Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Ja die filmpjes heb ik ook gezien maar geen uitgebreide review in verstaanbare taal.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
Wat wil je weten? Misschien kan iemand hier je vraag beantwoorden?

Wat betreft het afspelen van video's ben ik tevreden over het apparaat. De videowall en internet functionaliteiten nog niet volledig kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Toch jammer dat het downloaden dmv NZB tot op heden nog niet mogelijk is.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvduijn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-03 00:33
Heb al een tijdje de 500x2, ook op ibood gekocht toendertijd en ben er zeer tevreden over. Streamt alles vlekkeloos vanaf mijn synology nas, zelfs blueray iso's.
Het enige waar ik tegenaan loop is als ik met behulp van de ds audio android app muziek vanaf mijn nas push naar de 500x2 via upnp. Soms speeltie een hele playlist af, andere keren crasht de 500x2 al na 1 nummer. Het zou mooi zijn als dit zou werken, kan ik namelijk mn tv uit laten staan als ik alleen muziek af wil spelen. Iemand enig idee of meer ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Geen idee of dit al voorbij gekomen is, de search leverde niks op, maar dit wilde ik toch even delen. Ik heb het geprobeerd en ik heb Spotify aan de praat gekregen op mijn Mede8er.
Download hier Jamcast.
Registreer eerst. Je krijgt eerst een trial van 14 dagen. Daarna betaal je voor een licentie E 20,-. Ik kan nu niet echt vinden of dit eenmalig is of jaarlijks. In deze licentie zit ongelimiteerd persoonlijk gebruik op 3 computers.

Open het programma, klik op het tabblad Devices en als het goed is ziet hij al jouw apparaten. Hij noemt de 500X2 Realtek Embedded UPnP. Rechter muis knop: Vink aan: Authorized for remote access. Kijk of ook is aangevinkt: DRM playback permitted. Klik op Properties. Bij Properties: FriendlyName kun je de zichtbare naam aanpassen (in bijv Mede8er). Verander bij Settings: ForceMP3CaptureStream in True. Als je op de regel klikt, dan verschijnt er een keuze menu door op het pijltje te klikken. Verander False in True. Klaar met instellingen!

Zorg dat je muziek draait met Spotify op je computer.
Ga op de 500X2 via Media keuze naar UPnP. Als je deze selecteert, dan zie je daarin een map met Jamcast. Selecteer deze, hierin zie je weer een map met Virtual Soundcard. Selecteer ook deze. Hierin zit een bestandje. Als je geen bestandje ziet druk dan met je AB op menu en kies: toon alle mediabestanden. Dan verschijnt het bestandje alsnog. Selecteer dit bestand en dan opent de muziek stream. Het duurt een paar seconden (3 tot 10 sec) ivm streamen voordat je muziek hoort! Hoor je geen muziek, dan moet je de instellingen aanpassen in Jamcast op je computer. Er zit sowieso een vertraging tussen de muziekstream en het geluid van je computer, maar ik vind dat niet boeiend.
Ik heb dit maar even schaamteloos van het Mede8er forum gekopieerd, credits gaan naar user Lowies.
Dit werkt overigens ook prima op de MED500X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Opeens geeft mijn 500X2 een paars scherm wanneer ik naar mijn USB Schijf navigeer. Voorheen nooit gedaan, en het werkt allemaal prima als ik stream via mijn PC.

Iemand enig idee?

Scherm wordt totaal paars, alleen uit- en inschakelen helpt. Het ligt volgens mij niet aan de HDMI kabel, dat heb ik al geprobeerd. Zodra ik de usb hdd selecteer en op 'enter' druk dan klapt ie eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:35
Weet iemand of je de GUI kunt aanpassen van FW v2.0.3? Ik wil graag de aarde verwijderd hebben van de achtergrond.
Het liefst wil ik de gehele Front end anders zien. Zoiets als dit:
http://www.gizmodaddy.com/playongui-2.0-coming-soon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ja dat kan zeker kijk maar op het engelse mede8er forum , staan genoeg skins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
iemand ook problemen met grote bestanden er op te zetten?

ik download torrents (op pc)en laat deze direct op de interne hdd van de mede8er zetten
met bestanden van 1 gig geen problemen maar groter dan 7 krijg ik foutmeldingen me netwerk instellingen en kaart instellingen zijn naar mijn weten gewoon goed voorheen met de hdx ging het zonder problemen.
dus lijkt me instelling in de mede8er te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:33
Momenteel in de aanbieding bij iBOOD. Link

Zit tevens ook MED20PCIe antenne bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 20:02
Hier nogmaals mijn vraag, aangezien ik deze topic over het hoofd had gezien :)

Ik heb deze vraag bij Mede8er gesteld maar daar kon men mij geen antwoord geven.
Als ik mijn Mede8er aan mijn router hang, wat zijn dan de security risks aangezien de Mede8er geen firewall heeft.
Is het mogelijk dat iemand van buitenaf via de Mede8er toegang krijgt tot mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Reanimator909 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:57:

Ik heb deze vraag bij Mede8er gesteld maar daar kon men mij geen antwoord geven.
Als ik mijn Mede8er aan mijn router hang, wat zijn dan de security risks aangezien de Mede8er geen firewall heeft.
Is het mogelijk dat iemand van buitenaf via de Mede8er toegang krijgt tot mijn netwerk?
In het andere topic waar het al gevraagd word:

De meeste huis tuin en keuken routers, die je gebruikt om meerdere apparaten op 1 internet aansluititng aan te sluiten zijn NAT apparaten. Dat maakt ze automatisch een firewall. Dus internet ziet de mede8ter niet tot mede8ter zelf een verbinding naar internet maakt.

Sluit een mede8ter of sooftegelijke media apparaten nooit direct op internet, dan kan heel inernet gebrui maken van jou netwerk....

(dus: nee, tenzij je bewust poorten open gaat zetten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Reanimator909 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:57:

Heeft je router dan geen firewall :?.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
Bart ® schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:18:
[...]

Heeft je router dan geen firewall :?.
Ja dat wel maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Daar kan je bijna niks op instellen en wordt ook niks gelogd volgens mij. Het is een Linksys E2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 19:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Reanimator909 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:12:
[...]

Ja dat wel maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Daar kan je bijna niks op instellen en wordt ook niks gelogd volgens mij. Het is een Linksys E2000.
Je hoeft alleen maar in te kunnen stellen welke poorten je wil forwarden naar welk IP, de rest is gewoon dicht. Als je het niet vertrouwt, waar ik geen reden voor zie overigens, koop dan een router die je wel vertrouwt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Weet iemand van jullie wellicht waar je de standaard audiotaal op dit apparaat in kan stellen? Nu is het zo dat als ik een animatiefilm heb, hij automatisch voor Nederlands kiest. Dat zou ik graag standaard op Engels zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
Bart ® schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:55:
[...]

Je hoeft alleen maar in te kunnen stellen welke poorten je wil forwarden naar welk IP, de rest is gewoon dicht. Als je het niet vertrouwt, waar ik geen reden voor zie overigens, koop dan een router die je wel vertrouwt.
Thanks! En adviseren jullie nog om op de Mede8er UPnP en Samba etc uit te zetten als ik het niet gebruik? Zijn ook open poorten toch? Enige wat ik zou willen is Shoutcast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er nog steeds niet uit. ik twijfel tussen een playon en de 500x2. Help!

De playon heeft als voordeel dat ik de GUI veel strakker vind, maar ik weet niet of er voor de 500x2 iets vergelijkbaars is. Grappig dat iemand dat hierboven ook al aanstipte. Weet iemand hier iets van? De standaard GUI is echt niet mooi genoeg.

Mijn andere twijfelpunt is hoe het apparaat muziek afspeelt (ook al in dit topic langs zien komen) Ik heb de hoop opgegeven dat het apparaat via web interface of iphone app te besturen is (zonder de tv aan te hebben, that is) maar kun je dan tenminste wel gewoon playlists aanmaken en afspelen? Kun je eenvoudig door een folder browsen? Ik heb al mijn muziek gesorteerd op genre ipv artiest/album (voor mij veel logischer) kom ik dan in de problemen met dit apparaat?

Als laatste, met mijn tv/audiospul op 5 meter afstand, is de fan dan nog hoorbaar?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..heb ik soms iets verkeerds gezegd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

..heb ik soms iets verkeerds gezegd?
Neu, busy busy busy :)
De playon heeft als voordeel dat ik de GUI veel strakker vind, maar ik weet niet of er voor de 500x2 iets vergelijkbaars is.
Je kan de X2 volledig her-skinnen met tientallen skins. De ene nog mooier dan de andere.

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 07-06-2012 00:21 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:20:
[...]

Neu, busy busy busy :)

[...]

Je kan de X2 volledig her-skinnen met tientallen skins. De ene nog mooier dan de andere.
thanx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ze geen van allen mooi :( ik zoek iets neutraals. zonder foto's. net als op de playon. ben geloof ik de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dan zal je Windows 8 zeker helemaal super vinden... ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:47:
ik vind ze geen van allen mooi :( ik zoek iets neutraals. zonder foto's. net als op de playon. ben geloof ik de enige.
Je bent een tweaker toch..? Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat als je een simpele skin pakt (bv black swan) dat je daarvan gewoon de 2 bestanden waar die zwaan op staat kunt aanpassen naar helemaal zwart. Klaar, simpele skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik was dat wel van plan. ik ben er eigenlijk ook wel uit dat ik die mede8er wil. vanavond even oppikken bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de algehele snelheid van de MED500X2? Gaat het browsen door films/ series vlotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, prima speler met niks op aan te merken anders dan dat hij geen 3D ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de meest populaire mediaspeler die dat wel doet?

en kan ik wel gewoon 2D content afspelen op de 500x2 en dan de 3d functie op mijn tv gebruiken om het beeld een beetje 3d te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik weet niks van 3D af omdat ik het niet heb en bang ben dat als ik me zelf er te veel in verdiep het dan wil hebben :)
Ondertussen spaar* ik wel alles in 3D voor wanneer ik het heb.
(*spaar = download me suf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb wel eens gedownloade 3D SBS bestanden bekeken via mijn Mede8er 500X en de TV ingesteld op 3D wat wel goed werkte.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Tijgert schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:46:
Ja, prima speler met niks op aan te merken anders dan dat hij geen 3D ondersteunt.
Tijgert schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:11:
Ik weet niks van 3D af omdat ik het niet heb en bang ben dat als ik me zelf er te veel in verdiep het dan wil hebben :)
:?

Als je TV 3D ondersteunt, kan de mede8er die bestanden natuurlijk prima streamen.
Ik moet alleen nog even op zoek naar de juiste opties voor de ondertiteling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig maar. heb de 500x2 inmiddels besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je TV 3D ondersteunt, kan de mede8er die bestanden natuurlijk prima streamen.
Bestanden streamen zal wel lukken, maar wie weet krijg je dan mooi twee beelden naast elkaar, zelfs op je 3D tv. Ik weet niet hoe het werkt, maar wat ik wel weet is dat 3D iets is waarmee men zeker zou adverteren, al zou het maar in de minste vorm zijn. Als men niet zegt dat het WEL kan.. dan denk ik zelf dat het niet kan (totdat ik het zelf kan testen).

Trouwens, is HDMI 1.4 niet een vereiste voor 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Je TV zet die beelden over elkaar...

Werkt prima met een normale HDMI kabel. Al moet je daar natuurlijk wat geluk mee hebben. 1.4 is alleen hogere gegarandeerde overdrachtssnelheid. Maar als je een 'gewone' HDMI kabel hebt van wat betere kwaliteit, haalt ie dat wellicht ook al. (Hier dus wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tijgert schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Trouwens, is HDMI 1.4 niet een vereiste voor 3D?
http://www.highdefdigest....Support_3D_After_All/4002

Nee, 1.3 is voldoende. Er is content waar je 1.4 voor nodig hebt, maar niet veel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm... dus men adverteerd er dus niet mee omdat het iets is wat ALLE 3D tv's en dus alle (bijna) mediaspelers kunnen... Maar waarom zijn er dan specifieke 3D mediaspelers? Wat doen die dan extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:19
@ tijgert:
Specifieke 3d mediaspelers (xtreamer prodigy, iconbit) kunnen 3d in full hd afspelen. De mede8er doet dit in de halve resolutie van full hd. Dit noemen ze sbs wat side by side is (2 beelden naast elkaar). Dit kunnen dus eigenlijk alle mediaplayers wel maar de resolutie is minder. Op je 3d tv moet je dus side by side optie kiezen.
Je hebt hier geen hdmi 1.4 voor nodig.

Even over de playon hd en mooiere menu, ik heb een playon hd en daar juist de mede8er software opgezet omdat ik die van de playon traag en slecht vind. Ik maak met thumbgen hoesjes en beschrijvingen, zet deze in de folder van de film en dan activeer je deze op de mediaplayer zelf. Nu kan je vanuit het menu gelijk naar de jukebox van je mediaplayer en krijg je een moviewall. Mooier kan toch niet? Je ziet hier de dvd hoesjes klik je op eentje krijg je de film poster met omschrijving en nogmaals klikken start de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik gebruik zelf Yam2mede8er en dat werkt ook heel mooi met de moviewall. Elke dag weer.

Maar nu snap ik dat 3D een stuk beter. FullHD 3D is dus wel mogelijk, maar enkel op een 3D tv met de echte 3D Blu-Ray's (waar je de film file hebt en de 3D extra data) en dan dus enkel met de 3D spelers die dat kunnen lezen en via HDMI 1.4 kunnen uitsturen. SBS (of de variant boven elkaar) kan elke speler aan (nog steeds een 3D tv nodig), maar is minder dan fullHD.

Ik ben wijzer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 12-06-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Gaat het kopieeren van files naar de Mede8er X2 toe sneller als op de 'non-X2'?

Ik haal tijdens het kopieeren op mijn netwerk niet meer als 6,3MB/s :-( Zou de CPU van de Mede8er niet hoger aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
iemand ervaring met de 2.07 update?
kun je de mede8er gewoon updaten als je interne hdd erin hebt? dus geen data verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:18

WhySoSerious

Be the change.

Dwazer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:26:
Gaat het kopieeren van files naar de Mede8er X2 toe sneller als op de 'non-X2'?

Ik haal tijdens het kopieeren op mijn netwerk niet meer als 6,3MB/s :-( Zou de CPU van de Mede8er niet hoger aan kunnen?
Yes, CPU'tje is helaas te beperkt daarvoor (en ook niet voor deze acties ontworpen in feite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

leosand schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:18:
iemand ervaring met de 2.07 update?
kun je de mede8er gewoon updaten als je interne hdd erin hebt? dus geen data verlies?
heb nog nooit data verlies gehad met updaten van de med8er.
dus kun je gewoon doen zonder zorgen te maken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
chucky666 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:15:
[...]

heb nog nooit data verlies gehad met updaten van de med8er.
dus kun je gewoon doen zonder zorgen te maken.
thanks.

note: altijd config file saven :S was het vergeten kon alles weer instellen.
verder update is geinstalleerd en problemen zijn opgelost kon aantal series niet meer kijken werd blokkerig en stopte ermee lijkt nu door update geod te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

JME

zeg maar Jamie

Ik lees meerdere keren in dit topic dat de Smart serie van Dune eigenlijk een klasse apart is en niet te vergelijken valt met de Mede8er X2 serie. Geldt dat ook als je maar een paar wensen hebt maar wat ie dan allemaal wel perfect moet kunnen?
Ik zoek namelijk puur een über mediastreamer. Eentje die zowel SD als Full HD content bedraad van een NAS streamt en feilloos weergeeft met beeld via HDMI en geluid via optisch S/PDIF. Eventueel downmixen van geluid doet de versterker. Verder geen behoefte aan BR-menu's of internet of apps of wat al niet meer.
1. Zou de Smart dan nog steeds een meerwaarde boven de X2 hebben? Welke dan?
2. Heb je ook voordeel van de betere netwerkprestaties die de Sigma chip zou hebben bij het streamen, of is dat alleen handig bij het overpompen van data naar de HDD (wat ik dus niet doe)?
3. Ik lees dat de Smart geen 29.97 fps clips kan weergeven zonder te stotteren (een hikje per 41 seconden). Kan de X2 dat wel? Heeft de X2 ook een berucht format waar ie moeite mee heeft?

Ik ben zeker bereid om het dubbele te betalen voor een Smart als de kwaliteit echt beter is, maar vraag me af of ik voor mijn doeleinden niet al meer dan klaar ben met een 400X2. Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEPROM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik ben nooit erg actief geweest op Tweakers. Ik zie net dit topic voorbij komen en wil toch mijn ervaring over de MED500X2 delen:

Mijn eerste aankoop gedaan via iBood een paar weken geleden: De Mede8er in combi met een Netgear (gigabit) router.

Ik vond de interface erg fraai. Niet te moeilijk ook voor minder technische mensen. Het inbouwen van de HDD was ook een fluitje van een cent. Het kopiëren van bestanden naar de HDD vond ik erg lang duren. Ruim een kwartier voor 4GB. Maar vraag me af of dat bij andere mediaspelers sneller gaat. Het streamen van films vanaf mijn laptop ging erg goed. Zolang ik niet tegelijk bestanden ging kopieren of aan het downloaden was tenminste. Maar daar zou een NAS natuurlijk weer een oplossing zijn. MP3's streamen verliep probleemloos.

Wat echter voor mij een domper was, is dat de speler regelmatig hing en vervolgens automatisch opnieuw opstartte. Dit gebeurde voornamelijk bij het browsen van foto's. Ik heb alle firmware versies geprobeerd en bij alle versies hetzelfde probleem. Typisch hierbij was dat de laatste versie (V2.07) niet alle foto's in een folder zag. En de oudere FW versies wel alle foto's zagen.

Typisch geval van brakke firmware dus. Mede8er heeft het probleem onderkent en gemeld dat ze al bezig waren met een pre Beta firmware oplossing. Maar helaas kon men niet melden, wanneer er een definitieve oplossing was. Erg jammer, aangezien ik het apparaat verder prettig vond werken.

Ik heb niet op de oplossing gewacht en heb hem binnen 7 dagen aangemeld als DOA. En ben nu aan het kijken voor een Dune Smart D1 of overweeg zelf een HTPC te bouwen.

Meer mensen met dezelfde ervaring met de Mede8er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik gebruik mijn 500x2 enkel om HD films te kijken die ik er op de 2TB schijf zet via eruit/erin. Via USB gaat dat te traag en ik wil controle houden over de viedeowall.

Hij speelt alles en hapert nooit, dat is mijn ervaring. Geen ervaring met muziek of foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Laatst online: 14:10

EKR88

FPS_EKR

bukkum schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:30:
@ tijgert:
Specifieke 3d mediaspelers (xtreamer prodigy, iconbit) kunnen 3d in full hd afspelen. De mede8er doet dit in de halve resolutie van full hd. Dit noemen ze sbs wat side by side is (2 beelden naast elkaar). Dit kunnen dus eigenlijk alle mediaplayers wel maar de resolutie is minder. Op je 3d tv moet je dus side by side optie kiezen.
Je hebt hier geen hdmi 1.4 voor nodig.

Even over de playon hd en mooiere menu, ik heb een playon hd en daar juist de mede8er software opgezet omdat ik die van de playon traag en slecht vind. Ik maak met thumbgen hoesjes en beschrijvingen, zet deze in de folder van de film en dan activeer je deze op de mediaplayer zelf. Nu kan je vanuit het menu gelijk naar de jukebox van je mediaplayer en krijg je een moviewall. Mooier kan toch niet? Je ziet hier de dvd hoesjes klik je op eentje krijg je de film poster met omschrijving en nogmaals klikken start de film.
ja, en straks is er de mede8er MED1000X3D. deze is in staat om gewoon 3D blu rays af te spelen:
http://www.mede8er.nl/nl/index.php?d=1000x3d

Is nog niet voorbij gekomen op tweakers, heb het al wel getipt als nieuws...

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar kan hij ook BR menu's afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Tijgert schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:31:
Maar kan hij ook BR menu's afspelen...
Denk het niet :?

Video Fomats Supported: BDMV Light, BDISO Light
Ik kan verder geen Blu-Ray formats vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Jammer... de duurdere spelers (Dune) kunnen het wel... jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb hem sinds gisteren ook in huis staan en heb het volgende probleem:
Als ik hem via hdmi op mijn philips tv aansluit (37pfl7676) dan heb ik geen geluid.
Als ik hem via component aansluit dan heb ik wel geluid.
Ik heb ook de geluidsinstellingen verandert op de medi8er maar dat maakt helaas niets uit.
Kan het zijn dat mijn kastje kapot is of is er nog een ander truukje voor om het op te lossen ?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Standby schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:07:
Ik heb hem sinds gisteren ook in huis staan en heb het volgende probleem:
Als ik hem via hdmi op mijn philips tv aansluit (37pfl7676) dan heb ik geen geluid.
Als ik hem via component aansluit dan heb ik wel geluid.
Ik heb ook de geluidsinstellingen verandert op de medi8er maar dat maakt helaas niets uit.
Kan het zijn dat mijn kastje kapot is of is er nog een ander truukje voor om het op te lossen ?
Wat heb je in audio setup ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Nu online
dragon2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Wat heb je in audio setup ingesteld?
Uit mijn hoofd had je voor hdmi 2 opties, pass through en downmixing (of iets in die richting)
Heb alle twee de opties getest maar kreeg geen geluid.
Je had ook nog een andere geluidsoptie maar die weet ik niet zo uit mijn hoofd, volgens mij
iets met spdif en daar heb ik ook alle 2 de opties van geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Standby schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:32:
[...]

