Facts don't care about your feelings
Hoezo kleuren?-Thunder- schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:40:
Ik kan nu echt goed merken dat smaken zo gigantisch verschillen, de 1 vind men lifestyles mooier de andere weer de schnitzers en de 1 vind beide mooi en/of lelijk.. haha ach ja... voorlopig laat ik deze er even onder tot dat ik er nou eens uit ben wat voor kleuren ik de lifestyles wil maken

[ Voor 90% gewijzigd door zimbab op 06-03-2010 15:20 ]

Deze velgen dus, maar nu zwart. Ik vind het niet zo mooi staan.
Ik vraag me serieus af hoeveel je in een rwd-auto als een BMW hebt gereden met een dergelijke opmerking... Met normaal rijden zit er namelijk helemaal geen verschil tussen een voorwiel, achterwiel of 4-wiel aangedreven auto. Pas bij de grenzen treedt er verschil op. En ja, dan wint een 4-wiel aangedreven, maar in mijn ogen legt een voorwielaangedreven het nog altijd af tegen een achterwielaangedreven. Voorwiel aangedreven kent alleen zogenaamd "lift-off" overstuur en verder alleen onderstuur, een achterwielaangedreven kent meer overstuur, wat in mijn ogen veel beter op te vangen en te controleren is.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:05:
[...]
In de regen stuur jij toch echt liever die Audi hoor, zeker niet die BMW.
Ik ontdekte gister dat ik hoognodig m'n koelwater bij moet vullen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Is het hier e34.nl ?
Op dat forum moet je echt oprotten als je geen e34 hebt
[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 06-03-2010 16:29 ]
Hoeveel moet je bijvullen ?deepbass909 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:04:
[...]
Ik ontdekte gister dat ik hoognodig m'n koelwater bij moet vullenHet niveau staat bijna helemaal onderaan... Ik kan nog steeds ontdekken waar het blijft... Ik kan namelijk nergens een lek ontdekken... En de uitlaat rookt niet abnormaal en ruikt ook niet zoet en onder de olievuldop is het ook gewoon schoon...
Dikke kans dat er een slang lekt maar dat je m gewoon niet ziet.
Dr is maar 1 fatsoenlijke oplossing voor (neem dat maar aan van iemand die dr ervaring mee heeft
Kijk even bij welke druk je radiateurdop open gaat en ga rond die koers zitten(staat aan de binnenkant, 140 of 200, oftewel 1,4 of 2 bar)
leeg
Welke kleur heeft de 6serie dan?YoshiBignose schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:27:
Snik inderdaad. Hier in de buurt staat een 6-serie en daar rij ik af en toe langs om te kwijlen, heeft hij laatst z'n velgen zwart gespoten![]()
[afbeelding]
Deze velgen dus, maar nu zwart. Ik vind het niet zo mooi staan.
Lijkt me wel erg vet als die zwart is met pikzwarte tint achter. Soort diplomaten 6 serie!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Gewoon zilver.. maar de tinten ben ik nog niet uit.. dus misschien hart donker zilver en de rand licht zilver oid.. geen gekke kleuren oid dus wees niet bangzimbab schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:18:
Hahaha.....Yoshi-always-the-gentleman-Bignose.
[...]
Hoezo kleuren?Je gaat ze toch niet zwart maken ofzo? En dan lijkt zwart me overigens nog de minst erge optie, dus ik hoop niet dat het nog anders is.
Blij Met Wilco
ik heb toevallig vanmiddag ook mijn koelvloeistof bijgevulddeepbass909 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:04:
[...]
Ik ontdekte gister dat ik hoognodig m'n koelwater bij moet vullenHet niveau staat bijna helemaal onderaan... Ik kan nog steeds ontdekken waar het blijft... Ik kan namelijk nergens een lek ontdekken... En de uitlaat rookt niet abnormaal en ruikt ook niet zoet en onder de olievuldop is het ook gewoon schoon...
Hij maakt maar een grapje Wim, niet zo serieus zijn

Ioniq 5 P45
Ja die kleur van dat plaatje, maar dan beetje groenige tint. Weet niet precies de naam, maar staat helemaal niet mooi bij zwarte velgen. ALLES zwart zou wel cool zijnKecin schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:22:
[...]
Welke kleur heeft de 6serie dan?
Lijkt me wel erg vet als die zwart is met pikzwarte tint achter. Soort diplomaten 6 serie!
Sorry hoor "drugs dealer"

hmms.. denk dat ik hem maar weer verkoop. Hij rijd nu wel oke, maar toch iets te groot voor mij.
Don3k schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:12:
hmms.. denk dat ik hem maar weer verkoop. Hij rijd nu wel oke, maar toch iets te groot voor mij.

Ik ben formaat Civic gewendYoshiBignose schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:27:
[...]
![]()
hoezo te groot? De 3-serie is alles behalve groot.
[ Voor 12% gewijzigd door Don3k op 07-03-2010 00:29 ]
Vond op eerste gezicht wel meevallen. Het reed in begin ook wel makkelijk hoor. Maar het rijd gewoon niet lekker somehow. Veel te comfortabelYoshiBignose schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:29:
Ah, maar waarom heb je hem dan überhaupt gekocht. Je ziet toch hoe groot een auto is.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De pomp zit bij de M43 in het distributiehuis. Als die lekt, dan komt het of in de olie terecht of het moet aan de voorkant van de motor zichtbaar zijn. Dat laatste is in ieder geval niet zo. het blok is helemaal droog. In het karter zou kunnen, maar daar mag de garage over 2 weken naar kijken (dan moet hij toch voor olie naar de garage)Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:06:
De pomp is het dan vaak. Of, ondanks het afwezig zijn van mayo aan oliedop, er staat een laag koelvloeistof onderin het carter. Dat smeert zo lekker.
Ik denk dat er nu wel weer een liter bij gaat, de laatste keer was afgelopen najaar (uit m'n hoofd). Ik hou hem normaal zoveel mogelijk op het indicatiestreepje, maar het peil staat nu helemaal onderin.4x2 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:10:
[...]
Hoeveel moet je bijvullen ?
Dikke kans dat er een slang lekt maar dat je m gewoon niet ziet.
Dr is maar 1 fatsoenlijke oplossing voor (neem dat maar aan van iemand die dr ervaring mee heeft) en dat is afpersen en gaan zoeken.
Kijk even bij welke druk je radiateurdop open gaat en ga rond die koers zitten(staat aan de binnenkant, 140 of 200, oftewel 1,4 of 2 bar)
Een lekke slang kan ik eigenlijk wel uitsluiten. 2 jaar geleden heb ik een groot lek gehad, waarbij een slang gesprongen was. Toen heb ik alles nagelopen en eventuele lekken hersteld (onder andere de kachel die lekte). De lekken waren makkelijk terug te vinden, dankzij de opgedroogde glycerol. Dat is nu nergens meer te vinden... Maar deze hoeveelheid moet wel residu ergens achter laten...
Ik zal het bij de volgende beurt melden dat ze er naar moeten kijken. Ik verdenk zelf overigens de dop, die schijnen weleens lek te raken bij BMW's van deze leeftijd...
Dat ziet eruit als een nieuw aangezette stekker voor de gaskleppositiemeter. Het ziet er misschien wat slordig uit, maar echt eng is het niet.Don3k schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:12:
WTH is dit:
[afbeelding]
Zacht en sompig voelen betekend maar 1 ding, versleten schokdempers. Als je een hoek van de auto omlaag duwt, hoe veert hij dan terug? Met een goede schokdemper dempt de beweging vrijwel direct weg. Deint de auto echt na (meer dan 1 keer omhoog komen), dan zijn de dempers echt kapot. Wat je overigens niet moet vergeten is dat een BMW altijd wat zacht zal voelen, zelfs met goede dempers. Daar verbaas ik me nog regelmatig over als ik bij een vriend in z'n Seat zit. Die stuitert namelijk echt, terwijl mijn Compact, met nieuwe schokdempers, nog steeds erg comfortabel voelt. Maar ondertussen stuurt hij wel strak en ik kan met 120 of 150 het stuur gewoon los laten.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat klopt, mijn auto voelt met de winterbanden (15") nu ook minder strak dan met de zomerbanden (17"), maar ook met de zomerbanden stuitert hij niet, maar voelt relatief zacht. Maar zeker niet als een slagschip.
Maar de beste test is gewoon kijken hoe snel een beweging uitdempt. Hij moet direct ophouden met bewegen. Deint de auto na, dan zijn duidelijk de schokdempers op.
Ik studeer nog dus een aankoopintentie is er niet op het moment, proefritje zou wel leuk zijn though
[ Voor 3% gewijzigd door Rooster op 08-03-2010 15:24 ]
Maar waar moet ik nu het probleem zoeken? De kleur van de olie is niet mooi helder maar zo erg als hier onder is het ook niet:

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Je verbruikt altijd wat olie, zeker bij de oudere auto's, als het niet te erg wordt zou ik me niet druk maken.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik heb hier ook zo'n uitnodiging liggen. Komt niet erg exclusief op mij over. Ik heb, op basis van de uitnodiging, de indruk dat je gewoon op de 20ste kunt binnenlopen. Er staat bijvoorbeeld nergens dat je de uitnodiging mee dient te nemen op de 20ste en/of dat de bijeenkomst exclusief voor genodigden is.zneek schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:13:
Ja hoor, maar denk je niet dat je zo binnen kunt stappen de 20ste? PM me maar over de uitnodiging
[ Voor 15% gewijzigd door argro op 08-03-2010 16:57 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Bovenstaande foto is niet van mijn auto. Voor mijn auto zie hieronder:AtleX schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:44:
Is dat nu wel of niet een foto van je eigen dop? Als 'ie wel van jou is zou ik maar eens een nieuwe koppakking erin laten zetten.Zo niet, eerst maar eens gaan zoeken waar 't aan ligt. Liggen er plassen onder de auto, zit 't blok onder de olie, komt er een hoop blauwe rook uit?

Met het koude weer komt er erg veel en lang rook uit de uitlaat. Pas na een kilometer of 10 houdt de rook op. De rook is bij het starten soms wat blauwig, maar over het algemeen wit.
Geen plas onder de auto, en of er olie op het blok zit is slecht te zien omdat alles in het motorruim vies is.
Hij heeft naar schatting in 6 maanden tijd 2 liter olie "verbruikt".
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De rook is bij het starten soms wat blauwig, maar over het algemeen wit.418O2 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:11:
wat voor kleur heeft de rook
ongeveer 8000 kilometer.en hoeveel kilometers heb je gemaakt?
Sowieso is verse olie altijd wel te zien, want smeer is dof/mat en waar hij olie lekt zal het glimmen. Blauwe rook is wel een hint dat er ergens olie je cilinder in lekt. Dat kan een lekke koppakking zijn, maar ook een klep die lek is. Als je vooral bij het starten last van blauwe rook hebt, dan loopt het dus blijkbaar van boven in één of meerdere cilinders en kan je een lekke koppakking wel uitsluiten. Bij afzetten van de motor valt je olie oliedruk namelijk vrijwel direct weg (in tegenstelling tot het koelwatersysteem) en zal een lekke koppaking nauwelijks meer olie doorlaten.sjirafje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:08:
[...]
Bovenstaande foto is niet van mijn auto. Voor mijn auto zie hieronder:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met het koude weer komt er erg veel en lang rook uit de uitlaat. Pas na een kilometer of 10 houdt de rook op. De rook is bij het starten soms wat blauwig, maar over het algemeen wit.
Geen plas onder de auto, en of er olie op het blok zit is slecht te zien omdat alles in het motorruim vies is.
Hij heeft naar schatting in 6 maanden tijd 2 liter olie "verbruikt".
Ik kan helaas je foto's niet zien hier (photobucket wordt geblokt hier op m'n werk...), maar heb je ergens op het blok echt een dikke laag aangekoekt smeer zitten? Dat zou namelijk al een hint zijn dat daaronder waarschijnlijk iets lekt
Maar met je verbruik van 2 liter in 6 maanden zou je wel een zichtbare lekkage aan de buitenkant verwachten (druppels op de straat onder de auto), maar die heb je niet, dus gaat het blijkbaar de cilinder in.
Overigens komt een lek de cilinder in vaak wel aan het licht met een compressietest.
Kun je deze wel zien?deepbass909 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:31:
[...]
Sowieso is verse olie altijd wel te zien, want smeer is dof/mat en waar hij olie lekt zal het glimmen. Blauwe rook is wel een hint dat er ergens olie je cilinder in lekt. Dat kan een lekke koppakking zijn, maar ook een klep die lek is. Als je vooral bij het starten last van blauwe rook hebt, dan loopt het dus blijkbaar van boven in één of meerdere cilinders en kan je een lekke koppakking wel uitsluiten. Bij afzetten van de motor valt je olie oliedruk namelijk vrijwel direct weg (in tegenstelling tot het koelwatersysteem) en zal een lekke koppaking nauwelijks meer olie doorlaten.
Ik kan helaas je foto's niet zien hier (photobucket wordt geblokt hier op m'n werk...), maar heb je ergens op het blok echt een dikke laag aangekoekt smeer zitten? Dat zou namelijk al een hint zijn dat daaronder waarschijnlijk iets lekt
Maar met je verbruik van 2 liter in 6 maanden zou je wel een zichtbare lekkage aan de buitenkant verwachten (druppels op de straat onder de auto), maar die heb je niet, dus gaat het blijkbaar de cilinder in.
Overigens komt een lek de cilinder in vaak wel aan het licht met een compressietest.

Overigens is die 2 liter een schatting.
Hij is 3 maanden geleden bij de garage geweest, daar hebben ze toen allerlei metingen gedaan, zou best kunnen dat er toen ook een compressie test is gedaan en er aan de uitlaat gassen is gemeten. dat kan ik wel na vragen.
Die blauwe rook is alleen vlak na het starten, en het is meer dat er een iets wat blauwe zweem door de rook zit.
Kan het ook zijn dat de kleppen afgesteld moeten worden? Moet dat niet zowiso elke 10K km?deepbass909 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:31:...maar ook een klep die lek is.
[ Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 08-03-2010 18:00 ]
Waar is het dan?argro schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:49:
[...]
Ik heb hier ook zo'n uitnodiging liggen. Komt niet erg exclusief op mij over. Ik heb, op basis van de uitnodiging, de indruk dat je gewoon op de 20ste kunt binnenlopen. Er staat bijvoorbeeld nergens dat je de uitnodiging mee dient te nemen op de 20ste en/of dat de bijeenkomst exclusief voor genodigden is.
Bij de lokale BMW-dealer. BMW Den Haag in mijn geval.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
M10 blokjes hebben nogal eens de neiging om via de klepgeleiders/klepseals olie te gaan verbruiken (al zijn de nieuwere blokken vanaf '80 ofzo een factor 10 minder erg in dat opzicht)sjirafje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:30:
[...]
De rook is bij het starten soms wat blauwig, maar over het algemeen wit.
[...]
ongeveer 8000 kilometer.
Verbruik opzich is trouwens prima, gewoon lekker bijvullen.
Je hebt sowieso een 4-bak en zult dus altijd hoogtoeriger rijden dan met een 5-bak, dat heeft ook nog wat invloed.
Kleppen stellen moet inderdaad iedere 10000km en is goed en wel bekeken een werkje van een kwartier.
Mayo aan de oliedop zegt trouwens ook niet zoveel, door het lopen opzich komt er veel condens in de olie terecht en zolang je weinig langere (>50km) ritten maakt gaat dat er ook niet uit.
De kans dat een koppakking dr zo uit klapt dat een koelkanaal en oliekanaal met elkaar in verbinding staan is vrij klein, in de meeste gevallen gaat ie kvs verbruiken via een verbrandingsruimte of lekken dr verbrandingsgassen de koelvloeistof in.
Dat ie de 1e 10km flink rookt is ook niet zo raar met deze temperaturen, maar als ie daadwerkelijk kvs loopt te zuipen dan zie je dat wel (en alles achter je ziet niks meer
Voordeel aan die M10 blokken is dat ze 0,niks kosten, dus al klapt ie een keer goed uit elkaar dan heb je voor max €200 wel een andere.
en probeer niet teveel advies aan te nemen op het forum van e30fansite.nl, wat een bult idioten zit daar zeg

leeg
Klopt inderdaad, waarschijnlijk is het niet heel boeiend; behalve natuurlijk dat je de nieuwe 5 in het echt zietargro schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:49:
[...]
Ik heb hier ook zo'n uitnodiging liggen. Komt niet erg exclusief op mij over. Ik heb, op basis van de uitnodiging, de indruk dat je gewoon op de 20ste kunt binnenlopen. Er staat bijvoorbeeld nergens dat je de uitnodiging mee dient te nemen op de 20ste en/of dat de bijeenkomst exclusief voor genodigden is.
Aparte selectie dan als een offerte voor een 5-serie bij ze niet genoeg is voor een uitnodigingRooster schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:59:
[...]
Klopt inderdaad, waarschijnlijk is het niet heel boeiend; behalve natuurlijk dat je de nieuwe 5 in het echt zietIk heb ook helemaal geen BMW ofzo, enkel een keer aangemeld op die nieuwsbrief
Maar het gaat natuurlijk om de proefrit
Dit is hem dus: http://www.bmw-denhaag.nl...myid=18&newsid=269&gid=93
[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 08-03-2010 23:18 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
hmm... Ik zou even alles nalopen (oliefilter, slangen) en evt je koppakking laten vervangen door een handige harrie, voor de zekerheid.sjirafje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:30:
[...]
De rook is bij het starten soms wat blauwig, maar over het algemeen wit.
[...]
ongeveer 8000 kilometer.
Inmiddels zit ik thuis en kan ik ze sowieso weer zien.sjirafje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:49:
[...]
Kun je deze wel zien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens is die 2 liter een schatting.
Hij is 3 maanden geleden bij de garage geweest, daar hebben ze toen allerlei metingen gedaan, zou best kunnen dat er toen ook een compressie test is gedaan en er aan de uitlaat gassen is gemeten. dat kan ik wel na vragen.
Die blauwe rook is alleen vlak na het starten, en het is meer dat er een iets wat blauwe zweem door de rook zit.
[...]
Kan het ook zijn dat de kleppen afgesteld moeten worden? Moet dat niet zowiso elke 10K km?
Op zich vind ik dit er niet echt raar uitzien. Mijn M43 heeft vrijwel dezelfde kleur onder het kleppendeksel. Ik denk dat wat 4x2 zegt weleens het geval kan zijn (en hij kan het weten, zoveel hij aan de M10 gesleuteld heeft inmiddels
Met een beetje geluk weet ik binnenkort wat er bij mij schort en waarom hij best wel een slokje water met glycerol lust... Bij de beurt laat ik het systeem nakijken en onder druk zetten. Naar de verbrandingskamers lekken lijkt mij trouwens vrijwel uitgesloten. Bij een koude motor is het pluimpje amper te zien achter de auto en bij een warme motor zijn de gassen helemaal onzichtbaar. Ik ga er niet vanuit dus dat het de koppakking is, maar aan de andere kant, hij heeft 1,5 jaar terug ook wel een aantal keer angstig dicht tegen serieus oververhitten gezeten (1 keer zelfs zo erg dat het motormanagment in begon te grijpen en ik boven de 3k rpm nauwelijks meer vermogen had...

Ik weet niet, maar dit bericht heb ik ergens een jaar geleden ook al gelezen... En ook al toen BMW de Mini ging produceren.418O2 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:11:
http://www.autoblog.nl/ar...ielaandrijving#post-34480
check het plaatje bij het nieuwsbericht
En Mercedes Forfour? Wordt de Smart Forfour weer opnieuw in productie genomen ofzo?
Op zich is het voor een auto kleiner dan 1 ook niet meer dan logisch om voorwielaandrijving te gaan gebruiken. Qua interieurruimte scheelt het bij die maat gewoon enorm veel. Dan wil je niet een brede tunnel door het midden van de auto willen hebben... Daarnaast is voorwielaandrijving ook gewoon goedkoper te produceren.
Hmm, eigenlijk alles behalve de koppakking dus
Maar dat alu dekseltje wat tegen de kop zit komt vaak voor.
Kleppen stellen zou ik wel aanraden om dat de 1e keer met iemand te doen die het vaker gedaan heeft, het is niet moeilijk, maar je het is echt een gevoelswerkje met die voelermaatjes.
En als je het alleen doet, draai de moertjes op de tuimelaars niet idioot strak vast en laat niks in je blok vallen
[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 10-03-2010 00:18 ]
leeg
Ach, als iemand die een paar jaar in een Cooper S heeft gereden vertrouw ik erop dat voorwielaangedreven BMW's ook prima door de bocht zullen komen. Ik had altijd enorme lol als ik ermee reed, wat een wegligging! Jammer dat het tegenwoordig, o.a. met die Clubman-versie, zulke wijvenmode-auto's zijn geworden.
edit: ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen: ik had tot dan toe niet echt veel ervaring met achterwielaangedreven auto's.
[ Voor 11% gewijzigd door DJ Henk op 10-03-2010 08:09 ]
En toch blijf ik van het idee dat dat PRECIES is waarom BMW eigenlijk gewoon geen auto's kleiner dan de 1 moet gaan maken (kleiner dan 1 is trouwens 0, it's a sign from God!). Maar ja, ze zullen wel moeten om de gemiddelde C02 te doen dalen, zodat ze, eens ik hem kan betalen, mij nog steeds een M3/M5 gaan mogen verkopen.deepbass909 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:10:
[...]
Op zich is het voor een auto kleiner dan 1 ook niet meer dan logisch om voorwielaandrijving te gaan gebruiken. Qua interieurruimte scheelt het bij die maat gewoon enorm veel. Dan wil je niet een brede tunnel door het midden van de auto willen hebben... Daarnaast is voorwielaandrijving ook gewoon goedkoper te produceren.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
FWD kan wel op kleinere auto's, dat is gewoon een feit.
Hmm de eerste alinea is in principe al vreemd van dat nieuwsbericht.418O2 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:11:
http://www.autoblog.nl/ar...ielaandrijving#post-34480
check het plaatje bij het nieuwsbericht
BMW maakt geen auto's met alleen voorwielaandrijving omdat dit geen gezicht is?Een konijn (of haas, ik zie het verschil niet) met enorme voorpoten in plaats van een paar stevige achterpoten, dat is natuurlijk geen gezicht. Daarom maakt BMW geen auto’s met enkel voorwielaandrijving.

Inderdaad, volgens mij gaat het er mee om dat een haas afzet met zijn achterpoten (en die poten dus groot moeten zijn).YoshiBignose schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:09:
[...]
Hmm de eerste alinea is in principe al vreemd van dat nieuwsbericht.
[...]
BMW maakt geen auto's met alleen voorwielaandrijving omdat dit geen gezicht is?

http://www.youtube.com/watch?v=D_307PMU5Qk
Koppakking is wel heel voorbarig hoor.. De witte rook kan ook condens zijn. Ik heb wel eens mayonaise in een vuldop gezien zonder lekke koppakking. (stadsritjes, motor warmt niet op -> condensvorming + olie = mayo)418O2 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:25:
[...]
hmm... Ik zou even alles nalopen (oliefilter, slangen) en evt je koppakking laten vervangen door een handige harrie, voor de zekerheid.
Lekke koppakking kun je ook herkennen als de rook uit je uitlaat 'zoet' ruikt, en anders voor de zekerheid even langs een garage voor een compressietest. Dan weet je het niet zeker, maar het is wel wat minder gokken dan 'zomaar' de koppakking vervangen
[ Voor 10% gewijzigd door flashin op 10-03-2010 13:44 ]
Ooit mijn kat op het gazon achter een haas zien lopen. Haas vond het niet meer leuk en zette ineens een spurtje in. *spurt weg*YoshiBignose schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:59:
Inderdaad. En het is uiteraard een haas geen konijn. Doet me altijd denken aan die honden die dan zo'n haas proberen te pakken. Die beesten zijn zo snel hahaha volgens wiki zelfs 70 km/u![]()
http://www.youtube.com/watch?v=D_307PMU5Qk
Kat kwam tot stilstand, en keek dan zo heel beteuterd naar mij van... "Ja, zeg, da's nie eerlijk"

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
ging meer over het weglekken van olie, dat kan je ook krijgen bij een lekke koppakking. Rook maak ik me ook geen zorgen over.flashin schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:44:
[...]
Koppakking is wel heel voorbarig hoor.. De witte rook kan ook condens zijn. Ik heb wel eens mayonaise in een vuldop gezien zonder lekke koppakking. (stadsritjes, motor warmt niet op -> condensvorming + olie = mayo)
Lekke koppakking kun je ook herkennen als de rook uit je uitlaat 'zoet' ruikt, en anders voor de zekerheid even langs een garage voor een compressietest. Dan weet je het niet zeker, maar het is wel wat minder gokken dan 'zomaar' de koppakking vervangen
http://www.driving-fun.co...viewtopic.php?f=5&t=18323
Ik wil het stuur trouwens wel kopen voor in mijn Touring
Ik heb volgens mij precies de zelfde velgen (de BBSsen, of zijn ze 18''?). Hoe krijg je die velgen zo mooi glimmend!? Moet je ze dan echt uit elkaar halen en gaan poleisten of is er een of ander goedje waarmee ik een middag aan de slag kan zonder dat ik de banden er of hoef te halen? Ze zijn nu wat dof en vertonen hier en daar wat oxidatie op de randen.
[ Voor 35% gewijzigd door Bram77 op 11-03-2010 19:50 ]
Hij gaat namelijk naar duitsland verhuizen en daar doen ze heeel moeilijk over modificaties (de 6 heeft een turbo en dat willen ze niet daar
Wel een hele vette e34!
De reden dat ik zo weinig aanwezig ben, is omdat we heel druk met de verhuizing van NL naar duitsland bezig waren. Dus eerst veel voorbereidend werk, daarna veel afwerkend werk.
We zijn op de 20e februari overgegaan. Toen was het belangrijk om eerst de zooi weer snel in te richten om de zaak weer draaiend te krijgen (webshops) en daarna nog 1 week om alles in te halen wat je niet hebt kunnen doen in de week dat je aan het verhuizen was en dus de toko dicht had, maar nog wel de bestellingen kreeg.
Nu dus alles behoorlijk op orde, hoewel er nog het nodige werk is qua dozen in de kelder en het sorteren van de administratie.
Hoe dan ook, de 6 Turbo is eruit. Uiteindelijk geruild tegen een mooie 406 Coupé 3.0V6 met dikke opties en dealeronderhouden. Het begon een beetje te dringen en de markt voor een klassieker met modificaties en toch wat werk maar toch ook weer een bepaalde waarde is toch niet echt optimaal, dus kwijtraken voor harde cash (tenminste, een fatsoenlijk bedrag) schoot niet op. Dus dan maar wat inruilen. Tevens kent .de geen oldtimerregeling zoals in NL, dus zou het ook nog een knap prijzig geintje worden qua vaste lasten als ik hem überhaupt al door de Tüv (zwaar twijfelachtig) zou krijgen.
De 5 serie touring gaat er ook uit. Als dagelijkse auto hebben we nu een Xantia Break, en de 530 hoef ik er niet meer bij, dan zitten we met 3 auto's. De 530 als boodschappenauto schiet niet op. Ook is deze maar Euro 1 qua milieunorm en dus ook niet bepaald leuk in de wegenbelasting in .de. (Vanaf euro 2 is het te doen, Euro 3 is al cheap)
Kortom, er blijven dus qua wagenpark over een Citroen Xantia Break 2,0-16V Pallas en een Peugeot 406 Coupé 3.0V6. Helemaal in het frans dus.
Nu ben ik op zich niet echt een merkenfanboy, maar BMW's hadden altijd prima eigenschappen standaard die ik waardeerde, zoals sportief weggedrag (gas en stuurrespons, wegligging) en ik had er een goed adres voor. Deze situaties zijn allemaal veranderd, dus tja. Ff geen geld en ff ook geen BMW's.
Als er weer centen zijn, komt er wel een keer een E61 530d/535d touring.
On the other hand, de Citroën blijkt bijzonder betrouwbaar de Peugeot is ook een leuke bak, en ik heb nu wel een huis met 260m2 (daar zit de kelder niet eens bij) en 2300m2 grond met een fantastische vrijstaande ligging met vrij uitzicht naar zo'n beetje overal -en- 16Mbit internet op het semi-platteland en dat is me ook wel wat waard. Sterker nog, over het algemeen ben ik meer in mijn huis dan in mijn auto.
Verhuizingen en zeker het inrichten van zo'n enorm huis kosten gewoon klauwen met geld, dus moet je even creatief zijn. Maar om te zeggen dat ik nu sneu af ben... Ach, dat valt ook wel weer mee.
Aannames zijn fataal.
Ligt 't aan mij of is die hele website op zwart?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Is toch van de hand van Pininfarina? Die maakt vaak wel mooie dingen.YoshiBignose schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:16:
Ach ja, ben geen fan van Peugeot, maar de 406 coupé is toch wel de mooiste die ze ooit gemaakt hebben. Heb ik ook nog naar kijken, was in ieder geval stukken goedkoper dan de E46 coupe, maar ik kon het gewoon niet!
buiten dat ene hok, de Wagon R+ of iets van die strekking dat ze hebben getekent, is het meestal wel mooi wat ze doen.
En @GameOver; ik snap je volkomen hoor. Ik woon hier zelf ook aan de dld grens (Emmen) en als ik zie voor huizen je in duitsland kan kopen voor wat voor bedragen, dan lijk je haast wel gek dat je in NL blijft wonen. Tel daarbij op dat de auto's in aanschaf goedkoper zijn...
Wel jammer dat ze zo streng zijn betreft de klassiekers, mods en het milieu.
[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 12-03-2010 12:01 ]
Ik denk dat een Hella-Behr daar ergens tussen in zal kosten. (en die wil ik natuurlijk het liefste monteren)
Straks als het beter weer is, ga ik daar maar eens mee aan de slag.
leeg

Maar het lekje is maar klein, dus ik wacht nog even tot het beter weer is, en dan ga ik eens lekker sleutelen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
~ James May
Nu nog het puntje weg in de 316 en er een i-tje achter, en je mag postenEvaluationCopy schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:40:
Vanaf maandag ben ik de trotse eigenaar van een E36 3.16 touring executive, jeeuh, mag ik hier dan ook posten?
Maar wat zijn de verdere specs? Welk bouwjaar, km's, etc
Mjah, het punt is dat die plastic dingen vanaf een jaar of 5 spontaan uit elkaar kunnen knallen, ook al pak je een originele (al zal dat voor 99% zeker een behr zijn)deepbass909 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:09:
Natuurlijk, hoe kon ik Winparts vergetenAl weet ik niet welk merk het is en ik heb voor koelingsonderdelen eigenlijk de voorkeur voor Hella-Behr (ik heb daar 2 jaar voor gewerkt en heb gewoon onvoorwaardelijke vertrouwen gekregen in de kwaliteit van hun producten). Maar de radiateur kost bij Winpart maar €91,86 inc. verzending wat natuurlijk ook wel erg aantrekkelijk is.
Dus hoeveel het nou echt uitmaakt, pech hebben kan altijd
leeg
Foutjedeepbass909 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:36:
[...]
Nu nog het puntje weg in de 316 en er een i-tje achter, en je mag posten
Maar wat zijn de verdere specs? Welk bouwjaar, km's, etc

316i dus
Originele BMW-velgjes, uitlaat etc... nooit gepimpt/verlaagd geweest of heel de ellende. Had liever een 318i gehad maar ja, kwam deze tegen in goede staat met veel opties, ook prima.
Zal volgende week eens wat fotootjes maken.
Rij al een tijd rond in leaseauto's maar dit wordt m'n eerste eigen echte dus je snapt dat het nogal kriebelt, worden lange dagen tot maandagavond vrees ik
[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 13-03-2010 17:05 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Langzaam, wanneer hij wel goed rijd, rijd hij ook best goed

Verwijderd
Lambda even meten... heb je er 2 in zitten ? dat kan ook... veel voorkomend probleem.Don3k schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:54:
Na het vervangen van de stappenmotor loopt hij al iets beter stationair (maar niet perfect. soms nog hoog stationair, of zelfs uitval door te lage toeren waarschijnlijk) Toch tijdens rijden schokt hij af en toe. Kwam achter dat er niet eens een thermostaat in zat (werd daarom niet warm). Ook een nieuwe gekocht. Maar uitlaatgas ruikt toch sterk naar iets (dan normale uitlaatgas). Dus ik denk de lambda's of LMM. Goede richting?
Langzaam, wanneer hij wel goed rijd, rijd hij ook best goedDus stiekem zit ik toch over na denken, houden, problemen eruit halen en genieten
Verwijderd
Hoezo de achterkant lijkt op de nieuwe passat ?Rooster schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:41:
BMW heeft de nieuwe 5 serie touring op de website staan nuIk vind hem erg netjes geworden!
[afbeelding]
Bedenk bij die rechtse foto eens een Audi A6 Avant naast in dezelfde houding. Dat profiel...Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:25:
[...]
Hoezo de achterkant lijkt op de nieuwe passat ?

EvaluationCopy schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:31:
[...]
Bedenk bij die rechtse foto eens een Audi A6 Avant naast in dezelfde houding. Dat profiel...

Geef mij de BMW maar
[ Voor 74% gewijzigd door YoshiBignose op 14-03-2010 11:57 ]
Absoluut, maar ik vind hem er qua lijnenspel wel veel op lijken.YoshiBignose schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:36:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef mij de BMW maar
Je hebt nu een plaatje van de E61 slimmerik....YoshiBignose schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:36:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef mij de BMW maar
~ James May
>> Signature?
Als je voor mij die 5 koopt krijg jij mijn gezinChiLLeR schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:38:
Wel jammer inderdaad dat de nieuwe 5 meer eenheids worst is geworden. Ik vind de touring wel geslaagder dan de sedan. Als ik een gezin had dan wist ik het wel
Het zijn niet de kunststof delen die zijn gaan lekke, maar de overgang van het verticale reservoir aan de bestuurderskant (waar ook het expansievat zit) naar de kern. Dit is een aluminium plaat, waarin de buisjes van de kern steken. Blijkbaar is deze niet gesoldeerd bij mijn auto (zoals wel gebruikelijk is), maar zit er om elk buisje een rubber afdichtringetje en is deze in de plaat gedrukt. Deze ringetjes lijken nu te lekken (ook niet heel gek na 15 jaar). Maar demonteren en losse onderdelen hiervoor krijgen is niet mogelijk, dus ik zit vast aan een complete radiateur. Ik heb alleen het vermoeden dat de lekkages die ik de afgelopen jaren heb gehad, de doodsteek zijn geweest. Vooral de eerste keer, waarbij in één klap de druk wegviel (2 bar, als ik uitga van de druk waarop de radiateurdop open springt). Dit zal een flinke schok door het hele systeem hebben gegeven, waardoor ook m'n kachel ooit is gaan lekken.4x2 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:48:
[...]
Mjah, het punt is dat die plastic dingen vanaf een jaar of 5 spontaan uit elkaar kunnen knallen, ook al pak je een originele (al zal dat voor 99% zeker een behr zijn)
Dus hoeveel het nou echt uitmaakt, pech hebben kan altijd
Natuurlijk kan ook een Behr kapot gaan, het gaat mij voornamelijk om de bouwkwaliteit. Ik hoorde bij Hella van de groothandels vrij vaak de klacht dat dergelijke, relatief grote maar zwakke onderdelen van andere leveranciers nog weleens krom willen zijn of gewoon niet lekker passen. Het was ook geen geheim dat Hella/Behr duurder is dan veel concurrenten, en toch werd er vaak vrijwillig voor gekozen door veel van de grotere bedrijven. Dat zegt toch wel genoeg, lijkt mij.
Ik weet niet van welk merk de huidige is (ik kan nog geen merkje ontdekken, anders dan BMW), maar de kans op een Behr is vrij groot (Hella/Behr is toch één van de belangrijkste leveranciers voor BMW), maar ik ben inmiddels ook merken als Magnetti-Marelli en Valeo tegengekomen in de auto.
Controleer alle (lucht)slangen eens op lekjes. Niet alleen de dikke die tussen de luchtmassameter en de gasklep zit, maar ook de dunne slangen van de stationairregelaar, rembekrachtiger en ontluchting van het kleppendeksel. Als daar ergens valse lucht door in het systeem kan komen, dan krijg je ook stationair- en vermogensproblemen.Don3k schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:54:
Na het vervangen van de stappenmotor loopt hij al iets beter stationair (maar niet perfect. soms nog hoog stationair, of zelfs uitval door te lage toeren waarschijnlijk) Toch tijdens rijden schokt hij af en toe. Kwam achter dat er niet eens een thermostaat in zat (werd daarom niet warm). Ook een nieuwe gekocht. Maar uitlaatgas ruikt toch sterk naar iets (dan normale uitlaatgas). Dus ik denk de lambda's of LMM. Goede richting?
Langzaam, wanneer hij wel goed rijd, rijd hij ook best goedDus stiekem zit ik toch over na denken, houden, problemen eruit halen en genieten
Ook handig dat hij geen thermostaat had...

Waar ruiken de uitlaatgassen naar? Er zijn eigenlijk maar 3 dominante geuren, namelijk benzine (normaal bij een koude motor), olie (geur van een stoommachine) en zoetige. Olie en zoetig zijn geuren waar je je zorgen over moet maken, want dan komt er namelijk olie of koelwater (zoetig) in de motor.
Daarnaast kan je aan de pluim uit de pijp ook veel zien, namelijk als deze "mistig" maar wit is, is er weinig aan de hand. Is het blauwig, dan verbrand je olie (kan je dan ook ruiken), is het echt wit en dik, dan verbrand je koelwater en ruikt het zoetig.
Als je wilt weten wat een normale pluim is, dan is dat wat lastig uit te leggen, want dat is afhankelijk van de lucht temperatuur en luchtvochtigheid. Als je de kans hebt, probeer het dan te vergelijken met een relatief nieuwe benzine auto in de buurt. Als die een vrij duidelijke pluim geeft, dan zit er waarschijnlijk gewoon veel vocht in de lucht, waardoor de waterdamp snel condenseert en je dus een witte pluim krijgt.
(Nee, helaas.
Aannames zijn fataal.
Zag er laatst 1 staan bij parkeerplaats bij de A4. Vraag me altijd af of ze echt zijn of niet. Je ziet veel M stickertjes en spoilers op E30's. Zijn er nog meer kenmerken waar je aan kan zien dat het een ECHTE M3 is?ETzPliskin schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:03:
Vind dit maar eens in je schuur![]()
http://www.autoblog.nl/ar...we-m3-gevonden#post-34569
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit topic is gesloten.