Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vreemd, ik heb die van mij met mn Macbook Pro ingesteld icm Firefox

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:46
Inloggen zou ik gewoon doen via 192.168.1.1 en niet via routerlogin.com

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje, ik zit bij Online, heb een Speedtouch 706 Modem die ook als router werkt (bedraad), het router gedeelte van deze modem is niet uit te schakelen zo ver ik weet.
Nu wil ik hier deze Netgear WiFi router op aansluiten.
Nu is mijn vraag, moet ik de Speedtouch modem nou op de WAN poort of op 1 van de LAN poorten aansluiten van de Netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide is mogelijk.

Als je het modem aansluit op de LAN-poort gebruik je de router functionaliteit van de Netgear niet meer en maak je er dus in feite een rete snel accesspoint cq. switch van.

Op de WAN poort is ook mogelijk, maar dan moet je de DHCP van de Netgear zo instellen dat hij op een ander IP-range adressen uitdeelt. Dus als de Speedtouch normaliter 192.168.0.x adressen uitdeelt, stel je Netgear dan in op 10.10.10.x of iets dergelijks. Belangrijk is wel dat je de Netgear instelt met een static IP welke in het bereik van de Speedtouch ligt en daarna datzelfde IP gebruikt in de DMZ van de Speedtouch.

Zo gebruik je de Netgear weer als router. Ik heb zelf ook zo'n situatie thuis, maar dan met een Thomson modem/router. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
edgarf28 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:44:
Ik heb een vraagje, ik zit bij Online, heb een Speedtouch 706 Modem die ook als router werkt (bedraad), het router gedeelte van deze modem is niet uit te schakelen zo ver ik weet.
Nu wil ik hier deze Netgear WiFi router op aansluiten.
Nu is mijn vraag, moet ik de Speedtouch modem nou op de WAN poort of op 1 van de LAN poorten aansluiten van de Netgear?
Als routerfunctionaliteit niet uit te schakelen is gaat aansluiten op de WAN poort niet (goed) werken. Maar weet je zeker dat dit niet uit kan? Alle (oudere) Speedtouches die ik heb gehad kon je in bridge modus zetten (modem dus).

Als je je Speedtouch als router blijft gebruiken moet je in ieder geval de DHCP van de Netgear uitzetten, anders blijft hij zichzelf als default gateway aanbieden (de Netgear kan het routergedeelte niet uitschakelen).

Edit: too slow :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
tweak_dude schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

Als routerfunctionaliteit niet uit te schakelen is gaat aansluiten op de WAN poort niet (goed) werken. Maar weet je zeker dat dit niet uit kan? Alle (oudere) Speedtouches die ik heb gehad kon je in bridge modus zetten (modem dus).

Als je je Speedtouch als router blijft gebruiken moet je in ieder geval de DHCP van de Netgear uitzetten, anders blijft hij zichzelf als default gateway aanbieden (de Netgear kan het routergedeelte niet uitschakelen).

Edit: too slow :X
Bedankt voor je antwoord.
Maar de instellingen van de Speedtouch zijn afgeschermd door Online.
Zo ver ik weet kan je het router gedeelte niet uitschakelen.

Mij lijkt me dus het beste om de Speedtouch aan een LAN poort te hangen van de Netgear (met DHCP uitgeschakeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

edgarf28 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:59:
[...]

Mij lijkt me dus het beste om de Speedtouch aan een LAN poort te hangen van de Netgear (met DHCP uitgeschakeld)?
Als je bij de Speedtouch ook geen DMZ-host in kunt stellen, dan kun je niet anders inderdaad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Nope dat kan niet. Je kan bijna niets configureren op de Speedtouch, vanwege de aangepaste firmware van Online die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist mijn Netgear WNDR3700 geïnstalleerd.

Ben alleen tot een paar conclusies gekomen waar ik niet helemaal uit kom, misschien dat een van jullie mij kan helpen:

- Waar ik met de Linksys WRT120N een draadloze snelheid van +/- 90 Mbps haalde, haal ik nu op dezelfde laptop met de WNDR3700 MAXIMAAL 10 Mbps. Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

- Ik bezit een N netwerkadapter, maar toch zie ik niet waar de router de 5Ghz uitzend. Hij vind alleen de 2,4 Ghz. Misschien dat iemand weet of ik hier nog wat aan moet instellen?

- Wanneer ik via 192.168.1.1 in probeer te loggen in de router lukt dit niet, toen de router net geïnstalleerd was lukte dit wel (en dat is 2 uur geleden). Zowel op de PC als beide laptops werkt dit opeens niet meer.

Ik heb vrij weinig verstand van routers etc. Vandaar dat ik het even op deze manier probeer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N is 2,4GHz of 5 en 2,4 GHz. Jouw adapter kent de 5GHz band niet. Dus andere adapter kopen.
Voor wat betreft het inloggen op de router.... Misschien helpt een reset naar de fabrieksinstellingen.
Bij N altijd WPA2 en AES gebruiken anders haal je de volle snelheid niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inloggen op de router lukt weer (fabriekinstellingen).
Wat betreft de WPA2, die gebruik ik ook, maar toch kom ik met moeite boven de 10,0 Mbps uit terwijl ik bedraad gewoon 122,0 Mbps haal. Nogmaals de Linksys haalde draadloos 80 tot 90 Mbps...

Dat die de 5GHz band niet kent ligt dus aan het feit dat de N adapter óf 2,4 GHz kent óf 2,4 Ghz én 5 GHz?
Het betreft trouwens de Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zo gauw niet vinden of jouw adapter 5GHz ondersteunt.
Draadloos moet ongeveer 70 Mbit/s (Max) mogelijk zijn op de N band. G gaat effectief niet verder dan ong. 24 Mbit/s. Kijk maar eens op de site van smallnetbuilder (http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3). Is wat moeilijk zoeken daar, maar geeft veel informatie.
Overigens heeft 2.4 GHz een groter bereik dan de 5 GHz band. De 5 GHz band is alleen wat minder druk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
DIe Atheros ondersteunt geen 5GHz (zie HIER) en heeft een max van 150Mbits op N-wifi.
Heb je al eens de nieuwste driver voor de adapter geprobeerd?
Bij de wireless instellingen van de WNDR3700 aangegeven dat de wifi-snelheid "Up to 300 Mbps" moet zijn?
(Wireless Settings --> Wireless Network (2.4GHz b/g/n) --> Mode)

[ Voor 48% gewijzigd door Masimo op 28-10-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Tevens staat de 2.4 GHz b/g/n op 'Up to 300 Mbps'..
Dit beide al voor de tijd, hij wil 'iets' stabieler gaan lopen richting 20 Mbps..
Maar met de WRT120N haal ik een gemiddelde snelheid van 85,0 Mbps, terwijl ik met deze Netgear nog geen 20,0 Mbps haal. Zelfde plek, zelfde aansluiting. Zou toch andersom zo moeten zijn?

** Het lijkt of wel of de verbinding geknepen word, soms schiet die zo enorm omhoog om vervolgens weer met hetzelfde tempo af te dalen naar onder de 20,0 Mbps **

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat de oorzaak is. Die 120N is sowieso een mindere router. Al eens naast de router gezeten met de computer? Router in de buurt van compu zetten dmv wat langere kabel om te testen. Of eens iemand met een laptop vragen langs te komen en dan te kijken wat de snelheid is. Het kan ook aan jouw computer liggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:53
@ Hazzard87:
Kies eens een ander kanaal, kan zijn dat je last hebt van interferentie op jouw gebruikte kanaal....
Kies eerst eens kanaal 1, 6 of 11, deze liggen tenminste zover uit elkaar dat ze geen hinder van elkaar ondervinden.
Gebruik iets van Network stumbler om te bekijken of het gebruikte kanaal niet te veel voorkomt bij andere routers bij jou in de buurt...
Schakel ook een terug naar Wireless G, gewoon om te testen, en indien jouw ontvanger het ondersteunt, gebruik eens kanaal 13.... Als je nu wel stabiel internet hebt, heb je gewoon last van interferentie....
Just my few cents as Ziggo Service+ monteur..... ;)

Edit:
@d00:
Vandaar ook mijn advies om eens te proberen op kanaal 13 in wireless G mode... En mijn testlaptop heeft nog lekker XP, dus vandaar Netstumbler.... Het gaat om het idee dat hij een indicatie krijgt of er storing bij hem in de buurt zit of niet.... Inssider, of eender welk programma.....
En ja, de 3500 en 3700 doen allebei aan channel bonding, nogmaals, vandaar dus de optie om te testen in G modus op kanaal 13..... Praktijkervaring wijst uit, indien ontvanger dit ondersteunt, en lang niet alle! adapters kunnen dat, dat je dan lekker stabiel kunt internetten omdat bijna niemand dat kanaal gebruikt....

[ Voor 33% gewijzigd door Zwabber31 op 28-10-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zwabber31
Inssider is een beter idee, want daar komen nog nieuwe versies van uit:
http://www.metageek.net/products/inssider/download
En dat verhaal van 1, 6, 11 geldt niet als er in de buurt op allerlei kanalen routers staan te zenden. Je kan hooguit een minder druk kanaal zoeken. En dan heb je nog de routers die aan channelbonding doen. Die koppelen 2 kanalen aan elkaar. Dit doet o.a. de Dir-655. Zo heb ik nu kanaal 13 en 9 gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze tips eens uitvoeren, ik kom er op terug. In ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Wat is het verschil tussen een R21 en R23 WNDR3700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Inssider gedownload en geïnstalleerd, alle kanalen zijn op zich wel vrij bezet.
Momenteel zit ik op kanaal 13 (2 en 6 ook geprobeerd) zonder succes..
Ik heb in de router ingesteld dat deze maximale waarden van 300 Mbps kan/mag halen, bij Inssider staat als rate: 54 (N).. Weet niet of dit klopt.. Soms wil die wel eens omhoog schieten om vervolgens snel en stapsgewijs weer omlaag te schieten naar uiteindelijk 0,0 Mbps.. Maar de meest tijd blijft die gewoon hangen onder de 20 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Van InSSIDer klopt het dat hij van de WNDR3700 maar 54N weergeeft, is een softwarefout.
Probeer eens de 5Ghz band uit te schakelen nadat je factory defaults hebt restored en de 2.4Ghz op auto en up to 300Mbps hebt gezet.

Met dit programma kun je ook testen:

http://www.xirrus.com/library/wifitools.php

Hier is ook nog een win7 Gadget te downloaden.

Echter als je gaat testen, wel InSSIDer of Xirrus UITzetten, want deze ''verstoren'' de perfomance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
wvkreg schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:33:
Wat is het verschil tussen een R21 en R23 WNDR3700?
Voor meer info raad ik je aan eens te lezen op http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=52714.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
R24 is de nieuwste, featureset is gelijk. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:15:
En dan heb je nog de routers die aan channelbonding doen. Die koppelen 2 kanalen aan elkaar. Dit doet o.a. de Dir-655. Zo heb ik nu kanaal 13 en 9 gekoppeld.
Iedere wireless-N router kan/doet dit (al dan niet automatisch), zonder channel-bonding (40MHz channels) is het geen 802.11n router.
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:38:
Wat betreft de WPA2, die gebruik ik ook, maar toch kom ik met moeite boven de 10,0 Mbps uit terwijl ik bedraad gewoon 122,0 Mbps haal. Nogmaals de Linksys haalde draadloos 80 tot 90 Mbps...
Dus niet TKIP maar alleen AES (zoals eerder aangegeven)? Wat is de linkspeed die windows aangeeft (status wireless verbinding)? Toevallig WMM uitgezet op de router bij advanced-QOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fabrieksinstellingen hersteld, auto aangezet (std) en 'Up to 300 Mbps'. Vervolgens ook de 5 GHz band uitgeschakeld en al tijdens de installatie alleen WPA2 (AES) als beveiliging geselecteerd. WMM is tevens gewoon aangevinkt. De linkspeed die Windows aangeeft is: 150,0 Mbps dus dat lijkt me ook wel goed...
Conclusie: Het probleem blijft bestaan, snelheid loopt soms hoog op om net zo snel weer naar beneden te gaan en te stranden rond de 10,0 Mbps. Ik heb hier nog een laptop staan met een G-kaart, deze haalt 20,0 Mbps rond (staat ingesteld op 24,0 Mbps als linkspeed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een van mijn oude harde schijven in een goedkope Conceptronics behuizing gepropt zodat deze als usb schijf kon dienen. Helaas bleek de schijf in mijn gedachten groter dan hij werkelijk was (ik dacht 250 GB, bleek 160 GB te zijn). Tot mijn verbazing werd deze licht bejaarde WD 10 schijf wel in 1 keer geaccepteerd door mijn Netgear WNDR3700! Hoera!

Ik moet zeggen dat de schijfperformance wel redelijk tegenvalt. 3 Gb heb ik via Wifi-N weggeschreven in een half uur, dus 1,6 MB/s. Dit zal wel grotendeels aan de schijf zelf liggen, maar ondanks dat kan er toch nog prima mee streamen.

Ik stream nu audio naar alles en nogwat via de Zune software en dat gaat voortreffelijk (Sowieso vind ik de Zune mediaplayer fantastisch, dat belooft nog wat voor wanneer ik mijn WP7 telefoon krijg).
Ook heb ik snel wat Sd videomateriaal getest via de aanwezige PS3 (ook via Wifi) en dat loopt voortreffelijk. Geen gestotter or what so ever.

