Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn nieuwe achterbanden doen het een stuk beter in de sneeuw dan de oude met 1,4mm profiel :) . Desondanks wel een paar keer vastgelopen maar dankzij mijn schep kon ik mijn weg toch vervolgen. Op een gegeven moment moest ik (nouja, ik zocht de moeilijkheden op) een weggetje op dat over zo'n 500m licht omhoog loopt en waar door sneeuwjacht siberische taferelen waren ontstaan. Er liep een spoor doorheen zo diep dat mijn Hartge frontlip bijna als sneeuwschuiver ging fungeren. Desondanks kon ik het momentum er redelijk inhouden en liep ik pas aan de top vast. Was wel avonturierlijk :D .

Ook nog een keer vastgelopen omdat ik geen voorrang kreeg van rechts op een kruising met een drempel. Echt irritant. Een gast in een Leon reed gewoon rechtdoor waardoor ik moest stoppen en weer tien minuten kon gaan bikken met mijn schepje. Als dit de nieuwe Nederlandse winters zijn dan moet ik me ook een setje sneeuwbanden met velgen aanschaffen want ik kom gewoon niet normaal bij mijn huis.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 09-01-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb op weg naar huis niet een keer het gevoel gekregen te hebben geslipt of gegleden. Kwestie van rustig rijden, zijdezacht voetje en niet al teveel sneeuw op de weg in het Westen (en natuurlijk 4x4 :) ).

[ontopic]
O ja, wegmisbruikers. Mensen die - ongeacht de omstandigheden - je met minstens 120 voorbij komen op een ijskristallen A2.

edit:

Ik zit even helemaal in het verkeerde topic 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Wekkel op 09-01-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wekkel schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:25:
Ik heb op weg naar huis niet een keer het gevoel gekregen te hebben geslipt of gegleden. Kwestie van rustig rijden, zijdezacht voetje en niet al teveel sneeuw op de weg in het Westen (en natuurlijk 4x4 :) ).

[ontopic]
O ja, wegmisbruikers. Mensen die - ongeacht de omstandigheden - je met minstens 120 voorbij komen op een ijskristallen A2.

edit:

Ik zit even helemaal in het verkeerde topic 8)7
Wat? Je noemt BMW-rijders verkeerd? :O ;)

Ik heb trouwens een vraag. Ergens binnen nu en augustus moet ik een auto kopen, en een E36 316i lijkt mij wel wat - betrouwbaar, redelijk zuinig en als je een beetje zoekt redelijk uitgerust. Maar hoe zit het met de standaard stoffen stoelen in zo'n auto? Ik ga zeer waarschijnlijk ritten maken van 3 uur per keer, en wil niet mn rug breken zoals ik in de Cuore van mn moeder heb gedaan :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Joopieboy schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:10:
Doe maar niet zoveel kracht zetten als die opgekrikt staat, je wilt niet meemaken als die van de krik afschiet of door de krik heenzakt. ;)
Inderdaad. De bouten altijd lostrekken als de auto op de grond staat, en vasttrekken pas als hij weer op de grond staat. Zelfs met een redelijk stabiele as-steun zou ik het namelijk nog niet in m'n hoofd halen om de bouten los te trekken.
De bouten zitten met ongeveer 100 nM vast (als het goed is), maar je moet ook de weerstand tussen bout en velg overwinnen. Als je, zo als ik doe, ze vasttrekt met een momentsteutel, heb je ook altijd het idee dat ze eigenlijk veel vaster horen dan de sleutel aangeeft. Vandaar dat zo'n sleutel best wel handig is. Het grote nadeel van "te" vast trekken is namelijk dat je ze (logisch uiteraard) nog veel moeilijker los krijgt.

Ik krijg mijn wielbouten trouwens ook bijna niet los met de sleutel uit m'n auto. Ik heb daarom een telescopische wielmoersleutel in m'n berging liggen. Die kan je uitschuiven tot 48cm (1,5 keer langer dan de sleutel in de auto) en heeft een goede grip. En zo'n ding kost echt maar een paar euro.

Deze heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS121638z/proplus-telescopische-wielmoersleutel-(121638).png
€5,24 bij de Kijkshop (ik heb de mijne ooit bij de Lidl gehaald).
tdw schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:35:
[...]

Ik heb trouwens een vraag. Ergens binnen nu en augustus moet ik een auto kopen, en een E36 316i lijkt mij wel wat - betrouwbaar, redelijk zuinig en als je een beetje zoekt redelijk uitgerust. Maar hoe zit het met de standaard stoffen stoelen in zo'n auto? Ik ga zeer waarschijnlijk ritten maken van 3 uur per keer, en wil niet mn rug breken zoals ik in de Cuore van mn moeder heb gedaan :P
Ik weet niet hoeveel de stoelen van de 3-series na de E36 verschillen van de E36, maar in de E36 kan je zonder problemen lange ritten maken met de standaard stoelen. Toen ik een tijdje terug bij de dealer in een nieuwe 3-serie ging zitten, merkte ik wel dat de stoel verdacht veel hetzelfde voelde als mijn 15 jaar oude stoel in mijn Compact. De stoelen bieden behoorlijk veel steun en ik vind ze erg comfortabel. Je zit er niet op (zoals bij een Ford) of echt in, maar juist precies de goede mix ertussen.

Het enige echte nadeel is mijn lengte. Mijn stoel staat op de laagste stand en ik moet de leuning nog steeds verder achterover zetten dan ik eigenlijk wil. Ik daardoor krijg ik af en toe last van m'n nek omdat ik die meer gebogen moet houden dan ik zou willen. Maar dat is vooral een hoofdruimte probleem en ligt niet direct aan de stoelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Hartstikke bedankt! Qua lengte hier geen probleem, ben heel gemiddeld (1.81)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

deepbass909 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 02:22:
[...]

Inderdaad. De bouten altijd lostrekken als de auto op de grond staat, en vasttrekken pas als hij weer op de grond staat. Zelfs met een redelijk stabiele as-steun zou ik het namelijk nog niet in m'n hoofd halen om de bouten los te trekken.
De bouten zitten met ongeveer 100 nM vast (als het goed is), maar je moet ook de weerstand tussen bout en velg overwinnen. Als je, zo als ik doe, ze vasttrekt met een momentsteutel, heb je ook altijd het idee dat ze eigenlijk veel vaster horen dan de sleutel aangeeft. Vandaar dat zo'n sleutel best wel handig is. Het grote nadeel van "te" vast trekken is namelijk dat je ze (logisch uiteraard) nog veel moeilijker los krijgt.

Ik krijg mijn wielbouten trouwens ook bijna niet los met de sleutel uit m'n auto. Ik heb daarom een telescopische wielmoersleutel in m'n berging liggen. Die kan je uitschuiven tot 48cm (1,5 keer langer dan de sleutel in de auto) en heeft een goede grip. En zo'n ding kost echt maar een paar euro.

Deze heb ik:
[afbeelding]
€5,24 bij de Kijkshop (ik heb de mijne ooit bij de Lidl gehaald).
Precies, en als je een goeie moment sleutel hebt zit die ook op 100nm vast, daar moet je niet aan twijfelen. ;)
Vaker zijn de sleutels die bij de auto geleverd worden ook niet echt super, ik heb voor mijn renault ook een stalen sleutel, daar kan je tenminste een stomp opgeven. :P

En die sleutel van de kijkshop zou ik niet graag mee willen werken, de sleutel van facom die ik heb liggen die was al het 10voudige. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

X1 toevoegen? Reclame al gezien in een blad...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
al gezien in een blad? Ze staan al enige tijd in de showroom.... :)

Vorige week trouwens een 5GT tegengekomen, indrukwekkende auto hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

X1 rijd ook gewoon rond, zag er gisteren toevallig 1 :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:45
Ik zag laatst ook de 5GT rijden maar vind hem toch niet echt bepaald mooi... de normale 5 lijkt wat beter in verhouding. Aan het design van de X6 moest ik ook wennen en die vind ik nu werkelijk prachtig maar of ik dat later bij de 5GT ook ga hebben daar heb ik mijn twijfels over. Het praktisch nut van de dubbele achterklep ontgaat mij volledig want volgens mij doe je hem gewoon altijd volledig open.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Grappig, ik zag zowel de 5GT als de X1 op dezelfde dag op de weg rijden..... die X1 was in het zwart.... erg mooi dingetje!!! :) Vers uit de showroom.....

Wat is het toch altijd met nieuwe BMW's dat ze er op foto's altijd raar uitzien (denk 1-serie, X6 etc) maar in het echt zijn het gewoon strakke wagens.....

[ Voor 4% gewijzigd door Naboo op 10-01-2010 20:08 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat is een eigenschap die bijna enkel BMW heeft. Bij de Franse wagens is dat helaas omgekeerd. Op foto lijken ze super en een mogelijke kandidaat zelfs, totdat je ze in het ech ziet :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zag gisteren in een parkeergarage een witte X6 die ff ging inparkeren. Stak half op de weg uit, maar wat een gruwelijke bak is het toch eigenlijk _/-\o_ . En dan had deze ook nog van die witte 22 inch (oid) velgen met een soort chrome ster erop ofzo. Je kan het lelijk noemen of een gedrocht, maar als je dat ding ziet rijden is het toch altijd weer ff een "wow".

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 10-01-2010 22:16 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
tdw schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:35:
[...]

Ik vind persoonlijk de stoffen stoelen uit de e30 hardstikke prima. Ik ben wel wat langer dus ik zit meestal niet echt lekker, maar in de e30 wil het prima.

In de E34 had ik vrij forse stoelen (mssn omdat het een Ex. 2 was) en daar zat ik echt heeeeeeerlijk in. Was gewoon een sofa, zelfs met mijn 1m96 zat ik daar heerlijk in.

Als het echt tegenvalt, kan je altijd nog betere stoelen monteren. Qua zithouding e.d. is een BMW echt een kilometervreter, of het nu een 3 of 7 serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik redelijke stukken gereden met de E30, E36 en E46 en ze zitten eigenlijk allemaal lekker. Toch merk je wel bij de oudere auto's je toch sneller last krijgt van je rug. Maar goed, een paar uur zitten is natuurlijk nooit lekker. Meestal zijn het m'n benen die het eerst protesteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo, ff de 5 series GT en de X1 in de TS toegevoegd. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joopieboy schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:52:
[...]

Precies, en als je een goeie moment sleutel hebt zit die ook op 100nm vast, daar moet je niet aan twijfelen. ;)
Vaker zijn de sleutels die bij de auto geleverd worden ook niet echt super, ik heb voor mijn renault ook een stalen sleutel, daar kan je tenminste een stomp opgeven. :P

En die sleutel van de kijkshop zou ik niet graag mee willen werken, de sleutel van facom die ik heb liggen die was al het 10voudige. :P
Ik gebruik dat ding ook alleen om de bouten los te trekken, daarvoor is hij goed genoeg ook al voelt het wat gammel. Het is ook een beetje ter bescherming van mijn goede ratel en er passen gewoon 1/2" doppen op.
En omdat de arm lekker lang is, hoef je ook niet echt veel kracht te zetten. Maar ik ben het met je eens, normaal zou ik dergelijke goedkoop gereedschap ook links laten liggen.
YoshiBignose schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:56:
Ik redelijke stukken gereden met de E30, E36 en E46 en ze zitten eigenlijk allemaal lekker. Toch merk je wel bij de oudere auto's je toch sneller last krijgt van je rug. Maar goed, een paar uur zitten is natuurlijk nooit lekker. Meestal zijn het m'n benen die het eerst protesteren :9
Bij oudere stoelen kan dat natuurlijk ook nog altijd komen door slijtage van het schuim of de veren. Als de zitting doorgezakt is, kan dat al rugklachten veroorzaken, bijv.
Tijdens mijn vakantie 1,5 jaar geleden heb ik veel kilometers gemaakt (5000 in 3 weken). De enige 2 redenen om te stoppen buiten tanken, waren voor een sigaret en om even de benen te kunnen strekken. Roken doe ik niet in de auto en van stijve benen krijg je in elke auto wel last, simpelweg omdat je lange tijd in dezelfde houding zit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 10:57

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

418O2 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:45:
[...]

Ik vind persoonlijk de stoffen stoelen uit de e30 hardstikke prima. Ik ben wel wat langer dus ik zit meestal niet echt lekker, maar in de e30 wil het prima.

In de E34 had ik vrij forse stoelen (mssn omdat het een Ex. 2 was) en daar zat ik echt heeeeeeerlijk in. Was gewoon een sofa, zelfs met mijn 1m96 zat ik daar heerlijk in.

Als het echt tegenvalt, kan je altijd nog betere stoelen monteren. Qua zithouding e.d. is een BMW echt een kilometervreter, of het nu een 3 of 7 serie is.
Ik heb zelf vroeger ook een e34 gehad, 525TD, en ik moet zeggen die stoelen zaten heerlijk. Het was voor mij echt wennen aan de auto die erna kocht, e39 530d. De motor van de 530 was natuurlijk een stuk sneller en soepeler maar de stoelen waar een stuk stugger. Ik heb na de e34 nooit meer in een BMW gezeten met dezelfde SOFA stoelen ;)

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vanmorgen bij het omdraaien van de sleutel begon m'n dashboard heel vreemd te doen en zelfs geen tik van de startmotor, lampen doen het nog wel. Te weinig spanning op de accu, die net een jaar oud is. Vanavond maar een collega strikken om even de auto te starten met startkabels. Waar ik juist vorige week bang voor was met die strenge nachtvorst gebeurd na een nacht waar het minder hard vriest. Ik ga voor vandaag maar het Batavus topic lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:08
zo ik heb mijn compact verkocht :w is toch wel weer raar om je eerste auto te verkopen...

moet m vrijdag in gaan leveren... maar er komt iets moois voor terug volgende week *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik kon zo 123 niet terug vinden wat ervoor in de plaats komt, als het al gepost is. Dus bij deze de vraag: "wat komt ervoor in de plaats?"

Toch wel netjes dat je hem verkocht hebt, ik hoop ook voor een mooie prijs, want over het algeheel blijven auto's nu redelijk lang in de verkoop.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De E31 van m'n pa heeft regelmatig last van het feit dat hij in de beveiligingsstand schiet van de automaat. Hij blijft dan in z'n 4 staan, en dat schiet niet echt op bij het stoplicht.. Het schijnt dat je de opgeslagen foutcode kan aflezen aan het Check Engine lichtje door 5 keer binnen 5 seconden het gaspedaal te vloeren als het contact in stand 2 staat met de motor uit. STOMP test ook wel genaamd. Ik krijg echter geen enkel lichtje wat in een code knippert. Iemand hier toevallig ervaring mee? (Gezien het in alle BMW's zou moeten zitten van '89 tot '94)
Morgen gaat hij sowieso naar de garage om hem via de computer te laten uitlezen, maar het zou leuk zijn als we hier thuis ook een foutcode kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Weet je wat voor bak er in de E31 zit? Als het een ZF bak is kun je naar hun servicepunt in Duitsland gaan, niet heel ver over de grens in Dortmund. Voor een paar honderd euro (zeg maar gerust 10 keer goedkoper dan een revisie) halen ze het hele schakelbrein uit elkaar en maken ze hem weer zgan. Eigenlijk een must voor elke automaat met 150k km achter de kiezen.
quote: bajagirl
Zo wij zijn weer terug nadat we zondag 25 okt rond 13.00uur vertrokken richting Dortmund, rond 15.00uur stonden we voor het hek van ZF.
Daar in de buurt een hotel gepakt op een kleine kilometer van ZF af.
Vandaag maandag 26 okt reden we rond 8.45uur het terrein op en hebben ons gemeld, we werden geholpen door Frank Jaeger, we moesten even een klein uurtje wachten, want ze gingen eerst alles los halen en daarna mochten we komen kijken.
En inderdaad na een uurtje mochten we naar binnen, en kregen wat uitleg over ZF wat ze er zoal allemaal deden, onze bimmer stond op de brug en de bak was al los gehaald, wat foto's genomen en toen moesten we weer weg.
Rond 13.00uur zou de bimmer klaar zijn, dus ja in de tussentijd maar een stukje gaan lopen.
En inderdaad om 13.00uur samen met Frank een testrit gedaan en weer terug naar ZF, daar nog een keer op de brug om na tekijken of alles goed dicht was.
We kregen gelijk te horen dat er sinds 1993 nog nooit een oliewissel had plaats gevonden, dus het was voor onze bimmer hard nodig dat dit nu gebeurd was.
Hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00022_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00008_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00015_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00009_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00010_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00013_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00012_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00011_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00014_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00018_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00027_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e34.nl/board/userpix/41_dsc00028_1.jpg

De terug reis naar huis merkte we duidelijk een verschil, het schakelen voel je nauwelijks voorheen voelde je hem wat schokken bij het schakelen, maar dit is
nu helemaal verdwenen :lol:
En we kunnen langer doortrekken voor dat ie gaat schakelen.
Kortom het is meer dan de moeite waard om er eens een bezoek te brengen.

[ Voor 76% gewijzigd door Spiller op 11-01-2010 15:31 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Spiller schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:25:
Weet je wat voor bak er in de E31 zit? Als het een ZF bak is kun je naar hun servicepunt in Duitsland gaan, niet heel ver over de grens in Dortmund. Voor een paar honderd euro (zeg maar gerust 10 keer goedkoper dan een revisie) halen ze het hele schakelbrein uit elkaar en maken ze hem weer zgan. Eigenlijk een must voor elke automaat met 150k km achter de kiezen.

[...]
Volgens mij zit er een ZF 4HP24 in. Bedankt i.i.g voor de tip!! Mocht het probleem idd de automaat zijn dan klinkt dit erg aantrekkelijk, en er staat al 240K op de teller dus dat wordt wel eens tijd misschien. :P
Zou meteen een leuk uitje zijn op de Autobahn gezien we dat nog nooit gedaan hebben. Kijken wat de topsnelheid is. :)

En wat betreft die tekst, volgens mij adviseert BMW ook om de olie niet te vervangen in hun automaatbakken uit de jaren 80-90. Apart eigenlijk. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 11-01-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
KingTenteehje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:55:
Ik kon zo 123 niet terug vinden wat ervoor in de plaats komt, als het al gepost is. Dus bij deze de vraag: "wat komt ervoor in de plaats?"

Toch wel netjes dat je hem verkocht hebt, ik hoop ook voor een mooie prijs, want over het algeheel blijven auto's nu redelijk lang in de verkoop.
hij is verkocht aan mijn monteur die hem weer doorverkoopt, ik kreeg inruil bedrag X

hij geeft mij handjecontantje bedrag X en gaat hem verkopen.. alles waarvoor hij hem meer verkoopt doen we 50/50 :)

er komt terug

Een E46 323Ci Coupe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Goeie keus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:04:
[...]

hij is verkocht aan mijn monteur die hem weer doorverkoopt, ik kreeg inruil bedrag X

hij geeft mij handjecontantje bedrag X en gaat hem verkopen.. alles waarvoor hij hem meer verkoopt doen we 50/50 :)

er komt terug

Een E46 323Ci Coupe 8)
Volgens mij zou ik zo de garagehouder kunnen raden :o .
Maar dat is een goede keuze. Welke kleur?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:34:
zo ik heb mijn compact verkocht :w is toch wel weer raar om je eerste auto te verkopen...

moet m vrijdag in gaan leveren... maar er komt iets moois voor terug volgende week *O*
*snif*... Ik voel me nu eenzaam met de enige Compact die hier nog is... ;( Maar voorlopig blijft deze ook nog wel even.

@Automatenbak ZF
Ik ben een complete leek op het gebied van automaten, dus ik vroeg me af waarvoor al die kanalen dienen? Het ziet er in ieder geval bijzonder intrigerend uit...
Dat de olie niet ververst zou hoeven worden, lijkt me trouwens raar. Door warmte en mechanische belasting degradeert zelfs de beste olie... Hij zal vast wel langer meegaan dan in de motor, omdat de temperaturen lager zijn, maar een eeuwig leven zal het zeker niet beschoren zijn. In een handbak en diff moet je immers ook om de zoveel kilometer de olie verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

deepbass909 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:30:
In een handbak en diff moet je immers ook om de zoveel kilometer de olie verversen.
Vraag maar eens bij de dealer. Die zeggen dat die ook onderhoudsvrij zijn. Persoonlijk ververs ik ze ook wel na enige tijd, maar de dealer zelf zegt dat dit niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
zimbab schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:35:
[...]

Vraag maar eens bij de dealer. Die zeggen dat die ook onderhoudsvrij zijn. Persoonlijk ververs ik ze ook wel na enige tijd, maar de dealer zelf zegt dat dit niet hoeft.
Hier 350.000km+ met de 318tds, en nog nooit olie ververst in diff en bak.
Elke bmw dealer zal zeggen dat het niet nodig is, en hij heeft blijkbaar gelijk want onze bak schakelt als boter en de diff maakt geen rare kloenk geluiden ofzo.
Bij een automaat zeggen ze ook dat het niet hoeft, maar ik lees wel vaker dat ze het wel doen...
Hangt volgens mij af van auto tot auto, leeftijd, staat en rijstijl :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn auto heeft afgelopen zomer een service II gehad (de grootste beurt) en daarbij zijn toch echt alle vloeistoffen vervangen (op rem en koelvloeistof na, aangezien die er nog geen jaar in zaten). En dit was gewoon voorschrift van BMW.
Een automaat is in hoge mate afhankelijk van z'n olie om goed te werken. Ik weet niet veel van automaten, maar dat is iets wat ik nog wel weet. Ik ben daarom nogal verbaasd dat de olie nooit vervangen zou hoeven worden...
Maar voorschriften zijn er niet voor niets, dus er zal wel een reden voor zijn dat de olie nooit vervangen hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
*snif*... Ik voel me nu eenzaam met de enige Compact die hier nog is... ;( Maar voorlopig blijft deze ook nog wel even.
Psst, ik ben er ook (ben alleen een lezer, niet zo'n poster) ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3594/3473258397_3d91154b7f.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3539/3474066542_bfb545f314.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige compact! d:)b

Deze worden langzaam aan ook wel wat goedkoper zie ik, erg interessant. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Prachtige velgen, maar daar blijft het bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Kecin schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:52:
[...]

Volgens mij zou ik zo de garagehouder kunnen raden :o .
Maar dat is een goede keuze. Welke kleur?
oja??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Imperial_Master schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:46:
[...]

Psst, ik ben er ook (ben alleen een lezer, niet zo'n poster) ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ok, kleine correct, de enige E36 Compact rijder... (-Thunder- en Reloader hadden ook beiden een E36).

Hoewel ik de E46 prachtig qua interieur vind en hij toch ook wel een stukje beter rijdt dan de E36 (minder stug vooral), blijf ik die neus toch maar raar vinden... Een vriend van mij heeft ook een E46 Compact en we vergelijken ze nog weleens met elkaar (hij is ook een BMW fanaat in hart en nieren). Qua lijnen liggen ze heel dicht tegen elkaar aan, maar ik vind de E46 te rond en glad... Maar hij vind mijn E36 dan weer te hoekig, dus gelukkig blijven smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

offtopic:
Ik zie net dat het BMW-topic twee auteurs als TS heeft. Ik wist niet eens dat dat kon. :? Er is er toch altijd eentje als eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
offtopic:
Gewoon nieuwe functionaliteit van GoT om de TS beter bij te kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan later nog mede-auteurs bijvoegen, als je bijvoorbeeld zelf geen tijd of interesse in het onderwerp meer hebt.

Of iemand anders beter is met tabellen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
'k heb maar wintervelgen+banden gesjeffed voor mijn E61: het worden dezelfde velgen als die onder de 5-serie Business Line geleverd werden, dus styling 244. Gewoon netjes 17" zonder poespas, draagt mooi bij aan het incognito-karakter van mijn auto. Ik twijfel alleen nog of ik de type-aanduiding nog een keer van de achterklep wil laten halen voor extra effect...

Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.net/images-big/959/067/0166067959001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat is het extra effect van het verwijderen van je type-aanduiding als vragen mag :)? Verder dan een egalere achterkant kom ik niet.. Het is ook niet alsof je je ervoor hoeft te schamen oid?

Zo'n 'sticker' verwijderen is trouwens een vrij simpele klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Uiteraard type aanduiding eraf, dat is een must voor alle 6 cilinders vind ik :)
Daniel, wat moest je aftikken voor een setje velgen+banden? Ik ga toch ook maar even een setje aanschaffen denk ik en ik vind velgen toch wel zo mooi staan ipv die zwarte stalen velgen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
YoshiBignose schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:16:
Prachtige velgen, maar daar blijft het bij ;)
I know.. de meningen over de compact lopen nogal uiteen. Origineel heb ik ook enorm moeten wennen aan "de Coupe zonder kont" zeg maar; de voorkant was ik gek genoeg eigenlijk meteen aan gewend, maar ik kon deze nu een jaar geleden tegen zo'n scherpe prijs kopen (niveau dat je ze nu ziet komen op autotrader bijvoorbeeld) dat ik hem niet kon laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:31:
Uiteraard type aanduiding eraf, dat is een must voor alle 6 cilinders vind ik :)
Daniel, wat moest je aftikken voor een setje velgen+banden? Ik ga toch ook maar even een setje aanschaffen denk ik en ik vind velgen toch wel zo mooi staan ipv die zwarte stalen velgen.
'k heb een 8-cilinder :P als je de typeaanduiding eraf haalt en op smalle 17-inchers ziet ie er uit als elke standaard 523i of 525d. Alleen de 520i/d valt voor de kenner te onderscheiden omdat die maar één uitlaatpijp heeft. Kan leuke taferelen opleveren bij het verkeerslicht.

Deze set kost 1699 euro bij de merkdealer. Op zich niet zo slecht want een winterband in deze maat doet zo 200 euro en die velgen zijn 299 per stuk. Je hoeft natuurlijk geen BMW-velgen te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 13-01-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Daniel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:28:
[...]

'k heb een 8-cilinder :P als je de typeaanduiding eraf haalt en op smalle 17-inchers ziet ie er uit als elke standaard 523i of 525d. Alleen de 520i/d valt voor de kenner te onderscheiden omdat die maar één uitlaatpijp heeft. Kan leuke taferelen opleveren bij het verkeerslicht.

Deze set kost 1699 euro bij de merkdealer. Op zich niet zo slecht want een winterband in deze maat doet zo 200 euro en die velgen zijn 299 per stuk. Je hoeft natuurlijk geen BMW-velgen te nemen.
Damn.. Zoveel geld voor een maand sneeuw. Mooie velgen, ook erg praktisch, maar het bedrag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mja je doet er natuurlijk wel een paar jaar mee he. En de velgen verkoop je gewoon weer mee als je een andere auto koopt.
Ik heb mijn verkoper ook maar even gevraagd wat voor setjes hij heeft liggen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tsja 't is een investering :) als ik op winterbanden rij slijten de zomerbanden niet (en die zijn 4 meiers per stuk) en zo'n extra setje velgen levert bij verkoop altijd nog wel wat op. Als je uiteindelijk over een gebruiksduur van een paar jaar gaat terugrekenen valt het best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
deepbass909 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Ok, kleine correct, de enige E36 Compact rijder... (-Thunder- en Reloader hadden ook beiden een E36).

Hoewel ik de E46 prachtig qua interieur vind en hij toch ook wel een stukje beter rijdt dan de E36 (minder stug vooral), blijf ik die neus toch maar raar vinden... Een vriend van mij heeft ook een E46 Compact en we vergelijken ze nog weleens met elkaar (hij is ook een BMW fanaat in hart en nieren). Qua lijnen liggen ze heel dicht tegen elkaar aan, maar ik vind de E46 te rond en glad... Maar hij vind mijn E36 dan weer te hoekig, dus gelukkig blijven smaken verschillen.
aah *;

je hebt nu iets unieks.. :) hihi

mijn nieuwe is zilver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Nou de garage heeft gebeld voor het versnellingsbak 'getriebe notprogramm' probleem. Volgens hun is de koppelomvormer de oorzaak en moet die vervangen worden. 2100 euro... Smak geld maar hopelijk kan de bak er dan weer een paar ton tegenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ChiLLeR schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:47:
Mja je doet er natuurlijk wel een paar jaar mee he. En de velgen verkoop je gewoon weer mee als je een andere auto koopt.
Ik heb mijn verkoper ook maar even gevraagd wat voor setjes hij heeft liggen.
Check marktplaats, hoewel dat nu waarschijnlijk wat dunner bezaait is dan in andere winters. Ik heb mijn set staal met banden daar ook vandaan, uiteindelijk voor €300 inc doppen en banden waar ik al weer 3 winters op rij. Grotere en lichtmetaal zullen uiteraard duurder zijn (ik heb 185/65R15 voor de winter), maar nog altijd goedkoper dan nieuw. Mijn 17" met nagenoeg nieuwe banden waren ook maar €450, alleen moet ik daar nog €100 aan investeren voor het herstellen van een beschadiging.

Wie kent een reparatiebedrijf in Zuid-Holland (het liefst in de buurt van Gouda) die goed werk levert? Ik wil hem eigenlijk niet naar de Velgendoctor in Uden brengen...

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 13-01-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kecin schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:58:
[...]

Damn.. Zoveel geld voor een maand sneeuw. Mooie velgen, ook erg praktisch, maar het bedrag 8)7
Winterbanden doen het ook bij kou goed, het hoeft niet per se te sneeuwen. En op een BMW geen overbodige luxe, gisteren in Zeewolde heb ik nog twee collega's uit de sneeuw geduwd. Een oude Volvo 940 reed zo weg :p Elk voordeel heeft zijn nadeel he ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

ChiLLeR schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:31:
Waarom is dat een must voor 6 cilinders ? Ik had het op mijn E36 316 compact ook niet...

Verder op men E36 320 Touring ook niet en men huidige E39 528 ook niet :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
-Thunder- schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:18:
[...]

Waarom is dat een must voor 6 cilinders ? Ik had het op mijn E36 316 compact ook niet...

Verder op men E36 320 Touring ook niet en men huidige E39 528 ook niet :P
Omdat de dubbele pijp genoeg zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
zneek snapt het :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
achja, ik vind dat geld wat Daniel uitgeeft voor zijn velgen ook veel, maarja, als je het hebt en het kan lijden, waarom niet...

Het feit dat ik in een jaar (inc. aanschaf) net zoveel aan mijn auto uitgeef als hij aan een stel wielen is dan wel weer grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
:D originele BMW-accessoires zijn nu eenmaal duur, maar zo'n vehikel als ik rij moet je natuurlijk ook wel een beetje op niveau halen. Ik heb geen zin in gare replica's van Marktplaats of mishandelde wielen. Ik heb wel gekeken naar gebruikt maar die zijn nu nogal dun gezaaid, je krijgt dan bijna altijd velgen met zomerbanden, en die hoef ik nu net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:31:
[...]

Winterbanden doen het ook bij kou goed, het hoeft niet per se te sneeuwen. En op een BMW geen overbodige luxe, gisteren in Zeewolde heb ik nog twee collega's uit de sneeuw geduwd. Een oude Volvo 940 reed zo weg :p Elk voordeel heeft zijn nadeel he ;)
Ik heb ook winterbanden, maar dan een stuk goedkoper ;).
Zeker veiliger, prettiger, en natuurlijk beter te vertrouwen...

@ Typeaanduiding verhaal, dat heb ik er dus ook niet opzitten.
6 Cilinder in camouflage :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Mijn velgen zien er nog best redelijk uit. Mijn velgkapjes daarentegen....
Dus uit elkaar halen dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/BMW/Foto241.jpg

Dan schuren en spuiten:
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/BMW/Foto243.jpg

Die aluminium ringen zijn echt een b*tch om te schuren. Maar eens even vragen wat het kost om ze te laten zandstralen.

Nieuwe logo's zijn al besteld ruim 4 euro per stuk :|

edit:
Ik heb ook geen typeaanduiding achterop, zal wel een optie zijn geweest op mijn 318i :+

[ Voor 9% gewijzigd door sjirafje op 13-01-2010 21:31 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:20:

Opmerkelijk is dat Prins lpg g3 heeft voor de 545i, 745i en de 650i, maar niet voor de 645Ci, 550i en de 750i.

Mijn 330i is inmiddels ook weer klaar. Ik heb nieuwe achterbanden gekregen van Erkis (vond zelf dat ik nog niet aan nieuwe toe was) dus wellicht helpt dat wat tegen het vastlopen in de sneeuw :) .
heeft het niet te maken met de directe injectie al dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Even een vraagje aan de experts hier :)

Ik wil een setje 10 of 12mm spacers monteren op mijn Z4 E89.

Nu zat ik op de site van H&R te kijken en zag het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/6262/schermafbeelding2010011y.png

Bij de 10 en 12mm staat een note (18)
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1310/schermafbeelding2010011d.png

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/8788/130copyv.jpg
Bedoelen ze deze lengte? Als we dan naar de BMW 10mm spacer kijken dan staat er:
Factory hub height up to 11.5mm, maar helemaal boven staat: Maximum height of centering hub.
Moet de naaf dus minimaal of maximaal 11.5mm zijn?

Wat betekend dit? Past dit op mijn Z4? :)

[ Voor 26% gewijzigd door ken op 13-01-2010 23:16 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

Die spacers zorgen toch wel voor een dik uiterlijk. Zou ik op zich ook wel willen maargoed, ik heb al een sedan en dat is al wat minder "stoer" dan een coupe natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Helaas een BMW minder op tweakers...... :'(

Naboo's Thoughts: "Bonnie" is niet meer..... :(

Om dit topic niet vol te spammen, graag reageren op het blog. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:02:
[...]

De 4,4 liter V8 in de 5-, 6- en 7-serie is dezelfde en heeft geen directe injectie.

Ik heb inmiddels wel een prijs van een gasinbouwer gekregen die het doet voor 3200 euro en dan Vialle LPi wat volgens hun G3 heeft (hoewel er geen 6-serie in de catalogus van Vialle staat). Prins of Vialle boeit me niet zoveel als het maar betrouwbaar werkt. De Prins VSI-installatie in de B10 heeft nog nooit dienst geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:02:
Het aparte is dus dat het allemaal dezelfde motoren zijn, de N62B44 in de 545i, 645i en 745i en de N62B48 in de 550i, 650i en 750i. Ik kan geen reden verzinnen waarom voor het ene model wel een LPG-installatie beschikbaar zou zijn en voor het andere model niet. De enige BMW V8 met directe injectie is op dit moment de twinturbo N63 die te vinden is in de X6 xDrive50i en - als heftig opgevoerd S63 model - in de X5M en X6M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wellicht door ruimtegebrek oid?

Het is een commerciele instelling, dus als het mogelijk zou zijn, zou je verwachten dat een beetje ondernemer daar mee adverteert

[ Voor 68% gewijzigd door 418O2 op 14-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het ging dus vragen waarom dat was en volgens Prins moet je je als particulier dan tot een dealer wenden. De dealer adviseert vervolgens een installatie van concurrent :X .

In de buurt van Dortmund staat momenteel een 650i te koop met een mooi interieur en een aardige prijs. Hij heeft niet het volwaardige Individual interieur maar wel de Individual-optie om het dashboard en de middenconsole met leer te bekleden. Alles zit erop en eraan: tv, head up display, stuur- en stoelverwarming, bluetooth, glasdak en antraciet hemelbekleding. Alleen jammer dat het kreng zilvergrijs is. De kilometerstand vind ik met 87K nog net acceptabel.

Wat ik een pré vind aan de 650i (naast het wat hogere vermogen) is dat het dashboard zwart is in plaats van grijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.car-copy.com/carcopy/bpic/1950080069000173/070516064642.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.car-copy.com/carcopy/bpic/1950080069000173/070516064347E.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Mooi dat leer! maar dat hout... vind ik echt zo lelijk maar smaken verschillen. Ook het grijs doet de wagen geen goed. Ennn jammer van dat oude iDrive systeem, dat nieuwe werkt super maar het oude is om te huilen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat hout is ook niet mijn favoriet maar dat is nog redelijk eenvoudig vervangbaar (hoogglans zwart maken of austauschen met iemand die hout verkiest boven iets mooiers). Donkere hemelbekleding en dat leer vind ik wel erg mooi.

Zilvergrijs hoeft overigens niet per definitie lelijk te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-HARTGE-E63-645-Ci-RA-1024x768.jpg

Ik vind de chromen raamomlijsting hier mooier dan Shadowline zwart.

iDrive doe je niets aan behalve een nieuwer uitvoering kopen of een hele dure upgrade doen van je navigatie (neem aan dat de controller niet los geupgrade kan worden?).

[ Voor 20% gewijzigd door Femme op 14-01-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

Wimo.

Shake and Bake!

Ok, met die velgen met je hem weer net té kamp. Verder dikke wagen, interieur gewoon zwart maken zoals je toentertijd ook met je alpina hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Waarom zou je een 6 nemen met handbak? Degene waarvan ik mijn m3 heb gekocht heeft nu een 650iA. Heb er ook een stuk in gereden en dat rijdt ontzettend lekker. Voor de 6 had hij een 550iA, waar ik veel kilometers in gemaakt heb, wat net zo lekker reed, alleen heeft de 6 een stuk meer uitstraling. Echt een lekkere cruiser, maar racen zoals je met een m3 doet gaat niet echt in een 650i. Is geen toerenblok.

[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 14-01-2010 18:08 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind zelf schakelen leuk en een automaat vind ik op de lange termijn irritant. Ik begin er vaak na een dag al genoeg van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Vandaag kwam ik er per ongeluk achter dat als ik het "ASC" knopje een paar seconden ingedrukt houdt, het handrem icoontje oranje gaat branden.

Ik meende altijd dat ik enkel ASC aan of uit kon zetten, maar blijkbaar is er nog een stap. Kan iemand mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat gaat wel vooruit zo'n 650i!
Het is inderdaad jammer dat deze zilver is.. Dan zie je die lelijke lijnen van zo'n 6er pas echt goed ;(
Een donkere kleur zou ik ook wel overwegen. Dat hout is idd ook niet zo'n probleem om te vervangen.
Als je deze in het zwart vind, dan zeg ik doen!

Kan bij zo'n dikke 5/6 serie handbak wel te traction controle uit? Ik had vernomen dat dit bij de huidige M5 handbak niet kan en de automaat weer wel.. Beetje vreemd

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 14-01-2010 18:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
J-Media schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:41:
Vandaag kwam ik er per ongeluk achter dat als ik het "ASC" knopje een paar seconden ingedrukt houdt, het handrem icoontje oranje gaat branden.

Ik meende altijd dat ik enkel ASC aan of uit kon zetten, maar blijkbaar is er nog een stap. Kan iemand mij dat uitleggen?
1x drukken is Tractie Controle uit (ASC) en 5 seconden ingedrukt is alles uit, dus Tractie en Stabiliteit.

ASC uitzetten is handig op gladde of sneeuwerige binnenwegen. Dat ding gaat anders constant knipperen. Die ASC zorgt ervoor dat je geen toeren maakt als je het gas intrapt en je banden spinnen, hierdoor kom je soms ook moeilijker door het sneeuw heen. Met een druk op de knop is dit verholpen en kan je gewoon spelen in de sneeuw, echter staat de stabiliteits controle nog aan. Dit is 1 of ander systeem dat er voor zorgt dat de achterkant niet zo snel uitbreekt, of voorkant. Druk het knopje 5 seconden in en het handrem lampje gaat ook branden... now you're on your own!

[ Voor 104% gewijzigd door YoshiBignose op 14-01-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ken schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:24:
Even een vraagje aan de experts hier :)

Ik wil een setje 10 of 12mm spacers monteren op mijn Z4 E89.

Nu zat ik op de site van H&R te kijken en zag het volgende:
[afbeelding]

Bij de 10 en 12mm staat een note (18)
[afbeelding]

[afbeelding]
Bedoelen ze deze lengte? Als we dan naar de BMW 10mm spacer kijken dan staat er:
Factory hub height up to 11.5mm, maar helemaal boven staat: Maximum height of centering hub.
Moet de naaf dus minimaal of maximaal 11.5mm zijn?

Wat betekend dit? Past dit op mijn Z4? :)
Niemand? :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:51:
[...]

1x drukken is Tractie Controle uit (ASC) en 5 seconden ingedrukt is alles uit, dus Tractie en Stabiliteit.

ASC uitzetten is handig op gladde of sneeuwerige binnenwegen. Dat ding gaat anders constant knipperen. Die ASC zorgt ervoor dat je geen toeren maakt als je het gas intrapt en je banden spinnen, hierdoor kom je soms ook moeilijker door het sneeuw heen. Met een druk op de knop is dit verholpen en kan je gewoon spelen in de sneeuw, echter staat de stabiliteits controle nog aan. Dit is 1 of ander systeem dat er voor zorgt dat de achterkant niet zo snel uitbreekt, of voorkant. Druk het knopje 5 seconden in en het handrem lampje gaat ook branden... now you're on your own!
Bedankt voor deze uitleg, het zijn dus 2 systemen.

ASC doet eigenlijk dan niks anders dan je motor begrenzen zodat je wielen niet doordraaien? Hoe werkt dit precies?

Stabiliteitscontrole, is dat dan DSC? En hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik durf het niet te zeggen. Mail ze eens zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Femme schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:25:
[...]
iDrive doe je niets aan behalve een nieuwer uitvoering kopen of een hele dure upgrade doen van je navigatie (neem aan dat de controller niet los geupgrade kan worden?).
Dat zou op zich wel moeten kunnen. De nieuwe controller is wel een stuk handiger in gebruik.
Het zal wel wat kosten, de knop zelf kost iets van €100, maar omdat de LCI controller andere afmetingen heeft heb je een compleet nieuwe middenconsole nodig.
Hier zijn wat pics van iemand die het in z'n M3 heeft gedaan: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=277690

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
J-Media schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:33:
[...]

Bedankt voor deze uitleg, het zijn dus 2 systemen.

ASC doet eigenlijk dan niks anders dan je motor begrenzen zodat je wielen niet doordraaien? Hoe werkt dit precies?

Stabiliteitscontrole, is dat dan DSC? En hoe werkt dit?
DSC = Dynamic Stability Control
ASC = Automatic Stability Control

DSC is de nieuwe versie van ASC. Ik weet niet wanneer in de E46 eigenlijk DSC het overnam van ASC. Ik heb een E46 uit 2002 en heb ASC. ASC zorgt alleen dat de achterwielen niet door gaan draaien. DSC is de verbeterde versie en regelt voor elke 4 wielen de rem apart tegen slippen EN probeert overstuur / onderstuur te corrigeren als je te hard de bocht in gaat.

Ik dacht dat stabiliteitscontrole ook bij ASC inbegrepen zat, maar hieruit begrijp ik dus van niet. Ik denk als je ASC indrukt dat het wel minder wordt, maar niet helemaal uit wordt gezet en als je het 5 sec. ingedrukt houdt gaat het echt helemaal uit.

http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 15-01-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:34:
Ok, met die velgen met je hem weer net té kamp. Verder dikke wagen, interieur gewoon zwart maken zoals je toentertijd ook met je alpina hebt gedaan.
Kamp is ie als je er 22 inch verchroomde M6-replica's onder legt. De E63 hoort grote velgen te hebben. Adriaan heeft het zo gewild toen hij de zes tekende. Dat ze er standaard niet onder zitten is omwille van de kosten en het comfort. Hartge Classics vind ik één van de meest geslaagde velgen voor de 5- en 6-serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.turnermotorsport.com/image/suspension/susp_e60_m5_hr_springs_50463_lg.jpg

De Hartge 6 is van de voorkant wel even schrikken (ik ben benieuwd of ze ooit een klant hebben gevonden voor die monsterlijke voorbumper):

Afbeeldingslocatie: http://www.turnermotorsport.com/image/wheels/wheels_e63_m6_c2_car_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat lelijk :X :X :X

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 14-01-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat is echt een ramp he... Het klopt ook van geen kant. Die nieren zitten te diep, lampen lopen niet goed door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mmm, er staat sinds kort op de route van/naar mijn werk een M5 met die velgen, als ik me niet vergis. De meneer in kwestie had een E46 M3 en heeft nu een M5 uit 2005. De (chinese) man die er in rijdt werkt bij/is eigenaar van ChinaXpress (erg goeie bezorgchinees trouwens... :) )

[edit] Ik twijfel of het dezelfde velgen zijn, maar het staat in ieder geval erg bruut

[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 14-01-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 01:17
Ik vind die velgen echt über lelijk! Maar ok, smaken verschillen gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff vorig weekend was het wel even slikken in m'n bimmertje. Ik had nog maar een klein beetje benzine over, maar volgens de boordcomputer (en die klopt meestal erg goed) nog goed voor 60 kilometer. Aangezien de benzine nogal duur was in die regio wilde ik het liefst bij het tankstation bij mij tanken.

De laatste 20 km ging dat ding alleen behoorlijk snel omlaag, terwijl ik een constante snelheid op de snelweg reed. Uiteindelijk naar de 5 km.... 4-3-2-1.... en toen was ik bij de afrit. Nog een paar 100 meter daarna naar het tankstation, echt heel rustig doorrollen maar haha en toen stond ie al op 0 (naja vier streepjes dus) :X maar goed, uiteindelijk de pomp bereikt. 62 liter ging erin (had dus nog een litertje over???)

Voortaan voor die paar cent per liter extra toch maar eerder tanken. Is het schadelijk voor de auto als je zonder benzine komt te staan?

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 14-01-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja

Vuil e.d. daalt naar de bodem over de tijd, en wordt dan en masse opgezogen als de tank ECHT leeg gaat.

Dus dan heb je vuil in je motor. Of het ECHT zo is, weet ik niet, maar het klinkt aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat je lucht mee kan zuigen en dan krijg je een mengsel met heel veel zuurstof en weinig brandstof. De temperatuur stijgt dan enorm en het risico zit er in dat je een zuiger kapot brandt. Niet iets dat je graag zou willen want het is een duur geintje.

Je zou ook de volgende keer even 8 liter ofzo bij die dure pomp er in gooien. En dan doorrijden en afvullen bij de goedkope pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als de tank op het laagste punt wordt leeggezogen zou je verwachten dat het vuil zich daar niet kan ophopen.

Je BMW zal ook niet voor niets over een brandstoffilter beschikken.

Je kunt ook consequent je tank bijna leeg kunnen rijden. Ik rij vaak nog 20 of 30km door als er reeds drie streepjes op de display staan en dan gaat er meestal nog minder dan 63 liter in (max is 65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
8 liter? Daar kan ik 1 x mee tot 100 acceleren...... ;) in <6 seconden weliswaar.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 14-01-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Als het echt om die paar cent gaat, gooi er dan 5 liter in voor de zekerheid en rij daarmee met een gerust hart naar je favo pompstation :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ai, dat is lekker.... wille wille.... de nieuwe M5 (render, maar gezien de spyshots die overal te vinden zijn erg nauwkeurig)
Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=340326&stc=1&d=1263142234
Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=340327&stc=1&d=1263142234
Zal wel erg dik in de euros lopen.... hoeveel zou een nier opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je krijgt er twee nieren voor terug, dus goeie deal! :D

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:55:
Het probleem is dat je lucht mee kan zuigen en dan krijg je een mengsel met heel veel zuurstof en weinig brandstof. De temperatuur stijgt dan enorm en het risico zit er in dat je een zuiger kapot brandt. Niet iets dat je graag zou willen want het is een duur geintje.

Je zou ook de volgende keer even 8 liter ofzo bij die dure pomp er in gooien. En dan doorrijden en afvullen bij de goedkope pomp.
Het lijkt me dat het motormanagement dan gewoon de brandstoftoevoer finaal afsluit om beschadiging te voorkomen.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sick Nick schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:11:
Als het echt om die paar cent gaat, gooi er dan 5 liter in voor de zekerheid en rij daarmee met een gerust hart naar je favo pompstation :P
Inderdaad, maar het was koud en ik dacht dat ik het nog wel zou halen. Nou ja, zal niet nog een keer gebeuren hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
fsfikke schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:58:
[...]

Dat zou op zich wel moeten kunnen. De nieuwe controller is wel een stuk handiger in gebruik.
Het zal wel wat kosten, de knop zelf kost iets van €100, maar omdat de LCI controller andere afmetingen heeft heb je een compleet nieuwe middenconsole nodig.
Hier zijn wat pics van iemand die het in z'n M3 heeft gedaan: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=277690
Ja die gast heeft alleen de knop vervangen 8)7 Je wil natuurlijk het hele iDrive systeem vervangen. Anders heeft zo'n knop ook weinig zin naar mijn idee.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik ben blij dat ze bij de nieuwe M5 de uitlaten mooi naar buiten hebben geplaatst. Dat vind ik namelijk het jammere van M uitvoeringen van de X6 en de X5 waar de uitlaten, naar mijn idee, ver naar het midden staan. Verder vind ik de nieuwe 5 echt een gruwelijk mooie auto.
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:26:
Je krijgt er twee nieren voor terug, dus goeie deal! :D
_/-\o_
Wat is die bumper van die 6 lelijk. Ik weet niet wat ze daar op die design afdeling doen, maar ze leven in ieder geval in een andere tijd dan dat wij in leven. Zo zie je maar dat je met een kleine aanpassing aan je auto heel je auto kan verpesten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KingTenteehje schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:25:
Ik ben blij dat ze bij de nieuwe M5 de uitlaten mooi naar buiten hebben geplaatst. Dat vind ik namelijk het jammere van M uitvoeringen van de X6 en de X5 waar de uitlaten, naar mijn idee, ver naar het midden staan. Verder vind ik de nieuwe 5 echt een gruwelijk mooie auto.
Het plaatje hierboven is een impressie van de nieuwe M5 door Autobild. De echte M5 kan er heel anders uit komen te zien.

Op deze spyshots kun je wel zien dat de linker en rechter uitlaten vrij ver uit elkaar komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Nu ook hopen dat een normale nieuwe 5er met M pakket er niet zoals een M5 uit ziet alleen zonder de 4 pijpen.
Ik blijf van de oude M5 (E39?) de uitlaten mooier vinden. Niet van die opvallende chrome dingen die er een beetje bij hangen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:55:
Met deellast boeit dat niet en als je vermogen gaat vragen met te weinig benzine valt ie gewoon dood omdat ie niks aan kan zuigen, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Klok en klepel verhaaltjes ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:15:
Het ging dus vragen waarom dat was en volgens Prins moet je je als particulier dan tot een dealer wenden. De dealer adviseert vervolgens een installatie van concurrent :X .

In de buurt van Dortmund staat momenteel een 650i te koop met een mooi interieur en een aardige prijs. Hij heeft niet het volwaardige Individual interieur maar wel de Individual-optie om het dashboard en de middenconsole met leer te bekleden. Alles zit erop en eraan: tv, head up display, stuur- en stoelverwarming, bluetooth, glasdak en antraciet hemelbekleding. Alleen jammer dat het kreng zilvergrijs is. De kilometerstand vind ik met 87K nog net acceptabel.

Wat ik een pré vind aan de 650i (naast het wat hogere vermogen) is dat het dashboard zwart is in plaats van grijs.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat hout is wel erg ugly maar schijnt redelijk makkelijk te vervangen te zijn.
Volgens mij beschikt de 650i wel over de 2e generatie van het oude iDrive-systeem, dus een wat vlottere versie van de versie in de 645i zit - je hebt ook een andere controllerknop en er zitten twee knoppen onder in plaats van eentje zoals bij de 645. De 34 pk extra is leuk zeker als je op LPG rijdt, dat kost toch wat vermogen.
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.