Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Maandag kon ik niet wegkomen. De Z4 maar thuis laten staan. Vandaag ook, al was het vandaag misschien wel gelukt. Ik ga morgen maar weer een poging wagen. Eenmaal uit de wijk moet het wel lukken gok ik. Wegen zijn vandaag gelukkig waterige drap en ik hoop dat het zo blijft, vind het maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
t is 5 graden hier, dus zal me niks verbazen als het merendeel morgen weg is :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
nou, mooi is dat. Bandentrend hier in Groningen had binnen een dag een set 17"velgen + winterbanden voor me. Ik daar vanavond heen, blijken ze niet te passen?! De remklauw zit tegen de binnenkant van de velg aan. Met de hand de velg draaien leverde een kras in de binnenkant van de velg op. Lekker handig hoor zo'n 335i als zelfs 17"velgen al niet passen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
wel goede et waarde dan? :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
zneek schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:22:
nou, mooi is dat. Bandentrend hier in Groningen had binnen een dag een set 17"velgen + winterbanden voor me. Ik daar vanavond heen, blijken ze niet te passen?! De remklauw zit tegen de binnenkant van de velg aan. Met de hand de velg draaien leverde een kras in de binnenkant van de velg op. Lekker handig hoor zo'n 335i als zelfs 17"velgen al niet passen?!
bekend verhaal... Mijn baas ten tijde van mijn taxichauffeurperiode had een rs4 en daar pastte zijn setje winterbanden ook niet op ivm de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kwam maandag ook niet weg. Opritje afgereden, 118D recht in de straat gemanoeuvreerd, zou wegrijden (geen gas, enkel op koppeling) en glipte door natuurlijk. DTC uitgezet, nog steeds niet vooruit te branden.

Op een gegeven moment na paar keer proberen heb ik het op gegeven en heb ik getracht de auto weer de oprit op te krijgen. Dat lukte ook totaal niet natuurlijk. Achterwielen kregen totaal geen grip. Dus heb maar een "spoor" uitgegraven totdat ik de stenen ondergrond zag, de banden in/op de spoor gekregen en toen een flinke dot gas en ja hoor, ik stond netjes op de oprit achter de A6 van pa, welke al vakantie heeft.

Vervolgens maar de zaak gebeld dat ik niet op het werk kan komen.

De 307 van mams stond elders in een parkeervak in de straat, maar die was al een paar dagen onaangeroerd zodat deze eerst ''uitgegraven'' moest worden voordat de auto gebruikt kon worden.

Vandaag heb ik dus de 307 uitgegraven en ben hiermee naar mijn werk gereden. Collega's vroegen als waar de BMW was, ik zei vervolgens dat deze in winterslaap is.

Vandaag viel het wel mee, dus ik denk dat ik morgen de BMW weer pak. :P

Dit was trouwens vorige week donderdag toen het nog wel ging:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/118D-sneeuw.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 22-12-2009 21:53 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
Ik ben ook weer dolblij met m'n winterbandjes. Heb afgelopen donderdag en vrijdag toch aardig wat net even te spannende momentjes meegemaakt op de Michelin Pilot Cups...daar heb je nou echt niets aan in de sneeuw :D

Het rijdt ook niet fijn met een sloot zweet in je naad, biddend, hopend, gillend en met hartslag van 220 :+

[ Voor 20% gewijzigd door ConZito op 22-12-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Aries.Mu schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:36:
[...]

Dat van die banden klopt wel...
Wij hebben hier gewoon Uniroyal zomerbanden van 205 breed en geraken met de 318tds touring (ahum) gewoon overal door. Mijn ma haar 147 blijft gewoon overal vast. Echt weird...
Mijn schoonbroer zijn 318d '09 met winterbanden raast ook overal door. Ook 205 breed.
Heerlijk om met winterbanden op een RWD auto te rijden. Rechtervoet controleert de snelheid/achterwielen, handen controleren de voorwielen. Eens je dat doorhebt, ga je overal.
[...]
Precies. Ik heb de afgelopen dagen meer in m'n auto gezeten dan normaal (samenloop van omstandigheden maakte dat ik hem wat meer nodig had). In de binnenstad, waar het lekker smal is (normaal al en nu dus helemaal) krappe bochtjes nemen... Gegarandeerd dat dan de voorkant gaat glijden. Maar iets meer gas erop, en de achterkant gaat en de voorkant rolt bijna vanzelf de kant op die ik wil O-) En het mooie is, zodra je gas terugneemt of de koppeling in trapt, de achterkant direct weer in het gareel komt (bij m'n Compact). Het is een erg grappige ervaring om overstuur door de smalle straatjes te sturen 8)

Trouwens, de krappe koekblikjes zijn ook niet alles nu. Ik zie er genoeg glibberen en glijden op plekken waar ik rustig doorheen tuf en volledige controle heb. Ze hebben smalle bandjes, maar ook amper gewicht. Daarnaast zijn de onderstellen vaak niet echt high-tech, waardoor grip in bochten bij lage snelheid al een probleem kan zijn.

Mijn vader vertelde van de week dat hij met z'n Transit (met 2 gloednieuw snowtrac's op de achterwielen) helemaal geen problemen heeft met dit weer. Die bus beukt gewoon overal doorheen. Ook de VW Transporter van m'n zus lijkt weinig onder de indruk te zijn van de sneeuw. Die Transit ploegt overigens sowieso door elke ondergrond, zelfs met een grote caravan erachter...

Vandaag heb ik bij de dealer ook eens gevraagd wat het ratelen van de motor kan zijn bij het starten. Dat was goed en slecht nieuws. Het zijn niet de kleppenstoters (die ratelen voor een paar minuten ipv. seconden), maar het is de kettingspanner. Het kan geen kwaad, anders dan dat het een rot geluid is bij het starten. Maar het vervangen is ook een stuk makkelijker, geen risico met brekende nokkenassen enzo. Alleen het distributiehuis los en hij kan vervangen worden. Misschien dat ik dat komende zomer nog een keer ga doen.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 22-12-2009 23:11 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
Pirelli Sottozero in 18" ? Doen het bij mij hier perfect >:) Lekker ploegen op de linkse baan >:)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Tot dusverre geen centje pijn in de sneeuw met mijn 318 touring met zomerbanden. Banden zijn wel vrij nieuw. Gisteravond voor een leuk prijsje de winterbanden+velgen van mijn vorige BMW kunnen verkopn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Kon vandaag prima wegrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon winterbanden op je originele velgen laten monteren? Bij mij gooien ze ze gewoon op m'n bmw 17"-ers. In April gaan ze d'r weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

THIJZEL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:19:
[...]

Kan je niet gewoon winterbanden op je originele velgen laten monteren? Bij mij gooien ze ze gewoon op m'n bmw 17"-ers. In April gaan ze d'r weer af.
Winterbanden vinden voor 19" is best wel moeilijk ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tdw schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:21:
[...]

Winterbanden vinden voor 19" is best wel moeilijk ;)
Winterbanden in de maat 255/35R19 zijn (nagenoeg) niet te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
MelvinB schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:28:
Kwam maandag ook niet weg. Opritje afgereden, 118D recht in de straat gemanoeuvreerd, zou wegrijden (geen gas, enkel op koppeling) en glipte door natuurlijk. DTC uitgezet, nog steeds niet vooruit te branden.

Op een gegeven moment na paar keer proberen heb ik het op gegeven en heb ik getracht de auto weer de oprit op te krijgen. Dat lukte ook totaal niet natuurlijk. Achterwielen kregen totaal geen grip. Dus heb maar een "spoor" uitgegraven totdat ik de stenen ondergrond zag, de banden in/op de spoor gekregen en toen een flinke dot gas en ja hoor, ik stond netjes op de oprit achter de A6 van pa, welke al vakantie heeft.

Vervolgens maar de zaak gebeld dat ik niet op het werk kan komen.

De 307 van mams stond elders in een parkeervak in de straat, maar die was al een paar dagen onaangeroerd zodat deze eerst ''uitgegraven'' moest worden voordat de auto gebruikt kon worden.

Vandaag heb ik dus de 307 uitgegraven en ben hiermee naar mijn werk gereden. Collega's vroegen als waar de BMW was, ik zei vervolgens dat deze in winterslaap is.

Vandaag viel het wel mee, dus ik denk dat ik morgen de BMW weer pak. :P

Dit was trouwens vorige week donderdag toen het nog wel ging:
[afbeelding]
Ongelooflijk nuttige toevoeging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
flo_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:36:
[...]

Ongelooflijk nuttige toevoeging...
ga ff ergens anders bijdehand lopen doen vriend

Ik stond vandaag voor het eerst bijna vast. Kwam in de 1 niet weg, 2 ook niet, toen na iets klooien in de achteruit kwam ik weer los. Was meer omdat het een plak ijs was, dan een laag sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
418O2 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:39:
[...]

ga ff ergens anders bijdehand lopen doen vriend
Stoer om zo te reageren... Het is grote onzin om al je belevenissen m.b.t. sneeuw, gladheid en andere weersomstandigheden hier te posten. Iedereen kampt met zulke problemen. Als we dit allemaal hier gingen posten, dan wordt het een groot spamtopic.

Maarja, ik zal nooit meer in het BMW-topic kijken, wees niet bang op nog een post van mij en doe geen moeite om erop te reageren, want ik lees het toch niet.

Ben blij dat ik een quattro (van de concurrentie met die vier ringen) heb. Fijne feestdagen, "vriend".

[ Voor 8% gewijzigd door flo_ op 23-12-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bovenstaande figuur snapt blijkbaar het concept van een subcommunity niet :N
Het lijkt me inderdaad niet buitengewoon nuttig als we allemaal elke dag onze nieuwste issues gaan posten maar om dan zo te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

flo_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:56:
[...]

Stoer om zo te reageren... Het is grote onzin om al je belevenissen m.b.t. sneeuw, gladheid en andere weersomstandigheden hier te posten. Iedereen kampt met zulke problemen. Als we dit allemaal hier gingen posten, dan wordt het een groot spamtopic.

Maarja, ik zal nooit meer in het BMW-topic kijken, wees niet bang op nog een post van mij en doe geen moeite om erop te reageren, want ik lees het toch niet.

Ben blij dat ik een quattro (van de concurrentie met die vier ringen) heb. Fijne feestdagen, "vriend".
Waarom reageer je dan hier en zit je op een forum? Kerel echt waar, kom op. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

flo_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:56:
[...]

Gast, echt... Er is een reden dat ik niet in het grote VAG, Renault, Volvo en of elk willekeurig ander automerk topic kom. Je bent daar met liefhebbers en als je niks met een bepaald merk hebt, heb je om eerlijk te zijn niks in een dergelijk topic te zoeken... Gaan flamen in een dergelijk topic slaat al helemaal nergens op!

Straks maar even een spiegel opwarmen en kijken of ik de oude los kan krijgen. En dan heb ik links weer een verwarmde spiegel 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

deepbass909 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:19:
[...]

Gast, echt... Er is een reden dat ik niet in het grote VAG, Renault, Volvo en of elk willekeurig ander automerk topic kom. Je bent daar met liefhebbers en als je niks met een bepaald merk hebt, heb je om eerlijk te zijn niks in een dergelijk topic te zoeken... Gaan flamen in een dergelijk topic slaat al helemaal nergens op!

Straks maar even een spiegel opwarmen en kijken of ik de oude los kan krijgen. En dan heb ik links weer een verwarmde spiegel 8)
Waarom doe je rechts dan ook niet gelijk, als ik vragen mag?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Vandaag kon de 3-serie voor Inspectie I. Ik ben benieuwd wat er gaat komen, verwacht motorisch geen gekke dingen maar wellicht schokbrekers en remmetjes vervangen. Ze gaan ook kijken naar de LMM, wellicht dat ik op die manier het volledige potentieel weer tot m'n beschikking heb :-)

Qua rijden ging het vanmorgen overigens prima. Rustig rollen en na de eerste straat was 't netjes schoon op de weg. Uiteindelijk maar 'n paar daagjes met m'n Golf "moeten" rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
deepbass909 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:25:
[...]

Vandaag heb ik bij de dealer ook eens gevraagd wat het ratelen van de motor kan zijn bij het starten. Dat was goed en slecht nieuws. Het zijn niet de kleppenstoters (die ratelen voor een paar minuten ipv. seconden), maar het is de kettingspanner. Het kan geen kwaad, anders dan dat het een rot geluid is bij het starten. Maar het vervangen is ook een stuk makkelijker, geen risico met brekende nokkenassen enzo. Alleen het distributiehuis los en hij kan vervangen worden. Misschien dat ik dat komende zomer nog een keer ga doen.
Ik heb dit een paar maanden terug gehad. Bij mij was het de lager van de krukaspoelie welke speling had.
Boven de 1000 toeren was bij mij het geluid weg of als de motor warm was.

De krusaspoelie is toen vervangen en hierna geen geratel meer.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb een linkerknipperlicht met haast :+

Iemand een hint waar ik moet zoeken (E46)? Als ik het goed heb gelezen, beschikt de E46 niet over een relais, maar een "lichtcentrum"?

Ik schaam me om mijn linkerknipper te gebruiken ;( :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Heb ik ook weleens gehad, kan een defect lampje zijn.
Haal hem er eens uit en stop hem er weer in, mss dat dat al wel helpt.
Anders gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tdw schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:40:
[...]

Waarom doe je rechts dan ook niet gelijk, als ik vragen mag?
Omdat het glas €81 kost en het maar een paar dagen per jaar iets verschil maakt. Meestal beslaan ze gewoon en is schoonvegen voor het rijden genoeg. Maar met het weer van de afgelopen dagen werkte dat niet meer.
Daarnaast is de linker buitenspiegel toch iets belangrijker dan de rechter. Vandaar alleen links.
MelvinB schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:48:
[...]

Ik heb dit een paar maanden terug gehad. Bij mij was het de lager van de krukaspoelie welke speling had.
Boven de 1000 toeren was bij mij het geluid weg of als de motor warm was.

De krusaspoelie is toen vervangen en hierna geen geratel meer.
Bij mij trekt het vrij snel na het starten weg (binnen een paar seconden) en is onafhankelijk van het toerental.
Bij de garage zei een monteur direct dat het de kettingspanner was.
Ik heb al zitten kijken wat er moet gebeuren, en ik denk dat ik het nog wel ga vervangen zodra het weer weer beter is. Het is een vrij eenvoudig klusje, met als enige echte nadeel dat ik m'n koelwater weer eens moet aftappen en vervangen (pas de 4de keer ofzo in 3 jaar :X ). Ik moet alleen even uitzoeken wat er nog meer vervangen moet worden (pakkingen, geleiderails, eventueel de ketting als het toch los ligt). De ketting kost op zich maar €40, de spanner zelf is al duurder. Ik denk dat het hele zaakje vervangen ongeveer €150 gaat kosten (als er geen tandwielen vervangen hoeven te worden)

Weet er alleen iemand of de olie afgetapt moet worden voor het distributiehuis opengemaakt kan worden, of zakt alle olie eruit op het moment dat de motor een tijdje stil heeft gestaan (en achterover hangt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is meestal zelfs een lampje, afaik altijd :)
Daniel schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:03:
Bovenstaande figuur snapt blijkbaar het concept van een subcommunity niet :N
Het lijkt me inderdaad niet buitengewoon nuttig als we allemaal elke dag onze nieuwste issues gaan posten maar om dan zo te reageren...
temeer hij bizar weinig posts heeft.

Kijk, als ze in het Audi topic over onderstuur praten, of over labradors, dan lijkt dat voor ons heel oninterresant. Maar dat is voor hun hetzelfde als praten over 'niet/nauwlijks' weg kunnen komen in de sneeuw voor ons.

;)

[ Voor 86% gewijzigd door 418O2 op 23-12-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen BMW's (bv. E46's) Coupé's met xi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:56:
"xi"

With the introduction of the xi models in 2001, BMW brought back AWD which hadn't been an option in the 3-series since 1991 when the E30 325iX was discontinued. BMW produced the 325xi and 330xi in the US between 2001-2005, but only in Sedan (4-door) trim.

Lijkt er dus niet op :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:56:
Nee, E46 niet maar de E92 wel.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Als al die voor aangedreven auto's wel weg komen en de beemers met achterwiel aandrijving niet, kun je toch in de achteruit wegrijden totdat je grip genoeg hebt?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Joepv schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:28:
Als al die voor aangedreven auto's wel weg komen en de beemers met achterwiel aandrijving niet, kun je toch in de achteruit wegrijden totdat je grip genoeg hebt?
Doe ik hier ook. Werkt perfect. Zie soms mensen moeilijk doen. Ik rij half metertje achteruit en gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Dat mag toch eigenlijk niets uitmaken? Tenminste, ik ga ervan uit dat het niet wegkomen te maken heeft met het gebrek aan gewicht op de assen. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Trent900 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:50:
[...]

Dat mag toch eigenlijk niets uitmaken? Tenminste, ik ga ervan uit dat het niet wegkomen te maken heeft met het gebrek aan gewicht op de assen. Correct me if I'm wrong.
I will, but i don't have to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het met 4 ringen en 4wielaandrijving nog niet geprobeerd met dit weer (kan je nagaan hoe weinig ik rij). Van de verhalen smul ik toch wel, en meer pica's van scheef gaande Bimmers aub :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Paar stoeptegels achterin gooien helpt zeker niet om de tractie op de achterwielen te verhogen? :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Verhalen verhalen.. ik wil niet anders meer dan RWD in de sneeuw. Heb in tijden niet zoveel lol gehad. Als ik maar niet te overconfident word met m'n drift-skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik vind het in ieder geval erg jammer dat mijn 325i nu al bijna een jaar in de schuur staat en dat ik er nu met de sneeuw van de afgelopen dagen niet mee heb kunnen spelen.. Met handremmetje spelen in m'n Starlet is opzich ook wel leuk, maar toch, het mist iets..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Waarom staat hij in de schuur dan? :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Gisteren de bmw terug gekregen van de garage. Met de melding dat waarschijnlijk de vlinderklep niet meer helemaal jofel is. Uiteraard ook een rekening er bij gekregen. Nu weet ik wel dat ze me gematst hebben met het aantal uren dat ze geschreven hebben, maar het blijft zuur dat je een rekening krijgt terwijl het probleem niet opgelost is.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Waarom laat je het niet meteen repareren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Omdat (volgens hen) de enige manier om er achter te komen of de vlinderklep de boosdoener is, is door een nieuwe te plaatsen. En die schijnen nieuw nogal prijzig te zijn. Ik moet dus eerst opzoek naar een goede 2ehands, en die zou ik volgens de garagehouder vrij simpel zelf kunnen vervangen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

THIJZEL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:22:
Verhalen verhalen.. ik wil niet anders meer dan RWD in de sneeuw. Heb in tijden niet zoveel lol gehad. Als ik maar niet te overconfident word met m'n drift-skills.
Met de snelheden op die gladde zooi kost het je doorgaans niet meer dan een velg :P
Heb met mn E30 meteen de 1e dag dat dr sneeuw lag een stalen velg kort gereden, sindsdien niks meer in de sneeuw (wel een lantaarnpaal geramd toen het droog was, maar dat ging ook niet per ongeluk)
sjirafje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:15:
Omdat (volgens hen) de enige manier om er achter te komen of de vlinderklep de boosdoener is, is door een nieuwe te plaatsen. En die schijnen nieuw nogal prijzig te zijn. Ik moet dus eerst opzoek naar een goede 2ehands, en die zou ik volgens de garagehouder vrij simpel zelf kunnen vervangen.
Wat is het probleem dan ?
Die gasklep kan eigenlijk maar heel weinig aan kapot, misschien de schakelaar, maar die is niet zo achterlijk duur.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

4x2 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:33:
[...]
Wat is het probleem dan ?
Die gasklep kan eigenlijk maar heel weinig aan kapot, misschien de schakelaar, maar die is niet zo achterlijk duur.
Stotteren/bijna uitvallen/inhouden
Ik dacht zelf aan de brandstof toevoer. Maar de filter is net nieuw en de pomp heb ik voor de zekerheid ook vervangen. Daarnaast dacht ik dat het misschien aan de ontsteking kon liggen. Maar dat hebben ze in de garage nagekeken (ontstekingstijd/verbrandingswaarden/drukken etc) En dat was allemaal in orde.
En nu kwamen ze bij de garage met dat het vermoedelijk aan die klep zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De goede gewichtsverdeling van ongeveer 50/50 en de doorgaans brede achterbanden speelt een BMW parten in de sneeuw. Voorwielaandrijvers worden vaak met weinig oog voor voertuigdynamica ontworpen (het gaat er meer om dat je er veel mensen en spullen in kunt douwen) met als gevolg een onderstuurde kist met teveel gewicht op de vooras.

Als je een 911 voorwielaandrijving zou geven, zou de tractie in de sneeuw waardeloos zijn.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

sjirafje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:44:
[...]
Ik dacht zelf aan de brandstof toevoer. Maar de filter is net nieuw en de pomp heb ik voor de zekerheid ook vervangen. Daarnaast dacht ik dat het misschien aan de ontsteking kon liggen. Maar dat hebben ze in de garage nagekeken (ontstekingstijd/verbrandingswaarden/drukken etc) En dat was allemaal in orde.
Klep zelf kan echt maar heel weinig aan kapot, een scheurtje in een slang of pakking oid is veel waarschijnlijker, als je kijkt hoe erg het ding over de emmer gaat als je de oliedop losdraait kun je nagaan dat ie ook niet zo blij is als dr ergens een klein scheurtje in een slang zit :P
Gasklepschakelaar zou evt nog gaar kunnen zijn of verkeerd afgesteld kunnen staan, maar daar kan ook niet heel veel aan kapot.

Heeft ie dat altijd al gedaan of is ie dr vrij abrupt mee begonnen ?
Het mag ook via DM als je dat fijner vindt trouwens.

leeg

• deepbass909

deepbass909

sjirafje schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:44:
[...]

Klopt het dat we het over je E30 hebben? Heeft die al injectie en/of elektronische ontsteking? Dan kan het gewoon de gaskleppositiemeter zijn. Dat is een onderdeeltje van maar een paar euro... De klep zelf kan weinig aan fout gaan. Het lijkt me sterk dat die slijt. En de luchtslang tussen filter en klep? Die is nog heel?
Als je nog een ouderwetse carb hebt, dan kan het zijn dat die gewoon smerig is. Daarvoor kan je bij de speciaalzaken reinigingsspray voor krijgen.

Mijn linker spiegel wordt nu trouwens heerlijk warm. De oude was duidelijk kapot. Vanavond kon ik er heerlijk van genieten. Geen spiegel schoon hoeven maken, gewoon auto starten en de spiegel trok vrijwel direct schoon :D

• sjirafje

sjirafje

Het gaat om een E30 318i M10.
Het vervelende is dat hij het niet altijd doet. Ongeveer een maand nadat ik hem gekocht had heeft hij het voor de eerste keer gedaan. Ik dacht toen dat het kwam doordat de vloermat over het gaspedaal geschoven was. Een paar weken daarna kwam pas de 2e keer. De laatste tijd wordt het steeds erger. Tijdens een langere rit (100 km) gebeurt het meerdere malen. Voor bijrijders voelt het dan aan alsof de auto schokt.
Het gebeurt vrij abrupt. Wanneer je op de snelweg rijd is het alsof je in een klap je voet van het gaspedaal hebt gehaald. Wanneer je op dat moment de koppeling in trapt zie je het toerental helemaal terugvallen maar het "uitvallen" duurt (tot nu toe) niet lang genoeg om de motor helemaal stil te laten vallen.
Ik heb het idee dat het, het meest voorkomt tussen de 2700 en 4000 rpm (omdat hij een 4 bak heeft zit ik daar op de snelweg nogal vaak )

Zie ook:
http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=2&t=17059 (ik dacht toen nog dat berg op rijden er mee te maken had)
http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=2&t=17742 (naar aanleiding van het advies om naar de "stappenmotor" te kijken)

Voor diegenen die mij hier mee kunnen/willen helpen; Is het misschien handiger om een DM draadje te maken? Anders staat straks dit hele topic vol met mijn probleem :+

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Beetje meer oude troep hier kan geen kwaad toch ;)
Ik zou het eigenlijk gokken op een luchtlek na de luchtweger (of een gare luchtweger).
Zeker als ie het volgas boven de 3500-4000 toeren (zoiets) minder doet, want dan worden de signalen van dat ding genegeerd.

Als het een probleem in de brandstoftoevoer is zou ie dr zeker bij vol doortrekken last van moeten hebben.

Je zit trouwens niet al tever hier vandaan (mits je niet in maastricht zit :P), dus wil best een keer kijken, heb ook nog wel een paar 318i onderdelen liggen.

leeg

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Omdat hij geschorst is omdat er geen apk op zit op het moment.. Mijn plan is om hem weer netjes te gaan maken, maar momenteel heb ik het nog te druk met mijn huis.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• sjirafje

sjirafje

Omdat hij het niet altijd doet zou een rotte sensor (luchtweger?) dan niet meer voor de hand liggen dan een lek in een slang of leiding?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
4x2 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:10:
Beetje meer oude troep hier kan geen kwaad toch ;)
Ik zou het eigenlijk gokken op een luchtlek na de luchtweger (of een gare luchtweger).
Zeker als ie het volgas boven de 3500-4000 toeren (zoiets) minder doet, want dan worden de signalen van dat ding genegeerd.
Ik gok oop op iets luchtgerelateerds. Ik heb namelijk onlangs een zelfde soort probleem met mijn E30 318i gehad. De auto hikte tijdens het rijden, maar niet altijd. Ook viel het toerental, als de auto in de vrij stond, bij 3krpm vanzelf terug naar ca. 2krpm. Er bleek een luchtslang tussen lichtinlaat en blok los te zitten.

Het bleek dat de buis/slang/leiding los zat en na bijvoorbeeld een bocht of hobbel scheef schoot. Vanaf dat moment hikte de auto Even later kon de buis/slang/leiding door wederom een bocht of hobbel weer recht komen te zitten, dan was het hikken weer over, soms voor ruim 100km.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 24-12-2009 09:01 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:54

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik ben erachter gekomen dat sneeuw niks is voor mijn X6, hij vindt het helemaal niks. Kwam terug van de zaak en bij de eerste beste bocht begon hij al te glijen. Hij staat nu al een kleine week voor mijn deur geparkeerd. Ik denk ik kan wel enigzins rijden met 4-WD, maar nee hoor.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• zneek
mmm, dat valt me tegen. MAar daarentegen, je hebt er zomerbanden onder? in 305 breed oid?

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

mijn banden achter zijn 325 breed O-) het probleem gaat echter het vervangen worden 8)7 ben bang dat het een 2e hypotheek zal worden :+

Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij geen grip zou hebben met die breede banden en het gewicht.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• zneek
KingTenteehje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:28:
mijn banden achter zijn 325 breed O-) het probleem gaat echter het vervangen worden 8)7 ben bang dat het een 2e hypotheek zal worden :+

Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij geen grip zou hebben met die breede banden en het gewicht.
Op een pak sneeuw hoeft dat niet per se zo te zijn denk ik. Althans, je moet wel banden hebben met het goede profiel lijkt me

[edit]prijs valt mee, wel duur, maar haalbaar: http://www.oolbekkink-web...t=viewProd&productId=1165

[ Voor 11% gewijzigd door zneek op 24-12-2009 09:31 ]

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01
Hmm ik had ook wel gedacht dat je met dat gewicht en 4wd op weg kan komen. Mijn pa rijd een Jeep grand cherokee en die gast gewoon overal rond ook gewoon met 'zomer' banden. Zijn banden zijn dan wel geen 325 breed maar de 4wd moet je toch een eind brengen lijkt mij.
Misschien dat de X6 toch te veel power direct op de wielen zet en dat niet goed doseerd?

>> Signature?

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik denk meer dat het te maken heeft met de stugheid van de band zelf. Ik ben ervan overtuigd dat ik met de X6 wel door de sneeuw geploegd kom, maar verwacht niet dat het van harte zal gaan. Het is net als met mijn oude M3 die vond die sneeuw ook maar niks. Verder denk ik ook dat het een beetje aan mezelf ligt en dat ik overmatig zuinig ben op de auto, en niet wil dat er iets mee gebeurd O+

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

sjirafje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:24:
Omdat hij het niet altijd doet zou een rotte sensor (luchtweger?) dan niet meer voor de hand liggen dan een lek in een slang of leiding?
Wat argro dus zegt, een slang die er soms vanaf getrokken wordt.
Dan zal het ook geen al te groot gat zijn en eigenlijk de enige mogelijkeid is om alles dr af te trekken en te controleren.
Kapotte luchtweger (dat aluminium geval met zwart dekseltje wat direct aan je luchtfilter zit) kan ook, maar kapotte slangen komen vaker voor.

leeg

• sjirafje

sjirafje

Da ga ik straks het lucht inlaat gedeelte nakijken.
  • "opening achter de koplamp waar de lucht binnen komt" ->
  • "buis naar luchtfilter" ->
  • "luchtfilter" ->
  • "LMM" ->
  • "buis naar 'Intake manifold' (?)"
Afbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/MjAwMl90.pngAfbeeldingslocatie: http://static.bmwfans.info/images/epc/MjEzNF90.png

Was het dat of vergeet ik nog iets? En heeft iemand nog tips om het nakijken aan te pakken? (met remmen reiniger spuiten en luisteren of hij anders gaat lopen o.i.d.?)

[ Voor 15% gewijzigd door sjirafje op 24-12-2009 14:20 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
sjirafje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:13:
Da ga ik straks het lucht inlaat gedeelte nakijken.
  • "opening achter de koplamp waar de lucht binnen komt" ->
  • "buis naar luchtfilter" ->
  • "luchtfilter" ->
  • "LMM" ->
  • "buis naar 'Intake manifold' (?)"
[afbeelding][afbeelding]

Was het dat of vergeet ik nog iets? En heeft iemand nog tips om het nakijken aan te pakken? (met remmen reiniger spuiten en luisteren of hij anders gaat lopen o.i.d.?)
Bij mijn ging de motor duidelijk anders lopen wanneer één van de buizen werd bewogen. Zodoende was het probleem snel gevonden. Ik zou de motor dus laten lopen en wat aan de verschillende buizen pielen.

Helaas heb ik in mijn geval het probleem niet zelf opgelost. Ik heb het dus alleen van horen zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 24-12-2009 14:22 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Beetje met remmenreiniger spuiten kan wel helpen om een lek te vinden.
Alles wat voor die luchtweger zit is trouwens niet echt van belang (dus toeter bij de koplamp, en de luchtfilterkast)
Probeer ook het vacuumpotje van de ontsteking even uit (goed dr aan zuigen en vervolgens loslaten, als je weerstand hebt met zuigen en zachtjes tik hoort als je m los laat zal die het nog wel doen)
En controleer dus ook echt ieder slangetje, hoe klein ook, wat dr op zit, klein scheurtje in een vacuumslang kan ook van alles veroorzaken.

De grote rubberen slang tussen de luchtweger en de gasklep is een veel voorkomend lek, maar dat zie je vaak niet door de ribbels die dr in zitten, dus trek idd ook wat aan de slangen, knijp er wat in en meer van die dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 24-12-2009 15:23 ]

leeg

• THIJZEL
  • Niet online
KingTenteehje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:16:
Ik ben erachter gekomen dat sneeuw niks is voor mijn X6, hij vindt het helemaal niks. Kwam terug van de zaak en bij de eerste beste bocht begon hij al te glijen. Hij staat nu al een kleine week voor mijn deur geparkeerd. Ik denk ik kan wel enigzins rijden met 4-WD, maar nee hoor.
Wat mensen vaak vergeten is dat zolang je geen gas geeft en dus geen aandrijving op de wielen hebt, je geen verschil hebt met een 2wd auto. Zeker met dat gewicht.
Bergop heb je wel voordelen. Vriend van me reed zijn xc90 vrolijk door 30-40cm sneeuw een berg op, bergaf maakte hij kennis met de vangrail..
2 Weken terug in een volle sneeuwstorm nog over de julierpass in Zwitserland gereden met een vol beladen XC90 op winterbanden + ski koffer met 8 paar. Zeker bergaf glibberen en glijen in de bochten. Bergaf rij ik toch liever in mijn 'lichte' 1er (op winterbanden).

Ergo: De effectiviteit van grote zware 4wd's in de sneeuw wordt vaak overdreven.

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik heb een update gedaan aan www.gotbmw.nl !

Het heeft even geduurd maar vanaf nu is het mogelijk om je foto's te verwijderen en foto's in te stellen voor lijsten; je kunt nu dus een foto bepalen voor de 'namenlijst' en een foto voor je autolijst kun je ook zelf kiezen. Ook heb ik alle foto's die bij één auto horen op een andere manier weergegeven als een soort gallerij. In mijn ogen stukken overzichtelijker. Mochten er nog problemen of vragen zijn, DM/mail ze gerust.

~ James May

• YoshiBignose
Ah nice, is al wat beter nu :P Mijne staat er in ieder geval.

Kreeg wel een error bij het verwijderen van m'n foto:

Notice: Undefined variable: data in /var/www/thijsdewert.com/bmw/mypictures.php on line 18

Nu nog een overzicht waarin simpelweg staat:

User + Auto (zoals we vroeger hadden in de OP en dan van A / Z)

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 24-12-2009 16:44 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Goed werk tdw!

Straks kan ik de 330d weer oppikken. Grote beurt is geweest en alles was nog prima in orde. Z'n vloeistoffen zijn uiteraard helemaal vervangen en ook de power is weer terug doordat de vacuumslang naar de turbo gefixed is! Dat wordt weer lekker touren :-)

• zneek
tdw, ik zal binnenkort mijn fotos erop zetten....

• tdw

tdw

Amai seg!

@Yoshi: Die error is gefixed nu :) Met de namenlijst icm auto's ben ik nu bezig alleen het wil niet vlotten. Ik heb andere ideeën dan dat PHP heeft, maar het komt goed. Ik hoop dat die naam&autolijst vanavond klaar is.

Sjonge jonge, en nu kampt de hele site met rare problemen :Sopgelost

[ Voor 14% gewijzigd door tdw op 24-12-2009 19:10 ]

~ James May

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

THIJZEL schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:29:
[...]

Ergo: De effectiviteit van grote zware 4wd's in de sneeuw wordt vaak overdreven.
Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen. Het gewicht van de auto heeft zo zijn nadelen, en heeft daarmee wat nadelen die onder controle gehouden moeten worden. Voor mij is het risico te groot om de auto te beschadigen, en dus kies ik ervoor om voor veiligheid te kiezen. Mijn zusje haar auto, 325Ci, heeft minder problemen met het gladde weer dus kies ik ervoor om door haar gereden te worden. Ik vind het wel jammer dat ik deze week niet in de X6 gereden heb, maar er komen dagen genoeg :*)

• deepbass909

deepbass909

Ik hoorde gisteren van een vriend een mooi verhaal. Er heeft ergens een vrachtwagen op een overweg vastgestaan. Die kon door de sneeuw en gladheid geen kant meer op. Komt er een Impreza WRX (de oude met 555 decals) aanrijden, die vastgekoppeld wordt aan de vrachtwagen en hem uiteindelijk wegtrekt.

Zijn baas (die in een nieuwere Impreza rijdt) kan zijn lol op het moment niet op. Terwijl bij hem op het werk elke auto ongeveer uit de bocht glijdt, rost hij hem zonder problemen door diezelfde bocht.

Maar ik snap om eerlijk te zijn niet helemaal waarom iedereen zoveel problemen heeft... Kijk een 6-serie met banden van >300mm breed kan ik nog voorstellen, maar met een beetje "normale" maat moet je toch gewoon kunnen rijden. Ik cross met m'n 185-banden zonder problemen overal doorheen. Op gladde plekken gewoon heel rustig rijden en goed opletten. Op plekken waar ik mensen zie glijden of ploegen, tuf ik gewoon rustig door. En ja ik heb winterbanden, maar die wil ik ook weer niet zoveel credits geven dat al het verschil daardoor komt...

Verwijderd

Er is hier een filmpje gepost van zo'n ralley-blik die een vrachtwagen 'trekt'. Met dat tussen haakjes omdat ik er weinig van geloof dat een vrachtwagen dat niet prima zelf kan.

• tdw

tdw

Amai seg!

deepbass909 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:31:
Ik hoorde gisteren van een vriend een mooi verhaal. Er heeft ergens een vrachtwagen op een overweg vastgestaan. Die kon door de sneeuw en gladheid geen kant meer op. Komt er een Impreza WRX (de oude met 555 decals) aanrijden, die vastgekoppeld wordt aan de vrachtwagen en hem uiteindelijk wegtrekt.
http://www.dumpert.nl/med...chtwagen_door_sneeuw.html ;)

~ James May

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maar ik snap om eerlijk te zijn niet helemaal waarom iedereen zoveel problemen heeft...
Elke situatie/band/auto etc. is verschillend he. Jij schakelt zelf ook al aardig snel op winterbanden over terwijl ik afgelopen maandag voor het eerst in twee winters echt last had van mijn 225/45/17 zomerbanden met relatief harde compound. Daarvoor nooit de behoefte aan winterbanden gehad. Ik heb ze nu wel gekocht, maar ze liggen er nog niet onder.

En 185 vind ik niet een normale maat voor de gemiddelde BMW. Ik denk dat de gemiddelde BMW toch wel 205 heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 24-12-2009 20:48 ]

• _Arthur
  • Laatst online: 18:20

_Arthur

blub

En ja ik heb winterbanden, maar die wil ik ook weer niet zoveel credits geven dat al het verschil daardoor komt...
Je kan uitrekenen hoeveel druk per vierkante centimeter jouw 185mm brede banden geven tov een X6 met 325mm breed rubber.

Even de kilo's er bij pakken, je mag van een 50/50% gewichtsverdeling uitgaan bij BMW en je weet welke auto meer druk op het wegdek uitoefent.

• YoshiBignose
Maar ik snap om eerlijk te zijn niet helemaal waarom iedereen zoveel problemen heeft... Kijk een 6-serie met banden van >300mm breed kan ik nog voorstellen, maar met een beetje "normale" maat moet je toch gewoon kunnen rijden. Ik cross met m'n 185-banden zonder problemen overal doorheen. Op gladde plekken gewoon heel rustig rijden en goed opletten. Op plekken waar ik mensen zie glijden of ploegen, tuf ik gewoon rustig door. En ja ik heb winterbanden, maar die wil ik ook weer niet zoveel credits geven dat al het verschil daardoor komt...
185 is geen "normale" maat onder een BMW. Kijk naar de gemiddelde BMW en je ziet gewoon dikke banden. Combineer dat met RWD en dan is het logisch dat BMW's over het algemeen gewoon meer moeite hebben in de sneeuw dan andere auto's en dat heeft echt niet alleen met de rijstijl te maken.

Mijn advies, haal die winterbanden van je eens eraf en doe er 225 zomerbanden onder. Dan ff door dikke lagen sneeuw en ijs ploegen en je piept wel anders :9

• tdw

tdw

Amai seg!

En zojuist heb ik ook de functie van 'naam- en autolijst' afgemaakt. Mochten er nóg meer functies nodig zijn dan hoor ik het graag.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Deze week met de M3 en de 540i naar Parijs gereden, net een kwartiertje terug in Amsterdam. Maandag vertrokken, kwam de stad haast niet uit en bij Rotterdam was het op de snelweg een drama. Daarna ging het prima.
Op de terugweg vandaag zelfs nog een heel stuk kunnen toppen. Verbruik gemeten bij 270km/h: 26L/100km :) Valt nog best mee vind ik. Leuk trouwens om het verschil tussen de M3 en de 540i te zien op hoge snelheid, dahhaaag 540i :w

Eens even foto's en video uitzoeken, heb wel wat leuke beelden vanuit de m3 :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tdw schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:59:
En zojuist heb ik ook de functie van 'naam- en autolijst' afgemaakt. Mochten er nóg meer functies nodig zijn dan hoor ik het graag.
Nice!! d:)b

Maar ik kan de foto's nu niet meer wijzigen.

Error(TM)

Er is iets fout gegaan. De fout die is gebleken luidt als volgt:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'carid` ASC' at line 1

[ Voor 35% gewijzigd door YoshiBignose op 25-12-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:12:
[...]

Nice!! d:)b

Maar ik kan de foto's nu niet meer wijzigen.

Error(TM)

Er is iets fout gegaan. De fout die is gebleken luidt als volgt:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'carid` ASC' at line 1
En ook gefixed. :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik wil jullie allemaal even een hele fijne kerst toewensen, namens mij en mijn beestje (X6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

KingTenteehje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:19:
Ik wil jullie allemaal even een hele fijne kerst toewensen, namens mij en mijn beestje (X6).
Ook fijne kerstdagen! En natuurlijk de rest ook ;) Jij moet met je X6 wel flink wat wegen belasting betalen als ik dat zo bekijk in het schema ,maar nog steeds tevreden met de auto ?

[ Voor 3% gewijzigd door stefklep op 25-12-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat deed die Subaru niet alleen maar samen met de trekker. De extra tractie van de vier bandjes onder de Subaru was kennelijk genoeg om de vrachtwagen in beweging te krijgen.
Heb je het ook geprobeerd in 20cm onaangereden sneeuw?

Wat betreft bestuurbaarheid heb ik geen problemen met mijn brede zomerbanden. Het zijn enkel de hoogteverschillen en dikke pakken sneeuw waar mijn auto op vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:57:
[...]

Dat deed die Subaru niet alleen maar samen met de trekker. De extra tractie van de vier bandjes onder de Subaru was kennelijk genoeg om de vrachtwagen in beweging te krijgen.

Het zijn enkel de hoogteverschillen en dikke pakken sneeuw waar mijn auto op vastloopt.
dat is ook mijn grootste probleem. Rijden op de weg is geen probleem maar zodra ik mijn auto in een parkeervak gezet heb ga ik niet meer wegkomen want daar is de sneeuw vaak opgehoopt. Bij me thuis is het helemaal een probleem. De voorwielen staan vast in een molgoot en m'n achterwielen slippen op de sneeuw. Een klein duwtje lost het vaak wel op maar ideaal is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik ben ondertussen ook al weer 5 maand trotse bezitter van een 318 I E46 maar wist al vrij snel dat m'n voorwiel ophanging rubbers verrot waren. Een bekend kwaaltje wat zich kenbaar maakt in erg zoekerig weg gedrag. Aangezien dat we over twee weken met de beamer op wintersport gaan heb ik toch even wat Meyle onderdelen laten aanrukken. Afgelopen week zijn ze gemonteerd door de garage naast m'n werkplek.
Helaas kwamen ze er achter dat de bus waar de bovenkant van de schokbreker in gemonteerd zit zo uit de zitting viel.
Gelijk maar beide kanten laten vervangen maar ook weer een grapje van dik honderd euro. Dat krijg je met al die drempels hier in NL :'(

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hekking schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:35:
Dat krijg je met al die drempels hier in NL :'(
Hou ook maar alvast wat geld apart voor nieuwe veren. Ook een bekend "kwaaltje" van de E46/E39. Bij mij gingen er dit jaar twee kapot (allebei achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Toen ik voor de aankoop van mijn E46 2 facturen uit 2008 zag, resp. 2x draagarmen en 2x spiraalveren achter, was ik helemaal blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Trent900 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:16:
Toen ik voor de aankoop van mijn E46 2 facturen uit 2008 zag, resp. 2x draagarmen en 2x spiraalveren achter, was ik helemaal blij :D
Alle draagarmen waren bij mij voor de aankoop vernieuwd...daar was ik ook blij mee, maar later ging eerst mijn linker achterveer er aan en toen daar eenmaal een nieuwe op zat ging een maand of twee later de rechterkant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb uit voorzorg maar meten Eibach Pro Kit onder gegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Was ik ook goedkoper mee uit geweest achteraf gezien. Maar ja.....dat is achteraf gezien hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb me ook maar eens toegevoegd op de gotbmw pagina. Ook zal ik binnenkort eens een filmpje plaatsen van m'n nieuwe Eisenmann uitlaat :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Op plekken waar ik mensen zie glijden of ploegen, tuf ik gewoon rustig door. En ja ik heb winterbanden, maar die wil ik ook weer niet zoveel credits geven dat al het verschil daardoor komt...
Ik denk dat de credits toch voor het grootste deel naar je winterbanden gaat.. Rij op 205 winterbanden(dunlop sp winter sport) en had ook nergens problemen.. Ook niet in 20cm onaangereden sneeuw.(geen problemen = niet vast komen te zitten, uiteraard ging het door diepe sneeuw niet zo snel)

[ Voor 8% gewijzigd door THIJZEL op 25-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

nm, verkeerd topic

[ Voor 197% gewijzigd door -Thunder- op 25-12-2009 21:43 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

zimbab schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:23:
[...]

Alle draagarmen waren bij mij voor de aankoop vernieuwd...daar was ik ook blij mee, maar later ging eerst mijn linker achterveer er aan en toen daar eenmaal een nieuwe op zat ging een maand of twee later de rechterkant ook.
Damn nu je het zegt merk ik altijd dat als maar iets van gewicht achterin ligt hij rechts achter altijd opvallend verder in veert dan links. Ik verdacht eerst een gare schokbreker maar de veren kunnen dus ook nog wel is op zijn :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb nog wel een E46 veren-set hier liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hebben jullie een 507 wel eens gehoord? Ik realiseerde met net dat ik die nog nooit gehoord had, maar Youtube bood uiteraard uitkomst. Enjoy:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:36:
[...]

185 is geen "normale" maat onder een BMW. Kijk naar de gemiddelde BMW en je ziet gewoon dikke banden. Combineer dat met RWD en dan is het logisch dat BMW's over het algemeen gewoon meer moeite hebben in de sneeuw dan andere auto's en dat heeft echt niet alleen met de rijstijl te maken.

Mijn advies, haal die winterbanden van je eens eraf en doe er 225 zomerbanden onder. Dan ff door dikke lagen sneeuw en ijs ploegen en je piept wel anders :9
Uhm, onder een E36 was 185 (of 195, ik twijfel nu even, in ieder geval velg maat 6Jx15) toch echt de standaard maat band, en 205 (mijn zomermaat) de brede versie. Een E46 op staal, staat ook op 195. En met die maat en een goede winterband, was het tot nu toe goed vertoeven. Vandaag werd het op de natte smurrie pas uitdagend...

Ow, en ik heb afgelopen zondag door 20+cm verse sneeuw geploegd ;) Ging best leuk en als ik rustig en beheerst het gas en stuur bediende, had ik goede controle. Pas toen ik een beetje overmoedig werd ging ik dwars en kreeg ik wel een uitdaging om weg te komen. Maar ook toen kwam ik nog op eigen kracht weg. Maar bij meer dan 15cm sneeuw, ga ik een probleem krijgen met m'n voorbumper, die dan letterlijk als ploeg gaat werken... Er leuk zo'n vooruitstekende onderlip op je voorbumper...

Maar waarom zou ik er zomerbanden onder zetten nu? Om te ervaren welke problemen iemand heeft die te gierig is om een set goede banden voor de winter aan te schaffen? En dan bedoel ik niet de auto's waarvoor het lastig is, maar de gemiddelde nieuwe Golf of Seat waar perfect een setje 15" staal onder kan.

Waar ik mij aan kan ergeren is dat er hele betogen gehouden worden waarom je geen Wanli's moet kopen, want die hebben nauwelijks grip, maar in de winter wordt er kleinerend gedaan over winterbanden en onder tussen maar klagen dat je geen grip hebt... Het grootste punt is niet dat ik vrijwel geen problemen heb, maar dat ik de weg moet delen met vele auto's die dat waarschijnlijk niet hebben (of hadden de afgelopen tijd). Dan kan ik nog zoveel grip hebben, als de auto naast, voor of achter mij gaat glijden, heb ik nog steeds een probleem...
_Arthur schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:52:
[...]

Je kan uitrekenen hoeveel druk per vierkante centimeter jouw 185mm brede banden geven tov een X6 met 325mm breed rubber.

Even de kilo's er bij pakken, je mag van een 50/50% gewichtsverdeling uitgaan bij BMW en je weet welke auto meer druk op het wegdek uitoefent.
Vandaar dat ik aangaf dat ik nog wel snap dat een X6 (of welke andere zware wagen met >300mm) nu geen grip heeft en alle kanten op glijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:56:
[...]

Uhm, onder een E36 was 185 (of 195, ik twijfel nu even, in ieder geval velg maat 6Jx15) toch echt de standaard maat band, en 205 (mijn zomermaat) de brede versie. Een E46 op staal, staat ook op 195. En met die maat en een goede winterband, was het tot nu toe goed vertoeven. Vandaag werd het op de natte smurrie pas uitdagend...
Ja begrijp ik wel, maar hoeveel STANDAARD E36's rijden er tegenwoordig nog rond :')
Waar ik mij aan kan ergeren is dat er hele betogen gehouden worden waarom je geen Wanli's moet kopen, want die hebben nauwelijks grip, maar in de winter wordt er kleinerend gedaan over winterbanden en onder tussen maar klagen dat je geen grip hebt... Het grootste punt is niet dat ik vrijwel geen problemen heb, maar dat ik de weg moet delen met vele auto's die dat waarschijnlijk niet hebben (of hadden de afgelopen tijd). Dan kan ik nog zoveel grip hebben, als de auto naast, voor of achter mij gaat glijden, heb ik nog steeds een probleem...
JIJ vindt het raar dat BMW's op zomerbanden zo lopen te kloten terwijl je in de meeste gevallen wel makkelijk overal door kan. Dit is niet waar. Ja, met winterbanden heb je gewoon stukken meer grip en dat begrijp ik ook en dat trek ik ook niet in twijfel, maar BMW's zonder winterbanden en wel lekker breed zijn nu gewoon een ramp om te rijden.

Alhoewel, het sneeuw is al bijna helemaal verdwenen hier dus we kunnen weer racen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gister wil ik wegrijden bij de pomp, begonnen er allerlei lampjes te branden (ABS,Traction Control en Airbags) in m'n E39 :(

Zal wel weer een dure reparatie worden. Komt klote uit want de auto gaat begin volgend jaar de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vermoed je ABS computer ;(

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mja. Of wielsensor. Maar goed, zal wel weer +/- 1000 euro kosten. Eigenlijk wil ik dat niet meer uitgeven omdat er een nieuwe auto op stapel staat.

Altijd een maand voordat ik een auto verkoop krijg ik grote onkosten. Het wordt podverdorie wel irritant. Heb tot nu 4 autos gehad en alle 4 hoge kosten gehad net voordat ik hem van de hand deed.

Honda Civic, Audi A3, Alfa 156 en nu de BMW.

Ik heb een duiveltje op m'n schouder ;(

Nu zit ik met het probleem, mede door de hoge onkosten; auto oprijden of toch een andere auto kopen en de onderhoudskosten voor lief nemen. (Inspectie II en Reparatie :'( ). Kosten +/- 2000~2500 euro op een restwaarde van te weinig. :X

Beoogde auto is een Golf V GTI.

Het is jammer dat Alfa geen automaten (Alleen Selespeeds) levert. De Alfa was veruit de beste auto die ik gehad heb. Alleen door motorongeluk (Verlamde voet) kan ik dus geen handbak meer rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door RedHat op 26-12-2009 11:51 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.