Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
Volgens mij ondersteunen alleen de BB Bold 9000 en BB Bold 9700 het snellere internet (UMTS / HSDPA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens, hoe je de officiële OS, moet installeren? Kan je dan gelijk de nieuwste erop zetten, of steeds 1 versie hoger, zoals een patch? Weet iemand ook hoe je een leaked OS erop zet? Alvast bedankt :D En ik heb trouwens een probleem, als ik iemand bel, of iemand mij belt, kan ik diegene wel horen, maar als ik praat hoort diegene mij niet :S Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gister via Vodafone een Blackberry Curve 8520 besteld, met Blackberry internet. Nu heb ik gelezen dat de Blackberry geen UMTS/HSDPA ondersteunt, maar alleen GPRS. Nu vraag ik mij of dit wel snel genoeg is? Ik heb het dan over zaken als het checken van mail, facebook, twitter en het versturen van Ping! berichten. Is deze vorm van internet niet te traag om deze zaken fatsoenlijk te doen? Ik begrijp dat het sowieso trager is dan UMTS/HSDPA, maar hoe traag is het in de praktijk?

Ik zou het fijn vinden als iemand mij een antwoord hierop kan geven, alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:09:
Ik kan dit toestel voor 150 euro krijgen en dan denk ik dat je geen gelijkwaardig toestel zal vinden in die prijsklasse ?
Via-via, of bij een winkel? Zoja: welke ?;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ivos op 27-04-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:35:
Ik begrijp dat het sowieso trager is dan UMTS/HSDPA, maar hoe traag is het in de praktijk?
Ik heb zelf nu ongeveer een jaar een BlackBerry Curve 8900 (dus ook zonder UMTS), en voor alles wat je noemt is het eigenlijk geen probleem dat hij trager is. Gebruik hem zelf met name voor bedrijfsmail en internet (dus ook twitter updates, etc) en eigenlijk merk ik er weinig van dat het geen 3G toestel is.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al fijn om te horen. Is het dan ook mogelijk om bijv. een foto te maken en deze te uploaden naar Facebook? Of is dit een stap te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, het was voor even een snel vraagje te stellen.
Is het toetsenbord van de BB Curve 8520 goed? Enfin, iedereen weet wel wat ik bedoel, of het vlot typt enzo. Of is die van de Nokia 71 beter?
Ik stuur namelijk gigantisch veel berichten in een maand en dit is natuurlijk ook het voornaamste criterium voor een nieuw toestel dan.
En reviews zijn vaak iets anders dan gebruikerservaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12

TF

bla bla

ik weet niet of de vraag hier kan maar ale:

Ik heb een curve 8310 die vodafone branded is. Ik heb KPN en wil hem graag KPN maken. Kan dat? Nu start hij telkens op met vodafone logo's enzo. Kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Blackberry inmiddels, en ik ben er zeer tevreden over. Het internet is veel sneller dan ik verwacht had.

Er is echter iets dat ik niet helemaal begrijp. Ik heb ook een WIFI verbinding ingesteld, en de Blackberry ziet deze en connect hiermee. Maar tijdens het browsen pakt hij niet altijd de WIFI verbinding wanneer deze binnen bereik is. In huis wisselt hij regelmatig tussen GPRS en WIFI, en ik snap niet waarom? Hoort hij niet gewoon WIFI te pakken wanneer deze binnen bereik is, en pas over te schakelen naar GPRS wanneer ik buiten het bereik van mijn WIFI netwerk kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Is het mogelijk om je agenda en mail op het startscherm te krijgen? Bijvoorbeeld de laatste 4 mailtjes en komende 4 of 6 afspraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Hoe zit het eigenlijk met de browser? Ik lees vooral dat het een outbollige browser is.
Valt er eigenlijk iets te tweaken?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag is mijn bb 8520 curve helaas kapot gegaan, ik had mijn led buzzme programma geüpdate, en toen ik hem weer aan dee, krijg ik geen wachtwoord schermpje meer, ik heb al 25x batterij etc, eruit gehaalt maar helpt niet, ik moet hem dus opsturen. Maar wat mijn vraag luid, ik heb de sim kaart eruit gehaalt, waar dus ook internet aan verbonden is, die simkaart heb ik in mijn sony ericsson gedaan, maar als ik op internet wil, vraagt hij om een data-account, heeft iemand enig idee hoe ik op internet kan komen?
Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

liffey schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:58:
Is het mogelijk om je agenda en mail op het startscherm te krijgen? Bijvoorbeeld de laatste 4 mailtjes en komende 4 of 6 afspraken?
Ander Thema instellen die deze ondersteund

deze bijvoorbeeld met agenda...

Op Crackberry staan best goede en gratis themes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Laatst online: 21:54
Ik vind dat het langzame internet van de blackberry curve 8520 behoorlijk vervelend is. Om fatsoenlijk te internetten is het echt te langzaam. Voor mail e.d. is het uiteraard snel genoeg. Je merkt het vooral als je onderweg wilt internetten dat het langzaam is. Verder werkt emailen wel behoorlijk goed en is het een fijn toestel om mee te bellen/smsen. De trackpad vind ik ook niet echt super, ik dacht dat ik er wel aan zou wennen maar heb hem nu een half jaar en het went nog steeds niet. Het scherm krast niet super snel (minder snel als bijv. de nokia E75, maar sneller dan bv Iphone). Die micro=usb-poort is volgens mij niet de standaard usb poort, want ik probeerde er een standaard micro=usb op aan te sluiten en dat lukte niet. De camera is gewoon flut, vooral door gebrek aan autofocus. Fatsoenlijk op een papiertje inzoomen om de tekst te fotograferen lukt haast niet. Wat ik ook vervelend vind ik dat er geen lampje op zit, dat zou eigenlijk op elke mobiel verplicht moeten zijn zodat je hem ook als zaklamp kan gebruiken. Het scherm is goed leesbaar en als mp3=speler is de telefoon ook wel geschikt; de batterij houdt het dan niet lang vol. De notities zijn heel handig die je erin kunt zetten en de kalender vond ik in het begin wel wennen, maar voldoet ook prima. Synchroniseren met outlook gaat pijnloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gabn88, Je hebt 2 vormen van kleine USB he, Micro en Mini.

Dit is nou MICRO!
Afbeeldingslocatie: http://joshhighland.com/blog/wp-content/uploads/2009/02/micro-usb-thumb5285147.jpg

en dit is MINI!
Afbeeldingslocatie: http://www.meditronik.com.pl/doc/mini/usb-kabel-mini=foto=canon.jpg

En MICRO USB word er gebruikt in de Curve.

Maar dat er een mindere camera opzit had je opzich wel op je klompen kunnen aanvoelen. Ten eerste is het een wat zakelijkere telefoon dan bijvoorbeeld de gemiddelde Samsung (3x raden waarom de syncronisatie met Outlook zo makkelijk gaat) en ten tweede is het het instap model van de huidige blackberry serie.

Dat de batterij niet lang mee gaat, dan weet ik niet wat jij doet met je telefoon. Ik kan ongeveer 4 dagen met 1 batterij lading doen.
Wat ik ook vervelend vind ik dat er geen lampje op zit, dat zou eigenlijk op elke mobiel verplicht moeten zijn zodat je hem ook als zaklamp kan gebruiken.
Zullen we dan ook gelijk maar verplicht gaan stellen dat de overheid keycords moet gaan leveren aan iedereen zodat niemand meer zijn sleutels kan kwijt raken ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 00:38 . Reden: tikfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Ik heb even een vraagje.

Mijn dochter heeft dus zo'n ding sinds gisteren en ik probeer aan alle kanten via de WiFi van thuis internet op te starten. Maar op de een of andere manier lukt dat niet.

Ik zoek wifi , ik vind mijn router, die is onbeveiligd, ik wil verbinden en dan moet er een of andere codevan een cijfer of 8 worden ingevoerd bij mijn router. Ik kan dan dus geen verbinding maken
Of ik maak verbinding met mijn beveiligde gedeelte van mijn netwerk, voer sleutel en en kan dan ook geen verbinding met het netwerk maken.

Ik heb wat rondgekeken.
Klopt het dat je met de BB via WiFi niet kunt werken als je niet een of andere abbonement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
Ewa,
Ik zit hier echt met een dillema.
want ik zit te twijfelen tussen de blackberry 8520 en de acer liquid.
waarom moet ik de blackberry kopen, en waar is de prijs/service verhouding het best (bij welke winkel)

THNX tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:37:
@gabn88, Je hebt 2 vormen van kleine USB he, Micro en Mini.

Dit is nou MICRO!
[afbeelding]

en dit is MINI!
[afbeelding]

En MICRO USB word er gebruikt in de Curve.

Maar dat er een mindere camera opzit had je opzich wel op je klompen kunnen aanvoelen. Ten eerste is het een wat zakelijkere telefoon dan bijvoorbeeld de gemiddelde Samsung (3x raden waarom de syncronisatie met Outlook zo makkelijk gaat) en ten tweede is het het instap model van de huidige blackberry serie.

Dat de batterij niet lang mee gaat, dan weet ik niet wat jij doet met je telefoon. Ik kan ongeveer 4 dagen met 1 batterij lading doen.

[...]

Zullen we dan ook gelijk maar verplicht gaan stellen dat de overheid keycords moet gaan leveren aan iedereen zodat niemand meer zijn sleutels kan kwijt raken ?
Goed idee!:) Dat was natuurlijk ook niet slim van me om dit zo op een forum te zetten, maar het was "grappig" bedoeld dat van dat lampje;) Wat USB aansluitingen betreft, dat wist ik niet! Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik probeerde voor nieuwe telefoonzoekers een duidelijk/critisch beeld te scheppen van de telefoon, voor wat ik er mee doe voldoet die prima! En ik heb toch ook gezegd dat synchroniseren prima gaat! (met mijn oude samsung E900 ging dat ook prima, maar dat terzijde). Met de nieuwe firmware update(5.0.0.509) voelt de telefoon ook veel beter aan en batterij gaat ook langer mee (misschien ook omdat ik daarvoor niet wist dat je de shortcuts op het home scherm kon veranderen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een behuizing te gaan kopen voor mijn blackberry 8520, door je blackberry te behuizen, verbreekt de zegel en kan het zijn dat de garantie verbreekt. Ik heb een Vodafone abbonoment, bij de phone house afgesloten, weet iemand of ik nog garantie heb als de zegel verbroken heb, of waar ik dat kan nakijken? Want ik kan tot nu toe niks vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:05:
Ik ben van plan om een behuizing te gaan kopen voor mijn blackberry 8520, door je blackberry te behuizen, verbreekt de zegel en kan het zijn dat de garantie verbreekt. Ik heb een Vodafone abbonoment, bij de phone house afgesloten, weet iemand of ik nog garantie heb als de zegel verbroken heb, of waar ik dat kan nakijken? Want ik kan tot nu toe niks vinden. Alvast bedankt!
GA er maar van uit ; zegel kapot, garantie weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een vodafone internet abonnement aangeschaft, om te gebruiken met mijn Curve 8520. Werkt hardstikke mooi enzo, echter heb ik een vraag:

Ik heb de device software van mijn blackberry geupdate naar versie 5 (5.0.0.238). Een vriend van mij heeft exact dezelfde telefoon en het zelfde abonnement, hij heeft zijn software geupdate en hij heeft software 5 (5.*.*.***, in iedergeval nieuwer dan mijn versie). Ik heb meerdere malen geprobeerd om die te installeren, echter weigert hij dat volledig bij mij. Heeft iemand een oplossing?

Ik heb geprobeerd hem te upgraden naar de nieuwere versie, wat hij weigert.

Eerst restoren naar 4.6 en dan opnieuw upgraden naar 5 doet hij ook niet.

Iemand een idee?

Edit-

Heb gevonden hoe 't in z'n werk moet gaan, volg deze tutorial maar 'ns:
http://www.blackberryfaq....he_OS_on_my_BlackBerry%3F

[ Voor 10% gewijzigd door HomegrownBGP op 09-06-2010 13:59 . Reden: Problem solved :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Welke OS versie heeft de 8520 momenteel,ik wilde hem morgen gaan kopen en hoop dat de nieuwste er al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
De nieuwste is 5.0.0.685 geloof ik (kijk even op crackberry voor de zekerheid). Ik zou sowieso niet 5.0.0.509 nemen, want dan doet je alarm het niet meer (bij mij niet tenminste). De laatste versie heb ik trouwens in het engels, weet niet of die ook in het nederlands is. Upgraden is echt piece of cake, zorg er wel voor dat je internet op dat moment uit is en dat je de verdor.xlm file in de map program files-common files- research in motion - apploader verwijderd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Oke dank je wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

Zit er aan te denken om deze aan te schaffen via: http://www.superdeal.nl/aanbiedingen/index.php?c=SD-METRO029

Na deze thread gelezen te hebben denk ik dat het een goede keus is.

Nu heb ik nog 1 vraagje:

Ik heb een domain welke via Google Apps for your Domain draait, is het mogelijk om deze te laten syncen op de BB?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Vanaf juli gaat Vodafone de Curve 8520 ook als prepaid verkopen, zie :
Vodafone biedt BlackBerry diensten als prepaid aan.

Binnenkort kun je ook een BlackBerry als prepaid nemen, maar dan wel alleen bij Vodafone.
Via de speciale Prepaid Blox voor BlackBerry kan gewoon gebruik worden gemaakt van mobiel e-mail, toegang tot sociale netwerken en berichten zoals sms en IM.

Voorheen waren dergelijke diensten alleen mogelijk wanneer een bijbehorend abonnement werd afgesloten.
Vodafone biedt nu vrijwel dezelfde diensten aan maar dan in prepaid-vorm.

“Als eerste Nederlandse provider biedt Vodafone BlackBerry Messenger® (‘pingen’), calendar sync en push e-mail voor prepaid BlackBerry smartphones”, aldus Bart Hofker, Directeur Consumer Business Unit bij Vodafone.

De BlackBerry is allang niet meer alleen voor zakenlui. Steeds meer jongeren willen worden gezien met het Canadese telefoonmerk. Diensten zoals 'pingen' maken de BlackBerry met name populair. Tevens bieden de telefoontjes toegang tot populaire sociale netwerksites zoals Hyves en Facebook.

BlackBerry Curve 8520
De nieuwe Prepaid Blox voor Blackberry-dienst zal vanaf juli beschikbaar zijn voor Vodafone klanten.
Een compleet pakket in combinatie met een BlackBerry Curve 8520 zal voor €199,99 inclusief 10 euro beltegoed over de toonbank gaan. De BlackBerry diensten zijn tot het eind van het jaar gratis, daarna moet 12,50 euro per maand worden betaald.
Bron : NieuweMobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 21:06
McMiGHtY schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:42:
Zit er aan te denken om deze aan te schaffen via: http://www.superdeal.nl/aanbiedingen/index.php?c=SD-METRO029

Na deze thread gelezen te hebben denk ik dat het een goede keus is.
mooie deal! Helemaal vanwege dat internet voor de helft van de prijs. Als je dan bedenkt dat het toestel ongeveer €200 tot €225 waard is, betaal je per maand eigenlijk geen drol voor je internet en belminuten. Let bij dit soort deals wel op dat je tussentijds je abonnement niet makkelijk kan wijzigen (het kan wel, maar dan veranderen ze je tariefplan terug naar het normale tarief).

Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden, misschien dat hier staat wat je bedoelt?: http://www.google.com/apps/intl/en/business/mobile.html als je dan naar beneden scrolt staat er wat over de blackberry uitgelegd hoe je de apps kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
weet iemand van een proggie af om de aantal sms/belminuten bij te houden. Liefst niet via bis/bes, want dat zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Als je helemaal terugbent in het startscherm en dan een willekeurige toets indrukt, vervolgens op de BlackBerry toets drukt, en dan naar 'status' gaat zie je hoeveel minuten je al in totaal hebt gebeld. Je kunt dit bijv. iedere maand even terugzetten op 0.

Voor SMS weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
thobe schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:19:
Als je helemaal terugbent in het startscherm en dan een willekeurige toets indrukt, vervolgens op de BlackBerry toets drukt, en dan naar 'status' gaat zie je hoeveel minuten je al in totaal hebt gebeld. Je kunt dit bijv. iedere maand even terugzetten op 0.

Voor SMS weet ik het niet.
Bedankt, dat is al de helft van het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

De batterij van mijn 8520 is na ruim een half jaar nu wel enorm ingekakt. Na 2 dagen standaard aan de beademing, anders is het afgelopen. In het begin deed ik zeker een week op 1 keer laden. voor de volledigheid: Bluetooth altijd aan (i.v.m. carkit) en Wifi altijd uit.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Iemand een idee hoe het kan dat plots die tracktoets of hoe dat ding dan ook heet niet meer werkt als mijn dochter een sms wil openen? Tot gisteren ging dat wel. Waar moet ik zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb even 3 vraagjes!

1. hoe kan ik die tekst (toestel word in stand by gezet ...) weghalen als ik mijn blackberry op stand by zet?

2. Hoe kan ik andere applicaties downloaden dan degene die die zelf aangeeft?

3. Hoe kan ik mijn wachtwoord als ik mijn telefoon aan zet veranderen?

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Mijn vriendin heeft deze telefoon via smartphoneshop en bij binnenkomst stond alles in het Engels. Nu kon ze de taal van het OS gewoon veranderen in Nederlands maar bij de mail app. die er op staat veranderd de taal niet. Ook is dit niet aan te passen in de app. zelf. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil-tje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 13:52
maartend schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:31:
Iemand een idee hoe het kan dat plots die tracktoets of hoe dat ding dan ook heet niet meer werkt als mijn dochter een sms wil openen? Tot gisteren ging dat wel. Waar moet ik zoeken?
Ik heb hetzelfde gehad, gebruik de 8520 voornamelijk vanuit mn zak, zonder hoesje (werktelefoon). Maar na een aantal maanden word de telefoon hierdoor wat flexibeler, als ik wilde scrollen dan moest ik de telefoon onder spanning buigen om touchpad werkend te krijgen :) . Vorige week werd het touchpadje opeens heel heet en toen was het voorbij met de pret. Nu weer een nieuwe gekregen vanwege garantie.
Ik denk dat het wijs is om zo'n speciaal hoesje (heb ik nu ook) voor je bb te gebruiken of de bb minder in je zak te doen (als je dochter dat al doet)
Het is een fijn toestel, maar misschien niet gemaakt voor heel intensief gebruik. Een beetje low-budget zeg maar. Hoop dat je wat met deze info kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 22:37
Uiteraard een erg persoonlijke vraag, maar is het verstandig om nu 'nog' dit toestel aan te schaffen?

Ik heb altijd een Nokia gehad en wil wel eens een BB gaan uitproberen aangezien iedereen in mijn naaste omgeving er eentje heeft :)

Nou heb ik niet zo veel eisen en gebruik ik zaken als GPS en camera vrijwel niet. Het gaat me eigenlijk puur om de push mail en BBM.

Toch zit ik te twijfelen of ik niet de 9700 of straks de 9300 (opvolger 8520) of 9780 (opvolger 9700) moet nemen. Ik weet nu al dat ik sowieso geen geduld heb voor de twee opvolgers :P en is de enige serieuze alternatief de 9700.

Er loopt nu een leuke actie bij vodafone waarbij je de 8520 i.s.m. een prepaid kaart kan aanschaffen.

Voldoet dit toestel volgens de bezitters, als dit mijn eisen zijn:
- Uiteraard bellen, SMSen en Pingen.
- Af en toe nu.nl of tweakers.mobi
- Push mail!

Het toestal zal sowieso niet geupgrade kunnen worden naar BlackBerry 6, maar BlackBerry OS 5 vind ik prima.

Aangezien er geen los abonnementen topic is ben ik toch nog even benieuwd of er hier iemand is die gebruik heeft gemaakt van de vodafone prepaid actie. Ben je niet 'duurder' uit dan bij een abbo?

Rekensommetje:

- Toestel + Sim 199,99
- Je 'krijgt' 4 maanden gratis BB internet abonnement, dus je bespaard 4 x 12,50 (= €50,-)
- Beltegoed gemiddeld 20€ per maand (aan de lage kant, weet ik nu al :P ).

1 jaar wordt dan: €199,99 + (8 x €12,50) + (12 x €20) = €539,99 !

Als ik de 9700 neem bij een T-Mobile abonnement ben ik veel minder kwijt in een jaar of kijk ik ergens compleet overheen....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Gusev schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:43:
Uiteraard een erg persoonlijke vraag, maar is het verstandig om nu 'nog' dit toestel aan te schaffen?

Ik heb altijd een Nokia gehad en wil wel eens een BB gaan uitproberen aangezien iedereen in mijn naaste omgeving er eentje heeft :)

Nou heb ik niet zo veel eisen en gebruik ik zaken als GPS en camera vrijwel niet. Het gaat me eigenlijk puur om de push mail en BBM.

Toch zit ik te twijfelen of ik niet de 9700 of straks de 9300 (opvolger 8520) of 9780 (opvolger 9700) moet nemen. Ik weet nu al dat ik sowieso geen geduld heb voor de twee opvolgers :P en is de enige serieuze alternatief de 9700.

Er loopt nu een leuke actie bij vodafone waarbij je de 8520 i.s.m. een prepaid kaart kan aanschaffen.

Voldoet dit toestel volgens de bezitters, als dit mijn eisen zijn:
- Uiteraard bellen, SMSen en Pingen.
- Af en toe nu.nl of tweakers.mobi
- Push mail!

Het toestal zal sowieso niet geupgrade kunnen worden naar BlackBerry 6, maar BlackBerry OS 5 vind ik prima.

Aangezien er geen los abonnementen topic is ben ik toch nog even benieuwd of er hier iemand is die gebruik heeft gemaakt van de vodafone prepaid actie. Ben je niet 'duurder' uit dan bij een abbo?

Rekensommetje:

- Toestel + Sim 199,99
- Je 'krijgt' 4 maanden gratis BB internet abonnement, dus je bespaard 4 x 12,50 (= €50,-)
- Beltegoed gemiddeld 20€ per maand (aan de lage kant, weet ik nu al :P ).

1 jaar wordt dan: €199,99 + (8 x €12,50) + (12 x €20) = €539,99 !

Als ik de 9700 neem bij een T-Mobile abonnement ben ik veel minder kwijt in een jaar of kijk ik ergens compleet overheen....................
Je kutn dan beter een abonnement nemen waarbij het toestel gratis is. Je betaalt dan 1 jaar lang rond de 30 per maand en dan ben je al goedkoper uit.

De BB8520 is duidelijk een instapmodel. Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht voor dezelfde doeleinden waarvoor jij hem wilt gebruiken. Het emailen, en smsen gaat nu heerlijk. In het begin vond ik 3G geen groot gemis, nu eerlijk gezegd wel. Even naar youtube gaan of snel pagina;s laden zit er gewoon niet in. Tweakers.mobi werkt eerlijk gezegd nog wel redelijk snel.

Mijn advies luidt om of voor de opvolger te gaan, of de 9700. Je krijgt dan 3G, en een betere afwerking. Mocht je echt niet kunnen wachten, neem dan de 8520 bij een goedkoop jaarabonnement. KPN/Hi hebben nu een aanbieding lopen dat BlackBerry internet 7,50 per maand kost i.p.v 17.50.

[ Voor 32% gewijzigd door thobe op 04-08-2010 00:11 . Reden: Quote en bericht omgedraaid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 22:37
Thanks! Het lijkt mij inderdaad het verstandigst om toch even geduld te hebben.

Je geeft het eigenlijk zelf mooi aan met de woorden een paar maanden geleden. Ik denk dat het nu gewoon niet zo verstandig is om nog dit toestel te kopen, al zal het prima voldoen aan mijn eisen.

Ik zit sterk te twijfelen tussen prepaid of abonnement, denk dat abonnement toch wel verstandiger is.

Ben ik toch even benieuwd, 3G komt toch bij de huidige BB internet abonnementen (vodafone, T-Mobile, KPN/Hi) niet goed uit de voeten? Bedoel, de maximum snelheden liggen rond de 386kb/s.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Mijn buurman heeft zojuist een Blackberry 8520 gekregen maar nu blijkt dat tijdens het uitpakken en sluiten de batterijdeksel niet goed sluit.Hebben meer mensen hier last van ? Evt een oplossing ?

• Pandakoek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Hi,

ongeveer 3 weken geleden een blackberry 8520 gekocht en ik moet zeggen tot vanochtend werkte het perfect.
alleen vanmorgen kwam het probleem tevoorschijn dat ik niet meer kan navigeren met te trackpad.
helaas is dit een groot probleem voor mij aangezien ik me bb ook zakelijk gebruik.

Nu dacht ik meteen ik ga terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb alleen heb ik daar op dit moment geen tijd voor. de battery pull heb ik al meerder malen geprobeert maar mocht niet helpen.

Mvg,
Berry

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Waarschijnlijk toch mee terug naar de winkel. Bij Vodafone kan meestal snel een vervanging geregeld worden. Overigens als je de telefoon zakelijk gebruikt, zul je ook een zakelijk abonnement hebben en daar dus ook de garantie bij krijgen. Mocht je een consumenten abonnement hebben afgesloten dan krijg je die garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een BB hoesje (zon soort leren waar je hem in kunt stoppen)
Het liefst wel een orginele
Enige idee waar ik die (goedkoop) kan halen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:20:

Bij voorbaat dank!
Heb je zelf al gezocht? Want ik had het zo gevonden. Uiteindelijk kun je ook nog op eBay of Marktplaats kijken.

Daarnaast zijn het geen 'soort leren', maar zijn het gewoon lederen hoesjes voor BlackBerry.

Verwijderd

Ik zit met een vreemd probleem.. Heb gisteren met succes mijn curve geupdate nr OS5 zonder problemen. NU probeer ik hetzelfde te doen met de BB van een vriend die momenteel 4.6.1.314 draait. Bij mijn BB detecteerde de desktop manager automatisch dat er een update was, maar bij die van hem geeft de desktop manager geen kick. Zelfs als ik bij toepassingen kijk zegt het programma dat er geen updates zijn. Wat ik wel kan doen is dezelfde firmware opnieuw laden.

Iemand enig idee hoe dit komt?

• thobe
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:20:

Bij voorbaat dank!
Die website die Alex3305 geeft is wel erg duur! Bij de mediamarkt in Arnhem kosten de originele leren hoesjes 15-20 euro, de skins 15 euro. Dat scheelt toch wel aanzienlijk. Ik heb mijn hoesje daar ook gehaald, je kunt ze er niet passen, maar er staat duidelijk op welke voor de 8520 zijn (en het past dan ook perfect).

@Redpepper. Heeft die vriend misschien een andere provider dan jij hebt? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dan jouw FW kunt laden: http://www.blackberryinsi...grade-your-blackberry-os/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

Pierre

Van nature lui!

Hi,

Misschien kunnen jullie me helpen, ik heb hier een Blackberry 8520 van Vodafone. Nu wil de gebruiker graag Chinees als taal instellen, ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb al een andere firmware gedownload, ook de vendor.xml file verwijderd, maar het lukt niet.

Iemand anders nog een optie.

Mijn dank zou groot zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:41

Rudedadude

Maybe we were born to run

Pierre61 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:49:
Hi,

Misschien kunnen jullie me helpen, ik heb hier een Blackberry 8520 van Vodafone. Nu wil de gebruiker graag Chinees als taal instellen, ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb al een andere firmware gedownload, ook de vendor.xml file verwijderd, maar het lukt niet.

Iemand anders nog een optie.

Mijn dank zou groot zijn.
Je zal toch om te beginnen een firmware moeten downloaden waarin het chinees is opgenomen (sommige firmwares zijn 'alle languages', anderen niet. Vervolgens kun je als het goed is bij installatie ook kiezen welke talen je daarbij wilt installeren. Wanneer je daarbij ook chinees installeert kun je het als het goed is vervolgens selecteren bij je telefoonopties onder taal en tekstinvoer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

thobe schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:51:
[...]
@Redpepper. Heeft die vriend misschien een andere provider dan jij hebt? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dan jouw FW kunt laden: http://www.blackberryinsi...grade-your-blackberry-os/.
Vreemd, want hij heeft een simlockvrije, carrierloze BB gekocht. En de mijne komt van vodafone. Het is intussen wel al gelukt (low level wipe met SAKBB). Maar de desktop manager raad wel aan om terug down te graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Ik dacht dat mijne ook simlockvrij was, bleek er toch KPN als leverancier op te zitten, je ziet het nergens aan, hij is ook simlockvrij, maar toch is de vendor KPN (terwijl ik Vodafone heb).

Ook bij mij zegt hij dat downgraden beter is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de verschillen tussen 4.x en 5.x niet eens zo groot vind. Het ontgrendelen van de telefoon is in 4.x zelfs veel fijner naar mijn mening.

Helaas is mijn BB 8520 pas overleden. Gevallen in een trappenhuis, beeldscherm kapot en voorste cover laat wat los. Nu ga ik voor de 9700 waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

Pierre

Van nature lui!

Rudedadude schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:30:
[...]

Je zal toch om te beginnen een firmware moeten downloaden waarin het chinees is opgenomen (sommige firmwares zijn 'alle languages', anderen niet. Vervolgens kun je als het goed is bij installatie ook kiezen welke talen je daarbij wilt installeren. Wanneer je daarbij ook chinees installeert kun je het als het goed is vervolgens selecteren bij je telefoonopties onder taal en tekstinvoer.
Dat had ik dus al gedaan (een firmware die Chinees heeft) te installeren en toch lukt het niet om deze taal als zijnde standaard in te stellen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Pierre61 schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:35:
[...]
Dat had ik dus al gedaan (een firmware die Chinees heeft) te installeren en toch lukt het niet om deze taal als zijnde standaard in te stellen.
En bij installatie van de firmware staat het Chinees ook aangevinkt als taal die geinstalleerd moet worden?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

Een collega van mij heeft sinds een dikke week ook de 8520 met internet en alles erop.
Maar iets downloaden (PingChat) vanuit die App World is een vrij onmogelijke opgave zo te zien?

Als ik voor haar zoek in de App World naar PingChat dan vind ie 'm. Dan klik ik 'm aan om te downloaden.
Dan begint de BB te zeuren over het BlackBerry ID. Die heeft ze aangemaakt, ingevuld op de BB, dan doet ze Opslaan... en dan?
Hetzelfde scherm blijft er steeds voor staan. En als je opnieuw op downloaden klikt bij PingChat, dan komt ie wéér met dat 'Account information'-scherm, en kun je alleen maar klikken op 'Change' om je wachtwoord te veranderen of de geheime vraag te veranderen.

Nergens is een OK of Login-knop te vinden :? Ook niet via dat knopje met het BlackBerry-logo'tje erop, wat altijd een extra menu'tje in beeld tovert.

Errrrrg onduidelijk.
Wat doen we verkeerd??

Als je trouwens zo'n lap tekst krijgt met Terms&Conditions bijvoorbeeld, moet je dan aaaaaltijd 85x je vinger over dat vierkantje bewegen om onderaan de lap tekst te komen en op Agree te kunnen klikken?
Waar-de-loos.

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 04-10-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:58:
Een collega van mij heeft sinds een dikke week ook de 8520 met internet en alles erop.
Maar iets downloaden (PingChat) vanuit die App World is een vrij onmogelijke opgave zo te zien?

Als ik voor haar zoek in de App World naar ...

blablabla....

Terms&Conditions bijvoorbeeld, moet je dan aaaaaltijd 85x je vinger over dat vierkantje bewegen om onderaan de lap tekst te komen en op Agree te kunnen klikken?
Waar-de-loos.
Helemaal niemand?
Zou het aan het toestel zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb hier elders volgens mij ook een klacht over gelezen (op Crackberry.com waarschijnlijk), maar aangezien ik er zelf geen last van heb kan ik je niet verder helpen helaas.

En soms heb je de mogelijkheid om via je BB-knop voor accepteren te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
als ik de informatie over de bb 8520 lees dan zie ik overal terug dat je sdhc kaartjes kunt gebruiken om het geheugen uit te breiden. Is er een maximum aan?
Ik heb namelijk bij nokia wel eens gehad dat 16GB te groot was en bij mijn huidige htc wordt duidelijk vermeld dat 32GB de max is. echter kan ik niet in de gebruikershandleidingen terugvinden wat de maximale grootte voor de BB 8520 is. Heeft iemand er ervaring mee of kan iemand mij zeggen hoeveel gb extern geheugen hij/zij zelf met succes erin heeft zitten?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
SirLenncelot schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 02:36:
als ik de informatie over de bb 8520 lees dan zie ik overal terug dat je sdhc kaartjes kunt gebruiken om het geheugen uit te breiden. Is er een maximum aan?
Ik heb namelijk bij nokia wel eens gehad dat 16GB te groot was en bij mijn huidige htc wordt duidelijk vermeld dat 32GB de max is. echter kan ik niet in de gebruikershandleidingen terugvinden wat de maximale grootte voor de BB 8520 is. Heeft iemand er ervaring mee of kan iemand mij zeggen hoeveel gb extern geheugen hij/zij zelf met succes erin heeft zitten?
Volgens deze site is het maximum 32GB: http://www.gsmarena.com/blackberry_curve_8520-2889.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
bedankt, het wordt in de comments op die site nog eens bevestigd. Ik kon het zelf echt niet vinden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Stevanov schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:00:
Ik overweeg dit model te nemen met een abonnement, [...]
Waarom deze telefoon nog nemen terwijl de 9300 uit is, welke ook nog eens OS 6 zal gaan ontvangen en 3G snelheden aan boord heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Stevanov schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:00:
Ik overweeg dit model te nemen met een abonnement, is het bij blackberrys trouwens ook mogelijk om te tetheren (dus het internet van de telefoon draadloos naar bijvoorbeeld je laptop te sturen via wifi).
Ik hoorde ook laatst dat internet met blackberrys via een apart netwerk gaat, en dat je daar dus verder ook geen geld aan uit hoeft te geven, dit leek me echter een beetje sterk, zou iemand me kunnen vertellen wat hier waar van is.
Om te internetten op een Blackberry heb je een speciaal Blackberry data abonnement nodig. Dit kost vaak iets meer dan een normaal data-abonnement. T-mobile kost het 11,90 per maand, KPN/Hi normaal 17,50 nu tijdelijk 7,50, en vodafone dacht ik 12,50.

Bij Vodafone kun je als enige provider ook met een prepaid kaart een blackberry databundel nemen overigens.

De reden dat het wat duurder is heeft te maken met de extra diensten die je ontvangt, zoals het Pingen wat je dan onbeperkt met andere BB gebruikers kunt doen.

Tetheren kan volgens mij ook, ik heb een 8520 gehad en in het menu van de pc software stond wel een optie die daaroplijkt. Heb het nooit getest.
alex3305 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:09:
[...]

Waarom deze telefoon nog nemen terwijl de 9300 uit is, welke ook nog eens OS 6 zal gaan ontvangen en 3G snelheden aan boord heeft!
Natuurlijk is de 9300 beter dan de 8520 op bijna alle fronten, het is ook een opvolger.

Maar als je alleen maar mailt, en msn/twitter/facebook gebruikt dan is 3G niet eens een noodzaak. De camera doe je het ook niet voor, blijft de iets mooiere uitstraling over.

Daarnaast kan geld ook een motief zijn. De 9300 is los gewoon duurder. Bij een abonnement zullen de verschillen wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een Blackberry Curve 8520 (Prepaid) te gaan kopen.
Ik wil het toestel gaan bestellen bij Vodafone, http://www.vodafone.nl/sh...0025/?cmpid=3674_deeplink vraag is of je voor het internet extra moet betalen zo ja wat moet ik er bijkopen en hoe duur is het om op het toestel te internetten.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 12:07
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:25:
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een Blackberry Curve 8520 (Prepaid) te gaan kopen.
Ik wil het toestel gaan bestellen bij Vodafone, http://www.vodafone.nl/sh...0025/?cmpid=3674_deeplink vraag is of je voor het internet extra moet betalen zo ja wat moet ik er bijkopen en hoe duur is het om op het toestel te internetten.

Groetjes
't staat er notabene onder;
Acties en voorwaarden
Inclusief gratis Prepaid Blox voor BlackBerry® tot 1-7-2011, prijs na actieperiode: € 12,50 per maand.

dus na 1-7-2011 moet je prepaid blox voor Blackberry hebben, 12.50 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik heb voor mijn dochter een 2ehands Curve gekocht en probeer hem op ons draadloos netwerk aan te sluiten. Ik probeer dat zoals ik alle andere pc's en iPhones heb aangesloten: MAC address invoeren, WEP wachtwoord op de router invoeren maar de BB maakt geen verbinding.
Ik las net iets over BIS en BES maar kom er niet uit. Kan iemand mij verder helpen?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet helemaal niet zitten klooien met mac adressen enzo, doe gewoon een draadloze netwerk scan op je BB en vul dan je WEP in, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Gister m'n Curve willen updaten naar OS.5 ... Os geinstalleerd, vendor.xml verwijderd, Apploader gestart, toestel werd gevonden en de installatie werd gestart... op een gegeven moment bleef de update hangen bij loading rim_clcd.cod en ging daar niet verder... (2uur gewacht nog niks) nja toen maar ontkoppeld en nu zit ik met een 507 error in me "brick" curve.
Wat kan/moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Herinstalleren? 507 is de geen-OS-gevonden-melding AFAIK.

Leesvoer:
http://www.berryreporter....x-a-blackberry-507-error/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolinde1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik had een vraagje over de bovenstaande blackberry.
Het verhaal zit namelijk zo dat ik een nokia had die is na een jaar stuk gegaan maar vervolgens heb ik wel een bundel bij hi van 2 jaar zonder eindeloos online. Ik was ondertussen al zo gewend aan qwerty toetsenbord dat ik graag zo'n soort toestel terug wilde hebben. Ik kon via een vriendinnetje deze blackberry overkopen, maar toen ik vandaag naar de HI winkel ging, zeiden ze daar dat het niet verstandig is omdat ik sowieso altijd op internet ga en het dus van mijn bundel af gaat. Zodat ik een rekening kan krijgen van 200 of 300 euro per maand. Wat is jullie mening hierover. Kan je 3g zo uit zetten bij deze blackberry dat je hem ook kan gebruiken zonder eindeloos internet of blackberry internet.
Ik hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven.
Alvast super bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze BB gekocht voor mijn vriendin, weliswaar zonder BB abo aangezien ze dat (nog) niet nodig heeft. wel hoopte ik via WIFI dingen zoals een facebook app te kunnen downloaden en gebruiken maar zelfs als de wifi verbonden is kan ik niet browsen omdat die aangeeft dat de gegevensverbinding niet aanstaat. Surfen zou toch gewoon moeten lukken via WIFI zonder zo'n BB abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand helpen?

Heb een bb curve 8520 voor mijn vriendin gekocht.
Nu als ze een sms wil sturen kan ze geen smileys invoegen.
Wel door bv : ) te typen maar, ikzelf heb een bold 9700 en daar staan al die smiley's wel in.

Is er iemand die mss weet of je iets moet aanpassen of door een programma te installeren, dat je dan wel die smileys krijgt te zien?

Als ik haar een sms stuur waarin een smiley staat dan krijgt ze alleen de tekens te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolinde1987 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:55:
Ik had een vraagje over de bovenstaande blackberry.
Het verhaal zit namelijk zo dat ik een nokia had die is na een jaar stuk gegaan maar vervolgens heb ik wel een bundel bij hi van 2 jaar zonder eindeloos online. Ik was ondertussen al zo gewend aan qwerty toetsenbord dat ik graag zo'n soort toestel terug wilde hebben. Ik kon via een vriendinnetje deze blackberry overkopen, maar toen ik vandaag naar de HI winkel ging, zeiden ze daar dat het niet verstandig is omdat ik sowieso altijd op internet ga en het dus van mijn bundel af gaat. Zodat ik een rekening kan krijgen van 200 of 300 euro per maand. Wat is jullie mening hierover. Kan je 3g zo uit zetten bij deze blackberry dat je hem ook kan gebruiken zonder eindeloos internet of blackberry internet.
Ik hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven.
Alvast super bedankt!!!
Aangezien de blackberry vrij vaak met de blackberry server praat zorg je voor veel verkeer. Ik zelf heb dit niet gemeten, maar kan je wel vertellen dat internetten van een pre-paid bundel duur is. Ik raad je dan ook aan om er een blackberry internet abbo bij te nemen, levert je namelijk ook nog extra opties op zoals instant e-mail. Verder heeft deze telefoon geen 3G, maar wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je het verbinden met internet uit kan zetten. Ja dit, kan.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:46:
Heb deze BB gekocht voor mijn vriendin, weliswaar zonder BB abo aangezien ze dat (nog) niet nodig heeft. wel hoopte ik via WIFI dingen zoals een facebook app te kunnen downloaden en gebruiken maar zelfs als de wifi verbonden is kan ik niet browsen omdat die aangeeft dat de gegevensverbinding niet aanstaat. Surfen zou toch gewoon moeten lukken via WIFI zonder zo'n BB abo?
Surfen kan idd gewoon via wifi. Ik moet er op aan merken dat bij deze blackberry het wifi signaal een stuk zwakker is als bij andere telefoons. Heb je thuis al vaker problemen met het connecten naar wifi, omdat het signaal zwak is? Dan gaat het resultaat waarschijnlijk tegenvallen.

Trouwens niet alle applicaties ondersteunen de mogelijk om via wifi te connecten. Controlleer dus wel of al je applicaties de mogelijk hebben.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:58:
Kan iemand helpen?

Heb een bb curve 8520 voor mijn vriendin gekocht.
Nu als ze een sms wil sturen kan ze geen smileys invoegen.
Wel door bv : ) te typen maar, ikzelf heb een bold 9700 en daar staan al die smiley's wel in.

Is er iemand die mss weet of je iets moet aanpassen of door een programma te installeren, dat je dan wel die smileys krijgt te zien?

Als ik haar een sms stuur waarin een smiley staat dan krijgt ze alleen de tekens te zien
Dit klinkt alsof er een verschil zit in jullie versie. Versie 5 van het BB OS heeft zoiezo deze funcite, heeft 1 van de twee misschien versie 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:13:

[...]

Dit klinkt alsof er een verschil zit in jullie versie. Versie 5 van het BB OS heeft zoiezo deze funcite, heeft 1 van de twee misschien versie 4?
Hela ik heb een bold 9700 dat is een ander model als de curve. Mja is er dan een OS 5 voor de curve 8520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
AzzKickah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:58:

<etc>

Nergens is een OK of Login-knop te vinden :? Ook niet via dat knopje met het BlackBerry-logo'tje erop, wat altijd een extra menu'tje in beeld tovert.

Errrrrg onduidelijk.
Wat doen we verkeerd??

Als je trouwens zo'n lap tekst krijgt met Terms&Conditions bijvoorbeeld, moet je dan aaaaaltijd 85x je vinger over dat vierkantje bewegen om onderaan de lap tekst te komen en op Agree te kunnen klikken?
Waar-de-loos.
Probeer eens de telefoon aan te sluiten op een PC, en dan naar deze website te gaan (Moet via Internet Explorer!): https://appworld.blackber...curr=USD&lang=en&i=535844

Vervolgens de stappen zoals die staan beschreven volgen, als het goed is zou hij het hierna moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een kleine maand ook de BB Curve 8520,
maar heb hier gisteren AppWorld opgezet omdat ik zo hoopte aan gratis games en themes te komen.
Echter wanneer ik een game/theme download blijft hij maar aan het laden..
Na een kwartier nog geen resultaat (heb wel geen 3G maar GPRS),
maar dan is het nog niet normaal dat dit zolang duurt of wel?
Is er ook een mogelijkheid om Apps via je pc op je BB te zetten?
Zoja, hoe?

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg de link hierboven, is ook gelukt met een 9700. Via firefox is het ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik overweeg momenteel een Nokia 6700 voor 170,- of een Blackberry Curve 8520. De eerste is een los toestel, de tweede een prepaid. Ik wil sowieso een NL prepaidkaart, aangezien ik de komende jaren in het buitenland woon.

Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden, maar in principe hoef je ook op een BB geen gebruik te maken van internet natuurlijk - daarom de vraag kan iemand mij adviseren welke van de twee de betere keus is?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empulse schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:51:
Ik overweeg momenteel een Nokia 6700 voor 170,- of een Blackberry Curve 8520. De eerste is een los toestel, de tweede een prepaid. Ik wil sowieso een NL prepaidkaart, aangezien ik de komende jaren in het buitenland woon.

Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden, maar in principe hoef je ook op een BB geen gebruik te maken van internet natuurlijk - daarom de vraag kan iemand mij adviseren welke van de twee de betere keus is?
Een blackberry is niet echt intressant imo zonder internet.
Ik heb hem zelf nu 2 dagen en vind het heel fijn dat ik mijn mail gewoon kan lezen en beantwoorden in de meest gebruiksvriendelijke manier. Echt een prima telefoon voor +-180.

• rooie60
Ik heb via de apps world de mobile data teller gedownload.
Er stond 'free' bij,eenmaak geinstalleerd staat er trial bij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 02:48:
[...]

Een blackberry is niet echt intressant imo zonder internet.
Ik heb hem zelf nu 2 dagen en vind het heel fijn dat ik mijn mail gewoon kan lezen en beantwoorden in de meest gebruiksvriendelijke manier. Echt een prima telefoon voor +-180.
je kunt 'm ook gewoon gebruiken icm. WIFI, een GSM oplossing met data is vooral nuttig buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:15 ]

• rooie60
Ik heb de frost blauwe maar wat zou ik uit mijn dak gaan als ze de nieuwe bold of deze in die blauwe 'pearl 8110' kleur uitbrachten wauw!!!!
Ik vind het trouwens meer 'lila' ook wel leuke kleur maar ik ben een blauw freak.
Hoop dat er wat meer keus is in juni want dan ga ik de volgende blackberry halen.

[ Voor 37% gewijzigd door rooie60 op 17-02-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Kan iemand mij vertellen waarom de tekst in een MMSJE ónder de foto niet te lezen is?? bovenste gedeelte kan ik de tekst lezen maar onder de foto is alles zwart? en moet ik letter voor letter lezen door met navigatieknop te schuiven over de tekst en dan zie ik letter voor letter?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

rooie60 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen waarom de tekst in een MMSJE ónder de foto niet te lezen is?? bovenste gedeelte kan ik de tekst lezen maar onder de foto is alles zwart? en moet ik letter voor letter lezen door met navigatieknop te schuiven over de tekst en dan zie ik letter voor letter?????
Heb je je lettertype al eens verkleind? BBmenu > Options > Screen/Keyboard op de Cruve 8520. Of begrijp ik je verkeerd? (Sorry, maar je zinsconstructies zijn niet duidelijk... :) )

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Rinzler schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:27:
[...]

Heb je je lettertype al eens verkleind? BBmenu > Options > Screen/Keyboard op de Cruve 8520. Of begrijp ik je verkeerd? (Sorry, maar je zinsconstructies zijn niet duidelijk... :) )
De tekst is gewoon niet te lezen omdat het onder de foto (mmsje) zwart is,boven de foto is het witte achtergrond en kan ik de tekst wel lezen.
Ligt echt niet aan grote of kleine tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 17:56
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil dus een goedkoop BB'tje kopen om te pingen, het bellen + SMS bij het abonnement is ook meegenomen natuurlijk, scheelt me weer opwaarderen elke keer.

Anyway, stel ik koop een losse BB, heb ik dan aan een bel+sms+internet abonnement genoeg om te pingen. Ik lees nu dat het wel kan, maar via 3rd party apps die wel nagenoeg allemaal werken, dat is voor mij in ieder geval geen probleem. Ik wil dus zonder nog een extra BB abonnement gaan pingen, internetten etc.

Om alles in 1 vraag te stellen dan maar; Kan ik met een bel+sms+internet bundel, ware het niet met 3rd party apps, gewoon goed internetten, MSN'en & pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rimostiq schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:24:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil dus een goedkoop BB'tje kopen om te pingen, het bellen + SMS bij het abonnement is ook meegenomen natuurlijk, scheelt me weer opwaarderen elke keer.

Anyway, stel ik koop een losse BB, heb ik dan aan een bel+sms+internet abonnement genoeg om te pingen. Ik lees nu dat het wel kan, maar via 3rd party apps die wel nagenoeg allemaal werken, dat is voor mij in ieder geval geen probleem. Ik wil dus zonder nog een extra BB abonnement gaan pingen, internetten etc.

Om alles in 1 vraag te stellen dan maar; Kan ik met een bel+sms+internet bundel, ware het niet met 3rd party apps, gewoon goed internetten, MSN'en & pingen?
Hoe duidelijk wil je het hebben ;

Om te internetten op een Blackberry heb je een speciaal Blackberry data abonnement nodig. Dit kost vaak iets meer dan een normaal data-abonnement. T-mobile kost het 11,90 per maand, KPN/Hi normaal 17,50 nu tijdelijk 7,50, en vodafone dacht ik 12,50.

Bovenstaande info heb ik gewoon uit dit topic, 1 pagina hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 17:56
Dan maar even wat duidelijker, ik doel dus voornamelijk hierop. Uit het Blackberry data-abonnementen topic, 1e post;
Wat is mogelijk zonder BIS/BES?
Zonder BlackBerry data-abonnement, maar met ‘normaal’ data-abonnement, zijn onder andere de volgende zaken mogelijk:

* Telefoon-gerelateerde functies (sms, bellen, etc)
* Internetten via de Hotspot Browser (alleen op wifi)
* Internetten via Opera Mobile
* E-mailen via applicaties van derde partijen (Bijv. Gmail)
* Pingen via een aantal applicaties van derde partijen (Bijv. PingChat)
* IM via een aantal applicaties van derde partijen (Bijv. IM+)

De meeste applicaties van derde partijen werken nagenoeg allemaal. De bovenstaande BlackBerry functies zijn echter niet mogelijk!
Ik wil dus weten, werkt het allemaal echt zonder BB abo, en kan ik dus pingen, MSN, internet etc. gebruiken met een gewone bundel die internet bevat. Dat het met een BB abonnement werkt had ik ook wel gevonden, maar aangezien ik niks tegen 3rd party apps heb, zou het dus goedkoper kunnen in de maandelijkse kosten. BB abonnement is iets duurder dan normaal internet van wat ik zie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rimostiq schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:21:
Dan maar even wat duidelijker, ik doel dus voornamelijk hierop. Uit het Blackberry data-abonnementen topic, 1e post;
[...]

Ik wil dus weten, werkt het allemaal echt zonder BB abo, en kan ik dus pingen, MSN, internet etc. gebruiken met een gewone bundel die internet bevat. Dat het met een BB abonnement werkt had ik ook wel gevonden, maar aangezien ik niks tegen 3rd party apps heb, zou het dus goedkoper kunnen in de maandelijkse kosten. BB abonnement is iets duurder dan normaal internet van wat ik zie in ieder geval.
Aah, oke, nu snap ik je. En dan kan ik je geen antwoord geven, juist omdat we hier zo'n abbo hebben voor een BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik heb de hele handleiding doorgebladerd maar kan nergens iets over iconen in display vinden?
Ik heb een zwart rondje met een rood sterretje erin op mijn display??? Ik zag wel dat ik een update had in apps world maar dat zwarte rondje met rood sterretje staat nog steeds bovenin mijn display met een '1' ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 14:51

SambalBij

We're all MAD here

rooie60 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:24:
Ik heb de hele handleiding doorgebladerd maar kan nergens iets over iconen in display vinden?
Ik heb een zwart rondje met een rood sterretje erin op mijn display??? Ik zag wel dat ik een update had in apps world maar dat zwarte rondje met rood sterretje staat nog steeds bovenin mijn display met een '1' ervoor.
Dan staat er waarschijnlijk bij je Messages een (ongelezen) bericht over die update...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Precies ja,ik moest wel eerst updaten en toen verdween het symbooltje,dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar ik heb de 8520 als leentoestel omdat mijn 9000 stuk is.
Hoe kan ik mijn telefoon van zijn toetsenlock halen zonder de media map te openen?

Mijn 9000 kon ik altijd locken op dezelfde manier: mute ingedrukt houden. Dat werkt nu ook.
Maar unlocken gaat gek: als ik bijv. in de browser zit, en mijn telefoon lock, en vervolgens weer unlock, komt de media applicatie naar voren.

Zal ongetwijfeld te maken hebben met het 'media keys' gebeuren, maar ik vind het nogal onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem unlocken door op de a te drukken en dan het groene telefoontje. Locken kan door de a-knop even ingedrukt te houden.

Ik heb hem vandaag ook gekocht, maar waar kan ik in vredesnaam de gemiste oproepen terugvinden? Volgens de help-functie bij het oproepenlogboek, maar dat kan ik nergens vinden? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Door kort op datzelfde groene telefoontje te drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:53:
Je kunt hem unlocken door op de a te drukken en dan het groene telefoontje. Locken kan door de a-knop even ingedrukt te houden.

Ik heb hem vandaag ook gekocht, maar waar kan ik in vredesnaam de gemiste oproepen terugvinden? Volgens de help-functie bij het oproepenlogboek, maar dat kan ik nergens vinden? :?
Blijkbaar (na wat googlen kwam ik daar achter) is het met een update veranderd, en kan je met de laatste software alleen nog maar unlocken met de mute knop.

Het is eigenlijk ook wel te doen zo, maar erg handig vind ik het niet bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Heb recentelijk een BlackBerry Curve 8520 aangesmeert aan een vriend van mij, maar die blijkt nu uiteindelijk wensen te hebben die hij in het begin niet had (al had ik hem in eerste instantie een 9300 aangeraden ;)).

Wetende dat de Curve 8520 niet over GPS beschikt vraag ik me af of Endomondo aan de praat te krijgen is met een Externe GPS Muis (via BlueTooth). Ik weet dat je deze kan koppelen bij de BlackBerry Instellingen maar zal deze dan ook door Endomondo worden gebruikt.

Enerzijds denk ik dat de Telefoon gewoon GPS aanbied aan haar API en Endomondo aan de andere kant tegen deze API praat en het gewoon moet werken, maar zie dit graag bevestigd voordat hij voor niks z'n geld uitgeeft.

Op Facebook geeft Endomondo trouwens zelf aan dat ze 0.0 focus hebben op Non GPS Phones, maar hier betrof het Nokia, wellicht dat de afhandeling hierin verschilt.

Wie kan bevestigen of ontkrachten dat Endomondo werkt, en wat doen bijvoorbeeld BlackBerry Maps, Google Maps en Waze in dit geval?

PS De GPS Ontvanger in kwestie is waarschijnlijk de Adapt AD-350+ (66 Channel).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Mijn 8520 is soms gewoom bevroren??? geen knopje werkt dan meer ik moet dan eerdt ff aan en uit zetten.
Dit is pas sinds laatste 1.5 week (heb 6 weken geleden ongeveer 5.0 eropgezet en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Wellicht is het leuk om met je mede tweakers in contact te blijven via de BBM

Gathering of Tweakers on BBM group:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/b83cww.jpg

Voor handige tips, links en om gewoon slap te lullen met je mede Tweakers.

Scan deze dus in je BBM

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat ik met mijn BB niet op Youtube filmpjes kan bekijken dan geeft hij aan:
Er is een fout opgetreden bij het afspelen van media. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
@jildouu: probeer je dit via het normale netwerk te doen of ben je verbonden via WiFi? Als je niet verbonden bent via WiFi gaat het eenmaal niet. De 8520 heeft enkel GPRS (en EDGE als je Vodafone hebt). En GPRS is niet snelgenoeg om video te streamen. Of dit met EDGE wel kan weet ik niet, maar als het kan moet je wel over Vodafone beschikken.

Enkel toestellen met 3G (UMTS/HSDPA (3,5G)) kunnen video streamen van bijv. Youtube zonder WiFi.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