Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.919 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Naboo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:16:
[...]

Break?

Je bedoeld de Touring denk ik :9

En die komt volgend jaar pas geloof ik. Gevolgd met een M5 in 2011.
Ja touring natuurlijk.
De 5sedan komt ook pas volgende jaar :)

De touring zou tegen september/oktober komen volgens de verkopers.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
wat is de hoofdstad van nederland _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
changerequests: overzicht van auto's naast die van leden, ge-rewrite urls voor ledenpagina's, mogelijkheid om een link naar 1 auto te maken ipv een overzicht van auto's van 1 lid

Tjah, als je er aan begint...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

zneek schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:17:
changerequests: overzicht van auto's naast die van leden
Dus net zoiets als 'namenlijst', maar dan voor auto's?
ge-rewrite urls voor ledenpagina's
Stond op de planning inderdaad, echter leek het mij geen dusdanig nodige functie dat ik het er niet gelijk heb ingegooid.
mogelijkheid om een link naar 1 auto te maken ipv een overzicht van auto's van 1 lid
die snap ik niet :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Mooi gedaan :P

Ik heb per ongeluk met een andere nick dan deze geregistreerd :9 maar is wel te herkennen ;)
edit: oh kan je via got user id aanpassen dus linkt wel naar mij :P

Het is inderdaad wel handig als je een overzicht maakt waar ook direct staat:

NAAM LID - AUTO

en desnoods klein plaatje, zodat je makkelijk en snel kan zoeken met ctrl-f in het overzicht :9

WOONPLAATS interesseert niemand zich in en zullen de meesten ook niet opgeven :9

[ Voor 143% gewijzigd door YoshiBignose op 24-11-2009 20:35 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ook aangemeld! Na het voetbal wel even verder invullen! :9

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
changerequests: ge-rewrite urls voor ledenpagina's
Is wel leuk, maar het is een closed systeem dus veel voordeel heb je er niet aan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tdw schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:27:
*O* *O* *O* *O*

Met trots presenteer ik u: http://bmw.thijsdewert.com.

De site werkt bijna helemaal. Het enige waar ik vandaag geen tijd meer voor heb (en morgen of overmorgen wel) is het instellen van het 'standaardplaatje' in lijsten en het verwijderen van foto's. Registreren, foto's uploaden, auto's verwijderen en toevoegen kan verder allemaal. Ik neem aan dat het zichzelf allemaal wijst, mochten er nog problemen of vragen zijn: dm ze gerust.

*O* *O* *O* *O*
Ziet er netjes uit. Haal alleen bij de inlog box italic weg als je wil, dat is echt vreselijk.
Geregistreerd btw :).
Nieuwe 5 ziet er briljant uit, 1tje bestellen dan maar?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Kecin schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:16:
[...]

Ziet er netjes uit. Haal alleen bij de inlog box italic weg als je wil, dat is echt vreselijk.
Geregistreerd btw :).
Nieuwe 5 ziet er briljant uit, 1tje bestellen dan maar?
Alle inputvelden op de site zijn italic :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:59

sjirafje

No inspirational quotes here

Grappig dat plaatje. Ik heb toevallig vorige week eenzelfde plaatje gemaakt van mijn auto's:

Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/th_mg-bmw.jpg

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ook maar is even registreren op die site :) Done :Y)

Even voor de mensen die uit Overijssel/Gelderland komen, ik ben samen met een vriend een BMW clubje begonnen voor deze regio, die was er namelijk nog niet. De bedoeling is eigenlijk simpel, gezellig forumpje, gezellig meetings bezoeken en organiseren etc etc.

Linkje : www.thundercars.nl

Zie het niet als spam, zie het als een nuttige link :P haha

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:09
Schamteloos crosspost uit het show je auto topic;

Afbeeldingslocatie: http://www.kansloosweblog.nl/wp-content/uploads/2009/11/IMAG0499-550x326.jpg

Vandaag gekocht, volgende week ophalen. 323Ci Executive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tja E46 coupe wat kan ik er over zeggen.. blijft een mooie bak 8) .

Als je hem binnen hebt direct nieuwe velgen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tdw schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:23:
[...]

Dus net zoiets als 'namenlijst', maar dan voor auto's?
Klopt
[...]

Stond op de planning inderdaad, echter leek het mij geen dusdanig nodige functie dat ik het er niet gelijk heb ingegooid.
Lijkt me prima, is niet nodig
[...]

die snap ik niet :P
Ik zou graag een link willen maken: www.gotbmw.nl/cars/zneek/1 die verwijst naar de pagina over die auto ipv het overzicht www.gotbmw.nl/cars/zneek/ waar al mijn auto's op staan. Nu heb ik er 1 en maakt het niet zoveel uit, maar er zijn hier mensen met 2 of 3 auto's (Femme bijvoorbeeld) en die kunnen nu niet naar 1 specifieke auto verwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:09
YoshiBignose schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:15:
Tja E46 coupe wat kan ik er over zeggen.. blijft een mooie bak 8) .

Als je hem binnen hebt direct nieuwe velgen? :*)
nee was ik eerlijk gezegd niet direct van plan... welke velgen doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
Sindskort ben ik ook in het bezit ben van een BMW. Het betreft hier een BMW 735i uit 1987 en nu vragen sommigen van jullie je waarschijnlijk af wat een 22-jarige student met een oude (nog net geen oldtimer) 7-serie moet aangezien de wegenbelasting 240 euro per kwartaal bedraagt en een 90 liter benzinetank ook niet echt aanmoedigt tot aanschaffen.

Nou het zit zo, volgend jaar doen we (we = drie vrienden en ik) mee aan de "Carbage Run", dat is een rally (Gumball idee) van 2500 kilometer die vijf landen van europa doorkruist en waarbij je allerlei opdrachten moet voltooien, echter mag de auto waarmee je rijdt slecht een dagwaarde hebben van 500 euro. Nu zitten we hier met de BMW iets overheen (slecht 150 euro) maar het lijkt ons geen probleem om die dagwaarde omlaag te brengen.

Uiteraard mankeert er wel het één en ander aan de auto, zo werkt de dual zone climate control totaal niet (geen aanjager, geen airco, geen verwarming), het raam aan de bestuurderskant zat 'los' in het frame (is inmiddels gerepareerd) en zo kan ik even doorgaan maar dit valt ook allemaal te lezen in ons weblog. Als jullie het leuk vinden kan ik zo nu en dan hier updates met foto's plaatsen over onze voortgang met de BMW aangezien deze helemaal 'gepimpt' gaat worden tot een ware carbage run auto!

Informatie over de rally: http://carbagerun.nl
Ons eigen weblog met informatie en foto's: http://mevink.nl
Specs & foto's:

BMW 735i
Bouwjaar: 1987
Vermogen: 211pk
Transmissie: Automaat, 4 bak
Kilometerstand: 175k
Gemiddeld verbruik: 1 op 7.5 (12.9 l/100km) (net 700 kilometer met een 90 liter tank :X )
Staat motor en bak: goed!

Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/album/d/9081-2/IMG_8120.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/album/d/9088-2/IMG_8121.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/album/d/9118-2/IMG_8127.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/album/d/9148-2/IMG_8133.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mevink.nl/album/d/9218-2/IMG_8147.JPG

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Niet warm laten lopen, dan is ie meteen kapot :P
Neem ff een extra thermostaatje mee voor de zekerheid en voor ultieme betrouwbaarheid kun je de viscofan even vastbraaien, kan die ook niet meer kapot.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Gamepie56 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:32:
[...]

nee was ik eerlijk gezegd niet direct van plan... welke velgen doel je op?
Mwah, hoeft ook niet direct, maar velgen maken toch een beetje de auto, vooral bij een E46 hé :9

Deze velgen maken de auto bijvoorbeeld een beetje "netjes":

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/who9ba.jpg

En deze zijn wat stoerder :9 :

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b55/Tommy325/E46/SN150100.jpg

MASTERbak trouwens die 7-serie. Nog best weinig kilometers voor zo'n ding, maar die 4 traps automaat zuipt altijd gruwelijk :'(

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 25-11-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik kan me vervelendere auto's bedenken om 2500km in te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

coolyboy schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:28:
Sindskort ben ik ook in het bezit ben van een BMW. Het betreft hier een BMW 735i uit 1987 en nu vragen sommigen van jullie je waarschijnlijk af wat een 22-jarige student met een oude (nog net geen oldtimer)
Het wordt ook nooit een oldtimer. ;) Voor de belastingdienst dan.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 25-11-2009 09:11 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

coolyboy schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:28:
Sindskort ben ik ook in het bezit ben van een BMW. Het betreft hier een BMW 735i uit 1987 en nu vragen sommigen van jullie je waarschijnlijk af wat een 22-jarige student met een oude (nog net geen oldtimer) 7-serie moet aangezien de wegenbelasting 240 euro per kwartaal bedraagt en een 90 liter benzinetank ook niet echt aanmoedigt tot aanschaffen.

Nou het zit zo, volgend jaar doen we (we = drie vrienden en ik) mee aan de "Carbage Run", dat is een rally (Gumball idee) van 2500 kilometer die vijf landen van europa doorkruist en waarbij je allerlei opdrachten moet voltooien, echter mag de auto waarmee je rijdt slecht een dagwaarde hebben van 500 euro. Nu zitten we hier met de BMW iets overheen (slecht 150 euro) maar het lijkt ons geen probleem om die dagwaarde omlaag te brengen.

Uiteraard mankeert er wel het één en ander aan de auto, zo werkt de dual zone climate control totaal niet (geen aanjager, geen airco, geen verwarming), het raam aan de bestuurderskant zat 'los' in het frame (is inmiddels gerepareerd) en zo kan ik even doorgaan maar dit valt ook allemaal te lezen in ons weblog. Als jullie het leuk vinden kan ik zo nu en dan hier updates met foto's plaatsen over onze voortgang met de BMW aangezien deze helemaal 'gepimpt' gaat worden tot een ware carbage run auto!

Informatie over de rally: http://carbagerun.nl
Ons eigen weblog met informatie en foto's: http://mevink.nl
Specs & foto's:

BMW 735i
Bouwjaar: 1987
Vermogen: 211pk
Transmissie: Automaat, 4 bak
Kilometerstand: 175k
Gemiddeld verbruik: 1 op 7.5 (12.9 l/100km) (net 700 kilometer met een 90 liter tank :X )
Staat motor en bak: goed!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Haha! Daar wil ik ook wel aan mee doen.... :9
Mag je je auto ook weer mee terug nemen? Of wordt die net als bij veel andere evenementen geveild? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Coolyboy, blijf het een briljant idee vinden.
Wanneer gaan we nou keer touren met dat ding op gesloten terrein dan :P?
Maar ik zou wel graag wat updates hier ook zien.
Blijft briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Laatst online: 28-08 20:48
@Kecin dan moettie natuurlijk wel op dat gesoten terein kunnen komen he :P rondjes trappen daar achter het huis zal z'n pa niet zo heel blij mee zijn :')

Verder, dikke 7-serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
4x2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:46:
Niet warm laten lopen, dan is ie meteen kapot :P
Neem ff een extra thermostaatje mee voor de zekerheid en voor ultieme betrouwbaarheid kun je de viscofan even vastbraaien, kan die ook niet meer kapot.
Blok is goed, we hebben d'r zelf nu zo'n 600 kilometer mee gereden (zeg maar zo'n 100 euro aan benzine) en alle standen van de automaatbak goed uitgeprobeerd, ding trekt zonder rare bijgeluiden lekker door naar de 6500 toeren en schakelt zoals een 7-serie dat beaamt, boterzacht. Extra onderdelen nemen we uiteraard mee, hoe bedoel je viscofan vastbraaien? Ik heb graag dat 'ie nog draait :').
418O2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:09:
Ik kan me vervelendere auto's bedenken om 2500km in te rijden :)
En we moeten ook weer terug, reken nog maar 1000 kilometers vanaf het Gardameer :9 .
Naboo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:27:
[...]

Haha! Daar wil ik ook wel aan mee doen.... :9
Mag je je auto ook weer mee terug nemen? Of wordt die net als bij veel andere evenementen geveild? haha
Je mag de auto weer mee terug nemen, echter is de vraag wat de auto opbrengt nadat we hem volledig gepimpt hebben én er een 3500 kilometer lange tocht mee gereden hebben. Ik denkt dat we sowieso het aankoopbedrag wel weer terug kunnen vangen, al is het alleen maar voor onderdelen.
Kecin schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:16:

Wanneer gaan we nou keer touren met dat ding op gesloten terrein dan :P?
Ik denk dat we hem volgende maand eens voor een volgende testrit het bedrijventerrein opsturen.
tijntjethf schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:46:
@Kecin dan moettie natuurlijk wel op dat gesoten terein kunnen komen he :P rondjes trappen daar achter het huis zal z'n pa niet zo heel blij mee zijn :')
Hij is inderdaad geschorst, om nou maandelijks meer dan 150 euro kwijt te zijn terwijl de rally nog meer dan zeven maand verwijderd is wordt ons een beetje té gek. Maargoed dat wist je vast wel aangezien je ook meedoet met ons :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
coolyboy schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:35:
[...]

Blok is goed, we hebben d'r zelf nu zo'n 600 kilometer mee gereden (zeg maar zo'n 100 euro aan benzine) en alle standen van de automaatbak goed uitgeprobeerd, ding trekt zonder rare bijgeluiden lekker door naar de 6500 toeren en schakelt zoals een 7-serie dat beaamt, boterzacht. Extra onderdelen nemen we uiteraard mee, hoe bedoel je viscofan vastbraaien? Ik heb graag dat 'ie nog draait :').
Nee, juist niet. Als je Visco muurvast zit, draait je fan gewoon altijd. Vervolgens is je thermostaat wel in staat om de hitte van je auto te regelen, eventueel een reservethermos meenemen. Maar in het ergste geval haal je je thermostaat er gewoon uit, staat je visco vast, en wordt je motor gewoon altijd te hard gekoeld. Lekker belangrijk, maar je auto rijdt iig nog.

Toen ik vorige zomer met de auto naar Peking ben gegaan, werden we ook geteisterd door een slippende visco-koppeling. Ter plekke was het onmogelijk om dat ding vast te zetten, en uiteindelijk hebben we met veel noodgrepen dat ding enigzins vastgezet, en een extra electrische fan op de rad zelf gebouwd.

Als ik nog een keer zo'n trip zou gaan maken waarbij je auto zijn enige doel het finishen van de trip is, zou ik echt bovenstaand doen. Gewoon een gat in die visco boren en een bout/schroef erdoor, of lekker vastlassen, en lekker vertrouwen op je thermostaat.

Het laatste dat je wilt is dit, en al helemaal niet in een land dat je niet kent :P (in ons geval mongolie, daar kwam door de veel hogere belasting van de motor op de nogal steile berghellingen het probleem pas aan het licht).
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080726-IMG_9138.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 25-11-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

[...]
De visco kan dr mee stoppen, dan draait die vin dus nauwelijks mee, om dat te voorkomen kun je m intern vastlassen/bouten/beunen dat ie altijd volle pot meedraait.
Veroorzaakt wel wat extra brandstofverbruik en aardig wat geluid, maar het gaat iig niet zomaar kapot.
Maar zoiets kun je als het moet ook onderweg doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Je mag de auto weer mee terug nemen, echter is de vraag wat de auto opbrengt nadat we hem volledig gepimpt hebben én er een 3500 kilometer lange tocht mee gereden hebben. Ik denkt dat we sowieso het aankoopbedrag wel weer terug kunnen vangen, al is het alleen maar voor onderdelen.
Ja, maar ik dacht aan m'n huidige BMW. Die is nu ongeveer nog wel 500 euro waard. Haha.
Staat al 360000 km op de teller en krijg gratis vervoer van de ANWB als ie er mee stopt. Haha.

Maar goed, jullie laten dat ding dus achter? Hoe doen jullie dat dan met papieren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
@tdw ook geregistreerd, wel geinig :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Naboo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:19:
[...]

Ja, maar ik dacht aan m'n huidige BMW. Die is nu ongeveer nog wel 500 euro waard. Haha.
Staat al 360000 km op de teller en krijg gratis vervoer van de ANWB als ie er mee stopt. Haha.

Maar goed, jullie laten dat ding dus achter? Hoe doen jullie dat dan met papieren enzo?
Ze rijden dikke duizend kilometer weer terug naar Nederland ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Zal ik gotbmw.nl nog even reggen?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:42:
Zal ik gotbmw.nl nog even reggen?
Ja, jij hebt toch geld zat :>

• Henk
4x2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:17:
[...]

De visco kan dr mee stoppen, dan draait die vin dus nauwelijks mee, om dat te voorkomen kun je m intern vastlassen/bouten/beunen dat ie altijd volle pot meedraait.
Veroorzaakt wel wat extra brandstofverbruik en aardig wat geluid, maar het gaat iig niet zomaar kapot.
Maar zoiets kun je als het moet ook onderweg doen.
Dat laatste zou ik van tevoren dus even nakijken. Bij onze toyo bleek dat helemaal niet zo makkelijk namelijk, en uiteindelijk was het een combi van tiewraps, slangklemmen en ducttape die de zooi bij elkaar moest houden, maar wel elke ochtend even aangedraaigd/bijgeplakt moest worden.

• zneek
Kecin schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:00:
[...]

Ja, jij hebt toch geld zat :>
Had.... na de aanschaf van mijn auto is dat een stuk minder.... ;)

Ik reg hem even.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:22:
[...]

Nee, juist niet. Als je Visco muurvast zit, draait je fan gewoon altijd. Vervolgens is je thermostaat wel in staat om de hitte van je auto te regelen, eventueel een reservethermos meenemen. Maar in het ergste geval haal je je thermostaat er gewoon uit, staat je visco vast, en wordt je motor gewoon altijd te hard gekoeld. Lekker belangrijk, maar je auto rijdt iig nog.

Toen ik vorige zomer met de auto naar Peking ben gegaan, werden we ook geteisterd door een slippende visco-koppeling. Ter plekke was het onmogelijk om dat ding vast te zetten, en uiteindelijk hebben we met veel noodgrepen dat ding enigzins vastgezet, en een extra electrische fan op de rad zelf gebouwd.

Als ik nog een keer zo'n trip zou gaan maken waarbij je auto zijn enige doel het finishen van de trip is, zou ik echt bovenstaand doen. Gewoon een gat in die visco boren en een bout/schroef erdoor, of lekker vastlassen, en lekker vertrouwen op je thermostaat.

Het laatste dat je wilt is dit, en al helemaal niet in een land dat je niet kent :P (in ons geval mongolie, daar kwam door de veel hogere belasting van de motor op de nogal steile berghellingen het probleem pas aan het licht).
[afbeelding]
Lees dan ook, er staat toch 'DO NOT OPEN WHEN ENGINE IS HOT' ;)

Ben je zelfstandig naar Beijing gereden, of met een rally oid?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Henk schreef op donderdag 26 november 2009 @ 03:36:
[...]

Dat laatste zou ik van tevoren dus even nakijken. Bij onze toyo bleek dat helemaal niet zo makkelijk namelijk, en uiteindelijk was het een combi van tiewraps, slangklemmen en ducttape die de zooi bij elkaar moest houden, maar wel elke ochtend even aangedraaigd/bijgeplakt moest worden.
Ik zou zo ook niet weten hoe ik de visco van m'n E36 vast moet zetten... Sowieso gaat vastbakken niet, want de as/moer is van staal, maar de rest van aluminium. Verder draait de hele visco en zou ik niet weten hoe dat ding er inwendig uitziet.
Des noods vervang je hem voor vertrek voor een nieuwe. Die dingen kosten de wereld niet (iets van 5 tientjes) en met een nieuwe moet je die afstand echt wel kunnen overbruggen.
Een kapotte wil je inderdaad niet. Bij m'n E36 was hij bijna versleten, en dat resulteerde in een motor die bij een zware klim tegen oververhitten aan kwam en bij stilstaan/kruipen bij een temperatuur van +30 bijna koken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Henk
Cocytus schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:43:
[...]

Lees dan ook, er staat toch 'DO NOT OPEN WHEN ENGINE IS HOT' ;)

Ben je zelfstandig naar Beijing gereden, of met een rally oid?
Een challenge. Zelfstandig, maar wel met medische support indien nodig, en het geregel wat betreft visums/rijbewijzen/verzekeringen was uithanden genomen, was wel zo geruststellend voor het thuisfront ;)

Dat openen hebben we gedaan om zsm e.e.a. te kunnen herstellen en door te rijden :P
deepbass909 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:06:
[...]

Ik zou zo ook niet weten hoe ik de visco van m'n E36 vast moet zetten... Sowieso gaat vastbakken niet, want de as/moer is van staal, maar de rest van aluminium. Verder draait de hele visco en zou ik niet weten hoe dat ding er inwendig uitziet.
Des noods vervang je hem voor vertrek voor een nieuwe. Die dingen kosten de wereld niet (iets van 5 tientjes) en met een nieuwe moet je die afstand echt wel kunnen overbruggen.
Een kapotte wil je inderdaad niet. Bij m'n E36 was hij bijna versleten, en dat resulteerde in een motor die bij een zware klim tegen oververhitten aan kwam en bij stilstaan/kruipen bij een temperatuur van +30 bijna koken...
Dusdat. Wist btw niet dat een E36 ook een visco had, dacht dat ie bij mij electrisch was... :+ Maar dat is een auto waar ik zelf niet aan sleutel, mag een monteur doen voor me. Die kan het beter en ik heb er zelf ook echt geen zin in :P

edit: gheh. http://www.visco-koppeling.nl/wizard.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het kan zijn dat jouw E36 wel een electrische fan heeft. In bepaalde gevallen zat er namelijk geen visco-fan in. Ik weet niet precies waar het mee samen hing. Sowieso zijn er redelijk wat hobbyisten die het zelf hebben gedaan, omdat het wel 1 à 2 pk vermogen zou schelen en betrouwbaarder zou zijn (hoewel ik dat laatste wel durf te ontkrachten, want een mechanisch aangedreven fan heeft minder kans op storing, dan een electrisch aangedreven).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zijn toch wel een aantal mensen hier die in een E34 gereden hebben / rijden?

Afbeeldingslocatie: http://www.kindel.com/bmw/album/M-Parallel%20Cropped.jpg

Waar moet je nou vooral op letten bij aankoop van zo'n bak met een kilometerstand van boven de 2 ton? Die zijn echt zo goedkoop (qua aankoopprijs) tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Heeft Spiller niet 4 van die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
RSP schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:22:
Heeft Spiller niet 4 van die dingen?
3 ;) Maar ook nog een M3 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa54/seabass23/BMW/SNC00431.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa54/seabass23/BMW/SNC00435.jpg
Linker 4.
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa54/seabass23/BMW/SNC00441.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa54/seabass23/BMW/SNC00443.jpg

Hangt nogal van de versie af waar je op moet letten. Ik zou sowieso geen diesel e34 hebben, die dingen zijn niet vooruit te branden en niet eens zo zuinig. Voor benzine zou ik de 520i en 530i laten staan. 518i als je zuinig wilt, 525i als je wat meer wilt, en 535/540i als je betrouwbare power wilt. Een M5 die je wilt hebben is nog niet goedkoop. 520i en 530i (zowel 6 als 8 cyl) en 525i met m20 motor zou ik laten staan.
Automaatbakken van de 540i zijn problematisch, roest aan de dorpels, tankklep en onderop de deuren en achterklep. Stuurhuizen zijn ook niet het beste aan de E34 en de ophanging is ook niet super. Vaak trillen ze tussen 80 en 100km/h door versleten draagarmrubbers of stabilisatorstangetjes. Bekabeling in de achterklep van de sedan en touring slijt ook waardoor er rare errors van de verlichting verschijnen.

M30/M50/M60 motorblokken zijn echt fantastisch. BMW heeft altijd al goede motoren gemaakt, maar dit zijn echt pareltjes. M30 is een echte lekkere rauwe 6 lijn, heerlijk in de 535i. M50 is een rustigere motor vind ik, die zeker met een automaat een echte Autobahn cruiser maakt. M60 4.0 V8 is me er ook een. Met handbak is het gewoon een raceauto, 6,5 seconde naar de 100 :) Met automaat kan er heerlijk lui worden gereden maar als je de kickdown intrapt, nou dan hoop ik dat je er klaar voor bent 8)

Kan nog wel even door blijven lullen over hoe fantastisch een E34 is, maar ik ben blij dat niet heel veel mensen het door hebben, daardoor blijven de prijzen tenminste lekker laag :) 3500 heb je een superexemplaar voor, 2000 euro heb je al een redelijke 5 serie.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:42:
Zijn toch wel een aantal mensen hier die in een E34 gereden hebben / rijden?

[afbeelding]

Waar moet je nou vooral op letten bij aankoop van zo'n bak met een kilometerstand van boven de 2 ton? Die zijn echt zo goedkoop (qua aankoopprijs) tegenwoordig.
Als hij mooi loopt en goed stuurt is het oke... Ze zijn gewoon ECHT oprecht heel goed. Als je er gewoon normaal mee omgaat gaan ze niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Spiller schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:33:
[...]

Kan nog wel even door blijven lullen over hoe fantastisch een E34 is, maar ik ben blij dat niet heel veel mensen het door hebben, daardoor blijven de prijzen tenminste lekker laag :) 3500 heb je een superexemplaar voor, 2000 euro heb je al een redelijke 5 serie.
Thnx. Kan je niet eentje aan mij verkopen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik heb een leuke rode 535i staan met een beetje werk, maar weet nog niet of ik hem zelf ga opknappen of het iemand anders laat doen. Heb een electrisch Alpina interieur en een M5 interieur liggen, en moet even de hulpkoppelingscylinder vervangen. Niet heel lang geleden gespoten dus rood is nog echt rood 8)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Spiller schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:33:
Kan nog wel even door blijven lullen over hoe fantastisch een E34 is, maar ik ben blij dat niet heel veel mensen het door hebben,
Ik begon al te tikken, maar volgens mij heb je bijna alles al voorbij laten komen :)
Bij 2 ton hoort natuurlijk ook doffe koplampen (kan APK punt worden) en de ophanging kan idd echt wel speling krijgen. Bij de touring komt slijtage van de achterrubbers ophanging veel voor.

Andere zaken:
• deurrubber bestuurder checken (slijt door vele in/uitstappen)
• deurvangers zijn niet al te sterk (slijt door vele in/uitstappen); is een dure grap als je een finaal kapotte moet vervangen :o

Bij de 4.0 V8 is het koelsysteem op een gegeven moment aan de beurt: scheurtjes in slangen zorgen voor problemen -> vervangen.

In Nederland met onze benzine zal het Nikasil probleem vast geen issue zijn.

Persoonlijk denk ik dat de 525i (192pk) je motorisering moet zijn. Groter alleen doen als je dat echt heel leuk vindt. Trek gelijk geld uit om speling uit de ophanging te halen, indien aanwezig. Het gaat je namelijk op een gegeven moment flink storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nadeel blijft toch wel redelijke hoge maandelijkse kosten. Dat ding weegt wel wat en door het grote aantal pk's is het verzekeren ook niet altijd goedkoop. Die 540i V8 zou wel cool zijn en zelfs die zie ik voor bedragen als 2000 voorbijkomen 8)7 . Volgens mij moet er dan wel het een en ander mis zijn.

Verder is de wegenbelasting en verzekering van een 525i niet heel veel lager dan een 540i. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat ik gewoon frustrerend vind is dat de modellen die er nog heel mooi uit zien heel vaak 518's zijn. :X

Die zijn blijkbaar gebruikt door ouwe lui met redelijk wat geld die voor de zondagritjes een comfortabele auto willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Zo'n 518i is inderdaad niet vooruit te branden, en met automaat is het helemaal om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Hebben jullie ervaring daarmee dan? 518i met handbak is echt niet zo sloom als het klinkt. Tuurlijk, het is geen racemonster, maar meer dan genoeg voor Nederland.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Spiller schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:18:
Hebben jullie ervaring daarmee dan? 518i met handbak is echt niet zo sloom als het klinkt. Tuurlijk, het is geen racemonster, maar meer dan genoeg voor Nederland.
Alleen als passagier. Misschien lag het aan degene naast wie ik zat :+ Was wel een automaat.
Dat stuur :X

[ Voor 57% gewijzigd door Cocytus op 28-11-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Traag is natuurlijk een relatief begrip, maar de 518i is geen scheurijzer. 12,4 sec naar de 100 valt opzich nog wel mee, de 316i is in dat geval nog wel wat trager. En zelfs daarmee kan je nog mee komen in het verkeer (maar wel goed anticiperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Spiller schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:18:
Jij hebt destijds niet in de mijne gereden he?

Ik had een 518i op LPG, maar dat wou wel. Reed echt heel luxe. Kon toch goedkoop een 518i krijgen, anders had ik liever ook een 6 cil gehad. Maar als je een goede, nette 518i tegenkomt, zou ik toch wel gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zoiets dus: autotrader

Helaas geen pics van interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Liever dit dan: http://www.autotrader.nl/...naNummer=1&total=26&pos=5

189.000 km maar en dan zo'n prijs.. right.

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 28-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Naboo schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:22:

Ziet er goed uit:
• brede nieren (facelift)
• gadgets zoals centrale deurvergrendeling, diverse electrische zaken, airco, middenarmsteun

Als ook de onderhoudshistorie in orde is......
Man, stamp het leed er nog maar dieper in :(
(de nieuwe wagen is superluxe, maar het is nou eenmaal geen BMW).

[ Voor 34% gewijzigd door Wekkel op 28-11-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
418O2 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:19:
[...]

Jij hebt destijds niet in de mijne gereden he?

Ik had een 518i op LPG, maar dat wou wel. Reed echt heel luxe. Kon toch goedkoop een 518i krijgen, anders had ik liever ook een 6 cil gehad. Maar als je een goede, nette 518i tegenkomt, zou ik toch wel gaan kijken.
Heb niet zelf in jouw auto gereden, maar wel een stukje meegereden. Daarom weet ik dat dat echt geen slome auto is :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Naboo schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:22:

Wel op de site van de garage :)

Afbeeldingslocatie: http://bedrijf.occasionweb.nl/html/prod_images/52636.auto.6.large.jpg

Mag je zelf even je monitor draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Op Marktplaats staan wel twee mooie E34 540i Tourings: deze en deze.
Die donkere vind ik eigenlijk het mooiste, maar die is ook duurder en heeft bovendien een automaat.....heb liever de zes-bak.

Zimbab wants! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Godsamme. Wat kost het om een airbag weer te laten fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Aan je stuur lopen sleutelen zonder de accu los te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Airbag voor een E46 ligt gok ik rond de +- 200/250 euro op ebay.

Wat heb je gedaan ?

Of heb je het airbag lampje branden ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik reed een afrit af van de snelweg (die ik al vaker heb afgereden). Meestal mooi m'n gas los en uit laten rollen. Zit een klein bochtje in, alleen ik weet niet hoe het kwam maar in 1x voel ik de achterkant wegglijden en toen was het al te laat.

Leuk dat achterwielaandrijving, maar in reactie trap je toch op de rem, wat het alleen maar erger maakt dus ik spin 360 graden of erger en vlieg het gras op. Gelukkig geen boom, dus de schade was beperkt. :X Rechter voorwiel klapte tegen een heuveltje en door die klap ging de airbag bij het raam van passagiersstoel af.

Schade dus alleen beetje aan die velg en de airbag die af is gegaan.

Iemand nog 1 style 68 velg te koop? :') ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je bent er in ieder geval goed van af gekomen! Dat is van geluk spreken!

Wel jammer van die schade... voor de airbag zal ik even als ik jou was de duitse ebay af struinen, kan nogal wat centen schelen!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke, maar is dat veel werk om weer in te bouwen?

En mag je nog legaal rijden als 1 airbag gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
En hoe is het nou als zo'n ding knalt?
Driftcursusje nemen trouwens, leer je veel van en is geweldig om te doen :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
http://www.ibood.com/nl/nl/

Kheb net geboekt ;) Wel wat te laat.

Piep in m'n oren na die airbag en het stinkt naar die gassen. Ik dacht eerst dat m'n raam eruit was geknalt... wat een klap. Toch vreemd dat alleen die zij-airbag afgegaan is... geen schade ook zo op het eerste oog, ook niet aan de zijkant. Alleen stukje velg eraf 8)7

Misschien toch nog ff kijken of er niks met de ophanging is, maar leek allemaal oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zou hem sowieso even opnieuw laten uitlijnen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:28:
Ik reed een afrit af van de snelweg (die ik al vaker heb afgereden). Meestal mooi m'n gas los en uit laten rollen. Zit een klein bochtje in, alleen ik weet niet hoe het kwam maar in 1x voel ik de achterkant wegglijden en toen was het al te laat.

Leuk dat achterwielaandrijving, maar in reactie trap je toch op de rem, wat het alleen maar erger maakt dus ik spin 360 graden of erger en vlieg het gras op. Gelukkig geen boom, dus de schade was beperkt. :X Rechter voorwiel klapte tegen een heuveltje en door die klap ging de airbag bij het raam van passagiersstoel af.

Schade dus alleen beetje aan die velg en de airbag die af is gegaan.

Iemand nog 1 style 68 velg te koop? :') ;(
Maak kennis met off-throttle oversteer. Dat is misschien wel de meest sneaky vorm van controle verliezen, aangezien het vrij abrubt gebeurd. Het enige wat je kan doen om het op te vangen (zeker met een RWD-wagen) is tegensturen en voorzichtig gas geven, zodat je van off-throttle oversteer, overgaat in on-throttle oversteer. Op dat moment heb je in feite weer controle en kan je rustig gas terug nemen en zullen de achterwielen weer grip krijgen.
Op zich wel bijzonder dat je met een RWD-wagen hier last van had... Het is namelijk typisch iets voor een FWD wagen (gas los, voorkant remt af, gewicht gaat van de achterwielen en de achterkant breekt uit). Wellicht niet geheel onverstandig om naast de uitlijning ook de rubbers van de ophanging na te laten kijken en je schokdempers te laten testen.

En ik hoop oprecht dat er niks verbogen is, want een zijwaardse klap op de ophanging is meestal niet heel bevorderlijk voor een auto... (een vriend van mij heeft op een dergelijk manier z'n Escort total-loss verklaard zien worden... Maar dat was dan ook tegen een stoeprand met heel waarschijnlijk ook off-throttle oversteer bij 30 km/u :X).

Gisteren was er trouwens een interessante Wheeler-Dealers op Discovery. Ze hadden een E36 M3 uit 1997 die ze onder handen namen. De klus was volgens Ed nogal ingrijpend (de versnellingsbak had een defect in de 4de versnelling), maar hij maakte er aan de andere kant ook wel een erg groot punt van. Ik vond de hoeveelheid werk die hij had met het weghalen van de bak eerlijk gezegd best wel meevallen. Tuurlijk moet de uitlaat en aandrijflijn los, maar er zijn zoveel meer auto's op de markt waarbij dat echt veel meer werk is. Verder verving hij het interieur, want de bekleding was gescheurd, maar hij zette de stoelverwarming niet over, omdat deze nogal kwetsbaar zou zijn. Dat vond ik persoonlijk een beetje zwak. Ten eerste zijn de verwarmingsmatten niet de kosten (het laten vervangen is wat het normaal duur maakt, maar hij had de bekleding van de stoelen toch al los liggen) en zo heel zwak zijn ze ook weer niet (ik heb m'n eigen stoelverwarming ook al eens gerepareerd en dat ging best).
Maar het was een mooie zwarte E36 M3 Cabrio met de motorsport velgen (dezelfde waarvan ik immitaties heb), en het blijft toch een mooie wagen. Jammer dat ze in Nederland zo'n sjonnie imago hebben...

[ Voor 23% gewijzigd door deepbass909 op 30-11-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:56:
[...]

Maak kennis met off-throttle oversteer. Dat is misschien wel de meest sneaky vorm van controle verliezen, aangezien het vrij abrubt gebeurd. Het enige wat je kan doen om het op te vangen (zeker met een RWD-wagen) is tegensturen en voorzichtig gas geven, zodat je van off-throttle oversteer, overgaat in on-throttle oversteer. Op dat moment heb je in feite weer controle en kan je rustig gas terug nemen en zullen de achterwielen weer grip krijgen.
Op zich wel bijzonder dat je met een RWD-wagen hier last van had... Het is namelijk typisch iets voor een FWD wagen (gas los, voorkant remt af, gewicht gaat van de achterwielen en de achterkant breekt uit). Wellicht niet geheel onverstandig om naast de uitlijning ook de rubbers van de ophanging na te laten kijken en je schokdempers te laten testen.

En ik hoop oprecht dat er niks verbogen is, want een zijwaardse klap op de ophanging is meestal niet heel bevorderlijk voor een auto... (een vriend van mij heeft op een dergelijk manier z'n Escort total-loss verklaard zien worden... Maar dat was dan ook tegen een stoeprand met heel waarschijnlijk ook off-throttle oversteer bij 30 km/u :X).
Ik ging ongeveer 90 a 100 denk ik. Gelukkig was er geen stoeprand ofzo, volgens mij was ik dan over de kop geslagen. Ik hoop inderdaad dat er niks verbogen is, maar in eerste instantie leek de enige schade aan de velg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:42:
[...]

Ik ging ongeveer 90 a 100 denk ik. Gelukkig was er geen stoeprand ofzo, volgens mij was ik dan over de kop geslagen. Ik hoop inderdaad dat er niks verbogen is, maar in eerste instantie leek de enige schade aan de velg te zijn.
Balen allemaal hoor :P.
Succes met de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
M'n 320d (E46) werd gisteren afgekeurd, omdat m'n handrem niet naar behoren werkte, alsook lekkage in schokdempers! Vandaag naar de garage geweest, die heeft hem gekeurd in orde gebracht.
Rekening om achterover te vallen : 900€ !!
Uitleg van de garagist: hij kon de handrem niet gewoon in orde brengen, hiervoor moest ie nieuwe remschijven opzetten.. KAN dit een correcte uitleg zijn?! Ik vind het toch zeer bizar. Met m'n andere wagen was dit gewoon de handrem een beetje aanspannen?

Ik denk dat het de laatste keer is dat ik bij deze garage zal komen

Dus alle feedback is welgekomen ;)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het kan he... maar afhankelijk van wat er aan de hand was ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Blackminister schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:41:
M'n 320d (E46) werd gisteren afgekeurd, omdat m'n handrem niet naar behoren werkte, alsook lekkage in schokdempers! Vandaag naar de garage geweest, die heeft hem gekeurd in orde gebracht.
Uitleg van de garagist: hij kon de handrem niet gewoon in orde brengen, hiervoor moest ie nieuwe remschijven opzetten.. KAN dit een correcte uitleg zijn?! Ik vind het toch zeer bizar. Met m'n andere wagen was dit gewoon de handrem een beetje aanspannen?

Ik hoor vaker verhalen over de handrem bij de E46. Maar meestal blijft het beperkt tot wielen er af, dan stelschroef bij de schijven zo stellen dat ze net aanlopen, en dan een slag terug. Dan de kabel wat strakker en voila. Maar als je remblokken en/of remschijven gewoon opzijn, kan ook natuurlijk. Omschrijving vind ik wel wat sumier...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

tja als je met oude 'nest' wil rijden moet je af en toe zware kosten betalen :)
Ze zijn niet veel meer waard, enkel de stukken en werkuren zijn belachelijk duur.
Its a bitch to drive an (old) bmw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat valt ook allemaal wel mee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mythbusters S7e01, ze laten daar een bmw 3 en bmw 7 (oud modellen) van 1km hoog vallen :)
Sommige gaan dat niet leuk vinden hier . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zielig voor de grond. Een oude peugeot plof gewoon inelkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
multipasser schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:11:
Mythbusters S7e01, ze laten daar een bmw 3 en bmw 7 (oud modellen) van 1km hoog vallen :)
Is ook compleet doelloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
multipasser schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:11:
Video voor de geïnteresseerden:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZMMOYaOaLvI]

Volgens mij is't een 5-serie op de grond trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat een kansloze en nutteloze zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Boeien. Het is mythbusters. Nu pletten ze toevallig een keer een oude 7 serie. Kan me daar niet druk over maken. Wel als het mijn 7 serie was geweest trouwens. :+

Die op de grond is inderdaad een E34 5 serie.

[ Voor 13% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-12-2009 10:41 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kan me er ook niet druk om maken, maar had liever wat nuttigs gezien. Keiharde crash met 200 km/u tegen een boom ofzo en dan kijken wat er over is van de dummy's. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Naja, het is mythbusters, dus zal er wel de een of andere myth geweest zijn he. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Blackminister schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:41:

900 is helemaal niet zo gek hoor... Als ik alles bij elkaar optel wat ik in een jaar hebt vervangen aan m'n E36 en dan ook nog arbeid erbij ga rekenen, dan kom ik ruim boven die 900 uit. "Even schokdempers vervangen" bestaat bijvoorbeeld als niet als het je vooras is. Daar is ook een ervaren monteur al snel een halve dag zoet mee. En je achterremmen vervangen omdat de handrem het niet meer doet, dat kan ook. Als de rem versleten of ingevreten is, dan zit er nou eenmaal niks anders op dan de schijf vervangen, samen met alle schoenen/blokken. Zolang je niet weet waarom hij precies nieuwe schijven moest monteren, blijft het alleen een beetje koffiedik kijken. Omdat bij je andere auto alleen maar even aanspannen nodig was, wil niet zeggen dat dit het altijd oplost.
Als je een reparatie niet vertrouwd, altijd even doorvragen wat er precies aan de hand was. Daarnaast maak ik altijd de afspraak dat voor alles wat buiten de reguliere beurt valt qua reparaties en kosten, er vooraf gebeld wordt voor mijn toestemming (ook omdat veel zaken goedkoper door mijzelf te vervangen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OZZ3X3XH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CDTRRY8T.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Laatst online: 19:31
Zo, lang geleden dat ik hier ben geweest :)
Zelfs m'n plaatje in de TS doet het niet meer, maar dat blame ik op Hyves....

Ik had een paar weken geleden een oranje lampje op m'n dashboard (van mijn 118i), met een stuur en een uitroepteken. Volgens dat handleiding was het een probleem met de Active Steering (hoever je wielen sturen is afhankelijk van je snelheid), maar dat is een optie die ik helemaal niet heb. Lampje ging ook meteen weer uit, dus ik geloofde het wel, maar het kwam af en toe terug.

Uiteindelijk de dealer maar eens gemaild wat ik d'r mee moest. Kom maar een keer langs als je tijd hebt, was het antwoord. Volgende dag: rood lampje met een stuur en een slot. Probleem met het elektronische stuurslot aldus de handleiding, en ik zou niet meer kunnen starten. Niets was minder waar, dus kennelijk was het toch iets anders.... Omdat ik ook moest tanken wisselde het rode lampje en het benzinepomp-lampje elkaar vrolijk knipperend af, daar wordt je toch een beetje zenuwachtig van als je nog op en neer moet naar Utrecht :P

Ik naar de dealer, hebben ze uiteindelijk m'n hele stuurkolom vervangen :?
Dat was kennelijk eenvoudiger dan het probleem oplossen?

Alleen nu heb ik het probleem dat m'n deur niet goed sluit omdat m'n ramen iets te hoog staan als de deur op staat (3-deurs heeft geen omlijsting om de ramen) lijkt het. Morgen maar weer even terug, want het is nogal irriant. Bovendien heb ik het idee dat er wat kleine dingetjes in de software zijn veranderd, zo blijft de 'random' keuze van m'n iPod niet onthouden als ik het contact uitgedaan heb, terwijl dat volgens mij eerst wel was....

Iemand ervaring met zulke grappen?
Ik vind het vervangen van een stuurkolom nogal ingrijpend voor een auto van nog geen 2 jaar oud, en rare problemen zoals met die deur zit ik ook niet op te wachten.... ;(

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
deepbass909 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:11:
[...]

900 is helemaal niet zo gek hoor... Als ik alles bij elkaar optel wat ik in een jaar hebt vervangen aan m'n E36 en dan ook nog arbeid erbij ga rekenen, dan kom ik ruim boven die 900 uit. "Even schokdempers vervangen" bestaat bijvoorbeeld als niet als het je vooras is. Daar is ook een ervaren monteur al snel een halve dag zoet mee. En je achterremmen vervangen omdat de handrem het niet meer doet, dat kan ook. Als de rem versleten of ingevreten is, dan zit er nou eenmaal niks anders op dan de schijf vervangen, samen met alle schoenen/blokken. Zolang je niet weet waarom hij precies nieuwe schijven moest monteren, blijft het alleen een beetje koffiedik kijken. Omdat bij je andere auto alleen maar even aanspannen nodig was, wil niet zeggen dat dit het altijd oplost.
Als je een reparatie niet vertrouwd, altijd even doorvragen wat er precies aan de hand was. Daarnaast maak ik altijd de afspraak dat voor alles wat buiten de reguliere beurt valt qua reparaties en kosten, er vooraf gebeld wordt voor mijn toestemming (ook omdat veel zaken goedkoper door mijzelf te vervangen zijn).
Precies, dat is nu het probleem dat ik al die jaren al heb m'n garagist. Hij zal nooit eens bellen met de vraag of die grote kost wel verantwoord is, alles wordt al gedaan zonder enige inspraak. Hij plaatst dan bvb andere schokdempers (achteraan) maar zijn tweedehands (100€/stuk ipv nieuw 160€). Sorry, voor die 120€ meer heb ik dan liever nieuwe ;)
Blijkt dus nu inderdaad dat die remschijven achteraan voor een stuk verroest waren en daardoor kon ie de handrem niet meer aanspannen. Maar er zijn meerdere dingen bij m'n garagist die spaak lopen. M'n 320d houdt in bij versnellen (ik denk dus LMM). Heeft ie vervangen, maar probleem blijft. M'n stuur schudt heftig bij oneffen baan -> vervangt de 'driehoek' vooraan... probleem blijft. Ligt misschien deels ook aan mezelf, ik maak me dan niet genoeg kwaad denk ik ;) Anyway, toch even polsen bij een andere garage, die zal m' graag zien komen met twee auto's en een schoonbroer die ook BMW rijdt (en op zoek is naar alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zoek een andere garage dan...

Je kan sowieso beter afspreken dat elke uitgave boven de x euro besproken wordt. Ikzelf heb goede ervaring met http://www.boschcarservice.nl/ . Dat is een keten van garagisten. Weet niet of ze allemaal goed zijn, maar volgens mij zijn ze wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
En mijn 2e beurt is alweer een feit! Heb nu nu sinds augustus ofzo en heb er al 15K mee gereden.
Toen zelf er 5W30 van kroon oil opgegooid. Na het raadplegen van de onderhoudsboekjes enz ben ik erachter gekomen dat er vroeger 0W40 inzat. Ook denk ik dat hij wat mooier pakt met 0W40 omdat de olie zelf wat dunner is. Daarnaast rijd ik veel grote afstanden en zal die 0W40 dus een mooie oplossing zijn.

Dus, morgenavond de nieuwe olie erin en rijden maar weer!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Komt er na een oilservice normaal gezien een Inspectie I? Ik vraag me af of ik dit bij de dealer moet laten doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

RSP schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:01:
Komt er na een oilservice normaal gezien een Inspectie I? Ik vraag me af of ik dit bij de dealer moet laten doen ...
Ja ik geloof:
1) oilservice
2) inspection I
3) oilservice
4) inspection II
en dan weer bij 1 (oilservice) beginnen.
En niks moet natuurlijk. Behalve als je auto nog binnen de garantieperiode zit, als je onderhoud ergens anders laat uitvoeren kunnen ze dat aangrijpen om onder garantieclaims uit (proberen) te komen, afhankelijk van je claim.

[ Voor 24% gewijzigd door Tom op 04-12-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
418O2 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:39:
Zoek een andere garage dan...

Je kan sowieso beter afspreken dat elke uitgave boven de x euro besproken wordt. Ikzelf heb goede ervaring met http://www.boschcarservice.nl/ . Dat is een keten van garagisten. Weet niet of ze allemaal goed zijn, maar volgens mij zijn ze wel oke.
Vandaag terug naar de garage gegaan, omdat (zoals verwacht) niet alles correct hersteld is. Had me al voorgenomen wat ik allemaal ging zeggen 'schande om 900€ te betalen en na twee dagen hier terug te staan' ... Krijg ik daar te horen dat hij deze nacht zelfmoord heeft gepleegd :| Zoiets zie je niet aankomen, was denk ik +-37jaar !! Reden blijft gissen, kan alleen maar voor mezelf spreken en vond dat de service laatste twee jaar slecht was, veel geld betalen... is ie beginnen sjoemelen? Geldproblemen? Ik zal het nooit weten.

Van de doden niets dan goed, zegt men altijd. Het leven is soms raar. RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oei :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat is een beetje redelijke prijs voor (originele) gebruikte M5 velgen met continental banden 225 / 255 rond de 6mm profiel?

zulke:

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc208/wheelieheath/99%20Z%20coupe/Mycars284.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door YoshiBignose op 04-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Prijs zie ik zo hangen tussen de 500 en 1000 euris ofzo. Hangt van de staat van de velgen af, en of het replica is ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je ziet meer replica's dan het origineel, maar ze verschillen best veel van elkaar. Ik denk dat de replica's makkelijker zijn schoon te houden :P

Afbeeldingslocatie: http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/image/47378.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
die wil je toch niet kado krijgen? Daar rijdt elke Harry met een optisch getunede e36 ook mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
k0ewl schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:34:
En mijn 2e beurt is alweer een feit! Heb nu nu sinds augustus ofzo en heb er al 15K mee gereden.
Toen zelf er 5W30 van kroon oil opgegooid. Na het raadplegen van de onderhoudsboekjes enz ben ik erachter gekomen dat er vroeger 0W40 inzat. Ook denk ik dat hij wat mooier pakt met 0W40 omdat de olie zelf wat dunner is. Daarnaast rijd ik veel grote afstanden en zal die 0W40 dus een mooie oplossing zijn.

Dus, morgenavond de nieuwe olie erin en rijden maar weer!
Nu het toch weer over olie gaat, wil ik graag deze onbeantwoorde vraag nog eens stellen:

Hoe doen jullie het eigenlijk met motorolie? Gebruiken jullie Castrol LL of Kroon LL (i.g.g. BMW gecertificeerde LL-01 / LL-04)?

Ik heb geen idee wat voor olie nu in mijn auto zit maar deze moet binnenkort vervangen worden.

Probleem alleen is dat ik er wel Long Life olie in wil gooien (en wat meer moet betalen daarvoor), maar deze niet na 20.000km al wil vervangen (olie-service is rond de 20.000km). Als je bv naar VW kijkt dan kan je met je Long Life olie 50.000km rijden, het heet namelijk niet voor niks 'Long Life'. Maar aan de andere kant... het boordcomputer systeem van BMW is wel weer gebaseerd op Long Life olie.
Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.