En wat heb je ervoor in de plaats?Faxe schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:53:
[...]
Heb jarenlang met heel veel plezier in een 316ti. Deze heb ik in 2003 nieuw gekocht en afgelopen zomer ingeruild.....
Als ik zo "En profil" naar de compact kijk vind ik hem veel weg hebben van de 1er coupé.YoshiBignose schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:57:
Ik vraag me af of de compact meer gelijkenis vertoond met de coupe of met de sedan. Ik heb weleens gelezen dat de coupe andere onderdelen dan de sedan heeft (m onderstel etc.), maar qua uiterlijk komt de compact natuurlijk meer in de buurt van de coupe (alleen wat minder mooi)
Dat waren de velgen van mijn winterbanden. Zijn inderdaad niet de mooiste velgen maar voor winterbanden vond ik het mooi zat.Panamera schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:05:
Zeer nette compact hoor!
Vind de velgen alleen wat minder maar dat kan smaak zijn.
Tot de facelift in 2003 had de compact standaard het sportonderstel. Daarna is het een optie geworden.YoshiBignose schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:57:
Ik vraag me af of de compact meer gelijkenis vertoond met de coupe of met de sedan. Ik heb weleens gelezen dat de coupe andere onderdelen dan de sedan heeft (m onderstel etc.), maar qua uiterlijk komt de compact natuurlijk meer in de buurt van de coupe (alleen wat minder mooi)
Heb afgelopen augustus een 1 jaar oude 318 Touring gekocht.
Moet altijd nog zelf foto's maken. Deze zijn gemaakt door de garage toen de auto nog te koop stond.RSP schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:13:
Netjes! Pics van de touring? :-)

Strak wagentje hoor! Wees er zuinig op
Blij Met Wilco
augustus, dan heb je mijn "oude" E90 325i misschien nog wel zien staan.... ik heb een maandje of 2 ervoor mijn 335i ook bij Oolbekkink gekocht en mijn 325i ingeruild....
Goede garage, of niet? Aardige verkoper die Bob Strebus.
Ik ga morgen even bij een '92 E36 coupe kijken
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ze hebben meerdere vestigingen geloof ikzneek schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:07:
augustus, dan heb je mijn "oude" E90 325i misschien nog wel zien staan.... ik heb een maandje of 2 ervoor mijn 335i ook bij Oolbekkink gekocht en mijn 325i ingeruild....
De standaard dingetjesChakotay schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:47:
Ik zit wat te kijken naar een simpele E30 of E36 om iets leuks & praktisch op 4 wielen te hebben naast mijn motor. Heeft iemand nog tips waarop te letten bij zo'n ding van tussen de 1000 en 1500 euro? Nadeel in Nederland is dat het (vooral bij de E36) bijna allemaal afgeragde petjesbakken zijn helaas... Ik zoek dan ook als het even kan iets zonder rioolbuis-uitlaat en M3-velgen als het even kan
Daarom kopen alleen ECHTE BMW-liefhebbers zo'n auto.Daniel schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:54:
Toch, zo'n Z8 kostte destijds ruim 4 ton in guldens, wat net zo duur was als een Ferrari F355 Spider. Kan me wel voorstellen dat dat wel wat mensen achter de oren heeft doen krabben
[ Voor 48% gewijzigd door 418O2 op 29-12-2009 13:19 ]
Mijn auto stond bij vestiging in Hoogeveen en daar heb ik hem ook gekocht. Ben tot dusverre tevreden over de garage. Toen ik de auto kocht was het hemeltje beschadigd. We waren overeengekomen dat ze dit later zouden maken omdat ik een paar dagen nadat ik de auto had gekocht al op vakantie ging. Dit hebben ze nadat ik terug was van vakantie keurig netjes gerepareerd.zneek schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:07:
Ook had ik wat problemen met mijn Ipod interface die ik had laten inbouwen. Mijn ipod laadde namelijk niet op. Heb hun vervolgens geattendeerd op de Scosche adapter hierover hebben ze contact gehad met BMW en vervolgens zo'n adapter voor mij besteld waarna het probleem was opgelost
Heb trouwens niet de velgen die op foto staan maar deze

[ Voor 6% gewijzigd door Faxe op 29-12-2009 13:44 ]
De Z8 is de enige auto die ooit door Alpina is gedowntuned om hem beter te maken418O2 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:16:
Daarom kopen alleen ECHTE BMW-liefhebbers zo'n auto.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 29-12-2009 13:51 ]
Daarna was ie toch nog steeds ruk? Ik vind het echt een lelijk hok .. 1000x liever een E39 M5 als het dan toch een icoon moet zijnPWM schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:50:
[...]
De Z8 is de enige auto die ooit door Alpina is gedowntuned om hem beter te maken

Maar toch in 4.5 sec naar de 100 toch?
Facts don't care about your feelings
Ik voelde me geroepen ook weer eens wat te roepen en mijn sympathie voor de Compact te tonen.
Hier wat mooie pics, hij heeft toch wel wat hoor

Heb zelf een paar weken geleden m'n eerste auto, de E36 Compact (M43B19), ingeruild voor een E46 facelift zoals hierboven maar dan zonder M-pakket. Superauto!
Was al heel tevreden met de E36, maar deze is nog weer een stukje beter en gemoderniseerder.

Heb zelf een paar weken geleden m'n eerste auto, de E36 Compact (M43B19), ingeruild voor een E46 facelift zoals hierboven maar dan zonder M-pakket. Superauto!
Niks mis met een knappe Compact....
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ik zag er vandaag nog 1tje rijden, als die mooi verlaagd is, ziet die er van de zijkant nog best stoer uit
Blij Met Wilco
Brrr.. Ik vind de compact (als een van de weinige) een prachtige auto.. Maar van deze gaan m'n nekharen overeind staan. Die raamband en spiegels kunnen echt niet

Dit zijn de enige mooie compact modellen:

Moet zeggen dat ik de e36 compact mooier vind dan de e46, die ronde lampen op die manier met die verlengde motorkap er omheen vind ik helemaal niks. Vandaag kwam ook een e30 m3 voorbij knallen op de snelweg, incl rolkooi en alles. Kon hem op 2 kilometer afstand nog horen, daar zat echt 0,0 aan demping meer in de uitlaat

Moet zeggen dat ik de e36 compact mooier vind dan de e46, die ronde lampen op die manier met die verlengde motorkap er omheen vind ik helemaal niks. Vandaag kwam ook een e30 m3 voorbij knallen op de snelweg, incl rolkooi en alles. Kon hem op 2 kilometer afstand nog horen, daar zat echt 0,0 aan demping meer in de uitlaat
Je hebt wel de meest lelijke foto's weten te vinden. Vooral die zilveren met chrome "m3" spiegels, verchroomde lelijke model M3 velg, zilveren band over de vooruit en oinkietoinkie voorbumperScaraB schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:36:
Ik voelde me geroepen ook weer eens wat te roepen en mijn sympathie voor de Compact te tonen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb zelf een paar weken geleden m'n eerste auto, de E36 Compact (M43B19), ingeruild voor een E46 facelift zoals hierboven maar dan zonder M-pakket. Superauto!Was al heel tevreden met de E36, maar deze is nog weer een stukje beter en gemoderniseerder.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 29-12-2009 18:24 ]
De enige mooie compact:

Met een normale E46 voorkant
jammer van al die andere fratsen.

Met een normale E46 voorkant
Volgens mij he.. is dat een E36 compact met E46 neus
Blij Met Wilco
Die voorkant is wel mooi gedaan.YoshiBignose schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:37:
De enige mooie compact:
[afbeelding]
Met een normale E46 voorkant![]()
![]()
jammer van al die andere fratsen.
Maar dat snowboard op de achterkant, die airbrush op de zijkant en die velgen verpesten echt heel die auto
Of wil je hier gewoon mij zeggen dat er geen mooie compact is
Maar nu is een mooie bmw (414pk 135i Project 1 v1.2 door WheelSTO)

[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 29-12-2009 20:31 ]
erg netjes. Dat mogen ze ook wel met mijn 335i doen.... 
[edit]Ik snap het niet, waarom zetten al die tuners BMW lager op de voorwielen terwijl BMW zelf ook bij performance en m-onderstellen nog steeds de boel zo hoog op de voorwielen zet? Ik begreep van de BMW garage dat je zelf verlagen aan de voorkant niet eens moet overwegen aangezien de DTC/DSC ervan in de war raakt en je de balans van de auto verpest..... het is zo toch veel mooier, zo laag voor?
[edit]Ik snap het niet, waarom zetten al die tuners BMW lager op de voorwielen terwijl BMW zelf ook bij performance en m-onderstellen nog steeds de boel zo hoog op de voorwielen zet? Ik begreep van de BMW garage dat je zelf verlagen aan de voorkant niet eens moet overwegen aangezien de DTC/DSC ervan in de war raakt en je de balans van de auto verpest..... het is zo toch veel mooier, zo laag voor?
[ Voor 77% gewijzigd door zneek op 29-12-2009 21:49 ]
Lekker bommetje. De grote vraag is natuurlijk wat zoiets kost (kan mijn Staatslot dat wel dragen?)
Als je de hoofdprijs wint.. vast wel.. als je een 1/5 lot hebt en de hoofdprijs wint vast ook wel...
En als je alles zelf doet valt het vast en zeker wel te doen
... Denk ik .. ^^
En als je alles zelf doet valt het vast en zeker wel te doen
Blij Met Wilco
@zneek: lijkt me dat het wel moet kunnen.
Wat weet een standaard merk dealer overigens over tunen, tegenwoordig kunnen ze alleen abctjes en die verkloten ze zelfs waardoor je zelf de hoofdprijs moet betalen..
Wat weet een standaard merk dealer overigens over tunen, tegenwoordig kunnen ze alleen abctjes en die verkloten ze zelfs waardoor je zelf de hoofdprijs moet betalen..
PWM schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:50:
[...]
De Z8 is de enige auto die ooit door Alpina is gedowntuned om hem beter te maken
Hebben jullie al in een Z8 gereden? Nou, ik ook nog niet, maar Jeremy Clarkson is de enige journalist die negatief was over de Z8. Dat wil ook nog wel wat zeggen denk ikWimo. schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:57:
[...]
Daarna was ie toch nog steeds ruk? Ik vind het echt een lelijk hok .. 1000x liever een E39 M5 als het dan toch een icoon moet zijnOf voor dat geld een Csl,Evo en M5
En genoeg geld over om te tanken.
Er zal wat verandering optreden in de gewichtsverdeling (klein beetje meer gewicht op de voorwielen). Zo laag gaan als bij de bovenstaande 135i lijkt me niet echt geweldig voor de wegligging op een wegdek dat van wat mindere kwaliteit is. Sowieso moet je verstelbare schokdempers gebruiken (in plaats van verlagingsveren) zodat je het gehele bereik van de schokdemper kunt benutten. Met een betere kwaliteit demper kun je bij een lagere rijhoogte toch een vergelijkbaar of beter comfort krijgen als met de standaard fietspompjes van BMW.zneek schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:47:
Haha, ja die eerste foto was een beetje fout gekozen. Zit ook weinig OEM of M aan eigenlijk, zal wel typisch Amerikaans 'mooi' zijn.AE86 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:14:
[...]
Brrr.. Ik vind de compact (als een van de weinige) een prachtige auto.. Maar van deze gaan m'n nekharen overeind staan. Die raamband en spiegels kunnen echt niet
Nou nou, mijn excuses voor die eerste fotoKappeNou schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:22:
[...]
Je hebt wel de meest lelijke foto's weten te vinden. Vooral die zilveren met chrome "m3" spiegels, verchroomde lelijke model M3 velg, zilveren band over de vooruit en oinkietoinkie voorbumper
Kon even niet een betere online vinden van de voorkant.
Hier dan een goedmakertje:
http://www.autoblog.nl/ar...-hothatch-bmw-compact-csl
die is idd wel netjes
De alpina versie is ook wel nice
De reactie van de hoofdtechneut van Oolbekkink was dat het DTC/DSC onverwacht gedrag gaat vertonen, was hun ervaring. Zij doen het dan ook niet meer, voorkant verlagen. Maar ik heb eigenlijk geen idee of hij wel aan verstelbare schokdempers gedacht heeft en of het effect dan ook zo is? Femme, jij hebt op je 330 toch andere veren en dempers e.d.? Is daarvoor ook je software aangepast?Femme schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:51:
[...]
Er zal wat verandering optreden in de gewichtsverdeling (klein beetje meer gewicht op de voorwielen). Zo laag gaan als bij de bovenstaande 135i lijkt me niet echt geweldig voor de wegligging op een wegdek dat van wat mindere kwaliteit is. Sowieso moet je verstelbare schokdempers gebruiken (in plaats van verlagingsveren) zodat je het gehele bereik van de schokdemper kunt benutten. Met een betere kwaliteit demper kun je bij een lagere rijhoogte toch een vergelijkbaar of beter comfort krijgen als met de standaard fietspompjes van BMW.
Overigens adviseerde diezelfde figuur me ook om niet de performance upgrade van BMW te nemen maar mijn 335i nadat de huisselectie verlopen is te laten chippen....
Onder de 330i heb ik Koni FSD-schokdempers met de veren van het sportonderstel. Hij is niet lager komen te liggen en voor ligt hij relatief hoog vergeleken met achter.
De Roadster S is wel rondom lager gezet waarbij de voorkant naar verhouding meer is gezakt. Voor wordt er een schroefset gebruikt (met verstelbare hoogte van veren), achter een losse schokdemper met op maat gemaakte veren (veer en schokdemper staan achter los van elkaar, ook bij een E9x). Voordat de schokdempers en veren werden gemaakt is de auto uitgewogen door de schokdemperfabrikant (Reiger Suspension).
De DTC/DSC in mijn auto (weliswaar de oude techniek uit de E46/E85) heeft daar totaal geen moeite mee gehad. Wat ik wel heb is dat de stabiliteitscontrole er veel te vroeg in komt in lange hoge snelheidsbochten sinds ik de Michelin Pilot Sport Cups eronder heb liggen. Dat zal echter het gevolg zijn van de combinatie van banden en sperdifferentieel, waar de tractie- en stabiliteitscontrole niet op berekend is.
Zo was het eerst:

En nu zo:

Ik denk niet dat een halve of een hele centimeter meer verlagen op de voorwielen het rijgedrag van je auto totaal zal veranderen. Dealers praten wel vaker poep. Toen ik vorig jaar bredere banden wilde om mijn velgen beter te beschermen kreeg ik een lulverhaal te horen dat de auto onrijdbaar zou worden bij een overgang van 225/255 voor/achter naar 235/265 voor/achter. Dezelfde breedte heb ik onder de Roadster S en dat rijdt prima behalve dat de gevoeligheid voor spoorvorming nog wat groter zal zijn.
De Roadster S is wel rondom lager gezet waarbij de voorkant naar verhouding meer is gezakt. Voor wordt er een schroefset gebruikt (met verstelbare hoogte van veren), achter een losse schokdemper met op maat gemaakte veren (veer en schokdemper staan achter los van elkaar, ook bij een E9x). Voordat de schokdempers en veren werden gemaakt is de auto uitgewogen door de schokdemperfabrikant (Reiger Suspension).
De DTC/DSC in mijn auto (weliswaar de oude techniek uit de E46/E85) heeft daar totaal geen moeite mee gehad. Wat ik wel heb is dat de stabiliteitscontrole er veel te vroeg in komt in lange hoge snelheidsbochten sinds ik de Michelin Pilot Sport Cups eronder heb liggen. Dat zal echter het gevolg zijn van de combinatie van banden en sperdifferentieel, waar de tractie- en stabiliteitscontrole niet op berekend is.
Zo was het eerst:

En nu zo:

Ik denk niet dat een halve of een hele centimeter meer verlagen op de voorwielen het rijgedrag van je auto totaal zal veranderen. Dealers praten wel vaker poep. Toen ik vorig jaar bredere banden wilde om mijn velgen beter te beschermen kreeg ik een lulverhaal te horen dat de auto onrijdbaar zou worden bij een overgang van 225/255 voor/achter naar 235/265 voor/achter. Dezelfde breedte heb ik onder de Roadster S en dat rijdt prima behalve dat de gevoeligheid voor spoorvorming nog wat groter zal zijn.
Haha 265 breed, aso
Ik zit te twijfelen om mijn schokdempers te vervangen (325i). Ik vind de stock echt te zenuwachtig op slecht wegdek, klinkertjes, drempels en dat soort zaken. Waar ik dus nogal veel op rijd.
De FSD ziet er wel interessant uit maar hoe is het weggedrag op het soort wegen dat ik omschreef?
Ik zit te twijfelen om mijn schokdempers te vervangen (325i). Ik vind de stock echt te zenuwachtig op slecht wegdek, klinkertjes, drempels en dat soort zaken. Waar ik dus nogal veel op rijd.
De FSD ziet er wel interessant uit maar hoe is het weggedrag op het soort wegen dat ik omschreef?
>> Signature?
Wat een prachtige wagens komen hier voorbij de afgelopen pagina's zeg. 
En sja, bredere banden, meer grip, alleen aqua planning kan wel een iets groter risico worden, maar verder. Dealers hebben wel vaker dat soort opmerkingen als dingen anders zijn als standaard of anders als is voorgeschreven haha.
En sja, bredere banden, meer grip, alleen aqua planning kan wel een iets groter risico worden, maar verder. Dealers hebben wel vaker dat soort opmerkingen als dingen anders zijn als standaard of anders als is voorgeschreven haha.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben eigenlijk al een hele tijd op zoek naar een actief E87 forum, op Google krijg ik weinig of geen actieve forums te zien, wel ergens een paar van die subforums voor de E87 maar nooit echt een soort van "club".
Eigenlijk was er altijd wel een nationale/internationale club van de automerken/types die ik heb gehad. Vind het dus vreemd dat ik geen echte community voor de complete 1-serie reeks vind (E81, E82, E87, E88 ...)
Weet iemand zo of er een actief forum bestaat voor de BMW 1-series?
Eigenlijk was er altijd wel een nationale/internationale club van de automerken/types die ik heb gehad. Vind het dus vreemd dat ik geen echte community voor de complete 1-serie reeks vind (E81, E82, E87, E88 ...)
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik zit altijd op bmwportal.nl daar is een aparte afdeling voor de E8x series, maar die wordt nog niet druk volgespammed...R3dn3ck schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:11:
Engelstalig: http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=62
Als het niet persee nederlandstalig hoeft te zijn. http://www.babybmw.net/forum/index.phpR3dn3ck schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:11:
Ik ben eigenlijk al een hele tijd op zoek naar een actief E87 forum, op Google krijg ik weinig of geen actieve forums te zien, wel ergens een paar van die subforums voor de E87 maar nooit echt een soort van "club".
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ook niet nederlandstalig: http://www.1addicts.com/forums/racoon schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:16:
[...]
Als het niet persee nederlandstalig hoeft te zijn. http://www.babybmw.net/forum/index.php
Koni FSD is comfortabeler maar stuurt wel iets minder direct in. Ik vind het echter een prima compromis tussen sportiviteit en comfort. Met name drempels zijn een stuk beter te doen vanwege de zachtere ingaande slag van de FSD's. Onder een E90 met RFT's kun je ze goed gebruiken. Op klinkertjes zullen we wel iets fijner zijn maar de beperkingen van laag profiel banden of RFT's zul je niet kunnen wegnemen.ChiLLeR schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:17:
Haha 265 breed, aso![]()
Waar kan ik zoiets laten doen? Ik google me rot, maar kan niet echt specialisten hier in de buurt vinden. Of moet ik het door de BMW garage laten doen?Femme schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:41:
[...]
Koni FSD is comfortabeler maar stuurt wel iets minder direct in. Ik vind het echter een prima compromis tussen sportiviteit en comfort. Met name drempels zijn een stuk beter te doen vanwege de zachtere ingaande slag van de FSD's. Onder een E90 met RFT's kun je ze goed gebruiken. Op klinkertjes zullen we wel iets fijner zijn maar de beperkingen van laag profiel banden of RFT's zul je niet kunnen wegnemen.
De dealer wil het wellicht ook wel doen hoewel je dan kans hebt op weer of ander lulverhaal dat je auto onbestuurder wordt zonder oem-dempers. In principe moet elke garage in staat zijn om schokdempers te monteren.
Als je de voorkant extreem laag legt, gaat dat vaak samen met een flink toespoor. Of dat ook bij de BMW wielophanging is weet ik niet, daarvoor ken ik de geometrie van de draagarmen te weinig. Flink toespoor = lekker aggressief insturen, maar wel instabiel stuurgedrag en hoge bandenslijtage.zneek schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:47:
Ik denk dat BMW op deze onderdelen de lat iets hoger legt dan de tuners.
Wat betreft DTC etc., een goede tuner herprogrammeert of vervangt ook zulke systemen
Wat denken jullie dat een nette 2004 Z4 roadster met 100k km, leer, airco en navi waard is?
Ioniq 5 P45
Haha ik had precies hetzelfde!zneek schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:25:
[...]
Waar kan ik zoiets laten doen? Ik google me rot, maar kan niet echt specialisten hier in de buurt vinden. Of moet ik het door de BMW garage laten doen?
Zal dus eens informeren bij de dealert wat dat grapje moet kosten.
>> Signature?
Niet de motorisering vergetenSpiller schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:15:
Wat denken jullie dat een nette 2004 Z4 roadster met 100k km, leer, airco en navi waard is?
3.0 is op te halen voor 14 tot 16k in .de , ik zou de NL prijzen ieder geval niet aanhouden... Net naast een 66k 3.0 gegrepen in .be voor 14, dat was wel erg jammer.Spiller schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:15:
Hoe komt het dat je toe veranderd?t_captain schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:09:
[...]
Als je de voorkant extreem laag legt, gaat dat vaak samen met een flink toespoor. Of dat ook bij de BMW wielophanging is weet ik niet, daarvoor ken ik de geometrie van de draagarmen te weinig. Flink toespoor = lekker aggressief insturen, maar wel instabiel stuurgedrag en hoge bandenslijtage.
Je camber word toch ook negatiever waardoor je banden aan de binnenkant sneller slijten en waardoor je stuur gedrag wat directer wordt?
Datzelfde merk ik ook in m'n Z3. Bijvoorbeeld in de lange S-bocht vlak bij Kranenburg (jou wel bekend) is DSC erg zeikerig en begint bij 80km/u op een droge weg al in te grijpen, terwijl hogere snelheden daar nog prima mogelijk zijn.Femme schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:20:
[...]
[...]
Zal wellicht iets te maken hebben met garantie en het feit dat ze liever hun eigen spullen monteren. Ik kan me zo voorstellen dat een dealer liever auto's in onderhoud heeft die helemaal OEM zijn.Femme schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:46:
De dealer wil het wellicht ook wel doen hoewel je dan kans hebt op weer of ander lulverhaal dat je auto onbestuurder wordt zonder oem-dempers. In principe moet elke garage in staat zijn om schokdempers te monteren.
Nu ik erover nadenk, bij een wishbone / double wishbone zou de hoogte niet van invloed moeten zijn op toespoor (double wishbone heeft trouwens ook constante camber). Dat verband is meer iets van McPherson veerpoten.KappeNou schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:55:
[...]
Hoe komt het dat je toe veranderd?
Je camber word toch ook negatiever waardoor je banden aan de binnenkant sneller slijten en waardoor je stuur gedrag wat directer wordt?
Het directere stuurgedrag wat je beschrijft voel je vooral bij het insturen. Alleen, als je niet het hele onderstel aanpakt dan is de balans zoek. Wat je wint bij het insturen verlies je op de mid-corner stabiliteit. Dan krijg je het effect van "stuurt super, stond ineens achterstevoren"
Aargh. Vanavond de velg linksvoor van de B10 finaal stuk gereden in een high speed chicane. Vorige week heb ik ook al een deuk gereden in de 330i dus het ziet niet echt mee. De Z4 stond al in de werkplaats voor onderhoud. Ik moet nu fietsen.
Ik ga nu kijken of ik een gebruikt setje 19 inch Alpina Classics voor de B10 kan regelen, dat ziet er meteen twintig keer mooier uit. Er was toch al iets mis met de huidige velgen of de combinatie met spoorverbreders ivm hevige onbalans (heb ik eigenlijk al sinds ik de auto heb problemen mee). Ik wil 'm nu naar binnen halen voor wat groot cosmetisch onderhoud. Velgen oplappen, carrosserie en bumper beschadigingen bijspuiten en polijsten, interieur wat opknappen en dan kan hij er weer een paar jaar tegenaan.
Ik ga nu kijken of ik een gebruikt setje 19 inch Alpina Classics voor de B10 kan regelen, dat ziet er meteen twintig keer mooier uit. Er was toch al iets mis met de huidige velgen of de combinatie met spoorverbreders ivm hevige onbalans (heb ik eigenlijk al sinds ik de auto heb problemen mee). Ik wil 'm nu naar binnen halen voor wat groot cosmetisch onderhoud. Velgen oplappen, carrosserie en bumper beschadigingen bijspuiten en polijsten, interieur wat opknappen en dan kan hij er weer een paar jaar tegenaan.
Das balen zeg.Femme schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:35:
Aargh. Vanavond de velg linksvoor van de B10 finaal stuk gereden in een high speed chicane. Vorige week heb ik ook al een deuk gereden in de 330i dus het ziet niet echt mee. De Z4 stond al in de werkplaats voor onderhoud. Ik moet nu fietsen.
Ach, zolang je nog niet 3x parkeerschade oploopt en dat mensen geen briefje achterlaten (Is mij in een half jaar tijd overkomen dus
Sterkte ermee
Zo... ik kan weer een klein beetje opluchten tot zo ver 
Vanavond even de computer aan de auto gehangen en de ABS test laten uitvoeren en die gaf iets vaags in het Duits aan over een sensor RV.. dat houd dus in dat de ABS Sensor niet goed reageerd/dood is die er zit en daarom mijn ABS systeem aan het flippen is
Totale kosten ... 21 euro inclusief verzendkosten uit Duitsland
Scheelt toch weer.. sensor bij de dealer kost minimaal het dubbele
.. nu nog even wachten tot die binnen is want het moest natuurlijk via e-check gebeuren bij paypal, mgoed probleem gevonden en de oplossing is besteld
Vanavond even de computer aan de auto gehangen en de ABS test laten uitvoeren en die gaf iets vaags in het Duits aan over een sensor RV.. dat houd dus in dat de ABS Sensor niet goed reageerd/dood is die er zit en daarom mijn ABS systeem aan het flippen is
Totale kosten ... 21 euro inclusief verzendkosten uit Duitsland

Blij Met Wilco
Femme, je had toch niet al te lang geleden je B10 al compleet op laten knappen? Kraakjes uit het leer halen en de boel gefacelift? Of is dat alweer langer geleden dan het lijkt.
Ioniq 5 P45
En nou die sensor er nog uit krijgen, heb het ook eens gehad bij mijn E36touring. Daarvan was de sensor linksvoor kapot, wat heb ik staan $#-Thunder- schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:56:
Zo... ik kan weer een klein beetje opluchten tot zo ver
[...]

Maar ik wens je succes

JdM schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:15:
Ik zit altijd op bmwportal.nl daar is een aparte afdeling voor de E8x series, maar die wordt nog niet druk volgespammed...
Engelstalig: http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=62
racoon schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:16:
Als het niet persee nederlandstalig hoeft te zijn. http://www.babybmw.net/forum/index.php
Bedankt allen! Vooral die 1addicts en babybmw zien er actief uit, ik kan weer even aan de slag met lezen.THIJZEL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:25:
Ook niet nederlandstalig: http://www.1addicts.com/forums/
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ergens bij die pimptoko van jou liggen nog die ouwe 6-serie 19-inchers van mij te verstoffen, is dat niksFemme schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:35:
Dat is ook al weer 3,5 jaar geleden. De auto wordt aan jan en alleman uitgeleend en soms rij ik er zelf ook in wat nog de meeste schade oplevertSpiller schreef op donderdag 31 december 2009 @ 02:26:
Femme, je had toch niet al te lang geleden je B10 al compleet op laten knappen? Kraakjes uit het leer halen en de boel gefacelift? Of is dat alweer langer geleden dan het lijkt.

Een andere auto ervoor in de plaats zetten heeft geen zin zie ik al. Een E39 is niets meer waard, behalve de leuke modellen zoals een Alpina B10 V8 S in goede staat, en met een E60 mag je weer opnieuw 20K afschrijven in vier jaar.
De E39 schijnt nogal een afwijkende maat te hebben van de gaten waar de wielbouten doorheen moeten, maar als je het niet erg vind dat willen ze die wel uitborenDaniel schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:16:
[...]
Ergens bij die pimptoko van jou liggen nog die ouwe 6-serie 19-inchers van mij te verstoffen, is dat niks
[ Voor 16% gewijzigd door Femme op 31-12-2009 11:51 ]
Ach ja, we zullen het wel eventjes zienJdM schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:32:
[...]
En nou die sensor er nog uit krijgen, heb het ook eens gehad bij mijn E36touring. Daarvan was de sensor linksvoor kapot, wat heb ik staan $#![]()
%@! om dat kreng eruit te krijgen...
Maar ik wens je succes![]()
en mooi dat je het euvel gevonden hebt
Blij Met Wilco
Mijn 545i geeft de dealer nog 24k voor (als je mazzel hebt) dus ik betwijfel of daar nog 20k af gaat. Ouwe E61's met kleinere motoren zijn overigens nauwelijks goedkoper, die zijn wat populairder. Probleem is alleen dat het lastig wordt zo'n ding op gas te vinden. Op mobile.de staat 1 550i Touring op gas maar die kost 35k. De 545i's op gas (rond de 23k) zijn allemaal sedans en voor de rest kom je dan bij 525's uit die net zo duur zijn. In NL staan uberhaupt geen 5-serie's op LPG te koop, dat zou je dus allemaal weer zelf moeten regelen.Femme schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:50:
[...]Een andere auto ervoor in de plaats zetten heeft geen zin zie ik al. Een E39 is niets meer waard, behalve de leuke modellen zoals een Alpina B10 V8 S in goede staat, en met een E60 mag je weer opnieuw 20K afschrijven in vier jaar.
Kan me niet schelen, wat moet ik met die dingenDe E39 schijnt nogal een afwijkende maat te hebben van de gaten waar de wielbouten doorheen moeten, maar als je het niet erg vind dat willen ze die wel uitboren.
[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 31-12-2009 13:12 ]
Gewoon verpatsen die handel :-)Daniel schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:10:
Ze liggen er al 2,5 jaar volgens mij, ik denk dat zij ook allang vergeten zijn dat het mijn wielen zijn.
Hmm, ik heb even ruw uitgerekend wat de B10 vs een 545i Touring op lpg voor de komende vijf jaar zou kosten en beide komen ongeveer gelijk uit. Ik ga er vanuit dat een 545i met 70K kilometers op de teller veel minder onderhoud nodig heeft dan een ouwe E39. Een 545i met een Prins VSI G3-installatie is goedkoper in de wegenbelasting omdat de B10 een maatwerk lpg-installatie heeft zonder G3-certificering. Een eventuele kilometerheffing kan nog roet in het eten strooien (van de B10 is uberhaupt geen CO2-uitstoot bekend).Daniel schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:10:
[...]
Mijn 545i geeft de dealer nog 24k voor (als je mazzel hebt) dus ik betwijfel of daar nog 20k af gaat. Ouwe E61's met kleinere motoren zijn overigens nauwelijks goedkoper, die zijn wat populairder. Probleem is alleen dat het lastig wordt zo'n ding op gas te vinden. Op mobile.de staat 1 550i Touring op gas maar die kost 35k. De 545i's op gas (rond de 23k) zijn allemaal sedans en voor de rest kom je dan bij 525's uit die net zo duur zijn. In NL staan uberhaupt geen 5-serie's op LPG te koop, dat zou je dus allemaal weer zelf moeten regelen.
Ik weet niet wat het uitmaakt qua verzekering. De nieuwwaarde van de B10 is ongeveer gelijk aan die van een (kale) 545i. Hij staat nu op de verzekering van mijn moeder wat ultracheap is omdat zij nooit schade heeft gereden.
Een veel betere auto rijden heeft ook zijn waarde.
Dit is best een dik apparaat (hoewel ik normaal gesproken niet gecharmeerd ben van zilvergrijs op grote auto's), slechts 67.000km gereden en een handbak waar je itt tot de bak van de E39 wel fatsoenlijk mee zult kunnen schakelen. Hij heeft ook een glasdak, sitzbeluftung, dynamic drive, hifi professional en head up display

Dat zijn ze niet vergeten en ze hebben ook een administratie van alle wielen die er liggenKan me niet schelen, wat moet ik met die dingenZe liggen er al 2,5 jaar volgens mij, ik denk dat zij ook allang vergeten zijn dat het mijn wielen zijn.
Minder nieuws is overigens dat de M6 van de eigenaar van de pimptoko is afgebrand:

[ Voor 14% gewijzigd door Femme op 31-12-2009 14:10 ]
Ik heb er nog nooit serieus onderhoud aan gehad. Een beurtje is wel kostbaar en bijv. bougies vervangen gaat nogal hard omdat je er meteen 8 nodig hebt, maar zeker met zo weinig kilometers hoef je voorlopig geen hoge kosten te verwachten. Banden zijn wel duur trouwens (maar goed je hoeft er natuurlijk niet zoals ik meteen 275-brede gevallen onder te zetten)Femme schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:57:
Ik ga er vanuit dat een 545i met 70K kilometers op de teller veel minder onderhoud nodig heeft dan een ouwe E39.
Op benzine ga ik ongeveer 6 cent per kilometer betalen, geen idee wat dat met gas voor gevolgen heeft.Een eventuele kilometerheffing kan nog roet in het eten strooien (van de B10 is uberhaupt geen CO2-uitstoot bekend).
Je kan natuurlijk altijd een dagwaardeverzekering afsluiten, die waarde is dermate dramatisch dat het nooit duur kan zijn. Een klasse 4 of 5 alarm is vanwege de leeftijd ook al niet meer verplicht (ouder dan 48 maanden, dan is klasse 3 genoeg)Ik weet niet wat het uitmaakt qua verzekering. De nieuwwaarde van de B10 is ongeveer gelijk aan die van een (kale) 545i. Hij staat nu op de verzekering van mijn moeder wat ultracheap is omdat zij nooit schade heeft gereden.
Oeh dat zijn nog betere specs dan de mijne. Ik zie ook de comfortstoelen, dat is ook wel een must have. De HUD is echt wel gaaf, en zo'n dak maakt hem erg licht van binnen. Dynamic drive was standaard op de 545i geloof ik, Adaptive drive zet meer zoden aan de dijkDit is best een dik apparaat (hoewel ik normaal gesproken niet gecharmeerd ben van zilvergrijs op grote auto's), slechts 67.000km gereden en een handbak waar je itt tot de bak van de E39 wel fatsoenlijk mee zult kunnen schakelen. Hij heeft ook een glasdak, sitzbeluftung, dynamic drive, hifi professional en head up display.
Hmm, in dat geval maar eens vragen of Ekris er nog een paar honderd euro voor over heeft...toch weer leuk meegenomen. Hoe is die kar afgefikt? Brandstichting of is de SMG ontploftDat zijn ze niet vergeten en ze hebben ook een administratie van alle wielen die er liggen.
Minder nieuws is overigens dat de M6 van de eigenaar van de pimptoko is afgebrand:
[afbeelding]
Bandenkosten kunnen lager door Vredestein Ultrac Sessanta te nemen ipv Pirelli P-Zero Nero of Michelin PS2. Zoveel boeit het mij niet voor een daily.Daniel schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:18:
[...]
Ik heb er nog nooit serieus onderhoud aan gehad. Een beurtje is wel kostbaar en bijv. bougies vervangen gaat nogal hard omdat je er meteen 8 nodig hebt, maar zeker met zo weinig kilometers hoef je voorlopig geen hoge kosten te verwachten. Banden zijn wel duur trouwens (maar goed je hoeft er natuurlijk niet zoals ik meteen 275-brede gevallen onder te zetten)
Lpg wil ik wel zodat ik evt met de wagen naar het werk kan rijden, is anders niet te doen ivm de brandstofkosten. Een leaseauto waar je alleen zakelijk in mag rijden zuigt en vergelijkbaar met een loaded 545i Touring zal het nooit worden. Op lpg zou ik zelfs als ik alleen ov-kosten opstrijk nog aardig wat geld overhouden voor onderhoud.
Alleen jammer dat ik een trekhaak zal moeten missen icm het sportpakket. Niet dat ik 'm vaak gebruik, maar de lol die het opleverde was priceless.
Voor een auto die geen opgave heeft van de CO2-uitstoot schijnen ze de 350 gram per kilometer van een Lamborghini Gallardo als standaard te willen hanterenOp benzine ga ik ongeveer 6 cent per kilometer betalen, geen idee wat dat met gas voor gevolgen heeft.

25700. Wel jammer dat de importkosten in 2010 hoger worden vanwege de CO2-tax, die niet erg gunstig uitvalt bij een wagen met 274gr/km uitstootOeh dat zijn nog betere specs dan de mijne. Ik zie ook de comfortstoelen, dat is ook wel een must have. De HUD is echt wel gaaf, en zo'n dak maakt hem erg licht van binnen. Dynamic drive was standaard op de 545i geloof ik, Adaptive drive zet meer zoden aan de dijkWat moet die nog kosten?
Spontane zelfontbranding, meer weet ik er niet van. Het ding is in ieder geval tot aan de grond afgebrand.Hmm, in dat geval maar eens vragen of Ekris er nog een paar honderd euro voor over heeft...toch weer leuk meegenomen. Hoe is die kar afgefikt? Brandstichting of is de SMG ontploft
Om de dag voor 90 euro tanken gaat je inderdaad wel tegenstaan denk ik zo.Femme schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:54:
Bandenkosten kunnen lager door Vredestein Ultrac Sessanta te nemen ipv Pirelli P-Zero Nero of Michelin PS2. Zoveel boeit het mij niet voor een daily.
Lpg wil ik wel zodat ik evt met de wagen naar het werk kan rijden, is anders niet te doen ivm de brandstofkosten.Een leaseauto waar je alleen zakelijk in mag rijden zuigt en vergelijkbaar met een loaded 545i Touring zal het nooit worden. Op lpg zou ik zelfs als ik alleen ov-kosten opstrijk nog aardig wat geld overhouden voor onderhoud.
Hmmja, met die M-bumper wordt het lastig inderdaad, maar voor de rest kan er gewoon een haak onder een 545i. Maar ja zo'n ugly-ass uitsnede wil je ook niet.Alleen jammer dat ik een trekhaak zal moeten missen icm het sportpakket. Niet dat ik 'm vaak gebruik, maar de lol die het opleverde was priceless.
NiceVoor een auto die geen opgave heeft van de CO2-uitstoot schijnen ze de 350 gram per kilometer van een Lamborghini Gallardo als standaard te willen hanteren.

En een G-label volgens mij25700. Wel jammer dat de importkosten in 2010 hoger worden vanwege de CO2-tax, die niet erg gunstig uitvalt bij een wagen met 274gr/km uitstoot.
Een loaded 545i op gas is volgens mij wel een fijne daily...'t kost wel wat vermogen maar dat heb je toch genoeg. Een handbak zou ik niet willen, automaat pas veel beter bij de motor.
Mijn pa heeft net een nieuwe 530d touring gekocht, en die heeft er achteraf een trekhaak onder laten monteren die elektrisch achter de bumper vandaan komt. Briljant systeem, en niet meer van die lelijke klepjes. (wel een standaardachterbumper trouwens, maar het zou ook onder een m bumper moeten kunnen lijkt mij)Daniel schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:13:
[...]
Hmmja, met die M-bumper wordt het lastig inderdaad, maar voor de rest kan er gewoon een haak onder een 545i. Maar ja zo'n ugly-ass uitsnede wil je ook niet.
Echt een bomvolle auto trouwens, alles leer (ook het dashboard), panoramadak, comfortstoelen, HUD, adaptieve verlichting, zwart alcantara hemel, individual lak, etc.
@zneek, is je BMW verlaagd?
Ik heb het M onderstel onder mijn Z4 E89 (-10 mm t.o.v. standaard), maar ik vind het eigenlijk nog net iets te hoog. Het liefst wil ik mijn Z4 nog zo'n 10mm verlagen.
Weet iemand of ik hiervoor aangepaste veren kan laten maken?
Hier een foto van mijn Z4:

Ik heb het M onderstel onder mijn Z4 E89 (-10 mm t.o.v. standaard), maar ik vind het eigenlijk nog net iets te hoog. Het liefst wil ik mijn Z4 nog zo'n 10mm verlagen.
Weet iemand of ik hiervoor aangepaste veren kan laten maken?
Hier een foto van mijn Z4:

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
@ken: nee, mijn BMW is niet verlaagd. Ik wil eigenlijk alleen voor 10 tot 15mm lager hebben, achter is laag zat, lager dan jouw achterkant. Ik kan achter net mijn hand tussen band en wielkast steken, terwijl hij er voor meer dan 2 x tussen past
[edit] Gave bak die Z4. De vorige Z4 vond ik al mooi, maar de nieuwe is geweldig
[edit] Gave bak die Z4. De vorige Z4 vond ik al mooi, maar de nieuwe is geweldig
[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 01-01-2010 22:36 ]
Thanks 
Bij mij past er ongeveer 2 vingers tussen. Die van jou ligt mooi laag. De voorkant mag inderdaad nog ietsjes zakken, dan zal het perfect zijn
Bij mij past er ongeveer 2 vingers tussen. Die van jou ligt mooi laag. De voorkant mag inderdaad nog ietsjes zakken, dan zal het perfect zijn
Ik vind die nieuwe Z4 ook heel gaaf maar waarom zetten zie die achterlijke antenne erop?? Het lijkt mij dat de BMW ingenieurs daar wel iets mooiers op kunnen verzinnen, zie je toch op bijna geen enkele auto meer.
>> Signature?
Een haaienvin op een klapdak past natuurlijk niet, het zal voor de ontvangst toch beter zijn dan andere oplossingen. Mijn SLK heeft de antenne in de achterbumper verstopt (geen stokje zichtbaar dus) terwijl ze hem later wel weer als een echte antenne op het achterscherm hebben gezet.
Je ziet toch steeds meer dat er bij moderne auto's gewoon geen antennes meer opzitten? Tevens hebben ze dezelfde ontvangstkwaliteit als een auto met antenne of haaienvin.
Er werd mij verteld dat die antennes meestal verborgen worden in de a-stijl van een auto.
Inderdaad vreemd dat een nieuwe Z4 nog zo'n lelijke antenne heeft gekregen.
Er werd mij verteld dat die antennes meestal verborgen worden in de a-stijl van een auto.
Inderdaad vreemd dat een nieuwe Z4 nog zo'n lelijke antenne heeft gekregen.
zelfs met die antenne is ie nog prachtig. Jammer alleen dat ie zo onpraktisch is. Ik moet zo af en toe toch een kinderwagen in de kofferbak hebben. En een kinderstoel op de achterbank. En dat ik mezelf, vriendin en kleine incl koffers naar het vliegveld kan vervoeren is ook wel handig....
Misschien op termijn voor erbij nog een keer een Z4 sDrive35i oid..... Toch maar weer een staatslot kopen...
Misschien op termijn voor erbij nog een keer een Z4 sDrive35i oid..... Toch maar weer een staatslot kopen...
Klopt, ik vind dit ook geen gezicht en heb daarom een korte variant erop gezet (foto 4)
Past op zich prima, maar ik snap het commentaar wel, tis wel jammer.ken schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:22:
Klopt, ik vind dit ook geen gezicht en heb daarom een korte variant erop gezet (foto 4)
Heb je er trouwens 19" onder liggen? Zo te zien wel. Laatste weken ook niet echt prettig kunnen rijden zeker?
Even een vraag aan de technische mensen hier. Ik heb last van tikkende klepstoters bij lage temperaturen (+/- eerste 5 minuten na koude start in winter). Kan ik als ik binnenkort wat olie bij moet vullen er een litertje van van lagere viscositeit bij gooien? Er zit bij mij 5W30 in en dan zou ik er een litertje 0W30 bij doen. In de lente doe ik dan toch wel weer een oliebeurtje en dan kan er wel volledig 5W30 in. Ik rijd verder vrij weinig lange afstanden. Grotendeels doe ik woon-/werkverkeer (30km enkele reis).
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 02-01-2010 17:33 ]
Ik zou zeggen; probeer het en als het niet werkt dan werk het niet..
Oftewel, te technisch voor mij
Oftewel, te technisch voor mij
Wow die nieuwe Z4 is echt vet.
Als ik de 27,5 half miljoen had gewonnen kocht ik er ook een
Als ik de 27,5 half miljoen had gewonnen kocht ik er ook een
Ik hoor voornamelijk op de (Engelstalige) BMW 1-serie en BMW 5-serie forums dat deze (ook huidige) modellen vrij veel last hebben van kraken, ratelen, piepen in het interieur. Ook het piepen van de bestuurdersdeur en ramen zijn geen onbekende verschijnselen bij deze modellen, sterker nog, mensen worden er gek van.
Is dit bij de huidige BMW modellen echt zo'n bekend probleem? Ik hoor in dit topic en in de Nederlandstalige forums namelijk vrij weinig over deze problemen, zou dit dan te maken hebben met andere (weers)omstandigheden aldaar? Je zou toch verwachten dat er geen vervelende geluiden in het interieur en de deuren zitten, zeker niet bij deze relatief dure BMW's.
Is dit bij de huidige BMW modellen echt zo'n bekend probleem? Ik hoor in dit topic en in de Nederlandstalige forums namelijk vrij weinig over deze problemen, zou dit dan te maken hebben met andere (weers)omstandigheden aldaar? Je zou toch verwachten dat er geen vervelende geluiden in het interieur en de deuren zitten, zeker niet bij deze relatief dure BMW's.
Op het E46 forum las ik het in ieder geval wel veel....piepende raamrubbers enzo. Ik zelf vind dat er ook redelijk wat kraakjes in het interieur zitten als je over korte hobbels gaat. En de lendesteun van mijn stoel piept de hele tijd doordat de gordel zachtjes heen en weer langs het leer gaat.
Krakende raamrubbers is een kwaaltje van de E46, voor de rest nooit last gehad van piepen of kraken in mijn E46. Reed laatst in een Golf 4 en daar vond ik het toch stukken erger, al het interieur leek te kraken.
Na lang nadenken ga ik de flyer hier toch plaatsen, aangezien veel mensen hier BMW lief hebber zijn en wel van een ritje houden 
Indien mensen toch zoiets hebben van ... dat hoort hier niet, dan zal ik hem per direct weg halen!
Indien mensen toch zoiets hebben van ... dat hoort hier niet, dan zal ik hem per direct weg halen!

Blij Met Wilco
Had last van een rammelende achterbank in mijn E87 1-serie. Althans, ben hier na lang (laten uit)zoeken erachter gekomen.R3dn3ck schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:00:
Ik hoor voornamelijk op de (Engelstalige) BMW 1-serie en BMW 5-serie forums dat deze (ook huidige) modellen vrij veel last hebben van kraken, ratelen, piepen in het interieur. Ook het piepen van de bestuurdersdeur en ramen zijn geen onbekende verschijnselen bij deze modellen, sterker nog, mensen worden er gek van.
De haken van de bank vallen om/in 2 ringen waarachter een driehoekige, plastic plaatje zit. Deze heb ik eraf geklikt en sindsdien geen rammels meer. Dacht een tijdlang dat het iets in de ophanging was omdat het geluid alleen opdook als ik rustig en bijvoorbeeld over een hobbelig wegdek reed.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Een 318D uit 4-2004 heeft die een distributieriem of ketting ?
Indien ketting hoe lang gaat die mee ?
Ik heb sindskort het probleem met mijn 3-serie e46 dat het stuur redelijk hard trilt bij het remmen. Bij normaal rijden heb ik nergens last van. Logischerwijs lijkt me dan dat het niet aan het uitlijnen ligt?
Heeft iemand dit met zijn bolide eerder gehad?
Van collega's heb ik al de optie "kromme remschijf" gehoord.. maar misschien is er iets dat vaker voorkomt?
Heeft iemand dit met zijn bolide eerder gehad?
Van collega's heb ik al de optie "kromme remschijf" gehoord.. maar misschien is er iets dat vaker voorkomt?
Kromme remschijf kan, onbalans in je wielen kan, uitlijning kan, maar het kan bijvoorbeeld ook speling op een draagarm zijn..
Bij mij ( E39 ) was het een combinatie van speling op een spoorstang + uitlijnen, nadat de spoorstang vervangen is en toen de wagen uitgelijnd is heb ik er geen last meer van
Blij Met Wilco
Volgens HBASE gaat er een ketting op, de levensduur kan ik niet met zekerheid zeggen, maar de verwissel interval is iniedergeval langer dan een distributieriem. Gok op zo'n 200.000 km?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:17:
Een 318D uit 4-2004 heeft die een distributieriem of ketting ?
Volgens mij inspectie bij 300k, vervangen bij 500k.R3dn3ck schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:03:
[...]
Volgens HBASE gaat er een ketting op, de levensduur kan ik niet met zekerheid zeggen, maar de verwissel interval is iniedergeval langer dan een distributieriem. Gok op zo'n 200.000 km?
En in 999/1000 x worden ze nooit vervangen, als de wagen zelf altijd zeer netjes onderhouden is, dan is dat na mijn gevoel ook niet nodig
Blij Met Wilco
Dat litertje gaat echt het tikken niet tegen, lekker laten tikken de eerste 5 minuten, kan echt geen kwaad.zimbab schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:33:
Even een vraag aan de technische mensen hier. Ik heb last van tikkende klepstoters bij lage temperaturen (+/- eerste 5 minuten na koude start in winter). Kan ik als ik binnenkort wat olie bij moet vullen er een litertje van van lagere viscositeit bij gooien? Er zit bij mij 5W30 in en dan zou ik er een litertje 0W30 bij doen. In de lente doe ik dan toch wel weer een oliebeurtje en dan kan er wel volledig 5W30 in. Ik rijd verder vrij weinig lange afstanden. Grotendeels doe ik woon-/werkverkeer (30km enkele reis).
Bij mij (E61 5-serie) rammelt er vrij weinig, alleen de afdekking van de bagageruimte wil nogal kraken en de bestuurderstoel heeft af en toe wat geluidsissues. Als het koud is - en dus als de raamrubbers nogal matig flexibel zijn - komen er wat geluidjes van de voorportierruiten. Voor een auto van ruim 5 jaar oud met bijna een ton op de teller valt het mij alleszins mee...je kunt nu eenmaal moeilijk verwachten dat ie dan nog als nieuw is.R3dn3ck schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:00:
Vandaag een setje 19 inch Alpina opgehaald bij een vriendelijke Turk. Volgens de advertentie waren de banden slecht. Nu heb je slecht en slecht, en in dit geval was slecht dus echt heel slecht. De achterbanden waren letterlijk tot slicks opgereden en aan de zijkanten was het canvas zichtbaar. Ze waren niet eens bewust opgerookt. Een monteur moest er bij onderhoud achterkomen dat er bijna afgereten profielloze banden onder lagen
. De voorbanden (Dunlop SP Sport Maxx) zijn wel goed.
De staat van de velgen was niet erg best maar als ze niet krom zijn maakt me dat verder niet uit omdat ze toch opgelapt gaan worden. Helaas bleek mijn linker achterwiel ook geraakt dus het is maar goed dat ik nu een andere set heb. Op een of andere manier heb ik net het puntje van een hoekstuk van een fietsersoversteekplaats in een middengeleider meegepakt die de velgen op hun zwakste punt hebben geraakt.

De staat van de velgen was niet erg best maar als ze niet krom zijn maakt me dat verder niet uit omdat ze toch opgelapt gaan worden. Helaas bleek mijn linker achterwiel ook geraakt dus het is maar goed dat ik nu een andere set heb. Op een of andere manier heb ik net het puntje van een hoekstuk van een fietsersoversteekplaats in een middengeleider meegepakt die de velgen op hun zwakste punt hebben geraakt.
Niet heel toevallig bij Vorden?Femme schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:12:
[...]
Daar ligt het paaltje op de vluchtheuvel/chicane van de fietsersoversteekplaats er ook sinds een dag of 5 uit. Waarschijnlijk ook iemand die dacht dat het een "snelle" chicane was
Damn Femme zeg, zonde van al die schades en kapotte velgen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Een medio 2004 318D ( het oude 2.0 blok ) is dus een E46 en heeft een distributieketting.R3dn3ck schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:03:
[...]
Volgens HBASE gaat er een ketting op, de levensduur kan ik niet met zekerheid zeggen, maar de verwissel interval is iniedergeval langer dan een distributieriem. Gok op zo'n 200.000 km?
Nee, het was op de Deldenseweg in Neede (krappe chicane in een 80km weg bij een school). Ik heb geen paal geraakt, alleen kennelijk een hoeksteen op de hoek van de velg.MadMarky schreef op zondag 03 januari 2010 @ 03:02:
[...]
Niet heel toevallig bij Vorden?
Daar ligt het paaltje op de vluchtheuvel/chicane van de fietsersoversteekplaats er ook sinds een dag of 5 uit. Waarschijnlijk ook iemand die dacht dat het een "snelle" chicane was
Mijn gele motorlampje blijft continu branden... Alles nagekeken, moest helaas een flinke rit maken (350KM).
Heb voldoende olie, koelvloeistof, en hij rijdt ook niet raar.
Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn?
Heb voldoende olie, koelvloeistof, en hij rijdt ook niet raar.
Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dit topic is gesloten.