Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Terwijl ik op het punt stond om de knoop door te hakken tussen de AC Ryan Playon!HD 2 en de Dune HD Smart D1 komt de Mede8er MED500X2 uit.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1307090095.jpeg

Deze geeft bij bij toch echt wel weer een extra knoop om door te hakken. Helaas is hij net uit en zijn er nog bijna geen goede reviews met vergelijkingen over te vinden.
Wel blijft het de keuze tussen realtek en sigma. Waar de pure beeldkwaliteit bij sigma vaak beter is maar de mogelijkheden van realtek zijn nu toch wel meer. Zeker bij de nieuwste spelers.

Zijn er al mensen met ervaringen met de Mede8er MED500X2?

De planet earth vogels scene zou natuurlijk de ideale test zijn voor een realtek speler.

Waar ik mijn mediaspeler voor wil gebruiken is uiteraard media. Wel ben ik van plan om ook veel muziek via de mediaspeler te gaan spelen, wat bij veel mediaspelers toch nog een ondergeschoven kindje is.

Nog 2 andere in het achterhoofd spelende mogelijkheden:
Netgear NeoTV 550
Western Digital WD TV Live Hub

[ Voor 30% gewijzigd door Sevenhunt op 11-06-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In [Mediaplayer] Mede8er MED500X zijn er al een paar Tweakers die zo'n nieuwe Mede8er hebben.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Had ik gelezen.
Alleen de opmerkingen: "Ik ben tevreden" vind ik iets weinig om een beslissing op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:08
Hoe de chip zelf presteert kun je terug vinden in reviews van de AC-Ryan HD2 (zelfde chip namelijk). Het apparaat zelf borduurt voort op de huidige firmware van de X1 versie. Daar is menig Ac-Ryan gebruiker jaloers op. Dus resumerend. Moet je kiezen tussen AC-Ryan HD2 en Mede8er X2, dan gauw voor de X2 gaan.

De keuze tussen de WD TV Live Hub en Netgear 550 is gauw gemaakt. De chip in de Netgear is veel krachtiger, dus de Netgear.

Blijft dan de keuze tussen tussen Mede8er X2 en Netgear over.

- De Videowall van Mede8er lijkt lekker te werken. Netgear heeft wel een tooltje voor Cover-art maar hier is vrijwel niets over te vinden Punten voor Mede8er
- De chip van de Netgear is gewoon sterker dan van de Mede8er. Vergaap je niet op de gigabit Lan van de X2. Deze heeft geen nut. De Realtek heeft hier geen kracht voor. Punten voor Netgear
- De Mede8er kan een HDD huisvesten en de Netgear niet. Netgear is hierdoor wel stiller. Gelijkspel
- Door de betere chip (8642/43) heeft Netgear goede ondersteuning voor Blu-ray menu en audio (DTS-MA en True-HD). Mede8er moet zich hier bewijzen. De vorige Realtek chip moest het ook kunnen maar tot op de dag van vandaag is er nog geen goede DTS-MA support van Realtek spelers. Punten voor Netgear dus
- Mede8er heeft genoeg positieve ervaringen (negatieve uiteraard ook). Van Netgear is niet veel te vinden. Punten voor Mede8er dus
- Netgear streamt probleemloos alle bitrates van 1080P. Realtek (Mede8er dus ook) heeft toch steeds niet lekker voor elkaar. Punten voor Netgear

Tja, moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Gezien mijn ervaringen met Dune (ook 8642/43) en Ac-Ryan mini zou ik voor de Netgear gaan. Ik stream alles en dat gaat met de Ac-Ryan niet altijd even goed.

[ Voor 71% gewijzigd door Athome op 11-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Thx voor je hele duidelijke vergelijking.

De DUNE heb je niet meegenomen, maar is ook een andere prijsklasse.
Zelf neig ik naar de mede8er vanwege de regelmatig slechte reviews op de support van netgear.

De enige reden waarom ik nu nog twijfel is je laatste opmerking, het streamen van 1080p, waarin de ac ryan en de oude mede8er nog wel eens haperden.

Is er een med500x2 eigenaar die al uitgebreid 1080p heeft gestreamd?
Indien dat goed is dan is mijn keus denk ik gemaakt.

Anders de netgear of dune. AC Ryan is wel afgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Vanmiddag nog even op het Netgear forum rond gesnuffelt. Netgear schijnt toch nog wel problemen te hebben met notabene MKV bestanden. Dit maakt de Netgear toch zo goed als onbruikbaar, vind ik.

De Dune is inderdaad prijzig maar het is wel een dijk van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:43
Ik was er eerst van overtuigd een mediaplayer en een nas aan te schaffen. Omdat ik op de NAS toch voornamelijk mediafiles zal gaan opslaan is het misschien uit kostenoverweging toch handiger een mediaspeler met HDD te nemen.
Deze Mede8er komt dan in zicht.
Maar kan ik deze mediaplayer nu via emule of torrents laten downloaden?
Zijn er mensen die dat nu doen?
En kan ik deze medi8er van overal in de wereld via internet benaderen, dus toch een beetje als een NAS gebruiken. (of is daar dan weer een ander aparaat meer geschik voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Besef wel dat met spelers in deze prijsklasse, goedkoop is duurkoop geldt. Ik bedoel daar niet mee dat de spelers niet goed zijn. Het zijn mediaspelers en op dat punt voldoen de apparaten gewoon. Al het andere wat er bijkomt zijn de spelers niet voor gemaakt. Je zult dus tegen beperkingen aanlopen.

Torrents gaan wel maar gaat niet heel vlot. De Realtek chip heeft veel moeite met het verwerken van het dataverkeer over de netwerk aansluiting. Ben je wat aan het downloaden met Torrent dan zal het afspelen ook niet altijd vlekkeloos gaan. Zeker niet als je de film streamt over het netwerk.

Ik kan de combinatie mediaspeler/NAS alleen maar toejuichen. Misschien niet de goedkoopste oplossing maar wel een stabiele.

Daarnaast is beter om een 1 schijfs-NAS van Synology of Qnap met de Mede8er 400 (mini uitvoering) te nemen dan een dure Dune en die het werk van beide te laten doen. Qua prijs zullen beide oplossing dicht bij elkaar in buurt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Toch vraag ik me af wat nu het echte voordeel van een NAS is.
Ik heb op mijn netwerk een computer met een 2 TB HDD, dat werkt naar mijn idee minstens zo goed.

Toch vind ik ook een mediaspeler met HDD handig, dan kan je daar ook dingen op opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Alles bij elkaar en dus ook de prijs, gaat het wat mij betreft nu nog tussen 2 spelers:

http://tweakers.net/price...l-wd-tv-live-hub-1tb.html

en

http://tweakers.net/pricewatch/284499/mede8er-med500x2.html

De WD is goedkoper, is de mede8er beter om het prijsverschil te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avloon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Las dat AC Ryan met de Fluxx een apparaat gaat afleveren die in staat is Apps te draaien, zelfs terwijl je tegelijkertijd een film aan het bekijken bent. De combi met apps lijkt me een grote meerwaarde t.o.v. de huidige generatie mediaspelers, zeker als ik dan denk aan bijvoorbeeld Uitzendinggemist.

In hoeverre kloppen de reviews van de Fluxx dat ze hier uniek in zouden zijn en je dus echt kan spreken over een nieuwe generatie mediaspelers. Of kan een speler als de X2 dat inmiddels ook prima, want dan lijkt me de X2 een hele mooie speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Sevenhunt schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:47:
Ik heb op mijn netwerk een computer met een 2 TB HDD, dat werkt naar mijn idee minstens zo goed.

Toch vind ik ook een mediaspeler met HDD handig, dan kan je daar ook dingen op opslaan.
Het grootste voordeel van een NAS is een lager energieverbruik en de compacte afmetingen. Jouw PC die in het netwerk hangt doet inderdaad niet onder voor een NAS (behalve op eerder genoemde punten). Dat maakt een NAS inderdaad overbodig, dat ben ik met je eens.

Een mediaspeler met HDD kan handig zijn maar vergeet niet dat kopieren via het netwerk tergend traag gaat (ongeveer 5 MB/s) en dat is eigenlijk speler onafhankelijk.

De WD TV Live HUB heeft een fraaie interface en door de Sigma chip toch goede streaming eigenschappen (wat dus het probleem van Realtek is). Vind je een interne HDD belangrijk, dan is dit zeker een interessante aanbieding. Doordat ik geen HDD in het apparaat nodig vind, vind ik de WD TV Live Hub te duur.

Mijn advies:

Laat je PC lekker het download werk doen en stream dan je materiaal naar een speler. Een andere optie is het materiaal naar een 2,5 inch USB HDD kopieren en deze vervolgens op je speler aansluiten en dan afspelen. Dit werkt ook goed. Een aantal van mijn collega's doen het op deze manier en zijn er erg tevreden over.

Een PC verbruikt behoorlijk wat stroom, dat is mij bekend maar ik blijf vinden dat mediaspeler alleen gebruikt moeten worden waar ze voor bedoelt zijn. Lees de topics maar een goed door en lees gericht. Je zult zien dat downloaden en andere randmogelijkheden van een speler lang niet altijd vlekkeloos lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
avloon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:44:
Las dat AC Ryan met de Fluxx een apparaat gaat afleveren die in staat is Apps te draaien, zelfs terwijl je tegelijkertijd een film aan het bekijken bent. De combi met apps lijkt me een grote meerwaarde t.o.v. de huidige generatie mediaspelers, zeker als ik dan denk aan bijvoorbeeld Uitzendinggemist.

In hoeverre kloppen de reviews van de Fluxx dat ze hier uniek in zouden zijn en je dus echt kan spreken over een nieuwe generatie mediaspelers. Of kan een speler als de X2 dat inmiddels ook prima, want dan lijkt me de X2 een hele mooie speler?
Fluxx = Yuixx in grote lijnen. Zie het Yuixx topic voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Athome schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:55:
[...]
Mijn advies:

Laat je PC lekker het download werk doen en stream dan je materiaal naar een speler. Een andere optie is het materiaal naar een 2,5 inch USB HDD kopieren en deze vervolgens op je speler aansluiten en dan afspelen. Dit werkt ook goed. Een aantal van mijn collega's doen het op deze manier en zijn er erg tevreden over.

Een PC verbruikt behoorlijk wat stroom, dat is mij bekend maar ik blijf vinden dat mediaspeler alleen gebruikt moeten worden waar ze voor bedoelt zijn. Lees de topics maar een goed door en lees gericht. Je zult zien dat downloaden en andere randmogelijkheden van een speler lang niet altijd vlekkeloos lopen.
Die optie van streamen heb ik zeker aan gedacht, en ook geprobeerd via mijn PS3 met PS3 mediaplayer.
Het nadeel is dat het streamen van 1080p via wifi net niet goed genoeg gaat. Bij verschillende scenes hapert het. Dat zal denk ik niet beter zijn met een mediaspeler. er zitten 2 verdiepingen tussen de pc en de router. Het downloaden en evt bewerken zal ik zeker via de PC blijven doen.

En een externe HDD kopen en een mediaspeler kopen lijkt me zo dubbelop, maar misschien wel een goed alternatief.

[ Voor 10% gewijzigd door Sevenhunt op 14-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-05 16:59
Wat gebruikerservaringen: Link
De huidige firmware lijkt nog niet helemaal stabiel. Bedie gebruikers noemen regelmatige crashes. Dat mag natuurlijk niet. Er is nog nieuwere firmware dan 1.0. Misschien nog even wachten, of de gok nemen en vertrouwen op Mede8er. Hun reputatie is aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 19:40
Sevenhunt schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:47:

De voordelen van een NAS zijn behoorliijk... Zoals....

1. Altijd aan met zeer weinig powerr
2. Niet alleen Video maar ook bijvoorbeeld Audio en foto's, documenten etc.
3. Backup van je pc naar NAS.
4. In iedere kamer met TV ben je met een simpele streamer klaar.
5. Geen gezeur met oh.... dat stond op die andere streamer met harddisk
6. Nas integreert met Smaprtphone
7. Webdav zodat je altijd over je bestanden kunt beschikken via het internet
8. Lekker Couchpotato erop zetten voor verassings filmpjes.
9. NAS kun je volledig tweaken zodat ie doet wat jij wil
10. Sickbeard kun je op je NASJE draajen.
11. Goede file performance zodat streamen naar 2 of drie apparaten feilloos gaat.
12. Raid 5 mogelijkheden
13. Op je werk je eigen audio collectie streamen...
14. Vakantiefoto's via HTTP laten zien aan de mensen waar je net op visite bent...

pfff moet ik nog doorgaan.....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stray
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 04:07
heeft er iemand al ervaring met de nieuwe firmware 1.0.2?
http://www.mede8er.be/for...02-update-02-08-2011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
Ja is beter, ik heb net de 1.0.3 geprobeert en die is nog beter.
Veul minder vastlopers.

Maar ik heb toch voorlopig mijn oude med400x maar weer even neergezet. Ik mis de VideoWall functionaliteit zoals deze in de oude apparaten zat heel erg.

Wie weet wordt dit in toekomstige firmware weer toegevoegd. Dan stap ik weer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 12:11
well0549 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:20:
[...]
Ja is beter, ik heb net de 1.0.3 geprobeert en die is nog beter.
Veul minder vastlopers.

Maar ik heb toch voorlopig mijn oude med400x maar weer even neergezet. Ik mis de VideoWall functionaliteit zoals deze in de oude apparaten zat heel erg.

Wie weet wordt dit in toekomstige firmware weer toegevoegd. Dan stap ik weer over
Ik kan 1.0.3. wel vinden, maar is dit een officiële update van Mede8er of gemaakt door leden van het forum?

Mijn ervaringen met 1.0.2. zijn tot nu toe prima, nog geen rare dingen gehad/gezien. YAMJ werkt goed (wel wat traag) en kan alles doen wat ik wil. Heb trouwens geen eerdere ervaringen, heb het kastje vorige week gekocht en meteen deze firmware erop gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:14:
[...]

Ik kan 1.0.3. wel vinden, maar is dit een officiële update van Mede8er of gemaakt door leden van het forum?
Nee het is echt een officiele download alleen wel een beta. Maar omdat het nog zo nieuw is zullen er nog wel wat firmware updates volgen denk ik.... Ze zijn absoluut op de goede weg want het aantal vastlopers neemt per release drastisch af. Met de originele firmware heb ik hem na een kwartier al weer afgekoppeld. De 1.0.2 ging al veel beter maar ik had in een uur tijd toch nog wat vastlopertjes (was erg met de configuratie bezig)

1.0.3 Heb ik helemaal zonder problemen kunnen configureren. En ik heb hem toen ook definitief in de huiskamer geplaatst. Hij speelde alles prima af en geen probleem.

Toch heb ik hem twee dagen later weer vervangen door de med400x omdat ik tijdens het spelen van het regent gehaktballen wilde wisselen van taal. Dit leverde een freeze op. Maar er zit wel in rap tempo verbetring in de firmware

[ Voor 11% gewijzigd door well0549 op 17-08-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejay79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 20:28
well0549 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:20:
[...]
Ik heb sinds een week ook een 500x2 en ben er erg tevreden over.
Die videowall functionaliteit werkt niet out-of-the-box maar na wat prutsen ziet het er echt goed uit bij mij.

