Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139099

Iemand het al voor elkaar gekregen een torrent of usenet client te draaien op het apparaat?

Een apache/php/mysql servertje zou ook niet misstaan. Misschien gewoon beginnen met ssh toegang.

Ik las iets dat iemand bezig was met een plugondevice.com driver maar hier is ook nooit meer wat van vernomen.

Iemand meer informatie over dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340101

Kijk eens in de Mod sectie van het Mede8er Forum:
http://www.mede8erforum.com/index.php/board,28.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Op de ACRyan forums is een speciaal hoekje voor 'other developments', waaronder Plug On Device :
http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=96
(ik ken het zelf nog niet)
Er is ook nog een tool waarmee je oa een andere torrent-client kunt draaien : InfoSite ...

Ik heb de ingebouwde Torrent client al gebruikt, loopt redelijk. Maar toen ik 'm een stuk of 4 episodes tegelijk liet ophalen, ging hij licht in de stress ...

Oops, verkeerde forum :o

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 27-09-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Goner schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:58:
Ik heb de ingebouwde Torrent client al gebruikt, loopt redelijk. Maar toen ik 'm een stuk of 4 episodes tegelijk liet ophalen, ging hij licht in de stress ...
/edit: nee, de tools van ac ryan kun je ook op mede8ter draaien hoor. zelfde OS, zelfde CPU, maar niet de firmware van de ene op de andere zetten....

ALs je die op de mede8ter draait (kan he?)dan zou ik wel de swap activeren, want in de 3.x firmware staat de swap op HD niet meer geactiveerd. Werkt verder goed, dus bij normaal gebruik zou ik het zo laten. Echter als je extra dingen gaat activeren is een beetje swap wel handig.

telnet mede8ter (root wachtwoord is leeg)
code:
1
2
3
free
swapon /dev/sda2
free

bij herhaald gebruik de swapon achteraan in /usr/local/etc/rcS opnemen.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 27-09-2010 23:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 20:03
Voor wie het nog niet gezien heeft, de beta4 van V4 is public te downloaden.
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3165.0.html voor de download en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik zag het daarnet in me mail.
Ik wacht wel op de final, ik lees trouwens nog steeds niets over dat ze de nieuwste mkv hebben opgelost.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Vandaag de Mede8er gekocht en ik heb meteen een probleempje. Ik krijg de nieuwe firmware niet geïnstalleerd (3.0.4). Dit staat er in de bijgevoegde pdf:

Emergency Recovery Procedure
Download the Mede8er V3.0.4 Firmware from the Mede8er website. Unzip or Unrar the file and you will find one file named install.img. Copy this file to the root directory of a Flash Drive. Plug the flash drive into the Mede8er. Disconnect the power jack at the rear of the Mede8er then plug it back in - Now press the on/off button and hold it pressed for 10 seconds and then release. The LED on the Mede8er with flash red-blue and you will get a progress bar on your TV display (some TV's will not display this) wait until the Mede8er re boots itself +- 60 sec. You Mede8er is now be updated.

Op de een of andere manier start de speler gewoon op, ook al hou ik de on/off knop 10 seconden in. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09
even opnieuw je USB stick formateren. dit schijnt 1 van de oplossingen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 17:34
Je moet even opletten dat er alleen een img-bestand (dus geen mapje) in de root van de usb-stick staat.
Ik zie trouwens bitter weinig reacties op de V4 beta firmware die vorige week is vrijgegeven, wacht iedereen op de final, of is men, net zoals ik, niet zo heel erg enthousiast over de nieuwe GUI en features ?

[ Voor 50% gewijzigd door cheapcharlie op 05-10-2010 21:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Och V4 beta4 is weer een stap in de goede richting:

-Gui contrast bevalt me niet. (moeilijk te zine of iets geslecteerd is of degene eronder/boven)
-Bugs in de player (24p content krijg ik de boel mee aan het chrashen, gerapporteerd).
-Videowall ziet er mooi uit, maar is nog veel te gecompliceerd om mooi neer te zetten zonder tools die specifiek hierop gemaakt zijn.

Wel gelukkig enkele langstaande bugs eruit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 22:42
Heeft iemand enig idee waarom ik wel een preview krijg van een film maar geen about op de achtergrond als ik de map open.
Alles staat zo gearchiveerd:

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/Schermafbeelding%202010-10-06%20om%2022.54.00.png

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 21:39

Nicap

Tsssk....

Volgens mij moet je op de folder gaan staan en dan op de AB toets drukken

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 11:54
iemand die de wifi dongle naar genoegen gebruikt? bij mij hangt die binnen nu en 30 min gegarandeerd, alleen herstart helpt dan. Das echt geen doen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretty Rabbit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik doe alles via een usb, maar wel van plan later alles via NAS te gaan draaien.
Ik had laatst de mede8er helpdesk aan de lijn en had vernomen dat het prima werkte(draadloos WIFI dus), toen ik verder ging vragen naar meer(NAS afstand tussen router etc.) wist ie het opeens niets meer.
Dus voor mij ook eerst even afwachten voordat ik met alle accessoires thuis vul.
Mijn vraag is dus of er iemand NAS/MEDE8ER via Wifi Dongle lekker heeft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Pretty Rabbit schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:09:
Mijn vraag is dus of er iemand NAS/MEDE8ER via Wifi Dongle lekker heeft draaien?
Geen enkel probleem. Ik draai hem wel in 54g mode (vanwege mijn access point). Ik gebruik hem om vele gigabytes via ftp op de interne HD te zetten, en voorzever ik kan zien nooit vastgelopen. Wel eens onverwacht settings kwijt (na in en uitpluggen, maar instellen van een lange wpa key is telekenseen crime).

Ik gebruik wel de ext3 mod en ftp (typisch niet samba dus).

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 07-10-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretty Rabbit
leuk_he schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:16:
[...]

Geen enkel probleem. Ik draai hem wel in 54g mode (vanwege mijn access point). Ik gebruik hem om vele gigabytes via ftp op de interne HD te zetten, en voorzever ik kan zien nooit vastgelopen. Wel eens onverwacht settings kwijt (na in en uitpluggen, maar instellen van een lange wpa key is telekenseen crime).

Mag ik vragen welke NAS je dan gebruikt? Of maak het niet zoveel uit? Ik zat zelf te denken aan een 2 of 4 layers om later nog te kunnen uitbreiden..Heb ook ergens gelezen dat de snelheid van de NAS niks zal uit maken. En is FTP goed te beveiligen?Tip(s) is altijd welkom. Heeft iets minder te maken met mede8er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Pretty Rabbit schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

Mag ik vragen welke NAS je dan gebruikt? Of maak het niet zoveel uit? Ik zat zelf te denken aan een 2 of 4 layers om later nog te kunnen uitbreiden..Heb ook ergens gelezen dat de snelheid van de NAS niks zal uit maken. En is FTP goed te beveiligen?Tip(s) is altijd welkom. Heeft iets minder te maken met mede8er ;)
Ik transfer vanaf mijn XP pc naar de interne harde schijf. Ik stream niet (nauwelijks ) van XP. Als ik al stream doe ik dat van de upnp server (tversity) op de XP machine.

snelheid is niet relevant aangezien de mede8ter gewoon je beperktende factor zal zijn. Het is uiteraard wel prettig als je je media snel op een NAS kunt zetten, maar mede8ter koop je niet als NAS (duur, traag en weinig nas functies t.o.v. dedicated nas, lees in dat verband de review van de xtreamer pro die zelfde nas functionaliteit heeft als de mede8ter)

FTP veilig? Foute vraag. Je dient gewoon je interne netwerk te vertrouwen. Zoniet, besef dan dat de root user gewoon open staat. (telnet mede8ter, user root, wachtwoord leeg)

Ftp van internet naar NAS? dat is niet 100% te beveiligen , gebruik dan sftp / webdav/ ftp over ssh, maar dat is offtopic hier. Voor nas kun je beter een ander topic zoeken. Denk dan wel na over je budget en gewenste functionaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 07-10-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretty Rabbit
leuk_he schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:35:
[...]

Ik transfer vanaf mijn XP pc naar de interne harde schijf. Ik stream niet (nauwelijks ) van XP. Als ik al stream doe ik dat van de upnp server (tversity) op de XP machine.

snelheid is niet relevant aangezien de mede8ter gewoon je beperktende factor zal zijn. Het is uiteraard wel prettig als je je media snel op een NAS kunt zetten, maar mede8ter koop je niet als NAS (duur, traag en weinig nas functies t.o.v. dedicated nas)

FTP veilig? Foute vraag. Je dient gewoon je interne netwerk te vertrouwen. Zoniet, besef dan dat de root user gewoon open staat. (telnet mede8ter, user root, wachtwoord leeg)

Ftp van internet naar NAS? dat is niet 100% te beveiligen , gebruik dan sftp / webdav/ ftp over ssh, maar dat is offtopic hier.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretty Rabbit
leuk_he schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:35:
[...]

snelheid is niet relevant aangezien de mede8ter gewoon je beperktende factor zal zijn. Het is uiteraard wel prettig als je je media snel op een NAS kunt zetten, maar mede8ter koop je niet als NAS (duur, traag en weinig nas functies t.o.v. dedicated nas, lees in dat verband de review van de xtreamer pro die zelfde nas functionaliteit heeft als de mede8ter)

Ftp van internet naar NAS? dat is niet 100% te beveiligen , gebruik dan sftp / webdav/ ftp over ssh, maar dat is offtopic hier. Voor nas kun je beter een ander topic zoeken. Denk dan wel na over je budget en gewenste functionaliteit.
Ik heb al 2 mede8er en wel via een NAS (dat ik nog niet hebt aangeschaft) laten afspelen en liefs draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 17:08
Ik heb het probleem met mijn mede8er dat er bij internet radio de kanalen gedownload worden maar ze niet te zien zijn in de lijst.
Ik heb mijn mede8er draadloos geconfigureerd, nas gedeelte werkt naar behoren.
Meer mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Slowmotion schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:18:
even opnieuw je USB stick formateren. dit schijnt 1 van de oplossingen te zijn.
Heb ik meerdere malen geprobeerd, geen succes.
cheapcharlie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:52:
Je moet even opletten dat er alleen een img-bestand (dus geen mapje) in de root van de usb-stick staat.
Ook dat had ik gedaan, geen succes.

In het menu kwam ik een optie tegen waarmee ik de firmware kon upgraden. Achteraf gezien was dit niet de ideale manier. Vanmiddag ga ik een nieuwe kleinere usb stick halen, kijken of deze geen problemen geeft. Mijn huidige usb stick is een SanDisk Extreme Cruzer Contour 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
leuk_he schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:16:
[...]

wat voor router?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Fritzbox router/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rich_Art schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:50:
Volgens komt dit doordat de mede8er gewoon zijn werk doet zonder veel problemen.
Meer problemen betekend meestal meer posts in een community. De meeste gaan niet elke dag iets posten omdat er iets goed werkt. Goh vandaag heeft mijn apparaat die film weer zonder problemen afgespeeld.. :)

Geen idee of dit het is of omdat de mede8er gewoon minder bekend is. Ik heb hem nog niet maar ik ben wel van plan de mede8er asap aan te schaffen.
Ik volg de "kleine" mede8er community op de voet en ik heb het idee dat dit een fijn stukje plastic met elektronica is en wat ook nog eens goed betaalbaar is.

Peace,
Rich_Art. ;)
Ik denk toch eerder je tweede punt, geen community. Popcornhour (of eigenlijk Syabas, ook onbekend gestart) heeft altijd de community flink gepushed door prijzen uit te reiken en een platform hiervoor te geven en andere merken dezelfde software te laten gebruiken met als gevolg dat er veel ontwikkeld is. Het hielp ook dat ze een van de eerste waren met een mediaspeler met die chip voor een lage prijs (in 2008 120 euro voor de A-100 geloof ik, wat toen erg goedkoop was)

Als het probleemloos werkt dan kan een community toch posten over apps als MPD, Spotify, nieuwe interfaces, uitzendinggemist portals, Youtube en dergelijke. Tenzij er niks gebeurd op dat gebied :p

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 08-10-2010 20:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
Resinman schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:41:
[...]

Heb ik meerdere malen geprobeerd, geen succes.

[...]

Ook dat had ik gedaan, geen succes.

In het menu kwam ik een optie tegen waarmee ik de firmware kon upgraden. Achteraf gezien was dit niet de ideale manier. Vanmiddag ga ik een nieuwe kleinere usb stick halen, kijken of deze geen problemen geeft. Mijn huidige usb stick is een SanDisk Extreme Cruzer Contour 8GB.
Ik heb een 8 gig usb stick gebruikt die is geformatteerd als ntfs en er staan in de root 8 mappen en een
stuk of 12 losse bestanden waaronder jpg en exe en pdf en het flashen van de Mede8er ging zonder problemen.
Het knipperen van blauw/rood had ik niet. Ik kreeg wel gewoon de balk te zien met de voortgang
van het flashen. Nadien was er ook werkelijk een nieuwe firmware aanwezig.
Haal je wel de voedingsstekker uit het apparaat en doe je die weer terug als je de aan/uit knop hebt ingedrukt?
Je houdt toch wel de knop ingedrukt op het apparaat zelf en niet op de afstandsbediening!
Via de afstandsbediening werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
mike123 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:33:
[...]
Je houdt toch wel de knop ingedrukt op het apparaat zelf en niet op de afstandsbediening!
Via de afstandsbediening werkt niet.
Bedankt voor de tip, nu werkt het! Dit staat niet in de pdf maar wel op hun forum (na registratie): - Now press the on/off button (on Mede8er unit - not remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 17:32
Marzman schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:40:
[...]

Ik denk toch eerder je tweede punt, geen community. Popcornhour (of eigenlijk Syabas, ook onbekend gestart) heeft altijd de community flink gepushed door prijzen uit te reiken en een platform hiervoor te geven en andere merken dezelfde software te laten gebruiken met als gevolg dat er veel ontwikkeld is. Het hielp ook dat ze een van de eerste waren met een mediaspeler met die chip voor een lage prijs (in 2008 120 euro voor de A-100 geloof ik, wat toen erg goedkoop was)

Als het probleemloos werkt dan kan een community toch posten over apps als MPD, Spotify, nieuwe interfaces, uitzendinggemist portals, Youtube en dergelijke. Tenzij er niks gebeurd op dat gebied :p
Mja, ik heb daar verder ook geen behoefte aan dus ik zal dat ook niet uitzoeken. Ik wil gewoon dat alles werkt.

Zit al iemand op de v4 beta sw? is 't wat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb de beta 4 draaien. Op zich een stap voorwaarts,maar uiteraard is het een beta. Dus met aardig wat bugs.
Lees het forum van van de fabrikant er maar op na.

De videowall is een leuke toevoeging, evenals de nieuwe look van de gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Nicap schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:07:
Ik heb de beta 4 draaien. Op zich een stap voorwaarts,maar uiteraard is het een beta. Dus met aardig wat bugs.
Lees het forum van van de fabrikant er maar op na.

De videowall is een leuke toevoeging, evenals de nieuwe look van de gui.
idd, ik ben ff weer terug op v3, v4 is mij net te buggy

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
Voor zover ik het kan vinden is het niet mogelijk om op te nemen met de Mede8er MED500X.
Alleen als ik naar de internet radio luister en ik druk op "audio", op de ab, dan krijg ik in beeld
een grote rode stip te staan. Als ik dan druk op bv "music" op de ab dan krijg ik bovenin mijn tv te staan
"audio word opgenomen". Druk ik vervolgens op het blauwe knopje stop dan staat er "Audi opnemen gestopt".
Er staat ook Audi ipv Audio.
Heb de handleiding zo slecht gelezen dat ik dit niet gevonden heb?
Heb ook al met Google gezocht maar niks gevonden.
Ik kan trouwens ook nergens iets terugvinden van een opname.
fw 3.0.4 en een 2TB hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 08:32
Kan iemand vertellen of de NAS-functie beschikbaar is (blijft) wanneer je het apparaat uit/standby zet?

Ik heb gelezen dat de NAS-functie zijn beperkingen heeft (m.n. de snelheid), maar toch lijkt het me wel een handige feature voor 'erbij', maar dan moet ie het dus wel altijd doen...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eh, als hij uit staat, staat de NAS ook uit. Als hij aanstaat, staat de nas ook aan.

Alss hij niet uitgevallen is; that is. Ik gebruik de NAS functionaliteit ook, omdat het niet altijd handig is om hem via USB aan te sluiten.

Daarbij kan je de speler niet gebruiken als mediaspeler als je hem via usb aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
ah ok, heeft ie dan niet een soort 'standby modus' zodat ie minder stroom vreet, maar toch als NAS benaderbaar is? Of is uit ook echt UIT?

En hoe bedoel je "als ie niet uitgevallen is"? Is dat ding zo onstabiel dan?

[ Voor 22% gewijzigd door Appie76 op 12-10-2010 13:26 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nou de Nas functionaliteit is niet retestabiel, dat wordt in de nieuwe FW wel gefixt. Als hij aan staat dan verbruikt hij niet veel stroom geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Appie76 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:25:
ah ok, heeft ie dan niet een soort 'standby modus' zodat ie minder stroom vreet, maar toch als NAS benaderbaar is? Of is uit ook echt UIT?
In de standby reageert hij op de Afstandbediening. In het netwerk is hij dan uit. Wat jij evt nog zou willen is een spindown van de interne harde schijf, volgens mij is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ok, da's een beetje jammer maar wel duidelijk. Bedankt voor de reacties!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupilamioo7
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 13:10
Kun je met deze nu ook al uitzendinggemist terug zien, of word daar nog aan gewerkt, ik zoek nog steeds een media player en twijfel tussen de eminent en deze, waarbij ik toch meer naar deze neig.....

marco
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

marsupilamioo7 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:22:
Kun je met deze nu ook al uitzendinggemist terug zien
Nope. tenzij je op je pc tversity ofzo zet en je pc ook aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
Hallo allemaal,

Misschien lees ik eroverheen maar speelt deze speler BD (ISO) af met volledige menu content?

Zijn er mensen die deze speler in combinatie met de laatste modellen Synology gebruiken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

JP-tjuh schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:33:

Misschien lees ik eroverheen maar speelt deze speler BD (ISO) af met volledige menu content?
Nee, alleen met simple menu (geluidsstream/ondertitels selecteren). Zijn er mediaplayers die dit wel ondersteunen? Ik vraag het me erg af.

Dvd's iso worden wel met volledig menu afgespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 20-10-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swieb66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb de med8er gekocht.

Ik heb een Philips tv (laatste firmware) met 4 hdmi erop.
Ik heb daar een home cinema theater set aanhangen, een blue ray speler, mijn upcontvanger en nu de mede8ter.
Op mijn home cinema set zit alleen één digital in coaxical aansluiting. Deze heb ik verbonden met de tv anders heb ik geen geluid.

Als ik de tv nu aanzet en de home cinema krijg ik geen geluid uit de homecinema. Ik moet dan de hdmi van de mede8ter er even uithalen tot het geluid het doet, dan weer de hdmi van de mede8er erin en dan doet ie het (alleen geen dts). Ik moet dit dus elke keer doen als de tv uit is geweest.

Heb ik nu de kabels verkeerd aangesloten (of instellingen verkeerd).
Misschien kan iemand me helpen want ik kom er niet meer uit.

Ik heb alle hdmi poorten gebruikt, en ook andere hdmi kabels, doch helaas.
Door het uitproberen is in ieder geval duidelijk geworden dat het mede met de mede8er te maken heeft.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Tv philips 42PFL8440H
DVD Home Theater System HTS 3367
Mede8ter 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

swieb66 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:31:
Als ik de tv nu aanzet en de home cinema krijg ik geen geluid uit de homecinema. Ik moet dan de hdmi van de mede8ter er even uithalen tot het geluid het doet, dan weer de hdmi van de mede8er erin en dan doet ie het (alleen geen dts). Ik moet dit dus elke keer doen als de tv uit is geweest.
Andere volgorde aansluiten? gebeurd het ook als je mede8ter via rgb (simpel te proberen aangezien mede8ter je immers ook rgb kabels meeleverd

Kijk ook eens wat er gebeurd als je easylink (HDMI-CEC) uitzet in de tv of cinema, of als je die in ieder geval uitzet (als dat per apparaat kan) voor de mede8ter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swieb66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07-2023
leuk_he schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:06:
[...]

Andere volgorde aansluiten? gebeurd het ook als je mede8ter via rgb (simpel te proberen aangezien mede8ter je immers ook rgb kabels meeleverd

Kijk ook eens wat er gebeurd als je easylink (HDMI-CEC) uitzet in de tv of cinema, of als je die in ieder geval uitzet (als dat per apparaat kan) voor de mede8ter.
We hebben verschillende volgordes geprobeerd. Steeds hetzelfde resultaat. Ook de easylink uitzetten is geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat. We hebben ook via rgb geprobeerd, maar dan was het geluid bijna niet te horen.

Bij mijn vorige mediaspeler had ik geen problemen van deze aard.

Is wel jammer, want hij doet het verder prima.

Misschien weet iemand hoe ik alles prima moet aansluiten.
Op mijn home cinema set dus alleen 1 digital in coaxical aansluiting.
Alle 4 componenten hebben allemaal 1 hdmi aansluiting (home cinema, upcontvanger, blueray speler en mede8er). De televisie 4.

[ Voor 14% gewijzigd door swieb66 op 21-10-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380924

Hallo allemaal,

ik heb een probleem . ik heb de mede8er en heeft het altijd goed gedaan . Nu is het geval dat mijn netwerk niet meer zichtbaar is in de mede8er alleen shortcuts maar mijn pc niet meer .Waar zou dat aan kunnen leggen ??

met vriendelijke groet,
Pansjo

IS AL WEER OPGELOST

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 380924 op 27-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zojuist ook een Mede8ter besteld via WifiMedia. Na diverse reviews en dergelijke doorgelezen te hebben tot de conclusie gekomen dat de Mede8ter het beste uit de bus kwam voor mijn eisen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Top!

Ik ben er ook nog steeds blij mee, enige issue is dat de NAS niet stabiel is (niet altijd) iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:58
leuk_he schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:39:
[...]

Nee, alleen met simple menu (geluidsstream/ondertitels selecteren). Zijn er mediaplayers die dit wel ondersteunen? Ik vraag het me erg af.
HDI Dune heeft het als het goed is wel...iets andere prijsklasse alleen.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ondertussen al de nodige DVD ISO's naar de Mede8er aan het kopieren. Het afspelen van de gedownloade series werkt perfect met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
alles werkt perfect met afspelen. Ben nog niets raars tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
418O2 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:28:
Top!

Ik ben er ook nog steeds blij mee, enige issue is dat de NAS niet stabiel is (niet altijd) iig.
Is wrs eerder te wijten aan je router dan je mede8er. Daar lees ikmheel veel over. Mss kan je dat eens checken?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mijn router doet het prima, daar ligt het niet aan. Als ik de nas functionaliteit aan en uit zet, doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:25:
alles werkt perfect met afspelen. Ben nog niets raars tegengekomen :)
Ben inmiddels 2 mkv tegengekomen die niet werden afgespeeld. blijkt door compressed headers te komen.
1) Download latest version (currently version 0.6.0) of mkwdclean from http://sourceforge.net/projects/matroska/files/mkclean/
1) Unrar or Unzip and you will see the file mkWDclean.exe
3) Drag the problem MKV file into mkWDclean.exe
4) It will make a new MKV that will play fine in the Mede8er
@Hieronder. en de mede8ter wordt inclusief alle kabels waaronder een hdmi kabel geleverd he? scheelt ook weer 20 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 02-11-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16
Voor wie zit te twijfelen om deze speler aan te schaffen.

Deze week is de mede8ter met 1tb harde schijf in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 200 euro (goedkoopste in PW 239 euro)

Ik was nog aan het twijfelen tussen deze en de POHD. Nu ga ik toch maar voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hi Nicap,

Ik las je reactie over audio sync problemen. Ik heb ze ook op mijn Panasonic VT20. Ik heb de mede8er direct met een hdmi kabel aangesloten op mijn tv. Ik heb precies hetzelfde als jou dat de audio eerder is dan het beeld.

Ik heb alle softwarematige beeldoptimalisaties in mn tv uitgeschakeld. Het lijkt er wel op alsof ik het minder vaak heb als ik geen samba server en ftp server aan heb op de mede8er maar misschien lijkt dat maar zo. Ook lijk ik meer out of sync issues te hebben met het afspelen van dvd's.

Mijn vorige mede8er is ook al geruild en men kon mijn problemen niet constateren. Ik vraag me dus af of het door de tv komt of iets anders. Het is in ieder geval ontzettend irritant en kan geen film kijken als er een serieuze out of sync is.

Is het bij jou nu verbeterd/opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

MrQcue schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:16:
Hi Nicap,

Ik las je reactie over audio sync problemen. Ik heb ze ook op mijn Panasonic VT20. Ik heb de mede8er direct met een hdmi kabel aangesloten op mijn tv. Ik heb precies hetzelfde als jou dat de audio eerder is dan het beeld.

Ik heb alle softwarematige beeldoptimalisaties in mn tv uitgeschakeld. Het lijkt er wel op alsof ik het minder vaak heb als ik geen samba server en ftp server aan heb op de mede8er maar misschien lijkt dat maar zo. Ook lijk ik meer out of sync issues te hebben met het afspelen van dvd's.

Mijn vorige mede8er is ook al geruild en men kon mijn problemen niet constateren. Ik vraag me dus af of het door de tv komt of iets anders. Het is in ieder geval ontzettend irritant en kan geen film kijken als er een serieuze out of sync is.

Is het bij jou nu verbeterd/opgelost ?
De oplossing bij mij was om de beeldoptimalisatie uit te schakelen. Het geluid was toen perfect in sync. Alleen heb je dan weer last van dat de beeldoptimalisatie uit was, dat het beeld echt minder was. Ik weet niet of dat echt zo zichtbaar is, maar de series worden dan afgespeeld op 50Hz. Nou leek het me gewoon erg schokkend overkomen. Alleen het eerste kwartier was storend, daarna wende ik er steeds meer aan waarschijnlijk.

De echte oplossing is echter een nieuwe receiver geworden. Ik blij omdat nu de aucio sync issues echt weg zijn, omdat ik nu een delay in kan stellen op de receiver. Mijn vorige receiver had geen hdmi in en geen mogelijkheid tot delay. M'n vrouw was ook blij met de nieuwe receiver, want nu lopen er 4 kabels minder naar de TV :-)

Je ziet echt dat die beeldoptimalisaties nut hebben, want het beeld loopt nu weer lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Als je het hebt over beeldoptimalisaties, dan heb je het over die van je tv neem ik aan ? Ik dacht nl. dat ik bijna alles uitgeschakeld had maar misschien zie ik iets over het hoofd. Of heb je het over instellingen op de mede8er ?

Misschien is een goede receiver voor mij ook niet zo'n slechte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

MrQcue schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:18:
Als je het hebt over beeldoptimalisaties, dan heb je het over die van je tv neem ik aan ? Ik dacht nl. dat ik bijna alles uitgeschakeld had maar misschien zie ik iets over het hoofd. Of heb je het over instellingen op de mede8er ?

Misschien is een goede receiver voor mij ook niet zo'n slechte oplossing.
Ik had het idd over de beeldoptimalisaties van de TV. M'n Samsung heeft een zogenaamde Gamemode. Die zorgt ervoor dat er geen beeldoptimalisaties meer zijn, zodat er zo weinig mogelijk vertraging in het beeld zit. Dat werkte dus ook prima i.c.m.de Mede8er. Heb nu alles via de pioneer en ik heb geen spijt dat ik een nieuwe receiver heb aangeschaft. Nu is beide optimaal(beeld en geluid).

[ Voor 14% gewijzigd door Nicap op 10-11-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pana's hebben IFC (Intellegent Frame Creation) oid, dat zou ik eens uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02
Ik heb dit topic doorgelezen maar heb toch nog wat vragen:

Die mooie afbeeldingen die je in de TS ziet van het scherm; is dat standaard? Ik zou eerst voor de Boxee Box gaan maar dat blijkt helaas toch tegen te vallen kwa specs (maar wel een mooie interface). Of moet je daar zelf nog iets voor doen?

En kan ik via deze player gewoon de Shared Folders op m'n Home Server benaderen?

[ Voor 12% gewijzigd door Ferret op 12-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ferret schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:59:
Ik heb dit topic doorgelezen maar heb toch nog wat vragen:

Die mooie afbeeldingen die je in de TS ziet van het scherm; is dat standaard? Ik zou eerst voor de Boxee Box gaan maar dat blijkt helaas toch tegen te vallen kwa specs (maar wel een mooie interface). Of moet je daar zelf nog iets voor doen?

En kan ik via deze player gewoon de Shared Folders op m'n Home Server benaderen?
Dat laatste plaatje met de details van een film moet je eenmalig yamj voor draaien op je PC, andere schermen zijn standaard.

/Edit: shares op je home server zijn benaderbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 12-11-2010 21:19 . Reden: yet another media jukebox ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02
Thanks! Dan heb ik een opdracht; hoe krijg ik dat yamc op mijn WHS :+

/edit: het moet yamj zijn.... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Ferret op 12-11-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YAMJ to Mede8er wordt hier bedoeld en dat installeer je op je PC om de about.jpg en folder.jpg plaatjes te genereren.

Zie:
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3180.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Laatst online: 10-06 18:39
Zijn er meer gebruikers die problemen ondervinden met de wireless (dongle) connectie?

In de 1e instantie kan ik de mede8er (in NAS mode) goed benaderen vanaf mijn laptop. Echter, zodra bijvoorbeeld de 'screensaver' aangaat tijdens het afspelen van een nummer, lijkt ook de wireless verbinding te zijn verbroken. Ik krijg pas weer verbinding als ik bijvoorbeeld de NAS mode weer uit/aan zet. Ik gebruik overigens Win 7 op de laptop.

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 18:52
't valt me op dat er weinig mede8er discussie is in vergelijking tot de POHD en mini. Why is dat? Tevreden gebruikers of veel minder afzet?

Zit zelf te wachten op de 400X Mini. Ik lees eigenlijk maar lovende verhalen over de mede8er en ook over de bijbehorende dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik denk tevreden gebruikers. Heb er zelf geen problemen mee eigenlijk. De problemen die ik had waren niet echt te wijten aan de mede8er. Had hiervoor een WD HDTV(1e gen),maar ben blij dat ik die heb ingeruild voor deze. i.c.m. de synology NAS een echte uitkomst voor films/series kijken.

Hoop wel dat ze de 4 firmware wat beter maken dan de beta van nu, maar dat zal ongetwijfeld(want het is een beta). Op zich werkt ie trouwens prima. In het begin wat crashes gehad, maar die lijken voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 20:03
idd, op wat kleine puntjes na tevreden.
Doet het super en zelfs de kids kunnen ermee overweg.
Draai nog wel met een oude versie omdat de laatste geen resume ondersteunde voor video_ts maar wel voor een iso.
Wacht nu voornamelijk op de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De mede8er en de POHD (en mini) zijn ongeveer gelijk. Met het verschil dat er voor de mede8er veel meer firmwares uitkomen en dus bijna alles wordt opgelost, tenzij het in de SDK mis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315056

Ik las in enkele topics dat mediaplayers soms wel eens ambetant doen om 720p materiaal wireless af te spelen zonder schokken en vertragingen. Ik ben van plan om deze mediaplayer aan te schaffen maar ik wil toch eerst nog eens voor de zekerheid hier vragen ofdat de mede8er hier geen problemen mee heeft? (ik heb namelijk niet de mogelijkheid om hem wired te verbinden met het netwerk). Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
geen tot weinig problemen mee gehad, lag meer aan mijn netwerk wat even fout liep dan aan de Mede8er !

men is druk bezig met firmware 4, is al een beta van, ziet er goed uit maar worden nog wel wat bugs uit gehaald, ontdekt door gebruikers, en een foutje in de develop kit van de chipset !

Ze overhaasten niet met firmware's maar willen goede firmware's leveren zonder tientallen nieuwe mini updates Dus kwaliteit ipv kwantiteit, !

En ja het is geen downloader voor torrents etc. daar heb je een pc voor ! Maar als mediaplayer doet hij het uitstekend tot zeer goed, !

Wifi is natuurlijk afhankelijk van je router,je omgeving etc.. daarom heb ik alles bedraad door getrokken !

wordt overigens keurig geleverd met div kabels, oa hdmi, componentn, usb kabels etc ! Tasje dus een goed compleet product zeker voor dat geld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ok ik ben er al van overtuigd dat ik de Mede8er ga aanschaffen. Nu twijfel ik dus enkel nog om er een te kopen met een ingebouwde HDD of eentje zonder.. Ik heb nog genoeg plek op mijn harde schijf van mijn computer en ik vind het helemaal niet lastig om mijn computer steeds aan te zetten als ik een film wil zien (hij staat meestal toch altijd aan als ik thuis ben) dus dat is sowieso al geen probleem.

Zoals je op deze afbeelding http://www.mediacentersho...dimensionid=17&shopid=323 ziet, is het menu echt leuk :) Nu vroeg ik me af of dat er nog altijd zo gaat uitzien als ik mijn filmlijst vanop mijn hdd (computer) bekijk via wifi.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 315056 op 23-11-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
ja en nee is het antwoord,

die filminfo kan je inderdaad zien maar meot je wel even zelf aanmaken met bv yamj http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3180.0.html ) of via tvixie ! http://www.tvixie.com/ )( werkt perfect. Alleen covers van Cd is bagger dat werkt niet, maar films gaat zeer goed met scrapen !

wist je dat er een video wall komt in de fimrware van versie 4 ? YouTube: Preview of Mede8er V4 Release

Succes en veel plezier met je aankoop ! (ooit een nas erbij overwogen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow die videowall is echt prachtig :)

goh ik heb gisteren voor het eerst eens gegoogled wat een nas precies is :p momenteel is de hdd via mijn computer ook een 'goeie' werkwijze aangezien ik er nog genoeg ruimte op heb en aangezien mijn computer altijd aanstaat denk ik ? (ben niet echt een expert in al die zakenà

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 18:52
één dezer dagen komt ook de Mede8er MED400X uit, dus wellicht is dat een optie ook.

Of die een zelfde firmware draait, dat zal wel niet, dus ben nog benieuwd hoe dat dan gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik had achteraf liever een streamer gehad met NAS, die 400 is alleen streamer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

QwaftZefoni schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:59:
één dezer dagen komt ook de Mede8er MED400X uit, dus wellicht is dat een optie ook.

Of die een zelfde firmware draait, dat zal wel niet, dus ben nog benieuwd hoe dat dan gaat
De 400X krijgt dezelfde firmware als de 500X. Dat is gezegd op het forum van Mede8er zelf.

Zie hem nu op voorraad by http://www.mediacentershop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ik heb dus nu de mede8er 500x in mijn bezit met zo een wifi dongle. Nu lukt het mij niet om het netwerk er op in te stellen zodat ik films van mijn computer op tv kan zien :s heb al heel veel geprobeerd maar hij wilt het niet doen. Ik krijg steeds de error "DHCP Not Ready' .. Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

Ik selecteer dus eerst mijn modem, daarna kan je kiezen tussen DHCP IP (auto), wanneer ik dit kies en hem dus zelf laat zoeken dan vind hij echter niets wat ik zeer bizar vind?! Er is ook een optie om de ip's zelf in te vullen maar ik heb echter geen benul welke dit moeten zijn.. Ik ben al (op mijn pc) naar 192.168.1.1 gegaan maar daar wordt ik zelf ook niet echt veel wijzer uit..

iemand die mij kan helpen? want dit is wel heel irritant

edit: ok ik hebt het in orde kunnen brengen :) was zo stom om het wachtwoord in te stellen met ASCII ipv HEX

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 315056 op 28-11-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey iedereen,

Ik heb sinds een week een Mede8er 500X maar ik ben er nog altijd niet ingeslagen om films vanop mijn pc af te spelen (draadloos) op mijn televisie..
Ik ga naar setup en daar stel ik dan mijn draadloos netwerk in, ik kies de juist modem uit het lijstje dat hij vind. Daarna kies ik voor HEX en vul mijn wachtwoord in. Dan laat ik hem zelf zoeken achter subnet mask ip etc. Wanneer hij deze weergeeft duw ik op ok.
Nu ben ik dus terug in het setup menu, er staat wel een ip ingevuld en hij heeft ook connectie met de modem maar er staat nog altijd 'DHCP Niet Gereed'..
Als ik dan naar media manager ga, dan staat de map Workgroup er, als ik dan verderklik zie ik ook mijn computernaam staan. Dan vraagt hij naar een login, ik heb een mede8er account met wachtwoord mede8er aangemaakt op mijn computer zoals ik hier las op het forum. Maar als ik deze dan invul krijg ik 'Login Mislukt'..

Kan iemand mij aub verder helpen want ik heb geen zin om hem terug te doen naar de winkel..

Alvast Bedankt,

spiROZE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulebappie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-03 16:25
Zie de oplossing van je bovenbuurman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ben ik :D ik zie sinds die post wel al mijn map "workgroup" met daarin mijn computernaam maar verder geraak ik momenteel jammer genoeg nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry dat ik nogmaals een post maak in dit topic maar ik ben niet de eerste met dit probleem en ik denk dat ik anderen er mee kan helpen door de oplossing aan te bieden. http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3655.0.html

Ik moest blijkbaar Windows Live Essentials 2010 deinstalleren en dan werkte het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14
Ik heb af en toe afspeelproblemen, zowel lokaal als via het (bedrade) netwerk. Het beeld blokt dan volledig (pixelated) en komt pas na 10/15 seconden weer goed. Soms heb ik het tot 15x in een film, soms 1x. Het is ook niet aan de film gelegen (speelt goed op PC en de pixelation is niet steeds op hetzelfde moment)

Dacht dat met V4 mijn probleem zou worden opgelost, maar helaas. Ik probeer vanavond nog wat dingen uit, maar anders gaat ie in de verkoop en stel ik een HTPC samen. Jammer, want is best een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hm, dat herken ik absoluut niet... Apart. Je had dat dus pre v4 ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb ook geen afspeel problemen. Ik had nog wel eens dat ik soms wat haperingen had(schokkerig), niet met elke film. Dat was dan via NFS. Speel ik de films af via upnp dan heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
Pre V4 ook inderdaad. Kan er echt de vinger niet op leggen wat het precies is. Rare is ook dat het bijna altijd voorvalt, maar zelden in dezelfde scenes.

Ik dacht eerst dat het te maken had met reframes (reference frames), maar bij de rips die ik kijk staan die op 5 (wat goed lijkt te zijn, meeste problemen zijn er bij >8 en <= 12)

Zal er proberen eens een foto van te maken als het nog eens voorvalt. Hopelijk is dat genoeg om een andere unit te krijgen, want het is echt pokkevervelend..

Met DVD (ISO als VIDEO_TS) geen probleem, maar enkel met MKV.

[ Voor 6% gewijzigd door ScSi op 01-12-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScSi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:40:
Pre V4 ook inderdaad. Kan er echt de vinger niet op leggen wat het precies is. Rare is ook dat het bijna altijd voorvalt, maar zelden in dezelfde scenes.

Ik dacht eerst dat het te maken had met reframes (reference frames), maar bij de rips die ik kijk staan die op 5 (wat goed lijkt te zijn, meeste problemen zijn er bij >8 en <= 12)

Zal er proberen eens een foto van te maken als het nog eens voorvalt. Hopelijk is dat genoeg om een andere unit te krijgen, want het is echt pokkevervelend..

Met DVD (ISO als VIDEO_TS) geen probleem, maar enkel met MKV.
Kan een processor of een memory probleem zijn.
Als het voorvalt, log dan meteen in via telnet en type dmesg en bekijk de log.
Wellicht zie je daar memory errors of andere aanwijzingen voor een hw defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
Dit is een console dump van tijdens het probleem; zie niets staan over memory errors oid, maar kan altijd mis zijn uiteraard :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
[usb1_param] usbphy reg 32, set sh = 0x5, get sh = 0x5, 4bit
[usb1_param] usbphy reg 35, set src = 0x7, get src = 0x7, 3bit
[usb1_param] usbphy reg 36, set senh = 0xd, get senh = 0xd, 4bit
[usb1_param] usbphy reg 32, set sen = 0x8, get sen = 0x8, 4bit
[usb1_param] usbphy reg 33, set dr = 0x0, get dr = 0x0, 3bit
[usb2_param] usbphy reg 32, set sh = 0x5, get sh = 0x5, 4bit
[usb2_param] usbphy reg 35, set src = 0x7, get src = 0x7, 3bit
[usb2_param] usbphy reg 36, set senh = 0xd, get senh = 0xd, 4bit
[usb2_param] usbphy reg 32, set sen = 0x8, get sen = 0x8, 4bit
[usb2_param] usbphy reg 33, set dr = 0x0, get dr = 0x0, 3bit
ohci_hcd ohci_hcd: OHCI Host Controller
ohci_hcd ohci_hcd: new USB bus registered, assigned bus number 2
ohci_hcd ohci_hcd: irq 2, io mem 0xb8013400
hub 2-0:1.0: USB hub found
hub 2-0:1.0: 2 ports detected
hub : no power switching (usb 1.0)
hub : no over-current protection
usb 1-1: new high speed USB device using ehci_hcd and address 2
hub 1-1:1.0: USB hub found
hub 1-1:1.0: 4 ports detected
hub : ganged power switching
hub : global over-current protection
This is the current time: PowerUP_Done!!!
[I2C0] i2c speed changed to 50 KHz
[I2C0] i2c speed changed to 50 KHz
EXT3 FS on sda3, internal journal
EXT3-fs: recovery complete.
kjournald starting.  Commit interval 5 seconds
EXT3-fs: mounted filesystem with ordered data mode.
------flush priority: 10
flush_page_cache: do flush...
try_to_free_pages: free 891
+++ ALLOC index: 17664 order: 8
1. start remap DVR zone 86500000(805f3000) 256...
map_done is 17...
--- FREE index: 17664 order: 8
try_to_free_pages: free 917
+++ ALLOC index: 17664 order: 8
1. start remap DVR zone 86500000(805f3000) 256...
map_done is 0...
--- FREE index: 17664 order: 8
try_to_free_pages: free 560
+++ ALLOC index: 19456 order: 9
1. start remap DVR zone 86c00000(80601000) 512...
map_done is 0...
--- FREE index: 19456 order: 9
try_to_free_pages: free 790
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 725
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 656
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 484
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 0
+++ ALLOC index: 17664 order: 7
1. start remap DVR zone 86500000(805f3000) 128...
map_done is 0...
--- FREE index: 17664 order: 7
try_to_free_pages: free 255
+++ ALLOC index: 17664 order: 7
1. start remap DVR zone 86500000(805f3000) 128...
map_done is 0...
--- FREE index: 17664 order: 7
try_to_free_pages: free 1011
+++ ALLOC index: 16784 order: 4
1. start remap DVR zone 86190000(805ec200) 16...
map_done is 16...
try_to_free_pages: free 358
+++ ALLOC index: 16800 order: 4
1. start remap DVR zone 861a0000(805ec400) 16...
map_done is 3...
+++ ALLOC index: 16816 order: 4
1. start remap DVR zone 861b0000(805ec600) 16...
map_done is 5...
try_to_free_pages: free 266
+++ ALLOC index: 16832 order: 4
1. start remap DVR zone 861c0000(805ec800) 16...
map_done is 3...
+++ ALLOC index: 16848 order: 4
1. start remap DVR zone 861d0000(805eca00) 16...
map_done is 10...
try_to_free_pages: free 35
+++ ALLOC index: 16864 order: 4
1. start remap DVR zone 861e0000(805ecc00) 16...
map_done is 10...
+++ ALLOC index: 16880 order: 4
1. start remap DVR zone 861f0000(805ece00) 16...
map_done is 6...
try_to_free_pages: free 4
+++ ALLOC index: 17664 order: 4
1. start remap DVR zone 86500000(805f3000) 16...
map_done is 3...
try_to_free_pages: free 74
+++ ALLOC index: 6144 order: 11
1. start remap DVR zone 83800000(80599000) 2048...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 17728 order: 6
1. start remap DVR zone 86540000(805f3800) 64...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 13
+++ ALLOC index: 17680 order: 4
1. start remap DVR zone 86510000(805f3200) 16...
map_done is 4...
+++ ALLOC index: 17792 order: 6
1. start remap DVR zone 86580000(805f4000) 64...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 314
+++ ALLOC index: 16776 order: 3
1. start remap DVR zone 86188000(805ec100) 8...
map_done is 8...
try_to_free_pages: free 121
+++ ALLOC index: 17856 order: 6
1. start remap DVR zone 865c0000(805f4800) 64...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 52
+++ ALLOC index: 17696 order: 3
1. start remap DVR zone 86520000(805f3400) 8...
map_done is 2...
+++ ALLOC index: 19456 order: 6
1. start remap DVR zone 86c00000(80601000) 64...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 17704 order: 3
1. start remap DVR zone 86528000(805f3500) 8...
map_done is 1...
--- FREE index: 16776 order: 3
try_to_free_pages: free 463
+++ ALLOC index: 17712 order: 4
1. start remap DVR zone 86530000(805f3600) 16...
map_done is 8...
+++ ALLOC index: 19520 order: 4
1. start remap DVR zone 86c40000(80601800) 16...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 20
+++ ALLOC index: 19536 order: 4
1. start remap DVR zone 86c50000(80601a00) 16...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 19552 order: 4
1. start remap DVR zone 86c60000(80601c00) 16...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 8
+++ ALLOC index: 19568 order: 4
1. start remap DVR zone 86c70000(80601e00) 16...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 19584 order: 4
1. start remap DVR zone 86c80000(80602000) 16...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 12
+++ ALLOC index: 19600 order: 4
1. start remap DVR zone 86c90000(80602200) 16...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 19616 order: 4
1. start remap DVR zone 86ca0000(80602400) 16...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 21
+++ ALLOC index: 19648 order: 6
1. start remap DVR zone 86cc0000(80602800) 64...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 19712 order: 6
1. start remap DVR zone 86d00000(80603000) 64...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 81
+++ ALLOC index: 19776 order: 5
1. start remap DVR zone 86d40000(80603800) 32...
map_done is 0...
+++ ALLOC index: 19632 order: 4
1. start remap DVR zone 86cb0000(80602600) 16...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 16
+++ ALLOC index: 19808 order: 5
1. start remap DVR zone 86d60000(80603c00) 32...
map_done is 0...
try_to_free_pages: free 630
+++ ALLOC index: 19968 order: 8
1. start remap DVR zone 86e00000(80605000) 256...
map_done is 0...
/ #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een log net na boot volgens mij. Ziet er normaal uit.
Was dit meteen nadat je de blocks zag?

Zoniet, kijk dan nogeens met telnet meteen nadat je het blokkerige beeld hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
Vanaf lijn 55 is meteen na het blokkerige beeld. Ik verdenk mijn speler er toch van ergens defect te zijn, zal eens contact opnemen met de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie hetzelfde in mijn dmesg log, deze meldingen zijn normaal, hier dus geen aanwijzingen.
Maar blokkerig beeld alleen bij HD materiaal en niet bij DVD materiaal is verdacht.
Zeker als het bij al het HD materiaal is van verschillende source.
Kan heel goed een HW defect zijn.

Als het redelijk hard is, moet dit makkelijk bij je verkoper te tonen zijn en dan swappen onder garantie.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 340101 op 04-12-2010 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik wil de discussie niet verleggen, maar mede8er heeft een forum waar zij ook zelf reageren volgens mij. Misschien kan je het daar proberen met je troubles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nieuwe Beta 5:

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3714.0.html
Highlights of V4BETA5

1. 3 Level folder support on Video Wall
2. Compressed MKV headers now supported
3. Thai GUI fixed
4. Vietnamese GUI
5. Discreet "power off" code for learning remotes
6. For specific Bug fixes refer to the bug tracking list http://www.mede8erforum.com/index.php/board,37.0.html
Geluidsproblemen van beta4 zijn dus er nog niet uit, vermoedelijk ook de reden dat deze nog in beta is.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 07-12-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op de een of andere manier krijg ik nu telkens een update error bij het instellen van de tijd via het internet.

Nadat ik de netwerkverbinding opnieuw had gemaakt, werkt het weer.

[ Voor 27% gewijzigd door MegaTronics op 11-12-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Laatst online: 10-06 18:39
Zijn er nog gebruikers die last hebben van 'vastlopers' ? D.w.z. dat de mede8er niet meer reageert op input van de afstandsbediening of knoppen op de player ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die problemen heb ik niet met firmware 3.0.4.

[ Voor 26% gewijzigd door MegaTronics op 24-12-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mcauseway schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:27:
Zijn er nog gebruikers die last hebben van 'vastlopers' ? D.w.z. dat de mede8er niet meer reageert op input van de afstandsbediening of knoppen op de player ?
Sinds de beta van v4b4. Ja. Stelde ik al 10 minuten na installeren van v4beta4 vast. Vooral als je veel navigeert. Echter "gewoon" gebruik levert me zelden vast lopers op. Vooral bij rondnavigeren in het menu loopt hij wel eens vast (en reset zichzelf meestal automatisch na een minuut of 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk_he schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:55:
[...]

Sinds de beta van v4b4. Ja. Stelde ik al 10 minuten na installeren van v4beta4 vast. Vooral als je veel navigeert. Echter "gewoon" gebruik levert me zelden vast lopers op. Vooral bij rondnavigeren in het menu loopt hij wel eens vast (en reset zichzelf meestal automatisch na een minuut of 2)
Ik heb dit niet met V4beta4.
Heb je de rode kaders goed ingesteld onder video setup? Deze instellen zodat ze net buiten je scherm vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Kan iemand mij helpen met het aansluiten van mijn Mede8er 400.

Ik krijg hele tijd de melding kan geen ip verkrijgen als ik mijn apparaat op mijn Netgear router aansluit. Ik heb het hele mede8er forum afgestruind, maar geen enkele oplossing gevonden die werkt. Daarnaast ook direct op me MacBook aangesloten en kreeg toen ook geen melding.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 21:50
rodian50 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:53:

Ik krijg hele tijd de melding kan geen ip verkrijgen als ik mijn apparaat op mijn Netgear router aansluit. Ik heb het hele mede8er forum afgestruind, maar geen enkele oplossing gevonden die werkt. Daarnaast ook direct op me MacBook aangesloten en kreeg toen ook geen melding.
Klop is handmatig een IP in? Als je niet weet wat je moet invullen dan moet je het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

rodian50 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:53:

Ik krijg hele tijd de melding kan geen ip verkrijgen als ik mijn apparaat op mijn Netgear router aansluit.
Kabel erin. In setup moet bij netwerk cable DHCP(fixed kan ook, maar dan moet je een idee hebben wat in te vullen) . Blijf van PPPOE af.

Of gebruik je een wireless dongle?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Voor de Mede8er MED500X2 hebben we dit topic