Ik heb deze oplossing als 'tijdelijke' overbrugging totdat er een fatsoenlijke NAS (een leuke Synology o.i.d.) aangeschaft kan worden. Ik ga mij er denk ik voorlopig wel even mee redden!

Wat me wel opviel is dat sinds de USB-schijf er aan hangt, het verbinding maken met het netwerk wat langer duurt bij het opstarten van mijn laptop. Indexeert de router dan iets?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

vandaag deze router besteld, benieuwd hoe hij werkt in vergelijking met mijn oude d link router.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:29:
R24 is de nieuwste, featureset is gelijk. Thx
Waar en wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Niet staat op grote boze internet :-)
Ik heb R21.

Vraag: Wat is een goede range extender voor de wndr3700? Dont say wndr3700 :), das te duur
Liefst op 2.4ghz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:37:
Fabrieksinstellingen hersteld, auto aangezet (std) en 'Up to 300 Mbps'. Vervolgens ook de 5 GHz band uitgeschakeld en al tijdens de installatie alleen WPA2 (AES) als beveiliging geselecteerd. WMM is tevens gewoon aangevinkt. De linkspeed die Windows aangeeft is: 150,0 Mbps dus dat lijkt me ook wel goed...
Conclusie: Het probleem blijft bestaan, snelheid loopt soms hoog op om net zo snel weer naar beneden te gaan en te stranden rond de 10,0 Mbps. Ik heb hier nog een laptop staan met een G-kaart, deze haalt 20,0 Mbps rond (staat ingesteld op 24,0 Mbps als linkspeed).
Niemand verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:06:
Ik heb een van mijn oude harde schijven in een goedkope Conceptronics behuizing gepropt zodat deze als usb schijf kon dienen. Helaas bleek de schijf in mijn gedachten groter dan hij werkelijk was (ik dacht 250 GB, bleek 160 GB te zijn). Tot mijn verbazing werd deze licht bejaarde WD 10 schijf wel in 1 keer geaccepteerd door mijn Netgear WNDR3700! Hoera!

Ik moet zeggen dat de schijfperformance wel redelijk tegenvalt. 3 Gb heb ik via Wifi-N weggeschreven in een half uur, dus 1,6 MB/s. Dit zal wel grotendeels aan de schijf zelf liggen, maar ondanks dat kan er toch nog prima mee streamen.

Ik stream nu audio naar alles en nogwat via de Zune software en dat gaat voortreffelijk (Sowieso vind ik de Zune mediaplayer fantastisch, dat belooft nog wat voor wanneer ik mijn WP7 telefoon krijg).
Ook heb ik snel wat Sd videomateriaal getest via de aanwezige PS3 (ook via Wifi) en dat loopt voortreffelijk. Geen gestotter or what so ever.

Ik heb deze oplossing als 'tijdelijke' overbrugging totdat er een fatsoenlijke NAS (een leuke Synology o.i.d.) aangeschaft kan worden. Ik ga mij er denk ik voorlopig wel even mee redden!

Wat me wel opviel is dat sinds de USB-schijf er aan hangt, het verbinding maken met het netwerk wat langer duurt bij het opstarten van mijn laptop. Indexeert de router dan iets?
Schrijf- en leessnelheid kun je opkrikken tot bijna 15 MB/s als je de HD in EXT2/3 formatteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:19:
[...]

Schrijf- en leessnelheid kun je opkrikken tot bijna 15 MB/s als je de HD in EXT2/3 formatteert.
Ik heb mij daar wel eens een heeeeeel klein beetje in geprobeerd te verdiepen, maar ik werd er niet echt heel erg veel wijs uit. Ten eerste HOE formateer ik hem in EXT3? Windows ondersteunt het niet out of the box.
Daarnaast, als ik al zover ben, ga ik dan op al mijn pc's een programmaatje moeten zetten zodat ze die schijf ook kunnen lezen of regelt de WNDR3700 dat voor mij?

Ik heb al eens wat lopen *****violen met ext2fsd, maar dat was niet bepaald een onverdeeld succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:44:
[...]

Ik heb mij daar wel eens een heeeeeel klein beetje in geprobeerd te verdiepen, maar ik werd er niet echt heel erg veel wijs uit. Ten eerste HOE formateer ik hem in EXT3? Windows ondersteunt het niet out of the box.
Daarnaast, als ik al zover ben, ga ik dan op al mijn pc's een programmaatje moeten zetten zodat ze die schijf ook kunnen lezen of regelt de WNDR3700 dat voor mij?

Ik heb al eens wat lopen *****violen met ext2fsd, maar dat was niet bepaald een onverdeeld succes!
Ik heb het volgende gedaan: Ext2IFS geinstalleerd (of dit 100% nodig is weet ik eigelijk niet eens, dus je kan misschien al direct stap 2 proberen)
En daarna een partitie programma geinstalleerd (Partition Wizard), om de USB schijf tot EXT3 te formatteren. Dat was het volgens mij... het werkt in ieder geval goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met Alles in 1 Extra van Ziggo (120,0 Mbps):

Wat is jullie gemiddelde snelheid draadloos met deze router op een wireless N-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:01:

Wat is jullie gemiddelde snelheid draadloos met deze router op een wireless N-kaart?
Met Ziggo bedraad haal je de 120 mbit/s in ieder geval goed. (Mits je externe verbinding van Ziggo gewoon goed is).
Maar de draadloze snelheid hangt natuurlijk ook een beetje van je huis(afstand, muren) af. En uiteraard ook je client. Met mijn 1201n (op 2.4ghz) haal ik in ieder geval rond de 70 mbit/s met een paar meter afstand en ongeveer 1 muur ertussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:21:
[...]

Met Ziggo bedraad haal je de 120 mbit/s in ieder geval goed. (Mits je externe verbinding van Ziggo gewoon goed is).
Maar de draadloze snelheid hangt natuurlijk ook een beetje van je huis(afstand, muren) af. En uiteraard ook je client. Met mijn 1201n (op 2.4ghz) haal ik in ieder geval rond de 70 mbit/s met een paar meter afstand en ongeveer 1 muur ertussen.
Ik had sinds vorige week een Linksys WRT120N router, met deze router haalde ik gemiddeld 85,0 Mbps draadloos. Dit ook op een paar meter afstand met circa 1 muur er tussenin. Nu heb ik dus sinds vorige week de WNDR3700, en haal ik gewoon nog geen 20,0 Mbps. Zelfde afstand, zelfde aansluiting, juist instellingen voor zover mogelijk ('Up to 300 Mbps'). Dit op de 2,4 GHz, 5 GHz schijnt mijn adapter niet te ondersteunen (Atheros AR9285). De snelheid loopt redelijk mooi hoog op, om vervolgens weer te kelderen als een baksteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

ik heb een freeware programma gebruikt om ext3 te formatteren, ben even de naam kwijt, maar even zoeken op internet en je vindt het vast wel terug.

