Weet iemand als je 2 WNDR3700's via bedraad netwerk aan elkaar koppeld (1 in de woonkamer en 1 op zolder) of je deze dan op deze manier het Wifi netwerk kan laten repeaten?
ik heb net een seconde of 10 de factory reset knop ingedrukt, alle gegevens in de browser gewist, maar ik kom niet meer op de pagina van de router, routerlogin.net verwijst mij door naar http://kb.netgear.com/app/home en via het vaste ip krijg ik de melding page cannot be displayed.
Wat kan ik doen om toch in mijn router te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door racoon op 08-11-2010 18:53 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Wat noem jij een oude revisie en wat heb jij nu dan? Veelal zul je vergelijkbaar of nieuwer krijgen. Overigens is het niet zo dat een bepaalde revisie slecht is maar het is gewoon pech hebbenPhusebox schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:26:
[...]
Nja ik ben bang dat ik dan een oudere revisie krijg of misschien eentje die slechter is dan deze omdat ik niet weet wat normaal is voor deze router.
Het kanaal niet kunnen veranderen, firmware check niet meer kunnen doen en volgens de router uitstaan van 2.4GHz radio zal wel allemaal liggen aan het wijzigen van de regio?
Hmm als ie op USA staat kun je dus geen channel kiezen want bij router status staat dan: Channel : --
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
192.168.1.1 werkt niet? Als alles gewist zou zijn dan zou het wel moeten werken. Heb je ooit wel kunnen inloggen toen je je vaste ip ingesteld had?racoon schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:52:
ik heb net een seconde of 10 de factory reset knop ingedrukt, alle gegevens in de browser gewist, maar ik kom niet meer op de pagina van de router, routerlogin.net verwijst mij door naar http://kb.netgear.com/app/home en via het vaste ip krijg ik de melding page cannot be displayed.
Sowieso schrijf je zo!
192.168.1.1 werkt, niet, sinds het vaste ip met 24. begint heb ik niet meer kunnen inloggen op de router, dit heb ik wel nodig omdat mijn laptop alleen maar lokaal kan verbinden met de router.nadroJ schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:25:
[...]
192.168.1.1 werkt niet. Als alles gewist zou zijn dan zou het wel moeten werken. Heb je ooit wel kunnen inloggen toen je je vaste ip ingesteld had?
Als ik al jouw problemen zo lees en bij elkaar optel zou ik toch heel snel een RMA gaan aanvragen.Phusebox schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:26:
[...]
Nja ik ben bang dat ik dan een oudere revisie krijg of misschien eentje die slechter is dan deze omdat ik niet weet wat normaal is voor deze router.
Het kanaal niet kunnen veranderen, firmware check niet meer kunnen doen en volgens de router uitstaan van 2.4GHz radio zal wel allemaal liggen aan het wijzigen van de regio?
Hmm als ie op USA staat kun je dus geen channel kiezen want bij router status staat dan: Channel : --
Of het apparaat heeft flinke problemen of jij doet iets verkeerd.
Niet uitgaande van het laatste zou ik dus voor RMA gaan.
De kans dat je een oudere revisie krijgt is vrij klein omdat ik nu steeds meer mensen zie met revisie 02R1 of 01R21 etc.
Revisie 01R14 en 01R15 schijnen tot nu toe de grootste problemen te hebben.
Psychoclown had trouwens grotendeels dezelfde problemen en die zijn met vervanging van zijn router opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 08-11-2010 19:32 ]
"When you grow up your heart dies"
Geen idee verder (los van stroom eraf voor een tijd). Maar hoezo kan je de laptop alleen maar lokaal verbinden met de router. Wat bedoel je daar precies mee. Hoe ziet er dan bij je uit. Internet - modem - router?racoon schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:28:
[...]
192.168.1.1 werkt, niet, sinds het vaste ip met 24. begint heb ik niet meer kunnen inloggen op de router, dit heb ik wel nodig omdat mijn laptop alleen maar lokaal kan verbinden met de router.
Sowieso schrijf je zo!
modem opnieuw goed aangesloten en ik kan weer bij de pagina echter als ik bij Security Options (WPA-PSK + WPA2-PSK) een wachtwoord instel en opsla, verbinding maak met mijn telefoon dan hoef ik geen wachtwoord in te vullen, is dat normaal?nadroJ schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:37:
[...]
Geen idee verder (los van stroom eraf voor een tijd). Maar hoezo kan je de laptop alleen maar lokaal verbinden met de router. Wat bedoel je daar precies mee. Hoe ziet er dan bij je uit. Internet - modem - router?
Zelfs als ik met mijn laptop connect vraagt hij niet om een wachtwoord.
zie plaatje voor hoe ik mijn router heb beveiligd, waar wachtwoord staat heb ik uiteraard iets anders gezet.

Uploaded with ImageShack.us
[ Voor 49% gewijzigd door racoon op 08-11-2010 20:47 ]
Nee, dat is niet normaal. Wel op apply geklikt en bij zowel 2.4GHz als bij 5 GHz een wachtwoord ingesteld (indien je de 5GHz band kan gebruiken)?
Sowieso schrijf je zo!
Waar kan ik bij 2.4GHz als bij 5 GHz een wachtwoord instellen, zie in mijn geeditte post een plaatje hoe ik het heb ingesteldnadroJ schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:47:
Nee, dat is niet normaal. Wel op apply geklikt en bij zowel 2.4GHz als bij 5 GHz een wachtwoord ingesteld (indien je de 5GHz band kan gebruiken)?
Op jouw plaatje laat je het gastnetwerk b/g/n zien, heb je de instellingen op de pagina "Draadloze instellingen" wel goed ingevuld?racoon schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:48:
[...]
modem opnieuw goed aangesloten en ik kan weer bij de pagina echter als ik bij Security Options (WPA-PSK + WPA2-PSK) een wachtwoord instel en opsla, verbinding maak met mijn telefoon dan hoef ik geen wachtwoord in te vullen, is dat normaal?
Zelfs als ik met mijn laptop connect vraagt hij niet om een wachtwoord.
zie plaatje voor hoe ik mijn router heb beveiligd, waar wachtwoord staat heb ik uiteraard iets anders gezet.
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
Of is het juist de bedoeling dat je het gastnetwerk gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 08-11-2010 21:05 ]
tnx, nu zie ik wel dat hij beveiligd is, echter duurt het verbinden met mijn router via mobiel te lang.sjaool schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:02:
[...]
Op jouw plaatje laat je het gastnetwerk b/g/n zien, heb je de instellingen op de pagina "Draadloze instellingen" wel goed ingevuld?
Of is het juist de bedoeling dat je het gastnetwerk gebruikt?
Mijn ervaring is dat het verbinden met de WNDR3700 redelijk lang duurt voor elk apparaat dat ik heb.
Het duurt in ieder geval iets langer dan verbinden met mijn oude Linksys WRT54G.
Mijn ervaring is ook dat verbinden met WEP bij bepaalde apparaten (Nintendo DS Lite) alleen lukt als je de passphrase als gecodeerde sleutel ingeeft.
WPA2-PSK kan ik wel zonder problemen als ASCII ingeven.
Het duurt in ieder geval iets langer dan verbinden met mijn oude Linksys WRT54G.
Mijn ervaring is ook dat verbinden met WEP bij bepaalde apparaten (Nintendo DS Lite) alleen lukt als je de passphrase als gecodeerde sleutel ingeeft.
WPA2-PSK kan ik wel zonder problemen als ASCII ingeven.
Hmmz ik had zojuist iets vreemds met de dlna functie van de router. De aangekoppelde usb disk was prima te benaderen via de laptop, maar mijn PS3 zag de schijf helemaal niet meer. Een refresh van de dlna functie zorgde er voor dat hij weer zichtbaar was.
Helaas moest ie blijkbaar wel opnieuw indexeren, want de PS3 zag slechts 1 van de vele mappen.
Soms blijft elektronica wazig (maar o zo leuk!) spul....
Helaas moest ie blijkbaar wel opnieuw indexeren, want de PS3 zag slechts 1 van de vele mappen.
Soms blijft elektronica wazig (maar o zo leuk!) spul....
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Heb de router nu enkele dagen in gebruik.
De 2 draadloze netwerken zijn ingesteld voor de beste performance op vrije kanalen en alles op 300Mbit.
Situatie: ik zit op een 3-tal meter van de router, rechtstreeks, geen muren of ramen ertussen.
Bij de 5Ghz verbinding haal ik vrij stabiel 16-17MB per seconde, ik had sneller verwacht, maar goed
Maar bij de 2,4Ghz verbinding haal ik met veel moeite 5MB/s.
Deze staat ingesteld op kanaal 11, gecheckt met inSSIDer 2.0.
Iemand raad?
De 2 draadloze netwerken zijn ingesteld voor de beste performance op vrije kanalen en alles op 300Mbit.
Situatie: ik zit op een 3-tal meter van de router, rechtstreeks, geen muren of ramen ertussen.
Bij de 5Ghz verbinding haal ik vrij stabiel 16-17MB per seconde, ik had sneller verwacht, maar goed
Maar bij de 2,4Ghz verbinding haal ik met veel moeite 5MB/s.
Deze staat ingesteld op kanaal 11, gecheckt met inSSIDer 2.0.
Iemand raad?
met auto komt het kanaal niet op 11...dus op auto zetten voor 2.4ghz band
Waarom zou ik voor auto kiezen?wvkreg schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:04:
met auto komt het kanaal niet op 11...dus op auto zetten voor 2.4ghz band
Als ik met inSSIDer 2.0 check, dan is er enkel rond kanaal 11 voldoende ruimte...
Net uitgetest:wvkreg schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:29:
Dualband en 11 werkt niet goed.
Op auto kiest hij voor kanaal 2 en dat overlapt met een ander draadloos netwerk op kanaal 1.
Een file transfer levert nu snelheden op tot max 1MB/s...
EDIT:
My bad: inSSIDer stond nog open.
Snelheden rond 20MB/s nu.
Maar naar mijn mening moeten er toch hogeren snelheden kunnen gehaald worden op 3 meter afstand in dezelfde kamer?
[ Voor 29% gewijzigd door BlackShadow op 09-11-2010 11:17 ]
Gebruik je de stock firmware? Zou je je instellingen van je 5Ghz en je 2.4Ghz netwerk eens willen plaatsen? Van zo een snelheden zou ik alleen maar dromen... Misschien printscreen van je settings page? =)BlackShadow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:45:
[...]
Net uitgetest:
Op auto kiest hij voor kanaal 2 en dat overlapt met een ander draadloos netwerk op kanaal 1.
EDIT:
Maar naar mijn mening moeten er toch hogeren snelheden kunnen gehaald worden op 3 meter afstand in dezelfde kamer?
Misschien wel even belangrijk om te vermelden of BlackShadow het nu over MegaBytes per seconde heeft of Megabits per seconde, want dat maakt wel even behoorlijk verschil. Ik krijg het idee dat hij het laatste bedoelt, terwijl hij de afkorting van het eerste gebruikt. 20 MegaByte per seconde zou namelijk echt behoorlijk goed zijn 
edit:
En hoe test je, BlackShadow?
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 09-11-2010 11:38 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:12:
Dus hoe krijg ik mijn wifi op 300 mbit met de DD-WRT firmware ?
Nee hoor, ik gebruikt de b'tjes goed.
Ik ben nog aan het testen met UDP nu, maar ik haal heel wisselvallige resultaten momenteel.
Edit:
Ik gebruik momenteel de stock fw nog:
Wireless Network (2.4GHz b/g/n):
Enable SSID Broadcast
Name (SSID): NETGEAR
Channel: Auto
Mode: Up to 300Mbps
Security: WPA2-PSK [AES]
Wireless Network (5GHz a/n):
Enable SSID Broadcast
Name (SSID): NETGEAR-5G
Channel: 44
Wel enkele minpuntjes bij de stock fw:
- Geen DHCP reservations buiten DHCP scope
- Nutteloze logging
Dus waarschijnlijk ga ik over naar DD-WRT, tenzij ik het wifi deel echt goed (= hoger dan 10MBps en stabiel) krijg.
Edit2:
Net een piek van 25675 KByte/s UDP gehaald.
Ik ben nog aan het testen met UDP nu, maar ik haal heel wisselvallige resultaten momenteel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| C:\>netio.exe -u 10.0.0.3 NETIO - Network Throughput Benchmark, Version 1.26 (C) 1997-2005 Kai Uwe Rommel UDP connection established. Packet size 1k bytes: 24863 KByte/s (0%) Tx, 18982 KByte/s (55%) Rx. Packet size 2k bytes: 3512 KByte/s (0%) Tx, 7957 KByte/s (19%) Rx. Packet size 4k bytes: 6229 KByte/s (0%) Tx, 19099 KByte/s (4%) Rx. Packet size 8k bytes: 9994 KByte/s (0%) Tx, 21798 KByte/s (45%) Rx. Packet size 16k bytes: 14642 KByte/s (0%) Tx, 213 KByte/s (99%) Rx. Packet size 32k bytes: 18935 KByte/s (0%) Tx, 5428 Byte/s (99%) Rx. Done. |
Edit:
Ik gebruik momenteel de stock fw nog:
Wireless Network (2.4GHz b/g/n):
Enable SSID Broadcast
Name (SSID): NETGEAR
Channel: Auto
Wireless Network (5GHz a/n):
Enable SSID Broadcast
Name (SSID): NETGEAR-5G
Channel: 44
Wel enkele minpuntjes bij de stock fw:
- Geen DHCP reservations buiten DHCP scope
- Nutteloze logging
Dus waarschijnlijk ga ik over naar DD-WRT, tenzij ik het wifi deel echt goed (= hoger dan 10MBps en stabiel) krijg.
Edit2:
[ Voor 30% gewijzigd door BlackShadow op 09-11-2010 12:38 ]
In het geval dat je gewoon hebt geüpgrade en nog grotendeels met de vanilla wireless settings zit kunnen deze pagina's je helpen.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700
http://www.dd-wrt.com/wik...ros/ath_wireless_settings
Dat vind ik eigenlijk keurige resultaten! Dan haal je dus zo'n effectieve 200 Mbit/s en dat is zeker niet slecht. Netio.exe kende ik nog niet, ga ik ook eens gebruiken om mee te testen.BlackShadow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:30:
Nee hoor, ik gebruikt de b'tjes goed.
[...]
Edit2:
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Netio is een heel handig programmatje die puur het netwerk test, onafhankelijk van bvb harde schijf.Cloud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:40:
[...]
Dat vind ik eigenlijk keurige resultaten! Dan haal je dus zo'n effectieve 200 Mbit/s en dat is zeker niet slecht. Netio.exe kende ik nog niet, ga ik ook eens gebruiken om mee te testen.
TCP results:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| C:\>netio.exe -t 10.0.0.3 NETIO - Network Throughput Benchmark, Version 1.26 (C) 1997-2005 Kai Uwe Rommel TCP connection established. Packet size 1k bytes: 9578 KByte/s Tx, 5961 KByte/s Rx. Packet size 2k bytes: 11188 KByte/s Tx, 5837 KByte/s Rx. Packet size 4k bytes: 13179 KByte/s Tx, 6649 KByte/s Rx. Packet size 8k bytes: 14411 KByte/s Tx, 8529 KByte/s Rx. Packet size 16k bytes: 15048 KByte/s Tx, 7973 KByte/s Rx. Packet size 32k bytes: 13488 KByte/s Tx, 6348 KByte/s Rx. Done. |
Iemand enig idee waarom binnenkomend opvallend lager ligt?
Heb op bijde machines (Win 7 x64) ook TCPoptimizer gedraaid trouwens.
Daar gekozen voor de hoogste snelheid, modify all adapters en optimal settings
Edit:
TCP is (niet verwonderlijk) een stuk stabieler en hier haal ik nette resultaten ruim boven de 10MB per seconde. Toch is het verschil tussen Tx en Rx opvallend.
Mocht hier iemand tips rond hebben, dan hoor ik dit graag!
Edit 2:
Nog wat info voor de mensen die ook met netio aan de slag willen:
Serverside (luisteren voor UDP en TCP): netio.exe -s -t -u
Clientside (TCP test starten): netio.exe -t ip_van_server
Clientside (UDP test starten): netio.exe -u ip_van_server
Edit 3:
Een wat meer praktisch voorbeeld, namelijk FTP overdracht:
Server verbonden met een gigabit poort, laptop draadloos op enkele meters van de Netgear.

*Let wel, dit is een piek moment in het begin van de overdracht, na een tijdje blijft hij rond de 11MB/s hangen
[ Voor 25% gewijzigd door BlackShadow op 09-11-2010 13:10 ]
Hier wel:Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:15:
daar staat dus niks over 300 mbit.
http://www.dd-wrt.com/wik...ros/ath_wireless_settings
Verwijderd
Allen,
Ik wil nog even reageren op mijn vragen (en antwoorden van jullie kant) gesteld in dit forum:
Ik had de WNDR3700 hardware-versie 01R23, hier had ik dus persoonlijk problemen mee m.b.t. het wireless gedeelte (zie terug in dit forum). Ik haalde met Alles-in-1 Extra nog geen 20,0 Mbps op een N-adapter. Ondanks vele wijzigingen in de routerinstellingen etc. werd de verbinding niet stabiel/snel genoeg. Hierop een RMA aangemaakt, vervolgens een nieuwe WNDR3700 binnen gekregen. Dit bleek de 02R1 als hardware-versie te hebben. Een beetje huiverig, maar toch (te nieuwsgierig na de prestaties) zojuist geïnstalleerd. En met succes, ik haal nu gemiddeld op Speedtest.net snelheden van +/- 90,0 Mbps draadloos! Als signaalsterkste zit ik tussen de 90% en 94%. Ik wil jullie dan ook in ieder geval allen bedanken voor het meedenken.
Ik wil nog even reageren op mijn vragen (en antwoorden van jullie kant) gesteld in dit forum:
Ik had de WNDR3700 hardware-versie 01R23, hier had ik dus persoonlijk problemen mee m.b.t. het wireless gedeelte (zie terug in dit forum). Ik haalde met Alles-in-1 Extra nog geen 20,0 Mbps op een N-adapter. Ondanks vele wijzigingen in de routerinstellingen etc. werd de verbinding niet stabiel/snel genoeg. Hierop een RMA aangemaakt, vervolgens een nieuwe WNDR3700 binnen gekregen. Dit bleek de 02R1 als hardware-versie te hebben. Een beetje huiverig, maar toch (te nieuwsgierig na de prestaties) zojuist geïnstalleerd. En met succes, ik haal nu gemiddeld op Speedtest.net snelheden van +/- 90,0 Mbps draadloos! Als signaalsterkste zit ik tussen de 90% en 94%. Ik wil jullie dan ook in ieder geval allen bedanken voor het meedenken.
Ik heb ook een 02R1. Maar had begrepen via internet dat deze verder exact gelijk was aan de 01R23. Njah, in jouw geval blijkbaar toch niet. Kan natuurlijk een productiefoutje zijn in precies degene die jij had. Moeilijk wat van te zeggen.
Anyway, ik ben nog benieuwd of er meer mensen zijn met Windows 7 die de DHCP-reservation van de router gebruiken en of zij ook ervaren dat "Identifying..." van de verbinding lang (een minuut?) duurt bij het verbinden met de WNDR3700.
Anyway, ik ben nog benieuwd of er meer mensen zijn met Windows 7 die de DHCP-reservation van de router gebruiken en of zij ook ervaren dat "Identifying..." van de verbinding lang (een minuut?) duurt bij het verbinden met de WNDR3700.
Ik heb alle apparaten vaste ip's gegeven want anders is de verbinding echt te traag tot stand gebracht.woekele schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:45:
Ik heb ook een 02R1. Maar had begrepen via internet dat deze verder exact gelijk was aan de 01R23. Njah, in jouw geval blijkbaar toch niet. Kan natuurlijk een productiefoutje zijn in precies degene die jij had. Moeilijk wat van te zeggen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb het ook inderdaad, denk niet dat het een minuut duurt, maar inderdaad wel opvallend langer.woekele schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:45:
Bijkomende tekortkoming op vlak van DHCP reservations is dat er geen buiten de scope van DHCP kunnen worden ingesteld. (had ik al eerder aangegeven)
Ik ga vanavond DD-WRT installeren en kijken of ik dezelfde snelheden en stabiliteit haal.
Ja, en geen (nauwelijks) last van (max 15 seconden)woekele schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:45:
@Blackshadow
Als jij scant met inSSIDer krijg je dan ook max 54 (N) als rate te zien? De routers van mijn buren laten namelijk 144 of 150 zien en de netgear blijft steken op 54. Terwijl mijn Atheros kaartje volgens Windows 7 hopt van 80 tot 300. Vreemd dat inSSIDer dat dan voor deze router niet laat zien maar voor de Linksys en Sitecom van de buren wel.
Als jij scant met inSSIDer krijg je dan ook max 54 (N) als rate te zien? De routers van mijn buren laten namelijk 144 of 150 zien en de netgear blijft steken op 54. Terwijl mijn Atheros kaartje volgens Windows 7 hopt van 80 tot 300. Vreemd dat inSSIDer dat dan voor deze router niet laat zien maar voor de Linksys en Sitecom van de buren wel.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Jij en anderen die reageerden op mijn vraag: tnx voor de feeback, ik heb een ticket aangemaakt bij Netgear.BlackShadow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:36:
[...]
Ik heb het ook inderdaad, denk niet dat het een minuut duurt, maar inderdaad wel opvallend langer.
Bijkomende tekortkoming op vlak van DHCP reservations is dat er geen buiten de scope van DHCP kunnen worden ingesteld. (had ik al eerder aangegeven)
Ik ga vanavond DD-WRT installeren en kijken of ik dezelfde snelheden en stabiliteit haal.
Wat is trouwens de reden dat je IP's buiten de scope van de DHCP wilt kunnen opgeven? Ik heb het even getest en hij sloeg in ieder geval bij het uitdelen van IP's automatisch de gereserveerde IP's over.
Ben benieuwd naar je DD-WRT-ervaringen. Ik twijfel er nog over om het te proberen
[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 09-11-2010 20:27 ]
Hier hetzelfde.Die Bruine schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:42:
@Blackshadow
Hier ook, zal wel bugje zijn in inSSIDer. Downloaden met 12MB/s zou niet kunnen als hij écht maar 54Mbps was.
[ Voor 37% gewijzigd door woekele op 09-11-2010 21:45 ]
ik zit eraan te denken ook een 3700n te gaan kopen, maar raak hier in het forum beetje door de war : welke versie moet ik nu hebben die samengaat met DD-wrt (is een vereiste)
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Zie hier inderdaad wel een redelijke verbetering in signaalsterkte.Cloud schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:10:
Ik heb dat ook al meermaals voorbij zien komen in online tests/reviews. Ik geloof dat het te maken heeft met de maximale zendkracht van de router. 100% bij Europe is niet hetzelfde als 100% bij US als ik mij niet vergis
Heb de router hier al sinds het begin op US staan.
Wat heeft dat met elkaar te maken ?wvkreg schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:29:
Dualband en 11 werkt niet goed.
Dan dus kanaal 2 & 6 waarmee je overlapt met alles op de 2,4GHz zo ongeveer, dat doe je vrijwel altijd met channel bonding/40MHz channels.BlackShadow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:45:
[...]
Net uitgetest:
EDIT:
Volgens mij is er nog geeneen die goed samengaat, bij allen wordt de wifi-snelheid lager dan de stock-snelheid voor zover ik tot nu toe heb gelezen. Maar ik heb begrepen dat een 01R23 of 02R1 prima zouden moeten zijn.Pimmetje651 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:27:
ik zit eraan te denken ook een 3700n te gaan kopen, maar raak hier in het forum beetje door de war : welke versie moet ik nu hebben die samengaat met DD-wrt (is een vereiste)
Niemand die deze vraag nog meer heeft gesteld? Voor zover ik hier mijn zoek skills kan toepassen binne GoT en op Google kan zien, lijkt het (nog) niet mogelijk? Niemand die hier nog meer over valt?Cidolfas schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:29:
Kan je eigenlijk meer users maken op de router voor het sharen van die storage?
Nu heeft of iedereen rechten, of alleen de admin user van de router wat een beetje jammer is natuurlijk.
Mijn boefje is liev!
Gister de WNDR3700 besteld. Komt denk ik vandaag binnen.
Iemand de iBood al gezien, dit is de wnd3500v2.
Schelt toch bijna 40 euro.
Maar denk dat de wndr3700 toch veel lekkerder is? Zit veel op usenet en aangezien me wl500w kapot is gegaan heb ik nu een basis router staan maar die trekt het niet echt (zyxel abg 417n).
Iemand de iBood al gezien, dit is de wnd3500v2.
Schelt toch bijna 40 euro.
Maar denk dat de wndr3700 toch veel lekkerder is? Zit veel op usenet en aangezien me wl500w kapot is gegaan heb ik nu een basis router staan maar die trekt het niet echt (zyxel abg 417n).
Die van iBOOD is een N-router hè. Dan mis je dus nog a/b/g
.
Komend weekend maar eens gaan spelen met de router want op dit moment haal onder Windows copy maximaal 4MB/s en dan heb ik het naar boven afgerond. Nog steeds beter dan de 2,5MB/s die ik met mn WRTG54G haalde.
Heeft iemand trouwens haar/zijn WRT54G gekoppeld aan de WNDR3700? Met behulp van DD-WRT uiteraard!? Dat zou mooi zijn als het werkt. Kan mijn Netgear beneden blijven staan en sluit ik de Linksys wel aan op de eerste verdieping. Ben zelf nog niet aan de gang gegaan vanwege de snelheden. Eerst eens uitzoeken waarom ik niet meer dan 4MB/s haal voordat ik lagere/mindere WiFi signalen voor lief ga nemen met DD-WRT.
Komend weekend maar eens gaan spelen met de router want op dit moment haal onder Windows copy maximaal 4MB/s en dan heb ik het naar boven afgerond. Nog steeds beter dan de 2,5MB/s die ik met mn WRTG54G haalde.
Heeft iemand trouwens haar/zijn WRT54G gekoppeld aan de WNDR3700? Met behulp van DD-WRT uiteraard!? Dat zou mooi zijn als het werkt. Kan mijn Netgear beneden blijven staan en sluit ik de Linksys wel aan op de eerste verdieping. Ben zelf nog niet aan de gang gegaan vanwege de snelheden. Eerst eens uitzoeken waarom ik niet meer dan 4MB/s haal voordat ik lagere/mindere WiFi signalen voor lief ga nemen met DD-WRT.
De 3500 kan ook prima op andere snelheden werken.Die Bruine schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:21:
Die van iBOOD is een N-router hè. Dan mis je dus nog a/b/g.
Je bedoeld de 2,4 GHz frequentie neem ik aan?Dutchy007 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:42:
[...]
De 3500 kan ook prima op andere snelheden werken.
Mijn boefje is liev!
Gisterenavond DD-WRT (build 14896) geflashed, eerste indruk leek goed.
Kreeg snel het draadloos goed ingesteld, samen met deze wiki: http://www.dd-wrt.com/wik...ros/ath_wireless_settings
Heb hem nu vrij stabiel draaien, client op 300Mbit/40Mhz kanalen, maar ik ga niet boven de snelheden van de stock fw. Volgens mijn gevoel haalde mijn client sneller en stabieler de 300Mbit 'mode', nu blijft hij regelmatig hangen op 130 of ergens ertussen.
Momenteel haal ik rond de 9,7MB/s stabiel bij overdracht van 4GB files (op de 5Ghz band).
Heb de indruk dat de snelheden enkele MB's per seconde lager liggen met de orig fw.
Heb hier ook geen uitschieters naar 25MB/s.
Wat mij ook opviel is dat ik geen channels kan wijzigen bij DD-WRT.
Bij de 2,4Ghz band krijg ik de keuze uit auto of channel 4.
Bij de 5Ghz band krijg ik helemaal geen keuze en is er enkel auto.
Spijtig, want had hem graag identiek getest met de stock fw, namelijk channel 44 (waar de meesten positiefst over zijn)
Dit krijg ik te zien bij Status - Wireless na mijn settings:
Let op Channel - Unknown bij ath0 en TX Power - 17 dBm bij ath1 terwijl dit is ingesteld op 20dBm.
Ik was DD-WRT gewoon van mijn oude linksys en is het leuk werken en instellingen overnemen.
Ook gebruik van DHCP reservations geeft sneller een ip.
De reden dat ik DHCP reservations wil buiten de DHCP scope is puur gewoonte, ik heb graag alles centraal beheerd en stel dan mijn DHCP in vanaf x.x.x.200, zo merk ik snel apparaten op die niet vast staan ingesteld.
De rest staat volgens gewoonte, gestructureerd gegroepeerd vanaf x.x.x.2.
Maar goed, ik denk dat ik gewoon terug naar de originele fw ga omdat ik daar toch wel iets betere/stabielere resultaten haal naar mijn gevoel. Als je dus echt een functie mist in de stock fw is het aan te raden DD-WRT te gebruiken, anders zou ik gewoon de stock blijven gebruiken.
Mocht iemand weten hoe het komt dat ik de kanalen niet kan wijzigen wil ik wel nog eens hertesten. Ook had ik het volgende gelezen:
Kreeg snel het draadloos goed ingesteld, samen met deze wiki: http://www.dd-wrt.com/wik...ros/ath_wireless_settings
Heb hem nu vrij stabiel draaien, client op 300Mbit/40Mhz kanalen, maar ik ga niet boven de snelheden van de stock fw. Volgens mijn gevoel haalde mijn client sneller en stabieler de 300Mbit 'mode', nu blijft hij regelmatig hangen op 130 of ergens ertussen.
Momenteel haal ik rond de 9,7MB/s stabiel bij overdracht van 4GB files (op de 5Ghz band).
Heb de indruk dat de snelheden enkele MB's per seconde lager liggen met de orig fw.
Heb hier ook geen uitschieters naar 25MB/s.
Wat mij ook opviel is dat ik geen channels kan wijzigen bij DD-WRT.
Bij de 2,4Ghz band krijg ik de keuze uit auto of channel 4.
Bij de 5Ghz band krijg ik helemaal geen keuze en is er enkel auto.
Spijtig, want had hem graag identiek getest met de stock fw, namelijk channel 44 (waar de meesten positiefst over zijn)
Dit krijg ik te zien bij Status - Wireless na mijn settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Wireless Status Interface - Ath0 MAC Address - 00:46:9A:17:C2:CD Radio - Radio is On Mode - AP Network - NG-Mixed SSID - NETGEAR Channel - Unknown TX Power - 20 dBm Rate - 130 Mb/s ACK Timing - 35µs (2100m) Encryption - Interface ath0 - Enabled, WPA2 Personal PPTP Status - Disconnected |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Wireless Status Interface - ath1 MAC Address - 30:46:9A:17:C2:CF Radio - Radio is On Mode - AP Network - NA-Mixed SSID - NETGEAR-5G Channel - 40 (5200 MHz) TX Power - 17 dBm Rate - 130 Mb/s ACK Timing - 35µs (2100m) Encryption - Interface ath1 - Enabled, WPA2 Personal PPTP Status - Disconnected |
Let op Channel - Unknown bij ath0 en TX Power - 17 dBm bij ath1 terwijl dit is ingesteld op 20dBm.
Ik was DD-WRT gewoon van mijn oude linksys en is het leuk werken en instellingen overnemen.
Ook gebruik van DHCP reservations geeft sneller een ip.
De reden dat ik DHCP reservations wil buiten de DHCP scope is puur gewoonte, ik heb graag alles centraal beheerd en stel dan mijn DHCP in vanaf x.x.x.200, zo merk ik snel apparaten op die niet vast staan ingesteld.
De rest staat volgens gewoonte, gestructureerd gegroepeerd vanaf x.x.x.2.
Maar goed, ik denk dat ik gewoon terug naar de originele fw ga omdat ik daar toch wel iets betere/stabielere resultaten haal naar mijn gevoel. Als je dus echt een functie mist in de stock fw is het aan te raden DD-WRT te gebruiken, anders zou ik gewoon de stock blijven gebruiken.
Mocht iemand weten hoe het komt dat ik de kanalen niet kan wijzigen wil ik wel nog eens hertesten. Ook had ik het volgende gelezen:
Dan heb ik er eigenlijk goede hoop op dat de prestaties nog een stuk zullen verbeteren.Q: Is there going to be a special version after DD-WRT is out of beta for this router?
A: Maybe, maybe not. Probably not because Netgear already paid for special support *for us*, this is why WNDR3700 has extra features such as RP-PPPOE server and per user/subnet/MAC QoS speed control as these are special build features.
[ Voor 15% gewijzigd door BlackShadow op 10-11-2010 11:54 ]
Verwijderd
op gizmodo link, bericht van 29/10/2010 staat het volgende:
We suspect the primary reason the WNDR3700′s press-time street price was so low is because Netgear was clearing inventory to make way for the WNDR3700 V2. Netgear is promising to double the router’s memory, deliver a 50 percent performance boost on the 5GHz band, and provide full support for IPv6.
Is een 02R1 nu een WNDR3700 V2? Of komt er een andere versie?
We suspect the primary reason the WNDR3700′s press-time street price was so low is because Netgear was clearing inventory to make way for the WNDR3700 V2. Netgear is promising to double the router’s memory, deliver a 50 percent performance boost on the 5GHz band, and provide full support for IPv6.
Waar kan je zien welk type je hebt?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:19:
op gizmodo link, bericht van 29/10/2010 staat het volgende:
edit:
Ah aan het serial. -02r1 zegt die van mij
edit2:
vaagheid:
Ik heb de WNDR3700-100pes
Ta zegt 100-*&******-02R1
Echter volgens:
https://spreadsheets.goog...aUg4OGc&hl=en&output=html
Is dit een 01R17
[ Voor 16% gewijzigd door Daros op 10-11-2010 16:34 ]
Het staat alleen onder op de doos waar het apparaat in verpakt zit.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Verwijderd
nee daar ook niet alles probeert geen 300 mbit.....
edit: heb nu oude firmware er weer op.
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=79802
edit: leuk 300 mbit mode ge mold en werkt niet meer -,-
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 18:59 ]
Nog een probleempje wat ik tegenkom; als ik naar LAN setup ga, en dan kijk naar welke apparaten verbonden zijn met de router zie ik heel vaak: IP Address: -- , Device Name: <Unknown>
Dat terwijl ik elk MAC adress handmatig heb ingesteld met een vast IP adres.
Nu vanavond haal ik ook opeens maar 700 kbyte/s ipv de normale 2000 kbyte/s.
Ik ben de zoveelste, maar het wordt echt tijd dat je je router voor RMA gaat aanmelden. Niet zo zeer voor dit probleem, maar meer de waslijst van problemen die je pagina na pagina noemt. Je argumenten dat je niet weet wat 'normaal' is voor deze router en dat je misschien een mindere revisie krijgt, zijn natuurlijk onzin. Iedereen hier heeft betere (= voor deze router 'normale') ervaringen. Ik heb er zelf 2 staan en ben bijzonder tevreden over snelheid, bereik, gebruiksgemak, stabiliteit en mogelijkheden.Phusebox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:03:
Nog een probleempje wat ik tegenkom; als ik naar LAN setup ga, en dan kijk naar welke apparaten verbonden zijn met de router zie ik heel vaak: IP Address: -- , Device Name: <Unknown>
Ik begrijp wel dat het feit dat je een internetaankoop hebt gedaan een RMA misschien wat lastiger maakt, maar je hebt gewoon een niet normaal functionerend product.
Iemand nog een leuk idee voor een repeater voor deze router?
Ik heb zelf een 2e 3700N gekocht en deze bedraad aangesloten aan nummer 1 om zo te kunnen gebruiken als repeater. Werkt perfect. Maar draadloos kan deze trouwens ook prima als repeater gebruikt worden.wvkreg schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:40:
Iemand nog een leuk idee voor een repeater voor deze router?
[ Voor 10% gewijzigd door Yeroen76 op 11-11-2010 16:02 ]
Precies, want bedraad aansluiten is nu juist het probleem. Ik moet een afstand door 2 gewapend beton muren overbruggen die niet lukt.Dus wil ik ofwel range extenden of powerlines die binnenkort ook 500Mbps zijn. PS3 en A110 + evt 1 laptop zijn de apparaten die moeten worden aangesloten, dus 100Mb is voldoende.
Die is dus niet ingesteld als repeater maar gewoon als een los Access Point. Met stock firmware kan de WNDR3700 alleen repeaten met WEP beveiliging, wat naast niet veilig ook geen wireless-n verbinding mogelijk maakt.Yeroen76 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:02:
Ik heb zelf een 2e 3700N gekocht en deze bedraad aangesloten aan nummer 1 om zo te kunnen gebruiken als repeater. Werkt perfect. Maar draadloos kan deze trouwens ook prima als repeater gebruikt worden.
Kwestie van de juiste boorhamer met de juiste SDS boor.wvkreg schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:46:
Precies, want bedraad aansluiten is nu juist het probleem. Ik moet een afstand door 2 gewapend beton muren overbruggen
Netwerkspul moet je in de basis gewoon goed doen. Dus zo min mogelijk net-niet technologien (powerline) en zo min mogelijk wireless op het kritieke pad.
Klopt, aan wireless repeaten kleven de nadelen van de lagere snelheid, het missen van bandbreedte en de mindere beveiliging, maar als er echt geen andere mogelijkheden zijn kan ik me voorstellen dat het beter is dan niets. Voor het aansluiten van een PS3 om online mee te gamen zou ik toch ook voor het trekken van kabels gaan en dan eventueel het aansluiten van een 2e WNDR3700 als los access point, welke ook weer bedraad of draadloos aangesloten kan worden.Nivk schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:48:
[...]
Die is dus niet ingesteld als repeater maar gewoon als een los Access Point. Met stock firmware kan de WNDR3700 alleen repeaten met WEP beveiliging, wat naast niet veilig ook vaak geen wireless-n verbinding mogelijk maakt.
Ik boor door de muur naast de voordeur van het huurappartement en dan door de muur van de buren naar mijn appt? Kom je helpen dan?Rukapul schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:51:
[...]
Kwestie van de juiste boorhamer met de juiste SDS boor.
Netwerkspul moet je in de basis gewoon goed doen. Dus zo min mogelijk net-niet technologien (powerline) en zo min mogelijk wireless op het kritieke pad.
Dat het langzamer is lijkt mij logisch, ik had het meer over de enige optie van WEP beveiliging met stock firmware. Hierdoor is het sowieso langzamer want tussen de 2 repeating apparaten (base station en repeater(s)) is dan alleen een 802.11g verbinding mogelijk (of 802.11a voor de 5GHz): " The maximum transfer rate for 802.11n using WEP or WPA (TKIP) authentication is 54 Mbps, as specified in the IEEE 802.11n standard."Yeroen76 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:08:
Klopt, aan wireless repeaten kleven de nadelen van de lagere snelheid, het missen van bandbreedte en de mindere beveiliging, maar als er echt geen andere mogelijkheden zijn kan ik me voorstellen dat het beter is dan niets.
Tja pas vanaf 2013 is WEP niet meer toegestaan...
Ik wil de winkel ook niet tot last zijn met mijn hersenspinsels. Misschien ligt het aan mij, mijn instellingen, of mijn overige hardware. Of ligt de oorzaak van de sterk fluctuerende internetsnelheid wel bij Ziggo.Yeroen76 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:29:
[...]
Ik ben de zoveelste, maar het wordt echt tijd dat je je router voor RMA gaat aanmelden. Niet zo zeer voor dit probleem, maar meer de waslijst van problemen die je pagina na pagina noemt. Je argumenten dat je niet weet wat 'normaal' is voor deze router en dat je misschien een mindere revisie krijgt, zijn natuurlijk onzin. Iedereen hier heeft betere (= voor deze router 'normale') ervaringen. Ik heb er zelf 2 staan en ben bijzonder tevreden over snelheid, bereik, gebruiksgemak, stabiliteit en mogelijkheden.
Ik begrijp wel dat het feit dat je een internetaankoop hebt gedaan een RMA misschien wat lastiger maakt, maar je hebt gewoon een niet normaal functionerend product.
Het vreemde is ook dat ik het ene oment nergens last van heb, en het andere vraag ik me weer af of alles wel goed werkt.
Ik heb nu door het op USA zetten en een 40cm 9db antenne op mijn pc een signaal van -52 tot -56 dBi, wat toch voldoende zou moeten zijn? Echter dropt het geregeld tot 12 Mbps.
Maar ligt dat dan aan de router of aan mijn pc?
Heb ook nog niemand zien bevestigen of het normaal is dat wanneer je router op USA staat je geen nieuw kanaal kunt selecteren (kan wel in het menu maar inssider ziet na applyen nog steeds het oude kanaal), of dat je settings bij advanced wireless nu aangeven dat je radio uitstaat?
Mijn router staat op USA en ik kan gewoon een ander kanaal kiezen.
Bij de advanced wireless instellingen mist het vinkje maar de radio's staan gewoon aan.
Op zich logisch want anders had je sowieso geen verbinding gehad.
Niks vreemds aan de hand dus.
Bij de advanced wireless instellingen mist het vinkje maar de radio's staan gewoon aan.
Op zich logisch want anders had je sowieso geen verbinding gehad.
Niks vreemds aan de hand dus.
Als het aan een gesloten buren zijn ( niet iemand ertussen ) zou ik het gewoon doenwvkreg schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:48:
[...]
Ik boor door de muur naast de voordeur van het huurappartement en dan door de muur van de buren naar mijn appt? Kom je helpen dan?
Bij verhuizing de gaatjes dichtproppen, en klaar
Kan niet, mag niet etc. Ik denk verder en wacht op deze of een set van Devolo:
http://www.conrad.de/ce/d...500AV-STARTER-KIT/0415139
http://www.conrad.de/ce/d...500AV-STARTER-KIT/0415139
heeft iemand deze router wel eens getest op een 120Mb verbinding van Ziggo met dan de nieuwste DD-wrt erop ?zo ja wat voor snelheden worden en dan gehaald van wan to lan ?
WAN-LAN geeft de volle doorvoerPimmetje651 schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:40:
heeft iemand deze router wel eens getest op een 120Mb verbinding van Ziggo met dan de nieuwste DD-wrt erop ?zo ja wat voor snelheden worden en dan gehaald van wan to lan ?
astraweb download geeft 14,5 / 15,5 MB/s
dus geen problemen...
Maar dat had je gewoon hier kunnen vinden
http://www.smallnetbuilde...netgear-wndr3700-reviewed
tja dat ik daar iets terug kan vinden geloof ik wel , MAAR dit is geteste met stock firmware en er zijn ook div testen die elkaar tegespreken.Want volgens smallbuilders met een e3000 het ook kunnen maar het tegendeel blijkt
Dan kan ik je vertellen DAT het werkt
Ik draai de dd-wrt al sinds begin okt. en heb geen problemen ondervonden
Huideige fw: V24-preSP2/10-26-10-r15506
hier vandaan gehaald !
Ik draai de dd-wrt al sinds begin okt. en heb geen problemen ondervonden
Huideige fw: V24-preSP2/10-26-10-r15506
hier vandaan gehaald !
[ Voor 37% gewijzigd door FreshMaker op 14-11-2010 13:33 . Reden: links toegevoegd ]
mooi, dan is mijn keus gemaakt 
Danku
Danku
Verwijderd
Te weinig opties voor veeleisende gebruikers. Als je er niets aan mist is er idd niets mis met stock fw.wvkreg schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:07:
wat is er mis met stock fw?
Hier is het retestabiel (6221) en meer dan qos, pf en alternate dns heb ik niet nodig...
O? Heb ik totaal geen last van. Ding draait al sinds jaar en dag stabiel!Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:46:
stock firmware wifi is mega onstabiel.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Inderdaad de enige optie die ik mis die DD-WRT wel heeft is P(ort)A(ddress)T(ranslation). Ik snap echt niet waarom dat soort functies er niet standaard inzitten
. Ik wacht nog op mijn Ebay n stick met 5dBi antenne. Eens kijken hoe het bereik dan is, en daarna overwegen om DD-WRT erop te zetten.
Ik ga binnenkort toch echt over naar een custom firmware. De stock firmware draait rocksolid voor ca anderhalve week nu, maar ik mis een flink aantal opties.
QoS van OpenWRT is in mijn beleving flink beter, want toen ik m'n upload met FTP verkeer volgooide werd de rest van het internet duidelijk trager en dat met QoS van de stockfirmware aan.
DNS entries kunnen niet worden aangemaakt zodat ik niet makkelijk namen aan machines kan koppelen in m'n netwerk.
Verbonden DHCP hosts kunnen niet worden weergegeven.
etc.
etc.
Dat de stock firmware me niet laat inloggen voor trouble shooting of een tcpdump te draaien kan ik 'm vergeven
De stock firmware is toch eigenlijk wel enorm basic.
QoS van OpenWRT is in mijn beleving flink beter, want toen ik m'n upload met FTP verkeer volgooide werd de rest van het internet duidelijk trager en dat met QoS van de stockfirmware aan.
DNS entries kunnen niet worden aangemaakt zodat ik niet makkelijk namen aan machines kan koppelen in m'n netwerk.
Verbonden DHCP hosts kunnen niet worden weergegeven.
etc.
etc.
Dat de stock firmware me niet laat inloggen voor trouble shooting of een tcpdump te draaien kan ik 'm vergeven
De stock firmware is toch eigenlijk wel enorm basic.
Ik ga deze week ook de WNDR3700 maar eens voorzien van een dd-wrt image. Ik volg het al een tijdje en hoop dat ik de WIFI een positieve boost kan geven.
Ik was er vroeg bij en heb een 01R14 versie. Echter de wifi van de buren is bijna sterker :-) geen snelheid drops en haal rond de 30mbps constant. Enkel is 1 verdieping genoeg om het signaal onbruikbaar te maken (mijn d-link 655 ging prima).
We gaan het meemaken dus...
Ik was er vroeg bij en heb een 01R14 versie. Echter de wifi van de buren is bijna sterker :-) geen snelheid drops en haal rond de 30mbps constant. Enkel is 1 verdieping genoeg om het signaal onbruikbaar te maken (mijn d-link 655 ging prima).
We gaan het meemaken dus...
Verwijderd
Ik heb een kleine thuisnetwerkje met een PC/ Laptop en NAS. Nu heb ik een Linksys 160N router en een conceptronic USB wifi ontvanger in de PC. Wat ik wil is dat ik sneller toegang heb tot mijn NAS die een gigabit port heeft. Ik weet dat de 300MBs/sec de bottleneck is tussen pc en router.
Mijn vraag is dus ga ik een snelheidverschil merken in positieve zin met deze netgear (ik heb een UPC 30MB internet verbinding) Ik twijfel tussen deze en een linksys 320N met usb 600N adapter.
Mijn vraag is dus ga ik een snelheidverschil merken in positieve zin met deze netgear (ik heb een UPC 30MB internet verbinding) Ik twijfel tussen deze en een linksys 320N met usb 600N adapter.
Voor laatste 2 posts: Zet setting eens op VS in wireless, scheelt bereik.
@opgezet: Ja, wndr heeft een beter bereik dan de linksys.
@opgezet: Ja, wndr heeft een beter bereik dan de linksys.
Verwijderd
@wvkreg: bedankt voor je snelle antwoord. En kan ik daarbij gewoon mijn huidige conceptronic N wifi adapter blijven gebruiken of is dat ook een snelheidsbeperking?
Is deze dualband? Zo ja, ja :-)
Kies anders voor een wnda3100v2
Kies anders voor een wnda3100v2
volgens mij kan de stock fw ook geen cron commandos versturen ?
Waarom niet? Dual-band bij adapters is 2,4GHz of 5GHz, dus niet tegelijk. De eerder aangehaalde "600N" adapter is dus klinkklare onzin, deze kan immers verbinden op 300Mbps met de 2,4GHz of 300Mbps op de 5GHz maar niet tegelijk. Sowieso is de 320N geen simultaneous Dual-Band router, de WNDR3700 en 610N (nu E3000) zijn dat wel. De laatste twee zenden dus tegelijk uit op beide frequenties (2,4GHz en 5GHz). Zoals gewoonlijk reikt een 2,4GHz signaal van deze routers verder dan hun 5GHz signaal.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:33:
@wvkreg: bedankt voor je snelle antwoord. En kan ik daarbij gewoon mijn huidige conceptronic N wifi adapter blijven gebruiken of is dat ook een snelheidsbeperking?
kan iemand me vertellen of de stock fw cron aankan ?want dan heb ik dd-wrt zo goed als niet meer nodig
Vandaag R22 ontvangen via 4launch
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten en apart instellen?
Kan ik de 5g permanent uitzetten?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten en apart instellen?
Kan ik de 5g permanent uitzetten?
Alleen na een keer aan- en uitzetten staat de 5 Ghz weer gewoon aan.
Iemand enig idee hoe ik op het 2,4Ghz kanaal 300mbit kan krijgen? Bij mij staat hij op de wireless client altijd op 120mbit. Op 5Ghz kanaal zit ik zo rond de 220mbit, echter is het signaal van 2,4Ghz netwerk een stuk sterker. Op de WNDR3700 staat de modus voor 2,4Ghz al op maximaal 300Mbps, en op een vrij kanaal. Signaal sterkte via inSSID is ongeveer 38Db.
Geen idee, eerlijk gezegd - bij mij werkt het eigenlijk ongeveer out-of-the-box.
Kreeg vanmiddag m'n 3700 binnen (revisie 21, geleverd door WLANshop) en heb 'm geconfigureerd als wireless access point in de woonkamer.
Region op 'United states';
2.4GHz enable SSID;
Channel 'auto',
Mode 'up to 300Mbps',
Security options 'WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]'
... en daarmee haal ik een 4.3GB file over in een minuut of 8, de speed door het OS aangegevens als 270...300Mb/s. Ik gok dat de snelheid nu beperkt wordt door m'n vrij trage NAS/server, want dezelfde snelheid haal ik ook over een bedraadde Gbit verbinding.
Kreeg vanmiddag m'n 3700 binnen (revisie 21, geleverd door WLANshop) en heb 'm geconfigureerd als wireless access point in de woonkamer.
Region op 'United states';
2.4GHz enable SSID;
Channel 'auto',
Mode 'up to 300Mbps',
Security options 'WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]'
... en daarmee haal ik een 4.3GB file over in een minuut of 8, de speed door het OS aangegevens als 270...300Mb/s. Ik gok dat de snelheid nu beperkt wordt door m'n vrij trage NAS/server, want dezelfde snelheid haal ik ook over een bedraadde Gbit verbinding.
al een dagje aan het prullen geweest met de wndr3700 met dd-wrt build 15704 erop, maar hoe krijg ik op 5Ghz band 300Mb ?Ik heb nu alleen maar 130 Mb op beide frequenties
Staat de Channel Width wel op Dynamic (20/40 MHz) of Turbo (40 MHz)? Zie http://www.dd-wrt.com/wik...ss_settings#Channel_WidthPimmetje651 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:27:
al een dagje aan het prullen geweest met de wndr3700 met dd-wrt build 15704 erop, maar hoe krijg ik op 5Ghz band 300Mb ?Ik heb nu alleen maar 130 Mb op beide frequenties
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Waar haal je nou de laatste ddwrt firmware voor deze router, ik zie files van 7 en 5 Mb, welke moet ik hebben?
heb nu iets heeeeel vreemds .Ik probeer mijn Squeezebox touch weer te connecten nu ik de 3700 heb, maar krijg het niet voor elkaar.Sluit ik de SB aan met een UTP kabel en zet dit in de software vande SB om dan werkt alles prima (heb dit ook met softsqueeze en wireless) ?Wat kan dit zijn ? (3700 heeft dd-wrt build 15704 ) ?Dit alles werkte op mijn wrt610 wel goed ?Wie oh wie ?
www.dd-wrt.com en dan via routerdatabasewvkreg schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:57:
Waar haal je nou de laatste ddwrt firmware voor deze router, ik zie files van 7 en 5 Mb, welke moet ik hebben?
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700wvkreg schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:57:
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Of je volgt dit topic, daar worden de allernieuwste releases gepost.
Niemand die me hierme kan helpenPimmetje651 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:55:
heb nu iets heeeeel vreemds .Ik probeer mijn Squeezebox touch weer te connecten nu ik de 3700 heb, maar krijg het niet voor elkaar.Sluit ik de SB aan met een UTP kabel en zet dit in de software vande SB om dan werkt alles prima (heb dit ook met softsqueeze en wireless) ?Wat kan dit zijn ? (3700 heeft dd-wrt build 15704 ) ?Dit alles werkte op mijn wrt610 wel goed ?Wie oh wie ?