• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pimmetje651 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:55:
heb nu iets heeeeel vreemds .Ik probeer mijn Squeezebox touch weer te connecten nu ik de 3700 heb, maar krijg het niet voor elkaar.Sluit ik de SB aan met een UTP kabel en zet dit in de software vande SB om dan werkt alles prima (heb dit ook met softsqueeze en wireless) ?Wat kan dit zijn ? (3700 heeft dd-wrt build 15704 ) ?Dit alles werkte op mijn wrt610 wel goed ?Wie oh wie ?
Ik heb een squeezebox en een wndr3700n.

Ik heb dit gewoon kunnen gebruiken, ik kan me ook niet voorstellen dat het deze combinatie is die een probleem geeft. Je verhaal is niet echt duidelijk voor me, kun je het mogelijk anders uitleggen?

Heb je andere apparaten die proberen te connecteren via wireless? Welk netwerk gebruikt (2.4 of 5), welke encryptie gebruik je? Nogal wat vragen die je openlaat.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 19:38
Tukk schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:50:
[...]

Ik heb een squeezebox en een wndr3700n.

Ik heb dit gewoon kunnen gebruiken, ik kan me ook niet voorstellen dat het deze combinatie is die een probleem geeft. Je verhaal is niet echt duidelijk voor me, kun je het mogelijk anders uitleggen?

Heb je andere apparaten die proberen te connecteren via wireless? Welk netwerk gebruikt (2.4 of 5), welke encryptie gebruik je? Nogal wat vragen die je openlaat.
Laptops enz op Wlan werken gewoon, encryptie : wpa2 personal EAS , heb alleen 2,4 getest omdat 5 niet gaat werken i.s.m. Touch .Maar heb ook wel een 5Ghz in de lucht.
Alles heeft gewoon gewerkt, maar sinds dat ik de wndr3700 heb werkt niet meer (terwijl alles zelfde is gebleven)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ook maar even getest, maar m'n Squeezebox Touch kan gewoon via de WNDR3700 bij m'n muziek. Weliswaar gebruik ik de 3700 niet als router maar enkel als wlan access point, maar toch - geen problemen hier.

Als je in je touch eens naar Settings -> Advanced -> Networking gaat, en daar opnieuw aanmeld bij je draadloze netwerk, inclusief opnieuw je wlan wachtwoord opgeven - werkt dat nog wel?

Zo niet: probeer eens te omschrijven *WAT* er niet werkt, wat doe je, wat zie je en wat gebeurt er wel of niet?

• Pimmetje651
vanaalten schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:28:
Ook maar even getest, maar m'n Squeezebox Touch kan gewoon via de WNDR3700 bij m'n muziek. Weliswaar gebruik ik de 3700 niet als router maar enkel als wlan access point, maar toch - geen problemen hier.

Als je in je touch eens naar Settings -> Advanced -> Networking gaat, en daar opnieuw aanmeld bij je draadloze netwerk, inclusief opnieuw je wlan wachtwoord opgeven - werkt dat nog wel?

Zo niet: probeer eens te omschrijven *WAT* er niet werkt, wat doe je, wat zie je en wat gebeurt er wel of niet?
het aanmelden op mijn wlan lukt wel, heb zelfs reset to factory defaults gedaan.
hetgeen er dus nu niet "meer werkt" is dat ik wireless connectie kan maken naar de Sb server .Terwijl als ik er gewoon UTP in doe en de settings in de touch omzet naar bekabeld werkt alles weer

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Elijan9 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:01:
[...]

Staat de Channel Width wel op Dynamic (20/40 MHz) of Turbo (40 MHz)? Zie http://www.dd-wrt.com/wik...ss_settings#Channel_Width
Op 2.4gHz en Turbo (40MHz) blijft ik met DD-WRT helaas ook steken op 130mbit. Soms wil de verbinding wel even 300mbit aangeven, maar dat is en snel weg en ik merk geen snelheid verhoging. Valt me eigenlijk wel tegen.

Anoniem: 297223

Kijk voor de maximaal haalbare snelheid eens hier:
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3

• Pimmetje651
ik krijg het niet voor elkaar met de SB, merk nu wel meer vreemde dingen .squeezeplay werkt ook niet via Wlan maar wel via UTP : host names werken niet via UTP maar prima via wlan ...vreemd

heeft de stock fw een mogelijkheid om een wol pakket op een vooraf gesteld tijdstip te laten vesturen ?(anders ga ik de stock fw proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Na het RMA'en van mijn Linksys WRT320N ben ik voornemens om deze WNDR3700 aan te schaffen. Wat ik heeeeel graag van iemand wil weten is het volgende: kan je deze WNDR3700 zelf ook in bridge mode zetten, zoals dat kan met Linksys apparaten met de DDWRT firmware?

De reden dat ik graag de wifi router in bridge mode wil zetten, is dat je dit nodig hebt voor o.a. de iTunes Remote app op de iphone, IPv6 op het lokale netwerk enzo.

Ik bedoel dus _niet_ of je het ADSL modem dat er voor hangt in bridge mode kunt zetten (dus _niet_ wat hier beschreven wordt: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/110 ).

Dus, weet iemand of je de Netgear in bridging kunt zetten?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Packetloss schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:28:
Dus, weet iemand of je de Netgear in bridging kunt zetten?
Dus dat je het ding gebruikt puur alleen als switch en eventueel wireless access point?
Dat is volgens mij precies waar ik het voor gebruik:
Draytek 2820Vn als modem en router; de Netgear 3700 op een LAN poort aangesloten aan een LAN poort van de Draytek. Op de 3700 DHCP uitgezet en het ding een vast IP adres gegeven (binnen de LAN IP-range van de Draytek).

Op de 3700 heb ik daarmee 3 LAN poorten om andere apparaten op aan te sluiten (dus als switch in gebruik) en wifi voor beter bereik in de woonkamer. Gewoon met de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:53:
[...]

Dus dat je het ding gebruikt puur alleen als switch en eventueel wireless access point?
Draytek 2820Vn als modem en router; de Netgear 3700 op een LAN poort aangesloten aan een LAN poort van de Draytek. Op de 3700 DHCP uitgezet en het ding een vast IP adres gegeven (binnen de LAN IP-range van de Draytek).

Op de 3700 heb ik daarmee 3 LAN poorten om andere apparaten op aan te sluiten (dus als switch in gebruik) en wifi voor beter bereik in de woonkamer. Gewoon met de originele firmware.
yep, zo gebruik ik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 16:26

Dawn

..Sworn to the Dark..

vanaalten schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:53:
[...]

Let bij het statisch IP wel op als je dit instelt en anders is dan de modem. Bij een IP in de range van de modem kan het zijn dat je ISP je afsluit omdat je een IP adres gebruikt die niet aan je is toegekend.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Top, thanx voor de snelle reply, precies wat ik bedoelde.

Ik heb een Ubuntu servertje staan, die aan een ADSL modem hangt (in bridge mode). Die Ubuntu server heeft een IPv6 tunnel en met radvd geef ik IPv6 adressen uit aan het lokale netwerk, bijvoorbeeld aan een iPhone. En daarom heb ik een wifi router / accesspoint in bridge mode nodig.

Cheers!

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Dawn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:43:
[...]

Let bij het statisch IP wel op als je dit instelt en anders is dan de modem. Bij een IP in de range van de modem kan het zijn dat je ISP je afsluit omdat je een IP adres gebruikt die niet aan je is toegekend.
Eh, ja, dat zeg ik: een IP adres in de LAN IP range.
Publiek IP is iets van 83.xxx.xxx.xxx, modem/router LAN adres is 192.168.1.1, LAN IP range loopt tot 192.168.1.255; DHCP range loopt van 192.168.1.100...150; de Netgear 3700 heeft 192.168.1.99 gekregen. Eigenlijk gewoon de Howto gevolgd over hoe je een WLAN router gebruikt als access point. Heel simpel, als je het een keer gedaan hebt.

Jij bedoeld dat ik problemen ga krijgen als m'n 3700 als IP adres iets in de 83.xxx.xxx.xxx range had gegeven - dat heb ik dus *niet* gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Ik heb zelf een 2e 3700N gekocht en deze bedraad aangesloten aan nummer 1 om zo te kunnen gebruiken als repeater. Werkt perfect.
en die 2de 3700N dan in bridging gezet, zodat je met je draadloze client niet 2 (of 3) keer achter NAT zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Ik twijfel tussen deze en een linksys 320N met usb 600N adapter.
Ik heb zojuist mijn 320N teruggestuurt (RMA). Ik bleef problemen hebben met 802.11n in combinatie met sony vaio / ubuntu en ddwrt op de Linksys. Vandaag een 3700N besteld, hopelijk gaat het daar beter mee.

Er is nog wel eens wat verwarring over dual band en dual frequency. De 320N kan beide frequenties gebruiken, maar niet tegelijk. Je kunt (dus) ook maar 1 SSID instellen op een WRT320N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Ff 'netgear offtopic' : bij de linksys met ddwrt kan je dan 'assign WAN port to switch' aanvinken, zodat je 4 switchpoorten overhebt, ipv 3. Niet dat ik daar wat aan had, want ik had nog poorten over op m'n eigen/normale/eerste switch, met andere woorden, daar kan je mijn inziens beter nog een PC ofzo insteken, dan in een geswitchte wifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 18:32
Ik heb nu een paar week de WNDR3700 in gebruik en het bevalt me prima.

Ik heb alleen paar vraagjes over het repeaten van het signaal. Boven op zolder is mijn bereik eigenlijk net niet goed genoeg en daarom wil ik graag een unit erbij zetten om het signaal sterker te maken. Deze wil ik niet met een kabel aansluiten.

1. Als ik de repeater niet met een kabel aansluit kan ik dan altijd alleen maar WEP gebruiken?
2. Welk apparaat kan ik het beste gebruiken? Een 2de WNDR3700 of voldoet een WN200RPT ook?
3. Werkt het repeaten van het signaal beter met dd-wrt beter?
4. Nog andere tips die ik over het hoofd zie?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
begin er toch wel gek van te worden,als ik de stock fw erop zet werkt alles prima.
Maar als ik dd-wrt erop zet dan stopt de squeezebox ermee, zet ik dan de modus op router ipv gateway dan werkt alles weer maar dan stopt internet ermee .... dammmnn
Als ik nu wist hoe en of het mogelijk is om in de stock fw een commando te zetten zodat de router op een vast tijdstip een wol pakket stuur naar een device dan ga ik terug naar stock fw

(het vreemde blijft dat alles gewoon altijd 100% werkt via ethernet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55491

Ik heb sinds gisteren de Netgear WNDR3700N in mijn bezit,met daarbij de USB adapter WNDA3100

Ik ben voor dit model gegaan op aanraden van meerdere reviews en mensen in mijn omgeving.
Wij wonen in een nieuwbouwhuis waar het best lastig is om signaal te krijgen.

Dit is mijn situatie : modem(ziggo) begane grond in de meterkast,ps3 en samsung LED TV met DLNA op de begane grond,1e verdieping desktop pc.

Ik wil graag dat al mijn apparatuur op de begane grond (ps3 en tv) draadloos verbonden worden met elkaar en uiteraard mijn desktop pc op de 1e verdieping verbinden met de router.

Aangezien mijn kennis vrij basis is van dit alles zou ik graag van jullie willen weten wat julie aanraden om de beste configuratie neer te zetten zodat ik de maximale snelheid uit de router haal.(firmware router,waar plaats ik de router dat soort dingen)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik heb sinds vrijdag deze router en ik moet zeggen dat ik er niet erg vrolijk van wordt. Ik heb betere resultaten gehaald met een el cheapo Belkin router van 6 jaar oud.

De situatie:
Ik heb de router in de meterkast en hij maakt (af en toe) verbinding met een laptop en een Xbox 360 (met N-module) over een afstand van zo'n 8 meter zonder noemenswaardige muren ertussen.

De problemen:
- De wireless verbinding is niet om over naar huis te schrijven, vooral op de 5GHz band. Alles zo ingesteld om een goede snelheid te krijgen. Als ik de router vlakbij de laptop heb komt ie wel aan de 300Mbps, maar zodra ik een paar meter bij de router vandaan ben zakt ie al gauw naar rond de 52Mbps. Ik waat dat het bereik van de 5GHz band minder is dan van de 2,4, maar dit vind ik wel overdreven. Dan kan je er net zo goed een kabeltje tussen doen 8)7
- Ik heb de DD-WRT firmware geprobeerd, maar daarmee werd de draadloze verbinding nog minder.
- Ik wil de XBox gebruiken als extender, maar met de originele firmware kan de XBox wel connectie maken met de router en de laptop, maar zodra ik de XBox wil gebruiken als extender werkt het niet (UPnP aan en uit gehad met hetzelfde resultaat). Bij de oude Belkin hetzelfde geprobeerd en daarbij werkt het zonder morren.
- De ontvangst op 5GHz op de XBox is helemaal dramatisch, één streepje of zelfs helemaal geen connectie, dus ik heb de boel op 2,4 zitten waarbij de ontvangst wat beter is.

Ik heb deze (redelijk prijzige) router gekocht om de komende jaren vooruit te kunnen, maar het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is bezig zijn de boel fatsoenlijk aan de praat te krijgen, wat maar niet lukt. Zoals ik al aangegeven heb, heb ik minder moeite gehad om het spul draaiende te krijgen op een Belkin.

Zou de slechte verbinding aan een hardwareprobleem kunnen liggen? En waarom kan de XBox geen verbinding maken als media-extender, maar kan ik wel via de XBox op de laptop komen?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:33

sjaool

Every life should have 9 cats

Als de verbinding zo slecht is dan zou ik proberen om hem om te ruilen voor een andere.
Zoals al eerder gezegd zijn er een aantal routers die v.z.v. slechtere radio's sommige gaan zelfs binnen een aantal weken gewoon dood.
Welke versie heb je trouwens? 01R21, 01R17 of misschien nog wel 01R14?

Als er in die 8 meter afstand niet teveel gewapend beton zit zou deze afstand geen probleem mogen zijn voor de WNDR3700.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Bij Informatique is de router alleen vandaag in de aanbieding, voor degene die er nog een wil bestellen of nog twijfelt. Scheelt toch weer 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

sjaool schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:22:
Als de verbinding zo slecht is dan zou ik proberen om hem om te ruilen voor een andere.
Zoals al eerder gezegd zijn er een aantal routers die v.z.v. slechtere radio's sommige gaan zelfs binnen een aantal weken gewoon dood.

Als er in die 8 meter afstand niet teveel gewapend beton zit zou deze afstand geen probleem mogen zijn voor de WNDR3700.
Het is een 01R23, dus niet echt een oude lichting. Ik heb 'm bij de MM gekocht, dus daar kun je wel binnen 14 dagen ruilen zonder problemen. Ik kijk het nog wel even aan. Toch vind ik het raar dat de XBox niet met mediacenter wil verbinden...

Er zit helemaal geen gewapend beton tussen, de muren zijn meer gipsbeton (bestaat dat? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als het alleen maar Ytong gipsblokken zijn dan zou ik toch proberen om hem om te ruilen als de verbinding zo slecht is over 8 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

vanaalten schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:56:
[...]

Eh, ja, dat zeg ik: een IP adres in de LAN IP range.
Publiek IP is iets van 83.xxx.xxx.xxx, modem/router LAN adres is 192.168.1.1, LAN IP range loopt tot 192.168.1.255; DHCP range loopt van 192.168.1.100...150; de Netgear 3700 heeft 192.168.1.99 gekregen. Eigenlijk gewoon de Howto gevolgd over hoe je een WLAN router gebruikt als access point. Heel simpel, als je het een keer gedaan hebt.

Jij bedoeld dat ik problemen ga krijgen als m'n 3700 als IP adres iets in de 83.xxx.xxx.xxx range had gegeven - dat heb ik dus *niet* gedaan!
Waar kan ik zo'n 'how to' vinden?
Ik wil namelijk mijn NAS ook van buiten kunnen bereiken.

Port forwarding is mij geloof ik wel duidelijk, maar ik kom niet vanaf internet mijn netwerkje op.
Ik heb begrepen dat een ziggo modem enkel als bridge werkt en dis alles gewoon doorstuurt.
Ik moet mijn router dus instellen als switch als ik het goed begrijp?

Moet ik daarvoor gewoon de kabel die normaal in de Wan poort gaat aansluiten op Lan poort 1?
Mijn Nas zit op lan poort twee en zit gekoppeld aan 192.168.1.10
Port forwarding dient dus te geschieden naar dit IP adres toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 19:27
Anoniem: 101094 schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:51:
[...]

Waar kan ik zo'n 'how to' vinden?
Ik wil namelijk mijn NAS ook van buiten kunnen bereiken.

Port forwarding is mij geloof ik wel duidelijk, maar ik kom niet vanaf internet mijn netwerkje op.
Ik heb begrepen dat een ziggo modem enkel als bridge werkt en dis alles gewoon doorstuurt.
Ik moet mijn router dus instellen als switch als ik het goed begrijp?

Moet ik daarvoor gewoon de kabel die normaal in de Wan poort gaat aansluiten op Lan poort 1?
Mijn Nas zit op lan poort twee en zit gekoppeld aan 192.168.1.10
Port forwarding dient dus te geschieden naar dit IP adres toch?
Nee, je router moet een router blijven. Als je deze als switch in gaat stellen loopt de hele boel in de soep.
Als jij NAS bijv wilt beheren via het internet moet je voor de management poort van de NAS aan port forward aanmaken in de Router.

Bijvoorbeeld Poort 80 naar 192.168.1.10

Dan is de webinterface van je NAS te bereiken op http://$externip of http://$externip:$poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Wat LzpAppel schrijft is inderdaad wat je moet doen als je je NAS van buiten je lokale netwerk wil kunnen bereiken. Hou wel in het achterhoofd dat *IEDEREEN* dat dan kan, dus je wil wel nadenken over security en zo. Niet denken "ach, niemand weet het, dus niemand zal proberen in te breken".

Waar ik over schreef (je reageerde eerst op mijn post) is hoe je bij een bedraad netwerk een draadloos access point toevoegt (of evt. een extra draadloos netwerk toevoegt), en hoe je de 3700 daarvoor kan gebruiken. Heeft dus niets te maken met een NAS van buitenaf bereikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

vanaalten schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:11:
Wat LzpAppel schrijft is inderdaad wat je moet doen als je je NAS van buiten je lokale netwerk wil kunnen bereiken. Hou wel in het achterhoofd dat *IEDEREEN* dat dan kan, dus je wil wel nadenken over security en zo. Niet denken "ach, niemand weet het, dus niemand zal proberen in te breken".

Waar ik over schreef (je reageerde eerst op mijn post) is hoe je bij een bedraad netwerk een draadloos access point toevoegt (of evt. een extra draadloos netwerk toevoegt), en hoe je de 3700 daarvoor kan gebruiken. Heeft dus niets te maken met een NAS van buitenaf bereikbaar maken.
Daar was ik me al van bewust 8)
Maar een extra waarschuwing kan natuurlijk geen kwaad, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
McBoom schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:43:
Ik heb sinds vrijdag deze router en ik moet zeggen dat ik er niet erg vrolijk van wordt. Ik heb betere resultaten gehaald met een el cheapo Belkin router van 6 jaar oud.

De situatie:
Ik heb de router in de meterkast en hij maakt (af en toe) verbinding met een laptop en een Xbox 360 (met N-module) over een afstand van zo'n 8 meter zonder noemenswaardige muren ertussen.

De problemen:
- De wireless verbinding is niet om over naar huis te schrijven, vooral op de 5GHz band. Alles zo ingesteld om een goede snelheid te krijgen. Als ik de router vlakbij de laptop heb komt ie wel aan de 300Mbps, maar zodra ik een paar meter bij de router vandaan ben zakt ie al gauw naar rond de 52Mbps. Ik waat dat het bereik van de 5GHz band minder is dan van de 2,4, maar dit vind ik wel overdreven. Dan kan je er net zo goed een kabeltje tussen doen 8)7
- Ik heb de DD-WRT firmware geprobeerd, maar daarmee werd de draadloze verbinding nog minder.
- Ik wil de XBox gebruiken als extender, maar met de originele firmware kan de XBox wel connectie maken met de router en de laptop, maar zodra ik de XBox wil gebruiken als extender werkt het niet (UPnP aan en uit gehad met hetzelfde resultaat). Bij de oude Belkin hetzelfde geprobeerd en daarbij werkt het zonder morren.
- De ontvangst op 5GHz op de XBox is helemaal dramatisch, één streepje of zelfs helemaal geen connectie, dus ik heb de boel op 2,4 zitten waarbij de ontvangst wat beter is.

Ik heb deze (redelijk prijzige) router gekocht om de komende jaren vooruit te kunnen, maar het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is bezig zijn de boel fatsoenlijk aan de praat te krijgen, wat maar niet lukt. Zoals ik al aangegeven heb, heb ik minder moeite gehad om het spul draaiende te krijgen op een Belkin.

Zou de slechte verbinding aan een hardwareprobleem kunnen liggen? En waarom kan de XBox geen verbinding maken als media-extender, maar kan ik wel via de XBox op de laptop komen?
Ik herken je verhaal, ook hier werkt het nog niet lekker, maar het alternatief is 2 weken zonder internet zitten als ik dat ding weer moet gaan omruilen :S

Ook hier werkt media sharen op geen enkele manier, niet op ps3 of xbox360, niet via de pc als mediacenter en ook niet via de hardeschijf aan de router.

5Ghz heb ik maar uittgeschakeld, meer ellende dan wat anders.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 20-05 07:37
5 Ghz is inderdaad na 4 meter al drama, heb ik ook uitgeschakeld staan. Echter bij reboot/start staat het weer aan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Phusebox schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:43:
[...]

Ik herken je verhaal, ook hier werkt het nog niet lekker, maar het alternatief is 2 weken zonder internet zitten als ik dat ding weer moet gaan omruilen :S

Ook hier werkt media sharen op geen enkele manier, niet op ps3 of xbox360, niet via de pc als mediacenter en ook niet via de hardeschijf aan de router.

5Ghz heb ik maar uittgeschakeld, meer ellende dan wat anders.
Gelukkig heb ik 'm bij de MM gekocht, dus ik hoef 'm niet op te sturen. Ik had eigenlijk wel meer verwacht van deze router. Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen een D-Link DIR-655 of een Netgear WNR3500L, maar ik had toch maar besloten om de beurs wat verder open te trekken en deze te kopen om er echt zeker van te zijn iets goeds te hebben.

@hierboven
4 meter bereik is toch een lachertje voor wireless? Ik hoef geen tientallen meters bereik te hebben, maar 4 meter.... 4 meter is kabeltjesafstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Absoluut gezien zal de afstand router - netbook een meter of zeven zijn, en d'r zit een betonnen verdiepingsvloer tussen, en op 5GHz heeft 'ie nog steeds bereik. Niet echt geweldig goed, en het 2.4GHz netwerk heeft dan een stuk beter bereik, maar het is bij mij zeker niet na 4 meter al afgelopen.

Ofwel: netbook op de 1e verdieping heb ik standaard aan het 2.4GHz netwerk hangen en de laptop in de woonkamer (waar ook de 3700 staat) connect aan het 5GHz netwerk. Allebei zo een prima verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
McBoom schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:23:
[...]
@hierboven
4 meter bereik is toch een lachertje voor wireless? Ik hoef geen tientallen meters bereik te hebben, maar 4 meter.... 4 meter is kabeltjesafstand :P
Tenzij je zoals ik anderhalve meter moet overbruggen met een muurtje ertussen, en niet weet hoe je de kabel tot daar krijgt... zonde van het snelheidsverlies, maar ja na 3 jaar leer ik er maar mee leven?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Zojuist mijn RMA binnen gehad, redelijk bekraste WNDR3700 ingeleverd zonder er ook maar IETS bij te doen (moest niet volgens RMA mensen) en krijg nu een gesealde box terug met 02R1 sticker erop, maar kan alsnog een refurb zijn of misschien zelfs ook nog eens een andere revisie.

Maar lang niet meer bezig geweest met dit apparaat omdat oude dus brak was! Nu eens kijken welke firmware er goed is etc..

Laatste 5 paginas voldoende? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 11-05 18:32
delyver schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:02:
1. Als ik de repeater niet met een kabel aansluit kan ik dan altijd alleen maar WEP gebruiken?
2. Welk apparaat kan ik het beste gebruiken? Een 2de WNDR3700 of voldoet een WN200RPT ook?
3. Werkt het repeaten van het signaal beter met dd-wrt beter?
4. Nog andere tips die ik over het hoofd zie?
Iemand die nog wat antwoorden op heeft?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kun je zien welke versie router je hebt?

En kan iemand mij vertellen wat de functie is van de WNDA3100 USB Wireless Dual Band Adapter?

Bedankt!
sjaool schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:22:

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 55491 op 23-11-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Versie router staat op de doos 1rxx
De wnda3100v2 is een dualband usb adapter die ofwel op 2.4ghz of wel op 5ghz kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
delyver schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:52:
[...]

Iemand die nog wat antwoorden op heeft?
1. Als ik de repeater niet met een kabel aansluit kan ik dan altijd alleen maar WEP gebruiken? Ja of geen :-)
2. Welk apparaat kan ik het beste gebruiken? Een 2de WNDR3700 of voldoet een WN200RPT ook? 3700
3. Werkt het repeaten van het signaal beter met dd-wrt beter? nee
4. Nog andere tips die ik over het hoofd zie? geen idee, ook benieuwd, denk anders aan homeplugs, 500 Mbps komen dit jaar nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versie router is volgens mij 02R1 (bovenste rij cijfers bij de barcode)
bij de onderstij rij cijfers begint hij met 22R.

Is dit een nieuwe lichting van deze router of niet?
wvkreg schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:09:
Versie router staat op de doos 1rxx
De wnda3100v2 is een dualband usb adapter die ofwel op 2.4ghz of wel op 5ghz kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 08:33
Ik heb gisteren deze router gekocht bij de Media Markt. Daar kost hij nu 99 euro. 4 euro duurder dan de goedkoopste in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:30:
Versie router is volgens mij 02R1 (bovenste rij cijfers bij de barcode)
bij de onderstij rij cijfers begint hij met 22R.

Is dit een nieuwe lichting van deze router of niet?

[...]
02R1 is een nieuwe lichting routers, helaas kun je daar ook pech mee hebben natuurlijk. ;)
Als de verbinding onder normale omstandigheden al slecht is dan is er maar één oplossing... omruilen voor een andere. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
wvkreg schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:11:
[...]

1. Als ik de repeater niet met een kabel aansluit kan ik dan altijd alleen maar WEP gebruiken? Ja of geen :-)
2. Welk apparaat kan ik het beste gebruiken? Een 2de WNDR3700 of voldoet een WN200RPT ook? 3700
3. Werkt het repeaten van het signaal beter met dd-wrt beter? nee
4. Nog andere tips die ik over het hoofd zie? geen idee, ook benieuwd, denk anders aan homeplugs, 500 Mbps komen dit jaar nog uit.
Stock firmware alleen WEP dus geen 802.11n. DD-WRT meer mogelijkheden op dat gebied waaronder ook WPA2-AES, maar of het fatsoenlijk werkt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Phusebox schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:43:
[...]
Dat is toch wel typisch. Ik heb een bijna antiek 160 GB harde schijf aan de 3700 hangen in een Conceptronics behuizing. Met de PS3 maak ik verbinding hiermee en kan mijn zoon de hele dag filmpjes kijken als hij wil. Ook audio en foto's worden prima weergegeven via de PS3. Allemaal (nog) draadloos zonder ook maar 1 schokje.

Een heel enkele keer kan de PS3 de harde schijf niet meer vinden. Dan is het een kwestie van router uit en aan zetten en een paar minuten later kunnen we weer aan de bak. Wat wel grappig is, is dat de naam die ik gegeven heb aan deze share steeds een stukje korter wordt weergegeven totdat de PS3 hem helemaal niet kan vinden.

Hopelijk, als de trawanten van struikrover Koos Spee niet weer vinden dat ik door rood heb gereden (heb ik mooi niet gedaan, maar ja de mening van een ambtenaar is meer waard dan die van een burger) kan ik er binnenkort een NAS aan hangen en gaan testen of het dan nog steeds zo lekker gaat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Is er iemand die de DLNA media server van de WNDR3700 gebruikt icm een recente Samsung TV? Kun je dan probleemloos mkv's afspelen op de TV? Ingebakken DTS audio en externe .srt subtitles gaat ook allemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nou, ik ben benieuwd: Vandaag bevestiging van Conrad dat ik deze binnen 2 dagen binnen heb van de ''stakers'' van TNT: xavb5501 :-) http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=975300

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 26-11-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:56:
Is er iemand die de DLNA media server van de WNDR3700 gebruikt icm een recente Samsung TV? Kun je dan probleemloos mkv's afspelen op de TV? Ingebakken DTS audio en externe .srt subtitles gaat ook allemaal goed?
Dat zal toch grotendeels van je Samsung afhankelijk zijn. De WNDR3700 doet niet aan re/encoding, die streamt slechts.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Samsung TV's kunnen geen mkv's via DLNA afspelen!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe C serie van dit jaar wel toch? Die kan ook met DTS omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Dima_2005 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:51:
???. Mijn Samsung LE37B650 T2P stream MKV ( met AC3 geluidspoor ) problemloos via DNLA . En deze is een model van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vraag over die MKV's is eigenlijk naar aanleiding van deze topics:

http://translate.google.n...viewthread-151-13564.html

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=57972

Beide dezelfde problemen: unrecognized file format met DLNA vanaf WNDR3700 naar de TV. Als de de boel echter direct aangeloten wordt (Dus direct een USB stick in de TV of via PC met DLNA server-software) dan wordt de .mkv wel prima herkent op de TV. Hebben jullie dat ook?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 26-11-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34
Na zonder succes diverse keren DD-WRT te hebben uitgeprobeerd wil ik nu eens openWRT uitproberen.
Maar nu lees ik dat er verschilldende versie's zijn zoals Openwrt LUCI klopt dat?

Welke versie link? is nou op dit moment het beste om uit te proberen maar waar je ook de mogelijkheid hebt eventueel extra pakages te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Mabili schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:35:
Na zonder succes diverse keren DD-WRT te hebben uitgeprobeerd wil ik nu eens openWRT uitproberen.
Maar nu lees ik dat er verschilldende versie's zijn zoals Openwrt LUCI klopt dat?

Welke versie link? is nou op dit moment het beste om uit te proberen maar waar je ook de mogelijkheid hebt eventueel extra pakages te installeren.
wat gaat er mis dan??Ik heb hier toch een wndr3700 draaien op dd-wrt en kan niet anders dan (uiteindelijk) tevreden zijn.
Het probleem mbt het niet willen connecten van de SB touch lag dus daadwerkelijk aan de dd-wrt firmware maar is bij met build 15778 opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Pimmetje651 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:45:
[...]

wat gaat er mis dan??Ik heb hier toch een wndr3700 draaien op dd-wrt en kan niet anders dan (uiteindelijk) tevreden zijn.
Het probleem mbt het niet willen connecten van de SB touch lag dus daadwerkelijk aan de dd-wrt firmware maar is bij met build 15778 opgelost
Wanneer ik dd-wrt installeer dan is mijn wireless bereik een stuk slechter dan als ik de stock firmware gebruik. Had toen dd-wrt 15704 er op staan (router revisie R17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er is maar één versie, en die wordt standaard van LuCI voorzien - da's gewoon de web interface. Je kan bv. ook X-Wrt installeren in plaats van LuCI. Als je een image downloadt van openwrt.org zal dat standaard de LuCI-interface bevatten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Laat weten wat je er van vindt. Ik ben benieuwd naar de verschillen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Tukk schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:56:
[...]

Laat weten wat je er van vindt. Ik ben benieuwd naar de verschillen.
Ik ga er vanavond mee aan de slag!
Gelukkig bestaat er een mooie wiki uitleg over hoe je alles moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan trouwens op eender welke OpenWrt-versie pakketten bij installeren ;). Recentste branch is Backfire en 10.01.1-rc4 werd onlangs uitgebracht. Die kan je met een gerust hart proberen (er zitten heel wat fixes in tegenover de 10.01 stable, zeker voor ath9k, en dat is de driver die je nodig hebt voor 5 GHz 802.11n :)).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Borromini schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:00:
Je kan trouwens op eender welke OpenWrt-versie pakketten bij installeren ;). Recentste branch is Backfire en 10.01.1-rc4 werd onlangs uitgebracht. Die kan je met een gerust hart proberen (er zitten heel wat fixes in tegenover de 10.01 stable, zeker voor ath9k, en dat is de driver die je nodig hebt voor 5 GHz 802.11n :)).
OpenWRT loopt goed op de Netgear :)
Heb zoals de wiki aangaf backfire/10.03/ar71xx/•openwrt-ar71xx-wndr3700-squashfs-factory.img gebruikt is dat goed of niet? Want ik lees dat je 10.01.1-rc4 aangeeft maar welke is nou recenter?

De firmware erop zetten gaat echt heel eenvoudig dat is met DD-WRT wel wat anders met de triple 30.
Na de firmware update gelijk de volgende opdracht uitgevoerd:
root@OpenWrt:~# opkg update
root@OpenWrt:~# opkg install wpad-mini kmod-ath9k kmod-leds-wndr3700-usb
root@OpenWrt:~# reboot
Wifi werkt nu ook naar behoren nu nog even uitzoeken welke extra software / packages handig zijn

Edit:

Loop alleen even tegen een firewall probleem aan.
als ik de poorten via shield up test dan zijn ze niet meer stealth maar staan ze allemaal op closed |:(
Nu heb ik me ondertussen suf gezocht maar hoe kan ik het zo instellen dat de poorten op stealth staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Mabili op 28-11-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

My bad, dat moet 10.03.1-rc4 zijn, die is dus recenter dan de huidige 10.03 builds.

De firewall is gebaseerd op iptables, je zal dat op het forum even moeten checken. TCP/IP protocol definieert dat een poort moet rapporteren dat ze gesloten is in plaats pakketten te negeren, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Bedoeld je dat ik het per toegewezen lan ip adres moet gaan defineren?
zoiets?

Firewall configuration
Block access to a specific host
The following rule blocks all connection attempts to the specified host address.

config rule
option src lan
option dest wan
option dest_ip 123.45.67.89
option target REJECT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neen, de policy zal standaard op REJECT staan in plaats van op DROP. Iptables werkt met matches, wat niet overeenkomt met je specifieke rules (bv. poort 6881 redirecten naar 10.0.0.10) zal worden afgehandeld door de algemene policy.

iptables -L
toont je de actieve instellingen.

Net even gecheckt, als je rechtsboven in de web interface op Administration klikt, dan kan je in het linkermenu de firewallinstellingen netjes aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/tNmM2bQ

De zones onderaan is wat je moet hebben :).

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 28-11-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:26

Tuxie

En WeL nU!

nou, ik heb ook een netgear gekocht bij de mm en mijn linksys wrt vervangen.

Op het eerste gezicht werkt de router goed en dingen zoals dlna werken out of THE box. Nu heb ik ddwrt erop gezet, omdat ik samba shares en Mac adressen aan ip's wilde koppelen. Ik heb de wiki gevolgd, so far so good.

Toch valt het me een beetje tegen, optsware werkt niet met de huidige firmware en het kostte mij even om de USB aan de gang te krijgen. Files over smb kopiëren ging met zo'n 1.8 Mbps (n) en omdat optsware niet werkt kan ik ook geen dlna en bittorrent draaien. Een beetje een tegenvaller dus. Heeft iemand betere ervaringen met bijvoorbeeld tomato of openwrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Borromini schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:05:
Neen, de policy zal standaard op REJECT staan in plaats van op DROP. Iptables werkt met matches, wat niet overeenkomt met je specifieke rules (bv. poort 6881 redirecten naar 10.0.0.10) zal worden afgehandeld door de algemene policy.

iptables -L
toont je de actieve instellingen.

Net even gecheckt, als je rechtsboven in de web interface op Administration klikt, dan kan je in het linkermenu de firewallinstellingen netjes aanpassen:

[afbeelding]

De zones onderaan is wat je moet hebben :).
Bedankt voor de tip!
Ik ga zo eens een nieuwe poging wagen maar welke van de twee versies;
de jffs2 of de squashfs gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan best jffs2 gebruiken, als ik het forum mag geloven is squashfs read-only en zijn pakketten niet te upgraden ofzo (ik snap het nog steeds niet, maar goed).

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=3474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb een probleem met de router. Ik zal eerst de situatie vertellen:

Ik heb de DSL-Modem, daar staat DHCP aan (met DHCP uit verstrekt deze geen IP-Adressen). Wanneer ik hier bedraad de laptop op aansluit, heb ik gewoon internet.
Als ik de WNDR3700 aansluit op de modem, brand het lampje netjes dat de WNDR3700 internet heeft. Echter wanneer ik een laptop dan draadloos of bedraad aansluit op de WNDR3700 krijg ik een 169.254 ip-adres. Ik kan gewoon helemaal niet meer in de modem komen.

Ik heb de router en de modem al beiden gerest, zonder resultaat. Wie weet miss. wat het probleem is?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Welk intern IP heeft je modem en welk intern IP heeft de WNDR3700. Kan me voorstellen dat het kaput gaat als ze allebei 192.168.1.1 zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
DHCP van de 3700 uitgezet? Anders heb je twee DHCP-servers op je netwerk, lijkt mij niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik kom niet eens in de 3700, zowel via draad als draadloos niet!! Ook niet als ik de modem loskoppel, en alleen de WNDR3700 het IP-adres laat uitgeven. Dan krijg ik ook een 169 adres. Ook als ik de lankaart van de laptop opnieuw start!

@ Woekele: Aangezien ik niet in de 3700 kan komen, heb ik op de router het IP adres veranderd naar 2.1 i.p.v. 1.1
Echter blijft het conflict bestaan!

[ Voor 27% gewijzigd door DJustin op 29-11-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Pfff, ik heb het rond, ik zal binnenkort uitleggen hoe en wat....
Alleen moet ik mijn Synology DS211J de DHCP uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:34
Dima_2005 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:51:
M'n Samsung UE46C6740 doet het anders prima hoor icm. een QNAP-419 en de stock firmware met Twonky. Ik haal de MKV's wel even door mkclean heen van te voren.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Nu online
@Tuxie: de standaard optware packages van ddwrt zijn voor een andere hardware architecture (mips vs mipsel), daarom werken ze niet. Ik heb zelf openwrt erop gezet en dat werkt een stuk beter, omdat bij openwrt alle packages voor meerdere architecturen beschikbaar zijn.

ik haal hier overigens ongeveer 10MB/s vanaf een sambshare (dus 80Mb/s). Vanaf ftp is het net ietsje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:05
lijkt mij een zeer goede router, maar misschien een beetje overkill.

Weet iemand wat het voordeel is van simultaneous dualband? Naast dat je zowel het G als N protocol tegelijk kan gebruiken. Komt dit ook ten goede van de stabilliteit, of valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
De afgelopen dagen de volgende firmwares uitgeprobeerd.

DD-WRT
15704 en 15747 opzich naar mijn mening zeer stabiel behalve de wifi gebeuren.
Zodra ik DD-WRT erop zet dan is de 2.4 singaal een stuk minder dan de stock versie.

OpenWRT
Wat een gepuzzel in het begin maar dankzij hulp van een mede tweaker uiteindelijk wel in de lucht gekregen maar ook hier weer het zelfde verhaal.. Alles loopt stabiel behalve Wireless ook hier weer singaal problemen op 2.4 deze zijn zo een stuk minder vergeleken met de stock firmware.

Voorbeeld; Meterkast > Router, 2e verdieping stock firmware 54Mb met DD-WRT of OpenWRT niet hoger dan 36Mb.

Gargoyle
Tot slot nog een ander OpenWRT firmware uitgeprobeerd gargoyle deze heeft een vriendelijker menu dan Luci en sinds kort hebben ze ook voor de WNDR3700N een firmware die net zo makkelijk erop te zetten is als met OpenWRT.

Alleen ook hier weer het wireless probleem maar dan zo dat ik deze geheel niet aan de praat krijg.
Al zet ik deze op enabled dan lijkt het of je het niet kan weg saven.
Daarbij als ik kijk in etc / config / wireless bestand dan zie ik dat radio1 op disabled staat. Pas ik deze aan door de regel te verwijderen en voor radio0 / 1 een country regel toe te voegen werkt het ook niet.

De afgelopen dagen dus heel wat firmwares erop gezet en allen zien er heel mooi uit maar ik snap niet waarom mijn router zo moeilijk moet doen op wireless gebied |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Thnx voor de updates van de firmwares. Ik zat ook al rond te kijken welke te gebruiken...

Doet je wireless het wel goed als je de stock-firmware er weer op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Tukk schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:49:
Thnx voor de updates van de firmwares. Ik zat ook al rond te kijken welke te gebruiken...

Doet je wireless het wel goed als je de stock-firmware er weer op zet?
Yup
als ik de stock firmware terug zet, en VS als land instel dan heb ik op de 2e verdieping gewoon de volle singaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

Vraagje ik heb windows xp met 2 accounts 1 admin acount voor mezelf en een voor mijn vader.

Op mijn admin account doet internet het wel, bij mijn vader niet.

moet ik in de router hier nog iets voor instellen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

racoon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:17:
Vraagje ik heb windows xp met 2 accounts 1 admin acount voor mezelf en een voor mijn vader.

Op mijn admin account doet internet het wel, bij mijn vader niet.

moet ik in de router hier nog iets voor instellen?
Nee.

Op 1 pc, met 2 verschillende accounts en 1 werkt er wel en de ander niet, dan ligt het niet aan de router.

Ik zou het zoeken in de configuratie van de wireless-connectie bij het account van je pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Net een WNDR3700 aangeschaft :)

Wat is de standaard web interface lelijk zeg... Heb er direct DD-WRT opgezet, gelukkig zonder problemen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Mabili schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:44:
[...]

Yup
als ik de stock firmware terug zet, en VS als land instel dan heb ik op de 2e verdieping gewoon de volle singaal.
Hoeveel wireless netwerken zijn er bij je in de buurt? Heb je al geprobeerd om een ander kanaal te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

Tukk schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:19:
[...]

Nee.

Op 1 pc, met 2 verschillende accounts en 1 werkt er wel en de ander niet, dan ligt het niet aan de router.

Ik zou het zoeken in de configuratie van de wireless-connectie bij het account van je pa.
Dus gewoon in het netwerkcentrum troubleshooten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
CrashOne schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:48:
[...]

Hoeveel wireless netwerken zijn er bij je in de buurt? Heb je al geprobeerd om een ander kanaal te gebruiken?
Eigenlijk zijn er teveel in de buurt en heb dan ook diverse kanalen voor Lusa-WLAN al uitgeprobeerd o.a. 1, 6, 11 om overlapping te voorkomen. Zie onderstaande plaatje

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/1626/lusawlan1.jpg
By mabili at 2010-11-30

Klik hier voor grotere afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat je kan proberen is DD-WRT installeren en Superchannel aanzetten (moet je wel een key voor kopen). Zo kan je alle mogelijke kanalen gebruiken die bestaan (ook als deze in NL eigenlijk niet mogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:26

Tuxie

En WeL nU!

borft schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:25:
@Tuxie: de standaard optware packages van ddwrt zijn voor een andere hardware architecture (mips vs mipsel), daarom werken ze niet. Ik heb zelf openwrt erop gezet en dat werkt een stuk beter, omdat bij openwrt alle packages voor meerdere architecturen beschikbaar zijn.

ik haal hier overigens ongeveer 10MB/s vanaf een sambshare (dus 80Mb/s). Vanaf ftp is het net ietsje meer.
Bedankt. Ik vermoedde al zoiets vanwege de gekke ELF meldingen, niet vreemd dus ;)

Van de week OpenWRT proberen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
CrashOne schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:30:
Wat je kan proberen is DD-WRT installeren en Superchannel aanzetten (moet je wel een key voor kopen). Zo kan je alle mogelijke kanalen gebruiken die bestaan (ook als deze in NL eigenlijk niet mogen).
Dat zou ik kunnen overwegen..
Maar nu heb ik met DD-WRT de Wireless Config van ccdoggy overgenomen,
En TX power standaard op 20 dBm gelaten. Kan daar een verschil in zitten? Heb namelijk geen zin om mijn router te verknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorry, maar in plaats van te betalen voor zo'n features kan je beter OpenWrt zelf compileren (en de ath9k (Atheros 802.11n) driver zo instellen dat ie z'n voorgeprogrammeerde kanalen negeert als de gebruiker andere opgeeft (regdomain waarden).

OpenWrt SDK zorgt ervoor dat dit een eitje is, gewoon de SDK downloaden, de configuratietool starten, als target WNDR3700 kiezen, en bij de draadloze drivers die regdomain override inschakelen, en voilà :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Borromini schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:48:
Sorry, maar in plaats van te betalen voor zo'n features kan je beter OpenWrt zelf compileren (en de ath9k (Atheros 802.11n) driver zo instellen dat ie z'n voorgeprogrammeerde kanalen negeert als de gebruiker andere opgeeft (regdomain waarden).

OpenWrt SDK zorgt ervoor dat dit een eitje is, gewoon de SDK downloaden, de configuratietool starten, als target WNDR3700 kiezen, en bij de draadloze drivers die regdomain override inschakelen, en voilà :).
Zo te lezen geeft je me wel weer een nieuwe uitdaging O-)
Naast nu al een tijd met Android SDK bezig te zijn dan maar ook gelijk voor de WNDR3700 :P

Maar waar kan ik die SDK pakket vinden?
Want als ik op de OpenWRT site kijk word ik er niet echt veel wijzer van.

Maar DD-WRT wil ik ook nog een kans geven alleen heb ik dan even een vraag over deze topic.
daar word gesproken over de TX Power opschroeven tot 88 dBm maar kan dat geen kwaad?
Ik had zelf de TX power naar 22 dBm gezet en zag wel duidelijk een singaalsterkte verbetering.

[ Voor 17% gewijzigd door Mabili op 02-12-2010 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 19:27
Mabili schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:29:
[...]

Dat zou ik kunnen overwegen..
Maar nu heb ik met DD-WRT de Wireless Config van ccdoggy overgenomen,
En TX power standaard op 20 dBm gelaten. Kan daar een verschil in zitten? Heb namelijk geen zin om mijn router te verknallen.
Max TX Power (2.4 GHz): 22dBm w/HT40, 26dBm w/HT20, 27dBm w/HT20 + G-Only
Max TX Power (5 GHz): 24dBm

Die info heb ik hier vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Kun je jouw gecompileerde versie niet ergens neerzetten? Ik begreep uit eerdere posts dat die lekker stabiel draait dus die zou ik graag eens een keer uitproberen :P
Borromini schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:48:

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mabili schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:32:
[...]

Zo te lezen geeft je me wel weer een nieuwe uitdaging O-)
Naast nu al een tijd met Android SDK bezig te zijn dan maar ook gelijk voor de WNDR3700 :P

Maar waar kan ik die SDK pakket vinden?
SDK kan je hier vinden, maar dat is wel voor de 10.03 stable. Ik denk dat je voor de 10.03.1-rc4 gewoon de [url="url=http://wiki.openwrt.org/doc/howto/build?s[]=svn"]SVN[/url] zal moeten gebruiken. Eén keer je de broncode hebt gedownload (via SVN) is de procedure grotendeels identiek aan die van de SDK. Laat de SVN je niet afschrikken, die is over het algemeen erg stabiel. Je kan ook gewoon de broncode van één van de release candidates downloaden (via de -r optie (de revisie) of met de tag (met die laatste heb ik zelf geen ervaring).

Als Trac het juist heeft zou de SVN-revisie die overeenkomt met 10.03.1-rc4 22556 moeten zijn.

De link hierboven geeft ook de SVN-revisies aan voor de packages en LuCI-interface, je zal wel even moeten uitvissen hoe je LuCI moet meecompileren.
Maar DD-WRT wil ik ook nog een kans geven alleen heb ik dan even een vraag over deze topic.
daar word gesproken over de TX Power opschroeven tot 88 dBm maar kan dat geen kwaad?
Ik had zelf de TX power naar 22 dBm gezet en zag wel duidelijk een singaalsterkte verbetering.
It takes two to tango. Je kan het zendvermogen van je AP verhogen, maar zolang je client zijn zendvermogen gelijk blijft zal je client wel een beter signaal zien maar zal de verbinding niet verbeteren. Je client moet immers ook signalen versturen naar het AP, en de kwaliteit daarvan blijft identiek. Ik denk trouwens dat je signaalsterkte sterk verhogen de levensduur van je apparatuur verkort (en hitteontwikkeling tot gevolg kan hebben).

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 02-12-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Die Bruine schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:42:
@Blackshadow

Als jij scant met inSSIDer krijg je dan ook max 54 (N) als rate te zien? De routers van mijn buren laten namelijk 144 of 150 zien en de netgear blijft steken op 54. Terwijl mijn Atheros kaartje volgens Windows 7 hopt van 80 tot 300. Vreemd dat inSSIDer dat dan voor deze router niet laat zien maar voor de Linksys en Sitecom van de buren wel.
Er is een nieuwe versie van inssider waarmee de WNDR3700 wél als 300Mbps wordt weergegeven.

[ Voor 72% gewijzigd door woekele op 02-12-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Is het mogelijk om mijn modem een 192.168.1.1 adres te geven, en de router (WNDR3700) een 192.168.1.2 ?

Wanneer ik dit zo wil instellen bij kopje "LAN instellingen" dan geeft hij het volgende weer:
Het IP-adres levert een conflict met het WAN-IP-subnet op. Voer een ander IP-adres in.

Ik heb momenteel op de router een 192.168.2.1, maar dan kan ik voor mijn NAS de poorten niet op de router en modem open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283190

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 283190 op 02-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Gebruik je de wndr3700 alleen als accesspoint? Of ook als router (zit er een kabel vanuit het modem in de wan-poort van de wndr3700)? En gebruik je je modem als bridge, of ook als router? Twee routers achter elkaar in een thuisnetwerk zou ik niet doen, maakt het nodeloos ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteravond iets vreemds meegemaakt, wil rdp naar mijn server, geen antwoord.. hmm, server heeft geen beeld en muis/keyboard, dus maar hard gereset. Nog niets. Ping gaf ook niets aan. Internet werkt wel prima, volle snelheid verbinding. Netgear maar gereset, nog niets. Kijk ik daarna naar mijn ip settings, heeft de router er 10.x.x.x van gemaakt terwijl het 192.168.1.x was. Na het opnieuw instellen kon ik de server weer bereiken. Dit op stock firmware. Heb hiervoor wel DD-WRT erop gehad, misschien dat hij toch niet helemaal gereset was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vraag over Netgear WN2000RPT: Als ik deze wireless aansluit op de wndr3700 kan ik dan nog wpa2/aes gebruiken als w. security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik blijf toch met een vreemd wireless probleem zitten.

Als ik via inssider (recente versie) naar de 2.4 ghz kijk dan zie ik wel hogere snelheden dan 65 Mbit van anderen maar mijn eigen netgear komt gewoon nooit hoger dan 54 Mbit klopt dit wel?

Wireless Network (2.4GHz b/g/n)
Mode: Up to 300 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mabili schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:38:
Ik blijf toch met een vreemd wireless probleem zitten.

Als ik via inssider (recente versie) naar de 2.4 ghz kijk dan zie ik wel hogere snelheden dan 65 Mbit van anderen maar mijn eigen netgear komt gewoon nooit hoger dan 54 Mbit klopt dit wel?

Wireless Network (2.4GHz b/g/n)
Mode: Up to 300 Mbps
hoe zie jij in inSSIDer de snelheden van anderen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
woekele schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 06:53:
Gebruik je de wndr3700 alleen als accesspoint? Of ook als router (zit er een kabel vanuit het modem in de wan-poort van de wndr3700)? En gebruik je je modem als bridge, of ook als router? Twee routers achter elkaar in een thuisnetwerk zou ik niet doen, maakt het nodeloos ingewikkeld.
Mijn Netgear zat via de WAN (internet) poort verbonden met mijn modem (Linksys WAG325N) Ik heb hem nu via een lanpoort aangesloten, en dan krijgt mijn laptop, dus ook nas een 192.168.1.*** adres. Alleen nu kom ik niet meer in mijn router, ook niet via routerlogin.net

Modem wordt alleen gebruikt om het internet over te geven. DSL verbinding gaat in de modem, en dan van de modem naar de router:
- Naar WAN (internet) poort: - Krijg ik 2 netwerken 192.168,1.1 en 192.168.2.1
- Naar LAN poort: Krijg ik 1 netwerk, alleen kan ik de WNDR3700 niet meer berijken.

(Glasvezel ligt al tot aan de gevel, alleen wordt pas in maart geinstaleerd. Kan niet wachten)

[ Voor 4% gewijzigd door DJustin op 03-12-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
jelmervos schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:49:
[...]

hoe zie jij in inSSIDer de snelheden van anderen?
Als ik de output van de andere wireless verbindingen hier in de buurt bekijk dan zijn deze tussen de 65 en 300 dbm. Maar verder speurwerk bracht nuttige info op. Het blijkt dus een bug te zijn in inSSIDer waarbij je wel de hogere output van anderen kan zien maar die van je eigen router tot max 54 Mbit. Dat heb ook te maken dat de netgear op 300Mbit met 2 kanalen werkt.
Bron: Wireless stuck at 54mbs

Nu wel even andere tool gevonden XIRRUS Wi-Fi Monitor het voordeel van deze tool is dat je hem in Windows 7 als gadget kan gebruiken en dus wel de juiste informatie weer kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Laatst online: 06:59
wvkreg schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:07:
Vraag over Netgear WN2000RPT: Als ik deze wireless aansluit op de wndr3700 kan ik dan nog wpa2/aes gebruiken als w. security?
Ja dat kan, dit heb ik thuis zo draaien.

Jacques
Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste