Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dan weet ik meer dan ik denk.

Je wil geen 6 cilinder? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:31:
Was het een snelheid die de moeite was? :P
Echt veel moeite koste het niet in mijn kar ;) . Wel 2x +70km/h te hard :X .

Sindsdien rij ik braaf +20km/h te hard. Alleen inhaalacties zijn lastig omdat je gewoon in notime +150 rijdt als je op het gas gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Femme op 19-01-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
En de wieltjes zitten eronder: http://twitpic.com/ys5gf

Oogt nog best aardig, maar hij's wel erg anoniem zo. Het comfort is iets toegenomen, maar doordat dit runflats zijn minder dan je zou verwachten bij de teruggang van 19" naar 17". Anderzijds, zelfs een 5-serie wordt bouncy met 16" ballonbandjes eronder dus dit is nog wel een mooi compromis. Wel jammer dat de auto 50 km/uur harder kan dan de banden toelaten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
@femme: vziw moet je vooral niet teveel verklaren idd, als ze je dagvaarden en ze kunnen aantonen dat jij de bestuurder was op die 2 momenten dan zou je zo een rijontzegging aan je broek kunnen hebben van > 3 maanden.

Rijbewijs invordering kan eigenlijk alleen bij staandehouding of als ze genoeg bewijs hebben om aan te tonen dat jij de bestuurder was op dat moment. Verklaringen als: "ik had niet door dat ik zo hard reed" moet je nooit afleggen iig :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:56:
[...]

Echt veel moeite koste het niet in mijn kar ;) . Wel 2x +70km/h te hard :X .

Sindsdien rij ik braaf +20km/h te hard. Alleen inhaalacties zijn lastig omdat je gewoon in notime +150 rijdt als je op het gas gaat.
Misschien heb je er al van gehoord, maar http://www.flitsservice.nl/ is een aanrader voor hulp bij dit soort zaken. Of je moet al een advocaat in de armen genomen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik laat me bijstaan door een advocaat en dan zie ik wel waar het op uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Held! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik heb alleen laatst zo'n T ding ontvangen van +30 te hard binnen de bebouwde kom. Dus bij een volgende keer is het een rij ontzegging. Staat alleen nergens hoe lang die notitie in je dossier blijft.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Voor altijd volgens mij...

Alleen bij een volgend feit wordt naar de tussenliggende periode en ernst van eerdere overtredingen gekeken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
k0ewl schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:09:
Hoi allemaal,

ik zit er een beetje aan te denken om de 330i weer de deur uit te doen. Het is echt leuk rijden hoor en die achterwiel aandrijving is geniaal ten opzichte vna voorwielaandrijving. Maar ik betaal me kapot aan verzekering en belasting. Ik betaal voor de verzekering 120 euro per maand en dan 60 euro belasting per maand. Das 180 euro vaste lasten. Daar komt dan het onderhoud nog bij en e afschrijving. Ik wilde eigenlijk eens wat minder geld uit gaan geven en misschien wel eens kijken naar een eigen huisje. dan zijn dit toch wel forse bedragen.

Heeft iemand een idee wat zo'n 330i nog op mag brengen. Teller staat nu op 195k. Auto is uit 2001, maar is wel de facelift. Onderhoud is goed en er is niets mis met de wagen.
Paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind dat je helemaal neit zoveel betaald. Ik betaal all risk + alle opties ook 120 euro per maand voor mijn Ibiza FR uit 2004. En betaal iets van 93 euro per maand wegen belasting (voor een diesel dat wel). Voor een bmw vind ik het niet buitensporig veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ChiLLeR schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:02:
Ik heb alleen laatst zo'n T ding ontvangen van +30 te hard binnen de bebouwde kom. Dus bij een volgende keer is het een rij ontzegging. Staat alleen nergens hoe lang die notitie in je dossier blijft.
2 jaar toch?
Voor zover ik weet mag je, indien je binnen 2 jaar weer zoiets flikt, verantwoording af komen leggen bij de rechtbank. Het is ook niet direct een rijontzegging, maar je hebt wel kans op een fors hogere boete.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
MadMarky schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:30:
[...]

2 jaar toch?
Voor zover ik weet mag je, indien je binnen 2 jaar weer zoiets flikt, verantwoording af komen leggen bij de rechtbank. Het is ook niet direct een rijontzegging, maar je hebt wel kans op een fors hogere boete.
En 2 jaar blijft een T geregistreerd ja. Heb dr zelf ook nog eentje open staan van 49kmph (430 euro). Heb hem niet betaald, al een half jaar niks van gehoord.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Proqzor schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Ik vind dat je helemaal neit zoveel betaald. Ik betaal all risk + alle opties ook 120 euro per maand voor mijn Ibiza FR uit 2004. En betaal iets van 93 euro per maand wegen belasting (voor een diesel dat wel). Voor een bmw vind ik het niet buitensporig veel.
Je hebt ook wel gelijk, maar mijn vorige auto's hebben mij zoveel geld gekost in 1 jaar tijd dat ik geen cent opzij kon zetten. De 156 V6 heeft mij in 1 jaar 6000 euro gekost aan onderhoud. De 156 daarvoor presteerde het om het bij 2500 op te laten houden. Daarnaast was ik toen begonnen met werken en op mezelf gaan wonen en moest er wat aan inboedel gekocht worden. Dat betekende dus dat de centen op waren.
Het feit dat ik deze BMW in principe voor een prikkie heb gekocht, kan ik er nu zelfs nog wat winst uit halen nadat ik er een half jaar in gereden heb. Plan is dus om de BMW de deur uit te doen en misschien mijn Mini ook als ik iemand tegen kom die goed voor hem zal zorgen. Dan de centjes aan de kant zetten en een leasegebakje gaan rijden.
Eind van het jaar ofzo een huisje kopen en dan kijk ik wel weer verder.

Maar nu weet ik nog niet wat zoiets op zou moeten brengen. Iemand een idee? Op Autoscout en marktplaats staan ze voor rond de 14500 bij een BOVAG garage. Daar moet ik natuurlijk niet op rekenen en ze gaan er waarschijnlijk wel een heel eind onder zitten. Maar is 12000 te halen?

[ Voor 10% gewijzigd door k0ewl op 19-01-2010 15:09 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55

Wimo.

Shake and Bake!

12k voor een 2001 met 195k op de teller? En dan nog een sedan ook? Pffoe, ik zou er voor tekenen. Succes met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
k0ewl schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:09:
Hoi allemaal,

ik zit er een beetje aan te denken om de 330i weer de deur uit te doen. Het is echt leuk rijden hoor en die achterwiel aandrijving is geniaal ten opzichte vna voorwielaandrijving. Maar ik betaal me kapot aan verzekering en belasting. Ik betaal voor de verzekering 120 euro per maand en dan 60 euro belasting per maand. Das 180 euro vaste lasten. Daar komt dan het onderhoud nog bij en e afschrijving. Ik wilde eigenlijk eens wat minder geld uit gaan geven en misschien wel eens kijken naar een eigen huisje. dan zijn dit toch wel forse bedragen.
Is een minder uitgebreide verzekering geen optie?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wimo. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:31:
12k voor een 2001 met 195k op de teller? En dan nog een sedan ook? Pffoe, ik zou er voor tekenen. Succes met de verkoop.
Hangt heel erg vanaf de historie en eventuele opties af natuurlijk. Er is inderdaad een enorm prijsverschil tussen sedan en coupe. Voor een 330i sedan krijg je bijna evenveel als een 318i coupe, bij wijze van spreken.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Wimo. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:31:
Je bedoeld dus dat de vraagprijs veels te hoog is?
En het feit dat het een 2001 is, is wel een nadeel. Hij is van november 2001 volgens mij en daarom is het ook al een facelift versie. Ik ga dus uit met vergelijken met een 2002 versie, omdat er bijna geen 2001 met facelift zijn. En al helemaal geen 330i.

Het hele probleem is altijd met dit soort auto's dat er niet zoveel van te vinden zijn met het juiste optiepakket. Alles zit er op, behalve de 16:9 navigatie. Er zit wel een MK3 navigatie unit in.
Vol lederen sport interieur is ook iets wat ik niet vaak voorbij zie komen.

Ik weet gewoon niet wat een reeele vraagprijs is. En ik vind altijd dat mensen ontzettend moeilijk lopen te doen over die laatste paar euro. Als zij denken dat 11k een goede prijs is, dan scheelt dat dus 1k en zou een reactie van, ik zou eerder op 11 rekenen veel duidelijk zijn. Zo heb je nog geen enkel idee wat reeel is.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 16:45
Spiller schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:31:
[...]

En 2 jaar blijft een T geregistreerd ja. Heb dr zelf ook nog eentje open staan van 49kmph (430 euro). Heb hem niet betaald, al een half jaar niks van gehoord.
Heb je niet betaald? Dan krijg je toch giga verhoging of niet?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

k0ewl schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:41:
[...]

Je bedoeld dus dat de vraagprijs veels te hoog is?
En het feit dat het een 2001 is, is wel een nadeel. Hij is van november 2001 volgens mij en daarom is het ook al een facelift versie. Ik ga dus uit met vergelijken met een 2002 versie, omdat er bijna geen 2001 met facelift zijn. En al helemaal geen 330i.

Het hele probleem is altijd met dit soort auto's dat er niet zoveel van te vinden zijn met het juiste optiepakket. Alles zit er op, behalve de 16:9 navigatie. Er zit wel een MK3 navigatie unit in.
Vol lederen sport interieur is ook iets wat ik niet vaak voorbij zie komen.

Ik weet gewoon niet wat een reeele vraagprijs is. En ik vind altijd dat mensen ontzettend moeilijk lopen te doen over die laatste paar euro. Als zij denken dat 11k een goede prijs is, dan scheelt dat dus 1k en zou een reactie van, ik zou eerder op 11 rekenen veel duidelijk zijn. Zo heb je nog geen enkel idee wat reeel is.
Als je 12k kan krijgen zou ik het meteen doen :) Met alle respect, ik zou er niet veel meer dan 10k voor betalen. Hoge kmstand + sedan zou mij tegen houden. En een facelift is geen pre in het geval van de E46 :+ Gewoon voor 13k neerklappen en hopen dat je op 12k uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
ChiLLeR schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:41:
[...]

Heb je niet betaald? Dan krijg je toch giga verhoging of niet?
Ik wil het voor laten komen. Was gelaserd eerst met 51 te hard na correctie, maar er was zogenaamd nog een tweede meting gedaan waarbij de snelheid 49kmph te hard was. Aardig van die agente natuurlijk dat ik mn rijbewijs niet hoefde in te leveren, maar nu ga ik even kijken of ze nog wat aardiger kunnen zijn :+

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Wimo. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:47:
[...]

Als je 12k kan krijgen zou ik het meteen doen :) Met alle respect, ik zou er niet veel meer dan 10k voor betalen. Hoge kmstand + sedan zou mij tegen houden. En een facelift is geen pre in het geval van de E46 :+ Gewoon voor 13k neerklappen en hopen dat je op 12k uitkomt.
Dan nog heb ik het goed gedaan, want heb er een half jaar terug inclusief bpm en alles erbij nog geen 10k voor betaald. Toen stond er ook nog bijna 30k minder op de teller. Dat is dus praktisch gratis rijden.
Gelukkig is de auto niet versjonnied, dat scheelt een eind denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

k0ewl schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:55:
[...]

Dan nog heb ik het goed gedaan, want heb er een half jaar terug inclusief bpm en alles erbij nog geen 10k voor betaald. Toen stond er ook nog bijna 30k minder op de teller. Dat is dus praktisch gratis rijden.
Gelukkig is de auto niet versjonnied, dat scheelt een eind denk ik.
Probeer hem eerst maar eens kwijt te raken voor die prijs.

Nadeeltje in jouw geval kan zijn dat je een jonge kerel bent die een geïmporteerde auto particulier (dus zonder garantie) verkoopt. Helaas vind het gros van de kopers in NL dat niet zo aantrekkelijk. En een redelijk deel van de bevolking die dat niet zoveel uitmaakt gaat echt lopen zeiken over de prijs.

Maar aan de andere heb je maar 1 koper nodig natuurlijk, dus het kan altijd. Ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zie alleen maar voordelen in wagens uit Duitsland. Ze zijn vaak goedkoper en zelden kaal. Dit i.t.t. de 'origineel Nederlandse wagens' die ik juist ontwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wimo. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:32:
Ik zie alleen maar voordelen in wagens uit Duitsland. Ze zijn vaak goedkoper en zelden kaal. Dit i.t.t. de 'origineel Nederlandse wagens' die ik juist ontwijk.
Ja, maar jij bent niet het gros van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

zimbab schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:36:
[...]

Ja, maar jij bent niet het gros van NL.
Daarom staat er ook het woord ik in mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Maar hij vraagt toch niet voor hoeveel hij hem bij Wimo kwijt kan?

Overigens rekent hij de lage prijs niet door in de wederverkoop als hij hem voor 10k(+) neerzet, dus dat de prijzen in DE lager zijn is voor hem prettig, maar niet zozeer voor degene die hem van hem gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
(Waarde in NL) - (Prijs in DLD + BPM e.d..) = je verdiensten voor de moeite natuurlijk.

En dat kan best oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

zimbab schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:30:
[...]

Probeer hem eerst maar eens kwijt te raken voor die prijs.
Inderdaad, niet de beer verkopen voor de huid geschoten is, ik vind 11k een heel groot bedrag om bij een particulier zonder garantie een auto te kopen waar je niet eens iets kunt inruilen.

En als iemand een snelle zoekopdracht doet en ziet dat die auto dat helemaal niet gekost heeft, verkijk je daar niet op. Heel veel mensen weten dat je tegenwoordig makkelijk een auto kan importeren uit DL. Om maar niet te spreken over het (schade)verleden. Er komen heel veel schadeauto's uit DL op de markt tegenwoordig.
418O2 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:48:
(Waarde in NL) - (Prijs in DLD + BPM e.d..) = je verdiensten voor de moeite natuurlijk.

En dat kan best oplopen.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Iemand die er verstand van heeft ziet ook wel dat die auto geimporteerd is en zal ook wel weten dat die auto uit DL komt en daarop zijn waarde bepalen. Autoscout.de is snel gevonden natuurlijk.

Inruilen bij een dealer hoef je al helemaal niet te proberen want die zien zo dat hij uit DL komt en je gaat compleet nat op je inruilprijs, ook omdat zij echt wel weten wat dat ding in DL ongeveer gekost heeft.

Een auto importeren uit het buitenland wil niet zeggen dat hij meteen de Nederlandse marktwaarde heeft.In ieder geval niet als je hem bij een (merk) dealer later weer wil inruilen. Dat zou natuurlijk gouwe handel wezen.

Overigens vind ik het wel vreemd dat kOewl opeens nu schrikt van de maandlasten. Verzekering en wegenbelasting kan je makkelijk van te voren berekenen of je dat wilt bepalen.

Een auto kopen en onderhouden zijn twee verschillende dingen helaas :)

[ Voor 23% gewijzigd door Slasher op 19-01-2010 18:25 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Slasher schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:23:
Overigens vind ik het wel vreemd dat kOewl opeens nu schrikt van de maandlasten. Verzekering en wegenbelasting kan je makkelijk van te voren berekenen of je dat wilt bepalen.

Een auto kopen en onderhouden zijn twee verschillende dingen helaas :)
Ik schrik niet van de maandlasten. Helemaal niet, want ik had al alles bekeken voordat ik hem kocht. Alleen liggen mijn prioriteiten nu net wat anders dan een half jaar geleden.
Toen kon ik sowieso geen huis kopen doordat Eindhoven niet mee wilde werken. Geen vriendin en geld over. Ik moest van de Alfa af en dacht toen: goh, zo'n 330i, dat lijkt me wel wat.

Nu kreeg ik een paar weken geleden van Eindhoven een telefoontje dat er weer mogelijkheden waren. Heb ik een vriendin waarmee het heel goed gaat qua relatie en ik denk nu bij mezelf, misschien is het eens tijd om wat rustiger aan te leven zodat er straks meer mogelijkheden zijn zodra we misschien besluiten bij elkaar in te trekken.

Hij komt nu wel weer in de buurt van sjonnie auto doordat de prijzen zakken natuurlijk. Die malen daar echt niet om. Ik ga volgende week eens mooi wassen enz. Wat plaatjes schieten en dan zien we wel wat er gebeurd.

En in duitsland is de goedkoopste ook nog 8+ k plus BPM zit je ook sowieso op 11k.

Bedankt voor jullie input alvast.

[ Voor 41% gewijzigd door k0ewl op 19-01-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Daniel schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:02:
En de wieltjes zitten eronder: http://twitpic.com/ys5gf

{verhaal}

Wel jammer dat de auto 50 km/uur harder kan dan de banden toelaten :X
Dat is idd wel een beetje jammer! Ik heb voor de 3.2 Quattro 17" V winterbanden kunnen halen. 240km/h gps moet wel voldoende zijn met dit weer ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:23:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Iemand die er verstand van heeft ziet ook wel dat die auto geimporteerd is en zal ook wel weten dat die auto uit DL komt en daarop zijn waarde bepalen. Autoscout.de is snel gevonden natuurlijk.
Particulier wel, de marktwaarde veranderd niet adhv de afkomst. Als hij uit Denemarken komt (waar de occassieprijzen nog hoger liggen volgens mij), is hij toch ook niet meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

418O2 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:12:
[...]

Particulier wel, de marktwaarde veranderd niet adhv de afkomst. Als hij uit Denemarken komt (waar de occassieprijzen nog hoger liggen volgens mij), is hij toch ook niet meer waard?
Dat is een slecht vergelijk. Mensen zullen altijd redenen zoeken om geld van een auto af te lullen, ze zullen niet naar een reden gaan zoeken om er geld bovenop te lullen.

De reden waarom je heel vaak in advertenties ziet "Origineel Nederlandse auto!" is omdat veel mensen daar gewoon een vertrouwd gevoel bij hebben. Nederland kennen ze....hoe het hier werkt weten ze. Hoe dat in Duitsland, België etc. gaat weten alleen de mensen die zich daar echt in verdiepen. Een heleboel andere mensen vinden dat toch een beetje eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Origineel Poolse auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Toch blijft een geïmporteerde auto een negatieve klank hebben, ik zou er iig met een boog omheen lopen. Historie en schade zijn vaak slecht te achterhalen. Dat soort historische gegevens zijn juist belangrijk voor de marktwaarde. En 11k voor die auto van die leeftijd blijft particulier (en in deze tijd) gewoon heel veel geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Slasher op 19-01-2010 20:55 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

Dat komt aangezien de belasting op auto's in Denemarken 100% is ;) Dat heeft idd niks met de NL prijs te maken.
Duitsers importeren soms zelfs auto's uit de USA omdat het daar nog goedkoper is. Letterlijk de helft in aanschaf van hier. Moet je voor de grap is een BMW M samenstellen op de USA website.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 19-01-2010 21:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Slasher schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53:
[...]

Toch blijft een geïmporteerde auto een negatieve klank hebben, ik zou er iig met een boog omheen lopen. Historie en schade zijn vaak slecht te achterhalen. Dat soort historische gegevens zijn juist belangrijk voor de marktwaarde. En 11k voor die auto van die leeftijd blijft particulier (en in deze tijd) gewoon heel veel geld.
Ik heb liever een full spec auto uit Duitsland dan een schrale Nederlandse auto. Op een importauto krijg je tevens een nieuwer kenteken. Importauto's zullen vaak auto's zijn die zorgvuldig zijn uitgezocht en niet zijn gekocht omdat de plaatselijke dealer toevallig wat had staan.

Als je wilt weten of de auto schade heeft moet je 'm goed laten keuren. Als het chassis krom is zul je dat wel merken. Ik lees ook wel eens verhalen dat mensen liever een auto hebben met een voorbumper die onder de steenslagschade zit dan een voorbumper die is overgespoten omdat het mogelijk op een schadegeval duidt. Dan ben je mijn inziens idioot bezig. Bumpers heten niet voor niets bumpers, ze incasseren de impact van botsingen met andere objecten en lopen daar schade door op die een liefhebber zal willen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vraagje: ik wil met mijn auto naar een tuner oid om te kijken naar een ander onderstel c.q. verlaging (met name aan de voorkant een mm of 10) en eventueel spoortverbreder (of hoe heet dat) achter. Bij welke zaak in regio Groningen moet ik dan zijn? Of vind ik dat soort bedrijven via google? zoeken op "tuning" levert alleen maar onzin.

althans, onzin voor bovenstaande wensen, je vindt via tuning ook Ziptuning, wat wel weer interessant is. Kennelijk kan ik mijn 306pk/400nm laten chippen naar 381pk/525Nm..... http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-335i-E90-306pk.html oei..... leuk....

[edit]aanvullende vraag: kan ik ipv spoorverbreders ook bredere achterbanden pakken? En hoe breed kunnen die worden? Hoe bepaal ik dat?

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 19-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

zimbab schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:56:
Maar hij vraagt toch niet voor hoeveel hij hem bij Wimo kwijt kan?

Overigens rekent hij de lage prijs niet door in de wederverkoop als hij hem voor 10k(+) neerzet, dus dat de prijzen in DE lager zijn is voor hem prettig, maar niet zozeer voor degene die hem van hem gaat kopen.
Misschien moet ie juist vermelden dat de wagen uit Duitsland komt. Want dan komt een soort Wimo. (niet het gros van NL, want ik kan en wil 10k+ neertellen voor een ~10 jaar oude wagen) hem kopen.

Als je bereid bent zo'n specifieke wagen voor zoveel geld te kopen dan ben je op de hoogte. Het 'gros' van Nederland koopt toch 316's :O Ik heb ook 10x liever een duitse wagen dan zo'n gaar instap NL modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
zneek schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:17:
[edit]aanvullende vraag: kan ik ipv spoorverbreders ook bredere achterbanden pakken? En hoe breed kunnen die worden? Hoe bepaal ik dat?
Kan, dat is een kwestie van meten. Waar het vaak mis gaat is dat bij het inveren er niet genoeg ruimte is in de wielkast voor de bredere banden. Je wil natuurlijk niet dat je banden dik uitsteken, dus het moet enigzins met beleid. Femme weet daar alles van, daar hebben ze z'n wielkasten moeten verzagen omdat door de verbreding en verlaging het wiel er niet meer in pastte.
Ik zou eerder voor spoorverbreders gaan dan voor bredere banden als het je om het visuele resultaat gaat, al is het maar vanwege de kosten. Op dezelfde velg kun je vaak wel een bandenmaat breder gaan (van 265 naar 275 bijv.) maar als het nog breder moet worden zit je ook aan nieuwe wielen. Een bandje in deze klasse doet zo'n 350-400 euro dus dat wordt een prijzige grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Dat is inderdaad zo, spoorverbreders kosten een paar tientjes, banden honderden euro's per stuk, makkelijke keuze dan. De honderden euro's die ik daarmee bespaar kunnen dan naar de chiptuner...

Mijn BMW garage vertelt me trouwens dat ZipTuning teveel uit de auto haalt. De stap van 306/400 naar 381/525 schijnt niet echt prettig te zijn voor o.a. de versnellingbak... http://www.obd-tuning.nl/ schijnt verstandiger te zijn, die gaan tot 348/488. Maar zijn ook een stuk duurder (499 om 899)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik zou op chiptuning niet besparen. Ga voor de gene die je dealer aanraad en veel ervaring mee heeft. Ik hoor zelf heel veel goede geluiden over JD engineering. Echter weet ik niet of ze ook veel met BMWs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:17:
Vraagje: ik wil met mijn auto naar een tuner oid om te kijken naar een ander onderstel c.q. verlaging (met name aan de voorkant een mm of 10) en eventueel spoortverbreder (of hoe heet dat) achter. Bij welke zaak in regio Groningen moet ik dan zijn? Of vind ik dat soort bedrijven via google? zoeken op "tuning" levert alleen maar onzin.
Je moet een specialist hebben die bijv. actief is in de autosport of vaker exclusieve auto's aanpakt. Een zoekopdracht op tuning gaat je denk ik vooral veel resultaten uit de sjonnietuningindustrie opleveren, waar je je 335i niet naartoe wilt brengen. Ik ken geen bedrijven in Groningen. Je zou het hier kunnen vragen. Noorderlingen zijn goed vertegenwoordigd op DF.
althans, onzin voor bovenstaande wensen, je vindt via tuning ook Ziptuning, wat wel weer interessant is. Kennelijk kan ik mijn 306pk/400nm laten chippen naar 381pk/525Nm..... http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-335i-E90-306pk.html oei..... leuk....
Ziptuning heeft volgens mij geen al te beste naam. Als je goede tuning wilt dicht bij huis zou je AC Schnitzer moeten proberen, maar dat zal waarschijnlijk een stuk duurder zijn dan Ziptuning. Ook niet duur is een ECU flash update via ESS Tuning (355pk op RON95 en 375pk op RON98 voor 350-500 euro zonder garantie).
aanvullende vraag: kan ik ipv spoorverbreders ook bredere achterbanden pakken? En hoe breed kunnen die worden? Hoe bepaal ik dat?
Met alleen bredere banden ga je niet het gewenste effect bereiken. Je zou dan ook bredere velgen moeten nemen. Een spoorverbreder monteren is erg simpel zolang je de binnenkant van de wielkasten niet uitgezaagd hoeven te worden. De toko waar je 'm heen brengt moet even de ruimte opmeten en dan of kant en klare spoorverbreders met langere wielbouten moeten bestellen van bijv. H&R of zelf iets laten maken. Ik heb op de 330i achter spoorverbreders van ongeveer een centimeter breed. Dit is nog niet perfect maar kan gemonteerd worden zonder bijkomend werk icm de 9,5 inch brede Alpina velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wimo. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:20:
Het 'gros' van Nederland koopt toch 316's
Dat is ook wel weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:02
zneek schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:28:
Dat is inderdaad zo, spoorverbreders kosten een paar tientjes, banden honderden euro's per stuk, makkelijke keuze dan. De honderden euro's die ik daarmee bespaar kunnen dan naar de chiptuner...

Mijn BMW garage vertelt me trouwens dat ZipTuning teveel uit de auto haalt. De stap van 306/400 naar 381/525 schijnt niet echt prettig te zijn voor o.a. de versnellingbak... http://www.obd-tuning.nl/ schijnt verstandiger te zijn, die gaan tot 348/488. Maar zijn ook een stuk duurder (499 om 899)
In Belgie zijn er een paar BMW specialisten, maar voor jou is het natuurlijk ver rijden...

Je hebt Perfomance Shop Geel, die tweaken sinds jaar en dag BMW's en ik heb daar een vriend naartoe gestuurd om zijn 328i te tweaken. Mooi resultaat daarna.
Mods waren:
- 325i inlaat/collector
- carbon airbox + K&N
- Quaife LSD (voor de fun + grip)
- chip op maat
Resultaat op de bank bij PowerPlus Engineering (BMW specialist) = 240+ RWDPK 8)

Stuur eens een mail naar www.performance-shop-geel.be, zij werken samen met www.power-plus.be en zijn allebei erg gepassioneerd. Onze 318tds Touring is daar toen gechipped, en die heeft nu 370.000km+ zonder enig motorisch probleem.
PSG monteert ook BMW Perfomance Parts naar wens, dus je kan eventueel voor 100% OEM parts gaan.
Wel duur, maar dan heb je ook wat...

Spacers + chip kan je altijd bij hun laten doen. Alles wordt op maat en naar wens afgesteld.
;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Powerplus kan ik echt aanraden! 4x4 rolling road en mensen met verstand van zaken.
525xd (facelift). Stock 214PK, ECU remap 250PK. Koppel is toegenomen naar 500Nm.. ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
BMW 3-Series Facelift M Sport Package

Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2010/1/medium/1809387.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.worldcarfans.com/2010/1/medium/455889.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 20-01-2010 21:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 16:26
@ zneek:
zneek schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:22:
ik heb iets nieuws...... even de foto's klaarzetten..... 306pk is best veel.... :P
zneek schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:03:
[...]

Volgens de site is het 1 1/2 uur werk. En voor zover ik kan vinden zijn ze de enige die een 335i kunnen chippen.

Ik vind het echter ook complete onzin. Met 306pk en 400nm koppel ben je je al heel veel aan het inhouden in NL in het verkeer. Nog meer vermogen vind ik op dit moment larie. Maar goed, over een maand of 2 zal ik er wel anders over denken ;)
Toch van gedachten veranderd? ;)

Maar ik zou inderdaad ook verder kijken dan ziptuning. AC Schnitzer heeft ook een pakket voor je wagen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
Er zijn er op drivingfun een aantal die hun 135i hebben laten tunen. Ik zou bij hun even te rade gaan. Spacers is uiteraard geen probleem, rijd ik zelf ook meer rond op m'n einzer. Het is allemaal afhankelijk van je ET-waarde en J-maat van je huidige velgen.

http://www.adinfotech.nl/Alfa/ET-waarde.xls

Als je dus een spacers monteerd van 10mm, gaat dus je ET met 10 omlaag, 1ET=1mm. 1J=1inch.

Ik zie Powerplus al voorbij komen, goeie zaak, die snappen serieus waar ze mee bezig zijn. Ook de nieuwe BMW's met de nieuwe motorsturing en bijkomende narigheden.

[ Voor 29% gewijzigd door ConZito op 20-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
S2801 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:08:
@ zneek:

[...]

[...]

[...]

Toch van gedachten veranderd? ;)

Maar ik zou inderdaad ook verder kijken dan ziptuning. AC Schnitzer heeft ook een pakket voor je wagen.
Ach ja, je rijdt zo een half jaar rond, dan bedenk je weer eens iets... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Je kan hem ook met folie laten behandelen in barbie-roze. Niet uniek, maar wel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ConZito schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:42:
Je kan hem ook met folie laten behandelen in barbie-roze. Niet uniek, maar wel anders :)
barbie roze met blauwe bloemetjes? Das wel strak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een kort vraagje aan de 1 rijders hier. Ik ga zaterdag met een vriend waarschijnlijk kijken voor een 2de hands 118d voor hem. Zijn er specifieke 1-serie kwaaltjes die de moeite waard zijn om in de gaten te houden?
Wat ik over de wagen weet is dat hij uit de eerste serie komt en rond de 120dkm heeft gelopen.

De standaard dingen weet ik wel, het gaat mij dus echt even puur om de specifieke dingen van een einzer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Weet iemand wanneer de 5 Touring officieel voorgesteld wordt?
Is dat pas in oktober?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb 3 118d's uit 2005 zien langskomen als leasebakken, maar was nooit ook maar iets mee aan de hand.
Is ie ex-lease? Ik zou goed kijken naar de koppeling, die kunnen wel hard slijten. Het is geen licht fiat-pedaaltje en ontkoppelen/koppelen is een vrij lange afstand.. Maarja dit is eigenlijk een standaard controle punt.

Waarom doe je geen ANWB/Dekra keuring oid?

[ Voor 3% gewijzigd door flashin op 22-01-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:44:
Even een kort vraagje aan de 1 rijders hier. Ik ga zaterdag met een vriend waarschijnlijk kijken voor een 2de hands 118d voor hem. Zijn er specifieke 1-serie kwaaltjes die de moeite waard zijn om in de gaten te houden?
Wat ik over de wagen weet is dat hij uit de eerste serie komt en rond de 120dkm heeft gelopen.

De standaard dingen weet ik wel, het gaat mij dus echt even puur om de specifieke dingen van een einzer.
Einzers doen het geloof ik altijd goed in de betrouwbaarheidsstatistieken. Althans, die van de ADAC (Weet niet hoe objectief die zijn).
Heb zelf @65dkm eigenlijk niets raars. Alleen de mat aan de bestuurderskant is al 2x vervangen.
De 3deurs heeft alleen als bekende klacht dat de ramen vastvriezen waardoor je je deur niet meer goed open/dicht kan doen.

M'n 1er had van de week een beurt. Kreeg als leenauto een splinternieuwe S40 1.8 mee.. pff. Wat ben ik er weer aan herinnerd wat een fijne rijdersauto die 1er is. Wat een afstandelijk zompig rijgedrag. Bovendien voelt alles toch een stuk steviger/fijner aan. Alleen al het m-sport stuur t.o.v. een dun Volvosuurtje. Enige voordeel wat ik kon vinden is dat die S40 wat vriendelijker reageerde op kuilen en bobbels. Na ervaringen met een XC90 en deze S40 is Volvo definitief afgestreept op mijn lijstje van nieuwe leaserts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

evol

hello world

Heb in mijn 118d uit 2006 nu 165.000 km gereden en geen grote problemen ervaren.
Nu in de laatste maanden 2 keer een lampje moeten vervangen, daarvoor nooit. Hij gaat naar de dealer wanneer er een beurt nodig is, maar daartussen nog nooit bij de dealer geweest voor problemen.

Aanbeveling: sportstoelen...die mis ik :(
Volgende auto wordt er 1 met sportstoelen en lendesteun.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Omdat mijn poging in het Apple forum niks heeft opgeleverd, wil ik het hier maar eens proberen:

Ik wil graag in mijn 1-serie (2008, Business Radio, geen iDrive) gebruik gaan maken van mijn iPhone 3GS voor muziek en navigatie.

Ik heb een paar wensen/eisen:

NIET:
- Bevestiging ben ik al uit: Geen zuignap maar een Brodit ProClip op een ventilatierooster.
- Handsfree bellen hoeft niet naar gekeken te worden; Hiervoor is reeds een Parrot aanwezig (onzichtbaar in de asbak).
- Geen losse kabels, dat vind ik lelijk. De gekozen oplossing moet netjes weg te werken zijn. Met enkel de houder in het zicht.
- Geen FM modulator.

WEL:
- Opladen! Navigatie vreet stroom.Ik begrijp dat niet alle oplossingen compatible zijn met de 3GS.
- Audio! Ik ben een groot muziekliefhebber en wil van m'n muziek in de auto kunnen genieten (tot nu toe met een aux kabeltje onder de armsteun gedaan).
- (Gesproken navigatie ) Waar mogelijk zou het fijn zijn als de navigatie-instructies ook door de speakers zouden komen.

Wie heeft er een idee hoe ik dit in m'n 1-serie voor elkaar krijg?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
E36 vraagje. Als ik gas geef bij de toeren blijft hij hangen zeg maar. Als ik naar z'n 3 ga en 50 rijd en het gas los laat blijft hij gewoon 50 rijden als een soort cruise control (maar dat zit er niet op ;) ). Ook als je gas geeft dan hoor je dat de toeren blijven nog door gaan als het pedaal los is. Wat kan dit zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat gebeurt er als je op dat moment de koppeling in trapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het verdween net ook weer even als ik over hobbel reed. Als ik koppeling in druk blijven die toeren ook hangen, dacht ik. Ik zal zo nog eens testen.

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
JaymzHetfield schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:30:
Omdat mijn poging in het Apple forum niks heeft opgeleverd, wil ik het hier maar eens proberen:

Ik wil graag in mijn 1-serie (2008, Business Radio, geen iDrive) gebruik gaan maken van mijn iPhone 3GS voor muziek en navigatie.

Ik heb een paar wensen/eisen:

NIET:
- Bevestiging ben ik al uit: Geen zuignap maar een Brodit ProClip op een ventilatierooster.
- Handsfree bellen hoeft niet naar gekeken te worden; Hiervoor is reeds een Parrot aanwezig (onzichtbaar in de asbak).
- Geen losse kabels, dat vind ik lelijk. De gekozen oplossing moet netjes weg te werken zijn. Met enkel de houder in het zicht.
- Geen FM modulator.

WEL:
- Opladen! Navigatie vreet stroom.Ik begrijp dat niet alle oplossingen compatible zijn met de 3GS.
- Audio! Ik ben een groot muziekliefhebber en wil van m'n muziek in de auto kunnen genieten (tot nu toe met een aux kabeltje onder de armsteun gedaan).
- (Gesproken navigatie ) Waar mogelijk zou het fijn zijn als de navigatie-instructies ook door de speakers zouden komen.

Wie heeft er een idee hoe ik dit in m'n 1-serie voor elkaar krijg?
Montage onder die deksel op het dashboard, die klep. Daar krijg je in landscape mode wel een iPhone in. Vervolgens pak je een voedende iPhone kabel, die monteer je op de 12v en de audio kabels verbind je met aux. Ja het zijn RCA tulpjes, maar die kan je gewoon afknippen en op je huidige aux monteren. De aux van onder je armsteun vervalt dan wel uiteraard. Onder die klep gewoon een gat boren en die kabel naar beneden flikkeren, kan je hem zo wegpakken bij je radio.

Afbeeldingslocatie: http://www.tmrmzine.com/ebay/images/12IPODAV.gif

Bam!

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 22-01-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

YoshiBignose schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:17:
E36 vraagje. Als ik gas geef bij de toeren blijft hij hangen zeg maar. Als ik naar z'n 3 ga en 50 rijd en het gas los laat blijft hij gewoon 50 rijden als een soort cruise control (maar dat zit er niet op ;) ). Ook als je gas geeft dan hoor je dat de toeren blijven nog door gaan als het pedaal los is. Wat kan dit zijn???
vastzittend gaskabeltje ergens, springt los met hobbeltje. wd40 en even nalopen vanaf pedaal

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Heb je nou weer een E36?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
YoshiBignose schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:17:
Choke die aan blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dhr. banuyn schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:34:
[...]

vastzittend gaskabeltje ergens, springt los met hobbeltje. wd40 en even nalopen vanaf pedaal
Mwah, ik kan wel gewoon goed gas geven. Op het moment dat ik het los laat dan blijft ie juist hangen. Wel apart idd bij hobbel dat het wel weer goed ging (kan toeval zijn).
;) is van m'n broertje.
RedHat schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:35:
[...]

Choke die aan blijft staan?
Wat is een choke :P

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
de gaskabel zit bij een E36 toch helemaal bovenop het blok? Laat iemand anders het pedaal intrappen en kijk wat ie doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke bedankt ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nou ja, de garage waar ik mijn auto gekocht heb (Oolbekkink) wil uberhaupt geen spoorverbreders plaatsen.... Waar moet ik nou in vredesnaam naar toe voor mijn wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
zneek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:59:
Nou ja, de garage waar ik mijn auto gekocht heb (Oolbekkink) wil uberhaupt geen spoorverbreders plaatsen.... Waar moet ik nou in vredesnaam naar toe voor mijn wensen?
Het is dat je in Groningen woont, anders had het er al onder gezeten. Als jij mij kan vertellen wat je nu aan velgen hebt zitten, plaatje is ook goed, kijk ik wel op realoem.com. Dan kan ik zo voor je uitrekenen wat je extra kwijt kan en wat de gevolgen zijn. Alles rond de 10mm is gewoon een veilige marge, sowieso omdat je op een 3er 6.5J tot 9.5J orgineel kwijt kan op de achteras. Per J-maat verschilt ook de spoorbreedte en daar staat of valt alles mee. Spoorbreedte aan de achterkant is ook veel minder kritisch dan aan de voorzijde.

Ik rijd al jaren met die dingen en als je gewoon snapt waar je mee bezig bent komt het allemaal wel goed.

Edit:

Laagste ET die ze aan een 8J velg meegeven officieel BMW 3er is ET34. Je staat nu op 8J ET37 aan de voorkant. Dus als je 10mm spacers gebruikt kom je op ET27 uit, dat is wel iets wat ik bij je huidige koets even op zou meten omdat je al redelijk breed spul hebt zitten. Bij mij op 1er is 10mm ook echt op het randje van wel/niet aanlopen.

Aan de achterkant daarentegen, is 10mm bij een 3er echt geen probleem. Daarnaast, ik heb een setje 10mm liggen (met bouten) nu omdat ik op winterbanden sta. Dus mocht je het willen testen, be my guest.

[ Voor 22% gewijzigd door ConZito op 22-01-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ConZito schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:05:
[...]

Het is dat je in Groningen woont, anders had het er al onder gezeten. Als jij mij kan vertellen wat je nu aan velgen hebt zitten, plaatje is ook goed, kijk ik wel op realoem.com. Dan kan ik zo voor je uitrekenen wat je extra kwijt kan en wat de gevolgen zijn. Alles rond de 10mm is gewoon een veilige marge, sowieso omdat je op een 3er 6.5J tot 9.5J orgineel kwijt kan op de achteras. Per J-maat verschilt ook de spoorbreedte en daar staat of valt alles mee. Spoorbreedte aan de achterkant is ook veel minder kritisch dan aan de voorzijde.

Ik rijd al jaren met die dingen en als je gewoon snapt waar je mee bezig bent komt het allemaal wel goed.

Edit:

Laagste ET die ze aan een 8J velg meegeven officieel BMW 3er is ET34. Je staat nu op 8J ET37 aan de voorkant. Dus als je 10mm spacers gebruikt kom je op ET27 uit, dat is wel iets wat ik bij je huidige koets even op zou meten omdat je al redelijk breed spul hebt zitten. Bij mij op 1er is 10mm ook echt op het randje van wel/niet aanlopen.

Aan de achterkant daarentegen, is 10mm bij een 3er echt geen probleem. Daarnaast, ik heb een setje 10mm liggen (met bouten) nu omdat ik op winterbanden sta. Dus mocht je het willen testen, be my guest.
BMW E92 335i met BMW Performance style 313 19" velg. Fotos

Ben benieuwd. Ik snap trouwens helemaal niets van al die velg maat parameters, is daar ergens simpele uitleg van te vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 22-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Als ik zo de achterkant zie zeg ik zo op het oog dat 10mm ook echt het matje is aan de achterkant. Andere bandenmaat na het plaatsen van die spacers kan je dan ook vergeten. Ik denk dat je nu op 255 breed staat achter en dat is dan ook echt de limiet als je 10mm spacers plaatst.

Het vult al gewoon erg goed op, maar vooraan zou ik er absoluut niets bij stoppen, dat gaat aanlopen, niet continue, maar bij ingestuurde stand en hobbels. Op die ene foto lijkt het dat je nog zeeen van ruimte hebt, maar dat valt echt vies tegen.

Nee zo op het oog zou ik het bij 5~10mm alleen aan de achterkant laten.

Zneek, betere handling tip voor de voorkant dan verlagen, monteer de draagarmen van een E90 M3, dat is 30 minuten werk per kant en kan je zelfs prima zelf uitvoeren als je een brug ter beschikking hebt. Uiteraard hierna wel opnieuw uitlijnen. Voordeel hiervan is dat het niet stugger wordt, maar je hebt wel een stuk meer grip op de voorwieltjes door het verhoogde negatieve camber. Daarnaast zijn de draagarmen van een M3 voorzien van een stuk steviger rubber waardoor je wat meer feeling krijgt en een directere response. Twee stuks draagarmen heb je al voor 200 euro ongeveer en doen veel meer voor je handling dan een setje veren.

Zo ziet het er bij mij uit met 10mm rondom, daar lijkt het alsof ik nog zat ruimte vooraan heb, maar dat is met rijden dus echt niet zo. 1er en 3er kan je niet een op een vergelijken natuurlijk, maar de overeenkomsten zijn heel erg groot.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34q79f6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2s10wp2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hounslow.alloysuk.com/images/library/offset.jpg

ET-waarde, 1ET is dus 1mm gerekend vanaf het midden van de velg tot aan hart. Een J is 1inch, dat is de velgbreedte gemeten tussen de flens waar de banden binnen vallen.

Dus stel je hebt een wiel, van 9J ET37 (jouw achterwiel), doe je daar een 10mm spacer bij heb je 9J ET27, komt de boel dus 10mm verder naar buiten. Je totale spoorbreedte verhoog je hierdoor ook direct met 20mm, 10mm per kant, etc.

Doe je nou heel gek en pak je een 7J ET37 velg in plaats van je orginele velg, dan wordt het dus 2J smaller, dat smaller gebeurd aan twee kanten van het wiel, links en rechts (logisch). Dus dan gaat er dus iets meer dan 25mm per kant van het wiel af, je wiel komt dus 25mm verder naar binnen, spoorbreedte blijft in dit geval hetzelfde.

Wil je echter dat effect opheffen en je 7J velgen net zover naarbuiten trekken als je 9J moet je in dit geval 25mm spacers plaatsen. Dat is opzich geen enkel punt, die dingen bestaan, het is stevig en het blijft heel. Echter je verhoogte hier wel je spoorbreedte mee met wel 50mm, dit kan er voor zorgen dat de spoorbreedte achter dusdanig veel breder is dan voor dat je dat gaat merken in het rijgedrag.

[ Voor 52% gewijzigd door ConZito op 22-01-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Kijk, dat ziet er uit als iets dat ik zoek. Geen poespas, gewoon een geschikte kabel. Waar wordt zoiets verkocht? Dat kon ik niet uit het plaatje opmaken.
Ik heb overigens geen idee hoe die autoradio er aan de achterkant uit ziet en wat 'monteren' precies inhoudt. Solderen?/prutsen met draadjes?/plug&play?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
JaymzHetfield schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:32:
[...]

Kijk, dat ziet er uit als iets dat ik zoek. Geen poespas, gewoon een geschikte kabel. Waar wordt zoiets verkocht? Dat kon ik niet uit het plaatje opmaken.
Ik heb overigens geen idee hoe die autoradio er aan de achterkant uit ziet en wat 'monteren' precies inhoudt. Solderen?/prutsen met draadjes?/plug&play?
Monteren is solderen ;) Als je climatetronicmeukaircodinges hebt ruk je gewoon onderaan (boven je asbak) heel die middenconsole eruit (voorzichtig). De middonconsole zit geklikt en kan je echt heel eenvoudig loshalen. Vervolgens zit de radio met twee kruiskopjes vast, radio demonteren inclusief middenconsole is er 5 minuten werk. Vervolgens heb je dan je radio in je handen en je ISO connectors, wat op de ISO connector de "eingang" van de AUX is weet ik niet. Ik heb mijn AUX namelijk direct bij de input onder de armsteun aan die kabel gesoldeerd.

Als je het niet aandurft http://www.mobile-emotions.nl/ goede gasten, snappen wat ze doen, deskundig en werken netjes. Kabeltje kost je 25 euro max., inbouwen doen ze voor zo'n 40 euro per uur, dit zal ze hooguit twee a drie uurtjes werk opleveren, afhankelijk van hoe je het zelf allemaal wil.

Montage onder die klep zou ik zelf regelen, als je dat wil laten customizen door hun kost dat natuurlijk gewoon centen, maar je kan ze altijd om advies vragen natuurlijk.

Kijk, kiekeboe, een Garmin. Afzichtelijk stukje Alpine radio is er inmiddels uit, is een oude foto. Parrot heb ik ook in de asbak zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/v3it76.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2q36t61.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 22-01-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dhr. banuyn schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:34:
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat feest had ik overigens met m'n motorkapontgrendeling...die was opgevroren :+

Open ja, dicht nee, best klote :P

[ Voor 18% gewijzigd door ConZito op 22-01-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
buiten -2.5 (volgens de boordcomputer), sneeuw grotendeels weg, wegdak heel licht vochtig, netto effect: gas = traction control......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Trent900 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:13:
[...]

Porno op GoT is verboden! :/
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klein crosspostje uit show je auto topic..maar ik heb sinds vandaag ook een werktplaats kunnen huren :) Ik kan er zowiezo minimaal 1 jaar zitten 8)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/sleutel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/sleutel2.jpg

Ik zit er samen met vrienden/bekende in :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er goed uit, kun je lekker klussen met alle ruimte. Wel verwarmd, met elektriciteit en water?

2 koloms brug erin, mooie werkbank langs de muur en rekken met gereedschap, ik zie het al voor mij! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Een Fiat stationwagon, tjah, dan heb je wel een werkplaats nodig... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

haha die fiat is van die vriend van me.. maar hij heeft ook wel iets leuks.. namelijk een Chysler New Yorker.. namelijk deze :
Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/chryslerbjorn.jpg

En misschien nog een mooie Mustang :P

Der is elektriciteit.. water moet nog nagekeken worden.. maar komt er wss wel.. en verwarming nog niet maar daar voor gaan we een houtkachel oid regelen :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
-Thunder- schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:43:
haha die fiat is van die vriend van me.. maar hij heeft ook wel iets leuks.. namelijk een Chysler New Yorker.. namelijk deze :
[afbeelding]

En misschien nog een mooie Mustang :P

Der is elektriciteit.. water moet nog nagekeken worden.. maar komt er wss wel.. en verwarming nog niet maar daar voor gaan we een houtkachel oid regelen :Y)
pssst, er zit een donkere man in de auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Afbeeldingslocatie: http://www.traktorpool.nl/media/9083/1129083/40743/Master-B150-kachel-40743.jpg

Deze dingen verwarmen wel goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ConZito schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:17:
Als ik zo de achterkant zie zeg ik zo op het oog dat 10mm ook echt het matje is aan de achterkant. Andere bandenmaat na het plaatsen van die spacers kan je dan ook vergeten. Ik denk dat je nu op 255 breed staat achter en dat is dan ook echt de limiet als je 10mm spacers plaatst.

Het vult al gewoon erg goed op, maar vooraan zou ik er absoluut niets bij stoppen, dat gaat aanlopen, niet continue, maar bij ingestuurde stand en hobbels. Op die ene foto lijkt het dat je nog zeeen van ruimte hebt, maar dat valt echt vies tegen.

Nee zo op het oog zou ik het bij 5~10mm alleen aan de achterkant laten.

Zneek, betere handling tip voor de voorkant dan verlagen, monteer de draagarmen van een E90 M3, dat is 30 minuten werk per kant en kan je zelfs prima zelf uitvoeren als je een brug ter beschikking hebt. Uiteraard hierna wel opnieuw uitlijnen. Voordeel hiervan is dat het niet stugger wordt, maar je hebt wel een stuk meer grip op de voorwieltjes door het verhoogde negatieve camber. Daarnaast zijn de draagarmen van een M3 voorzien van een stuk steviger rubber waardoor je wat meer feeling krijgt en een directere response. Twee stuks draagarmen heb je al voor 200 euro ongeveer en doen veel meer voor je handling dan een setje veren.

Zo ziet het er bij mij uit met 10mm rondom, daar lijkt het alsof ik nog zat ruimte vooraan heb, maar dat is met rijden dus echt niet zo. 1er en 3er kan je niet een op een vergelijken natuurlijk, maar de overeenkomsten zijn heel erg groot.

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

ET-waarde, 1ET is dus 1mm gerekend vanaf het midden van de velg tot aan hart. Een J is 1inch, dat is de velgbreedte gemeten tussen de flens waar de banden binnen vallen.

Dus stel je hebt een wiel, van 9J ET37 (jouw achterwiel), doe je daar een 10mm spacer bij heb je 9J ET27, komt de boel dus 10mm verder naar buiten. Je totale spoorbreedte verhoog je hierdoor ook direct met 20mm, 10mm per kant, etc.

Doe je nou heel gek en pak je een 7J ET37 velg in plaats van je orginele velg, dan wordt het dus 2J smaller, dat smaller gebeurd aan twee kanten van het wiel, links en rechts (logisch). Dus dan gaat er dus iets meer dan 25mm per kant van het wiel af, je wiel komt dus 25mm verder naar binnen, spoorbreedte blijft in dit geval hetzelfde.

Wil je echter dat effect opheffen en je 7J velgen net zover naarbuiten trekken als je 9J moet je in dit geval 25mm spacers plaatsen. Dat is opzich geen enkel punt, die dingen bestaan, het is stevig en het blijft heel. Echter je verhoogte hier wel je spoorbreedte mee met wel 50mm, dit kan er voor zorgen dat de spoorbreedte achter dusdanig veel breder is dan voor dat je dat gaat merken in het rijgedrag.
Mooie uitleg :)

Zijn de 10mm spacers altijd met naaf? Ik heb een setje van 5mm gekocht en dit is zonder naaf.

Momenteel heb ik 265/30/19 achter en standaard is 255/30/19. Betekend dit dat mij wiel/band 5mm verder naar buiten staat t.o.v origineel?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Joopieboy schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:19:
...
2 koloms brug erin, mooie werkbank langs de muur en rekken met gereedschap, ik zie het al voor mij! 8)
het plafond lijkt me wat laag voor een brug.... slecht voor je daklak

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 11:01

bord4kop

maximaal 100KB!

Nou dit weer;

Mijn baas kreeg een brief van de Belastingdienst. Volgens hen valt mijn 116 niet in de 20% klasse.. :(

De einzer is van dec 2007, modeljaar 2008. Goed valt wat voor te zeggen want in NL was de nieuwe versie er toen nog niet (zover ik weet). Maar de meine is een duitser en de had toen al wel 139g uitstoot.

Ik heb het nagekeken en inderdaad staat op het voertuigbewijs; kombiniert 139g auspuff.

Nou beweert hij dat ik er niet tegen in verweer kan, moet ik een rechtzaak beginnen 8)7

Lijkt me dat ik gewoon bezwaar kan maken (toch?)
Iemand zoiets al eens bij de hand gehad?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Huh, ik dacht dat vanaf 2007 die 116i allemaal 139g uitstoot hebben. De nieuwste 1-serie heeft geen eens 20% bijtelling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 11:01

bord4kop

maximaal 100KB!

Je had trouwens gelijk wat mijn PDC betrof, als je goed, precies voor de sensoren, luistert, hoor je in inderdaad een getik.
Eén van de sensors zit heel iets scheef en is redelijk vuil, die 'tikt' net iets anders...
Beetje aan gerommeld en nu werkt hij soms wel weer goed.
(Moet ik nog even beter naar kijken O-) )

Ik heb het bij de beslissing behoorlijk diegravend uitgezocht:
De 1e serie 1-serie (wat een zin :P) had iets meer uitstoot dan de grens; 139g/km
Na de facelift en het start-stop functie viel ie wel in de B-label categorie, uit mijn hoofd leverbaar sinds 2008 in NL.
In D. was de 'nieuwe' al wel eerder op de markt.

EDIT:
De 1e versie was leverbaar van 2005(of 2004?) t/m 2007
De nieuwe kwam in 2007 tot nu
Dus je hebt wel gelijk ja.

Maar goed, ik moet op de één of andere manier nog in verweer gaan. Zie dat echt niet zitten om meer te betalen iedere maand. Dan had ik wel een andere gekozen!
En daarbij; ik moet ook de voorgaande maanden terugbetalen!! :(

[ Voor 21% gewijzigd door bord4kop op 23-01-2010 11:05 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
bord4kop schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:02:
Je had trouwens gelijk wat mijn PDC betrof, als je goed, precies voor de sensoren, luistert, hoor je in inderdaad een getik.
Eén van de sensors zit heel iets scheef en is redelijk vuil, die 'tikt' net iets anders...
Beetje aan gerommeld en nu werkt hij soms wel weer goed.
(Moet ik nog even beter naar kijken O-) )
;) dat is mooi. Toevallig heb ik laatst mijne ook vervangen die niet meer tikte. Nu doen ze het allemaal goed alleen het werkt nog steeds niet. Misschien moet er iets in het systeem gereset worden of is het daar kapot. Naja binnenkort toch ff naar de garage dus die kunnen dat wel fixen. Ik had zo'n 2e hands sensortje gekocht via marktplaats, 25 euro incl. 8)
bord4kop schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:02:

Ik heb het bij de beslissing behoorlijk diegravend uitgezocht:
De 1e serie 1-serie (wat een zin :P) had iets meer uitstoot dan de grens; 139g/km
Na de facelift en het start-stop functie viel ie wel in de B-label categorie, uit mijn hoofd leverbaar sinds 2008 in NL.
In D. was de 'nieuwe' al wel eerder op de markt.
Maar je moet toch onder de 140g co2 uitstoot zitten voor die 20% bijtelling? Dan is 139g dus toch net genoeg? Ik heb niet zoveel verstand verder van bijtelling en lease. :P

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 23-01-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

flashin schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:26:
Ik heb 3 118d's uit 2005 zien langskomen als leasebakken, maar was nooit ook maar iets mee aan de hand.
Is ie ex-lease? Ik zou goed kijken naar de koppeling, die kunnen wel hard slijten. Het is geen licht fiat-pedaaltje en ontkoppelen/koppelen is een vrij lange afstand.. Maarja dit is eigenlijk een standaard controle punt.

Waarom doe je geen ANWB/Dekra keuring oid?
Hij is niet voor mij ;) Ik blijf nog wel even in m'n E36 Compact rondcrossen, die ik zo trouwens eerst bij de benzinepomp moet zien te krijgen... Gisternacht ging na de laatste open benzine pomp het lampje van de benzinemeter branden, en moest toen nog 20km... De naald staat nu wel eng dicht op het 0-punt... En ik weet totaal niet hoeveel er nu dus nog in de tank zit... Van mijn huis naar de pomp is 4 km (ongeveer een halve liter benzine als ik door kan rijden...) Het zou toch knap lullig zijn als ik halverwege met een lege tank strand...

De planning voor de 1-er is iets veranderd. Hij heeft een wagen in Groningen gezien en is daar nu naar onderweg. Ik had al wel het idee dat de 1 behoorlijk betrouwbaar is. De ADAC-statistieken zijn overigens heel erg betrouwbaar. Ze zijn gebaseerd op hoevaak ze een bepaalde auto hebben moeten helpen langs de weg. Omdat er vrij veel 1-series rondrijden kan je dus ook wel concluderen dat de cijfers daarvan erg betrouwbaar zijn.

@YoshiBignose
Jij hebt last van of een hangende gasklep of kabel. Bij gasgeven trek je de kabel aan, maar als je het gas loslaat, moet een veer hem terugtrekken. Die veer is sowieso slapper dan jouw voet. Dus als er ergens extra weerstand zit, trap jij daar zelf wel doorheen, maar kan de veer te weinig kracht hebben. Aangezien bij een schok het gas er wel vanavond ging, zit het daar zeker ergens in.
Dus even onder motorkap voelen hoe makkelijke de klep beweegt (die moet heel soepel en makkelijk gaan) en trek een paar keer aan de kabel, die ook soepel moet bewegen. Dan moet je wel kunnen ontdekken wat er mis is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke, net inderdaad vrijwel geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 23-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
ken schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:22:
[...]

Mooie uitleg :)

Zijn de 10mm spacers altijd met naaf? Ik heb een setje van 5mm gekocht en dit is zonder naaf.

Momenteel heb ik 265/30/19 achter en standaard is 255/30/19. Betekend dit dat mij wiel/band 5mm verder naar buiten staat t.o.v origineel?
Elke fatsoenlijke spacers heeft gewoon een naafrand, daar draagt je wiel op. Die bouten zijn leuk, maar alle schuifkrachten vangt die rand op. Spacers zonder die rand zou ik zelf niet monteren. Daarbij is het wiel monteren ook heel erg kut.

Van je band klopt deels, je wiel wordt uiteraard niet breder, je band hoeft niet persee breder te worden als je meer loopvlak krijgt. Dat verschilt sterk tussen de bandenmerken en types, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Het hangt ook af van de velgbreedte waar het spulletje nu op zit. Heb je het op 8.5J zitten zal je er rekening mee moeten gaan houden, heb je het op 9.5J zitten al een stuk minder, dan komt de band amper buiten je velgrand.

Overigens nog wat kleine dingen om rekening mee te houden wat betreft spacers en spoorbreedtes. Hou er rekening mee dat je de arm waarmee krachten op je dempers/veren komen te staan ook verhoogd worden. Dit kan zorgen voor oncomfortabel gestuiter, trillingen, etc. Alles wordt zeg maar versterker, merk je uiteraard het meest van op de vooras.

Maar met banden kan je nog een hoop doen wat betreft vulling van je wielkasten, 1%~2% meer wielomtrek is absoluut geen probleem als je er maar voor zorgt dat de verschillen van wielomtrek tussen voor achter binnen de 1% vallen anders wordt het stabiliteitsprogramma boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

ConZito schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:55:
[...]

Van je band klopt deels, je wiel wordt uiteraard niet breder, je band hoeft niet persee breder te worden als je meer loopvlak krijgt. Dat verschilt sterk tussen de bandenmerken en types, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Het hangt ook af van de velgbreedte waar het spulletje nu op zit. Heb je het op 8.5J zitten zal je er rekening mee moeten gaan houden, heb je het op 9.5J zitten al een stuk minder, dan komt de band amper buiten je velgrand.
Stel je hebt 9Jx 265/30/19 en 9Jx 255/30/19. Kan je berekenen/voorspellen wat het verschil gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
ken schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Stel je hebt 9Jx 265/30/19 en 9Jx 255/30/19. Kan je berekenen/voorspellen wat het verschil gaat worden?
Nee, eigenlijk niet, veel fabrikanten hebben voor meerdere breedtes loopvlakken een body als het ware. Puur op specs zou het dus 5mm meer band opleveren aan elke zijde. Wat dat vervolgens in de prakijk doet en hoe dat eruit ziet voor de wang van de band is echt heel moeilijk voorspellen.

Klein voorbeeldje. Mijn auto staat op Michelins (in de zomer), 255 breed, vriend van mij staat dan met z'n 1er op Bridgestones, ook 255. Beide zelfde velgen, spacers, etc. Bij hem loopt het soms aan, bij mij niet. Dan ga je vervolgens die band opmeten, dan blijkt die Bridgestone een goede 5mm "breder" te zijn, daadwerkelijke loopvlak is wel enigzins gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:03:
[...]
Hij is niet voor mij ;) Ik blijf nog wel even in m'n E36 Compact rondcrossen, die ik zo trouwens eerst bij de benzinepomp moet zien te krijgen... Gisternacht ging na de laatste open benzine pomp het lampje van de benzinemeter branden, en moest toen nog 20km... De naald staat nu wel eng dicht op het 0-punt... En ik weet totaal niet hoeveel er nu dus nog in de tank zit... Van mijn huis naar de pomp is 4 km (ongeveer een halve liter benzine als ik door kan rijden...) Het zou toch knap lullig zijn als ik halverwege met een lege tank strand...
Reserve is doorgaans rond de 5-10L wat meestal overeenkomt met het aanspringen/aan blijven staan van het lampje.
Oftewel: als je een beetje rustig doet in bochten (ivm klotsende benzine) zul je het wel halen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

ConZito schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Nee, eigenlijk niet, veel fabrikanten hebben voor meerdere breedtes loopvlakken een body als het ware. Puur op specs zou het dus 5mm meer band opleveren aan elke zijde. Wat dat vervolgens in de prakijk doet en hoe dat eruit ziet voor de wang van de band is echt heel moeilijk voorspellen.

Klein voorbeeldje. Mijn auto staat op Michelins (in de zomer), 255 breed, vriend van mij staat dan met z'n 1er op Bridgestones, ook 255. Beide zelfde velgen, spacers, etc. Bij hem loopt het soms aan, bij mij niet. Dan ga je vervolgens die band opmeten, dan blijkt die Bridgestone een goede 5mm "breder" te zijn, daadwerkelijke loopvlak is wel enigzins gelijk.
Thanks, ik zit te kijken wat voor spacers ik maximaal kan gebruiken :)

Laten we uitgaan van 9j x 255/30/19 ET40:

9j x 255/30/19 ET40 met 15mm spacers loopt aan (ET25).
9.5j x 265/30/19 ET35 zonder spacers loopt aan (ET35 - 5mm bredere banden - 6mm 0.5J verschil t.o.v 9j = ET24).

9j x 255/30/19 ET40 met 12mm spacers loopt niet aan (ET28).
9j x 265/30/19 ET40 met 5mm spacers loopt niet aan (ET35 - 5mm bredere band = ET30).

Nu zit ik te denken aan 9j x 265/30/19 ET40 met 10mm spacers (ET40 - 10mm spacers - 5mm bredere band = ET25), maar ik ben bang dat het aanloopt. Wat denkt jij? :)

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 23-01-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik zou nooit het uiterste opzoeken wat dat betreft. Hou er ook rekening mee dat je met 265/30 ook de je wielomtrek vergroot tov. 255/30. De kans op aanlopen wordt daardoor alleen maar groter. Zelfs het verschil tussen, warm en koud weer, nieuwe en oude banden, etc hebben invloed. Dus nu met 5 graden buiten loopt het niet aan, maar als jij hartje zomer rondhobbelt kan het aanlopen. Is ook een keuze die je voor jezelf moet maken, bij mij loopt het heel soms aan als er twee man achterin zit en ik rag echt door een gat op de snelweg, dat is acceptabel. Ik ken ook mensen die kunnen amper een bijrijder meenemen ;)

Onder welke auto gaat dit komen? Bedoel 19" met 30 bandjes zal ook niet uitblinken in comfort, daarom is 265 natuurlijk alweer een klein voordeel omdat je wat meer wang hebt. Keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
gisteren nieuwe auto dus ogpehaald (gerepareerd! ) dus was super, lekker cruizen met zo'n 6 cil...

vandaag komt men pa:
ik ga even laten uitlijnen enzo.
ik was aan het werk dus ik zeg is goed joh..
goed geregeld: uitgelijnd bandjes opdruk gezet...
Ik ga zelf rijden vanavond kom ik aan bij de pomp (12km van huis) Band leeg.... wtf. :? pech gehad,lekgereden..
afijn thuiskomertje erop, rijd ik naar mijn "sleutelplek" waar gelukkig ook mijn zomerbanden liggen...

andere band.. leeg wtf..
Controleer de andere banden, nog niet leeg maar wel zachter :?

alle 4 de ventielen rot, dat horen ze toch te controleren bij een bandenhandel :(

auto maar op de zomerbanden gezet en maandag maar naar terug om het te laten maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

ConZito schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:18:
Ik zou nooit het uiterste opzoeken wat dat betreft. Hou er ook rekening mee dat je met 265/30 ook de je wielomtrek vergroot tov. 255/30. De kans op aanlopen wordt daardoor alleen maar groter. Zelfs het verschil tussen, warm en koud weer, nieuwe en oude banden, etc hebben invloed. Dus nu met 5 graden buiten loopt het niet aan, maar als jij hartje zomer rondhobbelt kan het aanlopen. Is ook een keuze die je voor jezelf moet maken, bij mij loopt het heel soms aan als er twee man achterin zit en ik rag echt door een gat op de snelweg, dat is acceptabel. Ik ken ook mensen die kunnen amper een bijrijder meenemen ;)

Onder welke auto gaat dit komen? Bedoel 19" met 30 bandjes zal ook niet uitblinken in comfort, daarom is 265 natuurlijk alweer een klein voordeel omdat je wat meer wang hebt. Keuzes ;)
Bedankt voor je advies. Is een stuk duidelijker geworden _/-\o_

Ik rij momenteel in een Z4 E89. Ik heb gekozen voor 265 omdat de wang inderdaad dikker is, maar ik heb geen rekening gehouden met het plaatsen van spacers |:(
Vandaag heb ik 5mm spacers gemonteerd. Op zich ben ik er tevreden mee, maar het kan altijd breder ;)

Mocht ik het over doen dan ga ik voor 255/30/19 en 12mm spacers. Zal dit optisch veel verschil uitmaken vergeleken met 265/30/19 en 5mm spacers?

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.