Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 21:31

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ahh Dankjewel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor diegene die het jammer vinden dat hij niet verder gaat waar je was als je een video_ts afspeelt :
simpel zet het bestand gewoon om naar een iso.
zat me er eerst ook aan te ergeren maar toen ik de map met imgburn omzette naar iso bestand kon ik gewoon verder gaan waar ik was gebleven met kijken als ik hem de volgende dag weer opstarte.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363928

heb hem net lijk me een mooi app snel geluids arm en speelt veel af tot nu toe makkelijk te bedienen had hier voor een dane elec heeeeeel veel problemen kon geen firmwar update krijgen en al helemaal geen hulp van dane elec stopte er steeds mee na 5 min. kijken wou hem ter repp. terug brengen was pas een half jaar oud mog ik een nieuwe uit kiezen ook een ander merk beter was net een straaljager als je hem aanzette maar ja 600G aan films kwijt kon ze er niet meer af halen scheit app. maar de medi8er werkt super en stil snel mooi menu
gr ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101

Straaljager? Dat was zeker een defecte HDD..... Die pech kan je met elke HDD overkomen... Alleen tegen te wapenen door backup achter de hand te hebben.

Veel plezier met je mede8er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupilamioo7
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 13:10
Ik ben aan het twijfelen tussen deze en de eminent 7080, iemand nog een belangrijk verschil tussen deze 2.

Deze is wel 35 eurie's duurder................. |:(

marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

marsupilamioo7 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:10:
Ik ben aan het twijfelen tussen deze en de eminent 7080, iemand nog een belangrijk verschil tussen deze 2.
Ze gebruiken dezelfde media chip en de zelfde onderliggende toolkit en kunnen waarschijnlijk dus exact dezelfde files afspelen. Bij de medi8ter krijg je volgens mij meer kabels meegeleverd. (HDMI, RGB, COMPONENT), en ik zelf heb wat meer vertrouwen in hun online support, en firmware releases.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357456

Ik heb hem inmiddels ook maar aangeschaft enne ben nog nergens ontevreden over.
Het ding is heel erg compleet en is best wel erg logisch opgebouwd qua structuur van de menu's e.d.
Wat mij betreft echt een aanrader. :)
Heb alleen wel een vraag, is het ook mogelijk om de audio out tulp te gebruiken om aan je Home set ingang te hangen of moet je dit echt met een toslink fiber doen.?
Kan dit namelijk niet duidelijk krijgen en durf het niet te doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 357456 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:03:
Kan dit namelijk niet duidelijk krijgen en durf het niet te doen. :D
Kan geen kwaad hoor. Maar met tulp heb je op zijn best stereo(ipv 5.1) denk ik en hoor je de vliegtuigen niet van achteren aan komen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 17:10
Beste mensen , ik heb vandaag ook deze speler aangeschaft als vervanging van mijn Eminent 7080. Ik krijg het maar niet voor elkaar om HD materiaal , m2ts, MTS etc , goed af te spelen , alle films , ook opnames van mijn HD camera , dat zijn MTS files , spelen heel blokkerig af.

DVD files, MPG Films en WMV Spelen wel goed af...

Ik dacht dat het met netwerkinstellingen te maken had maar de files lokaal op een usb disk geven dezelfde problemen. De files speelden allen wel goed af op de Eminent.

Zou het misschien aan de HDMI kabel kunnen liggen en dat je de biijgeleverde moet gebruiken ? Ik moet dat een hele verbouwing gaan uitvoeren vandaar dat ik dit even vraag..

Iemand een tip , ik heb niet zo'n zin op dit apparaat al weer terug te gaan brengen naar de winkel als het misschien iets heel klein is...

Edit: Ik zie net met een film waar bijvoorbeeld een kasteel in het midden van het scherm staat en het beeld begint te blokken dat je dan , tja hoe zeg je dat, 3 vage blokkerige kastelen ziet

[ Voor 13% gewijzigd door joecks op 16-07-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

joecks schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:14:
, alle films , ook opnames van mijn HD camera , dat zijn MTS files , spelen heel blokkerig af.

..
Zou het misschien aan de HDMI kabel kunnen liggen en dat je de biijgeleverde moet gebruiken ? Ik moet dat een hele verbouwing gaan uitvoeren vandaar dat ik dit even vraag..
Nee, zou niet aan je kabel moeten liggen. Sluit anders eens aan met component (die gele). Is wel niet zo scherp, maar sluit dat uit.

Heb je wel de 3.04 firmware erop gegooid en de resolutie van je tv ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 16-07-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd , 3.04. Andere kabel kan ik doen maar dan moet eerst de tv van de muur af. Ik heb zo onderhand alle resoluties van de mede8er geprobeerd , met en zonder 24p. films blijven blokkerig.. het vreemde is dat zelfs de zelf gemaakt opnames nu ook niet meer goed afspelen. let wel , op de Eminent 7080 speelde alles zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joecks,

Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het erop dat je de video instellingen van de mede8er niet goed hebt ingesteld.
Gebruik geen HDMI Auto, maar een vaste instelling, bijvoorbeeld HDMI 1080i of 1080p 50hz.
Zet 24p op Auto. En vergeet niet op Enter te drukken om de setting the saven.

Mocht je nog problemen hebben, zet dan je TV uit en mede8er uit. Trek van beide de stekker uit het stopcontact. Zet daarna eerst je TV aan, zet deze op het juiste HDMI kanaal. Zet daarna je Mede8er aan en probeer eens opnieuw.
Je probleem klinkt als een HDMI sync issue, stekkers van TV en mede8er eruit en video instelling van je Mede8er opnieuw instellen kan dit oplossen.

Als dit niet helpt, gebruik dan de bijgeleverde HDMI kabel van de mede8er, ik begrijp uit je bericht dat je deze nu niet gebruikt.

En wat voor problemen had je met je EM7080? Waren dat soortgelijke problemen?
Welk merk en type TV gebruik je?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 17-07-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
En wat voor problemen had je met je EM7080? Waren dat soortgelijke problemen?
Welk merk en type TV gebruik je?
Met de Eminent waren geen problemen , deze heeft de geest gegeven na een blikseminslag...

Ik zal vandaag eens proberen met een andere (orginele bijgeleverde) HDMI kabel en ook even op een ander scherm indien nodig.

Tv is een Panasonic TH-42PV70 plasma scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Ik heb mijn Mede8er teruggebracht en geruild voor een ander. De verkoper raade mij een Conceptronic aan, die zou volgens hem beter zijn ?? maar goed niet gedaan natuurlijk en een andere Mede8er meegenomen, deze aangesloten en ... ja hij doet het perfect, op alle resoluties.. dus geen problemen voor zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joecks,

Heb je ondertussen al geprobeerd om hem te updaten naar 3.0.4?
Het kan zijn dat je vorige defect was (Toevallig gekocht bij mediamarkt of saturn... Ze willen daar nogal eens te snel teruggebrachte spullen weer terug op de plank zetten.... altijd opletten dat je een verzegelde doos hebt).
Maar kan ook dat het wellicht gerelateerd is aan 3.0.4 in combinatie met je TV. Let even goed op de instellingen van video/audio voordat je gaat upgraden en zorg dat ze weer hetzelfde staan na de upgrade).
By voorkeur geen gebruik maken van HDMI Auto video instelling, maar een fixed hoge resolutie gebruiken.

En conceptronic beter... Ik geloof er persoonlijk niet in als ik de waardering van de Mede8er zie op Kieskeurig in vergelijk met die van Conceptronic.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 17-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Geüpdate naar 3.04 , totaal geen problemen ,alles draait als een zonnetje... maakt ook niet uit hoe ik de mede8er instel qua resolutie dit gaat goed.. ik had deze gekocht bij Dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363928

Anoniem: 340101 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:11:
Straaljager? Dat was zeker een defecte HDD..... Die pech kan je met elke HDD overkomen... Alleen tegen te wapenen door backup achter de hand te hebben.

Veel plezier met je mede8er!
maakte gewoon veel lawaai hard gezoem deet het in het begin wel goed later veel problemen en geen firmware te krijgen maar ben nu blij met mijn mede8er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 14:51
Ik zit er over te denken om deze media-speler aan te schaffen.
Het is de bedoeling dat ik 'm aan mijn GBit netwerk hang, om zo films direct van mijn server af te kunnen spelen (neem dus een versie zonder HD).
Is dit een beetje te doen? Ik lees hier en daar dat de snelheid van de netwerk-chip niet zo goed is? Men zegt zo rond de 4 à 5 Mbyte per sec? Klopt dit?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ben.Hahlen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:15:
Men zegt zo rond de 4 à 5 Mbyte per sec? Klopt dit?
Bekabeld haal ik 7Mbyte/s/sec, you genoeg moeten zijn om High Definition content te streamen, in ieder geval genoeg om DVD af te streamen.

Om veel content op de interne HD(die je later nog kunt kopen) te zetten is dat traag. (USB gaat met 23 Mbyte/sec).

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 28-07-2010 13:27 . Reden: HD is een onhandige afkorking... Harddisk/1080p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

Lightah

Strikes Again

Ik kom over ethernet met 2 verschillende units ook niet hoger dan 4,5 a 5 mbyte/s.

Dan vraag ik me toch af hoe je aan de 7 komt, of heb je de nieuwe revisie?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lightah schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:34:
Dan vraag ik me toch af hoe je aan de 7 komt, of heb je de nieuwe revisie?
Dat meld filezilla me (windows -> mede8ter). Met samba haal ik inderdaad ook 4-5 MB. draadloos (54g) haal ik 2,1 MB. Maar evengoed niet spectaculair. Mijn tcp-ip is niet helemaal standaard, maar zou voor ftp niet moeten uitmaken.

Nieuwe mede8ter (dd+ in system info) zou ook NIET sneller zijn, enkel alleen zelf HD audio kunnen decoderen (met nieuwe nog uit te brengen firmware, oude firmware zou HDaudio als pass-throurgh kunnen doorgeven)

Er zijn 3 mede8ters zover ik weet
1. Oude.
2. Europese versie die minder dan 1 watt in standby gebruikt
3. met dd+ chipset (hoewel die van mij uit juni is heeft hij nog een dd volgens system info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131099

Heb sinds een goeie week m'n mede8er; leuk apparaat, doet wat ie moet doen. Heb enkel nog een paar vraagjes:

1) Kan ie automatisch in stand-by of moet je steeds met de afstandsbediening doen?
2) Als ie in stand-by zit is ie niet meer toegankelijk via het netwerk, had gedacht dat ie zichzelf dan zou opstarten. Is hier een mouw aan te passen?

zou heel aardig zijn als iemand hierop een antwoord heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 131099 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:04:

1) Kan ie automatisch in stand-by of moet je steeds met de afstandsbediening doen?
2) Als ie in stand-by zit is ie niet meer toegankelijk via het netwerk, had gedacht dat ie zichzelf dan zou opstarten. Is hier een mouw aan te passen?
1. Er is een mod die een sleep timer zou hebben:
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,2544.0.html
2. Geen idee. WOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

Gisteren er een aangeschafd moet zeggen een super player. Nu een vraag hij speeld geen dvd iso af zegt geen geldig bestand? verder geen op of aanmerkingen op deze supr player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 238539 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:48:
Gisteren er een aangeschaft moet zeggen een super player. Nu een vraag hij speelt geen dvd iso af zegt geen geldig bestand? verder geen op of aanmerkingen op deze super player.
Hij speelt hier (firmware 3.04) DVD iso en ook blueray iso af. En op mijn PC krijg ik het niet eens voor elkaar blueray iso's af te spelen.

Ook mdf bestanden gerenamed naar .iso werken goed.

Is je .iso wellicht nog met ccs beveiligd (zeldzaam, maar mogelijk..), in dat gevall mounten met een dvd emulator op je pc (deamon tools ofzoiets), en dvd dan goed rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog een vraag. Als ik de player aan zet ziet hij niet de nas mode. Als ik in menu kijk staat mijn nas uit als ik hem dan op aan zet zegt ie geen intern harddis als ik dan dchp op auto druk dan apparaat uit en aan dan nas mode aan dan doet ie het wel . Heb de schijf via player geformateerd en de nieuwste firmware eropgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb een vraag over het streamen van media vanuit de Mede8er.

Ik ben sinds kort in het bezit van een Playon HD mini en zo enthousiast dat ik (mijn vrouw) een tweede mediaplayer voor in de slaapkamer wil.

Ik download nu NZB files vanaf de woonkamer PC direct naar een oude PC waar ik een trial versie van MS Home Server heb draaien (niet echt energie zuinig zeg maar...) Dit werkt perfect en streamen naar Play on gaat ook prima.

Als ik nu een Mede8er met 1TB schijf in de woonkamer zet en gebruik als NAS kan ik hier de NZB files op downloaden en kijken op de TV. Indien de Mede8er als NAS gebruikt wordt staat deze dan continu aan of gaat deze in een slaapmodus? En indien deze continu aan staat is de ventilator dan hoorbaar (unit komt in een TV meubel te staan)?

Kan ik dan de Play on in de slaapkamer plaatsen en de gedownloade files streamen vanaf de Mede8er?

Indien dit mogelijk is zou dit wel een zeer mooie oplossing zijn. Goedkoper dan het aanschaffen van een tweede player én een NAS of licentie voor MS Home Server....

Ik hoor graag jullie reacties.

Edit: Oh ja, alles is bekabelt uitgevoerd en wij kijken eigenlijk geen HD materiaal.

[ Voor 3% gewijzigd door MMookhoek op 05-08-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost.
Heb ip auto gezet dit ip adres ingevoerd in handmatig invoeren werkt weer zoals het hoortgezet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 16:26

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hoi,

ik zit er sterk over te denken om de MED500X aan te schaffen met bijvoorbeeld een 500GB disk.
Natuurlijk zou ik graag de laatste versie willen hebben, die met 1073 DD C+ aanduiding, ook wel DD+ genoemd. Is er op de doos in de winkel (MM ofzo) te zien welke versie het is?

Greetz Wreckerrn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 21:27

Nicap

Tsssk....

Wreckerrm schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:11:
Hoi,

ik zit er sterk over te denken om de MED500X aan te schaffen met bijvoorbeeld een 500GB disk.
Natuurlijk zou ik graag de laatste versie willen hebben, die met 1073 DD C+ aanduiding, ook wel DD+ genoemd. Is er op de doos in de winkel (MM ofzo) te zien welke versie het is?

Greetz Wreckerrn
Ik heb gister een Mede8er ontvangen van wifimedia. Het staat niet op de doos. Ik wist ook niet dat DD C+ staat voor de nieuwe DD+ chipset. Het was volgens mij de laatste die ze op voorraad hadden, dus als je er nu een besteld bij hun zou je mogen verwachten dat je een DD C+ krijgt(want dat staat bij de system settings in het menu).

[ Voor 3% gewijzigd door Nicap op 08-08-2010 20:19 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369300

Onlangs heb ik deze Mede8er aangekocht. Voor 90% ben ik zeer tevreden, maar helaas denk ik dat er iets fout gaat bij het afspelen van video_ts mappen. Ik heb namelijk flink wat storing, in de vorm van continu opspringende kleine blokjes. Ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft en wat je er aan hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 369300 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:18:
Onlangs heb ik deze Mede8er aangekocht. Voor 90% ben ik zeer tevreden, maar helaas denk ik dat er iets fout gaat bij het afspelen van video_ts mappen. Ik heb namelijk flink wat storing, in de vorm van continu opspringende kleine blokjes. Ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft en wat je er aan hebt gedaan.
heb je dat bij veel films of bij 1 of 2? kan namelijk ook aan de bron liggen dat de film slecht is gecodeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369300

HenkS schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:02:
[...]

heb je dat bij veel films of bij 1 of 2? kan namelijk ook aan de bron liggen dat de film slecht is gecodeerd
Bij een meerdere films. Bij sommige is de storing best wel fors. Bij andere zie ik weer wat minder "blokjes" in beeld verschijnen. Misschien zijn ze idd slecht gecodeerd, daarom ben ik ook benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wreckerrm schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:11:
Hoi,

Greetz Wreckerrn
Op het Mede8er forum zag ik dat je het kunt zien aan een blauw rond stickertje dat op de doos zit. Geen idee of dat echt zo is, maar bij mij zit er iig wel een blauw rond stickertje op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42
Anoniem: 369300 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:52:
[...]

Bij een meerdere films. Bij sommige is de storing best wel fors. Bij andere zie ik weer wat minder "blokjes" in beeld verschijnen. Misschien zijn ze idd slecht gecodeerd, daarom ben ik ook benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben.
Speel je het af van je interne HDD of van een netwerk locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hebben hier nog mensen last van audio sync issues? Heb al een topic lopen op het mede8er forum,maar misschien lopen hier wat mensen met hetzelfde probleem.
Ik heb een Samsung LEB650 TV en een Sony DB940 receiver. De mede8er is aangesloten via Toslink(ook coax geprobeerd) naar de receiver en via HDMI naar de TV.
Ik heb bij elke DD of DTS track last van audio sync problemen. De audio hoor ik eerder dan zou moeten. Ik heb echter geen audio delay optie op mijn receiver.
Wat ik echter vreemd vind is dat ik bij de vorige mediaspeler(een WD HDTV) geen last had van audio sync problemen. Ook met de ingebouwde speler van de TV heb ik nergens last van(kan alleen DD doorsturen).

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Als ik de audio setting zet op: HDMI downsample of passthrough dan hoor ik de audio maar heelzachtjes op de tv/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nicap schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:50:

Ik heb een Samsung LEB650 TV en een Sony DB940 receiver.
Heeft de tv een game mode setting? lost dat sync problemen op? is de optical connection van die TV een output? sluit daar dan de sony een op aan en zet hem in de mede8ter op hdmi passtrhough.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 22:02
MED500x vandaag in de aanbieding op iBood:
http://www.ibood.com/nl/nl

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 21:43

spanx

_Sp[A]nX_

Weet iemand of DolbyTrueHD en DTS-MA ondersteund gaan worden (bit voor bit passthrough) het staat wel op de doos maar dat was bij andere realtek spelers ook zo het geval totdat ze er achter kwamen dat ze daar geen licentie voor hadden....

Damn it's good 2b a Tweaker!

• IJsbeer
  • Niet online
Bij de PlayOn HD is er sinds mei een nieuwe versie, met de C+ chipset, deze ondersteund het wel. Je zult er dus achter moeten komen of de med500x ook vernieuwd is.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

leuk_he schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:07:
[...]

Heeft de tv een game mode setting? lost dat sync problemen op? is de optical connection van die TV een output? sluit daar dan de sony een op aan en zet hem in de mede8ter op hdmi passtrhough.
Het lijkt idd te helpen. Helaas niet voor alle films, vooralsnog. Tnx voor de tip. Ga ff checken of de films het iig doen.

edit:
Alle mkv's doen het nu wel goed qua audiosync. Helaas heeft de gamemode op de samsung wel een grote limitatie, de beeldoptimalisatie werkt dan niet. Ik krijg de indruk dat met gamemode aan het beeld iets minder vloeiend loopt dan anders. Tis een afweging dus. Het audioprobleem is irritanter.

[ Voor 25% gewijzigd door Nicap op 12-08-2010 10:11 ]

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 16:28
ik twijfel om de ibood te kopen
ik ging normaal voor de popcorn a200 maar nu mss deze
nog 2 vraagjes

1) kun je YAMJ hierop installeren, maw werkt yamj hier op net zoals bij de a200? (een movie filmjukebox is voor mij een must!!)
2) heeft de mede8er ook torrents ondersteuning?

gelieve snel te antwoorden :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

spanx schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:17:
Weet iemand of DolbyTrueHD en DTS-MA ondersteund gaan worden (bit voor bit passthrough) het staat wel op de doos maar dat was bij andere realtek spelers ook zo het geval totdat ze er achter kwamen dat ze daar geen licentie voor hadden....
Nog niet met de huidige firmware. dus nee. passthrough is wel aangekondigd voor een volgende firmware.

Met andere spelers bedoel je xtreamer, waar een bug in de chipset beschreven werd als een licentie probleem.

@sknank

ik weet niet hoe de yamc support van de popcorn is, maar er is wat yamc support. Out of the box is er geen torrent support.

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 14:05
skank schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:10:
ik twijfel om de ibood te kopen
ik ging normaal voor de popcorn a200 maar nu mss deze
nog 2 vraagjes

1) kun je YAMJ hierop installeren, maw werkt yamj hier op net zoals bij de a200? (een movie filmjukebox is voor mij een must!!)
2) heeft de mede8er ook torrents ondersteuning?

gelieve snel te antwoorden :)
YAMJ -> http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,1128.0.html

Torrents kan ik zo snel niet vinden.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:59
Zomaar inhaken op de vraag; op het ibood-forum is een zgn. 'product expert' aanwezig, die aangeeft dat de torrents-functie er wel op zit, maar nu niet aanwezig is in de firmware.
Wordt in de toekomst wel weer ingeschakeld :)

http://specs.tweak.to/5253

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
Ik keek al een tijdje naar dit apparaat, heb hem ook maar besteld. Is volgens mij wel een prima apparaat.

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 28-05 19:19
N.a.v. ibood actie, topic doorgelezen en besteld. Ter vervanging van ps3 media server naar ps3, wat prima werkt, alleen niet echt gebruikersvriendelijk, het is er toch niet echt voor gemaakt.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Kheb hem ook, stukken beter dan die sloeberige EM7075 ofzo die ik eerst had. Kon je niet eens fatsoenlijk DVD's mee afspelen 8)7 .

Maar nu heb ik wel een klein probleempje met de ondertiteling. Ik druk op de subtitle knop en dan krijg je een menu bovenin maar ik kan met geen mogelijkheid daar dingen instellen...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

YoshiBignose schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:09:

Maar nu heb ik wel een klein probleempje met de ondertiteling. Ik druk op de subtitle knop en dan krijg je een menu bovenin maar ik kan met geen mogelijkheid daar dingen instellen...
subtitle en dan met pijltoetsen op ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ik krijg gewoonweg mijn internet niet aan de praat op de mede8er :(

heb een utp kabel aangesloten rechtstreeks op de telenet modem (ik zit in belgie) en hij krijgt geen dhcp adres en met een fixed ip werkt t ook niet.

als ik diezelfde utp kabel in mijn ps3 slim duw, kan ik zowel met dhcp en fixip een ipadres krijgen.

heb modem en mede8er paar keer helemaal opnieuw opgestart.

iemand een idee, gebruikt de mede8er een andere poort? nee toch?
ieder advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

Donderdag via ibood besteld, vandaag ontvangen. Wauw!
Een vooruitgang tov de conceptronic cfullhdma waar ik al erg tevreden over was.
Dan nu mijn vragen aan jullie.

Mede8er Change Log v3.0.2 -- 3 June 2010
2. Fixed: wma audio support
=> Ik heb een wmv film (met wma geluid dus) en die doet het nog steeds niet (doodse stilte).
Is er iemand bij wie het wel geluid geeft?

Known issues:
o Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF -- SDK restriction
=> Receiver is op spdif aangesloten, tv is op hdmi aangesloten.
Als ik audio settings op "spdif passtrhough" zet, dan hoor ik alleen geluid op de versterker (logisch).
Als ik audio settings op "hdmi passtrhough" zet, dan hoor ik geluid op zowel de versterker als op de tv.
Ik ben daar blij mee, maar dat is toch in tegenspraak met de sdk restriction?
Weet iemand hier duidelijkheid in te verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 143634 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:30:

=> Ik heb een wmv film (met wma geluid dus) en die doet het nog steeds niet (doodse stilte).
moet je met mediainfo even kijken naar welke versie wma audio het is.
wma 10 zal ie dus nooit doen, wma 9 pakt ie dus wel weer.
maar volgens mij wma9 pro weer niet maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Known issues:
o Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF -- SDK restriction
=> Receiver is op spdif aangesloten, tv is op hdmi aangesloten.
Als ik audio settings op "spdif passtrhough" zet, dan hoor ik alleen geluid op de versterker (logisch).
Als ik audio settings op "hdmi passtrhough" zet, dan hoor ik geluid op zowel de versterker als op de tv.
Ik ben daar blij mee, maar dat is toch in tegenspraak met de sdk restriction?
Weet iemand hier duidelijkheid in te verschaffen?
Heb je je TV niet aangesloten op de receiver? En dat je dan dat hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zoek eens met gspot( wat een naam) uit wat voor audio stream het precies is. Ik zal nog eens een wmv file zoeken (niet mijn favoriete formaat omdat er nogal wat "download the license at www,spyware.com" content tussen zit.

wma met DRM zal waarschijnlijk nooit werken, "wma pro" staat niet in de lijst van ondersteunde codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk_he schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:41:
[...]
... "wma pro" staat niet in de lijst van ondersteunde codecs.
Yep, audio is idd wma pro.
Ik wist niet dat er verschillende typen wma audio bestond, dus ik ging ervan uit dat hij af zou spelen omdat "wma standard" op de lijst staat van ondersteunde formaten. Nou, daar valt "wma pro" niet onder, heb ik dus gemerkt.
Ook niet mijn favoriete formaat, want veel mediaplayers spelen het niet af of converteren het naar stereo (zoals mijn cfullhdma). Maar ik had toevallig een wmv film en wilde het uittesten.

Wat betreft "Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF":

1. Mede8er is met spdiff aangesloten op de receiver (die heeft geen hdmi).
2. Mede8er is met hdmi aangesloten op de tv.
3. De tv is met spdiff aangesloten op de receiver (gelukkig heeft mijn tv ac3 passthrough).

(1) is een probleem, omdat beeld en geluid out of sync is.
Wordt veroorzaakt doordat de tv traag is agv beeldcorrecties en dergelijke.
Maar heb ik wel nodig om dts geluid af te spelen.

Bij (2/3) heb ik geen sync probleem, omdat de receiver het geluid komende vanuit de tv (passthrough) afspeelt. Maar dat doet ie helaas alleen bij ac3 en ..snik.. niet bij dts (dts is superieur aan ac3).

Enfin, als ik kabel (3) weghaal, dan heb ik bij een film met ac3 geluid op zowel de receiver (spdiff) en tv (hdmi). Ofwel: hij geeft weldegelijk "Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF".

Bedankt voor jullie reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Eh, jij hebt ook een Samsung tv?

Ik heb dezelfde setup als jij, wat betreft bekabeling. Die sync is vrij irri. Vooral omdat ik met DTS ben aangewezen op optie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202399

Ik heb ook een Samsung B650 aangesloten aan een Sony versterker (HDMI) en heb nergens last van... Als je zorgt dat je HDMI 1.3a gebruikt moet je als het goed is daar geen problemen mee moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, geen Samsung maar Philips tv.
Ik heb een tv firmware versie waar een bug in zit: een onbedoelde spdif passthrough.
Als ik de firmware zou upgraden, dan ben ik de passthrough kwijt.

De oplossing is inderdaad een moderne receiver met hdmi 1.3a.
Je sluit de tv niet aan op de Mede8er, maar op de receiver.
De receiver (staat op de verlanglijst) zorgt ervoor dat beeld en geluid in sync zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Anoniem: 202399 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:05:
Ik heb ook een Samsung B650 aangesloten aan een Sony versterker (HDMI) en heb nergens last van... Als je zorgt dat je HDMI 1.3a gebruikt moet je als het goed is daar geen problemen mee moeten hebben.
Ik heb geen hdmi receiver. Ik heb nog een receiver die dat ontbeet.Ook hier staat hij op het verlanglijstje(daar staat alleen zoveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31584

HenkS schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:24:
ik krijg gewoonweg mijn internet niet aan de praat op de mede8er :(

heb een utp kabel aangesloten rechtstreeks op de telenet modem (ik zit in belgie) en hij krijgt geen dhcp adres en met een fixed ip werkt t ook niet.

als ik diezelfde utp kabel in mijn ps3 slim duw, kan ik zowel met dhcp en fixip een ipadres krijgen.

heb modem en mede8er paar keer helemaal opnieuw opgestart.

iemand een idee, gebruikt de mede8er een andere poort? nee toch?
ieder advies is welkom!
Dit probleem had ik ook, ik heb de nieuwste firmware 3.0.4. er opgeknald en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hem ook binnen (verjaardagskadootje). Ben echter niet thuis en ga hem morgen proberen met mijn P42s20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 31584 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:
[...]

Dit probleem had ik ook, ik heb de nieuwste firmware 3.0.4. er opgeknald en het probleem was opgelost.
tnx werkt, al krijg ik bij dns instellingen (dhcp of fixed) nog altijd te zien dat ie geen ip verkrijgt, maar als ik dan tijd ga instellen via internet werkt het en ik heb nu ook internet zenders en kan ze afspelen

alleen waarom ie nog aangeeft dat ie geen ip kan krijgen??
maar goed, ik heb nu internetradio, alleen wat een zooi aan zenders... is hier een leuke/goede mod voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 01:26
Heb 'm sinds vandaag. Alles werkt eigenlijk perfect, moest als leek op dit gebied wel heel wat uitvinden maar uiteindelijk lijkt alles wel naar behoren te werken. Moet alleen een UTP kabeltje erbij kopen aangezien die 'm nu van mijn xbox360 leent =P

Heb eigenlijk zelfde vraag als hierboven ook, hoe krijg ik wat betere/leukere radio daar? Ik meen ergens in een review gelezen te hebben dat diegene Juize FM ontving, bij mij zie ik er die echter niet tussen staan, ook verschillende zoektermen leveren niks op. Kan dit verschillend zijn voor mensen? Heb nu 21 paginas aan zenders. Review kan ik even helaas niet terugvinden, wou het daar vragen. Dan maar hier.

Editje;

Ugh, iets groter probleem. Had dus 2 dvd's, 1tje is iso en 1tje met video_ts. Bij de ene krijg ik zonder aanpassingen aan de zijkanten zwarte balken (video_TS) en de andere aan boven en onderkant. Is er een standaard instelling om het standaard fullscreen te krijgen? Ik kijk op een full HD plasma scherm via HDMI. Heb beetje lopen klooien, bij de video_ts kan ik met de tv instellingen hem naar 4:3 volledig doen en dan is het wel fullscreen. Bij de iso dvd lukt dat met geen 1 mogelijkheid, balken blijven er tenzij ik inzoom, maar dan mis je meer dan de balken. Verscheidene eigen instellingen als 576P etc. helpt ook niet echt.

[ Voor 59% gewijzigd door Rimostiq op 18-08-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hem geinstalleerd met een 1Tb WD schijf, gelijk geupdate.

Prima apparaat, lijkt goed te reageren op alles, speelt totnogtoe alles dat ik er op heb gezet (xvid/divx/ts/mkv).

1 ding; ik heb nu 2x gehad dat als ik een bestand open, dat het geluid blikkerig is, tot ik even spoel of het bestand opnieuw open. Klikt dat bekend?

Ik kopieer met 4,5mb/sec over UTP met een 100mbit router (sweex). Als ik hier een gigabit router tussenhang, gaat de snelheid dan ook omhoog? 10-12mb/sec moet wel te halen zijn lijkt me? Misschien is het wel handiger om het via usb te doen als het echt veel is.

nr 3: Als je een externe hd aan de mede8er hangt, kan je daar via Samba bij?

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 19-08-2010 01:43 ]

418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:08:
Ik heb hem geinstalleerd met een 1Tb WD schijf, gelijk geupdate.

Prima apparaat, lijkt goed te reageren op alles, speelt totnogtoe alles dat ik er op heb gezet (xvid/divx/ts/mkv).

1 ding; ik heb nu 2x gehad dat als ik een bestand open, dat het geluid blikkerig is, tot ik even spoel of het bestand opnieuw open. Klikt dat bekend?

Ik kopieer met 4,5mb/sec over UTP met een 100mbit router (sweex). Als ik hier een gigabit router tussenhang, gaat de snelheid dan ook omhoog? 10-12mb/sec moet wel te halen zijn lijkt me? Misschien is het wel handiger om het via usb te doen als het echt veel is.

nr 3: Als je een externe hd aan de mede8er hangt, kan je daar via Samba bij?
1] nee, klinkt niet bekend. Wellicht een HDMI sync issue? Gebruik je HDMI Auto instelling onder video? Probeer eens een fixed instelling (bv 1080p 50hz) en check of het dan nog steeds optreed.

2] snelheid zal met een gigabit router niet veel omhoog gaan. De beperking zit 'm met name in de cpu van dit soort boxen, die is niet zo krachtig als een dual core PC. Ik haal zo rond de 5MB/s

3] Nee, usb disken worden op dit moment niet goed ondersteund over NAS verbinding met 3.0.4. Onder 2.0.2 werkte het wel goed. Is een known issue van 3.0.4 (en 2.1.0)

Nicap schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:25:
[...]

Het lijkt idd te helpen. Helaas niet voor alle films, vooralsnog. Tnx voor de tip. Ga ff checken of de films het iig doen.

edit:
Alle mkv's doen het nu wel goed qua audiosync. Helaas heeft de gamemode op de samsung wel een grote limitatie, de beeldoptimalisatie werkt dan niet. Ik krijg de indruk dat met gamemode aan het beeld iets minder vloeiend loopt dan anders. Tis een afweging dus. Het audioprobleem is irritanter.
Heb je ook al gechecked of er een nieuwe versie firmware is voor je Samsung TV?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Anoniem: 340101 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Heb je ook al gechecked of er een nieuwe versie firmware is voor je Samsung TV?
Ja, ik check regelmatig firmware versies. De samsung heeft tot nu toe nog de nieuwste.
Maar het is al een stuk beter. Ik heb een setting in de mede8er veranderd.

• 418O2
Anoniem: 340101 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

1] nee, klinkt niet bekend. Wellicht een HDMI sync issue? Gebruik je HDMI Auto instelling onder video? Probeer eens een fixed instelling (bv 1080p 50hz) en check of het dan nog steeds optreed.
Stond hij al op. Maar zou de reso instellen invloed hebben op het geluid?
2] snelheid zal met een gigabit router niet veel omhoog gaan. De beperking zit 'm met name in de cpu van dit soort boxen, die is niet zo krachtig als een dual core PC. Ik haal zo rond de 5MB/s
daar was ik inmiddels ook achter. Jammer.

Ik ben nu als een wilde rommel aan het downloaden (series e.d.) en dan is het wel vervelend als het niet sneller gaat. Misschien toch maar een 2,5" externe HD kopen ofzo... Aan de andere kant is 5mb/sec ook nog wel te doen. Wat halen jullie over USB?
3] Nee, usb disken worden op dit moment niet goed ondersteund over NAS verbinding met 3.0.4. Onder 2.0.2 werkte het wel goed. Is een known issue van 3.0.4 (en 2.1.0)
Dat is wel irritant. Als ik nu mijn schijf vol heb zou ik hem willen vervangen door een 2gb versie, maar dan ben ik alles van die eerste disk kwijt natuurlijk.

maargoed; vooralsnog een perfect apparaat. Speelt echt heerlijk af, fijn dat je zoveel kan instellen met de subs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Copy over usb haal ik zo rond de 22MB/s tot 28MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik haal dus 5-8mb/sec per overdracht op USB (dus ik kan er wel 3 openzetten met elk 5mb/sec). Ligt dat aan Win7 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is er sprake van miscommunicatie.

De 22-28MB/s haal ik wanneer de mede8er per usb kabel is aangesloten op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja dat begreep ik. Alleen als ik over USB 4x een overdracht start, haal ik 4x5mb/sec (soms iets meer). Als ik 1 overdracht heb lopen, is die 5-7mb/sec... Beetje storend dus, want ik start nu gewoon een aantal overdrachten, maar dat is vrij omzichtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd dat je snelheid over usb zo laag is.
Wat voor een PC gebruik je? Is dit al een oudje?

Heb je usb instelling in je bios van je pc al gechecked? Wellicht draait eea op usb 1.1 ipv 2.0?
Wellicht een bios update van je PC mogelijk? Wil ook nogal eens usb problemen oplossen.
Gebruik je de originele usb kabel die bij de mede8er werd geleverd of een andere?
Heb je al een andere usb poort geprobeerd (achterzijde van PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik werk op een HP Dv5-1110ed laptop, die is op zich vlot zat. Ik gebruik netjes de kabel van de mede8er.

Ik haal ook wel 25mb/sec, maar dan moet ik wel 4 overdrachten starten, dan gaan ze dus met elk 6-7mb/sec dus dan is het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:54:
Dat is wel irritant. Als ik nu mijn schijf vol heb zou ik hem willen vervangen door een 2gb versie, maar dan ben ik alles van die eerste disk kwijt natuurlijk.
2 TB denk ik.. (scheelt maar factor 1000...)

Maar dan kun je die oude schijf gewoon in je PC hangen en de data op de NTFS partitie benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kan dit ding eigenlijk ook rechtstreeks streamen van youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

YoshiBignose schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:54:
Kan dit ding eigenlijk ook rechtstreeks streamen van youtube?
Nee. (Niet met de huidige firmware, wel mogelijk via PC)

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 28-08-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
leuk_he schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:23:
[...]

2 TB denk ik.. (scheelt maar factor 1000...)

Maar dan kun je die oude schijf gewoon in je PC hangen en de data op de NTFS partitie benaderen.
Ja dat leek me duidelijk.

Ik heb een laptop. Dus dat is een beetje sucky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:46:
[...]

Ja dat leek me duidelijk.

Ik heb een laptop. Dus dat is een beetje sucky...
Of een extern usb kastje aanschaffen en daar de disk in plaatsen.

• 418O2
For what its worth; de birdscene op 1080p 29fps loopt soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
coax of optisch, wat geeft het beste geluid?

Ik was alleen optisch gewend van mn WD, maar kan weer coax.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Martinus schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:50:
coax of optisch, wat geeft het beste geluid?

Ik was alleen optisch gewend van mn WD, maar kan weer coax.
Volgens mij wordt er precies het zelfde digitale signaal verstuurd. Een optisch signaal komt uiteraard 5 ns sneller aan :) >:) :> Ik zou voor de mooist gekleurde kabel gaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
En dat rode lasertje is zo mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2024
Dag iedereen,

ik ben tot de ontdekking gekomen dat de Mede8er en telenet (belgië) niet goed samengaan. Ik zit namelijk met volgende problemen:

1. Via netwerk vindt hij mijn mac pro NIET.
2. Telenet switch elke dag van dhcp ip die hij toewijst aan mijn mac pro. Daardoor kan ik geen 'shortcut' instellen zodat hij mijn gedeelde bestanden vindt. Het werkt wel voor één dag, waarna mijn computer een ander ip krijgt. Ook handmatig instellen, lukt niet (verliest verbinding).

Opstelling Mede8er:
Telenet moden-telenet switch-airport extreme <wireless 1 meter> airport express - 1GBS switch naar mede8er

Opstelling PC:
Telenet modem - telenet switch - airport extreme - bekabeld naar pc.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b][message=34652080,noline]Soulplayer123 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ Opstelling Mede8er:
Telenet moden-telenet switch-airport extreme <wireless 1 meter> airport express - 1GBS switch naar mede8er

Opstelling PC:
Telenet modem - telenet switch - airport extreme - bekabeld naar pc.

Iemand een idee?
Verander je netwerk setup:

code:
1
2
Telenet modem -  airport extreme -     ( switch )   - PC
                            +--------(lucht)-------airport express (of mede8ter dongle) --Mede8ter.

Je airport extreme (instellen als router, niet als access point) krijgt dan elke dag een ander wan adres, maar dat maakt niet uit. In veel routers (denk de apple ook ) kun je dhcp locken aan een MAC-address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
Het probleem is als ik dit doe, de digibox geen goed ip toegekend krijgt. Dit is namelijk één van de eisen voor digitale tv (vraag mij niet naar de technische redenen).

De digibox moet het ip 10.x.x.x toegekend krijgen door de telenet router. Als ik zelf dhcp adressen uitdeel via airport extreme, werkt de digibox niet meer (tv-gids etc...). Tenzij er iemand hiervoor een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op het mede8er forum wordt deze link door iemand gepost: http://megaswf.com/serve/44912/

Geen idee of dit de nieuwe UI wordt, maar als dat wel zo is..... SUPERTOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Soulplayer123 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:42:

De digibox moet het ip 10.x.x.x toegekend krijgen door de telenet router. Als ik zelf dhcp adressen uitdeel via airport extreme, werkt de digibox niet meer (tv-gids etc...). Tenzij er iemand hiervoor een oplossing weet?
Je hebt je digibox niet getekend in je netwerk. ;)

Kun je adressen locken in de telenet router? of ziet die dicht?

Je probleem zit bij de PC, niet bij de digibox. dus je PC moet je ACHTER je interne apple router hangen, en je digibox voor. (wellicht is dit meer een topic voor netwerking)

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/4207/netje.png

PS niet je vraag maar je wil HOE DAN OOK voorkomen dat de mede8ter vanaf internet bereikbaar is. (mede8ter is NIET beveiligd en is afhankelijk van de NAT/firewall in je thuisnetwerk. telnet staat open voor root en evenzo samba. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
Bedankt voor het schematisch maken van de opstelling, maar de digibox moet internet ontvangen om digitaal te werken (nu zeg ik waarschijnlijk iets overduidelijk logisch).

Echter is het zo dat de digibox draadloos verbinding maakt via de airport express. De telenet router zit namelijk in een kast aan de overkant van de gang en ik wil niet echt een kabel in de gang over de vloer naar de router leggen.

Het zou allemaal opgelost kunnen worden, moest ik de router van telenet kunnen benaderen en daar vaste dhcp adressen ingeven.

Daarnaast hangt mijn pc al achter de airport extreme via kabels in de muren, maar de digibox kan ik er niet voor plaatsen (hangt achter airport extreme, aiport express en persoonlijke switch). Ik zal dit ook eens kopiëren naar netwerk onderdeel :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
Toch nog een kleine toevoeging:
Als ik het zo hoor, ligt het aan de router die in brugmodus werkt ipv dhcp server. De beste oplossing zou zijn om powerlines te gebruiken die uit de switch komt die telenet aanbiedt en die dan rechtstreeks te verbinden met de digibox?

Dus zoals jij aangeeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Soulplayer123 op 08-09-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nicap schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:57:
Op het mede8er forum wordt deze link door iemand gepost: http://megaswf.com/serve/44912/

Geen idee of dit de nieuwe UI wordt, maar als dat wel zo is..... SUPERTOL.
Klopt.
Is bevestigd door Mede8er1 via een officiele post in de Mede8er Announcement sectie.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Soulplayer123 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:28:
Bedankt voor het schematisch maken van de opstelling, maar de digibox moet internet ontvangen om digitaal te werken (nu zeg ik waarschijnlijk iets overduidelijk logisch).

Echter is het zo dat de digibox draadloos verbinding maakt via de airport express. De telenet router zit namelijk in een kast aan de overkant van de gang en ik wil niet echt een kabel in de gang over de vloer naar de router leggen.

Het zou allemaal opgelost kunnen worden, moest ik de router van telenet kunnen benaderen en daar vaste dhcp adressen ingeven.

Daarnaast hangt mijn pc al achter de airport extreme via kabels in de muren, maar de digibox kan ik er niet voor plaatsen (hangt achter airport extreme, aiport express en persoonlijke switch). Ik zal dit ook eens kopiëren naar netwerk onderdeel :-).
hoi, ik heb ook telenet in belgie en een mede8er.
je kan via http://telenet.be/5/0/1/nl/thuis.html
inloggen op al je gegevens van zowel digitale tv als je telenet modem (die kun je alleen via de telenet website benaderen en niet direct via een ip adres)

Als je ingelogd bent, ga je naar mijn internet en dan wireless modem.
Bij geavanceerd kun je je firewall instellen en ook een ipnummer in de DMZ hangen, daar zit ook een tab, port forwarding, zodat je met fixed ip's kunt werken

Bij de gewone instellingen kun je ook mac-filtering doen (heb je denk ik niet eens nodig).

Tevens kun je hier je mail instellingen doen, gebruikers aanmaken ,je data-verbruik inzien etc

Ik weet niet of je het ook weet, maar met diezelfde login kun je naar http://www.tv.be/tv-gids gaan, inloggen en dan via internet je digicoder programmeren, dus programma's opnemen. Wel handig, als je keer niet optijd thuis bent. Je kan zo ook herinneringen etc allemaal online instellen.

• Soulplayer123
ik heb geen wireless modem (al ziet hij er wel zo uit), maar het is een nieuwe en modernere dan wat ze normaal geven omdat ik turbonet heb (vrij snel, 'onbeperkt').

ik heb ook geen optie om wireless modem te kiezen, dus nergens een optie voor ip's toe te kennen.

Dat van de tv-gids wist ik al, maar nie hoe ik het moest doen. Dank daarvoor :-)

• Martinus
Heeft iemand de zaak wifi technisch goed draaiend? ik kan wel het een en ander goed zien(en ook mapjes verwijderen en/of bestanden), halfbakken afspelen, maar files kopiëren ho maar. Zegt die, deze link bestaat niet meer.
Iemand ook een idee of er betas zijn om te testen?

no comment

Martinus schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:26:
Heeft iemand de zaak wifi technisch goed draaiend? ik kan wel het een en ander goed zien(en ook mapjes verwijderen en/of bestanden), halfbakken afspelen, maar files kopiëren ho maar. Zegt die, deze link bestaat niet meer.
Heb je je mede8er interne disk geformatteerd met mede8er menu?
Wellicht ligt daar je probleem.

• Martinus
Anoniem: 340101 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:42:
[...]

Heb je je mede8er interne disk geformatteerd met mede8er menu?
Wellicht ligt daar je probleem.
Heb alle tips van het mede8 forum geprobeerd. Deze dus ook. Zelf 2 maal. Zelfs de sftw opnieuw gedaan. Heb echt geen idee, gewone wifi met laptop lid loopt prima.

no comment

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Martinus schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:26:
Zelf copieer ik vaak met ftp (filezilla van mijn pc naar de mede8ter via wireless. Traag (2,5Mbit/s op wat afstand) , maar nog geen problemen gehad. Samba (drivemapping) ben ik wel ergens kwijt geraakt en die werkt niet meer. Nog niet geprobeerd op te lossen.

• Martinus
leuk_he schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:48:
[...]
Zelf copieer ik vaak met ftp (filezilla van mijn pc naar de mede8ter via wireless. Traag (2,5Mbit/s op wat afstand) , maar nog geen problemen gehad. Samba (drivemapping) ben ik wel ergens kwijt geraakt en die werkt niet meer. Nog niet geprobeerd op te lossen.
goeie tip, staat bij jou de nas dan nog wel aan? of niet. Met of zonder credentials voor ftp?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Preview van de V4 Mede8er firmware:
YouTube: Preview of Mede8er V4 Release

Zie de aankondiging van Mede8er:
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,2967.0.html

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ff een schopje :)

voor degene die het niet volgen op het mede8er forum:

We are still working on many of the bugs but at this point I can confirm the following based on the known issues on V3.0.4

Known issues:
o 6 June 2010 - Very high bit rate 29fps BDISO (+- 40GB+) have stuttering and audio loss - Workaround --
to revert to V2.0.2 or extract your BDISO files to BDMV Folder structure with a program such as ISOBUSTER.
If you are using a program like AnyDVD we suggest you save as BDMV and not a ISO FIXED
o Under certain filter conditions, time bar artwork punching through SETUP screen -- FIXED
o Network (SMB) write not available to Non-Mede8er-formatted HDD (NTFS-only) -- Under investigation
o DVD resume on VIDEO_TS structure - -- FIXED
o Repeat A-B on BDISO -- FIXED
o Restore from v1.x or v2.x backups -- not restoring all fields
o On certain 16:9 DVD menus - selection highlight is misplaced -- FIXED
o Simultaneous audio output via both HDMI and SPDIF -- FIXED
o resume dialogue DVDISO -- FIXED
o resume play DVD VIDEO_TS -- FIXED

van mij mogen ze opschieten met de v4 firmware.
samen met het nieuwe uiterlijk en nog andere bug fixen wordt ik alleen maar nog blijer met me mede8er.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic