Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29
Weet niet of dit de goeie plek is om te vragen maar het lukt me niet om via mn WNDR3700 de webinterface van mijn Xtreamer te benaderen. Verbinding is als volgt:
WNDR3700 --- wireless --- WNHDE111 accesspoint --- wired --- Xtreamer.

WNDR3700 geeft adresreservering aan Xtreamer (192.168.1.10) en WNHDE111 (192.168.1.13) en ik geef Xtreamer zelfde vaste ip. Alles werkt; kan NAS bereiken, kan interface van WNHDE111 op (die de Xtreamer op zelfde ip als device ziet) maar wanneer ik op mn laptop naar http://192.168.1.10/ (met of zonder poort 80) ga kan de pagina niet weergegeven worden.... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
habermas schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:03:
Weet niet of dit de goeie plek is om te vragen maar het lukt me niet om via mn WNDR3700 de webinterface van mijn Xtreamer te benaderen. Verbinding is als volgt:

WNDR3700 geeft adresreservering aan Xtreamer (192.168.1.10) en WNHDE111 (192.168.1.13) en ik geef Xtreamer zelfde vaste ip. Alles werkt; kan NAS bereiken, kan interface van WNHDE111 op (die de Xtreamer op zelfde ip als device ziet) maar wanneer ik op mn laptop naar http://192.168.1.10/ (met of zonder poort 80) ga kan de pagina niet weergegeven worden.... Iemand een idee?
Heb je de web interface van dat ding wel aangezet? Want de NAT firewall van de router zou hier geen roet in het eten moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:03:

Nou ken ik de WNHDE111 niet, maar het lijkt erop alsof je poort 80 op de WNHDE111 moet openzetten voor de 192.168.1.10..
Misschien moet je wel de webinterface van de Xtreamer op een andere poort configureren of juist die van de WNHDE111. Heb je de Xtreamer al eens rechtstreeks op de WNDR3700 geconnect? Werkt de webinterface dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
LzpAppel schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:09:
[...]
Heb je de web interface van dat ding wel aangezet? Want de NAT firewall van de router zou hier geen roet in het eten moeten gooien.
dat was het dus :P

zat net nog es door het menu te browsen en zie WebSERVER uit staan.. altijd gedacht dat dat iets als NAS of FTP server was.. 8)7 kom er nu gewoon op. geen firewall dus.. thanks voor de snelle replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ik heb een probleempje met de readyshare functionaliteit. Via mijn aan de router verbonden laptop krijg ik met geen mogelijkheid de usb schijf te zien. \\readyshare werkt niet. Toen ik in de instellingen van de router toestond dat er ook verbinding via internet gemaakt mocht worden was de schijf wel bereikbaar.

Blijkbaar gaat er iets fout tussen mijn laptop en router maar wat kan dat zijn? Het tooltje van Netgear op de cd kon ook geen verbinding krijgen met de schijf.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Welk besturingssysteem heb je op de laptop? WIN7?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Unne Offerse schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:13:
Welk besturingssysteem heb je op de laptop? WIN7?
klopt, win 7 home premium

Bij het invoeren van \\readyshare krijg ik de melding dat er gen toegang is tot \\readyshare.

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 20-07-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Gebruik voor Win7 de volgende installatieCD:

ftp://downloads.netgear.c...0_CDv2.0_230-10613-02.zip

Maar ik gebruik zelf ook WIN7 (ultimate) en heb geen enkel probleem om m'n flashdrive van 16 Gb te benaderen (zonder software van Netgear, meteen te bereiken) Voor hardeschijven werkt het misschien anders.

Zorg wel dat de laatste firmware erop staat.

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Unne Offerse schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:54:
Gebruik voor Win7 de volgende installatieCD:

ftp://downloads.netgear.c...0_CDv2.0_230-10613-02.zip

Maar ik gebruik zelf ook WIN7 (ultimate) en heb geen enkel probleem om m'n flashdrive van 16 Gb te benaderen (zonder software van Netgear, meteen te bereiken) Voor hardeschijven werkt het misschien anders.

Zorg wel dat de laatste firmware erop staat.

Suc6 ermee
Is dit een andere "cd" dan die bij de router zat? Ik heb van dit bestand de readyshare connect.exe geprobeerd maar nog steeds niets...

Moet je in Win 7 bijvoorbeeld nog thuisgroepen instellen of na het aansluiten van de usb schijf de router opnieuw opstarten?
Het gekke is dat in het menu van de 3700 de schijven (heb het ook nog even met een losse usb stick geprobeerd keurig weergegeven worden. De router ziet het wel. Daardoor is de schijf natuurlijk ook bereikbaar via het internet.
Wat zou er intern in mijn netwerk fout kunnen zitten? Ik heb overigens destijds de installatiecd doorlopen zonder de harde schijf aangesloten. Dit zou toch niets uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Gebruik je nu een stick of een harddisk en hoe is die geformateerd FAT32 of NTFS?

Ik heb mijn stick FAT32 geformateerd en heb het volgende ingesteld in de firmware:
Bij USB opslag "geavanceerde instellingen":
Netwerk /apparaatnaam : Router
Werkgroep : de naam van mijn werkgroep
Inschakelen: alleen netwerkverbinding aangevinkt met als naam koppeling: \\Router

Bij beschikbare netwerkmappen:
Sharenaam \\Router\Datastick met lees en schrijftoegang volgens "All - no password"

Vervolgens onder WIN7 gemapt via cmd met
Net Use A: \\Router\Datastick /PERSISTENT:YES

That's all.

[ Voor 76% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 20-07-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Unne Offerse schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:37:
Gebruik je nu een stick of een harddisk en hoe is die geformateerd FAT32 of NTFS?

Ik heb mijn stick FAT32 geformateerd en heb het volgende ingesteld in de firmware:
Bij USB opslag "geavanceerde instellingen":
Netwerk /apparaatnaam : Router
Werkgroep : de naam van mijn werkgroep
Inschakelen: alleen netwerkverbinding aangevinkt met als naam koppeling: \\Router

Bij beschikbare netwerkmappen:
Sharenaam \\Router\Datastick met lees en schrijftoegang volgens "All - no password"

Vervolgens onder WIN7 gemapt via cmd met
Net Use A: \\Router\Datastick /PERSISTENT:YES

That's all.
Ik heb de laptop niet in een werkgroep hangen. Moet ik dan die optie in het routermenu leeg laten of maakt het dan sowieso niet uit? (of moet ik juist een werkgroep aanmaken?).
Ik ga e.e.a. vanavond eens even proberen. Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:35
Als je computer geen lid is van een domain (lees zakelijk netwerk), dan is die automatisch lid van een werkgroep.

zie properties van mijn computer en vervolgens op tab computernaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou mooi niets dus... ik snap er echt de ballen van waarom het niet werkt...
Ik heb al jullie suggesties geprobeerd, maar no-way dat ik er via mijn interne netwerk (in hoeverre daar sprake van is aangezien ik alleen met de laptop verbinding maak met de WNDR 3700) bij kom.

Hoe is de customer support van Netgear, kan je daar nog een beetje aankomen met dit soort vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Geen idee, nooit gebeld, check andere de Netgear fora zelf eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Onvoorstelbaar maar waar, maar het is Kaspersky die de boel loopt te verkloten. Ik had de bescherming al een aantal keer gepauzeerd, maar niet volledig uit gezet.

Dat laatste heb ik zojuist wel gedaan en uiteraard....usb stick is zichtbaar.
Nu maar eens gaan graven in Kaspersky welk onderdeeltje van Internet security deze zaken blokkeert.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Het wordt wel steeds leuker. Ik had net een usb stick van 2 GB erin en dat ging probleemloos.
Sluit ik net mijn WD Elements (NTFS, 500GB) aan, krijg ik ook verbinding met de USB_Storage map, maar zodra ik die wil openen krijg ik de melding "\\readyshare\USB_storage is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron"

Nou zou dat laatste naar ik aanneem wel moeten meevallen, aangezien in het Netgear menu alles helemaal open staat zonder wachtwoord. iemand nog wijze tips? DLNA Server werkt btw ook nog niet..grrr ) (Google ik ondertussen weer verder).

[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 22-07-2010 15:10 . Reden: het werkt bijna ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:52

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wel een bekend probleem, dat USB harde schijven toch niet lekker werken op de Netgear. Staat zelfs op de Netgear support pagina.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
is dat nog niet opgelost met die laatste firmware dan?

1.0.4.68
Fixed “WNDR3700 locks up when a USB hard drive is connected, if there are many pictures and video files.”

heb er zelf een Synology naast staan dus heb het nog niet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blisterin_Bull schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:23:
Dat is wel een bekend probleem, dat USB harde schijven toch niet lekker werken op de Netgear. Staat zelfs op de Netgear support pagina.
Zoiets had ik ook al gelezen. Ach, het had leuk geweest als het had gewerkt, Nu toch nog maar even doorsparen voor een Ready NAS Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Laatst kwam ik erachter dat mijn WNDR3700 heel slecht presteert op 2.4Ghz.
Zelf had ik dat niet eerder gemerkt want de keren dat ik mijn laptop thuis gebruikte was met 5Ghz wat erg stabiel en lekker snel werkt maar 2.4Ghz geeft dus problemen. Constateerde dit eerst met de nieuwe laptop van mijn zusje en dacht meteen dat het aan de netwerkkaart lag maar onbeveiligde netwerken in de buurt doen het wel goed. Het 2.4Ghz netwerk hier geeft ook een enorm slecht signaal af terwijl het output signaal van beide op 100% staat.

Nou heb ik vandaag weer het een en ander lopen prutsen maar niks lijkt te helpen om het signaal van 2.4Ghz te verbeteren. Ik zit er max een meter of 4 vanaf met een houten tafel ertussen en geeft maar een signaal van ~40%, 5Ghz doet een stuk beter met 80% signaal sterkte maar ook nog niet zo optimaal als zou moeten.
De router ligt op de grond onder een bank in de woonkamer, de beide netwerken zitten op een channel waar geen andere netwerken op zitten (en dat zijn er genoeg.. zo'n 19 in totaal). en staan beide vanaf het begin ingesteld op 300Mbps en 100% signaal sterkte.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/vsl2ps.jpg

Iemand met ideeën waarom ik zo'n slecht signaal kan hebben?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

psychoclown schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:12:
De router ligt op de grond onder een bank in de woonkamer.
Wat denk je nu zelf? ;)

Die plek lijkt mij niet de meest ideale plaats voor een router.
Montage wat hoger aan de muur met twee schroefjes is toch wel het minimale dat je kan doen om het signaal te verbeteren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Misschien een kanaal gebruiken wat verder af van die Thailand SSID ?
Afgaande op die SSID moet ik dus een Linksys kopen.

Ik heb hier in de buurt een sterk signaal van een Netgear. Die is sterker dan mijn beide interne draadloze access points. Maar goed, het is natuurlijk nog maar de vraag of die sterke signalen niet gewoon een extra grote antenne gebruiken.

Ik heb ook al een D-link 855 geprobeerd, maar die was nog slechter qua ontvangst dan m'n huidige draytek. Alleen heeft die draytek geen 5ghz optie, maar 5ghz op de D-link was in mijn situatie maar twee streepjes een verdieping hoger. Heb de D-link nu teruggestuurd en gevraagd om deze in te ruilen tegen de Netgear 3700. Als dat ook niks blijkt, dan maar vervangen door de Linksys 160 of 320.

[ Voor 6% gewijzigd door mcetweaker op 25-07-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Je kunt ook nog proberen om de regio te veranderen naar US in plaats van Europa. Dit is alleen wel iets minder gunstig voor je 5Ghz output.
FCC(US) limits average tx power to 27dBm on 1-11
ETSI(Europe) has a limit of 20dBm on 1-13, although individual countries could add further restrictions.
MKK(Japan) 20dBm on 1-14

In 11a, there are greater differences:
FCC - 17dBm on 36,40,44,48, 23dBm on 52,56,60,64, 30dBm on 149,153,157,161,165
ETSI - 20dBm on 36-64 and 27dBm on 100-140
MKK - 23dBm on 34,38,42,46 and possibly 20dBm on 100-140 plus a few other odd lower channels.
Bron

[ Voor 7% gewijzigd door Flying Bobman op 25-07-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

sjaool schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:38:
[...]

Wat denk je nu zelf? ;)

Die plek lijkt mij niet de meest ideale plaats voor een router.
Montage wat hoger aan de muur met twee schroefjes is toch wel het minimale dat je kan doen om het signaal te verbeteren.
Nu iets hoger geplaatst en onder de bank vandaan, hetzelfde resultaat. Morgen ga ik hem nog eens verplaatsen en de stand gebruiken kijken of dat enig soelaas biedt want ik lees her en der dat dat het signaal kan verbeteren.
mcetweaker schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:50:
[...]

Misschien een kanaal gebruiken wat verder af van die Thailand SSID ?
Meerdere kanalen geprobeerd maar allemaal nauwelijks tot geen invloed op het signaal.
Op channel 13 lijkt er nog wel beste signaal vanaf te komen. Ik zal morgen wanneer ik hem nog eens verplaats wat andere channels proberen.
Flying Bobman schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:14:
Je kunt ook nog proberen om de regio te veranderen naar US in plaats van Europa. Dit is alleen wel iets minder gunstig voor je 5Ghz output.
Dit had ik ook al overwogen.. zal ik morgen maar eens testen kijken of het uitmaakt maar het zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is in ieder geval wel een vreemd geval.
Ik heb hier de router voor in de kamer aan de muur hangen maar heb door het hele huis een goed bereik.
Je zult in dit geval waarschijnlijk dan toch last hebben van naburige routers of andere stoorsignalen.

Misschien toch nog een ander kanaal of andere plek in huis proberen?

Succes in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
mcetweaker schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:50:
Alleen heeft die draytek geen 5ghz optie, maar 5ghz op de D-link was in mijn situatie maar twee streepjes een verdieping hoger. Heb de D-link nu teruggestuurd en gevraagd om deze in te ruilen tegen de Netgear 3700. Als dat ook niks blijkt, dan maar vervangen door de Linksys 160 of 320.
Verwacht maar niet veel van de 5GHz zijn bereik (alle routers overigens, zie ook throuhput vs location). De Cisco modellen die je daar noemt zijn natuurlijk helemaal niet te vergelijken met deze WNDR3700.
psychoclown schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:25:
Dit had ik ook al overwogen.. zal ik morgen maar eens testen kijken of het uitmaakt maar het zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn.
Inderdaad volgens mij is er iets mis met de 2,4GHz radio van je WNDR3700, als de signaalsterkte daar van lager is dan zijn eigen 5GHz radio zegt dat wel genoeg ;w . Mijne had ook iets met zijn 2,4GHz radio en heb ik via RMA weer een werkende gekregen. Grafische weergave van verandering in signaalsterkte bij region veranderen van EU naar US (zit daar redelijk ver weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nivk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:26:
[...]

Inderdaad volgens mij is er iets mis met de 2,4GHz radio van je WNDR3700, als de signaalsterkte daar van lager is dan zijn eigen 5GHz radio zegt dat wel genoeg ;w . Mijne had ook iets met zijn 2,4GHz radio en heb ik via RMA weer een werkende gekregen. Grafische weergave van verandering in signaalsterkte bij region veranderen van EU naar US (zit daar redelijk ver weg).
Dat heeft ook zeker mijn gedachten gekruist maar ik zal morgen eerst nog bovenstaande proberen en kijken hoe het zit. Het verschil in signaal sterkte is ook erg groot tussen de 2.4 en 5Ghz verbinding waarbij de 5Ghhz verbinding extreem stabiel is en je een slechter signaal van de 5Ghz zou verwachten. Mochten de veranderingen morgen niks uit maken dan ga ik zeker even naar de shop mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Nivk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:26:
[...]

Verwacht maar niet veel van de 5GHz zijn bereik (alle routers overigens, zie ook throuhput vs location). De Cisco modellen die je daar noemt zijn natuurlijk helemaal niet te vergelijken met deze WNDR3700.
Hoe bedoel je niet te vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Die 160-routers hebben niet eens een 5GHz radio en bovendien geen Gb poorten. De WRT320N kan wel uitzenden op de 5GHz maar niet terwijl hij dit ook op de 2,4GHz doet tegelijk (niet simultaan Dual-Band; geweldig misleidend).
Enige Cisco model waar je hem mee kunt vergelijken is de WRT610N (of E3000 zoals dat ding nu heet?). Die (610Nv1 weliswaar) ik overigens heb omgeruild voor de WNDR3700 vanwege niet erg geweldig 2,4GHz signaal, de Netgear doet het veel beter wat ook wel blijkt uit de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Nivk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:45:
Die 160-routers hebben niet eens een 5GHz radio en bovendien geen Gb poorten. De WRT320N kan wel uitzenden op de 5GHz maar niet terwijl hij dit ook op de 2,4GHz doet tegelijk (niet simultaan Dual-Band; geweldig misleidend).
Enige Cisco model waar je hem mee kunt vergelijken is de WRT610N (of E3000 zoals dat ding nu heet?). Die (610Nv1 weliswaar) ik overigens heb omgeruild voor de WNDR3700 vanwege niet erg geweldig 2,4GHz signaal, de Netgear doet het veel beter wat ook wel blijkt uit de tests.
Ja, ik bedoelde 610 inderdaad ipv de 160. Maar de 320 dus niet simultaan...Mmm, da's jammer. Maar goed, jij hebt de 610 al geprobeerd blijkbaar, dus da's mooi dat ik de Netgear nu besteld heb. Beste koop bij de consumentenbond, maar geen idee of dat wat zegt :')

Heb zelf altijd wel goede ervaringen gehad met netgears. Heb me in de US ooit een netgear uit handen laten praten door een verkoper die zei dat ik een linksys moest nemen, maar die was na een dag stuk. Toen alsnog de netgear gehaald en die doet het nog steeds :D

[ Voor 10% gewijzigd door mcetweaker op 26-07-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Woohoo, ik heb net de router binnen, even aan het testen geweest met de regions :D
Standaard situatie: -28dBm voor 2,4Ghz en -38dBm voor 5Ghz.
Nou heb ik de region op US gezet en wat een verschil:
-17 (!!!) voor de 2,4Ghz en -34 voor de 5Ghz.

Voor de 5Ghz radio gebruik ik channel 153, zo omzeil je het nadeel van de FCC regulering op de 5Ghz band die iets minder is dan de EU regeling. Channel 149 en hoger mogen namelijk een output leveren van 30 dBm, terwijl lagere channels maar 20 of zelfs 17 dBm uit mogen stralen. De 2,4Ghz output gaat door de US region van 20 naar 27 dBm.

Alles getest met inSSIDer en een Intel WiFi link 5100 notebook kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mcetweaker schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:41:
[...]

Ja, ik bedoelde 610 inderdaad ipv de 160. Maar de 320 dus niet simultaan...Mmm, da's jammer. Maar goed, jij hebt de 610 al geprobeerd blijkbaar, dus da's mooi dat ik de Netgear nu besteld heb. Beste koop bij de consumentenbond, maar geen idee of dat wat zegt :')
Het probleem is dat de meeste mensen dual-band interpreteren als 'zowel 2,4 GHz als 5 GHz' en er tegelijkertijd ook van uit gaan dat dat inderdaad gelijktijdig beschikbaar is (wat dus niét zo is).

De term die je wil is 'dual-radio'. En de WNDR3700 is dual-radio. Er zit één Atheros-chip in die alleen maar 2,4 GHz aankan, de andere kan ook 5 GHz.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Flying Bobman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:05:
Woohoo, ik heb net de router binnen, even aan het testen geweest met de regions :D
Standaard situatie: -28dBm voor 2,4Ghz en -38dBm voor 5Ghz.
Nou heb ik de region op US gezet en wat een verschil:
-17 (!!!) voor de 2,4Ghz en -34 voor de 5Ghz.

Voor de 5Ghz radio gebruik ik channel 153, zo omzeil je het nadeel van de FCC regulering op de 5Ghz band die iets minder is dan de EU regeling. Channel 149 en hoger mogen namelijk een output leveren van 30 dBm, terwijl lagere channels maar 20 of zelfs 17 dBm uit mogen stralen. De 2,4Ghz output gaat door de US region van 20 naar 27 dBm.

Alles getest met inSSIDer en een Intel WiFi link 5100 notebook kaartje.
ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik hoop dat de radio controle dienst niet binnenkort voor je deur staat omdat je op allerlei frequenties aan het storen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
mcetweaker schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:18:
[...]

ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik hoop dat de radio controle dienst niet binnenkort voor je deur staat omdat je op allerlei frequenties aan het storen bent :P
Neh... Dat soort bangmakerij geloof ik niet in*. Ik heb al een paar jaar mn oude, trouwe Netgear op US staan, geen haan die er naar kraait. En ondertussen kan ik lekker achter in de tuin internetten :)
*Kunnen ze toch nooit meten, tenzij ze tegen je router aan gaan staan. Buiten je huis is de signaalsterkte afhankelijk van heel veel factoren, waar je muren van gemaakt zijn, wat voor glas je hebt enz. enz. Kan dus zijn dat een router met US settings (illegaal) in het ene huis buiten een zwakkere meting geeft als resultaat dan een router met EU settings in het andere huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ok voordat ik DD-WRT ga installeren, heb ik even een paar vragen:
- Op de peacock thread staat het volgende:
The ROUTER memory (flash memory...not RAM) determines what build you can put on it. It is simple math. If you have a 4mb flash chip, you can't put a build larger than 4mb on it because it won't fit
En dit staat vervolgens op de download page:
Router details

Additional information
Chipset AR7161
RAM 16 MB
FLASH 4 MB
-----------------------------------------------------------------
Netgear WNDR3700 Firmware: Special image for initial flashing wndr3700-factory.img 2010-04-23 5,94 MB
Dat past dan toch niet? Anyway, de .img van Netgear zelf is ook groter dan 4MB dus zal het wel kunnen. Toch vind ik het raar.
- Tweede vraag: stel DD-WRT valt tegen en ik wil terug naar de stock firmware, kan ik dan gewoon via de web interface de stock .img van Netgear terugflashen?
*edit*
Mmm... lees nu toch een paar major isseus van mensen die hun router compleet om zeep hebben geholpen met DD-WRT (het draadloze gedeelte dan). Ik ga er nog even goed over nadenken...
Trouwens, de voorgaande links naar images werkten niet meer, dit is de meest recente versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Flying Bobman op 27-07-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Peacock thread is Broadcom only, WNDR3700= Atheros, maar nog steeds wel nuttig om te lezen.
Dat past dan toch niet? Anyway, de .img van Netgear zelf is ook groter dan 4MB dus zal het wel kunnen. Toch vind ik het raar.
Staat al lang verkeerd, sowieso is dat ook een zeer oude build beetje vervelend dat het niet upgedate wordt. Voor hardware van de WNDR3700 kun je het beste even hier kijken.

Deze post is een opsomming van zo ongeveer alles in de WNDR3700 thread, de pagina's erna gaan over de laatste beta firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ah bedankt, super handig (vooral die laatste post). Je moet het maar net vinden op zo'n forum: mijn eerste indruk van die hele site is dat alles een beetje chaotisch is :P (en ik heb toch bijna 2 uur rond zitten klikken daar). Vanaf nu hou ik die thread in de gaten, en de ftp server. Die overigens ook een chaos is, want er zijn hogere build nummers met datums die ouder zijn dan hun lagere versies.

Ondertussen al iets meer aan het testen geweest met de stock firmware, test van laptop naar HTPC, 5Ghz naar Gigabit: MKV 12Gb gaat met 17-18MB/s wat exact 130Mbit is. 2,4Ghz blijft steken op de 9MB/s, maar nog steeds respectabel. Gigabit test: van HTPC naar PC: 85MB/s. Voor iemand die 100Mbit gewend is, is dit heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Even een vraagje en misschien al een keer voorbij geweest maar......

blijven al mijn instellingen in tact wanneer ik nieuwe firmware installeer, dus ook mijn portforwarding?

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
FunZip schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:27:
Even een vraagje en misschien al een keer voorbij geweest maar......

blijven al mijn instellingen in tact wanneer ik nieuwe firmware installeer, dus ook mijn portforwarding?

ThnX
Ja

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Alleen ja lijkt me wat kort door de bocht, en klopt bovendien niet.
Het installeren van nieuwe firmware resulteert in het overschrijven van alle settings, dus OOK de portforwarding.

alleen bij upgrade naar een nieuwere versie blijft in 99% van de gevallen de oude instelling bewaard.
( iets wat zelfs niet geheel verstandig is, aangezien legt-over bugs dan weer lastig kunnen zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En je kunt toch simpel de instellingen exporteren en eventueel later weer importeren? Of heb je dan niet alle instellingen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

Heb sinds vanv de WNDR3700 van netgear gekocht dit als vervanging van mijn oude linksys router.
Ik dacht ik pak nu een die 2 kanalen kan zenden zodat ik mijn "oude" g apparaten op de 2.4 kan draaien en mijn linksys n usb dongle op de 5. router uit de doos gehaald en alle instellingen gedaan(piece of cake) maar
-------als ik de pc met usb dongle op de 5 laat connecten is die RETE traag schakel ik hem om is het prima hoe kan dit ?
-------verder heb ik nog een popcorn hour a-110 waar ik vanuit deze pc bluray films naar toe blaas. vanuit de vorige linksys router ging dit prima maar nu RETE traag iemand een idee?

surfen gaat prima maar van pc naar laptop of van laptop naar popcorn of van popcorn naar pc gaat K** Traag.

iemand een idee waar het aan kan liggen ?

configuratie:

win7 ultimate pc + draadloze usb dongle linksys WUSB600N
Popcorn hour a-110 met interne hd op poort 1 met cat 6 kabel.

thx voor de info alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickie67
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb deze router sinds gisteren, alles werkt zeer goed.
Alleen heb ik het idee dat het ledje van de 5Ghz kapot is, het werkt verder wel maar dus geen lampje.

Als je de 5GHz aanzet moet hij sowieso branden lijkt me.

PSN: Houwie2283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
mrcosmo schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:22:
-------als ik de pc met usb dongle op de 5 laat connecten is die RETE traag schakel ik hem om is het prima hoe kan dit ?
Kijk eens naar de signaalsterkte, de 5Ghz band heeft een stuk minder bereik als de 2.4Ghz band.
mrcosmo schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:22:
-------verder heb ik nog een popcorn hour a-110 waar ik vanuit deze pc bluray films naar toe blaas. vanuit de vorige linksys router ging dit prima maar nu RETE traag iemand een idee?
Zie vorig antwoord, als je verbinding traag is... Ja dan is ook het 'blazen' traag.
Dickie67 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:30:
Ik heb deze router sinds gisteren, alles werkt zeer goed.
Alleen heb ik het idee dat het ledje van de 5Ghz kapot is, het werkt verder wel maar dus geen lampje.

Als je de 5GHz aanzet moet hij sowieso branden lijkt me.
Heb je alle firmware updates al geïnstalleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Appel op 29-07-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickie67
  • Niet online
Laatste firmware staat erop, misschien dat ik morgen eens een harde reset doe.
Steekt toch dat een lullig lampje niet wil branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Dickie67 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:50:
Laatste firmware staat erop, misschien dat ik morgen eens een harde reset doe.
Steekt toch dat een lullig lampje niet wil branden :P
Zo lang de 5Ghz het doet... who cares? Scheelt wel weer stroom d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Hoi Bedankt voor je snelle reply,
signaal sterkte staat op 2 streepjes (minder dan met me linksys) mijn router staat bij de tv en de pc staat 1 verdieping hoger(computer kamer) als ik hem op 5 zet is het idd nog minder. Tis niet zo dat ik in een kasteel woon :( verder heeft mijn laptop op de bank alle streepjes maar ook daar gaat het kopieeren naar de popcorn erg traag. wat zou dit toch zijn? en warom heeft dit ding slechter bereik dan mij oude linksys. Dacht dat het een goede router was maar als dit het resultaat is gaat hij dit weekend nog terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
mrcosmo schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:33:
Hoi Bedankt voor je snelle reply,
signaal sterkte staat op 2 streepjes (minder dan met me linksys) mijn router staat bij de tv en de pc staat 1 verdieping hoger(computer kamer) als ik hem op 5 zet is het idd nog minder. Tis niet zo dat ik in een kasteel woon :( verder heeft mijn laptop op de bank alle streepjes maar ook daar gaat het kopieeren naar de popcorn erg traag. wat zou dit toch zijn? en warom heeft dit ding slechter bereik dan mij oude linksys. Dacht dat het een goede router was maar als dit het resultaat is gaat hij dit weekend nog terug
Je zou eens kunnen kijken of er mogelijke stoorzenders op dezelfde frequenties zitten. Ik vind het sowieso niet slim om enorme hoeveelheden aan data over draadloos te 'blazen'. Je zal er veel meer en langer plezier aan hebben als je naar alle computers een cat6e kabel trekt.

Maar probeer eens te kijken wat voor een kopieer snelheden je haalt met een kabel tussen je popcorn, router en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Nee klopt ik weet dat je beter draad kunt hebben maar de situatie is moeilijk moet dan een hoop boren en ik ben geen Nico van eigen huis en tuin hehe.
Met de linksys ging het ook aardig en natuurlijk zal het met draad naar draad super zijn maar dat kan gewoon niet vandaar dat ik een "goede" draadloze router dacht te kopen.
Maar ik zal vanv eens van draad naar draad testen al is het alleen maar om mijn vrouw te overtuigen :)

blijf het wel vreemd vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Zet in de router de instellingen voor "voorrangsverkeer" eens uit
(ik zit nu op het werk, dus weet niet precies hoe die instellingen genoemd worden ;)) .

Ik heb dit ook gedaan en vervolgens liep het draadloze verkeer als de tierelier.

Een ander alternatief wat je kunt overwegen zijn AV powerplugs, ik heb die op de slaapkamer ook om naar m'n ACRyan Mini te kunnen streamen. Draadloos hapert te veel en via deze plugs gaat het streamen zonder problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Fixed! heb nu rond de 4,5mb per seconde

Heb even wat in alle post gelezen en van alles geprobeerd en dit was het:

Negaiido schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:11:
Probleem opgelost QoS WMM moest aangezet worden.

Ik had die dus ook uitgezet sjah ik denk altijd maar less is more maar in dit geval knijpt het dus alles naar b snelheid. Bedankt voor de hulp !!

Ik ga nu nog wat verder tweaken en hopelijk nog sneller maken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Misschien dat iemand die de router getweaked heeft zijn screenshots kan sturen, kunnen we allemaal een beetje afkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Afbeeldingslocatie: http://www.bnbn.nl/ntgr_twk.jpg
Ik ben zeer tevreden met de huidige settings (die US maakt nogal verschil), hier haal ik de 130Mbit mee (17-18MB/s). De rest heb ik allemaal op de standaardinstellingen staan, behalve wat security settings.

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Bobman op 30-07-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickie67
  • Niet online
LzpAppel schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:57:
[...]
Zo lang de 5Ghz het doet... who cares? Scheelt wel weer stroom d:)b
:+ ik ga er niet meer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Flying Bobman schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:09:
[afbeelding]
Ik ben zeer tevreden met de huidige settings (die US maakt nogal verschil), hier haal ik de 130Mbit mee (17-18MB/s). De rest heb ik allemaal op de standaardinstellingen staan, behalve wat security settings.
Vergeet niet dat je met primair kanaal 3 (+ secundair dan 7 ;= 40MHz) overlapt met ongeveer alle 2,4GHz kanalen, uitzondering van 13.
Behalve WPA-2 AES instellen heb ik inderdaad ook niet veel veranderd voor 15+MB/s wireless snelheid in de buurt van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Welk kanaal is dan het beste voor de 2.4? wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen enkel. Wij kennen jouw opstelling niet, dus je moet manueel elk kanaal testen op doorvoer en interferentie om het beste te selecteren.

Zo simpel kan het zijn ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Alleen op de 5Ghz maakt het wel degelijk uit welk kanaal je neemt, afhankelijk van je regio instelling. De hogere channels hebben ook een hoger vermogen (max 30dBm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Laatst kwam ik erachter dat mijn WNDR3700 heel slecht presteert op 2.4Ghz.
Zelf had ik dat niet eerder gemerkt want de keren dat ik mijn laptop thuis gebruikte was met 5Ghz wat erg stabiel en lekker snel werkt maar 2.4Ghz geeft dus problemen. Constateerde dit eerst met de nieuwe laptop van mijn zusje en dacht meteen dat het aan de netwerkkaart lag maar onbeveiligde netwerken in de buurt doen het wel goed. Het 2.4Ghz netwerk hier geeft ook een enorm slecht signaal af terwijl het output signaal van beide op 100% staat.

Nou heb ik vandaag weer het een en ander lopen prutsen maar niks lijkt te helpen om het signaal van 2.4Ghz te verbeteren. Ik zit er max een meter of 4 vanaf met een houten tafel ertussen en geeft maar een signaal van ~40%, 5Ghz doet een stuk beter met 80% signaal sterkte maar ook nog niet zo optimaal als zou moeten.
De router ligt op de grond onder een bank in de woonkamer, de beide netwerken zitten op een channel waar geen andere netwerken op zitten (en dat zijn er genoeg.. zo'n 19 in totaal). en staan beide vanaf het begin ingesteld op 300Mbps en 100% signaal sterkte.

[afbeelding]

Even een update!
Met wat tips en wat prutsen heb ik de router op een tweetal plaatsen geprobeerd.
Eerst onder de bank vandaan maar toen lag de router nog niet echt ideaal en zag je ook nauwelijks verschil in signaalsterkte. Daarna heb ik de regioinstelling op USA gezet wat een klein beetje winst gaf maar ook dit was een dermate klein verschil dat je er nog nauwelijks iets van opmerkte.
Zojuist heb ik de router voorzien van het voetje en op een betere plaats gezet, ik zit er nog even ver vanaf en met de USA instellingen zie ik wel een flink merkbaar verschil:

Oude situatieNieuwe situatie
2.4Ghz-82 dBm-72 dBm
5Ghz-50 dBm-35 dBm

Zoals te zien is het een stuk verbeterd maar is het 2.4Ghz signaal nog steeds niet echt super.. zeker als je het vergelijkt met de boost die ik op 5Ghz heb weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het zou natuurlijk nog kunnen dat je router een niet helemaal perfect werkt en een slechtere 2.4 Ghz zender aan boord heeft.
Dit zou je natuurlijk alleen maar kunnen controleren met een tweede NWDR3700 of je moet een RMA proberen en zeggen dat de 2.4 Ghz band niet aan de verwachtingen voldoet.
Dit alles zeker gezien het feit dat de 5 Ghz band een zwakker signaal zou moeten hebben dan het 2.4 Ghz signaal.

Ik zit nu achter in de kamer op een meter of 6/7 afstand van de router die voor in de kamer aan de muur hangt.
Mijn signaalwaardes zijn op 2.4Ghz -45 dBm en 5Ghz -63 dBm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ja ik denk dat ik het maar op een RMA moet mikken, ken ook verder niemand in mijn omgeving die ook een WNDR3700 heeft. Misschien maar zo snel mogelijk aanvragen en met de shop overleggen want tijdens mijn hertentamens kan ik hem het beste missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gisteravond ook mijn nieuwe WNDR3700 in gebruik genomen, leuk speelgoed :P
Na alles te hebben ingesteld ook nog even de "US region" 'tweak' geprobeerd en het scheelt inderdaad wel wat.

Ik kom alleen van een DD-WRT gemodde linksys af en ik mis nu al de DD-WRT interface.
Nog maar heel even afwachten tot ze een echte stable release hebben voor de 3700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Bitbron schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:49:
Ik heb gisteravond ook mijn nieuwe WNDR3700 in gebruik genomen, leuk speelgoed :P
Na alles te hebben ingesteld ook nog even de "US region" 'tweak' geprobeerd en het scheelt inderdaad wel wat.

Ik kom alleen van een DD-WRT gemodde linksys af en ik mis nu al de DD-WRT interface.
Nog maar heel even afwachten tot ze een echte stable release hebben voor de 3700 :)
Ik kan beamen dat de huidige release gewoon rete-stabiel is. Op het draadloze gedeelte na dan wel :P
Hier gebruik ik 'm alleen maar met snoertjes, maar dat gaat echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik hou het topic goed in de gaten op het DD-WRT forum en ze zeggen zelf ook nog dat het nog een beta is met wat bugs. Ik heb geen haast, hij doet het nu ook prima met de stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Voor een Ziggo AIE met 30mbit/4mbit in m'n nieuwe woning ging ik tevens opzoek naar een nieuwe router. Na wat zoeken bleek deze router een lekkere throughput te halen (op smallnetbuilder). Dus op de groei aangeschaft en weinig spijt hiervan. Het ding doet het prima en is stabiel.
Dat het bereik van de 5Ghz door gipsbeton hoog is blijkt wel uit het feit dat dit signaal in mijn kamer sterker binnenkomt dan het 2,4Ghz signaal. Maar bij mijn vriendin (die dichterbij de router zit, maar wel met een 30cm betonnen muur ertussen) blijft er bar weinig over van de ontvangst op de 5Ghz, terwijl de 2,4Ghz vol binnenkomt.

Enfin, ik wilde mijn vertouwde services weer eens instellen blijkt dat het ding PAT niet ondersteunt :( Had ik onderstaand bericht maar gelezen. Waardeloos is dit, want dat is de loop der tijd ook niet met firmwareupgrades aangepast dus...

Ik ga binnenkort weer opzoek naar een andere router en degradeer deze tot access point ofzo.
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:12:
- Mogelijkheid om iets op een ander poortnummer te laten binnen komen en dan doorzetten naar een standaard poortnummer op het LAN. Je kan virtuele servers doorzetten maar niet iets binnen laten komen op poort 2121 en dan intern doorzetten naar poort 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
ebia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:17:
Enfin, ik wilde mijn vertouwde services weer eens instellen blijkt dat het ding PAT niet ondersteunt :( Had ik onderstaand bericht maar gelezen. Waardeloos is dit, want dat is de loop der tijd ook niet met firmwareupgrades aangepast dus...

Ik ga binnenkort weer opzoek naar een andere router en degradeer deze tot access point ofzo.
[...]
DD-WRT erop zetten is mischien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Bitbron schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

DD-WRT erop zetten is mischien een optie?
Zolang dat niet stable is ga ik het niet draaien. Daarnaast was ik toch van plan m'n netwerk wat anders in te delen, dus dit komt nog niet eens zo slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb deze router ook al een tijd.

Mijn probleem is als volgt:

Wanneer ik vanaf mijn pc naar de nas (Netgear ReadyNAS Duo RND2000) een film kopieer van bijvoorbeeld 10gig (1 mkv) dan haal ik met moeite 20Mb/s
Er ligt een cat6 kabel van mijn pc naar de router en een cat6 van de router naar de nas.
de nas en de pc zitten op gig-lan. dus niet 100mbit.

Is het normaal dat ik dat maar die 20Mb/s haal? of zou dit sneller moeten kunnen?
Ik las op de vorige pagina dat er iemand 85Mb/s haalt om van zijn htcp naar de pc te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
vwtune schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:57:
Ik heb deze router ook al een tijd.

Mijn probleem is als volgt:

Wanneer ik vanaf mijn pc naar de nas (Netgear ReadyNAS Duo RND2000) een film kopieer van bijvoorbeeld 10gig (1 mkv) dan haal ik met moeite 20Mb/s
Er ligt een cat6 kabel van mijn pc naar de router en een cat6 van de router naar de nas.
de nas en de pc zitten op gig-lan. dus niet 100mbit.

Is het normaal dat ik dat maar die 20Mb/s haal? of zou dit sneller moeten kunnen?
Ik las op de vorige pagina dat er iemand 85Mb/s haalt om van zijn htcp naar de pc te kopieeren.
20 Mb is niet veel (als je tenminste 20 mbit) bedoeld. Als ik copieer van m'n NAS naar de PC dan haal ik tussen de 20 en 35 MB/s (megabyte), dit is 160 - 280 mbit/s. Het is denk ik wel sterk afhankelijk van de gebruikte NAS. Ik heb een Synology 209+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Omdat je tegen de max van je NAS aan zit :)
Een htpc heeft natuurlijk veel meer power om bestanden weg te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Max van mij nas? hoe bedoel je dat? (ik ben niet heel erg thuis in netwerk snelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
vwtune schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:11:
Max van mij nas? hoe bedoel je dat? (ik ben niet heel erg thuis in netwerk snelheden)
De bottleneck zit niet in het netwerk maar op de harddisk(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Oke,

Er zit een Western Digital Caviar Green 2TB 16MB in, die moet toch wel meer dan 20MB/s aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

vwtune schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:11:
Daarmee bedoel ik dat je NAS geen hogere snelheden dan ~20MB/s kan halen omdat de NAS niet sneller weg kan schrijven. Bij mij zit de limitatie ook in de kracht van de NAS (DS409) aangezien die niet sneller dan ~33MB/s kan wegschrijven.

Overigens spreek je over 20Mb/s en zoals Unne Offerse al aankaart is dat 20Mbit/s net zoals je 1Gbit netwerk thuis hebt liggen. Echter zal je het wel over MB/s spreken want anders haal je niet meer dan 1-2MB/s :)
LzpAppel schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:16:
[...]

De bottleneck zit niet in het netwerk maar op de harddisk(s)
Nee in de cpu kracht van de NAS, hardeschijven van tegenwoordig kunnen allemaal wel 60++MB/s wegschrijven dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dus ik zou eigenlijk moeten testen om iets van de nas, naar de pc te kopieren.
Dan zou ie al sneller moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Nee, van PC naar PC. Wel opletten dat beide PC's gigabit hebben. Overigens heb ik een el-cheapo dun netwerkkabeltje liggen (van het 100Mbit tijdperk wel te verstaan) en die haalt gewoon 85MB/s. Die dure kabels vind ik echt de grootste onzin na zelf getest te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ach, die 'dure' kabels heb ik ook maar gekregen :-)

Maar ik zal vanavond mijn laptop (met gigabit) even rechtstreeks aan de router hangen en dan via de router naar mijn pc kopieren of andersom. Eens ff kijken wat er gaat gebeuren.

Ik draai op win7 dus moet ik dan een map sharen en die in de verkenner via netwerk benaderen?
Of is er een betere en snellere optie?

(sorry voor de leek-vragen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Je hebt al gedeelde documenten als het goed is. Anders even een mapje aanmaken op je C schijf oid en dan bij Properties -> Sharing -> Advanced Sharing alles goed instellen. Dan verschijnt dat mapje op je andere PC's bij Netwerk. Even een grote mkv overslepen en je ziet al snel dat het 85MB/s gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
thanks.

ik ga er vanavond mee aan de slag. Ik kom er op terug om mijn bevinding te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Hmm frustrerend, ik was erg tevreden met mijn WNDR3700N icm Ziggo AIE (120Mbit).
SabNzbd heeft nog nooit zo snel gedraaid.

Echter sinds een paar dagen lijk ik een soort van packet loss te hebben (wireless 5Ghz). De connectie doet het een paar seconden goed, dan weer even niet, dan weer wel, dan weer niet. Wordt er behoorlijk gek van.

Ik ga morgen maar eens een hard reset doen denk ik, paar settings wijzigen hielp niet echt.
Of wellicht een oude firmware er op zetten? (hij heeft wel een aantal keer een nieuwe firmware er op gezet, maar niet specifiek daarna dat de problemen begonnen).

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Zyphrax schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:49:
Hmm frustrerend, ik was erg tevreden met mijn WNDR3700N icm Ziggo AIE (120Mbit).
SabNzbd heeft nog nooit zo snel gedraaid.

Echter sinds een paar dagen lijk ik een soort van packet loss te hebben (wireless 5Ghz). De connectie doet het een paar seconden goed, dan weer even niet, dan weer wel, dan weer niet. Wordt er behoorlijk gek van.

Ik ga morgen maar eens een hard reset doen denk ik, paar settings wijzigen hielp niet echt.
Of wellicht een oude firmware er op zetten? (hij heeft wel een aantal keer een nieuwe firmware er op gezet, maar niet specifiek daarna dat de problemen begonnen).
Misschien een nieuwe buurman met 5ghz? Zou in ieder geval even kijken met inSSIDer of zo of er iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik ben gister niet kunnen testen of ik die goede snelheid haal omdat ik geen netwerkkabel bij de hand had :-(

Waar ik nu ook tegen aan loop is het volgende;

mijn acer aspire one 532h-2db (ondersteund wireless b/g/n), die ziet en maakt alleen verbinding met de router op 2.4Ghz en niet op 5Ghz.
Er staat Win7 starter op.

Terwijl mijn oudere Dell Latitude (win7 pro) dit gewoon probleemloos wel doet.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Acer Aspire One 532H-2DB ondersteunt geen 5 Ghz dus dat zal je ook nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ow, waar kan je dat aan zien? want ik dacht namelijk dat wanneer ie wireless b/g/n ondersteunt, dat je ook 5GHz kan.

Is het een nadeel dat ik hem niet op 5GHz kan laten werken?

[ Voor 21% gewijzigd door vwtune op 05-08-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat kan je niet zien. Dat wireless b/g/n ondersteunt wil niet meteen zeggen dat er een dual band kaartje in zit.
Zo'n dual band kaartje kun je wel op eBay bestellen.
Mocht je zo'n kaartje willen bestellen let er dan wel op dat het een half size kaartje is want anders gaat het niet passen.

Het grote voordeel is dat de 5 Ghz band rustiger is en daardoor minder last van storing heeft.
Nadeel is wel dat het bereik lager is dan dat van de 2.4 Ghz band.

Installeer inSSIDer maar eens dan kun je zien hoe druk het bij jou is op de 2.4 Ghz band.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 05-08-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Bitbron schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:05:
[...]

Misschien een nieuwe buurman met 5ghz? Zou in ieder geval even kijken met inSSIDer of zo of er iets veranderd is.
Helaas is het probleem er ook bij wired, op een gegeven moment hele onstabiele connectie.
Denk dat er iets stuk aan is,

Als ik een factory reset doe, dan gaat het weer een dag goed. Daarna weer ellende.
Ligt echt aan de Netgear iig, want met een kabel direct aan het modem gaat het prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Zyphrax op 09-08-2010 10:28 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Waarom?
Ik heb zojuist mijn DD-WRT geupdate en kwam erachter dat mijn WLAN signaal compleet is ingestort.
Nu gebruik ik het nauwelijks, maar ik denk toch... Mooi moment om even op onderzoek uit te gaan.

Wat heb ik ingesteld?
Om tot de juiste instellingen te komen heb ik wat rond gezocht. Ik kwam op een pagina van DD-WRT uit waar wordt beschreven hoe je een router met een Atheros chipset het beste kan instellen. Vanuit DD-WRT zeggen ze letterlijk:
Q: My wireless performance dropped after installing DD-WRT?
A: Refer to the Atheros wireless settings wiki page, you are probably using defaults or incorrect settings.
De handleiding is direct te vinden op deze link.

De default DD-WRT settings zijn dus niet goed voor een WNDR3700!

Ik heb niet de instellingen 1 op 1 overgenomen, want ik had nog steeds het gevoel dat het beter kon. Ik heb mijn TX power op een absurd hoge waarde gezet. De firmware gaat hier als volgt mee om:

Hij kijkt naar je zone, en pakt het maximum wat wettelijk in de zone is toegestaan. Ik heb hetzelfde trucje op de zone "United States" geprobeerd, maar dit resulteerde in slechtere performance.

Wat ik wel heb gemerkt, is dat mijn signaal op de 2.4 GHz band tussen de 80 en 90% is toegenomen.

Ik heb in mijn appartement een aantal metingen gedaan. In de initiële meting kon ik alleen een signaal opvangen als ik recht naast de router stond. Hier heb ik dus ook niks van gelogd.

Introductie metingen:

Ik heb op een paar punten metingen gedaan. Deze punten heb ik op een kaartje gezet en mogelijke storingsbronnen en dikke muren aangegeven.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2vnrriw.png
Een (U) betekend dat het apparaat uit stond tijdens de meting. Een (A) betekend dat het apparaat aan stond.

Mijn SSID is in de data "MYSSID" in de plaatjes is dit het witte vlak. Ik gebruik normaal mijn postcode als SSID.

Metingen:

Punt 1:
code:
1
2
3
4
"MYSSID" 00:24:b2:d8:41:0e [WPA2-PSK-TKIP] 2462 MHz Channel 11 -43 dBm
"ADSL-WiFi" 00:23:f8:0a:fb:0a [WPA-PSK-TKIP] 2442 MHz Channel 7 -70 dBm
"Sitecom82921C" 00:0c:f6:82:92:1c [WPA2-PSK-CCMP] 2452 MHz Channel 9 -83 dBm
"draadloosje" 00:18:f6:72:f3:bb [WPA-PSK-TKIP] 2412 MHz Channel 1 -84 dBm

Punt 2
code:
1
2
3
4
"MYSSID" 00:24:b2:d8:41:0e [WPA2-PSK-TKIP] 2462 MHz Channel 11 -52 dBm
"Westein" 00:0c:f6:32:15:a6 [WPA-PSK-TKIP] 2462 MHz Channel 11 -84 dBm
"draadloosje" 00:18:f6:72:f3:bb [WPA-PSK-TKIP+CCMP] 2412 MHz Channel 1 -88 dBm
"Livebox-7bf8" 00:1a:6b:1b:23:5a [WEP] 2457 MHz Channel 10 -83 dBm

Punt 3
code:
1
2
3
"MYSSID" 00:24:b2:d8:41:0e [WPA2-PSK-TKIP] 2462 MHz Channel 11 -57 dBm
"draadloosje" 00:18:f6:72:f3:bb [WPA-PSK-TKIP+CCMP] 2412 MHz Channel 1 -90 dBm
"Sitecom" 00:0c:f6:43:10:66  2452 MHz Channel 9 -80 dBm

Punt 4:
code:
1
"MYSSID" 00:24:b2:d8:41:0e [WPA2-PSK-TKIP] 2462 MHz Channel 11 -61 dBm

Tip: De punten zijn links naar een grafische representatie van de data.

Resultaat?
Ja, positief. Ik merk dat ik een gigantisch veel betere ontvangst heb. Data overdracht snelheden heb ik niet getest omdat ik maar een mobiele telefoon heb gebruikt.

Een ieder die geïnteresseerd is in mijn instellingen kan deze hier vinden.

Andere ervaringen met deze aanpak hoor ik ook graag :)

Toevoeging:
Revisie-nummer van de router is: 100-13948-01R12
Firmwareversie DD-WRT is: DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std (SVN revision 14896)

[ Voor 73% gewijzigd door Appel op 13-08-2010 22:56 . Reden: Post revamp. Was enorm slecht en onoverzichtelijk. ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik maak hier iets raars mee:
Ik heb mijn router ingesteld op US, mijn download-snelheid is top geworden. Transferen van een Gigabit->Wireless gaat aan ongeveer 12-15MB/s (ervoor rond de 7MB/s)

Maar de upload van pc naar router, is een ramp, volgens de connectie is het maar 5.5Mbps. Het intressante is dat het met de 2 pc's hetzelfde is (2de pc heeft een 3x4dbi gain antenna).
Tips?
Gebruik wel standaard firmware en ga het ook niet veranderen naar DD-WRT totdat de stabiliteitsproblemen niet opgelost zjn.

[ Voor 13% gewijzigd door Dima_2005 op 12-08-2010 10:21 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds eerder deze week ook dit model binnen, en eerlijk gezegd valt het bereik me behoorlijk tegen. Ik weet dat wanneer het signaal door een betonnen vloer met een klein trapgat heen moet het signaal hieronder zal leiden, maar 40% (5GHz) is mij wat aan de lage kant...

Misschien een wat algemene vraag: zijn er voor Linux tooltjes waarmee dit te meten valt? Heb op mijn android wel eea geinstalleerd, maar die kan alleen het 2.4 GHz signaal meten (ook niet best)

Daarnaast zie ik eerder in dit topic verschillende mensen hun DD-WRT instellingen posten, zou het zin hebben voor mij om dit er ook op te zetten en deze settings dan over te nemen, of zou dat niets moeten verbeteren ten opzichte van de originele firmware?

Laatste vraag, als ik niet lastig ben: Mochten beide eerdere vragen geen oplossing bieden, dan denk ik erover om deze router om te wisselen voor een ander apparaat, met uitwendige (en vervangbare :)) antenne's. Is zoiets in de praktijk een reële oplossing, of is met decibellen smijten een inefficiente oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

LzpAppel schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:56:
Andere ervaringen met deze aanpak hoor ik ook graag :)
Welke revisie van de router heb je? (te vinden op de doos waar je router in zat, een reeks dat op nnRnn eindigt, waar n een getal is.)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
Kan niet helemaal vinden waar ik nou N only kan activeren i.p.v. mixed. Weet iemand dat te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je het over 5 GHz N hebt, dat gaat niet. Eén van de twee radio's ondersteunt alleen 2,4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:17:
[...]
Daarnaast zie ik eerder in dit topic verschillende mensen hun DD-WRT instellingen posten, zou het zin hebben voor mij om dit er ook op te zetten en deze settings dan over te nemen, of zou dat niets moeten verbeteren ten opzichte van de originele firmware?
Ik heb er voor gekozen om DD-WRT nog even af te wachten, ik wil het er heel graag op zetten, maar het is nu nog instabiel, en sommige mensen hebben hun router er door verkloot. Er zijn ook instellingen te vinden voor de normale firmware.
Laatste vraag, als ik niet lastig ben: Mochten beide eerdere vragen geen oplossing bieden, dan denk ik erover om deze router om te wisselen voor een ander apparaat, met uitwendige (en vervangbare :)) antenne's. Is zoiets in de praktijk een reële oplossing, of is met decibellen smijten een inefficiente oplossing?
Niet echt, je kan aan één kant van de 'lijn' wel een heel krachtige zender hebben, maar bijv. je laptop is dat niet. Professionele antennes zijn best duur, en die moet je dan eigenlijk ook aan je laptop hebben zitten (ze zijn er wel, externe kaartjes met aansluiting voor antenne). Maar de WNDR3700 staat toch wel bekend om goed bereik, ik heb heel wat reviews gelezen voordat ik 'm kocht. Ik weet niet of het veel beter gaat worden met een andere router. Het beste is om wat verschillende instellingen te proberen, bijv. US region, goede channels kiezen etc. Een betonvloer blijft een enorm obstakel, vooral voor 5Ghz.
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:30:
Kan niet helemaal vinden waar ik nou N only kan activeren i.p.v. mixed. Weet iemand dat te vinden?
Waarom zou je dat willen? Één van je radio's is al N only... Dat is juist het mooie van deze router!

[ Voor 9% gewijzigd door Flying Bobman op 13-08-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
TweakBoy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Welke revisie van de router heb je? (te vinden op de doos waar je router in zat, een reeks dat op nnRnn eindigt, waar n een getal is.)
100-13948-01R12

Ik had de doos wel bijna vandaag weg gegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LzpAppel schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:55:
[...]

100-13948-01R12

Ik had de doos wel bijna vandaag weg gegooid :P
Da's oud... De meest recente zijn 01R21 en 02R1. Vanochtend een viertal webshops gemailed met de vraag welke revisie ze leveren, van drie antwoord ontvangen, waarvan twee 01R17 en eentje die aangeeft dat ze het niet aan kunnen geven. Ik wacht nog even met aanschaffen tot 02R1 leverbaar is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
BamSlam_ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:59:
[...]

Da's oud... De meest recente zijn 01R21 en 02R1. Vanochtend een viertal webshops gemailed met de vraag welke revisie ze leveren, van drie antwoord ontvangen, waarvan twee 01R17 en eentje die aangeeft dat ze het niet aan kunnen geven. Ik wacht nog even met aanschaffen tot 02R1 leverbaar is in NL.
Oud of niet, hij doet het nog prima :)

Wat komt er dan in de nieuwe revisie waar je op zit te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LzpAppel schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:12:
[...]
Oud of niet, hij doet het nog prima :)

Wat komt er dan in de nieuwe revisie waar je op zit te wachten?
Hierom en daarom. Ik wacht wel even met aanschaffen tot 01R21 of 02R1 hier geleverd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door BamSlam_ op 14-08-2010 08:34 . Reden: Tweede link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm grote kans dat die van mij dat probleem had. In het begin kon mijn zusje prima met 2.4Ghz connecten maar opeens was het over en ging het voor haar niet sneller dan 10KB/s leek wel. Destijds niet echt aandacht aan geschonken en zelf had ik mijn wireless kaartje in mijn laptop vervangen voor een Intel 5100 kaartje.
Ik ben benieuwd wat ik van de RMA terug krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Je moet je wpa2 op eas zetten inplaats van tkip wilt deze goed werken in N specs geen eas is geen 300Mbit wifi.

[ Voor 88% gewijzigd door Equator op 17-09-2010 11:06 . Reden: je hoeft niet perse het gehele bericht te quoten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
devil-strike schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:23:
[...]

Je moet je wpa2 op eas zetten inplaats van tkip wilt deze goed werken in N specs geen eas is geen 300Mbit wifi.
Ik doe niks met de 5Ghz en de N spec. Ik heb alleen maar G apparaten.
BamSlam_ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:24:
[...]

Hierom en daarom. Ik wacht wel even met aanschaffen tot 01R21 of 02R1 hier geleverd worden.
Ja, dat is wel een slimme rede :P

[ Voor 38% gewijzigd door Appel op 14-08-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Flying Bobman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:56:
Waarom zou je dat willen? Één van je radio's is al N only... Dat is juist het mooie van deze router!
Welke router heb jij dan :+ ? De 5GHz = 802.11a/n

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 14-08-2010 12:48 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste