Pretty Rabbit schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:28:
[...]
Mag ik vragen welke NAS je dan gebruikt? Of maak het niet zoveel uit? Ik zat zelf te denken aan een 2 of 4 layers om later nog te kunnen uitbreiden..Heb ook ergens gelezen dat de snelheid van de NAS niks zal uit maken. En is FTP goed te beveiligen?Tip(s) is altijd welkom. Heeft iets minder te maken met mede8er

Ik transfer vanaf mijn XP pc naar de interne harde schijf. Ik stream niet (nauwelijks ) van XP. Als ik al stream doe ik dat van de upnp server (tversity) op de XP machine.
snelheid is niet relevant aangezien de mede8ter gewoon je beperktende factor zal zijn. Het is uiteraard wel prettig als je je media snel op een NAS kunt zetten, maar mede8ter koop je niet als NAS (duur, traag en weinig nas functies t.o.v. dedicated nas, lees in dat verband de review van de
xtreamer pro die zelfde nas functionaliteit heeft als de mede8ter)
FTP veilig? Foute vraag. Je dient gewoon je interne netwerk te vertrouwen. Zoniet, besef dan dat de root user gewoon open staat. (telnet mede8ter, user root, wachtwoord leeg)
Ftp van internet naar NAS? dat is niet 100% te beveiligen , gebruik dan sftp / webdav/ ftp over ssh, maar dat is offtopic hier. Voor nas kun je beter een ander topic zoeken. Denk dan wel na over je budget en gewenste functionaliteit.
[
Voor 22% gewijzigd door
leuk_he op 07-10-2010 17:41
]