Zo, lang geleden dat ik hier ben geweest

Zelfs m'n plaatje in de TS doet het niet meer, maar dat blame ik op Hyves....
Ik had een paar weken geleden een oranje lampje op m'n dashboard (van mijn 118i), met een stuur en een uitroepteken. Volgens dat handleiding was het een probleem met de Active Steering (hoever je wielen sturen is afhankelijk van je snelheid), maar dat is een optie die ik helemaal niet heb. Lampje ging ook meteen weer uit, dus ik geloofde het wel, maar het kwam af en toe terug.
Uiteindelijk de dealer maar eens gemaild wat ik d'r mee moest. Kom maar een keer langs als je tijd hebt, was het antwoord. Volgende dag: rood lampje met een stuur en een slot. Probleem met het elektronische stuurslot aldus de handleiding, en ik zou niet meer kunnen starten. Niets was minder waar, dus kennelijk was het toch iets anders.... Omdat ik ook moest tanken wisselde het rode lampje en het benzinepomp-lampje elkaar vrolijk knipperend af, daar wordt je toch een beetje zenuwachtig van als je nog op en neer moet naar Utrecht
Ik naar de dealer, hebben ze uiteindelijk m'n hele stuurkolom vervangen

Dat was kennelijk eenvoudiger dan het probleem oplossen?
Alleen nu heb ik het probleem dat m'n deur niet goed sluit omdat m'n ramen iets te hoog staan als de deur op staat (3-deurs heeft geen omlijsting om de ramen) lijkt het. Morgen maar weer even terug, want het is nogal irriant. Bovendien heb ik het idee dat er wat kleine dingetjes in de software zijn veranderd, zo blijft de 'random' keuze van m'n iPod niet onthouden als ik het contact uitgedaan heb, terwijl dat volgens mij eerst wel was....
Iemand ervaring met zulke grappen?
Ik vind het vervangen van een stuurkolom nogal ingrijpend voor een auto van nog geen 2 jaar oud, en rare problemen zoals met die deur zit ik ook niet op te wachten....