Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Is er nou echt geen mogelijkheid om data kosten uit te sluiten op dit toestel?

Mijn vriendin heeft onlangs dit toestel aangeschaft maar maakt net als ik gebruik van een simonly (HI) zonder internet abbo. Ze heeft onderweg geen internet nodig , en thuis op de bank doen we alles gewoon via wifi. Echter als je de BB8520 via wifi verbind en ook je browser op "hospot verbinding" insteld, schakelt hij toch nog regelmatig over op gprs/3g. Zo krijg je dus nog kosten (als je geen internet abbo hebt). Echter als je bij mobiele netwerken de "gegevenservice uitzet" kan je niet meer op wifi. Heb alles al geprobeerd (ook met opera mini en opera mobile browser) en diverse forumsbezocht voor een oplossing. De enigste methode tot nu toe is: Normaal gebruik (gegevenservice uit, wifi uit). Wifi gebruik (mobiele netwerk uit , dus je kan niet bellen /smsen, gegevenservice aan, wifi aan). Beetje omslachtig allemaal, op mijn oude samsung telefoon kan ik gewoon alle verbindingspunten zelf controleren en zelf de netwerkmodus (2g/3g/umts etc) instellen.

Iemand toevallig een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn vrouw heeft een BB 8520 en sinds enkele dagen kan ze op ons thuis netwerk niet meer op internet.

De BB herkent wel mijn router (dlink) en die staat mooi naast de naam van de operator, maar het "wifi" icoontje is greyed out.

Mijn router is een dlink 635.

Ik heb al gegoogle'd, maar zonder succes.
Ik had al gevonden dat de BB 8520 soms problemen geeft met WPA2 en met AES, maar dit aanpassen heeft niet geholpen (wpa, wpa2, auto).

Ik heb ook al de passphrase veranderd. Maar heeft het probleem niet opgelost.

Nu heb ik wel gemerkt dat de passphrase die in de BB meer karakters telt dan mijn passphrase. Het is dus niet de goede passphrase.
Nu delete ik deze passphrase en vul de juiste in, waarna ik deze bewaar.
Ik ga naar het menu en keer terug in de wifi opties en merk dat de passphrase weer teveel karakters telt ???

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Fredperry,
Ik heb helaas geen oplossing voor je maar bij mijn bb is sinds een week (denk ik) ook de wifi 'van slag" zowel op het werk, thuis als in de trein heb ik een grijs wifi icoon. Ik heb overal de juiste passwords, maar kennelijk vindt de bb het netwerk niet meer.

edit: ik vind zojuist dat het een storing is:
http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=621626
en
http://crackberry.com/pos...-europe-and-north-america
Ik denk tenminste dat wij daar dus ook mee te maken hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij de telefoon van je vrouw is Fred perry maar bij de mijne doet de wifi het sinds vandaag weer 'gewoon' !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ik heb een BlackBerry Curve 8520.
Ik heb 5 keer het wachtwoord in getoetst en nu geeft hij aan dat hij de telefoon gaat 'wipe' dus wissen.

Ik heb al op Google gekeken maar de meeste reactie's zijn van 2009/2010.

Hoe kan ik het beste (zonder te wissen) m'n wachtwoord terug halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:03
Ik heb onlangs de Curve 8250 gekocht en het viel me op dat wanneer ik foto's bekijk op mijn telefoon dat ze eerst onscherp zijn en pas als ik inzoom dat ze scherp worden. Of ik moet bij elke foto gelijk "aan scherm aanpassen" selecteren. Vroeg me af of het mogelijk is dat ie ze automatisch aan het scherm aanpast wanneer ik een foto open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Hey mede tweakers,

Even een vraag he. Ik heb een 8520 met een abbo van vodafone. Nu heb ik sinds kort wat probleempjes en ik vroeg me af of jullie me daar misschien mee kunnen helpen.

Hier het probleem:
Sinds kort kan ik niet meer bellen of smsen. Ik heb hiervoor contact met vodafone gehad. Deze vertelde mij dat zodra ik mijn gegevens service (bij instellingen) uitzette dat ik wel weer kon bellen en smse. Maar vervolgens zet ik dat natuurlijk weer aan voor whatsapp ping etc. en jullie raden het al ik kan natuurlijk weer niet bellen of smse.

Iemand dit ooit zelf mee gemaakt en weet iemand een oplossing buiten het aan en uit zetten van gegevens service een oplossing hiervoor?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb beschreven. Zo niet zou ik graag meer informatie bieden aan jullie!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

mijn probleem is ik zit thuis altijd op wifi en vorige week deed me wifi het ineens slecht kon niet pingen maar wel op internet en whats app tijdje mee bezig geweest niks hielp dus ik ging even na de winkel waardoor de wifi verbinding het natuurlijk niet doet maar ik kwam thuis en ineens werkte alles weer gwn ook ping maar nu wisselde ik vandaag even van simkaartje en toen ik me eigenkaartje er weer in deed lag me wifi er weer half uit ondertussen weg geweest weer thuis gekomen maar niks netwerk al een aantal eer verwijderd maar nog steeds werkt het niet
weet iemand hoe ik dit kan oplossen wordt er een beetje moe van zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hallo,
is het mogelijk om je gmail te lezen op de 8520? En dan niet via je internet, maar gewoon als bericht zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi..

Ik heb sinds kort ook een nieuwe BB Curve.. ik ben er enorm content van! =)
Het enige minpuntje is dat ik 'problemen' heb met mijn smsen.

Het zit zo... als mijn BB uitgeschakeld is, en ik schakel hem in, die kloppen mijn smsen niet meer. De smsen die ik bijvoorbeeld gisteren gekregen heb, staan opeens op de datum van vandaag. Of de smsen die ik 's ochtends gekregen heb, staan opeens op het uur 14.00 of zo, terwijl het nog niet eens zo laat is! ;p
Ook staan de smsen niet meer zo geschrankt (ontvangen sms, mijn antwoord, ontvangen sms, mijn antw, ...) maar staan de smsen van de stuurder gebundeld en mijn antwoorden gebundeld.
Plus: hij geeft 1 keer een melding (net na het inschakelen terug) dat ik een nieuwe sms heb, terwijl dit niet zo is. De smsen opnieuw lezen heeft geen nut, de melding blijft. Het enige wat er dan opzit om de melding weg te krijgen is de sms te verwijderen... niet zo handig.

Het is geen ramp, maar wel knap vervelend als je vlug iets wil checken in je smsen .. :)

Nog iemand die daar problemen mee heeft, en vooral.. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sindskort ook een blackberry , en het meeste kom ik wel uit. Echter snap ik niet hoe het syncen met outlook werkt. Heb een pop email account (planet) en gebruik outlook op mijn pc, bij de blackberry een hi blackberry bundel. Via de blackberry desktopmanager kan ik wel contacten etc syncen maar geen mail? Verder vraag ik me af wast er met "draadloos" syncen wordt bedoeld, is dat via bluetooth, of echt via het moebiele netwerk?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