Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
deepbass909 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:03:
[...]
De planning voor de 1-er is iets veranderd. Hij heeft een wagen in Groningen gezien en is daar nu naar onderweg. Ik had al wel het idee dat de 1 behoorlijk betrouwbaar is. De ADAC-statistieken zijn overigens heel erg betrouwbaar. Ze zijn gebaseerd op hoevaak ze een bepaalde auto hebben moeten helpen langs de weg. Omdat er vrij veel 1-series rondrijden kan je dus ook wel concluderen dat de cijfers daarvan erg betrouwbaar zijn.
ADAC zegt over 2008:

BMW 1-er
- Batterien entladen
- Störungen im Motormanagement (vor allem Benziner 2005)
- Zündspulen defekt (2004/05)
- Nockenwellenversteller defekt (Benziner 2004/05)
- Steuerketten falsch eingestellt (Benziner 2005)

in 2007 stond de 1-er op de 1ste plek in zijn klasse (http://www1.adac.de/image...ik%202007_tcm8-214903.pdf)
in 2008 op de vierde plek, afaik voornamelijk door de versies van 2004 (http://www1.adac.de/Auto_...50016&SourcePageID=250114)

[ Voor 17% gewijzigd door flashin op 24-01-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Reloader schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:32:
gisteren nieuwe auto dus ogpehaald (gerepareerd! ) dus was super, lekker cruizen met zo'n 6 cil...

vandaag komt men pa:
ik ga even laten uitlijnen enzo.
ik was aan het werk dus ik zeg is goed joh..
goed geregeld: uitgelijnd bandjes opdruk gezet...
Ik ga zelf rijden vanavond kom ik aan bij de pomp (12km van huis) Band leeg.... wtf. :? pech gehad,lekgereden..
afijn thuiskomertje erop, rijd ik naar mijn "sleutelplek" waar gelukkig ook mijn zomerbanden liggen...

andere band.. leeg wtf..
Controleer de andere banden, nog niet leeg maar wel zachter :?

alle 4 de ventielen rot, dat horen ze toch te controleren bij een bandenhandel :(

auto maar op de zomerbanden gezet en maandag maar naar terug om het te laten maken :(
;( dat is wel heel slecht.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

4x2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:38:
[...]

Reserve is doorgaans rond de 5-10L wat meestal overeenkomt met het aanspringen/aan blijven staan van het lampje.
Oftewel: als je een beetje rustig doet in bochten (ivm klotsende benzine) zul je het wel halen.
Ik heb het gered, maar hoe krap het was weet ik niet... Ik weet namelijk nog steeds niet hoe groot mijn tank nou echt is... Volgens autoweek zit er een tank in van 52 liter, volgens ETK een tank van 60 liter... Nu stond de naald bij het tanken nog niet op 0, dus er was een rest nog in de tank, en er ging 50 liter (op de kop af 8)7 ) in. Ik zou zelf overigens verwachten dat de reserve pas aangesproken wordt als de naald al op nul staat, want zolang de wijzer nog iets van inhoud aangeeft, kan je slecht over een reserve spreken...
Ik weet wel dat ik dit volgende keer niet meer doe... Het rijdt niet echt prettig... Ik ga maar weer m'n normale patroon aanhouden van tanken bij half-leeg...
flashin schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:09:
[...]

ADAC zegt over 2008:

BMW 1-er
- Batterien entladen
- Störungen im Motormanagement (vor allem Benziner 2005)
- Zündspulen defekt (2004/05)
- Nockenwellenversteller defekt (Benziner 2004/05)
- Steuerketten falsch eingestellt (Benziner 2005)

in 2007 stond de 1-er op de 1ste plek in zijn klasse (http://www1.adac.de/image...ik%202007_tcm8-214903.pdf)
in 2008 op de vierde plek, afaik voornamelijk door de versies van 2004 (http://www1.adac.de/Auto_...50016&SourcePageID=250114)
Alle storingen die genoemd worden, op de accu na, zijn benzine gerelateerd. (een Zündspule is de bobine) Een lege accu is meestal een fout tussen het stuur en de stoel. Weinig dus voor hem om zich zorgen voor te maken bij een 118d.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Alle storingen die genoemd worden, op de accu na, zijn benzine gerelateerd. (een Zündspule is de bobine) Een lege accu is meestal een fout tussen het stuur en de stoel. Weinig dus voor hem om zich zorgen voor te maken bij een 118d.
Idd! Een Zundspule was de enige die ik niet wist te vertalen ;)
Ik zit er zelf ook aan te denken om een 118d aan te schaffen. Wat ik vooral zo verbazingwekkend vind, is dat het interieur er vaak bijna onberispelijk uitziet bij >175k km. Als je dat vergelijkt met franse auto's vind ik het een enorm verschil. Wel zit ik toch altijd met een soort onderbuikgevoel bij auto's met dergelijke kilometerstanden, is het nou echt wel verstandig allemaal ;)

Er is atm een groot aanbod aan 118d-tjes die allemaal uit de lease komen zo te zien. Toch even in de gaten houden de komende tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door flashin op 24-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik rijd op dit moment in een 1-serie uit 2005. Lederen bekleding ziet en zit alsof het gister uit de fabriek kwam. Heeft inmiddels 200.000km op de teller. Erg lekker wagentje en nog rap ook die 120d... maar dat komt waarschijnlijk omdat hij gekieteld is..... 0-100 in ongeveer 6-7 seconden.... :9

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25

Wimo.

Shake and Bake!

. 0-100 in ongeveer 6-7 seconden.... :9
wait what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

een gechipte diesel die binnen 6 tot 7 seconden de 100km/u bereikt :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

tdw schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:40:
[...]

een gechipte diesel die binnen 6 tot 7 seconden de 100km/u bereikt :)
Ik snap wat er staat, ik geloof het alleen niet :) Het is nogal optimistisch :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 24-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Standaard doet ie dat in 7,9s, dus ~7,0 vind ik zo gek nog niet. Alles daaronder is mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dat zeg ik ;) met krap 200pk kom je niet onder de 7s .. zeker niet met een diesel van dat gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wimo. schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:13:
[...]

Ik snap wat er staat, ik geloof het alleen niet :) Het is nogal optimistisch :+
Zoals gezegd, standaard doet ie 7,9 en deze is niet simpelweg "gechiptuned".... Heb geen echte meting gedaan, maar sneller dan 8 seconden is ie zeker wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fabrieksopgave van een 120d (nieuw model) @177pk is 7,5s. Met een chip zit het oude model aan de 200pk, dan moet je toch wel rond de 7s op de 100 kunnen zitten imho.

Edit: filmpje van een nieuwe gechipte 120d@211pk: http://www.youtube.com/wa...nPKNDTKfI&feature=related

[ Voor 25% gewijzigd door THIJZEL op 24-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
Ik zit met 200pk in een 118d op vrij gelijke waarden als een 123d. Vanwege het forse verschil in gewicht kan ik de 0-100 de 123d gewoon bijhouden ondanks dat de 123d twee turbo's heeft. Op snelheid, dus boven de 160 ga je merken dat de 123d er gewoon meer aan kan sleuren, hogere redline, eerder vermogen beschikbaar, etc.

Dus 0-100 in 7.5 sec in een 1er diesel met 200pk is haalbaar, alles daaronder is mooi meegenomen. De 120d heeft ook de gunstigste bakverhouding voor die sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

evol

hello world

Mijn 118d vandaag @ Rogla, Slovenië:

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/snow2.jpg

Mag wel weer eens gewassen worden...
En misschien eind van t jaar vervangen door wat anders. Jammer dat de X1 zo prijzig is. Met wat opties gaat t hard en een kale BMW zoals ik nu heb ben ik wel zat...

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:02
ConZito schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:47:
Ik zit met 200pk in een 118d op vrij gelijke waarden als een 123d. Vanwege het forse verschil in gewicht kan ik de 0-100 de 123d gewoon bijhouden ondanks dat de 123d twee turbo's heeft. Op snelheid, dus boven de 160 ga je merken dat de 123d er gewoon meer aan kan sleuren, hogere redline, eerder vermogen beschikbaar, etc.

Dus 0-100 in 7.5 sec in een 1er diesel met 200pk is haalbaar, alles daaronder is mooi meegenomen. De 120d heeft ook de gunstigste bakverhouding voor die sprint.
Klopt, de versnellingen van de x18d zijn veel langer dan die van de x20d's.
Ik meen mij te herrinneren dat in de 118d FL van mijn schoonbroer 3200rpm 200km/h+ was (allessinds iets in die aard). Een erg lange 6de dus.
Ik vind een gechipte x18d trouwens leuker rijden dan een x20d omwille van de langere versnellingen. Veel soepelder krachtverloop ook. Een x20d + chip is natuurlijk andere koek. Akelig snel in een kart als de 1 serie.
Om nog maar te zwijgen van een 123d + chip. Abnormaal hoe lineair dat blok is.

Over die 0-100. Een 120d FL + chip zit rond de 6,5 sec als je perfect start en goed schakelt.
118d/120d/123d + chip + Airbox/K&N + Supersprint uitlaatlijn + Quafi LSD = Very Hot Hatch _/-\o_

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het grote issue met elke getunede diesel is grip...je kunt nog zoveel pk's hebben maar als je ze niet kwijt kunt wordt een echt rappe sprint best een uitdaging.

Vandaag trouwens eens lekker door de sneeuw geploegd met m'n 545i op winterbandjes. Waar hij op zomerbanden ronduit oncontroleerbaar is, is het op winterbanden heerlijk spelen. Er is zoveel vermogen dat je hem makkelijk kunt laten uitbreken als je dat wil, maar je loopt nooit het gevaar echt vast te lopen. Dan wordt het tenminste leuk :) op zomerbanden zie je elke verkeersdrempel met afgrijzen opdoemen en dat haalt nogal wat van de pret eruit :P

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 24-01-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Grip is inderdaad wel belangrijk ja, ik heb ook een andere stabi en veren achter omdat de standaard M-sport spullen zelfs nog te slap zijn naar mijn mening, dan gaan je achterwielen klapperen. Daarnaast is minimaal 225 breed rubber ook wel noodzakelijk. Zeker nu met de 205 winterbandjes erg rustig gasgeven anders zijn ze binnen een maand opgerookt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
ConZito schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:47:

200pk? Waar / wat heb je precies laten doen?

Op de volgende 1er gaan ze ook geblazen benzineblokjes leveren. Nu zijn eigenlijk alleen de diesels een beetje vlot te maken. Het is nu óf een 130i (leuk maar zwaar) óf een opgefokt dieselblokje.
Een motor á la de 2L tfsi uit een GTI zou heel goed tot z'n recht komen in een 1er denk ik!

[ Voor 20% gewijzigd door THIJZEL op 24-01-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het schijnt dat voor de 2011-versie van de 135i de twinturbo eruit gaat, dan komt er een 6-in-lijn met een enkele twinscroll turbo die ongeveer hetzelfde vermogen levert alleen dan bij een iets lager toerental. Daarnaast is er al langer sprake van een 1.3 liter 4-cylinder met turbo en 136 resp. 177 pk die de huidige atmosferische motoren in de 116i en 118i zou moeten vervangen, maar volgens mij is er nog niets officieel aangekondigd. Voor de 120i zou er dan een 2.0 turbo met 218 pk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
THIJZEL schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:54:
[...]

200pk? Waar / wat heb je precies laten doen?

Op de volgende 1er gaan ze ook geblazen benzineblokjes leveren. Nu zijn eigenlijk alleen de diesels een beetje vlot te maken. Het is nu óf een 130i (leuk maar zwaar) óf een opgefokt dieselblokje.
Een motor á la de 2L tfsi uit een GTI zou heel goed tot z'n recht komen in een 1er denk ik!
Andere intake (geen airbox of filtertroep) van een 120d (de oude was iets mee mis en is zo in overleg vervangen voor deze) en een chip op maat. Het 118d blok is afgezien van de intake en de turbo nagenoeg gelijk aan de 118d, vandaar dat er erg veel (60pk) winst te behalen valt. De chip komt uit Lochem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Woensdag wordt mijn auto weer opgehaald. Had gisteren weer start problemen en de motor bokte gigantisch meteen ging ook het motor waarschuwings lampje branden. Dat is vandaag weer verdwenen en loopt de motor ook weer normaal. Vorige keer hebben ze al de brandstof pomp vervangen maar nu dus weer hetzelfde probleem.
Ik vind dat echt belachelijk dat dit kan op een gloednieuwe auto. Het probleem schijnt meer voor te komen bij de 35i versies lees ik op internet.

[ Voor 7% gewijzigd door ChiLLeR op 25-01-2010 10:55 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

flashin schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:08:
[...]
Idd! Een Zundspule was de enige die ik niet wist te vertalen ;)
Ik zit er zelf ook aan te denken om een 118d aan te schaffen. Wat ik vooral zo verbazingwekkend vind, is dat het interieur er vaak bijna onberispelijk uitziet bij >175k km. Als je dat vergelijkt met franse auto's vind ik het een enorm verschil. Wel zit ik toch altijd met een soort onderbuikgevoel bij auto's met dergelijke kilometerstanden, is het nou echt wel verstandig allemaal ;)

Er is atm een groot aanbod aan 118d-tjes die allemaal uit de lease komen zo te zien. Toch even in de gaten houden de komende tijd.
Dat heb ik zelfs nog met mijn 316i uit 1995 en inmiddels bijna 180.000km. De bekleding heeft wat vlekken en de zitting van de bestuurdersstoel vertoont wat slijtage (de stof glimt een beetje), maar die heb ik daarom omgewisseld met de zitting van de bijrijdersstoel. Maar qua zitcomfort is er niks mis met de stoelen. Ik vond het zelfs bijna griezelig dat een gloed nieuwe 3-serie bij de dealer precies hetzelfde aanvoelde.
Het is alleen jammer dat de stof van de stoelen en achterbank van de E36 Compact de neiging heeft te scheuren op de naden... Dat doet wel af aan het uiterlijk en de kwaliteitsbeleving... En het hemeltje begint inmiddels echt te zakken...

@Daniel
Winterbanden zijn toch niet zo'n overbodige luxe hè :+
Afgelopen zaterdag ook, toen ik 's nachts terug naar Gouda reed. Elk bochtje "per ongeluk" iets teveel gas geven en lekker dwars door de bochten gaan. >:)
Maar ik kan me echt voorstellen dat je met meer vermogen, en vooral koppel, wel een uitdaging hebt. Mijn 316i sloeg in de wijken op verse sneeuw ook steeds door bij iets meer gas geven.

Ik moet alleen niet zoveel meer op parkeerplaatsen spelen :X Ik zat op 1:10.6 bij de laatste tankbeurt, terwijl ik normaal nooit onder de 1:11 kom...

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2010 11:14 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
dat boeit toch niet deepbass? voor die ene keer dat er sneeuw ligt en dan zo'n miniem verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

Juist, spelen is het wel waard dat ie meer verbruikt.
Niet dat ik kan spelen op het moment :+
1: geen sneeuw
2: Ditte

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

eeeh das nie wie das gehört in een bimmer

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
ConZito schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:50:
Grip is inderdaad wel belangrijk ja, ik heb ook een andere stabi en veren achter omdat de standaard M-sport spullen zelfs nog te slap zijn naar mijn mening, dan gaan je achterwielen klapperen. Daarnaast is minimaal 225 breed rubber ook wel noodzakelijk. Zeker nu met de 205 winterbandjes erg rustig gasgeven anders zijn ze binnen een maand opgerookt :+
Je vergeet 1 ding: het diff...

Als ik het goed heb monteert BMW een open diff, en dat biedt in sommige situaties gewoon minder grip en tractie dan een LSD.
Op een E36 3 serie kon je toen een LSD als optie nemen (dat kon toen nog) en dat was "huge" fun _/-\o_
Een Quaife LSD monteren doet echt enorm veel. Veel meer grip/tractie + controle in regen en sneeuw, en je kan een slide/drift makkelijk controleren.
Dat is de 1ste mod dat ik zou doen in een diesel met veel koppel en pk, na het monteren van een chip...
Het is ook niet enorm duur, maar doet veel.

Samen met jouw mods + goede afstelling zou dat een leuke 118d opleveren 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:26:
dat boeit toch niet deepbass? voor die ene keer dat er sneeuw ligt en dan zo'n miniem verschil
nou... normaal rij ik 530 tot 590 km op zo'n 45 liter, nu 530 op 50 liter (à €1,45). Ok, het is een kleine prijs voor een beetje plezier, maar toch. Ik probeer mijn verbruik eigenlijk onder de 1:12 te houden, maar sinds afgelopen zomer lukt me dat nog maar sporadisch... En ik weet eigenlijk niet wat de oorzaak van het gestegen verbruik is... Wellicht dat mijn zomerbanden wat meer rolweerstand geven, waardoor het verbruik in de zomer is gestegen, maar ook nu, op de winterbanden, rij ik duurder dan voorgaande jaren (op dezelfde banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je rijdt nu op winterbenzine, andere additieven etc dus de zelfde verbruikscijfers als in de zomer ga je sowieso niet halen. Verder kan het zijn dat je motor niet goed op temperatuur komt wat ook een slechter verbruik betekend, inlaat blokkage en nog een hele hoop redenen. Hoeft dus niks met de banden te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Aries.Mu schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:12:
[...]

Je vergeet 1 ding: het diff...

Als ik het goed heb monteert BMW een open diff, en dat biedt in sommige situaties gewoon minder grip en tractie dan een LSD.
Op een E36 3 serie kon je toen een LSD als optie nemen (dat kon toen nog) en dat was "huge" fun _/-\o_
Een Quaife LSD monteren doet echt enorm veel. Veel meer grip/tractie + controle in regen en sneeuw, en je kan een slide/drift makkelijk controleren.
Dat is de 1ste mod dat ik zou doen in een diesel met veel koppel en pk, na het monteren van een chip...
Het is ook niet enorm duur, maar doet veel.

Samen met jouw mods + goede afstelling zou dat een leuke 118d opleveren 8)
Niet duur is relatief, het moet ook gemonteerd worden. Voor een 118d is er geloof ik nog niets (logisch, het is een 118d). Maar zeker waar, met een LSD wordt het alleen maar beter. Zou ook gewoon weer terug op de optielijst moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Christoph schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:49:
Je rijdt nu op winterbenzine, andere additieven etc dus de zelfde verbruikscijfers als in de zomer ga je sowieso niet halen. Verder kan het zijn dat je motor niet goed op temperatuur komt wat ook een slechter verbruik betekend, inlaat blokkage en nog een hele hoop redenen. Hoeft dus niks met de banden te maken te hebben.
De motor komt uitstekend op temperatuur, het duurt nauwelijks langer dan in de zomer, alleen als de verwarming vol aan staat (tegen beslagen ramen) kan het wat langer duren.

Winterbenzine heb ik werkelijk nog nooit van gehoord, alleen van winterdiesel (met een x% benzine bijgemengt tegen vlokvorming). De temperaturen in Nederland worden bij lange na niet laag genoeg dat de benzine aangepast moet worden.

De banden hebben wel invloed, mijn oude set van 225 breed, vrij hard rubber, haalde ik ruim 1:12 mee, de nieuwe set van 205 breed zacht rubber, krap 1:12. Met de winterbanden bleef ik altijd al tegen de 1:12 hangen (net eronder).
Nu is het wel zo dat de sneeuw voor een hogere rolweerstand zorgt (dat merkte ik afgelopen zaterdag ook weer goed op de snelweg). Dat kan natuurlijk wel heel sterk meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Elke keer vastzitten en los moeten komen in de sneeuw is ook niet optimaal voor je verbruik natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Over winterbenzine
Blijkbaar bestaat dat... Ik had er nog nooit over gehoord, maar het blijkt dat er in de winter extra lichte fracties in zitten die makkelijker verdampen (bij Euro 95), om starten en koudloop soepeler te maken. Maar wat ik erover las, is dit vooral voor caburateur-motoren bedoeld (bij een injectie-motor speelt verdamping minder een rol omdat bij inspuiting de benzine sowieso al verneveld wordt). Zo leer je nog eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Met de ietwat vochtige wegen van de afgelopen dagen is het ook enorm leuk spelen. De overgang van de winterse omstandigheden, naar vochtig zorgen wel voor wat meer lef.
Het is nu ook niet meer gewoon teveel gas geven in 1 keer. Je moet echt een beetje afdwingen nu door met een schok meer vermogen op de achterwielen te zetten. Alleen echt super gecontroleerd gaat het allemaal niet. Denk ook neit dat dat makkelijk gaat zonder LSD.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

dhr. banuyn schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:21:
[...]

eeeh das nie wie das gehört in een bimmer
Sja ach 4x2 doet wel meer met z'n BMW die ze bij BMW niet bedacht hadden :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Mijn cassetedeck is stuk in mijn E46 :( :( :( :(

Ik wil jaren 70 disco cassetebandjes draaien :P

anyway , nu zal ik toch maar op ebay een bussiness radio cd moeten gaan scoren en ipv van de wisselaar een mp3/ipod interface moeten plaatsen :9

winterbandjes er weer onder gelegd na het gescheurde ventielen dilemma, dus laat de sneeuw maar komen!

[ Voor 187% gewijzigd door Reloader op 25-01-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een business radio van de E46, is dat er toevallig zoeen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yysKkRhjTeuRk2hkqCjHOkul/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7eHr6U6eHXbbYLZGExZriXXM/full.jpg

Die ligt hier nog op de plank, heb de mijne vervangen door iets moderners. Ik had sowieso ook al geen ruimte voor een CD mapje :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
nee helaas , is een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:49:
Mijn cassetedeck is stuk in mijn E46 :( :( :( :(

Ik wil jaren 70 disco cassetebandjes draaien :P

anyway , nu zal ik toch maar op ebay een bussiness radio cd moeten gaan scoren en ipv van de wisselaar een mp3/ipod interface moeten plaatsen :9

winterbandjes er weer onder gelegd na het gescheurde ventielen dilemma, dus laat de sneeuw maar komen!
Kheb laatst nog m'n E46 business cd verkocht had je cassette speler eerder kapot moeten gaan :')

Maar als je toch bezig bent doe het dan meteen (zoals ik) GOED:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2lc4p75.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 25-01-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Aargh, klein deukje en wat lakschade op het achterscherm van m'n coupé. 975 euro schade :'( Scherm + deur overspuiten en nieuwe sierlijsten. En bedankt anonieme afzender.

edit: hierboven , je hebt het verkeerde plaatje gelinkt. Je bedoelt :

Afbeeldingslocatie: http://www.reveuro.com/buyers_guide/bmw/7series/bmw-e38-740i.jpg

:+

[ Voor 32% gewijzigd door Wimo. op 26-01-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik zit sinds kort bij een heel klein clubje internationale M rijders, waarbij 1 amerikaans lid wat bij de Amerikaanse ambasade van Parijs werkt en daar een CD kenteken heeft, extra spectaculaire ritjes aanbiedt door Parijs heen :D Prachtig, man naar mn hart.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Spiller schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:48:
Ik zit sinds kort bij een heel klein clubje internationale M rijders, waarbij 1 amerikaans lid wat bij de Amerikaanse ambasade van Parijs werkt en daar een CD kenteken heeft, extra spectaculaire ritjes aanbiedt door Parijs heen :D Prachtig, man naar mn hart.
CD? Soort diplomaten kenteken ofzo? (Lees: niet geflitst en of achtervolgt mogen en kunnen worden)

-edit-
Even Googlen doet ook wonderen. Heb het gevonden. Klopt allemaal. Zie ook deze link

[ Voor 15% gewijzigd door Kecin op 26-01-2010 02:33 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reed die figuur toevallig voorheen een Pontiac GTO met superchargerkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Kecin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 02:31:
[...]

CD? Soort diplomaten kenteken ofzo? (Lees: niet geflitst en of achtervolgt mogen en kunnen worden)

-edit-
Even Googlen doet ook wonderen. Heb het gevonden. Klopt allemaal. Zie ook deze link
En in Frankrijk zien die er vervolgens zo uit (oranje op groen):
Afbeeldingslocatie: http://vanerve.nl/i/cd-kentekens.jpg
Waarbij CMD staat voor "Chef de Mission Diplomatique" (==ambassadeur) en CD voor "Corps Diplomatique" (diplomatiek medewerker van de ambassade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Spiller schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:48:
Totdat 'ie dat te vaak doet en er een discreet babbeltje met de ambassadeur gemaakt gaat worden. Daarnaast kan een CD/CDM auto gewoon verkeersboetes krijgen, hij mag alleen niet doorzocht worden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 20:31
Iemand een idee hoe de M3 E30 velgen heten? (die BBS-jes)

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.m3-e30.de/507.JPG

Ik ben namelijk opzoek naar zulke velgen voor m'n e30 die ik binnenkort ga halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

AtleX schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:39:
[...]

Totdat 'ie dat te vaak doet en er een discreet babbeltje met de ambassadeur gemaakt gaat worden. Daarnaast kan een CD/CDM auto gewoon verkeersboetes krijgen, hij mag alleen niet doorzocht worden.
Nou, ze worden vriendelijk verzocht om het te betalen, verplichten kunnen ze het niet! Zie ook mijn eerder geplaatste link.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:22
Zijn er nog mensen die een snapin adapter zoeken voor een nokia 6230i? Ik heb er één over ivm een nieuwe telefoon die ik nu in gebruik heb. Ook de telefoon kun je erbij krijgen (dit alles voor een zacht prijsje uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Panamera schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:20:
Iemand een idee hoe de M3 E30 velgen heten? (die BBS-jes)

Deze:
[afbeelding]

Ik ben namelijk opzoek naar zulke velgen voor m'n e30 die ik binnenkort ga halen ;)
Styling 5 denk ik. Zie: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Oke thanks!

Iemand hier eigenaar van een e30?
Waar moet ik vooral op letten als ik er een ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meerdere eigenaren zijn hier, w.v. ik er 1 ben.

Controleer of de electronica goed werkt (schakelaar, evt elec. ramen en spiegels bijv) en of hij niet rot is. Dus bij voorkeur even op de brug ofzo. Wielkasten etc even controleren.

En eerst even op e30fansite.nl/forum kijken, daar vind je veel info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Vooral roest, voor de rest is er zat voor weinig te krijgen, laat je ook niet wijsmaken dat het 2e type (plastic bumpers/andere achterlichten) niet roest, want dat doen ze wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:17:
[...]

Kheb laatst nog m'n E46 business cd verkocht had je cassette speler eerder kapot moeten gaan :')

Maar als je toch bezig bent doe het dan meteen (zoals ik) GOED:
eeh, pioneer?

als je het dan goed wil doen pak je MK4 navigatie...:P

anyway ik ga gewoon voor de cd speler, navi is me veeeeeeeeel te duur..

Deze dus

Afbeeldingslocatie: http://i180.photobucket.com/albums/x203/olifant_e36/DSC02744.jpg

hoe is jullie verbruik eigenlijk?

mijn nieuwe 323Ci:

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/377839.png

[ Voor 36% gewijzigd door Reloader op 26-01-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

~1:7,5 met de 328 50/50 snelweg

Die hierboven is precies mijn interieur .. heb alleen wat meer m-spul

[ Voor 54% gewijzigd door Wimo. op 26-01-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Voor mij momenteel:
Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/202160.png
Maar ik loop inmiddels bijna een half jaar achter met invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 23:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Mijn E30 318i met 4-bak:
Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/354338.png
Het verbruik op de snelweg valt me ondanks de 3000 tot 4500 rpm nog heel aardig mee. Helaas is het verbruik in de stad een stuk ongunstiger.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Panamera schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Oke thanks!

Iemand hier eigenaar van een e30?
Waar moet ik vooral op letten als ik er een ga kopen?
Welk model en motorisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Puur op de boordcomputer: 9.6l / 100km. Over 12K km in een half jaar.

Of het klopt durf ik niet te zeggen, ik hou niet bij hoeveel ik tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

zneek schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:16:
Puur op de boordcomputer: 9.6l / 100km. Over 12K km in een half jaar.de laatste 100km

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Nu online
Boordcomputer 9,8l / 100km

Ik houd verder ook niet bij wat ik tank. Laatste tijd eigenlijk alleen maar woon-werk verkeer door de stad dus amper snelweg km's.

Vanochtend weer het motor-start probleem :( Dus blij dat hij morgen opgehaald wordt om het te laten fixen en hoop dat ik beetje fatsoenlijke loaner krijg.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kijk nooit naar die cijfers. Als 't op is moet d'r toch weer wat nieuw in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
4x2 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:05:
Vooral roest, voor de rest is er zat voor weinig te krijgen, laat je ook niet wijsmaken dat het 2e type (plastic bumpers/andere achterlichten) niet roest, want dat doen ze wel.
Oke, ja ik wil hem in Duitsland gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 23:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Panamera schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:34:
[...]

Ik weet niet of je voor pre 86-er wilt gaan, maar houdt er rekening mee dat een aantal Duitsers inmiddels doorhebben dat deze in Nederland "gewild" zijn. Voor de echte koopjes moet je vaak diep Duitsland in (lees: niet op één dag heen en terug te reizen)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Huh, mn parkeersensoren op m'n E46 deden het nooit (kreeg een lange piep als ik in z'n achteruit zette), dus vorige week een kapotte sensor vervangen. Maar bleef het alsnog niet doen. Dus ik dacht al misschien is het iets in de module ofzo, dus maar garage laten kijken.

Zet ik hem net in z'n achteruit en werkt het opeens 8)7 . Raar zeg, misschien door de kou ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zneek schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:16:
Puur op de boordcomputer: 9.6l / 100km. Over 12K km in een half jaar.

Of het klopt durf ik niet te zeggen, ik hou niet bij hoeveel ik tank
Kaasplank schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:03:
Ik kijk nooit naar die cijfers. Als 't op is moet d'r toch weer wat nieuw in :+
Verklaar me voor gek, maar ik heb zelfs alle bonnen nog :$ In de hele database van nu ruim 3 jaar ontbreekt zelfs maar 1 tankbeurt... Spritmonitor is wel een mooie tool, want als je alle autokosten daar invoert en een afschrijving invoert (voor mijn auto pak ik dan een huidige waarde van ong. €3000) krijg je er ook gemiddelde maandkosten e.d. uit. En voor mij als milieu-adviseur niet geheel onbelangrijk (maar wel erg pijnlijk) de CO2 uitstoot per km (197g/km) en het totaal (inmiddels 12 ton... :X )

Maar tegelijkertijd helpt het niet mee mij de trein in te krijgen, want per 100km kost hij ruim €12 aan benzine, met alle kosten erbij, blijft het goedkoper dan het ov... Helemaal als er nog iemand bij me in de auto erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:20:
[...]

[...]

Maar tegelijkertijd helpt het niet mee mij de trein in te krijgen, want per 100km kost hij ruim €12 aan benzine, met alle kosten erbij, blijft het goedkoper dan het ov... Helemaal als er nog iemand bij me in de auto erbij zit.
Ik kan me niet voorstellen dat je met alle kosten erbij goedkoper uit bent dan de trein. Verklaar MIJ voor gek maar ik heb gister en eergisteren lekker de trein gepakt. Oke, ik mag dan gratis (anders zou je me er ook een stuk minder in zien), maar ik blijf het toch wel een leuk vervoermiddel vinden. Lekker krantje lezen. Bovendien, Hoorn-Amsterdam in 25 min. Zie dat maar eens te halen in de spits (A7 -> A8 -> A10 (coentunnel).

Nadeel blijft natuurlijk dat die verdomde stations nooit op de plekken staan waar je ze wil en dat betekent dus fietsen / tram / bus / lopen om uiteindelijk op de plaats van bestemming te komen. En dat is met dit weer inderdaad een goede reden om toch in die warme auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
En zo goedkoop rijdt je niet eens met 8,5l/100km :') ik vind het eigenlijk een vrij triest verbruik :X

Ik ken ook een aantal mensen die de brandstof ook niks interesseert, als je moet tanken moet je tanken toch? Als je echter het verschil berekend met een enigszins nieuwe motoren scheelt het echt een bak geld per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:45:
Voor mij momenteel:
[afbeelding]
Maar ik loop inmiddels bijna een half jaar achter met invoeren...
Grappig dat ik met exact hetzelfde blok 7,7 haal :-p

Arme beestje staat inmiddels al 2 weken stil voor de deur..... :'(
YoshiBignose schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je met alle kosten erbij goedkoper uit bent dan de trein. Verklaar MIJ voor gek maar ik heb gister en eergisteren lekker de trein gepakt. Oke, ik mag dan gratis (anders zou je me er ook een stuk minder in zien), maar ik blijf het toch wel een leuk vervoermiddel vinden. Lekker krantje lezen. Bovendien, Hoorn-Amsterdam in 25 min. Zie dat maar eens te halen in de spits (A7 -> A8 -> A10 (coentunnel).

Nadeel blijft natuurlijk dat die verdomde stations nooit op de plekken staan waar je ze wil en dat betekent dus fietsen / tram / bus / lopen om uiteindelijk op de plaats van bestemming te komen. En dat is met dit weer inderdaad een goede reden om toch in die warme auto te zitten.
Ik heb vaak genoeg berekeningen zitten maken OV prijzen ten opzichte van m'n BMW.
En dan uiteraard de ritten met bestemmingen die ik regelmatig doe.
BMW wint ELKE rit! Niet alleen qua prijs, maar ook altijd qua reistijd....

Nee, geen OV voor deze jongen.....

[ Voor 57% gewijzigd door Naboo op 26-01-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tdw schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:23:
Puur op de boordcomputer: 9.6l / 100km. Over 12K km in een half jaar.de laatste 100km
over de laatste 100km? Dat kan niet kloppen..... Ik rij regelmatig 2 a 3 weken achter elkaar alleen binnenstad ritjes van 10 tot 20km per dag, en dan blijft ie ook op 9.6 staan.... Pas in de winter na 2 maand relatief veel binnenstad is ie vorige week naar 9.7 gesprongen, maar na 2 ritjes Amsterdam is ie nu weer 9.6

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 26-01-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:31
10,5? Ik haal met m'n 323Ci niet eens de 8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

RSP

Tering ik haal met gemak 6.4 L/100km met de 330d, en dan rij ik echt niet heel zuinig ofzo.

Als m'n vriend 'n weekje op en neer naar d'r werk gaat zit ze op 5.4 L/100km.

Het kan natuurlijk zijn dat het bullshit data is :P

[ Voor 13% gewijzigd door RSP op 26-01-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RSP schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:16:

Als m'n vriend 'n weekje op en neer naar d'r werk gaat zit ze op 5.4 L/100km.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

+1 Scherp :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn verbruik is om te janken: gisteren 62 liter getanked na 460 kilometer, oftewel 1 op 7,4, of als je het wil weten, 13,5 liter per 100 km. Tsja...veel stadsverkeer + koud = waardeloos verbruik. Gemiddeld over een langere periode kom ik wel wat beter uit, doorgaans haal ik 1 op 8,5 (11.5 liter / 100 km).
Gelukkig staat er tegenwoordig ook een 118d voor de deur waar onbeperkt gratis in gereden mag worden, alleen die staat op zomerbanden dus met de ijsbanen die hier liggen is dat niet altijd tof.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 26-01-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Nu online
Ik wil weer de zomer, lekker warm asfalt :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ChiLLeR schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:48:
:Y :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
ChiLLeR schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:48:
:N :N :N
Lekker met de M3 wezen glijen vandaag, heerlijk. Vol doortrekken in zn 2, dsc uit, achterkant alle kanten op hmmm heerlijk :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Nu online
Oei, nu een 318d leen auto... dan merk je toch wel hoe verwend je bent met 220pk. 122pk is echt te weinig voor een 3 vind ik. Het voelt gewoon langzaam en niet zo soepel als met de 6 cilinder. Dat heeft natuurlijk ook wel te maken met het diesel / benzine gevoel.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Panamera schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:34:
[...]

Doelde eigenlijk op de onderdelen die er zat voor weinig zijn (afgezien van wat speciale opties)
Een goede E30 voor weinig is lastig aan het worden (zeker 1 die nog oldtimer wordt)
En Duitse auto's roesten ook trouwens :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
ChiLLeR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:27:
Oei, nu een 318d leen auto... dan merk je toch wel hoe verwend je bent met 220pk. 122pk is echt te weinig voor een 3 vind ik. Het voelt gewoon langzaam en niet zo soepel als met de 6 cilinder. Dat heeft natuurlijk ook wel te maken met het diesel / benzine gevoel.
Ik vind het vlot genoeg, zeker met een chip. Maar als je vergelijkt met een 6 in lijn, tjah :-)
De FL 318d is veeeeel beter, perfecte 3serie vind ik. 143pk en 300NM koppel dat heel vroeg beschikbaar is.
Die 122pk 318d is wel superzuinig en beresterk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:27:
Oude of nieuwe 318d? Want de laatste heeft 142pk ipv 122pk. Hoewel dat natuurlijk nog steeds als peanuts voelt tov 220pk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Ook lekker trouwens: Ik was m'n auto altijd netjes met de hand en 2 emmers ed. Vorige week moest m'n auto naar de garage voor een beurt, hebben ze hem ook even gewassen. Toen hij even daarna in het licht stond bij het tankstation zag ik ineens dat hij helemaal onder de miniscule krasjes en swirls zit :( . Weet niet hoe ze dat met 1x wassen zó erg voor elkaar hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Ik zit ook elke dag in de trein overigens, m'n baas betaald een volledig abbonnement, daarnaast is er niks sneller in de spits tussen Gouda en Den Haag dan de trein, en zelfs buiten de spits wordt het krap om de trein te verslaan.
Maar buiten mijn woon-werk ritten ben ik bijzonder weinig in het OV te vinden...

En ik heb echt heel vaak al het OV met mijn auto vergeleken, en als ik alle kosten meeneem, blijf ik toch goedkoper uitkomen. Het ligt een beetje aan de lengte van de rit, maar zeker zodra we met minimaal 2 personen in de auto zitten, wint de auto. Vergeet niet dat mijn auto nauwelijks nog afschrijving kent, en dat de invloed op de kosten door de afschrijving bijna verwaarloosbaar zijn.
flashin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:39:
En zo goedkoop rijdt je niet eens met 8,5l/100km :') ik vind het eigenlijk een vrij triest verbruik :X

Ik ken ook een aantal mensen die de brandstof ook niks interesseert, als je moet tanken moet je tanken toch? Als je echter het verschil berekend met een enigszins nieuwe motoren scheelt het echt een bak geld per jaar.
Triest? Het is bijna 1:12, wat voor een auto van 15 jaar helemaal niet zo'n raar verbruik is. Natuurlijk zou ik graag een auto willen die 1:20 zou rijden (een nieuwe 316i of 320i), maar dat zit er financieel gewoon niet in en het is wel een beetje vizieuze circel...
Overigens is het verschil in kosten niet echt zo heel groot, het zou €80 per maand schelen. Daarvoor koop ik na 3 jaar (ong. €3000) echt geen jongere auto voor.

@Naboo
Op Spritmonitor.de heb ik weleens naar vergelijkbare 316i Compacts gekeken, en er zijn erbij die 1:14 gemiddeld rijden (7.1l / 100km), maar wat ik ook probeer, ik ben zelf nooit boven de 1:14 gekomen (1 keer op 1:13,97 is m'n record). In Nederland blijf ik eigenlijk altijd steken op een verbruik tussen de 1:11 en 1:12,5, ongeacht hoe ik rij...
THIJZEL schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:29:
Ook lekker trouwens: Ik was m'n auto altijd netjes met de hand en 2 emmers ed. Vorige week moest m'n auto naar de garage voor een beurt, hebben ze hem ook even gewassen. Toen hij even daarna in het licht stond bij het tankstation zag ik ineens dat hij helemaal onder de miniscule krasjes en swirls zit :( . Weet niet hoe ze dat met 1x wassen zó erg voor elkaar hebben gekregen.
Er hoef maar iets scherps in een spons of doek te zitten en je krijgt het al. Zo heb ik afgelopen zomer krasjes veroorzaakt op de motorkap doordat er vuil in mijn washand zat... Dat heb ik gelukkig wel weg kunnen poetsen...

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 27-01-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Nu online
THIJZEL schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Oude of nieuwe 318d? Want de laatste heeft 142pk ipv 122pk. Hoewel dat natuurlijk nog steeds als peanuts voelt tov 220pk :)
Het is de oude volgens het kenteken. Net gebeld door de dealer en mijn bobine's worden vervangen. De monteur gaf ook aan dat ze toch wel flink wat problemen hebben met de nieuwe 6 cilinders, ze willen hem graag dus ook nog even een dag extra hebben om te testen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:27:
[...]

Ik zit ook elke dag in de trein overigens, m'n baas betaald een volledig abbonnement, daarnaast is er niks sneller in de spits tussen Gouda en Den Haag dan de trein, en zelfs buiten de spits wordt het krap om de trein te verslaan.
Maar buiten mijn woon-werk ritten ben ik bijzonder weinig in het OV te vinden...
Ah, daar doelde ik dan ook vooral op. Prive inderdaad stukken minder met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Late reactie:
KingTenteehje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:16:
Ik ben erachter gekomen dat sneeuw niks is voor mijn X6, hij vindt het helemaal niks. Kwam terug van de zaak en bij de eerste beste bocht begon hij al te glijen. Hij staat nu al een kleine week voor mijn deur geparkeerd. Ik denk ik kan wel enigzins rijden met 4-WD, maar nee hoor.
http://www.autoweek.nl/vi...X5-M-en-X6-M-in-de-sneeuw

Ze zijn er prima voor geschikt dus, als je maar weet hoe je moet rijden ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Nu online
MadMarky schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:09:
Late reactie:

[...]

http://www.autoweek.nl/vi...X5-M-en-X6-M-in-de-sneeuw

Ze zijn er prima voor geschikt dus, als je maar weet hoe je moet rijden ;)
Hele simpele logica.. In case of skidding:
1) apply gas
2) steer
3) apply gas
4)... apply some more
5) pray :D

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nog niet gezien hier, maar er komt dus een 335is, een tussenmodel tussen de 335i en M3 als ik het goed begrijp: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=342598

Leuke velgen, alleen een maatje te klein... ;) Waarom zouden ze dat doen? Ik vind hem met styling 313 in 19" toch net wat mooier. En dat zeg ik niet omdat die nu toevallig onder mijn auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

RSP

Kwam die niet alleen uit in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

zneek schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:49:
Nog niet gezien hier, maar er komt dus een 335is, een tussenmodel tussen de 335i en M3 als ik het goed begrijp: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=342598

Leuke velgen, alleen een maatje te klein... ;) Waarom zouden ze dat doen? Ik vind hem met styling 313 in 19" toch net wat mooier. En dat zeg ik niet omdat die nu toevallig onder mijn auto zitten.
Ik vind het een ontzettend gave wagen. Maar veel zullen we hem niet zien. Itt de GT4 Street komt de 335is wel naar Noord-Amerika maar niet naar de EU.
Hopelijk laten ze hem toch even zien in Genève.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ahah, ik let ook alleen op de plaatjes, al die lastige lettertje eromheen lees ik meestal niet.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Amerikaanse versies hebben ook altijd van die vreemde reflectors ofzo op de voorste wielkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Femme heeft toch een supercharger op z'n BMW laten zetten?

Dat zou ook niet misstaan op een BMW M3 E46. Ik kan hier alleen betrekkelijk weinig informatie over vinden. Iemand misschien een goede link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:22
zimbab schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:16:
Amerikaanse versies hebben ook altijd van die vreemde reflectors ofzo op de voorste wielkasten.
Dat is wettelijke plicht in die contreien. Lelijk IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Amerikanen worden sowieso niet belet door goede smaak, dus het zal hun wel niet dwars zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
RedHat schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:21:
Femme heeft toch een supercharger op z'n BMW laten zetten?

Dat zou ook niet misstaan op een BMW M3 E46. Ik kan hier alleen betrekkelijk weinig informatie over vinden. Iemand misschien een goede link?
Femme is bij ESS in Noorwegen geweest, die schijnen nogal wat ervaring te hebben met superchargerkits op BMW's. Bijv http://www.esstuning.com/...-Supercharger-System.html
Hij is er geloof ik wel tevreden over, alles wordt custom aangepast op jouw specifieke auto en motor. Voor zijn blok moest uberhaupt alles nog ontwikkeld worden.

Voor zo'n 4k ex btw krijg je een upgrade naar 440 pk, wat best heftig is :)
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2VwWXdFP6ZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Heftig misschien wel ja, maar ik zou zelf toch echt geen SC op mijn CSL zetten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Daniel schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:36:
[...]
Voor zo'n 4k ex btw krijg je een upgrade naar 440 pk, wat best heftig is :)
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2VwWXdFP6ZA
Hee, da's "Loaded", een Zweed die z'n BMW voor een dikke 60k€ verbouwde en hem vervolgens door een autojournalist liet uitproberen: http://www.youtube.com/watch?v=_k2U_bz4D9I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THIJZEL schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:29:
Je moet ook niet in vol licht naar je (of een auto in het algemeen) kijken want dan zie je alles ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

AcouSE schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:15:
[...]

Hee, da's "Loaded", een Zweed die z'n BMW voor een dikke 60k€ verbouwde en hem vervolgens door een autojournalist liet uitproberen: http://www.youtube.com/watch?v=_k2U_bz4D9I
Die is later wel weer opgelapt / verbouwt op een andere toch :?

wat een malloot die journalist

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
AcouSE schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:15:
[...]

Oh My God!

Geen woorden voor.
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.