Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.921 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Oh ik heb het mis, het zijn gewoon twee soorten velgen.

styling 166

Afbeeldingslocatie: http://crass.on.ru/bmw/wheels/TMP_wheel/bmw_wheel_166.jpg

styling 135

Afbeeldingslocatie: http://crass.on.ru/bmw/wheels/TMP_wheel/bmw_wheel_135.jpg
zneek schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:38:
die wil je toch niet kado krijgen? Daar rijdt elke Harry met een optisch getunede e36 ook mee......
Mwah, op die foto zag het er misschien beetje cheap uit. Het valt best mee.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.aalmoes/bmw/100_1934.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door YoshiBignose op 04-12-2009 21:48 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Zonder verlaging ziet het er echt niet uit. Op Tom zn oude 330i was het wel vet vond ik.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

Die velgen heb ik ook gehad.. stond toch niet verkeerd :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/oud/showroom/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Tom schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:56:
[...]

Ja ik geloof:
1) oilservice
2) inspection I
3) oilservice
4) inspection II
en dan weer bij 1 (oilservice) beginnen.
En niks moet natuurlijk. Behalve als je auto nog binnen de garantieperiode zit, als je onderhoud ergens anders laat uitvoeren kunnen ze dat aangrijpen om onder garantieclaims uit (proberen) te komen, afhankelijk van je claim.
Thanks, geen garantie meer maar misschien moet ik bij m'n garage maar even vragen wat ze precies doen met een Inspectie I of II, als ze alleen de computer resetten en een paar filters vervangen is dat niet voldoende naar mijn mening ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06

_Arthur

blub

RSP schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:37:
Thanks, geen garantie meer maar misschien moet ik bij m'n garage maar even vragen wat ze precies doen met een Inspectie I of II, als ze alleen de computer resetten en een paar filters vervangen is dat niet voldoende naar mijn mening ...
http://www.rapservices.nl/Inspectieblad.pdf

Daarin staat wat onder een Inspectie I en Inspectie II zou moeten vallen kwa controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Blackminister schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:31:
[...]

Vandaag terug naar de garage gegaan, omdat (zoals verwacht) niet alles correct hersteld is. Had me al voorgenomen wat ik allemaal ging zeggen 'schande om 900€ te betalen en na twee dagen hier terug te staan' ... Krijg ik daar te horen dat hij deze nacht zelfmoord heeft gepleegd :| Zoiets zie je niet aankomen, was denk ik +-37jaar !! Reden blijft gissen, kan alleen maar voor mezelf spreken en vond dat de service laatste twee jaar slecht was, veel geld betalen... is ie beginnen sjoemelen? Geldproblemen? Ik zal het nooit weten.

Van de doden niets dan goed, zegt men altijd. Het leven is soms raar. RIP
Hij wist dat jij met je bimmer weer terug zou komen, en dat werd hem allemaal te veel :p

Maar zonder gekheid... Dat verwacht je inderdaad niet echt... Ik laat nu inmiddels 2 jaar de beurten door de dealer in Gouda doen, en ik heb nog geen enkele keer terug gehoeven. Nu doe ik de grote dingen ook zelf (zolang er geen speciaal gereedschap voor nodig is) en ken ik mijn auto inmiddels echt door en door.

En soms fix je iets zonder dat je het door hebt :p Ik vond m'n interieur erg kraken de laatste tijd, maar had maar steeds geen tijd om de diverse panelen eens na te lopen. Heb ik 2 weken terug m'n zus en haar 2 kinderen in de auto. Daarvoor moest ik een beetje op de achterbank hannesen om de stoeltjes van haar kinderen vast te zetten, en duw ik tegen een paneel aan. Op dat moment hoor ik "snap" en is de kraak in m'n interieur verdwenen :+ Blijkbaar was dat bewuste paneel los gaan zitten...

Overigens is een Compact dan wel klein... Ik heb van Hengelo (O) tot aan IJsselstein met de voetjes van m'n nichtje (net 2 jaar) in m'n nek gereden.... Ow en je wilt ook niet dat ze ruzie krijgen... Wat een herrie is het dan in de auto zeg... Ik ben blij dat ik nog geen kinderen heb...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 10:26

4x2

lộn xộn quá

Pfff, met 5 grote nederlanders in een compact gaat ook.
En met zn 2en + heel veel bagage + bier op vakantie naar Zweden gaat ook, gewoon creatief laden en flink duwen.
Gastank zat alleen wel in de weg toen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Werkt er toevallig hier iemand bij een BMW dealer?

Zoals ik eerder zei wil ik graag kijken naar een 318 of 320 met het Business Line Style pakket. Dat is dus inclusief Navi, M-Sportpakket e.d.

Ik zou graag proefrijden 2 weken geleden, maar ben helaas getroffen door een acute hernia. Erg vervelend sowieso, maar ook voor de auto keuze. Ik kan nu namelijk niet proefrijden :) Ik zal mijn keuze waarschijnlijk moeten verleggen naar eind januari. Een auto bestellen zonder proefrit heb ik 1 keer gedaan, en dat is niet goed bevallen. Deze keer dus echt eerst rijden.

Nu zijn (alle) BMW dealers redelijk vaag over hoe lang de Style nog te bestellen is. Mijn dealer bezwoer dat 2 weken geleden echt de laatste waren, maar een collega heeft er toch nog 1 besteld deze week. Zullen ze er in januari nog zijn? Of zullen BMW dealers die dingen op voorraad gaan nemen?

Ik kijk ook naar de V70 Limited. Deze uitvoering stopt dit jaar, maar dealers nemen er tientallen (en 1 zelfs ruim 100) op voorraad. Aan die auto is nog wel te komen dus eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:58:
Pfff, met 5 grote nederlanders in een compact gaat ook.
En met zn 2en + heel veel bagage + bier op vakantie naar Zweden gaat ook, gewoon creatief laden en flink duwen.
Gastank zat alleen wel in de weg toen :+
Dit bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SHiZTv1PMZI/AAAAAAAAAa8/Tau8egmR-PM/s400/_6111298.jpg
:+

Ook met 2 man bijna 4 weken rondtrekken door Europa met een grote, 8 persoons tent achterin. Opvallend genoeg was alleen op de terugweg de hoedenplank leeg en bleef alle bagage onder de ruiten, terwijl we precies evenveel bij ons hadden :?

Ook met 5 volwassenen gaat inderdaad, al vond de achterwielophanging dat wat minder fijn (aangezien ik bij een drempel tegen de grond kwam :X )

Het probleem bij m'n nichtje was alleen dat haar stoeltje zo hoog stond dat ze met haar benen aan de bovenkant van mijn stoel uitkwam, helemaal met haar stoeltje in "slaapstand". En aangezien ik enigszins achterover zit om genoeg hoofdruimte te hebben, kwamen haar voetjes dus ongeveer in mijn nek te liggen...

De motor in mijn auto vind dit koude, vochtige weer wel prettig. Ondanks dat er en snaar of lager piept (ik vermoed de dynamo of een spanrol) en hij bij het starten af en toe ratelt, loopt hij op de snelweg wel heerlijk stil en rustig en heeft hij lekker veel pit. Bij de volgende beurt het ratelen maar eens aangeven bij de dealer, eens kijken of ze ook de motoren willen spoelen. En anders heb ik wellicht een leuk projectje erbij en een keer de klepstoters vervangen. Qua werk is het niet eens zo heel lastig, alleen is het de vraag of mijn auto de investering nog waard is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
klepstoters doen 16 euro het stuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn koelvloeistof lampje ging 10 sec na het starten zo'n halve minuut branden.
Vond ik erg vreemd, ik keek de koelvloeistof status, en het stond op 0...
Dit vond ik persoonlijk nogal vreemd, want normaal gesproken schijnt het een gesloten circuit te zijn.
Ff gegoogled, en op e46 forum gekeken, nu schijnt het mogelijk te zijn dat dit met een koude motor heeft te maken?
Maargoed, daarvan kan het toch niet gaan lekken? Ooh had ik gehoord van:
- Lekke reservoir tank
- Lekke dop
- Lekke slangetjes
- Radiator dop lek
- En natuurlijk koppen lek.

Iemand enig idee/ervaring? Ik vind het zo vreemd dat het lampje niet blijft branden, maar slechts een halve mintuut.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:10:
Die velgen heb ik ook gehad.. stond toch niet verkeerd :

[afbeelding]
Wat zijn jouw running costs nou zo'n beetje met die wagen?

Verzekering/belasting/onderhoud/verbruik/enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kecin schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 02:02:
Iemand enig idee/ervaring? Ik vind het zo vreemd dat het lampje niet blijft branden, maar slechts een halve minuut.
Kunt 2 dingen doen:
Bijvullen en verder rijden (dr zal altijd wel iets uit verdwijnen, dus als je dr lange tijd niet naar kijkt kan het zijn dat ie te laag staat)
Koud bijvullen tot de lijn kalt (goh :+)

Of naar een garage gaan en vragen of ze het ding een keer af willen persen, dan doen ze een dopje op de vulopening en zetten dr druk op.
Als ie deze druk een tijdje vol weet te houden zonder terug te zakken zal het allemaal wel meevallen, als ie terug zakt kunnen ze gaan zoeken waar het dr uit loopt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

4x2 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:43:
[...]

Kunt 2 dingen doen:
Bijvullen en verder rijden (dr zal altijd wel iets uit verdwijnen, dus als je dr lange tijd niet naar kijkt kan het zijn dat ie te laag staat)
Koud bijvullen tot de lijn kalt (goh :+)

Of naar een garage gaan en vragen of ze het ding een keer af willen persen, dan doen ze een dopje op de vulopening en zetten dr druk op.
Als ie deze druk een tijdje vol weet te houden zonder terug te zakken zal het allemaal wel meevallen, als ie terug zakt kunnen ze gaan zoeken waar het dr uit loopt.
Bedankt! Ik ga het even in de gaten houden ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 02:04:
[...]

Wat zijn jouw running costs nou zo'n beetje met die wagen?

Verzekering/belasting/onderhoud/verbruik/enz.
Mijn 323ci (blok is dus iets minder zwaar, maar wel automaat) haalt 1 op 6~8 als ik trap, en 1 op 10 bij cruise-control. 50 euro belasting, 50 euro verzekering(wat vroeger all-risk was, en met 30 jaar schadevrij), onderhoud, tja, brandstofpomp kapot gehad, kachelweerstand, APK (niets mis), remmen versleten, circa: 1700 euro.
Dit in tijd van 14 maanden...

Valt me eigenlijk nog redelijk mee, met een Golf en dezelfde problemen had het weinig gescheelt denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Kecin op 08-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:55:
klepstoters doen 16 euro het stuk toch?
Zoiets, op BMWfans.info staan ze voor €18,50. Dat keer 8 levert al een kostenpost op van €148. Dan komen er nog andere mogelijke onderdelen bij (pakkingen die vervangen moeten worden bijv.).

Waar ik meer tegen op zie is dat waarschijnlijk de nokkenas eruit moet om ze te vervangen. Dat betekent dat het distributiehuis en ketting ook los moeten. En dat is iets wat ik liever niet doe.

Daarnaast vind ik op internet weinig geruststellende berichten dat de nokkenassen van BMW hol zijn en bij verkeerd (de)monteren (wat nogal snel gebeurd als je geen ervaring erin hebt, zoals ik) heel snel breken door de druk van de klepveren... En voor een beetje ratelen bij een koude start wil ik dat risico liever niet lopen (een nieuwe nokkenas kost >€250 en dan moet hij er nog in zonder weer te breken...)

Iets wat ik bij de volgende beurt wel kan proberen, is een motor-spoeling. Ik zit nu nog 4000 km van de volgende beurt, wat een olie-service gaat worden. Ik kan tegen die tijd natuurlijk altijd even informeren bij de garage of ze dergelijke spoelingen ook doen. En anders wordt het een flesje Wynn's in de olie mikken bij de garage en de motor een kwartiertje stationair laten lopen en ze vooral heel erg duidelijk maken dat ze vooraf aan de beurt niet even een proefritje mogen maken om eventuele problemen te voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PWM schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:33:
Werkt er toevallig hier iemand bij een BMW dealer?

Zoals ik eerder zei wil ik graag kijken naar een 318 of 320 met het Business Line Style pakket. Dat is dus inclusief Navi, M-Sportpakket e.d.

Ik zou graag proefrijden 2 weken geleden, maar ben helaas getroffen door een acute hernia. Erg vervelend sowieso, maar ook voor de auto keuze. Ik kan nu namelijk niet proefrijden :) Ik zal mijn keuze waarschijnlijk moeten verleggen naar eind januari. Een auto bestellen zonder proefrit heb ik 1 keer gedaan, en dat is niet goed bevallen. Deze keer dus echt eerst rijden.

Nu zijn (alle) BMW dealers redelijk vaag over hoe lang de Style nog te bestellen is. Mijn dealer bezwoer dat 2 weken geleden echt de laatste waren, maar een collega heeft er toch nog 1 besteld deze week. Zullen ze er in januari nog zijn? Of zullen BMW dealers die dingen op voorraad gaan nemen?

Ik kijk ook naar de V70 Limited. Deze uitvoering stopt dit jaar, maar dealers nemen er tientallen (en 1 zelfs ruim 100) op voorraad. Aan die auto is nog wel te komen dus eind januari.
In mijn configurator (ING car lease) staan de business line style en sport al niet meer... Waarschijnlijk loopt de voorraad dus ten einde.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat is het rustig hier...

Auto is weer gerepareerd. Nieuwe velgen en direct verlagingsveren ook eindelijk eronder. Hier het resultaat (let niet op mijn fotografiekunsten en smerigheid van de auto):

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/29cp4km.jpg

Prachtig, al zeg ik het zelf :9

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 13-12-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Netjes! :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:03
Lekker de Z4 sDrive35is..
http://www.autoblog.nl/ar...is-gaat-ook-hard-zonder-m

Geen Z4M dus maar een s editie. Ook leuk :) Ben niet echt kapot van dat M aerodynamic pakket maar ieder zijn smaak. Ik wil zeker in de lente eens in zon 30i rijden, ben benieuwd hoe anders dat is dan mijn 3 serie.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Zo.. * Wirehead is een gelukkig mens..

De 318d E90 ingeruild voor... een E60 525xD Platingrau *O*
Waar ik de E90 al super vond, is dit echt een zalige bak! :9~ Wat een koppel dat uit die 6-cylinder komt..

Binnenkort een re-map voor de ECU en dan wordt het al helemaal leuk, aangezien dit uiteindelijk dezelfde motor als de 3-liter is (met uitzondering van de swirl flaps, die zo te zien toch alleen maar kapot gaan :+ )

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne auto met fijne motor. Lekkere cruisebak zo'n 525D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik moet over 600 km voor een oil-service, dus stel de vraag nogmaals:

Hoe doen jullie het eigenlijk met motorolie? Gebruiken jullie Castrol LL of Kroon LL (i.g.g. BMW gecertificeerde LL-01 / LL-04)?

Ik heb geen idee wat voor olie nu in mijn auto zit maar deze moet binnenkort vervangen worden.

Probleem alleen is dat ik er wel Long Life olie in wil gooien (en wat meer moet betalen daarvoor), maar deze niet na 20.000km al wil vervangen (olie-service is rond de 20.000km). Als je bv naar VW kijkt dan kan je met je Long Life olie 50.000km rijden, het heet namelijk niet voor niks 'Long Life'. Maar aan de andere kant... het boordcomputer systeem van BMW is wel weer gebaseerd op Long Life olie.

Dus wat voor olie gebruiken jullie en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat voor auto heb je?

Ik heb een 20 jaar oude 3-serie dus ik ben daar niet zo heel erg precies mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:47:
Wat voor auto heb je?

Ik heb een 20 jaar oude 3-serie dus ik ben daar niet zo heel erg precies mee.
318i uit 2002 (facelift). Is een 2.0 liter met 143 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:56:
Fijne auto met fijne motor. Lekkere cruisebak zo'n 525D.
Zeker!
Maar: this thread is worthless without pics :+

Afbeeldingslocatie: http://www.wirehead.be/assets/5er/e60-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wirehead.be/assets/5er/e60-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wirehead.be/assets/5er/e60-09.jpg
de bron van al het snelheidsovertreding-kwaad :P

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Lekkere bak hoor :) Veel plezier ermee.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
J-Media schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:29:
[...]

318i uit 2002 (facelift). Is een 2.0 liter met 143 pk.
Ik heb er net Kroon Oil Helar 0W40 BMW LL-98 ingegooid. Eerder zat er Kroon Oil ... 5W30 in, maar ik rijd veel lange stukken en dan moest ik elke 3,5k een liter olie bijvullen. Nu niet meer en ik vind dat hij met koud starten wat lekkerder klinkt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Die 5-serie is erg sexy!

Hoeveel KM, bouwjaar, en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Kecin schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:40:
Die 5-serie is erg sexy!

Hoeveel KM, bouwjaar, en prijs?
Prijs? Wouldn't know.. Ask the boss :9 Lang leve Belgie op dat vlak :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Wirehead schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:52:
[...]

Zeker!
Maar: this thread is worthless without pics :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
de bron van al het snelheidsovertreding-kwaad :P
Nette auto hoor!

Beetje clarity omhoog gegooid? (niet dat dat negatief is ofzo hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

@ Wirehead, nice ride :Y)

Betreft olie.. in mijn M52 2.8 zit bij mij Kroon 5W30 in, draait prima met nihil verbruik.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Panamera schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:11:
[...]

Nette auto hoor!

Beetje clarity omhoog gegooid? (niet dat dat negatief is ofzo hoor)
Yep, met Lightroom een beetje het licht bijgewerkt + vignette. Iets nettere foto's - geen "witte waas" meer door de lage zon + vochtige lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-Thunder- schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:15:

Betreft olie.. in mijn M52 2.8 zit bij mij Kroon 5W30 in, draait prima met nihil verbruik.
Die heb ik ook in mijne (zelfde 143 PK motor als J-Media), maar of dat goed is weet ik niet. Moet ook binnenkort inspectie en het olie leek zwart dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

-Thunder- schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:15:

Ik had nog 4L Kroon 5W30 staan van m'n vorige auto, dit gebruik ik ook in de Z3. Ik heb nu op 8000km 2x wat olie bij moeten vullen, beide keren na lange snelwegritten. Opzich ook wel verklaarbaar, door de korte versnellingsbak en het ontbreken van een 6 draait ie achterlijk veel toeren (3500rpm bij 140).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijne maakt volgens mij nog wel meer toeren op 140 :P

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 15-12-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Gisteren heb ik eens een keer BP Ultimate getankt en ik moet toch wel zeggen dat ik verschil merk. Ik stond er nogal sceptisch tegenover maar toch reageert het gas iets feller en loopt de motor soepeler. Hebben meer mensen dit soort ervaringen?

Toch denk ik niet dat ik het als everyday petrol zal gaan gebruiken, vind 1,47 toch wel veel per liter :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel benzine zat er nog in de tank toen je Vpower er in gooide? Want nu rij je nog op een mix. Mss meer psychologisch dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb een tijdje op ron100 rond gereden, maar merk daar echt geen zak van tenopzichte van 95.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:43:
Hoeveel benzine zat er nog in de tank toen je Vpower er in gooide? Want nu rij je nog op een mix. Mss meer psychologisch dan wat anders.
BP Ultimate he ;) Paar liter zat er nog in dus dat lijkt me weinig invloed te hebben. Maar misschien is het ook wel psychologisch

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:48:
[...]

Die heb ik ook in mijne (zelfde 143 PK motor als J-Media), maar of dat goed is weet ik niet. Moet ook binnenkort inspectie en het olie leek zwart dus tja.
Welk Kroon 5W30?

Volgens de Kroon website bevelen ze Specialsynth MSP 5W40 of Presteza MSP 5W30 aan. De laatste heeft als enige een officieel LL-04 certificaat, de eerste enkel een 'pending'.

Toch vind ik het allemaal wat verwarrend, wat je hebt ook nog de Presteza LL 5W30 die een LL-01 certificaat heeft.

De niet-Long-Life olie heeft dus wel een LL04 certificaat. Kan iemand mij dat uitleggen?
En wat is het verschil tussen 5W40 en 5W30?
Weet ook iemand het verschil tussen LL-01 en LL-04 certificaten?
Zit ik met de laatste, en dus de Presteza MSP 5W30 altijd goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik gebruik altijd gewoon olijfolie.... of is dat niet verstandig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Olie is olie hoor, je moet het allemaal niet zo ruim nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is gewoon gezever van de overheid zodat ze accijns kunnen pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Kheb even jullie olietips gelezen en net mijn 325 bijgevuld met olijfolie, maar na 25 km rijden begon hij toch wel erg raar te klinken hoor... Kan het zijn dat de motor er nog aan moet 'wennen', of moet ik er meer bijgooien omdat er nog teveel oude olie in zit? :o Hij rookt ook wel wat vreemd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is de olijfolie groen of geel? Was het olijfolie van de zwarte of groene olijf? Als je groene olijfolie in een 325 gooit ben je WEL HEEL DOM. Iedereen snapt toch dat die alleen gele olijfolie mag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
groene is idd voor 4 cilinders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

418O2 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:09:
groene is idd voor 4 cilinders...
fiew, heb ik toch de goede er in gegooid :')

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jij hebt een carb he? Dan schijnt zonnebloemolie te voldoen

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Wel een i hoor! Afbeeldingslocatie: http://www.e30fansite.nl/Forum/images/smilies/deegroller.gif

;)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
:P

• ChiLLeR
Leuk hoor RWD in de sneeuw :) Stond vanochtend al 180graden in de laatste bocht naar kantoor. Er was niet gestrooid en geen winterbanden. Les voor de volgende keer, gas pedaal niet aanraken in een bocht met sneeuw.

>> Signature?

• _Arthur

_Arthur

blub

ChiLLeR schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:22:
Leuk hoor RWD in de sneeuw :) Stond vanochtend al 180graden in de laatste bocht naar kantoor. Er was niet gestrooid en geen winterbanden. Les voor de volgende keer, gas pedaal niet aanraken in een bocht met sneeuw.
Of lekker thuis blijven met 15cm sneeuw en geen winterbanden.

• RSP

RSP

Traction control ging de hele tijd door het lint, 330d in de sneeuw met zomerbanden. Maar hij staat weer strak voor het kantoor.

Wel ff met wat hulp van de buurman, die laatste bocht tegen een heuvel op ging echt niet ... :-)

• zneek
Gvd, 335i met zomerbanden is geen doen!! Moest tot 5 keer aangeduwd worden, werd ingehaald door VWtjes en Opeltjes terwijl ik aan het glibberen was en moeite moest doen niet tegen de stoep aan te vliegen. Sta nu op -2 in de garage en moet dus om eruit te komen een heuvel op.... ben bang dat dat niet gaat lukken.

Ben even helemaal klaar met mijn auto.....

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
zneek schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:07:
Gvd, 335i met zomerbanden is geen doen!! Moest tot 5 keer aangeduwd worden, werd ingehaald door VWtjes en Opeltjes terwijl ik aan het glibberen was en moeite moest doen niet tegen de stoep aan te vliegen. Sta nu op -2 in de garage en moet dus om eruit te komen een heuvel op.... ben bang dat dat niet gaat lukken.

Met ESP komt mijn auto geeneens van z'n plek :P

• Wirehead
God I love x-drive :P ( ...en winterbanden...)
Deze morgen in de sneeuw geen enkele keer traction control zien aanspringen :o _/-\o_

• zneek
even voor mijn beeld: als ik niets doe staat DTC helemaal aan en zal ik in principe niet slippen (en dus vrolijk helemaal stil blijven staan op een gladde ondergrond), klopt?

Als ik 1 keer druk verschijnt er in het oranje DTC in mijn dashboard, wat betekent dat het deels uit staat toch? Hij zal dan iets slippen, maar nog steeds ingrijpen als het te gortig wordt?

Om DTC helemaal uit te zetten moet ik de DTC knop 10 seconden ingedrukt houden oid?

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
zneek schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:35:
even voor mijn beeld: als ik niets doe staat DTC helemaal aan en zal ik in principe niet slippen (en dus vrolijk helemaal stil blijven staan op een gladde ondergrond), klopt?

Als ik 1 keer druk verschijnt er in het oranje DTC in mijn dashboard, wat betekent dat het deels uit staat toch? Hij zal dan iets slippen, maar nog steeds ingrijpen als het te gortig wordt?

Om DTC helemaal uit te zetten moet ik de DTC knop 10 seconden ingedrukt houden oid?
Volgens mij is 5 seconden al voldoende. Licht er een nog een extra lampje (driehoekje?) op? Dit betekent dat ie volledig is uitgeschakeld :)

• ChiLLeR
Klopt zneek, in de manual wordt ook aangeraden om DTC 1x in te drukken voor als je in de sneeuw rijd. Hij laat dan meer wielspin toe maar grijpt inderdaad nog steeds in als het te gek wordt. Paar seconden ingedrukt houden schakelt inderdaad alles uit en zoals Trent900 al zegt gaat dan het "slip icoontje" branden in je dashboard.

>> Signature?

• _Arthur

_Arthur

blub

Sorry hoor, maar met brede zomer banden en 300+pk en dan is het de auto die het heeft gedaan wanneer je niet vooruit komt wanneer er 15cm sneeuw ligt }:O

Had er winterbanden onder geslingert en je komt prima vooruit.

• YoshiBignose
Mijn god, ik reed achter een daihatsu door de bocht, hij ging rustig erdoor en ik ging nog langzamer maar voelde achterkant al glijden. Ik haat sneeuw :'(

• RSP

RSP

Ik heb een DSC knop ipv DTC, gaat dat ook helpen als ik het uit zet? Ik heb wel dezelfde functionaliteit, dus 1x drukken is een oranje icon, als ik 5 sec druk wordt deze rood.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Niks geen problemen hier. 255 breed achter op zomerbandjes. Gewoon rijden, ik snap ook nooit hoe mensen het voor elkaar krijgen een 316i 180graden te laten draaien in de regen :z

• YoshiBignose
Nou ik heb ook 255 achter met zomerbandjes maar je moet echt heel voorzichtig door de sneeuw rijden hoor. Lampje brandt constant en voel het glijden.

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
M'n 318touring had al een tijdje problemen met starten (vooral bij even stoppen en dan herstarten). Nu lijkt ie volledig kapot, want ik krijg enkel een klik te horen. Als ik blijf proberen, blijft ie gewoon tikken... Het is nu natuurlijk zeer koud, maar volgens mij is het niet m'n batterij.

Nu lees ik dat een tik met een hamer op de startmotor toch tijdelijk een hulp kan zijn. Dat wil ik wel eens proberen, MAAR waar zit die startmotor? ;)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nog weinig problemen ondervonden om naar mijn werk te komen. Ten westen van de IJssel begon het met de sneeuwval, maar er was bijna overal gestrooid dus niet echt een probleem. Alleen een stukje binnendoor over een besneeuwde weg gereden en langs de A1 op een parkeerplaats. Bij de oprit naar de snelweg had ie even wat tractieproblemen. Prima, doe je het rustiger aan of je legt even een diagonale drift.

Onderweg kwam ik nog wel een Hyundai tegen die frontaal tegen een boom was gereden op een vrijwel rechte weg :? .

Ik moet vannacht terug van Schiphol naar huis, als het dan sneeuwt kan het nog leuk worden.

Achterwielaandrijving is zoveel leuker in de sneeuw dan voorwielaandrijving. Dit is juist het moment om er met je zomerbandjes op uit te trekken en het plezier van RWD te ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 17-12-2009 11:44 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:25:
Nou ik heb ook 255 achter met zomerbandjes maar je moet echt heel voorzichtig door de sneeuw rijden hoor. Lampje brandt constant en voel het glijden.
Nope, geen seconde hier. Heb je wanli's ?

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:35:

Je hebt DSC, DTC en helemaal niks. DSC (dynamic stability control) is de normale stand en DTC (dynamic traction control) de speelstand (officieel bedoeld voor sneeuw). Als je op sneeuw niet wegkomt zou ik idd DTC eens proberen of het helemaal uitzetten. Als het dan nog niet lukt moet je aangeduwd worden of iets voor je achterbanden leggen waar ze tractie op hebben.

Aangeduwd worden is part of de beleving van het RWD-rijden op zomerbanden ;) . Het is daarom ook zaak om de gang erin te houden.

Ik ben vorig jaar ook een keer dwars op de weg vast komen te staan met de achterwielen in een kuil in de berm tegenover een boerderijtje waarin een familiebijeenkomst met veel kinderen plaatsvond, dus dat trok het nodige bekijks :*) . Gelukkig was hulp nabij.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Blackminister schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:39:
M'n 318touring had al een tijdje problemen met starten (vooral bij even stoppen en dan herstarten). Nu lijkt ie volledig kapot, want ik krijg enkel een klik te horen. Als ik blijf proberen, blijft ie gewoon tikken... Het is nu natuurlijk zeer koud, maar volgens mij is het niet m'n batterij.

Nu lees ik dat een tik met een hamer op de startmotor toch tijdelijk een hulp kan zijn. Dat wil ik wel eens proberen, MAAR waar zit die startmotor? ;)
Heb je je spanning al wel gemeten dan?
Slaan op je startmotor wil maar af en toe werken.. Je kunt em evt nog aanduwen als je hem echt nodig hebt :p

edit: als je je startmotor hoort tikken is het vaak toch wel je accu btw

[ Voor 5% gewijzigd door flashin op 17-12-2009 13:09 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hier ligt nauwelijks iets :(
Stond vorig jaar wel bij de ingang van het pleintje alles te blokkeren, lag wat ijs in een aflopende bocht en toen zat ik vast in een gootje (die natuurlijk ook vol lag met ijs)
Na een 20min vooruit/achteruit wrikken kwam ik dr uit en was mn auto al mooi op temperatuur :P

Verder heb ik me vorig jaar heerlijk vermaakt, mensen die opeens heel veel afstand gaan houden als je als een soort krab weg probeert te komen bij een stoplicht enzo :P

leeg

• zneek
_Arthur schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:49:
[...]

Sorry hoor, maar met brede zomer banden en 300+pk en dan is het de auto die het heeft gedaan wanneer je niet vooruit komt wanneer er 15cm sneeuw ligt }:O

Had er winterbanden onder geslingert en je komt prima vooruit.
Je hebt helemaal gelijk, maar 19" winterbanden in mijn maat zijn niet te krijgen/betalen en andere velgen met winterbanden is relatief duur omdat onder de 335i niet de goedkope, kleine wintervelgjes van 16" of kleiner kunnen....

Maar goed, de weg is nu goed nat gereden hier, dus dat komt vast goed. En ik heb inmiddels mijn auto van -2 naar -1 gekregen, en van -1 naar de straat is een overdekte helling..

• 418O2
Doar stoaj dan moar dom te kiekn mej duure waagn

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Volgende auto wordt een xi? :)

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en er in wilt steken, kan het sneller en goedkoper zijn een autootje te huren voor een dagje.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-12-2009 13:44 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mijn 118d 3d gaan m'n ramen niet meer omlaag (0.5cm) als ik m'n deur open doe.
Dus bij het dicht doen van deuren steekt m'n raam uit en gaat m'n deur niet goed dicht.
Is dit normaal, door de kou ofzo? Ik ga maandag naar de garage, want echt normaal vind ik het niet.

M'n traction control moest bij mij ook flink helpen vanochtend. :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Lol, dat probleem heb ik dus wel. Mn ramen vriezen vast aan de auto omdat ik geen stijlen heb in de coupé. Dat is gewoon een grote fail by design. Als ik de deur hard openruk forceer ik het complete raam. Kan er nooit goed voor zijn..

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
flashin schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:06:
[...]
Heb je je spanning al wel gemeten dan?
Slaan op je startmotor wil maar af en toe werken.. Je kunt em evt nog aanduwen als je hem echt nodig hebt :p

edit: als je je startmotor hoort tikken is het vaak toch wel je accu btw
Hm als ik m'n auto aan een accu-oplader leg, geeft ie nog 80% aan (met OK)
Wanneer ik m'n sleutel omdraai, krijg ik een tik en m'n dashbord-lichten flikkeren, alsook m'n binnenverlichting. Als ik dan blijf proberen (sleutel blijven omdraaien) is het constant een getik en geflikker van lichten.

Heb net even m'n spanning gemeten. Ik heb 11,86V zonder lichten aan, 9V met lichten aan. Ik neem aan dat het niet aan m'n batterij ligt?

[ Voor 11% gewijzigd door Blackminister op 17-12-2009 14:32 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Wirehead
9V met lichten aan is te weinig ...

• 418O2
Wimo. schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:22:
Lol, dat probleem heb ik dus wel. Mn ramen vriezen vast aan de auto omdat ik geen stijlen heb in de coupé. Dat is gewoon een grote fail by design. Als ik de deur hard openruk forceer ik het complete raam. Kan er nooit goed voor zijn..
ff vaseline dus...

• Wirehead
vaseline zou ik niet doen, dat vreet de rubbers aan...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zuurvrije vaseline toch niet?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Wirehead
Is petroleum-gebaseerd, dus zal de rubbers aantasten. Het beste is een pure silicone spray te gebruiken.

Ik denk trouwens dat BMW hier specifieke producten voor heeft :)

• deepbass909

deepbass909

Blackminister schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:23:
[...]

Hm als ik m'n auto aan een accu-oplader leg, geeft ie nog 80% aan (met OK)
Wanneer ik m'n sleutel omdraai, krijg ik een tik en m'n dashbord-lichten flikkeren, alsook m'n binnenverlichting. Als ik dan blijf proberen (sleutel blijven omdraaien) is het constant een getik en geflikker van lichten.

Heb net even m'n spanning gemeten. Ik heb 11,86V zonder lichten aan, 9V met lichten aan. Ik neem aan dat het niet aan m'n batterij ligt?
Ik zeg accu. Met lichten aan moet je accu nog altijd meer dan 11,5 volt geven. Met een lading van 80% en een instortende spanning kan je gerust de conclusie trekken dat tenminste 1 cel in je accu kapot is en kromme platen heeft.

Ter info, met een goede accu en lichten aan is bij mij de spanning ruim 11,5 V. Tijdens het starten zakt hij kortstondig tot 9 Volt.

Het tikken wat je hoort is de startmotor die wel aanslaat, maar niet meer rond komt. Dit is iets wat je met dit soort dagen veel hoort (namelijk mensen die vergeten dat een accu ook slijt en nu met het koude weer met een kapotte accu staan :+ )

* deepbass909 is blij met z'n nieuwe Bosch accu die geen krimp geeft

Dit weer is trouwens leuk met een 316i :D Geen (D)TC of DSC, alleen rechter voet controle en winterbandjes. Met dit soort dagen ben ik helemaal blij met m'n maar 103 pktjes, want die zijn perfect controleerbaar. Dus nu mag ik een keer een lange neus trekken naar alle 6-pitters hier :+
Op de sneeuw gewoon rustig met max 2000 toeren rollen, rustig sturen, vooral NIET remmen of gas geven in bochten, maar ontkoppelen of stabiel houden, en blijven voelen wat hij doet.
En misschien nog wel het belangrijkste, niet bang zijn. Als je bang bent, zit je veel te gespannen achter het stuur en reageer je niet goed op wat de auto doet. Lekker ontspannen, niet schrikken als er iets gaat glijden en goed tegensturen en grip opzoeken (gas terug nemen, remmen los, ontkoppellen, tegensturen of meesturen met de slip, etc).

Vanochtend meerdere keren wat meer gas gegeven dan ik grip voor had, expres, gewoon om even te voelen wat de achterkant doet, en vooral hoe snel de grip/controle hersteld werd.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gvd, 335i met zomerbanden is geen doen!!
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/quattro_logo.jpg :P

Seriously, ik snap je pijn. Ik kreeg met m'n 545i een keer in Rotterdam een enorme sneeuwbui op mijn dak, da's op zomerbanden van 275 breed en 330+ pk op de wielen toch niet echt humor. Gelukkig kon ik de Maastunnel uit net blijven rollen anders was ik nooit meer weggekomen.
Nu met vierwielaandrijving en winterbanden op m'n Audi kan ik echter overal zo doorploegen...ideaal :)

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:14
Daniel schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:58:
[...]

[afbeelding] :P

Seriously, ik snap je pijn. Ik kreeg met m'n 545i een keer in Rotterdam een enorme sneeuwbui op mijn dak, da's op zomerbanden van 275 breed en 330+ pk op de wielen toch niet echt humor. Gelukkig kon ik de Maastunnel uit net blijven rollen anders was ik nooit meer weggekomen.
Nu met vierwielaandrijving en winterbanden op m'n Audi kan ik echter overal zo doorploegen...ideaal :)
Een xdrive is net zo goed hoor ;)
Dat is tenminste een vierwielaandrijving dat BMW zelfstandig ontwikkeld, geen vermomd Torsen/Haldex diff dat we ook terugvinden in een Alfa Q4, een Jaguar X Type of een Skoda :o.
Ik heb trouwens niets tegen 4WD/de merken hierboven, maar voor de paar weken per jaar dat je het werkelijk nodig hebt altijd dat extra gewicht/verbuik en verminderd rijplezier tov RWD meenmen + de hogere kost bij aanschaf en onderhoud...

Hier een Alfa 147 1.6TS die de berg niet opraakt, en een 318tds touring (slowest car ever!) met 370k km die vlotjes overal doorkomt :-) Allebei zomerbanden trouwens 8)
Mijn schoonbroer zijn 318d heeft het iets moeilijker, maar met DSC uit gaat het net iets vlotter.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mn 323CI is een grote attractie om in te rijden @ tm.
Heerlijk weer is het toch hé, niet eens fatsoenlijk de oprit op kunnen komen...

Misschien tijd voor winterfoto's?

Verwijderd

Mss dat mensen nu wat begrip op kunnen brengen op de ritjes die ik met de 'vette heb gemaakt.

Dit soort sneeuw en aangestampte ijslagen. 265mm brede zomersloffen. Geen traction control of ESP. 5,7 Liter V8 met een bult koppel laag. Automaat. Achterwielaandrijving. In drive zetten, en al achter schuin wegtrekken @ stationair lol.

Ik heb dat ding een aantal jaar ook in de winter als daily gebruikt. Je moet er wat voor over hebben :P

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanaf 56 seconden een E39 met zomerbandjes die alles vast laat lopen >:)

Asus Zenbook i7 256gb

• RSP

RSP

Goed, ik ben weer thuis. Morgen maar met de Golf want dit is geen doen :P

Edit: Goeie shit Ghostrider! Ik kom er elke dag langs als ik richting kantoor ga (Emmakade).

[ Voor 39% gewijzigd door RSP op 17-12-2009 22:18 ]

• deepbass909

deepbass909

Vanmiddag/vanavond kwam ik door de binnenstad terug naar huis. Dat was wel even tricky aangezien het in de binnenstad echt glad was. Remmen of gasgeven veroorzaakte direct gripverlies op de wielen.
Maar gewoon rustig, en vooral soepel rijden en je komt nog een behoorlijk eind.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso niet raadzaam om met rwd stil te komen te staan in diepere sneeuw bovenop een bak ijs. Dan sta je meer heen en weer te schuiven dan dat je vooruit gaat :P

• ChiLLeR
Haha net even wat gespeeld op het lege parkeer terrein. Mooi driften :P
Ook even geprobeerd wat er gebeurd als je stil staat op een heuveltje, dan kan je het inderdaad wel vergeten zoals ook te zien op het filmpje van Ghostrider. Je komt er alleen op als je al snelheid hebt :D
In een sneeuwrijk gebied is een X-drive wel een must.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ghostrider schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:16:
[video]

Vanaf 56 seconden een E39 met zomerbandjes die alles vast laat lopen >:)
Haha, lijken nog wel originele Alpina-velgen. Zonde om die de hele winter weg te moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hier in de achterhoek ligt helemaal geen sneeuw ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net ook maar even wat lopen spelen op het parkeerterrein, leuk een paar donuts gedaan.
Daarna parkeren was idd wel wat lastig, achteruit met spinnende wielen schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Femme schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:26:
[...]

Haha, lijken nog wel originele Alpina-velgen. Zonde om die de hele winter weg te moeten stoppen.
Nog meer zonde als je ze kapot rijdt op stoepjes en ze weg laat vreten door de pekel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

RSP schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:16:
Goed, ik ben weer thuis. Morgen maar met de Golf want dit is geen doen :P
En dat ging dus een stuk beter ... Misschien toch maar naar winterbanden kijken als dit zo door blijft gaan.

Iemand nog een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

418O2 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:54:
[...]

Nog meer zonde als je ze kapot rijdt op stoepjes en ze weg laat vreten door de pekel :)
Had het maar geen velg moeten worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Coenen schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:23:
Ik heb net ook maar even wat lopen spelen op het parkeerterrein, leuk een paar donuts gedaan.
Daarna parkeren was idd wel wat lastig, achteruit met spinnende wielen schiet niet echt op.
Heel rustig kracht op de wielen zetten, zodra je merkt dat ze grip verliezen, direct weer de koppeling in trappen. Het is mij woensdag avond toch echt gelukt om achteruit in een smal parkeervak te komen, terwijl ik een krappe haakse bocht moest maken en het vak zelf licht omhoog loopt. Ok, ik moest een keer of wat steken (omdat de voorwielen niet helemaal goed in het spoor bleven), maar het lukte wel.
Maar momentum houden is inderdaad wel het belangrijkste.

Overigens sta je met een fwd auto net zo hard te spinnen, alleen heb je dan het voordeel dat de wielen je trekken en je met sturen nog wat invloed hebt op de richting van het glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:44:
Mss dat mensen nu wat begrip op kunnen brengen op de ritjes die ik met de 'vette heb gemaakt.

Dit soort sneeuw en aangestampte ijslagen. 265mm brede zomersloffen. Geen traction control of ESP. 5,7 Liter V8 met een bult koppel laag. Automaat. Achterwielaandrijving. In drive zetten, en al achter schuin wegtrekken @ stationair lol.

Ik heb dat ding een aantal jaar ook in de winter als daily gebruikt. Je moet er wat voor over hebben :P
Haha ik zag hier vanochtend in Breda een vette in de binnenstad, kon m'n lach niet inhouden wat een koning _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vanmorgen met de taxi, die kwam ookal niet weg. (Woon nogal afgelegen), en daar strooien ze niet.
Briljant... Wielen tolden in de rondte...

Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.