Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:01:
Wat kun je allemaal met ReadyShare doen? Ik bedoel als ik daar een externe HDD van 1,5TB aanhang wat kan ik dan? Kan ik bv torrents downloaden zonder tussenkomst van een pc?
Je kunt het gebruiken als een NAS, daar blijft het ook bij. Maar denk niet dat je torrents kunt downloaden.

Maar met DD-wrt kun je dat wel installeren!
http://www.dd-wrt.com/wik...Installing_torrent_client

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:24:
[...]

Je kunt het gebruiken als een NAS, daar blijft het ook bij. Maar denk niet dat je torrents kunt downloaden.

Maar met DD-wrt kun je dat wel installeren!
http://www.dd-wrt.com/wik...Installing_torrent_client
Sorry ik moet nog veel leren over routers (mega n00b hier) zo te zien kan het dus wel.
Moet ik mijn router dus flashen (met exotische firmware) en dan kan ik zonder tussenkomst van mijn pc torrents (blijven) downloaden op een USB schijf? Dit zou wel enorm handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:07
Wow, ik ben onder de indruk van deze router. Het werkt erg simpel en intuitief. Nu eindelijk zonder al te veel moeite kan ik foto's sharen met familie dmv een simpele USB stick in mijn router :)
Helaas zag ik wel dat ik de 01R17 versie van Komplett heb gekregen. Vooralsnog geen problemen, maar zal die 2,4 band goed in de gaten houden

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:32:

[...]

Sorry ik moet nog veel leren over routers (mega n00b hier) zo te zien kan het dus wel.
Moet ik mijn router dus flashen (met exotische firmware) en dan kan ik zonder tussenkomst van mijn pc torrents (blijven) downloaden op een USB schijf? Dit zou wel enorm handig zijn!
Yep, je flasht DD-wrt en dan volg je die tutorial om de torrent-client op te zetten.
En er is wel tussenkomst van pc, want je moet natuurlijk torrents uitkiezen :+

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb sinds kort een USB HD aan m'n router hangen. Als ik daar via het netwerk iets op wil zetten gaat dat verschrikkelijk traag. Zo'n 2 a 3 MB/s zo'n beetje.

Op de netgear forums zijn ze er ook nog niet helemaal uit geloof ik. Meer mensen problemen mee?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 22:17
Maand geleden een WPA2 wachtwoord ingesteld op 2,4 welke maar niet actief werd, een week geleden plots actief geworden maar snelheden zijn in elkaar gestort, PC boven van 80-100mbit naar 1mbit, laptop beneden op Wifi-G van 12-15mbit naar 4mbit, HTC Desire van 15-20mbit naar 1mbit.

Wat me opvalt is dat de uploadsnelheden bij alle apparaten 4-6mbit is.

Bedraad haal ik momenteel 100/9 en op 5GHz 70-100/8

Zet ik WPA2 uit, dan schiet de snelheid terug naar rond de 70mbit (ben wel meer gewend)

RMA symptomen? Zo niet, wat is er dan wel aan de hand eventueel?

[ Voor 118% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-09-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:20
Pkunk schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:58:
Ik heb sinds kort een USB HD aan m'n router hangen. Als ik daar via het netwerk iets op wil zetten gaat dat verschrikkelijk traag. Zo'n 2 a 3 MB/s zo'n beetje.

Op de netgear forums zijn ze er ook nog niet helemaal uit geloof ik. Meer mensen problemen mee?
NTFS==>2 a 3MB/s
ext3==>15 a 16MB/s

Lijkt met simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
joppybt schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:07:
[...]

NTFS==>2 a 3MB/s
ext3==>15 a 16MB/s

Lijkt met simpel.
Mja.. ik heb alleen 600GB aan meuk die ik nergens anders kwijt kan. Bovendien kan ik ook even het usb snoertje in m'n pc prikken :p Streamen op 1080p gaat vooralsnog ook prima, dus ik laat het er maar even bij en hoop ondertussen op een goede firmware update.
offtopic:
Kan windows die HD nog wel lezen als die ext3 is dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 13-09-2010 20:57 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
joppybt schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:07:
[...]

NTFS==>2 a 3MB/s
ext3==>15 a 16MB/s

Lijkt met simpel.
Mwah, een beetje genuanceerd. Ik kom net zoals Pkunk niet hoger dan 4 MB/s terwijl de schijf wel ext3 geformatteerd is. Het lijkt erop alsof de router het via internet importeert ipv een directe netwerkverbinding

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij mij geen ext3 staan. NTFS gaat bij mij met 3/4 MB/s

Wel Fat 32 en exFat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Pkunk schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:58:

Als het effectief NTFS is dan moet je twee dingen in het achterhoofd houden:
- een MIPS-processor is geen x86-processor, kloksnelheden en prestaties zijn niet vergelijkbaar
- NTFS is niét native onder Linux, dat draait ook in userspace, heeft geen rechtstreekse toegang tot de kernel.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Mijn Western Digital Passport Essential SE 1 TB USB stond ook in NTFS.
Heb nu NTFS partitie verwijderd en EXT3 partitie aangemaakt.
Met NTFS zat ik ook maximum aan 4 MB/sec.
Zal nu eens testen en resultaten posten van EXT3 partitie.
Ben nu alles aan terug zetten aan data op harddisk via USB aan pc.
Rond de 400 GB, te lang om via router door te jagen.

Bij mediaplayer PopCornHour raden ze ook aan interne harddisk in EXT3 of EXT4 te zetten.
Dit omdat PCH ook oop een soort Linux distro draait.

Nu door NTFS partitie te vervangen naar EXT op m'n WDC USB HDD is upload snelheid in interne netwerk opgelopen van maximum 4 MB/sec naar 12 MB/sec.

[ Voor 13% gewijzigd door Ra_gdd op 15-09-2010 12:27 ]

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 22:28
Vandaag mijn WNDR 3700 binnen gekregen van 4Launch (was €99,- in aanbieding) en het is de 01R21 revisie. Neem aan dat de oudere revisies er niet meer zijn, anders had ik die wel gehad. Dus voor degene die het interesseert, 4Launch levert de 01R21 revisie!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Hoe kan het dat ik geen 5ghz band zie ? Ik kan gewoon op 2.4 werken, maar 5ghz zendt wel uit en ik heb de instellingen goed staan, maar als ik op mijn laptop kijk bij de netwerkverbindingen dan zie ik alleen NETGEAR en geen NETGEAR5ghz. Weet iemand wat er aan de hand is ?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Misschien heeft je wireless netwerkkaartje in je laptop geen ondersteuning voor 5GHz? Dat een wireless kaartje 802.11n ondersteunt, betekent niet direct dat hij ook 802.11n- 5GHz kan gebruiken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

A en N kaarten moeten de 5 GHz band normaliter wel zien, maar ik gok dan inderdaad dat je een B/G kaart gebruikt.

• Nivk
Exorcist schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:09:
A/N kaarten moeten de 5 GHz band normaliter wel zien, maar ik gok dan inderdaad dat je een B/G/N kaart gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c913490711fe/4c9134907064a-802.11.JPG :9

Zo is n-2,4GHz een verdere ontwikkeling van 802.11g en n-5GHz die van 802.11a.

[ Voor 25% gewijzigd door Nivk op 15-09-2010 23:20 ]

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Joarie schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:26:
Mwah, een beetje genuanceerd. Ik kom net zoals Pkunk niet hoger dan 4 MB/s terwijl de schijf wel ext3 geformatteerd is. Het lijkt erop alsof de router het via internet importeert ipv een directe netwerkverbinding
:Y

• Ra_gdd

Ra_gdd

"Het lijkt erop alsof de router het via internet importeert ipv een directe netwerkverbinding"

Als je de router benaderd via interne netwerkadres (192.168.1.xxx) zal hij bestand kopieren via je LAN.
Als je de router benaderd via ip-adres dat je van je ISP krijgt zal bestandoverdracht via internet gaan.
|:(

Met Total Commander maak ik verbinding via m'n interne netwerk thuis.
Daar kopieer ik op m'n WDC Passport SE 1 TB USB aan gemiddeld 12 MB/sec.
Soms pieken naar 15 MB/sec.
Idem als ik router benader met FTP programma via interne IP-adres van router.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Joarie
Sorry :P
Had nog niet dieper op de materie ingedoken en sprak alleen uit een gevoel ;)

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
Wat is nu het verschil tussen die revisies? Zijn er problemen met een bepaalde revisie? Heb aantal pagina's terug gebladerd maar ik ga geen 41 pagina's door lezen. ;)

En waar kan ik hem dan het best bestellen zodat ik de goede revisie ontvang?

bvd

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan ook wat moeite doen en de zoekfunctie voor het topic gebruiken ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:14
Ik heb nu al een paar keer gehad met deze router dat ik de port forwards van het ene naar het andere IP omzet, maar dat hij me blijft sturen naar het oude IP tot ik de router herstart. Hebben meer mensen dit probleem gehad? Het is echt rete irritant, want soms denk ik dat de server waar ik op dat moment mee speel verkeerd geconfigureerd staat en geen connecties van buiten aanneemt, en dan blijkt gewoon dat de Netgear die poort nog altijd naar het oude IP adres doorstuurt. Ik draai de nieuwste .68 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Denneke,,! schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:28:
Wat is nu het verschil tussen die revisies? Zijn er problemen met een bepaalde revisie? Heb aantal pagina's terug gebladerd maar ik ga geen 41 pagina's door lezen. ;)

En waar kan ik hem dan het best bestellen zodat ik de goede revisie ontvang?

bvd
En jij verwacht nu een hapklaar antwoord?

Gebruik de zoekfunctie, er staat ergens een link naar een excelsheet met de diverse revisies.
Nu is dit niet zaligmakend omdat ik een 01R17 heb die met de nieuwste firmware perfect draait, zelfs na het flashen met DD-WRT en weer terug naar de fabrieksfirmware.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 15:38
Ik heb vandaag een WNDR370 binnengekregen en op de doos is te zien dat het een R17-versie is.

Moet ik hier nu een probleem van maken en het ding terugsturen ???

Ik heb de voorgaande pagina's doorgenomen en het is me niet helemaal duidelijk wat nu eigenlijk het probleem is (of kan zijn) met de verschillende versies.

Als ik kijk naar het Excel-lijstje dan zie ik ook dat 1 van de 6 R21's in dat lijstje stuk is gegaan.
Het lijkt wel alsof er met alle versies iets mis kan gaan. (Wat dat aangaat zou je dan moeten zeggen dat je helemaal geen WNDR3700 moet aanschaffen...) Nog afgezien van het feit dat mensen die geen problemen hebben met hun versie ook weinig of geen aanleiding hebben om op zoek te gaan naar lijstjes met fouten...

"DD-WRT" zegt me niets, ben eigenlijk een noob op wireless gebied, dus ik wil graag een router die gewoon zonder gedoe en gezeur werkt.

Kortom: R17 - houden of terugsturen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:47

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Houden. Meeste problemen pas nadat mensen er dd-wrt erop flashen. Gaan ze daarna terug naar stock is de schade al gedaan (gammele wifi).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Precies, gewoon houden!

Ook al had ik geen problemen met het flashen en weer terug naar stockfirmware en geen last van gammele wifi of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor degene die een usb harde schijf stabiel aan hun WNDR3700 hebben hangen, welk merk/type is dat en werkt dat stabiel genoeg om (voorlopig) als een simpele NAS te werken?

Een echte NAS staat al tijden op mijn verlanglijst, maar wordt hem voorlopig niet (vrouwen..grrr). Daarom ben ik dus aan het kijken voor een redelijk voordelige tussenoplossing.
Mijn eigen usb harde schijf werkt helaas niet (WD Elements 500Gb).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ppaddo schreef op zondag 19 september 2010 @ 07:17:
Voor degene die een usb harde schijf stabiel aan hun WNDR3700 hebben hangen, welk merk/type is dat en werkt dat stabiel genoeg om (voorlopig) als een simpele NAS te werken?

Een echte NAS staat al tijden op mijn verlanglijst, maar wordt hem voorlopig niet (vrouwen..grrr). Daarom ben ik dus aan het kijken voor een redelijk voordelige tussenoplossing.
ik heb er een 1TB verbatim aan hangen, werkt prima. Heb hem ext3 geformatteerd. En heb toegang vanaf Windows 7, een sitecom mediaplayer en m'n xbox.

Enige wat ik hier aan mis is een replicate naar m'n andere verbatim 1TB.

[ Voor 5% gewijzigd door mcetweaker op 19-09-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
  • Laatst online: 30-07 00:20
Ik heb de mijne gisteren binnengekregen (van kompleet). Op de doos staat 01R23. Is dit dan de revisie? Of staat dit ergens anders voor?

Verder nog niet kunnen gebruiken, omdat mijn nieuwe adsl provider (alice) gigantisch verzaakt op het moment. Alles moet via de iPhone op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dat is inderdaad het revisie nummer :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:16
Vraag aan de WNDR3700 bezitter:

Is het ook mogelijk om wifi uit te schakelen via de webinterface? Ik weet dat er een fysieke knop aanwezig is op het modem, maar kan het ook via de browser?

Daaropvolgende vraag: Is het ook mogelijk om wifi binnen bepaalde tijden in of uitgeschakeld te hebben? Mijn huidige FritzBox kan bijvoorbeeld wifi uitzetten tussen 1200 en 0700 en dit is per dag instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:05
JottemJ schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:28:
Vraag aan de WNDR3700 bezitter:

Is het ook mogelijk om wifi uit te schakelen via de webinterface? Ik weet dat er een fysieke knop aanwezig is op het modem, maar kan het ook via de browser?

Daaropvolgende vraag: Is het ook mogelijk om wifi binnen bepaalde tijden in of uitgeschakeld te hebben? Mijn huidige FritzBox kan bijvoorbeeld wifi uitzetten tussen 1200 en 0700 en dit is per dag instelbaar.
je kan inloggen via je web browser,en daar dan een vinkje weghalen voor je wifi(2.4 en 5 ghz)

wifi op tijd in stellen durf ik niet te zeggen,maar ik dacht wel dat het kon.
lees de beschrijving even,daar staat het vast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JottemJ schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:28:
Nee, dit is niet mogelijk met de stockfirmware.
Wel is het mogelijk om sites te blokkeren en daar een schema voor in te stellen maar dit is niet waar jij naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd

Ra_gdd

Ik gebruik WDC Passport SE 1 TB en vriend van me WDC Pässport 250 GB
Deze zijn 2,5 inch HDD en trekken stroom uit USB poort.

Jouw WD Elements is een 3.5 inch HDD en trekt stroom uit aparte voeding.
Daaromdat deze misschien niet werkt met WNDR3700.
ppaddo schreef op zondag 19 september 2010 @ 07:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf Western Digital 160 gb. revisie 017

Welke IP moet ik nou forwarden als ik ftp via itnernet wil gaan gebruiken? als k een losse nas heb van synology bv ..die heeft zeg maar zijn een eigen ip.

l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Ra_gdd schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:06:
Ik gebruik WDC Passport SE 1 TB en vriend van me WDC Pässport 250 GB
Deze zijn 2,5 inch HDD en trekken stroom uit USB poort.

Jouw WD Elements is een 3.5 inch HDD en trekt stroom uit aparte voeding.
Daaromdat deze misschien niet werkt met WNDR3700.

[...]
mijn Verbatim 1TB heeft ook een aparte voeding en werkt prima.

• Denneke,,!
sjaool schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:37:
[...]

En jij verwacht nu een hapklaar antwoord?

Gebruik de zoekfunctie, er staat ergens een link naar een excelsheet met de diverse revisies.
Nu is dit niet zaligmakend omdat ik een 01R17 heb die met de nieuwste firmware perfect draait, zelfs na het flashen met DD-WRT en weer terug naar de fabrieksfirmware.
Ik verwacht geen hapklaar antwoord hoor! Verre van!

Het is alleen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en er nogal haast achter zit.

Wat betreft die lijst zal dat deze moeten zijn neem ik aan?: https://spreadsheets.goog...aUg4OGc&hl=en&output=html Echter zie ik daar geen verbetering in de r21 tegenover de r17, de r17 heeft dan wel meer problemen gehad maar er zijn ook genoeg goede ('groene'), wat het gemiddelde van de r17 hoger noteert dan de r21.

• Nivk
@Denneke ben je van plan DD-WRT te gaan gebruiken? Zo nee waarom kijk je dan daar überhaupt?

• sjaool

sjaool

Denneke,,! schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:41:
[...]
Wat betreft die lijst zal dat deze moeten zijn neem ik aan?: https://spreadsheets.goog...aUg4OGc&hl=en&output=html Echter zie ik daar geen verbetering in de r21 tegenover de r17, de r17 heeft dan wel meer problemen gehad maar er zijn ook genoeg goede ('groene'), wat het gemiddelde van de r17 hoger noteert dan de r21.
Het blijkt dat elke revisie zijn problemen heeft of je hem nou flashed met DD-WRT of niet.
Dat de 01R17 hoger noteert dan de 01R21 komt ook door het feit dat de 01R17 eerder op de markt is gekomen.

Als je haast hebt zou ik gewoon de WNDR3700 aanschaffen maar er nog geen DD-WRT op zetten totdat DD-WRT stabiel genoeg is.
De stockfirmware is dan wel beperkt in mogelijkheden maar draait hier erg stabiel en snel.

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:32
Ik heb de R17, maar ik merk helemaal niks van de problemen? Kan dit aan mij liggen, of naar hoeveel maanden ga je dit misschien merken? Want dan ga ik toch even terug misschien. Maar voor nu merk ik er niks van.

Hoe staat het eigenlijk met DD-WRT op deze router?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Heb het al eerder gepost. Maar voor mensen met DD-wrt en slechte wifi preformance is dit wellicht intressant.
Issue 1

There has been some reports of very weak ath0/ath1 (both radios 2.4GHz and 5GHz) after flashing DD-WRT, but there is also reports of weak wireless with those that never flashed DD-WRT. The issue is still under investigation but it is probably faulty hardware related, one can only speculate the cause but it could be TX power related. Owners with this problem report the wireless is so weak one can't move any further away from the router than 1 meter. A chart has been made by a WNDR3700 owner that is linked at the bottom of this page, you have over 85% chance to get a good working router.
Settings hier
Bron hier

Verwijderd

ik heb zelf R17, ik draai op stock firmware(V1.0.4.49) alles werkt gewoon perfect zoals het moet. Mischien ga ik wel updaten naar 1.0.4.68.

nu heb ik een groot probleem

In de handleiding van netgear 3700 staaat dit:

1. Connect to the router by typing ftp:// and the Internet port IP address in the address field of
Internet Explorer or Netscape Navigator. For example,
ftp://10.1.65.4

Als ik op router status klik > internetpoort

zie ik :

Internet Port
MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx
IP Address 0.0.0.0
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 0.0.0.0
Domain Name Server 0.0.0.0

wrm zie ik eigenlijk 0.0.0.0 staan? nu krijg ik ftp dus niet aan de praat

• Appel
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:32:
ik heb zelf R17, ik draai op stock firmware(V1.0.4.49) alles werkt gewoon perfect zoals het moet. Mischien ga ik wel updaten naar 1.0.4.68.

nu heb ik een groot probleem

In de handleiding van netgear 3700 staaat dit:

1. Connect to the router by typing ftp:// and the Internet port IP address in the address field of
Internet Explorer or Netscape Navigator. For example,
ftp://10.1.65.4

Als ik op router status klik > internetpoort

zie ik :

Internet Port
MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx
IP Address 0.0.0.0
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 0.0.0.0
Domain Name Server 0.0.0.0

wrm zie ik eigenlijk 0.0.0.0 staan? nu krijg ik ftp dus niet aan de praat
Steek de stekker die uit het modem komt in de wan poort van je router. Dan krijg je daar een IP adres op.
Je kan het ook wel testen met het interne adres van je router.

• sjaool

sjaool

gerbenp schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:25:
Ik heb de R17, maar ik merk helemaal niks van de problemen? Kan dit aan mij liggen, of naar hoeveel maanden ga je dit misschien merken? Want dan ga ik toch even terug misschien. Maar voor nu merk ik er niks van.

Hoe staat het eigenlijk met DD-WRT op deze router?
Als je nu al niks merkt ga je waarschijnlijk ook nooit iets merken. ;)
Niet iedere 01R17 heeft namelijk last van problemen zoals ook al in de tabel af te lezen is.

DD-WRT zou ik nog een tijdje mee wachten tot er een echt stabiele versie is.

Verwijderd

LzpAppel schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:13:
[...]

Steek de stekker die uit het modem komt in de wan poort van je router. Dan krijg je daar een IP adres op.
Je kan het ook wel testen met het interne adres van je router.
bedankt voor je antwoord. Dus ik kan geen gebrguik van "ftp via internet" als ik mijn router in accespoint heb?
dan heb ik wel een groot probleem :-( livebox van online is ook al een router.

• Appel
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:46:
[...]

bedankt voor je antwoord. Dus ik kan geen gebrguik van "ftp via internet" als ik mijn router in accespoint heb?
dan heb ik wel een groot probleem :-( livebox van online is ook al een router.
In je Livebox poort 21 forwarden naar je Netgear. Dan gewoon het WAN IP van je livebox gebruiken om de FTP te benaderen. Als je FTP via je LAN wilt benaderen moet je het interne adres van je Netgear gebruiken.

Verwijderd

LzpAppel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:31:
[...]

In je Livebox poort 21 forwarden naar je Netgear. Dan gewoon het WAN IP van je livebox gebruiken om de FTP te benaderen. Als je FTP via je LAN wilt benaderen moet je het interne adres van je Netgear gebruiken.
bedankt :) zal het eens proberen

Lan ip netgear router:192.168.1.80

FTP Ja TCP 21 21 192.168.1.80

FTP2 Ja UDP 21 21 192.168.1.80

heb tcp en udp in de livebox geopend :)

• Joarie
Even een stomme vraag.... (zit op mijn werk en kan het dus niet controleren/testen)

Maar heeft de USB-disk dezelfde LAN IP als je router? Ben inmiddels weer terug bij de good-old vertrouwde en aangerade Total Commander en wil toch nu eindelijk eens gebruik maken van de maximale uploadsnelheid naar mijn USB-disk.

google en de zoekfunctie hier leverende niet de gewenste info op

• Ra_gdd

Ra_gdd

Ja

In TotalCommander FTP connectie aanmaken.
ftp://192.168.1.1
login en paswoord admin als je alles standaard hebt gelaten.
Beste is USB stick/schijf in EXT3 zetten. Heb ik nu ook gedaan en 4X sneller dan NTFS.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Ra_gdd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:21:
Beste is USB stick/schijf in EXT3 zetten. Heb ik nu ook gedaan en 4X sneller dan NTFS.
Helpt het formateren in EXT3 ook voor het af en toe niet herkennen van de stick door de router?

Ik heb zo af en toe dat de stick (FAT32) niet gezien wordt door de router. Na het eruit halen en opnieuw erin steken gaat het weer een tijdje goed.

Arriving Somewhere but not here....

• casss
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:26
Ben nu 1 dag in het bezit van de WNDR3700. Heb hem besteld bij 4launch, had het pakketje binnen een dag binnen :D Helaas is het de 01R17, ik hoopte op de 01R21. We zien wel of hij het blijft doen.

Heb binnen zowel op 2,4 als 5GHz vrij goed bereik. Staat bij mij ingesteld op 25 & 75% zendvermogen. Op dit moment worden laptops van Acer, HP, Macbook Pro en iPhone en HTC op het netwerk gebruikt.

Alleen buiten heb ik slecht bereik, ook op 100% zendvermogen, kan dit door dubbel glas komen?? Of zijn er nog tweak methoden om het bereik te verbeteren? Voor mijn gevoel is het bereik buiten toch iets minder als bij mijn oude Speedtouch Modem, maarja na 1 dag en het geweldige weer buiten is dit vrij voorbarig en tot nu toe geen ramp.

Verder kom ik er bij 1 instelling niet uit.
De 5GHz ga ik alleen gebruiken om films te streamen. Ik zet deze dus alleen aan wanneer nodig. De radio uitzetten (afvinken in geavanceerde draadloze instellingen) werkt goed, alleen zodra ik 's-avonds via de knop op de router het draadloos signaal uitzet en deze de volgende dag weer aanzet staat de 5GHz radio weer aan.

Dit is niet de bedoeling want dan moet ik elke ochtend handmatig bij de router inloggen en de 5GHz radio uitzetten. Zou graag zien dat als ik de 5GHz radio instel op uitgeschakeld. Dit na het uit- en weer aanzetten van het draadloos signaal via de knop op de router, de 5GHz radio uitgeschakeld blijft en alleen het 2.4GHz signaal weer beschikbaar wordt. Is dit mogelijk en zo ja, hoe? Heb al wat gekeken in de manual maar kan dit tot nu toe niet vinden. Bedankt.

• sjaool

sjaool

Helaas, dit is niet mogelijk. ;)

Verwijderd

LzpAppel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:31:
[...]

Het wilt niet weken :-( via ftp://192.68.1.80/shares kom ik er gewoon intern in. Maar extern wilt niet werken. Het ligt dus aan mijn livebox. De wan ip van mn livebox is wel te pingen(buitenaf getest)

Heb deze 2 poorten aangemaakt.

test Ja TCP 22 22 192.168.1.80

ben ik wat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
sjaool schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:40:
[...]

Het blijkt dat elke revisie zijn problemen heeft of je hem nou flashed met DD-WRT of niet.
Dat de 01R17 hoger noteert dan de 01R21 komt ook door het feit dat de 01R17 eerder op de markt is gekomen.

Als je haast hebt zou ik gewoon de WNDR3700 aanschaffen maar er nog geen DD-WRT op zetten totdat DD-WRT stabiel genoeg is.
De stockfirmware is dan wel beperkt in mogelijkheden maar draait hier erg stabiel en snel.
Bedankt voor deze nuttige reactie!

Ik zit met het dilemma of dit nu echt de 'beste' router die je kan aanschaffen van dit kaliber voor dit prijsklasse? Ik heb een 20mbit verbinding van Ziggo. Ik doe internetten, downloaden en eventueel streamen. De verbinding daarvoor zou voldoende moeten zijn maar kan deze router met stock firmware dit aan? Of kan ik toch beter kiezen voor een ander exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Denneke,,! schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:01:
[...]

Bedankt voor deze nuttige reactie!

Ik zit met het dilemma of dit nu echt de 'beste' router die je kan aanschaffen van dit kaliber voor dit prijsklasse? Ik heb een 20mbit verbinding van Ziggo. Ik doe internetten, downloaden en eventueel streamen. De verbinding daarvoor zou voldoende moeten zijn maar kan deze router met stock firmware dit aan? Of kan ik toch beter kiezen voor een ander exemplaar?
Als ik niet zo fan was van de WNDR3700 zou ik zeggen dat het eigenlijk overkill is.
Met 20Mbit zet je je router tegenwoordig nog maar nauwelijks aan het werk, zeker zo'n snelle als deze :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:10:
[...]

Het wilt niet weken :-( via ftp://192.68.1.80/shares kom ik er gewoon intern in. Maar extern wilt niet werken. Het ligt dus aan mijn livebox. De wan ip van mn livebox is wel te pingen(buitenaf getest)

Heb deze 2 poorten aangemaakt.

test Ja TCP 22 22 192.168.1.80

ben ik wat vergeten?
Je kan nog een aantal dingen onderzoeken. Waar vandaan probeer je connectie te maken? Werk/school oid. Check even bij systeembeheer of poort 21 naar buiten wel openstaat.

Probeer ook eens een echte FTP client, Filezilla oid. En je moet van buiten af wel connectie maken met:

ftp://$jouwaniphier/shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn kameraad van me heeft het getest. Hij heeft zelf zo n synology nas. FTP werkt bij hem perfect.
Hij heeft ook ziggo als provider..

ik zal wel ff testen met filezilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:48:
mn kameraad van me heeft het getest. Hij heeft zelf zo n synology nas. FTP werkt bij hem perfect.
Hij heeft ook ziggo als provider..

ik zal wel ff testen met filezilla
Ik heb zelf ook Ziggo. Daarbij kreeg ik alleen een modem, de router heb ik er zelf aangesloten (WNDR3700)
Ik denk dat als je die andere router er tussen uit haalt het een stuk makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
LzpAppel schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:28:
Heb het al eerder gepost. Maar voor mensen met DD-wrt en slechte wifi preformance is dit wellicht intressant.

[...]

Settings hier
Bron hier
Zit er aan te denken om DD-WRT eens uit te proberen maar hoe zijn jullie de ervaringen tot nu toe?
Op het dd-wrt forum is het wisselend maar vraag me af of er ook hier forum leden zijn die zonder problemen dd-wrt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 10:47
Heeft iemand al ervaring met hardware-revisie R23?

-Huiser

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 16:37
Ik heb deze router nu ook sinds gisteren in gebruik. Onze laptop met Intel WiFi Link 5100 AGN connecteert makelijk met de router, maar wanneer ik via Windows Task Manager de Link Speed van de Wireless Network Connection in de gaten hou dan wijzigt die continu naar steeds verschillende waardes (108, 120, 162, 90, 108, 121, ...)
Is dit normaal?

Ik heb de router ingesteld als volgt:
2.4Ghz - Enable SSID Boadcast - SSID : HOME-NETWORK - Channel : Auto - Mode : Up To 300 - WPA2-PSK [AES]
5Ghz - Enable SSID Boadcast - SSID : HOME-NETWORK - Channel : 44 - Mode : Up To 300 - WPA2-PSK [AES]
Heb ik misschien foute instellingen?

Fluo

• Nivk
FLuo zit je ver weg? Zo niet en hij komt niet boven de 130Mbps link speed, kijk dan eens naar de channel width settings van je Intel kaartje, dit moet op auto staan en fat channel intolerant disabled.

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 16:37
In vogelvlucht ongeveer 7 meter op hetzelfde verdiep, dat zou toch niet tever mogen zijn?

Die instellingen die je aangeeft voor het wifi kaartje staan correct.

Fluo

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn 5100AGN connecteert volgens Windows op 150 Mbps en blijft daar ook netjes op staan (meter of 5 van de router af, zelfde verdieping)

• Nivk
Zou inderdaad zo kunnen zijn, in tegenstelling tot de 5300AGN die 3x3 transmit-receive streams heeft de 5100AGN maar ondersteuning voor 1x2 streams. Waarbij dan dus wellicht de transmit link speed in windows wordt aangegeven en niet de receive link speed...

[ Voor 25% gewijzigd door Nivk op 25-09-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Sinds een aantal weken in bezit van de wndr3700, zonder serieuze problemen.
Echter valt me op dat na een modemreset gisteren, het erg lang duurt op mijn win7 bekabelde pc om connectie te maken.
Na het opstarten blijft hij erg lang hangen op "identificeren".
De laptop die via wifi verbinding maakt, heeft dit probleem altijd al gehad op deze router, maar mijn bekabelde pc verbond altijd gelijk..
Meer mensen met dit probleem, en een eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:38
Ik ben mijn vraag nog niet tegengekomen met de zoekfunctie.

Maar ik heb sinds een kleine week nu ook de WNDR3700. Hiervoor had ik een WRT54GL met Tomato firmware. Nu mis ik eigenlijk een lokale DNS server. Resolving via Netbios gaat goed, maar ook alleen omdat het middels broadcast werkt. De WNDR3700 met standaard firmware is uit zichzelf niet een lokale DNS/WINS server. Met nslookup is het ook niet mogelijk om dns records te resolven. Ik mis dit eigenlijk wel. Ik log namelijk regelmatig naar thuis in, via een SSTP VPN verbinding maar omdat ik geen lokale dns server of wins server heb, kan ik geen enkele machine op mijn lokale netwerk op naam benaderen. Ook kan je geen eigen DNS suffix aan je lease toevoegen. Dat stoort nogal :).

Is iemand anders hier al tegenaan gelopen en heeft de WNDR3700 met standaard firmware werkend gekregen zodat hij/zij records kan resolven? Het zij via DNS of WINS. Ik gok even dat het met DD-WRT wel zal werken maar dat wil ik nog zolang mogelijk uitstellen tot er een perfecte DD-WRT firmware uitkomt zonder bugs of wegvallende verbindingen :)

• Die Bruine
  • Laatst online: 09:14
Ik heb deze router vorig jaar voor een vriend gekocht en geïnstalleerd. Mede vanwege het guest netwerk. Wat moet je daarmee? kom ik vaak tegen in dit topic. Maar als je regelmatig bezoekers hebt of kinderen met een DS is dat toch wel makkelijk. Ik ben echt uren bezig geweest met die SH#*(^router. Zoals gezegd duurde het een paar uur voordat ik erachter kwam dat zodra ik het guest netwerk inschakelde mijn WiFi beveiliging niet meer werkte en dat de router altijd opstart met WiFi uitgeschakeld. Afgelopen zaterdag was ik bij hem en heb ik een update uitgevoerd. In het log stond dat .48 een guest netwek probleem zou verhelpen.
Nu heb ik zelf ook een 3700 gekocht om mijn WRT54G v2 te vervangen vanwege de CPU (werkt anders nog perfect). Ik gebruik WPA2-PSK en toch geeft elke machine aan dat het om een onbeveiligd netwerk gaat. Ik had dus weer een guest netwerk (bg) aangezet en kon maar geen beveiligde verbinding krijgen met welk netwerk dan ook (abgn). Echt al twee uur bezig voordat het lampje ging branden... Dus dat guest netwerk weer uitgezet en ja hoor ik kan gewoon connecten en dit keer vragen de machines wel om een key. Ik heb er helemaal niet aan gedacht omdat de router aangeeft dat ik de laatste firmware heb waarvan ik dacht dat het probleem verholpen zou zijn (had ik die zaterdag gelezen). Toch maar even gecontroleerd, mijn router draait .49.

Dus mijn vraag aan de medeTweaker; heeft iemand hier .48 draaien en een bg guest netwerk actief zonder problemen op de andere WiFi netwerken? Ik kan vast wel .48 zoeken en installeren, maar vragen kan toch geen kwaad ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• sjaool

sjaool

Gewoon firmware V1.0.4.68 installeren, dit is de meest recente, die werkt hier perfect met een WEP-beveiliging op het gastnetwerk en WPA2-PSK beveiliging op de "normale" 2.4 en 5 Ghz netwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 29-09-2010 19:52 ]

• Die Bruine
Ik draai V1.0.4.49 daarom vraag ik het. .48 is dus niet de laatste.

[ Voor 91% gewijzigd door Die Bruine op 29-09-2010 20:10 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:43
Die Bruine schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:09:
Wat sjaool zegt lijkt wel te kloppen - de laatste firmware is .68 en in de changelog staat bij fixed issues: "Fixed “WiFi gets disabled when guest account or WDS is enabled only if the MAC address starts with non-zero.”"...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Die Bruine schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:09:
Ik zou toch echt V1.0.4.68 installeren:
Fixed “WiFi gets disabled when guest account or WDS is enabled only if the MAC address starts with non-zero.”

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 29-09-2010 20:54 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Die Bruine
Sorry heren, het is voor mij eeeeeeeeeecht laat. Met .48 bedoelde ik dus .68. Net ingelogd op de router van die vriend en daar staat inderdaad ook .68. Ik weet zeker dat ik de fix in het changelog had gelezen, juist daarom heb ik nu ook de router gekocht. Alleen dacht ik dat het .48 was en aangezien ik zelf .49 draai heb ik niet handmatig verder gezocht. Mijn router geeft ook aan dat er geen nieuwere versie is. Gewoon niet goed naar het versienummer gekeken dus. Ik gaat zoeken. En bedankt voor de verwijzing .48 .68 ;)

Dat zoeken hoeft dus ook al niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door Die Bruine op 29-09-2010 21:19 ]

• sjaool

sjaool

Foutje bedankt. :D Kan iedereen overkomen.
Ik had namelijk hetzelfde probleem omdat mijn MAC-adres met C0 begon en .68 heeft dat allemaal verholpen.

• Die Bruine
Na een DS en een DS Lite en een jaar of 5 volgens mij verder te zijn kan mn dochter nu eindelijk eens online met dat ding :o

En nu hopen dat er nog een stabiele DD-WRT komt. Irritant dat ik geen binnenkomende poorten kan verwijzen naar andere poorten. Ben benieuwd of ik de WRT54G dan als WDS kan inzetten. Weekend maar eens proberen.

Verwijderd

ik ben aan het twijfelen of ik de wndr3700 router ga kopen als vervanging van mijn huidige brakke router maar kun je de USB poort gebruiken om een printer op aan te sluiten ?

• sjaool

sjaool

De standaard firmware ondersteunt dit niet.
DD-WRT schijnt dit wel te ondersteunen alleen is die firmware nog niet helemaal stabiel.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OpenWrt ondersteunt het ook, ik gebruik de USB-poort zelf ook om m'n printer in het netwerk te hangen.

• sjaool

sjaool

Welke van de twee is eigenlijk het stabielst en meest funtioneel op de WNDR3700? DD-WRT of OpenWRT?

Hier ben ik in ieder geval nog niet helemaal achter.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat hangt af van je revisie denk ik. Ik heb 01R14 en dat werkt erg stabiel (moest wel een SVN-versie van OpenWrt gebruiken om 802.11n stabiel te krijgen, die fixes zitten in principe ook in de 10.03.1 RC's. 802.11n 5 GHz werkt vlekkeloos (heb twee AP's geconfigureerd - één voor 802.11n 5 GHz en een ander voor 802.11bg 2,4 GHz), ding draait volledig stabiel.

Houd er wel rekening mee dat de leercurve van OpenWrt een stuk steiler is dan die van DD-Wrt; een keer je die horde genomen hebt is OpenWrt een veel flexibeler oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 30-09-2010 10:54 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
Mijn 01R23 draait met DD-WRT build 15279. Ik ben nog geen probleem tegengekomen. Stabiliteit is dus wat mij betreft prima. Alleen jammer dat ik er geen VLANs op kan aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ik heb m'n netgear als access point only in gebruik. Daar heb ik een Draytek 2820 voorstaan.
Nu wilde ik op m'n draytek een portforwar doen van 81 naar port 80 zodat ik via het web op m'n netgear terechtkom om mn lokale readyshare aan te spreken, maar tot nu toe dit niet aan de praat gekregen.

het gaat dus om http://mijnexternip/shares. Intern werkt dit prima, maar via extern dit nog niet aan de praat gekregen.

Gaat dit alleen werken als ik m'n netgear via de wan poort aan m'n draytek hang of heeft iemand eenzelfde configuratie en dit wel aan de praat gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
We zoeken hier op ons nieuwe kantoortje een degelijk routertje, we zitten hier met plusmin 8 man.

Ik zit niet heel erg in de routers, maar in princiepe moet deze probleemloos (los van de boel routen natuurlijk :) ) een pppoe verbinding kunnen opzetten en poortmappen/forwarding toch? (wil ook servertje draaien en remote desktoppen naar specifieke pc's)

Of zijn er nog andere units waar ik naar moet kijken?

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 01-10-2010 19:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo jammer dat deze router nu net geen port translation heeft he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:08:
Mijn 01R23 draait met DD-WRT build 15279. Ik ben nog geen probleem tegengekomen. Stabiliteit is dus wat mij betreft prima. Alleen jammer dat ik er geen VLANs op kan aanmaken...
Revisie 23 inmiddels? Jeetje dat gaat hard zeg..
Waar heb je dit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:29:
[...]

Revisie 23 inmiddels? Jeetje dat gaat hard zeg..
Waar heb je dit gehaald?
WLANshop, online besteld, via pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:30
Sinds een weekje ook een WNDR3700. Eerst geen vreemde dingen, maar nu zie ik dat bij 'aangesloten apparaten' niets meer staat aangegeven. In het begin stonden hier netjes alle aangesloten bedrade en draadloze apparaten...

Ook lijkt port-forwarding niet te functioneren, ik krijg het niet voor elkaar om poort 8080 naar een webservertje door te sturen... volgens grc.com staat poort 8080 nog steeds dicht...
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34yy8pf.jpg
Dit zou toch voldoende moeten zijn om al het netwerkverkeer naar poort 8080 door te sturen naar 10.0.50.13:8080? Op dat laatste ip-adres staat mijn webservertje die draait op poort 8080.

Ik gebruik de laatste firmware. Ik kan hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw proberen, maar dan moet ik weer alles opnieuw instellen :-( Iemand andere ideeën, voordat ik hem ga resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

podarcis schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:59:
Ik gebruik de laatste firmware. Ik kan hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw proberen, maar dan moet ik weer alles opnieuw instellen :-( Iemand andere ideeën, voordat ik hem ga resetten?
Wordt poort 8080 niet door de router zelf bezet gehouden (maar niet gebruikt) voor het delen van bestanden op je USB stick.

Probeer eens een andere poort.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:30
jelmervos schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:26:
[...]

Tsja... alleen hoe? Mijn vorige router was een IPCOP-machine en daar kon ik netjes aangeven dat externe verzoeken naar poort x moesten worden doorgestuurd naar poort y op intern ip-adres aaa.aaa.aaa.aaa... Hier lijkt ik alleen maar aan te kunnen geven dat verzoeken naar poort x moeten worden doorgestuurd naar port x op ip-adres aaa.aaa.aaa.aaa....

Ik vind het een beetje wazig scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:27:
[...]

WLANshop, online besteld, via pricewatch.
Dank je wel. Zouden ze alleen r23 uitleveren? Heb je hierover contact met ze gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:26:
[...]

Wordt poort 8080 niet door de router zelf bezet gehouden (maar niet gebruikt) voor het delen van bestanden op je USB stick.

Je kan ook in usbsettings de easyshare optie's uitzetten

alle verwijzingen naar netwerk - usb uitvinken should do it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Verstekbakker schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:08:
Mocht ik ook DD-WRT willen uitproberen is er dan ook een mogelijkheid stel ik wil weer terug naar de standaard firmware om deze er weer op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:47

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, de stock firmware via TFTP uploaden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:43:
[...]

Zouden ze alleen r23 uitleveren? Heb je hierover contact met ze gehad?
Een kennis wou toevallig ook een WNDR 3700 hebben. Ik heb Wlanshop eens een e-mail gestuurd. Ze gaven aan dat ze momenteel R21 leveren (al kan dit soms verschillen, best even mailen voor de zekerheid.). We konden opnieuw mailen als we liever een andere revisie wouden hebben. Ze hadden een een aantal modellen met de R23 revisie binnen gekregen. Op het moment dat ik ze een e-mail had verstuurd hadden ze er nog 1. Deze hielden ze netjes apart voor me kennis. Je zou ze eventueel kunnen mailen met de vraag of ze nog R23 binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Het moet toch mogelijk zijn op meerdere poorten voor één ip te forwarden? Ik heb een Synology NAS waar ik voor zowel Audio Station (:5000) als Photo Station (:80) een poort moet openzetten, maar bij de laatste zegt ie dat "een of meer poorten door andere configuraties gebruikt"? Ik heb voor de rest niets handmatig geforward :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik neem aan dat die poort is gereserveerd voor de webinterface van de router? Ik neem echter aan dat je daar echter ook wel een optie voor kan aanpassen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:43:
[...]

Dank je wel. Zouden ze alleen r23 uitleveren? Heb je hierover contact met ze gehad?
Ik heb gewoon besteld, geen contact gehad over de revisie.

Hij doet het nog steeds prima trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verstekbakker op 06-10-2010 09:06 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste