Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34
Zucht, denk gebruik ik mijn oude router eens als ontvanger (bridge mode) of ik daar wel een verbinding mee krijg, maar dan mag je alleen WEP gebruiken van netgear. Seriously? WEP? Onder welke steen leven ze daar nog?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
:-) Wohaaa dta krijg je als gaat bridgen of repeaten met een Class A router.
Is gewoon niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Phusebox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:52:
Zucht, denk gebruik ik mijn oude router eens als ontvanger (bridge mode) of ik daar wel een verbinding mee krijg, maar dan mag je alleen WEP gebruiken van netgear. Seriously? WEP? Onder welke steen leven ze daar nog?
Huh? Hoe stel je dat dan op?

De manier waarop ik het zou doen is gewoon de ontvanger met een draadje aan de wndr knopen en op de router die als access point gaat dienen de wireless zo inregelen als je zelf wilt. Dan heeft de netgear helemaal niks met het wireless gedeelte van het ap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Goedenavond Tweakers,

Hier ook sinds een aantal dagen de router in huis, en het werkt vooralsnog prima. Ik heb echter een vraagje.

Ik heb een 640GB extern schijfje van Samsung (ext3), die gebruikt wordt om films te delen met familie (onder andere opgenomen films van de filmkanalen). Het werkt prima, en de bekabelde PS3 speelt vrijwel elke film (Ja, vrijwel, ik open nog wel eens een topic daarover).
Wat mij echter opviel is de transversnelheid over het wifi netwerk, die vlak naast de router blijft steken op 7.5MB/s en één verdieping hoger net de 4MB/s haalt. Dit op het 5GHz netwerk. Over de kabel haal ik met gemak 17MB/s.
Zijn deze snelheden te verwachten over Wifi, of doe ik echt iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:27
@Phusebox

Even voor jouw informatie, mijn netgear3700 staat op de begane grond en op zolder heb ik nog 54 Mb op 2,4 verbinding. op 5 Ghz tussen de 20 en 40 Mbit dus 2 etages hoger.
Als ik een rechte lijn naar router naar laptop boven trek gaat dat door 2 betonnen vloeren dus zou echt even met je router rma gaan.
En yep via je internet shop die boeien het weinig die sturen dat ding terug naar netgear.

Hij staat wel verticaal als ik hem plat heb scheelt het 20% signaal sterkte op de begane grond.

[ Voor 10% gewijzigd door Petertje750 op 03-11-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor degene die het interessant vinden. Hieronder een stukje uit een persbericht dat de 3700 officieel DLNA gecertificeerd is.

NETGEAR krijgt DLNA-certificering voor Router en NAS-productlijn

Rotterdam, 3 november 2010 — Vandaag heeft de Digital Living Network Alliance de NETGEAR N600 Wireless Dual Band Gigabit Router (WNDR3700) en ReadyNAS® Ultra productlijn DNLA-gecertificeerd. Deze DLNA-certificering zorgt ervoor dat eenvoudig multimediabestanden uitgewisseld kunnen worden met andere DLNA- producten die dit predicaat dragen.

De NETGEAR WNDR3700, is een van de eerste consumentenrouters die deze DLNA-certificatie krijgt. Door een harde schijf met USB-aansluiting te verbinden met de router wordt het een mediastreamer waarmee het uitwisselen van video, muziek en foto’s met andere DLNA-gecertificeerde producten zoals gaming consoles, TV’s met internettoegang, Blu-Ray™ spelers, digitale fotolijstjes en andere producten mogelijk is......

Het maakt mij niet zoveel uit. Hier draait ie in ieder geval prima met de usb disk er aan!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Quipeace schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:27:
Goedenavond Tweakers,

Hier ook sinds een aantal dagen de router in huis, en het werkt vooralsnog prima. Ik heb echter een vraagje.

Ik heb een 640GB extern schijfje van Samsung (ext3), die gebruikt wordt om films te delen met familie (onder andere opgenomen films van de filmkanalen). Het werkt prima, en de bekabelde PS3 speelt vrijwel elke film (Ja, vrijwel, ik open nog wel eens een topic daarover).
Wat mij echter opviel is de transversnelheid over het wifi netwerk, die vlak naast de router blijft steken op 7.5MB/s en één verdieping hoger net de 4MB/s haalt. Dit op het 5GHz netwerk. Over de kabel haal ik met gemak 17MB/s.
Zijn deze snelheden te verwachten over Wifi, of doe ik echt iets fout?
Als het een Wifi G netwerk is, dan valt dat wel te verwachten ja. Wifi-N-300 zou echter een serieus stuk sneller moeten kunnen. (tot ongeveer zo'n 30 MB/s in een gunstige situatie)

Ik heb het even getest, maar via de 5Ghz band heb ik met een router op de begane grond op een zolderverdieping van een nieuwbouwwoning nog steeds zo'n 30Mb/s over. Ik heb daar echter ook een 'spot of death' op zolder waar er nog maar 6Mb/s overblijft. Het verschilt dus enorm.

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 03-11-2010 22:19 . Reden: testje ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zucht, dan ga ik maar eens een rma aanmaken. Had 2 dagen geleden al een mailtje gestuurd naar de winkel maar die reageren niet. Kan nog leuk worden dus. Weer een les geleerd; nooit meer met ideal betalen. Creditcardbetaling kan ik tenminste altijd nog laten storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ppaddo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:04:
Voor degene die het interessant vinden. Hieronder een stukje uit een persbericht dat de 3700 officieel DLNA gecertificeerd is.

NETGEAR krijgt DLNA-certificering voor Router en NAS-productlijn

Rotterdam, 3 november 2010 — Vandaag heeft de Digital Living Network Alliance de NETGEAR N600 Wireless Dual Band Gigabit Router (WNDR3700) en ReadyNAS® Ultra productlijn DNLA-gecertificeerd. Deze DLNA-certificering zorgt ervoor dat eenvoudig multimediabestanden uitgewisseld kunnen worden met andere DLNA- producten die dit predicaat dragen.

De NETGEAR WNDR3700, is een van de eerste consumentenrouters die deze DLNA-certificatie krijgt. Door een harde schijf met USB-aansluiting te verbinden met de router wordt het een mediastreamer waarmee het uitwisselen van video, muziek en foto’s met andere DLNA-gecertificeerde producten zoals gaming consoles, TV’s met internettoegang, Blu-Ray™ spelers, digitale fotolijstjes en andere producten mogelijk is......

Het maakt mij niet zoveel uit. Hier draait ie in ieder geval prima met de usb disk er aan!
Leuk nieuws, alleen films boven Divx kwaliteit streamen zit er niet in op die harddisk vanwege de trnasfer speed die niet boven de 3,5MB zal komen. Ach ja, het idee is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Phusebox schreef op donderdag 04 november 2010 @ 07:12:
Zucht, dan ga ik maar eens een rma aanmaken. Had 2 dagen geleden al een mailtje gestuurd naar de winkel maar die reageren niet. Kan nog leuk worden dus. Weer een les geleerd; nooit meer met ideal betalen. Creditcardbetaling kan ik tenminste altijd nog laten storneren.
welke shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Die shop heb ik goede ervaringen mee. Bellen? http://www.wlanshop.nl/klantenservice

[ Voor 29% gewijzigd door wvkreg op 04-11-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Ook ik besteld bij W-lanshop > prima ervaringen. Snel geleverd en als extra nog een door henzelf gemaakte installatie handleiding in het pakket! Zo kan het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

wvkreg schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:27:
[...]

Leuk nieuws, alleen films boven Divx kwaliteit streamen zit er niet in op die harddisk vanwege de trnasfer speed die niet boven de 3,5MB zal komen. Ach ja, het idee is leuk.
Valt wel mee zolang je geen bluray gaat streamen en zorgt dat de bitrate niet al teveel boven de 20 Mbit uitkomt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 07:52
Ik heb een wndr3700 met openWRT erop. Lokaal kan ik ronde 30 MiB/s lezen of schrijven naar een TB disk die aan de USB hangt. Het streamen van HD films is dan ook geen probleem. Sommige bluray rips halen wel 60 Mbit/s, maar dat gaat prima. Overigens heb ik mijn mediaspeler wel met een kabel aangesloten, maar ik vind persoonljik kabels een stuk betrouwbaarder dan wlan.

Volgens mij halen mensen hier de Mb (megabit) en de MB (megabyte) nog wel eens door elkaar. Transfer snelheden van 24 Mb of 3 MB/s op een 802.11g netwerk zijn niet heel slecht. Op een 802.11n netwerk verwacht je wel meer. Met mijn Macbook haal ik rond de 11MB/s, dus dat is ongeveer 90 Mb/s.

Ik heb geen verschil in bereik ervaren tussen netgear firmware of de openwrt firmware. Ik moet wel zeggen dat ik op zolder (router hangt op bg in de meterkast) moeite met ontvangst heb, maar ik heb nog geen wlan AP gevonden die door 2 betonnen vloeren heen kan zenden ;) Gelukkig loopt hier gewoon een kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bajslag schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:49:
Ook ik besteld bij W-lanshop > prima ervaringen. Snel geleverd en als extra nog een door henzelf gemaakte installatie handleiding in het pakket! Zo kan het ook!
Hmm tja dat had ik sowieso niet, ook geen retourformulier, geen factuur niks.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 04-11-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Phusebox, doe een beetje kalm man. Je krijgt nog hartproblemen zo. ;)
Er zijn een hele boel tevreden gebruikers en dan kan het een keer voor komen dat er een apparaat tussen zit dat niet helemaal goed werkt.
Als je kalm blijft en wat geduld oefent komt het vast allemaal goed. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sjaool schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:45:
Phusebox, doe een beetje kalm man. Je krijgt nog hartproblemen zo. ;)
Er zijn een hele boel tevreden gebruikers en dan kan het een keer voor komen dat er een apparaat tussen zit dat niet helemaal goed werkt.
Als je kalm blijft en wat geduld oefent komt het vast allemaal goed. :)
Ben benieuwd, bij dit soort winkels en fabrikanten trek je toch altijd aan het kortste eind. Die ene klant boeit hun geen ene flikker.

Conflict met Philips gehad; na 3 jaar (!!!) maar opgegeven.
Conflict met Sony; nooit opgelost.
Conflict met Samsung; die weten niet eens wat service betekend.
Conflict met Mediamarkt; nooit opgelost.
etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rustig aan een beetje zeg. Wat een negatieve instelling :?

Als ik naar de shopreviews van wlan shop kijk dan zie ik niets dan lof voor de aftersales. Afgelopen 3 maanden 5 sterren, afgelopen 6 maanden 4 sterren, totaal bereik 4,5 ster. Die hoge scores zijn de reden dat ik m'n router (net als velen in dit topic) ook daar gehaald heb.

Face it, je router is (moet haast wel!) kaduuk zijn want van zo'n slecht draadloos bereik heb ik nog nooit gehoord. Of je woonkamer moet een of andere kooi van faraday zijn of iets dergelijks. Plus je geeft aan dat je vorige router het nog beter deed dan deze, terwijl deze juist geprezen wordt om z'n goede bereik en snelheid. Ik ging van een top router van Netgear (in die tijd de snelste) naar deze en zelfs nog kon ik het forse verschil in bereik zien.

Als je product zo slecht presteert dan moet de webwinkel je daar gewoon bij helpen, dat kán niet anders.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:19
Op het gevaar af een troll genoemd te worden wil toch even kwijt dat al die conflicten me niks verbazen als ik je houding hier in het topic zo zie.

Ik denk dat als je geduldig belt en rustig het hele probleem uitlegt er absoluut een oplossing te vinden zal zijn, zonder overal meteen de rechtsbijstand of wat dan ook bij te halen.

Jouw product heeft een bekend (!) probleem en is gok ik nog geen jaar oud. Dan is het heel simpel: in principe moet de winkel waar je het gekocht hebt het probleem oplossen (jouw product terug nemen en een vervangend product (let op: vervangend, dus niet per se nieuw!) aanbieden), maar mocht dat niet werken kan je ook naar de fabrikant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:46
Tja, ook hier goede ervaringen met wlanshop. Volgens mij kan je met die lui héél goed zaken doen in geval van problemen (zie ook shopreviews). Shop bellen, probleem uitleggen en kalm blijven.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zsub schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:10:
Op het gevaar af een troll genoemd te worden wil toch even kwijt dat al die conflicten me niks verbazen als ik je houding hier in het topic zo zie.
Tja mijn houding, ben gewoon een kritische consument, en zoals je kunt lezen heb ik meer gedaan dan een gemiddelde consument om vanalles uit te testen wat het probleem zou kunnen verhelpen.

offtopic:
Problemen met andere bedrijven/fabrikanten betroffen ook defecten in producten. Bij Philips een defect in een armatuur wat ervoor zorgt dat lampen die 15.000 uur mee moeten gaan niet eens 150 uur halen, Philips geeft gewoon alleen maar ontwijkende antwoorden, en houdt dit 3 jaar vol.

Samsung: een productiefout in een HD decoder die ze zelf hebben toegegeven in het programma Kassa!. Mensen zouden gratis een vervanging krijgen. Echter kwam ik er pas later achter dat dit op tv was geweest, bij navraag zei men; ja je had 2 maanden de tijd, nu doen we niks meer omruilen. Alsof de productiefout nu ineens niet meer hun fout is?

Even twee voorbeelden van hoe je als consument gewoon genaaid word en er niks tegen kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Phusebox, je vangt meer vliegen met honing dan met azijn!
Je bent deze hele ochtend al flink op dreef (zie ook de iPad topic). Rechtsbijstand is echt alleen maar in uiterste gevallen, maar tot die tijd heb je genoeg andere middelen om je veronderstelde RMA weer aan te bieden.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga er dit weekend nog eens goed voor zitten, en met inSSider tests doen waarbij ik de waardes kan opschrijven en vergelijken tussen de oude en nieuwe router op verschillende locaties.

Baal er alleen van dat ik weer iets heb gekocht wat niet werkt en het me nu inmiddels al 15 uur en straks nog eens 5 gaat kosten om alleen al aan te tonen dat er ergens iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik vind het aan je reacties te oordelen niet echt heel vreemd dat je niks oplost / opgelost krijgt bij een leverancier. Subtiliteit en geduld zijn zaken waar je eens over moet nadenken misschien?

Waarom bel je niet met de klantenservice en leg dan het probleem uit en dat je de router RMA stuurt.

[ Voor 21% gewijzigd door wvkreg op 04-11-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wvkreg schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:33:
Ik vind het aan je reacties te oordelen niet echt heel vreemd dat je niks oplost / opgelost krijgt bij een leverancier. Subtiliteit en geduld zijn zaken waar je eens over moet nadenken misschien?

Waarom bel je niet met de klantenservice en leg dan het probleem uit en dat je de router RMA stuurt.
Ik schrijf mijn frustraties hier misschien wat bot op, maar in mijn contact met winkels en fabrikanten stel ik me altijd reëel op en formuleer mijn problemen netjes. Zoals ik al zei zal ik nog wat testen, voordat ik de router als RMA wil aanmelden.

Had inmiddels ook een andere WiFi kaart gekocht welke nog erger was, en daar heb ik dus in eerste instantie over gemaild. Maar aangezien hij uit de doos is geweest nemen ze hem niet retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 21:19
Phusebox schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:49:
[...]

Ik schrijf mijn frustraties hier misschien wat bot op, maar in mijn contact met winkels en fabrikanten stel ik me altijd reëel op en formuleer mijn problemen netjes. Zoals ik al zei zal ik nog wat testen, voordat ik de router als RMA wil aanmelden.

Had inmiddels ook een andere WiFi kaart gekocht welke nog erger was, en daar heb ik dus in eerste instantie over gemaild. Maar aangezien hij uit de doos is geweest nemen ze hem niet retour.
Die WiFi kaart nemen ze niet terug? Kan ik enigszins inkomen. Maar deze router moeten ze wel terug nemen. Of dat zouden ze moeten doen, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zsub schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:54:
[...]

Die WiFi kaart nemen ze niet terug? Kan ik enigszins inkomen. Maar deze router moeten ze wel terug nemen. Of dat zouden ze moeten doen, in ieder geval.
De router wil ik eerst nog testen voor ik het hele zooitje terugstuur. De netwerkkaart niet terugnemen is eigenlijk ook al onzin. Bij het product staat betere verbinding en bereik bla bla. Maar als je ze daar op aanspreekt zeggen ze: ja maar dat kopieren we gewoon van de fabrikant.
Bovendien vertoont die kaart nog meer problemen, drivers die zorgen voor een haperend systeem etc. Hun reactie is: bel Linksys maar op hun 0900 nummer. Lekkere service dus.

Ook Linksys (mijn wifi adapter) is goed bezig; ga je een Live chat aan, type ik bijna een A4 vol met wat ik getest heb, moet ik 45 minuten wachten omdat het druk is, ok geen probleem. Vervolgens heb ik eindelijk verbinding, maar was aan de telefoon, reageer ik niet binnen 1 minuut sluiten ze de sessie gewoon af, waardoor ik ook niet meer mijn hele verhaal kon copy-pasten voor een volgende chat... *zucht*

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 04-11-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Modbreak:Gaarne ontopic posten, en flauwe opmerkingen en het op de man spelen achterwege laten

[ Voor 77% gewijzigd door Equator op 05-11-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:06:
Voldoet deze router aan de gefinaliseerde 802.11n standaard en aan welk gegeven kan ik dit aflezen?
Mijn vraag lijkt onder te worden gesneeuwd in dit popualire topic. Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Modbreak:Knip.. Niet op reageren.. Gewoon een topicreport aanmaken

[ Voor 76% gewijzigd door Equator op 05-11-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:31:
[...]

Mijn vraag lijkt onder te worden gesneeuwd in dit popualire topic. Kan iemand mijn vraag beantwoorden?
Ja, hij voldoet aan de 802.11n standaard. Hij werkt op 5Ghz en op 2,4Ghz met een max van 300Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:31:
[...]

Aan de specs op de site van de fabrikant? :?

http://netgear.com/produc...performance/WNDR3700.aspx

Staat héél duidelijk dat het 802.11n is en niet draft N zoals compatibele routers voerden toen 802.11n nog niet gefinaliseerd was.

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 04-11-2010 18:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien hoeveel % bereik ik heb op de Wifi 2,4 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

% is normaliter lastig te zien. Met inSSIDer 2.0 kun je wel een goede indicatie krijgen alleen is dat niet in % maar in dB. Zie de kolom RSSI. Groene waarden zijn goed en boven de -55 dB zit je toch op 80% en hogere netwerksterkte. Vanaf -40 dB kun je spreken van perfecte waarden. :)

Als je Windows Vista of 7 hebt, kun je de waarden van Windows zelf (die gebruikt worden om de 5/5 balkjes te vullen) opvragen middels het volgende:

netsh wlan show networks mode=bssid

Daar staat dan ook een percentage bij. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Modbreak:Volgende keer een topicreport indienen.

[ Voor 90% gewijzigd door Equator op 05-11-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rodie83 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:08:
[...]

Weetje, niemand is hier eigenlijk geïnteresseerd in jouw uitermate nare ervaringen op deze wereld en in het speciaal met de helpdesk van Linksys. Al helemaal niet in een Netgear topic over de 3700. Al dat gezeik en gekreun van je draagt niet bij aan dit topic en overigens ook niet aan een oplossing voor het probleem met het spul dat je hebt. Met je eeuwige gezanik roep je zulke reacties over jezelf af.

Als je gewoon wil zeiken en afreageren is daar vast een betere plek voor dan hier.
Ik heb een tekening gemaakt van de situatie en tig posts gewijd aan wat ik allemaal heb geprobeerd, waar dus helaas ook een slechte kaart van linksys bij hoorde. Maar goed, typisch GoT, iedereen verdedigd zijn product alsof het heilig is.

Welgeteld 1 post over Linksys, en misschien 3 waarin ik eventueel wat meer informatie had moeten geven en minder klagen. Verder zie ik niet wat ik verkeerd doe.

Petertje komt hier met zijn 3 posts op GoT en dan mij wat persoonlijk afzeiken. Zo begin je goed hier. Zijn ophemelende posts slaan ook nergens op. 80% bereik op zolder door twee betonnen vloeren heen, lijkt mij niet echt realistisch, zeker niet bij de meeste mensen in ieder geval. Edit: Zie hieronder, begint hij weer met persoonlijke aanvallen. Triest.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 05-11-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Modbreak:Gaarne ontopic posten, en flauwe opmerkingen en het op de man spelen achterwege laten

[ Voor 97% gewijzigd door Equator op 05-11-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 06:55:
[...]

Ik heb een tekening gemaakt van de situatie en tig posts gewijd aan wat ik allemaal heb geprobeerd, waar dus helaas ook een slechte kaart van linksys bij hoorde. Maar goed, typisch GoT, iedereen verdedigd zijn product alsof het heilig is.

Welgeteld 1 post over Linksys, en misschien 3 waarin ik eventueel wat meer informatie had moeten geven en minder klagen. Verder zie ik niet wat ik verkeerd doe.

Petertje komt hier met zijn 3 posts op GoT en dan mij wat persoonlijk afzeiken. Zo begin je goed hier. Zijn ophemelende posts slaan ook nergens op. 80% bereik op zolder door twee betonnen vloeren heen, lijkt mij niet echt realistisch, zeker niet bij de meeste mensen in ieder geval. Edit: Zie hieronder, begint hij weer met persoonlijke aanvallen. Triest.
Even terug naar je WNDR3700 - heb je het ding al eens geprobeerd te flashen met DD-WRT / Open-WRT? Niet dat dat een garantie biedt dat ie wel naar behoren gaat werken (lousy radio is lousy radio), maar op het DD-WRT forum zijn wel veel ervaringen te vinden waarin wordt gesteld dat het bereik is verbeterd na 't installeren van DD-WRT. Mocht het helemaal niet werken kan je zonder probleem de originele firmware erop terug telnetten (zo spreek ik uit ervaring :P), dus voor de garantie hoef je het ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Een alternatieve firmware is een heilloos pad. De verbeteringen die je daarmee haalt vallen typisch in de categorie optimalisatie of stabiliteit (van de software met name), maar nauwelijks op het vlak van basic signaalsterkte en -bereik. Het is geen magic pill voor dit soort situaties. Ik zou er dus van wegblijven voorlopig aangezien het de situatie alleen maar troebeler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou alt. firmwares ook achterwege laten. In het meest ongunstige geval bricked hij z'n unit totaal en heeft hij ook geen recht op garantie/rma meer. Dat ding moet gewoon RMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Mijn excuus aan Phusebox,

Heb DD-WRT er ook op gehad maar ivm wireless problems (verminderende sterkte) en het niet aan de praat krijgen van de 5Ghz band weer terug gegaan naar de stock firmware, mijn advies even wachten tot de final ready is. tenzij je IPV6 of custom port forwarding wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nieuwe test met een laptop op 2.4Ghz:

Zolder: 48%, -78 dBi
1e Verdieping: 64%, -70 dBi
Begane grond, verste punt: 54%, -68 dBi
Begane, naast de router: 100%, -50 dBi

Waarschijnlijk dus geen defecte router... schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat lijkt inderdaad beter. Maar kloppen die waarden wel? BG verste punt heeft een betere dBi dan 1e verdieping maar een lager %.

Hoe zit het met andere netwerken in je omgeving en hun respectievelijke sterktes/dBi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:51:
Dat lijkt inderdaad beter. Maar kloppen die waarden wel? BG verste punt heeft een betere dBi dan 1e verdieping maar een lager %.

Hoe zit het met andere netwerken in je omgeving en hun respectievelijke sterktes/dBi?
Sorry die dBi waarde heb ik misschien verkeerd overgenomen, van de percentages weet ik zeker dat ze kloppen.

Op de eerste verdieping zijn er 3-4 netwerken aanwezig, op de zolder een stuk of 20. Waarvan er 3 of 4 in de buurt komen van mijn eigen netwerk qua waardes, maar bijna altijd minimaal 10% eronder zitten.

Als ik kijk naar bg en 1e verdieping dan is mijn huidige kanaal (9) het beste. Neem ik echter de waardes en netwerken van de zolder erbij dan lijkt kanaal 2 of 3 beter. Enig nadeel is dat het sterkste nabij gelegen netwerken op kanaal 4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Phusebox schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:33:
Nieuwe test met een laptop op 2.4Ghz:

Zolder: 48%, -78 dBi
1e Verdieping: 64%, -70 dBi
Begane grond, verste punt: 54%, -68 dBi
Begane, naast de router: 100%, -50 dBi

Waarschijnlijk dus geen defecte router... schat ik zo.
Werkt internet/netwerk/verbinding op de laptop die je gebruikt hebt fatsoenlijk op de locaties die je gemeten hebt?

Aangezien je over "een laptop" praat neem ik aan dat dit een andere is dan waarmee je normaal gesproken de problemen ondervond. Zo ja, dan is het ook nog wel interessant om de waardes + ervaring van beide laptops/PCs te testen terwijl ze naast elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja het hangt er dan vanaf waar je wilt gaan zitten. Maak je gebruik van inSSIDer 2.0? Zo ja, zou je dan de grafiek '2.4 GHz Channels' kunnen laten zien? En dan van de plaats waar je eigenlijk wil gaan zitten met je laptop. :)

Kanaal 9 is misschien sowieso niet zo handig, want het is niet een van de 'grote' drie (1, 6, 11) zonder overlap. Zou prima kunnen dat het in jouw situatie de beste is, maar is wel even belangrijk om naar te kijken. Op welke modus heb je je router staan, op 130 mbps compatibility (of iets dergelijks) of 300 mbps max speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Vandaag eens DD-WRT erop gezet (DD-WRT v24-sp2 (10/26/10) std - build 15506) en diverse draadloze instellingen uitgeprobeerd. Alleen wat hebben jullie bij TX power ingesteld?
Zou iemand zijn DD-WRT instellingen kunnen delen?

Wat me ook opvalt is dat als ik de land regio op Nederland zet mijn Wifi een slechter bereik heeft dan als ik hem op VS instel. Ik meet dan even met mijn HTC Desire en heb bijna geen bereik op de eerste verdieping maar stel ik de router in op VS dan is het bereik een stuk beter.

Tot slot vraag ik me ook af welke beveiliging nou beter is? Heb zowel WPA2 personal als WPA2 personal mixed uitgeprobeerd met ook de opties TSKIP/AES en alleen AES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Welke naam er aan gegeven wordt maakt niet uit zolang je alleen maar AES gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 11:51
Mabili schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:16:
Vandaag eens DD-WRT erop gezet (DD-WRT v24-sp2 (10/26/10) std - build 15506) en diverse draadloze instellingen uitgeprobeerd. Alleen wat hebben jullie bij TX power ingesteld?
Zou iemand zijn DD-WRT instellingen kunnen delen?

Wat me ook opvalt is dat als ik de land regio op Nederland zet mijn Wifi een slechter bereik heeft dan als ik hem op VS instel. Ik meet dan even met mijn HTC Desire en heb bijna geen bereik op de eerste verdieping maar stel ik de router in op VS dan is het bereik een stuk beter.

Tot slot vraag ik me ook af welke beveiliging nou beter is? Heb zowel WPA2 personal als WPA2 personal mixed uitgeprobeerd met ook de opties TSKIP/AES en alleen AES.
Ik heb de 2.4Ghz op 12 dBm staan en de 5 GHz op 18 dBm. Zie http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700 voor alle instellingen (de meeste kun je overigens op default laten).
Het kanaal bij 5 GHz kun je beter niet op Auto zetten maar op 44, je krijgt op dat kanaal de beste signaalsterkte.
En voor beveiliging natuurlijk de beste optie nemen: WPA2 personal met AES encryptie. Mixed alleen gebruiken als je nog een apparaat hebt dat alleen WPA aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word elke keer gesproken over de hardware-versies: 01R17, 01R21, 01R23...
Kan iemand mij vertellen in welke pikorde de hardware-versie: 02R1 dan staat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:59:
[...]

Sorry die dBi waarde heb ik misschien verkeerd overgenomen, van de percentages weet ik zeker dat ze kloppen.

Op de eerste verdieping zijn er 3-4 netwerken aanwezig, op de zolder een stuk of 20. Waarvan er 3 of 4 in de buurt komen van mijn eigen netwerk qua waardes, maar bijna altijd minimaal 10% eronder zitten.

Als ik kijk naar bg en 1e verdieping dan is mijn huidige kanaal (9) het beste. Neem ik echter de waardes en netwerken van de zolder erbij dan lijkt kanaal 2 of 3 beter. Enig nadeel is dat het sterkste nabij gelegen netwerken op kanaal 4 zit.
Dus ene kleine hoerah, de router doet 't :P

Nu nog even een kaartje vinden dat degelijk z'n werk doet en klaar is Phusebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rodie83 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:21:
[...]

Dus ene kleine hoerah, de router doet 't :P

Nu nog even een kaartje vinden dat degelijk z'n werk doet en klaar is Phusebox?
Ja en dat is nu dus de vraag; ik had een Linksys WMP600N gekocht, maar die werkte dus voor geen meter. (En dat terwijl ik een 9 dBi antenne eraan heb hangen.)

Even een vraagje over de DLNA; heb een usb harddisk aan de router gehangen, maar mijn xbox ziet maar 2 mappen van de 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Begrijpt iemand hoe die wps-knop/led precies werken? Ik wil geen wps gebruiken en heb daarom gewoon handmatig een ssid + wpa2-wachtwoord ingevuld. De PIN van de router heb ik uit kunnen zetten in de webinterface onder wireless settings onder advanced.

Daar staan ook deze settings:
Keep Existing Wireless Settings (2.4GHz b/g/n)
Keep Existing Wireless Settings (5GHz a/n)

Die heb ik beide aan staan, want anders overschrijft wps de instellingen volgens de omschrijving.

Onder routerstatus blijft echter staan:
Wi-Fi Protected Setup b/g/n Configured
Wi-Fi Protected Setup a/n Configured

En het wps-lampje blijft groen branden. Dat wil ik niet. Ik wil geen wps en wil dat dat lampje uit gaat. Of moet ik gewoon niet zeuren en doet dat lampje en 'wps configured' verder niks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Phusebox schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:35:
[...]

Ja en dat is nu dus de vraag; ik had een Linksys WMP600N gekocht, maar die werkte dus voor geen meter. (En dat terwijl ik een 9 dBi antenne eraan heb hangen.)
Nou houd ik de ontwikkelingen op dit vlak niet heel erg bij, maar vziw is het altijd gokken(/huilen) met Wifi kaartjes in desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
janbrede schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:11:
[...]

Ik heb de 2.4Ghz op 12 dBm staan en de 5 GHz op 18 dBm. Zie http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700 voor alle instellingen (de meeste kun je overigens op default laten).
Het kanaal bij 5 GHz kun je beter niet op Auto zetten maar op 44, je krijgt op dat kanaal de beste signaalsterkte.
En voor beveiliging natuurlijk de beste optie nemen: WPA2 personal met AES encryptie. Mixed alleen gebruiken als je nog een apparaat hebt dat alleen WPA aankan.
Bedankt voor de info :)
Heb nu alles goed ingesteld en werkt naar behoren.
Router staat op de begane grond en op de begane grond / eerste verdieping en tweede verdieping (zolder) de volle bak op 2.4GHz ;) .

Maar welke land regio gebruik jij staat deze op Nederland of ook VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand nog tips om DLNA werkend te krijgen? Heb de laatste nieuwe firmware maar ik kan geen enkel videobestand vinden via Xbox of PS3. Moet ik een bepaald bestandssysteem gebruiken? Heb nu een fat32 schijf eraan hangen met 1 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:31:
Er word elke keer gesproken over de hardware-versies: 01R17, 01R21, 01R23...
Kan iemand mij vertellen in welke pikorde de hardware-versie: 02R1 dan staat?
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

In dat rijtje is 02R(0)1 volgens mij de nieuwste revisie. Correct me if I'm wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:00

racoon

mooowwww

net deze router aangesloten en werkt echt snel, downloaden gaat echt vele malen sneller dan zonder router.

[ Voor 113% gewijzigd door racoon op 06-11-2010 11:43 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
racoon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:26:
downloaden gaat echt vele malen sneller dan zonder router.
dat denk ik wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
voor de install van ddwrt is de hele handleiding nodig om it te voeren zoals de 30/30/30 regel en dergelijk?
Het is toch gewoon een fw flash? Installeren, herstarten, klaar? If not, why?
En wanneer komt er eens een final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zou voor de zekerheid wel de hele handleiding volgen... ookal is het niet nodig, kwaad zal het niet kunnen... alleen goed. Ik wacht voor ik dd-wrt ga flashen ook nog even op een final inderdaad. Vooral die verhalen over kapotte radio's klinken nogal eng.

Maar hopelijk kan je in dd-wrt WPS wel gewoon helemaal uitzetten. In de stock-firmware lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand nog een oplossing voor het dlna probleem? Ik zie de server dus wel, maar geen bestanden?
Fat32 schijf met 1 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Phusebox schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:24:
Iemand nog een oplossing voor het dlna probleem? Ik zie de server dus wel, maar geen bestanden?
Ik heb geen probleem met DLNA... Werkt perfect samen met mijn Samsung C7700

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:24:
het duurt even voordat de schijf is geïndexeerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mcetweaker schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:26:
[...]

het duurt even voordat de schijf is geïndexeerd volgens mij.
Er staan maar 6 bestanden op en ik had twee uur eerder al op scan now gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n router wifi crashde dus constant werdt zo gek van.
dus gewoon dd-wrt firmware er op.

nu alleen draaidt mijn wifi op 130 mbit ipv 300 mbit.
weet iemand hoe ?

anyway tot nu toe stable op 130 mbit dat was ie voor de firmware update natuurlijk niet.

edit: nvm de settings komen spontaan te voorschijn na aantal minuten testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb een vast ip adres in de router gezet, geen 192 adres, en de website www.routerlogin.net gaat door naar de netgear site, hoe kan ik toch bij de instellingen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:50:
m'n router wifi crashde dus constant werdt zo gek van.
dus gewoon dd-wrt firmware er op.

nu alleen draaidt mijn wifi op 130 mbit ipv 300 mbit.
weet iemand hoe ?

anyway tot nu toe stable op 130 mbit dat was ie voor de firmware update natuurlijk niet.

edit: nvm de settings komen spontaan te voorschijn na aantal minuten testen.
Welke DD-WRT instellingen heb jij gebruikt en welke firmware heb jij erop gezet?
Want ik zag dat er vandaag alweer een update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

racoon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:15:
ik heb een vast ip adres in de router gezet, geen 192 adres, en de website www.routerlogin.net gaat door naar de netgear site, hoe kan ik toch bij de instellingen komen?
Gebruik het ip adres.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:22:
[...]

Welke DD-WRT instellingen heb jij gebruikt en welke firmware heb jij erop gezet?
Want ik zag dat er vandaag alweer een update was.
Latest firmware volgens mij

Firmware: DD-WRT v24-sp2 (10/26/10) std

intussen geeft mijn wifi net weer 300 MB aan en dan weer 130 nu -,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij 'hoort' de snelheid lager te gaan als het netwerk niet gebruikt wordt. Kijk eens wat hij doet terwijl je een bestand over het netwerk kopieert. Dan zou hij constant op z'n hoogst moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook getest tijdens file transfer bleef 130 mbit staan. zal nog wel 1x testen.

edit: nope blijft 130 mbit staan.

sterker nog trek max 70 mbit over de wifi.

80 mbit via speedtest.ziggo.nl terwijl eerder altijd makelijk 122 mbit haalde alleen was dit niet stable ;|

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:09
Phusebox schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:31:
[...]

Er staan maar 6 bestanden op en ik had twee uur eerder al op scan now gedrukt.
Kan het zijn dat de bestanden niet door xbox en PS3 ondersteund worden?
Pak eens een DVD en kopieer een klein VOB bestand eens naar de disk waarvanaf gestreamd wordt. Een VOB file is gewoon een hele mooie standaard mpeg2-file, lekker simpel en standaard.
Kopieer die file twee keer, de eerste keer hernoem je hem naar 'testfile.mpg', de andere naar 'testfile.mpeg'. Hiermee dus uitsluiten of de clients weinig formaten ondersteunen via DLNA, en uittesten of de bestand-extensie een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Meer mensen met Windows 7 die i.c.m. deze router hebben dat Windows bij het verbinding maken met deze router heel lang "Identifying..." blijft aangeven ipv gewoon connected? Waardoor je niet bij netwerk-shares kunt totdat hij eindelijk klaar is met 'Identfifying..."?

Zie ook http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=57182

Edit: Probleem treedt alleen op als je dhcp-reservations gebruikt!

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 07-11-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt dan nog geen IP adres en daar wacht windows 7 op. Mijn ervaring is dat met een statisch ingesteld IP het geheel een stuk sneller gaat. Helaas kon ik die optie niet in de originele firmware vinden, dus heb ik DD-WRT op gezet. En dat werkt een stuk fijner aangezien ik dat ook op mijn, nu helaas overleden, WRT54GL had.

Wel jammer dat ik helaas niet een heel constante wireless-N 300mbit heb. Hij schiet nog al eens teurg naar 150 of zelfs 65mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
woekele schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:17:
Meer mensen met Windows 7 die i.c.m. deze router hebben dat Windows bij het verbinding maken met deze router heel lang "Identifying..." blijft aangeven ipv gewoon connected? Waardoor je niet bij netwerk-shares kunt totdat hij eindelijk klaar is met 'Identfifying..."?

Zie ook http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=57182
Jep, als de router net gereset of van de stroom geweest is, duurt dat identifying ook erg lang.
Na 2 of 3 reboots van win7 is het dan weer wél snel.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.louie op 07-11-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Jelte schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:45:
Je hebt dan nog geen IP adres en daar wacht windows 7 op.
Ik heb dan wel een IP-adres (kan je onder andere zien in ipconfig), en internetten werkt gewoon al.

Alleen hij is nog bezig te bepalen of het een Thuis/Werk- of Publieknetwerk is, om te bepalen of netwerk-shares wel of niet toegankelijk worden gemaakt.

Het probleem lijkt te zijn dat het IP-adres dat je hebt (uit een vorige lease) niet expliciet bevestigd wordt door de router met een DHCP-ACK. Daar gaat Windows dus op zitten wachten voor hij klaar is met "Identifying". Ondertussen kan je al wel gewoon internetten, maar dus niet naar network shares.
mr.louie schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:32:
[...]

Jep, als de router net gereset of van de stroom geweest is, duurt dat identifying ook erg lang.
Na 2 of 3 reboots van win7 is het dan weer wél snel.
Kan jij tijdens het lange identifying ook gewoon al internetten, maar niet naar network shares?

En als je, terwijl je volledig verbonden bent, je wifi uit en aan zet, duurt het identifying dan ook weer lang? Of gaat hij dan snel? En wat als je ipconfig /release en dan ipconfig /renew doet?

Bij mij duurt het na wifi uit/aan lang, bij een release/renew gaat het snel. Na een analyse in wireshark lijkt het te komenn doordat de router bij een release/renew wel een dhcp-ack geeft en bij een normale request (die volgt na een reboot of na uit/aanzetten van je wifi) niet.

Blijkbaar wacht Windows 7 op de dhcp-ack voor hij stopt met identifying...

Update: dit probleem speelt alleen als ik dhcp-reservation gebruik

[ Voor 58% gewijzigd door woekele op 07-11-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
woekele schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:34:
[...]

Kan jij tijdens het lange identifying ook gewoon al internetten, maar niet naar network shares?

En als je, terwijl je volledig verbonden bent, je wifi uit en aan zet, duurt het identifying dan ook weer lang? Of gaat hij dan snel? En wat als je ipconfig /release en dan ipconfig /renew doet?
Tijdens identifying kan ik helemaal niets, heb geen verbinding op dat moment.
Kan soms wel een halve minuut duren dan.
Mij valt op dat na enkele keren opnieuw starten van windows alles weer snel gaat,
en als ik dan opstart ben ik gelijk verbonden.
Gaat de router even van de stroom dan heb ik weer een boot of 3 "identifying".. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Als ik het 24 ipadres gebruik gebeurd er niks, ik heb dit nodig omdat ik met mijn laptop connect en dan is het alleen lokaal, en heb ik geen internet.

[ Voor 20% gewijzigd door racoon op 07-11-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
factory reset hem dan met de reset button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Als ik de wndr3700 op USA zet is het bereik beter. Hoe is dit mogelijk?
Echter de connectie (met de wnda3100) komt ook niet meer boven de 150Mbps.
Downloads gaan wel 10% sneller, van 8 MB naar 9MB :-) met ai1extra

[ Voor 50% gewijzigd door wvkreg op 08-11-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wvkreg schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:42:
Als ik de wndr3700 op USA zet is het bereik beter. Hoe is dit mogelijk?
Minder strenge eisen qua sterkte van het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
ik lees hier al verschillende malen over de DD-WRT firmware, wat zijn de grote voordelen van het gebruiken van deze firmware op de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hoe is het bij jou afgelopen phuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wvkreg schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:09:
Hoe is het bij jou afgelopen phuse?
Bereik is nu acceptabel, maar de router is erg instabiel, snelheden vliegen alle kanten op, heel vaak verlies ik de verbinding.

DLNA krijg ik niet aan de praat.

Tot nu toe dus nog niet erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
RMA dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Btw: Zetten op USA verschilt (test met InSSIDer) 10 rssi, van 67 naar 57
Nice...

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 08-11-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 07-10 19:42
wvkreg schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:50:
Btw: Zetten op USA verschilt (test met InSSIDer) 10 rssi, van 67 naar 57
Nice...
Snelheid is inderdaad sterk verbeterd nu mijn router op US staat, wat belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Als ik vanavond thuis kom van het werk ga ik ook direct eens proberen mijn router op de USA setting te zetten, kijken of het verschil in snelheid maakt. Goede tip misschien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dat ook al meermaals voorbij zien komen in online tests/reviews. Ik geloof dat het te maken heeft met de maximale zendkracht van de router. 100% bij Europe is niet hetzelfde als 100% bij US als ik mij niet vergis :)

Heb de router hier al sinds het begin op US staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb hem ook al tijden op US staan, snelheid weet ik niet of het uitmaakt, maar het signaal is idd wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Na de aanpassing naar USA zie ik middels de utility dat de wireless verbinding niet meer boven de 150Mbps uitkomt. Voorheen was dit wel eens 216Mbps. Is dit een gevolg van de aanpassing naar USA? Hoewel het nu wel stabieler is.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Na enige dagen DD-WRT te hebben uitgeprobeerd maar weer terug gegaan naar de stock firmware.
Opzich liep DD-WRT wel stabiel al was het WIFI singaal een stuk slechter en had ik niet overal in huis een stabiele verbinding. Maar waar ik wel even zweet in de handen van kreeg is dat ik gisteren een DD-WRT update wou doen en de router daarna in recovery mode ging. Hierdoor kon ik de router niet meer bereiken en moest ik via tftp de stock firmware laden. Daarna maar besloten de stock firmware erop te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Mabili schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:01:
Na enige dagen DD-WRT te hebben uitgeprobeerd maar weer terug gegaan naar de stock firmware.
Opzich liep DD-WRT wel stabiel al was het WIFI singaal een stuk slechter en had ik niet overal in huis een stabiele verbinding. Maar waar ik wel even zweet in de handen van kreeg is dat ik gisteren een DD-WRT update wou doen en de router daarna in recovery mode ging. Hierdoor kon ik de router niet meer bereiken en moest ik via tftp de stock firmware laden. Daarna maar besloten de stock firmware erop te laten staan.
Yeah. Heb ik ook altijd, is een bekend probleem (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kan aan mij liggen maar US als regio instellen maakt echt 0 verschil uit. Ontvangst blijft matig.

Hmm als ik nu channel wijzig gebeurt er helemaal niks meer? Blijft steeds op hetzelfde kanaal staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Rondje RMA? want de kans is groot dat je (half)dode radiozenders hebt als ik dit zo lees. Heb ik ook gehad en een nieuwe terug gekregen van RMA :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
psychoclown schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:12:
Rondje RMA? want de kans is groot dat je (half)dode radiozenders hebt als ik dit zo lees. Heb ik ook gehad en een nieuwe terug gekregen van RMA :)
Nja ik ben bang dat ik dan een oudere revisie krijg of misschien eentje die slechter is dan deze omdat ik niet weet wat normaal is voor deze router.

Het kanaal niet kunnen veranderen, firmware check niet meer kunnen doen en volgens de router uitstaan van 2.4GHz radio zal wel allemaal liggen aan het wijzigen van de regio?

Hmm als ie op USA staat kun je dus geen channel kiezen want bij router status staat dan: Channel : --

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus hoe krijg ik mijn wifi op 300 mbit met de DD-WRT firmware ?
Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste