Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit verder hier met nog een probleem: Heb er gisteren voor de grap een oud USB Stickje ingepropt, 128MB. Werkt prima als netwerk HDD, alleen de DLNA functie wil nog niet heel erg op gang komen. Heb zelf een JPG en twee MP3 bestanden in een apparte map in de USB_storage map gezet, alleen deze worden beide op mijn TV (Samsung le32b650) niet gezien, terwijl ik wel op de server kan bladeren. Ik zie ook alle standaard mapjes, en kan ervoor kiezen om naar mijn zelf gemaakte mappen te gaan, welke allemaal leeg zijn. Moet ik soms nog een of andere instelling aanchecken, of voldoen aan een apparte directory structuur oid?

En @Flying Bobman, thanks voor je eerdere reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Sinds een paar dagen ook deze router. Zoals velen ook de US region tweak geprobeerd. Alleen wanneer ik hem op een hogere channel zet (149-161) dan verdwijnt het 5Ghz netwerk. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

lpetersen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:47:
Sinds een paar dagen ook deze router. Zoals velen ook de US region tweak geprobeerd. Alleen wanneer ik hem op een hogere channel zet (149-161) dan verdwijnt het 5Ghz netwerk. Iemand anders hier ook last van?
Toevallig afgelopen weekend ook geprobeerd en ook bij mij verdween het 5Ghz netwerk volledig.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:50:
[...]

Toevallig afgelopen weekend ook geprobeerd en ook bij mij verdween het 5Ghz netwerk volledig.
Heb hem ook op zo'n hoog channel staan met US region, maar ik zie m'n 5ghz nog. Ik heb een .17 board zag ik op de doos.

5ghz is wel beduidend zwakker signaal dan m'n 2.4. zit één verdieping hoger dan de router in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:50:
[...]

Je clients ondersteunen die regio ?
staan misschien op andere ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For the record en als er mensen zijn die ooit hetzelfde probleem ervaren: DLNA probleem is opgelost. Het schijnt dat de oude firmware versies hier problemen mee hadden. Upgraden moet handmatig, omdat de auto-upgrade functie van de router ook niet lekker loopt.

Voelt goed om het werkend te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is deze router aan te raden ?
heb hem nu 1 dag in bezit als ik wil kan ik binnen 1 off 2 weken terug brengen.

waar ik meeste zorgen om maak dat router onstabiel is en dus af en toe moet reseten daar heb ik dus geen zin in.
vanwege die reden valt al elke router af tegenwoordig.

verder tot nu toe geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/918311071.png

via wired.

22 mbit via acer aspire 5553g.
die heeft wel ondersteuning B/G/N.

krijg idee dat iets niet goed ingestelt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:21:
is deze router aan te raden ?
heb hem nu 1 dag in bezit als ik wil kan ik binnen 1 off 2 weken terug brengen.

waar ik meeste zorgen om maak dat router onstabiel is en dus af en toe moet reseten daar heb ik dus geen zin in.
vanwege die reden valt al elke router af tegenwoordig.

verder tot nu toe geen problemen.

[afbeelding]

via wired.

22 mbit via acer aspire 5553g.
die heeft wel ondersteuning B/G/N.

krijg idee dat iets niet goed ingestelt staat.
Mijn ervaring met deze router is dat ie rete-stabiel is op een draadje. Met de Netgear firmware en DD-WRT. Alleen hij heeft nog wel eens wireless kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Draai hier zelf OpenWrt SVN en draait erg stabiel:

BusyBox v1.15.3 (2010-06-20 23:30:55 CEST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 Backfire (10.03, r21847) --------------------------
  * 1/3 shot Kahlua    In a shot glass, layer Kahlua 
  * 1/3 shot Bailey's  on the bottom, then Bailey's, 
  * 1/3 shot Vodka     then Vodka.
 ---------------------------------------------------
root@zeus:~# uptime 
 22:35:26 up 54 days, 19:59, load average: 0.00, 0.00, 0.00
root@zeus:~# uname -a
Linux zeus 2.6.32.10 #1 Mon Jun 21 00:38:25 CEST 2010 mips GNU/Linux
root@zeus:~# cat /proc/cpuinfo 
system type		: Atheros AR7161 rev 2
machine			: NETGEAR WNDR3700
processor		: 0
cpu model		: MIPS 24Kc V7.4
BogoMIPS		: 452.19
wait instruction	: yes
microsecond timers	: yes
tlb_entries		: 16
extra interrupt vector	: yes
hardware watchpoint	: yes, count: 4, address/irw mask: [0x0000, 0x08e0, 0x0140, 0x0900]
ASEs implemented	: mips16
shadow register sets	: 1
core			: 0
VCED exceptions		: not available
VCEI exceptions		: not available

Heb 'm sinds de configuratie nog geen enkele keer moeten rebooten. Moet wel zeggen dat diezelfde revisie voor een vriend van me voor geen meter werkt (zelfde build zelfs), wat best bizar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 19-08-2010 22:24 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij moet hellemaal geen kuren hebben oftewel nooit vastlopen denk dat dan maar terug breng 160E voor deze router betaalt mag je wel verw8 dat ie geen kuren heeft.

edit: ik wacht nog wel ff 2 3 dagen af.

trek nu in eens wel 122 mbit via wifi.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:56:
hij moet hellemaal geen kuren hebben oftewel nooit vastlopen denk dat dan maar terug breng 160E voor deze router betaalt mag je wel verw8 dat ie geen kuren heeft.

edit: ik wacht nog wel ff 2 3 dagen af.

trek nu in eens wel 122 mbit via wifi.
Bij mij ook "kuren" via wifi. Heb een MBP met wireless N maar 8 meter verder in dezelfde kamer waar de router staat haal ik geen 80mbit meer. Als ik geluk heb rond de 40mbit. 2 etages omlaag kan ik de 5ghz niet meer zien. Ik wacht het ook even af, heb verder wel vertrouwen dat het goedkomt. En het lijkt me dat als je geen gekke dingen met je router doet, Netgear niet te moeilijk zal doen om hem terug te nemen omdat je niet tevreden bent.

edit: via de 2.4ghz band haal ik op dezelfde locatie rond de 60mbit.. 5ghz is erg onbetrouwbaar hier.

[ Voor 6% gewijzigd door lpetersen op 18-08-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wel, ik had hetzelfde probleem, ik heb deze router net gekocht vanwege zijn stabiliteit. En niet aan 160€, maar aan 99€!!! (redcoon Belgie).

Ik heb hem nu 2 weken en moet zeggen: hij staat al de hele 2 weken aan, hij heeft serieus wat belasting gezien (en 150GB WAN verkeer + 670GB LAN+WLAN verkeer) en niet een keer moeilijk gedaan!
Hij draait bij mij uiterst stabiel, met 8 apparaten aan (4WLAN + 4LAN). Dus moet zeggen dat ik zeker niet kan klagen over deze router zijn stabiliteit. (en voor mij is WLAN stabiliteit wel het belangrijkste).

Ik draai trouwens gewoon laatste firmware van Netgear omdat DD-WRT wat WLAN-issues heeft. Hoop dat dat opgelost geraakt.

Waar ik wel minder over ben, is het net iets mindere bereik tov mijn vorige router (wag160n), maar het is een klein beetje minder, maar wel veel stabieler (onder belasting van meer dan 1min zakte de snelheid toen in).
Ik haal zo'n 70Mbps via 2.4Ghz (15m en 2 muren van de router verwijderd). En met 5Ghz 1m van de router haal ik zelfs 110Mbps! (beide snelheden zijn WLAN-LAN)

[ Voor 37% gewijzigd door Dima_2005 op 18-08-2010 10:42 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
lpetersen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:35:
edit: via de 2.4ghz band haal ik op dezelfde locatie rond de 60mbit.. 5ghz is erg onbetrouwbaar hier.
Niks mis met je 5GHz dat is gewoon de 5GHz. Hoe hoger de frequentie hoe minder ver het signaal komt/ kan penetreren (Je hoort immers zelf toch ook van ver alleen de lage tonen?). Al helemaal met de gebruikte gelimiteerde transmit power voor de 5GHz.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivk op 18-08-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Nivk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:03:
[...]

Niks mis met je 5GHz dat is gewoon de 5GHz. Hoe hoger de frequentie hoe minder ver het signaal komt/ kan penetreren (Je hoort immers zelf toch ook van ver alleen de lage tonen?). Al helemaal met de gebruikte gelimiteerde transmit power voor de 5GHz.
Ja dat klinkt inderdaad wel logisch. Werk nu in ieder geval via draadje en haal gewoon de 80mbit. Die paar minder mbit via WLAN maakt opzich ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 17:24
Ook ik heb problemen om de hogere kanalen te vinden in de 5ghz.

Dit ligt namelijk niet aan de wndr3700 zoals ik het zie maar eerder aan het intel wifi 4695agn kaartje die blijkbaar enkel 5.2ghz kan zien maar niet de hogere freqs.

Iemand die mss weet hoe je het 4695agn kaartje toch de hogere kanalen kan laten zien ?
Bedoel dus de 149 tot en met 164 enzo kan die niet zien nu :(

[ Voor 8% gewijzigd door Opuske op 18-08-2010 18:56 ]

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Opuske schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:49:
Bedoel dus de 149 tot en met 164 enzo kan die niet zien nu :(
Die zijn niet toegestaan in Europa, misschien dat het daar aan ligt. Zie ook hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Nivk op 18-08-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Met een Intel 5100AGN kaartje kon ik ze opvangen maar daar heb ik nu niks meer aan want mijn router is RMA :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ik kan ze ook gewoon "zien" en opvangen met een Intel 5300AGN kaartje, in de handleiding van de 4965AGN (ook bij 5300AGN) staat wel: "5.15 GHz - 5.85 GHz (dependent on country)". Nu is de vraag hoe selecteren die dingen hun "country" want dat heb ik nergens ingesteld. Zelf gebruik ik de laatste drivers van Intel's eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Nivk schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:32:
Ik kan ze ook gewoon "zien" en opvangen met een Intel 5300AGN kaartje, in de handleiding van de 4965AGN (ook bij 5300AGN) staat wel: "5.15 GHz - 5.85 GHz (dependent on country)". Nu is de vraag hoe selecteren die dingen hun "country" want dat heb ik nergens ingesteld. Zelf gebruik ik de laatste drivers van Intel's eigen website.
Awel ja dat is wat ik mij ook afvraag.....blijkbaar is dat ergens met een regio code ofzo maar ik kan dat niet vinden en ik heb dat ook nergens moeten ingeven.

Heb vandaag ook eens de nieuwste drivers van de intel website afgehaald maar dat helpt dus ook niet.

De laptop van mijn buurman met dezelfde 4695agn kaart vind de hogere kanalen wel en kan er ook met connecteren.
Ik dus niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Zou het niet weten, mijn regio staat ingesteld overal op Nederland met betrekking tot OS. Het is dan wel niet de Nederlandse versie van Windows 7.. Je ziet die kanalen wel met een ander wireless kaartje?

• Opuske
de buurman ziet ze ........

ikzelf heb geen ander kaartje ter beschikking op dit moment.

Maar als de buurman ze ziet met hetzelfde kaartje moet ik ze toch ook kunnen zien

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:24:
[...]

Hierom en daarom. Ik wacht wel even met aanschaffen tot 01R21 of 02R1 hier geleverd worden.
Naar aanleiding van deze lijst vanmiddag een WNDR3700 besteld. Maakt me niet zoveel meer uit of ik 01R17 of 02R1 krijg, zolang het maar niet ouder is. En anders maar garantie aanspreken.

• Nivk
Staat dat revision nummer nog ergens anders dan op de doos? Mijne is namelijk een WNDR3700-100EUB gekregen via RMA.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier als serial iets dat met 22R01 begint, net het omgekeerde van wat die links suggereren...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BamSlam_
  • Niet online
Nivk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:27:
Staat dat revision nummer nog ergens anders dan op de doos? Mijne is namelijk een WNDR3700-100EUB gekregen via RMA.
Niet letterlijk, maar op het moederbord kun je een Rev terugvinden. Helaas niet op een sticker op de buitenkant van het apparaat zoals bv. bij de Linksys WRT54-serie.
Borromini schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:40:
Ik heb hier als serial iets dat met 22R01 begint, net het omgekeerde van wat die links suggereren...
Kun daar een foto van plaatsen? Je maakt me nieuwsgierig!

[ Voor 26% gewijzigd door BamSlam_ op 19-08-2010 20:52 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zeker (plaatje is klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/hk4QFl.jpg

Mijn excuses voor de brakke kwaliteit, mijn Sony DSC-W30 is niet veel waard qua zoom/macrocapaciteiten. Ik heb deze WNDR3700 in mei besteld bij Redcoon België.

Edit: loos alarm dus, als ik de doos check (na die links nog even bekeken te hebben staat er gewoon 01R14 achteraan, onder de tweede barcodelijn. 't Is een WNDR3700-100PES.

Ik vind het erg verwarrend dat Netgear zo'n sequentie ook in z'n serienr gebruikt :+

[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 19-08-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 16:37
Is het mogelijk om met deze router 1 LAN poort als switch te gebruiken? Dit heeft waarschijnlijk wel een technische naam, maar die weet ik niet.

Ik heb een Belgische Telenet opstelling : Van modem naar switch, van switch 1 kabel direct naar digicorder en 1 kabel naar router en van router naar alle andere apparaten.

Als ik deze WNDR3700 zou kopen kan ik dan 1 poort als switch configureren zodat ik daar de digicorder kan op aansluiten en dan de rest van de poorten gebruiken als router?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat gaat niet vrees ik. Anders zou Telenet ook zo zelf wel routers uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Fluo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:23:
Is het mogelijk om met deze router 1 LAN poort als switch te gebruiken? Dit heeft waarschijnlijk wel een technische naam, maar die weet ik niet.

Ik heb een Belgische Telenet opstelling : Van modem naar switch, van switch 1 kabel direct naar digicorder en 1 kabel naar router en van router naar alle andere apparaten.

Als ik deze WNDR3700 zou kopen kan ik dan 1 poort als switch configureren zodat ik daar de digicorder kan op aansluiten en dan de rest van de poorten gebruiken als router?
Ik zit met hetzelfde 'probleem'. De digicorder moet rechtstreeks op de modem zitten, of via een switch/hub.
Zelfs zo'n NetGear wireless-N bridge er tussen zorgt er voor dat je digicorder een intern IP (192.168.) krijgt ipv een 10.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Om een LAN poort naar WAN poort om te zetten heb je 3rth party firmware nodig zoals OpenWRT en DD-WRT.
Maar die 3rth party firmware is nog steeds buggy en niet aan te raden.
Heb ook een switch moeten bijkopen met verandering naar Netgear WNDR3700 router.
Had vroeger Linksys WRT54G v2.2 met Hyperwrt firmware en daar kon ik LAN poort naar WAN poort omzetten.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Ik blijf met het WMM probleem zitten. Het is nu bij andere apparatuur geen probleem meer, maar nog steeds wel met mijn 4965AGN Wifi in mijn Dell XPS m1530. Het is bekend dat bij deze kaartjes WMM noodzakelijk is om boven de 54 Mbps te komen, maar zowel op 2.4 als 5 Ghz het het aanzetten van WMM een disconnect tot gevolg, vooral als je dataintensief bezig gaat.

''k Snap er geen biet van :? 8)7

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ra_gdd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:03:
Om een LAN poort naar WAN poort om te zetten heb je 3rth party firmware nodig zoals OpenWRT en DD-WRT.
Maar die 3rth party firmware is nog steeds buggy en niet aan te raden.
Wist je dat de officiele Netgear-firmware van de WNDR3700 niets anders is dan een aangepaste (crippled) versie van OpenWRT (Kamikaze)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
BamSlam_ schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:54:
[...]
Wist je dat de officiele Netgear-firmware van de WNDR3700 niets anders is dan een aangepaste (crippled) versie van OpenWRT (Kamikaze)?
Op dit moment is de WNDR3700 supported vanaf versie 10.03 (Backfire). Ik kan er niet precies achter komen wat nu precies de laatste status is maar het lijkt al aardig richting de final versie te gaan. Heeft iemand al ervaring met de RC1?

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MadHost schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:02:
[...]

Op dit moment is de WNDR3700 supported vanaf versie 10.03 (Backfire). Ik kan er niet precies achter komen wat nu precies de laatste status is maar het lijkt al aardig richting de final versie te gaan. Heeft iemand al ervaring met de RC1?
Dat heb ik ook gelezen. Probleem schijnt wel te zijn dat het 5GHz gedeelte nog niet lekker werkt. Maar daar heeft DD-WRT ook problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdagavond ook DD-WRT op mijn WNDR3700 draaien, maar het ging alles behalve soepel (door mijn eigen stomme fout).

Ik de netgear via een kabel aan mijn laptop gehangen, firmware upgrade aangezet om vervolgens te beseffen
dat ik vergeten was een fixed ip in te stellen op mijn laptop met als vervolg dat de upgrade rond de 70% ermee stopte... Na wat binnensmonds gevloek en getier ;) maar eens gaan kijken wat de schade was.

Router aan, powerled gaat aan, alle poort lampjes gaan aan en....de router herstart zichzelf.
Ok, ping "192.168.1.1 -t" erop gezet en nog een keertje gestart, ah!, ik krijg een reply.
Ja 1 reply...vervolgens niets en dan nog 3 replies en dan weer een herstart.
Ok, even kijken, dat geeft me... welgeteld 5 hele seconden om iets met de router te kunnen doen.

Via TFTP (met 50 auto retries) geprobeerd om de DD-WRT firmware opnieuw te pushen, maar de verbinding verbreekt te snel om er iets mee te doen. Nou daar zit ik dan met mijn gebrickte netgear :(

Nu heb ik inmiddels mijn oude WRT54G (met DD-WRT) weer aangesloten met de gedachte dat ik in ieder geval nog iets kan doen. Ik de DD-WRT forums afzoeken met wat te doen met een gebrickte router, ik de 30-30-30 regel geprobeerd, niets. De herstel CD geprobeerd van Netgear zelf...niets.

Maar dan kom ik een post tegen op OpenWRT waarin wordt vermeld dat er een repair mogelijkheid zit ingebouwd in de router :)

1. Zet een "ping 192.168.1.1 -t" aan in een cmd-window, zo kan je zien of het werkt.

2. Zet de router aan met de reset button ingedrukt, hou de reset button vervolgens minimaal 30 seconden ingedrukt totdat je constant een reply terug krijgt.

3. Je kan nu via tftp een nieuwe firmware uploaden.

4. Na het uploaden de router resetten met de bekende 30-30-30 reset rule.

En ik heb inmiddels een goed werkende DD-WRT router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BamSlam_ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:19:
[...]
Dat heb ik ook gelezen. Probleem schijnt wel te zijn dat het 5GHz gedeelte nog niet lekker werkt. Maar daar heeft DD-WRT ook problemen mee.
ik had openWRT er op staan, maar teruggegaan naar de netgear fw.
regelmatig drops op beide WiFi netwerken, en streaming ging/gaat 'beter' op de originele fw

Bij een release met goede resultaten zal ik zeker nog overstappen, aangezien ik de optie's in de WRT's uitgebreider en "beter" vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vanochtend nieuwe firmware uit volgens mij heeft iemand release notes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:37:
Netgear firmware of .. ?
Zie nl bij netgear nog steeds 10468 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netgear ja ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zie ook alleen maar 1.04.68 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:37:
Kan geen update vinden. Om welke versie gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Nou na een beetje zoeken uitgekomen bij de WNDR3700N. Bij informatique gehaald nadat ik eerst de revisie had nagevraagd. Dit bleek de 01R17 te zijn. Laatste firmware is nog steeds 1.04.68

Installatie simpel en nu alles lekker op gigabit (eindelijk) 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Gister ook mijn WNDR3700 binnen gekregen via Zercom.
Ik had vantevoren even gebeld voor de revisie en dit bleek de 1R21 te zijn dus gelijk maar besteld.

Alles draait lekker snel itt de Fritz!box 7140 die ik hiervoor had.
Nu kan ik volledig gebruik maken van de 120Mbit fiber lijn.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
SteveV schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:13:
Ik had vantevoren even gebeld voor de revisie en dit bleek de 1R21 te zijn dus gelijk maar besteld.

Nice R21! Ik was al tevreden met R17 :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik veronderstel dat ik de R22 heb.
Serial begint met 22R303 ...

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Nope zie:
Borromini schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:17:
Zeker (plaatje is klikbaar):

[afbeelding]

Mijn excuses voor de brakke kwaliteit, mijn Sony DSC-W30 is niet veel waard qua zoom/macrocapaciteiten. Ik heb deze WNDR3700 in mei besteld bij Redcoon België.

Edit: loos alarm dus, als ik de doos check (na die links nog even bekeken te hebben staat er gewoon 01R14 achteraan, onder de tweede barcodelijn. 't Is een WNDR3700-100PES.

Ik vind het erg verwarrend dat Netgear zo'n sequentie ook in z'n serienr gebruikt :+
Revisie staat echt op de doos

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Ra_gdd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:35:
Ik veronderstel dat ik de R22 heb.
Serial begint met 22R303 ...
neen :) dat heeft er niets mee te maken :)

Op de doos staat exact what de revisie nummer is. (niet het serie nummer dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MadHost schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:02:
[...]

Ik draai zelf een SVN build van Backfire, draait hier perfect. In principe zou 10.03.1-rc1 ook moeten draaien, daar zitten heel wat fixes voor de Atheros-chip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
Borromini schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:03:
[...]

Ik draai zelf een SVN build van Backfire, draait hier perfect. In principe zou 10.03.1-rc1 ook moeten draaien, daar zitten heel wat fixes voor de Atheros-chip in.
Heb je geen stabiliteitsproblemen of problemen met het wireless bereik? (2.4 en 5GHz)

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met geen van beiden. Ik gebruik de hele dag door 802.11n 5 GHz (laptop), m'n desktop draait 802.11g. Bereik op m'n desktop is even goed/slecht als bij m'n Asus WL-500G Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackware
  • Niet online
MadHost schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

Heb je geen stabiliteitsproblemen of problemen met het wireless bereik? (2.4 en 5GHz)
Hier draai ik een versie van OpenWRT ook van SVN, maar dan de trunk. Draai al tijden probleemloos op 5GHz. De meeste WiFi related zaken worden naar verloop van tijd wel naar backfire terug geport. Ik flash wel zo af en toe een nieuwe SVN revisie van OpenWRT, dus een uptime van enkele maandan haal ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn uptime (voor ik een foto nam van de router en per ongeluk m'n stroomkabel ontkoppelde) was 55 dagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:35:
[...]

Naar aanleiding van deze lijst vanmiddag een WNDR3700 besteld. Maakt me niet zoveel meer uit of ik 01R17 of 02R1 krijg, zolang het maar niet ouder is. En anders maar garantie aanspreken.
Dat was dus een foute beslissing. Ten eerste bleek de Intel Wifilink 1000 BGN in mijn laptop met deze router maximaal 25mbit doorvoersnelheid te halen. Ondanks de meest recente firmware in de WNDR3700 en de meest recente (Windows 7) drivers voor de 1000BGN bleek dit niet te verhelpen. Ter vergelijking: met mijn Apple Airport Extreme haal ik moeiteloos 80mbit met dit kaartje.

Ten tweede bleek mijn exemplaar van de WNDR3700 01R17 toch het beruchte radio-euvel te hebben: na enkele uren gebruik zakte de snelheid bij gebruik van de 2.4GHz radio in tot slechts 4 mbit. Die is daar nooit meer bovenuit gekomen, ondanks dat ik het de afgelopen anderhalve week nog enkele keren heb geprobeerd. Ook het draadloze bereik zakte helemaal in, op een meter of 3 had ik al geen signaal meer.

Mijn WNDR3700 gaat dus retour leverancier, nog in de twee weken afkoelingsperiode. Ik hou het voorlopig wel bij mijn Airport Extreme.

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 29-08-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

BamSlam_ schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Dat was dus een foute beslissing. Ten eerste bleek de Intel Wifilink 1000 BGN in mijn laptop met deze router maximaal 25mbit doorvoersnelheid te halen. Ondanks de meest recente firmware in de WNDR3700 en de meest recente (Windows 7) drivers voor de 1000BGN bleek dit niet te verhelpen. Ter vergelijking: met mijn Apple Airport Extreme haal ik moeiteloos 80mbit met dit kaartje.
Ik heb ook een 1000BGN in mijn laptop. Op 10m afstand, haal ik toch zo'n 70Mbps!!!

En trouwens, daarom wacht ik ook om DD-WRT te flashen, lijkt me nog iets te gevaarlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Welke hardwareversie van de 3700 heb jij? Aan DD-WRT of OpenWRT flashen ben ik niet eens toegekomen aangezien de radio het zo snel begaf... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb ook de 01R17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Gelukkig heb je er meer geluk mee dan ik :)
Wat betreft de problemen met de 1000BGN, er zijn meer meldingen van, bijvoorbeeld deze.

[ Voor 33% gewijzigd door BamSlam_ op 29-08-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Nuja, ik kan wel niet echt zeggen dat het een super kaartje is. Ik erger me er enorm aan, soms moet ik mijn laptop wel 2 keer herstarten om verbonden te worden met netwerk van unief.

Maar dat ligt 100% aan de drivers! Ik heb nooit problemen gehad met Ubuntu of ExpressGate

Maar aan de router ligt het zeker niet, het is gewoon in het algemeen een slecht ontwikkelde driver voor dat kaartje

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 29-08-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onlangs is mijn Netscreen NS 5GT firewall overleden en ik zoek nu een waardige vervanger. Mijn oogje valt op deze Netgear vanwege de bandbreedte op WAN en LAN (ben niet zo geïnteresseerd in de wireless mogelijkheden).

Wat ik nog graag zou willen weten (en omdat ik geen zin heb om 39 pagina's door te worstelen...) is of er een mogelijkheid in zit waarmee ik een LAN poort af kan splitsen van de overige LAN poorten. Ik wil namelijk mijn buurman via mijn internet verbinding laten surfen maar ik heb geen zin dat zijn systemen op mijn LAN kunnen.

Zitten er firewall rules in waarmee ik dit kan inrichten? (mijn Netscreen kon dat namelijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Draadloos kan dat wel, je kunt een zogenaamd gastnetwerk aanmaken wat los staat van je eigen netwerk. LAN weet ik niet, waarschijnlijk kan het wel met DD-WRT. Als je je buurman zijn switch of router een vast ip geeft met DMZ (niet veilig met switch) dan staat hij toch ook buiten je netwerk? Hij kan zich er dan alleen wel in forceren.

[ Voor 36% gewijzigd door Flying Bobman op 29-08-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
BamSlam_ schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Gelukkig heb je er meer geluk mee dan ik :)
Wat betreft de problemen met de 1000BGN, er zijn meer meldingen van, bijvoorbeeld deze.
En wat daar staat: De router gebruikt WPA2 met AES (alleen AES) en WMM is enabled? De 2,4GHz radio staat "up to 300Mbps" ? Bij de advanced eigenschappen van het kaartje is Fat Channel intolerant disabled en channel width staat op Auto?
Heb dat kaartje niet (net pas voor het eerst over gehoord), maar eerdere problemen met Intel kaartjes waren die instellingen wijzigen de oplossing. Kennelijk zijn de 1000BGN nieuwer dan die 5100kaartjes, maar wel een downgrade; geen volledige 2-stream (1transmit en 2 receive) en geen 5GHz ondersteuning.

[ Voor 9% gewijzigd door Nivk op 29-08-2010 20:45 . Reden: 1000BGN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nivk schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:36:
[...]

En wat daar staat: De router gebruikt WPA2 met AES (alleen AES) en WMM is enabled? De 2,4GHz radio staat "up to 300Mbps" ? Bij de advanced eigenschappen van het kaartje is Fat Channel intolerant disabled en channel width staat op Auto?
Heb dat kaartje niet (net pas voor het eerst over gehoord), maar eerdere problemen met Intel kaartjes waren die instellingen wijzigen de oplossing. Kennelijk zijn de 1000BGN nieuwer dan die 5100kaartjes, maar wel een downgrade; geen volledige 2-stream (1transmit en 2 receive) en geen 5GHz ondersteuning.
Desondanks heb ik het niet voor elkaar gekregen om hoger dan 25mbit/sec te halen icm de WNDR3700, terwijl zonder met allerlei instellingen te rotzooien het icm Airport Extreme wel goed gaat.
Om nog maar te zwijgen over het hardware-probleem met het radiogedeelte van de 3700. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
BamSlam_ schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Desondanks heb ik het niet voor elkaar gekregen om hoger dan 25mbit/sec te halen icm de WNDR3700, terwijl zonder met allerlei instellingen te rotzooien het icm Airport Extreme wel goed gaat.
Om nog maar te zwijgen over het hardware-probleem met het radiogedeelte van de 3700. Helaas.
Ik heb ook de 0R17 en kan niet zeggen dat ik last heb met het radiogedeelte.
Hier werkt alles dus gewoon naar behoren met de standaard firmware!

Maar wat ga je nu doen en of nemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Mabili op 29-08-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 07-10 16:14
Is het bekijken van het revisienummer echt alleen mogelijk door op de kartonnen doos waarin de router is geleverd te kijken? Want die heb ik een half jaar geleden al weggegooid. Is er niet een of ander commando dat je kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mabili schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:01:
[...]
Ik heb ook de 0R17 en kan niet zeggen dat ik last heb met het radiogedeelte.
Hier werkt alles dus gewoon naar behoren met de standaard firmware!
Niet iedereen heeft er last van, maar het komt dus wel voor. Zie deze lijst.
Maar wat ga je nu doen en of nemen?
Voorlopig hou ik het even bij mijn Airport Extreme. Uiteindelijk wil ik wel een router waar ik DD-WRT / Open WRT op kan draaien. Maar aangezien die firmwares nog volop in ontwikkeling zijn voor de 3700 wacht ik even af. Tegen die tijd zal 01R21 / 02R1 ook beter leverbaar zijn, of misschien nog wel nieuwere hardware.
Ruuddie schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:24:
Is het bekijken van het revisienummer echt alleen mogelijk door op de kartonnen doos waarin de router is geleverd te kijken? Want die heb ik een half jaar geleden al weggegooid. Is er niet een of ander commando dat je kan sturen?
Het staat ook op de printplaat.

[ Voor 21% gewijzigd door BamSlam_ op 30-08-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Waarschijnlijk kun je hem dan inderdaad beste terugsturen, voorkomt in ieder geval problemen. Mijn eerste WNDR3700 zijn 2,4GHz had na een aantal maanden ineens kuren gewoon met stock firmware. Nu heb ik al een tijdje een RMA en deze werkt zeer goed, helaas weet ik de versies van beiden (nog) niet.
Ik begin zo te twijfelen of dat DD-WRT wel vlekkeloos gaat werken op Atheros 802.11n apparaten en dan doel ik dus op het wireless gedeelte.
Wellicht komen fabrikanten binnenkort allemaal met hun 3-stream oplossingen, hopelijk ook een met 3-stream 5GHz radio's die redelijk presteren. Tot nu toe alleen D-link (665) en Trendnet.

[ Voor 20% gewijzigd door Nivk op 30-08-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gister maar eens naar de webshop gemailed hoe het mijn router ervoor stond want die was weg voor RMA., waarschijnlijk een dode 2.4Ghz radio. Vandaag een mailtje terug dat het service center de router niet meer kon repareren en dat ik een geheel nieuwe terug krijg. Ik zal zodra ik hem binnen heb eens zien welke revisie ik terug heb gekregen, ik weet alleen niet welke revisie mijn vorige router was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na teveel problemen met mijn D-Link DIR-655 eens gaan informeren bij een aantal webshops om de revisie na te vragen.

Update
Informatique "Wij verkopen revisie r17 met als modelnummer: 100-13948-01R17"
Routershop Dezelfde revisie : 100-13948-01R17

Redcoon verwijst me naar hun webshop en daar staat de info niet.
Komplett NL "Wij verkopen uit gemengde voorraad. Hierdoor kunnen we helaas nooit een specifieke revisie garanderen."

Zercom heeft inderdaad versie 01R21, meteen besteld! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:50
Handig om dat nog even te posten hier. Ik ben ook in de markt voor een wifi gigabit router. De D-Link DIR-655 had ik ook op de shortlist, maar daar hoor ik toch best veel klachten over. Over deze Netgear ook wel, maar toch minder.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Toen ik Zercom belde werd er gelijk een doos bij gepakt en werd mij het revisie nummer verteld 1R21.
Maar misschien had ik geluk dat het iets minder druk was afgelopen week.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:47

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

nadroJ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:08:
Handig om dat nog even te posten hier. Ik ben ook in de markt voor een wifi gigabit router. De D-Link DIR-655 had ik ook op de shortlist, maar daar hoor ik toch best veel klachten over. Over deze Netgear ook wel, maar toch minder.
De DIR-825 is hardware matig identiek aan de Netgear 3700, maar dan met andere firmware. Misschien een mooie alternatieve optie ;)
http://www.dlink.com/products/?pid=681

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik wil poorten selectief forwarden, op basis van het IP-adres van de remote computer. Voorbeeld: mijn NAS draait achter mijn Netgear (standaard firmware) en ik wil dat de poort voor remote beheer/torrent client alleen open gaat als ik vanaf een bepaald IP-adres of subnet kom. Is dit op de één of andere manier mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:48:
[...]

De DIR-825 is hardware matig identiek aan de Netgear 3700, maar dan met andere firmware. Misschien een mooie alternatieve optie ;)
http://www.dlink.com/products/?pid=681
Bedankt voor de tip maar voor mij nooit meer D-Link!

Ik heb 5 verschillende firmware versies voor de DIR-655 geprobeerd en de een loste problemen op maar hier kwamen weer andere problemen uit voort.
Vroeger ook nog een DNS-323 NAS gehad, dit was ook al een slecht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Frank Martin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:48:
Ik wil poorten selectief forwarden, op basis van het IP-adres van de remote computer. Voorbeeld: mijn NAS draait achter mijn Netgear (standaard firmware) en ik wil dat de poort voor remote beheer/torrent client alleen open gaat als ik vanaf een bepaald IP-adres of subnet kom. Is dit op de één of andere manier mogelijk?
Als je NAS een statisch IP heeft is er maar 1 port forward nodig. De poort voor bit-torrent forward je gewoon naar het statische IP van je NAS.

Even kijken of ik het duidelijk heb over de remote management poort:

Jij wilt, dat alleen iemand met "Extern ip x" de poort mag benaderen die geforward is naar je NAS.

Ik heb mijn hele dd-wrt doorgespit, maar ik kan hier niks over vinden.
Mijn vermoeden is dat je dit vanuit een beveiliging oogpunt wilt doen. Ik zou in dit geval een random poort op mijn NAS instellen als management poort en deze forwarden. Dat is zo veilig mogelijk als je het kan krijgen waarbij ie toch open is.

Ik denk dat je voor deze oplossing een echte firewall moet neerzetten. Een PC met iptables/ISA oid of een firewall wat meer op de zakelijke markt gericht.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

LzpAppel schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:51:
[...]

Even kijken of ik het duidelijk heb over de remote management poort:

Jij wilt, dat alleen iemand met "Extern ip x" de poort mag benaderen die geforward is naar je NAS.

Ik heb mijn hele dd-wrt doorgespit, maar ik kan hier niks over vinden.
Mijn vermoeden is dat je dit vanuit een beveiliging oogpunt wilt doen. Ik zou in dit geval een random poort op mijn NAS instellen als management poort en deze forwarden. Dat is zo veilig mogelijk als je het kan krijgen waarbij ie toch open is.

Ik denk dat je voor deze oplossing een echte firewall moet neerzetten. Een PC met iptables/ISA oid of een firewall wat meer op de zakelijke markt gericht.
Ik had al zo'n vermoeden dat het niet kon, helaas. In ieder geval bedankt voor het nazoeken. Het is inderdaad bedoeld voor beveiligingsdoeleinden, uiteraard naast authenticatie binnen de applicaties/NAS natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik zelf een firewall bouw of dat ik vertrouw op een niet-standaard poort + username/password authenticatie op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zo.. nu mijne nieuwe WNDR3700 binnen van de RMA en ik heb een 01R21 terug gekregen.
Werkt nu weer perfect dus hopelijk gaan de radio's van deze revisie niet dood! Maar als ik die lijst zo bekijk moet het wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag netgear 3700 router. Alleen nu zit ik met een probleem

Nu heb ik netgear 3700 aangelsoten op Livebox van orange.

Moet ik nou de dhcp uitschakelen van livebox of die van netgear? 3700 als accespoint gebruiken? Hoe moet ik het nou configureren?. Ik ben echt helemaal door de war :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Livebox bridgen lijkt me de simpelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:06:
Ik heb sinds vandaag netgear 3700 router. Alleen nu zit ik met een probleem

Nu heb ik netgear 3700 aangelsoten op Livebox van orange.

Moet ik nou de dhcp uitschakelen van livebox of die van netgear? 3700 als accespoint gebruiken? Hoe moet ik het nou configureren?. Ik ben echt helemaal door de war :?
Bel je ook via de livebox? Ik weet dat je bij Telfort het modem dhcp moet laten regelen als je telefonie heb anders kan je niet meer bellen. Ik verwacht dat dat bij de livebox niet veel anders zal zijn. In dat geval dus de 3700 als accespoint configureren (niet aansluiten via wan, maar in een van de lan poorten de verbinding maken met je modem).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week vrijdag mijn router via Zercom binnen gekregen, mooi revisie 01R21, ;) !

Wat een luxe, DNS relay die goed werkt, settings die na instelling ook daadwerkelijk blijven staan, enz.
D-Link DIR-655 ligt al in de prullenbak, 7(8)7 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier een zeer stabiel werkende 01R17, goed bereik op beide banden met firmware V1.0.4.68.
Sinds de laatste firmware werkt het gastnetwerk ook perfect.

Nu blijft ik nog steeds hopen op een firmware waarbij je op een fatsoenlijk manier kunt portmappen.
De 3rd party firmwares werken mij nog niet stabiel genoeg.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo alles werkt perfect:) De usb aanlsuitng van netgear werkt zeer goed :)

Ik zie " ftp via internet" staan. kan je dan ergens anders (bv op school) inloggen op ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:46:
zo alles werkt perfect:) De usb aanlsuitng van netgear werkt zeer goed :)

Ik zie " ftp via internet" staan. kan je dan ergens anders (bv op school) inloggen op ftp?
Dan kun je inderdaad aan je readyshare (usb-stick/Hdd) via FTP. Werkt zeer snel trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet voorelkaar gekregen :-( kan iemand mij helpen hoe k het moet gaan instellen

Lan setup:

IP Address 192.168.1.80 ( hiermee kom ik in de router via browser)
IP Subnet Mask 255.255.255.0

DHCP: UIT. Staat in online(orange/wanadoo) modem aan

Starting IP Address 192.168.1.10
Ending IP Address 192.168.1.50

Als ik naar Port Forwarding/Port triggering ga, moet ik eerst een server IP address toevoegen
welke IP moet ik nou gaan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

De IP van je pc? Want je pc's krijgen een IP van de Orange-box ipv de router. En je router wordt nu eigenlijk helemaal niet benut. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag de dhcp van orange modem niet uitzetten, anders doet telefonie het niet meer. :'(

Ip van mn pc meot ik dus invoeren. wat moet ik eingelijk daarna doen? dan staat port 20 en 21 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:13:

Is rev21 het allernieuwste? En wat maakt zo bijzonder tov de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik buitenaf inlog wil ik in de externe hdd van router. Wrm moet ik dan de ip geven mn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook een 0R17 waarvan 2.4Ghz radio ook is overleden. Dat gaat dus een nieuwe worden. Heeft iemand trouwens een idee wat voor revisie 4Launch verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 19:55
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:20:
Heb hier ook een 0R17 waarvan 2.4Ghz radio ook is overleden. Dat gaat dus een nieuwe worden. Heeft iemand trouwens een idee wat voor revisie 4Launch verkoopt?
Heb een paar dagen terug 4launch een mail gestuurd, en kreeg het volgende antwoord:
Beste,

Wij kunnen u helaas geen specifieke revisie leveren gezien de doorloopsnelheid van de artikelen in ons magazijn. Om deze reden kunnen wij geen garanties geven met betrekking tot de revisie.
Heb hem echter toch maar bij 4Launch besteld. Ik laat jullie wel weten welke revisienummer het is geworden, en uiteraard de ervaringen :)

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 06:59

Entity

9000rpm

Ik heb vandaag van 4Launch eentje binnengekregen met revisie 01R21 :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is er zo speciaal aan die revisies? Welke moet je wel of juist niet hebben en waarom?

• Entity

Entity

9000rpm

Bij bepaalde revisies zijn er geloof ik problemen met wifi die niet of slecht werkt. Bij de nieuwere revisies (zoals 01R21) is dit opgelost.

Verwijderd

Ik had coolblue ook nog een mailtje gestuurd met de vraag welke revisie hun verkopen. Kreeg dit als antwoord:
Beste,

Het is niet duidelijk welke revisie of firmware de Netgear zit, maar hij is gewoon te updaten tot de laatste firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 16:13 ]

• Appel
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:12:
Ik had coolblue ook nog een mailtje gestuurd met de vraag welke revisie hun verkopen. Kreeg dit als antwoord:

[...]
Er staat in dit topic wel hoe je het revisienummer kan vinden (Op de doos) Coolblue heeft het over de firmware versie.

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 15:03
Ik heb twee weken terug bij 4launch besteld, ook de 01R21 ontvangen.

Verwijderd

Zojuist ook ééntje besteld bij Zercom. Zeer vriendelijk geholpen. Nu afwachten wat de netgear allemaal kan :D Is het out-of-the-box ready? Of moet ik nog speciaal software hierop installeren?

• Entity

Entity

9000rpm

Hij is gelijk klaar voor gebruik, bij inloggen op de webinterface gaat hij bovendien zelf de nieuwste firmware installeren vanaf internet. De bijgeleverde CD heb ik niet gebruikt. De enige wijziging die ik erna gemaakt heb, is het wireless gedeelte (SSID naam, security etc.) en een DHCP reservation gemaakt voor m'n NASje.

Verwijderd

Heb hem ook bij Zercom besteld, deze leveren gelukkig wel de 01R21.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kun je allemaal met ReadyShare doen? Ik bedoel als ik daar een externe HDD van 1,5TB aanhang wat kan ik dan? Kan ik bv torrents downloaden zonder tussenkomst van een pc?
Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste