Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.924 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bij mij is ook een sensor van de ABS brak maar dan gaat alleen het lampje van het ABS oranje branden en de TC ;)

Ps : ALs het een sensor is.. die kost maar een paar euro en kan je makkelijk zelf vervangen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -Thunder- op 26-12-2009 11:48 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
-Thunder- schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:47:
Bij mij is ook een sensor van de ABS brak maar dan gaat alleen het lampje van het ABS oranje branden en de TC ;)

Ps : ALs het een sensor is.. die kost maar een paar euro en kan je makkelijk zelf vervangen ;)
Mja, Airbaglampje is de week ervoor gaan branden. Hij heeft dat vaker gehad (HELL VAAK!) en elke keer was het een probleempje dat de stroom 1sec onderbroken werd, waar de dealer niets aan kon doen.

BMW heeft toch aardig wat last gehad zeg. Nu ABS+TC lampje, Airbaglampje wat vaak gaat branden, Kachelweerstanden die kapot gaan, en de véle lampjes die snel kapot gaan in de BMW.

Voor de rest is zo'n E39 wel genot :9 .

We zijn nog aant ruziëen over nieuwe auto. Vriendin wilt een BMW 1 serie, omdat die geen kofferbak heeft. Als alternatief heb ik de golf v gti aangeboden. Ik heb ooit eens in een BMW 1 serie gereden maar ik vond dat toch wel achteruitgang als je hem vergelijkt met een E39 kwa rijgedrag.

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 26-12-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zal je niet al te druk maken dan... zijn geen gekke dingen / kosten die je opnoemd.
En betreft je airbag lampje, daar zijn ook '' nood " oplossingen voor.... en ABS + TC heb ik atm ook.. maar die begon te flippen sinds er sneeuw op de weg lag.. dus die zal wel brak geworden zijn er door, zon sensor kost op ebay 15 euro.

Voor 5 tientjes kan jij je hele auto klaar hebben zodat er geen enkel lampje meer brand ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
-Thunder- schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:56:
Ik zal je niet al te druk maken dan... zijn geen gekke dingen / kosten die je opnoemd.
En betreft je airbag lampje, daar zijn ook '' nood " oplossingen voor.... en ABS + TC heb ik atm ook.. maar die begon te flippen sinds er sneeuw op de weg lag.. dus die zal wel brak geworden zijn er door, zon sensor kost op ebay 15 euro.

Voor 5 tientjes kan jij je hele auto klaar hebben zodat er geen enkel lampje meer brand ;)
Ik heb gewoon een allergie tegen brandende lampjes. En meldingen op het dashboard. En elke keer een afspraak maken bij de dealer, 4 weken wachten voordat je terecht kan. Goed, het zijn geen grote dingen alleen komen ze mij iets te vaak voor.

M'n vriendin wordt helemaal panisch als er lampjes branden.

Met de BMW heb ik ook echt (alsmede de A3) ongeluk gehad. Aan de BMW 3x parkeerschade gehad (Alle 3x geen briefje :( ) en de Audi was een keer helemaal bekrast met een sleutel (motorkap, alle deuren, achterkant, helemaal rondom dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Auto's zijn zo te zien niet jouw geluksvoorwerpen :P ;) ;( :+

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
-Thunder- schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:01:
Auto's zijn zo te zien niet jouw geluksvoorwerpen :P ;) ;( :+
Inderdaad. Maar goed; Eind januari begin februari komt er dus een nieuwe auto. Alleen ben ik een beetje 'veranderlijk'. Maar tot nu toe vond ik de DSG bakken lekkerder rijden dan de BMW bakken (SRT of SMG, ik weet niet meer precies hoe ze heten). Maar het zal nog een lastige keus worden zeg :)

Vooral omdat de 330 ci cabrio ook eigenlijk nog wel een 'optie' is :P

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 26-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ben nu even benieuwd wat voor E39 je hebt, hoe die er uit ziet en wat je er nog voor terug wilt hebben :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
-Thunder- schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:04:
Ik ben nu even benieuwd wat voor E39 je hebt, hoe die er uit ziet en wat je er nog voor terug wilt hebben :P
Ik verkoop hem sowieso niet particulier :) Maar ik heb hem afgelopen januari voor 8k gekocht en 'hoop' er nu nog 4k voor terug te rijgen bij inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hm oke, ik wil er nog een sloper bij hebben straks als het verhaal allemaal door gaat :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

RedHat schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:02:
[...]

Inderdaad. Maar goed; Eind januari begin februari komt er dus een nieuwe auto. Alleen ben ik een beetje 'veranderlijk'. Maar tot nu toe vond ik de DSG bakken lekkerder rijden dan de BMW bakken (SRT of SMG, ik weet niet meer precies hoe ze heten). Maar het zal nog een lastige keus worden zeg :)

Vooral omdat de 330 ci cabrio ook eigenlijk nog wel een 'optie' is :P
Naast SMG heb je ook nog normale automaten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Vacuumslang was dus kapot. Nu gefixed. Ding trekt nu als een beest.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat precies bedoel je met "vacuum slang naar de turbo"? Ik heb met m'n Chrysler destijds ook gedonder gehad met het vacuumsysteem. Een keer had ik meteen bij de "bron" lekkage waardoor de auto niet genoeg brandstof kreeg, een andere keer lag de slang naar de turbo eraf waardoor de wastegate niet meer open ging. Dus in één streep door naar maximum boost en het motormanagement dat de brandstoftoevoer ineens afkapt omdat je boost te hoog wordt. Niet bepaald gebrek aan vermogen toen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Is er hier toevallig iemand met ervaring tussen kosten van het rijden en blijven rijden van een BMW E39 en een BMW E46 ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

MadMarky schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:14:
Wat precies bedoel je met "vacuum slang naar de turbo"? Ik heb met m'n Chrysler destijds ook gedonder gehad met het vacuumsysteem. Een keer had ik meteen bij de "bron" lekkage waardoor de auto niet genoeg brandstof kreeg, een andere keer lag de slang naar de turbo eraf waardoor de wastegate niet meer open ging. Dus in één streep door naar maximum boost en het motormanagement dat de brandstoftoevoer ineens afkapt omdat je boost te hoog wordt. Niet bepaald gebrek aan vermogen toen ;)
In mijn geval was het alsof er geen turbo aanwezig was. Ik hoor nu ook heel duidelijk de turbo "whistle" in de eerste paar honderd meters na een koude start. Dat was voorheen helemaal afwezig. Ik heb over het algemeen een rustige rijstijl, maar het verschil met wat hij nu levert is echt dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
-Thunder- schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:21:
Is er hier toevallig iemand met ervaring tussen kosten van het rijden en blijven rijden van een BMW E39 en een BMW E46 ?
Denk dat het weinig uitmaakt...

Alleen hebben de wielen net ff iets meer mee te sjouwen, de dempers iets meer af te dempen, de motor is meer mee te slepen...

Denk dat een e46 in vergelijkbare uitvoering/optiepakket altijd goedkoper is. sowieso in wegenbelasting, verzekering, verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hm, oke dan weet ik voor voorlopig even voldoende :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
is geen feit/ervaring hoor, maar zo beredeneer ik het :) Qua techniek zullen ze weinig verschillen...

Ook al rijdt het beter, een grotere auto zal altijd duurder zijn (dan een vergelijkbare kleinere).

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 27-12-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Snap ik, ik weet wel ongeveer hoe een E46 rijd dat wel.. het rijd wel weer behoorlijk anders dan een E39.

Maar ik ben er denk ik wel uit wat ik doe :)

De e39 gaat niet weg hoor :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn E46 coupe gaat wel weg. En ik zit er sterk aan te denken om een 520i terug te kopen daarna :*) Voorheen een 528i gehad maar dat is niet echt zuinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

een 520i is echt niet zuiniger dan een 528i hoor ;)

Zuinigste E39 is na mijn weten de 523 en de 525.. en het is je rechter voet maar een E39 520 absoluut niet!!!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik weet dat de 523i de gouden middenweg is .. maar ik weet ook dat een 520i zuiniger is en mooier rond draait. We zien wel, uiteindelijk praat je toch maar over kleine verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat wel.. maar mijn mening is dat de 520 gewoon echt wat vermogen mist.. 1450 kg op 150pk is niet de meest ideale..... vindt ik.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

-Thunder- schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:20:
Dat wel.. maar mijn mening is dat de 520 gewoon echt wat vermogen mist.. 1450 kg op 150pk is niet de meest ideale..... vindt ik.
Agreed.. keuzes :) Eerst de e46 verkopen.. dan zien we wel. Kan ook zomaar een e36 325i o.i.d. worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
e36 vind ik een jammer model.

e39 525i is echt master. Misschien wel 1 van de beste BMW's die je hebben kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik weet wat de kosten zijn van zo'n auto.. als geld niet zou uitmaken kocht ik gewoon een E60 :+ In die knakenbuurt waar ik ga wonen wil je geen 'mooie' auto neerzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Wimo. op 27-12-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat dacht ik hier ook... maar toch.. niemand komt aan men auto :) En de kinderen zijn het al afgeleerd hier om bij men auto te spelen, als er een bal naar toe geschopt word.. je hebt een kind echt nog nooit zo hard zien rennen :D _O-

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

-Thunder- schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:57:
Dat dacht ik hier ook... maar toch.. niemand komt aan men auto :) En de kinderen zijn het al afgeleerd hier om bij men auto te spelen, als er een bal naar toe geschopt word.. je hebt een kind echt nog nooit zo hard zien rennen :D _O-
Ik denk dat de situatie hier anders is. Ik woon tegenover een koffieshop .. die junks letten nergens op. En slaan mag niet want dan breken ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 27-12-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:57:
Beetje sneu dat je hem niet gewoon volledig in de verzekering doet en dan denkt van, ach, het is maar blik.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

1. de meeste verzekeringsmaatschappijen doen niet aan auto all-risk verzekeren vanaf bepaalde leeftijd
2. mensen moeten gewoon met hun tengels van je auto afblijven
3. als je elke keer schade moet claimen, gaat je premie lekker omhoog....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Naboo schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:29:
1. de meeste verzekeringsmaatschappijen doen niet aan auto all-risk verzekeren vanaf bepaalde leeftijd
2. mensen moeten gewoon met hun tengels van je auto afblijven
3. als je elke keer schade moet claimen, gaat je premie lekker omhoog....
Ja, maar om nou de kinderen uit de buurt bang te maken, en dan de neighborhood boogieman te worden is dan ook weer niet nodig? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Kecin schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:20:
[...]

Beetje sneu dat je hem niet gewoon volledig in de verzekering doet en dan denkt van, ach, het is maar blik.
Lol , enig idee wat een E46 allrisk per maand kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Wimo. schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:05:
[...]

nou? Hoe duur danHoeveel dan?

Kwestie van een goede verzekeraar vinden met een goed aanbod. Ik betaal voor mijn E92 335i 74 euro/maand allrisk, ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld een E46 330Ci meer dan dat kost? Of reken ik verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 27-12-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

zneek schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:20:
[...]

nou? Hoe duur danHoeveel dan?

Kwestie van een goede verzekeraar vinden met een goed aanbod. Ik betaal voor mijn E92 335i 74 euro/maand allrisk, ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld een E46 330Ci meer dan dat kost? Of reken ik verkeerd?
Leeftijd, schadevrije jaren, woonplaats en aantal kilometers dat je maakt zijn ook van invloed op de premie he.

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 27-12-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Teveel... ik heb mijn E46 330i voor € 110 p/mnd verzekerd. Dat is inclusief vandalisme beschermer en all risk. Nu ben ik nog maar 23 en dus zit ik in de "risicogroep", maar heb ik wel 66% no claim korting opgebouwd.

Owja, met kerst heb ik nooit iets te doen, dus de auto maar eens gepoetst en in een nieuwe laag wax gezet. Helemaal klaar voor een weekje Frankrijk dus!
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/IMG_0140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/IMG_0147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/IMG_0149.jpg

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Want? Ik ben juist aan het kijken naar zo'n ding. 't Was jammer dat ik het geld niet had anders had ik die van Yoshi gekocht :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
tdw schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:56:
[...]

Want? Ik ben juist aan het kijken naar zo'n ding. 't Was jammer dat ik het geld niet had anders had ik die van Yoshi gekocht :D
:> nou hoorde ik van de persoon waar ik hem aan had verkocht dat hij het ook alweer had doorverkocht. Zat teveel werk aan :') Misschien beter dat je mijne niet gekocht had :9 alhoewel de prijs natuurlijk zeer laag was (800).

Ik betaal voor mijn E46 ook best veel, 85 euro per maand voor alleen WA+, maar ik heb dan ook geen schadevrije jaren en ben pas 22. Als ik die maandelijkse kosten zo zie dan zou ik bijna een oldtimer gaan rijden, kost geen drol en het is geen ramp om een oude BMW te rijden 8)

[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 27-12-2009 22:20 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:16
Wauw ziet er mooi uit die e46 facelift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

k0ewl schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:55:
Teveel... ik heb mijn E46 330i voor € 110 p/mnd verzekerd. Dat is inclusief vandalisme beschermer en all risk. Nu ben ik nog maar 23 en dus zit ik in de "risicogroep", maar heb ik wel 66% no claim korting opgebouwd.

Owja, met kerst heb ik nooit iets te doen, dus de auto maar eens gepoetst en in een nieuwe laag wax gezet. Helemaal klaar voor een weekje Frankrijk dus!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een prachtige auto, echt waar super. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimo. schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:05:
[...]

Ja, mijn 323Ci kost 49 euro per maand. Dit overigens wel met 30 schadevrije jaren...
(Ik verwacht overigens ook geen schade in de buurt, aangezien die de meeste dagen netjes in de garage staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
tdw schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:56:
[...]

Ik vind ze gewoon erg lelijk. dat is uiteraard enkel een mening...

Tenzij je precies de goede kleur hebt in een mooie uitvoering (meegespoten bumpers zijn een must), met mooie velgen op de mooie hoogte met een mooie motor...

Ik rij zelf e30 en zou echt geen e36 hoeven.. Buiten dat ze minder roesten...

Heb namelijk van de week een gat in mijn dorpel getrapt... Bleek doorgerot te zijn..

Wordt nog leuk komende lente, moet 2 wielkasten + 1 dorpel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:30:
[...]

Ik vind ze gewoon erg lelijk. dat is uiteraard enkel een mening...
Een BMW is NOOIT lelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwinfo.com/pictures/00866.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 27-12-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Idd, in zo'n uitvoering is hij wel goed te doen. Het liefst zwart.

Maar jij wil zeggen dat een z3 coupe of x3 niet lelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan post je nog wel de verkeerde kleur ook, mooi zwarte e36 met nette bbsjes eronder is gewoon echt super!

Z3 vind ik zelf ook echt super, ik kan dat design ook wel waarderen, en zeker de rijeigenschappen, man wat rijd dat ding goddelijk en snoei, maar dan ook echt snoei hard door bochten!

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 27-12-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja een z3 is geweldig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoholic.de/images/resized/MeJGmF1Fqs.jpg

maar als ik die zie denk ik niet; god, alle BMW's zijn ook mooi

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kecin schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:33:
[...]

Ja, maar om nou de kinderen uit de buurt bang te maken, en dan de neighborhood boogieman te worden is dan ook weer niet nodig? :X
Nee zo zit het bepaald niet, want dan ken je mij niet.

Er zit 10sec lopen hiervan een klein speelveldje, maar toch gingen kinderen met de voetbal tussen de auto's voetballen en daar werd ik niet vrolijk van dus daar heb ik 2 of 3 x iets van verteld en ze gezegd dat ik zuinig ben op mijn auto, en sinds die tijd letten ze goed op mijn auto... de andere auto's niet, mgoed. De boogieman ben ik niet want anders kwamen ze ook niet aan de deur voor bepaalde dingen en zeggen/vragen ze dingen :)

En kwa verzekeren, mijn wagen kon helaas niet all-risk verzekerd worden, daar was die al wel 2 maand te oud voor, na lang uitzoeken e.d. heb ik hem toch nog ergens WA+ kunnen verzekeren, dat was al een aardig karweitje :X

Tuurlijk, ik heb ook tussen auto's door gespeeld, maar toen mensen mij vertelde dat ik dat niet mocht doen deed ik dat ook nooit tot zelden, als kind denk je er niet altijd over na, maar als je dan begint over van als ik bijv. hun speelgoed kapot zal maken beginnen ze het ineens wel te snappen :)

@ Jaap, Bling bling 8) Netjes hoor :) Hoeveel km staat er ondertussen op de klok ?

[ Voor 16% gewijzigd door -Thunder- op 28-12-2009 00:08 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb mijn E36 Compact uit 1995 zonder problemen WA+ kunnen verzekeren, en ook all-risk was geen probleem, alleen vond ik €75 per maand toch echt wel teveel (geen schade vrije jaren nog toen). Wat ik op dit moment betaal, weet ik eigenlijk geeneens. Ik heb hem bij Ohra verzekerd (met een leuke collectiviteitskorting via m'n werk) en daar lopen ook al m'n andere verzekeringen. Er worden daardoor maandelijks maar 2 bedragen afgeschreven, 1 voor de zorgverzekering, en 1 voor de rest (inboedel, WA, rechtsbijstand, auto en nog wat andere dingen). En die laatste groep is ongeveer €50 op het moment.

Wat je moet betalen is natuurlijk heel erg afhankelijk van leeftijd en woonplaats. Toen ik van Nieuwegein naar Gouda verhuisde, ging mijn premie omlaag omdat ik uit de randstad wegging. Dat ik naar een plaats verhuisde waar meer auto-inbraken en diefstallen plaatsvinden, maakte blijkbaar niet uit 8)7

Ik ga het ontwerp van de E36 niet verdedigen, of je hem mooi vind, ligt denk ik heel erg aan je leeftijd. Ik ben in 1978 geboren en mijn tienerjaren waren dus vooral in de jaren 90. Er is weleens onderzoek gedaan dat je in puberjaren voor een groot deel je voorkeuren voor bepaalde ontwerpen of kunstuitingen (muziek enzo) zich ontwikkelen. Als ik naar mijn auto-voorkeuren kijk en bepaalde ontwerpen, dan merk ik dat juist de vroege jaren 90 ontwerpen mij heel erg aanspreken. De E36 hoort daarbij, net als de Audi Quatro (de oorspronkelijke), Lancia Delta en nog wat andere ontwerpen. Daarnaast waren de ontwerpen van eind jaren 80, begin jaren 90 de eerste waarbij er bewust rekening gehouden werd met aerodynamica. Dat had bepaalde gevolgen voor het ontwerp, zoals een meer gestroomlijnde neus. Daar moet je van houden.
Wat ik bij de E36 alleen zo jammer vind, is dat hij in Nederland zo'n fout imago heeft gekregen.
Niet dat ik een E46 bijv niet mooi vind, maar het model spreekt mij gewoon minder aan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

418O2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:59:
ja een z3 is geweldig :)

[afbeelding]

maar als ik die zie denk ik niet; god, alle BMW's zijn ook mooi

;)
Post dan ook geen sjonnie-verlaagde M ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gotbmw.nl/uimg/40/24/41.jpg
Maar het is inderdaad wel een model dat je óf mooi, óf lelijk vindt.
Zelf vind ik de meeste BMW's in de X-serie echt afschuwelijk, maar ik heb het sowieso al niet op SUV's :N

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou hem zelf trouwens best kunnen kopen. Het is wel een `aparte` auto die je bijna nooit ziet (heb er volgens mij nog nooit 1 in het echt gezien, of iig zelden) die erg goed rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik vind die Z3 coupe geweldig. Niet de allermooist BMW, maar bijvoorbeeld veel mooier dan een 1-serie 3/5 deurs. De BMW die ik niet begrijp is de z8. Ook geen lelijke auto, maar het prijskaartje snap ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
zneek schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:31:
Ik vind die Z3 coupe geweldig. Niet de allermooist BMW, maar bijvoorbeeld veel mooier dan een 1-serie 3/5 deurs. De BMW die ik niet begrijp is de z8. Ook geen lelijke auto, maar het prijskaartje snap ik niet?
Exclusiviteit :) All there is to it.

Ik vind de Z3 coupe ook ge-ni-aal. En dan met name de M. Stronteigenwijs in elke lijn die die auto heeft en dat kan ik _echt_ waarderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Henk schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:33:
[...]

Exclusiviteit :) All there is to it.

Ik vind de Z3 coupe ook ge-ni-aal. En dan met name de M. Stronteigenwijs in elke lijn die die auto heeft en dat kan ik _echt_ waarderen :9
Exlusiviteit.... Als ik een Z8 zie moet ik altijd even goed kijken of het een Mazda mx5 is of wat anders.... Zal wel aan mij liggen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:56:
Idd, in zo'n uitvoering is hij wel goed te doen. Het liefst zwart.

Maar jij wil zeggen dat een z3 coupe of x3 niet lelijk is?
Ik vind ze ook niet mooi, net als die 3-serie compacts. Maar lelijk is heel wat anders :9

Alhoewel dit heel erg in de buurt komt:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/c/cd/20080909152604!BMW_E46_compact_rear_20070522.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 28-12-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
De compact modellen, zowel E36 als E46 vind ik helemaal niks... sorry compact eigenaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, vooral omdat de coupe ZOVEEL mooier is. Oke, ze zijn ook wat prijziger, dus ik kan het wel begrijpen als je een compact voor een goede prijs op de kop kan tikken, maar ik zou het nooit kopen.

Afbeeldingslocatie: http://i143.photobucket.com/albums/r122/frankaboo/BMW4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 28-12-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Standaard zijn ze niet mooi nee, maar bv zo een als thunder had of als er rond rijden met mooie velgen, sport lipjes, etc, vind ik ze stiekem nog best wel leuk. :)

De coupe is echt een auto die gewoon af is, en die zijn tenminste fatsoenlijk geleverd met een 6 cilinder. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:54:
Standaard zijn ze niet mooi nee, maar bv zo een als thunder had of als er rond rijden met mooie velgen, sport lipjes, etc, vind ik ze stiekem nog best wel leuk. :)

De coupe is echt een auto die gewoon af is, en die zijn tenminste fatsoenlijk geleverd met een 6 cilinder. :P
compact toch ook? E46 325i compact is er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

323ti is het dan volgens mij, van de E36 iig.

Ik vind een E36 compact eigenlijk de mooiste E36, geen idee waarom.
Niet dat ik een E36 mooi vind trouwens, ik vind de voorkant gewoon lelijk :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/images/2.jpg
Zonder ACS front lip :)

Soms mis ik het wagentje wel, kreng had echt nooit wat :)

E36 compact types : 316, 318, 323 en voor de rally is er ook nog een M3 en er zijn is ook nog een ACS versie en ik geloof dat er ergens ook nog een Hamann versie rond zwerft.

[ Voor 39% gewijzigd door -Thunder- op 28-12-2009 11:47 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Ik zit wat te kijken naar een simpele E30 of E36 om iets leuks & praktisch op 4 wielen te hebben naast mijn motor. Heeft iemand nog tips waarop te letten bij zo'n ding van tussen de 1000 en 1500 euro? Nadeel in Nederland is dat het (vooral bij de E36) bijna allemaal afgeragde petjesbakken zijn helaas... Ik zoek dan ook als het even kan iets zonder rioolbuis-uitlaat en M3-velgen als het even kan :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoezo? Die M3 velgen kun je altijd nog voor een leuk bedrag doorverkopen :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

MadMarky schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:23:
Hoezo? Die M3 velgen kun je altijd nog voor een leuk bedrag doorverkopen :P
Dat was ook mijn idee :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@-Thunder-
Vergeet de M-voorbumper, achterbumper en spiegels niet ;)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SdkoIiIBGxI/AAAAAAAAA1o/UHGLY49uJII/s400/pict0009.jpg

De E46 Compact heb ik ook gemengde gevoelens bij... De achterlichten zijn teveel lexus, de koplampen lijken een bril op te hebben... Maar qua auto is hij wel superieur aan de E36. Qua luxe, comfort en interieur ontwerp overstijgt hij de E36 met gemak.

Ik ben nu aan het kijken naar een losse versterker. Ik wil de speakers iets meer kracht geven dan de MOSFET-versterker van m'n headunit aan kan... Met een beetje geluk kan ik een versterker helemaal inbouwen achter de bekleding.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

zneek schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:31:
De BMW die ik niet begrijp is de z8. Ook geen lelijke auto, maar het prijskaartje snap ik niet?
Vanwege de V8 uit de E39 M5 met 400pk die onder de motorkap ligt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Issetta is gaaf!!!!!!!!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-Thunder- schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:43:
[afbeelding]
Zonder ACS front lip :)

Soms mis ik het wagentje wel, kreng had echt nooit wat :)

E36 compact types : 316, 318, 323 en voor de rally is er ook nog een M3 en er zijn is ook nog een ACS versie en ik geloof dat er ergens ook nog een Hamann versie rond zwerft.
Kijk dat is nou gewoon leuk, toch wel sportief, goeie kleur, leuke velgjes, lippen pakket eronder en je hebt jezelf een prachtige auto. En de 6 cilinder zie je helaas echt niet veel. Maar de 318 schijnt ook wel redelijk snel nog te zijn. En erg betrouwbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nietes :P Ik vind hem leuk :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tom schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:44:
[...]

Vanwege de V8 uit de E39 M5 met 400pk die onder de motorkap ligt? ;)
Maar een E39 M5 uit 2000 kost tweedehands geen 100.000+ euro meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
-Thunder- schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:03:
[...]
@ Jaap, Bling bling 8) Netjes hoor :) Hoeveel km staat er ondertussen op de klok ?
Het is erg ernstig. Ondertussen alweer 190.000km :x dat is dus 20k in 4 maand :x De baas mag gelukkig niet zeuren, want hij is zuiniger dan de Alfa 156 2.5 V6 die ik hiervoor had :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:59:
[...]

Kijk dat is nou gewoon leuk, toch wel sportief, goeie kleur, leuke velgjes, lippen pakket eronder en je hebt jezelf een prachtige auto. En de 6 cilinder zie je helaas echt niet veel. Maar de 318 schijnt ook wel redelijk snel nog te zijn. En erg betrouwbaar. :P
De 318ti (vergeet vooral de t niet) heeft een 1.8, 16 klepper die er 150pk uitspuigt, terwijl hij vrijwel hetzelfde weegt als een 316i. Dat betekent dat hij 1,5 keer meer vermogen heeft. Dus ja, dat merk je wel. En ja, de M42 motor is eigenlijk net zo betrouwbaar als de M43 is. Geen problemen met Vanos of waterpompen in ieder geval.

Wat betreft de Z8, dat was een exclusief model ter ere van de BMW 507. Er zijn er maar 5.703 van gemaakt. De V8 is daarnaast niet de normale V8 uit de 5-serie, maar de V8 van E39 M5. Dat is dus niet echt een blokje van een paar 1000 euro...

De 507:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/BMW_507_-_Bj._1958_-_17.07.2005.jpg/800px-BMW_507_-_Bj._1958_-_17.07.2005.jpg

De Z8:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Bmwz8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Toch, zo'n Z8 kostte destijds ruim 4 ton in guldens, wat net zo duur was als een Ferrari F355 Spider. Kan me wel voorstellen dat dat wel wat mensen achter de oren heeft doen krabben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

deepbass909 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:38:
[...]

De 318ti (vergeet vooral de t niet) heeft een 1.8, 16 klepper die er 150pk uitspuigt, terwijl hij vrijwel hetzelfde weegt als een 316i. Dat betekent dat hij 1,5 keer meer vermogen heeft. Dus ja, dat merk je wel. En ja, de M42 motor is eigenlijk net zo betrouwbaar als de M43 is. Geen problemen met Vanos of waterpompen in ieder geval.
Is er nog een gewone 318 dan ofzo? Maar dankjewel. :)

Wat is vanos nou eigenlijk voor iets, iemand die me dat kort en duidelijk kan uitleggen en wat er het voor of nadeel van kan zijn>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:54:
[...]

Wat is vanos nou eigenlijk voor iets, iemand die me dat kort en duidelijk kan uitleggen en wat er het voor of nadeel van kan zijn>
Simpel gezegd is vanos een automatisch kleppentimingverstelsysteem, bij lage tpm heb je een andere nokkenastiming dan bij hogere toeren. Dit zou resulteren in een betere motorkarakteristiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Als in, dat wat Honda Vtec noemt. ;) (Om maar ff met een bekende term te komen. :P )

[ Voor 40% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-12-2009 16:06 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
deepbass909 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:38:
[...]

De 318ti (vergeet vooral de t niet) heeft een 1.8, 16 klepper die er 150pk uitspuigt, terwijl hij vrijwel hetzelfde weegt als een 316i. Dat betekent dat hij 1,5 keer meer vermogen heeft.
De E46 318(t)i heeft een 2.0 (1.995cc) 16V. Het aantal pk's bedraagt 143. De E46 316(t)i beschikt over een 1.8 (1.796cc) 16V met 115pk. De 318(t)i heeft dus niet 1,5 maar ca. 1,25 keer meer vermogen dan de 316(t)i.

[ Voor 30% gewijzigd door argro op 28-12-2009 16:11 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

GaMeOvEr schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:06:
Als in, dat wat Honda Vtec noemt. ;) (Om maar ff met een bekende term te komen. :P )
Niet helemaal; VTEC regelt de kleplift, VANOS de timing.
Waarbij VTEC van het ene op het andere moment werkt (VTEC just kicked in yo ;) ) en VANOS over het hele toerenbereik werkzaam is.

[ Voor 22% gewijzigd door JdM op 28-12-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

JdM schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:01:
[...]

Simpel gezegd is vanos een automatisch kleppentimingverstelsysteem, bij lage tpm heb je een andere nokkenastiming dan bij hogere toeren. Dit zou resulteren in een betere motorkarakteristiek.
Dankjewel voor deze uitleg, kort maar krachtig nu snap ik het. :)

En ook dankjewel bovenbuurman! ^^
GaMeOvEr schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:06:
En de neovvl voor nissan bv, duidelijk!
argro schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:07:
[...]
De E46 318(t)i heeft een 2.0 (1.995cc) 16V. Het aantal pk's bedraagt 143. De E46 316(t)i beschikt over een 1.8 (1.796cc) 16V met 115pk. De 318(t)i heeft dus niet 1,5 maar ca. 1,25 keer meer vermogen dan de 316(t)i.
Wat een aparte benamingen dan, zeker omdat de echte 320 een instap 6 cilinder is dat bmw hiervoor gekozen heeft? Maar al met al toch wel wat meer pit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

BMW typenummers gaan op vermogen, niet perse op cilinderinhoud.

Vanos is trouwens iets wat ook weer kapot kan gaan :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Alles kan kapot gaan, zelfs een achterlijke sensor die kapot is kan blijkbaar vage dingen doen met je wagen zoals atm bij mij :X

Als ik rem terwijl het abs lampje niet aan is dan voel ik een vreemde trilling en vreemd geluid bij het remmen, als het lampje weer brand dan remt hij gevoelsmatig goed :/

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
JdM schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:19:
[...]

Niet helemaal; VTEC regelt de kleplift, VANOS de timing.
Waarbij VTEC van het ene op het andere moment werkt (VTEC just kicked in yo ;) ) en VANOS over het hele toerenbereik werkzaam is.
;)
Afbeeldingslocatie: http://i287.photobucket.com/albums/ll126/GSXRSpeed/vtec%20yo/vtak-1.gif

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Moet zeggen dat ik bij men wagen ook wel merk bij de +- 4000 toeren dat die ineens een stuk vlotter weg trekt maar absoluut lang niet zo al seen vtec :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

argro schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:07:
[...]
Ik had het ook over de E36 Compact ;) Afhankelijk van de leeftijd heeft daar de 316i een 1.6 (van voor 96, die ik heb) of 1.8 (die -Thunder- had) motor, met 102pk. Bij de E36 had je ook keuze uit een 318ti of 318is (afhankelijk van het model carrosserie, maar ze hadden beide dezelfde motor). Deze heeft 140 pk (mea culpa, ik dacht dat het 150).
En dan had je nog de 323ti, die een 2,5l 6 inlijn blok heeft met 170pk.

Overigens is de t een eerbetoon aan de oude tourings op de 02-reeks (1602 en 2002) en heeft niks met een turbo te maken.

Het leuke aan de 318ti is, dat deze heel makkelijk op te voeren is tot over de 160pk en de 323ti tot over de 190 (aangezien het een geknepen 325-blok is). Hetzelfde gold in mindere zin voor de 316i met de M43B18 of B19 (1.8 of 1.9) motor. Helaas zal je een M43B16 niet echt goed kunnen kietelen, zonder ingrijpende aanpassingen. Een andere uitlaat levert bijv. misschien 10 pk op, maar kost al snel €1000 en zo zijn er meer dingen... Een open filter doet bijv. helemaal niks (kan ik uit ervaring zeggen).

Vandaag is mijn auto trouwens weer eens door de wasstraat geweest, hij is weer zwart :D (de laatste dagen was het meer bruin/grijs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Correctie, de 1.9 motor had ik die ook in de E46 ligt met ik geloof 106pk ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heerlijk motortje de N42B20 en nog relatief zuinig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat ti staat verwijst niet naar de tourings, het verwijst naar de varianten met dubbele solex carburateurs ;)
Beetje vaag, want ti staat wel voor touring international, maar het heeft eigenlijk niets te maken met de stationvariant die touring werd genoemd.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol _O-
deepbass909 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:37:
[...]

Ik had het ook over de E36 Compact ;) Afhankelijk van de leeftijd heeft daar de 316i een 1.6 (van voor 96, die ik heb) of 1.8 (die -Thunder- had) motor, met 102pk. Bij de E36 had je ook keuze uit een 318ti of 318is (afhankelijk van het model carrosserie, maar ze hadden beide dezelfde motor). Deze heeft 140 pk (mea culpa, ik dacht dat het 150).
En dan had je nog de 323ti, die een 2,5l 6 inlijn blok heeft met 170pk.

Overigens is de t een eerbetoon aan de oude tourings op de 02-reeks (1602 en 2002) en heeft niks met een turbo te maken.

Het leuke aan de 318ti is, dat deze heel makkelijk op te voeren is tot over de 160pk en de 323ti tot over de 190 (aangezien het een geknepen 325-blok is). Hetzelfde gold in mindere zin voor de 316i met de M43B18 of B19 (1.8 of 1.9) motor. Helaas zal je een M43B16 niet echt goed kunnen kietelen, zonder ingrijpende aanpassingen. Een andere uitlaat levert bijv. misschien 10 pk op, maar kost al snel €1000 en zo zijn er meer dingen... Een open filter doet bijv. helemaal niks (kan ik uit ervaring zeggen).

Vandaag is mijn auto trouwens weer eens door de wasstraat geweest, hij is weer zwart :D (de laatste dagen was het meer bruin/grijs...)
Heb je toevallig een link met meer info over het opvoeren van deze motoren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Kecin schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:06:
[...]

Ja, mijn 323Ci kost 49 euro per maand. Dit overigens wel met 30 schadevrije jaren...
(Ik verwacht overigens ook geen schade in de buurt, aangezien die de meeste dagen netjes in de garage staat :).
Dan weet je het dus niet. Neem aan dat je die 30 jaar niet zelf hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:54:
Toch, zo'n Z8 kostte destijds ruim 4 ton in guldens, wat net zo duur was als een Ferrari F355 Spider. Kan me wel voorstellen dat dat wel wat mensen achter de oren heeft doen krabben :)
4 ton lichter en dan tegen het uiterlijk van een z8 aan moeten kijken :X . Zeker als je daarvoor ook een F455 kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Joopieboy schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:26:
[...]

Lol _O-

[...]

Heb je toevallig een link met meer info over het opvoeren van deze motoren? :)
Vriend, makker, maat... we hebben het hier over BMW motoren en geen jappen, BMW motoren zijn niet ontworpen om op te voeren, dus haal dat even snel uit dat grote hoofd van je :P ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die 323 schijnt een geknepen blok te zijn, en jij weet net zoveel of net zo weinig als ik, dus ik ben best wel geintresseerd eig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik weet wel puntjes wat je kunt doen maar dat is een gespreksstof voor later als je.... ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aaah, als de kogel door de kerk is zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Exacto :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:42:
Heerlijk motortje de N42B20 en nog relatief zuinig ook.
Count me in :P
The N42B20 is a larger 2.0 L (1995 cc) version. It produces 105 kW (143 hp) and 200 N·m (148 ft·lbf) with the same Bosch DME ME9.2 fuel injection. It has twin balance shafts.
Wij hebben dan als 'extra' Valvetronic erop. Wat doet dat dan in vergelijking met een Vanos? Of is het hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Valvetronic is een uitbreiding op VANOS, hierbij wordt het motortoerental rechtstreeks geregeld vanuit de klepbediening ipv met een gasklep.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
zneek schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:15:
De compact modellen, zowel E36 als E46 vind ik helemaal niks... sorry compact eigenaren...
Heb jarenlang met heel veel plezier in een 316ti. Deze heb ik in 2003 nieuw gekocht en afgelopen zomer ingeruild. Het zijn inderdaad niet de mooiste auto's maar ze rijden wel lekker. Had toen ook wel een coupé willen hebben maar die waren mij nieuw toen te duur. Een 325 ti is één van exclusiefste modellen van de E46 generatie om te hebben ze zijn namelijk bijna niet verkocht.

Wat foto's van mijn compact
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v0/p724517533-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v0/p725512456-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:16
Zeer nette compact hoor!
Vind de velgen alleen wat minder maar dat kan smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Leuk om te zien dat het dashboard eigenlijk in de loop der jaren niet zo heel veel veranderd is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik vraag me af of de compact meer gelijkenis vertoond met de coupe of met de sedan. Ik heb weleens gelezen dat de coupe andere onderdelen dan de sedan heeft (m onderstel etc.), maar qua uiterlijk komt de compact natuurlijk meer in de buurt van de coupe (alleen wat minder mooi ;) )

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.