• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Past er in de Mede8er een Samsung Spinpoint F3 HD203WI ?

En welke HD hebben jullie erin gedaan?

[Voor 27% gewijzigd door Grudgie op 17-01-2010 17:47]

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05
Volgens de specs is er ondersteuning tot 2GB schijven, die Samsung zou dus gewoon moeten werken.

Heb er zelf een 500GB WD Caviar Green in gezet, lekker koel en snel maar stilte viel me tegen.
Moest wel de idle time van de schijf aanpassen, deze schijf stond bij mij om de 8 a 9 sec te tikken.
Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn bij deze reeks.

star citizen referal code

Anoniem: 340101

shaiwa887 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:18:
Heb er zelf een 500GB WD Caviar Green in gezet, lekker koel en snel maar stilte viel me tegen.
Moest wel de idle time van de schijf aanpassen, deze schijf stond bij mij om de 8 a 9 sec te tikken.
Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn bij deze reeks.
Hoe heb je dat gedaan? Met een speciale WD tool?
Waar is die te vinden en wat is de aanbevolen instelling voor de Mede8er?

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Ik heb er een Samsung HD154UI 1,5 TB ingezet.
Wordt netjes herkend en is lekker stil, door de 5400 rpm zal die niet snel warm worden.

Mocht je er een schijf in zetten vergeet dan niet om deze met firmware 1.2.2a te formateren (zie forum Mede8er).

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 09:07
Weet iemand met welk type HD de mede8er wordt geleverd? (Als je natuurlijk een mede8er koopt met build in HD)

Peace,
Rich_Art. ;)

• shaiwa887
Anoniem: 340101 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:02:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Met een speciale WD tool?
Waar is die te vinden en wat is de aanbevolen instelling voor de Mede8er?
Tool (DOS tool!!) heet WDIDLE3, alleen bij gebruik schijnt de garantie te vervallen !!
Met die tool kan de parkeertijd van lees kop gewijzigd worden.
De standaard tijd is 8 sec en dat gaf bij mij elke keer tikkende geluiden tijdens het afspelen van een film.
Heb de tijd gewijzigd naar de max. tijd maar kan ook helemaal uitgezet worden.
Er zijn geen instellingen te wijzigen voor de harddisk in de Mede8er zover ik weet.

• Grudgie

Grudgie

kuipje schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:43:
Ik heb er een Samsung HD154UI 1,5 TB ingezet.
Wordt netjes herkend en is lekker stil, door de 5400 rpm zal die niet snel warm worden.

Mocht je er een schijf in zetten vergeet dan niet om deze met firmware 1.2.2a te formateren (zie forum Mede8er).
Ik heb de Mede8er MED500X besteld met een 1,5 TN schijfje van samsung.
Weet niet of die er dan ook gelijk inzit, maakt ook niet uit.

Kan ik dan niet de schijf formateren met firmware Mede8er MED500X 2.0.2 ?

Rich_Art schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:44:
Weet iemand met welk type HD de mede8er wordt geleverd? (Als je natuurlijk een mede8er koopt met build in HD)

Peace,
Rich_Art. ;)
Dat hangt totaal af van de reseller waar je hem koopt....
Vraag het na bij de reseller waar je koopt als je er een met HDD wil kopen.

Grudgie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:46:
[...]

Soms werkt het formatteren van een lege schijf (zonder partitie erop) niet goed met versie 2.0.x
Daarom is het advies om eerst 1.2.2a te installeren, daarmee te formatteren en dan te upgraden naar 2.0.2

• Rich_Art
Anoniem: 340101 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:51:
[...]

Dat hangt totaal af van de reseller waar je hem koopt....
Vraag het na bij de reseller waar je koopt als je er een met HDD wil kopen.
Thanks....

Peace,
Rich_Art. ;)

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Grudgie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:46:
[...]

Hoi,

Er blijkt een foute SDK uitgeleverd te zijn door realtek :( , ze verwachten dat het in de volgende release opgelost is. Hierdoor krijg je vervelende problemen als je de schijf onder 2.02 formateerd.

Kijk voor meer info op de mede8er forum.

• Grudgie

Grudgie

Ik heb hem binnen! w00t! :D

Ik heb de HD geformateerd met de oude firmware die er al opstond en daarna geupdate met de nieuwste firmware.
Daarna in het netwerk gezet en werkt ook goed, alleen wat wel minder is dat er een blu ray erop zetten van 40G niet echt snel gaat :P

Nu ik er een blu ray film heb opgezet, met alles erop en eraan wil hij niet het menu afspelen :(

[Voor 15% gewijzigd door Grudgie op 19-01-2010 22:01]

• shaiwa887
In de changelog bij het Mede8er forum lees ik:
1. BDISO with subtitle support (no menu)
2. BDMV with subtitle support (no menu)

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 17:05
Ik heb de mede8er gekocht met al ingebouwde HD bij de MM als cadeau voor iemand. Ik heb zelf overigens naar volle tevrenheid een Xtreamer, maar die is alleen via webshops te koop dus die viel af.

Na een aantal uren daar rond gehangen te hebben was de keuze voor mij tussen de mede8er en de playon HD, waarbij de mede8er stiller zou zijn.

Nadat ik eindelijk toegang had tot het forum bleek dat het niet helemaal goed zit met de software. Ik heb gewoon alle stappen gevolgd zodat er geen probleem ontstaat: oude firmware formatteren, dan pas updaten. Maar het geeft niet veel vertrouwen, zeker omdat de playon HD dit probleem niet lijkt te hebben.

Werkt de mede8er gewoon goed, en is dit een tijdelijk probleempje, of kan ik beter een playon HD kopen.

• shaiwa887
Werkt hier super, zelfs de vrouw en kids kunnen ermee overweg. (plaatjes bij de mappen ;) )
Heb ook nauwelijks problemen sinds de overgang naar v2 :)

• Orsetto
ok, na wat doorlezen lijkt het een probleem van de chipfabrikant te zijn. Daar hebben al deze spelers dan waarschijnlijk mee te maken.

Kijk eens op het POHD forum en kom tot de conclusie dat daar zeker ook problemen zijn met de laatste firmware die ze gereleased hebben.....
Beide players maken gebruik van de SDK (software development kit) van Realtek als basis, en daar zitten helaas nog wat problemen in.
De klachten over de Xtreamer FW lijken trouwens vele malen groter als je rondleest op het Xtreamer forum (en de moderators daar niet snel de post gedelete hebben....)

In mijn beleving draait de mede8er firmware op dit moment stabieler dan die van POHD, mits je maar rekening houdt met het feit dat je nu nog op 1.2.2a moet blijven als je geen interne HDD hebt. En bij 2.0.2 eerst op 1.2.2a via mede8er formatteren en daarna upgraden. Gebruik de Mede8er Beginners Guide op het Mede8er forum als guide.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 20-01-2010 12:51]

• Orsetto
Bedankt voor de info! Dat heb ik inderdaad al even gedaan en alles lijkt het goed te doen.

off: Xtreamer forum is idd bijzonder.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 20:00

Goner

What can I do you for ?

Heb net hele topic van begin door zitten lezen en het werd steeds positiever ... :D
Misschien toch nog 's bij MediaMarkt gaan kijken wat-ie precies kost. Ze hebben 2 versies, 1 'leeg' en 1 met 500Gb disk.
Ik zou 'm absoluut in m'n LAN willen hangen (via Devolo powerline adapter) omdat router, PC's en NAS op zolder staan en flatscreen LCD beneden, maar als ik zo lees werkt dat goed (kun je een vast IP-adres toekennen of alleen DHCP ?)
Vwb de slideshow ; worden foto's automagisch via EXIF-info juist getoond als portrait/landscape of kun je ze evt. met de hand nog 'kantelen' ??

Goner schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:17:
Heb net hele topic van begin door zitten lezen en het werd steeds positiever ... :D
Misschien toch nog 's bij MediaMarkt gaan kijken wat-ie precies kost. Ze hebben 2 versies, 1 'leeg' en 1 met 500Gb disk.
Ik zou 'm absoluut in m'n LAN willen hangen (via Devolo powerline adapter) omdat router, PC's en NAS op zolder staan en flatscreen LCD beneden, maar als ik zo lees werkt dat goed (kun je een vast IP-adres toekennen of alleen DHCP ?)
Vwb de slideshow ; worden foto's automagisch via EXIF-info juist getoond als portrait/landscape of kun je ze evt. met de hand nog 'kantelen' ??
Als je Devolo power adaptors wilt gebruiken, neem dan wel de snelle (200). Ik heb 85HS variant en die is trager dan wifi. Maar als het enigsinds kan zou ik een utp kabel gaan leggen.
Het is (veel) meer werk, maar wel altijd gegarandeerd de meest stabiele verbinding.

Zelf kantelen op basis van de exif info doet de mede8er op dit moment niet.
Betekent zelf kantelen...

• shaiwa887
Fixed IP adres kan maar ik gebruik dhcp en werkt gewoon goed.
Apparaat heeft nog steeds hetzelfde adres dus wisselt niet bij uit/aan schakelen.

Het wisselen van ip adres heeft meer te maken met instellingen in je router bij DHCP gebruik.
Instelling van lease time en fixed koppelen van mac-adres aan ip adres helpt bij dat soort problemen en is vaak in te stellen bij de meeste routers.

• Goner
  • Laatst online: 28-04 20:00

Goner

What can I do you for ?

Static IP vind ik voor dit soort apparaten wel handig ivm configuratie, bestanden overzetten enzo. Of gaat dat allemaal rechtstreeks via menu op de TV ??
Anoniem: 340101 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:28:
Als je Devolo power adaptors wilt gebruiken, neem dan wel de snelle (200).
Ik heb de 200 AVplus ; haalt geen 200Mbps, maar is snel genoeg om filmpjes (avi, mkv ..) van een NAS af te spelen op PC's in het LAN.
Zelf kantelen op basis van de exif info doet de mede8er op dit moment niet.
Betekent zelf kantelen...
Da's jammer. Moet je alles van tevoren gaan rechtzetten ... nou ja, er komt regelmatig nieuwe firmware zo te zien.

[Voor 12% gewijzigd door Goner op 21-01-2010 12:39]

• robert65
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-04 17:37
ik zit nog te twijfelen tussen een paar mediaplayers voor ik er een aanschaf

hoe werkt dat nu met die plaatjes van films, zoals ik begrijp via TViXIE.
maar hoe werkt dat? haalt hij zelf info van internet of moet dat handmatig gebeuren?
welke info en waar vandaan? engelse of nederlandse?
doet hij dat alleen voor de interne harde schijf of ook voor je hele netwerk?
wie kan mij dat uitleggen.

• Grudgie

Grudgie

Jammer zeg dat de mede8er geen blu ray menu's afspeelt :(
Dat is wel een gemiste kans, hoop dat het in de toekomst wel ondersteund wordt met een nieuwe firmware. :)

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
robert65 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:18:

maar hoe werkt dat? haalt hij zelf info van internet of moet dat handmatig gebeuren?
Bij de POHD zijn ze bezig met implementatie van YAMJ. YAMJ wordt nu veel gebruikt bij PCH devices, maar YAMJ is dus nu, in samenwerking met ACRyan, bezig met implentatie. YAMJ trekt de info van IMDB of moviemeter.nl en kan subtitles downloaden. Binnen nu en een week of 2 komt de eerste beta hiervan uit.

• Grudgie

Grudgie

Weet iemand hoe je snel ondertiteling kan instellen bij een blu ray film?
Want de mediaspeler speelt het menu niet af, dus hij start gelijk de film.

Ik moet dan ook de ondertiteling instellen met de afstandsbediening, als ik die wil instellen zie ik niet welke ondertiteling ik selecteer dus moet ik elke ondertiteling bij langs en kijken of het de nederlands ondertiteling is, is heel erg irritant.

Goner schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:37:
Static IP vind ik voor dit soort apparaten wel handig ivm configuratie, bestanden overzetten enzo. Of gaat dat allemaal rechtstreeks via menu op de TV ??

Ja, je kan ip ook handmatig instellen via het menu op de tv.

Grudgie schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:41:
Weet iemand hoe je snel ondertiteling kan instellen bij een blu ray film?
Want de mediaspeler speelt het menu niet af, dus hij start gelijk de film.

Ik moet dan ook de ondertiteling instellen met de afstandsbediening, als ik die wil instellen zie ik niet welke ondertiteling ik selecteer dus moet ik elke ondertiteling bij langs en kijken of het de nederlands ondertiteling is, is heel erg irritant.
In de 2.0.x versie firmware kan je subtitle default op on zetten.
Helaas op dit moment nog niet een default taal in te stellen met de huidige firmware.

Snel instellen gaat met de subtitle button op de remote, en dan pijl omhoog en omlaag, zo gebeurd.
En ja, als je een film hebt met veel verschillende ondertitels, dan moet je er wat door skippen.

Grudgie schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:13:
Jammer zeg dat de mede8er geen blu ray menu's afspeelt :(
Dat is wel een gemiste kans, hoop dat het in de toekomst wel ondersteund wordt met een nieuwe firmware. :)
Dat heeft met met de filmindustrie te maken en het beschermende gedrag tav blu ray copien....
Op dit moment staat men een dergelijke feature alleen toe als er een Blu Ray speler in de mediaspeler zit, dus als je dat wilt zal je (een flink duurdere) mediaplayer moeten aanschaffen.

robert65 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:18:

Je installeert TviXie op je PC.
Daarna instellen op mede8er, zodat Tvixie about.jpg files genereerd.
Daarna laat je Tvixie wijzen naar je mede8er share over het netwerk.
Je kan Tvixie instellen om beschrijvingen in het nederlands op te halen bij moviemeter.
Zorg ervoor dat je op je mede8er disk voor elke film een aparte folder gebruikt.

Hier staat een handige manual van Tvixie, is van een oudere versie en voor een andere mediaplayer, maar werkt hetzelfde. Alleen mede8er kiezen als model.
ftp://ftp.dvico.com/Manua...TViXiE/TViXiE_English.pdf

• Grudgie

Grudgie

Anoniem: 340101 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Dat heeft met met de filmindustrie te maken en het beschermende gedrag tav blu ray copien....
Op dit moment staat men een dergelijke feature alleen toe als er een Blu Ray speler in de mediaspeler zit, dus als je dat wilt zal je (een flink duurdere) mediaplayer moeten aanschaffen.
Buh, stom!

[Voor 95% gewijzigd door Grudgie op 21-01-2010 22:51]

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 17:40
Is deze speler een beetje in mijn Netwerk te krijgen, zo dat ik direct kan streamen of bestanden kan overzetten naar mijn pc of het omgekeerde naar de Mede8er, ziet bv Windows7 de schijf die ingebouwd is in de Mede8er hem gewoon als Lokaaldisk

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

MiskentTalent schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:03:
Is deze speler een beetje in mijn Netwerk te krijgen, zo dat ik direct kan streamen of bestanden kan overzetten naar mijn pc of het omgekeerde naar de Mede8er, ziet bv Windows7 de schijf die ingebouwd is in de Mede8er hem gewoon als Lokaaldisk
Disk van mede8er is via windows file sharing als een shared disk aan je pc te koppelen, zie de tips sectie op het mede8er forum.
Tevens mogelijk via FTP met de laatste firmware files naar de interne disk van de mede8er te kopieren.
Kopieren van een 4gb file via filesharing van PC naar mede8er ongeveer in 12 minuten over een netwerk kabel. Wifi is een stuk trager.

Streamen kan over het netwerk via filesharing, NFS en Upnp.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 21-01-2010 23:54]

Tja, dat is ook een reaktie 8)7
Hollywood is gewoon bang om geld te verliezen.....

Anoniem: 341581

ik heb de mede8er afgelopen donderdag gekocht, alles aangesloten.
Ging allemaal erg vlot
geprobeerd een film van de laptop te kopieeren naar de mede8er, ging ook prima
totdat ik gisteren het nogmaals probeerde en het ineens niet meer werkte.
Heb toen de firmware geupdate, maar het werkt nog steeds niet.
Elke keer als ik een bestand probeerd te kopieeren naar de mede8er dan loopt alles vast.....
wat kan dat zijn?

Anoniem: 341581 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:36:
ik heb de mede8er afgelopen donderdag gekocht, alles aangesloten.
Ging allemaal erg vlot
geprobeerd een film van de laptop te kopieeren naar de mede8er, ging ook prima
totdat ik gisteren het nogmaals probeerde en het ineens niet meer werkte.
Heb toen de firmware geupdate, maar het werkt nog steeds niet.
Elke keer als ik een bestand probeerd te kopieeren naar de mede8er dan loopt alles vast.....
wat kan dat zijn?
Gebruik je een interne disk in de mede8er of een usb disk aangesloten op de mede8er?
Welke FW gebruik je nu? 2.0.2?
Als je een interne schijf hebt in je mede8er, heb je deze dan geformatteerd vanuit het mede8er menu?
Kijk eens op het mede8er forum en lees de beginners guide.
Hoe kopieer je van je laptop naar de mede8er? Over het netwerk of met laptop aangesloten via usb kabel aan de mede8er?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 23-01-2010 14:14]

ik heb de hardeschijf die ik erin heb geplaatst (interne hardeschijf) geformateerd via de mede8er.
de firmware geupdate, ging ook goed.
daarna films geprobeerd over te zetten door de usb kabel aan te sluiten op mijn laptop, de map te selecteren waar de films in staan, deze op die manier kopieren naar de mede8er.
ging de 1e keer dus goed, maar de 2e keer niet meer.
daarna de firmware weer terug gezet naar V.1 (die van 28 sept.) en de schijf opnieuwe geformateerd.
Toen weer op dezelfde manier de films geprobeerd naar de mede8er te kopieeren, maar lukt nog steeds niet.
mijn laptop loopt vast, en de mede8er schakelt zich uit, zelfs het lampje wat normaal blauw is als ise aanstaat en rood is als ie uit is brand dan helemaal niet meer.

Anoniem: 341581 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:39:
de mede8er schakelt zich uit, zelfs het lampje wat normaal blauw is als ise aanstaat en rood is als ie uit is brand dan helemaal niet meer.
Dat het lampje uitgaat is normaal als je hem via USB kabel aansluit op een PC, dat betekent dat hij dan naar USB mode toe gaat.

Probeer je laptop eens in veilige modus op te starten en koppel daarna de mede8er aan je laptop en wacht een seconde of 30 voordat je naar de schijf toe klikt.
Wat heb je op je laptop draaien, welke windows versie?

ik heb er windows 7 op zitten
ik zal eens kijken of het werkt met de veilige modus....

nee met de veilige modus was het nog steeds niet opgelost.
ga nu eens proberen mijn systeem terug te zetten naar een punt van voor de aanschaf van de mede8er, misschien dat dat helpt...

en ook dat heeft geen effect gehad.
mijn laptop werkt op zich prima, maar zodra de mede8er aangesloten wordt blokkeerd alles.
ook ctrl, alt del werkt dan soms niet en als ik hem wel opgeroepen krijg dan werkt het niet om de mappen via taakbeheer te beeindigen, kan dan de laptop alleen nog maar uitschakelen door de aan/uit knop 5 sec ingedrukt te houden

Heb je een andere PC om uit te proberen of USB poort van de mede8er normaal werkt en het niet een Window7 issue is?
Heb je al een andere USB kabel geprobeerd (als je die hebt natuurlijk)
Of een andere USB poort op je laptop?

een andere usb poort op me laptop heb ik al geprobeerd, daar had is nog steeds problemen mee.
De andere dingen zal ik proberen.
Ook zal ik proberen mijn mede8er van de stroom af te halen, wie weet dat dat nog wat uithaalt.

Heb je bij de downgrade (of upgrade) de emergency recovery fw update methode gebruikt?
Check ook of de speciale partities erop staan, die tijdens de format erop gezet worden.
Terug te vinden in de tips sectie van het mede8er forum.

Je moet 1 grote partitie zien en 2 kleinere.

nee ik heb van internet gewoon een lagere update gepakt en die erop gezet
als ik mijn systeem gegevens dan check dan staat erop dat die lagere versie erop staat
zou ik die emergency recovery uit moeten voeren?
ik heb het mede8er forum al eens nagekeken op tips, maar is in het engels en ik ben niet zo technisch, dus technische tips in het engels wordt voor mij erg lastig.
maar ik zal nog eens kijken
waar kan ik zien wat voor partities heb?
iig alvast erg bedankt dat je zo met me meedenkt....

heb het met een andere laptop geprobeert, maar daar heeft ie hetzelfde probleem

kan je wat duidelijker uitleggen waar ik die partities kan vinden

heb net de firmware 1.2.2a erop gezet
toen weer geformateerd, en daarna versie 2.02 erop gezet
in eerste instantie leek ie weer vast te lopen, maar na een paar tellen herstelde alles weer.
Dus ik wilde mijn bestanden overzetten naar de mede8er, maar nu gaf ie aan dat er het bronbestand niet gelezen kon worden of zoiets.....
dus......we hebben weer een nieuw probleem...pffff

net toch nog maar een keertje gaan proberen
mede8er aangekoppeld via de bijgeleverde usb kabel op me laptop, mede8er aangezet en hij ging opstarten.
toen gaf de pc aan dat de schijf geformatteerd moest worden, dit heb ik geannuleerd, toen weer opnieuw geprobeerd op te starten en toen gaf de pc aan dat de schijf problemen had met contact maken en dat dat gerepareerd kon worden, dat heb ik gedaan en nu raad je het al, nu loopt me pc dus elke keer weer vast.
Ik heb inmiddels ook al een mailtje gestuurd naar mede8er zelf met de problemen, en ook naar dynabite, waar ik heb gekocht heb, in de hoop dat hun een oplossing hebben.
Maar mochten er hier nog mensen zijn met wat tips dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

• Andre12345
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-04 18:53
Ik heb zelf een Engelstalige Windows 7 RC versie

Voor de partities kun je het volgende doen:
1)Sluit de Mede8er aan via usb en zet hem aan
2)onder het startmenu staat een zoekveld voor het zoeken naar programma's en bestanden (Search programs and files). Vul hier het volgende in: diskmgmt.msc (gevolgd door enter)
3)Nu start de diskmanager van windows 7 op. Zoek nu de harddisk van de mede8er. Deze hdd bestaat als het goed is uit twee kleine onbekende partities en een grote NTFS partitie.

Klopt dit niet dan denk ik dat je beter je hele hdd kan formatteren. Ik kan het zelf niet proberen, maar ik denk dat je het beste het volgende kan doen:
1)Verwijder alle partities op de mede8er hdd met de diskmanager zodat de hele hdd leeg is
2)Doe een met de Emergency Recovery Procedure een update terug naar FW 1.2.2a
3)Formatteer de hdd via de mede8er
4)Doe nu de Emergency Recovery Procedure update naar FW 2.0.2
Haal steeds na het updaten wel even de voeding van de mede8er van het net af.

Andre,

Goed advies!
Als dit hierna nog steeds niet werkt, vermoed ik een hardware probleem....
Bij voorkeur nog wel even uitproberen op een Windows Vista of XP systeem bij een vriend ofzo.

Windows7 wil nogal eens voor ongewenste effecten zorgen is mijn ervaring

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 24-01-2010 22:16]

• Andre12345
Goed idee om het ook even op een andere pc te proberen. Probeer dan ook even een andere USB-kabel. Succes!

Heb alles geprobeerd, op het verwijderen van de participaties na, want toen blokkeerde de pc ook.
Heb geprobeerd een foto via een usb stick op de mede8er te plaatsen, dat ging goed.
Externe HD aangesloten op de mede8er, en de bestanden die daarop stonden worden zonder problemen afgespeelt.
Toen geprobeerd de bestanden van de externe HD te kopieeren naar mijn internde HD, daar geeft ie een foutmelding als hij even bezig is.(hij loopt vast, net als de pc)
zal het dan toch een fout in mijn internde HD zijn?

• Andre12345
De hdd kan inderdaad zelf ook niet helemaal goed zijn. Kun je hem eruit halen en rechtstreeks aansluiten op de computer? Probeer dan je hele hdd op fouten te controleren, leeg te maken en de partities te verwijderen. Doe dan wel weer de volgende stappen:
1) Doe met de Emergency Recovery Procedure een update terug naar FW 1.2.2a
2) Stop de hdd weer in de mede8er en formatteer hem via de mede8er
3) Doe nu de Emergency Recovery Procedure update naar FW 2.0.2
Haal steeds na het updaten even de voeding van de mede8er van het net af.

Heb je hem trouwens nog op een andere pc geprobeerd aan te sluiten?

ja een andere pc aansluiten had ik ook nog geprobeerd, toen waren de problemen het zelfde, dat was een pc met vista erop.
hoe kan ik mijn HD dan aansluiten op mijn pc als ie uit de mede8er is?
Sorry klinkt misschien dom zulke vragen, maar ben niet handig met die dingen.
Als het een beetje stap voor stap uitgelegd wordt dan kom ik er wel uit denk ik.....
en hoe verwijder ik dan die partities, wat zie ik en wat doe ik.....

• Rich_Art
Een hd kan je aansluiten via een speciaal kitje. Zo'n kit kan je in de meeste computer zaken wel kopen.
Anders een gewone externe HD kast kopen waar je de HD kan inbouwen. In zo'n kastje zit een stukje hardware die ide/ata/sate etc omzet naar USB. Zo kan je de HD aanspreken als een externe USB HD.

Of je bouwt je hd gewoon even in, in je pc als extra HD.

Partities verwijderen en aanmaken kan gewoon met Windows zelf.
Start->uitvoeren en dan compmgmt.msc intypen.
En daar kies je voor schijbeheer.

Of je gebruikt hiervoor partitie software bv partition magic of Acronis Disk Director Suite die laatste is erg snel en handig.

Peace,
Rich_Art. ;)

Iedereen bedankt voor het meedenken om de problemen met de harde schijf op te lossen.
Heb gisterenmiddag toch maar besloten Dynabite te bellen en mijn probleem voor te leggen.
Ik kon zonder problemen mijn interne schijf inruilen.
Ik neem nu een externe HD, die heb ik uitgeprobeerd en die werkte prima, dus neem ik aan dat dat ook het geval zal zijn als ik er zelf 1 koop.

• shaiwa887
Weet u toch nog niet zeker of het aan uw Mede8er of aan de HD lag?
Als het aan de Mede8er lag zou ik die liever omruilen ... maar dat is natuurlijk geheel uw keuze.

Anoniem: 290406

Probleem is toch opgelost?
ik ruil m'n nieuwe auto ook niet om omdat de binnenverlichting niet werkt.
Als ze het maar oplossen binnen de garantie termijn.

• shaiwa887
Anoniem: 290406 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:27:
Probleem is toch opgelost?
ik ruil m'n nieuwe auto ook niet om omdat de binnenverlichting niet werkt.
Als ze het maar oplossen binnen de garantie termijn.
Dit is dus niet echt een oplossing maar een workaround...
Als een nieuwe mediaplayer nu al dit soort kuren heeft zou ik graag willen weten of het ook echt aan de player of HD ligt, wie weet welke kuren je op termijn nog meer kunt gaan verwachten als het toch aan de player lag.

Dit is meer te vergelijken met een motor van een nieuwe auto btw ;)

Ik ben het eens met shaiwa887. Het lijkt een mooie oplossing, maar:
- geeft een externe USB drive dezelfde functionaliteit op de mede8er als een interne disk? Misschien nu wel, maar in de toekomst niet. (nu ook niet, omdat je geen fw 2.0.x versies kan draaien, omdat dit problemen kan geven met alleen een externe USB drive aangesloten en netwerk geconfigureerd) Je zal dan op 1.2.2a moeten blijven, totdat er een nieuwe firmware is die deze problemen niet heeft.
- wat als je in de toekomst wel weer een interne drive wil monteren? Nu niet duidelijk wat de oorzaak is van de problemen, nog wel garantie. Beter binnen de garantie de oorzaak van de problemen oplossen en niet gaan voor een workaround.

Gezien dat de problemen van graaftol erg hard zijn, moet het erg makkelijk zijn voor de verkopende partij van de Mede8er en de harddisk (hopelijk zijn ze bij dezelfde leverancier gekocht, maakt het wel makkerlijker), om de oorzaak te achterhalen en op te lossen. Mocht het aan je laptop zijde liggen, wat ook kan, dan is dit eenvoudig voor hen uit te sluiten....

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:14
Na veel rondkijken lijkt me deze speler de meest ideale!
Binnenkort een TV ophangen in de slaapkamer en dit kastje erop aansluiten. Content kan dan wireless via de PC gekopieerd worden naar deze mediaspeler.

Pre-release YAMJ to Mede8er tool vandaag beschikbaar gekomen op Mede8er forum.
Zie: http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=1128.0

Zit tevens een zeer goede beschrijving bij hoe YAMJ op je PC te installeren en hoe te gebruiken met deze speciale tool in combinatie met de Mede8er.
Vereiste is wel dat je elke film in een aparte (sub) folder hebt staan.

• eX0duS
  • Laatst online: 01:11
Ik rol van het ene probleem in het andere. Alhoewel ik al flink wat gepost heb op het mede8er forum, wil ik het hier ook eens proberen.

Probleem:
Afspelen van mpg en m2ts bestanden gaat ineens niet meer.
Als ik een bestand wil afspelen, duurt het even, vervolgens krijg ik "bitstream error", en dat was het.

Het gekke is, dat voorheen dit wel werkte.
Dit met firmware 2.0. Maar met deze firmware heb ik ook deze bestanden eerder af kunnen spelen.

Ik speel de bestanden af vanaf een Windows 7 PC. Alle bestanden doen het, behalve deze. Dus ook wmv, mkv, etc.

Vervolgens als ik het van een USB stick afspeel, werkt het wel. Ook van een andere Windows 7 PC werkt het...

Met firmware 1.22a gaat het wel.

Schaamteloos crossposten: http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=1144.0
About 2 weeks ago I played a HD movie, which plays correctly.
After that I did some things:
- Installed updates (but removed them already)
- Changed the root HDD for a different disk (cloned it), old one had bad sectors
- Changed the disk where the movies are stored on (from 2 x HDD in RAID to a single one)
- Installed the new Intel INF drivers
- Installed XAMPP (Apache etc)

After that...
- Removed the updates
- Installed an older network driver
- removed all programs installed in the last 2 weeks (just two)
- Made new shares, removed old ones, changing to same shares again
- Paging file off and on
- "Turn off Windows write-cache buffer" on HDD on and off and on again
- Rebooted the server a thousand times
- Made several changes to network adapter, TCP/IP 6 on and off, QOS on and off
- Turned firewall off and on
- Windows defender on and off
- Copied HD files to different share/disk/partition
Op die PC draait ook Kerio mailserver, XAMPP, met FTP etc. Voorheen werkte het echter prima.
Ik weet dus niet zeker hoe lang ik Kerio er al op heb staan, maar tegen beter weten in, kon ik niet zo heel lang geleden die content gewoon afspelen...

Het vreemde is, waarom alleen juist die bestanden? Op mijn PC kan ik ze gewoon afspelen.
Vanaf een andere PC streamen gaat wel.

Waarom werkt zoiets gewoon niet? 8)7

[Voor 51% gewijzigd door eX0duS op 31-01-2010 18:31]

• eX0duS
  • Laatst online: 01:11
Na heel de dag trail & error, bleek het aan Kerio te liggen.
De webinterface zat op poort 8080, zodra deze uitgezet werd, werkte alles naar behoren.
Andere poort gekozen, en geen problemen meer gehad.

• Grudgie

Grudgie

Als je een blu ray film afspeelt pakt ie zeg maar de grootste file.. maar ik heb ook blu ray films die meerdere grotere files heeft.. hoe zit het daarmee? pakt ie die dan ook gelijk of stopt dan opeens de film?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 20:31
Heb nu al wat gelezen over de Mede8ter, maar is er nu wel of geen probleem meer met W7 shares, zonder je hele PC open te stellen (guest en privileges etc..)

• Andre12345
De mede8er maakt bij mij verbinding via een normale gebruikersnaam en wachtwoord. Het belangrijkste is geloof ik dat windows 7 zich bekent maakt over het netwerk.

Anoniem: 345040

Ik ben benieuwd wat jullie van de netwerksnelheid van de Mede8er vinden. Ik weet dat 'ie maar een 100 mbit aansluiting heeft, maar als ik 'm met een CAT6 kabel op mijn router aansluit trekt hij maximaal zo'n 4 mb/s van mijn pc naar de Mede8er, en op een gegeven moment daalt dat naar zo'n 1,4 mb/s (!)

Als ik aan dezelfde kabel mijn lapop hang en hetzelfde bestandje van pc naar laptop overblaas, trekt 'ie zo'n 8,5 mb/s.

Ik haal gemiddeld altijd rond de 5MB/s wanneer ik kopieer van PC naar Mede8er interne schijf.
De snelheid valt niet omlaag. (Ik gebruik FW versie 2.0.2)

De drop in snelheid is zeker niet normaal, ik herken het niet.
Kan het niet dat je, als dit gebeurd, niet tegelijk je PC flink belast of het netwerk met downloaden van torrents of iets dergelijks? Dat zou een drop kunnen verklaren.
Je zou een steady netwerk performance snelheid moeten zien.

En ja, netwerk snelheid zou wel wat omhoog moeten kunnen, ga ervan uit dat er met toekomstige FW releases nog wel wat verbetering in gaat komen. De Mede8er is nog niet zo lang op de markt. En het kan altijd beter natuurlijk, maar ik ben niet ontevreden.

• Andre12345
Met smb haal ik met ubuntu en windows 7 tussen de 4,6 en 4,8 MB/sec. Met Windows XP gaat het op de een of andere reden wat langzamer. Grote hoeveelheden bestanden gooi ik normaal gesproken via de usb over.

Anoniem: 345144

Bij MM de Mede8er inclusief 500GB HDD aangeschaft.

Als de Mede8er via de slave aangesloten is op mijn PC is deze zichtbaar en kan je bestanden overzetten.
(Dongle nog onderweg om hem in mijn netwerk te hangen).

Via de Media Librairy zijn de bestanden echter niet meer zichtbaar!!!
HDD is geformateerd en nieuwst firmware is geïnstalleerd.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?!

!!!!!!!Update!!!!!!!!!

Heb de dongle (AC Ryan) inmiddels ontvangen en Mede8er toegevoegd aan mijn netwerk. In eerste instantie niet zichtbaar. Heb vervolgens de firmware teruggezet naar versie V1.2.2a, HD geformateerd & firmware versie V2.02 teruggezet (firmware update volgens procedure onder 'Instellingen').
In mijn netwerk is de Mede8er nu te zien als Mede8ter/hdd1.

Bestanden overzetten is nu mogelijk. Alleen is de snelheid nog abominabel slecht: 470kb p/sec.

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 345144 op 14-02-2010 13:32]

Hallo Thomas,

De problemen met het niet zien van de bestanden kwam waarschijnlijk omdat je de interne schijf niet had geformatteerd vanuit het Mede8er menu, wellicht was hij vantevoren al geformatteerd voordat je hem in de mede8er plaatste? Doet er niet meer toe, je hebt het al opgelost.

Mbt de wireless snelheid: dat moet echt een flink stuk beter kunnen.....
Met mijn Mede8er Wifi dongle haal ik zo'n 2.8-3MB/s gemiddeld. Hiervoor gebruik ik wel TeraCopy.
Wireless is altijd lastig, kan zijn dat metalen voorwerpen, Wifi van de buren, plaatsing van je Wireless router etc. van invloed zijn. Beste snelheid krijg ik met WPA2

• ScSi
Weet iemand hoe je een slideshow kan starten op een folder en die helemaal laten afspelen, zonder tussenkomst? En kan je er een achtergrondgeluidje bijplaatsen?

Verder ben ik tot hier toe heel tevreden van het apparaat (DVD playback) Dit weekend proberen om wat HD materiaal te streamen.
Mocht iemand vragen hebben, laat maar horen..

• Andre12345
Je kan een slideshow van foto's laten afspelen van foto's in een folder. Ik weet niet of hij dan ook de subfolders pakt. Je kan verschillende overgangseffecten instellen bij de instellingen. Achtergrondmuziek krijg je door eerst de muziek te starten en dan naar de map met foto's te gaan en de slideshow te starten.

• ScSi
Andres12345, als ik een slideshow start, toont hij steeds een plaatje en dan moet ik zelf op play duwen om het volgende plaatje te zien (firmware 2.0.1) Heb jij hetzelfde voor?

edit: misschien handig voor de startpost; dit is de guide die ik gevolgd heb om sharing in W7 aan de praat te krijgen. Gezien nu alles open staat ga ik proberen beetje bij beetje dicht te timmeren om te zien wat nu essentieel is en wat niet. Keep you posted.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Win7 (and Vista) has some issues broadcasting its availability on a network.
You could try these changes to your Win7 box:-

Firstly, configure Sharing and Discovery:

1. Navigate to the Network and Sharing Center via the Control Panel
2. Click on the down arrow icons and select ON/OFF as follows:
        Network Discovery - ON
        File Sharing - ON
        Public Folder Sharing - OFF
        Printer Sharing - ON
        Password Protected Sharing - OFF
        Media Sharing - OFF

Next, configure the folder you want to share:

1. Select the folder
2. Right-click and choose 'Share' from the menu
3. From the drop-down box select the Everyone (All users in this list) account, making sure permissions are set to 'Reader'
4. Click the buttons Add, Share and Done.

Here are some further registry 'tweaks' if this doesn't work:

WARNING: This requires editing your PC's registry which, if edited incorrectly, can cause Windows systems to become unstable and unusable. So, follow the instructions below at your own risk. - we are not responsible for any damage caused by following these steps.

1. Navigate to the following location in the registry editor.
        MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
4. Navigate to the following location in the registry editor:
        MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
6. Close the registry editor

Finally, restart your PC.

bron:http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=64.0

[Voor 86% gewijzigd door ScSi op 18-02-2010 16:16]

• Andre12345
Kijk even in de instelling. Hier staat als het goed is een optie om de slideshow aan of uit te zetten.

Een beschrijving hoe dit werkt staat in de tips sectie van het mede8er forum:
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=717.0

Anoniem: 346053

Hallo lui!

Ik heb deze net gekocht en zit een beetje op het forum te lezen maar vraag me nu toch iets af.

Kan ik de schijf die in de mede8er zit ook als NAS schijf aanzetten en is deze benaderbaar vanaf meerdere PC's om zo files er op te kunnen zetten? (en er af te kunnen halen) of werkt deze oplossing eigenlijk niet als een "echte" NAS schijf??

Tnx alvast! _/-\o_

Homer

• __martijn__
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04-2010
Anoniem: 346053 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:25:
Hallo lui!

Ik heb deze net gekocht en zit een beetje op het forum te lezen maar vraag me nu toch iets af.

Kan ik de schijf die in de mede8er zit ook als NAS schijf aanzetten en is deze benaderbaar vanaf meerdere PC's om zo files er op te kunnen zetten? (en er af te kunnen halen) of werkt deze oplossing eigenlijk niet als een "echte" NAS schijf??

Tnx alvast! _/-\o_

Homer
Op Pagina 10 van de handleiding staat het antwoord op je vraag:

HOME NETWORK SAMBA SERVER
The Mede8er has NAS (Network Attached Storage) functionality built in. And although it is limited in transfer
speed compared to standalone NAS servers it performs very well if speed is not your major requirement.
You can also use the MED500X as a Media Server and stream content to other Mede8er’s on your home
network.

Ja dus...

Tnx voor de reactie, jammer idd dat de snelheid laag is dat maakt bestanden oversturen langzaam.

Iemand een idee welke snelheid dit gaat zijn?

Anoniem: 346053 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:17:
Tnx voor de reactie, jammer idd dat de snelheid laag is dat maakt bestanden oversturen langzaam.

Iemand een idee welke snelheid dit gaat zijn?
Mijn snelheden met Firmware versie 2.0.2
Via een lan kabel: gemiddeld 5MB/s
Via een wifi verbinding: 2.8 - 3MB/s (flink afhankelijk van je Wifi setup echter)

Betekent via Lan zo'n 12-15 minuten voor een normale DVD van 4.3GB.
Ik ben niet ontevreden....

dat is een heel stuk langzamer dan echte NAS schijf

Het danook een Media Player, met een "basis" Nas funktie. Geen volwaardige NAS dus ;) .
Voor de juiste verwachting een stukje uit de manual:
The Mede8er has NAS (Network Attached Storage) functionality built in. And although it is limited in transfer
speed compared to standalone NAS servers it performs very well if speed is not your major requirement.
You can also use the MED500X as a Media Server and stream content to other Mede8er’s on your home
network.

• __martijn__
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04-2010
Anoniem: 340101 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Mijn snelheden met Firmware versie 2.0.2
Via een lan kabel: gemiddeld 5MB/s
Via een wifi verbinding: 2.8 - 3MB/s (flink afhankelijk van je Wifi setup echter)
ik heb afgelopen weekend mijn WIFI-dongle getest.
In eerste instantie was de ontvangst zo slecht dat ik geeneens kon streamen.
Toen het access-point wat hoger neergezet, dat scheelde al een hoop.

Of ik de Wifi-dongle in in de USB-verlenger stop of rechtstreeks in het apparaat maakt bij mij niets uit.

Ik haal nu 16Mbit/s met WPA-2.

Rocco, wat voor instelling gebruik jij en welke 802.11 standaard gebruik je?

__martijn__ schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:17:
[...]

ik heb afgelopen weekend mijn WIFI-dongle getest.
In eerste instantie was de ontvangst zo slecht dat ik geeneens kon streamen.
Toen het access-point wat hoger neergezet, dat scheelde al een hoop.

Of ik de Wifi-dongle in in de USB-verlenger stop of rechtstreeks in het apparaat maakt bij mij niets uit.

Ik haal nu 16Mbit/s met WPA-2.

Rocco, wat voor instelling gebruik jij en welke 802.11 standaard gebruik je?
Ik gebruik een Netgear WNDR3700 met een originele Mede8er dongle.
Met usb extension adaptor in de onderste USB poort van de mede8er.
De WNDR3700 is een dualband router.
Ik gebruik de volgende instellingen:
- kanaal: automatisch (staat nu op kanaal 2)
- modus: maximaal 130Mbps WLAN b/g/n 2.4Ghz
- WPA2-PSK (AES)

Mijn PC is via lan kabel gekoppeld aan de router (via Gbit).
Daarnaast op de netwerk kaart QoS packet planner uitgeschakeld.

En gebruik TeraCopy als file copy manager.

Hoop dat je wat aan deze input hebt.

groet,
Rocco

Anoniem: 345040

Anoniem: 340101 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:05:
...
Kan het niet dat je, als dit gebeurd, niet tegelijk je PC flink belast of het netwerk met downloaden van torrents of iets dergelijks? Dat zou een drop kunnen verklaren.
Je zou een steady netwerk performance snelheid moeten zien.
...
PC was niet zoveel andere dingen aan het doen op het netwerk. Ik ben er inmiddels achter dat als je een film aan het afspelen bent op de Mede8er, dat dramatische gevolgen heeft voor de netwerkperformance. Lijkt me een gevolg van de beperkte processorcapaciteit; de HDD moet dat makkelijk aankunnen.

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 15:15
I'm transfering 15 GB's of data with FTP with an average of 32 MB/s

midego schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 01:17:
I'm transfering 15 GB's of data with FTP with an average of 32 MB/s
Ik denk dat je ergens een komma vergeten bent in de 32MB/s ;)

• rogergorissen
  • Laatst online: 07-04 12:00
Ik heb vorige week een Mede8er gekocht met een harddisk van 1,5TB en een wifi-adapter.

Draadloos streamen van SD-materiaal gaat prima (DVD-materiaal, zoals VIDEO-TS-map, ISO-file) via een g-netwerk. NAS-staat op zolder. Geen hiks, stotteren, etc.

HD-materiaal (mkv-file) stotterde, heb ik draadloos gekopieerd naar de interne HD-van de Mede8er. Daarna ging afspelen prima.

Speelt tot nu toe alles wat ik hem aanbood.

Wat niet goed werkt is het laten zien van de about.jpg bestanden van Tvixie. Hij laat meestal de folder.jpg's zien. Dat is dan ook het enige.

Nieuwe firmware erop gezet, fluitje van een cent.

Slideshow van foto's bekijken gaat goed, muziekje eronder, geen probleem.

Tuurlijk heb ik al dingen die ik graag anders zou willen zien:
- bladeren door films, foto's en liedjes moet veel makkelijker kunnen;
- zoeken van liedjes moet beter kunnen
- shuffelen van liedjes vind ik niet;
- zoeken van internetradio werkt niet
- shortcut naar mijn netwerkschijf is omslachtig, vergt teveel handelingen om op de plaats van bestemming te komen.
- snel vooruit spoelen van mkv's gaat maar tot 4x, sneller niet
- goto-functie werkt niet of niet altijd

Wie weet wat een volgende firmware brengt...

De Mede8er doet wat hij moet doen: afspelen van films van verschillende formaten en dat doet hij goed.

Binnenkort meer.

Groet,

Roger

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:21

hbokh

Unox: the worst OS!

Waarom zou er trouwens http://<IP-adres Mede8er>/cgi-bin/webtorrent.cgi in de firmware (v2.0.2) zitten? :?
't Zit wel in meer Realtek-player, meen ik te zien...

This is my sick nature.

hbokh schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:22:
Waarom zou er trouwens http://<IP-adres Mede8er>/cgi-bin/webtorrent.cgi in de firmware (v2.0.2) zitten? :?
't Zit wel in meer Realtek-player, meen ik te zien...
Dit komt waarschijnlijk uit de standaard Realtek SDK. Geen mogelijkheden op dit moment om hier gebruik van te maken en zover ik heb gelezen op het Mede8er forum geen plannen om iets te gaan doen met torrent ondersteuning op de mede8er.

AC Ryan gebruikt die mogelijkheid wel, maar geeft nogal wat problemen bij diverse gebruikers.
Zal een van de redenen zijn waarom mede8er het niet gebruikt.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 08-03-2010 14:47]

Anoniem: 187292

Ik heb net de mede8er (zonder harddisk), gekocht en wil graag iso's kunnen afspelen. Ik las dat ik hiervoor de mede8er moet updaten met firmware.

De firmware heb ik gedownload. Ik kan de mede8er alleen niet aansluiten op netwerk omdat ik geen wifidongle heb of met utp kan aansluiten op een router, ik kan hem dus alleen rechtstreeks met bijgeleverde kabel op mijn pc aansluiten wat dus weer niet werkt.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de firmware er dan op krijg, op het forum van mede8er kom ik er niet uit want daar hebben ze het over nas en samba, zullen wel computertermen zijn maar het kunnen ook rappers zijn.

• NorthernLight
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 15:41
Anoniem: 187292 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:46:
Ik heb net de mede8er (zonder harddisk), gekocht en wil graag iso's kunnen afspelen. Ik las dat ik hiervoor de mede8er moet updaten met firmware.

De firmware heb ik gedownload. Ik kan de mede8er alleen niet aansluiten op netwerk omdat ik geen wifidongle heb of met utp kan aansluiten op een router, ik kan hem dus alleen rechtstreeks met bijgeleverde kabel op mijn pc aansluiten wat dus weer niet werkt.
...
Kwestie van de firmware op een USB stick zetten en die in je Mede8er prikken! :)

NorthernLight schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:44:
[...]

Kwestie van de firmware op een USB stick zetten en die in je Mede8er prikken! :)
Wel eerst de rar file uitpakken of de zip file (afhankelijk of je de zip of rar file download op het forum).
En de img file in de root van je usb stick zetten.
Mede8er uitzetten, usb stick erin, powerknop 10 sec vasthouden om weer aan te zetten en loslaten.
Hij zal gaan updaten.

Lees de release notes die bij de firmware zitten, daarin staat hoe eea uitgevoerd moet worden.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 09-03-2010 22:08]

Anoniem: 187292

Wow dat ging echt makkelijk, bedankt!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Zo, ben inmiddels ook in het bezit van een mede8er!
Bevalt tot op heden redelijk goed. Eerst was problemen met WMVHD files (die ik oorspronkelijk voor de xbox gedownload had) de mede8er ziet de files alleen via upnp, niet als je die network er naar toe gaat.. en de kwaliteit van het afspelen van deze files is dramatisch. Daarna even wat andere files gedownload, mpg, avi, mkv dit geeft super beeld.
Wat me echter opvalt is dat met de optie 1080p 24hz aan zowat alle 1080p materiaal op 24hz wordt afgespeeld. Zijn MKV's van lost bijv 1080p24?

• staafmixer
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 10:31
Weet iemand of je de screensaver kan aanpassen? Als ik muziek speel krijg ik alleen een bewegend logo te zien.
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee