Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mabili schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:32:
[...]

Mocht ik ook DD-WRT willen uitproberen is er dan ook een mogelijkheid stel ik wil weer terug naar de standaard firmware om deze er weer op te zetten?
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=79802

Toen ik die van mij dus verkeerd geflashed had door de wiki verkeerd te begrijpen meende ik dat ik hem had gebricked. Deze tutorial heeft me toen gered. Dus niet alleen goed om stock terug te zetten, maar ook om foutjes te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dd-wrt is sinds 05-10 relatief stabiel te noemen, ik heb hem er nu opstaan, en merk geen rare dingen

Nu nog uitvinden waar de vaste ipadressering komt te staan, overweldigende stortvloed aan optie's
heerlijk om door te struinen, maar moet zeggen, het zit logisch in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
FreshMaker schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:21:
dd-wrt is sinds 05-10 relatief stabiel te noemen, ik heb hem er nu opstaan, en merk geen rare dingen

Nu nog uitvinden waar de vaste ipadressering komt te staan, overweldigende stortvloed aan optie's
heerlijk om door te struinen, maar moet zeggen, het zit logisch in elkaar
Bij het tabblad Services > Services kun je static leases verbinden aan MAC-adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Zijn er nu nog redenen om de originele firmware te verkiezen boven de dd-wrt versie ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:40

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja; if it works, don't fix it :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

If it works, make it better :P

Maar waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben, ondersteund deze router IPv6, voor zover ik heb kunnen vinden met originele fw niet. Echter over DD-WRT zie/lees ik verschillende verhalen :?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb net een 3700 met R23 binnen. Ik heb alles volgens de handleiding ingesteld als access point achter een fritzbox modem/roter. Maar de router is instabiel, na korte tyd gaat het mis en gaat de fritzbox plat. Geen enkele poort op de fritzbox kan het internet nog benaderen. De nieuwste firmware draait op de 3700. Wat denk je heb ik een DOA toestel.

martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ipv6 ondersteuning is er, dat is het probleem niet. Wat zijn de ervaringen van de mensen met de nieuwste SVN firmware ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
fotomartin schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:22:
Ik heb net een 3700 met R23 binnen. Ik heb alles volgens de handleiding ingesteld als access point achter een fritzbox modem/roter. Maar de router is instabiel, na korte tyd gaat het mis en gaat de fritzbox plat. Geen enkele poort op de fritzbox kan het internet nog benaderen. De nieuwste firmware draait op de 3700. Wat denk je heb ik een DOA toestel.

martin
Wat heeft de instabiliteit en crashen van de Fritzbox te maken met de WNDR3700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes rev23 besteld bij Wlanshoo! Erg aardige gasten daar. Als het goed is komt het morgen aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:41:
Yes rev23 besteld bij Wlanshoo! Erg aardige gasten daar. Als het goed is komt het morgen aan. :)
Hier hetzelfde verhaal ;)
Ik ga morgen maar eens goed testen en waarschijnlijk DD-WRT eropzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
podarcis schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:59:
Sinds een weekje ook een WNDR3700. Eerst geen vreemde dingen, maar nu zie ik dat bij 'aangesloten apparaten' niets meer staat aangegeven. In het begin stonden hier netjes alle aangesloten bedrade en draadloze apparaten...
zelfde probleem hier |:(
weet iemand hier de oplossing van

verder maar max 3mb download over 300N
*met een probook 4720s*

[ Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 14-10-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Laatst online: 12:51
ik heb de router nu ongeveer een maand aanstaan hij staat beneden onder de vensterbank naas het moden. eerst had ik een sweex router (6 jaar oud) en daarmee had ik tot op zolder altijd prima wifi bereik. met de wndr3700n heb ik zelfs op de 1e verdieping maar 1 streepje bereik. heb meerdere kanalen geprobeerd en meerdere maximaal bereikbare snelheiden. heb het op 2 verschillende laptops getest, een asus van 3 maanden oud en een acer van 5 jaar oud.
ik weet niet heel veel van netwerken en instellingen maar kan er wel redelijk mee overweg.

heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen zonder de router te verplaastsen?

Groet,

Rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
PheraX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:46:
ik heb de router nu ongeveer een maand aanstaan hij staat beneden onder de vensterbank naas het moden. eerst had ik een sweex router (6 jaar oud) en daarmee had ik tot op zolder altijd prima wifi bereik. met de wndr3700n heb ik zelfs op de 1e verdieping maar 1 streepje bereik. heb meerdere kanalen geprobeerd en meerdere maximaal bereikbare snelheiden. heb het op 2 verschillende laptops getest, een asus van 3 maanden oud en een acer van 5 jaar oud.
ik weet niet heel veel van netwerken en instellingen maar kan er wel redelijk mee overweg.

heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen zonder de router te verplaastsen?

Groet
Rens
Router in het midden van de computers, niet in de buurt van magnetrons e.d. apparaten.
Router zo hoog mogelijk plaatsen. Alle 2.4 en 5 netwerken kun je volledig openzetten tegenwoordig.
Dan moet je toch echt wel 108Mbps kunnen halen met een normale N kaart. (je clienthardware dus je wireless kaart is ook erg van belang nl.!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:30
eehbiertje schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:04:
[...]

zelfde probleem hier |:(
weet iemand hier de oplossing van
Hehe,... ik dacht dat het aan mij lag... de enige antwoorden die ik hier krijg zijn allemaal van-horen-zeggen... het helpt allemaal niet. Ook het port-forwarden wil niet lukken... misschien toch maar dd-wrt gaan installeren? of eerst maar gewoon een stevige reset? want het lijkt 'progressief'. Ik heb het 5G-deel uitgezet, en nu krijg ik het niet meer aan... vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Laatst online: 03-10 11:44
podarcis schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:35:
[...]

Hehe,... ik dacht dat het aan mij lag... de enige antwoorden die ik hier krijg zijn allemaal van-horen-zeggen... het helpt allemaal niet. Ook het port-forwarden wil niet lukken... misschien toch maar dd-wrt gaan installeren? of eerst maar gewoon een stevige reset? want het lijkt 'progressief'. Ik heb het 5G-deel uitgezet, en nu krijg ik het niet meer aan... vaag :?
port 8080? moet je even kijken bij de usb instellingen van readyshare die staan namelijk ook op poort ingesteld..
heb zelf geen problemen met forwarden gehad..

alleen met de email instellingen dat gedeelte krijg ik niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de verschillen te noemen tussen revisie nr21 en nr23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb deze router ook gister besteld bij Wlanshop. Zal vandaag geleverd worden, ik ben heel benieuwd naar de performance :)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:04:
Weet iemand de verschillen te noemen tussen revisie nr21 en nr23?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Uit de ervaringen hier maak ik op dat ik een 21 of 23 krijg, maar ik heb geen idee wat het verschil is anders dan het feit dat 23 simpelweg nieuwer is.

edit:
Hij is binnen en het is een r21.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 15-10-2010 13:28 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 14:50
WNDR3700 icm OpenWRT is ideaal.
WNDR3700 werkt bij mij nu in de plaats van door KPN dichtgetimmerde Thomson TG787v, middels OpenWRT is VLAN q-tagging op switch poorten van de router mogelijk, wat ik nodig heb om mijn IPTV naar boven te trunken naar Linksys SLM2008. Dus, geen gehannis met Eth-over-Power adapters, 1 netwerkkabel met Gbps, en L2 switch/router aan andere kant werkt prima voor doorzetten interne netwerk VLAN en IPTV VLAN.

Optioneel: SLM2008 is vrij duur, zo rond 75 EUR. Een tweede router, TP-Link TL-WR1043ND voor ~ 50 EUR, kan precies hetzelfde middels OpenWRT en je hebt draadloos+USB er ook nog bij. TL-WR1043ND hebben beide bijna dezelfde switch chipset, hetzij de WNDR3700 heeft een betere heeft. Daarnaast heeft WNDR3700 een snellere CPU en 2x zoveel RAM. Middels USB poort kan je de 8 MB FlashRom 'uitbreiden' door packages op USB Thumbdrive oid te installeren. Zodoende is/wordt het een multifunctioneel apparaat.

Dus mooi apparaat, nu nog dual radio support in OpenWRT voor WNDR3700...

Ik heb een artikel geschreven over TL-WR1043ND icm OpenWRT voor KPN Glasvezel/Tweak . Zal nog eenzelfde artikel maken voor WNDR3700 daar netwerk config iets anders gaat in OpenWRT tov TL-WR1043ND.

Artikel: <http://www.hermanvandrie.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=12:tl-wr1043nd&catid=4:kpn-glasvezel&Itemid=15>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Cloud schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:07:
Heb deze router ook gister besteld bij Wlanshop. Zal vandaag geleverd worden, ik ben heel benieuwd naar de performance :)

[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Uit de ervaringen hier maak ik op dat ik een 21 of 23 krijg, maar ik heb geen idee wat het verschil is anders dan het feit dat 23 simpelweg nieuwer is.

edit:
Hij is binnen en het is een r21.
Daar zul je geen spijt van gaan krijgen! Mijn ervaring, ondanks de radio-death, is dat het een heel erg stabiele en snelle router is. Makkelijk in te stellen alleen mag de UI wel verbeterd worden maar als dat het enige is ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Uit de screenshots maak ik op dat de UI geen spat veranderd is t.o.v. mijn oude Netgear WNR834B, dus dat zal wel goed komen. Ik ben het gewend O-)

Eerst nog even het werk afmaken en dan vanavond spelen. Hoop dat ik hier gebruik kan maken van de 5 Ghz band, dat zou een hoop storing op het kanaal schelen. Dan kan ik de G-apparaten mooi op de 2,4 GHz band laten hangen en heb ik geen last van compatibiliteitsmodus. Nu nog even wachten op Fiber Power 60 van UPC en dan kan ik helemaal los :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Vandaag ook de router binnen van Wlanshop. Goede service gehad overigens. Heb revisie R23 gehad. Nu 'even' installeren. Bij vragen zal ik het uiteraard zelf proberen de antwoorden te vinden en anders zal ik de experts hier maar raadplegen ;)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 09:34
is de revisie R17 echt zo slecht van deze router? Kan iemand mij helpen a.u.b. Ik wil van een collega van mij deze router over willen nemen maar hij heeft de revisie R17. Kan ik deze router gewoon overnemen? Alvast bedankt.

[ Voor 78% gewijzigd door tayram op 17-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je gewoon doen. Ik heb ook R17 en ben meerdere keren van stock naar openwrt naar stock naar dd-wrt naar stock naar dd-wrt naar stock naar openwrt naar stock naar dd-wrt gegaan. Heb geen last gehad van signaal verlies, maar then again, ons flatje is niet zo groot dat het merkbaar zou zijn.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De router bevalt mij erg goed! Helaas is het 5 GHz bereik op de eerste verdieping niet geweldig, maar ook daar lijk ik nog met gemak 30 Mbit overheen te kunnen trekken. M'n internetverbinding kan ik in elk geval weer voltrekken, nu zelfs met torrents! En daar faalde de vorige router toch wel.

Bereik van 2,4 GHz is echt véél beter dan bij de vorige router. Op de eerste verdieping altijd 5 uit 5 streepjes met zo'n 85 - 90%. En het bereik is erg stabiel als ik de grafieken bekijk in inSSIDer. Minder fluctuaties en de fluctuaties die er zijn, zijn veel minder extreem.

Kortom, tot nu toe erg tevreden! Ik hoop vandaag m'n nieuwe UPC modem te krijgen zodat ik naar 60 Mbit / 6 Mbit ga. Dan nog eens kijken of alles zo goed blijft werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Cloud schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:15:
De router bevalt mij erg goed! Helaas is het 5 GHz bereik op de eerste verdieping niet geweldig, maar ook daar lijk ik nog met gemak 30 Mbit overheen te kunnen trekken. M'n internetverbinding kan ik in elk geval weer voltrekken, nu zelfs met torrents! En daar faalde de vorige router toch wel.

Bereik van 2,4 GHz is echt véél beter dan bij de vorige router. Op de eerste verdieping altijd 5 uit 5 streepjes met zo'n 85 - 90%. En het bereik is erg stabiel als ik de grafieken bekijk in inSSIDer. Minder fluctuaties en de fluctuaties die er zijn, zijn veel minder extreem.

Kortom, tot nu toe erg tevreden! Ik hoop vandaag m'n nieuwe UPC modem te krijgen zodat ik naar 60 Mbit / 6 Mbit ga. Dan nog eens kijken of alles zo goed blijft werken :)
Ik ben ook tevreden, alleen wat betreft inSSIDer: Waarom geeft hij de Netgear als 54(N) router weer op 2.4Ghz? Andere routers zie ik gewoon als 300(N). Of speelt dit probleem alleen bij mij?
Bereik op 10 meter van 5Ghz is idd matig (54Mbps) maar 2.4Ghz is goed (meestal 216Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wvkreg schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:59:
[...]

Ik ben ook tevreden, alleen wat betreft inSSIDer: Waarom geeft hij de Netgear als 54(N) router weer op 2.4Ghz? Andere routers zie ik gewoon als 300(N). Of speelt dit probleem alleen bij mij?
Bereik op 10 meter van 5Ghz is idd matig (54Mbps) maar 2.4Ghz is goed (meestal 216Mbps).
Mij viel precies hetzelfde op. Op zowel 2.4 als 5 GHz. Eerst dacht ik dat er iets fout was, maar volgens mij is het puur een weergave probleem ofzo. De verbinding is verder prima en m'n laptop en pc verbinden allebei op 270 Mbps. :)

Mijn vorige router zei wel echt 270 (N) in inSSIDer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier wordt ook 54 (N) weergegeven, de snelheid is wel 300 Mbps.
Het zal inderdaad wel een interpretatieprobleem zijn of het komt door de wireless N versie die er gebruikt wordt.

Hier een thread over dit "probleem" op het Netgear forum.

[ Voor 54% gewijzigd door sjaool op 18-10-2010 14:53 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:51
Bij mij geeft InSSIDer 130(N) op 2.4 GHz en 300(N) op 5 GHz.
Op 2.4 staat hij ook ingesteld op 130 (dus geen 40 MHz channel, denk aan de buren want die band zit bij mij al overvol). Ook transmit power ingesteld op 25%, geeft nog ruim voldoende bereik. De 5 GHz band is bij mij nog helemaal schoon dus kan ik wel lekker blazen op 300N :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
alrighty then thx guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Laatst online: 08-09-2022
Binnenkort krijg ik glasvezel in huis dus ik vond het tijd om mijn Linksys WRT54 na jaren van trouwe dienst te vervangen door de Netgear WNDR3700.

Helaas ontstaan er problemen bij het installeren. Heb al een tijdje zitten zoeken maar nog geen oplossing gevonden. Na het uitzetten van de UPC-modem heb ik de Linksys vervangen door de Netgear, maar als ik vervolgens de installatie-CD van Netgear gebruik dan geeft hij de foutmelding "No router detected".

Situatie:
1. UPC-Modem verbonden met Netgear (ethernetkabel zit in de juiste Netgear poort).
2. Alle andere ethernet-kabels die op de Linksys waren ingeplugd nu ingeplugd in de Netgear.
3. 1 ethernet-poort zit weer verbonden met een switch.
4. de switch is verbonden met de computer waarop ik de installatie-CD heb gestart.

Extra info:
- Het lampje "internet" knippert groen, volgens de handleiding "Data is being transmitted and received"
- Het betreft een windows-7 PC, bij de netwerk connection instellingen staat DHCP aan.

Hopelijk kan iemand me verder helpen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die cd heb je helemaal niet nodig. Gewoon in je browser naar 192.168.1.1 of routerlogin.net gaan en dan instellen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
ik heb ook een WNDR3700 aangeschaft. versie 01R17. Fabriek instellingen gedaan. Ik zie alleen maar 1 SSID van 2,4 ghz gedeelte. Is dat normaal of is de 5ghz gedeelte kapot??? Of moet ik met instellingen iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Zowel de 2,4 als de 5 band kan je inschakelen op dezelfde 'Wireless settings/Draadloze instellingen' pagina.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De netwerkadapter op de computer moet natuurlijk wel 5 GHz ondersteunen. Anders zie je inderdaad niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
True :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Ik heb een asus laptop met Atheros AR9285 draadloos netwerkkaart. Dus ik moet een dualband adapter kopen zoals bijvorbeeld DWA-160 van D-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je gebruik wilt maken van de 5 GHz frequenties wel ja, maar dat kan niet altijd een optie zijn. 5 GHz verliest snel aan kracht door obstakels heen. Ter vergelijk: als ik op de eerste verdieping zit (betonnen vloer) dan heb ik met 2,4 GHz altijd 5 streepjes en ongeveer 85-90% bereik. Met 5 GHz blijft daar hooguit 3 streepjes, maar meestal 2 van over.

Hoeft niet per se in jouw situatie ook zo te zijn, maar wel iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
oke. bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Misschien een 'beginnersvraag', maar stel 'm toch graag :-) Krijg een dezer dagen dit app. via W-Lanshop in huis (prima webshop overigens!). Wat adviseren de mede-users hier: Originele firmware behouden of vervangen door DD-WRT firmware? Hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Bajslag schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:28:
Misschien een 'beginnersvraag', maar stel 'm toch graag :-) Krijg een dezer dagen dit app. via W-Lanshop in huis (prima webshop overigens!). Wat adviseren de mede-users hier: Originele firmware behouden of vervangen door DD-WRT firmware? Hoor graag jullie ervaringen.
Er zijn een aantal voor- en nadelen te vinden in de originele en DD-WRT firmware(s). Zet deze voor jezelf op een lijstje en streep ze tegen elkaar af.

Dan kom je vanzelf bij de firmware waar jij het beste mee uit de voeten kan.

Mijn ervaring met het flashen naar DD-WRT is goed. Ik heb het alleen gedaan vanwege de ipv6 support (lopend project), mooiere GUI en het feit dat ik gewoon goede ervaringen ermee heb sinds dat ik er mee ben begonnen op mijn Linksys routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Laatse dd-wrt is van augustus, komt er ook nog een final uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op het forum worden nieuwe builds gepost. Een final zit er nog lang niet in.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
devlam schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:33:
Binnenkort krijg ik glasvezel in huis dus ik vond het tijd om mijn Linksys WRT54 na jaren van trouwe dienst te vervangen door de Netgear WNDR3700.

Helaas ontstaan er problemen bij het installeren. Heb al een tijdje zitten zoeken maar nog geen oplossing gevonden. Na het uitzetten van de UPC-modem heb ik de Linksys vervangen door de Netgear, maar als ik vervolgens de installatie-CD van Netgear gebruik dan geeft hij de foutmelding "No router detected".
....
Vandaag eindelijk weer tijd gehad om een nieuwe poging te wagen. Aanvankelijk trad hetzelfde probleem op als hiervoor beschreven. Toen de switch er tussenuit gehaald en ineens kon ik de router benaderen.
Na een firmware update van versie v1.0.4.49 naar versie v1.0.4.68 (en ook een GUI update) de switch er weer tussen gehangen en alles bleef werken. Of het probleem nu is opgelost door de firmware update of door het van de stroom afhalen van de tussenliggende switch kan ik niet meer bepalen maar het belangrijkste is dat het werkt.

Nu alleen nog het draadloze gebeuren aan de praat zien te krijgen. Dit lukt nog niet. De laptop wordt wel zichtbaar bij de attached devices in de router-pagina. Op de laptop zie ik wel mijn draadloze netwerk en ik kan ook connnecten maar in het netwerk-center wordt hij ook als unidentified weergegeven en met een kruis door de verbinding met het internet.

Als iemand nog tips heeft voor deze laatste hobbel dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik heb een korte vraag. Waarschijnlijk al eerder gesteld, maar heb niets kunnen vinden :(. Heb ik nog een software matige firewall nodig met deze router ? Ik zit op Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe niet. De router is een firewall. Alleen als je je uitgaand verkeer niet vertrouwd, kan je een softwarematige firewall gebruiken. Is niet nodig in Windows 7, want de firewall van Win7 monitort ook uitgaand verkeer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:56:
In principe niet. De router is een firewall. Alleen als je je uitgaand verkeer niet vertrouwd, kan je een softwarematige firewall gebruiken. Is niet nodig in Windows 7, want de firewall van Win7 monitort ook uitgaand verkeer.
Ok bedankt, dan ga ik het slechte ziggo product(Fsecure) er af gooien en vertraagd enorm op sommige momenten.

Trouwen thuis situatie 1 windows 7 ultimate en 3 prof en een ubuntu machine alle software legaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Een firewall die vertraagd :?
Is dat dan ook niet je virusscanner :?

Ik gebruik overigens wel een software firewall, ik wil graag weten welke programma's verbinging met het internet maken en die moeten eerst om toestemming vragen aan mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:16:
Laatse dd-wrt is van augustus, komt er ook nog een final uit?
De laatste build is van 05-10-10 ( 2 weken )

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700

Deze werkt perfect hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:46:
[...]

De laatste build is van 05-10-10 ( 2 weken )

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700

Deze werkt perfect hier
18-10 een nightly build zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iedere keer weer denk ik, zal ik wel of zal ik niet dd-wrt erop zetten.
Maar als ik dan weer op de demo site kijk denk ik, oeps veel te veel opties, dat ga ik niet snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:36:
Iedere keer weer denk ik, zal ik wel of zal ik niet dd-wrt erop zetten.
Maar als ik dan weer op de demo site kijk denk ik, oeps veel te veel opties, dat ga ik niet snappen :+
Je zit op de verkeerde site denk ik :+

Als het je niet bevalt kun je altijd nog terug naar de originele firmware. Ik zou het gewoon eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:48:
[...]
Je zit op de verkeerde site denk ik :+
Ik wordt oud |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ik heb sinds dinsdag DD-WRT build 15407 (van 9 okt) er op staan en die werkt behoorlijk stabiel. Er zijn wel latere builds maar die geven volgens het dd-wrt forum nog teveel problemen.
Het enige probleem wat ik tot nu toe gevonden heb is dat als je iets wijzigt in de wifi-instellingen de router twee wifi-netwerken met dezelfde SSID gaat uitzenden, waarvan er een unencrypted is. Dat is te verhelpen met een reboot. Ook kun je op de 5 GHz radio (als je die al gebruikt) het kanaal beter niet op Auto laten staan maar op kanaal 44 of 48, andere kanalen geven een slechter signaal.
Je hebt met DD-WRT in feite een mini Linux-systeem op je router draaien wat je ook kunt benaderen via Telnet of SSH en daardoor heb je ook veel meer instelmogelijkheden op bv. DNS en DHCP en portforwarding. Of dat handig is hangt van je eigen situatie af, maar ik zit er over te denken om de Linux-machine die nu op een oude Pentium III dag en nacht draait uit te faseren en dat scheelt weer aardig in de stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
hjs schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 06:22:
Een firewall die vertraagd :?
Is dat dan ook niet je virusscanner :?

Ik gebruik overigens wel een software firewall, ik wil graag weten welke programma's verbinging met het internet maken en die moeten eerst om toestemming vragen aan mijn.
Het is inderdaad niet de firewall die vertraagd maar het hele f secure packet. Als ik op internet zit gaat het niet super snel(Machine opnieuw geinstalleerd) soms blijft hij hangen een seconde of 10 daarna loopt hij weer. Als ik dan in mijn taskmanager kijkt zit hij op 60 % tot 90% van mijn processor tijd aan het opnemen. Heb nu gratis ms security essentials gebruikt het is een wereld die voor mij opengaat. Ik ga dus ook niet meer betatlen voor security software. Mijn vraag ging over de firewall van de router of ik daar achter nog een software matige nodig had. Windows heeft er een blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Security Essentials heb ik juist verwijderd omdat het soms, zonder reden, 100% CPU zat te vreten. Ik ben nu VIPRE aan het testen en tot nu zeer toe tevreden, lekker licht en doet geen rare dingen.

Ik zit er over te denken om ook over te stappen naar deze router, mijn WRT54G2 vind Ziggo en/of torrents niet altijd even lief. Daarenboven is Wi-Fi N en Gigabit LAN ook een leuke stap voorwaarts.
Wat ik me af vraag, is het aan te raden om DD-WRT te gebruiken voor normaal gebruik? Of voldoet de standaard firmware daar ook voor?

/me moet leren lezen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:10:
offtopic:
Security Essentials heb ik juist verwijderd omdat het soms, zonder reden, 100% CPU zat te vreten. Ik ben nu VIPRE aan het testen en tot nu zeer toe tevreden, lekker licht en doet geen rare dingen.
d'r is onlangs een nieuwe engine uitgekomen, dus wie weet is je probleem opgelost.
in mijn ervaring werden dergelijke problemen vooral veroorzaakt door een aantal files die beter in een exclude konden staan. verder werkt het eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 14:31

gdl

Ik heb DD-WRT build 15407 (van 9 okt) draaien en ik wil eigenlijk een client PC (die van de WNDR via DHCP een ip adres krijgt) internet togang afsluiten op bepaalde tijden. Ik heb al wat rondgezocht op de dd-wrt site, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Heeft hier iemand toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
gdl schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:40:
Ik heb DD-WRT build 15407 (van 9 okt) draaien en ik wil eigenlijk een client PC (die van de WNDR via DHCP een ip adres krijgt) internet togang afsluiten op bepaalde tijden. Ik heb al wat rondgezocht op de dd-wrt site, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Heeft hier iemand toevallig een oplossing?
Dat kan je doen onder het tab "Access restriction"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 14:31

gdl

LzpAppel schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:38:
[...]

Dat kan je doen onder het tab "Access restriction"
Geweldig, dat was precies wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
devlam schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:37:
[...]
...
Nu alleen nog het draadloze gebeuren aan de praat zien te krijgen. Dit lukt nog niet. De laptop wordt wel zichtbaar bij de attached devices in de router-pagina. Op de laptop zie ik wel mijn draadloze netwerk en ik kan ook connnecten maar in het netwerk-center wordt hij ook als unidentified weergegeven en met een kruis door de verbinding met het internet.

Als iemand nog tips heeft voor deze laatste hobbel dan hou ik me aanbevolen.
De hele middag besteed om achter het probleem met de draadloze verbinding te komen. Het "Unidentified network" probleem blijkt bij veel mensen voor te komen. Tal van oplossingen geprobeerd waaronder uitschakelen TCP/IPv6, het instellen van een netwerk-adres op de netwerk-kaart (deze stond ingesteld op "not present"), een registeraanpassing mbt broadcast die in Windows Vista voor problemen zou kunnen zorgen met bepaalde routers, uitschakelen van de Norton Internet Security firewall...

Geen van deze oplossingen bleek te werken.
Ondertussen bleek dat als ik de laptop met een ethernetkabel verbond alles wel normaal functioneerde.
Toen op de router de security uitgeschakeld en toen werkte het wel.

Na nog wat zoekwerk op internet m.b.v. deze laatste info en toen bleek dat de kans groot was dat het aan de netwerkdriver van de netwerkkaart (Atheros AR5007EG) zou liggen. Deze dus een update gegeven (het was nog een driver uit 2007, terwijl de nieuwste een 2009-versie was). Et voila problem solved.

Hopelijk kan ik met bovenstaande info anderen van dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
gdl schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Geweldig, dat was precies wat ik zocht.
Ik zou je alleen wel de tip mee willen geven om het blocken op basis van MAC adres te doen ipv (DHCP) IP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
Heb gisteren mijn asus wl500gp vervangen door deze netgear router, echter op mijn iPad bijvoorbeeld moet ie steeds weer opnieuw verbinden als ik de Browser open, dat was eerst nooit?
Moet ik dan een setting veranderen in de router?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
heeft upgraden naar ddr-wrt nog een positief effect op de wireless range ?
heb m'n netgear nu met de 68 firmware van netgear zelf op 100% wireless sterkte staan en vroeg me af of het voor m'n signaalsterkte zin had om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 20:30
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 07:50:
Heb gisteren mijn asus wl500gp vervangen door deze netgear router, echter op mijn iPad bijvoorbeeld moet ie steeds weer opnieuw verbinden als ik de Browser open, dat was eerst nooit?
Moet ik dan een setting veranderen in de router?
Dit heb ik ook, zowel op 5ghz als op 2.4ghz. Heb de r21 versie. Ben er nog niet achter wat het is, het lijkt wel alsof hij steeds via dhcp een nieuw IP opvraagt.

Edit: ik heb de Ipad nu een statisch IP adres gegeven. Zo te zien verhelpt dit het probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 23-10-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11:21

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik wil kunnen portforwarden, dus heb ik gisteren de dd-wrt van 5 oktober geinstalleerd.

Sindsdien is de communicatie met de router slecht. Mijn ontvangst is wel goed, gewoon netjes alle strepen, maar de ping is erbarmelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=32ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=226ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=535ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=960ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=98ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=728ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1594ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=537ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=114ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=64

De load is laag 0.02 0.02 0.02
Iemand een idee hoe ik kan bekijken wat het probleem is?

edit:

Mijn verhaal lijkt op Bitbron in "Netgear WNDR3700N"
Ik kan in de manual alleen niets vinden dat je een fixed-ip moet nemen voordat je dd-wrt installeerd.

De manual die ik heb gevolgd: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700

Ik krijg het niet voor elkaar om met een static ip de webinterface van dd-wrt te benaderen, de ping doet het dan wel. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 23-10-2010 15:33 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

iemand die weet waar ik deze router voor een mooi prijsje kan bestellen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

racoon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:45:
Als je helemaal naar boven scrollt op deze pagina zie je een link naar de pricewatch!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Ik heb deze router sinds gistermiddag.
Aansluiten ging vrij gemakkelijk.
Probleem is nu dat ik bedraad een oranje lampje krijg in plaats van een groene.

Ik heb een asus p6t moederbord.
Heb de Netgear firmware al geupdate.

Please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Dan zal je geen gigabit netwerkkabel hebben. Volgens mij heb je of Cat 5e of Cat 6 nodig.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Wlanshop mijn rev23 netgear ontvangen! Echt een super webwinkel! Ze sturen binnen een dag je router naar je toe:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe zie je welke revision je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit staat op de doos van de Netgear WNDR3700.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

racoon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:45:
Kom op zeg.. Je loopt ondertussen lang genoeg rond om te weten dat dit niet de bedoeling is. Bovendien moet je wel eens van de http://tweakers.net/pricewatch gehoord hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Alex1982 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:51:
Ik heb deze router sinds gistermiddag.
Aansluiten ging vrij gemakkelijk.
Probleem is nu dat ik bedraad een oranje lampje krijg in plaats van een groene.
Is normaal bij DD-WRT, een 100Mbit link is groen, een 1000Mbit link oranje. Precies andersom als bij de Netgear stock firmware ik lees nu pas dat je geen DD-WRT gebruikt, dan moet het wel de bekabeling zijn. Check ook even wat Windows aangeeft wat voor verbinding je hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door janbrede op 25-10-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ok dus ik heb de R21, scheelt gelukkig weer. Was bang dat ik weer een probleem-product had gekocht.

Wat betreft de user interface. is het nu echt nodig dat ik elke keer weer opnieuw de taal eerst moet selecteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:05:
Ok dus ik heb de R21, scheelt gelukkig weer. Was bang dat ik weer een probleem-product had gekocht.

Wat betreft de user interface. is het nu echt nodig dat ik elke keer weer opnieuw de taal eerst moet selecteren??
Nee, op een gegeven moment stopt dat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 16:08
is het inmiddels mogelijk om met de standaard firmware of de firmware van DD-RDW
een Printer aan te sluiten ? , ik krijg namelijk tegenstrijdige zoek resultaten.

al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe DD WRT versie uit voor deze router:
ftp://dd-wrt.com/others/e...-r15501/netgear-wndr3700/
Nog niet veel reacties maar wel een positieve over de WIFI speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe zou het kunnen dat internet traag wordt op pc's aan een WNDR3700N als je een paar torrents aan zet, die samen max 500k downloaden en 100k up, terwijl het internet up en down zeker 2-3mb per sec is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:58:
Hoe zou het kunnen dat internet traag wordt op pc's aan een WNDR3700N als je een paar torrents aan zet, die samen max 500k downloaden en 100k up, terwijl het internet up en down zeker 2-3mb per sec is?
Genoeg Maximum Ports aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is dat iets uit de default firmware? Ik kan het niet vinden :? O+
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:14:
[...]

Genoeg Maximum Ports aangezet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:22:
Is dat iets uit de default firmware? Ik kan het niet vinden :? O+

[...]
Geen idee of dat in de standaard firmware zit. Zo niet, dan kun je het maximaal aantal connecties van je torrent client aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Kan je de melding uitzetten die komt als je inlogt, over Nederlandse taal? Ik wil gewoon Engels, maar elke keer krijg ik die melding weer. En ik heb gisteren voor het eerst de router via internet benaderd, en dat is echt onbruikbaar traag. Vijf minuten deed ik er over om een paar services te deblokkeren... Ook krijg je veel foutmeldingen. Even voor de duidelijkheid: Ziggo 120mbit abo (daar kan het gewoon niet aan liggen), en de meest recente stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Selecteer je de standaard poort voor webmanagement. Zo ja, probeer een andere en daarnaast kijk je settings eens na. Hier werkt het nl. supersnel.

Vraag: Die DDWRT software: komt daar nog een final version van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:04:
Nieuwe DD WRT versie uit voor deze router:
ftp://dd-wrt.com/others/e...-r15501/netgear-wndr3700/
Nog niet veel reacties maar wel een positieve over de WIFI speed.
beetje uitleg ook? Zie niks in de wiki of ddrt pagina? (http://www.dd-wrt.com/site/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik gebruik niet de standaard poort (is niet heel veilig), ik gebruik iets in de 5000. Volgende week als ik weer thuis ben de boel maar eens resetten dan, als het wel snel hoort te zijn. Ik wacht ook op een stabiele DD-WRT versie. Ik weet dat er heel veel mensen zijn die het stabiel draaien maar er zijn er ook met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

beetje uitleg ook? Zie niks in de wiki of ddrt pagina? (http://www.dd-wrt.com/site/)
Hier is het grote topic van deze router, en dus ook deze en alle andere firmwares:
http://www.dd-wrt.com/php...5e640643f8a744ea2f269d716
Op pagina 162 begint men over deze nieuwe firmware. Ik zou even goed dit topic bekijken, daar staat zo ongeveer alle info die je nodig hebt. Hou er rekening mee dat DD-WRT voor de WNDR 3700 nog flink in ontwikkeling is. Maar het lijkt de goede richting op te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wait and see voor de final ddwrt dan :=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met het instellen van mijn wireless security settings. Kan iemand mij vertellen welke van de 5 settings ik het beste kan kiezen? (WEP/WPA/WPA2?) Ik wil namelijk veilig kunnen internetten zonder dat anderen misbruik kunnen maken van mijn gegevens en kunnen inloggen op mijn draadloze verbinding MAAR ik wil ook niet dat het supertraag gaat worden omdat als encrypted verzonden wordt.

En wat houdt: Enable Video Network in? Ik wil namelijk mijn LED tv met Wifi en mijn bluray speler ook koppelen aan mijn router. Moet ik dit dan aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kies voor WPA2, je clients moeten dit wel ondersteunen. Van vertraging zul je weinig merken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:19:
Kies voor WPA2, je clients moeten dit wel ondersteunen. Van vertraging zul je weinig merken.
Zojuist WPA2 gekozen en voorzien van een wachtwoord. Daarnaast VIDEO network ook aangezet. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Video network schijnt eventuele jitter (schokjes) te verminderen tijdens het streamen van HQ video en de buffering te verbeteren. Niemand weet precies hoe het werkt, maar volgens mij heb ik in een test op smallnetbuilder.com gelezen dat de tester wel degelijk een verbetering merkte na het inschakelen.

Maar wat het nadeel eraan is geen idee. Ik heb het wel aangezet overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ik kreeg met de stock firmware een iets hogere throughput met het video vinkje aan (iets van 27Mbit ipv 20Mbit op een 54Mbit link). Het kan mogelijk ten koste gaan van iets anders (bv. de pingtijd) vanwege meer buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het enable video network (alleen 5Ghz band) moet je ook alleen doen als je hier echt gebruik van maakt. Ik merk met andere toepassingen (bijv nntp) dat de snelheid daalt als ik enable video network aan heb staan. Het zal iets met qos o.i.d. doen?!

Uit de router help:

Enable Video Network

(For 5GHz a/n network only) Select this check box if you will be streaming HD video. When this option is selected, the router uses Video reliability algorithms to reduce jitter and packet loss during video presentations. If you will not be streaming video, leave this check box unchecked.

[ Voor 43% gewijzigd door wvkreg op 28-10-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Gisteren deze router aangeschaft, moet toegeven ben goed te spreken over het formaat en design. Echter, wanneer ik hem wil instellen (ja in die fase ben ik nog) dan kom ik niet verder dan het accepteren van de engelse taal. Wanneer ik vervolgens op een andere optie klik krijg ik de melding dat de pagina niet bestaat.
Als ik vervolgens opnieuw inlog op http://www.routerlogin.com/ dan wordt ik gelijk doorgestuurd naar een support pagina van Netgear. Nu heb ik al gekeken of ik middels deze link http://www.routerlogin.com/CA_HiddenPage.htm er wel op kan komen, maar na het invoeren van mijn wachtwoord kom ik op een blanco scherm uit.

Het probleem blijft zich ook voordoen na een powercycle en factory reset. Tevens als een DNS flush gedaan.

Heeft iemand suggesties?

Situatie:
Kabelmodem (ziggo) --> WNDR3700N --> macbook

[ Voor 7% gewijzigd door Ganymedus op 28-10-2010 12:19 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zegt me zo niets. Heb je toevallig ook een andere pc (bij voorkeur Windows) om te kijken of het daarmee wel lukt? Dan weet je tenminste waar de oorzaak ongeveer ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Cloud schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:31:
Zegt me zo niets. Heb je toevallig ook een andere pc (bij voorkeur Windows) om te kijken of het daarmee wel lukt? Dan weet je tenminste waar de oorzaak ongeveer ligt :)
Dat is het hem juist, ik heb enkel nog Apple's staan.
Ik heb dit al geprobeerd:klik maar goed daar ben ik ook niet verder mee gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:29
Kabelmodem uitzetten en dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Oplossing was uiteindelijk vrij eenvoudig, middels parallels ubuntu opgestart, daar kan ik wel gewoon bij de instellingen. Goed ik was wat te traag met klikken dus heb nu volgens mij een nieuwe firmware.

Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste