Ik heb een automaat, dus de koppeling laten klappen bij 7000 toeren kan ik niet al zou ik het proberen. Verder rij ik wel stevig, maar niet asociaal weg... mijn traction control lamp knippert bijna nooit....
Blijft leuk launch control
Echt een geniale bak door die VTG turbo's. Enige waar ik me laatste keer aan stoorde toen ik in een face lift mk1 turbo zat waren de ruiten wissers. Als eerste heeft die een ruiten wisser achter.. Als je er op gaat letten ziet het er echt niet uit. Maarja opzich gewoon een nette earo wisser. Dan ga je naar de voorkant, zitten er van die suzuki swift metalen wissertjes

Ach joh gewoon sjonniej style de automaat in N zetten en vol gas geven en vervolgens in D smijtenzneek schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:32:
Ik heb een automaat, dus de koppeling laten klappen bij 7000 toeren kan ik niet al zou ik het proberen. Verder rij ik wel stevig, maar niet asociaal weg... mijn traction control lamp knippert bijna nooit....
blijkbaar niet
Doet google verder geen uitspraken?
[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 01-03-2010 22:42 ]
Je kan m niet in N zetten, heeel veel toeren maken en m dan in D (of Rzneek schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:32:
/me heeft geen verstand van automaten
@Mavvie: vanaf deze post lezen: deepbass909 in "Het grote BMW-Topic #9"
[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 01-03-2010 22:51 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Klinkt niet als een goed idee, en daarnaast als een vrij kostbaar experiment. Als het misgaat, wat kost een nieuwe automaat voor een E92
Nee dat wil niet. Dat was mijn idee van een burnout, maar het knopje blijft gelokt totdat die stationair loopt...
Dus dat gaat niet lukken van de N in de D. (e46)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
omfg, wat ben je ook een typische BMW-rijder (burnout...)Kecin schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:53:
Nee dat wil niet. Dat was mijn idee van een burnout, maar het knopje blijft gelokt totdat die stationair loopt...
Met een (gehuurde) Chevrolet Malibu lukte me dat wel, al deed ie max 3500rpm in N. Prima launchcontrol...Kecin schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:53:
Ding in de D, rem dr op en gas geven op zo'n manier dat je net geen burnout maakt en wel blijft staan.
Rem loslaten, gas verder intrappen en gaan
leeg
Wel je DTC uitzetten4x2 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:05:
Ding in de D, rem dr op en gas geven op zo'n manier dat je net geen burnout maakt en wel blijft staan.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik rij nu ruim 3 jaar in een 1-er. Echte issues heb ik niet met de auto, enkel een paar kleine dingetjes:
Linker achterraam gaat soms vanzelf op een kiertje als ik de deur dicht gooi maar kan het niet bewust reproduceren. Gooi de deur een paar keer dicht en kijk of ie toevallig op een kierte springt. De garage heeft het ooit eens met wat foto's laten zien, klinkt gewoon als een bug
Ik ben wat zwaarder en op sommige stukken (bij voorkeur wat hobbelig en bochtige weggetjes) kraakt mijn stoel wat, zal ongetwijfeld door de extra kilo's komen
Versnelling schakelt bij mij nog knap strak. Hoor van een collega (die regelmatig in 1 van de lease wagens rijdt) dat ie de mijne het fijnste vind schakelen. Neem dus aan dat de rest na 3 a 4 jaar bagger is, maar dat heb ik zelf niet gevoeld bij de andere wagens. Maar ik denk (echt veel ervaring met 2e hands heb ik niet) dat dat iets is wat voor alle auto's geld.
Technisch heb ik geen idee, ik weet dat er benzine in moet en veel verder gaat mijn technische kennis niet
Waardevolle tips? Denk t niet
Exact expert nodig?
Kan bij m'n Camaro wel, heb het 1x (per ongeluk) bij zo'n 2000rpm gedaan, en dat geeft me toch een rotklap op de baktdw schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:49:
[...]
Je kan m niet in N zetten, heeel veel toeren maken en m dan in D (of R) rossen?
/me heeft geen verstand van automaten
@Mavvie: vanaf deze post lezen: deepbass909 in "Het grote BMW-Topic #9"

Morgen een proefritje maken met deze.
Weer een lekker ritje door Duitsland met de M3, doet me altijd goed
Ioniq 5 P45
Als ik heel eerlijk ben vind ik hem er slecht verzorgd uit zien voor een Duitse auto.Spiller schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 03:00:
Morgen een proefritje maken met deze.
Verder is een e39 M5 altijd de bomb. Dus veel plezier!
Wees gerust, alleen een probefahrt machen. In de zomer gaat de cabrio weer weg en dan komt er pas een M5.
Ioniq 5 P45
Dus je gaat in de winter een cabrio rijden zodat je in de zomer weer een dak boven je hoofd hebt?Spiller schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 03:22:
Wees gerust, alleen een probefahrt machen. In de zomer gaat de cabrio weer weg en dan komt er pas een M5.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Heerljik he die ochtend gloren met de zon. Krijg je spontaan weer zin om mooie ritjes te maken in je BMW
Ik denk dat we ook nog wel een got-BMW meeting kunnen organiseren een keer als het wat warmer is?
>> Signature?
Ik ga vanavond voor die E36 kijken. Maar wat is slim. Het postkantoor is dicht en kan niet in de weekend of in de middag. Dus hem gewoon alle papieren meegeven zodat ik hem zelf in de ochtend kan overschrijven en hopen dat hij ondertussen hem niet meld als gestolen?
Afspraak maken voor 's ochtends? Prob solved!Don3k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:32:
Ik ga vanavond voor die E36 kijken. Maar wat is slim. Het postkantoor is dicht en kan niet in de weekend of in de middag. Dus hem gewoon alle papieren meegeven zodat ik hem zelf in de ochtend kan overschrijven en hopen dat hij ondertussen hem niet meld als gestolen?
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Dat.Don3k schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:32:
Op zaterdag kun je overigens wel overschrijven
Heeft ook een computer!
als je een postkantoor kunt vinden, die dingen sluiten links en rechts...Bertus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:38:
[...]
Dat.
Op zaterdag kun je overigens wel overschrijven
In de zomer ga ik hem verkopen, dan heb ik dus nog de hele lente en begin van de zomer om zonder dak te genietenk0ewl schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:22:
[...]
Dus je gaat in de winter een cabrio rijden zodat je in de zomer weer een dak boven je hoofd hebt?
Anyway, op naar de Autobahn
Ioniq 5 P45
waar vind ik relatief goedkoop een BMW 1 serie coupe, tweedehands? De 116i is eigenlijk al snel genoeg.
Zijn die extreem zeldzaam ofzo?
Vanaf zo'n 6000 ex in dld, is denk ik onder de streep het voordeligste.
Aanbod is 113 tussen de 5 en 10k
Ah, coupe, niet gelezen. Die zijn pas later gekomen ook.
Aanbod is 113 tussen de 5 en 10k
Ah, coupe, niet gelezen. Die zijn pas later gekomen ook.
[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 02-03-2010 11:53 ]
Die bestaan niet als 116i, vanaf 120i. Dus ja, die zijn zeldzaam (wellicht zijn ze in andere landen wel geleverd, maar in Nederland in elk geval niet).Blasterxp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:40:
waar vind ik relatief goedkoop een BMW 1 serie coupe, tweedehands? De 116i is eigenlijk al snel genoeg.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja, maar dan kan hij ook niet. Hij woont ook in een gat waar er geen postkantoor te vinden is. Laat wel papiertje tekenen dat boetes voor mijn rekening zijn na dat tijdstip en auto volgende ochtend overgeschreven wordt
[ Voor 19% gewijzigd door Don3k op 02-03-2010 12:10 ]
Als hij daar zin in heeft natuurlijk 
Verder is het wel een leuke bak. De genoemde mankementen doen mij niet echt denken dat het een goed verzorgde auto is.
Verder is het wel een leuke bak. De genoemde mankementen doen mij niet echt denken dat het een goed verzorgde auto is.
[ Voor 61% gewijzigd door 418O2 op 02-03-2010 12:39 ]
Zo goedkoop vind ik die vroege 1-ers vanuit duitsland niet. Scheelt helemaal niks met NL prijzen.418O2 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:50:Ah, coupe, niet gelezen. Die zijn pas later gekomen ook.
Er staat een 120d met 69000km, navi + bmw professional uit frankrijk voor 5800 euro, geloof ik dan weer niet helemaal en de rest is allemaal >8500 voor 116/118d's uit 2004. Voor dat bedrag+bpm+invoering kun je ook een nette Nederlandse regelen.
123d coupe uit 2008 scheelt echter wel wat:
http://suchen.mobile.de/f...sCar&lang=de&pageNumber=1
of:
http://suchen.mobile.de/f...ies=SportsCar&tabNumber=1
[ Voor 58% gewijzigd door flashin op 02-03-2010 12:54 ]
Ja op een of andere manier lijken de goedkoopste bakken uit Italie en Frankrijk te komen.
Zijn die auto's daar in aanschaf gewoon nog goedkoper dan in DLD ofzo?
Zijn die auto's daar in aanschaf gewoon nog goedkoper dan in DLD ofzo?
Naar zijn zeggen rijd hij elke dag naar zijn werk mee minder dan een 1km afstand418O2 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:38:
Als hij daar zin in heeft natuurlijk

Dat is niet goed voor een auto. Ik rij dagelijkse 2x 5/7 km en dat vind ik al niet erg prettig.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat de achterdeuren weinig open gaan dus het "probleem" met het raam is niet echt een issue.
De auto die ik op het oog heb zal zo rond de 130.000 tot max 165.000 gelopen hebben.
Als ik iets leuk heb gevonden zal ik het uiteraard hier ff posten
Het is vooral slecht voor de Accu volgens mij, maar de rest van de auto moet 't niet uit maken?418O2 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:35:
Dat is niet goed voor een auto. Ik rij dagelijkse 2x 5/7 km en dat vind ik al niet erg prettig.
(mits je dus niet als 'n idioot gaat rijden met 'n koude motor)
Diesels met partikelfilter gaan op die manier ook hééééél snel stuk. In het algemeen is het voor een diesel denk ik nog wat slechter dan voor een benzine. En verhoudingsgewijs zal je meer slijtage hebben per gereden kilometer met dergelijk rijgedrag (omdat het telkens dat "heel belastende" starten en koud draaien is dat er gebeurt).
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De smering van je motor is minder goed op het moment dat je een koude start doet. Daarnaast is het ook nog een flinke optater voor je startmotor. Dus is het wel degelijk schadelijk. Het beste wat je kunt doen is doorrijden.
90% van de schade aan je motor komt door een koude motor. Slijtage in een motor is nihil als alles warm is.
Maar een kat werkt ook pas na een km of 10. En je zal gemiddeld rijker lopen, dus meer roetaanslag krijgen, omdat je hem nooit echt lostrekt, of niet vaak iig.
Maar een kat werkt ook pas na een km of 10. En je zal gemiddeld rijker lopen, dus meer roetaanslag krijgen, omdat je hem nooit echt lostrekt, of niet vaak iig.
Uhm, zure olie, niet volledig bijladen van de accu, behoorlijke slijtage aan de startmotor in vergelijking tot 't aantal kilometers, verhoogde slijtage aan motor & bak door onvolledige/koude smering, enorme hoeveelheden roet & andere vuiligheid in 't blok door onvolledige verbranding bij koude motor, extra 'slijtage' aan de katalysator doordat 'ie nooit op temperatuur komt, sneller doorroesten van de uitlaat door condens, DRF's die snel stuk gaan (bij diesels) etc. etc.RSP schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:56:
[...]
Het is vooral slecht voor de Accu volgens mij, maar de rest van de auto moet 't niet uit maken?
(mits je dus niet als 'n idioot gaat rijden met 'n koude motor)
[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 02-03-2010 15:41 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Was vandaag wezen kijken. Stuur trilt beetje en trekt naar rechts boven de 60 geloof ik (denk gewoon balanceren en uitlijnen). Reed verder prima. Verder had de body wel zijn plekjes hier en daar. Maar geen roest. Daar was de prijs ook naar. Morgen ochtend haal ik hem op en bekijk ik hem nog beter.
Of niet uitlijnen maar gewoon een krom chassis wat na een crash door een beunhaas op het oog recht is getrokken
Lag aan de weg. Vandaag trok hij niet op de snelweg. Ik heb hemSick Nick schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:45:
Of niet uitlijnen maar gewoon een krom chassis wat na een crash door een beunhaas op het oog recht is getrokken

[ Voor 3% gewijzigd door Don3k op 03-03-2010 14:21 ]
Ik zou er iemand naar laten kijken, als is het maar ff een korte checkup. Zo te horen heb je zelf niet overdreven veel technische kennis.
Heb ik ook niet hoor
Het is wel fijn als je even van iemand met wat meer kennis van zaken hoort hoe of wat, voordat je over een paar maanden een hartverzakking krijgt bij de apk bijvoorbeeld
Heb ik ook niet hoor
[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 03-03-2010 14:30 ]
Yep. Die 318is van m'n broertje ook even na laten kijken door een kenner moesten de volgende dingen vervangen worden:
2 Fusee kogels € 64,00
1 Mistlamp met houder € 30,00
1 Set remblokken met sensor € 83,30
2 Stab. Stang € 70,00
2 V-riem € 24,00
1 Brandstofleiding € 11,90
1 Uitlaatbeugel € 29,75
2 Stuurkogel set € 170,00
1 Olie toevoeging tegen lekkage € 15,00
En 7 uur arbeidsloon
Kost dus nog wel ff wat
2 Fusee kogels € 64,00
2 Stab. Stang € 70,00
2 V-riem € 24,00
1 Uitlaatbeugel € 29,75
En 7 uur arbeidsloon
Kost dus nog wel ff wat
Facts don't care about your feelings
Och, zo'n 500 euro dus in totaal? Dat heb ik nu ook in mijn e30 gestopt.
Het is wel erg fijn als je weet dat het allemaal weer goed is.
Het is wel erg fijn als je weet dat het allemaal weer goed is.
Dat is heel stoer dat jij dat kan, maar ik kan het niet.
+350 arbeidsloon als het een beetje meezit he418O2 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:44:
Och, zo'n 500 euro dus in totaal? Dat heb ik nu ook in mijn e30 gestopt.
Ik vind de kosten best meevallen eerlijk gezegd!
YoshiBignose schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:31:

Je grossiert altijd wel in botte antwoorden. Langere versie:
Het grootste deel is voor mensen met 2 linkerhanden en wat basisgereedschap prima te doen zodat je wat geld in je zak houdt en niet hoeft te zeggen: Het kost dus nogal wat
Daar heb ik een mannetje voorflashin schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:38:
[...]
+350 arbeidsloon als het een beetje meezit he![]()
Ik vind de kosten best meevallen eerlijk gezegd!
j/k Maar een man van het e30 forum doet het voor weinig ook op de oprit (10-15 eu per uur)
Oh kijk dat is het betere werk
Had jouw E30 toch ook gedaan laatst? Zo is het wel veel leuker om zo'n auto te rijden..
en dan is het wel te doen. Anders is het 6 uur werk * 50 euro en dan wordt het gauw minder goed te doen
2 Fusee kogels € 64,00YoshiBignose schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:31:
Lastig zonder persen e.d., kan je beter laten doen
Kan je een foto ophangen? Dan is dit een klusje van 3x niks
Ben je een beetje handig (als in, je kan wel iets meer dan een wiel verwisselen), dan is dit een eenvoudig klusje, maar heb je geen ervaring, lekker door de expert laten doen.
2 Stab. Stang € 70,00
Afhankelijk wat je precies bedoeld kan het makkelijk of juist een rotklusje zijn. Waarschijnlijk wordt niet de stang zelf bedoeld, maar de koppelstangen tussen draagarmen en de daadwerkelijke stabilisatie stang. Die kunnen nogal vast zitten door roestvorming, maar het is op zich geen lastige klus.
2 V-riem € 24,00
Net zo moeilijk als een wiel verwisselen
Niet moeilijk, wel een klusje met potentieel risico op brand. Bij twijfel door de garage laten doen.
1 Uitlaatbeugel € 29,75
Zie stabilisatiestangen.
Zie Fusee-kogels
Waarom toevoeging? Is het niet verstandiger eerst te kijken waarom hij lekt? Misschien is aantrekken van de boutjes van het distributiehuis bijv. al genoeg. (heb ik bij mijn E36 gehad).
Voor mij zijn er 2 klussen die ik door de garage zou moeten laten uitvoeren, de rest valt in de categorie prima zelf te doen. Het ligt er dus aan hoe links je handen precies zijn
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Haha, ja maar als die gast toch bezig is dan mag ie direct ook de rest doen natuurlijk. Veel dingen zijn mooi te combineren.
Maar net zoals Catch, deze persoon vraagt ook maar 15 a 20 per uur dus het valt allemaal wel mee. Als ik niemand zou kennen die een beetje verstand ervan heeft dan had ik de meeste dingen ook wel zelf gedaan... die mistlamp bijvoorbeeld
Wat betreft olie is inderdaad nog enige probleem dat open staat. Daar gaat ie nog naar kijken, maar dat ding lekt best wel veel. Schijnt ook nog uit de versnellingsbak te komen
, maar blijkbaar was het oliepeil nogal laag dus heeft hij 2 liter er bij gegooid.
Maar net zoals Catch, deze persoon vraagt ook maar 15 a 20 per uur dus het valt allemaal wel mee. Als ik niemand zou kennen die een beetje verstand ervan heeft dan had ik de meeste dingen ook wel zelf gedaan... die mistlamp bijvoorbeeld
Wat betreft olie is inderdaad nog enige probleem dat open staat. Daar gaat ie nog naar kijken, maar dat ding lekt best wel veel. Schijnt ook nog uit de versnellingsbak te komen

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 03-03-2010 17:32 ]
Gisteren m'n 545i over de 100.000 km heen getrokken...lang geleden dat ik dat bij een auto voor elkaar gekregen heb (en bij deze heb ik de eerste 72k niet eens zelf gedaan)
Ondanks het huiveringwekkende verbruik af en toe is ie wel here to stay denk ik. De maandlasten worden naarmate mijn schadevrije jaren oplopen steeds lager, met dank aan de rocksolid bouwkwaliteit zijn de onderhoudskosten te overzien (ok een beetje beurt kost meteen 4 meiers maar goed, je moet wat over hebben voor je V8) en tegelijkertijd is het een bizar comfortabele kilometervreter. Inruilen heeft toch totaal geen zin want dit soort auto's is gebruikt dusdanig incourant dat je er geen hol voor terugkrijgt dus hij mag lekker voor de deur blijven staan.
Ondanks het huiveringwekkende verbruik af en toe is ie wel here to stay denk ik. De maandlasten worden naarmate mijn schadevrije jaren oplopen steeds lager, met dank aan de rocksolid bouwkwaliteit zijn de onderhoudskosten te overzien (ok een beetje beurt kost meteen 4 meiers maar goed, je moet wat over hebben voor je V8) en tegelijkertijd is het een bizar comfortabele kilometervreter. Inruilen heeft toch totaal geen zin want dit soort auto's is gebruikt dusdanig incourant dat je er geen hol voor terugkrijgt dus hij mag lekker voor de deur blijven staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 03-03-2010 21:26 ]
en wat zou je dan moeten willen hebben? Qua snelheid ga je er niet snel op vooruit, qua comfort wellicht iets te winnen, maar ik weet dat je dat weinig uitmaakt.
Gewoon lekker houden en pics posten

Vandaag even goed afgespoeld ivm pekelresten enzo

Iets als een Z4 3.0 zou ik nog wel willen hebben. We hebben twee lease-auto's hier waarvan er eentje niet privé gereden wordt (bijtelling lappen over een nieuwwaarde van 80k is niet echt aantrekkelijk) en m'n vrouw krijgt binnenkort een Megane Estate waar onbeperkt in rondgecrossed mag worden. 't is natuurlijk niet te vergelijken met m'n huidige wolf in schaapskleren maar voor al het praktisch vervoer voldoet het uitstekend, en het kost geen drol (20% bijtellingstarief + tankpas)418O2 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:28:
en wat zou je dan moeten willen hebben? Qua snelheid ga je er niet snel op vooruit, qua comfort wellicht iets te winnen, maar ik weet dat je dat weinig uitmaakt.
[afbeelding]
Een 3e auto is dan toch wel praktisch en dan is zo'n Z4 best aantrekkelijk; lekkere funauto die prima stuurt...maar ja, op de cheapste huisselectie 3.0 moet ik alsnog 10k bijleggen..dank je feestelijk.
De nieuwe Lexus: http://www.autoblog.nl/ar...3/lexus-ct200h#post-34284
Maar volgens mij zie ik een aantal BMW stijlkenmerken voorbij komen. Zie het dashboard en de achterlichten.

Dashboard doet me aan BMW denken, middenconsole aan Audi.

Vorm van die LED-lampen lijkt op de huidige vorm van BMW.
Maar volgens mij zie ik een aantal BMW stijlkenmerken voorbij komen. Zie het dashboard en de achterlichten.

Dashboard doet me aan BMW denken, middenconsole aan Audi.

Vorm van die LED-lampen lijkt op de huidige vorm van BMW.
't lek oalmoal op mekoar teegnwoordig
vrogger ha'j nog echte otoo's
:')!418O2 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:47:
't lek oalmoal op mekoar teegnwoordig
Wat is nou een goed en groot BMW E36 forum? Zat beetje te googlen, maar er zijn er zoveel O.o
je hebt heel veel modelspecifieke fora
e30fansite.nl/Forum voor e30's
e34.nl voor e34's (moet je er wel zelf 1 hebben anders mag je er niet bij
)
Voor de rest heb ik me er nooit in de verdiept.
e34.nl voor e34's (moet je er wel zelf 1 hebben anders mag je er niet bij
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2010 08:54 ]
Hmm Nederlands zijn er volgens mij geen "goede" en "grote" e36 forums.Don3k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:39:
Wat is nou een goed en groot BMW E36 forum? Zat beetje te googlen, maar er zijn er zoveel O.o
http://www.bmwportal.nl/e36-f61/
Hier kan je wel wat vinden, maar echt druk is het niet.
Gisteren even een halve tank benzine weggereden in mijn "nieuwe" auto... voor de lol. Lekker hard optrekken en hard door de bochten. Even de auto leren kennen.
Op een halve tank zo'n 380km gereden, wat ik best netjes vind.
Mensen kinderen, wat heeft deze auto een wegligging... Schandalig gewoon. Ik heb nog niet eerder in een auto gereden waarmee ik zo hard door een bocht kon.
Ook nog even langs de garage gereden, omdat ze mij een APK beloofd hadden. De monteur zei na de grondige inspectie dat ik, normaal gesproken, het komende jaar geen grote dingen hoef te verwachten, en dat was toch wel prettig om te horen. De remblokken en schijven voor waren nieuw, en achter zgan, schokbrekers waren goed, en er zat nog niets "aan te komen".
Er zit trouwens een M onderstel onder zei de monteur.
En dat was te merken in de bochten de terugreis.... LOL. Freude am fahren... Ech wel!
Mensen kinderen, wat heeft deze auto een wegligging... Schandalig gewoon. Ik heb nog niet eerder in een auto gereden waarmee ik zo hard door een bocht kon.
Ook nog even langs de garage gereden, omdat ze mij een APK beloofd hadden. De monteur zei na de grondige inspectie dat ik, normaal gesproken, het komende jaar geen grote dingen hoef te verwachten, en dat was toch wel prettig om te horen. De remblokken en schijven voor waren nieuw, en achter zgan, schokbrekers waren goed, en er zat nog niets "aan te komen".
En dat was te merken in de bochten de terugreis.... LOL. Freude am fahren... Ech wel!
[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 04-03-2010 09:29 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Zit een sportonderstel onder. Normaal zit er nooit een 'echt' M-onderstel onder een niet M. Veel mensen noemen het wel zoFormat-C schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:22:
Gisteren even een halve tank benzine weggereden in mijn "nieuwe" auto... voor de lol. Lekker hard optrekken en hard door de bochten. Even de auto leren kennen.Op een halve tank zo'n 380km gereden, wat ik best netjes vind.
onderstel, sportonderstel, M-technic onderstel, dat zijn de smaken geloof ik. Een "echt" M-onderstel zal wel weer een stapje verder gaan dan een M-technic neem ik aan. Maar het is wel degelijk een echt M-onderstel, net zo goed als die M-sticker op een 316i compact echt is. M is niet alleen de M-modellen (z4m, m3, m5, m6, x5m, x6m)Wimo. schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:23:
[...]
Zit een sportonderstel onder. Normaal zit er nooit een 'echt' M-onderstel onder een niet M. Veel mensen noemen het wel zo
Uhm, nee. Een coupe heeft ook geen M-onderstel / Mtechnic / whatever. Gewoon een 'normaal' sportonderstel zoals ze allemaal hebben.zneek schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:27:
[...]
onderstel, sportonderstel, M-technic onderstel, dat zijn de smaken geloof ik. Een "echt" M-onderstel zal wel weer een stapje verder gaan dan een M-technic neem ik aan. Maar het is wel degelijk een echt M-onderstel, net zo goed als die M-sticker op een 316i compact echt is. M is niet alleen de M-modellen (z4m, m3, m5, m6, x5m, x6m)
Een E46 coupe dan, want een E92 coupe kent dat verschil wel namelijkWimo. schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:10:
[...]
Uhm, nee. Een coupe heeft ook geen M-onderstel / Mtechnic / whatever. Gewoon een 'normaal' sportonderstel zoals ze allemaal hebben.
Er zit een bobbeltje op mijn achterband aan de zijkant (wang). Is dit gevaarlijk?
Sowieso moet ik binnenkort wel de banden vervangen, 4x 18" runflat banden à EUR 250 per stuk. Tevens meteen grote beurt doen (Autocontrole).
BMW is geweldig, maar kan op z'n momenten ook niet goedkoop zijn.
Sowieso moet ik binnenkort wel de banden vervangen, 4x 18" runflat banden à EUR 250 per stuk. Tevens meteen grote beurt doen (Autocontrole).
ik heb ooit is wat mensen van dat forum ontmoet op een meet, wilde op hun site een paar foto's posten betreffende die meet...... werd ik geband omdat ik geen E34 had...418O2 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:53:
je hebt heel veel modelspecifieke fora
e34.nl voor e34's (moet je er wel zelf 1 hebben anders mag je er niet bij)
Sja, dat heb je bij elk merk met zulke velgen.P.B. schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:18:
Er zit een bobbeltje op mijn achterband aan de zijkant (wang). Is dit gevaarlijk?
ik ben daar ook gebanned omdat ik geen e34 had. Ik mocht wel 2 weekjes meeposten maar dan moest ik toch echt oprotten.Reloader schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:33:
[...]
ik heb ooit is wat mensen van dat forum ontmoet op een meet, wilde op hun site een paar foto's posten betreffende die meet...... werd ik geband omdat ik geen E34 had...![]()
En ik kwam achter dat ik soort van alarm heb XD. Deed kofferklep met de sleutel eerst open ging hij loeien XD. Toen portier met sleutel geopend en toen ging hij uit. Iemand handleiding als hij weer afgaat? Of is dit de goede manier? Ook geen boekjes ed. bijgeleverd
Maar goed... voor die prijs. Verder moeten de angel eyes eraf. Hier gelijk een foto. Moet nog redelijk veel gebeuren, maar komt wel goed

Ik was sceptisch en ik hou niet van E36's, maar dit is toch wel echt een mooie auto zo op het eerste gezicht
Ik heb meer commentaar gehoord over het e34 forum. Ze willen zich een beetje te erg exclusief houden en dat snijdt ze behoorlijk in de vingers.
Voor E36's zijn er wel een aantal fora, zoals bmwfan.nl, maar die zijn niet specifiek voor de E36. Ik ben zelf ook lid op bwmfan en er zitten behoorlijk wat ervaren bezitters wat betreft de E36. Daarnaast scheelt het dat bij BMW veel techniek of vergelijkbare techniek ook te vinden is op andere modellen. Voor mijn Compact kan ik bijv. ook zonder al te veel problemen een handleiding van de E30 pakken wat betreft de achteras. De voorwielophanging is weer vergelijkbaar met die van de E34 (en natuurlijk andere E36's) en wat motoren betreft is het helemaal makkelijk.
Een site die ook bijzonder veel info bevat, en vooral reparatie handleidingen, is http://www.pelicanparts.com/bmw/index.htm
Voor E36's zijn er wel een aantal fora, zoals bmwfan.nl, maar die zijn niet specifiek voor de E36. Ik ben zelf ook lid op bwmfan en er zitten behoorlijk wat ervaren bezitters wat betreft de E36. Daarnaast scheelt het dat bij BMW veel techniek of vergelijkbare techniek ook te vinden is op andere modellen. Voor mijn Compact kan ik bijv. ook zonder al te veel problemen een handleiding van de E30 pakken wat betreft de achteras. De voorwielophanging is weer vergelijkbaar met die van de E34 (en natuurlijk andere E36's) en wat motoren betreft is het helemaal makkelijk.
Een site die ook bijzonder veel info bevat, en vooral reparatie handleidingen, is http://www.pelicanparts.com/bmw/index.htm
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ja, eigenlijk wel. Bobbels betekend dat de wang van de band intern beschadigd is en bij zware belasting kan dat een klapband tot gevolg hebben. Nu zal je best nog wel een stukje kunnen rijden maar je zal hem wel zo snel mogelijk moeten laten vervangen - en ik zou niet proberen topsnelheid te gaan rijden.P.B. schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:18:
CoolDon3k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:33:
En ik kwam achter dat ik soort van alarm heb XD. Deed kofferklep met de sleutel eerst open ging hij loeien XD. Toen portier met sleutel geopend en toen ging hij uit. Iemand handleiding als hij weer afgaat? Of is dit de goede manier? Ook geen boekjes ed. bijgeleverdMaar goed... voor die prijs. Verder moeten de angel eyes eraf. Hier gelijk een foto. Moet nog redelijk veel gebeuren, maar komt wel goed
![]()
[afbeelding]
Wel jammer van die zwarte nieren.
Minder dan 2k gekost, met 158.000 op de teller (hoop niet dat hij is teruggedraaid). In 2003 ingevoerd blijkbaar. Van dichtbij niet netjes, maar dat komt goedYoshiBignose schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:15:
[...]
Cool. Wat heb je er nou uiteindelijk voor betaald? Wat is de kilometerstand?
Wel jammer van die zwarte nieren.
[ Voor 4% gewijzigd door Don3k op 04-03-2010 14:27 ]
Lijkt verdacht op die van m'n broertje dan. Ook geen papieren, 168.000 op de teller, in 2001 ingevoerd blijkbaar en moet idd ook nog wat aan gebeuren. Hoe zit het bij roestvorming bij jouw bak? Daaraan en de staat van interieur kan je soms wel zien of de km-stand een beetje klopt.Don3k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:19:
[...]
Minder dan 2k gekost, met 158.000 op de teller (hoop niet dat hij is teruggedraaid). In 2003 ingevoerd blijkbaar. Van dichtbij niet netjes, maar dat komt goedWil hem grotendeels weer in orginele staat hebben.
Gisteren op de brug beetje de onderkant bekeken. Lekt wel e.e.a, bij krukaskeerring (zegt me weinig) en beetje bij motor. Maar bij krukaskeerring druppelt het echt eraf. Er is ook beetje laswerk verricht (prutswerk) en zitten koni's onder (dan weet je vaak ook wel hoe er mee gereden is) maar voor de rest ziet het wel oke uit
Jouwe is qua uiterlijk wat mooier. Ik zie wat m-style onderdelen
[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 04-03-2010 14:43 ]
Onderkant is zowat roestvrij. Op de voorbumper boven, en achterbumper boven een klein beetje roestvorming, maar die kunnen zo vervangen worden. Verder op de body zelf geen roest kunnen vinden. Interieur erg versleten, maar de vorige eigenaar was niet zo netjes. Dakhemel hangt los, gat in linker stoel.. Heb erg mijn moeite moeten doen met stofzuigen. Hij werkt in de bouw geloof ik, en al die zooi naar binnen. Vraag me echt af hoeveel hij echt heeft gelopen.YoshiBignose schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:39:
[...]
Lijkt verdacht op die van m'n broertje dan. Ook geen papieren, 168.000 op de teller, in 2001 ingevoerd blijkbaar en moet idd ook nog wat aan gebeuren. Hoe zit het bij roestvorming bij jouw bak? Daaraan en de staat van interieur kan je soms wel zien of de km-stand een beetje klopt.
Mooier... van dichtbij ziet het er niet uit. Soms vraag ik me af waar ik aan begonnen ben (vooral na twijfels over de KM stand en rauwe motorgeluid). Als die maar betrouwbaar genoeg is

[ Voor 9% gewijzigd door Don3k op 04-03-2010 14:48 ]
kom je niet zo snel achter. Is ook niet echt van belang...
Whoo, net gebeld voor de verkoop van mijn 330i. Eindelijk een serieuze beller. Moet wel veel van de prijs af doen, maar hij moet gewoon echt weg.
Whoo! ik ben happy!
Whoo! ik ben happy!
Ah oke. Interieur ook helemaal versleten bij die van m'n broertje en hemel hangt ook los. De binnenkant van de deuren zijn ook helemaal kapot. KM-stand kan inderdaad altijd teruggedraaid zijn, maar zegt idd niet zoveel. Is ie altijd goed onderhouden of iig op tijd dan maakt het niet zoveel uit.Don3k schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:44:
[...]
Onderkant is zowat roestvrij. Op de voorbumper boven, en achterbumper boven een klein beetje roestvorming, maar die kunnen zo vervangen worden. Verder op de body zelf geen roest kunnen vinden. Interieur erg versleten, maar de vorige eigenaar was niet zo netjes. Dakhemel hangt los, gat in linker stoel.. Heb erg mijn moeite moeten doen met stofzuigen. Hij werkt in de bouw geloof ik, en al die zooi naar binnen. Vraag me echt af hoeveel hij echt heeft gelopen.
Mooier... van dichtbij ziet het er niet uit. Soms vraag ik me af waar ik aan begonnen ben (vooral na twijfels over de KM stand en rauwe motorgeluid). Als die maar betrouwbaar genoeg is
Oliepeil is goed?
@ k0ewl: Die 330i is van jou is dat een automaat?
Oliepijl was wel goed bij aankoop. Maar besloot toch direct een kleine beurt uit te voeren. Reed gelijk een stuk anders! Wereld van verschil. Waarschijnlijk in jaren geen beurt gehad. Nu even verder kijken hoe hij loopt na langere afstanden. Zolang de chassis maar niet roest of krom is, vind ik het best. Alles is te vervangen. Maar auto van je broertje klinkt echt als 2 druppels water als die van mij.YoshiBignose schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:01:
[...]
Oliepeil is goed?
Mag ik vragen waarvoor je hem uiteindelijk weg (gaat) doen?k0ewl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:57:
Whoo, net gebeld voor de verkoop van mijn 330i. Eindelijk een serieuze beller. Moet wel veel van de prijs af doen, maar hij moet gewoon echt weg.
Whoo! ik ben happy!
Heeft ie al 10x verteld ondertussen.J-Media schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:13:
[...]
Mag ik vragen waarvoor je hem uiteindelijk weg (gaat) doen?
Handgeschakeld afaikYoshiBignose schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:01:
[...]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
o.a. k0ewl in "Het grote BMW-Topic #9"J-Media schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:13:
[...]
Anyhoe: ik weet dat ik nu in een bepaalde groep vertoef

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wat wil je hier horen dan? BMW NATUURLIJK!
Dude! hoe vaak moet ik het nog vertellen, haal gewoon die BMW. Mocht je toch liever een wat compactere auto willen rijden met een minder dure uitstraling, laat dan die volslagen over the top geconfigureerde A4 zitten en haal voor~55-60k een minder volgehangen 2.0TFSI. Dan is e.e.a. tenminste nog enigszins in verhouding met elkaar.BtM909 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:37:
[...]
o.a. k0ewl in "Het grote BMW-Topic #9"
Anyhoe: ik weet dat ik nu in een bepaalde groep vertoef, maar twijfel ontzettend tussen een A4 3.2 TFSI Quattro en de nieuwe BMW 528i. Qua opties en uitvoering zijn ze praktisch gelijk, waarbij de 5 nog zelfs iets goedkoper wordt (qua aanschaf en ook cost/km)... Eigenlijk is de keus dan ook vrij snel gemaakt, maar blijf toch twijfelen
En dan een mooie E30 325i als vervanger?k0ewl schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:57:
Whoo! ik ben happy!
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Twijfelen tussen een A4 of een 528i met gelijke opties?
Watdenkjezelf.nl
Watdenkjezelf.nl
Ik wist het wel hoor.... Audiflashin schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:02:
Twijfelen tussen een A4 of een 528i met gelijke opties?
Watdenkjezelf.nl
BMW is wel flink goedkoper bij gelijke uitrusting...
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
LOL!
Die A4 is een prachtige auto hoor, maar ik zou toch echt niet na te hoeven denken
BMW!
Die A4 is een prachtige auto hoor, maar ik zou toch echt niet na te hoeven denken
Ik zou zeggen maak eens een ritje in beide wagens. Als je dan nog twijfelt...
Audi is zeker mooi. Maar ik zou gaan voor de nieuwe 5.
Van die A4's zie ik hier al genoeg op de weg. Nieuwe 5 nog maar 1 keer gespot.
BMW is net wat, tja, het heeft iets.
BMW dus!
Van die A4's zie ik hier al genoeg op de weg. Nieuwe 5 nog maar 1 keer gespot.
BMW is net wat, tja, het heeft iets.
BMW dus!
Dat mag, maar we zijn er nog niet uit. Dus to be continued... hij komt zo langs als het goed is. Ik heb gezegd 9 als laagste, hij zei 8,5 als hoogste. Daar gaat het waarschijnlijk ergens tussen uit komen zonder dat de draagarmen vervangen worden. It's that simple.J-Media schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:13:
[...]
Maar hij moet gewoon echt weg. Centjes in de pocket. Huisje inrichten en wat er dan over blijft is voor een nieuw wagentje
Die 2 foto's kan je ook echt vergelijken
Nu even een A4 dsg met wat meer opties
Je kan die auto's pas echt vergelijken als je weet wat de persoon in kwestie precies verwacht. Een 5er kan je alleen vergelijken met een A6 en de 3er met de A4.
Voor het luxe gevoel is de 5er natuurlijk beter.. Mits je hem goed aan kleed.
[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 04-03-2010 17:30 ]
Dit topic is gesloten.