Uit mijn hoofd had je voor hdmi 2 opties, pass through en downmixing (of iets in die richting)
Heb alle twee de opties getest maar kreeg geen geluid.
Je moet idd de hdmi optie hebben. Heb je na het aanmpassen van deze optie de speler opnieuw gestart? Dat wou nmog weleens helpen bnij mijnm ac ryan pohd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Nu online
dragon2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

Je moet idd de hdmi optie hebben. Heb je na het aanmpassen van deze optie de speler opnieuw gestart? Dat wou nmog weleens helpen bnij mijnm ac ryan pohd...
Oke bedankt, dan ga ik dat vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
Wat voor hdmi kabel gebruik je? Met 1.3 werkt het prima bij mij. Ik gebruik overigens niet de meegeleverde kabel, die schijnt niet zo goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Nu online
Reanimator909 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:30:
Wat voor hdmi kabel gebruik je? Met 1.3 werkt het prima bij mij. Ik gebruik overigens niet de meegeleverde kabel, die schijnt niet zo goed te zijn.
Ik heb de originele kabel gebruikt, ik neem aan dat hij gewoon geluid door moet geven?
Zal ook voor de zekerheid een andere kabel proberen.

Edit:
Heb net een andere kabel gebruikt, en de instellingen verandert en opnieuw opgestart, maar helaas geen geluid :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Standby op 02-08-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
In dat geval zou ik de Mede8er helpdesk even bellen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Nu online
Heb net de helpdesk gebeld en die adviseren om een geforceerde update uit te voeren, aangezien het soms fout blijkt te gaan als je via het menu wil updaten.
Vanavond maar eens even doen en dan laat ik het wel even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met de mede8er 500X2 ook mogelijk om van een DVD ISO ook gewoon de taal en soort ondertiteling te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, het is net of je een gewone dvd afspeelt.
als het menu er ook opstaat kan je het zo doen, staat er geen menu op kan je met je ab het geluidspoor en ondertiteling kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EKR88 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:39:
[...]

ja, en straks is er de mede8er MED1000X3D. deze is in staat om gewoon 3D blu rays af te spelen:
http://www.mede8er.nl/nl/index.php?d=1000x3d

Is nog niet voorbij gekomen op tweakers, heb het al wel getipt als nieuws...
mij god, was me nog niet opgevallen. Maar wie doet daar het desing? Een mediaspeler die eruit ziet als een ruimteschip? :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren ook een mede8er MED500x2 gekocht. Moet zeggen mooi speeltje, maar heb natuurlijk nog wat vragen:
  1. Waar kan ik GUI Config Tool voor gebruiken?
  2. Is het mogelijk om met YAMJ ook alleen de nieuwe films te laten processen?
  3. Laat de Music Jukebox ook de Embedded Album Art zien?
  4. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik een Music db aanmaak? Via tagscanner of via scan directory?
  5. Kun je via YAMJ ook trailers toevoegen?
Mogelijk hebben jullie hier al ervaring mee, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Heeft iemand hier die med20pcie module in zijn med500x2 ?

Hoe bevalt dat, en wat voor snelheden haal je er mee ? Zit sindskort in een huurhuis en wil daar niet teveel gaten boren voor dit soort dingen... had hem in mijn appartementje via utp aangesloten (lekker onder de laminaat door...), dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik heb meerdere topics over de 500X2 gelezen, maar ik kan niks vinden over aftermarket toetsenbordjes die compitible zijn behalve dan in dit topic. Maar die is al gewijzigd door de admin. Iemand hier ervaring met een wireless toetsenbordje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:00
masmas schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43:
Ik heb meerdere topics over de 500X2 gelezen, maar ik kan niks vinden over aftermarket toetsenbordjes die compitible zijn behalve dan in dit topic. Maar die is al gewijzigd door de admin. Iemand hier ervaring met een wireless toetsenbordje ?
Ik ben op zoek naar iets soortgelijks: weet iemand of (en zo ja hoe) het mogelijk is om je telefoon te gebruiken als Wifi-toetsenbord op de mede8er?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Probleempje:

Ik kan via het bedrade netwerk wel de schijf lezen in mijn 500X2 in Windows 7, maar er niet naar schrijven. Heeft iemand een idee?
Moet ik Guest/Guest ergens forceren? (schijnt login/ww te zijn).

Schijnbaar MOET de harde schijf via de Mede8er geformateerd worden anders mis je een aantal functies, waaronder deze. Solved.

[ Voor 24% gewijzigd door Tijgert op 03-02-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heb sinds vandaag een Mede8er 500X2 mediaplayer.

* klacht -= opgelost- instelling op versterker + player op 1080P 50 Hz gezet
8)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31
Ik heb een Mede8er 600x3D.

Als ik een anime episode opzet, heb ik vaak last van artifacten. Pixels in het beeld (vrij grote) die verkleuren. Het is puur bij series waar dergelijke mate van compressie aanwezig is. Dit gebeurd namelijk niet als ik het via mn laptop op mn TV afspeel.

Is zo'n dergelijk voorbeeld normaal voor een Media Player? Of zijn er andere Media Players die die minder last hebben van artifacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Kashika schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:36:
Ik heb een Mede8er 600x3D.

Als ik een anime episode opzet, heb ik vaak last van artifacten. Pixels in het beeld (vrij grote) die verkleuren. Het is puur bij series waar dergelijke mate van compressie aanwezig is. Dit gebeurd namelijk niet als ik het via mn laptop op mn TV afspeel.

Is zo'n dergelijk voorbeeld normaal voor een Media Player? Of zijn er andere Media Players die die minder last hebben van artifacten?
Ik heb ook de 600X3D. Maar ik heb nergens last van. Films niet en series ook niet.
Ik speel ook alleen minimaal 720p kwaliteit af met series.
Ik weet niet hoe de kwaliteit is van jou bestandjes?

Heb je ook de laatste firmware er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

JME

zeg maar Jamie

Meer mensen last dat als je de speler op pauze zet, de ondertiteling soms op "off" staat als je weer op play drukt? Gebeurt niet altijd en ook bij één en hetzelfde bestand (iso, mkv, maakt niet uit) komt het soms wel en soms niet voor. Had dit al bij firmware 2.0.7 en nog steeds bij 2.1.0. Mis ik ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
baronruud schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:53:
[...]

Ik heb ook de 600X3D. Maar ik heb nergens last van. Films niet en series ook niet.
Ik speel ook alleen minimaal 720p kwaliteit af met series.
Ik weet niet hoe de kwaliteit is van jou bestandjes?

Heb je ook de laatste firmware er op staan?
De kwaliteit van de bestanden zijn vanaf 720p en er zit ook 1080p bij.
Ik heb de laatste firmware er op staan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kashika schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:03:
[...]

De kwaliteit van de bestanden zijn vanaf 720p en er zit ook 1080p bij.
Ik heb de laatste firmware er op staan ja.
Dan weet ik het niet, de mijne heeft nergens last van.

Trouwens, stream jij draadloos? Ik heb alles bekabeld aangesloten btw.

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 09-04-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
baronruud schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:13:
[...]

Dan weet ik het niet, de mijne heeft nergens last van.

Trouwens, stream jij draadloos? Ik heb alles bekabeld aangesloten btw.
Haha, nee ik stream bedraad. Draadloos dan zou je inderdaad kwaliteitsverlies hebben.

Het zal waarschijnlijk met compressie te maken hebben. Dat kan de media player niet aan. Is de processor niet krachtig genoeg voor. Die van mn laptop wel, vandaar dat ik er daar geen last van heb.
Had wel de hoop dat het iets van een setting was. Best naar dat deze media player dit niet netjes afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kashika schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:37:
[...]

Haha, nee ik stream bedraad. Draadloos dan zou je inderdaad kwaliteitsverlies hebben.

Het zal waarschijnlijk met compressie te maken hebben. Dat kan de media player niet aan. Is de processor niet krachtig genoeg voor. Die van mn laptop wel, vandaar dat ik er daar geen last van heb.
Had wel de hoop dat het iets van een setting was. Best naar dat deze media player dit niet netjes afspeelt.
Nee, licht niet aan de mediaspeler. Ding is snel zat.
Ben wel erg benieuwd wat de compressie van je bestand is?
Ik ben nog geen bestandje tegengekomen die het niet goed deed. En die zijn van 1GB to 50GB groot.

Anders stuur me is een PB met de link naar het bestandje. Kan ik ook ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Mijn 500X2 start soms spontaan opnieuw op, en dan staat wifi ook uitgeschakeld en moet ik de speler eerst uitzetten en weer opnieuw aanzetten voordat ik wifi weer aan kan zetten. Bekend probleem toevallig? Of is de wifi module brak? Gebruik nu weer een kabel, dus opzich geen ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Al enige jaren (2) blij gebruiker van de Mede8er. Eigenlijk zo blij dat de kans 100% is dat een nieuwe speler altijd een Mede8er wordt. Net zoals vele spelers hebben ook Mede8er hun slechte kantjes, maar meestal is dat snel opgelost, maar veel problemen doen zich voort in de libraries die ze van realtek krijgen, dus over het algemeen hebben alle spelers met de zelfde chipset en basis code er last van.

Ervaring hier met een 400X2 en 500X2. Gebruik bij beide een interne harddisk en ben nog geen media tegen gekomen wat niet werkte, maar misschien ben ik selectief. Toch hebben de Mede8ers een aantal dingen waarvan ik graag verbetering zie, bijvoorbeeld de doorvoersnelheid van de netwerk interface, maar aan de andere kant, dat is chipset beperkt. Echter veel spelers die het zelfde euvel hebben. Daarnaast de af en toe crashende SMB server op de 400X2 maar ik gebruik de interne ftp server, dus zo veel last heb ik er niet van.

Uiteindelijk is het allemaal een persoonlijke keuze.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhraom
  • Laatst online: 15-09 19:33
Vraagje:

Is het mogelijk om een externe hdd met voeding aan te sluiten?
Of lees de mede8er dat niet?

Of moet het perse een externe hdd met de voeding via de usb?

zonder haat geen liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Is het mogelijk om een externe hdd met voeding aan te sluiten?
Ja, dat werkt via de USB poort aan de achterzijde net als met een HDD zonder voeding, alleen blijft hij dan wel aan staan als de speler uit gaat.
Of moet het perse een externe hdd met de voeding via de usb?
Nee, dat hoeft niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 25-04-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhraom
Tijgert schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:34:
[...]

Ja, dat werkt via de USB poort aan de achterzijde net als met een HDD zonder voeding, alleen blijft hij dan wel aan staan als de speler uit gaat.

Dat is geen ramp

[...]

Nee, dat hoeft niet.
Bedankt.

Zag bij media markt wat staan dus ga maar morgen ff kijken :)

zonder haat geen liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb twee 500x2's en die werken prima.
Het is misschien niet de snelste speler, maar speelt alles en heeft een mooie videowall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhraom
Ben er tevreden mee kan alles kijken wat ik wil..
Mis alleen nog hdd met grote opslag :)

zonder haat geen liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb op me med8ter 3 externe hd's zitten via een usb hubje.
Zijn 2 wd disks en een seagate, als ik me mediaspeler uitzet gaan me hd's ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhraom
chucky666 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:47:
Ik heb op me med8ter 3 externe hd's zitten via een usb hubje.
Zijn 2 wd disks en een seagate, als ik me mediaspeler uitzet gaan me hd's ook uit.
hub werkt prima ? nooit problemen
(gwn usb voeding hdd's?)

zonder haat geen liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Was meer een antwoord op de vraag of dat hd's ook uitgaan met de mede8er.
En ja dat doen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:35:
Mijn 500X2 start soms spontaan opnieuw op, en dan staat wifi ook uitgeschakeld en moet ik de speler eerst uitzetten en weer opnieuw aanzetten voordat ik wifi weer aan kan zetten. Bekend probleem toevallig? Of is de wifi module brak? Gebruik nu weer een kabel, dus opzich geen ramp...
Wanneer start hij spontaan opnieuw op?

Ik had dat bij brakke favorieten.
Favorieten verwijderen of nog beter je pc een hdd check laten doen lost dat wel weer op, voor een poosje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Vandaag de med600 binnen gekregen, ik blij leuk klein kastje.
Ik aansluiten op de tv, geen singaal.
Knop waarmee je de output regelt is ondertussen lam en nog steeds geen beeld, ik wordt er een beetje moe van.
Andere hdmi kabel helpt ook niet :( pppffff die gaat dus weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
Ik denk erover om een 500x2 aan te schaffenen ik wil hem gaan gebruiken om films te kijken maar muziek is voor mij ook een belangrijke factor.
Sorteernadelen kan ik enigszins wel aan denk ik maar gebrek aan geluidskwaliteit of lokaal opgeslagen flac's niet kunnen afspelen is een groter probleem.

Is er iemand die mij de 500x2 kan afraden als het gaat om afspelen muziek? 5.1 is niet van belang ik heb 2 hele goede teufel speakers staan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwein537
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb al zo'n tijdje een MED500X2. Best tevreden van...

Echter niet zo van de software YAMJ to Mede8er. Deze heeft zelden al probleemloos gewerkt op mijn PC.
Of hij loopt vast bij opstart, of van zodra hij alle films heeft gescand.

Dit weekend las ik dan over TVXie. OK, je moet een deel manueel doen, maar deze doet wel wat hij moet doen. ;-)

Kan er mij iemand vertellen wat er precies moet worden gedaan om de film-covers die met TVXie zijn gegenereerd ook in de gescande folders te krijgen? Ik zie deze perfect staan als ik ga bladeren, maar niet bij mijn gescande favorieten. Ook niet na een herscan.

Alle info welkom... :)

Thanks

Iwein
Pagina: 1 2 Laatste