Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste
Acties:
  • 101.107 views

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoho, ik heb niet gezegd dat hij 650pk heeft :) De nieuwe versnellingsbak is getest tot dat aantal :)

Bij 120km per uur in zijn 6, draait hij netjes 2100rpm. Prima om zuinig mee te rijden :) Vandaag gaf de boordomputer, inclusief sprintjes, 9.7/100 aan, 75% snelweg.
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:31:
[...]

En jij vindt die M3 met dat vermogen vetter dan een Porsche 911 Turbo ?

Jij hebt zeker nog niet gereden in een serieus geprepareerde 911T.
Toevallig heb ik dat wel :) Wel een 996 overigens. Natuurlijk is de 911T de betere auto, maar qua bruutheid wordt hij overtroffen door de setup vanmiddag.

[ Voor 80% gewijzigd door PWM op 21-02-2010 22:33 ]

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
PWM schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:20:
Hoho, ik heb niet gezegd dat hij 650pk heeft :) De nieuwe versnellingsbak is getest tot dat aantal :)

[...]

Toevallig heb ik dat wel :) Wel een 996 overigens. Natuurlijk is de 911T de betere auto, maar qua bruutheid wordt hij overtroffen door de setup vanmiddag.
En dan nog, een willekeurige M3 die 1:11 haalt..... Rijdt ie alleen heuvelaf in zijn vrij ofzo?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Spiller schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:49:
Heb laatst een mooi breedsetje 17" Alpina's verkocht, 8,5J voor, 9,5J achter. Moeilijk te verkopen, kreeg er 600 euro voor met goeie banden.
Die BBSjes zijn inderdaad zelfde maten als onder die 540 touring. Mn reservewiel is ook gepolijst en gespoten, p.i.m.p. :D
Velgen verkopen schiet idd niet op, voor nette 2e hands velgen kun je maar een fractie van de nieuwprijs terugkrijgen. Ik heb ook nog steeds een set 18" BBS liggen met redelijke goede (en dure) Michelin runflat banden, die raakte ik vorig jaar voor €800 niet kwijt. Allemaal van die lui die €400 gaan bieden enzo :')
Van het voorjaar ga ik het nog maar eens proberen.
En nee, helaas past deze steek niet onder een 5-serie :P

@PWM
De Audi S5 is nog niet uit, als je een A5 tegen bent gekomen had die max 265pk.

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 22-02-2010 01:49 ]

🖥️ | 🚗

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07

Bij 120km per uur in zijn 6, draait hij netjes 2100rpm. Prima om zuinig mee te rijden :) Vandaag gaf de boordomputer, inclusief sprintjes, 9.7/100 aan, 75% snelweg.

[...]

Oooh inderdaad niet goed gelezen. Ik dacht al hoe krijg je zoveel paarden in die E46 :9 , maar toch wel een gruwelijke bak. Heb je ook foto's? >:)

Facts don't care about your feelings

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
zneek schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:23:
[...]

En dan nog, een willekeurige M3 die 1:11 haalt..... Rijdt ie alleen heuvelaf in zijn vrij ofzo?
De vorige eigenaar van mijn M3 deed dat ook makkelijk. Maarja, dan doe je echt niet dat waar een M3 juist voor gemaakt is O-)

Ioniq 5 P45

Verwijderd

[...]

Je geeft zelf aan dat het ding rond de 525PK moet zitten na wat mods, die bak moet het makkelijk kunnen hebben daaronder... dus dat hij ten eerste gensneuveld is zal wel komen door het "stoere" 550PK in zijn 1 naar 2 laten zonder dat je echt kunt rijden :+

LOL, een M3 loopt standaard al 1:9 met "normaal m3 rijgedrag" dus klopt weinig van.

Hoe kun je nu een 996 vergelijken met je setup van vanmiddag en dan zeggen dat het een 911T overtreft ?

Spreek je wel als je op de ring met 300 op de eerste bocht na het "dal" aan komt denderen nadat je al die M3's voorbij hebt gereden en er net zo hard weer uit accelereert :)

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Spiller schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:51:
[...]

De vorige eigenaar van mijn M3 deed dat ook makkelijk. Maarja, dan doe je echt niet dat waar een M3 juist voor gemaakt is O-)
Het lijkt mij erg knap. Ik heb in mijn 320, 325 en 335 eigenlijk nog nooit 1:11 gemiddeld gehaald. Maar misschien maak ik wel teveel non-snelweg kms. Wat ik wel knap vindt is dat ik van 170 naar 218 naar 306pk gegaan ben en eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde verbruik heb gehad. altijd tussen de 1:10.5 en 1:11. Dat doet BMW dan weer aardig.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is die boordcomputer nog wel te vertrouwen dan? Bij mij hebben ze er grotere brandstof injectoren ingezet die meer brandstof inspuiten. De boordcomputer weet dat niet en denkt nu dat de auto het verbruik heeft van een 116i.

Je mag ervan uitgaan dat een tuner die een compressoropbouw doet niet zal tunen voor een zo laag mogelijk gebruik en ze zullen 'm in ieder geval niet te arm willen laten lopen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
sowieso is de boordcomputer blind vertrouwen niet echt slim imo... Die dingen wijken best vaak af.

En met zulke tuning zo'n verbruik, lijkt mij ook stug.

Verwijderd

Femme schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:16:
[...]

Je mag ervan uitgaan dat een tuner die een compressoropbouw doet niet zal tunen voor een zo laag mogelijk gebruik en ze zullen 'm in ieder geval niet te arm willen laten lopen.
Daar hebben ze Throttle na-inspuiting voor bedacht :) Scheelt iets vermogen maar nooit te arm !!

Waarom standaard computer... DTA the way to go!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 00:43 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Mhhh... blijkbaar zijn 330i-tjes niet zo interessant op het moment. Hij staat gewoon op marktplaats en autoscout24 enz, maar kopers blijven een beetje uit. Snap het niet zo goed, want hij is toch wel erg goedkoop nu. Hij wordt wel heel vaak bekeken, maar bellen of mailen is er niet bij. Zal wel door de kilometerstand komen denk ik.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Is die boordcomputer nog wel te vertrouwen dan? Bij mij hebben ze er grotere brandstof injectoren ingezet die meer brandstof inspuiten. De boordcomputer weet dat niet en denkt nu dat de auto het verbruik heeft van een 116i.

Wat ik begrepen heb is de boordcomputer er op aangepast. Zal morgen eens vragen om de hoeveel km hij moet tanken. De boordcomputer zat wel in het navi scherm van BMW, maar had niet het idee dat het standaard software was.

Van het weekend neem ik de camera mee.

525pk klinkt als enorm veel uit zo'n blok, wat het ook is, maar het is dan ook geen chiptuning, maar het echte werk. Als iemand een rollenbank weet in 't Gooi, zetten we hem er even op :)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 22-02-2010 10:45 ]

• 418O2
k0ewl schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:39:
Mhhh... blijkbaar zijn 330i-tjes niet zo interessant op het moment. Hij staat gewoon op marktplaats en autoscout24 enz, maar kopers blijven een beetje uit. Snap het niet zo goed, want hij is toch wel erg goedkoop nu. Hij wordt wel heel vaak bekeken, maar bellen of mailen is er niet bij. Zal wel door de kilometerstand komen denk ik.
Vind je het erg gek?

• k0ewl
Eigenlijk wel? Ik bedoel, blok is nog zo fris als een hoentje. Er zijn toch zat sjonnies die een dikke 330 willen rijden? En de vraagprijs is op het moment 10k. Als ze 9 bieden is hij per direct weg. heb je een supermooie wagen vol met opties. Puur en alleen omdat ik dan een paar maanden flink kan sparen voor mijn huis. Klein autootje voor woon-werk verkeer en dat zou dan het einde zijn van jarenlang dikke auto's rijden omdat het kan. :'( Nu maar eens serieus gaan doen denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door k0ewl op 22-02-2010 10:53 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• 418O2
Het is een prima wagen, maar je moet wel geld hebben om hem te laten rijden. De power en de nieuwprijs zorgen wel voor hogere runningcosts. En sjonnies hebben echt geen geld om zo'n wagen te rijden lijkt mij.

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Wat ik begrepen heb is de boordcomputer er op aangepast. Zal morgen eens vragen om de hoeveel km hij moet tanken. De boordcomputer zat wel in het navi scherm van BMW, maar had niet het idee dat het standaard software was.

Van het weekend neem ik de camera mee.

525pk klinkt als enorm veel uit zo'n blok, wat het ook is, maar het is dan ook geen chiptuning, maar het echte werk. Als iemand een rollenbank weet in 't Gooi, zetten we hem er even op :)
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:54:
[...]
Hoe kun je nu een 996 vergelijken met je setup van vanmiddag en dan zeggen dat het een 911T overtreft ?
Volgens mij lees je wat je wilt lezen, en niet wat ik zeg.

Ik heb het over de brute kracht die er in komt bij 6000rpm. Vanuit het niets alsof je met een katapult wordt weggeschoten. Die bruutheid heeft de 911T niet op die manier.

Dat komt omdat de 911T natuurlijk gewoon de betere, en op circuit ongetwijfeld, snellere auto is. Omdat de boxer van de 911 (iets) meer liniear opbouwt, en niet zoals deze M3 een soort aan/uit knop heeft bij 6k/rpm. (en ja, dat is relatief, want ook de 911T knalt hem er mega in).

• YoshiBignose
k0ewl schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:39:
Je hebt wel erge haast. Soms duurt het gewoon even. Ik vind de prijs nog best wel redelijk, maar een 330i met veel opties of bijv. een 318i zullen niet zoveel verschillen qua prijs. Iedereen weet toch dat de kosten van een 330i maandelijks gewoon veel hoger zijn, anders had ik het ook wel genomen.

Ik was 9k kwijt voor mijn 318ci, maar coupe's zijn ook wel duurder dan sedans. Of ze sneller verkopen weet ik alleen niet, maar ik zie wel heel veeel sedans staan op marktplaats.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

RSP

Ik verbaas me d'r ook wel 'n beetje over moet ik zeggen, voor die prijs had ik verwacht dat ie snel weg zou zijn. Hopelijk zijn diesels meer in trek, ik wil eigenlijk voor de zomer nog switchen :-)

• YoshiBignose
Inderdaad 9k is wel hele mooie prijs.

De 330i is toch wel ff wat sneller dan de 330d hoor. >:)

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 22-02-2010 11:26 ]

• k0ewl
Dat bedoel ik. Ik wacht gewoon nog eventjes af. We zien wel hoe het gaat, maar ik wil er gewoon erg graag van af.

Verwijderd

PWM schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:54:
[...]

Volgens mij lees je wat je wilt lezen, en niet wat ik zeg.

Ik heb het over de brute kracht die er in komt bij 6000rpm. Vanuit het niets alsof je met een katapult wordt weggeschoten. Die bruutheid heeft de 911T niet op die manier.

Dat komt omdat de 911T natuurlijk gewoon de betere, en op circuit ongetwijfeld, snellere auto is. Omdat de boxer van de 911 (iets) meer liniear opbouwt, en niet zoals deze M3 een soort aan/uit knop heeft bij 6k/rpm. (en ja, dat is relatief, want ook de 911T knalt hem er mega in).
Dus jij denkt dat een volledig atmosferische motor een hardere duw in je rug geeft dan een "Charged" motor op een "gegeven" moment.

Zit je toch echt naast.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:35
@PWM:

996T kan je niet echt vergelijken met een 997T :9~
Maar wat is er aan dat ding gedaan dan? ESS supercharger ofzo?

Een goed aangepakte M3 houd een 911 wel bij op het circuit. Zo'n M3 kan je toch wel een hele goede gewicht balance geven. De 911 heeft wel veel tractie op de achterwielen, maar een beetje vreemd gedrag op het limiet. Logisch ook met de plaats van de motor ;)

>PC specs<

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:14
MadMarky schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:41:
[...]

@PWM
De Audi S5 is nog niet uit, als je een A5 tegen bent gekomen had die max 265pk.
He? Je bedoelt de RS5 denk ik. De S5 is toch al wel even beschikbaar hoor... 354 PK'tjes.

Autoweek

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:03:
[...]
Dus jij denkt dat een volledig atmosferische motor een hardere duw in je rug geeft dan een "Charged" motor op een "gegeven" moment.

Zit je toch echt naast.
PWM schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:21:
Zoveel rauwe kracht, echt enorm. Tot 6000rpm is het gewoon een mega snelle bak, daarboven gekkenwerk. Het geluis van de supercharger gaat door merg en been, en zodra je het gas los laat sist en siddert de auto.
:?

leeg

• KappeNou
EQJim schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:36:
[...]
He? Je bedoelt de RS5 denk ik. De S5 is toch al wel even beschikbaar hoor... 354 PK'tjes.
Autoweek
idd, de S5 cabrio is er ook al met een 3.0L v6 supercharged 333PK

De "M3 killer" is nu ook al uitgelekt RS5 >klik<

>PC specs<

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Jammer van de spoiler.....

Verwijderd

Dan gaat zijn vergelijking met een 996 toch al helemaal niet op ? Laat staan met een T aangezien supercharged en Turbo enigzins verschil is natuurlijk.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11 16:39

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hij vergelijkt ook helemaal de wagens niet. Het gaat om het gevoel in beide wagens ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hij heeft in een 996 turbo gereden en vind die m3 met compressor een brutere vermogensafgifte hebben.
Wat is daar niet aan te vergelijken, dat is toch zijn persoonlijke ervaring ?
Ga je nu voor hem bepalen hoe hij zn autoritjes moet ervaren ?

leeg

Verwijderd

Toch vervelend als je ervaart sneller te zijn dan een andere auto en hem toch na te kunnen zwaaien.

Hij had het over stoere praat :+

• YoshiBignose
Hoe snel is zo'n 911T dan?

Verwijderd

Getuned of niet ? Check die site van ninemaster maar eens, kan je vertellen dat het hard gaat :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:00:
[...]

Getuned of niet ? Check die site van ninemaster maar eens, kan je vertellen dat het hard gaat :)
Ninemeister

Verwijderd

Klopt :)

Hoewel er ook wel fijne duitse tuners zijn voor de Porsche.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:09 ]

• YoshiBignose
Oh ja inderdaad de 911T stock gaat al in 3,6 sec naar de 100.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Er zijn metingen geweest in Portugal op het circuit van +/- 3,1 seconde met behulp van launch control.

Dit is dan wel een cabrio inclusief passagier. :+

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 20:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die klapt in- en uit, dus zit niet altijd in het zicht :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 15:12

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

YoshiBignose schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:10:
Oh ja inderdaad de 911T stock gaat al in 3,6 sec naar de 100.
3,4s met Sport Chrono en PDK... morgen maar ff testen O-)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Een tijdje terug plaatste ik al een flyer voor een puzzeltocht maar op dat moment was er nog weinig bekend.

Echter is de start locatie en tijdstip nu wel bekend, we zijn ondertussen ook druk bezig om de (puzzel)tocht in elkaar te zetten.

Bij deze dan ook eventjes de vernieuwde flyer.

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/tocht.png

[ Voor 4% gewijzigd door -Thunder- op 22-02-2010 18:35 ]

Blij Met Wilco

• KappeNou
Hij kan ook naar binnen ;) het is geen m3 gtr :r

>PC specs<

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

BeQuietAndDrive schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:53:
[...]

Die klapt in- en uit, dus zit niet altijd in het zicht :)
KappeNou schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:25:
[...]

Hij kan ook naar binnen ;) het is geen m3 gtr :r
Ok....dan mag het. :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:10:
Toch vervelend als je ervaart sneller te zijn dan een andere auto en hem toch na te kunnen zwaaien.

Hij had het over stoere praat :+
Ik hoef op zich geen welles nietes spelletje te gaan spelen, ik deelde alleen even een leuke BMW ervaring, wat volgens mij ook het doel is van dit topic.

Om er voor de laatste keer nog maar even op in te gaan: Ja, je hebt kans dat die 911T sneller is op het circuit, op het rechte stuk heeft die M3 er echt totaal geen enkele moeite mee. Tot ruim over de 300 blijft hij gewoon lekker op zijn kont hangen, of andersom. En inderdaad, een getunede 911T is weer sneller dan die M3, zo gaat dat natuurlijk.

Even voor de beeldvorming, de ronde tijd op de Nordschleife van een M3 E46 van Loaded was 7:22. Een 997 Turbo doet er 7:38 over, een 911 GT2 7:32. Een goed getunede M3 is zeker niet per definitie langzamer. Loaded gebruikte een CSL met Supercharger die het schopte tot precies 600pk.

Ik zal voor de geinteresseerden hier even de gegevens van de tunes en het merk supercharger opvragen :) Een standaard ESS Supercharger zonder verdere aanpassingen geeft de E46 al een goeie 510pk. Met de extra aanpassingen is 520-550pk dus geen enkel probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 22-02-2010 19:22 ]

Verwijderd

Ik snap nog steeds niet dat je een opgefokte M3 met een stock Turbo durft te vergelijken, gooi een soort zelfde stage er tegenaan en die M3 is gewoon kansloos.

Maarja, zo blijft er altijd meer.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:58:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat je een opgefokte M3 met een stock Turbo durft te vergelijken, gooi een soort zelfde stage er tegenaan en die M3 is gewoon kansloos.

Maarja, zo blijft er altijd meer.
Je hebt je mening wel duidelijk laten horen, give it a rest.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 01:17:
[...]

Je hebt je mening wel duidelijk laten horen, give it a rest.
Ik heb regelmatig in M3's gereden en het is een auto die niet stop nee, maar vergelijken met een auto die een M3 ook wel op het circuit tegen komt gaat niet lukken.

Kijk de DSCC, de M3 is gewoon een auto die mee kan komen maar zeker niet de snelste is, zo zijn er meer. Een Porsche legt het niet snel af, maar de vergelijking gaat gewoon nat.

Het gaat niet om de mening maar meer om dat de auto's niet te vergelijken zijn in dit perspectief... beetje eerlijkheid en duidelijkheid was toch wel gewenst op dit forum leek me zo.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is ZIJN persoonlijke mening/ervaring, hoe moeilijk kan dat nou zijn.
Ik snap dat het heel vervelend is als iemand zegt dat eoa goedkope mislukte m3 beter is dan een heilige porsche (want daar komt het zo te zien op neer), maar zo ervaart hij het.
Dus laat het er lekker bij....

leeg

• YoshiBignose
Waar we het allemaal over eens kunnen zijn is dat de M3 in ieder geval mooier is dan de 911 >:)

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hangt af van het jaar ;) . Naar mate de jaren vorderen wordt een M3 steeds meer een newkidsontheblock mobiel terwijl de 911 alleen maar mooier wordt ;)

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://img12.abload.de/img/k-titel23vva.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dancrouchblog.com/wp-content/uploads/2008/03/61b8_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwinfo.com/pictures/00864.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karcraze.com/pics/IMG_0455.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1170/1439530132_0002438e9b.jpg

///

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3015/2559799387_4215e72b3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.besttuning.eu/walls/big/Porsche_996_Turbo(1280x960).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ssip.net/upload/porsche-997-turbo-front-1_190.jpg

Niet allemaal even 'stock', maar ik krijg het van alle bovenstaande wagens wel warm

• YoshiBignose
Porsches doen mij werkelijk niks, maar gelukkig bestaat er nog zoiets als smaak. Al die bovenstaande M3's zijn :9~

Verwijderd

De bovenste twee klassieke BMW's vind ik ook niet mooi, mijn vader heeft ook zo één gehad. Al vind ik deze Porsches er ook niet uit zien.

De 3 andere BMW's erg leuk, de bovenste moderne BMW is misschien nog wel betaalbaar voor mij ook.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

Wimo.

Shake and Bake!

Die oudste porsche is gaaf. De rest is zaad en verkrachting van een 'goed' concept. Dan liever die M3's.

• Spiller
Bovenste 'M3' is een E21 met E30 M3 plaatwerk ofzo?

Ioniq 5 P45

• YoshiBignose
Ja er is natuurlijk nooit een E21 M3 gemaakt :P Volgens mij had de E28 wel een M5.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Wimo. schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:18:
Die oudste porsche is gaaf. De rest is zaad en verkrachting van een 'goed' concept. Dan liever die M3's.
E30 jawel, E46 jazeker maar van een E36 krijg ik het niet warm. Daarintegen vind ik elke 911 wel mooi.

Maar dan heb ik liever een puntgave 912 .. het gaat mij dan niet om de snelheid (die is bij een 912 wel ver te zoeken) maar gewoon om de vormgeving en stijl.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan zelf de laatste 2 m3's qua uiterlijk nog wel waarderen. De versies daarvoor vind ik niet mooi, alleen cool om wat de auto kan.

• Spiller
Nog maar een keer een plaatje van de M3 en de 540i samen :)

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/M3/P1000768th.jpg

Als het mooi weer wordt zal ik eens wat nieuwe foto's maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Spiller op 23-02-2010 12:45 ]

Ioniq 5 P45

• 418O2
YoshiBignose schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:26:
Ja er is natuurlijk nooit een E21 M3 gemaakt :P Volgens mij had de E28 wel een M5.
Was dat niet de M535i ? Brute bak ook wel.

Die E21 lijkt idd een E30 M3 Evo ombouw
Afbeeldingslocatie: http://www.carandclassic.co.uk/uploads/cars/bmw/148915.jpg

• Spiller
M535i was een 535i met M pakket, de E28 M5 was veel ingetogener maar wel met een dikke motor. S38B35 met 286pk.

Ioniq 5 P45

• Femme
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PWM schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:54:
[...]

Ik lees wel vaker dat soort reacties dat er bij een bepaald toerental opeens 'brute kracht' in komt, maar als je naar de vermogenskromme kijkt kan daar geen sprake van zijn. Bij de M3 ligt het koppel redelijk vlak en begint deze bij 6000 toeren wat af te nemen.
Met een compressor zal dat niet veel anders zijn. Die van ESS heeft een stijging koppel tot ca 7200 toeren, maar de koppelkromme is zo vlak dat je nergens een plotselinge krachtsexplosie zou kunnen ervaren.
Als je bij 6000 toeren in de derde versnelling constante snelheid rijdt en dan op het gas gaat zul je uiteraard wel goed gelanceerd worden maar dat heeft niets met de vorm van de vermogenskromme te maken (wel een beetje met gasrespons die bij een M3 met compressor beter zal zijn dan bij een 911 Turbo).
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:58:
[...]

Voor de prijs van een 911 Turbo koop je twee M3's of je koopt er één en je houdt geld over voor modificaties, dus waarom zou je ze niet kunnen vergelijken?

Een M3 laat zich voor dezelfde investering beter tunen denk ik, aangezien de 911 al een turbo heeft en de M3 om te beginnen meer cylinderinhoud heeft en meer toeren maakt. De M3 leent zich goed voor een compressorkuur die gemakkelijk 600pk kan opleveren met vergelijkbare gasrespons als een atmosferische motor. Een hoogtoerige V8 met compressor lijkt mij een prettiger combinatie dan een turbomotor die bij 6000 toeren al aan zijn max zit en een groot turbogat heeft.

Ik weet ook wel iemand die serieus kan sturen en de voorkeur geeft aan de balans van een M3 ten opzichte van een 911. De 911 hoeft niet per definitie superieur te zijn.

• PWM
  • Niet online

PWM

Femme schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:50:
[...]

Ik lees wel vaker dat soort reacties dat er bij een bepaald toerental opeens 'brute kracht' in komt, maar als je naar de vermogenskromme kijkt kan daar geen sprake van zijn. Bij de M3 ligt het koppel redelijk vlak en begint deze bij 6000 toeren wat af te nemen.
Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat boven de 6000 een hels kabaal losbreekt en de compressor als een malle begint te fluiten, waarbij de auto ook wat begint te schudden. Het gevoel is een enorme krachtexplosie, in de praktijk zal het het wel mee vallen (voor zover 500+ pk meevalt).

Ik ben laatst wezen rijden met een Lotus Elise. We reden er heen in een mooie getunede BMW 335i. De ervaring van die Elise is echt top, je hebt het gevoel de hele wereld aan te kunnen, terwijl de BMW gewoon lekker snel aanvoelt. Op de sprint was de BMW echter gewoon de snellere auto. Het gevoel is inderdaad niet alles :) (in de bochten maakt de Elise natuurlijk gehakt van de Touring)

Daarom hebben we ook eens de sprinttijden geklokt van die M3 :)

Verwijderd

Tja, voor extra geld in die Porsche maak je hem nog beter dan die stock prijs, ligt gewoon aan wat je te besteden hebt, niet om wat je wil besteden... je wil toch altijd meer. Daarom is een BMW ook een prima auto om goed mee te racen en stapt men daarna vaak over naar een hogere klasse waar de Porsche toch sneller in terecht komt doordat de auto er opzich standaard al meer naar is.

Tja, M3, goede auto voor het circuit, Porsche is juist zo fijn omdat de toeren lager liggen en het koppel dus ook bij een lager toerental. Een van de redenen waarom de een auto met motor type X beter presteert op circuit A dan een auto met type motor Y.

Ik zeg niet dat een M3 slecht is, er is gewoon beter... een Aston Martin is ook vetter op het circuit dan een Porsche :)

• KappeNou
Femme schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:50:
[...]
Ik weet ook wel iemand die serieus kan sturen en de voorkeur geeft aan de balans van een M3 ten opzichte van een 911. De 911 hoeft niet per definitie superieur te zijn.
Balans is idd heel goed bij de M3. De 997 is ook pas de eerste 911 die tegen perfectie aan komt. Alle 911's voor de 996 zijn best wel dramatisch. Helemaal als je het niet gewend bent.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:53:
[...]

Tja, M3, goede auto voor het circuit, Porsche is juist zo fijn omdat de toeren lager liggen en het koppel dus ook bij een lager toerental. Een van de redenen waarom de een auto met motor type X beter presteert op circuit A dan een auto met type motor Y.

Ik zeg niet dat een M3 slecht is, er is gewoon beter... een Aston Martin is ook vetter op het circuit dan een Porsche :)
Dat koppel is in het dagelijks leven wel fijn ja. Maar op het circuit hoeft het niet perse wat uit te maken.
Ik zou zeggen download is best motoring.

Dat van die Aston Martin snap ik niet echt.. Alleen de amv8/v12 is geinig. De rest is te log.. Remmen zijn zo weg en de banden kunnen het gewicht na 3 bochten niet meer aan :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 23-02-2010 17:12 ]

>PC specs<

• KappeNou
Voordat we verder gaan. Eerst wat filmpjes ;) (vast wel mensen die ze kennen)
Dit is overigens wel een hele snelle supercharged E46 M3 met 609 wheel horsepowerS. Zal wel tegen de 700 blok PK's zijn.
tegen een 997 Turbo met 550 blok PK's (mijn smaak, maar die porsche's zien er zo veel dikker uit :9~ )
Volgens mij is die Zwarte HPF met turbo en die zilveren (van het 2e filmpje) met Supercharger

HPF M3 Tegen wat andere extreme ge'tune'de bakken

Hier nog een paar:

HPF M3 VS tuned ford GT
HPF M3 met pappa aan boord :D
HPF M3 VS Superleggera
HPF M3 VS M5 met stroker kit / 997TT / Ford GT

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 23-02-2010 17:32 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:23:
Voordat we verder gaan. Eerst wat filmpjes ;) (vast wel mensen die ze kennen)
Dit is overigens wel een hele snelle supercharged E46 M3 met 609 wheel horsepowerS. Zal wel tegen de 700 blok PK's zijn.
tegen een 997 Turbo met 550 blok PK's (mijn smaak, maar die porsche's zien er zo veel dikker uit :9~ )
Volgens mij is die Zwarte HPF met turbo en die zilveren (van het 2e filmpje) met Supercharger

[video]
HPF M3 Tegen wat andere extreme ge'tune'de bakken
[video]

Hier nog een paar:

HPF M3 VS tuned ford GT
HPF M3 met pappa aan boord :D
HPF M3 VS Superleggera
HPF M3 VS M5 met stroker kit / 997TT / Ford GT
Dan vergelijk je toch ook weer 550PK met 700PK ?

Dacht je dat die 550PK aan de wielen was ? Opgegeven vermogen is altijd aan het blok bij stock auto's. En dan heb je met tuning altijd performance waar je het hebben wil... dus hoog in toeren, laag in toeren, etc... dus dat is geen vergelijking.

Ik snap dat dit een BMW topic is maar de vergelijkingen gaan nat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 18:00 ]

• 418O2
ik ben, helemaal sinds de GT-R vs 911 discussie, helemaal klaar met geroep over power.

Enige onomstotelijke bewijs voor mij, is als een neutrale coureur de 2 autos over de nordschleife stuurt.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat een nutteloze discussie weer die voor de 1000é keer naar voren komt

Om mijn post enig sinds boeiend te houden :

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/Naamloos.jpg

Blij Met Wilco

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MartijnGizmo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:01:
[...]

3,4s met Sport Chrono en PDK... morgen maar ff testen O-)
Ok, vandaag aan den lijve ervaren, dat gaat belachelijk snel. Daarna ook trouwens, 100-200. En ja, ik heb het op video, dat volgt... :)

• YoshiBignose
In die zelfde M3??? Is die te huur ofzo :')

• Spiller
Porsche Doppel Kupplung in een M3? Nadenken Yoshi ;)

Ioniq 5 P45

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het was idd een platgeslagen Kever, geen M3... :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

WTF? Sorry, maar nu kan ik je helemaal niet serieus meer nemen......

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:12:
......

Enige onomstotelijke bewijs voor mij, is als een neutrale coureur de 2 autos over de nordschleife stuurt.
okay okay, ik trek mijn witte raceoveral wel aan. Wanneer staan ze voor me klaar? :O

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

• Tom
  • Niet online

Tom

[...]

Nou nu praat je toch echt onzin. Helemaal mbt de toeren die lager liggen (of wil je zeggen dat een GT3 met hoogtoerige motor niks op circuit te zoeken heeft? dan mag je het de formule 1 ook even uitleggen dat ze het fout doen ;)).
Een Aston Martin heeft weinig op circuit te zoeken zonder flink wat aanpassingen (op die halve circuitauto voor op de straat na, weet de naam even niet).

Dat Andre liever een M3 heeft qua balans is omdat ze speelser zijn... beter te driften.
Een Porsche doet het op circuit vaak beter omdat het rempunt voor de bocht verder ligt en het zwaartepunt lager is dan bij een BMW.

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:57:
[...]

Dan vergelijk je toch ook weer 550PK met 700PK ?

Dacht je dat die 550PK aan de wielen was ? Opgegeven vermogen is altijd aan het blok bij stock auto's. En dan heb je met tuning altijd performance waar je het hebben wil... dus hoog in toeren, laag in toeren, etc... dus dat is geen vergelijking.

Ik snap dat dit een BMW topic is maar de vergelijkingen gaan nat.
Vergelijken? Ik laat gewoon een paar leuke filmpjes zien inplaats van te bitchen ;(
(550PK is overigens niet stock en moet dus ook een keer omgerekend zijn terug naar krukas PK's ;) )
Ik ben overigens veel meer Porsche fan... Dus... :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 23-02-2010 22:11 ]

>PC specs<

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wimo. schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:18:
Helemaal mee eens :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Thunder, strakke foto.... met winterwielen :)

• YoshiBignose
Spiller schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:03:
Porsche Doppel Kupplung in een M3? Nadenken Yoshi ;)
Oops ik lees verkeerd :$

• 418O2
dhr. banuyn schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:59:
[...]

okay okay, ik trek mijn witte raceoveral wel aan. Wanneer staan ze voor me klaar? :O
Ja, ik zie jou niet als coureur ;) Misschien ben je dat wel, maar ik doelde op erkende professionele coureurs.

• YoshiBignose
Afbeeldingslocatie: http://challenger.nspcc.org.uk/fundraising/PublishingImages/Paul%20MUKC.jpg

• 418O2
of Hammond, of Needell, of Sabine, of een willekeurige WTCC coureur.

• KappeNou
418O2 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:27:
of Hammond, of Needell, of Sabine, of een willekeurige WTCC coureur.
Ehrmm.. Hammond? Die past niet echt in dat rijtje :Y)
Bedoel je niet Jason Plato van fifth gear?

>PC specs<

• 418O2
Die mag ook

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is een beetje het probleem met rondetijden ook. Je hebt een aantal auto's die over de ring zijn gegaan. 997 Turbo, GT3 en GT2 (zowel op stock banden als race rubber). Ook de Porsche Carrera GT is natuurlijk rond gegaan. Ook in de tuningshoek zijn er 911's op het circuit geweest, zoals een 700pk RUF 997.

Niet 1 was er sneller dan de getunede M3 van Loaded, en die had "slechts" 530pk. Helaas, in elke auto zat een andere rijder, dus 100% vergelijken kan je niet. Het zegt wel wat over de balans van een M3 als geheel :)

Aan de andere kant, hoeveel auto's zien uiteindelijk het circuit? Nog geen 10% van de Porsches zal ooit de openbare weg verlaten, de M3 waarschijnlijk nog minder.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 24-02-2010 11:49 ]

• KappeNou
Op de ring is het sowieso heel moeilijk om een tijd te zetten aangezien er ook veel ander verkeer rijdt. Heel veel tijden die je ziet zijn beïnvloed door andere mensen. Vooral die van tuning bakken. Een echt huis merk heeft vaak een basis langs de ring, die hebben dus veel meer tijd en kansen om een perfect rondje te rijden. Ook is de temperatuur van belang.. En met goed weer is het heel druk..

Ook zo'n verhaal met de nissan GTR. Porsche had er 1 gekocht en kreeg hem niet zo snel rond de ring.

Maarja ik ga in het weekend van 24 april zelf naar de ring. Dan kan ik het zelf weer ervaren :9~

[ Voor 61% gewijzigd door KappeNou op 24-02-2010 11:59 ]

>PC specs<

• Spiller
Alleen BMW heeft een basis langs de Ring, toch?

Ioniq 5 P45

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk dat het er wel meer zijn, Aston-Martin heeft er iig ook een, Manthey Motors en Audi zitten ook heel dicht bij de ring.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2010 13:57 ]

• Spiller
fsfikke schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:55:
Ik denk dat het er wel meer zijn, Aston-Martin heeft er iig ook een, Manthey Motors zit ook dicht bij de ring.
Vanzelfsprekend zitten er meer testcentra, maar van de 'grote' merken? Audi volgens mij niet, die komen altijd met een mobiel centrum.

Ioniq 5 P45

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spiller schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:58:
[...]

Vanzelfsprekend zitten er meer testcentra, maar van de 'grote' merken? Audi volgens mij niet, die komen altijd met een mobiel centrum.
Op Google Maps staan ze ook: http://maps.google.com/ma...%C3%BCrburg,+Germany&z=15

Maar misschien is het geen echt testcentrum maar meer een PR afdeling om leuke ritjes te verzorgen oid :P

Nissan en Jaguar zitten er schijnbaar ook:
http://www.egmcartech.com...-ft-nurburgring-facility/
http://jaguarnews.co.uk/7-30-03.shtml

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2010 14:04 ]

• Spiller
Ik ben erg slecht geinformeerd merk ik al :) Tijd om de volgende keer wat meer rond de Ring zelf te rijden.

Ioniq 5 P45

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Goed ik zit weer met een nieuwe kwestie, ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe BMW 1-serie.

Ik heb twee keuzes: een nieuwe bestellen, of eentje nemen die vanuit de dealer direct leverbaar is. (beiden auto's hebben in principe 0 kilometer gereden)

Nu geloof ik de dealer graag op zijn blauwe ogen, maar heeft iemand ervaring met modellen die vanuit de dealer direct leverbaar zijn? Zit er verschil tussen of is het zoals de dealer zegt precies dezelfde auto als dat je hem zou bestellen, met het verschil dat de auto die bij de dealer staat direct leverbaar is. :?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

KappeNou schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:53:
Op de ring is het sowieso heel moeilijk om een tijd te zetten aangezien er ook veel ander verkeer rijdt. Heel veel tijden die je ziet zijn beïnvloed door andere mensen. Vooral die van tuning bakken. Een echt huis merk heeft vaak een basis langs de ring, die hebben dus veel meer tijd en kansen om een perfect rondje te rijden. Ook is de temperatuur van belang.. En met goed weer is het heel druk..
Die tijden worden niet tijdens de touristenfahrten gereden over het algemeen ;)
Maar of op een testdag (minimaal verkeer) of ze huren gewoon de hele baan af.

leeg

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

RSP

Pizzaman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:42:
Nu geloof ik de dealer graag op zijn blauwe ogen, maar heeft iemand ervaring met modellen die vanuit de dealer direct leverbaar zijn? Zit er verschil tussen of is het zoals de dealer zegt precies dezelfde auto als dat je hem zou bestellen, met het verschil dat de auto die bij de dealer staat direct leverbaar is. :?
Staat hij al op kenteken? In dat geval staat hij namelijk in waarde te verminderen en wil hij 'm graag kwijt. Hoogstens hebben er wat mensen in gezeten die bij de showroom langs zijn gekomen, maar kan me niet voorstellen dat er iets mis mee is.

Bovendien, je krijgt toch 'n paar jaar garantie?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Hij staat nog niet op kenteken, dus dat is het probleem niet. :)

Ik was gewoon even benieuwd wat ik mij bij zo'n auto moet voorstellen, ik heb daar namelijk geen ervaring mee.

• _Arthur
  • Laatst online: 17:06

_Arthur

blub

Pizzaman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:03:
Ik was gewoon even benieuwd wat ik mij bij zo'n auto moet voorstellen, ik heb daar namelijk geen ervaring mee.
Zijn gewoon gloed nieuwe auto's die niet op keteken staan. De configuratie echter staat al vast; de koper kan soms nog net de velgen kiezen en that's it. Doorgaans in een grote batch gefabriceerd met opties die het grote publiek wel aanspreekt.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Dat is hier inderdaad ook het geval, de configuratie staat al vast (voor een scherpe prijs). Alleen de velgen die er bij worden geleverd vind ik niet zo mooi, maar goed je kunt niet alles hebben. ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Pizzaman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:00:
Dat is hier inderdaad ook het geval, de configuratie staat al vast (voor een scherpe prijs). Alleen de velgen die er bij worden geleverd vind ik niet zo mooi, maar goed je kunt niet alles hebben. ;)
Mijn laatste 5 auto's (Seat, Peugeot, Volvo, Audi en wederom Volvo) zijn allemaal auto's die direct bij de dealer klaar stonden :)

• Wimo.
  • Laatst online: 18:19

Wimo.

Shake and Bake!

_Arthur schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:31:
[...]

Zijn gewoon gloed nieuwe auto's die niet op keteken staan. De configuratie echter staat al vast; de koper kan soms nog net de velgen kiezen en that's it. Doorgaans in een grote batch gefabriceerd met opties die het grote publiek wel aanspreekt.
Vind ik ook wel interessant. Heeft bmw ook zo'n site? Zag bij volkswagen ook wat leuke golfjes staan ..

edit: gevonden.. niet echt iets voor mij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 24-02-2010 19:54 ]

• KappeNou
4x2 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Die tijden worden niet tijdens de touristenfahrten gereden over het algemeen ;)
Maar of op een testdag (minimaal verkeer) of ze huren gewoon de hele baan af.
Dat valt dus best mee :) Wat ik al zei, de merken zelf hebben meestal dit voordeel wel. Maar de simpele tuners en particulieren vaak niet.
Je ziet ook redelijk vaak bij tijden staan medium traffic etc..

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 24-02-2010 21:31 ]

>PC specs<

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 20:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pizzaman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:42:
Goed ik zit weer met een nieuwe kwestie, ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe BMW 1-serie.

Ik heb twee keuzes: een nieuwe bestellen, of eentje nemen die vanuit de dealer direct leverbaar is. (beiden auto's hebben in principe 0 kilometer gereden)

Even kijken of die auto niet in 2009 al is geregistreerd en anders is er weinig aan de hand. Je hebt alleen geen echt vrije keuze meer uit kleur en aankleding, zoals leer en zo. Ik heb persoonlijk de wachttijd er wel voor over.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.