Uiteraard een erg persoonlijke vraag, maar is het verstandig om nu 'nog' dit toestel aan te schaffen?
Ik heb altijd een Nokia gehad en wil wel eens een BB gaan uitproberen aangezien iedereen in mijn naaste omgeving er eentje heeft
Nou heb ik niet zo veel eisen en gebruik ik zaken als GPS en camera vrijwel niet. Het gaat me eigenlijk puur om de push mail en BBM.
Toch zit ik te twijfelen of ik niet de 9700 of straks de 9300 (opvolger 8520) of 9780 (opvolger 9700) moet nemen. Ik weet nu al dat ik sowieso geen geduld heb voor de twee opvolgers

en is de enige serieuze alternatief de 9700.
Er loopt nu een leuke actie bij vodafone waarbij je de 8520 i.s.m. een prepaid kaart kan aanschaffen.
Voldoet dit toestel volgens de bezitters, als dit mijn eisen zijn:
- Uiteraard bellen, SMSen en Pingen.
- Af en toe nu.nl of tweakers.mobi
- Push mail!
Het toestal zal sowieso niet geupgrade kunnen worden naar BlackBerry 6, maar BlackBerry OS 5 vind ik prima.
Aangezien er geen los abonnementen topic is ben ik toch nog even benieuwd of er hier iemand is die gebruik heeft gemaakt van de vodafone prepaid actie. Ben je niet 'duurder' uit dan bij een abbo?
Rekensommetje:
- Toestel + Sim 199,99
- Je 'krijgt' 4 maanden gratis BB internet abonnement, dus je bespaard 4 x 12,50 (= €50,-)
- Beltegoed gemiddeld 20€ per maand (aan de lage kant, weet ik nu al

).
1 jaar wordt dan: €199,99 + (8 x €12,50) + (12 x €20) = €539,99 !
Als ik de 9700 neem bij een T-Mobile abonnement ben ik veel minder kwijt in een jaar of kijk ik ergens compleet overheen....................