Wat heb ik gedaan: (ik heb er een met een ingebouwde HDD (2Tb) en maak geen gebruik van streaming)
  • Update naar de laatste (officiele) versie: 1.0.3
  • Stel 'm naar behoeven in (IP/NAS/audio/video/other/whatever)
  • Kopieer je video/audio/photo bestanden naar je mede8er
Dan de videowall (coverart truc) (je kan overigens je "eigen" coverart gebruiken, de folder.jpg optie maar dan mis je de echte toevoeging van de videowall)
  • Download en installeer Y2M (zie mede8er topic). Beta8 is degene die ik gebruik
  • Stel Y2M in volgens de manual en let op je naamgevingsconventie van je filmcollectie (refereer dan meteen naar de mede8er-share)
  • Run Y2M; hij gaat nu van elke film de coverart verzamelen EN een about.jpg maken. In deze about.jpg zie je de technische specs van de je video bestand, de IMDB rating, de duur, en een soort van achtergrond plaatje.
  • Na het runnen van Y2M moet je nog even de verzamelde/gebouwde coverart op je mede8er zetten (push to mede8er) Vervolgens kopieert het Y2M programma de coverart in de juiste directories op je mede8er
Nu ben je bijna klaar:
  • Browse naar je film directory.
  • Klik op "menu" op je afstandsbediening
  • Kies voor "add to favorites"
  • Wanneer je nu, in je favorites, je filmmap opent heb je je videowall.
  • Wanneer je over je films browsed kan je met "i" of info de specs van de film (dit is de about.jpg) bekijken.
Al met al: Even wat moeite doen, maar het ziet er vervolgens echt goed uit!

Oh ja, nog twee opmerkingen:
Na bovenstaand hoeft je PC dus niet meer aan te staan oid :)
Het kopieren van je mediacollectie kan wel ff duren; de mede8er 500x2 kopieert met zo'n 8~9MBps. 800GB duurt dus wel even... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik kopier via usb 3 105 mb/ps dus erg rap.
Favoriten heb ik problemen mee , zijn vaak zo maar weg erg vervelend.
Gebruik thumbgen voor coverart en xml files , werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:01
ejay79 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

Ik heb sinds een week ook een 500x2 en ben er erg tevreden over.
Die videowall functionaliteit werkt niet out-of-the-box maar na wat prutsen ziet het er echt goed uit bij mij.

Wat heb ik gedaan: (ik heb er een met een ingebouwde HDD (2Tb) en maak geen gebruik van streaming)
  • Update naar de laatste (officiele) versie: 1.0.3
  • Stel 'm naar behoeven in (IP/NAS/audio/video/other/whatever)
  • Kopieer je video/audio/photo bestanden naar je mede8er
Dan de videowall (coverart truc) (je kan overigens je "eigen" coverart gebruiken, de folder.jpg optie maar dan mis je de echte toevoeging van de videowall)
  • Download en installeer Y2M (zie mede8er topic). Beta8 is degene die ik gebruik
  • Stel Y2M in volgens de manual en let op je naamgevingsconventie van je filmcollectie (refereer dan meteen naar de mede8er-share)
  • Run Y2M; hij gaat nu van elke film de coverart verzamelen EN een about.jpg maken. In deze about.jpg zie je de technische specs van de je video bestand, de IMDB rating, de duur, en een soort van achtergrond plaatje.
  • Na het runnen van Y2M moet je nog even de verzamelde/gebouwde coverart op je mede8er zetten (push to mede8er) Vervolgens kopieert het Y2M programma de coverart in de juiste directories op je mede8er
Nu ben je bijna klaar:
  • Browse naar je film directory.
  • Klik op "menu" op je afstandsbediening
  • Kies voor "add to favorites"
  • Wanneer je nu, in je favorites, je filmmap opent heb je je videowall.
  • Wanneer je over je films browsed kan je met "i" of info de specs van de film (dit is de about.jpg) bekijken.
Al met al: Even wat moeite doen, maar het ziet er vervolgens echt goed uit!

Oh ja, nog twee opmerkingen:
Na bovenstaand hoeft je PC dus niet meer aan te staan oid :)
Het kopieren van je mediacollectie kan wel ff duren; de mede8er 500x2 kopieert met zo'n 8~9MBps. 800GB duurt dus wel even... ;(
Je had ook nog kunnen vertellen dat je YAMY gebruik kan laten maken van een moviemeter plugin, zodat je de nederlandse omschrijving krijgt.
Je moet dan het properties bestand kopieren en daarin aangeven dat je de moviemeter plugin wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45395

Vandaag is hij in de aanbieding bij ibood voor 129.. leuke actie :)
http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Anoniem: 45395 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:31:
Vandaag is hij in de aanbieding bij ibood voor 129.. leuke actie :)
http://www.ibood.com/nl/nl/
Inderdaad een leuke aanbieding. Maar .... ik lees alleen maar negatieve reacties over zowel de leveringen als de service van ibood :( . Ik koop dan toch liever bij een winkel die bewezen betrouwbaar is. Liever een paar tientjes meer betalen dan een hoop ellende achteraf 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 11:30
Het lijkt erop dat de prijs kunstmatig hoog word gehouden door hen.
pricewatch: Mede8er MED500X2

Dan lijkt zo iBood natuurlijk extra aantrekkelijk opeens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 13:44
XtratT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:35:
[...]

Inderdaad een leuke aanbieding. Maar .... ik lees alleen maar negatieve reacties over zowel de leveringen als de service van ibood :( . Ik koop dan toch liever bij een winkel die bewezen betrouwbaar is. Liever een paar tienjes meer betalen dan een hoop elende achteraf 8)7 .
Ik heb al regelmatig iets besteld bij Ibood. Komt altijd keurig en in goede orde aan. Afgelopen dinsdag ook maar deze 500X2 besteld en gistermiddag al mailtje dat ie verstuurd was. Track&trace geeft nu aan dat ie gesorteerd is in het sorteercentrum.
Er zal ongetwijfeld wel eens iets mis gaan. En je zegt: ik lees alleen maar negatieve reacties. De problemen worden sneller genoemd in het forum. En niet iedereen mailt dat hij/zij zijn product in goede orde ontvangen heeft. Om welk percentage waarbij het fout gaat kan denk ik alleen ibood antwoord op geven.

Heb even in mijn verzameling bestellingen gekeken: totaal 7x waarvan 4x dit jaar. Dure hobby, want soms koop je ook wel eens dingen die je niet echt nodig hebt. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 18:40

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik had hem ook besteld, vanmiddag binnen gehad. Overigens was er ook een actie voor de wifiKit, die nu 29 Euro incl. verzendkosten te bestellen is.

Alleen, moet ik wel zeggen dat tov mijn naar PCH A-110 gecrossflashte HDX1000, de eerste ervaring niet echt positief is.

Er wordt in verschillende reviews gesproken over een menu dat zon vooruitgang zou zijn tov het vorige. Welnu, ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Mijn NMT heeft ook een heel Spartaans menu, maar het is wel duidelijk. En je kan er ook gewon een jukebox op installeren waardoor je gewoon een videowall krijgt. Deze 500X2 doet naar mijn mening het op dit front niets beter dan mijn NMT uit 2008. Òf is wil een flashy menu, of gewoon spartaans en duidelijk. De tussenweg is alleen maar irritant en langzaam. Ik kan eigenlijk zelfs zeggen dat mijn HDX1000 met Oversight als jukebox en de heel spartaanse basismenu, het gewoon wint van de 500X2.

De 500X2 heeft ook een fan, die blijft draaien. Het is niet zo irritant als de spinnende schijf van de HDX1000, maar er zit nu niet eens een schijf in de 500X2. En toch blijft de fan draaien. Vreemd, en onnodig lijkt me. Zonder schijf is de HDX1000 gewoon 100% stil.

Uiterlijk, ook hier wint de HDX1000. De HDX1000 is vervaardigd uit 100% geborsteld aluminium. De 500X2 uit glanzend plastic plus een body dat van metaal zou moeten zijn (voelt echter niet echt zo aan).

Vanavond ga ik de 500X2 eens testen met een bluray remux-bestand, waar de HDX1000 moeite mee heeft. Als de 500X2 dit ook niet aankan, dan is het dus gewoon een miskoop geweest.

Ondertiteling werkt bij mij om de een of andere reden ook niet. Heb het gemeld op het forum van Mede8er, hopelijk krijg ik daar een antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet gewoon werkt. Via DLNA schijnt het sowieso een probleem te zijn, maar ik werk gewoon via samba.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
De body is echt metaal hoor , en geen plastic.
Stream via nas ondertitels altijd aanwezig.
1080 p nog nooit gestotterd en blu ray werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Hello,

Ik heb hem ook besteld via iBood en ik heb hem gisteren al binnen gekregen. Over het algemeen altijd erg tevreden over iBood.

de 500x2 daarentegen :) ik vind het menu heel statisch en niet echt van deze tijd.. maar goed dat wist ik eigenlijk al.

hij speelt tot nu toe wel alles af en dat is toch het belangrijkste. het rare is dat hij VOB files wel afspeelt, maar het lukt me niet om een DVD (folder met VIDEO_TS en AUDIO_TS folder erin) af te spelen. ik moet dan helemaal doorklikken tot ik een VOB file zie en die moet ik dan starten???
op mij HDX box kan ik gewoon de folder starten. Iemand een idee?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Laatst online: 21-04 20:37
volgens mij gewoon de "1" video_ts file pakken, werkt bij wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

killer2 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:30:
volgens mij gewoon de "1" video_ts file pakken, werkt bij wel gewoon
Dat had ik geprobeerd, maar dan werkt mijn menu structuur en dergelijke niet via mijn afstandsbediening..
zal vanavond nog wel ff checken.

gebruikt er iemand eigenlijk een iphone app als remote?? (ik zie in de appstore voor 1,59 M8 remote staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
JerNL schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:41:
Hello,

Ik heb hem ook besteld via iBood en ik heb hem gisteren al binnen gekregen. Over het algemeen altijd erg tevreden over iBood.

hij speelt tot nu toe wel alles af en dat is toch het belangrijkste. het rare is dat hij VOB files wel afspeelt, maar het lukt me niet om een DVD (folder met VIDEO_TS en AUDIO_TS folder erin) af te spelen. ik moet dan helemaal doorklikken tot ik een VOB file zie en die moet ik dan starten???
op mij HDX box kan ik gewoon de folder starten. Iemand een idee?
Heb hem ook binnen.

Het lukt(e) mij door als je op de DVD-folder staat een stap erboven (boven VIDEO_TS) door dan op de play-knop te drukken.

Bij mij speelt ie niet alles af. Ik dacht dat een nieuwer toestel 'meer' zou moeten kunnen, maar de ene WMA speelt ie wel af, de andere niet (ook gemeld in het mede8er-forum). Maffe is dat de specs van beide WMA's gelijk zijn (WM-versie en audio-codec).
Firmware 1.0.3 er wel in gezet.

Met de PCH-A100 gebruikte ik YAMJ op mijn NAS. Kijken hoe ik dit nog werkend krijg met de 500X2. Misschien een index.html al dan niet automatisch laten openen. Nou ja, dat zoeken we uit.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52
JerNL schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Dat had ik geprobeerd, maar dan werkt mijn menu structuur en dergelijke niet via mijn afstandsbediening..
zal vanavond nog wel ff checken.

gebruikt er iemand eigenlijk een iphone app als remote?? (ik zie in de appstore voor 1,59 M8 remote staan)
dat is volgens mij een app die niet veel anders doet dan de webremote laten zien, die kan je ook gewoon via je browser benaderen (gewoon naar http://[Ip adres van je mede8er] gaan).

Ik zag dat ik een mede8er kit heb gewonnen op Facebook (via iBood). Een wi-fi module + toetsenbordje. Jammer dat ik er niet echt vee behoefte aan heb, mijn med500x doet het prima zonder. Misschien maar verkopen, is toch 100 euro waard (zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

op "play" drukken werkten bij mij niet. Ik heb hem nog niet voorzien van de laatste firmware (gewoon uit de verpakking meteen aangezet). Misschien dat upgraden helpt.

ik heb op mijn slaapkamer nog een HDX1000 staan en qua gebruiksvriendelijkheid wint die het wat mij betreft ook nog steeds..

Ik zat nu ook al op het forum van mede8er te kijken of je iets van YAMJ kan installeren, maar ik heb alleen een iMac en weet niet of ik dan YAMJ kan configuren? nooit mee gewerkt.

maakt het voor YAMJ nog uit of je al je films van een NAS (synology ds211j) streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Check daarvoor het med500x topic of het forum van mede8er, dat staat redelijk goed omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
JerNL schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:34:
op "play" drukken werkten bij mij niet. Ik heb hem nog niet voorzien van de laatste firmware (gewoon uit de verpakking meteen aangezet). Misschien dat upgraden helpt.

maakt het voor YAMJ nog uit of je al je films van een NAS (synology ds211j) streamt?
Hmm... ik heb het alleen nog maar met de oude versie gecheckt. Kan ook zijn dat ik op play-knop drukte op de VIDEO_TS-folder. Dat wil ik afweten.

In het geval van de PCH laad ik alle films vanaf mijn NAS (Conceptronic). Als ik dan mijn Films-share aankoos dan opende ie de index.htm in deze share en had ik de videowall. Zou met de nieuwe fw vanaf 1-11 straks ook moeten kunnen als het goed is. En anders vanavond/morgen ff prutsen met Y2M.

[ Voor 3% gewijzigd door DikkieDick op 28-10-2011 14:06 . Reden: rare zin ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Maak van mijn dvd folders een mkv met make mkv , werkt prima.
Geen geneuzel met ts folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariekeG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 12:22
Ik heb een harddisk aan mijn pc hangen met mp3's. Ik beheer de muziek in iTunes.
Aangezien mijn pc op zolder staat en ik graag muziek wil spelen op de begane grond via de stereo-installatie overweeg ik om een mede8er met HD te kopen.
Ik heb geen idee hoe het werkt, maar ik neem aan dat ik dan de mp3's op de harddisk moet kopieren naar de mede8er. Ik heb mijn mp3 allemaal voorzien van sterren en genres, kan ik die gegevens dan ook gebruiken op de mede8er of ben ik dat allemaal kwijt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als het je alleen om muziek gaat, zou eerder een apparaat als de Squeezebox overwegen. Deze is specifiek voor audio bedoeld. Spelers als de Mede8er zijn voornamelijk voor video bedoeld. Audio kan wel maar je moet wel je TV aan hebben staan om de speler te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariekeG
Heb even gekeken naar Squeezebox. Ziet er goed uit en zou in principe waarschijnlijk aan mijn wensen voldoen, ware het niet dat ik mijn pc op zolder niet continu aan wil hebben staan en ook wel eens een filmpje wil kijken.
Dan kom ik toch uit op de mede8eter, toch?
Dus nogmaals mijn vraag: kan ik mijn iTunes bibliotheek incl genres, afspeellijsten, enz overnemen naar de mede8er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, die kans acht ik zelf ook niet zo groot want Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariekeG
:? En als het niet kan, met welk programma beheren jullie dan je muziek op de mede8er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
DikkieDick schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:41:
[...]

Hmm... ik heb het alleen nog maar met de oude versie gecheckt. Kan ook zijn dat ik op play-knop drukte op de VIDEO_TS-folder. Dat wil ik afweten.
Even geen edit maar quote: het maakt niet uit of ik op de VIDEO_TS of de parent daarvan aankies via de play-toets: de dvd-structuur wordt netjes afgespeeld.
Nu ontdekte ik in het instellingenmenu wel iets over automatisch dvd afspelen. Staat bij mij op Aan. Misschien dat dat van invloed is. Zelf overigens niet getest (nog) door dat uit te zetten.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

DikkieDick schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:33:
[...]

Even geen edit maar quote: het maakt niet uit of ik op de VIDEO_TS of de parent daarvan aankies via de play-toets: de dvd-structuur wordt netjes afgespeeld.
Nu ontdekte ik in het instellingenmenu wel iets over automatisch dvd afspelen. Staat bij mij op Aan. Misschien dat dat van invloed is. Zelf overigens niet getest (nog) door dat uit te zetten.
thanks, ik ga het vanavond weer even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
MariekeG schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:42:
Heb even gekeken naar Squeezebox. Ziet er goed uit en zou in principe waarschijnlijk aan mijn wensen voldoen, ware het niet dat ik mijn pc op zolder niet continu aan wil hebben staan en ook wel eens een filmpje wil kijken.
Dan kom ik toch uit op de mede8eter, toch?
Dus nogmaals mijn vraag: kan ik mijn iTunes bibliotheek incl genres, afspeellijsten, enz overnemen naar de mede8er?
In hoeverre je de Itunes library op de Mede8er kunt gebruiken, is vast wel antwoorden op de vinden via Google. Ik heb daar geen antwoord op. Vergeet echter niet dat muziek afspelen voor dit mediaspelers een bijzaak is. De flexibiliteit die je gewend bent van je PC bij het afspelen van Muziek kent een mediaspeler niet.

Je geeft zelf aan dat je de speler primair voor een muziek wilt gaan gebruiken en secundair voor films/series etc.

Ik hou het daarom toch bij een squeezebox o.i.d. Heb je de Squeezebox Touch al eens bekeken. Deze heeft de mediaserver in het apparaat zitten waardoor je vanaf USB ook muziek kunt spelen.
Dat er aparte software op een PC moet draaien voor de Squeezebox, klopt. Dit geeft echter wel extra mogelijkheden, vooral als je meerdere spelers hebt. Je zou eventueel ook een NAS kunnen overwegen die met de Squeezebox software overweg kan (Qnap, Synoloy of Netgear). Hier kan eventueel ook je films op staan en dan heb je aan een Mede8er 400x2 ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan je MP3 folders natuurlijk gewoon benaderen via je mede8er, je kan alleen niet via de mede8er in je iTunes lib...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 07:01
Gebruikt iemand hier ook de Transmisson torrentclient? Ik haal daar niet meer dan 450 KB/s mee. Op de HDX1000 kwam ik in de buurt van volledige snelheid. Is het normaal dat de Mede8er zo pover presteert? Het menu is wanneer de torrentclient ingeschakeld is, ook èrg traag. Lijkt in veel gevallen zelfs alsof hij vastgelopen is. Is op de HDX/PCH ook niet zo...

[ Voor 4% gewijzigd door Kenju op 05-11-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben ge-upgrade (met dank aan ibood) van een ACRyan POHD naar deze MED500X2.
Hij bevalt me tot nu toe prima. De software is even wennen maar ik vind vooral de "gekeken" indicatie erg handig.

Ik mis wel de lijstweergave (die icoontjes per film/aflevering zie ik liever niet), kan dat niet of moet ik nog ergens wat instellen?

Hij lijkt wel ontzettend veel op de POHD natuurlijk qua behuizing en ab. Het leuke/handige is dat op mijn Harmony One de mede8er hetzelfde wordt aangestuurd als mijn POHD, het enige verschil dat ik heb gevonden is dat "pauze" moet via "play" op de mede8er. Verder werkt het dus allemaal in 1 keer, top dat scheelt weer instel werk.
Wel een beetje irri was dat ik eerst niet door had dat de ab beide tegelijk aan het besturen was, ik was een TV serie aan het kijken op de POHD terwijl ik op de mede8er de HDD aan het formateren was, oeps :$ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
dragon2 schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:00:
Ik ben ge-upgrade (met dank aan ibood) van een ACRyan POHD naar deze MED500X2.
Hij bevalt me tot nu toe prima. De software is even wennen maar ik vind vooral de "gekeken" indicatie erg handig.

Ik mis wel de lijstweergave (die icoontjes per film/aflevering zie ik liever niet), kan dat niet of moet ik nog ergens wat instellen?
Je kan verschillende layouts krijgen: kleine ikonen, grote ikonen, lijstweergave. Zit knop voor op de AB.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Heeft iemand al een andere wifi usb-adapter erop aangesloten en zoja, werkt dat ook? Want ik weet niet in hoeverre ie nu plug en play is. Vanwege gewijzigde config thuis zoek ik alternatief. En als het met een simpel usb-adaptertje werkt is dat kostentechnisch meest aantrekkelijk. Afstand tussen router en mede8er is een metertje of 8. Andere optie is nog een wireless bridge aan te leggen via een wrt160nl-router, waar ik dan ook de dreambox op aan kan sluiten.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

DikkieDick schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:56:
Heeft iemand al een andere wifi usb-adapter erop aangesloten en zoja, werkt dat ook? Want ik weet niet in hoeverre ie nu plug en play is. Vanwege gewijzigde config thuis zoek ik alternatief. En als het met een simpel usb-adaptertje werkt is dat kostentechnisch meest aantrekkelijk. Afstand tussen router en mede8er is een metertje of 8. Andere optie is nog een wireless bridge aan te leggen via een wrt160nl-router, waar ik dan ook de dreambox op aan kan sluiten.
Ik denk niet dat het met iedere USB-wifi antenne werkt. Ik heb nog wel een TP-Link wifi-stickje liggen die ik vanavond kan testen. Maar ik verwacht niet dat het werkt. Ik heb voor de 500X2 iig gewoon de Wifi Kit besteld.

Overigens heeft iemand een antwoord op de vraag van Kenju? Ik heb namelijk dezelfde vraag. Ik heb ook een HDX1000, en daar was downloaden geen probleem. Je kon gewoon zonder problemen een film afspelen, en door het menu browsen. Maar het 500X2 menu wordt hier gewoon onwerkbaar als je met transmission aan het downloaden bent. En het downloaden an sich gaat ook gewoon langzaam. Waar de HDX makkelijk 4MS/s downloade, haal ik met de Mede8er hooguit 500 KB/s, op piekmomenten. Is dat bij jullie ook zo?

Hopelijk is die wifi KIT geen kat in de zak, dat ik daarmee geen HD content kan afspelen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
RaJitsu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:32:
[...]

Ik denk niet dat het met iedere USB-wifi antenne werkt. Ik heb nog wel een TP-Link wifi-stickje liggen die ik vanavond kan testen. Maar ik verwacht niet dat het werkt. Ik heb voor de 500X2 iig gewoon de Wifi Kit besteld.
Ok, laat je het resultaat weten? Als het niet lukt ga ik er verder ook geen poging meer toe wagen en ga ik aan de slag met een wireless bridge-setup.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
DikkieDick schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:54:
[...]

Je kan verschillende layouts krijgen: kleine ikonen, grote ikonen, lijstweergave. Zit knop voor op de AB.
Dank! Dat was 'em. Ik had die originele ab niet zo goed bekeken en had hem al vrijwel direct in een la gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 08:26
ben ook over gestapt van de hdx naar de 500x2 alleen bij de hdx kon ik deze op standby zetten en nog steeds de interne hdd benaderen alleen als ik de 500x2 op standby zet kan ik niet meer bij de interne hdd.
Is dit een noob vraag? of klopt het?

• DikkieDick
Mijn oplossing om de Mede8er het NAS te laten benaderen is nu ook actief.

Vooraf: kabel naar woonkamer met switchje waarachter dan de Mede8er zat en de Dreambox.
Deze week is er interactieve TV van Telfort geactiveerd en die moest gekoppeld worden aan de kabel (of ik zou een draadloos setje a 55 euro of zo hebben moeten aanschaffen). Omdat deze op specifieke poort van de router zit die gebridged is kon dit niet met het switchje. Als ik de Mede8er op poort 4 van de router had aangesloten bekabeld kon ie geen netwerk vinden.
Er loopt in onze woning nog een 2e loze buis van de meterkast naar de kamer, maar daar is op de 1 of andere manier geen kabel door te frotten, en 2 door die ene buis is ook geen optie, dus moest er een alternatief komen. Kon natuurlijk voor zowel de Mede8er als Dreambox iets wireless-achtigs halen, maar dan moet je weer 2 losse dingen hebben en is de flexibiliteit weg, dus...

Gisteravond een Linksys WRT160NL opgehaald en hier DD-WRT-firmware opgezet en hem geconfigureerd als wireless bridge. Kan hier de Mede8er en Dreambox bekabeld op aangesloten worden.
Had ik het aan de praat, kon ik maar niet de NFS-shares benaderen op het NAS terwijl die gewoon benaderbaar moest zijn. Had laptop aan de Linksys gehangen en wireless op laptop uit zodat ie gebridged ging.
Als je netwerk aankoos en dan de samba-shares aanklikte had ie er ook geen zin in. Vervolgens eens onder WORKGROUP gekeken en daar stond ook mijn NAS. En was toegankelijk. Eindelijk weer kijken. Kids blij, die kijken, echter even later: totaal geen performance, beeld bleef hangen en ging schokkerig. Dacht even van, huh? Die wireless-N moet toch voldoende zijn? Tot ie ineens weer leven ging vertonen. Op dat moment stopte de magnetron ook. Dus dat was de link. Magnetron weer aan en jawel, schokkerig beeld. Beetje storing dus. Nou ja, dat is geen groot probleem. En de dreambox is ook benaderbaar dus dat werkt ook allemaal.

aka pluim003

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

DikkieDick schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:49:
[...]

Ok, laat je het resultaat weten? Als het niet lukt ga ik er verder ook geen poging meer toe wagen en ga ik aan de slag met een wireless bridge-setup.
Ik heb het geprobeerd. Hij doet er niets mee. Gewoon alsof er niets in zit.

Nope, dat is gewoon wat het is. De Mede8er kent geen uit-stand, alleen standby, en dan is ook niets te benaderen. De HDX heeft geen echte standby stand. Alleen de beeldweergave wordt uitgeschakeld.

Kortom, je moet de Med8er gewoon de hele tijd aan laten staan wil je hem kunnen benaderen als NAS, of wil je de torrentclient laten draaien. Ondanks de snellere processor, merk je aan eigenlijk al het andere dat het gewoon een stap terug is tov de HDX1000.

[ Voor 39% gewijzigd door RaJitsu op 10-11-2011 21:59 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
RaJitsu schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:55:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Hij doet er niets mee. Gewoon alsof er niets in zit.
Thanx, het vermoeden had ik ook al. Schijnt nogal erg chipafhankelijk te zijn (van de wifi-usb-stick dan). En er is ook niet echt een mogelijkheid om drivers te laden. ;-)

Mijn hierboven geschetste oplossing werkt nu. Wel maf is dat als ik achter de wireless bridge zit geen nfs-shares op het NAS meer kan benaderen. Nou ja, voor de Mede8er is het geen ramp want via Samba werkt het nu ook. En voor de Dreambox is het op zich ook niet erg, want ik sla in principe alles op op de lokale vaste schijf daarin. Maar ga denk ik nog wel ff op zoek naar een oplossing, want ben dan ook wel weer iemand die het toch werkend wil hebben. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Nou, succes dan. :) Ben benieuwd.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Vandaag de WiFi PCI kit binnen gehad. Dat werkt dus voor geen meter. De SSID van mijn netwerk vind hij wel, maar na acceptatie van de instellingen en het succesvol doorstaan van de tests, ziet hij een PC in het netwerk. Daar houdt alle wifi-functionaliteit op. Wanneer ik door de gedeelde mappen op mijn PC wil browsen, moet ik login gegevens ingeven, terwijl de mappen gedeeld zijn voor iedereen met volledige beheer machtigingen.

Iemand wèl positieve ervaringen met de WiFi kit? Hopelijk gaat die 2.0 firmware flink wat verbeteringen brengen. En gezien de functionaliteit van de 500X2 moet dat flink wat zijn. Anders wordt het toch een gevalletje Marktplaats.

[ Voor 20% gewijzigd door RaJitsu op 18-11-2011 01:01 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@RaJitsu, probeer voor de gein eens de internet functionaliteit uit, zoals bijvoorbeeld het beluisteren van een internet radiostation of het bekijken van een YouTube video. Als dat allemaal goed werkt dan kan je er de donder op zeggen dat de problemen met je netwerkshare veroorzaakt wordt door de (te goed) beveiligde Windows (7?) bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-04 15:43
Firmware 2.0 is vandaag uitgekomen voor de nieuwe generatie Mede8ers :) Ik heb het net even geïnstalleerd en het werkt een stuk snappier. Nu maar eens de videowall testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:45

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb ook de nieuwe firmware erop gezet (500x2).

Weet iemand hoe de NAS functie werkt? Ik zet het aan in de setup, maar ik kan de HD in de 500x2 niet zien via Windows...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Hier geen enkel probleem om mijn mede8er als NAS te benaderen. Met de 2.0 nog niet geprobeerd, maar wel even geprobeerd om bij mijn andere pc's te komen vanuit de mede8er. Dat werkte in ieder geval.

Ik kwam er gisteren achter dat youtube het niet meer lijkt te doen sinds 2.0, maar dat zal ik vandaag nog wel even gaan testen. Ik vond youtube wel altijd heel langzaam opstarten, maar ja eigenlijk is een mediaspeler ook helemaal niet gemaakt voor dit soort dingen.
Achtergronden pakt ie trouwens ook niet, maar die zullen wel een specifieke resolutie moeten hebben.

Ow ja blij dat de Upnp en DLNA tegenwoordig na herstart weer gewoon aan blijft staan zodat ik hem vanuit mijn transformer ook kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
NAS functie werkt zonder problemen bij mij met v2.0

Het kan even duren tot je het ziet in windows nadat je het hebt opgestart. Je behoort in de GUI te zien dat de NAS aan het opstarten is. Misschien dat je een probleem hebt met het verkrijgen van een ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Raar... ik zie wel dat de NAS functie start, want dat staat in het scherm. Hij heeft een IP adres want YouTube werkt en ik kan via het netwerk wel naar mijn ReadyNas toe.
Ook als mediaserver zie ik hem in mijn Windows (7, 64Bit), maar dat gebruik ik niet op die manier, maar andersom.
Ik kan wel mijn ReadyNas zien als computer zijnde, en er dus bestanden naar sturen, maar de Mede8er zie ik niet bij de rest staan.
Moet ik behalve de NAS functie aan zetten, ook nog iets van voorbereiden? Mappen aanmaken ofzo...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Dat heb ik niet hoeven doen, bij mij was hij gewoon zichtbaar onder mijn netwerken. Heb je geprobeerd handmatig te refreshen in mijn netwerken (auto refresh deed het duidelijk niet bij mij, waardoor ik dacht dat hij niet verbonden was).

Als dat het niet is, dan weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn. Ze zijn vrij vriendelijk op het forum, dus dat is waarschijnlijk dan de beste plaats om antwoorden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje: voor het gebruik van YAMJ met de Mede8er:

Je moet alle filmbestanden in een eigen map plaatsen. Is zoiets te automatiseren?
Ik heb nu 220 films en om die handmatig in mappen te plaatsen gaat een eeuwigheid duren.

Antwoord:

http://www.freewaregenius...their-respective-folders/

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 21-11-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
V&A aangeboden: PCIe WiFi module + wireless keyboard voor mede8er med500x2

Ik heb een wifi module + wireless keyboard voor de 500x2 te koop, heb deze gewonnen met een prijsvraag, maar heb zelf een 500x, dus ik kan er niet zoveel mee, helaas.

Anoniem: 433530

is het met deze speler makkelijk om door mappen heen te scrollen met veel bestanden? Zit er bijv. een pagedown knop/functie op of scrollfunctie op de afstandsbediening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01 22:28
Tijgert schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:14:
Raar... ik zie wel dat de NAS functie start, want dat staat in het scherm. Hij heeft een IP adres want YouTube werkt en ik kan via het netwerk wel naar mijn ReadyNas toe.
Ook als mediaserver zie ik hem in mijn Windows (7, 64Bit), maar dat gebruik ik niet op die manier, maar andersom.
Ik kan wel mijn ReadyNas zien als computer zijnde, en er dus bestanden naar sturen, maar de Mede8er zie ik niet bij de rest staan.
Moet ik behalve de NAS functie aan zetten, ook nog iets van voorbereiden? Mappen aanmaken ofzo...
Probeer eens in de adresbalk van een willekeurige folder om \\mede8er te doen (is de standaard host name,tenzij je die veranderd hebt). Ik had hetzelfde, tot het moment dat ik dit deed, daarna verscheen de mede8er in mijn netwerkomgeving..

Ik heb het apparaat nu 3 dagen, ben er best tevreden over.. ook de favorieten werken vrij goed. Nou alleen nog een rock solid manier hebben om vanaf mijn netbook alles automatisch naar de mede8er te downloaden en dat ook goed georganiseerd weg te laten plaatsen icm filminformatie.. iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelr1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01 22:28
Michaelr1 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:51:
[...]

Probeer eens in de adresbalk van een willekeurige folder om \\mede8er te doen (is de standaard host name,tenzij je die veranderd hebt). Ik had hetzelfde, tot het moment dat ik dit deed, daarna verscheen de mede8er in mijn netwerkomgeving..

Ik heb het apparaat nu 3 dagen, ben er best tevreden over.. ook de favorieten werken vrij goed. Nou alleen nog een rock solid manier hebben om vanaf mijn netbook alles automatisch naar de mede8er te downloaden en dat ook goed georganiseerd weg te laten plaatsen icm filminformatie.. iemand tips? :)
SABNZBD en handmatig YAMJ opstarten werkt tot nog toe prima.. Heeft iemand nog tips om sneller te kunnen kopieeren naar de Mede8er? Ik wil het wel graag doen zonder verdere interactie.. Momenteel laat ik SABNZB al het kopieer/sorteerwerk doen, maar dat gaat vrij langzaam en is geheugenintensief, helemaal icm downloads.

[ Voor 7% gewijzigd door Michaelr1 op 10-12-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:33

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb het apparaat ook onlangs via IBOOD aangeschaft, en hem vorige week ook een firmare update gegeven. Heb geen harddisk erin, en benader via een GBit netwerk een windows7 share. Nu gaat sinds de firmwareupdate het bladeren door de netwerkshare enorm traag.... Iemand een idee wat dat veroorzaakt?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik zou graag het volgende willen weten voor een mogelijke aanschaf van een 400x2. Het lijkt me dat afgezien van inbouwmogelijkheid voor een HDD er geen verschil zit in de mogelijkheden tussen de 2 spelers

Hoe is de ondersteuning voor DVD-menu?
Hoe is de ondersteuning voor Blu-Ray menu (al dan niet lite)?
DTS-MA downmix (LPCM) is dat mogelijk?
Dolby True-HD downmix (LPCM) is dat mogelijk?
HD-audio passthrough is dus niet van toepassing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit nu ook in dubio tussen de in de TS aangegeven apparaten: de ACRyan, Dune en Mede8er. Iemand die hier intussen al ervaring heeft opgedaan met de drie apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Athome schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:40:
Ik zou graag het volgende willen weten voor een mogelijke aanschaf van een 400x2. Het lijkt me dat afgezien van inbouwmogelijkheid voor een HDD er geen verschil zit in de mogelijkheden tussen de 2 spelers

Hoe is de ondersteuning voor DVD-menu?
Hoe is de ondersteuning voor Blu-Ray menu (al dan niet lite)?
DTS-MA downmix (LPCM) is dat mogelijk?
Dolby True-HD downmix (LPCM) is dat mogelijk?
HD-audio passthrough is dus niet van toepassing hier.
Ik heb een 500x (voorlopen.

1. Prima.
2. Kan ik je niet vertellen, nog nooit een BR met menu gehad
3 & 4 volgens mij wel
5. Ik heb wel eens iets van HD Passthrough gezien geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Zijn mensen met een X2 die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Ik kan eventueel sample online zetten met True-HD, zodat dit getest kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:33:
Zit nu ook in dubio tussen de in de TS aangegeven apparaten: de ACRyan, Dune en Mede8er. Iemand die hier intussen al ervaring heeft opgedaan met de drie apparaten?
Ik heb een AcRyan gehad en ben overgestapt naar de Mede8er. De grootste reden is omdat ik de software van AcRyan niet fijn vond. Ik heb er toen Mede8er firmware opgezet, wat ik wel fijn vond, alleen liep dat soms vast. Toen de Ac Ryan verkocht en de 500X2 aangeschaft. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee. Van de Dune weet ik niets maar de keuze tussen Mede8er en AcRyan is voor mij persoonlijk heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die had ik eigenlijk ook al gemaakt; gezien de vele mensen in het AC-ryan topic die de Mede8er software installeren... ;)

nu nog de Dune aftikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:09:
[...]

Ik heb een AcRyan gehad en ben overgestapt naar de Mede8er. De grootste reden is omdat ik de software van AcRyan niet fijn vond. Ik heb er toen Mede8er firmware opgezet, wat ik wel fijn vond, alleen liep dat soms vast. Toen de Ac Ryan verkocht en de 500X2 aangeschaft. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee. Van de Dune weet ik niets maar de keuze tussen Mede8er en AcRyan is voor mij persoonlijk heel duidelijk.
+1, al had ik niet zulke problemen met de software eigenlijk (alleen met de laatste versies met de nieuwe layout). De fan van de pohd was kapot dus moest toch een nieuwe, de 500x2 maar eens proberen en deze bevalt tot nu toe (ook) prima.
Moet wel zeggen dat de mede8er wel regelmatig mekkert over scannen van de inhoud van de HDD, en dat de geluidstracking ook niet helemaal synchroon lijkt te lopen.
Hmz, misschien was de pohd2 toch beter geweest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
MikeyMan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:16:
Die had ik eigenlijk ook al gemaakt; gezien de vele mensen in het AC-ryan topic die de Mede8er software installeren... ;)

nu nog de Dune aftikken ;)
Dune aftikken??
Op de prijs na is de Dune domweg de betere. Het heeft geen internetcontent (youtube, etc) en Full 3D maar voor afspelen van lokale media is de Dune gewoon het beste wat je nu hebben kunt.

Full Blu-Ray support
BD-Live
Full support voor HD-audio
Move-Wall mogelijkheden (meerdere applicaties)
Snel reagerende de Gui

Zijn maar zo even een aantal dingen wat de Dune (smart serie) voor heeft op de Mede8er (en andere realtek spelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Athome schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:36:
[...]

Dune aftikken??
Op de prijs na is de Dune domweg de betere. Het heeft geen internetcontent (youtube, etc) en Full 3D maar voor afspelen van lokale media is de Dune gewoon het beste wat je nu hebben kunt.

Full Blu-Ray support
BD-Live
Full support voor HD-audio
Move-Wall mogelijkheden (meerdere applicaties)
Snel reagerende de Gui

Zijn maar zo even een aantal dingen wat de Dune (smart serie) voor heeft op de Mede8er (en andere realtek spelers).
Hmm... Internetcontent is jammer, maar niet onoverkomelijk... Is dat ook niet iets wat in de toekomst toegevoegd zou kunnen gaan worden?

De HD-audio vind ik nog nieteens echt boeiend, aangezien ik het apparaat met analoge stereop de slaapkamer ga gebruiken.

De vraag is dus of de snellere gui de hogere prijs rechtvaardigt...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ga je streamen of werk je vanaf USB??

Internetcontent zal waarschijnlijk niet toegevoegd worden. Bij streamen vind ik de Sigma speler gewoon beter dan de Realtek spelers.

Je zou ook de nieuwe Dune 101 of komende 301 spelers in overweging kunnen nemen. Goede prijs, prettige typische Dune interface en de rappe Sigma 8670/71 chip (net als de Popcorn V8 en A-300).

Ga je streamen. Dan zou ik dus voor een Sigma speler gaan. Speel je van USB of interne HDD, dan maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ga met GBIT lan streamen, dus in dat geval zou de Dune zijn meerprijs waard moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ik heb de x2 sinds deze op de markt is.
Mijn keuze voor de mede8er was eigenlijk met name de prijs. Ik wilde gewoon voor niet teveel geld uitproberen of een mediaspeler iets voor mij zou zijn en eigenlijk kan ik niet meer zonder.
In het begin was de firmware niet volledig stabiel, maar de laatste paar versies vind ik erg fijn werken.
Eigenlijk voldoet dit apparaat aan bijna alle verwachtingen, al zou ik als ik nog een keer moest kiezen niet de mede8er kiezen, om de simpele reden dat deze geen usenet ondersteuning biedt.

Als ik dus opnieuw zou moeten kiezen zou het een speler worden obv een sigma icm usenet ondersteuning.
Een dergelijk apparaat kost natuurlijk wel meer dan de 230 euro die ik voor de mede8er betaald heb (inclusief schijf en wifi dongle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
MikeyMan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:55:
Ik ga met GBIT lan streamen, dus in dat geval zou de Dune zijn meerprijs waard moeten zijn...
De meeste spelers gaan niet verder dan 100 mbit. Verwacht dus niet te veel van de gigabit aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Athome schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:46:
[...]

De meeste spelers gaan niet verder dan 100 mbit. Verwacht dus niet te veel van de gigabit aansluiting
Daar kwam ik vanmiddag ook achter na aanschaf van de Dune D1... Hele netwerk doorgelopen, toen ik erachter kwam dat er geen Gigabit aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:57:
[...]

Daar kwam ik vanmiddag ook achter na aanschaf van de Dune D1... Hele netwerk doorgelopen, toen ik erachter kwam dat er geen Gigabit aansluiting op zit.
Volgens mij bedoelt hij dat ook al zit er een 1Gb aansluiting op, dat de meeste spelers die snelheid niet halen.

• Athome
Eigenlijk beide.

Alleen de nieuwste generatie spelers biedt gigabit lan maar de prestaties zullen inderdaad niet/amper boven de 100 mbit uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378034

Hey mensen,

Ik overweeg om deze speler aan te schaffen voor in mijn studentenhuis. De bedoeling is dat iedereen hier in huis de harde schijf vanaf de eigen computer kan benaderen zodat we via deze speler bijvoorbeeld foto's met elkaar kunnen delen. Daarnaast moet hij de bestanden af kunnen spelen. Ik snap dat het versturen van films via het netwerk naar de speler lang duurt, maar naar ik begrijp kan ik ze ook via een usb-stick naar de speler overzetten zodat het wat sneller gaat.

Begrijp ik goed dat deze speler daarvoor geschikt is? Er zit geen schijf bij, maar er kan wel een harde schijf in, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:40
Ik heb deze mediaplayer ook 'n tijd geleden gekocht via iBood, en ben er op zich wel blij mee. Het enige waar ik me momenteel aan stoor is dat er een vertraging in het geluid zit wanneer ik een film afspeel over het netwerk (streamen vanaf mijn desktop).

Het geluid loopt dan een seconde ofzo achter op het beeld, en het lijkt eigenlijk alleen voor te komen bij DVD's of bij Blu-ray/high-def films. Wanneer ik de films op mijn usb schijf zet en die in de mediaspeler steek is er natuurlijk geen probleem..

Iemand enig idee waar dit door kan komen? Ik heb het apparaat aangesloten met UTP, en alles zou 1000mbps moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Anoniem: 378034 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:22:
Hey mensen,

Ik overweeg om deze speler aan te schaffen voor in mijn studentenhuis. De bedoeling is dat iedereen hier in huis de harde schijf vanaf de eigen computer kan benaderen zodat we via deze speler bijvoorbeeld foto's met elkaar kunnen delen. Daarnaast moet hij de bestanden af kunnen spelen. Ik snap dat het versturen van films via het netwerk naar de speler lang duurt, maar naar ik begrijp kan ik ze ook via een usb-stick naar de speler overzetten zodat het wat sneller gaat.

Begrijp ik goed dat deze speler daarvoor geschikt is? Er zit geen schijf bij, maar er kan wel een harde schijf in, toch?
Kan gewoon met deze speler, maar als je met erg veel mensen dit appraraat intensief gaat gebruiken, zou ik toch gewoon voor een wat uitgebreidere nas gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

De_Bastaard schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:17:
Ik heb deze mediaplayer ook 'n tijd geleden gekocht via iBood, en ben er op zich wel blij mee. Het enige waar ik me momenteel aan stoor is dat er een vertraging in het geluid zit wanneer ik een film afspeel over het netwerk (streamen vanaf mijn desktop).

Het geluid loopt dan een seconde ofzo achter op het beeld, en het lijkt eigenlijk alleen voor te komen bij DVD's of bij Blu-ray/high-def films. Wanneer ik de films op mijn usb schijf zet en die in de mediaspeler steek is er natuurlijk geen probleem..

Iemand enig idee waar dit door kan komen? Ik heb het apparaat aangesloten met UTP, en alles zou 1000mbps moeten zijn...
Ik durf niet te zeggen waar het door kan komen. Aan de bandbreedte ligt het kennelijk niet. Maar dat alles 1000Mbps zou moeten zijn, is niet waar. De Mede8er mag op papier wel een Gbit aansluiting hebben, in de praktijk haalt hij die transferrate nooit. Feitelijk kan geen enkele media-spelerchipset dat aan. Het noemen van een Gbit-aansluiting is dus puur marketing. Maar goed, die maar MB die het ding wel aankan zou genoeg moeten zijn voor het zwaarste materiaal. Ik heb persoonlijk nooit last van out-of-sync geluid. Heb je al eens geprobeerd om tijdens het afspelen terug te spoelen? Of iig terug te skippen als terugspoelen niet gaat?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchieveZot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 12:51
De_Bastaard schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:17:

Ik heb hier ook soms last van. Even de film pauzeren en terug op play drukken lost dit op bij mij.

PSN: SchieveZot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Christiano007

Ich bin der champion

Is het ook mogelijk om Sopcast te streamen? Kijk nog wel eens voetbal via sopcast en het zou ideaal zijn als dat zou kunnen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is een WMV stream dus dat denk ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kort vraagje waar de site van de fabrikant me geen uitsluitsel over kon geven: kan deze speler met 3d overweg?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:37:
Kort vraagje waar de site van de fabrikant me geen uitsluitsel over kon geven: kan deze speler met 3d overweg?
Volgens mij niet. Denk dat je dan richting de Xtreamer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Ik kan deze mediaplayer met een 2 Terabyte schijf aanschaffen voor 170 euro. Ik ben alleen benieuwd of iemand een goed review filmpje heeft want via youtube kom ik alleen een filmpje uit Azië tegen!

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

YouTube: med500x2

staan er anders genoeg op :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1 2 Laatste