Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 19:55
Mede-auteur:
  • ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 21:24

ScSi

Het lijkt er op dat er een nieuwe topper is. De Mede8er MED500X. Hij is onder andere te vinden op mp3shop.nl met het volgende reclame praatje:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_O998pkJPzx4/St4KC1_ykMI/AAAAAAAAAK0/70On7__znKo/s400/MED500X-NOHD.jpg
De Mede8er MED500X Barebone speelt uw digitale video-, muziek- en fotobestanden probleemloos af op uw tv of homecinemacenter. Dankzij de gebruiksvriendelijke menustructuur en de handige afstandsbediening haalt u alles uit uw multimediabibliotheek vanuit uw luie stoel. Bovendien geeft hij ook Full HD-materiaal in volle glorie weer, zodat zelfs de meest subtiele visuele details van het scherm spatten. Uw net- en trommelvliezen krijgen de kost met de Mede8er MED500X Barebone.

Allemansvriend
De veelzijdige Mede8er MED500X Barebone is van alle markten thuis. Met zijn riante bestandsondersteuning weet hij wel raad met uw film-, muziek- en fotobestanden. Van mp3 tot JPG, en van Xvid tot H.264: de MED500X schotelt u alles soepel en scherp voor. Daarnaast is er ruimte voor persoonlijke inbreng. U voegt zelf afbeeldingen toe aan uw bestandsmappen, waarna u een duidelijke preview krijgt van de afbeeldingen wanneer u de map selecteert. Zo deelt u naar eigen inzicht uw multimediabibliotheek in.

Makkelijk netwerken
De Mede8er MED500X Barebone maakt makkelijk contact. Dankzij de UPnP-ondersteuning sluit u de mediaspeler kinderlijk eenvoudig aan op uw bestaande netwerk. Met een optionele wifi-adapter benadert de Mede8er MED500X Barebone uw bestanden zelfs draadloos. Maar er leiden meer wegen naar uw collectie. De MED500X weet ook raad met SD-kaarten en USB-apparatuur voor bijvoorbeeld directe toegang tot uw camcorderopnamen. U navigeert soepel door uw mediaverzameling via het fraaie en intuïtieve bedieningsmenu, waarbij de haarscherpe HD-iconen geen enkel misverstand laten bestaan. Met de Mede8er MED500X Barebone haalt u amusement van de bovenste plank in huis.

Processor: Realtek RTD1073 - 16M SPI Flash - 128MB DDR2 SDRAM

Video Codec Supported: MKV, H264, DVD (VOB - IFO - ISO), DIVX, XVID, DAT, AVI, MPEG, HD MPEG-2, TS, HD MPEG-4, SP, ASP, AVCD (H.264), MTS, M2ts, WMV9, FLV, VC-1, Real Networks (RM/RMVB) 8/9/10, up to 720p

Audio Codec Supported: MP3, MP2, OGG Vorbis, PCM, LPCM, AAC, RA, Dolby AC3 Passthrough, Dolby AC3 Downmix, DTS Passthrough, DTS Downmix, FLAC, WAV,
WMA Standard (DRM, & Advanced Profile not supported)
HD Audio support
Dolby digital - support decode & bypass
Dolby TrueHD - not supported -- under development
Dolby digital Plus - support decode - bypass is in testing
Dolby digital EX - support - compatible up to 5.1
Dolby digital Pulse - not supported
DTS digital Surround - support decode & bypass
DTS-HD Master Audio - not supported - under development
DTS-ES - not supported

Photo format Supported: JPEG, BMP
File System Supported: FAT32, NTFS - UI Format Feature
Input / Output
• HDMI 1.3, Component video, Composite Video
• Stereo RCA audio for analog audio connection
• SD / Sony Pro Duo Card Slot
• S/PDIF optical Output / Coaxial Digital RCA Output
• Video output resolution - NTSC, PAL, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p, 1080p24hz
• USB - 2.0 HOST port x 2 (compatible to USB 1.1)
• USB - 2.0 SLAVE port

General
• 3.5" SATA Internal Hard Drive Bay up to 2TB compatible
• Built in 40mm cooling fan - TPE mounts for low noise
• Playlist creation from remote
• Built in NFS Client
• Screensaver – Selectable in GUI setup
• In folder JPEG preview feature
• Easy navigation button use (excl DVD files)
• Time Bar FF/FR and Time Bar jump
• Media Library Jump To file number feature
• Resume playback feature
• Photo slide show with background music
• Network - Ethernet 10/100 Mbps - Streaming MAX Samba 26Mbps / NFS 36Mbps
• Optional Wi-Fi (802.11b/g/n)
Achievable Streaming G router - Samba 12Mbps - NFS 18 Mbps @ 1m - unprotected
Achievable Streaming N router - Samba 14Mbps - NFS 22 Mbps @ 1m - unprotected
(Typical MKV 720p Play 10Mbps max FF/RW 15Mbps)
• Samba server - NAS storage
• A/V streaming via UPnP Media Server (CNN - YouTube etc via optional program such as PlayOn, Tversity etc)
• Internet Radio (SHOUTcast)
• File Copying - Card, USB, HDD and Network
• Subtitle: SRT, SSA, SUB, SMI format

Contents: MED500X, RC, AC Adapter, Carry Bag, Cables - AV, HD HDMI, USB, Component, USB extension with Base

Links:
Mede8er website
Pricewatch vermelding
MPC Club review - best value (PDF)
Afbeeldingslocatie: http://www.mede8er.eu/images/stories/bvalue_mede8er.jpg
Youtube filmpje 1 (In het Frans)
Youtube filmpje 2
Mede8er forum

Afbeeldingslocatie: http://www.mygoodies.co.za/catalog/images/products/audio-tv--home-theater/computer-office--home/mede8er-med500x-multimedia-player-no-hdd-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mygoodies.co.za/catalog/images/products/audio-tv--home-theater/computer-office--home/mede8er-med500x-multimedia-player-no-hdd-3.jpg

1. Fixed: ogg audio support
2. Fixed: wma audio support
3. Fixed: aac audio support
4. Fixed: Dolby Digital Plus support
5. Fixed: AAC 6 channel passthrough
6. Fixed: Audio player song total length time update on next song play
7. Fixed: Enable Folder Protection Setup Menu -- Zoom about.jpg and navigate up/down nav to a protected folder and press Play or Enter. Pin code screen appears and now wait about 30 sec and do not enter pin code. Mede8er bombs
8. Fixed: Pin Protection "on" enter File Manager. Don't input code press, return, go to Setup and switch Pin Protection "off", back to File Manager sometimes Mede8er bombs
9. Fixed: Select Movies Tab, the Folder Play function plays previously played video and not the video within the folder selected
10. Fixed: Media Library -- Press any number and then press Setup button - layer beneath partly shows
11. Fixed: 16 x 10 Screen size save
12. Fixed: .divx video files
13. Fixed: Italtian "Formato HDD" change to "Formattazione HDD"

Mede8er Change Log V2.0.2 -- 6 January 2010
Kan hier gedownload worden.

1. Fixed audio folder navigation problem on NFS.
2. Fixed samba login without user name
3. Fixed crash issue as result from USB unplugging
4. Fixed DVD ROM issue - problem with not ejecting.
5. Fixed DVD setup menu CMD_ANGLE button would show teletext menu.
6. Fixed UPnP problems
7. Added video "Digital Noise Reduction" option to setup menu **
8. Fixed subtitle font issues with certain language's special characters, etc
9. Fixed file extension .wav .divx

** It would be suggested that you change your DNR (Digital Noise Reduction) setting to OFF (AUTO is the install default) if you experience a 'soft' picture while watching SD movies on a large screen TV - this will sharpen the image considerably.