Daarnaast niks bijzonders nodig op m'n pc (win7), xbox en sitecom mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

8 tot 10 MB op gem 160Mbps verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:57

93 Mbit/s down, 9.4 Mbit/s up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Heb deze router nu dik een week staan, maar ben er nog niet echt tevreden over. Het bereik is sowieso vele malen slechter als mijn vorige router (asus wl500gp). Misschien moet ik toch naar een duurdere prijscategorie kijken wil ik echt een fatsoenlijke vervanger vinden?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:52:
Heb deze router nu dik een week staan, maar ben er nog niet echt tevreden over. Het bereik is sowieso vele malen slechter als mijn vorige router (asus wl500gp). Misschien moet ik toch naar een duurdere prijscategorie kijken wil ik echt een fatsoenlijke vervanger vinden?
Van het weekend deze router ook besteld als vervanging voor de Asus WL500gx (deluxe). Ik vraag me echt af waar het bereikprobleem vandaan zou moeten komen. Externe vs interne antenne? 2.4Ghz vs 5GHz?

Hoop echt dat ik niet met dit probleem geconfronteerd ga worden, maar dat zullen we snel genoeg weten. Echte alternatieven schieten me ook niet zo te binnen, met name als je een redelijk krachtige (cpu, mem) wilt hebben met de mogelijkheid tot een custom firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 31-10-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
[...]

ITen eerste HOE formateer ik hem in EXT3? Windows ondersteunt het niet out of the box.
Dit gaat het beste met de livecd van GParted:

http://gparted.sourceforge.net/index.php

Geweldige tool :)
Gewoon opstarten met CD en dan diskje indelen en formateren, kind doet de was.......

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Rukapul schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:57:
[...]

Van het weekend deze router ook besteld als vervanging voor de Asus WL500gx (deluxe). Ik vraag me echt af waar het bereikprobleem vandaan zou moeten komen. Externe vs interne antenne? 2.4Ghz vs 5GHz?

Hoop echt dat ik niet met dit probleem geconfronteerd ga worden, maar dat zullen we snel genoeg weten. Echte alternatieven schieten me ook niet zo te binnen, met name als je een redelijk krachtige (cpu, mem) wilt hebben met de mogelijkheid tot een custom firmware.
Bereik van deze router is erg goed tot 20 meter en dan vooral op 2.4Ghz.
Beter dan sitecom homeplug 200mbps en beter dan elke andere soho router die ik tot nu toe heb gezien (stuk of 15 van Linksys D-Link tot C-merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zojuist het harde schijfje in EXT3 geformatteerd, en er is inderdaad een duidelijke snelheidsboost. Helaas heb ik wel gemerkt dat er nog een flink verschil zit in via Wifi-N (300Mb/s) of rechtstreeks via USB. Waar ik de aanwezige 36 GB in een minuutje of 40 overpompte via USB, kost het me het drievoudige via het draadloze netwerk. Al met al zit ik nu rond de 5 MB/s en dat vind ik voor dit oude schijfje eigenlijk nog best aardig! Toch een snelheidswinst van ruim 3 keer ten opzichte van NTFS!

Het zal dan ook wel een beleving worden wanneer ik mijn NAS kan kopen die vrolijk het veelvoudige hiervan aan moet kunnen!

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 01-11-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:21:
Ik heb zojuist het harde schijfje in EXT3 geformatteerd, en er is inderdaad een duidelijke snelheidsboost. Helaas heb ik wel gemerkt dat er nog een flink verschil zit in via Wifi-N (300Mb/s) of rechtstreeks via USB. Waar ik de aanwezige 36 GB in een minuutje of 40 overpompte via USB, kost het me het drievoudige via het draadloze netwerk. Al met al zit ik nu rond de 5 MB/s en dat vind ik voor dit oude schijfje eigenlijk nog best aardig! Toch een snelheidswinst van ruim 3 keer ten opzichte van NTFS!

Het zal dan ook wel een beleving worden wanneer ik mijn NAS kan kopen die vrolijk het veelvoudige hiervan aan moet kunnen!
Nice, dat is al een stuk sneller. Eventueel zou je je WIFI nog een beetje kunnen proberen te verbeteren mocht je dat nog niet gedaan hebben. Alhoewel 5MB/s ongeveer zo'n kleine 50Mbit is. Misschien haal je op een andere channel wel 6 of 7MB als je geluk hebt. IMO het proberen waard ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:15:
[...]

Nice, dat is al een stuk sneller. Eventueel zou je je WIFI nog een beetje kunnen proberen te verbeteren mocht je dat nog niet gedaan hebben. Alhoewel 5MB/s ongeveer zo'n kleine 50Mbit is. Misschien haal je op een andere channel wel 6 of 7MB als je geluk hebt. IMO het proberen waard ;)
Zal wel meevallen. Ik ben de enige met een 5Ghz verbinding hier in de buurt (haaha losers! sorry kon het niet laten) en toen ik dit controleerde zat ik zo'n 4 meter van de router, met alleen een deur er tussen. Het is al een oude harde schijf in een cheap ass behuizing. Ik verwacht er dus niet meer van. Daarnaast staat met een beetje mazzel binnen een maand een Synology DS 111 hier de boel te veraangenamen.

Wat ik wel overigens vergat, van schijf via usb = leessnelheid en via Wifi naar schijf was schrijfsnelheid. Nogal logisch dat dit niet hetzelfde is |:(

edit:
@hieronder: Iedereen heeft zo z'n gebruik. Ik heb nu een 160 GB schijfje aan mijn WNDR3700 hangen en die is pas voor 40GB gevuld!. 1 schijf van 2 TB is voor mij dus voorlopig ruim genoeg!

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 01-11-2010 20:01 . Reden: reactie op hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou toch een NAS met meerdere bays nemen want 1 schijf zit zo vol.
Ik heb hier een eTRAYZ draaien met twee 1.5TB schijven maar die begint ook al aardig vol te lopen.
Qua snelheid is het ding niet geweldig maar voor streamen van films is hij meer dan snel genoeg.
Hij draait hier erg stabiel en dat komt misschien ook omdat ik hem alleen maar voor films en wat documenten gebruik.
De andere functies zoals NZB, torrent e.d. gebruik ik niet want daarvoor is hij eigenlijk niet snel genoeg.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zondag weer terug gegaan van DD-WRT naar de originele Firmware.
Zodra ik met DD-WRT in WoW ingelogd was en ik had Skype aan staan in de achtergrond ging de router elke keer na "X" tijd over zijn nek en verloor ik de connectie. Nu dat de originele firmware er weer op staat heb ik dat (gelukkig) niet meer. Wat ik ook een minpunt vind aan DD-WRT is dat je niet zonder aanschaf van een extra "module" de 153Mhz channel voor 5ghz kan gebruiken (of het is toegestaan is een 2e ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
repeat:

Vraag: Wat is een goede range extender voor de wndr3700? Dont say wndr3700 , das te duur
Liefst op 2.4ghz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

wvkreg schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:06:
repeat:

Vraag: Wat is een goede range extender voor de wndr3700? Dont say wndr3700 , das te duur
Liefst op 2.4ghz band?
http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database :P

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nou nee, range extender is niet hetzelfde als ddwrt supported devices. Verkeerde logica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Een dd-wrt supported device kan wel fungeren als een range extender? Right?
En kun je vaak beter een router die dd-wrt kopen dan een range extender (wegens functionaliteit indien het nodig is)

[ Voor 5% gewijzigd door Dima_2005 op 02-11-2010 15:51 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is er een bepaalde instelling die het beste werkt qua bereik? Ik word namelijk helemaal gek van dit crappy klote apparaat. Bereik is echt een drama. Heb extra een nieuwe dualband wifi kaart gekocht, maar ik heb meestal maar 20% bereik, en dat is op nog geen 6 meter hemelsbreed afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Is dat met 2,4 GHz of 5 GHz en wat zit er tussen die 6 meter hemelsbreed? Want ik hou inderdaad op 6 meter hemelsbreed ook maar 20% bereik over, maar dat is dan wel door een betonnen verdieping heen en op 5 GHz. Op 2,4 GHz haal ik op hetzelfde 'traject' 85-90%.

Als je met 2,4 GHz die 20% haalt dan zou ik eens goed kijken of het apparaat gewoon niet (gedeeltelijk) stuk is ofzo, want dat zou echt niet moeten in normale situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cloud schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:09:
Is dat met 2,4 GHz of 5 GHz en wat zit er tussen die 6 meter hemelsbreed? Want ik hou inderdaad op 6 meter hemelsbreed ook maar 20% bereik over, maar dat is dan wel door een betonnen verdieping heen en op 5 GHz. Op 2,4 GHz haal ik op hetzelfde 'traject' 85-90%.

Als je met 2,4 GHz die 20% haalt dan zou ik eens goed kijken of het apparaat gewoon niet (gedeeltelijk) stuk is ofzo, want dat zou echt niet moeten in normale situaties.
Het is 2,4GHz; de modem hangt op 1m80 hoogte ongeveer in een houten meterkast in de entree. Daar bevind zich ook de trap naar boven, de pc staat ongeveer 3 meter van de trap af. Het is dus vrij open allemaal tot aan de pc. Enige waar hij doorheen zou moeten in 1 betonnen vloer.

Op 5 Ghz kan ik het netwerk niet eens vinden. Op 2,4 Ghz mag ik blij zijn als ik soms 'Fair' zie staan bij de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:27
Ik heb sinds 2 dagen ook de 3700 en hij staat bij mij op de begane grond en op zolder 2 betonnen vloeren hoger nog 70-80% 54 mbit connectie, zou eerder denken dat je router wifi doa is.
Heb zelf veel soorten wifi routers gehad maar deze is wel de beste toe nu toe. met firmware V1.0.4.68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Heb de router net opgehangen in de meterkast hier 3 meter naast me met 1 muur er tussen. Ook firmware versie 1.0.4.68. Barcode geeft revisie 02R1 aan.

Inmiddels is de 11g verbinding van 54mbps teruggevallen naar 36mbps (variaties 24-48mbps), terwijl z'n voorganger nooit onder de 54mbps uitkwam (zelfde kanaal).

edit:
inmiddels al weer een paar minuten op 54mbps met 4 uit 5 streepjes

edit:
nog een paar uur later verbinding op 54mbps met 5 uit 5 streepjes

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 02-11-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog nooit zoveel spijt gehad van een aankoop zeg; ik haal nog maar gemiddeld 2Mbps waar ik eerst constant 20Mbps haalde... :(

Geld terug zal er wel niet meer inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voldoet deze router aan de gefinaliseerde 802.11n standaard en aan welk gegeven kan ik dit aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Phusebox schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:42:
Nog nooit zoveel spijt gehad van een aankoop zeg..
Nou ja, F1 2010? :+

Maar ontopic: ik heb ongeveer dezelfde setup, maar heb echt geen enkel probleem met het bereik. Heb zelfs 2 trappen omhoog in de studeerkamer ook nog bereik. Staat je wifi kaart misschien op 802.11b ingesteld? En je router wel op 'Up to 300Mbps'? Anders lijkt het toch echt aan jouw exemplaar te liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yeroen76 op 02-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yeroen76 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:08:
[...]

Nou ja, F1 2010? :+

Maar ontopic: ik heb ongeveer dezelfde setup, maar heb echt geen enkel probleem met het bereik. Heb zelfs 2 trappen omhoog in de studeerkamer ook nog bereik. Staat je wifi kaart misschien op 802.11b ingesteld? En je router wel op 'Up to 300Mbps'? Anders lijkt het toch echt aan jouw exemplaar te liggen.
Heb al vanalles geprobeerd, verschillende drivers, verschillende router settings, 5ghz of niet, beste kanaal gezocht etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Volgens mij hangt het enorm van de situatie af. Hoe dik en van wat voor materiaal je muren en vloeren zijn. Bij mijn ouders thuis is het stapelbouw met betonnen en houten vloeren. Op zolder is er nog steeds goed bereik. Bij mijzelf (nieuwe woonflat, alles retegoed geïsoleerd en alles van dik beton) komt m'n router amper 2 kamers verder. Daar heb ik meerdere routers geprobeerd, en allemaal gelijke waardes gemeten qua bereik.
edit@hieronder
Dat heb ik dus ook gedaan hier. Maar dan gewoon een oude Belkin router aan utp. Werkt prima voor het hoekje in huis wat eerst een bijzonder matig bereik had.

[ Voor 17% gewijzigd door Flying Bobman op 03-11-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 16:14
wvkreg schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:06:
repeat:

Liefst op 2.4ghz band?
Laat me even weten als je wat gevonden heb. Wifi signaal is zo slecht van beneden naar boven. Ik zoek eigenlijk iets wat ik heb op de 1e etage via een utp kabel het wifi netwerk opnieuw kan laten uitzenden

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Probleem is dat ik nergens zomaar even een kabel kan leggen, wat dat betreft heb ik twee linkerhanden en ken ook niemand die me kan helpen. Volgens mij is het ook niet echt mogelijk bij ons.

Het leuke is dus dat mijn oude router wel goed bereik had. Dus allemaal leuk dat design van de netgear maar twee externe antennes is toch echt beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:50:
[...]

Laat me even weten als je wat gevonden heb. Wifi signaal is zo slecht van beneden naar boven. Ik zoek eigenlijk iets wat ik heb op de 1e etage via een utp kabel het wifi netwerk opnieuw kan laten uitzenden
wat bij mij goed werkt is dit:

http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:06:
Probleem is dat ik nergens zomaar even een kabel kan leggen, wat dat betreft heb ik twee linkerhanden en ken ook niemand die me kan helpen. Volgens mij is het ook niet echt mogelijk bij ons.

Het leuke is dus dat mijn oude router wel goed bereik had. Dus allemaal leuk dat design van de netgear maar twee externe antennes is toch echt beduidend beter.
ik kan dus ook geen kabel trekken.

vandaar een powerline oplossing

[ Voor 8% gewijzigd door mcetweaker op 03-11-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mcetweaker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:51:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd, absurd hoge ping en zo instabiel als de pest.

Inmiddels heb ik ca. 100 euro uitgegeven aan een powerline set die inmiddels met de vuilnis mee is gegaan, 100 euro voor een nieuwe router, 50 euro voor een nieuwe netwerkkaart... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:01:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd, absurd hoge ping en zo instabiel als de pest.

Inmiddels heb ik ca. 100 euro uitgegeven aan een powerline set die inmiddels met de vuilnis mee is gegaan, 100 euro voor een nieuwe router, 50 euro voor een nieuwe netwerkkaart... zucht...
ik had eerst een draytek powerline, die was behoorlijk instabiel. nu dus een devolo 200 Avmini inclusief de 200 AV wireless N adapter. Dat gaat tot nu toe prima.

Ping naar een site in Nederland via Powerline Wireless N was 14ms. Dus dat is prima.

Het was wel een investering even. 250 euro :( maar ben blij met het resultaat :Y

Kabeltrekken was goedkopere en betere oplossing, maar dat gaat gewoon even niet hier helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door mcetweaker op 03-11-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mcetweaker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:02:
[...]

ik had eerst een draytek powerline, die was behoorlijk instabiel. nu dus een devolo 200 Avmini inclusief de 200 AV wireless N adapter. Dat gaat tot nu toe prima.

Ping naar een site in Nederland via Powerline Wireless N was 14ms. Dus dat is prima.

Het was wel een investering even. 250 euro :( maar ben blij met het resultaat :Y

Kabeltrekken was goedkopere en betere oplossing, maar dat gaat gewoon even niet hier helaas.
Ja fuck it, ik ga niet nog eens 200+ euro uitgeven voor een internetverbinding... Waarom worden producten de laatste jaren alleen maar slechter in plaats van beter? 7-8 jaar geleden had ik een perfecte wifi verbinding over 2 verdiepingen en 30 meter afstand, nu kom je niet eens 6 meter... kutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
mcetweaker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:51:
[...]

Je kan altijd een kabel trekken. In mijn huis is het ook een gigantische omweg, maar de kabel ligt er.

Wifi is leuk als je even op de bank wilt zitten om te internetten, maar een vervanging voor een kabel... Never.
Daarom zijn er volgens mij ook geen wireless-only routers, de techniek an sich is geen vervanging.

En waarom het 6-7 jaar perfect werkte? Niemand had Wifi = lege wegen, nu de band bijna vol is omdat elke jan-jaap een wifi router heeft staan. Ja dan word het minder. Dus dan gaan we naar de nieuwe standaard, maar sorry, deze is volgens de wetten van de natuur sneller met het nadeel dat deze minder ver komt.

En plus, een middagje buffelen met een boormachine, doos UTP en een krimp tang had je een hoop geld kunnen besparen. Wees een IT'er, wees lui en doe het in 1x goed. (© Willemsen)

Maar op een meer positieve noot; mijn wndr R17? Heeft een perfecte wireless en wired performance. Gaat eigenlijk alleen down als ik een firmware update doe van DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Genuanceerd...maar goed. Binnenkort (q1 2011) komen zowel Devolo als Netgear met 500Mbps Homeplug.
De standaard is onlangs goedgekeurd (IEEE). Hiermee moet het probleem zijn getackled. Ik heb ook 200Mbps homeplugs getest van Sitecom o.a. Erg slecht, max 3MB en hoge latency. Maar de nieuwe generatie belooft beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LzpAppel schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:20:
[...]

Je kan altijd een kabel trekken. In mijn huis is het ook een gigantische omweg, maar de kabel ligt er.

Wifi is leuk als je even op de bank wilt zitten om te internetten, maar een vervanging voor een kabel... Never.
Daarom zijn er volgens mij ook geen wireless-only routers, de techniek an sich is geen vervanging.

En waarom het 6-7 jaar perfect werkte? Niemand had Wifi = lege wegen, nu de band bijna vol is omdat elke jan-jaap een wifi router heeft staan. Ja dan word het minder. Dus dan gaan we naar de nieuwe standaard, maar sorry, deze is volgens de wetten van de natuur sneller met het nadeel dat deze minder ver komt.

En plus, een middagje buffelen met een boormachine, doos UTP en een krimp tang had je een hoop geld kunnen besparen. Wees een IT'er, wees lui en doe het in 1x goed. (© Willemsen)

Maar op een meer positieve noot; mijn wndr R17? Heeft een perfecte wireless en wired performance. Gaat eigenlijk alleen down als ik een firmware update doe van DD-WRT.
Leuk een boormachine, (een krimp tang heb ik sowieso niet) maar waar ga ik in godsnaam beginnen? At random boren lijkt me niet bevorderlijk, zeker niet als ik dan weer opnieuw mag gaan schilderen.

En leuk nieuwe standaard, maar die 5 Ghz is echt mega crap; werkt alleen als je binnen een straal van 1-2 meter bent, daarna werkt het al niet meer.

Ik kan tegenwoordig nog beter mijn android phone als wifi router gebruiken, die heeft een beter bereik en haalt een hogere snelheid via HSDPA.
wvkreg schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:26:
Genuanceerd...maar goed. Binnenkort (q1 2011) komen zowel Devolo als Netgear met 500Mbps Homeplug.
De standaard is onlangs goedgekeurd (IEEE). Hiermee moet het probleem zijn getackled. Ik heb ook 200Mbps homeplugs getest van Sitecom o.a. Erg slecht, max 3MB en hoge latency. Maar de nieuwe generatie belooft beter....
Net zoals deze netgear router beter beloofde te zijn dan al mijn vorige routers... Blegh, echt alle consumenten electronica is ontzettende troep de afgelopen 2 jaar. Niks werkt fatsoenlijk, cheap as fuck materialen, slechte ondersteuning.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Heb je al eens naar de orientatie van de router gekeken? Ik weet niet hoe de antenne's intern georienteerd zijn, maar een antenne zendt niet in elke richting gelijk uit en dus kan het veranderen van de fysieke orientatie van de antenne het bereik significant beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat zijn de antennes? Toch niet die micro koperen dingen?

Afbeeldingslocatie: http://www.waybeta.com/uploads/img/20100519/201005190925383220-14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:19
Hoeveel mensen draaien hier eigenlijk OpenWRT op hun 3700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Zsub schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:39:
Hoeveel mensen draaien hier eigenlijk OpenWRT op hun 3700?
Ik ga het doen wanneer ik een week de standaard firmware hebt gebruikt als nulmeting.
Heb jaren OpenWRT (incl. X-Wrt) gedraait op m'n Asus WL-500gx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rukapul schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:44:
[...]

Ik ga het doen wanneer ik een week de standaard firmware hebt gebruikt als nulmeting.
Heb jaren OpenWRT (incl. X-Wrt) gedraait op m'n Asus WL-500gx.
Heb daar ook naar zitten kijken maar wordt er niet echt wijs uit, wat kan ik daar nu mee wat ik niet met de standaard firmware kan? Word het bereik beter? De snelheid groter?

Anders zie ik momenteel voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:51:
[...]

Heb daar ook naar zitten kijken maar wordt er niet echt wijs uit, wat kan ik daar nu mee wat ik niet met de standaard firmware kan? Word het bereik beter? De snelheid groter?

Anders zie ik momenteel voor mij geen meerwaarde.
Nee en nee
Maar ik snap niet dat je zo'n slecht bereik hebt. Wissel de netgear eens om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wvkreg schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:01:
[...]

Nee en nee
Maar ik snap niet dat je zo'n slecht bereik hebt. Wissel de netgear eens om?
Tja internetshops he, de reden "het bereik is niet goed" is geen geldige reden om om te wisselen. En dan zeker een week zonder internet zitten...

Ik ga maar lekker zoals vroeger bij mijn ouders thuis een losse kabel over de gang en de trap leggen (zal mijn vriendin blij mee zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Met OpenWRT kan je custom firmware bouwen en je configuratie embedden in de firmware. Als je dan bijvoorbeeld stroomuitval hebt ben je niet je instellingen kwijt. Bovendien kan je naar believen packages (zoals een torrentclient of een IPv6 tunnel client) installeren.

Het bereik wordt er niet beter van, de snelheid zal niet noemenswaardig verbeteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zsub schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:04:
Met OpenWRT kan je custom firmware bouwen en je configuratie embedden in de firmware. Als je dan bijvoorbeeld stroomuitval hebt ben je niet je instellingen kwijt. Bovendien kan je naar believen packages (zoals een torrentclient of een IPv6 tunnel client) installeren.

Het bereik wordt er niet beter van, de snelheid zal niet noemenswaardig verbeteren denk ik.
Je gaat me toch niet vertellen dat als ik mijn router uit het stopcontact haal dat dan al mijn settings weg zijn? Whahaha wat een crap product dan als dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Het grootste voordeel van OpenWRT is de zeer grote hoeveelheid software packages. Daarnaast biedt het een beperkt aantal extra instellingen voor bijvoorbeeld kanalen en zendsterkte.

Jouw probleem is echter veel basaler.

De wijze waarop je het aanpakt en hier post koerst naar mijn mening niet echt op een oplossing aan. Daarvoor zul je toch veel systematischer en oplossingsgericht te werk moeten gaan (en je over je frustratie heenzetten).

Haal dus meerdere laptops/PCs met wifi en ga testen. Leen desnoods ook even een extra router om op exact dezelfde frequenties en hardware combinaties te testen als vergelijk. Sluit als eerste een hardwaredefect of incompatibiliteit uit door de router in diverse fysieke orientaties en op diverse frequentiebanden met diverse laptops te testen. Kijk ook naar je hardwarerevisie. Dit alles doe je onder ideale omstandigheden dus in een open ruimte zonder obstakels.

Wanneer je zeker weet dat de hardware in principe ok is dan kun je gaan optimaliseren.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 03-11-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Dat vertel ik je ook niet ;-) Maar de meeste routers raken hun settings kwijt als ze lang (!) niet aan de stroom hangen. Dat zou dan niet het geval zijn.

Overigens is het embedden van instellingen voornamelijk handig als je heel erg veel van die dingen gaat deployen. Stel je wil een groot gebouw voorzien van WiFi ofzo, via Radius. Dan kan je alle units alvast goed instellen voordat je ze neerhangt. Dat is erg makkelijk.

EDIT: en met Rukapul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ja Phusebox, probeer het op te lossen ipv af te kraken. Router en laptop in 1 ruimte en dan testen door ervan weg te lopen en kijk wanneer het ''fout'' gaat. Post je bevindingen maar. En maak even een plaatje/schets van je situatie (vooral ivm gewapend beton e.d. blokkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rukapul schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:22:
De wijze waarop je het aanpakt en hier post koerst naar mijn mening niet echt op een oplossing aan. Daarvoor zul je toch veel systematischer en oplossingsgericht te werk moeten gaan (en je over je frustratie heenzetten).

Haal dus meerdere laptops/PCs met wifi en ga testen. Leen desnoods ook even een extra router om op exact dezelfde frequenties en hardware combinaties te testen als vergelijk. Sluit als eerste een hardwaredefect of incompatibiliteit uit door de router in diverse fysieke orientaties en op diverse frequentiebanden met diverse laptops te testen. Kijk ook naar je hardwarerevisie. Dit alles doe je onder ideale omstandigheden dus in een open ruimte zonder obstakels.

Wanneer je zeker weet dat de hardware in principe ok is dan kun je gaan optimaliseren.
Hier ben ik dus gisteren al 6 uur mee bezig geweest. Dat het op 2-3 meter afstand wel werkt heb ik weinig aan, het zal ook op 6 meter of meer moeten werken.

Maar goed, ik ga straks een grotere/betere antenne aansluiten om te kijken of ik dan wel werkbaar internet heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:30:
[...]

Hier ben ik dus gisteren al 6 uur mee bezig geweest. Dat het op 2-3 meter afstand wel werkt heb ik weinig aan, het zal ook op 6 meter of meer moeten werken.
Dat weet ik, maar je gaat te snel.

Bijvoorbeeld, heb je bovenstaande test ook uitgevoerd met een andere laptop of frequentieband/kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:46
Wel vreemd, hier staat de router beneden in de hoek van het huis (woonkamer). Overal goed bereik en op 2.4 volledige sneldheid en dito bereik op bovenverdieping. Op de 5 band goed bereik, alleen 20 vd 30 mbps.

Als je alles geprobeerd hebt zou ik toch met de intershop bellen en vragen of je kan ruilen, desnoods repareren.

Ik zou eerst de hele modem resetten en dan alleen je wifi instellen. En dan goed naar de instellingen van je netwerkkaart kijken.

En waar staat je router/hoe is je huis gebouwd. veel/weinig isolatie/beton.

Zoals Rukapul zegt. Systematisch testen

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rukapul schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:32:
[...]

Dat weet ik, maar je gaat te snel.

Bijvoorbeeld, heb je bovenstaande test ook uitgevoerd met een andere laptop of frequentieband/kanaal?
Ja ik heb het probleem op de pc, waar ik dus veel mee werk, maar heb ook een laptop getest. Hier is het iets beter, maar valt de verbinding ook regelmatig weg en haal ik vaak met speedtests nog niet eens 1 Mbps.

Ik heb met inSSider 2.0 netwerken gescand, en kanaal 9 zou het beste zijn, echter heb ik ook andere kanalen geprobeerd.

Op 5 Ghz kan ik het wel helemaal vergeten want dan vind hij het netwerk niet eens.

Zal zometeen even een schets proberen te maken en hier toevoegen van de situatie.

De situatie ongeveer (links = begane grond, rechts = 1e verdieping):
Afbeeldingslocatie: http://www.phuse.nl/got/netsit.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Sweet, we werken aan een oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:36:
[...]

Ja ik heb het probleem op de pc, waar ik dus veel mee werk, maar heb ook een laptop getest. Hier is het iets beter, maar valt de verbinding ook regelmatig weg en haal ik vaak met speedtests nog niet eens 1 Mbps.

Ik heb met inSSider 2.0 netwerken gescand, en kanaal 9 zou het beste zijn, echter heb ik ook andere kanalen geprobeerd.

Op 5 Ghz kan ik het wel helemaal vergeten want dan vind hij het netwerk niet eens.

Zal zometeen even een schets proberen te maken en hier toevoegen van de situatie.
Ik ben eerlijk gezegd toch ook wel erg benieuwd of OpenWRT of DD-WRT voor verbetering zorgt. Ik heb met deze router namelijk beter bereik dan dat ik ooit met andere routers heb gehad. Het kan natuurlijk wezen dat je een maandagochtendexemplaar hebt, maar het is altijd het proberen waard als het nu niet werkt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

rodie83 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:55:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd toch ook wel erg benieuwd of OpenWRT of DD-WRT voor verbetering zorgt. Ik heb met deze router namelijk beter bereik dan dat ik ooit met andere routers heb gehad. Het kan natuurlijk wezen dat je een maandagochtendexemplaar hebt, maar het is altijd het proberen waard als het nu niet werkt, toch?
Het kan maar zo zijn dat hij een dode radiozender heeft dan heb je zo goed als geen bereik. Daarvoor moet je wel eerst zeker weten dat niks helpt en als laatste optie garantie claimen, krijg je vaak wel een nieuwe :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
psychoclown schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:04:
[...]

Het kan maar zo zijn dat hij een dode radiozender heeft dan heb je zo goed als geen bereik. Daarvoor moet je wel eerst zeker weten dat niks helpt en als laatste optie garantie claimen, krijg je vaak wel een nieuwe :)
Natuurlijk :)

Maar omdat je altijd terug kan flashen naar stock firmware is het iets wat je altijd kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:47
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:36:
Da's mooi: dan stuur je hem terug naar de winkel met "defect, 5GHz doet het niet".
Dat is namelijk niet een slechte verbinding, maar geen verbinding en dus niet conform specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vanaalten schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:26:
[...]

Da's mooi: dan stuur je hem terug naar de winkel met "defect, 5GHz doet het niet".
Dat is namelijk niet een slechte verbinding, maar geen verbinding en dus niet conform specificatie.
Tja dan zeggen ze gewoon dat je dichterbij moet gaan zitten. Er staat nergens in de specificaties of op de website hoe ver je minimaal zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Niet zo doemdenken hoor, kom op. Hoeveer sta je dan? Als jij binnen 2m van de router geen verbinding kan maken heb je gewoon een defecte radio. En 'zeggen ze gewoon' weet je ook niet als je niet naar de klantenservice belt. Ik heb goede ervaring met de klantenservice, zelfs ruim na de garantieperiode van mijn vorige Netgear kreeg ik kosteloos een nieuw model nadat m'n router kuren ging vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:36:
Wat zijn de antennes? Toch niet die micro koperen dingen?

[afbeelding]
Nee, die koperen dingen zijn niet de antennes.
Die zouden trouwens hun werk toch niet goed doen omdat ze in het blikken omhulsel zitten (kooi van Faraday) en ook nog eens contact maken met het dekseltje. ;)

Ik heb op het volgende plaatje de antennes rood omcirkeld.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ifcsi1.jpg

Het plaatje komt trouwens van iFixit. ;)

P.S. ik ben trouwens in het bezit van een 01R17 en ondervind totaal geen last van slecht bereik of beperking in snelheid. De router hangt hier op ongeveer 1 meter hoogte in de huiskamer aan de muur met de leds naar boven gericht.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 03-11-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sjaool schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:20:
[...]

Nee, die koperen dingen zijn niet de antennes.
Die zouden trouwens hun werk toch niet goed doen omdat ze in het blikken omhulsel zitten (kooi van Faraday) en ook nog eens contact maken met het dekseltje. ;)

Ik heb op het volgende plaatje de antennes rood omcirkeld.

[afbeelding]

Het plaatje komt trouwens van iFixit. ;)

P.S. ik ben trouwens in het bezit van een 01R17 en ondervind totaal geen last van slecht bereik of beperking in snelheid. De router hangt hier op ongeveer 1 meter hoogte in de huiskamer aan de muur met de leds naar boven gericht.
Hmm ok, ik heb zelf overigens 01R21, en hangt op ca. 1m80 hoogte met leds naar voren gericht, aangezien ik ze anders niet meer kan zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zou voor een goed bereik moeten zorgen.
Het kan, zoals hier in de thread al gezegd is, een "dode" radio zijn en dan zit er niks anders op dan om een RMA te vragen.

Ik heb het plaatje nog even verder bestudeert en het lijkt er op dat JP2, JP4, JP5 en JP6 connectors zijn om een antenne op aan te sluiten. Om dit zeker te weten zou de router open moeten maar daar heb ik niet veel zin in omdat ik geen problemen ondervind.
Misschien is het met een tweak dus wel mogelijk om 4 externe antennes aan te sluiten als je een groter bereik nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:26:
ik ben nu tevreden met m'n 200Mbps Homeplugs van Devolo. Mogelijk dat dat veranderd als m'n internetverbinding sneller zou zijn. Heb nu maar 8Mbps down.

En het werkt prima voor m'n mediaplayer, kan HD films streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
LzpAppel schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:20:
[...]

Uiteraard kan het, maar ik heb geen zin om m'n muur open te breken. Mn huidige buizen in de muur werken niet, want ik stop er een trekveer aan de éne kant in en aan de andere kant komt ie er nooit uit :D
Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste