loopt namelijk wel snel op met alle dvd's die ik hier heb en het zou jammer zijn als ik die niet op de andere tv kan zien.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PierreO schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:13:
[...]

Heb een Mini voor €72 gekoppeld aan mijn thuis netwerk en lach me helemaal verrot als ik bedragen van €222 hoor en dat het nog niet naar de zin is.
tja de mede8er mini is er ook onder de 100 euro, dus dat is ook nog lang geen 222 euro.
en tja de meeste die een acryan hebben draaien de gehackte mede8er firmware, dus die zullen het dan ook wel niet naar de zin hebben met de orginele firmware ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PierreO
  • Laatst online: 27-06 14:23
chucky666 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:50:
[...]

tja de mede8er mini is er ook onder de 100 euro, dus dat is ook nog lang geen 222 euro.
en tja de meeste die een acryan hebben draaien de gehackte mede8er firmware, dus die zullen het dan ook wel niet naar de zin hebben met de orginele firmware ;)
Er zijn veel papegaaien, en neem van mij aan dat ik die gehackte mede8er firmware ook geprobeert heb, omdat iedereen zei dat hij zo goed was, maar die gaf veel problemen bij 23.97fps. Ben nu met de nieuwste (beta) firmware bezig en ik heb me er toch een partijtje schik mee. Het gaat mij erom dat ik las dat iemand zichzelf een goed gevoel wilde bezorgen door een ander product af te kraken, en dat gaat mij te ver. Met mijn mini heb ik meer schik dan met de Western Digital Live Hub, Netgear 550 en de Dune B1 en D1 die ik geprobeert heb omdat diezelfde papegaaien vertelden dat die zo goed waren, niets van gemerkt, sterker de mini heeft een paar features die alle bij elkaar nog niet hadden, wat ik overigens wel aardig vond van de medi8ter is dat hij aangeeft of een film al bekeken is. De Medi8ter zelf heb ik niet geprobeert omdat de specs ten opzichte van de Mini geen meerwaarde bood. Zo, en nu ga ik weer verder kijken.

Anoniem: 91740

Larsowiets schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:05:
[...]

Als ik de mede8er nu zou kopen had ik voor de nieuwe versie gegaan. Wat mij vooral aanspreekt is de 1000 Mbps port. De 100 Mbps is toch wel errugh traag als je de NAS functie gebruikt. De nieuwe interface ziet er ook wel wat beter uit. De optie om te kunnen surfen op internet zou ik niet laten meewegen.
LET OP! de gigabit aansluiting werkt niet ism met datatransfer, enkel wanneer hij video streamt vanaf het netwerk. Dus ook niet als NAS!! Heb er al een paar keer op gelezen op de fora van med8ter en acryan, waarbij ze het heel mooi konden uitleggen waarom dat het niet werkt...zoek maar eens

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 09:10
Ik ben ook van plan om de mede8er MED500X2 te kopen, maar twijfel nog tussen de HDD's.
Western digital heeft nu een 3TB versie van een green lijn uitgebracht met SATA3 en een andere met SATA 3 + 6. Wat is het grote voordeel van die laatste?
3TB is ook nog 2x zo duur als 2TB schijven. Wil er misschien in de toekomst een Synology 211J aan hangen.

@EdjeZ
Dus als je data probeert over te zetten van je NAS naar de HDD van de X2 gebruikt die niet de gigabit aansluiting? Alleen als je van een NAS het afspeelt via de X2?

@all
Heeft 1 van jullie al geprobeerd om een draadloos toetsenbord aan te sluiten op de X2?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

roger1984 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:52:
Ik ben ook van plan om de mede8er MED500X2 te kopen, maar twijfel nog tussen de HDD's.
Western digital heeft nu een 3TB versie van een green lijn uitgebracht met SATA3 en een andere met SATA 3 + 6. Wat is het grote voordeel van die laatste?
3TB is ook nog 2x zo duur als 2TB schijven. Wil er misschien in de toekomst een Synology 211J aan hangen.
hier zie je het verschil:

http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701229.pdf

Echter het moederbord van alle dit soort media players heeft een aanzienlijk lagere transfer snelheid. Dus over 3 Gbps / 6 Gbps 4 KB AF enzo hoef je je niet druk te maken, dat heeft geen invloed op zo'n relatief langzame actie als media afspelen. Geluid & warmte productie lijkt me belangrijker.

2 Tb = 400 DVD's, iets minder als je veel HD materiaal vind, meer dan genoeg om een jaar lang elke avond 1 film af te spelen zonder iets te hoeven wissen. Als je toch ooit een nas gepland hebt kun je die altijd nog gebruiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 09:10
Op verschillende fora is te lezen dat er problemen zijn met de installatie van een HDD in de X2. Op het mede8er fora is een thread over alleen de Western Digital schijven. Iemand anders hier last van?
Anders word het een Samsung voor mij :)

@leuk_he

Bedankt voor je reply. Zal me daar dan meer op letten. En ik kijk voor 720P films, dus het gaat qua ruimte stuk harder dan met dvdripjes.

[Voor 24% gewijzigd door roger1984 op 25-07-2011 16:23]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

roger1984 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:21:
Op verschillende fora is te lezen dat er problemen zijn met de installatie van een HDD in de X2. Op het mede8er fora is een thread over alleen de Western Digital schijven. Iemand anders hier last van?
Lijkt me niks mis met de samsung.

Maar blijkbaar is het de moeite waard een jumper setting te veranderen bij SATA-3 (6Gbps) disks
zie: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,5883.0.html zelf geen ervaring mee.

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2017
ik had wat problemen met mijn mede8er in combinatie met de actieve speakervoet van mijn Sony NX710. Tijdens het aansluiten van de mede8er via HDMI, gaf de televisie een error waardoor er alleen geluid uit de televisie zelf mogelijk was en niet uit de voet.

na wat Googlen vond ik dat het probleem lag bij pin 13 CEC (consumer electronics control) van de HDMI kabel. Als ik het goed begrijp is er geen standaard protocol voor de pin en gebruikt elke manufacturer het voor zijn eigen doeleinde, in het geval van Sony: Bravia Sync. Blijkbaar vond mijn tv daardoor de mede8er niet zo leuk en schakelde als gevolg mijn speaker voet uit. De oplossing: het verwijderen van pin 13, of de kabel in de HDMI kabel die verbonden is met pin 13.

Nu vond ik het een beetje zonde van het geld om er een hdmi kabel aan op te offeren, dus heb ik op een dealextreme.com (waarschijnlijk wel bekend bij de meesten) twee (1 voor de zekerheid) HDMI female -> HDMI male besteld. Geen verzendkosten + een gunstige dollarkoers maakt dit een koopje.

Vervolgens heb ik met een naald en pincet pin 13 verwijderd aan de female kant. De nu pin-13-missende connector in de HDMI poort van mijn mede8er gestoken, de HDMI kabel erin en voila.. geen errormelding en een volledig functionerende mede8er aan mijn Sony.

ik weet niet of ik er iemand mee help, maar ik heb er een tijdje tegenaan gelopen.. dus succes ermee ;-)

impreson.com

• maxpost21
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 09:05
Hoi,

Ik zelf zit er aan te denken om de Mede8er MED500x2 aan te schaffen, welke weet ik nog niet. Maar ik hoor wel veel negatieve reacties over het crashen etc, is dit iets wat wel met de software wordt verholpen of gaat dit nog lang duren?

Ook vraag ik mij af of er niet een snellere manier van datatransfer is van de pc naar de media speler. Aangezien ik lees over 8mb/s, ik download de films dan nog sneller :O. Is er niet een mogelijkheid om dit sneller te doen, of is het dan beter om een media speler aan te schaffen met een usenet functie, dus dat ik nzb bestanden binnenhaal via de media speler. En die dan al op m'n media speler heb, ik ben nieuw tot de media spelers en probeer een beetje het wereldje te begrijpen. Een duwtje in de goede richting zou mij goed doen.

Met vriendelijke groet,

Max Post

• WBT
De snelste manier van data overzetten van je computer naar de interne harde schijf van de Mede8er, is via de USB 3.0 verbinding van het apparaat. Of je haalt de harde schijf periodiek uit het apparaat en kopieert data van je PC naar de HDD via een (sata) docking station.

Houd er rekening mee dat je met nagenoeg alle (dan wel alle) mediaspelers tegen een gelijke data transfer grens aanzit als je gebruik maakt van de netwerkaansluiting. Over het algemeen kan de chipset hogere bestandsoverdracht snelheden niet aan...

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 01-07 12:55

Dr.Roelski

Walk on ....

Joenes schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:25:
ik had wat problemen met mijn mede8er in combinatie met de actieve speakervoet van mijn Sony NX710. Tijdens het aansluiten van de mede8er via HDMI, gaf de televisie een error waardoor er alleen geluid uit de televisie zelf mogelijk was en niet uit de voet.

na wat Googlen vond ik dat het probleem lag bij pin 13 CEC (consumer electronics control) van de HDMI kabel. Als ik het goed begrijp is er geen standaard protocol voor de pin en gebruikt elke manufacturer het voor zijn eigen doeleinde, in het geval van Sony: Bravia Sync. Blijkbaar vond mijn tv daardoor de mede8er niet zo leuk en schakelde als gevolg mijn speaker voet uit. De oplossing: het verwijderen van pin 13, of de kabel in de HDMI kabel die verbonden is met pin 13.

[afbeelding]

Nu vond ik het een beetje zonde van het geld om er een hdmi kabel aan op te offeren, dus heb ik op een dealextreme.com (waarschijnlijk wel bekend bij de meesten) twee (1 voor de zekerheid) HDMI female -> HDMI male besteld. Geen verzendkosten + een gunstige dollarkoers maakt dit een koopje.

Vervolgens heb ik met een naald en pincet pin 13 verwijderd aan de female kant. De nu pin-13-missende connector in de HDMI poort van mijn mede8er gestoken, de HDMI kabel erin en voila.. geen errormelding en een volledig functionerende mede8er aan mijn Sony.

ik weet niet of ik er iemand mee help, maar ik heb er een tijdje tegenaan gelopen.. dus succes ermee ;-)
Volgens mij wordt dat probleem ook hier: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,4694.0.html beschreven. Is dus blijkbaar een probleem in de CEC communicatie veroorzaakt door het verschil tussen HDMI 1.3 en HDMI 1.3a.
Gelukkig heb ik er geen last van, maar wellicht handig voor anderen om dit te lezen.

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 16:14
Heb met een stukje tape zitten klunzen totdat ik het voor elkaar had.
Had die "fix" nog niet gezien maar zelf met een soldeerbout aan de slag gaan is niet echt mijn ding :+

Klein vraagje van een andere orde, heeft iemand hier de fan al eens vervangen?
Mijn MED500X gaat nu na lang intensief gebruik de fan een beetje laten horen.
Is er eentje van de eerste generatie.

Edit: is weer stukje stiller, heb er niets aan gedaan dus geen idee waarom :?

[Voor 11% gewijzigd door shaiwa887 op 15-08-2011 21:57. Reden: Is een minder probleem momenteel.]

star citizen referal code

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 17:21
Ik heb nu het probleem dat de screensaver te pas en te onpas inschakelt als ie op pauze staat, of als het filmmenu er voor staat. De screensaver is dan ook moeilijk weer weg te krijgen, na wat drukken op play en stop lukt het wel eens, maar het komt ook voor dat ik het hele apparaat moet uitschakelen.
Dit probleem doet zich voor nadat ik er een HD in heb gezet, de nieuwste frirmware er op heb gedaan en de NAS heb aangezet...
De screensaver staat in setup op OFF

[Voor 7% gewijzigd door SunnyD op 18-08-2011 10:22]

• WoC
  • Niet online
SunnyD schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:14:
Ik heb nu het probleem dat de screensaver te pas en te onpas inschakelt als ie op pauze staat, of als het filmmenu er voor staat. De screensaver is dan ook moeilijk weer weg te krijgen, na wat drukken op play en stop lukt het wel eens, maar het komt ook voor dat ik het hele apparaat moet uitschakelen.
Dit probleem doet zich voor nadat ik er een HD in heb gezet, de nieuwste frirmware er op heb gedaan en de NAS heb aangezet...
De screensaver staat in setup op OFF
Probeer eens de opties die hier en/of hier staan uitgelegd.

• SunnyD
WoC schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:33:
[...]

Probeer eens de opties die hier en/of hier staan uitgelegd.
Bedankt voor de tip. Jammer dat er niet een oplossing wordt gegeven, want het is wel de bedoeling dat de speler doet wat ie moet dan zonder dat ie met Inet verbonden is... Hopen dat het in de volgende firmware opgelost is...

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-11-2021
Ik heb al een hele tijd last van het volgende probleem:

Bestanden op de interne HDD raken na een tijd corrupt (kunnen niet meer juist afgespeeld worden (stopt op bepaald moment) en men kan niet naar voren skippen of wat dan ook). Als ik de bestanden naar me PC kopieer zijn deze ook niet te openen in WMP. Na wat zoekwerk lijkt het dat het aan de NTFS-drivers ligt van de mediaspeler. Maar is hier een oplossing voor? Want ik heb geen zin dat om de haverklap random films gewoon corrupt raken. Haalt een beetje de nut weg van het hele apparaat.

Iemand zelfde ervaring of wellicht oplossing? Ik zit eraan te denken om hem terug te brengen en een andere te halen... echt teleurstellend :(

SR+ - Red Multi-Coat - Wit - 19" - Besteld: 4/12 - VIN: 4/12 - Leverdatum: 20/12

• SunnyD
Samsung?

• kv83
Het is volgens mij idd Samsung. De HDD die er standaard bij zit zeg maar. Ik heb wat verder gezocht, en men schijnt de HDD ook in ext3 te kunnen formateren, maar het topic waar uitgelegd werd hoe men dat deed kan ik niet meer terug vinden

SR+ - Red Multi-Coat - Wit - 19" - Besteld: 4/12 - VIN: 4/12 - Leverdatum: 20/12

• SunnyD
Er zijn Samsung HD's die een firmwareupdate nodig hebben, kan je downloaden van de Samsungsite.

Ik heb dat bij mijn F4EG 2TB schijf ook gedaan.

• kv83
Is dat mogelijk zonder de HDD uit de mede8er te halen?

• SunnyD
Nee, je moet hem als enige HD in een computer hangen en dan met een bootable CD of USBstick waar de firmware op staat, opstarten.

• kv83
Ik heb alleen een laptop, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang. Jammer dat een zo duur product niet gewoon fatsoenlijk werkt als je hem koopt. Dan maar terug naar de winkel :(

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 20:11
Wat is het verschil (behalve het uiterlijk) tussen de MED450X2 en de MED500X2. Ik vind de site van mede8er erg onduidelijk en op de pricewatch kan ik ook geen verschil tussen specificaties vinden.

• WBT
@Mirved, het verschil is dat de MED450X2 een stuk kleiner is een ruimte bied voor een 2.5" harde schijf. De MED500X2 bied ruimte voor een 3.5" harde schijf. Verder zijn ze identiek en gebruiken ze dezelfde chipset etc.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 20:11
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik zie het nu idd ook.

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 17:53
Ik wilde eerst een Zotac Zbox kopen maar ik dacht van waarom zoveel geld uitgeven terwijl ik er niet zoveel mee gaan ga doen. Dus het plan is toch geworden om een Mede8er te kopen. Gebruik momenteel een laptop+3 externe hdd's dus ik ga geen hdd's inbouwen. Alleen weet iemand of alle hdd's gaan werken via een usb hub? En wat is het verschil in de 400-500x en de x2 versies?

• 418O2
de x2 is de nieuwe generatie, zijn iets sneller geloof ik.

Ik denk niet dat je meerdere HD's op een hub kan gebruiken. Kan je niet 1 grote (externe) HD gebruiken?

Je kan via wel direct op het apparaat van een USB HD naar je interne HD kopieren, dat is misschien wel te gebruiken dan.

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 17:53
Gebruik 2x 2tb en 1x 1tb dus groter gaat het niet worden. 1 hdd is nog vrij leeg dus kopieer verlopig alles wel van de 1 naar de 2. Waarschijnlijk vanmiddag thuis de 400X2 bestellen en hopelijk morgen in huis.

Bedankt voor je reactie:)

• jra2k
  • Laatst online: 30-06 21:41
Zag net een app voor om je mede8er te bedienen via je iPhone of iPad, heeft iemand 'm al in gebruik toevallig?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR :..

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:18
Vraag voor de bezitters van de MED500X2:
In de review van de MED450X2 lees ik dat de browser niet echt werkt. De 500X2 gebruikt dezelfde processor, wat is jullie ervaring met het gebruik van de webbrowser?

• 418O2
jra2k schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:42:
Zag net een app voor om je mede8er te bedienen via je iPhone of iPad, heeft iemand 'm al in gebruik toevallig?
Nice! Zal mijn Mede8er 500x eens een fw-update geven en dit proberen.

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:40
hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik heb sinds kort de mede8er aangeschaft en ik moet zeggen dat hij perfect werkt. alleen krijg ik het draadloos streamen niet aan de praat. (ik heb de mede8er 400xw, verkeerde topic ik weet het ;-) maar deze is tenminste nog actief)

Inmiddels heb ik het voor elkaar dat de mede8er mn computer ziet. als ik als mediakeuze `netwerk` selecteer staat daar nu thuis-pc. maar zodra ik deze selecteer vraagt hij om een Netgebruikers ID en wachtwoord.

Kan iemand mij misschien vertellen welke naam/wachtwoord hier bedoeld word??

sitecom 300n router
windows 7

• WoC
  • Niet online
frank.. schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:23:
[...]
Inmiddels heb ik het voor elkaar dat de mede8er mn computer ziet. als ik als mediakeuze `netwerk` selecteer staat daar nu thuis-pc. maar zodra ik deze selecteer vraagt hij om een Netgebruikers ID en wachtwoord.

Kan iemand mij misschien vertellen welke naam/wachtwoord hier bedoeld word??
[...]
Delen via het netwerk moet werken, het is soms wat lastig in te stellen. Ik kan allemaal dingen gaan vragen nu, maar het beste is als je zelf wat probeert en anders even terugkomt met de melding wat je allemaal al gedaan hebt. Omdat er meer mensen tegen dit probleem aanliepen zijn er op het mede8er forum een aantal threads aan gewijd, bijvoorbeeld deze en deze. Als dat het niet is, kijk dan even verder op die site, staat vol nuttige informatie.

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 11:50
jra2k schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:42:
Zag dat die app ook 1,59 moet kosten - en volgens mij niet meer is dan een schilletje om de al beschikbare webinterface van de Mede8er. Weet niet precies welke poort het was, maar met je iPhone browsen naar http://<mede8erIP>:port gaf min of meer dezelfde functionaliteit...

edit: zou poort 1024 moeten zijn - ongetwijfeld al bekend in het forum...

[Voor 6% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 27-09-2011 13:07]

• YoshiBignose
  • Laatst online: 01-07 11:54
Kon je met dit ding nou bluray streamen of niet?

Facts don't care about your feelings

• denivan
  • Laatst online: 01-07 14:46

denivan

de enige

Kan iemand hier met hands-on ervaring van een X2 uitleggen hoe het apparaat omgaat met metadata ? Ben wat in de mede8er forums aan 't browsen, maar ik wordt er niet veel wijzer van.
Een echte videowall wil ik niet, maar ik wil een lijst met films hebben (per subdirectory op m'n NAS). Deze films zouden een thumbnail moeten hebben en bij het openen moet er IMDB informatie verschijnen.
Momenteel heb ik een dergelijke setup op mijn XBOX met XBMC en ik hoop dat iets dergelijk mogelijk is op de mede8er ? Kan je ook aangeven in hoeverre dit automatisch gaat of manueel werk vereist ?
Links naar uitleg over hoe dit te doen zijn zeker welkom !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• 418O2
YoshiBignose schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:47:
Kon je met dit ding nou bluray streamen of niet?
hoe bedoel je dit? Of je MKV kan streamen? Of wil je een bluray in je PC doen en die streamen naar je mediaplayer?

• YoshiBignose
418O2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:31:
[...]

hoe bedoel je dit? Of je MKV kan streamen? Of wil je een bluray in je PC doen en die streamen naar je mediaplayer?
Yep dat laatste :P

• 418O2
Geen idee... Denk ook niet dat veel mensen dat doen/willen.

Download dan gewoon de bluray versie, of koop een blurayspeler.

• YoshiBignose
Oke dus stel je downloadt de bluray versie (dus geen rip ofzo) kan je die dan streamen naar de mede8er?

• 418O2
Lijkt mij wel. Je kan een .iso gewoon afspelen. Moet je wel een erg goed wifinetwerk hebben, of het over een kabel doen.

[Voor 79% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2011 14:43]

• WBT
@YoshiBignose, als je het Blu-Ray station in je computer deelt en gebruik maakt van bijvoorbeeld AnyDVD HD, dan zou de Mede8er deze bestanden zonder problemen kunnen afspelen.

• YoshiBignose
Vreemd ik heb het eens geprobeerd maar het lukte niet. Nou ja, nu toch al een bluray speler gekocht dus doet er ook niet meer toe :P

• 418O2
Is het mogelijk om je audiostream een vertraging te geven? Ik had gisteren een bestand dat uit sync liep en wou dat rechttrekken, maar kon zo niet vinden hoe.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een hele stomme vraag, maar ik kan het echt niet vinden. :$

Waar kan je zien hoe vol de harddisk zit? De "Info" of "menu" knop geven de informatie niet :(

Het gaat trouwens over de MED450X2, maar die is vrijwel gelijk aan de MED500X2

http://www.deyterra.com

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03

SjoerdV nl

Be the change.

WBT schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:06:
@YoshiBignose, als je het Blu-Ray station in je computer deelt en gebruik maakt van bijvoorbeeld AnyDVD HD, dan zou de Mede8er deze bestanden zonder problemen kunnen afspelen.
Kan je hier meer over vertellen? Als ik een Blu-ray rip van LOTR op mn desktop heb staan (67 gig, verdeeld in 2 mappen, dus per helft van de film zo'n 32 gig) en deze middels een bedraad netwerk af wil spelen op mn Mede8er MX500 hapert het toch flink, zowel beeld als geluid. Kleinere films, in de grootte van 8 tot 15 gig, draaien wel prima.

Als ik de LOTR film middels een externe hd afspeel gaat het perfect (gelukkig ;))

Is dit bij jullie in een dergelijke situatie hetzelfde geval? Netwerk is wel maar een 100 mbit netwerk, maar als ik kijk in taakbeheer wordt ie niet 100 volgetrokken bij het streamen van LOTR.

Is het toch de Mede8er die te zwak is voor dit werk? De bitrate van de film is 5062KB.

Reden dat ik dit vraag is omdat ik met de tijd over wil naar een home server waar oa op gedownload en opgeslagen wordt. Uiteraard is er dan ook sprake van een stream-situatie, maar dan moet het wel werken.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Edit: Een andere film van 36,2 GB heeft ie wel probleemloos afgespeeld. Dit was een AVCHD bestaande uit twee grote .m2ts bestanden van rond de 17GB.

[Voor 6% gewijzigd door SjoerdV nl op 02-10-2011 12:59. Reden: Bitrate toegevoegd]

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07 12:43
gaat de mede8er een beetje makkelijk om met de mac .heb nu een playon die niet echt mac vriendelijk is vindt ik

• 418O2
In welke situatie? Je kan hem namelijk gewoon via Samba benaderen.

• WoC
  • Niet online
tippie62 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:54:
gaat de mede8er een beetje makkelijk om met de mac .heb nu een playon die niet echt mac vriendelijk is vindt ik
De Mede8er's en de AC Ryan's zijn wat betreft hardware geloof ik identiek. Alleen de firmware is anders (ik kan me zelfs herinneren dat er iemand Mede8er firmware op een PlayOn had gezet).

Maar wat zijn je huidige problemen dan? Of wat voor vriendelijkheid zoek je?

De Mede8er (en ik denk dan ook de PlayOn) ondersteunen Samba, FTP maar ook NFS. Mac OS X heeft dacht ik een ingebouwde NFS server, dus als het met Samba allemaal niet lekker wil kun je dat eens proberen.

• WBT
Als je gebruik maakt van OSX Lion kan je alleen geen gebruik maken van de Samba-bestandsdeling van de mediaspeler. (of nou ja, het kan wel maar dan moet je flink gaan klieren in de terminal)

• WoC
  • Niet online
WBT schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
Als je gebruik maakt van OSX Lion kan je alleen geen gebruik maken van de Samba-bestandsdeling van de mediaspeler. (of nou ja, het kan wel maar dan moet je flink gaan klieren in de terminal)
Wat?!? OS X Lion kan niet op een normale manier een normale Samba share benaderen? Ik heb sinds OS X 10.1 niet meer gewerkt met OS X, maar dat lijkt me toch sterk...

<edit>
Hier nog wat tips gevonden tav de combinatie Mede8er - Mac. Staat ook iets over NFS. Is denk ik ook wel van toepassing voor de AC Ryan PlayOn. Misschien iets om te proberen tippie62?

[Voor 22% gewijzigd door WoC op 07-10-2011 17:25]

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03

SjoerdV nl

Be the change.

SjoerdV nl schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:03:
[...]

Kan je hier meer over vertellen? Als ik een Blu-ray rip van LOTR op mn desktop heb staan (67 gig, verdeeld in 2 mappen, dus per helft van de film zo'n 32 gig) en deze middels een bedraad netwerk af wil spelen op mn Mede8er MX500 hapert het toch flink, zowel beeld als geluid. Kleinere films, in de grootte van 8 tot 15 gig, draaien wel prima.

Als ik de LOTR film middels een externe hd afspeel gaat het perfect (gelukkig ;))

Is dit bij jullie in een dergelijke situatie hetzelfde geval? Netwerk is wel maar een 100 mbit netwerk, maar als ik kijk in taakbeheer wordt ie niet 100 volgetrokken bij het streamen van LOTR.

Is het toch de Mede8er die te zwak is voor dit werk? De bitrate van de film is 5062KB.

Reden dat ik dit vraag is omdat ik met de tijd over wil naar een home server waar oa op gedownload en opgeslagen wordt. Uiteraard is er dan ook sprake van een stream-situatie, maar dan moet het wel werken.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Edit: Een andere film van 36,2 GB heeft ie wel probleemloos afgespeeld. Dit was een AVCHD bestaande uit twee grote .m2ts bestanden van rond de 17GB.
Mag ik dit nogmaals even onder de aandacht brengen? :*)

• denivan
  • Laatst online: 01-07 14:46

denivan

de enige

denivan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:26:
Kan iemand hier met hands-on ervaring van een X2 uitleggen hoe het apparaat omgaat met metadata ? Ben wat in de mede8er forums aan 't browsen, maar ik wordt er niet veel wijzer van.
Een echte videowall wil ik niet, maar ik wil een lijst met films hebben (per subdirectory op m'n NAS). Deze films zouden een thumbnail moeten hebben en bij het openen moet er IMDB informatie verschijnen.
Momenteel heb ik een dergelijke setup op mijn XBOX met XBMC en ik hoop dat iets dergelijk mogelijk is op de mede8er ? Kan je ook aangeven in hoeverre dit automatisch gaat of manueel werk vereist ?
Dan doe ik maar gelijk mee met onder de aandacht brengen...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• WoC
  • Niet online
SjoerdV nl schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:03:
[...]

[...]
Ik kan niet aangeven of de mede8er te zwak is voor dergelijke films, maar over het voltrekken van de netwerkverbinding heb je gelijk: hij haalt zo'n 35-40Mbit max bij mij. De chipset is dan ook geoptimaliseerd voor het afspelen van video en niet voor het 'zwaardere' NAS verkeer. Geen idee of dit te weinig is voor een bluray-rip, maar dit ter indicatie. Ik heb een HD in mijn mede8er en dat bevalt prima.

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45

Lightah

Strikes Again

denivan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:26:
Ik dacht dat het niet veel verschilde van de MED500X. Er is een software tooltje YAMJ to mede8er die een directory scanned, hiervan alle data opzoekt van imdb of een andere site naar wens als de plugin bestaat en ook de thumbnails etc maakt. Als je dit vervolgens op de mede8er zet, of op je netwerk share dan laat de mede8er de gegenereerde plaatjes en informatie zien.

Het vergt dus wel handmatig werk, maar niet echt veel. De metadata wordt sinds kort trouwens ook gegenereerd in een apart bestand, misschien dat de X2 deze gebruikt. De eerste iig niet.

[Voor 7% gewijzigd door Lightah op 15-10-2011 00:34]

The Unpredictable Striker!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

OhOh :(

me dochter zat aan de usb aansluiting van de hd waar die aan de med8er zit.
nu kan ik dus het witte plaatje in de usb heen en weer halen en hij herkent nu dus ook niet meer me externe hd.

weet iemand of die usb aansluiting in de mede8er makkelijk is te vervangen :?
of kan ik aan de onderste een usbhub doen zodat ik alsnog 2 hd's met externe voeding eraan kan hangen ?
en herkent hij er dan ook 2 ?

anders wordt het eens tijd voor een x2.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik twijfel tussen de Mede8er MED500X2 (iBood vandaag) en de AC Rayan Play!ON HD.
Gaat mij om de volgende eisen:
- Tulp uitgang (nog oude tv)
- Draadloos via pc te bereiken voor bestandsoverdracht

Nu las ik dat ze beide bittorrent ondersteunen, maak de Mede8er lijkt me sneller.
Wat raden jullie aan?

• Athome
  • Laatst online: 01-07 22:17
De vorige generatie heeft laten zien dat Mede8er goede firmware kan maken. De huidige firmware is nog in ontwikkeling, sommige dingen werken dus nog niet.

De X2 is inderdaad wat sneller dan de vorige die ook in de door jou genoemde Playon HD zit (of bedoel je de HD2) maar een erg groot verschil is het volgens mij ook niet.

Ik heb wel vertrouwen in Mede8er gekregen, dus zou ik voor de Mede8er gaan.

• WoC
  • Niet online
Met daarbij wel de kanttekening dat beide apparaten draadloos niet out-of-the-box hebben. Je moet er een dongle van 2 a 3 tientjes voor kopen. Bij sommige aanbiedingen wordt deze echter meegeleverd, kijk dus even goed.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 16:15
Gebruikt er hier iemand de 500X2 als pure streamer?
Ik zou de 500X2 eventueel wel als streamer willen gaan inzetten, maar ben bang dat je dat je dan geen gebruik kunt maken van features als het doorzoeken van je library e.d. Klopt dit?

Blog

• remcoboy1479
Athome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:02:
De vorige generatie heeft laten zien dat Mede8er goede firmware kan maken. De huidige firmware is nog in ontwikkeling, sommige dingen werken dus nog niet.

De X2 is inderdaad wat sneller dan de vorige die ook in de door jou genoemde Playon HD zit (of bedoel je de HD2) maar een erg groot verschil is het volgens mij ook niet.

Ik heb wel vertrouwen in Mede8er gekregen, dus zou ik voor de Mede8er gaan.
En als je de AC Rayan Playon HD 2 zou vergelijken met de Mede8er MED500X2?

• WoC
  • Niet online
remcoboy1479 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Volgens mij waren de HD en de 500X qua hardware exact hetzelfde. Alleen andere behuizing en andere firmware. Er waren geloof ik ook mensen die de Mede8er firmware op de HD hadden gezet.

Ik heb het vermoeden dat dit voor de HD2 en 500X2 weer geldt, maar kan dat (nog) niet staven met een bron of iets.

• remcoboy1479
Iemand ervaring met de MED500X2 via WiFi? Is daar elke dongle voor te gebruiken of alleen die van hun (wat ze claimen)?

• Athome
  • Laatst online: 01-07 22:17
remcoboy1479 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Zou ik toch de Mede8er gaan. Zij hebben in mijn ogen toch een geloofwaardiger product neergezet.
Hardwaretechnisch zijn inderdaad vrijwel identiek. Maar de Firmware is ongeveer de helft van een product en die blijkt bij Mede8er toch in betere handen te zijn

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38

razoon

"Keep on keeping on"

Gister was MED500X2 op Ibood.nl te koop. Meteen besteld, komt morgen al binnen :)
Er komt ook een nieuwe firmware met ongeveer zelfde functies als YAMJ.

http://nl-nl.forum.ibood....s_nooit_tevoren/#comments

[Voor 3% gewijzigd door razoon op 26-10-2011 21:15]

Anoniem: 428505

Hallo,

Ik heb al enige tijd medi8tor MED500X, Ik zie nu de firmware versie nog v1.2.1 is.
Kan ik deze probleemloos naar de nieuwste updaten?
Of moet ik dan eerst andere updates doen?

Er zijn nogal wat updates, en de laatste die ik kan vinden is v4.0.4.

Groeten

• WoC
  • Niet online
4.04 is de laatste inderdaad. Ik heb het idee dat een update wel in 1x kan. Als je hier geen verder antwoord krijgt, stel specifieke vraag dan even op het forum van mede8er, daar zitten de firmware ontwikkelaars zelf.

Anoniem: 428505

Ok, zal ik even doen. dat is misschien wel handiger ja.
Bedankt voor je antwoord!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

remcoboy1479 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:25:
Iemand ervaring met de MED500X2 via WiFi? Is daar elke dongle voor te gebruiken of alleen die van hun (wat ze claimen)?
Het zal om de chipset gaan in de dongle. Als je een andere dongle vindt met dezelfde chipset zal die het ook wel doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb hier zo'n wifi dongle liggen voor de 500X , welke ik niet gebruik (de transferrate is voor het overzetten van bestanden te traag).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 428505 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:41:
Hallo,

Ik heb al enige tijd medi8tor MED500X, Ik zie nu de firmware versie nog v1.2.1 is.
Kan ik deze probleemloos naar de nieuwste updaten?
Of moet ik dan eerst andere updates doen?
De firmware kan in 1 keer. Echter er staat me iets bij dat de formatering van de harde schijf iets veranderd is tussen 1.x en 2.x Dus als je na de firmware upgrade problemen hebt met herkennen van (de partitie) van de harde schijf dan zou je de de harde schijf op 4.x het best opnieuw kunnen formateren in de mede8ter. (incrementeel updaten van de firmware maakt niet uit)

Ik weet niet of je nog terug kunt in firmware versie, want 4.x update ook de bootloader.

Kortom:
-Goede backup van je media bestanden die op de interne HDD staan. ?

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee