Facts don't care about your feelings
En? Rijd je veel in de spits?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Maar hoe gaan ze het bijhouden dan? Een apparaatje in je auto?
Wordt tijd voor een nieuwe auto dan maar...............

[ Voor 64% gewijzigd door YoshiBignose op 14-11-2009 12:01 ]
De huidige labels hebben er niks mee te maken. Het gaat op gram CO2/kilometer. Zeggen ze tenminste.
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 14-11-2009 12:01 ]
Die labels hangen toch samen met de CO2 uitstoot?zimbab schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:01:
[...]
De huidige labels hebben er niks mee te maken. Het gaat op gram CO2/kilometer. Zeggen ze tenminste.
Ah ik lees het inderdaad al, die huidige labels hangen ook af van de grootte van de auto.
Naja, 175 g/km. Is dat veel?
[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 14-11-2009 12:03 ]
Edit: je had het al gezien dus.
[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 14-11-2009 12:04 ]

Voor:

Na:

Het was heel veel werk zeiden ze, er moest veel gezaagd worden. Ik kan iig niet meer terug naar de oude radio, dat gaat niet meer passen.
Ben nu tenminste van die stomme cd's af
[ Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 14-11-2009 17:05 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Krijg van de week wel nog even te horen wat voor het onderstel een set Bilstein shocks + Eibach springs moet kosten tov origineel

Normaal hou ik niet van aftermarket audio/video gepruts in BMWs, maar dit ziet er wel erg strak uit....YoshiBignose schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:02:
Zo, alles zit erin.
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Het was heel veel werk zeiden ze, er moest veel gezaagd worden. Ik kan iig niet meer terug naar de oude radio, dat gaat niet meer passen.maar die hoef ik ook niet meer.
[edit] In welke auto zit het ook alweer? Kunnen we niet even een nickgebaseerde foto site opzetten? Zodat ik even op nick je auto erbij kan zoeken?
[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 14-11-2009 17:43 ]

Yup touch screen. Dat ding kan alles, zit ook harde schijf in. Ik ga liever ook voor BMW spul, maar dat werd me wel heel erg kostbaar. Deze hele grap was ook niet goedkoop, maar nog zeker wel betaalbaar.zneek schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:40:
[...]
Normaal hou ik niet van aftermarket audio/video gepruts in BMWs, maar dit ziet er wel erg strak uit....netjes, touchscreen?
[edit] In welke auto zit het ook alweer? Kunnen we niet even een nickgebaseerde foto site opzetten? Zodat ik even op nick je auto erbij kan zoeken?
Het zit in een E46
[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 14-11-2009 17:53 ]
Heb daar best wel iets voor over, die klasse is het toch wel waard ?
[/neklulmodus]
leeg
Ik weet het, maar de startpost in IE8? Dat is echt hoofdpijn...scherm verspringt door alle foto's van meuklocaties..... en ik hoef niet alle BMW's te zien, alleen die van 1 specifieke nickname....
Wat denk je dat ik net bij ons intern in de planning gezet heb?zimbab schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:00:
Waarom maak je dan niet zo'n site? Je hoeft hier geen toestemming voor te vragen......draai iets in elkaar, post de link hier en moedig mensen aan hun foto's te uppen oid.
Tis dat we het zo druk hebben, anders had ik volgende week zo'n site klaar gehad
Ioniq 5 P45
@zneek: ik wil deze week ook wel een site in elkaar draaien hoor?
[ Voor 19% gewijzigd door tdw op 15-11-2009 10:10 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ioniq 5 P45
Goed idee. Foto functie dr op?zneek schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:40:
[...]
Normaal hou ik niet van aftermarket audio/video gepruts in BMWs, maar dit ziet er wel erg strak uit....netjes, touchscreen?
Heb je misschien een Do It Yourself guide? Of kan je hem maken? Misschien paar foto's ofzo?YoshiBignose schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:02:
Zo, alles zit erin.
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Het was heel veel werk zeiden ze, er moest veel gezaagd worden. Ik kan iig niet meer terug naar de oude radio, dat gaat niet meer passen.maar die hoef ik ook niet meer.
En meer info gaarne, prijs e.d? Of ben ik nu heel lastig?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Als je tijd hebt, graag. Ik zou het graag even doen vanuit AnchorMen, maar we hebben het loeidruk... Qua hosting kan ik eventueel wel iets regelen. Domeinnaam: gotbmw.nl?tdw schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:09:
Of juist verstandig - een cabrio in de winter kopen is goedkoper omdat elke verkoper denkt van.. tsja, het is winter.. nu istie niks meer waard
@zneek: ik wil deze week ook wel een site in elkaar draaien hoor?
Wat is jou username op de E30fansite? :-psjirafje schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:53:
Gisteren E30 meet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor meer foto's zie E30fansite
Was er gister niet bij hoor.... heb geen E30 momenteel en Limburg is wat ver...
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
3 x radenNaboo schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:44:
[...]
Wat is jou username op de E30fansite? :-p
[...]
't Was mijn eerste meeting met de auto. Die van mij viel wel een beetje uit de toon. Iedereen had z'n auto mooi gepoetst en die van mij zat onder de rotzooi. Ik heb wel de oudste E30 die aanwezig was.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Yo, got BMW?zneek schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:18:
[...]
Als je tijd hebt, graag. Ik zou het graag even doen vanuit AnchorMen, maar we hebben het loeidruk... Qua hosting kan ik eventueel wel iets regelen. Domeinnaam: gotbmw.nl?
Ik had je antwoord niet afgewacht maar was stiekem al begonnen met coden - niet de beste code maar het volstaat, is foolproof en ziet er redelijk uit. Aan het eind van de week verwacht ik een werkende site te hebben
~ James May
vergeet je dadelijk niet naar BBC2 te zappen? Top Gear begint weer met een nieuw seizoen om 22 uur.
Lieve groetjes,
Uw televisie-assistent
Nou, ik kon het zelf ZEKER niet, want het is heel wat werk en heb het daarom maar laten doen door mensen die er verstand van hebben. Zelfs zij zeiden dat het heel wat hak en zaagwerk was, vooral omdat de onderdelen gekocht zijn via zo'n duits bedrijfje dat die dingen met de hand maakt.Kecin schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:09:
Heb je misschien een Do It Yourself guide? Of kan je hem maken? Misschien paar foto's ofzo?
En meer info gaarne, prijs e.d? Of ben ik nu heel lastig?
Wat ik gedaan heb was het volgende:
1. Een 2din navigatie kopen (ik heb een pioneer http://www.pioneer.nl/nl/...ve/AVIC-HD3-II/index.html 2e hands kunnen regelen voor 550 euro. nieuw zijn deze dingen echt te duur (1600,-) maar er zijn ook simpelere versies).
2. Onderdelen voor inbouw kopen heb ik gedaan via: http://www.bezelking.de/shop/ . (een alternatief is http://www.janus-design.net/e46doublendin/index.php) Je moet hiervoor dus 3 onderdelen kopen. De installatie kit, wat allemaal ijzeren spullen enzo bevat wat erin wordt geplaatst. Het frame rondom voor op het dashboard en een nieuw bakje zodat de airco/clima naar beneden verplaatst kan worden. Totale kosten ongeveeer 230 euro als ik het goed heb.
3. Een bedrijf het laten inbouwen, of zelf doen. Nou krijg je wel een handleiding(etje) van bezelking erbij, maar dat ging mij dus echt niet lukken. Verwacht niet dat het allemaal een kwestie is van klikken en schroeven. Ik heb ooit een DIY gezien maar die kan ik niet meer vinden. Ik heb http://www.rondevries.nl het laten doen, ze waren er wel de hele dag mee bezig. Weet ook niet of ze vrolijk worden als ze weer iemand zien met zo'n setje haha, die spullen van bezelking waren gewoon allemaal niet echt passend waardoor ze veel moesten zagen. Terug naar de oude Radio / CD kan ook niet meer hierdoor. Maar ja, het is dan ook geen OEM BMW. Kosten van het inbouwen incl. wat kabeltjes en ander materiaal 285 euro.
Totale kosten 1065 euro. Tja, het is geen kleingeld, maar ik denk dat het nog wel mee valt voor wat je ervoor krijgt. Wat kost zo'n BMW MK4 ding met inbouw etc. wel niet. Bovendien zet ik net mijn oude BMW BUSINESS CD / RADIO te koop op marktplaats en iemand wil direct al overkopen voor 175 euro

Nou ja, ik ben tevreden. Oh ja, je kon ook nog de stuurbediening aansluiten maar kost 80 euro meer ofzo. Aangezien ik dat nooit gebruik heb ik dat niet gedaan. Ben er wel blij mee nu... hopen dat ze niet binnenkort een raam intikken ofzo, hoor dat die dingen wel redelijk inbraakgevoelig zijn, alhoewel ik geen idee heb hoe ik het eruit zou moeten krijgen
Ik zie mensen hier echt wel dure spullen steken in auto's die soms maar 6x meer waard zijn
Ik zou dit zelfs niet installeren in mijn e61 omdat die niet veel meer waard is. Of toch een fractie van de aankoopprijs.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
4 tientjes is netjes, ik heb 3 jaar terug 5 tientjes neergelegd voor mijn setje 2de hands winterbanden + velgen.Kecin schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:34:
[...]
Toevallig wel.
Meneer die tot voorkort nog BMW monteur was.
Hij heeft zelf aantal E46érs gehad, en nu zn BMW ingeruild tegen een Mini Cooper S, en een 5 serie (newtimer op LPG).
Hij had dit nog liggen, en wou er wel geschikt vanaf.
Een Fje maar? Mijn 316i heeft label GKecin schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:50:
[...]
Exact! Dat zijn ze.
Maar nu even serieus. Ik las net over de kilometerheffing.
Gaat er veel voor ons BMW rijders veranderen? (Ik heb zelf energie label F), aangezien het berekend word op uitstoot.
Zie ook Geenstijl.
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2009/11_november/13/binnenland/kabinet-akkoord-over-kilometerprijs.xml

Wat betreft shocks, het ligt eraan welke Bilsteins je wilt gaan monteren, de B4, B6 of B8. Ik heb zelf de B4 afgelopen zomer gemonteerd. Dit zijn 1:1 vervangers van de originele stock dempers. B6 is een sportdemper met normale rijhoogte (dus harder, maar niet lager) en de B8 is de sportdemper, vergelijkbaar met het M-onderstel, waarbij je dus ook moet verlagen. Een set B4's kost ongeveer €300, een set B8's ongeveer €700, ex. veren. Dit zijn de prijzen zoals die op eBay te vinden zijn, en die liggen een stuk lager dan de prijzen in de handel in Nederland.Henk schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:39:
Pfff... ik ben ook aan de beurt. Behalve al die gezellige berichten over die kilometerheffing (ik koop er wel een aygo bij, hou ik mijn E36 als classic) zijn dus mijn schokdempers, veren, achterbanden en voorremmen allemaal aan vervanging toe. Gelukkig is het dan ook wel even gedaan met het onderhoud, maar dit gaat pijn doen...
Krijg van de week wel nog even te horen wat voor het onderstel een set Bilstein shocks + Eibach springs moet kosten tov origineelIk wil mijn E36 eigenlijk helemaal origineel houden, maar een ander setje veren+shocks voelt niemand wat van. Najah, behalve in het rijgedrag
Een leuke set is de B10 (op basis van de B6 demper, ong. €400 per set) of B12 (op basis van de B8 demper, €800 - €900), dat is inc. de verlagingsveer en B8 demper. Die zijn bijzonder scherp geprijsd. En anders kan je nog voor de B14 gaan, wat schroefveren zijn, maar die zijn wel een stuk duurder (€1000).
Wat ik heb begrepen, worden de Bilstein sets (B10, B12 en B14) met Eibach veren geleverd.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zelfs in NL snelheden van 2x130 eenvoudig haalbaar op een zondag middag. En dat allemaal met een gemiddeld verbruik van 12,2L/100km
Ioniq 5 P45
multipasser schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:11:
Yoshi en wat is je auto eigenlijk nog waard?
Ik zie mensen hier echt wel dure spullen steken in auto's die soms maar 6x meer waard zijn
Ik zou dit zelfs niet installeren in mijn e61 omdat die niet veel meer waard is. Of toch een fractie van de aankoopprijs.

Ja, in een auto van 4000 euro zou ik wel twee keer nadenken, maar als je alleen een cd spelertje erin hebt en je houdt van muziek en gebruikt de navigatie redelijk vaak dan lijkt het me nog steeds geen slechte investering.
525d's staan inderdaad voor nog iets minder te koop (vanaf ongeveer 20k)
Ja ik ben wel geïnteresseerd, wanneer mag ik een proefrit komen maken?Spiller schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:30:
Wil iemand mn m3 kopen? Ik raak anders sowieso mn rijbewijs dit jaar nog kwijt.
Zelfs in NL snelheden van 2x130 eenvoudig haalbaar op een zondag middag. En dat allemaal met een gemiddeld verbruik van 12,2L/100km

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ah oke. Maar die pioneer is ook nog eens 10x beter dan die BMW MKIV shitWimo. schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:47:
Ik was voor de volledige inbouw van MKIV + HK set rond de 1700 kwijt ... 1065 is dus een koopje
Prijs?Spiller schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:30:
Wil iemand mn m3 kopen? Ik raak anders sowieso mn rijbewijs dit jaar nog kwijt.
Held!deepbass909 schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:27:
Wat betreft shocks, het ligt eraan welke Bilsteins je wilt gaan monteren, de B4, B6 of B8. Ik heb zelf de B4 afgelopen zomer gemonteerd. Dit zijn 1:1 vervangers van de originele stock dempers. B6 is een sportdemper met normale rijhoogte (dus harder, maar niet lager) en de B8 is de sportdemper, vergelijkbaar met het M-onderstel, waarbij je dus ook moet verlagen. Een set B4's kost ongeveer €300, een set B8's ongeveer €700, ex. veren. Dit zijn de prijzen zoals die op eBay te vinden zijn, en die liggen een stuk lager dan de prijzen in de handel in Nederland.
Een leuke set is de B10 (op basis van de B6 demper, ong. €400 per set) of B12 (op basis van de B8 demper, €800 - €900), dat is inc. de verlagingsveer en B8 demper. Die zijn bijzonder scherp geprijsd. En anders kan je nog voor de B14 gaan, wat schroefveren zijn, maar die zijn wel een stuk duurder (€1000).
Wat ik heb begrepen, worden de Bilstein sets (B10, B12 en B14) met Eibach veren geleverd.

Ik zie het wel. Moet wel zeggen dat mijn huidige M-sport-onderstel (oid
hoe kom jij op 167 euro per kwartaal?k0ewl schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:07:
Dat wordt dan mooi bagger. Ik betaal nu aan wegenbelasting 167 euro per kwartaal en ik irjd 50k per jaar in de 330i. Dat is veel geld, maar als ze alleen al 3 cent de kilometer gaan doen, wordt het 50k * 0.03 = 1500 euro... Mhhh, dan wordt het toch een leaseauto denk ik zo
Ik zit op 267 per kwartaal met mijn seat ibiza uit 2004 (1.9tdi 1152 kg)
Ik woon in de provincie Friesland (gemeente Tytsjerkstradiel). Betaal ook al het meeste voor mn rijbewijs in heel nederland hier dus zou me niks verbazen als de wegenbelasting ook belachelijk hoog is.....
[ Voor 16% gewijzigd door Proqzor op 16-11-2009 11:03 ]
Benzine vs. Diesel...Proqzor schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:01:
[...]
hoe kom jij op 167 euro per kwartaal?
Ik zit op 267 per kwartaal met mijn seat ibiza uit 2004 (1.9tdi 1152 kg)
Troost je, AFAIK is de wegenbelasting in Zuid Holland het hoogste (Ik woon in de provincie Friesland (gemeente Tytsjerkstradiel). Betaal ook al het meeste voor mn rijbewijs in heel nederland hier dus zou me niks verbazen als de wegenbelasting ook belachelijk hoog is.....
Met G label, heb me dus net vergist...
ah oke sorry ik dacht dat het een diesel wasHenk schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:14:
[...]
Benzine vs. Diesel...
[...]
Troost je, AFAIK is de wegenbelasting in Zuid Holland het hoogste ()
Wel klote dat ik net 1 kg te zwaar ben voor de onderliggende categorie
Dan zou die van mij dat ook moeten hebben. Maar ik krijg wel een mooie groene sticker om de duitse steden in te mogendeepbass909 schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:27:
Een Fje maar? Mijn 316i heeft label GVeel erger kan niet... En die wordt ook nog eens bestuurd door een milieu adviseur die sinds kort betrokken is bij advies over alternatieve energie om de CO2 uitstoot terug te dringen
~ James May
leeg
Inderdaad... Ik betaal tegenwoordig €40 per maand (€480 per jaar) voor m'n Compact...Henk schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:14:
[...]
Troost je, AFAIK is de wegenbelasting in Zuid Holland het hoogste ()
Stelletje afzetters, want zo goed zijn de wegen rond Gouda niet...
Check ook de van Bilstein. Daar staat heel veel info, o.a. wat de verschillende sets precies inhouden, voor hoeveel verlaging de sets te koop zijn en wat de specs zijn.Henk schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:51:
[...]
Held!thx voor deze geniale uitleg
Ik moet nog even kijken waar 'mijn' monteur mee gaat komen (heeft goede banden met de importeur van bilstein geloof ik) maar ik denk dat het gewoon de B10 zal gaan worden, of de B12 als ik me echt niet in kan houden
Maar ik had me eigenlijk voorgenomen om wat te gaan sparen...
Ik zie het wel. Moet wel zeggen dat mijn huidige M-sport-onderstel (oid) me goed bevalt, net zoals de 'laagte' van de auto...
Ik moet je wel vast waarschuwen, het verschil tussen de oude en nieuwe, ongeacht het type, zal een wereld van verschil geven. Niet dat de B4's bij mij zo stug zijn (alles behalve), als je het niet zou weten, zou je niet merken dat er nieuwe schokdempers onder zitten, maar het stuurt zoveel beter en stabieler. Het verschil is dat ik bij 150+ eerst 2 handen aan het stuur moest houden, en ik nu relaxed met 1 handje kan rijden. Als je performance schokdempers gaat plaatsen, zal het verschil wel een stukje groter en merkbaarder zijn.
Overigens, staar je niet blind op de kosten van de schokdempers alleen. Er komen nog wat extra onderdelen bij, zoals de veerpootlagers en rubbers, die alles bij elkaar toch ook een aardig bedrag kosten. Misschien ook verstandig om gelijk wat andere delen van de ophanging ook na te laten kijken op slijtage. Het zou zonde zijn als je dure schokdempers hebt gemonteerd, om vervolgens teleurgesteld te worden omdat een rubber ergens ook versleten blijkt te zijn.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
24k zou die wel op moeten kunnen leveren.
0-100 scheelt het niet eens zo veel, maar 80-250 is wereld van verschil. Sowieso handbak vs automaat; ik blijf op de snelweg steeds terug schakelen van 6 naar 4 om weer even tot 8k toeren door te trekken418O2 schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:47:
Nog zoveel sneller dan je 540i ja?
Ioniq 5 P45
Denk je? De navigatie is misschien wat ouder maar werkt prima .. en het is zoooveeeel mooier dan aftermarketYoshiBignose schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:59:
[...]
Ah oke. Maar die pioneer is ook nog eens 10x beter dan die BMW MKIV shit![]()
.
Vind je?Wimo. schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:05:
[...]
Denk je? De navigatie is misschien wat ouder maar werkt prima .. en het is zoooveeeel mooier dan aftermarket
http://www.pioneer.nl/nl/...ve/AVIC-HD3-II/index.html
Iemand nog een BMW Business Radio / CD kopen??

[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 16-11-2009 20:50 ]
Nu heb ik een Blaupunkt Brisbane. Ik heb ook helemaal geen opbergplek voor een CD mapje dus je moet toch wat
Mijne kan niet meer terug
[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 16-11-2009 21:53 ]
Ja, ik wil 'm graag, maar ik was niet van plan om ook maar richting die 175 euro te gaanYoshiBignose schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:43:
Iemand nog een BMW Business Radio / CD kopen??![]()
[afbeelding]
Ja , dat vind ikYoshiBignose schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:43:
[...]
Vind je?Ik vind m'n Pioneer eigenlijk ook best wel mooi, ziet er toch wat betere kwaliteit uit dan met al die knopjes van de MK4. De MK4 past wel weer beter bij de hele BMW dat geef ik toe, maar qua opties maakt het geen schijn van kans hoor
![]()
http://www.pioneer.nl/nl/...ve/AVIC-HD3-II/index.html
Iemand nog een BMW Business Radio / CD kopen??![]()
[afbeelding]
Overigens kun je achteraf zelfs met jouw constructie nog wel terug .. dash eruit en kachel vervangen.
Nee terug kan niet meer, omdat het ijzer wat er achterin zit weggezaagd is deels.
Vriendenprijsje dan voor jou. Wat wil je er voor geven?BrZ schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:09:
[...]
Ja, ik wil 'm graag, maar ik was niet van plan om ook maar richting die 175 euro te gaan
[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 17-11-2009 10:24 ]
Is die al verkocht?
Stuk minder stoten enzo, en enorm veel grip met dit natte weer.
* Kecin is a happy camper
[ Voor 44% gewijzigd door Kecin op 19-11-2009 08:24 ]
E39 520i
05-1997
250.000km
Handgeschakelde 5-bak
Donkergrijs metallic / Donkergrijs stof
Geen executive
ECC
Fabrieks radio/cassette/wisselaar
Incl. set winterbanden
Eerste eigenaar
Nieuwe APK
Alle onderhoudsfacturen aanwezig (Ad Smelt en Jan de Jong)
Ik zit niet meer zo in de autohandel, maar 3500 euro lijkt me toch wel haalbaar?
Hoe ziet hij er uit?
Sedan of Touring? Dat maakt nogal wat uit volgens mij. De Touring is meer gewild dan de Sedan.Timmert schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:15:
Wat zou volgens jullie de volgende auto op moeten brengen?
E39 520i
05-1997
250.000km
Handgeschakelde 5-bak
Donkergrijs metallic / Donkergrijs stof
Geen executive
ECC
Fabrieks radio/cassette/wisselaar
Incl. set winterbanden
Eerste eigenaar
Nieuwe APK
Alle onderhoudsfacturen aanwezig (Ad Smelt en Jan de Jong)
Ik zit niet meer zo in de autohandel, maar 3500 euro lijkt me toch wel haalbaar?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
~ James May
Ben vandaag druk bezig geweest, en ik ben bijna klaar. Moet zo weer werken (jaja, smoejes
~ James May
Nu heb ik van 2 dealers vernomen dat ze nauwelijks 320i modellen verkopen, en de meeste benzine rijders voor de 318i gaan. Niet alleen voor de kosten, maar ook omdat deze beter zou rijden
Hebben jullie ervaring met deze gedachte gang? Ik hoop voor het weekend in beide te kunnen rijden, maar de meeste dealers hebben er maar 1 van de 2.
Is eerder denk ik een typische hollandsche redenering om hun 318i aankoop te beargumenteren. Belangrijkste is natuurlijk dat die een stuk goedkoper is. Ik heb er zelf niet in gereden dus weet niet hoe merkbaar het verschil in power is. Toch zal je met de touring waarschijnlijk een gezin mee slepen en dan is een paar pk extra altijd handig.PWM schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:30:
Ik ga van de week even proefritjes maken in de 3-serie als nieuwe leasewagen. Het gaat dan om een 318i/320i Touring met alles er op en er aan, inclusief het volledige M Sportpakket (onderstel, interieur, voorkant/achterkant, velgen, stoelen, etc.).
Nu heb ik van 2 dealers vernomen dat ze nauwelijks 320i modellen verkopen, en de meeste benzine rijders voor de 318i gaan. Niet alleen voor de kosten, maar ook omdat deze beter zou rijdenHet is best lastig een goede review online te vinden van een 320i met 170pk (wel veel nog met de oudere variant).
Hebben jullie ervaring met deze gedachte gang? Ik hoop voor het weekend in beide te kunnen rijden, maar de meeste dealers hebben er maar 1 van de 2.
>> Signature?
Ik snap niet zo goed waarom de 320i slecht wordt verkocht. Zo veel duurder dan de 318i is hij niet (scheelt 2700 euro) en je krijgt toch behoorlijk betere prestaties (16 km/uur hogere topsnelheid en een ruime seconde sneller bij 0-100 en 80-120) Het verbruik is daarbij vrijwel gelijk. De stap naar de 325i is meteen veel groter (bijna 6000 euro) dus een 320i zou dan een goede middenweg zijn. Aan de andere kant, buiten het motorvermogen is de auto precies gelijk en 2700 euro is toch ruim 7% van de basisprijs. Ik kan me goed voorstellen dat iemand liever een 318i Executive neemt dan een kale 320i (eerstgenoemde is dan 1000 euro duurder maar goed)PWM schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:30:
Ik ga van de week even proefritjes maken in de 3-serie als nieuwe leasewagen. Het gaat dan om een 318i/320i Touring met alles er op en er aan, inclusief het volledige M Sportpakket (onderstel, interieur, voorkant/achterkant, velgen, stoelen, etc.).
Nu heb ik van 2 dealers vernomen dat ze nauwelijks 320i modellen verkopen, en de meeste benzine rijders voor de 318i gaan. Niet alleen voor de kosten, maar ook omdat deze beter zou rijdenHet is best lastig een goede review online te vinden van een 320i met 170pk (wel veel nog met de oudere variant).
Overigens, in mijn ervaring is een 318i voor het dagelijks verkeer meer dan prima. Natuurlijk is het geen racemonster en heeft hij onderin wat weinig trekkracht, maar met wat actief schakelwerk hoef je je nergens voor te schamen. Het rijgedrag is zoals het bij een BMW hoort gewoon superstrak, zeker als je het M-onderstel hebt. Het is niet de ruimste auto voor dit geld maar in tegenstelling tot bij eerdere 3-series hoef je als volwassene je achterin niet genomen te voelen.
Als ik bij BMW zoek kom ik overigens 12 huisselectie 320i Tourings tegen in Nederland, er moet er vast eentje staan bij een dealer bij jou in de buurt. Als het alleen om de proefrit gaat boeit het natuurlijk niet dat het een gebruikte auto is.
Ik reed trouwens gisteren achter een 5GT...dat ding is echt _massive_ (en vrij lelijk, schuin van achteren)
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 23-11-2009 09:42 ]
Het is bijna het zelfde blok, alleen iets pittiger. 210nm tegen 190nm @ 4250rpm.
Dan zou ik meteen voor een 325i gaan.
2ehands is het natuurlijk een ander verhaal.
't gaat om een Park Lane uitvoering uit oktober 2005, met 61.000 km gereden.
Kleur: Royal Grey metalic
Bekleding: Leer English Pantherblack met creme 'piping'
Uitrusting/opties/accessoires:
- Automatische airconditioning.
- Cruise Control
- Multifunctioneel leder sportstuurwiel
- Sportstoelen voor
- Dynamische Stabiliteits controle (DSC III)
- Elektrisch verwarmde buitenspiegels
- Cockpit chrono pack (meters voor benzine, oliedruk, water- en olietemperatuur in het midden, daardoor normale snelheidsmeter voor je neus)
- Lichtmetalen wielen Bridgespoke 16" + 15" lichtmetalen wielen met winterbanden
- Chrome line accenten interieur
- Dak in zilver
- Verchroomde buitenspiegelkappen
- Opbergpakket
- Witte knipperlichten
- Mistlampen voor
- Boord computer
- Beide voorstoelen in hoogte verstelbaar
- CD Frontlader
- Radio Boost, 6 speakers
- Electrische ramen voor
- Midden armsteun voor
- Originele BMW iPod interface
- Parrot Bluetooth Carkit
APK tot oktober 2010, auto is altijd in onderhoud geweest bij Ekris in Nijkerk, volledige onderhoudshistorie is dus beschikbaar. Bij de APK in oktober 2009 zijn rondom nieuwe banden gelegd (Bridgestone Turanza's), de winterbanden zijn van Dunlop en hebben zo'n 10.000 km achter de rug. In december 2008 zijn na een onzachte aanvaring met een hoge stoeprand de radiator, de koppeling en de versnellingsbak vervangen. Dit is gedaan door een erkende focwa schadehersteller die vier jaar volledige garantie biedt. We hebben het werk naderhand nog later controleren door de merkdealer en die was dik tevreden.
De enige Cooper Park Lane die op dit moment te koop staat die qua leeftijd en kilometerstand in de buurt komt moet nog € 17.500 opleveren, mijn vraagprijs is € 16.000
Dank, en wat je zegt klopt. Ik heb bij andere merken best last om een proefrit te regelen in de juiste auto. Alleen bij Volvo gaat het altijd vlekkeloos. Bij VW heb ik 8 dealer gebeld voor een nieuwe GTI, en ben daarna maar naar PON gegaan. Bij Subaru zijn we nu zelfs 3 weken verder.Daniel schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:35: Als het alleen om de proefrit gaat boeit het natuurlijk niet dat het een gebruikte auto is.
Ik bel BMW, en die dealer regelt gewoon 2 auto's voor vanmiddag. Kijk, daar heb ik wat aan
De uitvoering is tijdelijk beschikbaar, en behalve het standaard werk zit dit er op:
• Alarm klasse 3
• Opbergpakket
• Automatische airconditioning
• Koplampsproeiers
• Xenonlicht voor dim- en grootlicht
• Navigatiesysteem Business (heb ik geupgraded naar Prof met spraakherkenning)
• Bluetooth telefoonvoorbereiding
• M Sportpakket
• M Aerodynamicadelen
• Alcantara/stof bekleding
• Sportstoelen
• Interieurlijsten 'Glaciersilber'
• Sportonderstel
• M sportstuurwiel
• Hoogglans Shadow line
• Lichtmetalen wielen M styling
Overigens zie ik wel dat de 320i en 318i niet bepaald dezelfde moter hebben. Ja, allebei de 2 liter, maar de 320i heeft wel degelijk aanpassingen. BMW tuners als Hartge brengen met een chip de 320i naar 190pk (da's +20, veel voor een ongeblazen moter) en de 318i blijft bij 159pk steken.
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 23-11-2009 11:09 ]
Laat ik hier eens op reageren. Ik zou persoonlijk waarschijnlijk toch snel een 318i pakken. Die 16km/u hogere top en 1 sec. sneller naar de 100 interesseren mij eigenlijk niet echt veel. Want zeg nou eerlijk, hoe vaak rij je de echte top? En hoe vaak plank je naar de 100? Meestal moet ik met mijn 316i al rekeninghouden met pasagiers of bagage met het optrekken, en dat is al geen wonder van snelheid, zeker niet als hij beladen is. En wat actiever schakelen, ach het is maar wat je gewent bent. Nogmaals mijn 316i als referentie, die laat zich tegenwoordig ook redelijk makkelijk lui rijden, ondanks z'n gebrek aan koppel onderin. Als ik tussen de 50 en 60 km/u rij, zit ik al in de 5de en met een beetje geduld wil hij daarin best acceleren, maar het zal absoluut geen kick in the back zijn.Daniel schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:35:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom de 320i slecht wordt verkocht. Zo veel duurder dan de 318i is hij niet (scheelt 2700 euro) en je krijgt toch behoorlijk betere prestaties (16 km/uur hogere topsnelheid en een ruime seconde sneller bij 0-100 en 80-120) Het verbruik is daarbij vrijwel gelijk. De stap naar de 325i is meteen veel groter (bijna 6000 euro) dus een 320i zou dan een goede middenweg zijn. Aan de andere kant, buiten het motorvermogen is de auto precies gelijk en 2700 euro is toch ruim 7% van de basisprijs. Ik kan me goed voorstellen dat iemand liever een 318i Executive neemt dan een kale 320i (eerstgenoemde is dan 1000 euro duurder maar goed)
Overigens, in mijn ervaring is een 318i voor het dagelijks verkeer meer dan prima. Natuurlijk is het geen racemonster en heeft hij onderin wat weinig trekkracht, maar met wat actief schakelwerk hoef je je nergens voor te schamen. Het rijgedrag is zoals het bij een BMW hoort gewoon superstrak, zeker als je het M-onderstel hebt. Het is niet de ruimste auto voor dit geld maar in tegenstelling tot bij eerdere 3-series hoef je als volwassene je achterin niet genomen te voelen.
Als ik bij BMW zoek kom ik overigens 12 huisselectie 320i Tourings tegen in Nederland, er moet er vast eentje staan bij een dealer bij jou in de buurt. Als het alleen om de proefrit gaat boeit het natuurlijk niet dat het een gebruikte auto is.
Ik reed trouwens gisteren achter een 5GT...dat ding is echt _massive_ (en vrij lelijk, schuin van achteren)
Wat voor mij belangrijker is, is juist die €2700, naast de wegenbelasting (straks km-heffing) die voor een 318i lager zal zijn, en onderhoudskosten.
Als een 318i in de stad of op de snelweg net zo comfortabel rijdt als een 320i, tja dan zou ik toch echt voor de goedkopere optie gaan.
Er is geen noemenswaardig verschil in vaste lasten (behalve dan verzekering vanwege de hogere aanschafprijs). De CO2 uitstoot van de 320i is maar 2 gram per km hoger dan van een 318i dus dat zal in de kilometerheffing hooguit fracties van tienden van centen schelen. Gewicht is gelijk dus houderschapsbelasting maakt niets uit. Onderhoud maakt ook niets uit, het is dezelfde motor, in ieder geval wat gebruiksdelen (olie, bougies etc.) betreft.deepbass909 schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:32:
Wat voor mij belangrijker is, is juist die €2700, naast de wegenbelasting (straks km-heffing) die voor een 318i lager zal zijn, en onderhoudskosten.
Als een 318i in de stad of op de snelweg net zo comfortabel rijdt als een 320i, tja dan zou ik toch echt voor de goedkopere optie gaan.
De populariteit van de 318i t.o.v. de 320i is denk ik te verklaren uit wat jij zegt: het verschil in prestaties is te gering om de meerprijs te rechtvaardigen. De gemiddelde leaserijder zal die 2700 euro liever spenderen aan een mooie navigatieupgrade of leren bekleding dan aan een in de praktijk betrekkelijk zelden te merken vermogensverschil.
De nieuwe 5 is echt super mooi

Filmpje : www.bmw.tv
Autoweek artikel : http://www.autoweek.nl/au...-is-ie-dan-de-BMW-5-serie
Blij Met Wilco
Die heb ik in Estland gezien deze zomer
[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 17-12-2009 17:09 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Interessant dashboard. Goed beschouwd het al 20 jaar oud. Waar ander merken elke generatie een totaal ander dashbloard proberen, houdt BMW zijn lijn al jaren en jaren vast. Het is steeds een evolutie van de vorige. Dat is wel mooi
PHP icm MySQL418O2 schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:44:
Welk taal/platform maak je het in?
@Thunder: Prachtig!
Stap je nu over?
~ James May
Als ik het geld er voor had zal ik hem gelijk bestellen! Maar goed, ik ben al blij dat ik mijn huidige kan betalen, onderhouden blablabla... Over 10/15 jaar koop ik hem weltdw schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:13:
[...]
PHP icm MySQL
@Thunder: Prachtig!
Stap je nu over?
Blij Met Wilco
Gezien in je dromen?F.West98 schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:04:
in de TS miss. ook de X4 serie?
Die heb ik in Estland gezien deze zomer
Ioniq 5 P45
Ziet er goed uit. Plaatje 56 hoort er volgens mij alleen niet tussen. Is een foto van een andere auto dan alle andere foto's volgens mij.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik weet het eigenlijk wel zeker. Zoals jij ook al aangeeft, de prestatie verschillen zijn zo klein, dat het nauwelijks uit zal maken. Maar het verschil tussen stoelen met stof of leer merk je iedere keer als je in de auto zit, net als satnav en andere comfort opties.Daniel schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:01:
[...]
Er is geen noemenswaardig verschil in vaste lasten (behalve dan verzekering vanwege de hogere aanschafprijs). De CO2 uitstoot van de 320i is maar 2 gram per km hoger dan van een 318i dus dat zal in de kilometerheffing hooguit fracties van tienden van centen schelen. Gewicht is gelijk dus houderschapsbelasting maakt niets uit. Onderhoud maakt ook niets uit, het is dezelfde motor, in ieder geval wat gebruiksdelen (olie, bougies etc.) betreft.
De populariteit van de 318i t.o.v. de 320i is denk ik te verklaren uit wat jij zegt: het verschil in prestaties is te gering om de meerprijs te rechtvaardigen. De gemiddelde leaserijder zal die 2700 euro liever spenderen aan een mooie navigatieupgrade of leren bekleding dan aan een in de praktijk betrekkelijk zelden te merken vermogensverschil.
Aangezien de 318i niet bepaald underpowered is, is de noodzaak voor wat extra pit gewoon veel minder en zal men eerder voor meer luxe en rijcomfort gaan.
Het ziet er weer goed uit inderdaad-Thunder- schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:57:
Oh jammie jammie jammie!
De nieuwe 5 is echt super mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
Filmpje : www.bmw.tv
Autoweek artikel : http://www.autoweek.nl/au...-is-ie-dan-de-BMW-5-serie
Break?multipasser schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:48:
Nu nog foto's van de Break 5reeks! Dont care for sedan.
Je bedoeld de Touring denk ik
En die komt volgend jaar pas geloof ik. Gevolgd met een M5 in 2011.

Met trots presenteer ik u: http://bmw.thijsdewert.com.
De site werkt bijna helemaal. Het enige waar ik vandaag geen tijd meer voor heb (en morgen of overmorgen wel) is het instellen van het 'standaardplaatje' in lijsten en het verwijderen van foto's. Registreren, foto's uploaden, auto's verwijderen en toevoegen kan verder allemaal. Ik neem aan dat het zichzelf allemaal wijst, mochten er nog problemen of vragen zijn: dm ze gerust.

~ James May
Dit topic is gesloten.