Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste
Acties:
  • 101.106 views

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarschijnlijk een probleem met een van de vele sensoren van het motormanagement. Hij zal mogelijk wat minder vermogen leveren maar je kunt er wel mee rijden.

🖥️ | 🚗

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Als de motor koud is nog maar eens naar oliepijl kijken, je weet het nooit. Als het oliepijl echt goed is, dan is je sensor stuk. Gewoon bij de volgende inspectie bij het olie verversen direct laten vervangen (100 tot 150 euro).

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 03-01-2010 17:53 ]

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Als die sensor stuk is gaat er (bij mij tenminste) een rood olielampje branden

• YoshiBignose
Nee, als de sensor stuk is brandt ie oranje, omdat hij het oliepijl niet kan meten.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maar hij bedoelt niet het olielampje, maar het motorstoringslampje:

Afbeeldingslocatie: http://www.voertuigcontrole.nl/JPEG/afbeeldingenAuto/symbolen/motor.jpg

En vaak betekent dat een kapotte lambdasonde, krukassensor etc. Vaak in ieder geval een sensor.

• YoshiBignose
Oh inderdaad gewoon verkeerd gelezen 8)7

Het is geen BMW weer zeg... ik kom de auto niet eens in alles is vast gevroren. Die ramen gaan nu ik niet meer omlaag (coupe) dus ben bang dat ik alles kapot trek. Ik laat hem maar mooi staan en ga winterslapen :>

[ Voor 72% gewijzigd door YoshiBignose op 03-01-2010 19:49 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42

Wimo.

Shake and Bake!

IK heb hem van de week losgetrokken en nu staat het raam scheef.. geen goed idee :+

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

R3dn3ck schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:03:
[...]

Volgens HBASE gaat er een ketting op, de levensduur kan ik niet met zekerheid zeggen, maar de verwissel interval is iniedergeval langer dan een distributieriem. Gok op zo'n 200.000 km?
In principe gaat een ketting langer mee dan de auto. Na 5 ton zou hij eventueel vervangen kunnen worden, maar bij goed onderhoud is dat ook niet nodig. Meestal zijn er andere zaken die eerder versleten zijn en meer kosten om te vervangen (denk aan bijv. de koppeling).
Ik zit er wel met een schuin oog naar te kijken om de ketting te vervangen, ondanks dat ik pas 175dkm op de teller heb staan. Maar mijn kettingspanner begint slijtage te vertonen (ik kan de ketting duidelijk horen bij het starten) en daarvoor moet het distributiehuis los. Als het dan toch los ligt (wat redelijk wat sleutelwerk is), kan ik net zo goed gelijk een ketting van 4 tientjes vervangen. De spanner zelf is zelfs nog duurder...

Een vriend van mij (met een E46 Compact) stuurde mij vandaag een sms dat het hem gelukt was de TC volledig uit te schakelen. 5 seconden indrukken en inderdaad, alle TC hulp ging uit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

YoshiBignose schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:39:
Het is geen BMW weer zeg... ik kom de auto niet eens in alles is vast gevroren. Die ramen gaan nu ik niet meer omlaag (coupe) dus ben bang dat ik alles kapot trek. Ik laat hem maar mooi staan en ga winterslapen :>
Je had natuurlijk ook gewoon je deurrubbers kunnen insmeren.

Echt, dat mensen dit soort kwaaltjes aan het falen van de auto/merk toe dichten. 8)7

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Op mn werk moet ik het hek open doen met een pasje; moest even snel naar binnen en buiten. Op de heen weg dacht ik er wel aan dus deed de deur open ipv het raam, maar op de terugweg PANG oeps, gelukkig niks kapot maar wel een beetje dom.

Ioniq 5 P45

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

_Arthur schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:42:
[...]

Je had natuurlijk ook gewoon je deurrubbers kunnen insmeren.

Echt, dat mensen dit soort kwaaltjes aan het falen van de auto/merk toe dichten. 8)7
Voor je meer domme opmerkingen gaat maken. Een coupe heeft geen stijlen. Dus het raam vriest gewoon vast aan de bovenkant (sierstrip) en aan de onderkant. Normaal gaat het raam een stukje naar beneden waardoor de deur loskomt.. met dit weer niet. Doe jij weinig aan .. ook niet met je vaseline :+

• YoshiBignose
:O inderdaad. De hele onderkant was een blok ijs en de bovenkant uiteraard ook. De deur gaat wel open uiteindelijk, alleen beweegt het raam niet en volgens mij kan dat niet goed zijn :9 .

• Spiller
Wimo. schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:05:
[...]

Voor je meer domme opmerkingen gaat maken. Een coupe heeft geen stijlen. Dus het raam vriest gewoon vast aan de bovenkant (sierstrip) en aan de onderkant. Normaal gaat het raam een stukje naar beneden waardoor de deur loskomt.. met dit weer niet. Doe jij weinig aan .. ook niet met je vaseline :+
Ik doe er inderdaad weinig aan, gewoon in een ondergrondse garage zetten waar het toch wel +10 blijft :+ M3 zelfs nog een beurtje gegeven van de week, prima te doen daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 03-01-2010 21:14 ]

Ioniq 5 P45

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05

bord4kop

maximaal 100KB!

Vraagje;

Kunnen PDC sensoren kapot vriezen?

Sinds kerst, met de sneeuw en alles doet mijn PDC het niet meer. :(

Edit:
Ik heb ze allemaal al schoongeveegd, voor & achter

Dit icoontje geeft ie aan:
Afbeeldingslocatie: http://omg.wthax.org/03122008655.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door bord4kop op 03-01-2010 21:24 ]

| Security Management |

• YoshiBignose
Ze kunnen wel kapot gaan ;) . Moet je eens de auto in z'n achteruit zetten (zonder motor aan, 2e stand dacht ik) en dan aan die sensors horen. Als het goed is hoor je een tikkend geluid. Waarschijnlijk bij eentje niet, die is kapot :9

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zimbab schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:37:

[afbeelding]

En vaak betekent dat een kapotte lambdasonde, krukassensor etc. Vaak in ieder geval een sensor.
Die inderdaad! Wat is een lambdasonde?
En tot in hoeverre kan dit in de kosten lopen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Had ik vanmiddag men ramen enzo sneeuw/ijs vrij gemaakt, gooi ik de deur los.. FLATS een berg sneeuw.. valt naar binnen precies op men stoel _O- ... gelukkig heb ik leer anders kreeg ik nog een natte kont ook :D En toen wou men vrouwtje in stappen.. kreeg ze heel de deur niet los _O-

Leuk zeg dat sneeuw :X Die sneeuw/ijs maakt een boel kapot, ik hoor echt rond me heen mensen die wel wat kapot hebben, is het niet een accu, is het wel een thermostaat of is het een sensor just lik me.

De onderdelen handel gaat nu denk ik wel goed, die merken niets van een crisis :D

Blij Met Wilco

• YoshiBignose
Ja pff ik was dus even wat eten halen vanavond, lekker glibberen door de straten was echt niet te doen dus maar even naar mcdonalds. Kom ik dus die parkeerplaats niet meer af daar he... :') .

Chicken sensation doosje en mcdonalds zakken onder de banden :') en toen kwam iemand gelukkig helpen voor een beetje duwen en toen lukte het. En het is ook zo steenkoud dat gaat echt nergens meer over. Gelukkig heb ik nog eventjes vrij dus ik sluit me mooi op in dit warme huis. :>

• Spiller
-Thunder- schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:30:
Had ik vanmiddag men ramen enzo sneeuw/ijs vrij gemaakt, gooi ik de deur los.. FLATS een berg sneeuw.. valt naar binnen precies op men sneeuw _O- ... gelukkig heb ik leer anders kreeg ik nog een natte kont ook :D En toen wou men vrouwtje in stappen.. kreeg ze heel de deur niet los _O-

Leuk zeg dat sneeuw :X Die sneeuw/ijs maakt een boel kapot, ik hoor echt rond me heen mensen die wel wat kapot hebben, is het niet een accu, is het wel een thermostaat of is het een sensor just lik me.

De onderdelen handel gaat nu denk ik wel goed, die merken niets van een crisis :D
De sneeuw viel op je sneeuw? :?

Ioniq 5 P45

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oh haha op men stoel :P

Blij Met Wilco

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ben benieuwd hoe m'n Beemer morgenochtend reageert..... bijna het hele weekend stil gestaan..... :X

Morgenavond even kijken bij een E30.... ben benieuwd....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

Net met z'n 5-en en volle bepakking (kofferbak vol + bagage op schoot bij passagiers) in de E30 van Maastricht naar Eindhoven gereden. Viel me alles zins mee. De deuren en kofferbak waren wel dicht gevroren, maar met een beetje overtuigingskracht gingen ze toch open. Aangezien er maar heel weinig gestrooid was rustig aan gereden, maar ik had toch het idee dat de 25 jaar oude 1.8 het vrij aardig kon bijbenen.
Verbruik zal waarschijnlijk wel om te huilen zijn geweest, maar dat merk ik pas als ik weer moet tanken :+

[ Voor 11% gewijzigd door sjirafje op 03-01-2010 23:54 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• 4x2
  • Laatst online: 17-11 20:14

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:39:
Chicken sensation doosje en mcdonalds zakken onder de banden :') en toen kwam iemand gelukkig helpen voor een beetje duwen en toen lukte het. En het is ook zo steenkoud dat gaat echt nergens meer over. Gelukkig heb ik nog eventjes vrij dus ik sluit me mooi op in dit warme huis. :>
Beetje heen en weer hobbelen en als je m enigszins los hebt gewoon achteruit rijden.
Achteruit rijden werkt een stuk handiger als je ergens van een parkeerterrein af moet heb ik al gemerkt.
Het ziet dr alleen nogal stom uit :+

leeg

• YoshiBignose
4x2 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:04:
[...]

Beetje heen en weer hobbelen en als je m enigszins los hebt gewoon achteruit rijden.
Achteruit rijden werkt een stuk handiger als je ergens van een parkeerterrein af moet heb ik al gemerkt.
Ja zo klinkt het erg makkelijk. Het bleek net zo'n stukje parkeerplaats te zijn die iets schuin afliep en ik had hem natuurlijk vooruit ingeparkeerd |:( . Heen en weer hobbelen natuurlijk ook geprobeerd maar op een gegeven moment weet je dat het niet gaat lukken. Ach ja, uiteindelijk komt er altijd wel een oplossing ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Klopt, met 3 man het ding een besneeuwd hellingkje opduwen enzo, dat soort dingen :P

leeg

• _Arthur

_Arthur

blub

Ja man, harstikke domme opmerkingen! Nee, je gaat als een mongool je deuren gewoon opentrekken natuurlijk 8) (Of je smeert het bovenste stukje van je raam in met vaseline he).

Of anders gebruik je eerst van die mooie spullies om je raampjes te de-icen zodat je niet je raam/deur/deur rubbers stuk trekt.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 20:45
Mwah ik smeer het ook in, maar bij Einser is het een kwaal dat het raam gewoon niet dat ene kleine stukje naar beneden gaat soms bij erg lage temperaturen. Heb het in Nederland nooit gehad, maar vorige jaar in Oostenrijk bij -20 had ik er steeds last van. In de deur zelf vriest het dan wat op en daar doe je weinig aan, dus dan moet je het raammechanisme even "helpen".

• 418O2
  • Nu online
Ik kwam weg vanochtend... Gelukkig. Was gisteravond even een rondje wezen rijden (kuch, patat halen) en toen merkte ik al dat ik lastig weg kwam. Dus ik had hem maar heel asociaal weggezet zodat ik niet zo ver door de sneeuw hoefde...

:)

• deepbass909

deepbass909

Kecin schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Die inderdaad! Wat is een lambdasonde?
En tot in hoeverre kan dit in de kosten lopen?
Een lambdasonde kan behoorlijk in de papieren lopen... Maar die gaan doorgaans niet echt snel kapot. Daarnaast negeert de boordcomputer de lambdasonde waarden zolang de motor nog koud is, omdat de sonde dan nog geen betrouwbare waardes afgeeft. Als het lampje direct bij starten al brand, zou ik die dus niet gelijk verwachten. Maar de dealer kan het je zo vertellen wat er kapot is.
-Thunder- schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:30:
Had ik vanmiddag men ramen enzo sneeuw/ijs vrij gemaakt, gooi ik de deur los.. FLATS een berg sneeuw.. valt naar binnen precies op men stoel _O- ... gelukkig heb ik leer anders kreeg ik nog een natte kont ook :D En toen wou men vrouwtje in stappen.. kreeg ze heel de deur niet los _O-

De kou kan net het laatste duwtje zijn voor een onderdeel dat al niet lekker meer was. Zo gek is het dus niet. Om jouw sensor even als voorbeeld te pakken, waarschijnlijk is door de jaren heen de isolatie beschadigd geraakt door het bewegen. Nu komt er pekel op, wat de oxidatie van het draadje nog even lekker versneld. Het zelfde geldt voor rubber onderdelen. Als een slang al aan het uitdrogen was, dan kan de kou en pekel net dat laatste duwtje zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Een coupe heeft geen stijlen. Dus het raam vriest gewoon vast aan de bovenkant (sierstrip) en aan de onderkant. Normaal gaat het raam een stukje naar beneden waardoor de deur loskomt.. met dit weer niet. Doe jij weinig aan .. ook niet met je vaseline :+
Is het geen optie om zo'n soort antivries-deken te kopen? Ze hebben dat ook speciaal voor BMW's. Geen idee of dat mogelijk is bij een coupe.

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrader.nl/afbeeldingen/aangeleverd/Antivries%20deken%202.jpg

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11 21:26
4x2 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:04:
[...]

Chauffeur van een taxi bedrijf waar ik klant ben vertelde dit me ook. Bij achterwiel aangedreven auto's kun je het makkelijkste met zulk weer in de achteruit weg rijden.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 23:00

Sick Nick

Drop the top!

Op zich logisch, als het glad is trek je dan je voorwielen wel over het ijs mee. Dat zal makkelijker gaan dan vooruit heel de auto over het ijs/sneeuw heen te duwen. Neemt niet weg dat je soms gewoon echt vast komt te zitten :P

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05

bord4kop

maximaal 100KB!

YoshiBignose schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:23:
Ze kunnen wel kapot gaan ;) . Moet je eens de auto in z'n achteruit zetten (zonder motor aan, 2e stand dacht ik) en dan aan die sensors horen. Als het goed is hoor je een tikkend geluid. Waarschijnlijk bij eentje niet, die is kapot :9
Ik hoor niets, nouja, i.i.g. bedankt voor je suggestie!
garage maar even naar laten kijken danmaar..

Wat betreft het niet wegkomen bij (inge-)sneeuw(d);
Ik woon in het oosten vn NL, er is behoorlijk veel sneeuw gevallen. In mijn stadje wordt heel beroerd, zeg maar niet/nauwelijks gestrooid of geschoven.
Maar: ik heb echt nergens last van! Antislip in de 2e stand (beetje uit) en hup weg :)
En natuurlijk staat ie soms in de "helemaal uit" stand op parkeerplaatsen/industrieterein/etc. :P

Of ben ik hier de enige met winterbanden?

| Security Management |

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
deepbass909 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:18:
[...]

Een lambdasonde kan behoorlijk in de papieren lopen... Maar die gaan doorgaans niet echt snel kapot. Daarnaast negeert de boordcomputer de lambdasonde waarden zolang de motor nog koud is, omdat de sonde dan nog geen betrouwbare waardes afgeeft. Als het lampje direct bij starten al brand, zou ik die dus niet gelijk verwachten. Maar de dealer kan het je zo vertellen wat er kapot is.
Valt wel mee toch? Normaal gesproken rond de 100 - 120€ Of is dit voor een BMW een stuk duurder?

Enige wat ik me kan bedenken is dat bij sommige auto's de lambdasonde op een irritante plek zit.

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2010 14:21 ]

>PC specs<

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nou we zullen zien, garage dacht ook aan krukas sensor, donderdag breng ik hem even heen.
Heb niet eerder tijd i.v.m. college's e.d.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:11

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn ramen gingen voor de verandering ook weer niet dat kleine stukje naar beneden. (3d 118d, geen raamstijlen).
Of het nou de kou of vocht is ik weet het niet, ik moet ze elkeer weer laten 'in'leren wat boven is.
Dan gaan ze weer in 1 keer naar boven (je hoeft het knopje dan niet meer vast te houden) en ze zakken op het moment dat je de deur open doet.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

_Arthur schreef op maandag 04 januari 2010 @ 07:57:
[...]

Ja man, harstikke domme opmerkingen! Nee, je gaat als een mongool je deuren gewoon opentrekken natuurlijk 8) (Of je smeert het bovenste stukje van je raam in met vaseline he).

Of anders gebruik je eerst van die mooie spullies om je raampjes te de-icen zodat je niet je raam/deur/deur rubbers stuk trekt.
Je maakt jezelf alleen belachelijk. Als je niet weet hoe het zit kun je wel blijven roepen als een kip zonder kop..

• _Arthur

_Arthur

blub

Wimo. schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:04:
Je maakt jezelf alleen belachelijk. Als je niet weet hoe het zit kun je wel blijven roepen als een kip zonder kop..
Ach, zolang ik geen problemen heb om mijn auto in te komen bij wat vorst, ben ik niet degene die zich belachelijk maakt.

• YoshiBignose
bord4kop schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Heb je hem wel goed in de achteruit gezet, dus dat achteruitlichten branden? Als je helemaal geen getik hoort dan is er misschien iets mis met de module en zijn de sensors zelf nog wel goed...

( of je er is iets mis met je oren ;) )
_Arthur schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:06:
[...]

Ach, zolang ik geen problemen heb om mijn auto in te komen bij wat vorst, ben ik niet degene die zich belachelijk maakt.
Wat jank je nou allemaal man. Als je niet weet hoe het systeem werkt waar bemoei je je dan mee. :X

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 16:50
Coenen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:50:
Mijn ramen gingen voor de verandering ook weer niet dat kleine stukje naar beneden. (3d 118d, geen raamstijlen).
Of het nou de kou of vocht is ik weet het niet, ik moet ze elkeer weer laten 'in'leren wat boven is.
Dan gaan ze weer in 1 keer naar boven (je hoeft het knopje dan niet meer vast te houden) en ze zakken op het moment dat je de deur open doet.
Is een stuk schilderstape over de lengte van de bovenkant van het raam geen oplossing? Misschien komt er dan geen/minder vocht in. Zal verder ook geen vlekken nalaten die tape (papier en geen al te sticky kleefstof). Worth a try?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
Bij mijn gingen de xenon ruitensproeiers niet omhoog vanochtend... Maar eind van de dag deden ze het wel weer, lijkt mij ook niet echt goed voor het mechaniekje maarja wat doe je eraan? :P Heb er geen last van ofzo.

>> Signature?

• 418O2
  • Nu online
het is wel zaak om te blijven rijden/rollen op sneeuw/ijs. Dan komt het wel goed. Als je stil komt te staan beginnen de problemen pas (als ze beginnen)

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 13:32
zimbab schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:37:

[afbeelding]

Had ik ook, bij mij was de katalysator kapot :')

• deepbass909

deepbass909

KappeNou schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:19:
[...]

Valt wel mee toch? Normaal gesproken rond de 100 - 120€ Of is dit voor een BMW een stuk duurder?

Enige wat ik me kan bedenken is dat bij sommige auto's de lambdasonde op een irritante plek zit.
Voor mijn auto zit je al snel op €150, en dan heb je het over een E36 4 cilinder van 15 jaar oud. De sondes zijn eigenlijk alleen maar duurder geworden door de jaren, vanwege een hogere gevoeligheid. Echt irritant zit hij over het algemeen niet. Met een brug kan je er vrijwel altijd zo bij. Alleen kan hij erg vast zitten en je hebt een speciale sleutel nodig, die duuuuuuuuur is... Maar dat laatste is voor een garage meestal geen probleem (en het kan eventueel ook met een steeksleutel).
bord4kop schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Wat betreft het niet wegkomen bij (inge-)sneeuw(d);
Ik woon in het oosten vn NL, er is behoorlijk veel sneeuw gevallen. In mijn stadje wordt heel beroerd, zeg maar niet/nauwelijks gestrooid of geschoven.
Maar: ik heb echt nergens last van! Antislip in de 2e stand (beetje uit) en hup weg :)
En natuurlijk staat ie soms in de "helemaal uit" stand op parkeerplaatsen/industrieterein/etc. :P

Of ben ik hier de enige met winterbanden?
Nee hoor, ik cross er alweer sinds oktober op rond. Maar hoe het op het moment is, zou ik niet weten, m'n auto staat sinds zaterdag al weer stil. Maar de afgelopen weken heb ik relatief weinig problemen gehad met m'n auto.
_Arthur schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:06:
[...]

Sinds wanneer maak je je belachelijk omdat je door sneeuw/ijs problemen hebt om je auto open te krijgen? Ik heb de afgelopen weken ook een aantal keer problemen gehad, omdat m'n sloten bevroren waren. Dat kan met elke auto gebeuren.
R3dn3ck schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:47:
[...]

Is het geen optie om zo'n soort antivries-deken te kopen? Ze hebben dat ook speciaal voor BMW's. Geen idee of dat mogelijk is bij een coupe.

[afbeelding]
Ik denk dat dit wel zal helpen. Het zorgt ervoor dat er in ieder geval geen smeltwater over de rubbers loopt, dat vast kan vriezen.
Ik ben eigenlijk ook nog opzoek naar een dergelijke hoes, al was het maar om alle vogelpoep van m'n auto te houden...
ChiLLeR schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:20:
Bij mijn gingen de xenon ruitensproeiers niet omhoog vanochtend... Maar eind van de dag deden ze het wel weer, lijkt mij ook niet echt goed voor het mechaniekje maarja wat doe je eraan? :P Heb er geen last van ofzo.
Die zullen niet zo snel kapot gaan. Ze worden door de druk van vloeistof omhoog gedrukt. In het ergste geval springt er een vloeistofleiding los, maar aangezien alles toch vastgevroren zit, zal dat ook niet zo snel gebeuren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 04-01-2010 22:00 ]

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
deepbass909 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:57:
Die zullen niet zo snel kapot gaan. Ze worden door de druk van vloeistof omhoog gedrukt. In het ergste geval springt er een vloeistofleiding los, maar aangezien alles toch vastgevroren zit, zal dat ook niet zo snel gebeuren ;)
Ah, thx voor de info, nooit geweten dat het zo werkte!

Zat net eens even te kijk naar die nieuwe X1 best een geinige bak voor de vrouw (alhoewel je er als man ook zeker niet als een kapper uit ziet!).

Met de juiste velgen en pakketjes ziet hij er best stoer uit.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9und41.jpg

Maar die prijzen! Wowow, gewoon vergelijkbaar met een dikke 3 serie. Automaat is alleen mogelijk vanaf een xDrive20d. Benzine is alleen mogelijk met een 28i versie, waar zijn de 4 cilinders?
Ik vind 4wd niet nodig op zo'n auto maar een automaat weer wel dus ben je verplicht om maar xDrive aan te vinken wat de auto onnodig duur maakt. Ff snel een config kwam ik op 65k uit! Toch maar een renault scenic dan? :D

[ Voor 27% gewijzigd door ChiLLeR op 04-01-2010 22:46 ]

>> Signature?

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Geen gekke auto idd, maar 65K..... djeez...

Verwijderd

Dat kan (bijna) alleen maar hier.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Een automaat van 3700 euro vind ik overigens belachelijk duur, ik snap niet dat je er dat voor over kunt hebben. Zonder automaat heb je voor 55K ook al een dikke met 18 inch, leer, xenon, Executive-uitvoering en Navigation Pack. Het afwerkingsniveau zal ongetwijfeld een heel stuk beter zijn dan van een Franzoos.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mijn oude barrel heeft geen last van vastgevroren stijlloze deuren enzo :P.
Nadeeltje wat daar tegenover staat is dat ie niet zo bijster stil is boven de 100 (en dan druk ik me heel voorzichtig uit :+)

leeg

• KappeNou
ChiLLeR schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:43:
[...]

Zat net eens even te kijk naar die nieuwe X1 best een geinige bak voor de vrouw (alhoewel je er als man ook zeker niet als een kapper uit ziet!).

Met de juiste velgen en pakketjes ziet hij er best stoer uit.
[afbeelding]

Maar die prijzen! Wowow, gewoon vergelijkbaar met een dikke 3 serie. Automaat is alleen mogelijk vanaf een xDrive20d. Benzine is alleen mogelijk met een 28i versie, waar zijn de 4 cilinders?
Ik vind 4wd niet nodig op zo'n auto maar een automaat weer wel dus ben je verplicht om maar xDrive aan te vinken wat de auto onnodig duur maakt. Ff snel een config kwam ik op 65k uit! Toch maar een renault scenic dan? :D
Dat geval ziet er als nog niet echt uit.. 100x liever een 3er voor dat geld.
Precies het zelfde met de X3. Ziet er ook niet uit en je kan er een 5er van kopen..
Maken ze een keer iets moois of te wel de X6. Heb je een mega grote bak met weinig ruimte die verder niet klopt. Ik blijf de nieuwe X5 de beste keuze vinden als je een 4x4 bmw wil rijden. Liever gewoon een normale BMW.

>PC specs<

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De X3 heb ik ook nooit begrepen, amper kleiner dan een X5 maar van binnen een stuk kleiner. Ziet er ook veel minder mooi uit. Enige pluspunt is dat ie een goede 12~15k goedkoper is dan een X5 met dezelfde motor en optiepakket (executive ofzo). Maar blijft duur dus doe dan gewoon de X5 :)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb Zneek ook nog gezien :P :

-edit-
Hoop niet dat dit hier al voorbij is gekomen...

[ Voor 24% gewijzigd door Kecin op 05-01-2010 01:47 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

WAT is er gebeurd met de spiegels van de 1-serie! Ze zijn in de nieuwe folder opeens 3x groter. Wat vreselijk lelijk zeg...

De aftrek voor de corperate lease uitvoering is trouwens ook minder...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn vrouw heeft sinds gisteren een 118d corporate lease (letterlijk ook gisteren op kenteken gezet, hij is nogal nieuw :X) en het is mij niet opgevallen dat de spiegels zoveel groter zijn. Verder wel fijn wagentje, zit redelijk, trekt lekker, oogt goed.
Helaas is het wel tijdelijk, ergens tussen nu en juni komt er een Golf station ofzo (moet vanwege benodigde laadruimte)

Die X1 tsja...ik vind het geen verkeerde auto maar als je kijkt in welke klasse hij moet opereren is zijn prijs wel een groot probleem. Een sDrive20d met Executive-pakket en verder alleen de meest gebruikelijke spulletjes erop zoals navigatie gaat ook al rap naar de 50k. Aan de andere kant, een vergelijkbare 3-serie Touring (320d Executive) heeft een basisprijs die bijna 5000 euro hoger ligt (begint op 48k, de X1 sDrive20d op 43k) en die heeft dan een iets betere standaarduitrusting. Binnenruimte is ongeveer vergelijkbaar.

Probleem van de X1 is dat het volk dat naar zo'n auto kijk denk ik toch eerder zal vergelijken met bijvoorbeeld een VW Tiguan of een Ford Kuga, en die zijn fors goedkoper. Tot 50k is een leuke prijs voor zo'n mini/midi SUV, daarboven kom je al meer in het segment Audi Q5/Volvo XC60 en dat zijn fors grotere auto's.

[ Voor 53% gewijzigd door Daniel op 05-01-2010 08:00 ]

• zneek
Kecin schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 01:47:
Ik heb Zneek ook nog gezien :P :

[video]

-edit-
Hoop niet dat dit hier al voorbij is gekomen...
Mmmmm, ik zie er wel redelijk vrouwelijk uit in die film.... ;) En ja, deze is al eens langsgekomen.... :)

Is het wel een 335? Volgens mij zie ik alleen maar geborrel aan de linkerkant van de auto, niet aan de rechter

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:40

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik merk wel dat mijn X6 dit koude winterweer niet echt lekker vind. Naast de bevroren onderdelen zoals de deuren e.d. is er een vreemde tik te horen in het klokhuis/dashbord van de auto, en ik heb geen idee waar het vandaan komt. :?
Sick Nick schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:28:
De X3 heb ik ook nooit begrepen, amper kleiner dan een X5 maar van binnen een stuk kleiner. Ziet er ook veel minder mooi uit. Enige pluspunt is dat ie een goede 12~15k goedkoper is dan een X5 met dezelfde motor en optiepakket (executive ofzo). Maar blijft duur dus doe dan gewoon de X5 :)
Dit heb ik dus ook nooit begrepen. Ik heb de X3 nooit echt een mooie auto gevonden, in vergelijking tot de X5, en vooral niet in verhouding tot het relatief lage prijs verschil. Mijn persoonlijke mening is om even door te sparen en een X5 te kopen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Wirehead
De X3 doet het daarentegen wel goed in de Dakar rallye :9

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Spiller
Zonnig vandaag, dus met de M3 naar het werk en natuurlijk de kap open 8)

Ioniq 5 P45

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
KingTenteehje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:40:
Dit heb ik dus ook nooit begrepen. Ik heb de X3 nooit echt een mooie auto gevonden, in vergelijking tot de X5, en vooral niet in verhouding tot het relatief lage prijs verschil. Mijn persoonlijke mening is om even door te sparen en een X5 te kopen.
Het verschil met een X5 is wel degelijk aanzienlijk; een modale X3 diesel (xDrive20d met 177 pk) is 26k goedkoper dan de instap X5 diesel (xDrive30d met 235 pk, maar prestaties zijn door het veel hogere gewicht van de X5 vergelijkbaar): 51.815 vs 77.540 euro.
Pak je een dikkere motor zoals de xDrive35d dan is die inderdaad bijna net zo duur als de X5, dus dat slaat nergens op (hij is dan wel weer veel sneller)

Dat het apparaat niet buitengewoon mooi is, hij in het terrein niks klaarspeelt en dat het interieur als enige BMW nog uit de pre-iDrive-generatie stamt werkt natuurlijk niet mee, ik zou ook veel eerder een wat kalere X5 nemen dan een compleet volgehanden X3 die naar een ton kan gaan.
Maar goed, het is een issue dat eigenlijk al die midi-SUV's hebben; een gewone stationcar biedt vaak dezelfde ruimte en betere rij-eigenschappen zonder de nadelen van een SUV zoals een hoog gewicht en verbruik en een ditto prijs.

• KappeNou
Ik merk wel dat mijn X6 dit koude winterweer niet echt lekker vind. Naast de bevroren onderdelen zoals de deuren e.d. is er een vreemde tik te horen in het klokhuis/dashbord van de auto, en ik heb geen idee waar het vandaan komt. :?

[...]

Wat vind je nu onderhand zelf van je X6?
Het is een geweldig mooie wagen (in het zwart), ik snap alleen het nut nog niet van zo'n grote auto met vrij slechte prestaties die niet zo ruim is. Bij een X5 kan je nog de eigenschap ruimte als argument gebruiken..

>PC specs<

• YoshiBignose
Spiller schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:04:
Zonnig vandaag, dus met de M3 naar het werk en natuurlijk de kap open 8)
Zonnig? Godsgruwelijke sneeuwstormen hier, 30 km/u over de snelweg het was 1 grote ijsbaan. Vrachtwagens die naar achter gleden, auto's die langs de kant stonden (ingesneeuwd) en 25 km file als het niet meer is. 8)7

• Spiller
Ja, nu hier ook verdomme :( Had niet naar de voorspellingen gekeken, nu spijt dat ik met de m3 ben :(

Ioniq 5 P45

• YoshiBignose
30 km/u op de snelweg op een rechtstuk en ik ging bijna 180 graden... wtf man het was echt gewoon puur IJS.

• KappeNou
Ik was ook al bang, maar hier was het fantastisch blauw lucht weer (regio rotterdam/Den Haag)

>PC specs<

• zneek
Het was weer een avontuur, maar hij staat weer op de oprit.... wat een geglij weer, hopeloos.....

• Spiller
Onzin he, die winterbanden :+

Ioniq 5 P45

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
:X

Bied ik m'n E39 aan een medeforummer aan. Voor de prijs van de beurt die die volgende week krijgt (heeft mij in Januari (de auto) 8000 euro gekost) begint ie dat ik hem graag kwijt wil blabla. Was een user die een hoop problemen heeft met z'n auto die elke keer kapot ging. Gaat om een E39 uit 2000 met 180k op de teller met alle beurten bij de dealer. De Executive versie

Denk je een goede daad te stellen reageert zo iemand echt totaal ondankbaar. Nouja niet héél erg want ik ruil em gewoon in bij de dealer waar ik er een hoop meer voor krijg natuurlijk. Maar goed; komt aan de ene kant wel hard over. Je wordt nog een beetje als 'gek' neergezet die z'n verrote auto graag kwijt wil. Ging om een kleine 2000 euro ofzo :X

Vrijgeviger kun je niet zijn maar zelfs dat wordt niet gewaardeerd. Hij durfde zelfs te zeggen dat ik teleurgesteld ben dat ik mijn auto niet kwijt kan. Jeetje, als hij hem bij de eerste de beste garage neerzet (wat ik natuurlijk niet wil) zou ie een hoop centjes verdiend hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 06-01-2010 18:52 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

2000 euro voor een E39... :| Dat is totaal geeeeeeeeeeeeeeeeeen geld man!

Tis dat ik het even niet bij de hand heb anders kwam ik hem gelijk ophalen!

[ Voor 35% gewijzigd door -Thunder- op 06-01-2010 18:55 ]

Blij Met Wilco

• RedHat
-Thunder- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:54:
2000 euro voor een E39... :| Dat is totaal geeeeeeeeeeeeeeeeeen geld man!

Tis dat ik het even niet bij de hand heb anders kwam ik hem gelijk ophalen!
Het was meer omdat die persoon altijd problemen had. En ik een goed voornemen had. Het was dus ook een eenmalige aanbieding voor die persoon alleen. Didnt see it coming dat ik zo'n reactie zou gaan krijgen :X Met facturen en al. Achja.
Maar goed, ik ruil hem gewoon in straks. :P

Zit nog te twijvelen tussen een GOLF V GTI DSG of een mooie 3serie coupe. De Golf vind ik compact, rijden er niet veel van rond (nog). Maar zo'n BMW coupe vind ik ook niet mis. Enige is dat de Golf met uitlaataanpassing & chiptuning bij JD zo'n 265pk haalt en dat je dan bij BMW aan héle grote motors zit. Dat is verzekeringstechnisch niet gunstig :)

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 06-01-2010 18:59 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gewoon de BMW nemen, dan zit je in een echte auto en geen commercieel burgelijk ding :P

Blij Met Wilco

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08
Ik zou net zeggen, geld dat ook voor andere fokkers :+

• RedHat
Ik snap je reactie maar de GTI had vroeger iets (Mark I en II). Ik ben alleen bang dat zo'n V in het bereik komt van sjonnies (om het zo maar te zeggen) en dat er weer een héél verkeerd imago aan komt te hangen. Maar de V GTI is (in mijn opinie dan) alles behalve een commercieel burgelijk ding.
Ik zou net zeggen, geld dat ook voor andere fokkers :+
BUSTED :+

Ik ga in februari op zoek naar een donkerblauwe 323ci. Of misschien, heel misschien, toch die GTI.

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 06-01-2010 19:07 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach, een golf V gti ziet er niet heel veel anders uit dan de gemiddelde tdi leasebak met sportpakketje erop. Dus qua exclusief rijden zit je met een golf wel aan de verkeerde kant te kijken. De 3 coupe is in verhouding veel minder. Maar goed, rij je de auto om hoe ie eruit ziet of om hoe ie rijd en wat ie kan?

• RedHat
Sick Nick schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:09:
Ach, een golf V gti ziet er niet heel veel anders uit dan de gemiddelde tdi leasebak met sportpakketje erop. Dus qua exclusief rijden zit je met een golf wel aan de verkeerde kant te kijken. De 3 coupe is in verhouding veel minder. Maar goed, rij je de auto om hoe ie eruit ziet of om hoe ie rijd en wat ie kan?
Vooral om hoe hij rijdt, maar als je 10k+ investeerd wil ik ook een auto die ik mooi vind. Het gaat dus om het totaalpakketje (immers geen één auto is perfect) en iedereen heeft andere eisen. Auto is smaakafhankelijk. En zo'n Golf GTI is ééécht wel rap hoor.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

RedHat schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Het was meer omdat die persoon altijd problemen had. En ik een goed voornemen had. Het was dus ook een eenmalige aanbieding voor die persoon alleen. Didnt see it coming dat ik zo'n reactie zou gaan krijgen :X Met facturen en al. Achja.

Zit nog te twijvelen tussen een GOLF V GTI DSG of een mooie 3serie coupe. De Golf vind ik compact, rijden er niet veel van rond (nog). Maar zo'n BMW coupe vind ik ook niet mis. Enige is dat de Golf met uitlaataanpassing & chiptuning bij JD zo'n 265pk haalt en dat je dan bij BMW aan héle grote motors zit. Dat is verzekeringstechnisch niet gunstig :)
Jammer dat ik nog met de E46 zit.. anders nam ik je E39 graag over 8)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je mag mijne wel kopen :+

Alles is te koop he :P

Blij Met Wilco

• YoshiBignose
RedHat schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:03:

BUSTED :+

Ik ga in februari op zoek naar een donkerblauwe 323ci. Of misschien, heel misschien, toch die GTI.
Hoe ziet die E39 eruit? Heb je foto's?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zit je niet eerder op de 20k+ voor een V GTI? Snel zijn ze zeker wel ja, een standaard GTI bleef ik nog (net) voor met m'n Clio RS maar een gechipte is duidelijk sneller. Dan heb je wel een auto zoals VW m ooit bedoelde, ruimte genoeg voor dagelijks gebruik maar snelheid voor het weekend :P

• KappeNou
Dan had je een snelle RS :P De V gti moet je idd wel chippen, anders is het blok een beetje makjes.
maar idd voor een beetje golf V gti dsg met niet al te veel KM's ga je wel rond de 18K zitten.
De goedkoopste zijn handbakken, die zijn dacht ik rond de 15K.
Voor 10/11K heb je een nette één van de laatste golf IV gti's

>PC specs<

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

RedHat schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:56:
[...]

En wat moet 'ie kosten zonder dat goede voornemen? Mag ook via PB.

* Naboo gaat even op zoek naar foto's en specs... :+

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik lees al heel lang mee met het BMW-Topic. Al vanaf deel 1 geloof ik, maar nog nooit gepost. Daar komt dus nu verandering in...

KingTenteehje dit zijn hele andere ervaringen dan dat wij met onze X6 hebben. Mijn moeder heeft de 35d en wat een geweldige auto is dit! 2 weken geleden ben ik een paar dagen gaan skiën en wat een grip heeft de auto op sneeuw en ijs, ongelofelijk! Wij hebben er (uiteraard) wel winterbanden op liggen. In Duitsland 180-190 op de teller constant en helemaal onvermoeid heen en weer gereden. Toen ik 's avonds thuis kwam dacht ik als ik nu zou moeten terug rijden zou ik dat zo doen.
Ook van dichtvriezende deuren geen last gehad. Ondanks dat het was 's nachts erg koud was, zo'n -20 en 's ochtends -10/-13 en de auto heeft de meeste dagen buiten gestaan.

Ik was al een grote fan van de auto maar na dit tripje OMG wat een geweldige auto. :o (Helaas moet nu mijn volgende auto ook 4-wiel aandrijving hebben haha. BMW? 118xi??? :P)

We hebben de auto nu precies een jaar en 35.000 km probleemloos, alleen een keer olie vervangen.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even iets totaal anders...

Namelijk ASC!

Man man.. wat mis ik die nu zeg! ( Sensor is nog niet binnen ;( )

Maar echt.. nu kan je pas merken wat 200pk zonder beveiliging met je auto doet.. ik moet telkens rustig weg rijden anders heb ik weer een spinnetje te pakken :X

Laat die sensor maar snel deze kant op komen, spaart een hoop rubber!

Blij Met Wilco

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46

RSP

Heb je de laatste topgear gezien? :P Niet heel positief voor X6 bezitters (als je al waarde hecht aan zoiets natuurlijk).

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:00
Afgelopen zondag op bbc2 was er bij Top Gear wel een leuk item over de x6. Ik geloof best dat jij genoeg grip hebt, maar in dat item is er helaas niet veel van te zien :P (Aflevering is s14e07)
edit:

Argh RSP :+ , deze post komt niet echt snel door vanuit de Zwitserse alpen ofzo :>

[ Voor 19% gewijzigd door Rooster op 06-01-2010 19:56 ]

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
RSP schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:53:
Heb je de laatste topgear gezien? :P Niet heel positief voor X6 bezitters (als je al waarde hecht aan zoiets natuurlijk).
Ja heb ik gezien hahaha. Jeremy kraakte hem goed af idd. Vooral die test in de sneeuw vond ik apart, aangezien ik echt ervaringen heb die hier compleet haaks op staan. Maarja dat zal wel het verschil winter/zomerbanden zijn.
Om bij ons appartement te komen moeten we minstens zo'n steile helling op als bij top gear en die heb ik elke keer probleemloos opgereden. Een keer was de helling bedekt met 2cm sneeuw. Toen ben ik alleen maar niet meer naar beneden gereden, even een half uurtje gewacht op de sneeuwschuiver. Zo'n zware auto en dan in de sneeuw een helling met bochten af. :X

[ Voor 8% gewijzigd door 6230lover op 06-01-2010 19:59 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Glijbaan :D

Blij Met Wilco

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

-Thunder- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:52:
Even iets totaal anders...

Namelijk ASC!

Man man.. wat mis ik die nu zeg! ( Sensor is nog niet binnen ;( )

Maar echt.. nu kan je pas merken wat 200pk zonder beveiliging met je auto doet.. ik moet telkens rustig weg rijden anders heb ik weer een spinnetje te pakken :X

Laat die sensor maar snel deze kant op komen, spaart een hoop rubber!
Veel rubber zal je niet oproken met die sneeuwmassa door het gehele land heen ;)
Zo merk je inderdaad wat al die technische systemen doen, pas wanneer ze uitgeschakeld zijn.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

-Thunder- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:52:
Je hebt vanaf stationair toerental 200pk ? ;)

leeg

Verwijderd

Lol. Ik heb de 'vette ook gewoon in dit soort weer gereden. Een bult koppel vanaf praktisch stationair. Achterwielaandrijving. Niks geen traction control, esp, asc. ABS .. ja dat wel. Heb je ook niet bijster veel aan nu.

Je moet eens werken voor je transport :P

• RSP

RSP

Vandaag vond ik 't anders wel opletten geblazen. Ik zat net buiten die sneeuwstorm in NH, maar bij Almere en Utrecht kwam er ook redelijk wat naar beneden. Gelukkig was het niet glad.

• Spiller
Om 10 uur ben ik klaar met werken, moet ik precies naar de andere kant van de A10 om de M3 in de garage te zetten en de 540 op te halen om vervolgens over de grachten naar huis te rijden. Of toch de M3 hier laten staan en met de tram naar huis? Lastig lastig

Ioniq 5 P45

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

4x2 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Je hebt vanaf stationair toerental 200pk ? ;)
Maar naast die 200pk is er ook nog een pakje koppel :P

Mgoed.. ik doelde er meer op wat die beveiliging allemaal doet... en als je er aan gewend bent dat je het behoorlijk mist als het er niet is!

Blij Met Wilco

• RSP

RSP

Ring-Oost staat nog zo goed als stil volgens mij ... Ik zeg lekker laten staan :-)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als ze gewoon gaan slapen hebben ze morgen minder spits... want dan zijn ze dicht bij het werk dus is de spits korter :+

Blij Met Wilco

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

-Thunder- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:53:
[...]
Maar naast die 200pk is er ook nog een pakje koppel :P

Mgoed.. ik doelde er meer op wat die beveiliging allemaal doet... en als je er aan gewend bent dat je het behoorlijk mist als het er niet is!
Tegensturen, alles om je heen bang maken en gaan met die banaan, ik ben niet anders gewend :P

leeg

• Spiller
Ging nog full lock driftend de brug over in Amsterdam, staan ze je wel raar aan te kijken maar leuk dat het is :D
Jammer alleen dat ik keihard recht door ging toen ik aan de onderkant van de brug linksaf moest...

Ioniq 5 P45

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Whahahhaha _O-

Ja spelen doe ik ook wel.. maar toch schrik je als je auto ineens uit het niets toch om gaat terwijl die dat met ASC niet tot nauwelijks doet.

Blij Met Wilco

• Wirehead
Hmm, in Belgie geen last.. als ik hier zo lees, precies de Apocalyps in het verkeer daar :+

Verwijderd

Nee jullie zijn het gewend om tussen de gaten in de weg door te slalommen :P

• Wirehead
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:45:
Nee jullie zijn het gewend om tussen de gaten in de weg door te slalommen :P
Touché >:) :P

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.