Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.941 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wat is FR ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben echt benieuwd hoe zoiets tegen een 2.8 benzine opbokst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Wimo. schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:40:
Ik ben echt benieuwd hoe zoiets tegen een 2.8 benzine opbokst.
Ze hebben bijna hetzelfde vermogen maar een Ibiza is lichter.. Ik vermoed ook dat de ibiza wat sneller is dus :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Klopt.. alhoewel de bmw in de praktijk toch meer heeft dan die 192 papier pk's. Het is trouwens een leon geen ibiza :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wimo. op 09-02-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Oeps, een leon is toch wel wat zwaarder als ik dacht... Dan zal het idd spannend worden.. Ik ben ook benieuwd! :D

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even ter info.. de 2.8 motoren komen in praktijk meestal tegen de 210 pk aan ipv de 192pk wat op papier staat ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Daarom moet de leon ook een chip hebben. Dan zit ie op 200pk/400nm. Eerst maar eens goedkeuring krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
tot de 100 is die Leon sowieso sneller.

Hoedan ook heb ik liever een E39 528i dan een standaard Leon FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso raar idd dat ze op papier 192 pk voor de 2.5 en 193 voor de 2.8 opgeven. Wel extra koppel voor de 2.8 maar zo goed als hetzelfde vermogen. Marketing/verzekeringsgedoe ofzo? Ging er wel vanuit dat de 2.8 standaard dan wel meer vermogen heeft (of de 2.5 minder :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wimo. schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:16:
[...]

Afwerking doet echt niet onder voor een 10jaar oude bmw tegenwoodig. Hoe dan ook .. ik wil ze wel langs elkaar zetten als de FR er is ;)

E39 O+
Dat je het uberhaupt al vergelijkt met een auto van 10 jaar terug zegt toch voldoende.

Dat hele dashboard bestaat uit 1 plak plastic. Dat doorloopt tot aan de motorkap.

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/800/5101715753170_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hankenaar.nl/weblog2/images/leon_interieur.jpg

Zoveel power met voorwielaandrijving werkt ook niet lekker. Ik heb wel eens in een Cupra gereden, maar je bent alleen snel weg op een recht stuk voor het stoplicht :')

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 10-02-2010 10:30 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ach zo heel erg vind ik het interieur nou ook weer niet van zo'n Seat. Maar om het nou te gelijk te gaan stellen met een vergelijkbare beemer is wel echt een broodje aap eerste klasse. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Natuurlijk kan je dat niet vergelijken met bijv. de nieuwste 5-serie, maar een E46 (10 jaar ouder) ziet er veel beter uit van binnen (en buiten ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:10:
Diesels zijn inderdaad hopeloos. zelfs de coupés. Ach ja ... ik twijfel wat ik met de mijne ga doen. Ik krijg morgen een offerte van de leasemaatschappij voor een Leon FR. Ik vermoed dat die na chip ~211 pk heeft en sneller is dan mijn 328ci :X
120d met chip geen optie? Meer rijplezier en qua afwerking/gevoel een paar stappen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Idd. Een 5-klasse is ook geen goed voorbeeld aangezien dat net een iets andere klasse is :)
Een FR begint nieuw bij € 29495..
Vergelijkbaar lijkt mij een nieuwe 120i, die ligt qua aanschaf maar een paar k hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Ja alleen die ongeblazen x20i 4cyl is een drama. Die kan weer echt niet op tegen de geblazen benzineblokjes van VAG(1.4l-2l tfsi).

Of als de 120d te duur is een 118d met chip, 180pk is ook niet verkeerd, zeker met de kleinere verhoudingen van de 118d.

[ Voor 3% gewijzigd door THIJZEL op 10-02-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

THIJZEL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:30:
Ja alleen die ongeblazen x20i 4cyl is een drama. Die kan weer echt niet op tegen de geblazen benzineblokjes van VAG(1.4l-2l tfsi).

Of als de 120d te duur is een 118d met chip, 180pk is ook niet verkeerd, zeker met de kleinere verhoudingen van de 118d.
Je kan amper een fatsoenlijke 116D leasen voor het bedrag wat die FR loaded kost. Yoshi, stap eens in een FR en dan neem je die onzin van je meteen terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is inderdaad geen vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:43:
[...]

Je kan amper een fatsoenlijke 116D leasen voor het bedrag wat die FR loaded kost. Yoshi, stap eens in een FR en dan neem je die onzin van je meteen terug :+
Dan mag jij neem ik aan ex. brandstof uitzoeken? Hier was een FR tdi iets duurder dan mijn 118d (met wat opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

THIJZEL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:41:
[...]

Dan mag jij neem ik aan ex. brandstof uitzoeken? Hier was een FR tdi iets duurder dan mijn 118d (met wat opties).
Jep klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:02
Kweetniet maar ik heb ook naar een FR gekeken, viel af vanwege de afwerking (die bij de 1-serie net zo hard tegenvalt) en de extreem harde kutonderstel. Daarnaast waren er toen nogal wat problemen met de 2.0TDI PD blokken. Maarrrrr wat ik dus wilde zeggen, een loaded FR ben je voor 38k wel klaar. Mijn 118d kost 43k en ik heb nog niet eens xenon...

Leasebudget is leuk, bijtelling doet IMHO meer ter zake want dat is namelijk direct je eigen probleem :+

[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 10-02-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Wat vind je aan de afwerking van de 1er tegenvallen? Zat laatst in een 3er en het viel me op dat die qua interieur wel héél veel leek op de 1er. (Lees heel veel zelfde onderdelen/knopjes).
Zeker de 2e generatie 1er valt me op zich niet tegen. 1e wel een beetje, doet imho niet onder voor de a3/golf.

€43k :) daar kan je een 1er toch wel aardig voor afladen.. welke opties heb je allemaal?

Vind de 1er overigens ook al vrij hard qua onderstel.

[ Voor 6% gewijzigd door THIJZEL op 10-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
THIJZEL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:40:
Wat vind je aan de afwerking van de 1er tegenvallen? Zat laatst in een 3er en het viel me op dat die qua interieur wel héél veel leek op de 1er. (Lees heel veel zelfde onderdelen/knopjes).
Zeker de 2e generatie 1er valt me op zich niet tegen. 1e wel een beetje, doet imho niet onder voor de a3/golf.

€43k :) daar kan je een 1er toch wel aardig voor afladen.. welke opties heb je allemaal?

Vind de 1er overigens ook al vrij hard qua onderstel.
De 1er is hard maar tov. de FR echt zacht. Onderstel van de 1er pre-facelift is wel hard, maar dat was ook gewoon kut. Daarnaast is de FR hard, maar maakt het niet waar wat betreft bochtenridderig gedrag. De gebruikte materialen zijn goed, daar is opzich niets mis mee, maar de afwerking en ophanging van het dashboard halen het niet bij de 3er. Dat is een stuk steviger en robuuster. Dat is pas iets wat je ziet en merkt als je dingen los gaat halen en na 80.000km dat dingen "rammelen".

Mijn opties weet ik zo niet allemaal uit het hoofd, maar in ieder geval dat M-pakket, 18", inklapbare spiegels, regensensor, lichtsensor en in High Exec trim. IMHO had er voor dat bedrag wel standaard xenon in mogen zitten, dat is immers bij de 3er wel zo als je een High Exec neemt.

Het is een leuke ervaring, maar de volgende auto wordt echt iets waar ik niet naar om hoef te kijken, een saaigrijze wieldopedition met CO2 bonus of uit de bijtelling houden. Ik heb er al wat leuks naast voor in de zomer, dan maar iets functioneels maar leuks voor het hele jaar. Een E46 M3 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Hoezo moet je er naar omkijken? Veel problemen of gewoon de gebrekkige ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
ConZito schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:49:
[...]
Het is een leuke ervaring, maar de volgende auto wordt echt iets waar ik niet naar om hoef te kijken, een saaigrijze wieldopedition met CO2 bonus of uit de bijtelling houden. Ik heb er al wat leuks naast voor in de zomer, dan maar iets functioneels maar leuks voor het hele jaar. Een E46 M3 oid.
heb nog wel een 330i te koop ;)

Serieus, maak me los van dat ding. Huis is bijna geregeld ondertussen. Hoe snel kan het gaan zeg! Maandag toevallig een huisje gezien en morgen doe ik mijn 2e bod. Dat huis staat ook nog maar 14 dagen te koop, dus dat is ook al heel snel.

Prijs komen we wel uit
Marktplaats link voor contact informatie

Mooiere foto's:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/30/RYxX+8616iDpSQnJFW9VGg==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/IMG_0140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/IMG_0147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/IMG_0149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/DSC_5179_bewerkt.jpg

Overzichtsfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/e/87/rOT/ofTa5hz9WCvaIumjpQ==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/7d/adUjU+AsmU4BzAksstWobg==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/83/g0xdhgvXVPkcoY7sexbPxw==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/94/+nK/goeQDrMw5BWRiWtphQ==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/ac/BJFYm00eC9edlgmMu4Qhiw==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/c5/C9+zvwZGr+2SoVE1kdooVA==.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/3/b2/0WjeYINgrvUCtgq6xEqXeA==.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door k0ewl op 10-02-2010 17:02 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
THIJZEL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:59:
Hoezo moet je er naar omkijken? Veel problemen of gewoon de gebrekkige ruimte?
Nah, heb wel wat problemen gehad, maar dat bedoel ik niet. Meer dat ik er echt mee omga alsof het mijn eigen auto is. Ik let op waar ik parkeer, hoe ik parkeer, wassen, schoonmaken, etc. Eigenlijk wil ik hierna gewoon eens een auto die alleen gewassen wordt als hij voor een beurt weg moet, een auto waar ik geen zak om geef. Een echt leasehok dus ;)
k0ewl schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:01:
[...]

Serieus, maak me los van dat ding. Huis is bijna geregeld ondertussen. Hoe snel kan het gaan zeg! Maandag toevallig een huisje gezien en morgen doe ik mijn 2e bod. Dat huis staat ook nog maar 14 dagen te koop, dus dat is ook al heel snel.
De eerste die ook maar iets in de richting van 10k zegt, mag hem hebben!
Het jaar is net even te lang onderweg om nu nog de 1er uit de bijtelling te halen en iets sluitends wat betreft kilometeradministratie in elkaar te freubelen ;) Ook die 2500 vakantiekilometers helpen niet mee :P

Maar wel een erg mooie auto, en ook wel in de richting die ik zoek. De M3 heeft wel een lichte voorkeur uiteraard, echter is zo'n ding een stuk duurder en het onderhoud uiteraard ook.

[ Voor 45% gewijzigd door ConZito op 10-02-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wimo. schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:43:
[...]

Ik zeg toch net dat ik wel eens in een Cupra gereden heb? Volgens mij is die nog sneller dan de FR of niet? Je hebt volkomen gelijk dat je voor een basispakket 1-serie al bijna die FR kan krijgen met veel opties.

Stap jij maar eens een keer in dat ding, dan weet je ook direct waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
k0ewl schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:01:
[...]

Prijs komen we wel uit
Ok nou mijn eerste bod is: 5k!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Alle waar naar z'n geld wat betreft die FR. De gebruikte materialen zijn minder dan in de 1er, maar het is echt geen drama ofzo. Uiteraard zit er nog wel een flink verschil tussen een SEAT en VW/Audi. De Golf is IMHO stukken beter afgewerkt, maar dodelijk saai van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Uiteraard hebben ze dat express gedaan bij VAG, anders konden ze de Audi en Volkswagen wel opdoeken. Al die Seats zijn veel meer waar voor je geld, dus maar ff wat plastic erin getrapt. Dan lijkt de Golf al vele malen degelijker dan zo'n Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Heb jij in een 2010 FR gezeten? Dat is echt een enorme vooruitgang op de vorige gens. Geen lelijk rood dash meer, veel betere materialen. Ik vond het absoluut niet tegenvallen.

ter indicatie ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.kouki.co.uk/wp-content/uploads/2009/08/seat-cupra-r-2010-04.jpg

Maar hier in dit topic scoor ik sowieso geen punten :P

[ Voor 33% gewijzigd door Wimo. op 10-02-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik vind het nogsteeds een mooie auto hoor. Dash is alleen niet mijn smaak, maar wel mee te leven uiteraard :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Wimo.
Ik vind die middenconsole zo massief... Weinig inspirerend... Ik weet dat de Seat verder wel goed rijdt (een vriend van mij heeft een Ibiza (uit m'n hoofd) en het rijdt wel goed, maar het zal nooit mijn type auto worden.

Ik heb vanavond een aantal keer m'n Compact bijna tot een Super Compact gemaakt... Damn wat was het glad... Één keer heb ik zelfs op een rechte weg (de N228), net een klein beetje meer gas geven in de 4de versnelling terwijl ik 40km/u reed (de motor draait dan net 1200 toeren ofzo), en de achterkant breekt direct uit, ik vang hem op, de achterkant zwiept de andere kant op en ik glij ineens dwars over de weg... Gelukkig vrijwel geen ander verkeer, maar damn... m'n hart zat niet meer in m'n keel, maar vloog ongeveer door het dak van m'n auto :X
En meerdere bochten die amper of niet te halen waren... zelfs niet stapvoets of met gecontroleerde overstuur...
Ik miste vanavond echt TC/DSC... In de 2de versnelling optrekken met net genoeg gas om niet af te slaan, en nog steeds volledige tractie verliezen :S

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Aaaah, de wondere wereld van rwd met (te brede) zomerbanden en ijs/sneeuw :P Hoop dat ik morgen de parkeerplaats uberhaupt af kom :+

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Sick Nick schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:12:
Aaaah, de wondere wereld van rwd met (te brede) zomerbanden en ijs/sneeuw :P Hoop dat ik morgen de parkeerplaats uberhaupt af kom :+
Helpt in dit geval achteruitrijden niet? Of mag dat niet op de openbare weg om bijvoorbeeld een heuvel op te geraken? :)

• YoshiBignose
Wimo. schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:33:
Heb jij in een 2010 FR gezeten? Dat is echt een enorme vooruitgang op de vorige gens. Geen lelijk rood dash meer, veel betere materialen. Ik vond het absoluut niet tegenvallen.

ter indicatie ;)

[afbeelding]

Maar hier in dit topic scoor ik sowieso geen punten :P
Dat is waar, het ziet er wel wat beter uit dan de vorige versie. Maar op foto's lijkt het altijd mooier, als je erin zit zie je het plastic :P

• 418O2
Ik heb volgens mij helemaal geen beroerde banden (energy's geloof ik) maar ik moet ook moeite doen om fatsoenlijk weg te komen. Gewoon gevoel in je gaspedaal leggen...

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:58:
Ik heb volgens mij helemaal geen beroerde banden (energy's geloof ik) maar ik moet ook moeite doen om fatsoenlijk weg te komen. Gewoon gevoel in je gaspedaal leggen...
Als je Michelin Energy's hebt, dan zijn ze op z'n best redelijk ten opzichte van zowel een winter- als zomerband. Energie-besparende banden hebben niet direct het meest optimale profiel voor grip.

En dat gevoel in het gaspedaal... Daar ging het gisteren al mis, ik gaf serieus minimaal gas bij toen ik de macht verloor... Of het kwam dat er een hobbeltje in de weg zat ofzo... Ik weet het niet, maar ik schrok wel... De weg werd tussen Montfoort en Nieuwegein sowieso steeds slechter, waarbij de weg van dof wit, naar glimmend wit, naar glimmend zwart ging... Dat laatste is echt scary :S

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Hebben jullie ook dat een hoop mensen een bepaalde afschuw hebben richting bmw? Zoals nu ook een vriend van mij, 'zag vanochtend weer 3 bmws in de berm staan, dat zijn in de zomer zeker die bumperklevers'.
Ik kan me er niet echt druk om maken want ik vind zijn Volvo weer een doodsaaie bak. Ook discussiëren met dit soort mensen werkt niet, het oordeel staat al vast. Ik ben inderdaad van mening dat winterbanden helpen maar dat je ook met zomer banden de winter veilig kan doorkomen. (Zeker met meer fun :*) )

>> Signature?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb toch nog even (stiekem) naar een 1-serie gekeken. De 116D is mogelijk en na chip zou ik wel met het vermogen kunnen leven. Alleen dit vind ik echt uber schraal. Ik pak de corp lease en deze optie kost dan gewoon 1900,-

Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling, AUC, condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter

Wat heeft de corp lease dan standaard? Gewoon draaiknoppen voor de airco anno 2010?

edit:

ik kan een 116d ( :X ) nemen met de volgende opties :

Corp lease dus met airco (hand??)

Hifi actief luidsprekersysteem
Uitgebreid verlichtingspakket
Multifunctioneel stuurwiel
M sportstuurwiel
Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd (niet noodzakelijk, heb het in de e46 ook)
Bekleding Stof Network
BMW sportstoelen, verstelbaar in lengte, hoogte, hoek, elektrische leuningbreedte verstelling (tassen rugleuning voorstoelen)

kleur : zwart , 3 deurs

en dan zit ik met de winterbanden (die ik wel wil bij BMW) aan de max ...

Goede combi? Of zijn er opties die ik echt nodig heb

[ Voor 41% gewijzigd door Wimo. op 11-02-2010 11:00 ]

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik heb deze hele winterperiode al gewoon met zomer banden kunnen rijden. Ze zijn ook al niet al te best meer. Heb nog genoeg profiel daar niet van maar ze moeten binnenkort wel vervangen worden. Rij elke dag zon 160 km en het is echt prima te doen. Zolang je maar rustig doet in de bochten en niet als een domme idioot aan je stuur gaat zitten trekken en plankgas gaat optrekken of wat dan ook. Dat laatste wil ook niet echt :P Ik rij, als er sneeuw ligt, standaard in de 2e versnelling weg. Anders kom ik nauwelijks van mijn plaats.

Weet zo 1 2 3 niet watvoor banden in eronder heb liggen. Maar ik kan iedereen aanraden om gewoon in de 2 weg te tuffen, in diesels in ieder geval. Geen idee of het voor benzine motoren nodig is. Ik heb ook een 6 bak trouwens, dat kan ook een rol spelen waarom ik mijn 1e versnelling zo makkelijk over kan slaan.

• 418O2
deepbass909 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:49:
[...]

Als je Michelin Energy's hebt, dan zijn ze op z'n best redelijk ten opzichte van zowel een winter- als zomerband. Energie-besparende banden hebben niet direct het meest optimale profiel voor grip.

En dat gevoel in het gaspedaal... Daar ging het gisteren al mis, ik gaf serieus minimaal gas bij toen ik de macht verloor... Of het kwam dat er een hobbeltje in de weg zat ofzo... Ik weet het niet, maar ik schrok wel... De weg werd tussen Montfoort en Nieuwegein sowieso steeds slechter, waarbij de weg van dof wit, naar glimmend wit, naar glimmend zwart ging... Dat laatste is echt scary :S
ik heb maar 130, 20-jaar oude, paardjes he

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

ChiLLeR schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:51:
Hebben jullie ook dat een hoop mensen een bepaalde afschuw hebben richting bmw? Zoals nu ook een vriend van mij, 'zag vanochtend weer 3 bmws in de berm staan, dat zijn in de zomer zeker die bumperklevers'.
Als iemand zoiets zegt doe ik vrolijk mee over het algemeen, veel te leuk om ze nog wat verder op de kast te jagen.
En dan zeggen dat je zelf ook een bmw hebt en dan zien ze dat oude barrel staan, heerlijk :+

leeg

• k0ewl
flashin schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:44:
[...]
Ok nou mijn eerste bod is: 5k!

>:)
Bij autoinkoop.nl bieden ze al 7500 al handelswaarde. Dus dat brengt hij sowieso al wel op. Maar hij moet toch wel 10k op kunnen brengen, denk ik.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• deepbass909

deepbass909

Proqzor schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:24:
Ik heb deze hele winterperiode al gewoon met zomer banden kunnen rijden. Ze zijn ook al niet al te best meer. Heb nog genoeg profiel daar niet van maar ze moeten binnenkort wel vervangen worden. Rij elke dag zon 160 km en het is echt prima te doen. Zolang je maar rustig doet in de bochten en niet als een domme idioot aan je stuur gaat zitten trekken en plankgas gaat optrekken of wat dan ook. Dat laatste wil ook niet echt :P Ik rij, als er sneeuw ligt, standaard in de 2e versnelling weg. Anders kom ik nauwelijks van mijn plaats.

Weet zo 1 2 3 niet watvoor banden in eronder heb liggen. Maar ik kan iedereen aanraden om gewoon in de 2 weg te tuffen, in diesels in ieder geval. Geen idee of het voor benzine motoren nodig is. Ik heb ook een 6 bak trouwens, dat kan ook een rol spelen waarom ik mijn 1e versnelling zo makkelijk over kan slaan.
Benzine of diesel maakt in dit geval heel veel uit. Ik kan in de 2de versnelling optrekken, maar het koppel is onderin zo laag, dat het toerental dan tussen net-niet-afslaan en 1500 rpm heen en weer vliegt, afhankelijk van de grip van de wielen... Het is voor mijn 316i dus erg tricky om in de 2de op te trekken. Daarnaast heb ik totaal geen hulpmiddelen, behalve ABS, maar die helpt niet echt bij het optrekken ;). Alles moet dus uit m'n linker- en rechtervoet komen.
418O2 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:25:
[...]
ik heb maar 130, 20-jaar oude, paardjes he
Dat is 30% meer dan de 15 jaar oude 100 paardjes uit mijn 316i ;) Maar vermogen doet er met dit weer totaal niet toe... Voor die 100 moet ik 5500 toeren maken, terwijl ik nu amper boven de 3000 uitkom. Koppel onderin zit je nu veel meer dwars of juist niet. Mijn totale gebrek aan koppel onder de 1500 toeren maakt het zacht gezegd tricky om op gang te komen... Het is bijna een aan-uit situatie wat koppel betreft...

Maar ik vrees dat de profieldiepte van mijn winterbanden ook geen voordeel meer is... die zitten op 4mm, wat de minimale diepte is voor een winterband... Daaronder presteren ze maar iets beter dan een zomerband, zolang de de sneeuwlaag maar niet te diep is... Dat worden dus nieuwe bandjes komend jaar...

• ConZito
Wimo. schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:23:
Ik heb toch nog even (stiekem) naar een 1-serie gekeken. De 116D is mogelijk en na chip zou ik wel met het vermogen kunnen leven. Alleen dit vind ik echt uber schraal. Ik pak de corp lease en deze optie kost dan gewoon 1900,-

Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling, AUC, condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter

Wat heeft de corp lease dan standaard? Gewoon draaiknoppen voor de airco anno 2010?

edit:

ik kan een 116d ( :X ) nemen met de volgende opties :

Corp lease dus met airco (hand??)

Hifi actief luidsprekersysteem
Uitgebreid verlichtingspakket
Multifunctioneel stuurwiel
M sportstuurwiel
Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd (niet noodzakelijk, heb het in de e46 ook)
Bekleding Stof Network
BMW sportstoelen, verstelbaar in lengte, hoogte, hoek, elektrische leuningbreedte verstelling (tassen rugleuning voorstoelen)

kleur : zwart , 3 deurs

en dan zit ik met de winterbanden (die ik wel wil bij BMW) aan de max ...

Goede combi? Of zijn er opties die ik echt nodig heb
Ik zou het Hifi-systeem droppen, dat is het geld IMHO niet waard. Ik hecht waarde aan stoelverwarming en dimmende spiegels. De rest zijn voornamelijk toys. Automatische airco vind ik nog wel een boeiende.

Maar die 116d vs een 2.0FR TDI. Ik zou als je aan snelheid, voorkomen en chippen denkt sneller richting die SEAT gaan. Vloeken in de kerk hier natuurlijk, maar het is en blijft een leasebak. Na vier jaar mag je een nieuwe uitzoeken, lekker boeiend dat in het laatste jaar alles loslaat en uit elkaar flikkert :+

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17

RSP

Ondanks dat ik zwaar verliefd ben op m'n 330d zit ik sterk te denken aan een combi van een lichte diesel met een wat pittige benzine voor "erbij". Wellicht een leuke 118d en een Z3 ...

Meer mensen die bang zijn voor hoge kosten met kilometerheffing? :P

• flashin
Een 118d en een Z3 voor "erbij"?
Hoezo luxeprobleem :+ ...

Pak dan enkel een z4, of bedoel je dit na inruil van je 330?

• RSP

RSP

Een leuke Z4 zit denk ik rond de 20 tot 25k, een redelijk jonge 118d of 120d schat ik op zo'n 15k. Voor het verschil tussen die 2 kan ik nog wel een Z3 halen :+

Plus dat we 2 auto's nodig hebben ivm werk.

• flashin
Een 118d voor 15k kun je bijna vinden bij een dealert met BMW Premium Selection. 2 jaar garantie is toch wel lekker :)

• RSP

RSP

Daar wilde ik ook wel voor gaan. De diesel die zal zo'n 40dkm per jaar doen en een jaartje of 3 / 4 bij ons blijven (tenminste, dat is vaak het plan :+). De andere wagen is meer voor kortere stukjes en ritjes in de stad. Mag op zich wat onpractischer zijn en daarom is iets met een stoffen dakje wel aantrekkelijk.

• k0ewl
Het eerste ietwat reeele bod voor de BMw is in ieder geval binnen. Stelt me toch wel gerust dat het sowieso wel goed gaat komen ;)

• flashin
2e bod: 5.5k !

:D

• k0ewl
Doe 5.5 x 1.82 en hij is voor jou.

• flashin
Even serieus nu. Ik vind het echt een toffe bak, maar toch iets te prijzig voor mij atm :)
Dat importeren uit Duitsland kan je echt nog aardig doen ook, je had hem voor 9,5 allin geimporteerd he?

• k0ewl
flashin schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:35:
Even serieus nu. Ik vind het echt een toffe bak, maar toch iets te prijzig voor mij atm :)
Dat importeren uit Duitsland kan je echt nog aardig doen ook, je had hem voor 9,5 allin geimporteerd he?
Ongeveer 10. Paar euro er onder. Als ik hem daarvoor kan verkopen gaat het meteen door. Ook al heeft het natuurlijk banden enz gekost. Vind het nog steeds een geweldige auto om te rijden, maar ik heb vandaag een mondelinge koop van een huisje gedaan. We zijn allebei akkoord met mijn bod en daardoor moet ik toch echt iets zuiniger gaan leven. In ieder geval tot dat ik weer spaargeld heb.

Op BMWportal kwam iemand met 8k en dan morgen ophalen. Is nog wel iets te weinig, maar het begint wel te komen nu. Van anderen ook al 8,5 als bod gehad. Dus, er is nog hoop!

[ Voor 11% gewijzigd door k0ewl op 11-02-2010 16:49 ]

• 418O2

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Had wat prijzen van m zitten kijken van 02 onderdelen, vraagt ie geregeld 3/4e vd nieuwprijs, kan me voorstellen dat die werknemers dan goed verdienen :P

leeg

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Crosspostje uit show je auto :

Weer eens een kleine maar oh zo mooie update 8)

We hadden :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/gril1.JPG

Ondertussen hadden we :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/gril2.JPG

En het resultaat :D :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/gril3.JPG

En nog even van een andere hoek uit:
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/gril4.JPG

Ondertussen ook begonnen met men 2e set interieur lijsten :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lijstgrond1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/lijstgrond2.JPG

Ps : Dit is niet de kleur he.. dit is grondprimer ;)

Blij Met Wilco

• 418O2
Ik wil niet dom over komen, maaruhhh....

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Precies....wat is eigenlijk er gebeurd? :?

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 11-02-2010 21:38 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

maar... wat ? :P

Blij Met Wilco

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik zie het ook niet :P

~ James May

• 418O2
Dudeproductions wijst me er op... De nierranden zijn zwart.

Ik vind het niet mooi persoonlijk.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Blinde kippen :P

Zitten facelift nieren in ( maar dan volledige zwarte )

Blij Met Wilco

• tdw

tdw

Amai seg!

Oh. Vind chroom mooier om eerlijk te zijn..

~ James May

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ok...ik zie het nu. Tweede foto is met 1 oude nier en 1 nieuwe zie ik nu ook. Niet mijn ding helaas, maar ja....ieder zijn ding. :+

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

In het echt ziet het er wel leuker uit dan op de foto zo, maar goed ieder zo zijn ding :) Ik ben er happy mee 8)

Blij Met Wilco

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zonde dat je ze niet chroom hebt gehouden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• 418O2

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn B10 is morgen weer klaar. Hij ziet er weer als nieuw uit. De achterbumper, voorbumper, motorkap, een deel van de voorste zijschermen, de stootlijsten en de lpg-vuldop zijn overgespoten en het hele zaakje is gepolijst. De motorkap had roestplekken door steenslag en moesten daarom samen met de zijschermen ook meegenomen worden. Verder is de onderzijde getectyleerd, zijn de interierlijsten gepolijst en worden de ruitenwissers mooi zwart gespoten (hadden ook roest). De 19 inch Alpina's van de Turk zijn helemaal netjes gemaakt met nieuwe Alpina-logo's voor de naafdeksels en de accu is vernieuwd. Het enige wat ik nog moet doen is een nieuwe Alpina-sticker op de voorbumper aanbrengen.

De spoorverbreders moesten vervangen worden om de velgen passend te maken. Achter zijn de wielkasten van binnen aangepast. Eén van de spacers was beschadigd wat de onbalans die er eerst was verklaart.

Op Marktplaats zou je nu mogen zeggen 'B10 V8 S' uitgevoerd.

• 418O2
:9~

Je hebt ook wel een lekker budget om te laten sleutelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi Femme :) hoe was die spacer precies beschadigd geraakt?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou, ik denk dat de v8 en het feit dat het een spacer op de achteras is, al een tipje van de sluier oplicht

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 12-02-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bij deze even een wat betere foto :) 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/12/1265958624-730.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Chroom is mooier! ;) :>

En op de 330i al wel wat reacties gehad, maar nog niets concreets. Heb de prijs verlaagd naar E 10.995,- Dat zou toch wel aandacht moeten trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door k0ewl op 12-02-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thunder: staat leuk bij die velgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
k0ewl schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:12:
[...]

Chroom is mooier! ;) :>

En op de 330i al wel wat reacties gehad, maar nog niets concreets. Heb de prijs verlaagd naar E 10.995,- Dat zou toch wel aandacht moeten trekken.
En een bod gehad van 10,5! Jeuj. Nu nog hopen dat hij reageerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Wat is de E46 coupé M3 toch een bak man... Het kriebelt nog steeds om voor zo'n auto te gaan. Alleen ik hoorde van de 'klappen' van de SMG (I/II) bak. Dat is wel wat minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

RedHat schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:51:
Wat is de E46 coupé M3 toch een bak man... Het kriebelt nog steeds om voor zo'n auto te gaan. Alleen ik hoorde van de 'klappen' van de SMG (I/II) bak. Dat is wel wat minder natuurlijk.
Pak je toch een handbak? SMG zou ik van wegblijven zonder huisselectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Als ik wat meer schadevrije jaren heb neem ik ook een E46 M3, echt coole bak inderdaad en opzich nog redelijk betaalbaar (qua aanschafprijs).

Ik zou wel SMG nemen, gewoon trappen en gassen. Schakelen is voor sloebers 8)

[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 12-02-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Wimo. schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Pak je toch een handbak? SMG zou ik van wegblijven zonder huisselectie.
Ik heb een deels verlamde voet waardoor de koppeling intrappen erg zwaar is. Ik kan wel handgeschakeld rijden maar niet geheel pijnvrij, dus vandaar een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het idee van een M3 is toch dat het allemaal een beetje ruig mag? Als je boterzacht wilt schakelen moet je een 330i automaat nemen. Wat ook schijnt te helpen bij SMG is gas liften tijdens het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik vind het echt net lijken alsof het chroom eraf is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Femme schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:39:
Het idee van een M3 is toch dat het allemaal een beetje ruig mag? Als je boterzacht wilt schakelen moet je een 330i automaat nemen. Wat ook schijnt te helpen bij SMG is gas liften tijdens het schakelen.
Het mag wel wat ruiger natuurlijk, maar "klappen" bij hoge toeren schakelen schrok mij een beetje af.
Schijnt bij SMGII wat minder te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 12-02-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Zojuist op de zaak de Led-verlichting boven de kentekenplaathouder achter, gemonteerd op mijn 1-serie. (E87).

Makkelijk te doen: lamphouder links en rechts er uit wippen, op het stekkertje het zwarte nokje wegsnijden en aansluiten maar. Vervolgens de nieuwe lamphouder er weer in klikken en het werkt. Geen foutmeldingen op de boordcomputer. :)

Nu ff wachten totdat het donker is en foto maken.
Simpele upgrade van 2 tientjes en het ziet er een stuk strakker uit dan die lelijke gele verlichting.

-edit-

Geen scherpe foto's door verkeerde cameramodus en rook van de uitlaat, maar ach....

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/LED_kentekenverlichting1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/LED_kentekenverlichting2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Cars/LED_kentekenverlichting3.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door MelvinB op 12-02-2010 21:37 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Leuk gedaan, ziet er in het donker idd strakker uit!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatst nog gezien, ik vind echt te fel en hel wit licht geven, misschien in combinatie met led achterlichten dat het mooi staat, maar goed. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Vreemd, waarom zou het mooi(er) staan icm led-achterlichten? Je kijkt niet pal tegen de lichtjes aan.

De facelift-modellen hebben dit standaard af-fabriek heb ik begrepen. Het is gewoon een OEM-setje. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah ok, dus niet dat lelijke vaag wit wat gewone ledjes geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Misschien dat het al voorbij gekomen is, maar volgens mij is dit toch echt een E34.

Wat verbruikt een E39 528i sedan eigenlijk gemiddeld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 22:05
Wekkel schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:54:
Misschien dat het al voorbij gekomen is, maar volgens mij is dit toch echt een E34.

Agreed, is volgens mij ook E34...

Een 528i zal tussen de 1 op 8 en 1 op 12 zitten, volgens rijstijl.
1 op 10 is goed mogelijk met 50/50 stad/snelweg.
De E39 528i is trouwens volgens velen "the best sedan/car ever made!"...

Ik heb hele tijd geleden met een E39 520d/525d en 530i mogen rijden, en dat waren stuk voor stuk prachtige wagens.
Die 520d was lekker gekieteld door PPE in Belgie, en reedt de 525d makkelijk naar huis, maar de "smoothness" van de 6 in lijn vond ik toch belangrijker dan de power van de 520d.
Wel superzuinig trouwens (1 op 16 no problemo).
De 530i was gewoon op een hele andere planeet. Koppel in overvloed en zo een heerlijk zachte motor...
Die was ook gekoppeld aan een 5 traps automaat, boterzachte acceleratie en eigenlijk een constante duw tot 200km/h.

IMO:
- 530i = laatste jaar van de E39 (2003) + M54B30 motor = perfectheid
- 528i = M52 op zijn best, combinatie van deze motor + uitstekend chassis + value for money...
- 525d = 6 in lijn diesel cruisebak (chipped ook zeer lekker, maar m.i. te veel motorkwaaltjes boven de 2 ton)
- 520d + chip = beste familiebak, zeer zuinig, beresterke M47, value for money

8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wekkel schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:54:

Stadsverkeer 1:8
Snelweg 1:12 ( met max 130km/h ) ( 1:13 is te doen als je echt rustig rijd.. 120 op de cruise control )
Gemiddeld zon 1:9/1:10 hier.

Ik praat nu over mijn eigen E39 528i handgeschakeld.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:39:
Lijkt me vrij logisch dat dat helpt, je schakelt met het sequentieel idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:27:
[...]

Lijkt me vrij logisch dat dat helpt, je schakelt met het sequentieel idee.
De auto heeft een elektronisch gaspedaal dus de elektronica kan alles maken van de inputs wat ie maar wil. De elektronica zal toch zelf het gas moeten regelen bij het ontkoppelen. Kennelijk is het echter niet zo afgestemd dat het schakelen vanzelf soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ga (als ik vrij kan krijgen van mijn werk) dinsdag naar deze touring kijken -> http://link.marktplaats.nl/312214447 De eigenaar heeft interesse in mijn E30 cabrio, dus hopelijk zijn dat dan 2 vliegen in 1 klap.

Heeft iemand nog tips m.b.t. waar ik moet letten? Dat ik hem ijskoud moet starten weet ik al. Zijn er nog andere bekende zwakke plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:03:
[...]

De auto heeft een elektronisch gaspedaal dus de elektronica kan alles maken van de inputs wat ie maar wil. De elektronica zal toch zelf het gas moeten regelen bij het ontkoppelen. Kennelijk is het echter niet zo afgestemd dat het schakelen vanzelf soepel gaat.
Ik zou het ook absoluut niet verwachten van zo'n bak, ga dan een echte automaat rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bram77 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:23:
Ik ga (als ik vrij kan krijgen van mijn werk) dinsdag naar deze touring kijken -> http://link.marktplaats.nl/312214447 De eigenaar heeft interesse in mijn E30 cabrio, dus hopelijk zijn dat dan 2 vliegen in 1 klap.

Heeft iemand nog tips m.b.t. waar ik moet letten? Dat ik hem ijskoud moet starten weet ik al. Zijn er nog andere bekende zwakke plekken?
Ik vond hem behoorlijk duur eigenlijk...! En de titel al.. bloedsnel ?.. 142pk... naar 196pk met een chip ? Dream on!

Mierenneukerij... : Ik zie een naar deukje op de kofferbak zitten, precies op de rand.

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 14-02-2010 20:24 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En die kleur, gek hee, houd die cabrio toch. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb het ook nooit zo op advertenties met teksten als "bloedsnel". Chiptunen is leuk, maar volgens mij kan je toch niet zoveel pk winst krijgen? Afgezien daarvan is deze bak stock in iets van 11 sec. bij de 100. Ik weet niet wat deze verkoper dan met bloedsnel bedoelt.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.