Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Je kunt hem een 30 graden draaien en daarna blokkeert hij. Als ik de sleutels naast elkaar houd dan zie je ook dat de een een 'puntje' mist door slijtage. Puur pech dat hij het de eerste dag nog wel deed en nu pas niet meer. Ben er niet mee belazerd, de verkoper gaf me voor de proefrit ook gewoon de hoofdsleutel mee, dat kan hij nooit geweten/voorspeld hebben.

Aan jouw lijstje te zien heb ik alleen 1 en 2 gekregen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
tdw schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:10:
[...]

Alle bewegende onderdelen in een auto slijten, alsook rubberen dingen (slangetjes), en filters. Maar het meeste daarvan is niet zo moeilijk te vervangen.
Jep, gelukkig vervangen we het meeste van die dingen ook allemaal zelf...
Ik ga de auto eens goed bekijken, ook kijken wat er allemaal aan gebeurt is (historiek zit er 100% bij), er zelf eens goed mee rijden, en in functie daarvan vragen of hij bij onze vaste garage op de brug mag.

Moest ik hem kopen laat ik wel iets weten ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Misschien een interessant topic voor je. Het wel en wee v.d. 320d :'( 8)

http://www.bmwportal.nl//...ii-swirl-flaps-t3586.html

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 17-03-2010 16:36 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Roadster S maakt sinds een paar weken een ratelend geluid dat uit de motorruimte afkomstig is en steeds erger wordt ondanks het feit dat de motor alleen heeft gedraaid om bij de dealer te komen sinds dat ik het ratelen heb opgemerkt. De riem waarmee onder andere de compressor en de dynamo wordt aangedreven is aan één kant afgerafeld. De hoop is dat er een lager van een poelie rammelt, wat meteen zou verklaren waarom de poelies niet goed zijn uitgelijnd en de snaar is beschadigd. Volgende week gaan ze de oorzaak onderzoeken.

De afgelopen weken heeft hij in de werkplaats gestaan om nieuwe pogingen te doen om een irritant elektronisch probleem op te lossen dat ervoor zorgt dat een deel van de bedieningsknoppen in het dashboard niet werkt, het airbaglampje brandt en het derde remlicht continu aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat is minder goed nieuws femme. Maar hopen dat het niks erg is.. Anders moet je straks terug naar ess :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Femme schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:42:

De afgelopen weken heeft hij in de werkplaats gestaan om nieuwe pogingen te doen om een irritant elektronisch probleem op te lossen dat ervoor zorgt dat een deel van de bedieningsknoppen in het dashboard niet werkt, het airbaglampje brandt en het derde remlicht continu aan is.
Niet zo fraai Femme!
Ik vind de Z4 sowieso een iets minder product van BMW, kwalitatief gezien. Toch wat rammeltjes, kleinigheidjes en laatst ook een wazig probleem (mogelijk elektronisch, zie topic in DF werkplaats) wat nog niet opgelost is en men niet weet hoe het op te lossen. Al met al nog steeds tevreden (rammeltjes e.d. lig ik niet wakker van), maar durf wel te zeggen dat een E46 een stuk beter in elkaar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De bouwkwaliteit van de E85 is inderdaad BMW onwaardig. Het is mooi dat het gewicht relatief laag is maar de rammels in het interieur hadden makkelijk voorkomen kunnen worden door ander materiaal te gebruiken (iig op de plekken waar hard plastic bij elkaar komt). Ik heb het interieur begin dit jaar uit elkaar gehad om overal stoftape te plakken waar plastic bij elkaar komt maar ik heb nog steeds vrij veel rammels.

Een E90 met 19 inch heeft wel wat bijgeluiden als je op slecht wegdek rijdt maar op normaal wegdek is hij goed stil. De E39 was ook een ramp maar daar heb ik de problemen kunnen verhelpen door maniakaal vilt te plakken.

Het elektronische probleem dat ik heb gaat meestal na een paar minuten rijden weg (alleen het airbaglampje blijft branden wat in principe betekent dat de airbag niet functioneert). Het vreemde is dat ik nu al drie keer heb behad dat ik met volle bepakking het buitenland in ging en het probleem ontstond of erger werd waarbij het remlicht op een gegeven moment helemaal niet meer uitgaing. De eerste keer dat het probleem (nog zonder brandend remlicht) ontstond was op weg naar ESS. De software is toen gereset waarna het probleem een half jaar wegbleef. Bij de Alpine Tour in juli '09 kwam het terug en bleef de storing op een gegeven moment staan. Toen ik weer thuis was en de auto een tijdje stil had gestaan ging het probleem op een gegeven moment wel weer over. In oktober ben ik in Londen geweest en toen bleef de storing op een gegeven moment ook weer aanhouden totdat ik auto thuis weer een tijdje stil had laten staan. De storing is er dan wel bij het starten maar gaat na een paar minuten weg. Echt erg vreemd. Het is minder fijn om vanuit Italië of Londen naar huis te moeten rijden met remlichten die niet functioneren.

Ik heb 'm al een paar laten resetten en men heeft allerlei connecties nagelopen. Resetten zorgt ervoor dat het een dag goed gaat maar daarna heb ik bij het starten weer de storing waarbij onder andere nav, audio, tractiecontrole, stoelverwarming en cruise control (controls die over canbus gaan) niet werken en het derde remlicht brandt. Ze denken nu weer iets gefixed te hebben wat een mogelijke oplossing kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 17-03-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:01
voorkant
zijkant
achterzijkant

deepbass909 doet erg goed zijn best, daarom ter ondersteuning ook nog wat Compact promo van mijn kant >:)
Dit is mijn Bimmer en ik ben er verliefd op. _/-\o_
Wat een prachtige lijnen heeftie he :9

(kom maar, kom maar, kom maar... bash me ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Die koplampen... 8)7 |:( :') :N

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
  • Laatst online: 05-09 09:01
Uniek voor BMW he! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Femme schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:07:
De bouwkwaliteit van de E85 is inderdaad BMW onwaardig. Het is mooi dat het gewicht relatief laag is maar de rammels in het interieur hadden makkelijk voorkomen kunnen worden door ander materiaal te gebruiken (iig op de plekken waar hard plastic bij elkaar komt). Ik heb het interieur begin dit jaar uit elkaar gehad om overal stoftape te plakken waar plastic bij elkaar komt maar ik heb nog steeds vrij veel rammels.

Een E90 met 19 inch heeft wel wat bijgeluiden als je op slecht wegdek rijdt maar op normaal wegdek is hij goed stil. De E39 was ook een ramp maar daar heb ik de problemen kunnen verhelpen door maniakaal vilt te plakken.

Het elektronische probleem dat ik heb gaat meestal na een paar minuten rijden weg (alleen het airbaglampje blijft branden wat in principe betekent dat de airbag niet functioneert). Het vreemde is dat ik nu al drie keer heb behad dat ik met volle bepakking het buitenland in ging en het probleem ontstond of erger werd waarbij het remlicht op een gegeven moment helemaal niet meer uitgaing. De eerste keer dat het probleem (nog zonder brandend remlicht) ontstond was op weg naar ESS. De software is toen gereset waarna het probleem een half jaar wegbleef. Bij de Alpine Tour in juli '09 kwam het terug en bleef de storing op een gegeven moment staan. Toen ik weer thuis was en de auto een tijdje stil had gestaan ging het probleem op een gegeven moment wel weer over. In oktober ben ik in Londen geweest en toen bleef de storing op een gegeven moment ook weer aanhouden totdat ik auto thuis weer een tijdje stil had laten staan. De storing is er dan wel bij het starten maar gaat na een paar minuten weg. Echt erg vreemd. Het is minder fijn om vanuit Italië of Londen naar huis te moeten rijden met remlichten die niet functioneren.

Ik heb 'm al een paar laten resetten en men heeft allerlei connecties nagelopen. Resetten zorgt ervoor dat het een dag goed gaat maar daarna heb ik bij het starten weer de storing waarbij onder andere nav, audio, tractiecontrole, stoelverwarming en cruise control (controls die over canbus gaan) niet werken en het derde remlicht brandt. Ze denken nu weer iets gefixed te hebben wat een mogelijke oplossing kan zijn.
kut man, zoveel tijd, moeite en geld in die Z4 gestoken en dan zoveel gezeik. Ik hoop dat het opgelost wordt.

Ik heb in mijn E92 maar 1 rammel probleem, de hoofdsteun van de bijrijderstoel. Iemand een idee hoe dat te fixen? Bekend probleem? In mijn E90 kan ik me niet herrinneren ooit gerammel gehoord te hebben (@ 18")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:11

Stoffel

Engineering the impossible

ScaraB schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:38:
(kom maar, kom maar, kom maar... bash me ;))
Niet nodig, de E46 compact is self-bashing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Helaas deel ik die mening. Verder is de E46 Compact een erg mooie wagen en rijdt ook erg goed. Een vriend van mij heeft een 320TD en dat ding rijdt gevaarlijk hard. Ook qua interieur is de E46 Compact ook wel erg mooi. Alleen die lampen :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
320td hard? hmm dat is dan een mening ;)
Hier in de buurt staat een zwarte E46 325ti compact met alpina velgen en nog wat andere alipina dingetjes, verder ook lekker laag. Dan is het wel een leuke auto. Helaas is het naar mijn mening echt een auto die in het zwart moet, laag op de grond en leuke velgen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik begin een verband te zien in mijn storing 8)7 Na 10min rijden wilt hij stationair bijna afslaan. Hij probeert zichzelf te regelen maar in sommige situaties red hij het niet niet en slaat dan af. Maar als ik dan start loopt hij voor de rest normaal (behalve dat uitlaat nog steeds naar onverbrande gassen ruikt 8)7 ). Dit weekend verder naar kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
KappeNou schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:57:
Hier in de buurt staat een zwarte E46 325ti compact met alpina velgen en nog wat andere alipina dingetjes, verder ook lekker laag. Dan is het wel een leuke auto. Helaas is het naar mijn mening echt een auto die in het zwart moet, laag op de grond en leuke velgen.
Hij is een E36 316i gewend he (13,6 sec naar 100) dus alles lijkt gevaarlijk hard haha, maar die 320td is niet traag dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja dan gaat het al snel vlotter. Traag is een 320d idd niet. Maar "hard" begin ik pas te zeggen vanaf een M ;) Al moet ik zeggen dat ik een E93 M3 cabrio ook niet bijzonder hard vond aanvoelen :$ Behalve het schakelen dan. Het heeft denk ik ook te maken met een atmosferisch blok, ik vond de C63amg ook niet echt heel snel aanvoelen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:07:
Het feit dat je het interieur van die auto al een paar keer vrij grondig uit elkaar hebt laten trekken zal ook niet echt meegeholpen hebben. Maar ben verder met je eens dat de E85 van alle moderne BMW's wel het kazigst in elkaar is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ga ik een nieuwe sleutel bestellen vandaag, kan ik niet pinnen daar wegens onderhoud. Morgen maar weer even terug. Meevaller was dat één sleutel maar 45 euro kost (allicht ex BTW), had veel erger verwacht.

Stom eigenlijk, was nog nooit bij de dealer binnengelopen, ondanks dat het 60 meter van mijn huis is.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:55:
Ga ik een nieuwe sleutel bestellen vandaag, kan ik niet pinnen daar wegens onderhoud. Morgen maar weer even terug. Meevaller was dat één sleutel maar 45 euro kost (allicht ex BTW), had veel erger verwacht.

Stom eigenlijk, was nog nooit bij de dealer binnengelopen, ondanks dat het 60 meter van mijn huis is.
Ik zei toch rond de 60 euro. Dan is het waarschijnlijk toch dezelfde sleutel. Raar, want volgens mij heeft de E36 van m'n broertje geen startonderbreking of een chip in de sleutel, maar ja who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ik wil trouwens mij Vadar stoelen en deurpanelen laten bekleden met gewone zwarte stof. Iemand suggesties en wat ik kan verwachten qua prijskaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ga je heel nieuw interieur kopen dan? Want dat gaat m'n broertje wel doen in z'n E36 want dat ziet er echt niet meer uit. Snap niet hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar vooral de deurpanelen daar ligt echt dat hele stof eraf. Voor rond de 300 euro kan je mooi interieur vinden op MP hoor, dus voorstoelen, achterbank en deurpanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:11

Stoffel

Engineering the impossible

YoshiBignose schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:14:
Ga je heel nieuw interieur kopen dan? Want dat gaat m'n broertje wel doen in z'n E36 want dat ziet er echt niet meer uit. Snap niet hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar vooral de deurpanelen daar ligt echt dat hele stof eraf. Voor rond de 300 euro kan je mooi interieur vinden op MP hoor, dus voorstoelen, achterbank en deurpanelen.
Het stoffen interieur dat in de E36 zit is ook niet heel stevig. Veruit de meeste E36s die je nu nog kunt kopen hebben beschadigingen aan het interieur, vooral aan de zijkant van de voorstoelen en de zitting van de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Daniel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Het feit dat je het interieur van die auto al een paar keer vrij grondig uit elkaar hebt laten trekken zal ook niet echt meegeholpen hebben. Maar ben verder met je eens dat de E85 van alle moderne BMW's wel het kazigst in elkaar is gezet.
De final assembly van de E85 wordt in de USA gedaan......blijkt wel weer. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Stoffel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:43:
[...]

Het stoffen interieur dat in de E36 zit is ook niet heel stevig. Veruit de meeste E36s die je nu nog kunt kopen hebben beschadigingen aan het interieur, vooral aan de zijkant van de voorstoelen en de zitting van de achterbank.
Ja 3-serie kwaaltje. Bij de E30 was het nog erger, probeer daar maar eens één te vinden met mooi interieur van de bestuurdersstoel.

Echter, zoals dat ding van m'n broertje heb ik nog niet eerder gezien. Alsof er elke dag 4 honden in gezeten hebben ofzo. Echt al het interieur is beschadigd (alleen achter valt het mee), hemel hangt los, deurpaneel bekleding eraf getrokken. :'( 8)

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 18-03-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Don3k schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:13:
Ik begin een verband te zien in mijn storing 8)7 Na 10min rijden wilt hij stationair bijna afslaan. Hij probeert zichzelf te regelen maar in sommige situaties red hij het niet niet en slaat dan af. Maar als ik dan start loopt hij voor de rest normaal (behalve dat uitlaat nog steeds naar onverbrande gassen ruikt 8)7 ). Dit weekend verder naar kijken 8)
Ik ga dank richting je Lambda-sonde denken. Die gaat pas na een aantal minuten mee doen in het regelen van de motor omdat hij eerst moet opwarmen (wat met de temperaturen van de afgelopen tijd natuurlijk even tijd kost...). De lambda heeft een belangrijke rol in de regeling van de bezine/lucht verhouding, wat ook gelijk de geur van de uitlaatgassen verklaard.
KappeNou schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:57:
Ach, toen ik mijn 316i had, vond ik die ook al erg snel, aangezien ik een Ford Transit 2.5 TDI uit eind jaren 90 gewend was, dus alles is relatief ;) (die bus topt op 135 km/u max)
Laat ik het anders formuleren, iedere auto die makkelijk tot boven de 200km/u komt beschouw ik als snel, helemaal als het daarbij voor het comfort ook nog eens niet uitmaakt of je 120 of 170 rijdt.
YoshiBignose schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:27:
[...]

Hij is een E36 316i gewend he (13,6 sec naar 100) dus alles lijkt gevaarlijk hard haha, maar die 320td is niet traag dat zeker niet.
Pas op hè, de Compact doet het in 12,3 seconden :p
Don3k schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:07:
Ik wil trouwens mij Vadar stoelen en deurpanelen laten bekleden met gewone zwarte stof. Iemand suggesties en wat ik kan verwachten qua prijskaartje :D
Vadar stoelen en dan met stof... Ik snap dat opnieuw met leer een stuk duurder is, maar ik zou er toch geen stof overheen laten trekken...

Wat betreft zwakke bekleding, de Compact heeft daar helaas ook erg last van... Bij alle zittingen zijn wel naden gescheurd... Daarnaast is sinds afgelopen jaar de stof van m'n hemeltje echt los aan het laten... Ik vrees dat ik daarvoor deze zomer nog echt wel op stap mag, want het duurt niet lang meer of het hangt ook boven m'n hoofd los...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
12,3 sec? Is de compact zoveel lichter dan de sedan dan? Motor is hetzelfde toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Whaha, dan heb je mijn bodem nog niet gezien onder de matten. Alsof er een monster met enorme klauwen daar een uitweg zocht. Lange strepen helemaal door het materiaal heen. De rest ziet er ook zo uit. Weet je waar ik net aan dacht. Misschien ooit eens onderzocht door de politie op spul? Want wie trekt nou ook de hemel los of snijd de grond open 8)7
deepbass909 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:36:
[...]

Ik ga dank richting je Lambda-sonde denken. Die gaat pas na een aantal minuten mee doen in het regelen van de motor omdat hij eerst moet opwarmen (wat met de temperaturen van de afgelopen tijd natuurlijk even tijd kost...). De lambda heeft een belangrijke rol in de regeling van de bezine/lucht verhouding, wat ook gelijk de geur van de uitlaatgassen verklaard.

Vadar stoelen en dan met stof... Ik snap dat opnieuw met leer een stuk duurder is, maar ik zou er toch geen stof overheen laten trekken...
Van die lambda is duidelijk :) Eens kijken hoe ik die kan controleren. Gaat eigenlijk niet zozeer dat leer duurder is. Ik vind stof toch wel lekkerder zitten. Of alcantara anders :D

[ Voor 53% gewijzigd door Don3k op 18-03-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

sjirafje

No inspirational quotes here

Gisteren:
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/BMW/th_Foto320.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/BMW/th_Foto322.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/BMW/th_Foto325.jpg

Geen idee of de stand echt is overigens. Als ik naar de onderhoudspapieren kijk is het goed mogelijk dat de stand echt is, maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Don3k schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:43:
Whaha, dan heb je mijn bodem nog niet gezien onder de matten. Alsof er een monster met enorme klauwen daar een uitweg zocht. Lange strepen helemaal door het materiaal heen. De rest ziet er ook zo uit. Weet je waar ik net aan dacht. Misschien ooit eens onderzocht door de politie op spul? Want wie trekt nou ook de hemel los of snijd de grond open 8)7
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wie weet hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
morgen mijn coupe weer terug hoop ik, stond vorige week vrijdag lekker langs De A27 met een bimmer die niet meer voorruit kwam..

gasklep sensor stuk, ANWB heeft me netjes thuis gebracht (inclusief auto). vol enthousiasme naar de dealer (not) voor een nieuwe sensor

"sorry meneer, die kan niet los vervangen moet het hele gasklephuis vervangen worden á 496 euro +-..."
:| :| :|

doe die maar een dan.. |:(

velgen weer verder uitgesteld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Reloader schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:03:
morgen mijn coupe weer terug hoop ik, stond vorige week vrijdag lekker langs De A27 met een bimmer die niet meer voorruit kwam..

gasklep sensor stuk, ANWB heeft me netjes thuis gebracht (inclusief auto). vol enthousiasme naar de dealer (not) voor een nieuwe sensor

"sorry meneer, die kan niet los vervangen moet het hele gasklephuis vervangen worden á 496 euro +-..."

Had je niet even een andere garage kunnen bellen om een second opinion? Het lijkt mij sterk dat je voor een sensor een heel huis moet vervangen :P [toegegeven, als die helemaal is ingebouwd dan moet het wel maargoed..]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik hoop dat mijn dealer mij niet voorliegt... , en ik heb natuurlijk wel mijn monteur even gebeld en die bevestigde het verhaal :(

het is bij de gasklep helaas zo dat de sensor niet te vervangen is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Helaas :( Lekker zuur weer dat het zo enorm veel geld moet kosten voor een sensortje :(

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Heb een BBSje in mn slaapkamer staan om me af en toe op af te trekken. In April maar eens bandjes omheen doen en dan op de 540i doen. Iemand tips voor banden?
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/bling.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

sjirafje

No inspirational quotes here

Spiller schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:29:
Heb een BBSje in mn slaapkamer staan om me af en toe op af te trekken. In April maar eens bandjes omheen doen en dan op de 540i doen. Iemand tips voor banden?
[afbeelding]
De kat schijnt het geen probleem te vinden. :)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Spiller schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:29:
[afbeelding]
Ligt eraan, wil je een band die goed plakt en stil is, of juist stil en slijtvast, of een band die slijtvast is en veel grip heeft? En de maat van de velgen lijkt me ook niet onbelangrijk ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Ligt eraan, wil je een band die goed plakt en stil is, of juist stil en slijtvast, of een band die slijtvast is en veel grip heeft? En de maat van de velgen lijkt me ook niet onbelangrijk ;)
Jij denkt dat dat setje nu al niet kleeft :P

Falken Ohtsu, ZE 512 meesterlijke band, Potenza comfort en grip... en cheap. Japans he!

Er zijn meer van die ZE 512 varianten van ze... al veel Evo rijders naar mijn banden zien leuren... en die kijken niet op prijs... geen Scooby volk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
tdw schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Ik wil max 600 euro kwijt zijn voor 4 banden, 2x 255/40/17 en 2x 235/45/17. Wel allemaal ZR banden.
Moet toch wel 20000km mee kunnen zonder problemen. Veel grip op droog vind ik wel belangrijk, op nat maakt niet zoveel uit. Minder grip = leuker...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zou even op autobandenmarkt.nl oid kijken. Dan moet je voor 600€ wel ergens komen. Bridgestone potenza's, Dunlop sportmaxx, goodyear eagle f1 assymetric etc

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Quick question. Als ik lamba voor losmaak. Dan zou hij toch gewoon op basemap moeten rijden? Als motor warm zou worden zou hij als goed is geen gekke symptonen meer moeten geven dan (als lambda is afgekoppeld). Just my little theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In principe wel ja. Zonder lambda sensor loopt die in "nootloop" standaard afstellingen waarbij hij goed zou moeten lopen als de rest van je motor nog goed is ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:01:
In principe wel ja. Zonder lambda sensor loopt die in "nootloop" standaard afstellingen waarbij hij goed zou moeten lopen als de rest van je motor nog goed is ;)
Thanks. Alleen waar vind ik die connector. Denk ergens links onder? Bij de spruitstuk neem ik aan.

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/lambda.jpg

Hopelijk zo los te trekken in deze regen :/

[ Voor 5% gewijzigd door Don3k op 19-03-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:15:
[...]

Jij denkt dat dat setje nu al niet kleeft :P

Falken Ohtsu, ZE 512 meesterlijke band, Potenza comfort en grip... en cheap. Japans he!
Potenza RE050A's zou ik iig afraden, ik heb die er nu onder liggen maar de grip onder natte condities is echt dramatisch.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
xerix schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:29:
[...]

Potenza RE050A's zou ik iig afraden, ik heb die er nu onder liggen maar de grip onder natte condities is echt dramatisch.
Daar heb ik ook last van. Ik gaf mijn pk/koppel de schuld, maar het is dus een Potenza probleem? Zijn er vergelijkbare banden die niet bij het eerste beetje vocht op de weg mijn traction controle doen flippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Continental Sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Misschien hebben jullie russische RE050A's? Ik heb er veel grip mee met natte condities. Alleen met natte koude omstandigheden van de afgelopen tijd valt het tegen (rond de 0 graden) Maar zodra het een paar graden boven nul is geven ze echt veel grip..
Ik heb er volgende week goodyear eagle F1 assemtric's onder. Deze kwamen bij 5 autobladen uit 5 verschillende landen het beste uit de test met nat en droog weer. Ik ben benieuwd.
alleen de Sport contact 3's. Alles daaronder is echt drama. Cuppen ook als een gek
Maar de 3's zijn imo te duur voor wat je krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2010 11:49 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb zojuist gebeld, moet 2 nieuwe achterbandjes hebben.
De winterbandjes is niet meer wat met dit weer, gisteren gewoon gierende banden op een rondtonde omdat ze nu zo zacht zijn...

De 2 achterbanden hebben namelijk deukje opgelopen. Dunnlop kwam op 200 euro per band. (19")
Net even mn dealer opgebeld, wellicht kan die er onder gaan zitten :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:47:
Misschien hebben jullie russische RE050A's? Ik heb er veel grip mee met natte condities. Alleen met natte koude omstandigheden van de afgelopen tijd valt het tegen (rond de 0 graden) Maar zodra het een paar graden boven nul is geven ze echt veel grip..
Ik heb er volgende week goodyear eagle F1 assemtric's onder. Deze kwamen bij 5 autobladen uit 5 verschillende landen het beste uit de test met nat en droog weer. Ik ben benieuwd.
Russische? Mag ik niet hopen, slechte beurt voor de BMW Dealer dan. Ze zaten nieuw om de style 313 performance velgen die de dealer eronder geschroeft heeft...

Ik ben op een nat wegdek, ongeacht de temperatuur buiten, altijd aan het klooien, een beetje fanatiek gas geven kan simpelweg niet... Maar misschien is het wel puur een vermogen issue, grip houdt natuurlijk een keer op. Zelfs op een droog wegdek kan ik niet vol gas wegrijden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:47:
Nou het is geen russische namaak :P Onder droge condities hebben de banden ook prima grip maar als het ietwat nat is heb ik er geen vertrouwen meer in de band, het is al meerdere keren voorgekomen dat m'n achterkant is uitgebroken bij +100km/u... en dat alleen bij een vochtig wegdek, niet eens regen. Ook op non-zoab wegen, wanneer het redelijk aan het regen is voel ik mijn auto rond de 80 km/u al last hebben van aquaplaning.
Het gaat hier niet om een bmw overigens, maar dat mag weinig invloed hebben op de prestaties van de band dunkt mij :P

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xerix schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:29:
[...]

Ik reed met de RE007, 6000KM op mijn voorbanden en ze waren glad (niet BMW) met een camber wat heel hoog was. Camber achter van een BMW is ook hoog en de band er eigenlijk te zacht voor.

Droog weer perfect hoe warmer hoe meer kleven, regen te doen maar geen feest nee. Ik kon zelfs met ondertoeren de auto een bocht in smijten, ok camber voor hielp een stuk mee.

Die Falkens heb ik nu op 15", die Potenza's op 13", de 15" heeft een net zo goede wegliggeng als de 13" potenza en in de regen een must om mee te rijden. Slijtbaarheid... minimaal.

Die Potenza's zijn eigenlijk leuker voor op het circuit... oude mini's rijden er veel mee op 13" 175 breed, alleen zo slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vreemd, heb ik totaal geen problemen wanneer de temperatuur boven de 6graden is. In het geval van Zneek met 300pk op de achterwielen snap ik wel dat het niet op de weg komt.

Maar ik ben benieuwd wat de nieuwe Eagle F1's in de regen gaan doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2010 12:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:35:
[...]

Daar heb ik ook last van. Ik gaf mijn pk/koppel de schuld, maar het is dus een Potenza probleem? Zijn er vergelijkbare banden die niet bij het eerste beetje vocht op de weg mijn traction controle doen flippen?
Aannemende dat je niet onbehouwen op het gas gaat (terwijl de auto niet rechtuit gaat) zou je mijn inziens geen grote tractieproblemen moeten hebben in een 3-serie. Pirelli P-Zero Nero presteert prima in natte en koude omstandigheden. Ik merk wel dat ik beduidend minder grip heb nu ik de banden voor maximale belasting heb opgepompt (ivm zware belading en hoge snelheden in Dld een paar weken geleden). Dealers hebben nog wel eens de neiging om je banden knoeterhard op te pompen.

De Pirelli's gaan ook erg lang mee. Achter haal ik makkelijk 35.000km en voor ben ik volgens mij pas aan het tweede setje toe met inmiddels 135.000km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vreemd aangezien de pzero nero's juist bekend staan als slecht tijdens natte omstandigheden. Moet je maar is op googlen.
Laatst nog in de 2010 leon cupra R gereden met pzero's. Die dag was het droog en nat. Ik moet eerlijk zeggen dat ze vergeleken de competitie idd niet echt fijn zijn met een nat en vochtig wegdek. Met droog weer zijn ze wel weer fijn.

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2010 13:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja, nat moet je sowieso je rijstijl aanpassen vind ik, ook als het glad is. En ik vond de Pirelli P Zero Nero echt wel meevallen hoor, zijn veel sportbanden slechter met nat weer. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:11:
Vreemd aangezien de pzero nero's juist bekend staan als slecht tijdens natte omstandigheden. Moet je maar is op googlen.
Laatst nog in de 2010 leon cupra R gereden met pzero's. Die dag was het droog en nat. Ik moet eerlijk zeggen dat ze vergeleken de competitie idd niet echt fijn zijn met een nat en vochtig wegdek. Met droog weer zijn ze wel weer fijn.
Pirelli's zijn echt geen serieuze banden om mee te sporten, en al heel niet in de regen.

Uitbreken bij een pirelli kun je op wachten op de meest gevaarlijke momenten, zelfde met Michelin.

Ik heb die dingen onder een bestelbus zitten aangezien er in de bestelbus norm geen ander merk te verkrijgen wat op dat moment... was toch blijer met die gladde Toyo's :)

Ik heb met Pirelli en Michelin onder verschillende zware en bruut vermogen auto's gereden... stap nog liever bij een kamikaze in zonder kooi op zandvoort die weet dat hij niet dood wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Rutger: eh alsof elke Pirelli of Michelin band hetzelfde is. Ze hebben tientallen types en ze verschillen allemaal. Onder jouw "bestelbus" zullen ook geen performance zomerbanden zitten.
Verder herken ik niets in je verhaal. Elke band heeft andere eigenschappen.
Femme schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Aannemende dat je niet onbehouwen op het gas gaat (terwijl de auto niet rechtuit gaat) zou je mijn inziens geen grote tractieproblemen moeten hebben in een 3-serie. Pirelli P-Zero Nero presteert prima in natte en koude omstandigheden. Ik merk wel dat ik beduiend minder grip heb nu ik de banden voor maximale belasting heb opgepompt (ivm zware belading en hoge snelheden in Dld een paar weken geleden). Dealers hebben nog wel eens de neiging om je banden knoeterhard op te pompen.

De Pirelli's gaan ook erg lang mee. Achter haal ik makkelijk 35.000km en voor ben ik volgens mij pas aan het tweede setje toe met inmiddels 135.000km gereden.
Femme, welke bandenspanning houd jij eigenlijk aan voor de Z4? Is denk ik dezelfde maat als ik heb (235/35/19 voor 265/30/19 achter, geloof ik).

[ Voor 12% gewijzigd door Tom op 19-03-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
idd ik denk niet dat jij pzero nero's onder je bestel bus hebt ;) Verder zijn pzero's gewoon fijne banden. Behalve naar mijn mening in het nat (vergeleken andere high performance straat banden dan)

In dit geval kan je absoluut niet zeggen dat een merk slecht is.

Voorbeeld: de Continental sport contact 2 is echt geen goede band en gaat snel cuppen, daarentegen is de sportcontact 3 wel een goede band. Dit 1 cijfertje verschil in de zelfde sportlijn van continental..

[ Voor 58% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2010 15:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Die continental sport zijn allemaal goed hoor, alleen cuppen is idd wel het nadeel, maar zijn zeker geen slechte banden. Ik heb ze nu en voelt beter dan de michelin premacy's die ik hiervoor had ( en waarmee ik gecrasht ben :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is jou mening. Alles onder SC3's is naar mijn mening niet echt goed. Tenminste niet wat ik van een band verwacht.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:11:
Ik heb pas problemen met de P-Zero's Nero als het echt zeiknat wordt met staand water. Gaat anders prima met een beetje nattigheid of kou.
Joopieboy schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:
Sja, nat moet je sowieso je rijstijl aanpassen vind ik, ook als het glad is. En ik vond de Pirelli P Zero Nero echt wel meevallen hoor, zijn veel sportbanden slechter met nat weer. :P
Inderdaad. Over Michelin Pilot Sport Cup (en andere semi's) hoor je ook verhalen alsof het levensgevaarlijk zou zijn om ermee in de regen te rijden. Dat blijkt heel erg mee te vallen zolang je het uitgangspunt aanhoudt dat het paspedaal meer standen kent dan min/max.
Tom schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:42:

Femme, welke bandenspanning houd jij eigenlijk aan voor de Z4? Is denk ik dezelfde maat als ik heb (235/35/19 voor 265/30/19 achter, geloof ik).
Met de normale PS2's reed ik met de geadviseerde bandenspanning (ik geloof 2,2 voor en 2,4 achter) of iets daaronder. Bij de PSC's rij ik met een 0,3-0,4 bar lagere bandenspanning omdat die dingen anders onverdraagzaam hard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb ook de Potenza RE050A's achterop zitten. Wanneer het droog is, heb je bergen grip en fun!

Maar sinds m'n high speed "drift" op een afslag (gewoon nat wegdek), waar ik bijna m'n E46 ben kwijtgeraakt, ben ik wel even achter m'n oren gaan krabben. M'n volgende set wordt de Michelin PS2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Trent900 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:05:
Ik heb ook de Potenza RE050A's achterop zitten. Wanneer het droog is, heb je bergen grip en fun!

Maar sinds m'n high speed "drift" op een afslag (gewoon nat wegdek), waar ik bijna m'n E46 ben kwijtgeraakt, ben ik wel even achter m'n oren gaan krabben. M'n volgende set wordt de Michelin PS2!
Ik reed dus de snelweg af met m'n E46 en ook michelins premacy en was een beetje koud, maar het wegdek leek niet glad, maar opeens voelde ik de achterkant wegglijden en lag ik in het gras. Gelukkig paal ontweken. Misschien ging ik ook wel iets te hard, maar het kwam zo plotseling dat ik echt niks meer kon doen. Had altijd het gevoel mega veel grip te hebben en nooit ergens ook maar een klein beetje weggegleden en toen uit het niets dit. Maar ja de schade was uiteindelijk redelijk beperkt dus mag nog van geluk spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:56:
idd ik denk niet dat jij pzero nero's onder je bestel bus hebt ;) Verder zijn pzero's gewoon fijne banden. Behalve naar mijn mening in het nat (vergeleken andere high performance straat banden dan)

In dit geval kan je absoluut niet zeggen dat een merk slecht is.

Voorbeeld: de Continental sport contact 2 is echt geen goede band en gaat snel cuppen, daarentegen is de sportcontact 3 wel een goede band. Dit 1 cijfertje verschil in de zelfde sportlijn van continental..
Zeg ik dan onder die bus ? Nee... ik zeg dat die pirelli's onder iedere auto gewoon bagger op de weg liggen, luxe auto, strak afgeveerde auto met andere rubber/nylon bussen, etc.

De vergelijking die ik maak ik dat een ander type band op die bus zelfs beter ligt dan die Pirelli, en dan rijd ik normaal en vindt het al k*t... zegt genoeg toch ? En de andere band presteert bij sportief rijden veel beter en in de regen ook bij normaal gedrag. Zegt helemaal genoeg als je dit bij iedere auto en Pirelli ervaart.

En tja... je zegt eigenlijk dat je een perfecte band hebt voor de perfecte weersomstandigheden. Tuurlijk heb je een band die beter is voor mooi weer, regen, sneeuw, etc. Ik ben alleen sterk van mening dat als je aan een band gaat twijfelen bij veel regen, echt minder gas moet geven en je hoopt op beter weer je band gewoon ruk is... ( of je profiel te weinig :+ )

Ga eens sporten op een winterband... perfecte grip, slijt alleen als de pest... Dan heb je een kleefband die nog kan graven in de sneeuw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:38:
[...]
Ga eens sporten op een winterband... perfecte grip, slijt alleen als de pest... Dan heb je een kleefband die nog kan graven in de sneeuw ook.
Die begrijp ik niet :? Winterbanden hebben slechte grip met te hoge temperaturen..

Jij bent de enige die ik zo gehoord heb over pzero's :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 20-03-2010 01:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
KappeNou schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:32:
[...]

Die begrijp ik niet :? Winterbanden hebben slechte grip met te hoge temperaturen..

Jij bent de enige die ik zo gehoord heb over pzero's :Y)
Ik denk dat hij wil zeggen dat je met winterbanden ook gewoon goede grip hebt tijdens normale weersomstandigheden, maar je tijdens sneeuw ook perfect kan rijden. Ik dacht tijdens warme dagen (rond de 15 graden valt het nog wel mee, maar echte zomerse dagen van 30+) dat winterbanden soms wel 30% langere remweg en slechtere wegligging heeft dan zomerbanden en ze inderdaad veel sneller slijten. Maar beter winterbanden in de zomer, dan zomerbanden in de winter.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 20-03-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een beetje een stomme vraag maar ik stel hem toch maar eens.

Ik zit al een hele lange tijd te overwegen om een E46 te kopen (het zou gelijk m'n eerste auto zijn)
De kosten voor wegenbelasting, verzekering, benzine en afschrijving zijn allemaal wel redelijk goed te bepalen, maar wat is nou ongeveer een realistisch bedrag om per maand rekening mee te houden aan onderhoud? Het gaat in dit geval om een E46 328Ci met 150K KM Een grote beurt heeft ie net gehad waarbij de remschijven, banden, filters en vloeistoffen zijn vervangen. Ik zal er iets van 800KM p.m. rijden.
Zelf zat ik te denken om met iets van €1000 p.j. ~ €80 p.m. rekening te houden. Maar is dit realistisch? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Nogmaals, ik begrijp dat het heel moeilijk is om dit soort dingen te voorspellen, maar ik heb nu alleen Autoweek.nl als referentie die €66 adviseren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hangt echt veel van de staat van de auto af en hoe hij onderhouden is. Er is altijd een kans dat iets "groots" kapot gaat en dan kan het veel kosten, maar mijn ervaring met de E46 (heb hem nu bijna een jaar) is dat het vaak de kleine dingetjes zijn die kapot gaan en met "maar" 800 km per maand (ik bijna 30.000 km in jaar) zal dat niet zo snel gaan denk ik en is 1000 per jaar een mooi bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 20-03-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Je kunt geluk hebben en met minder dan 1000 euro per jaar een auto onderhouden. Je kunt ook pech hebben en na een half jaar met een gare bak zitten waar flink aan geinvesteerd moet worden. Zolang je een buffer hebt is dat niet zo erg, maar als je een E46 rijdt omdat dat precies met je berekening uit kan, zou ik het toch niet doen.
Als je een beetje zelf kunt knutselen is 1000 euro per jaar denk ik best een mooie aanname. Ik red het niet met de M3, maarja dat is geen 328Ci.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
fsfikke schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:55:

Ik zit al een hele lange tijd te overwegen om een E46 te kopen (het zou gelijk m'n eerste auto zijn)
De kosten voor wegenbelasting, verzekering, benzine en afschrijving zijn allemaal wel redelijk goed te bepalen, maar wat is nou ongeveer een realistisch bedrag om per maand rekening mee te houden aan onderhoud? Het gaat in dit geval om een E46 328Ci met 150K KM Een grote beurt heeft ie net gehad waarbij de remschijven, banden, filters en vloeistoffen zijn vervangen. Ik zal er iets van 800KM p.m. rijden.
Zelf zat ik te denken om met iets van €1000 p.j. ~ €80 p.m. rekening te houden. Maar is dit realistisch? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Nogmaals, ik begrijp dat het heel moeilijk is om dit soort dingen te voorspellen, maar ik heb nu alleen Autoweek.nl als referentie die €66 adviseren.
Als eerste auto een 328i?? Heb je een bedrag begroot voor snelheidsboetes? ') Goede keuze hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Gelijk in het diepe springen, gelijk heb je :7
De beste tip die ik heb is: Ga met die auto gewoon naar een goedkope garage en blijf bij de bmw dealer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kaasplank schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:08:
Gelijk in het diepe springen, gelijk heb je :7
De beste tip die ik heb is: Ga met die auto gewoon naar een goedkope garage en blijf bij de bmw dealer weg.
Ik was er donderdag voor die nieuwe sleutel, voor me in de rij stond een vent ruzie te maken over zijn veel te hoge rekening. Lekker opbeurend voor een eerste bezoek aan de BMW dealer :P

Ik ga mezelf eens een origineel handboek cadeau doen, maar die krengen zijn moeilijker te krijgen dan ik dacht. Wel een Amerikaanse gevonden op Ebay, met origineel leren mapje en alles erbij. 85$, is dat een beetje een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Nee, aangezien een amerikaanse auto meestal wat (of veel) afwijkt van de europese variant :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
4x2 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:35:
Nee, aangezien een amerikaanse auto meestal wat (of veel) afwijkt van de europese variant :P
Hmm.

http://cgi.ebay.com/ebaym...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Die heb ik ook al als PDF, info is wel voor 95% hetzelfde.

-edit-

Toch maar voor een Europese aan 't kijken. Ebay duitsland wordt lastig, ik word helemaal kriegel van die taal :P

[ Voor 14% gewijzigd door EvaluationCopy op 20-03-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Donderdag gereden met de nieuwe 530d (F10), bijzonder fijne auto. Ik was ook erg onder de indruk van de instrumenten en navigatie, duidelijk weer een generatie verder. d:)b

De combinatie van 540Nm en een 8-traps-automaat is trouwens ook zalig, je rijdt wel veelte makkelijk veelte hard. O-)

Paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4445630675_f5feb12c49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4446405110_26cd0f60c7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2703/4446406236_5fca98d80b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik rijd 323 coupe aut, ook e46.
Rond de 1.000 km p/m. En ik ben wel iets meer kwijt qua onderhoud. Ik heb hem nu anderhalf jaar, en het heeft al met al een kleine 3000 euro gekost.
- Remschijven
- Banden
- Brandstofpomp
- Grote beurt, olie verversen etc + APK
- Overige kleine dingen

Ik ben student en heb het dus niet erg breed, ook mijn eerste auto. Ik heb er wel eens krap om gezeten, maar zou het gelijk weer doen. De rij ervaring is zo geweldig spectaculair, je hebt echt een auto, een bom van een auto. Geen panda, maar gewoon een luxe, snelle, mooie, BMW.

Succes met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

MartijnGizmo schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:38:
Donderdag gereden met de nieuwe 530d (F10), bijzonder fijne auto. Ik was ook erg onder de indruk van de instrumenten en navigatie, duidelijk weer een generatie verder. d:)b

De combinatie van 540Nm en een 8-traps-automaat is trouwens ook zalig, je rijdt wel veelte makkelijk veelte hard. O-)

Paar foto's:

Errug mooi ding toch! Een hele verbetering t.o.v. de E60. Iets minder Avantgarde en zeker het interieur is weer net even wat gezelliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:38:

Paar foto's:

Je bent gespot!

http://www.autojunk.nl/fo...10-op-nl-kenteken/36722/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dat zijn zo te lezen de mannen van autogespot.nl, die hadden 's middags dezelfde auto mee als wij 's ochtends. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:38:
12,3 sec? Is de compact zoveel lichter dan de sedan dan? Motor is hetzelfde toch...
Volgens autoweek scheelt het wel 15kg... Maar ik denk dat de bak en diff een iets andere verhouding hebben. De sedan zou ook een iets hogere top hebben bijv., wat een langere bak suggereert.
Reloader schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:03:

Ik zat even voor je te kijken in TIS, en inderdaad kan je alleen een compleet gasklephuis krijgen, en geen losse sensor... Het spul lijkt helemaal verlijmt te zijn.

Overigens staat hij bij bmwfans.info voor €319, dus het lijkt me dat het gasklephuis ook wel goedkoper te krijgen moet zijn.
Don3k schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:06:
[...]

Thanks. Alleen waar vind ik die connector. Denk ergens links onder? Bij de spruitstuk neem ik aan.

[afbeelding]

Hopelijk zo los te trekken in deze regen :/
De Lambda zit in de uitlaat, aan het begin van de katalysatorbuis, waar de 2 pijpen bij elkaar komen. Zonder lambda-sonde gaat hij in noodloop, wat in jouw situatie waarschijnlijk geen verschil maakt in hoe hij nu rijdt.
Wat is je verbruik ongeveer? Een defecte lambda betekent namelijk altijd een verhoogd verbruik. Je coupé zou rond de 1:11 / 1:12 makkelijk moeten kunnen rijden, als je 1:10 of lager zit, reken dan maar dat de lambda vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Spiller op 20-03-2010 19:02 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33671644,noline]
Cuppen op de achterwielen als het goed is, voor niet.

Fijne band hoor die conti's, ook in de regen gewoon onbehoorlijk het gas erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kecin schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Ik rijd 323 coupe aut, ook e46.
Rond de 1.000 km p/m. En ik ben wel iets meer kwijt qua onderhoud. Ik heb hem nu anderhalf jaar, en het heeft al met al een kleine 3000 euro gekost.
- Remschijven
- Banden
- Brandstofpomp
- Grote beurt, olie verversen etc + APK
- Overige kleine dingen

Ik ben student en heb het dus niet erg breed, ook mijn eerste auto. Ik heb er wel eens krap om gezeten, maar zou het gelijk weer doen. De rij ervaring is zo geweldig spectaculair, je hebt echt een auto, een bom van een auto. Geen panda, maar gewoon een luxe, snelle, mooie, BMW.

Succes met de aankoop!
Dank je voor je advies (de anderen ook natuurlijk!) :)
Ik ben ook student maar ik wil als eerste auto gewoon een hele mooie auto hebben, duur is het sowieso, dan kan je het beter meteen goed doen.

De 328Ci is helaas voor m'n neus voorbij gegaan :/ Dat is al de tweede nu.
Het blijft moeilijk om een mooie te vinden die van een betrouwbare eigenaar komt. Ik probeer het meestal via liefhebber fora, zo kan je ook een beetje een beeld krijgen van de eigenaar adhv z'n posts.

Ik blijf op zoek, maar waarschijnlijk zal het nog even duren. Het is nog even afwachten of m'n vader z'n 5 na de zomer nog nodig heeft. Waarschijnlijk niet, dan verkoopt hij die en deelt hij mee in de koop van een mooie 3, dan is er ook ruimte om naar < 5 jaar en <50k KM te kijken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind 1000 euro per jaar erg optimistisch. Voor dat bedrag kun je net banden, een apk en een inspectie betalen en dan mag er bijna niets stuk gaan. 2000 euro per jaar vind ik realistischer. Het hangt er ook sterk vanaf of je alleen het hoogst noodzakelijk onderhoud wilt doen om de auto apk-waardig en rijdbaar te houden of dat het ding in een redelijk staat moet blijven.

BMW rijden is ook erg leuk waardoor je snel meer zult gaan rijden dan 800km per maand.

Ik was laatst aan de E39 weer 1700 euro kwijt voor een apk, olieservice, verversen remvloeistof en ruitenwisservloeistof en vervangen vloeistofreservoir en aanzuigleiding stuurbekrachting, radiateur + koelvloeistofslangen vervangen, keerringen cardanas, delen van motorbeschermplaat (waren verdwenen) en ruitenwissersproeierpomp. Ik moet wel zeggen dat ik vorig jaar bijna geen onderhoud heb gehad behalve achterbanden vervangen en apk.

Ik ben er wel eens mee bij een onafhankelijke garage geweest maar daar werd ik niet direct blij van en ik zat toen ook een rekening van rond de 1500 euro. Is leuk voor de standaard dingetjes maar als het specifiek BMW wordt biedt de dealer meer zekerheid. Bij de dealer weet ik zeker dat het altijd correct wordt afgehandeld. Voor cosmetische zaken heb ik wel een specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zo, even de auto gepoetst, dus hierbij de foto's die ik een paar week geleden beloofde (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zTmmwJkU9xxXwAwrNQzbIs8K/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kaoj1UgZjgRLHW2vekLqORWk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5fc9M77AvrOrf5Ps8meZqU1h/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JfIvtG03FQZ0VWJjt7r7YrHv/thumb.jpg

_/-\o_ *O*

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heeeeeeeeeeey zelfde velgen als mijne wat een mooie bak _/-\o_ lijkt sprekend.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ronybp.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 21-03-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Format-C schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:26:
Zo, even de auto gepoetst, dus hierbij de foto's die ik een paar week geleden beloofde (clickable):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

_/-\o_ *O*
Damn, ziet er lekker uit. Morgen die van mij ook maar eens even verwennen :)!
Feithsweg in Tolbert?

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 21-03-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Jongens, worden verlagingsets niet meer verkocht?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Die van mij gaat as. maandag een whooping 1,5 centimeter (verder) omlaag :+

Daarnaast een beurtje (80.000km) en nieuwe software (again) voor het stationairtoerental. Verder nog wat kleine problemen oplossen. Dan komen zaterdag de zomerbandjes er weer op, op vers gecoate matzwarte wielen inclusief een goede uitlijning, maximaal camber vooraan. Vervolgens de keuze maken om de voorbumper en motorkap te laten spuiten of de auto compleet je carwrappen in mat-antraciet.

Ik ben zelf wel voor het carwrappen vanwege de steenslag, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat is carwrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Je auto inpakken in folie, net zoiets als je ramen tinten, maar dan dus je plaatwerk. Je denkt toch niet dat iemand z'n auto echt matzwart laat spuiten :P

Maar ik wat schade aan mn voorbumper en enorme hoeveelheden steenslag. Nieuwe voorbumper kost ongespoten maar iets van 300 euro. Heb een offerte liggen spuiten en doen van de BMW stealer, dat komt op 2400 ex. BTW. Auto compleet inpakken, exclusief nieuwe logo's komt op 1200 incl. BTW.

Dus het is opzich wel de moeite om het te overwegen. Levensduur van dat spul is maar 4~5 jaar, maar de auto gaat er toch over 2 jaar uit.

[ Voor 58% gewijzigd door ConZito op 21-03-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ooooooooh. Zag het laatst al inderdaad en vroeg me af waarom je dat laat doen. Maar daardoor zijn de krasjes enzo dus ook weg? Wat kost dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

YoshiBignose schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:04:
Ooooooooh. Zag het laatst al inderdaad en vroeg me af waarom je dat laat doen. Maar daardoor zijn de krasjes enzo dus ook weg? Wat kost dat :P
Niet weg :P Eerder afgedekt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Noujah, ze vullen ze wel op anders heb je rare deukjes, dus je krijgt er ook nog een spotrepair bij ook. Prijzen lopen sterk uiteen hoor, de duurste wilde er 3000 euro netto voor hebben, de goedkoopste 600 euro netto (maar die deed dan ook niets aan de steenslag) en leverde prutswerk.

Die van 1200 euro is ook bekend ramentinter, heb ik wel vertrouwen in. Die duurdere doen vooral reclame meukfolies en zijn daarom wat duurder omdat het niet echt hun core-business is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, maar kan dat spul weer loslaten ofzo? Ik heb geen idee hoe dat dan werkt. Komen gewoon weer nieuwe krassen op lijkt me. Ga je dan weer eroverheen carwrappen? :+

Ah oke 3k hmmm :9

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 21-03-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
YoshiBignose schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:08:
Ja, maar kan dat spul weer loslaten ofzo? Ik heb geen idee hoe dat dan werkt. Komen gewoon weer nieuwe krassen op lijkt me. Ga je dan weer eroverheen carwrappen? :+

Ah oke 3k hmmm :9
Dat is met een soort lijm, het kan er ook weer af, dat kost dan wel weer geld uiteraard. Tijdens het wrappen gaan ook veel onderdelen los, je bumpers, je lampen, je rubbers, je logo's, je ramen, je achterlichten, etc. Dus het is best een intensief werkje.

Het krast bijna niet omdat het natuurlijk gewoon plasticfolie is. Maar het is maar, zoals zij aangeven, een jaar of 3 a 4 mooi. Opzich leuk voor 2 jaar. Het is absoluut niet zo nuttig als spuiten als je het op lange termijn bekijkt.

Verder mag je het wel in de wax zetten, maar niet polijsten, kleien mag dan weer wel. Maar zoals ik al zei, ik ben er nog niet uit. Eerst bekijken hoe de wielen staan nu in matzwart.

Wat je ook kan doen is wel spuiten en dan de bumper en motorkap wrappen met doorzichtig folie. Dat is wel iets dat ik op m'n nieuwe auto ga overwegen gezien de steenslag-galore van afgelopen winter.

[ Voor 9% gewijzigd door ConZito op 21-03-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijn auto heeft steenslag en hagelschade en krassen, wat kan ik daar het beste tegen doen ;(

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 21-03-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Nieuwe auto kopen :+

Njah, het ligt eraan wat je wil natuurlijk. Ga er vanuit dat carwrappen een waardevermindering is van je auto. Dus als jeje eraan stoort en je wil er 1500~2000 netto tegenaan gooien, laat hem dan gewoon volledig spuiten bij een fatsoenlijke spuiterij.

Boeit het je niet en wil je er over 3~4 jaar weer vanaf, wrappen voor 1200 euro en iemand anders opzadelen met de wrapfolie ;)

Ohw hagelschade, tja...dat is helemaal klote natuurlijk. Dat is gewoon duur omdat het veel hardwerk is, en arbeidsloon is gewoon heel erg duur in NL. Vakantie naar Polen boeken en daar een plaatwerker zoeken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ConZito op 21-03-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Een fatsoenlijke kopen.

edit: spuit 11

[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 21-03-2010 14:20 ]

Acties: