Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
-Thunder- schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:01:
[...]

Ik vond hem behoorlijk duur eigenlijk...! En de titel al.. bloedsnel ?.. 142pk... naar 196pk met en chip ? Dream on!

Mierenneukerij... : Ik zie een naar deukje op de kofferbak zitten, precies op de rand.
Ik ga er ook niet vanuit dat hij daadwerkelijk 196 PK heeft, en dat deukje maakt me niet veel uit. De kleur vind ik in ieder geval wel .... origineel. Ik weet nog niet of ik het ook mooi vind :) Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare 525TDS Touring. De man is autohandelaar, heeft hem prive gereden (dat zeggen ze allemaal, maar dit keer geloof ik het). Een autohandelaar die zo veel geld durft te vragen voor een 525TDS, en ondertussen weet wat de gangbare prijzen zijn, moet toch wel redelijk overtuigd zijn van de kwaliteit van de auto. Een goede 525TDS is niet makkelijk meer te vinden. Hopelijk is dit er een...
Mijn E30 cabrio is technisch goed, maar laat optisch nogal wat te wensen over. Het onderhoud heeft me al zo veel tijd en geld gekost het afgelopen jaar dat het tijd wordt voor wat anders na er bijna 5 jaar genoten te hebben. De E34 zal ook onderhoud nodig hebben, ben ik me bewust van, maar is in ieder geval wel meer bedoelt voor de afstanden die ik rijd. Ik heb mijn cabrio altijd als daily driver gerbuikt wat tot nu toe zo'n 20DKM gemiddeld per jaar was. Nu ben ik verhuisd en rijd +/- 35.000 per jaar. Daar wordt het beestje ook niet echt beter van. Helemaal omdat ik eigenlijk de tijd niet meer heb om de auto de zorg te geven die hij verdient.

Maar als iemand nog een goede 525TDS (optioneel touring) te koop weet....! Ik ben een en al oor! Budget is wat mijn auto opleverd (bij voorkeur inruil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom leg je niet iets bij en pak je een E39 D ? Die zijn een stuk zuiniger en sneller en.. etc etc ?

De TDS is namelijk helemaal niet zuinig en ook nog eens langzaam vergeleken de TD.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:26:
Ik heb het ook nooit zo op advertenties met teksten als "bloedsnel". Chiptunen is leuk, maar volgens mij kan je toch niet zoveel pk winst krijgen? Afgezien daarvan is deze bak stock in iets van 11 sec. bij de 100. Ik weet niet wat deze verkoper dan met bloedsnel bedoelt.
Het is een turbodiesel, daar kun je vaak wel extra PK's uitkrijgen.. Maar meer dan 50pk is een beetje erg optimistisch :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
In een E39 ligt nagenoeg de zelfde motor als in een E34. Een TD heeft 115PK, een TDS 143PK (geld voor E34 en E39). Dus ik zie niet hoe een TD sneller kan zijn dan een TDS.

Ik kan ook een goede E38 725TDS aan komen, van iemand die ik ken en vertrouw. Het is alleen een automaat, waar ik nog wel mee kan leven, en op de een of andere manier voelt het alsof dat te sjiek is. De kosten voor zover ik weet vrijwel gelijk. Een E38 weegt +/- 10 kilo minder dan een E34 touring. Ik kan de verzekeringskosten niet checken omdat Unive geen online offerte wil geven van auto's die meer dan 50.000,- kostte bij aanschaf. Met 66% no-claim zal dat waarschijnlijk ook niet veel meer zijn dan voor een E34 touring executive II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Dan had ik zeker voor de 725TDS gekozen, ook al zal die in combinatie met de automaat ook niet supersnel zijn, wel een lekker cruise auto 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Bram77 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:33:
In een E39 ligt nagenoeg de zelfde motor als in een E34. Een TD heeft 115PK, een TDS 143PK (geld voor E34 en E39). Dus ik zie niet hoe een TD sneller kan zijn dan een TDS.
Hij heeft het over een D, dus de nieuwere generatie 525D/530D.
Ik kan ook een goede E38 725TDS aan komen, van iemand die ik ken en vertrouw. Het is alleen een automaat, waar ik nog wel mee kan leven, en op de een of andere manier voelt het alsof dat te sjiek is. De kosten voor zover ik weet vrijwel gelijk. Een E38 weegt +/- 10 kilo minder dan een E34 touring. Ik kan de verzekeringskosten niet checken omdat Unive geen online offerte wil geven van auto's die meer dan 50.000,- kostte bij aanschaf. Met 66% no-claim zal dat waarschijnlijk ook niet veel meer zijn dan voor een E34 touring executive II.
Een 725TDS weegt echt niet 10 kilo minder dan een E34 525TDS Touring. Volgens Autoweek weegt hij 150kg meer....1590 t.o.v. 1740kg. In de wegenbelasting is dat 1 schaal hoger, maar qua brandstofverbruik tikt het natuurlijk ook weer aan, alsof je continue met twee kerels rond rijdt. Bovendien zuipt de automaat ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Alles sneller dan 11secs :)
10.5s is bloedsnel!

Zo'n ding vermijdt je als de pest! 4k aankoop en 4k garage nadien! :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Even een vraagje aan jullie.

Ik heb mijn Z4 nieuw gekocht bij mijn dealer in Venlo, daar wordt de auto ook onderhouden.
Momenteel brand mijn ABS lampje en krijg ik een foutmelding van een uitgevallen centrale elektronica.

Mijn dealer is dicht i.v.m carnaval :(

Is het mogelijk om hiervoor ook naar andere dealers te gaan? Is de garantie dus bij alle dealers geldig?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Goede reclames maken ze toch elke keer vind ik.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:59
ken schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:47:

Ik heb mijn Z4 nieuw gekocht bij mijn dealer in Venlo, daar wordt de auto ook onderhouden.
Momenteel brand mijn ABS lampje en krijg ik een foutmelding van een uitgevallen centrale elektronica.

Is het mogelijk om hiervoor ook naar andere dealers te gaan? Is de garantie dus bij alle dealers geldig?
Ik zou even bellen, lijkt me wel (alhoewel ik vaker dan eens teleurgesteld ben in de verhalen van BMW Dealers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
ken schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:47:

Ja hoor, rij een willekeurge BMW dealer binnen en ze helpen je. Ik ben meer dan eens bij een andere garages dan mijn eigen binnen komen rijden en altijd erg netjes en snel geholpen.

[edit] ervanuitgaande dat je garantie hebt. Ik ben 2 of 3 keer een garage binnen gereden met mijn Huisselectie (occasion) garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 15-02-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Los van dat: een dealer dicht vanwege carnaval? Kom op zeg, je hebt een bedrijf en moet geld verdienen. Dan gooi je je tent toch niet dicht?

ik ben een randstad'ter, dus ik begijp dat hele gedoe sowieso niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Ik denk niet dat je een monteur aan je auto wil laten sleutelen die lekker carnaval heeft gevierd :P

En dr is niks aan te snappen, het is gewoon een excuus om je als een mongool te gedragen en bier te zuipen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
De 330i is nog steeds niet verkocht. Na een week is dat ook niet heel gek natuurlijk. Vooral met dit weer. Sneeuw en een groot motorblok en achterwiel aandrijving vinden wij wel leuk, maar schrikt andere mensen ook wel wat af denk ik. Toch wel wat interessanter biedingen voorbij zien komen, maar ze reageren niet meer op mijn mail als ik probeer contact met ze te zoeken.
Had een bod van 7,5, 8, 8,5, 9 en 10,5. Bij die van 8, 8,5,9 en 10,5 heb ik gereageerd, maar geen reactie terug nog. Als het uiteindelijk op 9,5 uitkomt vind ik het helemaal prima. Maar lager ga ik ook echt niet, want dan kan ik hem net zo goed blijven rijden.

Maargoed, nog steeds voor de liefhebbers. De 300i voor dus max 9,5k!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Vandaag langs de dealer geweest om het ABS en ACS lampje na te laten kijken.
Ze hebben de computer gereset en de lampjes gingen uit, maar toen ik weg wilde rijden zag ik die lampjes nog steeds branden. Z4 daar maar achter gelaten en een 1 serie als leenauto meegekregen.
Ze gaan nu kijken wat de oorzaak/oplossing is.

Iemand een idee? Ik moet er wel bij zeggen dat de accu van de Z4 'n dag eerder bijna leeg was. Kan dit iets mee te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/6625/img00017201002141125.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

ken schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:46:
Vandaag langs de dealer geweest om het ABS en ACS lampje na te laten kijken.
Ze hebben de computer gereset en de lampjes gingen uit, maar toen ik weg wilde rijden zag ik die lampjes nog steeds branden. Z4 daar maar achter gelaten en een 1 serie als leenauto meegekregen.
Ze gaan nu kijken wat de oorzaak/oplossing is.

Iemand een idee? Ik moet er wel bij zeggen dat de accu van de Z4 'n dag eerder bijna leeg was. Kan dit iets mee te maken hebben?

[afbeelding]
Misschien lekt er stroom weg of maakt er iets kortsluiting :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als er iemand nog een goedkope originele E36 M3 wilt hebben moet die hier klikken houd er alleen rekening mee dat je altijd word aan gekeken en dat je gigantisch veel geld in de wagen moet pompen, de reden daar van is hier te lezen.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb ooit is gehoord dat als de spanning er volledig (een poosje) af is geweest, dat de sensoren in de knoop raken.
Geen idee of het waar is, maar zou (als het dus kan) dus wel eens heel goed je probleem kunnen zijn :).
Balen overigens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17

RSP

-Thunder- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:39:
Als er iemand nog een goedkope originele E36 M3 wilt hebben moet die hier klikken houd er alleen rekening mee dat je altijd word aan gekeken en dat je gigantisch veel geld in de wagen moet pompen, de reden daar van is hier te lezen.
Het ligt misschien aan mij maar als iemand zulke foto's op marktplaats zet, ben ik gelijk niet meer geïnteresseerd. Ook al is die auto maar 5k euro, ik heb altijd zoiets van dat het ook wat over de verkoper zegt, wanneer slechte of onscherpe foto's worden gebruikt (en deze zijn wel heel ernstig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het apparaat heeft trouwens ook al 14 !! eigenaren gehad!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je krijgt wel 2 setjes crappy velgen derbij (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

-Thunder- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:01:
Hoe kan je dat zien :? Tabblad historie & kosten dus. :+

[ Voor 142% gewijzigd door AtleX op 15-02-2010 19:12 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

-Thunder- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:01:
Dat moeten ze maar es van Marktplaats afhalen, want het geeft alleen maar verwarring. Ja, 14 eigenaren, maar daar zitten ook handelaren tussen. Stel dat jij de 2e eigenaar bent van een auto en deze te koop zet, dan kan Marktplaats daar best meer aangeven:
1) eerste eigenaar
2) ingeruild bij dealer van ander merk
3) dealer kan er niks mee en schuift em door naar dealer/handelaar
4) 2e eigenaar
enz.
Bij een auto van 16 jaar oud is het dus niet zo gek dat je zo aan een hoog getal komt. Zeker niet als je weet dat handelaren auto's nog wel es doorschuiven als ze al even staan.

Over dat filmpje en de reacties op Geenstijl.. triest. Ja, 250 km/u is hard en risico's zijn groter dan je netjes aan de snelheid houden, maar die reacties van hun slaan ook weer nergens op. Even 's nachts op een vrijwel lege snelweg toppen.. nou, spannend hoor. Zou het haast een stel mietjes willen noemen. Gemiddelde Nederlander pist al in z'n broek bij 140km/u. Hebben even niet door dat sommige mensen in Duitsland dagelijks dat soort snelheden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Tom schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:34:
[...]
Over dat filmpje en de reacties op Geenstijl.. triest. Ja, 250 km/u is hard en risico's zijn groter dan je netjes aan de snelheid houden, maar die reacties van hun slaan ook weer nergens op. Even 's nachts op een vrijwel lege snelweg toppen.. nou, spannend hoor. Zou het haast een stel mietjes willen noemen. Gemiddelde Nederlander pist al in z'n broek bij 140km/u. Hebben even niet door dat sommige mensen in Duitsland dagelijks dat soort snelheden rijden.
In Duitsland moet je ook gewoon een rijbewijs halen hoor. En ja, daar hoort dus ook het onderdeel Autobahn bij. En 's nachts op een lege snelweg toppen? Ten eerste was het niet 's nachts en ten tweede was het niet leeg :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:26

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik wil het blok, de aandrijflijn en het onderstel wel hebben :+ Iemand anders interesse in de rest? O-)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ligt het aan mij of krijg je voor een E36 M3 geen drol meer terug? Een E30 M3 of een E46 M3 gaan voor veel en veel meer. De een is een klassieker, de ander is nogaltijd erg modern en een van de mooiste 3-serie modellen ooit. De E36 valt dan ook wel erg tussen wal en schip...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:19

Wimo.

Shake and Bake!

Toch is zo'n shoarma E36 M3 wel speelgoed.. misschien voor erbij? Dan wel de 3.0 uiteraard .. als je een nette kunt vinden is het echt leuk spul.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 16-02-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Wat mij vooral verbaast is de apk-vervaldatum op marktplaats. November 2009...

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hij is gisteren in ieder geval nieuw op naam gezet, dus grote kans dat hij verkocht is.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
tazzman schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 07:30:
[...]

Ligt het aan mij of krijg je voor een E36 M3 geen drol meer terug? Een E30 M3 of een E46 M3 gaan voor veel en veel meer. De een is een klassieker, de ander is nogaltijd erg modern en een van de mooiste 3-serie modellen ooit. De E36 valt dan ook wel erg tussen wal en schip...
Ik hoop dat er nog mooie E30 M3's zijn over een paar jaar. Nu niet echt in de situatie om er 1 te kopen en onderhouden als student. Ooit zal ik er één in m'n bezit hebben. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou er niet al te veel op gokken. Als je al ziet dat je een nette coupe met een i6, of een cabrio met i6 al dun gezaaid is, zal ik er niet op rekenen dat je straks nog e30 m3's vindt voor 'normale prijzen' (lees; onder de 5k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik verwacht ook niet dat ze er dan nog zijn voor spotprijsjes hoor. Ze worden natuurlijk steeds schaarser. En volgens mij is de gemiddelde E30 M3 sowieso al een stukje duurder dan 5K. :)
En anders is een E30 320i/325i met M-tech pakket ook wel leuk.

[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 16-02-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:48

Corpii

Le Tostie

De gemiddelde E30 M3 gaat voor 10k+ weg, een net exemplaar gaan al snel richting of over de 20k. Dan kun je beter een 325i oid hebben, rijd ook heerlijk kan ik je uit eigen ervaring zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Of zoiets...

Verdomde mooie bak JONGUH KUT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

E30 Touring Dragracer :
9,82 seconden boven de 216km/h 8)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
die E30 modellen blijven tof. 'T was m'n eerste auto en ik zou graag ooit nog eens een E30 als hobbyauto hebben

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gpitTIRBouY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dit jaar komt er hoogs waarschijnlijk ook wel een E30 bij, de kriebels worden steeds erger :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Ik twijfel een beetje tussen een E30 en E12 eigenlijk.
De E12 roest vrij weinig in verhouding (om wat voor rare reden dan ook, ze roesten iig veel en veel minder hard dan de E28) en het lijkt alsof niemand ze wil, want ze zijn ook niet bepaald duur.
En ze zijn lekker groot.
Alleen is een E30 weer net wat moderner en iets makkelijker spul voor te vinden.

Naja, eerst eens zorgen dat die 02 ooit weer op benzine kan lopen, dat gaat ook nog zat geld kosten.
En nog flink nieuw ijzer dr in stoken, want dat is ook nodig.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

tdw schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:27:
[...]

In Duitsland moet je ook gewoon een rijbewijs halen hoor. En ja, daar hoort dus ook het onderdeel Autobahn bij. En 's nachts op een lege snelweg toppen? Ten eerste was het niet 's nachts en ten tweede was het niet leeg :P
Ik heb mijn rijbewijs in Duitsland gehaald en moest inderdaad ook op de Autobahn rijden. Invoegen moest ik volgas in z'n 3, tot de begrenzer (Golf 4 TDI 90pk), dan rij je tenminste 130, remmen kan altijd nog, aldus mijn rijleraar. 8)

Tijdens een langere snelwegrit moest ik wel gewoon rond de 130 blijven, tot ik links reed en in m'n spiegels een stel Xenon-lampen snel zag naderen. Mijn rijleraar: "jetzt kommt einer von hinten, jetzt musst du draufdrücken!"... bij 180 op de teller vond ie het wel genoeg... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hierzo de 535i uit 2010 getest door AutoBlog.
Weet niet of mensen dat al gezien hadden, dus ik denk ik post het even.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:05:
[...]

Ik heb mijn rijbewijs in Duitsland gehaald en moest inderdaad ook op de Autobahn rijden. Invoegen moest ik volgas in z'n 3, tot de begrenzer (Golf 4 TDI 90pk), dan rij je tenminste 130, remmen kan altijd nog, aldus mijn rijleraar. 8)

Tijdens een langere snelwegrit moest ik wel gewoon rond de 130 blijven, tot ik links reed en in m'n spiegels een stel Xenon-lampen snel zag naderen. Mijn rijleraar: "jetzt kommt einer von hinten, jetzt musst du draufdrücken!"... bij 180 op de teller vond ie het wel genoeg... :D
Dat heb ik in nederland ook geleerd gelukkig... Remmen gaat altijd sneller en harder dan accelereren... beter te snel als te langzaam invoegen ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Kecin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:46:
Hierzo de 535i uit 2010 getest door AutoBlog.
Weet niet of mensen dat al gezien hadden, dus ik denk ik post het even.
Wouter doet tegenwoordig z'n eigen drifts, hij heeft zeker geoefend met z'n E36 M3... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Sinds wanneer heeft ie een M3 dan? Heeft toch een E46 touring oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hij was iig actief op zoek in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vanavond heb ik mijn sensor van de ABS vervangen, na 2 maand tijd.. ja.. ik weet het maar de leverancier werkte niet bepaald mee maargoed.
Echter nu ik hem vervangen hebt, blijft het lampje van de ABS en de ASC gewoon branden, ik zie hem ook niet even knipperen in het begin.

Dien ik hem te laten resetten of heb ik de pech dat ik een defecte sensor heb gekregen of dat er toevallig nog iets stuk is gegaan ?

Ben benieuwd...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

M'n e61 moet binnen voor groot onderhoud! 160.000km.
525d.

Waaraan moet ik me verwachten?
Of wat zijn de standaard dingen die ze vervangen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

-Thunder- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:
Vanavond heb ik mijn sensor van de ABS vervangen, na 2 maand tijd.. ja.. ik weet het maar de leverancier werkte niet bepaald mee maargoed.
Echter nu ik hem vervangen hebt, blijft het lampje van de ABS en de ASC gewoon branden, ik zie hem ook niet even knipperen in het begin.

Dien ik hem te laten resetten of heb ik de pech dat ik een defecte sensor heb gekregen of dat er toevallig nog iets stuk is gegaan ?

Ben benieuwd...
Gisteren heeft mijn dealer de software van mijn Z4 gereset om het probleem te verhelpen (ook ABS en ASC lampje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
multipasser schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:38:
525d.

staat dat niet in je boekjes? :P

Ik vind de E61 nog steeds errug mooie wagens trouwens... :) inmiddels ook alweer 6 jaar oud toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:41:
Hij was iig actief op zoek in oktober.
Was, nooit gekocht. Volgens mij staat de 147 ook nog gewoon voor de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Hoe kan ik trouwens zien/testen of mijn 1-serie (high exe) ook coming home-verlichting heeft?

Zou dat automatisch worden ingeschakeld als ik de auto uit zet?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
multipasser schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:38:
525d.

Sowieso alle filters (olie, brandstof, lucht), daarnaast alle vloeistoffen controleren en zo nodig bijvullen (olie, hydraulische systemen zoals de remmen, stuurbekrachtiging etc)
Verder airco controleren, verlichting, alle veiligheidssystemen, remmen (blokken en schijven), gloeibougies, accu etc.

Het is van tevoren niet echt aan te geven, de dealer vervangt gewoon alles wat nodig is. Op zich kun je het meeste van dit soort regulier onderhoud van verbruiksartikelen ook wel zelf doen als je een beetje handig bent en een brug ter beschikking hebt, dan ben je voor een fractie van de kosten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

MelvinB schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:02:
Hoe kan ik trouwens zien/testen of mijn 1-serie (high exe) ook coming home-verlichting heeft?

Zou dat automatisch worden ingeschakeld als ik de auto uit zet?
Als je de auto van contact af haalt, dan even grootlicht naar je toe halen.. dus kipperfunctie zeg maar.. dan zouden de lampen even moeten blijven branden.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
LOL, dus dat is coming home verlichting. Ik heb die instelling in iDrive al nooit begrepen. Snapte niet welke verlichting dan aan bleef :D Morgen eens ff proberen.

>> Signature?

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Zo vind je altijd wel wat nieuws in je auto als je het boekje nooit door hebt genomen :D

Zo dacht ik dat mijn glazen dak alleen naar achter en voren kon, maar vond andere BMW's met een kanteldakje ook wel stoer.....tot ik per ongeluk mijn knopje induwde, "eujs, die van mij kantelt ook" O-) :o

En dat follow/coming home kwam ik ook pas 2 weken geleden achter. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Trent900 op 18-02-2010 18:53 ]

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trent900 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:52:
Zo vind je altijd wel wat nieuws in je auto als je het boekje nooit door hebt genomen :D

Zo dacht ik dat mijn glazen dak alleen naar achter en voren kon, maar vond andere BMW's met een kanteldakje ook wel stoer.....tot ik per ongeluk mijn knopje induwde, "eujs, die van mij kantelt ook" O-) :o

En dat follow/coming home kwam ik ook pas 2 weken geleden achter. :)
ik kwam er pas later achter dat je het knopje kon induwen zodat hij van het kantelen dicht ging en dat je niet hoefde te mikken met het schuifknopje zodat hij precies dicht zit.

• MelvinB
Ja oke, maar ik bedoel automatisch inschakelen.

Mijn pa rijdt een A6 en coming home gaat automatisch aan zodra hij uit de auto stapt en deze op slot doet. (en na een aantal seconden weer uit)

Zoiets bedoel ik.

• RSP

RSP

Zo kwam ik er vorig jaar achter dat je de ramen open kan doen door de ontrendel-knop op je sleutel langer in te drukken. Ideaal voor de warme zomer :-)

• Luuk
  • Niet online
Bij mijn Alfa 147 is het zo dat bij elk tikje 'groot licht' de Follow me home verlichting 30 seconden langer aanblijft. Misschien is dit bij BWM ook wel zo'n hidden feature :D

Verwijderd

RSP schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:17:
Zo kwam ik er vorig jaar achter dat je de ramen open kan doen door de ontrendel-knop op je sleutel langer in te drukken. Ideaal voor de warme zomer :-)
Zoiets was toch voor dichtdoen ? Snap open doen niet helemaal in NL :)

• RSP

RSP

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:33:
[...]

Met de sluiten/op slot knop gaan ze weer dicht. Vaak is het even flink warm als de zon er op staat (zeker met een zwarte lak). Dan is 't toch fijn als de wind er even 30 seconden door kan waaien :-)

Verwijderd

RSP schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Met de sluiten/op slot knop gaan ze weer dicht. Vaak is het even flink warm als de zon er op staat (zeker met een zwarte lak). Dan is 't toch fijn als de wind er even 30 seconden door kan waaien :-)
Leer blijft heet ;) Tjjjjjstttt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nog een hidden feature: De standkachel werkt boven de 15 graden als koeler :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:20:
[...]

Nog een hidden feature: De standkachel werkt boven de 15 graden als koeler :Y)
Als airco te duur is en arko niet werkt ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zo, mijn eerste post in het grote BMW-Topic.

Even voorstellen: Snake, 21 jaren jong, Software Engineer in Consultancy.

Begonnen met een 2.5 jaar oude BMW 318d. Helaas heeft die auto beslist om zich 10 dagen later om een muurtje hier in de straat te plooien :$ .

Nu een 118d SportHatch, 1.5 jaar oud. Pics volgen. Toffe auto, lekker veel pk (136 afaik). En heerlijk koppel (itt mijn vriendin hare 118i). Qua rek in toeren gaat er natuurlijk niets boven die benzine.

Om deze post niet puur als tvp te doen lijken, hier wat discussievoer: ik heb al met meerdere bmw's gereden, automaat en handgeschakeld. Maar ik heb nog nooit het genoegen mogen hebben om met een zo'n double clutch automaat te mogen rijden.

Nu heb ik dit gevoel bij een ordinaire automaat tov een handgeschakelde: als je optrekt verlies je kracht door de slipkoppeling. En dat stoort mij. Wat denken jullie hiervan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
MelvinB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:49:
Ja oke, maar ik bedoel automatisch inschakelen.

Mijn pa rijdt een A6 en coming home gaat automatisch aan zodra hij uit de auto stapt en deze op slot doet. (en na een aantal seconden weer uit)

Zoiets bedoel ik.
werkt niet bij bmw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat een verzekering op basis van de nieuwprijs is? En dat je in Rotterdam dus al snel €200,- voor de combinatie BMW 3-serie en wegenbelasting kwijt bent voor een auto van 1200 kg? Dat zou wel verklaren waarom zulke mooie auto's, zo goedkoop zijn vergelijken met andere 800kg Fordjes, Suzuki's en Peogeots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Christoph schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:41:
[...]

Was, nooit gekocht. Volgens mij staat de 147 ook nog gewoon voor de deur?
Nope. heb het maar even opgezocht.. laatste bericht over auto's van redactie stamt afaik uit mei 2009:

http://corporate.autoblog...009/de-redactie-rijdt-bmw

Wouter: E46 320d
Ruben (gestopt per 25-01): E39 523i
Autoblogger: E39 525i Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53:
Klopt het dat een verzekering op basis van de nieuwprijs is? En dat je in Rotterdam dus al snel €200,- voor de combinatie BMW 3-serie en wegenbelasting kwijt bent voor een auto van 1200 kg? Dat zou wel verklaren waarom zulke mooie auto's, zo goedkoop zijn vergelijken met andere 800kg Fordjes, Suzuki's en Peogeots.
Afhankelijk van je soort verzekering vind ik 200 wel een beetje veel. Ik betaal voor mijn E46 met 0 jaren, 44 voor WA+ en 48 (144/3) voor de wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Trent900 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:08:
[...]

Afhankelijk van je soort verzekering vind ik 200 wel een beetje veel. Ik betaal voor mijn E46 met 0 jaren, 44 voor WA+ en 48 (144/3) voor de wegenbelasting.
Als er veel vandalisme in je woonwijk is kan de prijs door het dak schieten he ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:33:
[...]

Ideaal als je een coupé hebt en in een krappe parkeerplek staat. Doordat het raam helemaal naar beneden gaat en je een raamstijlloze deur hebt kan je nog goed instappen ook al staat de auto naast je heel dicht tegen je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaaaaaaaaaaaaaaaad ideaal

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 19-02-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Great minds drive alike! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Wel gaaf ding :9~ E92 M3 track car

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 19-02-2010 22:05 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Trackcar en dan vervolgens even op de openbare weg tuffen?

Doe mij deze maar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
ByeBye trouwe E30 325i cabrio '87 :'(
Welkom E34 525TDS Touring Executive II '95 >:)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.97/877350001-877400000/877362501-877362600/877362514_6_hDEm.jpeg

Done deal dus, voor wie mijn vorige posts heeft gelezen. Ik heb de stap van kart naar tank gewaagd en tot volle tevredenheid so far! De E34 is 8DKM geleden (bij 190DKM, aantoonbaar) gechiptuned en voorzien van 530D intercooler + Sach sportkoppeling. Tot die tijd is hij in originele staat geweest. Ik weet niet of hij ook echt de 196PK heeft die gepretendeerd wordt maar ik zit met de 1590kg wegende auto in +/- 8s aan de 100 (109 km/u, afwijking kilometer gecompenseerd). Niet dat ik zo graag 196pk wil, maar als je het dan toch (ongeveer) hebt moet je natuurlijk even kijken waar het in resulteerd >:) . Ik ben er redelijk van onder de indruk, vooral gezien het gewicht.

Vanmiddag ben ik met de auto naar een BMW specialist gegaan om te kijken of mijn vertrouwen bij de aankoop terecht was. Ik had eiegenlijk verwacht dat er nog wel wat voorbij zou komen wat aandacht nodig heeft. Maar zelfs dat niet. Hij is in uitzonderlijk goede staat, volgens de expert.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de kleur mooi vind, maar ik was dan ook op zoek naar de beste 525TDS, niet naar de mooiste :). Alleen de velgen zijn wel zo lelijk dat ik ze zo snel als de financien het weer toelaten ga vervangen door deze mooise set.... Dan kan ik vast ook beter inschatten of ik de kleur mooi vind :p

Afbeeldingslocatie: http://www.wiebrandvanabeelen.nl/wiebrandvanabeelen_bestanden/vervolg_bestanden/occasions_bestanden/540i_touring/002.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nice. Ik had niet verwacht dat die de 8 sec. zou halen zo snel, maar dan is het nog wel een pittig karretje ja 8) . Kleur is inderdaad "apart", maar niet strontlelijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Vind de kleur zo op het 1e gezicht ook wel netjes hoor. Inderdaad niet superlelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Bram77 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:06:
ByeBye trouwe E30 325i cabrio '87 :'(
Welkom E34 525TDS Touring Executive II '95 >:)

[afbeelding]

Done deal dus, voor wie mijn vorige posts heeft gelezen. Ik heb de stap van kart naar tank gewaagd en tot volle tevredenheid so far! De E34 is 8DKM geleden (bij 190DKM, aantoonbaar) gechiptuned en voorzien van 530D intercooler + Sach sportkoppeling. Tot die tijd is hij in originele staat geweest. Ik weet niet of hij ook echt de 196PK heeft die gepretendeerd wordt maar ik zit met de 1590kg wegende auto in +/- 8s aan de 100 (109 km/u, afwijking kilometer gecompenseerd). Niet dat ik zo graag 196pk wil, maar als je het dan toch (ongeveer) hebt moet je natuurlijk even kijken waar het in resulteerd >:) . Ik ben er redelijk van onder de indruk, vooral gezien het gewicht.

Vanmiddag ben ik met de auto naar een BMW specialist gegaan om te kijken of mijn vertrouwen bij de aankoop terecht was. Ik had eiegenlijk verwacht dat er nog wel wat voorbij zou komen wat aandacht nodig heeft. Maar zelfs dat niet. Hij is in uitzonderlijk goede staat, volgens de expert.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de kleur mooi vind, maar ik was dan ook op zoek naar de beste 525TDS, niet naar de mooiste :). Alleen de velgen zijn wel zo lelijk dat ik ze zo snel als de financien het weer toelaten ga vervangen door deze mooise set.... Dan kan ik vast ook beter inschatten of ik de kleur mooi vind :p

[afbeelding]
Schitterende E34!

De betrouwbaarste BMW ooit ;)
Verzorg hem goed; rijdt hem goed warm, laat de turbo altijd wat afkoelen na een lange rit, ga op tijd op onderhoud.... en hiermee rij je probleemloos 5 ton. 8)
De M51 is beresterk en met een chip erg vlot... en hij heeft het beste geluid voor een diesel _/-\o_
Wij hebben voor onze E36 een E34 525tds touring gehad (zwart met BBS velgen, mjammie) met chip en we hebben op motorisch gebied 0 BEF kosten gehad op 5 jaar en meer dan 4ton.
Spijtig dat hij gestolen geweest is...

Succes ermee :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Je kunt Vin Diesel zien lopen, hij heeft blijkbaar smaak. Had ik niet verwacht.

Mooie E34 Bram77, heb die kleur nog nooit gezien maar dat zal wel wennen :) Je mag mijn gepolijste breedsetje 17" BBS met nogaro zilver gespoten hart wel kopen, 1500 euro 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Spiller op 20-02-2010 21:57 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik kan de set (5 delig, 8j voor 9j achter; vrijwel nieuwe banden) onder de groene 540i zo gaan halen voor 750 euro. Ik ken de verkoper redelijk goed, vandaar de hele redelijke prijs. Maar bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Vast niet zo mooi als mijnes :P
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/P1010071th.JPG

Wat is er trouwens mis met die 540i touring, staat al jaren tekoop heb ik het idee. Was iets met de bak ofzo toch?

[ Voor 51% gewijzigd door Spiller op 20-02-2010 22:50 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Eergisteren vertelde Wiebrand (de huidige eigenaar; garagehouder) me dat de waterpomp wat koelvloeistof lekt en dat dat eigenlijk het enige is. Die wordt vervangen. Dan hoeft hij alleen nog gekeurd worden. Als er een probleem met de bak was, zal hij dat al opgelost hebben neem ik aan. Anders had hij dat wel verteld.
Hij ziet er nog erg goed uit (hij mag een keer goed schoongemaakt worden, dat wel), maar hij is wel toe aan een nieuwe eigenaar geloof ik. Hij rijd er soms nog in om hem in beweging te houden, maar zo'n auto moet gewoon regelmatig gereden worden natuurlijk :)

Jouw setje is wel erg mooi ja, maar niet binnen mijn budget helaas. Helemaal niet als er ook nog banden op moeten. Het zijn wel precies de zelfde velgen toch?!

[ Voor 3% gewijzigd door Bram77 op 20-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:34:
Eergisteren vertelde Wiebrand (de huidige eigenaar; garagehouder) me dat de waterpomp wat koelvloeistof lekt en dat dat eigenlijk het enige is. Die wordt vervangen.
Zo "meldt" een waterpomp zich, een van de redenen waarom je deze altijd met de riemen mee vervangt... je bent er immers toch bezig en het kan zijn dat hij zich niet meldt.

Niets geks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik sta overigens ook open voor een breedset Alpina's. Die hebben iegenlijk de voorkeur. Het zijn de mooiste velgend voor onder ronde koplampen wat mij betreft :). Mijn E30 cabrio was dan ook voorzien van een origineel setje (non-breedset) :). Maar ook die vallen waarschijnlijk voorlopig onder de catagorie non-affordable...

750,- voor de BBS set is eigenlijk zo netjes dat ik dat beter maar kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Heb laatst een mooi breedsetje 17" Alpina's verkocht, 8,5J voor, 9,5J achter. Moeilijk te verkopen, kreeg er 600 euro voor met goeie banden.
Die BBSjes zijn inderdaad zelfde maten als onder die 540 touring. Mn reservewiel is ook gepolijst en gespoten, p.i.m.p. :D

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Oh, dat valt dus wel mee qua prijs! Die lagen onder de 540i (als ik het me goed herinner) die je had toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Nee, onder de fake Alpina B10 die ik heb gestript. Waren wel originele velgen. Carosserie heb ik nog staan.
Deze BBSjes komen onder de 540 :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
En terecht...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

zimbab schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:37:
Trackcar en dan vervolgens even op de openbare weg tuffen?

Doe mij deze maar:

[video]
Damn wat een geile bak. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vanmiddag is de wagen uitgelezen, hij gaf weer aan de het de sensor was, dus waarschijnlijk heb ik gewoon de domme pech dat mij een defecte sensor opgestuurd is.

En om het even af te maken dan alleen een stukje tekst :

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/e39winter.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag echt in de getunede M3 van zwagerlief gereden op de autosnelweg. Hij heeft er net ook een nieuwe versnellingsbak in laten zetten die getest was op 650pk/950nm, de standaard bak trok het niet echt.

Een ongeloofelijk ervaring om dat mee te maken. Tussen de 6000 en 8500 toeren barst er een geweld los wat ik nog nooit heb ervaren (inclusief 911 Turbo). Zoveel rauwe kracht, echt enorm. Tot 6000rpm is het gewoon een mega snelle bak, daarboven gekkenwerk. Het geluis van de supercharger gaat door merg en been, en zodra je het gas los laat sist en siddert de auto.

Gelukkig kwamen we nog een mooie nieuwe Audi S5 tegen, wat ook een enorm mooi auto is, die met ons wilde sporten. Die slaapt vanavond niet meer :+ Alsof ik een fiat panda achter me had hangen. We hebben met een GPS kit even wat tests gedaan, op verantwoord terrein:

0-100: 3.4 seconden (gloednieuwe banden hielpen)
80-120: 3.5 seconden
100-160: 4 seconden

Het mooie was dat hij na de sprint van 100 naar 160 even snel doorging naar de 240.

En het leuke is, als je normaal rijd kan je oma er mee op pad en is hij nog best zuinig, 1 op 11 gemiddeld.

Allemaal domme stoerdoenerij voor iets wat helemaal niet van mij is :+ Toch maar eens mijn spaarboekje bekijken.

Als er nog iemand is die hier in bezit is van een 6 in lijn of V8 van BMW, een echte aanrader :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 21-02-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
E46 of E92 M3? Foto's! :9~

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jezus wat een cijfers 3.4 sec dat gaat toch nergens meer over hahaha _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 21-02-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij heeft ze allebei :+ Degene waar we vandaag mee op pad waren, was de E46 omdat die net die nieuwe versnellingsbak er in had. Er zijn wat aanpassingen geweest waardoor het vermogen niet meer met zekerheid vastgesteld kan worden tot een nieuwe test op de bank. Verwachting is dat hij hangt tussen de 520 en 550pk.

De E92 moet ik nog proberen :) Dat gaan we binnenkort doen in Duitsland op de Nurburgring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wtf de E46 zelfs met 650 pk? Helemaal ziek, maar is wel een hele mooie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Damn dat zijn wel gruwelijk snelle cijfers! Bizar volgens mij hoeveel power je op deze manier hebt. Is die E92 ook getuned of 'gewoon' stock?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:11:
Hij heeft ze allebei :+ Degene waar we vandaag mee op pad waren, was de E46 omdat die net die nieuwe versnellingsbak er in had. Er zijn wat aanpassingen geweest waardoor het vermogen niet meer met zekerheid vastgesteld kan worden tot een nieuwe test op de bank. Verwachting is dat hij hangt tussen de 520 en 550pk.

De E92 moet ik nog proberen :) Dat gaan we binnenkort doen in Duitsland op de Nurburgring.
En jij vindt die M3 met dat vermogen vetter dan een Porsche 911 Turbo ?

Jij hebt zeker nog niet gereden in een serieus geprepareerde 911T.

Kijk dat Filmpje hier in het topic van die RSR maar een achter die stock M3.... tis het gewoon net niet, zeker bij die stock niet :)

Tevens... op het circuit rijdt men met normale bakken welke echt toch wel rond de 450 PK zitten en die blijven prima heel... het koppel dat is het probleem bij een bak, niet het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
PWM schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:21:
Vandaag echt in de getunede M3 van zwagerlief gereden op de autosnelweg. Hij heeft er net ook een nieuwe versnellingsbak in laten zetten die getest was op 650pk/950nm, de standaard bak trok het niet echt.

Een ongeloofelijk ervaring om dat mee te maken. Tussen de 6000 en 8500 toeren barst er een geweld los wat ik nog nooit heb ervaren (inclusief 911 Turbo). Zoveel rauwe kracht, echt enorm. Tot 6000rpm is het gewoon een mega snelle bak, daarboven gekkenwerk. Het geluis van de supercharger gaat door merg en been, en zodra je het gas los laat sist en siddert de auto.

Gelukkig kwamen we nog een mooie nieuwe Audi S5 tegen, wat ook een enorm mooi auto is, die met ons wilde sporten. Die slaapt vanavond niet meer :+ Alsof ik een fiat panda achter me had hangen. We hebben met een GPS kit even wat tests gedaan, op verantwoord terrein:

0-100: 3.4 seconden (gloednieuwe banden hielpen)
80-120: 3.5 seconden
100-160: 4 seconden

Het mooie was dat hij na de sprint van 100 naar 160 even snel doorging naar de 240.

En het leuke is, als je normaal rijd kan je oma er mee op pad en is hij nog best zuinig, 1 op 11 gemiddeld.

Allemaal domme stoerdoenerij voor iets wat helemaal niet van mij is :+ Toch maar eens mijn spaarboekje bekijken.

Als er nog iemand is die hier in bezit is van een 6 in lijn of V8 van BMW, een echte aanrader :)
1:11 in een 650pk sterke E46 M3? Heeft TiTa Tovenaar hem getuned ofzo?

[edit] in mijn 320Ci E46 (2.2 liter 6inlijn met 170pk) haalde ik dat gemiddeld met moeite....

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 21-02-2010 22:19 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.