Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/Curve8520_Front.jpg

Beschikbare functies:

2,0 MP digitale camera
Videocamera-functionaliteit
Ondersteunt BlackBerry App World
256 MB flash-geheugen
Wi-Fi®
Bluetooth®
Multimediaspeler
Draadloos e-mail
Organizer
Browser
Telefoon
SMS/MMS

Specificaties:

Helder display met hoge resolutie
Transmissive TFT MCD
Scherm van 320 x 240 pixels
Geeft meer dan 65.500 kleuren weer
6,25 cm (diagonaal)

1150 mAh verwisselbare/oplaadbare cryptografische lithiumcelbatterij
Gespreksduur: 4,5 uur
Stand-byduur: 17 dagen

Ondersteunde video-indelingen: MPEG4, H.263, H.264, WMV3
Ondersteunde audio-indelingen: AAC-LC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, WMA9 (.wma/.asf), WMA9 PRO/WMA 10, AAC-LC
Ondersteunde afbeeldingsindelingen: bmp, jpg, png, tif, wbmp

Toon, trillen, indicator op het scherm of LED-indicator
Gebruiker kan opties voor waarschuwingen zelf configureren
32 polyfone beltonen – MIDI, MP3

Bluetooth® v2.0 + EDR
Headset (HSP), geschikt voor 3,5mm-headset
Handsfree (HSF)
Seriële-poortprofiel
SIM-toegangsprofiel
DUN (Dial Up Networking
Stereoprofiel (A2DP)
A/V-afstandsbediening ontvanger (AVRCP)

2,0 MP-camera
Vast brandpunt
Geen flits
5x digitale zoom
Opnamen videocamera: Normaal (320x240 pixels), MMS-modus (176x144 pixels)

Wachtwoordbeveiliging
Schermvergrendeling
Slaapstand

Geschikt voor 802.11b/g
Wi-Fi Alliance-certificeringen: WPA/WPA2 Personal en Enterprise, WMM
WMM Power Save gepland
Cisco CCX-certificering gepland
Wi-Fi-toegang tot BlackBerry® Enterprise Server
Wi-Fi-toegang tot BlackBerry® Internet Service
Rechtstreeks IP-websurfen over Wi-Fi
Ondersteuning voor UMA/GMA

Quad-Band: 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz GSM/GPRS-netwerken
Quad-Band: 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz EDGE-netwerken

Verlicht QWERTY-toetsenbord met 35 toetsen
Speciale toetsen: Verzenden, Verbreken, VAD/PTT (aanpasbaar), Camera (aanpasbaar), 2 x Volume
Mediatoetsen: Afspelen/Onderbreken/Dempen, Vorige, Volgende
Trackpad – op voorzijde van het apparaat, ESC-toets aan de rechterkant, Menu aan de linkerkant
Intuïtieve pictogrammen en menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
Vorige week dit toestel aangeschaft en ben er erg tevreden over. Daarom dit topic speciaal gewijd aan de 8520.

Ik hoop dat andere gebruikers van dit toestel hun ervaringen komen delen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:58
Ik twijfel tussen de aanschaf van deze via een webshop.
Of een ZGAN 8900/9000 via Marktplaats.
Overtuig me maar Croccifixio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
De 8520 heeft het nieuwe trackpad i.p.v. het bekende balletje van de 8900/9000. Werkt echt geweldig! Absoluut een verbetering.

Maar het is natuurlijk ook persoonlijk. Wat gebruik je wel en wat gebruik je niet. GPS heb ik niet nodig, jij misschien weer wel.

Het enige nadeel van de 8520 is de mindere resolutie van het scherm t.o.v. de 8900/9000. Dat is wel jammer maar meer ook niet. Gewoon kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
gps gebruik ik niet, heb ik nog nooit gedaan op een mobiel.
al helemaal al niet op een telefoon met zo'n lage resolutie.

voordelen 8520 ten opzichte van de Nokia E71 die ik nu nog heb is:
- 3,5mm aansluiting
- threaded sms
- syncen OTA met Google Calendar (E71 heeft GooSync nodig)

Deze 3 dingen zijn heel belangrijk voor mij.
Het is wel zo dat de 8900 alles ook heeft.
Ik denk wel dat de trackpad vele malen beter is dan de trackball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackpad is inderdaad vele malen beter. Ik zou voor deze gaan als je inderdaad als je die drie punten die je opnoemt echt belangrijk vind. Dan heeft het geen meerwaarde met een 8900 of 9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb een nieuwe gekocht, dus toch de 8520. Schappelijk prijsje €225,-.
Trackpad bevalt goed. Het toetsenbord is even wennen.
Ben het toetsenbord van de Nokia E71 gewend, dus ja...
Internetten via wifi lukt al. Nu nog even contactpersonen en agenda syncen en we zijn weer up to date.
Volgende week kijk ik wel naar wat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeft iemand hier al Opera mini op de 8520 geinstalleerd? Ik heb gezocht maar volgens mij is er nog geen goede installer voor. Iemand een oplossing of wordt het gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HomegrownBGP schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:14:
Heeft iemand hier al Opera mini op de 8520 geinstalleerd? Ik heb gezocht maar volgens mij is er nog geen goede installer voor. Iemand een oplossing of wordt het gewoon wachten?
Volgensmij moet je daar nog even op wachten!

Dit is wel goed nieuws:
Vanaf 2010 kunnen developers Flash-applicaties maken voor de BlackBerry.
Iemand ook al de Hyves app en Windows Live Messenger app geprobeerd? Die werken alleen met mobiel internet of BB-internet. Helaas niet over de WiFi, of heeft iemand hier een oplossing voor?

Reality is wrong. Dreams are for real

• Croccifixio83
Peeder schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:09:
[...]

Volgensmij moet je daar nog even op wachten!

Dit is wel goed nieuws:

[...]

Iemand ook al de Hyves app en Windows Live Messenger app geprobeerd? Die werken alleen met mobiel internet of BB-internet. Helaas niet over de WiFi, of heeft iemand hier een oplossing voor?
De hyves app. werkt wel over WiFi, Windows Live Messenger niet. Daar heb je idd een BB abonnement voor nodig.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik heb met mijn 8520 last van een aantal groene puntjes (pixels?) op mijn scherm.. Hebben er meer mensen last van?

• Croccifixio83
HomegrownBGP schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:18:
Ik heb met mijn 8520 last van een aantal groene puntjes (pixels?) op mijn scherm.. Hebben er meer mensen last van?
Nee. Heb ik geen last van.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 13:45
Voor diegenen die geen BIS of BES willen maar wel een dataplan hebben van hun provider. Dien je het volgende te doen om toch ten "volle" te genieten van je BB.

Voor al het onderstaande moet je het volgende eerst aanpassen bij je TCP/IP instellingen op je BB.
Opties - Geavanceerde opties - TCP/IP
Hier dien je je APN server, APN gebruikersnaam en APN wachtwoord in te vullen

Internet met de Blackberry Browser:
http://bb.anworm.com/Home/service-book

Push mail op je Blackberry:
http://bb.anworm.com/Home...-push-mail-with-shangmail

Geen push mail op je Blackberry:
Download en installeer google mail op je BB door met je browser naar m.google.com te surfen.

Msn/Aim/Facebook/... op je Blackberry:
Download Nimbuzz op www.nimbuzz.com

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 18:26

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb de 8520 ook nu een week of 3 en hij bevalt me prima. Het Blackberry OS is stabiel, duidelijk en lekker snel. Met een BIS abonnement van T-mobile loop je er ook niet heel erg op leeg. Bij de meeste providers kost internet op je mobiel 10 euro. BIS bij Tmobile is 11,40 en daarmee kun je ook internetten.

Er zijn wel een paar minpuntjes. Er zit geen UMTS op, dat had ik wel liever gehad. De bouw is helemaal plastic. Als je de 8900 wel eens in je hand hebt gehad, dan is de bouw echt een wereld van verschil. Niet dat de 8520 van ellende uit elkaar valt, maar je merkt het wel. Aan de andere kant is het weer een voordeel dat hij lekker licht is. Ook jammer dat er standaard geen hoesje bij zit om hem in te doen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Peeder
  • Niet online
Croccifixio83 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:56:
[...]

De hyves app. werkt wel over WiFi, Windows Live Messenger niet. Daar heb je idd een BB abonnement voor nodig.
Als ik de Hyves app gebruik staat het WiFi logo niet rechtsboven en foto's kijken gaat vrij langzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 16:47

Slaxz

.be

Net even je intro post bekeken en ik kom der maar niet uit, speelt dit ding audio player in dit ding mp3 formaat af of alleen aac en wmv + varianten?
Ik zie deze wel heel erg zitten als volgend mobieltje maar vind er vrij weinig over spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
MP3 werkt perfect hierzo, ik heb er ook even flink voor moeten googlen, maar hij doet het prima! :) Je kunt ze ook rustig instellen als beltoon, ook daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:20
Hoe gaat POP mail in z'n werk met dit toestel ?

Kan/moet je dat schedulen (wat een verkrachting van de engelse taal zeg :))
Of kan dit als push mail worden binnen gehaald ?

Mijn vriendin heeft een eenmanszaakje en wil graag automatisch mail op haar toestel ontvangen maar dezelfde mail ook in de outlook inbox laten komen.
Ze heeft een paar POP mailboxen met haar eigen domeinnaam die ze gesynchroniseerd wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Je hebt de mogelijkheid met je BIS account om op een webpagina in te loggen. Op die pagina geef je aan welke POPmail adressen er moeten worden opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
HellBeast schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:38:
Je hebt de mogelijkheid met je BIS account om op een webpagina in te loggen. Op die pagina geef je aan welke POPmail adressen er moeten worden opgehaald.
Top, en die checkt je POP boxen iedere minuut, of er nog een mailtje in zit en pusht deze naar je telefoon ?
Maar hoe zit het dan als je een mailtje verstuur vanaf je telefoon vanaf een bepaalde POP box, is dat makkelijk te synchroniseren met je outlook ?
Moet je de telefoon dan fysiek verbinden met je PC of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Let wel op het verschil tussen BIS (particulier) en BES (zakelijk). Met BES heb je meer mogelijkheden, zodat je bijvoorbeeld met Exchange kunt syncen. Met BIS kan dit alleen lokaal op je PC als je de BlackBerry eraan koppelt. Je kan wel met Outlook Web Access syncen met BIS, maar dan alleen je mail en niet je taken/contactpersonen/agenda.

Ikzelf heb BIS bij T-Mobile, daar worden de POP Boxen 1x in de 20 a 25 minuten gechecked en dan gepushed. Je krijgt van T-Mobile ook een "instant mail account" (naam@instantemail.t-mobile.nl). Als je daar naartoe mailt, dan pusht hij realtime. Je kan dus bijvoorbeeld als het mogelijk is bij je provider een forwarder instellen en dan krijg je hem wel realtime. Zelf vind ik dat niet zo heel handig. Ik neem genoegen met de vertraging en heb ik in mijn outlook thuis ingesteld dat POP mail minimaal 20 dagen op de server moet blijven staan, anders haalt je PC het thuis bijvoorbeeld op en dan kun je het niet meer op je telefoon vinden,

Op je telefoon heb je per ingestelde mailbox een apart icoontje waar je mail in ontvangt en verstuurd. Google heeft een sync tooltje waarmee je je GMail agenda kan syncen met je BlackBerry. En er is ook een tooltje voor outlook om te syncen met GMail. Op die manier kun je je agenda toch syncen. Let wel, de GMail applicatie repliceert 1x in de 2 uur en is niet aan te passen (en wanneer je vanaf je BlackBerry een toevoeging maakt synct hij ook). Je Outlook sync programma voor de PC kun je zelf instellen. Uiteraard moet daar dan wel je PC voor aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wat ik echt mis bij de Blackberry is het volgende:
Als ik een agenda-item instel voor 17:00 uur gaat er netjes een geluidje af zoals ingesteld.
Alleen sluimeren gaat niet automatisch, dus als ik om 17:00 uur mijn telefoon niet bij me heb mis ik dit agenda-item.
Ik wil dat er om 17:00 uur een geluid afgaat en om 17:05 uur opnieuw.
Dit kon mijn Nokia wel. Waar kan ik dit instellen?

Daarnaast werkt Google Sync en Google Mail niet. Ik heb geen BIS en BES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxz

Slaxz

.be

Je hebt toch geen BIS of BES nodig voor die google tooltjes?
Of heb ik dit nou verkeerd op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Slaxz schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:29:
Je hebt toch geen BIS of BES nodig voor die google tooltjes?
Of heb ik dit nou verkeerd op?
Ik heb geen idee, ik krijg via wifi de volgende kreet (Google Mail app):
"Voor dit programma is een werkende gegevensverbinding vereist. Controleer je signaalsterkte en verbindingsinstellingen en start de toepassing opnieuw."

Google Sync app:
"Login failed, due to network problems, please check your settings."

Wifi is correct verbonden! Browsen lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het kan zijn dat je wel minimaal BIS nodig hebt voor het syncen. Maar ook ik weet dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Had ik bijna een simlockvrije 8520 gekocht, zie ik ineens op een ander forum het volgende staan;

Ik heb een simlock vrij BB gold,maar kan geen gebruik maken van T-mobile netwerk. HEt BB netwerk van Tmobile is alleen te gebruiken van gelocked tmobile BB toestels

Kan iemand mij vertellen of dit een zwam verhaal is of dat ik daadwerkelijk een gesimlockt toestel moet kopen om van het BB netwerk van T-mobile gebruik te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een 8520 besteld met een verlenging van mijn vrouw's abonnement van Hi (ze wilde haar oude mobiel nog houen). De 8520 gebruik ik nu bij T-mobile zonder problemen. Via GSM Wijzer besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxz

Slaxz

.be

HomegrownBGP schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:14:
http://www.opera.com/mini/next/download/
probeer dit eens, via je pc downloaden en dan de BB suite gebruiken om op je BB over te zeten en te installeren.
Lijkt me sterk dat dit ook op een 8520 hoort te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
Begrijp ik nu goed dat hij geen 3g heeft?

Kan het me slecht voorstellen namelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
418O2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:27:
Begrijp ik nu goed dat hij geen 3g heeft?

Kan het me slecht voorstellen namelijk.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De 8900 heeft dat ook niet. De 9000 weer wel. Voor z'n basisfunctie, mail verzenden en ontvangen, voldoet GPRS. Voor internet had het inderdaad wel wenselijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja, tot je een bijlage verstuurt. Ik snap niet dat je in deze tijd nog zonder G3 wil, helemaal met zo'n toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het is inderdaad een tekortkoming, dat is duidelijk. Ik heb nog liever 3G dan Wifi eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat er zo weinig interesse in deze telefoon is. Hij is stabiel , robust en bevat verder alles wat ik zoek in een telefoon. Het enige grote nadeel eraan is het gebrek aan 3G maar aangezien mijn telco (Mobile Vikings) toch geen 3G bied is dat geen punt.
Ik ga me dan ook eerstdaags deze telefoon aanschaffen en zal er waarschijnlijk ook een review over schrijven.

Ik heb er al vele reviews van bekeken die verder bevestigden wat ik er al van vond maar als er hier mensen die hem al hebben nog wat ervaringen willen delen zou ik dat erg op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Weinig interesse? Ik kan 15 december mijn huidige abonnement bij Vodafone verlengen en ga dat dan ook doen, ga hem namelijk omzetten naar sim-only en koop dan een Blackberry los. Twijfel alleen enorm tusse nde 8520 en 8900, maar ik denk dat ik GPS niet ga gebruiken. En ook zonder GPS kan je natuurlijk gebruiken van Google Maps, als je internet hebt. Alleen het lagere resolutie scherm staat mij een beetje tegen eigenlijk. Ik moet ze eigenlijk allebei in het echt zien, om een beslissing te maken.

Mijn vraag is nog: ik ben nu nog student en 15 euro in de maand voor BIS kan ik me nog niet echt veroorloven maar wil dit wel later aanschaffen als ik werk heb. Kan ik dit later nog afsluiten waar kan dit dan?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik heb mijn 8520 ook los gekocht, en heb momenteel een sim-only van Ben. Ik wil er ook graag op kunnen internetten en ben naar Vodafone, Hi en T-mobile gegaan om te vragen of dit kon, dit zeiden ze mij:

Vodafone: BIS: 17,50 + sim only 1(3mnd helft van het geld) óf 2 jaar (6mnd helft van het geld)
Hi: BIS:17,50 + sim-only van 2 jaar (geen 1 jaar!), geen korting
T-Mobile: BIS: 12,50 + sim-only wel 1 jarig maar geen korting.

Ik ga zelf denk ik voor de T-Mobile, daar ik hiervoor ook T-Mobile gehad heb en me dat prima bevallen is toen.

Ik heb bij T-Mobile ook nog nagevraagd of ze wel simlock vrije Blackberry's aannemen (ik had daar wat over gelezen) en daar waren ze heel zeker van dat het wel zou werken. Als ik het dan toch afsluit, dan wil ik wel even zwart op wit dat het werkt, anders gaat het feest helaas niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik het trucje van 1voud proberen. mijn telco bied geen BIS aan maar wel een supervoordelig dataplan dus heb toch nix te verliezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
HomegrownBGP schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:06:
Ik heb mijn 8520 ook los gekocht, en heb momenteel een sim-only van Ben. Ik wil er ook graag op kunnen internetten en ben naar Vodafone, Hi en T-mobile gegaan om te vragen of dit kon, dit zeiden ze mij:

Vodafone: BIS: 17,50 + sim only 1(3mnd helft van het geld) óf 2 jaar (6mnd helft van het geld)
Hi: BIS:17,50 + sim-only van 2 jaar (geen 1 jaar!), geen korting
T-Mobile: BIS: 12,50 + sim-only wel 1 jarig maar geen korting.

Ik ga zelf denk ik voor de T-Mobile, daar ik hiervoor ook T-Mobile gehad heb en me dat prima bevallen is toen.

Ik heb bij T-Mobile ook nog nagevraagd of ze wel simlock vrije Blackberry's aannemen (ik had daar wat over gelezen) en daar waren ze heel zeker van dat het wel zou werken. Als ik het dan toch afsluit, dan wil ik wel even zwart op wit dat het werkt, anders gaat het feest helaas niet door.
Zal toch gewoon moeten werken lijkt me, een sim-kaart (van sim only abbo) een geunlockt toestel. Maar hoezo 17,50 p/m voor BIS? Vodafone zei tegen mij 15 euro per maand en als je ook op het zakelijke deel van de Vodafone-site kijkt staat er 15 euro per maand. Bij particulieren staat idd 17,50 maar dat snap ik dan niet.

Kun je mijn vraag beantwoorden of BIS ook later nog is af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Volgens mij is BIS wel later af te sluiten, denk dat je dat gewoon aan kunt geven.. De 15 euro is exclusief btw, dus dat is dan afgerond €17.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Bleh, ÉRG duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zij die het willen weten, ik heb de 'mod' die 1voud op de vorige pagina beschreef uitgevoerd en het werkt perfect.
browser en de meeste apps werken zoals het hoort, bv facebook v1.7 doet het niet maar gmail en ubertiwtter dan weer wel.
Ik hoef nu lekker geen BIS aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 19-08 15:44
Ik heb een Blackberry 8520 met BIS van vodafone. Kan er goed mee bellen en smsenn en kan ook wel op internet surfen, maar ben er nog niet echt achter wat het voordeel is boven mijn oude nokia E75 qua email mogelijkheden... Bij de nokia E75 had ik geen mobiel internet abbonement, maar bijna overal waar ik kom hangen toch WIFI netwerken.

Heb tot nu toe mijn student-mail(exchange) en hotmail ingesteld. Ik heb een test gedaan waarbij ik via studentmail een berichtje naar mezelf stuurde en dat kwam realtime binnen op de blackberry. Aangezien ik student-mail weinig gebruikt is dat niet echt een voordeel.
Een berichtje naar hotmail kwam echter niet realtime binnen op de blackberry. Pas zo'n 10 minuten later. Bij het verwijderen kan ik er wel voor kiezen om het óf alleen op de handheld, óf alleen op de server óf bij allebei te verwijderen :)

Is het verstandig om een nieuw blackberry e-mailadres in te stellen? Dit is namelijk een optie bij de emailwizard? Dat zou betekenen dat ik een adres krijg met xxxxxx@mobilemail.vodafone.nl. Is die dan wel push-email?

Ik heb trowens ook een probleem met het instellen van WLAN op de UT. Heeft iemand enig idee hoe dat zou moeten? (op www.snt.utwente.nl staan handleidingen voor het instellen van WLAN op laptops/Iphones maar blackberry's staan er niet bij)

Ik wil graag via de exchange server van de UT mijn contactpersonen op de blackberry en bij outlook automatisch laten synchroniseren, is dat via BIS wel mogelijk? Weet iemand daar misschien een handleiding voor te staan? _/-\o_

Mijn algemene ervaring met de 8520 is positief. Er zijn bovendien veel apps voor te vinden en via een kleine truc kan je heel makkelijk .jad bestanden op je telefoon installeren via je pc(zodat je niet met je mobiel al die sites langs hoeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
gabn88 schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:41:
Ik heb trowens ook een probleem met het instellen van WLAN op de UT. Heeft iemand enig idee hoe dat zou moeten? (op www.snt.utwente.nl staan handleidingen voor het instellen van WLAN op laptops/Iphones maar blackberry's staan er niet bij)
Ik heb ook een BlackBerry 8520 en zit toevallig ook op de UT. Heb het ook geprobeerd, maar het is waarschijnlijk niet mogelijk. Bij de SNT zijn ze er nog niet uit, ik had ze namelijk gemaild.

Ik kom een heel eind, ben verbonden en alles, alleen zie ik nog iets over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn niet van plan om het wlan voor de blackberry aan te passen. Mogelijk als ze een nieuw wireless netwerk gaan aanleggen dat ze dan gaan kijken naar de blackberrys

Verder ben ik ook best enthousiast over mijn BB 8520. Nog nooit op een telefoon geinternet, dus ik mis het 3G netwerk nog niet echt. Mail komt naar mijn idee vlot binnen (exchange, hotmail en gmail). Gmail komt zelfs sneller binnen op de BB dan dat ik een bericht zie bij gmail zelf.

Jammer genoeg is het niet mogelijk om de kalender van de exchange server te synchroniseren met alleen BIS (toch?).

Heeft er iemand enig idee waar ik nederlandse apps kan vinden voor de BB 8520 zoals uitzending gemist (of moet ik daar zowieso niet aan gaan beginnen met alleen gprs?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:55:
(of moet ik daar zowieso niet aan gaan beginnen met alleen gprs?
Heb jij daar geen EDGE?
Hier in België en met streaming video à la YouTube heb ik geen probleem, het gaat zelfs vrij vlot.
(Heb wel nog nooit 3G gehad dus daar kan ik niet mee vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
trouwens; dit toestel doet nog onder voor de oudere e71, waarom neemt men die niet? Geen gezeik met 3G, beter camera, degelijker..

En nog es ietsje goedkoper ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:55:

Jammer genoeg is het niet mogelijk om de kalender van de exchange server te synchroniseren met alleen BIS (toch?).
Sjonge jongen, zo groot is dit topic nu ook weer niet... ;)

HellBeast in "Blackberry Curve 8520"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 19-08 15:44
Ik krijg nu alle mail van de exchange 2 à 3 keer (afhankelijk van of ik ze op de computer lees of niet) op de BB8520. Dit is vrij irritant. Is er iemand met een verklaring en oplossing? Ik heb het alsvolgt ingesteld:

Installeerwizard e-mail: => Een bestaande account toevoegen => e-mailadres en ww ingevoerd -> emailserver ingevoerd(xs.uwente.nl), dan vindt hij type IMAP. Zou dit laatste trouwens geen exchange moeten zijn?

Ik zie trouwens als ik op bewerken klik ook staan: "verwijderde items uit dit postvak synchroniseren met mijn toestel" dit staat momenteel uit, aangezien ik toen het aan stond ook de bericht al 2 keer ontving.

[ Voor 19% gewijzigd door gabn88 op 09-12-2009 10:05 . Reden: iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:16:
trouwens; dit toestel doet nog onder voor de oudere e71, waarom neemt men die niet? Geen gezeik met 3G, beter camera, degelijker..

En nog es ietsje goedkoper ook
De E71 is duurder met een abonnement van T-Mobile. Helaas heeft BB niet het scherm van de 8900 in de 8520 gelaten ;( dat zou een sterk punt zijn boven andere toestellen. Met Nokia heb je ook geen gezeur met wel/geen BIS etc.

Vergelijk tussen E71 en BB 8520 (site klopt niet altijd helemaal)
http://www.phonegg.com/co...1-vs-BlackBerry-8520.html

Edit: Ik dacht dat dit toestel geen GPS had, maar blijkbaar toch wel. Het is niet eens zo'n verkeerd toestel en je krijgt het vaak gratis bij een abonnement van T-Mobile.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Die site heeft het fout. Er zit geen GPS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Iemand hier al geprobeerd om de Blackberry App World te installeren? Je moet er Internet Explorer voor gebruiken, echter geeft die aan dat er een fout op de pagina is als ik op de website van Blackberry dat de software gedownload en geinstalleerd mag worden op mijn Device. Ik krijg de fout in IE 32bit en IE 64bit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:00
Blackberry App World gewoon direct via mijn Blackberry gedownload en dat ging perfect.

Ik heb die van mij sinds zaterdag, helemaal tevreden mee, eerst geprobeerd zonder instant-email zoals 1voud beschrijft. maar dat werkte maar half. Nu met instant-email is het helemaal compleet en werkt het helemaal zoals het moet.

Enige wat ik ZEER irritant vind is dat dit een T-Mobile BB is, waardoor de Browser nu geen Browser heet maar Web 'n Walk met een ander icoontje. Weet iemand hoe ik dit terug zet naar de oorspronkelijke browser?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Net de "Frost Blue" versie binnen gekregen. Eerste indruk is dat dit absoluut geen apparaat is dat je graag aan je hele bedrijf meegeeft. Hij is stukken goedkoper dan de 8900, en ziet er zelfs nog goedkoper uit. Ik heb de zwarte 8520 niet gezien, maar deze is echt gruwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Pewwy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:25:
Net de "Frost Blue" versie binnen gekregen. Eerste indruk is dat dit absoluut geen apparaat is dat je graag aan je hele bedrijf meegeeft. Hij is stukken goedkoper dan de 8900, en ziet er zelfs nog goedkoper uit. Ik heb de zwarte 8520 niet gezien, maar deze is echt gruwelijk.
Voor het bedrag wat ze ervoor vragen kun je ook niet een telefoon verwachten met de afwerkingen en de materialen van de hoger geprijsde Blackberry's.

Ik heb ook de Blue Frost versie en lelijk wil ik hem niet noemen. Qua bouw verwacht ik wel dat hij mijn 1 jarig abonnement zal overleven. Het OS (waar het mij om gaat) draait als een tiet. Ik ben dus zeker blij met de 8520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
HellBeast schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:22:
[...]

Voor het bedrag wat ze ervoor vragen kun je ook niet een telefoon verwachten met de afwerkingen en de materialen van de hoger geprijsde Blackberry's.

Ik heb ook de Blue Frost versie en lelijk wil ik hem niet noemen. Qua bouw verwacht ik wel dat hij mijn 1 jarig abonnement zal overleven. Het OS (waar het mij om gaat) draait als een tiet. Ik ben dus zeker blij met de 8520.
Klopt, maar ik had iets meer verwacht na het zien van de afbeeldingen op het internet. Als je de 8900 al een tijd hebt valt hij gewoon tegen. Trackpad en dergelijke vind ik dan weer wel geweldig.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Afbeeldingen van produkten zijn sowieso altijd mooier dan in het echt. Ik blijf erbij dat als je nooit een 8900 of 9000 in je handen hebt gehad, dat het dan wel meevalt. Het is geen telefoon die is gericht op de zakelijk markt. Maar een instap-consumenten telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
N.v.m.

[ Voor 96% gewijzigd door Ronwiel op 01-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:13
Ik ben ook sinds kort eigenaar van de 8250, nu heb ik momenteel nog geen internet op het apparaatje, dat komt binnenkort.. Nu lukt het browsen via wifi gewoon, email instellen is not done, daar heb ik een BISje voor nodig. Wat raar is, is dat ik geen appworld kan installeren. Ik krijg een melding dat het programma niet geschikt is voor mij BB. hebben meer mensen hier last van of kan het komen omdat ik nog geen registered device heb?

ok heb het al gevonden:
AppWorld does have certain requirements, including your country of service, and that you have the BlackBerry Data Plan on your mobile provider account. Do you?

--------------------------------------------------------------------------------

System Requirements

To ensure that your BlackBerry® smartphone will support BlackBerry App World™, it must have the following system requirements:

BlackBerry® Device Software version 4.2 or higher
BlackBerry smartphones with trackballs or SurePress™ touch screen
To use BlackBerry App World, you require a service plan that includes access to the BlackBerry® Browser
How to check your operating system from your BlackBerry smartphone:

Click "Options" from your BlackBerry smartphone
Select “About”, then click. Your BlackBerry smartphone operating system information will be displayed

[ Voor 51% gewijzigd door ourplayground op 08-01-2010 15:30 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quirit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:16
Ik ben ook geïnteresseerd in deze BB. Vooral voorde mogelijkheid om e-meil te ontvangen en af en toe iets kleins op te zoeken op het net;

Als ik het goed begrijp kan je met een gewoon data-plan niet veel beginnen? Heb je dat 'BIS' nodig om email van google op te halen? Of kan je je mail op je BB toch gewoon instellen en ophalen zonder deze BIS service te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
nee je hebt een BIS abbonement nodig om gebruik te kunnen maken van het email gebeuren, appworld kan ook niet worden geinstalleerd zonder BIS. Browsen lukt wel zonder BIS als ik me niet vergis.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19
waarom is er altijd de vraag of het ook werkt met een gewoon dataplan? bis kost bijv bij t-mobile maar 1,90 meer dat een gewone bundel niet echt iets om van wakker te liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik denk omdat sommige mensen hem bij een andere provider willen verlengen, of iets in die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
of mensen wachten tot hun dataplan in gaat, maar willen wel maximaal gebruik maken van hun blackberry.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan er wat leuke/handige apps voor mij opnoemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
kijk in appworld, zat apps daar lijkt mij. Kan er momenteel nog niet over mee praten, moet wachten op mn bis

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Blackberry 8520 gekocht. Ik heb een abbonement voor internet, alleen die gaat pas maandag in. Thuis heb ik 3 wi-fi points waar ik als het goed is met me bb op zou moeten kunnen. Ik ben de hele avond bezig geweest om het te proberen, maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb verbinding met 2 van die wi-fi points, en ik gebruik er 1. Maar ze doen het allebij niet. Ik heb de WAP sleutel ingevoerd, en alle andere netwerken offline, gezet behalve m'n wi-fi point waarmee ik verbonden ben. In de instellingen had ik geactiveerd, alleen brower via hotspot, waar ik dus mee verbonden ben, maar ik krijg hem maar niet te pakken. Weet iemand waardoor dit komt? Of heeft iemand wat suggesties? Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
dit komt omdat je waarschijnlijk je data transfer van je bb hebt uitgezet, hierdoor kan op de een of andere manier de bb geen ipadres krijgen van de router. Als je in opties, mobiel netwerk, gegevens services aan zet, heb je connectie via je wifi.. ik moet de eerste rekening nog krijgen, ben namelijk erg benieuwd of hij toch niet stiekem iets snoept van je tel abbo.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
HellBeast schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:57:
Afbeeldingen van produkten zijn sowieso altijd mooier dan in het echt. Ik blijf erbij dat als je nooit een 8900 of 9000 in je handen hebt gehad, dat het dan wel meevalt. Het is geen telefoon die is gericht op de zakelijk markt. Maar een instap-consumenten telefoon.
Om mijn uitspraak van een paar weken geleden even flink te nuanceren:
Ik vind (zeker de blauwe) het apparaat nog steeds niet mooi, maar moet zeggen dat ik goed te spreken ben over het gebruik. Trackpad is veel fijner dan de trackball, en ik heb het gevoel dat deze sneller is dan de 8900, maar dat kan ook aan mij liggen. Qua gebruiksgemak verdient dit lelijke ding dus zeker een hoog cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Waarom heb je dan een blauwe gekocht als je die niet mooi vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Was voor het werk, we wilden één 8520 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook de Curve, en ik moet zeggen (hiervoor had ik een N95) en dit is echt een verademing! Het OS is stabiel, lekker snel. Het enigste wat ik zo 1-2-3 mis is de SMS applicatie op mijn homescreen, ben dr nog niet achter hoe je dat kan veranderen.

/me mompelt tegen zichzelf RTFM xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:26:
Ik heb sinds een week ook de Curve, en ik moet zeggen (hiervoor had ik een N95) en dit is echt een verademing! Het OS is stabiel, lekker snel. Het enigste wat ik zo 1-2-3 mis is de SMS applicatie op mijn homescreen, ben dr nog niet achter hoe je dat kan veranderen.

/me mompelt tegen zichzelf RTFM xD
Volgorde van je icoontjes veranderen in je menu, bij het standaard Thema staan de eerste 6 icoontjes automatisch op je HomeScreen ;).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 08:29
Ik ben redelijk nieuw met BlackBerry en heb deze afgelopen week gereviewd, en ik moet zeggen het me alleszins meeviel. Heerlijk snel en stabiel, makkelijk OS en zeker voor die prijs een aanrader. Beetje jammer alleen dat de GUI niet mooi meer is als je iets dieper in het menu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Domipost schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:32:
Ik ben redelijk nieuw met BlackBerry en heb deze afgelopen week gereviewd, en ik moet zeggen het me alleszins meeviel. Heerlijk snel en stabiel, makkelijk OS en zeker voor die prijs een aanrader. Beetje jammer alleen dat de GUI niet mooi meer is als je iets dieper in het menu komt.
Maar dit vind ik toch wel bij alle Phones (eq. iPhone en WinMo), gewoon statisch e.d., misschien wat eerder en "saaier" dan bij de concurrentie, maar niet dermate storend.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 08:29
Vind ik idd in beperkte mate wel, maar bij de BlackBerry maakt het een beetje een MS Dos indruk bijna en dat vind een beetje te ver gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn blackberry nu bijna 3 weken maar ik krijg de laatste tijd vaak te horen dat ik onbereikbaar ben (dus gelijk voicemai) of dat smsjes die naar mijn verstuurd worden (of die ik zelf verstuur) gewoon niet aankomen. Heb daar toevallig meer mensen last van ?

De software versie die ik draai trouwens is 4.6.1.296 (Ik sta trouwens op het punt om te updaten naar 4.6.1.439)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nope, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het twijfelen tussen deze en de nokia e63. welke zou het beste zijn denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

En dat vraag je in het Blackberry topic? 3x raden wat mensen je hier aanraden.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar van de nokia e63 is er geen topic dus daarmee dat ik het hier vraag :p weet anders niet waar ik het kan vragen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02

JB

Cédric roelt!

Leg de specificaties langs elkaar en het budget. Kijk wat je perse wel wil en niet ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me enkele maanden geleden zo'n Blackberry 8520 aangeschaft en ik ben er erg tevreden over.
Sinds deze morgen heb ik echter voor het eerst problemen met het toestel.
Ik krijg wel een melding dat ik een nieuw sms-bericht ontvangen heb maar als ik dan naar mijn inbox ga om het te lezen, staat er helemaal geen nieuw sms-bericht.
Als ik mijn SIM-kaart in een ander toestelletje steek (Sony Ericsson), krijg ik die sms-berichten wel aan.
Ik heb mijn BB toestel al honderden keren aan en uit gezet, de batterij eruit gehaald etc..
Maar het probleem blijft zich voordoen..
Heel raar, want dit probleem is nog nooit eerder voorgekomen bij mijn toestel.

Weet iemand wat er mis is en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dit zou het kunnen zijn:

Je hebt via de blackberry app world een keer iets geinstalleerd. Als er van zo'n programma een update is, dan krijg je een berichtje hiervan. Dit bericht komt niet in je normale postvak, maar in een aparte berichtenvak op je BlackBerry. Daar zal waarschijnlijk het notificatiemailtje staan en je kunt deze dus ook lezen of wissen. Dus even je andere postvak vinden tussen al je icoontjes en openen.

Is mij ook overkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 22-02-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik snap er niet veel meer van na het lezen van dit topic (voor mijn gevoel tegenstrijdige berichten). Zelf zit ik nl te twijfelen over de aanschaf van een toestel.

Wat ik wil is via WiFi op het internet om e-mail te lezen en wat sites sporadisch bezoeken. Ik heb dus GEEN apart BIS abbo en geen internet abbo bij mijn telefoon. Ik blijf nl nog maar een paar maanden in NL en heb een sim-only dus een nieuw BIS oid abbo is geen optie. Kan ik dan gewoon dat doen via Wifi of niet? En zoja, kan dat alleen webbased (ik heb gmail en hotmail), of ook via een outlookachtig iets. Bis is toch alleen voor het forwarden van je mail?

En je moet BIS hebben om apps te downloaden lees ik. Toch erg vreemd, dat is toch totaal niet gebruiksvriendelijk vergeleken bij zoiets als een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Waypoint schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:00:
Ik snap er niet veel meer van na het lezen van dit topic (voor mijn gevoel tegenstrijdige berichten). Zelf zit ik nl te twijfelen over de aanschaf van een toestel.

Wat ik wil is via WiFi op het internet om e-mail te lezen en wat sites sporadisch bezoeken. Ik heb dus GEEN apart BIS abbo en geen internet abbo bij mijn telefoon. Ik blijf nl nog maar een paar maanden in NL en heb een sim-only dus een nieuw BIS oid abbo is geen optie. Kan ik dan gewoon dat doen via Wifi of niet? En zoja, kan dat alleen webbased (ik heb gmail en hotmail), of ook via een outlookachtig iets. Bis is toch alleen voor het forwarden van je mail?

En je moet BIS hebben om apps te downloaden lees ik. Toch erg vreemd, dat is toch totaal niet gebruiksvriendelijk vergeleken bij zoiets als een iPhone.
Nee lukt niet. Je kunt wel browsen en gmail binnenhalen via google apps, maar niet in de mailapplicatie van BB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Roodey schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:54:
[...]

Nee lukt niet. Je kunt wel browsen en gmail binnenhalen via google apps, maar niet in de mailapplicatie van BB zelf.
Maar google apps moet je neem ik aan weer binnen halen via BB world en omdat te kunnen gebruiken heb je BIS nodig toch :P ?

En tot hoeveel wireless netwerken kan je instellen? Vier moet wel lukken toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Waypoint op 22-02-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02

JB

Cédric roelt!

Waypoint schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:57:
[...]

Maar google apps moet je neem ik aan weer binnen halen via BB world en omdat te kunnen gebruiken heb je BIS nodig toch :P ?

En tot hoeveel wireless netwerken kan je instellen? Vier moet wel lukken toch?
Google Maps kun je ook binnen halen via http://m.google.com/maps oid.

Ja makkelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 12:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Roodey schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:54:
[...]
Ik kan dat bevestigen. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een non-branded en simlockvrij 8520. Ik maak gebruik van T-Mobile en ik heb Web'n'walk voor het internetten. Wat ik heb gedaan is het volgende:

- 8520 voorzien van de laatste Blackberry OS (v5.0.0.509)
- Simkaart erin gedaan en mijn APN settings toegevoegd onder Opties -> Geavanceerde opties -> TCP/IP
- Gmail en Google Sync gedownload met Browser via de http://m.google.com
- Nimbuzz gedownload met Browser, zodat ik ook mijn contactpersonen kan bereiken via Skype en/of MSN

Via Google Sync kan je zowel je agenda als je contactpersonen synchroniseren. Aangezien dat ik hiervoor een G1 gebruikte, zat alles al bij Google. Via Gmail en Google Sync heb ik dus gewoon de belangrijkste gegevens weer teruggekregen. E-mailen versturen en verzenden werk perfect, alleen het Push gedeelte is wat langzamer dan op mijn G1 (meestal binnen 15 minuten krijg je een melding dat je nieuwe mail hebt) maar niet ernstig. Hetzelfde geldt ook voor mijn contactpersonen en agenda.

Toch merk ik wel dat ik gewoon dingen mis. Ik kan dus geen gebruik maken van BB Messenger, andere native chat programma's of de BB App World. Maar gelukkig is het ontbreken van BIS/BES geen complete misser, ik alsnog ervaring opdoen met mijn nieuwe 8520 :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me alleen 1 ding, hoe kan je zien of je Blackberry branded is of niet, ik heb wel eens zitten zoeken op mijn blackberry zelf maar niks dr over gevonden (ik heb via Hi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 12:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:44:
Ik vraag me alleen 1 ding, hoe kan je zien of je Blackberry branded is of niet, ik heb wel eens zitten zoeken op mijn blackberry zelf maar niks dr over gevonden (ik heb via Hi).
Volgens mij kan je dat zien aan een paar zaken:

1. Logo van je provider wordt weergegeven bij het opstarten van je telefoon.
2. Logo van je provider zit als embleem op je telefoon.
3. Programmatuur van je provider wordt weergegeven op je telefoon.
4. Je telefoon heeft een simlock.

Meestal is het een combinatie van de bovenstaande zaken. Zolang je een telefoon zonder abonnement koopt, dan zal deze vaak non-branged en simlockvrij zijn. Maar ik weet dat Hi dit bij bepaalde modellen ook heeft, dus misschien heb je geluk.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren avond ff OS 5.0.0.509 (de eerst officiele build!) geinstalleerd op mijn Curve 8520, en ik raad hem iedereen aan! :)

Pluspunten
* De browser is sneller geworden
* De grafische schil heeft een leuke upgrade gekregen (alhoewel is dat mijn smaak ;) )
* Je kan je homescreen nu 'echt' aanpassen (ipv van dat de icoonen die dr op staan afhankelijk zijn van het thema en dat soort geneuzel)

Nadeel (iig dat vind ik ;) )
* De manier waarop je het keypad unlocked is veranderd (het was A + Bellen, het is nu de mute knop boven op je telefoon)

Ik ga na het weekend wel even wat screenshots posten en helemaal reviewen, als mensen daar behoefte aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dit toestel voor 150 euro krijgen en dan denk ik dat je geen gelijkwaardig toestel zal vinden in die prijsklasse ?

Tot hoever kan je het geheugen uitbreiden met de sandisk micro kaarten ? Want die 3,5mm aansluiting lijkt mij toch ook een dergelijk voordeel.

Ik kom van de Nokia E51 en dan denk ik dat dit toestel, ondanks geen 3G en beperkte resolutie wel een serieuze stap vooruit is ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, hebben de andere gebruikers van 8520 Curve, ook last van dat youtube het niet doet? Zodra je een filmpje start, is het eigenlijk alleen maar aan het bufferen, je ziet alleen maar vierkantjes in het scherm, en je hoort 3 seconde geluid, en dan begint het weer te bufferen :'( Heeft iemand enig idee, hoe dit op te lossen is? Alvast Bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bedoel je via wireless? Of via GPRS? Ik heb het eigenlijk nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:31:
Bedoel je via wireless? Of via GPRS? Ik heb het eigenlijk nog nooit getest.
Via GPRS, dat wifi doet het bij mij niet eens, iedergeval wifi is veel te ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik denk dat GPRS niet snel genoeg is voor youtube. Daar heb je echt minimaal UMTS, maar het liefst HSDPA voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:15:
Ik denk dat GPRS niet snel genoeg is voor youtube. Daar heb je echt minimaal UMTS, maar het liefst HSDPA voor nodig.
Nouja, ik ga denk ik een keer langs de vodafone winkel, waar mijn abbonement loopt. Een vriend van mij had het ook, is terug gegaan en hebben het voor hem opgelost. Maar wat houdt UMTS, en HSDPA in? En hoe krijg je dat? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat zijn verschillende datatransmissie technieken. Jouw Blackberry heeft alleen GPRS mogelijkheid. GPRS is leuk om mail mee te ontvangen en op nu.nl te kijken, maar voor zaken als Youtube is het te langzaam. UMTS is sneller en HSDPA is weer sneller dan UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:36:
Dat zijn verschillende datatransmissie technieken. Jouw Blackberry heeft alleen GPRS mogelijkheid. GPRS is leuk om mail mee te ontvangen en op nu.nl te kijken, maar voor zaken als Youtube is het te langzaam. UMTS is sneller en HSDPA is weer sneller dan UMTS.
Ah, wat jammer, maar hoe kan het dan dat andere blackberry's, het wel kunnen? Of licht het alleen aan mijn soort toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat komt doordat de 8520 een instapmodel is. Puur voor mail bedoeld en simpele websites. De andere blackberry's zijn ook veel duurder.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