Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

Ik hoop dat ze bij dat programma goed verzekerd waren :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
Net mijn auto weer opgehaald bij de dealer en ze hebben het hele ontstekingssysteem vervangen. Injectoren, bougies en bobine's. Ook hadden ze nog even het rubber bij de voor schokdempers vervangen want dat kraakte bij het rijden over drempels.
Hoop dat het nu definitief opgelost is en dat ik pas bij een normale beurt weer naar de dealer hoef.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 23:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

29-01-2010 :
Sinds kort ben ik bezig om de lifestyles weer netjes te krijgen.

Hier tot zo ver.. dit was de ergste velg die bijna rondom stoeprand schade had en compleet geoxideerd was.

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/bbsfix1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/bbsfix2.JPG

Plannen...op het moment heb ik in mijn hoofd zitten om de randen niet te polijsten omdat ik geen zin heb om om de dag te gaan poetsen.. blegh..:P maar de rand velgen zilver te maken en het hart antraciet, maar of het gaat gebeuren moet ik nog even een paar nachtjes over slapen, eerst maar is zorgen dat ze allemaal glad zijn :)

En vandaag weer een stapje dichter bij een mooie set velgen ...

We begonnen met:
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/velgkras1.JPG

Ondertussen zag het er zo uit :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/velgkras2.JPG

En weg is die lelijke kras :)
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/velgkras3.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Mja, opzich.. De meeste onderdelen aan de voorkant heeft hij gewoon over kunnen zetten (motor/bak, ophanging), remmen heeft-ie allemaal over kunnen zetten, velgen en banden wss ook... Hij moest alleen ff een nieuwe auto hebben voor de achterkant eigenlijk. Als je dan gewoone en schadeauto zoekt waarvan de voorkant in puin ligt... :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb es ff gemaild naar de Beier in H'veen om te vragen of ze mij OEM led-lampjes kunnen leveren voor de kentekenplaat-verlichting. Ik weet niet of dit het juiste adres is om dat te vragen, maar ach...

Dit na aanleiding van dit belgische topic:
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=41408

En deze handleiding:
http://www.babybmw.net/fo...ed_numberplate_lights.pdf

Zou mooi aansluiten bij mijn verlichte deurgrepen en is zelf makkelijk te fixen lijkt het.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Even bij het magazijn van je dealer vragen. Ik wil dat eigenlijk ook gaan doen op de 540, maar heb nare roest op de achterklep en die zie je dan nog meer ben ik bang :p

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb al een mailtje teruggekregen van de dealer.

Ze kosten € 10.85 p/st incl. btw. Heb er 2 nodig.

Ik ga het gewoon proberen. Lijkt me mooi icm mijn verlichte deurgrepen. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deze week komt mijn zwager op bezoek *O*

Lekker belangrijk natuurlijk, maar hij is flink auto fan en heeft een kleine verzameling. Hij neemt zijn M3 mee (1 1/2 jaar oud). Op zich leuk, maar hij heeft er 3 maanden geleden bij een tuner in Zweden 2 turbo's op laten schroeven d:)b Hij is nog niet op de bank geweest maar het geschat vermogen is een klein 600-650pk. Het vermogen word bereikt over bijna het hele gebied.

Zal wel even een foto van onder de kap maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Waaat +200 pk? Ziek... is 4,6 sec. nog niet snel genoeg :/

Ik reed gister nog achter een M3 (E92) en hij ging heel hard >:)

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 01-02-2010 21:33 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

YoshiBignose schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:31:
Waaat +200 pk? Ziek... is 4,6 sec. nog niet snel genoeg :/

Ik reed gister nog achter een M3 (E92) en hij ging heel hard >:)
Een hobby is een hobby he ;) Een Celeron 2Ghz is ook voldoende voor de meesten hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

PWM schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:33:
[...]

Een hobby is een hobby he ;) Een Celeron 2Ghz is ook voldoende voor de meesten hier :P
In een MacBook? liever niet...

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn startmotor is kapot... Ga mijn auto zaterdag laten fiksen door een e30fansite forumlid.

Distributieriem
Spanrol
V-snaar
Spanningsregelaar dynamo
Oliefilter
Startmotor (2e hands)
5L 15W40
10L KVS -26 graden
Waterpomp (2e hands)

Wordt er gelijk bij mee vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:28:
Mijn startmotor is kapot... Ga mijn auto zaterdag laten fiksen door een e30fansite forumlid.

Distributieriem
Spanrol
V-snaar
Spanningsregelaar dynamo
Oliefilter
Startmotor (2e hands)
5L 15W40
10L KVS -26 graden
Waterpomp (2e hands)

Wordt er gelijk bij mee vervangen.
2e hands waterpomp? Zou je dat wel doen?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
toch wel een nieuwe begrijp ik net :)

En als het weer een beetje weer is, ga ik wat aan de rotterij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 20:39

4x2

lộn xộn quá

Laat m meteen de klepspeling controleren (en evt stellen) als ie toch bezig is, is ook maar een goed kwartiertje als je het niet voor het eerst doet :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Het is de E30 goeroe (zo wordt hij genoemd). Kan het hem wel even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn vriendin mag een leasewagen uit categorie 4 uit de poule van haar werk uitzoeken. Onder andere is de optie een 318 Touring Business Line Pro. Nou interesseert mijn vriendin het niet zo veel maar mij natuurlijk wel, dus ik was al over de pis dat ze niet meer info had gevraagd. Ik probeer nu via autoweek uit te vogelen welke 318's er in business line pro kwamen. De lijst opties is wel briljant overigens die je daar bij krijgt, o.a. 17" lm!

maar bmw kenners, doe eens een gok welke versie dit zou kunnen zijn. Ik neem aan niet ouder dan 4 jaar en zo ver ik weet niet jonger dan 1 jaar. Zeg 2006-2009.Nu zag ik op wiki dat de 318 touring (E91?) in zomer 2008 een facelift kreeg, de E91 LCI. Maar verder komt het er dus op neer dat het gewoon de laatste versie is, toch? (niet de Fnogwattes). Verder is het een benzine

geeft nog steeds redelijk veel 318's op autoweek carbase. Ik wil alvast gokken wat de cataloguswaarde is om de bijtelling te berekenen. Just curous. Wel een vette bak overigens :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dat zal wel rond de EUR 40-43k liggen, tegen 25% bijtelling. Leuke bak!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik dacht zelf n.a.v. autoweek alles tussen 36K en 43K dus dat is nogal een gat. Zeker leuke bak, maar om nou "just because" helemaal leeg te lopen op maandlasten voor een dikkere bak past ons ook niet echt. Nou ja alternatieven zijn 407SW, passat variant of focus. Dan is die 318 het coolst maar ook het duurst. Zelf ben ik ook nog wel gecharmeerd van de 407 (zie sig voor logica ;)). Maar we dwalen af.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jazzper schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:52:
ik dacht zelf n.a.v. autoweek alles tussen 36K en 43K dus dat is nogal een gat. Zeker leuke bak, maar om nou "just because" helemaal leeg te lopen op maandlasten voor een dikkere bak past ons ook niet echt. Nou ja alternatieven zijn 407SW, passat variant of focus. Dan is die 318 het coolst maar ook het duurst. Zelf ben ik ook nog wel gecharmeerd van de 407 (zie sig voor logica ;)). Maar we dwalen af.
Kijk anders ook even op de site van unive en doe een premieberekening voor een autoverzekering. Daar kun je het type auto selecteren en deze geeft dan de oorspronkelijke nieuwprijs.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:56:
Het is de E30 goeroe (zo wordt hij genoemd). Kan het hem wel even vragen.
Ed!

Bah, ik heb een paar maanden de roest aan de wielkasten laten lassen, begint het nu weer flink te roesten. Maar eens kijken of ik er binnenkort mee terug kan, want dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@wimpie: goeie tip. Helaas retourneert hij alleen Business Line uitvoeringen en niet de pro versie. Geen idee wat het verschil is (hij bestaat wel, want googlebaar). Komen op 42K uit in ieder geval. Au zei de eigen netto kosten ;) (367 euri waar de 407SW 256 euri doet)

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzper op 02-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Zoek het gewoon morgen even uit, je kan wel blijven gissen.

1 ding is zeker; ik zou nevernooit bijtelling over zo'n bedrag betalen voor een niet-nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:07:
[...]

eeh, pioneer?

als je het dan goed wil doen pak je MK4 navigatie...:P

anyway ik ga gewoon voor de cd speler, navi is me veeeeeeeeel te duur..

Deze dus

[afbeelding]

hoe is jullie verbruik eigenlijk?

mijn nieuwe 323Ci:

[afbeelding]
Of je wacht nog even en gaat voor de Dynavin DVN-E46:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynavin.com/products/dnv_e46/dnv_e46_05.jpg

Specs:
  • 7 inch Full Digital LCD, Resolutie: 800x480, Touch screen
  • GPS Navigatie,
  • FM/AM Tuner(RDS),
  • Bluetooth,
  • IPOD Interface,
  • DVB-T receiver
  • Windows CE
  • SD Card / IPod /USB
Meer info: http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e46.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Istie nog steeds niet uit?

En wat gaat hij kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:41:
Istie nog steeds niet uit?

En wat gaat hij kosten?
Nee, halverwege februari schijnt het nu te worden. Ze hebben hem aangepast zodat hij nog meer OEM lijkt (oranje verlichting, zelfde lettertype knoppen).

Prijs met een group-buy zou rond de 550 euro kunnen worden lees ik op overige fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat een tof ding :D precies wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Voor een e46 is het super inderdaad. Ben wel benieuwd naar het OS, of dat wel lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
418O2 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:15:
Voor een e46 is het super inderdaad. Ben wel benieuwd naar het OS, of dat wel lekker werkt.
Dan past ie ook in een e39 dunkt mij?

Ik had namelijk een CD Wisselaar geregeld omdat ik nog casettes heb alleen had ik geen bekabeling in de kofferbak achter het linker schrootje.

Dacht dat die er standaard zat.

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 03-02-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Chinese troep dat na een paar maanden gebruik naar de klote gaat, ik zou het niet in mijn BMW willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

Wimo.

Shake and Bake!

Aftermarket is altijd meuk. Het grote voordeel van deze oplossing is de pasvorm. Zagen in je kachelhuis is helemaal een sjappie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hier staat ie binnenkort te koop voor 650 euro. Mocht ik een 2din radio gaan kopen dan zal ik dit eerder overwegen dan m'n complete kachelhuis aan gort te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.autoweek.nl/oc...tal=139&id=2MF57&cache=no

Het ziet er allemaal erg goed uit. Heeft BMW ook iets zoals Audi (Vag-com), dat je via de boordcomputer kunt zien wat er allemaal niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:17:
http://www.autoweek.nl/oc...tal=139&id=2MF57&cache=no

Het ziet er allemaal erg goed uit. Heeft BMW ook iets zoals Audi (Vag-com), dat je via de boordcomputer kunt zien wat er allemaal niet goed werkt?
Ja, volgens mij wel. Als ik bij de BMW dealer binnenkom en ze mijn sleutel geef kunnen ze daar al aan zien wat mijn auto te klagen heeft, incl ruitenwisservloeistof enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Let op Km stand onlogisch.
Euh :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
zneek schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:41:
[...]

Ja, volgens mij wel. Als ik bij de BMW dealer binnenkom en ze mijn sleutel geef kunnen ze daar al aan zien wat mijn auto te klagen heeft, incl ruitenwisservloeistof enzo
Dat heeft een e36 niet.

Met zulke 3-series moet je echt extreem voorzichtig zijn, daarvan rijdt zoveel rommel rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

418O2 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:35:
[...]

Dat heeft een e36 niet.

Met zulke 3-series moet je echt extreem voorzichtig zijn, daarvan rijdt zoveel rommel rond..
ieeuw... hout in het interieur... Ik blijf dat echt zo lelijk vinden bij een niet-"Klassieke" auto...

Op zich ziet hij er wel goed uit, maar let ook op met schades e.d. Het is geen sjonnie-bak in ieder geval (niet verlaagd, geen rare spoilers, geen boom-box achterin, etc), dus afgeragt is niet direct een issue.

De dealer kan bij de E36 nog geen history-check doen, dus de papieren moeten wel in orde zijn. Bij de boekjes moet een onderhoudsboekje aanwezig zijn, met elke de 15 en 20k een beurt. Is dat er niet, dan zal ik al heel wat kritischer worden over het weggedrag en de motor. Verder, voor je de auto start, check even of deze wel echt koud is, anders kunnen startproblemen verstopt zijn (om even met de woorden van Mike Brewer van Wheeler Dealers te spreken), en let op roest van de achterspatborden en dorpels (een bekende kwaal van alle E36's behalve de Compact).

In mijn vriendenkring is het BMW-aandeel sinds vorige week weer toegenomen :) 2 van mijn vrienden rijden nu in een 1-serie (beiden privé), ik in een E36 Compact, een andere vriend in een E46 Compact en een goede kennis van het klimmen rijdt ook in een 1-serie. En allen willen eigenlijk niks anders meer :+
Eigenlijk moeten we nog een keer een mini-meet opzetten om ze allemaal bij elkaar te krijgen.

Sowieso zullen 4 van de 5 BMW's (2 van de 1-series en de beide Compacts) regelmatig op dezelfde parkeerplaats te vinden zijn (bij de klimhal) en we hebben al het voornemen een keer te zorgen dat ze alle vier op een rijtje komen te staan 8)
Ik heb afgelopen vrijdag de 4-deurs 1-serie eens goed kunnen vergelijken met de E36 Compact, en ze verschillen qua maatvoering helemaal niet zoveel (en dus ook niet tov de E46 Compact, die even groot is als de E36, maar dan wel luxer). De 1 is wat hoger en lijkt korter vanwege de rechte achterkant, maar als je ze echt gaat vergelijken, blijkt dat dus heel erg mee te vallen. Ook qua ruimte binnen schelen ze niet heel veel (de 1 is alleen hoger), alleen de kofferbak van de 1 is wel groter (met dank aan die rechte achterkant) dan van de Compact. Dit versterkt dus eigenlijk ook alleen maar mijn idee dat de 1 ipv de Compact is gekomen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het echt waar dat er heel veel rommel te koop is van de 3-serie? Want ik ben best paranoïde aangelegd bij de aanschaf van mijn 1e auto.

Mijn budget is € 5000,-. Audi A3-series vind ik ook erg mooi. Of de Volvo S40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ja, er is veel rommel, maar dat heb je met alle populaire auto's...

Gewoon iemand met verstand meenemen als je het niet vertrouwt...

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 04-02-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:36:
Is het echt waar dat er heel veel rommel te koop is van de 3-serie? Want ik ben best paranoïde aangelegd bij de aanschaf van mijn 1e auto.

Mijn budget is € 5000,-. Audi A3-series vind ik ook erg mooi. Of de Volvo S40.
Voor 5000 euro kan je wel een knappe E36 vinden hoor. Op bmwportal.nl staan best vaak knappe E36's.
Maar goed, wat de 3 serie geldt, geldt voor alle 2e hands auto's. Er is genoeg afgetrapte meuk te vinden.
Als je een bepaald model leuk vind, kijk op de doelgroep fora's en doe daar je kennis op qua zwakke plekken
en dergelijke. Daarnaast kan je altijd gewoon een ANWB keuring uit laten voeren.
En onderhoudsboekjes zeggen niks. Mijn E36 was het op een gegeven moment gewoon niet waard om hem naar de dealer te brengen. Dus bracht ik hem naar een kennis die het in z'n vrije tijd doet. Auto is daardoor gewoon prima onderhouden, alleen ja, het is niet aantoonbaar....
En daarbij, dealeronderhouden vind ik ook altijd zo'n dooddoener... Zijn genoeg dealers die ook niet alles zien, waardoor je alsnog een barrel kan kopen ondanks het zogenaamde dealer onderhoud.....

Alleen hechten mensen er dus waarde aan.....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mja, ik had boekjes bij mijn e30 van het meeste onderhoud, maar dat zeg zo weinig. Als het laatste jaar of de laatste 2 jaar niet is omgekeken naar een auto kan het rap gaan.

Daarentegen kan iemand met verstand van de wagen de auto beter hebben behandeld dan de dealer, want dealers zijn vaak niet eens de beste partij om aan je auto te laten sleutelen.

Algemene staat van een auto is wel redelijk te beoordelen door de wagen goed te inspecteren en door een ritje te maken

Morgen komt de e30 goeroe naar Emmen. De 320i even oplappen en zijn onderhoud geven (wat ik dus ga vervangen: Startmotor (door een 2e hands), dynamo krijgt een revisie, komt een nieuwe waterpomp op, nieuwe D-riem + rollen, nieuwe v-snaar, verse olie, verse koelvloeistof)

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Maandag gaat mijn E30 cabrio naar de garage. Hij lekt olie via de carterontluchting. Eenvoudige operatie gelukkig. Ik laat gelijk ook even de kleppen stellen en Co2 afstelling doen. Daarna ga ik hem inruilen tegen een E34 525TD/TDS (optioneel touring, bij voorkeur handgeschakeld en full options). Dus als iemand er een rijd, van plan is hem te verkopen en interesse heeft in een goede E30 cabrio...?!

Over twee weken ga ik in Friesland (3 f*cking uur rijden) kijken naar een 525TDS Touring, maar niets is nog zeker natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zag ergens in een auto motor klassiek boekje van m'n vader een E34 525TD uit 1995 staan. Geen 90.000km gelopen (!), kostte volgens mij 9950 ofzo.. Als je interesse hebt kan ik die advertentie wel eens opsnorren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ja die youngtimers zijn leuk. http://www.aaben.nl/ heeft ook vaak zulke auto's

wss bedoelde je zelfs deze

http://www.aaben.nl/?Page=Occasion&ID=152
Prijs:

€ 9.950

Merk en type: BMW 525 TDS Executive (E34)
Motortype: 6 cil. turbodsl. 105 KW / 140 PK
Versnellingsbak: Automatische vijfbak
Kleur: Sterlingzilver Metallic
KM-stand: 107.000
Bouwjaar: 1993-07
Brandstof: Diesel
Gewicht: 1515 kg
Toenmalige prijs: fl. 104.750
Marge- of btw auto: BTW-auto
Bijtellingvriendelijk: Ja

Uitgevoerd met

Handbediende airconditioning

Luchtrecirculatie

Elektrische buitenspiegels met verwarming

Verstelbare stuurkolom

Cruise control

Lederen pookknop

Velours interieur met blauwe stoffen bekleding

Voorstoelen met lendensteunverstelling

In hoogte en zithoek verstelbare voorstoelen

Middenarmsteunen voor en achter

Hoofdsteunen voor

Rolgordels voor en achter

Getint en warmtewerend glas rondom

Achterruitverwarming met ingebouwde antenne

Centrale deurvergrendeling

Stuurbekrachtiging

Elektrisch bediend stalen schuif/kanteldak

BMW Bavaria radio/cassette speler

Vier luidsprekers

Toerenteller

Brandstofverbruikmeter

Tripcomputer met buitentemperatuurmeter

Ruitenwissers met intervalstand

Leeslampjes

Airbag bestuurder

ABS (antiblokkeersysteem)

Mistlampen vóór

Service interval indicator

Lichtmetalen wielen en extra winterbanden op staal

Niet rokerauto

[ Voor 89% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Eergisteren grote beurt + APK gedaan en vandaag rijd ik weg en opeens begint dat oranje motorlampje te knipperen (die met ECL er naast). Stationair loopt ie onregelmatig en valt soms bijna uit en alles trilt ook iets meer. Het lampje blijft nu gewoon branden.

Wat is dit en wat kan het zijn? Dat ding heeft nooit gebrand en nu na een grote beurt opeens wel, is dat niet een beetje vreemd? Kan het zijn dat ze iets fout gedaan hebben? Kan ik hier gewoon mee rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ergens een stekkertje/sensor vergeten vast te zetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Na een week weer normaal gereden te hebben zojuist weer de melding vermogens verlies! Hier word ik echt helemaal @#$%!@# van. Motor weer gestopt en gestart en dit keer wel goed maar ik krijg hier echt een heel naar gevoel van. Ik dacht dat BMW ook stond voor betrouwbaarheid maar dat neemt bij mij met de week af.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:55:
Eergisteren grote beurt + APK gedaan en vandaag rijd ik weg en opeens begint dat oranje motorlampje te knipperen (die met ECL er naast). Stationair loopt ie onregelmatig en valt soms bijna uit en alles trilt ook iets meer. Het lampje blijft nu gewoon branden.

Wat is dit en wat kan het zijn? Dat ding heeft nooit gebrand en nu na een grote beurt opeens wel, is dat niet een beetje vreemd? Kan het zijn dat ze iets fout gedaan hebben? Kan ik hier gewoon mee rijden?
Welk lampje is het? Moterstoring lampje? (Lamdasonde, krukassensor, etc...)
Zeker even na laten kijken, en beter niet verder rijden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
YoshiBignose schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:55:

Bij mijn E30 duurt het altijd een kilometer of 50 voordat het motormanagement zichzelf weer heeft afgesteld/bijgesteld wanneer de accu los is geweest. Dan loopt hij onregelmatig stationair en slaat hij soms af (lampjes gaan branden wanneer hij bijna afslaat). Zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Liep idd op 3 cilinders. Bleek bobine te zijn die (toevallig?) kapot is gegaan. Alweer gefixt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Timmert schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:37:
Ik zag ergens in een auto motor klassiek boekje van m'n vader een E34 525TD uit 1995 staan. Geen 90.000km gelopen (!), kostte volgens mij 9950 ofzo.. Als je interesse hebt kan ik die advertentie wel eens opsnorren?
418O2 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:32:

[...]
WTF? 10k voor een 1993 525TDS? :X Mijn pa heeft ooit in 1996 een 1993 525TDS Executive gekocht voor 23.500 gulden. Dat is ongeveer dezelfde prijs. Die had dan wel 250.000 (snelweg-)kilometers gelopen, maar was perfect onderhouden en dat was dus wel even 14 jaar (!) geleden.

Heeft hij zelf overigens nog 3 ton mee gereden en toen verkocht.

[ Voor 17% gewijzigd door zimbab op 06-02-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb gisteren dankzij kl**tviolen men spiegel moeten vervangen ;(

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/spiegelkapot.JPG

Er zit ondertussen alweer een nieuwe spiegel op, ik snap dat tuig echt niet.. blijf met je poten van andermans spullen af !!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:28:
Ik heb gisteren dankzij kl**tviolen men spiegel moeten vervangen ;(

[afbeelding]

Er zit ondertussen alweer een nieuwe spiegel op, ik snap dat tuig echt niet.. blijf met je poten van andermans spullen af !!
Hoe was het ookal weer? Kinderen wegjagen die met een bal aan het spelen zijn :+
Maar wel kut!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Kwam ik tegen op het bimmerpost forum:
Afbeeldingslocatie: http://www.1addicts.com/forums/e90garageimg/3562/August809_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.1addicts.com/forums/e90garageimg/3562/IMG_0122_2ndtry.jpg

Ik was niet zon fan van de 1-coupe, maar deze is wel erg lekker....

Dit is de user: http://www.1addicts.com/f...arage.php?do=view&id=3562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb vandaag dus mijn hele auto lopen onderhouden met iemand van het e30 forum en ik heb

- Distributie Riem + spanrollen
- Koolborstels dynamo (van ???v (te weinig) naar 13,5v)
- Waterpomp
- V-Snaar
- Koelvloeistof vervangen
- Olie + Oliefilter vervangen
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Bougies

vervangen.. Loopt weer prima. 2 Vacuumlekjes (oliedop en gasklephuis) waardoor hij koud iets instabiel loopt, maar dat is minimaal. Voor de rest is het weer starten en lopen :)

We zijn van 11 tot ongeveer half 6 bezig geweest. Hij deed het meeste, ik deed simpele dingetjes die ook moesten (bougies vervangen, luchtfilterhuis loshalen, je kent het)

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 06-02-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net in de M3 van mijn zwager gereden. Ik heb op auto gebied best wat meegemaakt, maar dit sloeg echt alles. Ik had mij vergist. Het initiele plan was 2 turbo's, dat is veranderd in 1 supercharger. De supercharger gaf echt een mega luide fluittoon. Het ding ging echt als de brandweer :)

Volgende week komen zijn slicks en gaan we naar de Ring als het weer meezit.

Hij zat me trots te vertellen hoe snel hij van Utrecht naar Rotterdam hij was gereden, en dat de linkerbaan volledig vrij was. Heb hem meteen even het principe "trajectcontrole" uitgelegd :+

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 06-02-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
8)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/4hdyqc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wat blijven BMW's toch mooie wagens O+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ga jullie verlaten... ik krijg een lease wagen en de 328ci zal het veld moeten ruimen. Ik zal BMW missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Jammer Wimo., maar je mag langs blijven komen hoor :)

Mooi plaatje van mn eerste auto vond ik net:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/BMW5.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Spiller op 07-02-2010 03:34 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar het mooiste van de E34 ontbreekt nu op je foto's, de achterkant 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Hier een paar achterkantjes:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/rijtje1.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

nice nice en nice
:P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste staat stationair te draaien?

"Yeah" is wat de belastingdienst ook roept ws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:33:
[...]

Voor 5000 euro kan je wel een knappe E36 vinden hoor. Op bmwportal.nl staan best vaak knappe E36's.
Maar goed, wat de 3 serie geldt, geldt voor alle 2e hands auto's. Er is genoeg afgetrapte meuk te vinden.
Als je een bepaald model leuk vind, kijk op de doelgroep fora's en doe daar je kennis op qua zwakke plekken
en dergelijke. Daarnaast kan je altijd gewoon een ANWB keuring uit laten voeren.
En onderhoudsboekjes zeggen niks. Mijn E36 was het op een gegeven moment gewoon niet waard om hem naar de dealer te brengen. Dus bracht ik hem naar een kennis die het in z'n vrije tijd doet. Auto is daardoor gewoon prima onderhouden, alleen ja, het is niet aantoonbaar....
En daarbij, dealeronderhouden vind ik ook altijd zo'n dooddoener... Zijn genoeg dealers die ook niet alles zien, waardoor je alsnog een barrel kan kopen ondanks het zogenaamde dealer onderhoud.....

Alleen hechten mensen er dus waarde aan.....
in principe ben ik het met je eens. Mijn auto heeft ook verschillende garages gehad, maar komt nu weer bij de dealer bij gebrek aan een garage die ik genoeg vertrouw.
Wat het voordeel van goed bijgehouden boekjes is, is dat je zeker weet dat de kilometerstand klopt. Ik kocht mijn auto met relatief lage stand voor een auto van toen 13 jaar. Aan de hand van het boekje kon ik na gaan dat de auto ongeveer 15k per jaar had gereden en dat de km-stand dus klopte.

Wat onderhoud betreft, daar zijn de meningen over verdeeld en dat verschilt ook echt per garage (dealer of niet). Ik heb het gevoel dat mijn garage veel dingen wel opmerkt en ik heb nog geen meldingen gehad dat iets kapot zou zijn wat achteraf niet bleek te kloppen.

Binnenkort mag hij weer, hij heeft zin gekregen in verse olie. Ik zit alleen dicht tegen het moment dat de APK gedaan mag worden zonder dat de APK datum veranderd, dus daar ik wacht ik nog even op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:46
De X5 is weer in het nieuw gestoken. Weinig schokkend eigenlijk.

Bron
BMW heeft de X5 bijgepunt en het motorenaanbod nog eens tegen het licht gehouden. Met zijn facelift is hij klaar voor de rest van zijn levenscyclus.

Je moet even goed kijken, maar hier staat toch echt de vernieuwde BMW X5. Hij is het gemakkelijkst te herkennen door de LED-ringen in de koplampen en ook de lampen aan de achterzijde zijn voorzien van LED-techniek. Bovendien zijn die opnieuw vormgegeven. Ook zijn er grote luchtinlaten aan de voorzijde en zijn de onderstukken van de bumpers voortaan in de carrosseriekleur uitgevoerd. Nieuwe exterieurkleuren, verbeterde materialen aan de binnenkant en een nieuw assortiment lichtmetalen wielen maakt de X5 klaar voor de rest van zijn leven.
Ook het motorenaanbod van de vernieuwde X5 is nieuw. Op de M-versie na is de topmotorisering de xDrive 50i, die lost de 48i af en heeft een V8 met en vermogen van 407 pk. Dan is er de xDrive35i die een zes-in-lijn heeft met een vermogen van 306 pk. De sterkste diesel is voortaan de 40d met die eveneens een vermogen van 306 pk heeft en een maximale trekkracht van 600 Nm. De kleinste diesel is en blijft de xDrive30d. Die krijgt er wel tien pk bij en levert nu 245 pk.
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/a93988a35fb3867d3a80ab860e195265.jpg

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vind het op die foto echt een lelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruin Metallic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik hou der wel van,

maar je kan mij ook niet betichten van een goede smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Het is wel echt een kolos geworden! Zeker van de achterkant ziet hij eruit als een tank :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
juist dat maakt het wel een mooie wagen, komt over als een tank, maar is toch best wel een mooie auto...

@yoshi, jou auto is een 318Ci toch.. (enige viercilinder E46 coupe toch?)

[ Voor 27% gewijzigd door Reloader op 08-02-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind het nog steeds geen lelijke wagen, maar echt mooi ook niet. Maar daar had ik het afgelopen weekend met een vriend (en mede-BMW-fanaat) ook nog over, we vinden ze niet direct de mooiste auto's (dan moet ik toch bekennen dat ik Alfa's echt wel mooier vormgegeven vind), maar als je eenmaal in een BMW hebt gereden, ben je verpest. Ik ben nu bezig een vriendin te overtuigen (zij vindt Audi's toch ook wel erg leuk...), maar na een ritje in mijn E36 was te toch al wel erg te spreken over de rijeigenschappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/30/RYxX+8616iDpSQnJFW9VGg==.jpg
Hij staat te koop op MP :( We zien wel wat er gebeurt met de bimmer.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Voor mensen die geinteresseerd zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwcarmagazine.com/siteFiles/issues/02_2010febspread.jpg

M8 world exclusive in het laatste BMW CAR magazine :) Wat een wagen!
Forgotten Giant
BMW’s mythical M8 has been veiled in secrecy for many years and BMW has even said that the car no longer exists. In a world exclusive, we have been given access to the only M8 and uncover the secrets of this epic supercar.

[ Voor 62% gewijzigd door ETzPliskin op 08-02-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Leuk! Mischien die magazine maar bestellen. 6 pond inc verzendkosten valt wel mee voor 1 keertje. Of weet iemand waar deze magazine in NL te koop is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

THIJZEL schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:43:
Vind het op die foto echt een lelijk apparaat.
Eigen aan bmw? Slecht op foto, mooi in het echt?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

zneek schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:26:
Kwam ik tegen op het bimmerpost forum:

Ik was niet zon fan van de 1-coupe, maar deze is wel erg lekker....

Dit is de user: http://www.1addicts.com/f...arage.php?do=view&id=3562
Ik vind de coupé vanachter op een mitsubushi lijken. Hij heeft geen BMW kont.
Wel een supercar, zo'n 135i !!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:08:
juist dat maakt het wel een mooie wagen, komt over als een tank, maar is toch best wel een mooie auto...

@yoshi, jou auto is een 318Ci toch.. (enige viercilinder E46 coupe toch?)
Correct 8)
k0ewl schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:41:
[afbeelding]
Hij staat te koop op MP :( We zien wel wat er gebeurt met de bimmer.
Waarom verkocht je hem ook alweer zo snel?

[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 08-02-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

RSP

@ k0ewl

Wat verwacht je? Zo rond de 8k?

Ik heb de advertentie niet gezien overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RSP schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:40:
@ k0ewl

Hij staat er op voor €12.5k :+

Het is een hele mooie auto, maar om na een halfjaar nog €2500 winst er mee willen maken is gedurfd.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 08-02-2010 17:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
het is gedurfd om maar 25% boven de prijs die je echt wil te gaan zitten, met al die paupers op marktplaats.

Als je er 11k voor wil en je zet hem er voor 11,5k op, raak je hem nooit kwijt voor 11k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Satch schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:16:
Leuk! Mischien die magazine maar bestellen. 6 pond inc verzendkosten valt wel mee voor 1 keertje. Of weet iemand waar deze magazine in NL te koop is? :)
Schiphol :9

En de betere tijdschriften winkels.... :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
In the ghetto van zuid...

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2rnhev6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dikke kar, ConZito!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Durf je daar uit te stappen? Bikkel! Nog even snel wat plaatjes maken voor de laatste rijtjes plat gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
Thx!
Sick Nick schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:20:
Durf je daar uit te stappen? Bikkel! Nog even snel wat plaatjes maken voor de laatste rijtjes plat gaan? :P
Ik woon daar om de hoek dus ik moet wel, rustig buurtje verder hoor. Deze kan nu wel in de plakboeken voor het nageslacht want er staat daar nu echt geen huis meer overeind.

[ Voor 8% gewijzigd door ConZito op 08-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
YoshiBignose schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:40:
[...]

Correct 8)

[...]

Waarom verkocht je hem ook alweer zo snel?
Omdat ik nu toch echt een huis voor mezelf wil. Auto's zijn altijd mijn hobby geweest en zullen het ook altijd blijven. Daarom heb ik thuis nog een oude Mini staan in gerestaureerde staat, maar daar moet ook bijgehouden worden. Ik woon nu nog op een schamele 32m2 in Eindhoven en betaal me daar al blauw aan omdat de woningbouw hier op loting werkt en ik nog steeds niet uitgeloot ben. Nu sinds een aantal maanden weer een vriendin en het gaat erg goed. Vandaar dat we besloten hebben om samen te gaan wonen. Voor een huis heb je geld nodig, geld zit nu in de auto en dan die er dus maar uit.
RSP schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:40:
@ k0ewl

Hij staat er voor € 12,5k op. Dit omdat de goedkoopste die ik kon vinden op marktplaats € 12k koste. Deze had wat minder kilometers maar ook minder opties. Dus ik denk, als ze dan komen kijken en ze bieden iets heb ik nog ruimte om te zakken. En als ik er geen winst op maak ben ik tevreden. Dus als hij voor € 10k weg kan, dan zal ik niet twijfelen en het gewoon doen. De rest van de 330i's die er op staan, zijn allemaal het oude model, dus vandaar.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
BMW Onderhoud #3
BMW Onderhoud #2
BMW Onderhoud #1

nog 3 pics van toen ik bezig was, voor wie het boeit.

gallery: Catch22

daar staat meer, als je het leuk vindt om te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Goed bezig Catch! Heb je nu ook de distributieriem gedaan? Met "de expert" er bij zou ik zoiets misschien wel aandurven, maar alleen zou ik het niet zien zitten. (gelukkig heeft mijn M10 een ketting, dus dat probleem heb ik voorlopig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
- Distributie Riem + spanrollen
- Koolborstels dynamo (van ???v (te weinig) naar 13,5v)
- Waterpomp
- V-Snaar
- Koelvloeistof vervangen
- Olie + Oliefilter vervangen
- Nieuwe rotor + verdelerkap
- Bougies

dat was de lijst... Ik zou er zelf echt niet aan beginnen hoor, is me net te tricky. Temeer als je ziet hoe een expert het doet.

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 08-02-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

418O2 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:32:

[...]
Is dat niet een beetje veel te veel? Mijn 1,5 jaar oude 318d Touring (E46) was 15k .. met 28.000 km op de teller. Dan ga ik toch geen 10k neer leggen voor een 17 jaar (!!!!!!) oude 5-serie?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Sja, die prijzen zijn 'wat een gek er voor geeft' en ik weet dat er zoveel voor wordt betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Sja gezien de staat en de km stand is het die auto wel waard maar je moet net een liefhebber treffen die het er voor over heeft.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

k0ewl schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:36:
Hij staat er voor € 12,5k op. Dit omdat de goedkoopste die ik kon vinden op marktplaats € 12k koste. Deze had wat minder kilometers maar ook minder opties. Dus ik denk, als ze dan komen kijken en ze bieden iets heb ik nog ruimte om te zakken. En als ik er geen winst op maak ben ik tevreden. Dus als hij voor € 10k weg kan, dan zal ik niet twijfelen en het gewoon doen. De rest van de 330i's die er op staan, zijn allemaal het oude model, dus vandaar.
Klinkt logisch, ik ben zelf erg slecht met dit soort prijzen. De benzine's lijken overigens wel wat meer op te leveren dan de diesels. Succes met de verkoop, het is een hele mooie wagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Diesels zijn inderdaad hopeloos. zelfs de coupés. Ach ja ... ik twijfel wat ik met de mijne ga doen. Ik krijg morgen een offerte van de leasemaatschappij voor een Leon FR. Ik vermoed dat die na chip ~211 pk heeft en sneller is dan mijn 328ci :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sneller zal ie wel zijn, alleen niet in een bocht of op nat wegdek. Maar als je van plastic houdt, een leuke auto 8)

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 09-02-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klein crosspostje uit show je auto topic maar in een bmw topic hoort ook een bmw filmpje uiteraard :P

Ik had gewoon even zin een filmpje in elkaar te flantsen.. en omdat ik nog druk ben en eigenlijk net een beetje op dreef begin te komen om spul te gaan vervangen... de titel The Beginning :P

Enjoy 8)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=A0I1PRPnmV8]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:17:
Sneller zal ie wel zijn, alleen niet in een bocht of op nat wegdek. Maar als je van plastic houdt, een leuke auto 8)
Afwerking doet echt niet onder voor een 10jaar oude bmw tegenwoodig. Hoe dan ook .. ik wil ze wel langs elkaar zetten als de FR er is ;)

E39 O+
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.