Mede8er Change Log V2.0.1 -- 25 December 2009
128M-HMC-M03I-20091225-v7.0.7.r2892_SANJIA_QA20091208_USB
1. Changed code on Mede8er security to fix “Invalid Hardware message”
2. Fixed infinite loop on “loading animation” when opening an invalid file

Mede8er Change Log V2 -- 24 December 2009
Codec and Core Improvements
1. BDISO with subtitle support (no menu)
2. BDMV with subtitle support (no menu)
3. Added DVD folder play ie VIDEO_TS
4. Improved Flac, MKV, MOV codec
5. Fixed DTS audio sync MKV 23.976 files
6. SD Upsample to 1080p improved – Improved picture quality
7. Added USB DVD ROM support – Beta
8. Improved HDMI handshaking
9. LPCM Multichannel added -- ACC surround sound
Firmware Update Instructions
Copy install.img and logo_pal_bmp to the root directory of a Flash Drive. Plug the flash drive into the Mede8er.

1) Go to the Setup menu and then select System and then select System Update.
2) Select Save Config
3) Select System Update again
4) The Mede8er will now start the Firmware Update procedure. During update your TV screen will go blank and the Mede8er will re boot and then display update bars on the TV. Mede8er will inform you when the update procedure is completed.

IF YOU DO NOT GET A PICTURE ON YOUR TV DURING THE UPDATE PROCEDURE JUST CHECK THAT THE LED ON THE MEDE8ER IS FLASHING RED-BLUE AND WAIT UNTIL THE LED STOPS FLASHING AND THE MEDE8ER RE BOOTS

5) Once completed the Mede8er will re boot.
6) Go to the Setup menu and then select System and then select System Update.
7) Select Restore Config
The Mede8er will re boot and the firmware update procedure is complete.

DURING UPDATE THE LED ON THE MEDE8ER WILL FLASH BLUE/RED. PLEASE WAIT UNTIL THE MEDE8ER RE BOOTS. DO NOT REMOVE POWER DURING THE UPDATE PROCESS
bron

[ Voor 34% gewijzigd door ScSi op 08-09-2010 22:57 . Reden: firmware v3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Ben benieuwd ben zelf al een tijdje opzoek naar een mediacenter als iemand hem al in huis heeft
dan hoor ik het wel of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11
M'n neef heeft het toevallig van de week binnen gehad. Heb er heel even mee kunnen spelen. Het is wel een leuke speler. ook was de prijs erg goed. Hij had hem ergens voor €99 gekocht.

De Mede8er speelde tot nu toe alles af (DVD ISO's, MKV, AVI). De speler komt ook erg compleet (USB, HDMI, Composite en component kabels meegeleverd + een draagtas). De enige ander Media player/streamer waar ik verder ervaring mee heb is de TviX M6500. De beeld kwaliteit van de Mede8er is goed. Zag in ieder geval geen verschil ten opzichte van de M6500. Ik vind de menu structuur wel iets minder handig dan die van de Tvix M6500.

Een voordeel van de Mede8er is dat je de positie en grootte van ondertitels kan aanpassen. Nadeel is dat hij iets van 15 posities voor ondertitels heeft waardoor je soms voor Engelse ondertitels door de hele lijst moet scrollen. Zou wat logischer zijn om alleen posities voor de beschikbare ondertitels te tonen.

De remote is volgens mij identiek aan de meeste Realtek players. Hij zit lekker in de hand en knoppen zitten op een logische positie. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen want zoveel tijd heb ik er niet mee gespendeerd maar voor €99 zeker een goede aankoop.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
zit er bij de mede8er ook een bittorent client in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Nee, er zit geen ingebouwde torrent client in (volgens mij heeft geen enkele mediaplayer dat). Ik zag op het forum van Mede8ter wel een post van een user die dat met de volgende guide heeft klaar gespeeld. Heb het zelf niet geprobeerd aangezien de mede8er niet van mij is.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
Op dit moment ligt de MED500X met een 500GB HD er in te koop voor €199 bij de Mediamarkt in Leeuwarden.

Dit lijkt een redelijke prijs te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161106

€ 99,- is niet veel, ik heb zaterdag de helft meer betaald bij Informatique voor de Mede8er MED500X zonder HDD.

Thuis heb ik een Seagate HD erin geschroeft en aangesloten op de receiver via HDMI, nieuwe firmware geladen en opgestart.
In vergelijking met mijn vorige mediaplayer Egreat M31B is deze lekker snel.
Speelde vooralsnog alles af wat ik vroeg.

Pluspunten voor mij zijn voorlopig:
- de snelheid
- NFS streaming
- Samba server

Wat vragen gesteld op het Mede8er forum (en snel antwoord) omdat ik wat problemen had met streamen vanaf Synology 107+ maar inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hé, ik had 'm gesubmit in de PW, en wilde er ook een topic over starten.

Maar je bent me voor. :P

Het lijkt mij een zeer aantrekkelijk apparaat, vooral omdat het een compleet ding is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
Hij stond al in PW... maar ongesorteerd.

Staat er nu twee keer in. Zie eerste post voor de links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
Oh... inmiddels is het alweer terug gebracht tot 1 vermelding in PW.

Eerste post aangepast. Ik zal binnenkort de start post wat netter maken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sunturion schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:51:
Nee, er zit geen ingebouwde torrent client in (volgens mij heeft geen enkele mediaplayer dat). Ik zag op het forum van Mede8ter wel een post van een user die dat met de volgende guide heeft klaar gespeeld. Heb het zelf niet geprobeerd aangezien de mede8er niet van mij is.
Torrent zit op bijna alle Realteck spelertjes. De XTreamer en Play!on hebben dat ook. En via http://www.plugondevice.com/ is een NZB plugin (en FTP en, en, en..) te installeren op al deze players.

Ik zie trouwens nog neit zo de meerwaarde tov de Play!On, die heeft ook de 3,5" HDD en lijkt verder exact hetzeflfde (op wat knopjes op de voorkant na). Dit is wel een onbekend merk die zich nog moet bewijzen, eerst maar eens zien of er firmware updates komen. Vooralsnog is er op hun site nog niets van te vinden!
(er zijn nog genoeg problemen in alle realteck players)

ACRyan heeft wel een trackrecord op dat gebied, en heeft al meerdere firmwares vrijgegegeven.

[ Voor 24% gewijzigd door IJsbeer op 09-11-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
IJsbeer schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:58:
[...]

Torrent zit op bijna alle Realteck spelertjes. De XTreamer en Play!on hebben dat ook. En via http://www.plugondevice.com/ is een NZB plugin (en FTP en, en, en..) te installeren op al deze players.
Die torrent functionaliteit waarnaar jij refereert zit niet in alle spelers en in ieder geval niet in de Mede8er. De Playon!HD heeft wel al een torrent webservice die functioneel is sinds de laatste firmware release. De Xtreamer heeft geen ingebouwde torrent client maar aangezien de firmware gebaseerd is op een linux kernel is het mogelijk om een torrent client toe te voegen, er is echter geen ondersteuning voor vanuit Xtreamer.

Op het Xtreamer forum staar er een topic met betrekking tot een torrent client waarop Xtreamer als volgt reageerde:
Torrent Client need to perform as such. The eTRAYz has a very powerful yet capable torrent download manager that is optimized to many trackers (mininova, Torrentz, Isohunt etc)

We could add the torrent client to the xtreamer with no problem. The result as of now is far from satisfactory. We have no intention to add a feature that is not doing right what it does suppose to do.
Oftewel de eTRAYz NAS die ze binnenkort gaan lanceren bevat een al een torrent client en Xtreamer heeft liever dat mensen die aanschaffen.

Samenvattend: Tot nu toe heeft alleen de Playon!HD out-of-the box torrent functionaliteit en is de Eminent hdMedia Stream EM7075 de enigste mediaplayer met out-of-the-box nzb functionaliteit. Bij de rest kan dat mogelijk met wat gepriegel worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291159

Ik heb 'm net gehaald bij wifi media in arnhem voor 159 euro
99 euro lijkt me bullshit ? geef maar een link , eerst zien dan geloven
ik koos voor deze omdat ie niet duur is en 5.1 dts downmixed naar 2.0 stereo
ik geloof dat de a c ryan dat nog steeds niet doet ??
en erg compleet , lekker veel kabels en zelfs een carry bag included ! erg leuk

Nog verders niet geprobeerd , geen tijd
(word vevolgd indien bijzonderheden ..'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Kep hem gister in de MM gezien voor 153,- , de verkoper vroeg of ik hem meteen wilde meenemen :D

Wacht nog ff recensies ed af, ben benieuwd..

Zaken die ik uit de reclame wel goed vond:

-iso afspelen
-mkv
-downmixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn "probleempjes" tot nu zijn
-hij ziet mijn 1,5 Tb Hd als een 1 Tb Hd
-als ik de subs uit zet ....krijg ik ze niet meer terug ??
-als ik wat mapjes heb aangemaakt, is er in het menu van mede8er geen delete / verwijder optie dus lijkt erop
dat ik die moet deleten als ik de hem via usb kabel aan de pc heb hangen ...
wma speelt hij niet af ? zo ver nog maar 1 wma file geprobeerd dus zegt nog niet alles

Ik heb nog geen nieuwe firmware erop gezet , moest eerst registreren op de mede8er site voordat je toegang
krijgt tot firmwares, en mijn registratie moet eerst goed gekeurd worden ....beetje omslachtig maarja

Ik ben nog steeds tevreden en bovenstaande "probleempjes" zullen vast opgelost worden met firmware / betere kennis van het apparaat aan mijn zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
kegeltje26 schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:08:
Kep hem gister in de MM gezien voor 153,- , de verkoper vroeg of ik hem meteen wilde meenemen :D

Wacht nog ff recensies ed af, ben benieuwd..
In de startpost staat een link naar een review op MPC
Anoniem: 291159 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:36:
mijn "probleempjes" tot nu zijn
-hij ziet mijn 1,5 Tb Hd als een 1 Tb Hd
In de volgende firmware updates (v1.2.2a en v1.2.3) wordt dit probleem opgelost.
-als ik de subs uit zet ....krijg ik ze niet meer terug ??
Raar, hier heb ik geen last van gehad (v1.2.2).
-als ik wat mapjes heb aangemaakt, is er in het menu van mede8er geen delete / verwijder optie dus lijkt erop dat ik die moet deleten als ik de hem via usb kabel aan de pc heb hangen ...
Hier heb ik geen ervaring mee maar het kan zijn dat ze dit expres hebben gedaan in verband met veiligheid. Lijkt me niet prettig als je per ongeluk wat delete of dat de mediaplayer zelf op tilt slaat en per ongeluk wat delete.
wma speelt hij niet af ? zo ver nog maar 1 wma file geprobeerd dus zegt nog niet alles
Zelf niet geprobeerd.
Ik heb nog geen nieuwe firmware erop gezet , moest eerst registreren op de mede8er site voordat je toegang krijgt tot firmwares, en mijn registratie moet eerst goed gekeurd worden ....beetje omslachtig maarja
Registratie procedure is inderdaad belachelijk. Voor het gemak even een directe link
Ik ben nog steeds tevreden en bovenstaande "probleempjes" zullen vast opgelost worden met firmware / betere kennis van het apparaat aan mijn zijde.
Morgen moet er interim kleine update uitkomen. Firmware v1.2.2a zou dan de volgende problemen op moeten lossen:

[ Voor 49% gewijzigd door sunturion op 18-11-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
En daar is hij dan:

Change Log V1.2.2a 18Nov09

1) Fixed Internet Radio Shoutcast IP change
2) Added "search function" Internet Radio
3) Fixed DVD subtitle problem
4) Fixed some spelling mistakes
5) Fixed Hard Drive size reading error on setup Info screen
6) Fixed video info information (video and audio were swapped)
7) Fixed File Copy Network Login screen

Download
Firmware Update Instructions
Copy install.img and logo_pal_bmp to the root directory of a Flash Drive. Plug the flash drive into the Mede8er.

1) Go to the Setup menu and then select System and then select System Update.
2) Select Save Config
3) Select System Update again
4) The Mede8er will now start the Firmware Update procedure. During update your TV screen will go blank and the Mede8er will re boot and then display update bars on the TV. Mede8er will inform you when the update procedure is completed.

IF YOU DO NOT GET A PICTURE ON YOUR TV DURING THE UPDATE PROCEDURE JUST CHECK THAT THE LED ON THE MEDE8ER IS FLASHING RED-BLUE AND WAIT UNTIL THE LED STOPS FLASHING AND THE MEDE8ER RE BOOTS

5) Once completed the Mede8er will re boot.
6) Go to the Setup menu and then select System and then select System Update.
7) Select Restore Config
The Mede8er will re boot and the firmware update procedure is complete.

DURING UPDATE THE LED ON THE MEDE8ER WILL FLASH BLUE/RED. PLEASE WAIT UNTIL THE MEDE8ER RE BOOTS. DO NOT REMOVE POWER DURING THE UPDATE PROCESS
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
Dank je sunturion...

Changelog toegevoegd aan de startpost.... even snel gedaan. Later even netjes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx voor de link naar nieuwe Firmware Sunturion

het deleten van mapjes en files werkt wel :P gewoon op de te verwijderen map/file staan en op de "menu"
knop drukken van de afstandsbediening , dan krijg je de opties om te hernoemen of verwijderen.
(dit stond ook gewoon in de handleiding *shame*)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 291159 op 18-11-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik ben al een tijdje op zoek naar afmetingen van dit ding. Kan iemand er misschien een keer de meetlat langs leggen, want ik kan het nergens vinden.

Gr.

Spuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
De afmetingen zijn 23 x 16,3 x 6 cm ( LxBxH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 12:21
Klinkt als een fijn app. Bedankt voor de link van de review.
Ik denk dat ik deze aanschaf. Ik wilde eerste voor de EM7075 gaan maar deze MED500X is more like it. :)

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 10:53
en hoe zit het met de ondersteuning van dvd/bluray menu's?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
IK heb zelf geen bluray rips getest maar DVD menu's (van DVD ISO's) geeft hij volledig weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 18:25
Ik heb afgelopen weekend in de Mediamarkt een gesprek gehad met de verkoper over dit apparaat.

Hij gaf aan dit apparaat uitgebreid getest te hebben en raadde mij dit apparaat aan vanwege z'n prijs/prestatie verhouding en door de aanwezigheid van een 500Gb HD.

Ik wil echter eerst meer ervaringen over dit apparaat lezen.

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of de HD ook te benaderen is wanneer de Mede8er uitstaat, iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb de Mede8er 3 weken geleden bij Mediamarkt gekocht.
Om eerst antwoord op je vraag te geven, neen, als ie uit staat is de HD niet te benaderen, de NAS staat dan immers ook uit.
Verder zijn mijn ervaringen niet overwegend positief. Ik heb hem nog niet veel gebruikt, maar hij is bij het afspelen vanaf HD toch al zeker 10 keer vastgelopen.
Het afspelen via het netwerk en via externe HD op de USB poort gaat wel altijd goed.
Ook veel gedonder gehad met de netwerkverbinding, bv het niet zien van het netwerk of het wel detecteren van het netwerk maar niet de ervan deeluitmakende computers.
Ik heb er wel steeds de nieuwste firmware op...

[ Voor 33% gewijzigd door SunnyD op 04-12-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik zou de PlayOn HD ook nog overwegen. Vrijwel hetzelfde app., lijkt alleen een iets actievere community te hebben (oa firmware ontwikkeling) en is 2 tientjes goedkoper. Al is de Media Library van de Medi8er wel een stuk beter.
Vastlopers heb ik iig met dat ding nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
Vastlopers zijn inderdaad vreemd. Ik heb nog nergens gelezen dat andere gebruikers vastlopers hebben gehad.
Ik ben ook van plan om deze aan te schaffen. En ik hoop dat de vastlopers geen schering en inslag zal zijn.
Verder heb ik eigenlijk alleen maar vrij positieve reacties gelezen over deze streamer.
Over de PlayON lees ik dat hij toch wat lawaaierig is.

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Rich_Art schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:21:

Over de PlayON lees ik dat hij toch wat lawaaierig is.

Peace,
Rich_Art. ;)
De Mede8er en de PlayOn zijn dezelfde apparaten, ook als je ze van binnen bekijkt.
De behuizing is afgezien van het knoppenpaneeltje op de Mede8er ook exact dezelfde.
Het fannetje van de Mede8er maakt minder herrie omdat ie in rubbertjes is gemonteerd ipv zo tegen de behuizing aan geschroefd zoals bij de Playon...
In de Mede8er van Mediamarkt zit een Samsung 5400 RPM HD die erg stil is en nauwelijks trilt.
Het ding is NTFS geformatteerd en is verdeeld in 3 partities waarvan 2 niet benoemd en met een grootte van 157MB.

De Mede8er met HD is door de constructie van de fanbevestiging minder hoorbaar dan de PlayOn zonder...

[ Voor 22% gewijzigd door SunnyD op 04-12-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
Thanks voor de informatie. Ik denk dat ik hem dit weekeinde maar eens ga halen.

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:21
Weet iemand of er ook een webinterface op zit? Of wellicht de mogelijkheid om er een MPD server op te draaien?
Of moet je, als je muziek af wilt spelen, altijd dit via je tv doen?

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334363

Wie kan mij helpen.
Als ik mijn mediaspeler aan zet is het beeld rose op mijn tv.
Als ik mijn hdmi kabel er uit haal en hem dam er weer in doe is het beeld weer normaal.

Wie weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:18
Dit heeft te maken met slecht contact...
Dus of je kabel zit er niet goed in, of je kabel is defect.

succes :)

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem met 5.1

Gewoon een digital coax aangesloten op mijn mediaspeler en mijn surroundsysteem.
In het begin had ik gewoon 5.1 maar nu niet meer.
Niks aan de instellingen veranderd, wat kan dit zijn.

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 30-04 12:21
Ik heb deze ook gekocht. In eerste instantie had ik de Woxter, maar die had ineens geen geluid meer en HDMI werkte niet... Toen deze omgerolen voor de Mede8er, en hier werkt wel alles!
Hij was wel wat duurder, ik hoop dat in de toekomst er een blijvende support is... Voor de Woxter was er helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 334363 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:51:
Probleem met 5.1

Gewoon een digital coax aangesloten op mijn mediaspeler en mijn surroundsysteem.
In het begin had ik gewoon 5.1 maar nu niet meer.
Niks aan de instellingen veranderd, wat kan dit zijn.

:? :?
kabel gecontroleerd, (digital) input op surroudsysteem opgeslagen, laatste firmware ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ook deze heeft kuren. Zet ik hem aan, kan hij gewoon geen shares meer vinden. Herstart ik de modem, dan ziet hij ze wel, maar zegt nog steeds LOGIN FAIL...
Ik heb de nieuwste firmware er op gezet.
Net zoals de Woxter is dit appraat ook nog vol met problemen schijnbaar... Denk toch dat deze ook weer terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Als er nog mensen zijn die meer functies willen (bv. usenet, transmission, light http oid) op hun Medi8er, zie: http://www.plugondevice.c...pic.php?f=4&t=30&start=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Afgezien van dat de mede8er mijn shares nog steeds niet ziet, tenzij ik alles herstart, werkt het verder prima. Ik kan overigens wel met de shortcut inloggen.
Ik heb er geen interne HDD in zitten, maar hij speelt 1080p HD films probleemloos af.
Ook met andere formaten heb ik geen enkel probleem gehad.

Het lijkt er op alsof dit product wat beter in de markt gezet is dan die van bijvoorbeeld AC Ryan, die schijnbaar toch nog wat problemen heeft.

De community is niet zo levendig, maar er is in elk geval een community, iets wat ik van de Woxter niet kan zeggen...

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 22-12-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164250

Ik heb sinds maandag de mede8er in huis.

Ik zat te twijfelen tussen de ac ryan en de mede8er. Na een paar postieve reviews (oa MPC) te hebben gelezen over de mede8er heb ik deze maar besteld ook omdat ik hier een beter gevoel bij had.

Na het aansluiten heb ik meteen de firmware ge-upgrade na de laatste versie (zie hierboven). Dit ging allemaal zonder problemen. De GUI is vrij snel maar blijft nog steeds erg saai (hebben de andere spelers ook) maar reageert verder prima. De knoppen op de remote en de voorkant van de speler zijn ook logisch ingedeeld.

Daarna NFS shares van mijn NAS (DS209+) zonder problemen toegevoegd.
Draadloze dongle (wifimedia) werkt in deze ook perfect want mijn ontvangst is maximaal.

Alles loopt prima en de mede8er reageert snel op wat ik wil. Ik stream draadloos (wireless n) zonder problemen films en series vanaf mijn NAS naar de mede8er.
We hebben het dan nu nog wel over DVD (Video_TS, iso) materiaal en geen HD want de speler hangt nog gewoon aan een oude beeldbuis (volgend jaar LCD). Menu's van de dvd worden goed getoond en ook ondertitels neemt ie keurig mee. Je kunt via de remote ook het aantal minuten invoeren waar je naar toe wilt springen binnen een film erg handig.

Hij slikt tot dusver alles en ik ben er dan ook erg tevreden over.

Het is dan geen wereld beroemd merk maar ik vind dat iedereen eens goed naar dit apparaat moet gaan kijken voordat ze 1 van een "bekend" merk aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makafeli
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12-2023
Mede8er Change Log V2 -- 23 December 2009

http://www.mede8er.org/be...er_V2_beta_3_23_12_09.rar

NOTE: Once you update to V2 you cannot easily go back to older versions if you are using an internal Hard Drive that was formatted with the Mede8er. The update process will not damage your Hard Drive contents but the Hard Drive will then be shown as HDD1 instead of C. If you are not using an internal Hard Drive than you can roll back to a earlier version without any problems.

Codec and Core Improvements
1. BDISO with subtitle support (no menu)
2. BDMV with subtitle support (no menu)
3. Added DVD folder play ie VIDEO_TS
4. Improved Flac, MKV, MOV codec
5. Fixed DTS audio sync MKV 23.976 files
6. SD Upsample to 1080p improved – Improved picture quality
7. Added USB DVD ROM support – Beta
8. Improved HDMI handshaking

New Functionality
1. Add FTP support for network file transfer
2. Added Host Name option change to Setup Menu – Network
3. Internet time update feature - live time update via internet Setup Menu
4. Aspect Ratio 16:10 added
5. HDMI - LPCM Multichannel added - Multichannel AAC files only
6. Added PPPoE support
7. Added Subtitle on/off control in setup menu
8. New Photo effect Kens Burns
9. New Seamless Option - Setup Misc -- for streaming TS files
10. Autoplay folder functionality added – create “autoplay” folder on internal HDD or USB Stick / SD Card and load the folder with either music or video files. On start up the Mede8er will play the “autoplay” folder automatically.
11. Added Russian language GUI support
12. Added Hue & Saturation controls in Setup menu
13. Added AV System setting ie PAL or NTSC
14. Added fixed IP in WiFi setup
15. Added Plasma Screen Filter Mode in Setup
16. Added Text Encoding support for additional Languages (Subtitle)
17. Added user-defined font support – save any TTF font onto the root of your Local HDD or the root of a USB flash drive or the root of a SD Card and rename it font.ttf. Go to Setup Menu –System – you will be able to change the System Font.
18. Added Internet Time syncronisation

Fixes
1. Fixed DVD short freeze on network play
2. NAS mode stopping and requiring a re-boot
3. Improved new file name and rename increased max characters to 36
4. Rename file -- Text string now shown on keyboard
5. Rename failure on read only network share now reported
6. Fixed analogue audio problem -- when system paused
7. Screensaver added to still jpg file when "slow" button used
8. Fixed auto turn on bug when the Mede8er unit is switched off from remote
9. Fix Hebrew subtitle punctuation
10. Improved WiFi setup screen - WPS etc
11. Improved WiFi performance
12. My Shortcuts -- Changed Net User ID’ to User Name and "Net Password" to Password"
13. Changed Media Library1 -- Net to Network
14. Changed Media Library1 -- UPNP to UPnP
15. Changed GUI text colour to white
16. Improved in folder about.jpg preview speed
17. Fixed Music button function on remote
18. Improved Samba performance
19. TV SYS button timing changed
20. Improved navigation speed and in-folder jpg rendering time
21. Changed Samba default login to Guest and no password
22. M3u info message removed
23. Removed "Login Successful” message Samba network
24. USB unplugged changed text to "USB Unplugged”
25. Zoom W – Change to “Zoom to Width”
26. Zoom H – Change to “Zoom to Height”
27. Zoom XY changes to 1% increments
28. Improved subtitle with black shadow
29. UTF-16 MP3 tag support – not completed

• sunturion
eX0duS schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:45:
Afgezien van dat de mede8er mijn shares nog steeds niet ziet, tenzij ik alles herstart, werkt het verder prima.
Bij het delen van shares via samba moet je er voor zorgen dat:
  • Guest account aan staat
  • Guest account toegevoegd is bij permissies in het tabblad sharing.
  • Guest account toegevoegd is op het tabblad security
Check ook of je security policies goed staan:

Ga naar start en kies uitvoeren Typ vervolgens secpol.msc (dit opent de security policy)
Kijk onder local policies bij "User Rights Assignment":
  • Verwijder guest account bij "Deny access to computer from network"
  • Voeg guest account toe bij "Access this computer from the network"
Als je alles zo hebt ingesteld weet je in principe zeker dat het niet aan je pc ligt. IK zou btw ook even checken of je firewall geen problemen veroorzaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door sunturion op 24-12-2009 01:06 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 15:41

ArCadE

No banana available

Werkt YAMJ op de Mede8er?

Anoniem: 164250

Dit staat er op het mede8er forum :

This specific JukeBox feature is certainly on the development roadmap - projected for around April.

The Mede8er team's current priority is to stabilise the core issues - to make the Mede8er a good, stable media player;
then these features will come.

• sunturion
Nee, die werkt niet op de Mede8er. Alleen op NMT's. TViXIE werkt wel

[ Voor 31% gewijzigd door sunturion op 24-12-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen nieuws is goed nieuws, laten we maar zeggen.
In tegenstelling tot de AC Ryan (waarvan het topic veel uitgebreider is), is er over de Mede8er weinig nieuws te vinden.

Maar ik moet ook zeggen dat ik (haast) geen problemen ben tegen gekomen.
Alles word netjes afgespeeld, zonder haperingen.

Ik ben nu twee problemen tegen gekomen:
Firmware 1.22a: Ziet soms "workgroup" niet meer.
Firmware 2.0: Als een folder .jpg in de naam heeft (dus folder.jpg), dan herstart de Mede8er. Door uit proberen ben ik er achter gekomen dat dci thet probleem was, want ik begreep niet waarom hij telkens herstarte, terwijl het met firmware 1.22a wel goed werkte.

Voor de rest geen problemen gehad...
Verder is de community (ook al niet heel groot), best goed.

Waarom de AC RYAN wel populair is, en de Mede8er niet, weet ik niet, waarschijnlijk omdat er weinig recensies over te vinden zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 28-12-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
Volgens komt dit doordat de mede8er gewoon zijn werk doet zonder veel problemen.
Meer problemen betekend meestal meer posts in een community. De meeste gaan niet elke dag iets posten omdat er iets goed werkt. Goh vandaag heeft mijn apparaat die film weer zonder problemen afgespeeld.. :)

Geen idee of dit het is of omdat de mede8er gewoon minder bekend is. Ik heb hem nog niet maar ik ben wel van plan de mede8er asap aan te schaffen.
Ik volg de "kleine" mede8er community op de voet en ik heb het idee dat dit een fijn stukje plastic met elektronica is en wat ook nog eens goed betaalbaar is.

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hij is wel € 60 duurder dan bijvoorbeeld de AC RYAN... Het enige wat het toe voegt is dat er wat extra knoppen aan de voorkant zitten (die je toch niet gebruikt), en dat er (denk ik) minder problemen mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100772

Sinds afgelopen weekeinde ben ik ook in het bezit van een Mede8er MED500X. Kwaliteit ben ik zeer tevreden over. Afspelen vanaf een externe HD werkt prima. Ik loop helaas tegen een tweetal problemen op waar ik na veelvuldig zoeken op internet niet uit kom, ook de (gebrekkige) handleiding biedt weinig soelaas. Wellicht kan hier iemand hulp bieden?

1. Het lukt mij niet om bestanden vanaf een externe harddisk te kopieëren. Ik kan de source ingeven en de bewuste map selecteren, ik kan het doel ingeven, maar de HDD is nog leeg. Het lukt me niet om een map aan te maken en de bestanden vanaf de source vervolgens te kopieëren. Ook een kopie maken naar de root van de HDD lukt me niet.

2. Als ik mijn laptop via de USB slave aan de Mede8er hang dan ziet mijn laptop de schijf van de Mede8er niet. Deze schakelt zich uit. Echter als ik het uitschakelen via de getoonde keuze op het scherm annuleer wordt mijn schijf ook niet zichtbaar. Niet in de windows verkenner en ook niet in het door mij vaak gebruikte total commander.

Alle hulp is welkom, ik vindt het een beetje zonde de interne hdd niet te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Is probleem 2 niet de oorzaak van probleem 1? Als jouw hardeschijf zich om wat voor reden dan ook uitschakeld is het logisch dat je geen bestanden van een externe HD kan kopieren en geen mappen kan aanmaken. Heb je het al met een andere HD geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 18:19
Mappen aanmaken:
Het aanmaken van mappen gaat bij op de volgende wijze:
1) Selecteer in de filebrowser eerst de beide bronnen en druk op ok
2) Navigeer bij de destination navigeren in de map waar de nieuwe map moet komen
3) In de map zit als het goed is een soort snelkoppeling voor het aanmaken van een nieuwe map. Selecteer deze en druk op ok
4) Hierop kun je de nieuwe naam invoeren.
Ik heb dit met firmware 2.0.1 gedaan en het werkte met de intern geformateerde schijf en een met fat geformatteerde usb. Ik weet niet zeker of dit ook met een als ntfs geformatteerde hdd kan.

Mede8er als usb-hdd:
1) Zet de mede8er uit
2) Sluit hem aan op de laptop
3) Zet de mede8er aan
4) Wacht totdat mede8er opgestart is en het lampje aan de voorkant rood is
5) Windows zal dan zeggen dat er nieuwe hardware is
6) Je mede8er is als externe schrijf zichtbaar
Ik moet hierbij wel opmerken dat het me alleen lukt met de meegeleverde usb-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowel Sunturion als Andre12345 bedankt. Jullie hebben me aan het denken gezet. Probleem zat uiteindelijk in een niet geformateerde schijf in de mede8er. Aangezien ik deze gekocht had met harde schijf erin was ik ervan uitgegaan dat deze ook geformateerd was. In de systeem instellingen van de speler werd ook de juiste grootte aangegeven.

Nu ik de schijf geformateerd heb werkt alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119833

Ik heb een vraag: "kun je met dit apparaat programma's van televisie opnemen en afspelen?" Ik heb een Sony Bravia LCD met een Ziggo kaart in de DVB tuner....

bedankt voor uw antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Nope, in de Mede8er MED500X zit geen tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
Kan je met de mede8er bv uitzending gemist streamen??

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Nope, dit kan helaas ook niet. De Mede8er is echt een pure mediaspeler. Andere dingen doet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
Jammer.. Bedankt voor je reply.
Misschien moet ik dan toch naar een andere gaan uitkijken. al heb ik werkelijk geen idee welke.
Ze hebben allemaal voor en tegens.
Of ik moet mijn vrouw teleurstellen en zeggen dat ze uitzendinggemist gewoon op haar laptop zal moeten blijven kijken. LoL

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
Ooit van een HTPC met Windows Media Center met een Anysee DVB-C tuner gehoord. Voldoet aan al jouw wensen, alleen de prijs waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitegamer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
hey,

ik wil graag de Mede8er MED500X kopen maar ik wil zeker weten of ik mijn logitech 5450 aan kan sluiten kan ik dit doen met de optical uitgang?krijg ik dan 5.1 geluid?

als iemand het weet hoor ik het graag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23
elitegamer schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:12:
hey,

ik wil graag de Mede8er MED500X kopen maar ik wil zeker weten of ik mijn logitech 5450 aan kan sluiten kan ik dit doen met de optical uitgang?krijg ik dan 5.1 geluid?

als iemand het weet hoor ik het graag......
Heb zelf de logitech set niet maar waarom zou het niet werken?
De Mede8er heeft een Optische en Coaxiale digitale uitgang.
Zover ik het kan nagaan heb je gewoon 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

Weet iemand toevallig waar ik in Nederland de Wifi-Dongle kan kopen, aangezien andere merken op dit apparaat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
Zoeken op MED10WF (google of bing) levert twee bedrijven in Nederland op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitegamer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
toevallig heb ik deze gister op ebay gekocht de bijhorende dongel;

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338503

Ik heb geen verstand van mediaspelers dus mijn vragen kunnen een 'beetje dom' overkomen.

Kan ik deze mediaspeler aansluiten op mijn ouderwetse Denon versterker, zo ja hoe?
Kan ik m.b.v. deze speler internet radio beluisteren zonder de TV aan te hebben?

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

Als antwoord op je eerste vraag:
Ja, je kan hem aansluiten op een ouderwetse versterker, (heb ik ook) je hebt 1 optische uitgang, 1 optische coax uitgang, De ouderwetse Tulp stereo uitgangen, en de HDMI Uitgang. Dus kan je nog kiezen voor Stereo of 5.1 Surround sound.

InternetRadio zonder TV:
Als je de mede8er op een versterker (of geluidsbron Anders dan TV) aansluit dan kan dit.
De mede8er is niet voorzien van een lcd display of iets dergelijks zodat je hem geheel zonder bijkomst van TV Kunt gebruiken. (Je zou bijvoorbeeld een radiozender kunnen selecteren en simpelweg je tv uitzetten. Je behoudt dan het geluid via je versterker/stereoset)

Ontopic

Met de nieuwe firmware hoef je geen "Time-Consuming" dvd-iso's meer te maken, maar speelt de mede8er mappen als VIDEO_TS gewoon rechtstreeks van de Harde schijf of andere opslagmedia af.

Firmware updates zijn te vinden op het forum van www.mede8er.com

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 290406 op 05-01-2010 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisted2000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
Ben ook aan t nadenken een mediaplayer aan te schaffen. Deze mede8er lijkt me wel erg cool. Alleen wil ik misschien met vrienden een netwerk aanleggen (vpn) om bestanden te kunnen delen van elkaar. Weet iemand of het mogelijk is de mede8er via internet te delen, met of zonder computer aan?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
NAS werkt volgens mij alleen als alle computers in de dezelfde workgroup zitten.
Ik weet niet of dat goed gaat via een vpn, heb er geen ervaring mee.
In de nieuwe versie kun je nu wel de workgroup naam instellen.
In de nieuwe versie zit ook een ftp optie, heb ik nog niet geprobeerd maar zou ook een optie kunnen zijn.

Iets anders, heeft iemand de usb DVD rom optie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
FTP werkt van buitenaf (wel eerst even de juiste poort in de router doorsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339043

Help

Ik ben tot nu toe zeer te vreden over de mede8er.
Leuk en simpel ding.
Alleen heb ik problemen met avcd dvd9.iso bestanden.(staat op interne HD)
Als die aan klik geeft hij ongeldige bestand aan.
Ik heb volgens mij de nieuwste firmware v1.2.2a
Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
Je gebruikt nog een oude firmware. Vanaf v2 speelt hij deze wel af. De nieuwste (v2.0.2) staat op de mede8er website.

[ Voor 7% gewijzigd door Andre12345 op 07-01-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie kan mij helpen als ik mijn mediaplayer aan zet is het beeld roze.
Als ik dan de hmdi kabel eruit haal en er weer in stop is het beeld goed,het licht niet aan mijn hdmi kabel.
Denk dat er wat in mijn instellingen verkeerd staat maar weet niet wat.

Nog een ander probleem, hij zet mijn 5.1 signaal niet door dit was in het begin wel goed.
wat kan dat zijn? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
Dit valt waarschijnlijk onder het bekende HDCP Handshake probleem. Een andere kabel kan het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@butch70, welke fimware versie?
Firmware V2 meld "8. Improved HDMI handshaking"
Staat voor het geluid de downmix niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338782

Andre12345 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:16:
Je gebruikt nog een oude firmware. Vanaf v2 speelt hij deze wel af. De nieuwste (v2.0.2) staat op de mede8er website.
Toch even mee op passen. Aaneraden wordt bij gebruik van alleen een externe HD firmware 1.2.2a te blijven gebruiken wegens vermoedelijke instabilliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred316
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03-2022
Heb deze vandaag ook gekocht.....incl een 1Tb schijfje voor 199,95.

Heb er alleen problemen mee.....ik zie hem wel staan in de netwerkomgeving echter heb ik schijnbaar geen toegang.

Andersom...dus vanuit de player naar de PC lukt ook niet echt....ook al maak ik een share aan ik krijg geen toegang. Account aangemaakt etc helpt allemaal niets. Alleen als ik een andere PC gebruik waar geen win7 opstaat maar XP gaat het opeens wel.

Wil van de player graag de nieuwste firmware downloaden echter ben ik al sinds het begin v/d middag aan het wachten op goedkeuring......pffffffffffff.....schiet echt niet op zo.

Op internet naar oplossingen gezocht echter nog geen oplossing gevonden die mij verder kon helpen.

Heb de HDD weer uitgebouwd en heb deze via een controller met mijn PC geconnect om zo de bestanden over de zetten op die HDD.

Hoop dat dit straks toch een stuk eenvoudiger kan - gewoon via het netwerk benaderen - want dit is geen werken zo.

edit:
raar...de schijf zit er weer in met de films erop gezet maar ik zie ze niet staan in de player zelf...wel net toen de schijf nog aan mijn PC gekoppelt zat.....toch bij systeem (player) zie je wel de schijf groote staan maar niet de vrije ruimte....lijkt er dus wel op dat de player een probleem heeft met de samsung schijf

[ Voor 14% gewijzigd door Fred316 op 08-01-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fred316, heb je de schijf geformateerd?? Het lijkt sterk op het probleem wat ik ook had. Schijf in de player welk herkend als samsung, maar verder niets.

Formateren van de schijf via de mede8er heeft voor mij het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@Fred316, heb de speler zelf ook nog maar een weekje en het komt me bekent voor.
Vooral erg veel netwerk problemen, speler wel zien maar geen toegang.
Upgrade naar de laatste firmware versie loste erg veel op maar netwerk problemen naar mijn pc bleef ik houden.
Bleek uiteindelijk te liggen aan twee problemen.
Firewall op de pc was het eerste probleem, maak dat de Mede8er trusted is.
Tweede probleem was dat pc en Mede8er niet in dezelfde workgroup zaten.
Werkt nu super :)
Gebruik overigens Teracopy voor het overzetten van bestanden naar de speler, tip stond op hun forum.

[ Voor 3% gewijzigd door shaiwa887 op 08-01-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred316
@JohnIJ
De schijf is geformateerd naar ntfs en er staan nu een hele reeks bestanden op, deze bestanden kan ik via een USB stick (als test) wel zien maar op de locale HDD geeft hij ze niet aan...daar zie je alleen lijst leegmaken staan?

@shaiwa887
Firewall had ik reeds uitgezet om te kijken of deze het probleem veroorzaakte en beide zaten in dezelfde workgroup.

1 gedeelte van mijn problemen word veroorzaakt door de locale schijf idd, ook al is deze geformateerd, het lijkt erop dat de player de schijf niet helemaal herkent, het andere probleem lijkt op een win7 specifiek probleempje.....ik kan namelijk wel vanuit de player naar een XP configuratie browsen en op de shares komen.

Enfin, net eindelijk toestemming gekregen en direct versie 2.02 binnengehaald en op een geformateerde usb stick gezet, aanwijzigingen opgevolgt echter gaat bij mij het power-led niet knipperen - deze gaat zelfs uit na een seconde of 7 tijdens het vasthouden v/d knop.......2de stick geprobeerd met de files erop....ook hierbij exact hetzelfde, ik word er een beetje moedeloos van zo.

Niets lijkt ook maar ff easy te gaan aan dit ding....zelfs ff een simpele firmware update doen werkt niet.

Ik geloof best als alles fijn werkt dat je tevreden bent over dit device maar op dit moment denk ik heel anders over de MED500X...

edit:
eindelijk is het toch gelukt om de firmware te updaten......dit ging pas nadat de HDD eruit was. De HDD werd hierna netjes gezien door de player en het lukt nu ook om via de PC bestanden over te zetten naar de player....alhoewel het erg traag gaat ben ik allang blij dat er eindelijk progress in zit....... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fred316 op 09-01-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@Fred316,
Er staan op het forum van de Mede8er topics over problemen met Win7.
Ik raad je aan daar te kijken, zijn verschillende oplossingen te lezen.
Kan je er helaas niet mee helpen, zit nog op XP.

Zie je Edit nu pas, welke versie zit je nu?
Wat linkjes naar het forum:
Windows 7 sharing issue
Networkspeed over TCP/IP

[ Voor 30% gewijzigd door shaiwa887 op 09-01-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred316
@shaiwa887

V2.02

Alles werkt op het browsen van de player naar de PC dan.....van PC naar de player gaat nu wel alleen redelijk traag maar goed.....

Vanavond eens languit op de bank liggen met een biertje erbij naar een leuke film gaan kijken.......

Verder zal ik op mijn gemak de problemen die er zijn ivm windows7 eens rustig gaan lezen....iedereen bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Goed idee ;)

Haal met Teracopy 5,5MB/s, als de kids een filmpje zitten te kijken dan haal ik 4,5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@butch70, welke fimware versie?
Firmware V2 meld "8. Improved HDMI handshaking"
Staat voor het geluid de downmix niet aan?

shaiwa887, bedankt voor je antwoord,
Ik heb nog niet de allerniewste software,tevens heb ik ook een nieuwe hdmi kabel geprobeerd.
Het roze beeld blijft bij het opstarten,even de kabel eruit en op nieuw erin en dan is het probleem opgelost.
verder op las ik dat de niewe update instabiel was met een externe hd.

En wat bedoel je met het geluid,staat de downmix niet aan.
Ben nog niet zo handig met deze machine.
Hoop dat iemand me verder kan helpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
Je kan in het eerste tabblad van de instellingen instellen aangeven wat voor geluid je hebt. Hier staan een stuk of 5 opties waar je maar een mee moet experimenteren. Waarschijnlijk staat de mede8er standaard op downmix (voor als je alleen de tv hebt aangesloten). Daarnaast kun je tijdens een film ook nog verschillende audiosporen selecteren.

Kun je aangeven welke firmware (instellingen=>systeem=>systeeminfo=>software v....) en wat voor tv je hebt?

[ Voor 20% gewijzigd door Andre12345 op 09-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187484

Ik heb vorige week de Mede8er ook aangeschaft, vooral omdat ik overwegend goede recenties tegenkwam. Nou, morgen ligt 'ie weer bij Mediamarkt. Wat een ellende met dit ding.

Om de haverklap herkent hij de interne HD niet meer, uit en weer aanzetten verhelpt dit meestal. Soms is dit wel meerdere keren nodig. Ongeveer de helft van de tijd is er bij aanzetten geen netwerk herkend en ziet hij de andere pc's op het netwerk wél dan kan er geen verbinding gemaakt worden omdat er gevraagd wordt naar een (niet bestaande) gebruikersnaam en wachtwoord (en firewall staan uit, ik heb maar één netwerknaam etc). Dit probleem bestond de eerste twee dagen niet. Sommige ondertitels worden niet herkend, na opnieuw opstarten werken deze dan wel. Ook komt het regelmatig voor dat de mede8er niet zichtbaar is in de netwerklijst (maar via een aangemaakte shortcut wel gewoon aangesproken kan worden, bijvoorbeeld om films over te zetten)

Wat mij betreft nog lang niet volwassen dus. Jammer maar helaas!

-edit- en dan vergeet ik nog te vermelden dat soms films geen geluid hebben (opnieuw opstarten verhelpt ook dit meestal) en dat de afstandsbediening waardeloos is (prettig in de hand liggend en de knoppen zitten op een logische manier op het ding maar als je maar iets naast de mede8er mikt werkt het al niet meer.)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 187484 op 10-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred316
@sadkingbilly

Welke firmware versie heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
@sadkingbilly: Welk besturingsysteem, merk HDD (hoe geformatteerd) en firmware gebruik je?

Ik heb zelf een nieuwe shortcut in de netwerkshares aangemaakt met inlognaam en wachtwoord. De twee keer dat ik problemen met netwerkshares had lagen bij mij zelf (of XP ;) ). Dit kwam doordat ik iets te enthousiast services uit heb gezet en ik de beveiligingsinstellingen van de mappen had veranderd. Ik wist dat het aan XP lag omdat ik Ubuntu wel kon benaderen via dezelfde shortcuts (met zelfde inlognaam en wachtwoord). Op het Mede8er forum staan tips wat je moet doen voor het delen van mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339778

Ik heb de mede8er (met HDD) al 2 maanden in huis en heb geen enkele klacht hierover!
Met de oorspronkelijk firmware heb ik de HDD geformateerd via de mede8er menu en daarna mijn films van de laptop met USB kabel via Windows verkenner gecopieerd.
Tot nu toe spelen alle divx, mkv, m2ts, DVD iso, en DVD vob bestanden vlekkeloss af - zonder happering of vastlopers. Geluid via digitaal uit is perfect - alles in sync.
Heb V2 firmware geinstalleerd volgens mede8er forum - in een keer gelukt. Wacht even af voordat ik de allerlaatse firmware opzet - te veel melding over HDD problemen met die firmware.
Moest wel even spelen voordat ik het optimaal beeld instelling had gevonden. Beeld op 1080p 60hz met optie 1080p 24fps aan gaf beeld flikkeren - maar met 1080i 60hz gaat goed - TV geeft nu aan dat input altijd 1080p resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 30-04 15:40
Ik heb mn Mede8er nu ongeveer 2,5 maand, zeer tevreden mee, mn zwager heeft er op mijn aanraden ook 1 aangeschaft (een echte filmfreak maar een absolute computer-analfabeet) dus onderhoud ik er 2.....

Setup Mede8er 1:
Geen HDD
NFS streaming vanaf NAS
in software versie 1.2.2a problemen met geluid, tikjes. opgelost door 1080p/24 aan te zetten, al draait deze in 720P/50.
Daarna nieuwere software 2.0.1 opgelost.
Vervolgens geupdate naar versie 2.0.2
Draait perfect, absoluut geen gekke problemen gehad.

Setup Mede8er 2:
1,5TB WD green
Geformateerd met versie 1.2.2
Update met 1.2.2a, daarna de HDD gevuld met media.
Problemen na een maand met de HDMI handshake naar Samsung 46B8000.
Geluid HDMI downmix werkte bijna nooit, en kleuren schoten in 'pastel' tinten, groen/roze. Steeds de HDMI verbreken en opnieuw aansluiten loste het op.
Vervolgens firmware upgrade naar versie 2.0.2, alle problemen opgelost.

Ik heb verder geen klachten over de support van Mede8er, er is een actief fora en er komen tenminste firmware updates uit binnen aanzienlijke tijd als er serieus problemen ergens mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
@kosz,
Staat op de eerste Mede8er downmix ook aan? Of waren die tikjes tijdens het afspelen van het geluid?
Het enige wat ik nog hebt is die geluid tikjes als er er bijvoorbeeld tussen twee MP3s gewisseld word of als bij een DVD van de reclame naar het menu naar de hoofdfilm ga.
Het is niet hinderlijk maar ik merkte het pas op.
Iemand dat ook al opgevallen?

[ Voor 8% gewijzigd door shaiwa887 op 12-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 30-04 15:40
De tikjes had ik met versie 1.2.2.a zowel met downmix als via spdif. Het was verholpen toen ik 1080P/24 op ja had gezet. Heel vreemd want ik had het bij alle bestanden, series in HDWMV 720P.
Nu met de firmware versies 2.0.1 en hoger heb ik daar geen last meer van.
Welke FW versie heb je zelf nu draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Had je het tijdens het afspelen? Dan heb ik er geen last van, alleen bij stop/start acties.
Firmware versie: v2.02, 1080P/24 staan aan.
Heb alleen nog maar HDMI downmix, ben er nog niet uit welke cinema set ik wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101

@sadkingbilly,

Als ik de symptomen zo lees, dan klikt het als een mede8er met een interne disk die niet is geformatteerd via het mede8er menu, maar vanaf een pc. En dan toch een versie 2.0.0 2.0.1 of 2.0.2 erop gezet, dat geeft instabiliteit zoals in de releasnotes staat. Of heb ik het mis?

Ik heb 2 mede8ers, sinds 2 maanden, draaien allebei als een zonnetje....

Op het mede8er forum staat een handige mede8er beginners guide in de tips & tricks sectie van het forum.
Als iedereen die er eentje aanschaft nu eens begint om die door te lezen, en dan begint te spelen (in plaats van andersom), dan voorkomt dat een hoop teleurstelling..... Het is maar een advies.

De support van alle gebruikers op het mede8er forum vindt ik werkelijk geweldig...
Je moet natuurlijk wel wat Engels beheersen, maar dat moet voor de gemiddelde nederlander niet zo'n groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
You got a point. :) Lijkt me de enige weg om te bewandelen.
Eerst lezen en daarna pas spelen. De problemen die hier geschetst worden lijken inderdaad op een HD probleem.
Op het mede8er forum kan je er alles over lezen. Ik lees daar ook erg weinig over problemen met de mede8er.

Succes met het vinden van een oplossing voor het probleem. Maar dit moet geen probleem zijn met de goede aftersales op het mede8er forum.

Peace,
Rich_Art. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offline Geplaatst op zaterdag 09 januari 2010 16:07

Acties:
Door: Andre12345

* galleryBekijk de gallery van Andre12345

Reg. datum: 13 januari 2008
Je kan in het eerste tabblad van de instellingen instellen aangeven wat voor geluid je hebt. Hier staan een stuk of 5 opties waar je maar een mee moet experimenteren. Waarschijnlijk staat de mede8er standaard op downmix (voor als je alleen de tv hebt aangesloten). Daarnaast kun je tijdens een film ook nog verschillende audiosporen selecteren.

Kun je aangeven welke firmware (instellingen=>systeem=>systeeminfo=>software v....) en wat voor tv je hebt?

Bij het opstarten staat de ene keer 480i en de andere keer 480p meestal bij 480i is het beeld rose dan haal ik mijn hdmi kabel er uit en dan is het beeld weer normaal.

mijn verdere instellingen zijn:
Nachtmodus uit
digitaal uitgang hdmi passthrough
tv systeem hdmi auto
1080p 24hz aan
tekstcodering unicode (utf8)
software V1.22a

Mijn tv is een sony bravia 40w5500
ik heb geen harde schijf ingebouwd, wie kan mij vertellen waarom bij het opstaren mijn beeld rose is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
Kan je de resolutie veranderen als hij verkeerd staat?

Ik denk dat je last hebt van de HDMI handshake issue. Deze is als het goed is opgelost in de laatste firmware (nu v2.0.2). De nieuw firmware kan je alleen nog niet gebruiken omdat je geen interne HDD hebt. Je kan het beste het mede8er forum in de gaten houden om te kijken wanneer er een nieuwe update is. Ik denk niet dat dit lang duurt

Op het mede8er forum stond dat je kan proberen ongeveer 15 seconden te wachten nadat je de tv hebt aangezet voordat je de mede8er aanzet. Ook zou je tijdelijk een composiet kabel kunnen gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Andre12345 op 14-01-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 18:29
Is het mogelijk om de audio te delayen indien je lip-sync problemen hebt? Ik kan dat nu met XBMC zonder problemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Net even op de speler gekeken, bij een iso geen sync optie.
Bij een avi kon ik time sync optie aanpassen met stappen van 100ms.
Op het forum gezocht en zover ik het daar kon vinden is het nog een feature request.
Misschien bij de volgende update? Schijnen dan veel nieuwe features bij te komen.
We houden het er nu maar op dat lip sync (nog) niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101

Nee, audio "lip" sync is op dit moment niet mogelijk met de mede8er.
Maar meestal zit een dergelijke optie op de audio versterker, heb je daar al gechecked?

Ik heb trouwens nog geen enkele keer lipsync problemen gehad in combinatie met de mede8er en myn home cinema set (gekoppeld via HDMI en mede8er op HDMI passthrough)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic