Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101

Nee, niet met de originele firmware.
Maar op het mede8er forum is er een modded firmware versie waarmee je wel allerlei zaken kan aanpassen.
Het logo kan je daarmee ook veranderen in een ander plaatje.

Je kan wel een slide show spelen met daarbij muziek, wellicht zoek je zoiets, zie:
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=717.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nachtapotheker schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:46:
Zo, ben inmiddels ook in het bezit van een mede8er!
Bevalt tot op heden redelijk goed. Eerst was problemen met WMVHD files (die ik oorspronkelijk voor de xbox gedownload had) de mede8er ziet de files alleen via upnp, niet als je die network er naar toe gaat.. en de kwaliteit van het afspelen van deze files is dramatisch. Daarna even wat andere files gedownload, mpg, avi, mkv dit geeft super beeld.
Wat me echter opvalt is dat met de optie 1080p 24hz aan zowat alle 1080p materiaal op 24hz wordt afgespeeld. Zijn MKV's van lost bijv 1080p24?
Hij zou alleen 24hz mode moeten pakken wanneer het echt 24hz is. 24hz mode aan is eigenlijk 24hz mode auto.

Je kan met media info tool checken wat de frame rate is van een media file.
http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352204

Ik wil graag uitzendinggemist kijken via de mede8er. Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14
V3 Beta is uit voor closed beta testing, hier alvast een voorsmaakje :)

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/368/mede8erv3gui.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 06:55
Ik wil de mede8er (tijdelijk) draadloos gebruiken, mijn router ondersteund echter geen N.. Mijn PC heeft wel een N kaartje. Maakt de mede8er direct contact met de PC of eerst via de Router om in het netwerk te komen waarin de PC zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is beide mogelijk, alleen als je geen router gebruikt, maar direct connect, moet je een vast ip adres instellen op de mede8er en op je wifi kaart in je pc. En hetzelfde subnet mask.
Dus bijvoorbeeld: 192.168.0.10 en 192.168.0.11 met subnetmask 255.255.255.0
Ip adressen moeten uniek zijn en slechts eenmaal in je netwerk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357573

hallo allemaal sinds vandaag ben ook ik in het bezit van de med500x 2 tb
na wat gehannes en zoekwerk op het internet heb ik hm zover gekregen dat i nu doet wat ze beloven
en ik moet zeggen prima apperaat. Mn draadloze router staat er boven op en daar dus ingeplugd.
Vanavond een DVD gestreamd vanaf mn laptop en ben zeer tevreden over de kwaliteit.
Een NZB plugin die mis ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238155

Werkt TVXIE echt goed op de medi8er?
ik vind dat belangrijk, omdat dat makkelijk lijkt om een keuze te maken uit een filmarchief van +/- 2 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FW versie 2.1.0 is als "tussen versie" gereleased als voorloper voor de 3.0 versie.

Mede8er Change Log V2.1.0 -- 4 March 2010

1. Fixed NTFS driver problems
2. Fixed HDD Format issue
3. Fixed streaming/USB issues when no HDD installed in Mede8er
4. DNR (Digital Noise Reduction) default setting changed to OFF

Known Issues
1. Front LED does not light on standby
2. Screen Size adjust numerical display shows 1280 x 720 even on a 1920 x 1080 display
3. Format menu shows HDD1 and HDD2, while it should only show HDD1
4. When using a NTFS-only formatted internal disk (not formatted from mede8er menu), SAMBA needs some buffering between file copies that show up as a pause between the copies. There is also an approximate 1 minute pause before transfer begins.
5. DVD menu misaligned when DVD has 16:9 menu

Te downloaden in de Downloads sectie van het mede8er forum: http://www.mede8erforum.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238155 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:54:
Werkt TVXIE echt goed op de medi8er?
ik vind dat belangrijk, omdat dat makkelijk lijkt om een keuze te maken uit een filmarchief van +/- 2 TB
De laatste versie van TViXiE heeft ondersteuning voor de Mede8er. Werkt goed.
Een alternatief is YAMJ en de tool YAMJ to Mede8er, te vinden op het Mede8er Forum in de software download section.

Persoonlijk vind ik deze tool beter dan TViXiE omdat het nagenoeg volledig automatisch de film beschrijvingen genereerd en je deze met YAMJ to Mede8er automatisch naar je Mede8er kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en werkt die yamj dan ook goed ?
is de snelheid van de opbouw van de beeldjes op het scherm een beetje fatsoenlijk ?
of oneindig traag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238155 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:54:
en werkt die yamj dan ook goed ?
is de snelheid van de opbouw van de beeldjes op het scherm een beetje fatsoenlijk ?
of oneindig traag ?
Voor de duidelijkheid: YAMJ wordt niet op de mede8er geinstalleerd, maar op je PC. Met YAMJ bouw je automatisch een movie database op, waarna je met YAMJ to Mede8er de YAMJ filmbeschrijvingen omzet in een about.jpg picture per film. Deze about.jpg kan je dan op je mede8er zien in het preview venster als je over de folder heen gaat met de cursor. Als je dan op de slow toetst drukt op de afstandsbediening, wordt ingezoomed op de filmbeschrijving.
Op het mede8er forum is een complete bundle te downloaden, inclusief een installatie beschrijving in de Software Download sectie.

Lees eens door deze post heen, daar kan je alles hierover terugvinden:
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=1128.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim_koot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06-2022
Goedemorgen of middag
Kan iemand mij vertellen of hij ook dezelfde ervaring als ik heb het apparaat blijft regelmatig hangen bij diversen formaten films.ik heb de uitvoering met de 1,5 tb
heb ook al de nieuwste filmware jan 2010 er op gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09

Lightah

Strikes Again

Ik heb de Med8er onlangs aangeschaft en het werkt allemaal soepel.

Enkel loop ik af en toe tegen het probleem aan dat hij bepaalde mkv's als invalid file bestempeld.
Bijvoorbeeld de ene aflevering van een serie werkt vlekkeloos en de volgende markeert hij als invalid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan vermijden/oplossen?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wim_koot schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:29:
Goedemorgen of middag
Kan iemand mij vertellen of hij ook dezelfde ervaring als ik heb het apparaat blijft regelmatig hangen bij diversen formaten films.ik heb de uitvoering met de 1,5 tb
heb ook al de nieuwste filmware jan 2010 er op gezet
Kan verschillende oorzaken hebben:
- kan aan instellingen liggen, gebruik een fixed HDMI instelling, zo hoog mogelijk, geen HDMI auto
- zorg dat je je interne disk formatteerd vanuit het mede8er menu (als je die hebt)
- installeer de laatse firmware Mede8er Change Log V2.1.0 -- 4 March 2010
- als het gebeurd bij het streamen van films vanaf een pc, gebruik een kabel en geen wifi voor HD films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lightah schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:28:
Ik heb de Med8er onlangs aangeschaft en het werkt allemaal soepel.

Enkel loop ik af en toe tegen het probleem aan dat hij bepaalde mkv's als invalid file bestempeld.
Bijvoorbeeld de ene aflevering van een serie werkt vlekkeloos en de volgende markeert hij als invalid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan vermijden/oplossen?
Dit ligt waarschijnlijk aan de rips die je download... Kijk met media info (google hierop) naar het formaat van de files die het wel goed doen en diegene die het niet goed doen. Waarschijnlijk zit er een verschil in de codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

De media info die eruit komt is exact hetzelfde. Bij files van dezelfde releasers verschilt het per bestand of het werkt of niet.

Met mkvtoolnix heb ik niet werkende mkv's opnieuw gemuxt en daarna werken ze opeens wel. Het lijkt wel of de container dan niet meer goed is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij zoveel verschillende releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre12345
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Hoe kopieer je de bestanden naar de interne hdd? Het kan ook zijn dat ze niet goed gekopieerd worden. Zijn deze bestanden wel goed af te spelen met de pc? Controleer de hdd voor de zekerheid eens via USB op fouten (foutcontrole of chkdsk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lightah schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:27:
De media info die eruit komt is exact hetzelfde. Bij files van dezelfde releasers verschilt het per bestand of het werkt of niet.

Met mkvtoolnix heb ik niet werkende mkv's opnieuw gemuxt en daarna werken ze opeens wel. Het lijkt wel of de container dan niet meer goed is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij zoveel verschillende releases.
als opnieuw muxen resulteert in wel afspeelbare films is dat een bevestiging dat er iets mis is gegaan bij de source aanmaak. of bij het kopieren ervan naar de disk (zie de opm van andre). Heb je al gechecked of de niet werkende van dezelfde maker afkomen....?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 06-05-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Op de pc spelen ze probleemloos af.

De mede8er laat ik ze via het netwerk spelen van dezelfde drive (dus hetzelfde bestand).

De fout controle geeft niets van belang aan.

Bijvoorbeeld van een bepaalde serie doen afleveringen 1, 4, 6 en 8 het wel en de andere niet. Ze komen van dezelfde releasers met hebben dezelfde mediainfo. Daar kan ik geen verband in ontdekken, het is niet dat de niet werkende bestanden van dezelfde releasers komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lightah op 06-05-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al geprobeerd om deze films vanaf USB stick af te spelen op je mede8er?
Spelen ze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpoll
  • Laatst online: 16:26
Hey ik heb dit apparaat sinds vanmiddag en speel al mijn films gewoon af, alleen kan ik mijn ondertiteling niet vinden, die ik gewoon in dezelfde map en dezelfde naam heb gegeven als de films. de ondertitelingen zijn allemaal .srt
misschien iemand die dit oplossen kan?

mvg, Henkp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mede8ter werkt goed met YAMJ !
t'zou wel mooier zijn als de moviejukebox werkt om alle folders op het scherm te tonen om
van daaruit een film te selecteren en te starten...

Zou men daaraan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkpoll schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:53:
Hey ik heb dit apparaat sinds vanmiddag en speel al mijn films gewoon af, alleen kan ik mijn ondertiteling niet vinden, die ik gewoon in dezelfde map en dezelfde naam heb gegeven als de films. de ondertitelingen zijn allemaal .srt
misschien iemand die dit oplossen kan?

mvg, Henkp
Zorg dat je op firmware 1.2.2a of hoger draait. In voorgaande versies zitten bugs met ondertitels.
Installleer 2.1.0 als het even kan (de laatste versie, lees de bijgaande release notes goed).

Daarnaast de volgende tips:
- film en .srt file moeten in dezelfe folder staan.
- naam voor de extensie moet exact hetzelfde zijn (inclusief hoofdletters indien gebruikt), dus bv. film.avi moet een film.srt file hebben in dezelfde folder
- zet ondertitels aan in de setup (pas beschikbaar in versie 2.0 en hoger als ik me niet vergis).
- als de film draait, druk op de subtitle knop rechtsonder op je afstandsbediening. In het menu dat nu opent kan je met pijl omhoog/omlaag de ondertitel aan/uit/kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpoll
  • Laatst online: 16:26
Anoniem: 340101 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:33:
[...]

Zorg dat je op firmware 1.2.2a of hoger draait. In voorgaande versies zitten bugs met ondertitels.
Installleer 2.1.0 als het even kan (de laatste versie, lees de bijgaande release notes goed).

Daarnaast de volgende tips:
- film en .srt file moeten in dezelfe folder staan.
- naam voor de extensie moet exact hetzelfde zijn (inclusief hoofdletters indien gebruikt), dus bv. film.avi moet een film.srt file hebben in dezelfde folder
- zet ondertitels aan in de setup (pas beschikbaar in versie 2.0 en hoger als ik me niet vergis).
- als de film draait, druk op de subtitle knop rechtsonder op je afstandsbediening. In het menu dat nu opent kan je met pijl omhoog/omlaag de ondertitel aan/uit/kiezen
bedankt dan lag het dus aan de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359364

Hallo,
Sinds vorige week ben ik ook een trotse bezitter van een mede8er 500X met de de laatste software V2.1.0.
Alles werkt perfect. Alleen kan ik hem niet op mijn netwerk krijgen. Ik hem een andere mediaspeler en die zie ik in windows 7. Met andere apparten heb ik ook geen probleem, maar de mede8er wordt niet herkend.
Als ik bij de instellingen bekabeld lan van de mede8er DHCP IP (auto) selecteer. Dan geeft hij bij confirm option DHCP niet gereed!
Ik heb mijn router benaderd en daar staat DHCP gewoon op enabled.
Weet iemand wat er hier fout gaat?
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Problemen met het instellen van bepaalde netwerk configuraties....

m.b.t:
1) Het instellen van de WORKGROUP.
2) Het instellen van background muziek.
3) Eventueel het instellen van default directories voor Muziek, Images, Movies etc i.p.v. de root map voor alle 4 de TABs.

Heb het topic even doorgebladerd & gekeken op de officiele site/forum en heb niet echt een oplossing kunnen vinden.

Zijn er meer gebruikers die tegen deze problemen oplopen?
Is het bijvoorbeeld mogelijk de Mede8er aan te roepen via Telnet of SSH?

FYI

URL: http://www.mede8erforum.c...ic=1424.msg12513#msg12513

My findings due the WORKGROUP issue.
Uhm, it seems when i put it on DHCP it works (kinda).

Fixed IP:
IP: 172.16.1.110 /24
Subnet: 255.255.255.0
GW: 172.16.1.254
DNS: 208.67.222.222 (External)

When i network browse to the IP, its extremly slow but it works (example: \\172.16.1.110).
When i network browse to the NETBIOS name, it doesnt work (example: \\Mede8er\)

DHCP assign:
IP: 172.16.100.107 /24
Subnet: 255.255.255.0 (Does not show)
GW: 172.16.1.254 (Does not show)
DNS: 208.67.222.222 (External)

When i network browse to the IP, it still extremly slow but it works (example: \\172.16.1.110).
When i network browse to the NETBIOS name, it seems to work fine.

So, apparently it does assign a workgroup and stuff when its putted on DHCP.
I cant confirm this, since the System Setup menu does not display this data (only the IP).
I host my own Linux DHCP and it gives out 172.16.roomnummer.x for known MAC adresses and gives out 172.16.100.1xx for unknown MAC.
My mede8er is not know yet, so it apply's the last option, 172.16.100.107 inc sunet, gw, dns suffix etc.

My Question:
Isn't it possible 2 connect to the box by Console (Telnet or SSH)?
So we can edit the smb.conf or other system files like network, ifcfg.eth0, etc.
If im correct, editing the /etc/samba/smb.conf file with the line #Workgroup = THENET (Instead of empty or WORKGROUP) will do the Job.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359364 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:42:
Hallo,
Sinds vorige week ben ik ook een trotse bezitter van een mede8er 500X met de de laatste software V2.1.0.
Alles werkt perfect. Alleen kan ik hem niet op mijn netwerk krijgen. Ik hem een andere mediaspeler en die zie ik in windows 7. Met andere apparten heb ik ook geen probleem, maar de mede8er wordt niet herkend.
Als ik bij de instellingen bekabeld lan van de mede8er DHCP IP (auto) selecteer. Dan geeft hij bij confirm option DHCP niet gereed!
Ik heb mijn router benaderd en daar staat DHCP gewoon op enabled.
Weet iemand wat er hier fout gaat?
Bedankt alvast
Heb je deze post al doorgelezen:
http://www.mede8erforum.c...pic=596.msg11818#msg11818

Maar er lijkt bij jou wat fout the gaan op DHCP. Heb je al geprobeerd om handmatig een IP nummer in te stellen? Zit je mede8er rechtstreeks aangesloten via een kabel op je router of zit er nog wat tussen (een switch of hub)? Wellicht blocked dat wat? Het zou gewoon moeten werken als DHCP op je router aan staat. Heb je al geprobeerd om je router een cold start te geven (stekker eruit en weer opnieuw opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357573

hallo ik had ook problemen met internet en netwerk herkening
ik heb mn mede8er aan gesloten op een draadloze router, en ik kreeg dus geen internet of netwerk.
heb mn internet aansluiting toen rechtstreeks op de mede8er aangesloten en geprobeerd of internet radio werkte en die deed het toen
hierna de router er weer tussen gezet en de mede8er bleef het doen ook op mijn netwerk
mijn dhcp wordt nog steeds niet herkent maar alles doet ut en verder heb ik ook niks ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-02 12:21
Hallo,

Na een periode van ergernis (dan werkt het wel goed, dan weer niet) |:( , van het streamen van media van PC naar PS3, ben ik opzoek naar een HD media-speler.

De Mede8er MED500X is een mooi apparaat en staat op mijn lijst. Maar ook de Eminent 7080 ziet er interessant uit.

Iemand hier die ook voor zo'n keuze heeft gestaan, of enige ervaring heeft van de Eminent 7080?

Voordelen, Nadelen, Verschillen?

Grtz,

Waaghals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waaghals schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:43:
Hallo,

Na een periode van ergernis (dan werkt het wel goed, dan weer niet) |:( , van het streamen van media van PC naar PS3, ben ik opzoek naar een HD media-speler.

De Mede8er MED500X is een mooi apparaat en staat op mijn lijst. Maar ook de Eminent 7080 ziet er interessant uit.

Iemand hier die ook voor zo'n keuze heeft gestaan, of enige ervaring heeft van de Eminent 7080?

Grtz,

Waaghals
Het belangrijkste is goede (firmware) support bij een speler, naast de specs natuurlijk.
Eminent heeft hier niet zo'n goede reputatie... Mede8er heeft hier een veel betere reputatie.

Lees eens op het MPC forum, bijvoorbeeld http://www.mpcclub.com/fo...light=Eminent+7080&page=2
Dit forum is HET forum voor een onafhankelijk mediaplayer vergelijk....

Most recommended by MPC on brand/features/price:
01 - PCH A-200
02 - Mede8er MedX500
03 - HDI BD Prime 3.0 (Hybrid)
04 - PCH C-200 (Hybrid)
05 - TviX N1 (No internal HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359364

Heren bedankt voor de snelle reacties,

Ik jullie suggesties geprobeerd, helaas geen succes.
De mede8er herkend een verkregen IP adres via de DCHP, daarna even de router benaderd en daar zie ik ook het IP adres staan. Alleen ziet mijn windows 7 de mede8er niet. Ik denk dat het probleem hem zit in windows 7. Alleen ik vind het zo raar dat het netwerk van windows7 andere mediaspelers zoals die van mijn broer wel herkend.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 26-05 19:12
Kan ook de kabel zijn.
Ik heb zelf de AC-Ryan, deze werkt goed bij. Echter wanneer ik deze op een andere kabel (dit is geen topkabel) aansluit, krijg ik wel een IP-adres maar kan geen apparaten in het netwerk bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359790

k heb sinds kort de Mede8er in mijn bezit, na wat instellingen gedaan te hebben wil ik van mijn ext. schijf foto's naar de schijf van de Mede8er kopieren.
Deze map is meer dan 30Gb en had daarbij de ext. schijf gekoppelt aan de Mede8er middels usb, echter via filemanager wijgerde hij de grote map te kopieren.
Een appart bestand lukt wel.

De schijf in de Mede8er is voor gebruik middels de Mede8er geformateerd dus dat kan het niet zijn.

Enig idee waar het probleem in zit?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sander,
Hoe is de externe schijf geformatteerd?
Fat, of Fat32 of NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271609

waaghals schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:43:
Hallo,

Grtz,

Waaghals
Een collega van me heeft de Mede8er Med500x nu een half jaar en is alleen maar vol lof. Na een demonstratie bij hem thuis, heb ik 'm ook aangeschaft en ben er zeer blij mee, ik kan 'm je alleen maar aanraden! :)

De Mede8er werkt perfect met mijn twee aangekoppelde USB 1TB HDD. De netwerkondersteuning hapert bij mij nogal, maar ik ben dit (nog) zelf schuld: Met een ingebouwde HDD bestaat dit probleem niet als mits je hem met het apparaat zelf voor-formateerd (dit is hier al vaker beschreven). Ik ben hier nog niet aan toe gekomen, maar hoop dit deze week nog gefixt te hebben. Met de laatste nieuwe firmware voorzien loopt'ie lekker. Interface van de Mede8er werkt soepel. RC is intuïtief en duidelijk.

Naast de Mede8er was ik - net als jou - ook nog geinteresseerd in de Eminent EM7080 hdMEDIA. De Eminent was duurder: €200,- zonder HDD. Hij ondersteund tot 1,5 TB terwijl de mede8er 2 TB HDD's ondersteund. Beide streamers, dus de Eminent en de Mede8er kunnen 3 HDD's aan. Bij de mede8er komt dat op max 6 TB neer. Bij de eminent dan 4,5 TB.
Ik zelf vind de UserGUI van de Mede8er veel mooier dan die van de Eminent, ik heb ze beiden gezien. De Eminent een ingebouwde Torrent Client, dus kan hij zelfstandig films downloaden. Dit was voor mij niet noodzakelijk. Ik heb ook het idee dat de firmware (dus incl. de UserGUI) van die Mede8er regelmatiger geupdate wordt.

Oh ja, beide streamers, dus de Eminent en Mede8er zijn gebaseerd op een Realtek Chipset/CPU. Volgens mij met een gestripte Linux Distri als OS, waardoor het uitnodigender is voor de hobby-ers onder ons om daar toffe app's voor te ontwikkelen. Hierdoor is er ook meer over terug te vinden op internet, helaas ben ik hier niet zo in thuis. Ondersteunen ook beide interne SATA HDD's.

Daarnaast heb ik ook nog even naar de WD TV Live gekeken. Op zich een prima apparaatje, maar beperkt in zijn weergave en ondersteund geen dvd menu's. Dat was voor mij een must, dus die viel vrij snel af. Is wel de goedkoopste van de drie...

Als je gaat rotzooien met custom app's kan dat wel riskant zijn. Maar je kunt altijd downgraden naar een vroegere frimware en van daaruit een sysrecovey uitvoeren. Met interne HDD is dit wel 'risky-bussiness'.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 271609 op 18-05-2010 14:43 . Reden: tiepvoudtjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 271609 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:41:
[...]

Naast de Mede8er was ik - net als jou - ook nog geinteresseerd in de Eminent EM7080 hdMEDIA. De Eminent was duurder: €200,- zonder HDD.
Zie pricewatch: Eminent EM7080, de eminent kost € 120 excl. hardeschijf. Met ingebouwde 1TB hdd kost hij +/- €200,-. Tevens heeft de eminent een ingebouwde NZB-client waarmee je van nieuwsgroepen kunt downloaden. (voor mij belangrijk).

Zelf heb ik ook een Asus O'play wat eigenlijk alles prima doet. ondersteund ook DVD-menu's etc. kost nog geen € 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05-2020
Hierbij ook een vraag van mijn kant:

Wil of de Eminent EM7080 of deze Mede8er aanschaffen. Mijn situatie is als volgt:

32" sony bravia LCD HD-Ready -
Hypex Ucd eind versterker met Rotel voorversterker in 2.0 met B&W 804+ipod en dock

Wil graag zowel audio als video functionaliteit als vervanging van mijn DVD-Speler. Gebruik nu mijn laptop om (HD)films af te spelen via HDMI uit en voor audio voornamelijk mijn I-pod.
I-pod staat meestal op shuffle en speelt dus willekeurig 1 van de 12000 nummers die erop staan.

Kan de Mede8er ook Shuffle op audio ( MP3 / Flac / Wav ) en kan iemand iets zeggen over de geluidskwaliteit op de analoge aansluiting? Heb geen digitale ingangen dus ben gebonden aan analoog.

Tevens zou ik willen weten waarom er voor de Mede8er is gekozen ipv de Eminent. Ze lijken qua functionaliteit erg op elkaar en ik heb het idee dat de Eminent een goede support krijgt vanuit de leverancier.
Is de Mede8er duidelijker in de menu's of werkt deze sneller?

En kan dit apparaat Torrents en NZB's downloading op een of andere manier of komt dit nog beschikbaar?

Oh en wat ik wil?

Alle soorten mediabestanden afspelen.
RTL uitzending gemist en youtube
goede geluidskwaliteit
vrouwvriendelijk - mijn vriendin moet er ook iets mee kunnen (zonder handleiding)
als externe opslag (soort NAS)

Wie helpt?

[ Voor 15% gewijzigd door hr1985 op 19-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271609

hr1985 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:31:
Hierbij ook een vraag van mijn kant:
(...)

1. Alle soorten mediabestanden afspelen.
2. RTL uitzending gemist en youtube
3. goede geluidskwaliteit
4. vrouwvriendelijk - mijn vriendin moet er ook iets mee kunnen (zonder handleiding)
5. als externe opslag (soort NAS)
1. Ja: Zie de specificaties in de beginpost
2. Nee: Zie de specificaties in de beginpost
3. Ja, probeer dit even na te kijken in enkele reviews;
4. Ja
shaiwa887 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:37:
Werkt hier super, zelfs de vrouw en kids kunnen ermee overweg. (plaatjes bij de mappen ;) )
Heb ook nauwelijks problemen sinds de overgang naar v2 :)
5. Ja
Anoniem: 340101 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:48:
Het danook een Media Player, met een "basis" Nas funktie. Geen volwaardige NAS dus ;) .
Voor de juiste verwachting een stukje uit de manual:
The Mede8er has NAS (Network Attached Storage) functionality built in. And although it is limited in transfer
speed compared to standalone NAS servers it performs very well if speed is not your major requirement.
You can also use the MED500X as a Media Server and stream content to other Mede8er’s on your home network.
Tip: Lees de vorige bladzijden ook even door, eerst even zelf zoeken kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Laatst online: 22:44
Welke firmware heeft het apparaat in die review?
Of ziet het er zo al uit in 2.10?
(Gebruik zelf nog 2.02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

Ik kan het niet vinden tot nu toe , maar lees er misschien steeds overheen.
Kan deze speler ondertiteling aan die ingebakken zit in bluray files?
en dus ook in avchd movies? Is geloof ik m2ts bestanden met in gebakken ondertiteling,die heten geloof ik PSG.
Dus niet losse ondertitels,srt of zo.

Verder zag ik dat hij dvd-menu's volledig weer geeft uit ISO bestanden? Klopt dat?
En dus geen menus van blu ray.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 338032 op 28-05-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Net een bluray film gezien.
Daar zat de ondertiteling in gebakken.
Je kan die met een menu aan/uit zetten.

Zover ik weet (nog) geen menu's met bluray.
Met ISO's en video_ts map wel menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Masterer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01-2021
In het apparaat zit een RJ45 aansluiting om het netwerk aan te sluiten. In de specs staat 10/100. Nu zie ik bij het overzetten van files van de pc naar de Mede8er dat de transfersnelheid rond de 2 a 3 Mbs is. Op die manier duurt het vrij lang voor je een beetje film hebt overgezet. Is deze snelheid normaal op een gigabit netwerk? PC staat op 1gb.

ooooolreididen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Op het forum van Mede8er is daar een topic over.
Ik gebruik zelf Teracopy of Fastcopy om bestanden over te zetten.
Zit dan op 4,5 a 5,5 MB/s , dvd5 via het netwerk duurt dan een minuut of 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

V3 staat online:
Hij staat online v3, check News Article.
En hier de link naar het forum.
Direct download Rar.
Direct download Zip.

Mede8er Change Log V3.0 -- 1 June 2010

1. Added: Updated SDK
2. Added: BDISO and BDMV chapter support (No Menus)
3. Added: Icon based screens -- Menu - Goto - Subtitle
4. Added: Lock feature for Folder / Delete / File Manager/ HDD Format protection (Default password: 0000)
5. Added: Pin Protection on/off setting Setup Menu
6. Added: Folder Protection on/off setting Setup Menu
7. Added: Watched Indicator on/off setting Setup Menu
8. Added: Watched movie status indicator
9. Added: "A-B" button provides about.jpg in-folder zoom functionality (same as "SLOW")
10. Added: Play video directly from in-folder about.jpg preview (press "ENTER" or ">" to play movie)
11. Added: Play video file folder -- Play button
12. Added: Browse cover art "about.jpg" up/down nav
13. Added: Video Screen Transparency -- Setup Menu
14 Added: File or Folder rename -- Pre-populate text window
15 Added: Change System Font -- Automatically picks up font.ttf on boot up.
-- Place font.ttf in folder called "Resource" on HDD or USB or SD Card on root
16 Improved: GUI updated
17. Improved: Media Library Menu now remembers last state when returning
18. Improved: File Manager on-screen prompts
19. Improved: Screen size configuration in Setup menu determines about.jpg display area
20. Improved: Filter about.jpg and folder.jpg under “All” tab
21. Improved: SAMBA stability & performance for streaming & network copy
22. Improved: NAS startup after reboot
23. Improved: Music player
24. Improved: Language issues
25. Improved: Navigation of video files in the Media Library with preview "on"
26. Fixed: "Autoplay" from HDD or USB or SD CARD -- removed stop & start icons during autoplay
27. Fixed: Issues related to no internal HDD / no Mede8er-formatted HDD
28. Fixed: HDD format issues
29. Fixed: Mirrored MP3 tags issue
30. Fixed: DVD eject
31. Changed: In-folder JPG permitted display size increased to 5MB
32. Changed: Plasma Mode now only adjusts GUI transparency and not Screens during Video Play

Known issues:
o Network (SMB) write not available to Non-Mede8er-formatted HDD (NTFS-only) -- Under investigation
o DVD resume on VIDEO_TS structure - Not working -- SDK
o Repeat A-B on BDISO -- SDK
o AAC 6 channel passthrough - only stereo -- SDK related
o Restore from v1.x or v2.x backups -- not restoring all fields correctly
o On certain 16:9 DVD menus - selection highlight is misplaced -- SDK issue
o Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF -- SDK restriction
o Extension .divx unsupported -- SDK - temp fix rename file to .avi
o Resume dialogue DVDISO -- SDK
o Resume play DVD VIDEO_TS -- SDK
o File format: .ogg unsupported -- SDK

Iemand hem al getest??

[ Voor 75% gewijzigd door Rfce op 01-06-2010 17:36 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RothaNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 22:10
Net ff getest, ziet er goed uit. Playback van about.jpg werkt voor films, voor series is t misschien handig om per aflevering about.jpg's te maken.

1 grote MAAR: dat bij mij audio van wmvhd niet meer werkt :(. Groot minpunt voor mij, wss wordt dat nog wel gefixed, maar tot die tijd ben ik misschien verplicht om te zetten naar mkv oid.

Overall redelijk tevreden, nog niet veel mee 'gespeeld' maar dit was mijn eerste conclusie

Edit: naar audio wordt gekeken:
Hi RothaNL

You are correct that AAC audio files are showing " Unknown Audio Format" and it seems like some issue in this build. I have checked the last build that went to the Beta testers and it was working. We will investigate this and fix asap.

Mede8er1
http://www.mede8erforum.c...ic=1454.msg13694#msg13694

[ Voor 32% gewijzigd door RothaNL op 01-06-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Bedankt Rfce voor de uitgebreide informatie. Zo kan ik er een mooie Meuk van bakken. Ik heb zelf geen toegang tot het forum en dan is het lastig om alles te vinden. :)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 21:01

TDB

Drobanir schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:18:
Bedankt Rfce voor de uitgebreide informatie. Zo kan ik er een mooie Meuk van bakken. Ik heb zelf geen toegang tot het forum en dan is het lastig om alles te vinden. :)
Geen toegang tot het forum? Aanmelden duurt 10 seconden.....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

ivm wat problems hebben ze gisterenavond v3.0.2 vrij gegeven, hier de info:
Forum link (reg nodig)
Site news link

Direct download 1 (reg niet nodig)
Direct download 2 (reg niet nodig')
Direct Download 3 (reg niet nodig)

Mede8er Change Log v3.0.2 -- 3 June 2010

1. Fixed: ogg audio support
2. Fixed: wma audio support
3. Fixed: aac audio support
4. Fixed: Dolby Digital Plus support
5. Fixed: AAC 6 channel passthrough
6. Fixed: Audio player song total length time update on next song play
7. Fixed: Enable Folder Protection Setup Menu -- Zoom about.jpg and navigate up/down nav to a protected folder and press Play or Enter. Pin code screen appears and now wait about 30 sec and do not enter pin code. Mede8er bombs
8. Fixed: Pin Protection "on" enter File Manager. Don't input code press, return, go to Setup and switch Pin Protection "off", back to File Manager sometimes Mede8er bombs
9. Fixed: Select Movies Tab, the Folder Play function plays previously played video and not the video within the folder selected
10. Fixed: Media Library -- Press any number and then press Setup button - layer beneath partly shows
11. Fixed: 16 x 10 Screen size save
12. Fixed: .divx video files
13. Fixed: Italtian "Formato HDD" change to "Formattazione HDD"

Known issues:
o Under certain filter conditions, time bar artwork punching through SETUP screen -- Under investigation
o .ogg files sometimes not playing off internal HDD -- Under investigation
o Network (SMB) write not available to Non-Mede8er-formatted HDD (NTFS-only) -- Under investigation
o resume dialogue DVDISO -- SDK
o resume play DVD VIDEO_TS -- SDK

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
DVD resume on VIDEO_TS structure - Not working -- SDK

Hmm, denk dat ik nog maar effe wacht.
Als er hier ergens gebruik van gemaakt wordt is het wel van de resume functie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

misschien hele domme vraag, maar onder known issues staat bv:

betekent dat dat zoiets nooit opgelost zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Anoniem: 338032 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:52:
betekent dat dat zoiets nooit opgelost zal worden?
Ik verwacht inderdaad niet door Mede8er zelf. Dit zal zover ik begrepen heb opgelost moeten worden in de SDK.... daarna kunnen de technici van Mede8er dit in hun rom verwerken.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:35
Heb versie 3.02 geïnstalleerd en niet meteen 3.0 omdat daar o.a. AAC-codec niet was opgenomen en diverse films die ik heb die codec gebruiken. Kijkt toch stuk lastiger zonder geluid :)

Ik moet zeggen dat het het opstarten ten eerste een stuk sneller is. Daarnaast worden nu de about.jpg en folder.jpg "weggefilterd" hetgeen voor mij wat iritattie wegneemt. Het direct kunnen afspelen vanuit de directory en about.jpg werkt prima en scheelt weer handelingen. Erg geinig om nu ook aan te kunnen geven dat je een film reeds bekeken hebt.

Ik ben niet heel erg blij met wat ze gedaan hebben met het invoeren van icoontjes. Bijvoorbeeld als je op directory staat en je kiest "menu" dan kreeg je eerst tekst in beeld met de opties. Dit zijn nu icoontjes geworden. Ook door te drukken op "subtitle" tijdens een film komt balk bovenin voor aanpassen van ondertitel opties. Deze zijn ook vervangen door icoontjes. Aangezien ik nog niet zo lang in bezit ben van Mede8er moest ik weer even nadenken wat de diverse opties inhouden. Eerst stond het er gewoon middels tekst voor en dat is stuk duidelijker.

Maar, overall gezien ben ik er zeer tevreden over en blijft het een schitterend apparaat!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Delirius schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:25:
Ik moet zeggen dat het het opstarten ten eerste een stuk sneller is. Daarnaast worden nu de about.jpg en folder.jpg "weggefilterd" hetgeen voor mij wat iritattie wegneemt. Het direct kunnen afspelen vanuit de directory en about.jpg werkt prima en scheelt weer handelingen. Erg geinig om nu ook aan te kunnen geven dat je een film reeds bekeken hebt.
Inderdaad mooie toevoeging... ik heb hem ook gisteren geinstalleerd direct van 2.x naar 3.0.2. Install ging snel en opstarten gaat sneller dan voorheen.
Enige frustratie tot nu toe is dat resume play niet meer werkt (zo te zien alleen van content uit VIDEO_TS). Hopelijk wordt dit snel gefixed.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik probeer om via telnet handmatig de URL van een internetradiostation te veranderen. Helaas kan ik nu geen radiostation meer zien, ook niet na terugzetten van de firmware. Kan iemand even kijken of er nog radiostations te vinden zijn, zodat ik weet dat ik niet m'n mede8er gesloopt heb?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Heb geen upgrade gedaan, mijn bestaande favorieten doen het nog.
De rest doet het niet op het moment.
Krijg dan de melding "downloaden mislukt"
Gebruik dit bijna nooit dus ik weet niet hoelang dit al zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
ik kreeg het downloaden van radiostations gisteren inderdaad ook niet voor elkaar. firmware 3.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 09:51
De mede8er is nu voor 135,- euro in de aanbieding bij dynabyte :).

Dus voor wie wil.....

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rfce schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:34:
Known issues:
o Resume dialogue DVDISO -- SDK
o Resume play DVD VIDEO_TS -- SDK

Wil dit zeggen dat je een dvd niet kunt pauseren en dan doorspelen, of niet kunt starten op dezelfde plek nadat je iets anders hebt gekeken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
HyperMan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:36:
Ik probeer om via telnet handmatig de URL van een internetradiostation te veranderen. Helaas kan ik nu geen radiostation meer zien, ook niet na terugzetten van de firmware. Kan iemand even kijken of er nog radiostations te vinden zijn, zodat ik weet dat ik niet m'n mede8er gesloopt heb?
Er zijn problemen met het IP van Shoutcast. Klaarblijkelijk is dit IP gewijzigd en zit het hard ingebakken in de firmware en kan dus niet 1-2-3 aangepast worden. Men is bezig om hier oplossing voor te vinden.

Zie deze post voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
leuk_he schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:55:
[...]

Wil dit zeggen dat je een dvd niet kunt pauseren en dan doorspelen, of niet kunt starten op dezelfde plek nadat je iets anders hebt gekeken?
Heeft betrekking op dat je niet later de DVD weer kunt openen en dat hij start op plek waar je laatste keer gestopt bent. Pauzeren en dan play werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20

HenkS

Da_king alias HenkS

SpaceMarine schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:09:
De mede8er is nu voor 135,- euro in de aanbieding bij dynabyte :).

Dus voor wie wil.....
ik zonder hardeschijf he, dus vind het niet echt een aanbieding.
met 500gb schijf heb je hem voor 198,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
HenkS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:52:
[...]

ik zonder hardeschijf he, dus vind het niet echt een aanbieding.
met 500gb schijf heb je hem voor 198,-
Is wel degelijk een aanbieding hoor, is alleen maar net hoe je t bekijkt. Als ik voortborduur op jouw genoemde voorbeeld en koop de Mede8er voor €135,- en leg er deze harddisk in, dan ben ik voor € 202,- klaar... Dan is jouw genoemde Mede8er mét harde schijf ineens weer relatief duur... ;)

edit: getallen optellen blijft lastig.....

[ Voor 5% gewijzigd door Delirius op 10-06-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Delirius schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:53:
[...]

Is wel degelijk een aanbieding hoor, is alleen maar net hoe je t bekijkt. Als ik voortborduur op jouw genoemde voorbeeld en koop de Mede8er voor €135,- en leg er deze harddisk in, dan ben ik voor € 202,- klaar... Dan is jouw genoemde Mede8er mét harde schijf ineens weer relatief duur... ;)

edit: getallen optellen blijft lastig.....
dat klopt :) ik wacht eerst nog eens met aanschaffen tot die ts_video bug eruit is, want als je na een pauze niet verder kunt kijken is toch wel heel vervelend... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
HenkS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:02:
[...]

dat klopt :) ik wacht eerst nog eens met aanschaffen tot die ts_video bug eruit is, want als je na een pauze niet verder kunt kijken is toch wel heel vervelend... :?
Met versie 2.0.2 ben ik erg tevreden en daar werkt het wel btw ;)
Alleen radio gaat dus niet meer werken met deze versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
HenkS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:02:
[...]

Dat ligt eraan. Het is enkel een probleem als je halverwege een dvd het aparaat uit zet of een ander bestand gaat afspelen.

Op pauze zetten, drinken pakken en verder gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Nachtapotheker schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:12:
[...]

Dat ligt eraan. Het is enkel een probleem als je halverwege een dvd het aparaat uit zet of een ander bestand gaat afspelen.

Op pauze zetten, drinken pakken en verder gaat prima :)
OWWWW, aangezien er bij de bug stond 'ts_video' resume issue.... maar dan is het geen probleem, op wat pauzes na kijk ik een film toch altijd af zonder uit te zetten of iets tussendoor te kijken.

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294769

Vraag

Ik heb alles doorgelezen maar zie je bij AVCHD ook de subs, daar kom ik niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Anoniem: 294769 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:18:
Vraag

Ik heb alles doorgelezen maar zie je bij AVCHD ook de subs, daar kom ik niet achter
Dat werkt zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Misschien oud nieuws maar wil t toch ff delen :P

Net eens even zitten stoeien met dit programma en werkt helemaal super! Gewoon vanaf site installeren, waar nodig scripts downloaden en plaatsen in de juiste dir op de PC. Dan je Mede8er opstarten en kiezen als bron voor "UpnP" en in de directory zie je PlayOn staan. Vanaf daar kun je dan streamen vanaf bijv Youtube. Ook Uitzending gemist zit er als script bij. Je kunt (nog) niet zelf video's zoeken maar het principe is geinig en werkt in ieder geval als een tierelier. Beeld is daarnaast ook nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 17:08
hee,

ik heb gister de mede8er zonder harddisk besteld en vandaag binnen gekregen.
ik zit heel de morgen al te stoeien met dat ding maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hem op mijn netwerk te krijgen.
hij vind gewoon helemaal niks. ik heb hem gewoon met utp kabel in me xperiabox gedouwt. na heel de ochtend geworsteld te hebben en zonder resultaat begin ik de hoop een beetje op te geven.
ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
Ik ben ook vrij Atech dus mischien zie ik wat dingen over het hoofd.

alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Wat heb je al geprobeerd en wat werkt er precies niet? Radiostations werken sowieso niet op het moment geloof ik.

Krijgt hij geen IP-adres van de DHCP server? Werkt shares benaderen niet?

Heb je al geprobeerd om em zelf een IP-adres toe te kennen?
Let er op dat je hetzelfde subnet mask neemt als de rest van je netwerk en gebruik een IP in de zelfde range, om te checken wat je hebt: start, uitvoeren, cmd, ipconfig /all

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
En welke firmware heeft jou Mede8er Marijnboon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341688

kan iemand mij een uitleggen hoe ik de firmware moet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Anoniem: 341688 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:29:
kan iemand mij een uitleggen hoe ik de firmware moet updaten?
Versie 3.0.4 is online en lost o.a. het Shoutcast-probleem op zodat internetradio weer werkt! Updaten gaat door bestand te downloaden, uit te pakken, en op root van je usb-stick te zetten. Stick in Mede8er stoppen, dan power-kabel uit Mede8er trekken en weer terugstoppen. Vervolgens 10 seconden de powerknop op het apparaat zelf ingedrukt houden en er komt een voortgangsbalk in beeld op je tv. Na succesvolle update even uitzetten, power kabel er ff uit en weer inpluggen en gaan met die banaan!!

Mede8er Change Log v3.0.4 -- 14 June 2010

14 June 2010 RTD1073-128M-HMC-M03I-20100613-v7.0.7.r4282.QA20100402_SANJIA_ENGLISH_RC18

1. Fixed: Internet Radio. Station list limited by Shoutcast - Require to Use Search for more stations
Do not use “System Restore” feature from a previous Mede8er firmware version
2. Audio info and other info screens changed to larger info screen
3. Russian text Media Library1 for "Hard drive" changed to "Жесткий диск".
4. Improved navigation (smoother) on folders with images inside
5. Fixed: "Pin Protection “"on"" setup Menu -- then go to ""Home Page ""
- select “"File Manager""
- enter “"File Manager""
- exit “"file manager"" with ""return key""
- press ""home key"" ---> mede8er asks you the PSW
6. Fixed: "Folder Protection" set to "on" -- Now must enter pin code to protect folder
7. Fixed: "Folder Protection" "on" Setup menu.
File manager copy to protected folder-- Now does not ask for a pin code when selecting a protected folder
8. Fixed: Music Player cut on some TV's -- Moved up 10 pix
9. Fixed: Cyclic only in one direction -- zOOM about.jpg and now can cycle down or up
10. Updated Internet Time GMT names
GMT + 12 New Zealand (Wellington dst)
GMT + 6 Bangladesh
GMT + 4 Dubai
GMT + 3 Kuwait
GMT +1 Netherlands
GMT -1 Cape Verde (Praia)
GMT -2 Brazil
GMT -3 Argentina (Buenos Aires)
GMT -4 Chile (Santiago dst)
GMT -5 New York
GMT -8 California

Known issues:
o 6 June 2010 - Very high bit rate 29fps BDISO (+- 40GB+) have stuttering and audio loss - Workaround --
to revert to V2.0.2 or extract your BDISO files to BDMV Folder structure with a program such as ISOBUSTER.
If you are using a program like AnyDVD we suggest you save as BDMV and not a ISO
o Under certain filter conditions, time bar artwork punching through SETUP screen -- Under investigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de versie zonder HD.
Kan ik een externe HD zonder voeding gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341688

ik heb hem geupdate en alle kleine probleempjes die ik had zijn nu opgelost
thnx daarvoor Delirius

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 341688 op 16-06-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 3.02 erop gezet.
Krijg update ok
Dan blauwscherm,stroom eraf,ook dat helpt niet.

Wat nu?
Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Falko,

Je video resolutie staat waarschijnlijk op een mode die je TV niet ondersteund.
Druk op de TV Sys knop op je afstandsbediening. Wacht 10 sec.
Indien nog geen beeld, herhaal dit totdat je beeld krijgt.

Ga nadat je beeld hebt naar het video setup menu en zet de instelling op een vaste resolution die je TV ondersteund, zo hoog mogelijk. Gebruik geen HDMI Auto.

En update meteen naar 3.0.4.......

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 16-06-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362229

hoi jongens, ik heb een probleempje de mede8er ziet al m`n schijfen wel maar als ik erop wil komen dan vraagt hij om een netwerk-id en een paswoord maar dat heb ik helemaal niet ingesteld, dus ik laat de velden blanco en druk op ok en dan geeft hij : logon mislukt, ik heb vanalles geprobeert maar het lukt maar niet..iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de hulp.
Is gelukt
Anoniem: 340101 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:53:
Hallo Falko,

Je video resolutie staat waarschijnlijk op een mode die je TV niet ondersteund.
Druk op de TV Sys knop op je afstandsbediening. Wacht 10 sec.
Indien nog geen beeld, herhaal dit totdat je beeld krijgt.

Ga nadat je beeld hebt naar het video setup menu en zet de instelling op een vaste resolution die je TV ondersteund, zo hoog mogelijk. Gebruik geen HDMI Auto.

En update meteen naar 3.0.4.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog meer mensen met problemen van niet meer doorstarten na update 3.02

Hij start niet meer op en met de ab niet meer te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362229 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:07:
hoi jongens, ik heb een probleempje de mede8er ziet al m`n schijfen wel maar als ik erop wil komen dan vraagt hij om een netwerk-id en een paswoord maar dat heb ik helemaal niet ingesteld, dus ik laat de velden blanco en druk op ok en dan geeft hij : logon mislukt, ik heb vanalles geprobeert maar het lukt maar niet..iemand een idee?
Lees eens op het mede8er forum the Mede8er Beginners Guide.
Je moet filesharing correct configureren op je PC anders krijg je geen acces op de folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294769 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:13:
Nog meer mensen met problemen van niet meer doorstarten na update 3.02

Hij start niet meer op en met de ab niet meer te benaderen.
Wat zie je precies, blijft hij hangen in het mede8er logo?
Dan is je firmware op je usb stick waarschijnlijk corrupt.
Stick formatteren en firmware opnieuw downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb van morgen de speler terug gebracht naar de mediamarkt.
Ik heb een gebruikte gekregenen[ stuk],deze is terug en een nieuwe gekregen deze keer met zegel.
Morgen maar eens uitpakkken en proberen
Anoniem: 340101 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:18:
[...]

Wat zie je precies, blijft hij hangen in het mede8er logo?
Dan is je firmware op je usb stick waarschijnlijk corrupt.
Stick formatteren en firmware opnieuw downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn nieuwe app is met versie 2.02.kan ik nu gewoon de 3.04 versie erop zetten of moet ik eerst naar de 3.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294769 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:36:
Mijn nieuwe app is met versie 2.02.kan ik nu gewoon de 3.04 versie erop zetten of moet ik eerst naar de 3.02
Je zou gewoon meteen naar 3.0.4 moeten kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga het proberen dank je
Anoniem: 340101 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:54:
[...]

Je zou gewoon meteen naar 3.0.4 moeten kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En? Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275003

Beste mede8ers eigenaren,

Ik heb sinds vorige week ook deze media player met 1gb interne hdd gekocht.
Alles werkt perfect. Ik ben alleen niet tevreden over de beeldkwaliteit van HD beelden.

Als ik bestanden afspeel die op de interne hdd staan, worden deze niet vloeiend weergegeven.
Langzaam bewegende beelden zijn prima, maar als er ook maar een beetje snelheid bij komt kijken gaan contrasterende vlakken in elkaar overlopen. Dit is bij 1080P het het best zichtbaar. 720P is nog wel aardig te doen.

Ik speel voornamelijk MKV bestanden af. De video instellingen van de mede8er zijn ingesteld op 1080P 60 hz. Ik speel af op een pioneer krp600m scherm en de mede8er is aangesloten op een denon avr 4310.

Als ik bestanden stream via de ps3 met pc en media server zijn de beelden perfect. Dus ik denk dat het aan de processorcapaciteit van de mede8er ligt. Hebben meer mensen hier last van? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Anoniem: 275003 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:31:
Beste mede8ers eigenaren,

Ik heb sinds vorige week ook deze media player met 1gb interne hdd gekocht.
Alles werkt perfect. Ik ben alleen niet tevreden over de beeldkwaliteit van HD beelden.

Als ik bestanden afspeel die op de interne hdd staan, worden deze niet vloeiend weergegeven.
Langzaam bewegende beelden zijn prima, maar als er ook maar een beetje snelheid bij komt kijken gaan contrasterende vlakken in elkaar overlopen. Dit is bij 1080P het het best zichtbaar. 720P is nog wel aardig te doen.

Ik speel voornamelijk MKV bestanden af. De video instellingen van de mede8er zijn ingesteld op 1080P 60 hz. Ik speel af op een pioneer krp600m scherm en de mede8er is aangesloten op een denon avr 4310.

Als ik bestanden stream via de ps3 met pc en media server zijn de beelden perfect. Dus ik denk dat het aan de processorcapaciteit van de mede8er ligt. Hebben meer mensen hier last van? Alvast dank!
Dit klinkt als een verkeerd aantal hz. Bij 1080P bestanden is dit vaak 24hz. Er zit een optie in het menu om 24hz aan te zetten bij 1080P. Als je TV dit ondersteunt kun je deze optie aanzetten, mocht deze optie al aan staan, dan kun je proberen de om deze optie uit te zetten. Je mede8er zal dan voor een conversie naar 60hz zorgen ipv je TV.
Mochten je films 50hz zijn, dan is het verstandig om de mede8er in te stellen op 1080P met 50hz ipv. 60hz. (Europese DVD's zijn veelal 50hz en Amerikaanse 60hz.)

Ben benieuwd of dit een oplossing bied :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nachtapotheker op 25-06-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Ro85, check ook de firmware versie.
Kan zijn dat daar bekende problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja gelukt

lukt me alleen niet om een film van de interne HD te verwijderen.
Ik doe wat fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 294769 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:50:
Ja gelukt

lukt me alleen niet om een film van de interne HD te verwijderen.
Ik doe wat fout????

[...]
Geen idee, hoe doe je het?
-Via de interne filemananger (pincode default = 0000)
-Via samba (nas functie van mede8ter aan zetten en dan een drive mapping maken)
-Via ftp (ftp account aanmaken en dan met een ftp client (b.v. filezilla)
-via telnet (root wachtwoord is leeg, ALTIJD :( )
-via usb kabel aan computer?
(Vul me rustig aan als ik iets vergeten ben)
wat je ook doet, probeer eens een andere manier.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 26-06-2010 19:21 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Ik verwijder meestal via het interne menu.
Selecteer de map die je wilt verwijderen
Druk op MENU op de AB, je krijgt nu de optie verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390

Ik heb sinds vorige week een Mede8er met hd, nieuwste firmware erop aangesloten met hdmi naar de lcd en toslink naar de versterker (denon 301).

Het is me opgevallen dat als ik bij instellingen spdif 2x of passtrougt selecteer ik gewoon geluid heb via de versterker en beeld op mijn tv, maar als ik de mede8er herstart met deze instellingen ik geen beeld meer op mijn tv krijg aleen het opstart logo daarna blijft het zwart.

Moet dan booten met de firmware op de usb stick daarna heb ik wel weer beeld.
Ik ben erachter gekomen dat als ik gewoon hdmi 2x of passtrougt selecteer ik gewoon beeld blijf houden ook als ik hem op nieuw opstart.

Selecteer ik spdif krijg ik gewoon geluid via de versterker zolang ik hem maar niet opnieuw opstart, dus voordat ik de mede8er uitzet moet ik eerst de instellingen bij audio op hdmi zetten.

Is dit bekend, of is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens op het mede8er forum, dit is volgens mij een bekende bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:31

Grudgie

PSN: Grudgie7

Je hebt op de MEDE8ER een USB, kan je daarop een externe HD schijf zetten zodat je meer opslag hebt? Want in de manual kan ik er niks over vinden, tenzij ik het over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Grudgie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:27:
Je hebt op de MEDE8ER een USB, kan je daarop een externe HD schijf zetten zodat je meer opslag hebt? Want in de manual kan ik er niks over vinden, tenzij ik het over het hoofd heb gezien.
Ja, je kunt er usb-flash en harde schijf en wireless op aan sluiten. (en dvd met beperkingen)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 04-07-2010 18:58 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic