Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428505

Een backup was ik hoe dan ook al van plan, ik probeer het wel even.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

razoon schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:14:
Er komt ook een nieuwe firmware met ongeveer zelfde functies als YAMJ.

http://nl-nl.forum.ibood....s_nooit_tevoren/#comments
Hoe kom je aan die wijsheid? Ik kan het namelijk niet echt vinden?

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Dinsdag krijg ik ook een med500x, inclusief wifi dongle. Alleen vraag ik me nu iets af, ik wil een harde schijf erin zetten alleen die prijzen zijn zo ontzettend duur. Kan je ook een externe harde schijf eraan koppelen, maar die dan wel als gedeelde schijf zetten in je netwerk. Dus wat ik dan wil is dat ik via mijn "hoofd" computer download en dan dit uitpak naar de mediaspeler schijf (die externe via usb aangesloten).

Is dit mogelijk, of alleen als je de schijf intern hebt ingebouwd? En kan je dan een 3.5 inch externe harde schijf kopen en de behuizing eraf slopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

RJ schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:56:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? Ik kan het namelijk niet echt vinden?
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=7045.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

rene2870 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:07:
Dinsdag krijg ik ook een med500x, inclusief wifi dongle. Alleen vraag ik me nu iets af, ik wil een harde schijf erin zetten alleen die prijzen zijn zo ontzettend duur. Kan je ook een externe harde schijf eraan koppelen, maar die dan wel als gedeelde schijf zetten in je netwerk. Dus wat ik dan wil is dat ik via mijn "hoofd" computer download en dan dit uitpak naar de mediaspeler schijf (die externe via usb aangesloten).

Is dit mogelijk, of alleen als je de schijf intern hebt ingebouwd? En kan je dan een 3.5 inch externe harde schijf kopen en de behuizing eraf slopen? :P
Als ik bij mijn Mede8er een USB schijf aan sluit dan kan ik in het afspeelmenu kiezen voor de interne HDD en de externe USB. Via het netwerk zie ik dan \\mede8er\hdd1 (intern) en \\mede8er\usb1 (extern). Dus ja, dat gaat gewoon werken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Oke mooi dat scheelt weer een heel stuk, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Volgens mij kan je niet schrijven naar de externe hd's, heb het een keer uitgezocht.

Wat sneller en makkelijker is, is je hd open halen en de harde schijf alsnog in je mede8er zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Oke ja dat heb ik wel nodig namelijk, zal het eens kijken met een usb stick die ik er gewoon in stop, kijken of schrijven dan wel lukt. Misschien wel met de nieuwste firmware.

Ik krijg dinsdag ook gelijk de wifi dongle (met dank aan MegaTronics) dus ik ben wel zoet dinsdags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Zo hats een 2 TB schijf gekocht voor 87 euro nieuw. Komt van de Freecom xs 2 tb usb 3.0 af. Was een ex-demo model van coolblue en nog 12 maanden garantie gewoon erop dus in principe nieuw. Dat ding kost nu 150 euro nieuw dus best mooi.
Edit: 71 euro uiteindelijk trouwens, dus best prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door rene2870 op 21-11-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253021

Ook mijn keuze is gevallen op de x2 variant van mede8er, ik vraag me alleen af wat nou precies de verschillen zijn tussen de 400x2 en 500x2 (op de hd slot na). Ik heb namelijk al een nas staan en heb dus in principe geen geïntegreerde schijf nodig. Ik vind het namelijk nogal een prijsverschil. Zit er ook veel verschil in performance of is dat gewoon gelijk? Er komt namelijk een utp kabel in, hdmi en tulp naar de stereo en het is dus eigenlijk voor het streamen.

Zijn er echt zo weinig verschillend of zie ik dingen over het hoofd? (vind een 50+ euro verschil voor wifi/hd slot vrij fors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Check even de product matrix op mede8er, staat alles mooi op een rijtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253021

rene2870 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:29:
Check even de product matrix op mede8er, staat alles mooi op een rijtje ;)
Bedankt voor de tip! Ben voor de 400x2 gegaan, zag dat er iets meer verschil was dan ik had gezien maar ik kan wel leven zonder hardwareknoppen aan de voorkant :)

Excuses trouwens voor het posten in het verkeerde topic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433530

is het met deze speler makkelijk om door mappen heen te scrollen met veel bestanden? Zit er bijv. een pagedown knop/functie op of scrollfunctie op de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14
Anoniem: 433530 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:29:
is het met deze speler makkelijk om door mappen heen te scrollen met veel bestanden? Zit er bijv. een pagedown knop/functie op of scrollfunctie op de afstandsbediening?
Beetje laat, maar misschien nog relevant.. Er zit geen pageDown of scroll functie op, maar door een lijst lopen met veel bestanden laat geen problemen zien en is best snel .De 'down' knop inhouden lukt dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 22:14
kan ik met deze mediaplayer ook 3d afspelen? en zo ja welke bestanden moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Rambie schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:22:
kan ik met deze mediaplayer ook 3d afspelen? en zo ja welke bestanden moet ik dan hebben?
Ik speel wel eens mkv bestanden af met SBS 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Ik heb de Mede8er al een tijdje in mijn bezit, maar heb hem tot nu toe eigenlijk alleen maar gebruikt als verkapte externe harde schijf. Nu ik hem ook gebruik als mediaspeler (heb al mijn films er nu opgezet), valt hij toch een beetje tegen. Ik heb het idee dat ik iets mis (een handige optie, andere software, o.i.d.).

Ik heb inmiddels de firmware geüpdate naar 4.0.5 en probeer de Video Wall te gebruiken door middel van Y2M. Ik vraag me echter af of er een handige manier is om zo'n .nfo-bestandje (met de imdb-url) in de map te krijgen. Handmatig gaat me dat een tijd kosten en ik heb niet gevonden dat Y2M dat kan. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Stephan4kant schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:02:
Ik heb de Mede8er al een tijdje in mijn bezit, maar heb hem tot nu toe eigenlijk alleen maar gebruikt als verkapte externe harde schijf. Nu ik hem ook gebruik als mediaspeler (heb al mijn films er nu opgezet), valt hij toch een beetje tegen. Ik heb het idee dat ik iets mis (een handige optie, andere software, o.i.d.).

Ik heb inmiddels de firmware geüpdate naar 4.0.5 en probeer de Video Wall te gebruiken door middel van Y2M. Ik vraag me echter af of er een handige manier is om zo'n .nfo-bestandje (met de imdb-url) in de map te krijgen. Handmatig gaat me dat een tijd kosten en ik heb niet gevonden dat Y2M dat kan. Of mis ik iets?
het ligt er een beetje aan wat voor films je hebt.
heb je gewoon .mkv bestanden hoef je meestal geen .nfo bestand aan te maken.
ik doe meestal gewoon y2m draaien zodat ie alle nieuwe bestanden scant, en welke hij niet auto ziet maak ik pas een .nfo bestand aan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
chucky666 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:15:
[...]

het ligt er een beetje aan wat voor films je hebt.
heb je gewoon .mkv bestanden hoef je meestal geen .nfo bestand aan te maken.
ik doe meestal gewoon y2m draaien zodat ie alle nieuwe bestanden scant, en welke hij niet auto ziet maak ik pas een .nfo bestand aan.
Ok, ik zal het eens zonder .nfo-bestand proberen. Ik krijg overigens geen bestanden in de Title List en als ik op 'Copy To Mede8er' druk, gebeurt er niets. Bij 'Run YAMJ' gaat hij wel een hele lijst af en bij de meeste krijg ik 'completed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

vreemd.
als ik y2m opstart druk ik alleen maar op run yamj en hij gaat een hele lijst bestanden af, dan zegt ie completed en druk ik op ok.
dan staan er links de namen van de films als ik daar een vakje aanvink staat er gelijk de info en plaatjes van de films.
dan druk ik op run yamj to mede8er.

ik moet wel zeggen dat al me nieuwe films telkens in een dezelfde map worden gezet door alt.binz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Het gaat mis bij stap 7.10. Ik krijg daar geen lijst met films te zien.

Edit: beta 6 werkt helaas niet bij mij; hij crasht bij het opstarten. Zowel beta 8 als versie 2.0 krijg ik de films niet in dat lijstje.

[ Voor 34% gewijzigd door StephanVierkant op 12-02-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

krijg je wel 7.7 te zien dat ie de mediafiles scant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
chucky666 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:16:
krijg je wel 7.7 te zien dat ie de mediafiles scant ?
Ja. Bij de meeste films gaat dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

--- niet meer van toepassing.

[ Voor 101% gewijzigd door Tijgert op 15-03-2012 17:59 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 17:02
Even een flinke trap aan dit topic geven met mijn vraag:
Kan ik de med500x flashen ZONDER het hele ding te hoeven formatteren? Nieuwe firmware ziet er veel chiquer uit maar ik wil zo min mogeljk hinder ondervinden bij het flashen...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BeefHazard schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:56:
Even een flinke trap aan dit topic geven met mijn vraag:
Kan ik de med500x flashen ZONDER het hele ding te hoeven formatteren? Nieuwe firmware ziet er veel chiquer uit maar ik wil zo min mogeljk hinder ondervinden bij het flashen...
Ja. Op zich staat dat los van elkaar. Mocht de harde schijf niet meer herkend worden (lijkt me niet, maar rare dingen kunnen gebeuren), dan kun je hem terug flashen of als externe harde schijf op je computer alsnog aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 10-04-2012 10:06 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het kan zijn dat je hem twee keer moet flashen. Bij de laatste firmware 4.0.5 werkte na de eerste keer het netwerk niet optimaal (samba share was neit te benaderen). De oplossing volgens Google was om hem nog een keer met dezelfde firmware te flashen. Na de tweede flash werkte het inderdaad allemaal weer. :p

Trouwens met geen enkele firmware upgrade data kwijd geraakt van de interne schijf, dus redelijk save te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 10-04-2012 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

jefjef

learning by doing

Heb nu ook de MED500X (van een tweaker overgenomen) en heel snel en veilig op 4.05 gezet. so far so good.. Voordat ik films via de usb ga over pompen is mijn vraag: moet in nu mappen op HD aanmaken? bijv: video's/foto's enz..of hoe kan in anders de video's en foto's in de mappen krijgen zoals te zien in het menu? is er een extern prog. waarmee ik het menu van de MED kan benaderen en zo de files in de juiste mappen zetten? Heeft iemand een link hoe ik in WIN 7 de mappen op de diverse computers/nas in mijn netwerk kan sharen voor de MED? Ik heb ze nu allemaal op gedeeld staan maar de MED ziet er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb op me hd gewoon een paar mappen gemaakt.
dus bv :
film
serie
kinderfilm

in deze mappen heb ik submappen geplaatst , dus in kinderfilm map heb ik dan mappen staan zoals :
pixar
disney
animatie

in deze mappen staan dan de mappen met de film, dus onder bv pixar staan dan mappen zoals :
monsters inc
cars 1
cars 2

in deze mappen staan dan het film bestand en de 2 bestanden die aangemaakt zijn met YAMJ.

dus dan heb je bv :
kinderfilm - pixar - cars 2 - cars 2.mkv + about.jpg + folder.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Oke dank je! ben nu bestanden van mijn nas via GB net werk aan het overpompen maar dit gaat maar met 1 mb per sec..voor 16Gb ben ik dus 5 uur verder...Hoe is dit te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lokaal kopieren via een externe USB schijf, maar in jouw geval heb je daar niets aan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Heeft iemand al 3th party firmware/software/dashboard draaien op zijn MED500X?
Op het forum zie ik wel een adshboard verandering voor de 500X2 versie maar niet voor de 500X.
De huidige is echt verschikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jij bedoeld de skins waarschijnlijk :?
die zijn niet te veranderen bij de 500x bij de 500x2 kan dat wel, is zelfs nog een wedstrijd voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Ja ook skins...edit heb al wat gevonden op http://blog.digitalera.co...ede8er-custom-firmware/..

[ Voor 63% gewijzigd door jefjef op 28-07-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

"3th"... |:(

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

3rd dan.. druktemaker..

Bij film kijken bemerk ik een een ongeveer 1 sec vertraging in de lipsync. Iemand meer dit probeem en hoe op te lossen? edit al gevonden. van HDMI auto naar 1080i 60Hz werkt ook. vertraging is bijna niet merkbaar.

[ Voor 96% gewijzigd door jefjef op 30-07-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
de MED500X2is deze week in de aanbieding bij de gamma voor € 135,20 :)

http://www.gamma.com/actie/folder/ pagina 2

[ Voor 4% gewijzigd door reller op 31-07-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31

rally

Deyterra Consultancy

Gisteren gekocht voor de verjaardag van een vriend van me! Zeker een mooie deal :)
Bedankt voor het vermelden reller, want zelf had ik hem waarschijnlijk niet ontdekt (en al helemaal niet bij de Gamma :P )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03-2024
reller schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:30:
de MED500X2is deze week in de aanbieding bij de gamma voor € 135,20 :)

http://www.gamma.com/actie/folder/ pagina 2
Bij BCC loopt nu ook een actie, 127,20 euro. (zonder de wifi module, deze krijg je bij gamma wel erbij)

http://www.bcc.nl/mede8er-med500x2-4.html

Verleden weekend gehaald en moet zeggen tot nu toe zeer tevreden erover.

[ Voor 6% gewijzigd door mortare op 01-08-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 21:06
zo speciaal zijn deze acties niet hoor, ik heb ze 2 maand geleden aan 129eur gekocht, zonder zend kosten bij redcoon.

http://www.redcoon.be/ind...id/8238/Mede8er_MED500X2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muntje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-07-2020
Kan het zijn dat de 500x conflicteert meet of ARC of HDMI CEC. Elke keer als ik hem aansluit op mijn receiver dan werkt alles, maar op het moment dat ik weer terug wil naar tv dan is het geluid weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 21:43

spanx

_Sp[A]nX_

bij redcoon nu 149 incl 1tb wd green hdd

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb een 600 x3d gekocht ter vervanging van me 500x.
Maar ik zet lekker me oude weer terug, niets anders dan problemen met de nieuwe.
Dan start ie op zonder geluid, dan blijft ie in het menu hangen, het vinden van me externe hd's duurt gewoon 4 x zo lang.
En hij geeft mappen op de hd's als leeg aan.
Ongeveer 4 mappen op de 10 geeft ie als folder aan en hij ziet niets in de mappen, heb ze nu aan de 500x gehangen en die ziet ze allemaal.
Ik dacht een sprong vooruit te maken maar ik ga weer lekker terug, ik zie wel wat ik met die nieuwe doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Denk dat de firmware van de nieuwe 3D generatie nog gefinetuned moet worden. Tot die tijd blijf ik wel gewoon mijn 500 gebruiken, die speelt ook nog alles af wat ik hem voorschotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 17:43

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Toch wel apart en jammer... Ik lees nl. veel goeds over de MED600X3D en hij lijkt dan ook op dit moment de beste keus vs PCH en Dune.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Ik heb de MED600X3D nu denk ik 3 maanden en ik ben er zeer tevreden over. Heb mijn externe HDD eraan hangen en dat werkt prima. Nooit vastlopers, haperingen of wat je kan verzinnen. Ik raad hem zeker aan.
Het enige waar ik in het begin mee zat was dat alles ontzettend sharpened was. Je zag duidelijk verschil als je hem afspeelde op de Mede8er of op mijn PS3. Op de Mede8er kan je zelf sharpening niet aanpassen, dus moest ik het aanpassen via mijn TV zelf.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic