Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Met dd-wrt kreeg ik in onder linux rare tekens te zien in plaats van de SSID. Blijkbaar parset de linuxdriver de info die hij van dd-wrt krijgt niet goed.

Bij Openwrt werkte dat beter, maar had ik het idee dat ik wireless niet de volle snelheid haalde. Ik bleef steken op zo'n 80mbit effectief, en met de factory firmware 150mbit. Bij het prutsen aan de wireless instellingen in de router, brickte hij een keer of twee. Dat is nogal tijdrovend, want dan moet ik hem weer opnieuw flashen enzo, dus daar ben ik ook maar mee gestopt.

Jammer, deze router is al een tijdje op de markt en ik had gehoopt dat het allemaal wel goed zou werken. Maar met de factory firmware is er ook geen man overboord. Grootste problemen die ik ermee heb is dat hij geen ipv6 doet en dat hij de dmz-host niet intern routeert. Als ik van mijn notebook naar mijn externe ip ping, zou ik willen dat hij dat naar de dmz-host routeert, zoals dd-wrt dat op mijn vorige routertje wel deed.

Overigens leuk detail, mijn notebook (Dell M1330), heeft maar een 100mbit ethernetpoort. Met wireless haal ik zo'n 150mbit (en de volle 120 mbit vanaf de interwebs die ik van Ziggo krijg), dus als iets snel moet, dan moet ik het even wireless doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
jed_nl schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:25:
[...]

Ja dat kan, dit heb ik thuis zo draaien.

Jacques
Afstand is 10 meter tot router wndr3700, met 1 gewapend beton muur.
Daarnaast kan ik dan met stock firmware werken als ik wnrpt2000 aansluit?

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
DJustin schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:12:
Mijn Netgear zat via de WAN (internet) poort verbonden met mijn modem (Linksys WAG325N) Ik heb hem nu via een lanpoort aangesloten, en dan krijgt mijn laptop, dus ook nas een 192.168.1.*** adres. Alleen nu kom ik niet meer in mijn router, ook niet via routerlogin.net

Modem wordt alleen gebruikt om het internet over te geven. DSL verbinding gaat in de modem, en dan van de modem naar de router:
- Naar WAN (internet) poort: - Krijg ik 2 netwerken 192.168,1.1 en 192.168.2.1
- Naar LAN poort: Krijg ik 1 netwerk, alleen kan ik de WNDR3700 niet meer berijken.

(Glasvezel ligt al tot aan de gevel, alleen wordt pas in maart geinstaleerd. Kan niet wachten)
WAG325N is geen modem, maar een modem & router. Als je de WNDR3700 als Access point wil gebruiken zoals je hier boven beschrijft (en de Linksys dus laat routeren) en je wil hem nog kunnen bereiken ( :+ ) moet hij een IP hebben in de range van de WAG325N, dus bijvoorbeeld 192.168.1.2. Zie voor meer info deze HOWTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mabili schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:38:
Ik blijf toch met een vreemd wireless probleem zitten.

Als ik via inssider (recente versie) naar de 2.4 ghz kijk dan zie ik wel hogere snelheden dan 65 Mbit van anderen maar mijn eigen netgear komt gewoon nooit hoger dan 54 Mbit klopt dit wel?

Wireless Network (2.4GHz b/g/n)
Mode: Up to 300 Mbps
6 posts boven de jouwe zeg ik net dat dat exacte probleem bij mij is opgelost met de nieuwste versie van inssider.
DJustin schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:12:
[...]

Mijn Netgear zat via de WAN (internet) poort verbonden met mijn modem (Linksys WAG325N) Ik heb hem nu via een lanpoort aangesloten, en dan krijgt mijn laptop, dus ook nas een 192.168.1.*** adres. Alleen nu kom ik niet meer in mijn router, ook niet via routerlogin.net

Modem wordt alleen gebruikt om het internet over te geven. DSL verbinding gaat in de modem, en dan van de modem naar de router:
- Naar WAN (internet) poort: - Krijg ik 2 netwerken 192.168,1.1 en 192.168.2.1
- Naar LAN poort: Krijg ik 1 netwerk, alleen kan ik de WNDR3700 niet meer berijken.

(Glasvezel ligt al tot aan de gevel, alleen wordt pas in maart geinstaleerd. Kan niet wachten)
Je kan naar mijn mening het beste kiezen voor A óf B:

A: De modem instellen als bridge. Dan gaat automatisch de DHCP ervan uit en gaat hij niet meer routeren, maar gewoon alles naar de WNDR3700 sturen. De WNDR3700 doet dan de DHCP en het routeren (oa port forwarding). Kabel tussen modem en WAN-poort WNDR3700 zetten. Modem een IP in de 192.168.2.x-range geven, WNDR3700 in de 192.168.1.x-range (of andersom). Ook zorgen dat de WNDR3700 zijn DHCP-pool ook in dezelfde range is als z'n eigen IP. Je kunt nu niet meer op de webinterface van het modem komen, maar dat hoeft ook niet.

B: De modem gebruiken als router/DHCP en de WNDR3700 alleen gebruiken als access point. Niks aansluiten op de wan-poort en de DHCP van de WNDR3700 uitzetten dus. IP voor de WNDR3700 gebruiken dat in de range valt van de DHCP-server van het modem, maar niet hetzelfde IP natuurlijk. Alle instellingen (port forwards etc) doe je nu op het modem.

[ Voor 64% gewijzigd door woekele op 03-12-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door woekele op 03-12-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik wil mijn router updaten maar dan krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is. (automatisch) Handmatig kan dit natuurlijk ook maar ik weet niet zeker of ik de nieuwste heb. Hoe kan ik dit controleren? Omdat de auto-update versie niet werkt. En nadat ik hem heb geupdate moet ik toch even terug naar fabrieksinstellingen? Hoe ging dit ook alweer.

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 03-12-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nieuwste is:
Firmware Version V1.0.4.68
GUI Language Version V1.0.0.42

Auto-update werkt hier overigens prima (modem hangt in bridge-mode aan de wan-poort van de wndr3700).

Resetten kan met het reset-knopje op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
woekele schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:13:
[...]

6 posts boven de jouwe zeg ik net dat dat exacte probleem bij mij is opgelost met de nieuwste versie van inssider.
Had er zo te zien overheen gelezen..
Maar bij jou is het dus opgelost na de update alleen blijf ik nog steeds met de nieuwe versie maar 54Mbit zien..Vaag allemaal ik zou bijna gaan denken dat mijn R17 router niet helemaal in orde is..

Zie afbeedling:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1678aau.jpg
Ik heb de volgende netgear instellingen:

Wireless Settings b/g/n
Name (SSID) Lusa-WLAN
Region United States
Channel 6(P) + 10(S)
Mode Up to 300 Mbps
Wireless AP ON
Broadcast Name ON
Wi-Fi Protected Setup b/g/n Configured
Wi-Fi Protected Setup a/n Configured

[ Voor 12% gewijzigd door Mabili op 03-12-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 12:36
@ Woekele en Nivk

Dank jullie wel voor je support. Het werkt nu prima. Ik heb Plan B gebruikt.
Enige is nog dat de router in de meterkast staat, en ik krijg het idee dat hij een beetje last van storing heeft. Heel soms valt de router? eventjes uit. Met internetten merk je het niet, maar bij bestanden overschrijven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mabili, je hebt een broadcom wireless g adapter zo te zien? En dus geen wifi n-adapter? Misschien dat hij daarom 54Mbps aangeeft?

DJustin, met 'de router' bedoel je de wndr3700? (die je nu alleen als access point gebruikt) of de modem/router?

Anyway, ik heb met daar met de wndr3700 geen last van in elk geval, maar ik heb hem ook best dichtbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
woekele schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:35:
Mabili, je hebt een broadcom wireless g adapter zo te zien? En dus geen wifi n-adapter? Misschien dat hij daarom 54Mbps aangeeft?
Nou sterker nog na veel speurwerk op het netgear forum toch nog maar eens voor de zekerheid eens OpenWRT erop gezet en wat blijkt nu word netjes bij (Lusa-WLAN) 300N weergegeven. :)
Zie screen:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ix474m.jpg

Het lijkt erop dat de laatste netgear firmware niet helemaal bugvrij is en dat word ook op het netgear forum aangegeven. En na deze test lijkt het wel te kloppen.

Gebruik nu dan ook een custom OpenWRT die door arokh op het DD-WRT forum is geplaatst.
Built from latest SVN (r24191) with these features included:

- CONFIG_ATH_USER_REGD=y (lets you set REGDOMAIN to your contry, needed to select all 5GHz channels)
- UPNP/NAT-PMP
- EXT2/3/4 & NTFS-3G (read+write) automount
- Dynamic DNS scripts set up, edit /etc/config/ddns
- SFTP/NFS/SMB/DLNA installed and enabled and all share /mnt/sda1
- All services published through Avahi/Bonjour (nice if you have a Mac or Linux system)
- NZBget for usenet downloading, configured with postprocessing
- PPTPD VPN set up, all you need is a user in /etc/ppp/chap-secrets like "user * password *"

You might want to change the timezone to something other than Europe/Oslo.
Daarna even Luci webinterface installeren.
telnet 192.168.1.1

Code:
opkg update

opkg install luci libiwinfo

/etc/init.d/uhttpd enable

/etc/init.d/uhttpd start

..and you are ready to go.
Probleem dus opgelost en weer een ervaring rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 10-10 13:30

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mabili schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:06:
[...]

Probleem dus opgelost en weer een ervaring rijker :)
En wat is je ontvangst op beide signalen als je wat verder van de router afgaat?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
woekele schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:51:
Nieuwste is:
Firmware Version V1.0.4.68
GUI Language Version V1.0.0.42

Auto-update werkt hier overigens prima (modem hangt in bridge-mode aan de wan-poort van de wndr3700).

Resetten kan met het reset-knopje op het modem.
Bij mij het automatisch updaten niet.. enig idee waarom?

Hoe kan ik zien welke firmware versie ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Komop zeg, zoek zelf ook een beetje. Welke firmware je hebt staat in 'Router status'.

En hij geeft toch aan waarom updaten niet lukt bij jou? Omdat hij niet verbonden is met internet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hoe moet ik hem verbinden met het internet?? Hiervoor heeft die het altijd gedaan en er is niets veranderd.

Ik heb zelf heel lang gezocht welke firmware versie ik heb. Maar heb het niet kunnen vinden en daarom heb ik het hier gevraagd. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
woekele schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:35:
DJustin, met 'de router' bedoel je de wndr3700? (die je nu alleen als access point gebruikt) of de modem/router?

Anyway, ik heb met daar met de wndr3700 geen last van in elk geval, maar ik heb hem ook best dichtbij staan.
Het gaat dan inderdaad om de WNDR3700. Bij mij staat hij zo beetje tegen de aardlekschakelaars aan. Gewoon even proberen ergens anders neer te zetten. Daarnaast heeft mijn laptop nog een N-kaartje uit de pre-history. Maximaal 150mbit over 2,4G, terwijl de laptop nog geen half jaar oud is. Mijn vorige laptop 2,5jr. oud heeft de 5Ghz al.

Nu is mijn oog gevallen op dit kaartje + extra antenne. Alleen moet ik nog een postadres in USA vinden, maar dat gaat goed komen.

http://www.amazon.com/Int...EM6KZ&colid=235BT6YVRNXY8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DJustin schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:11:
[...]

Nu is mijn oog gevallen op dit kaartje + extra antenne. Alleen moet ik nog een postadres in USA vinden, maar dat gaat goed komen.

http://www.amazon.com/Int...EM6KZ&colid=235BT6YVRNXY8
Nergens voor nodig, op ebay genoeg te vinden

http://shop.ebay.com/i.ht...HMW&_trksid=p3286.c0.m301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Tukk schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:50:
[...]

En wat is je ontvangst op beide signalen als je wat verder van de router afgaat?
5G weet ik niet maar kan je wel vertellen dat de volgende opstelling:
meterkast => Router
Zolder => Laptop
4 steepjes weergeeft dus bijna de volle bak en gewoon dus 54Mbit behaald (laptop kan niet hoger)
Binnenkort wel even een N kopen voor de laptop maar nu dus wel tevreden :)

Wat ik misschien nog wel ga doen is kijken of de vorige stock netgear firmware .55 beter resultaten kan behalen dan de huidige .68 stock versie.

@turkeyhakan,
Sorry hoor maar ik begrijp de reactie van Woekele wel. Heb je wel eens de handleiding doorgenomen?
Daar staat toch duidelijk in beschreven dat als via de webinterface inlogt en dan naar => Status Router gaat dan bij de eerste regels kan je zien welke versie je hebt. of een versie wat eindigt op .55 of hoger of lager dan wel de recente versie .68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Jah, dat weet ik. Alleen heb ik er al veel onderzoek naar gedaan. Hierbij heb ik een URL geplaatst in het topic van de sony e-serie, waarbij en over de nepproducten wordt gesproken. Er blijkt op ebay veel nepproducten verkocht te worden, waarbij ook de N6300. Dan maar iets meer betalen. Echter ken ik iemand persoonlijk die familie in de USA heeft wonen. Gaat goed komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gelukkig nooit last mee gehad
en daarbij, de ebay bescherming is solide.

Ooit eens een dispute geopend, ivm niet leveren en binnen 4 dagen mijn centen teruggehad

Maar je hebt gelijk, als je de wegen hebt, moet je ze gebruiken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
DJustin schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:17:
[...]

Jah, dat weet ik. Alleen heb ik er al veel onderzoek naar gedaan. Hierbij heb ik een URL geplaatst in het topic van de sony e-serie, waarbij en over de nepproducten wordt gesproken. Er blijkt op ebay veel nepproducten verkocht te worden, waarbij ook de N6300. Dan maar iets meer betalen. Echter ken ik iemand persoonlijk die familie in de USA heeft wonen. Gaat goed komen dus.
Je kan dat kaartje ook gewoon in NL kopen :?

http://www.centralpoint.n...ink-6300-art-633an~hmwwb/

Voorraad wel pas op 4 januari maar uiteindelijk misschien sneller voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Waar heb je deze gevonden. Deze stond niet in de pricewatch van tweakers.
4 Januari duurt nog eventjes. Ik zal kijken wat de snelste weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
Off-topic maar let je wel op de antennes in jouw laptop. 5GHz kaartjes hebben drie antennes, 2,4GHz twee. Kun je wel die kaart kopen en op korte afstand zal het prachtig werken. Maar over wat grotere afstand valt het helemaal weg zonder die derde antenne.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Het Intel 5100 kaartje wat ik laatst in mijn laptop heb geplaatst ter vervanging van het 2,4GHz kaartje had maar 2 aansluitpunten voor antennes. Daar had ik 'm toen dan ook met opzet voor gekocht omdat ik dacht dat mijn laptop maar 2 antennes had. Toen ik mijn laptop echter open had lagen daar 7 kabeltjes klaar :P Ik heb echter perfect bereik met mijn laptop, zowel met 2,4GHz als 5GHz. Twee antennes is dus niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb ook een 5100 met 2 antennes en kan gewoon 5GHz gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
DJustin schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:28:
Waar heb je deze gevonden. Deze stond niet in de pricewatch van tweakers.
4 Januari duurt nog eventjes. Ik zal kijken wat de snelste weg is!
Gevonden door te zoeken op Google want ik heb interesse om mijn Intel Wifi 4965AGN te vervangen en keek ook naar deze kaart of naar de 5300. Alleen die 6300 is een Half Mini Card en de 5300 een gewone Mini Card wat dus precies past op de plaats van de 4965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mag ik vragen waarom je de 4965 AGN wil vervangen? Ik heb dezelfde kaart in m'n laptop zitten en ik ben wel benieuwd...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de nieuwe WNDR37AV?

Begint ook op tal van sites beschikbaar te komen.

En iemand onlangs no een WNDR3700 aangeschaft en/of gezien dat het om de nieuwe versie ervann gaat, namelijk de WNDR3700v2?

En voor mensen die recentelijk een WNDR3700 hebben aangschaft, was dit de N600 versie?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb een N600 gekocht. Die wordt soms ook de V2 genoemd door de marketeers van Netgear. Maar er is niet echt iets anders aan, behalve de verpakking. De AV schijnt ook hetzelfde te zijn qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:00:
Ik heb een N600 gekocht. Die wordt soms ook de V2 genoemd door de marketeers van Netgear. Maar er is niet echt iets anders aan, behalve de verpakking. De AV schijnt ook hetzelfde te zijn qua hardware.
Waar heb je die gekocht als'k vragen mag?

Zou die op redcoon.nl al een N600 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:13
Geloof het wel, heb hem vrijdag besteld en net binnen.

Kan nu helaas niet het configuratiescherm van de router binnen. :| (Weet niet waarom, maar lukt me niet meer vanaf de computer) Iemand een oplossing??

Ik weet zeker dat ik ergens N600 bij deze router heb zien staan. dacht dat het om een marketingterm ging en heb mij er nog over verbaast: Netwerkkaarten kunnen volgens mij nog niet over beide netwerkbanden tegelijk verbinden, (correct me if I,m wrong)
Dat betekent dat je 300 mb/s over 5 ghz hebt óf 300 mb/s of 2.4 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ja, je kan niet combineren tot 600Mbps. Ik heb hem gekocht bij 4launch geloof ik.

Als je configscherm écht niet meer binnenkomt (andere browsers/pc's proberen), kan je factory reset doen met gaatje aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
ok bedankt.

Gisteravond lukte dit me zelfs niet. (30 seconden resetknop)
nu hield ik hem 5 seconden in (zoals in de handleiding staat) en blijkbaar doet ie het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb vorige week een WNDR3700 gekocht, dit is ook de nieuwe wit/rode doos. Op de doos staat ook N600 en op de zij- en achterkant WNDR3700.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Borromini schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:58:
Mag ik vragen waarom je de 4965 AGN wil vervangen? Ik heb dezelfde kaart in m'n laptop zitten en ik ben wel benieuwd...
Ja, ik weet dat het verschil tussen de 4965 en de 5300 niet erg groot is en zeker niet op het gebied van 5GHz. Laten we zeggen dat het een beetje een drang is om de boel te updaten ;)

En stiekem hoop ik toch wat betere prestaties mee te behalen in combinatie met de WNDR3700. Ik haal zelfs naast de router niet de 300Mbps snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Een paar weken geleden heb ik op Ebay een 150n USb stick gekocht, werkte perfect. Daarna heb ik maar 300n sticks besteld, Realtek 8191SU chipset. Ik krijg ze met geen mogelijkheid aan de praat. Het maakt echt niet uit wat ik probeer. Security uit, andere kanalen, regio's, MAC filter uit, noem het maar op. Wanneer ik een foutief wachtwoord invul krijg ik meteen een foutmelding. Vul ik alles goed in, krijg ik alleen could not connect. En het log van de WNDR3700 zegt WLAN denied... Aaaaargh!#%@#$!%( Iemand anders een soortgelijke ervaring?
Via Inssider zie ik met behulp van de sticks nog 4 andere AP's die ik normaal gesproken niet zie. Maar connecten, ho maar. Windows 7 Home Premium, Ultimate en Windows XP Pro allemaal pech... Morgen maar eens op werk testen.

BTW, meegeleverde en laatste drivers van Realtek geprobeerd, nada (.68 firmware).

[ Voor 5% gewijzigd door Die Bruine op 07-12-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze router een maand geleden gekocht en hij werkt niet naar behoren. Als ik middels de router wifi wil gebruiken op mijn iphone moet ik elke paar minuten het WPA-wachtwoord invoeren. Op internet zie ik enkele andere gebruikers die dit probleem ondervinden, maar helaas vind ik nergens een oplossing. Netgear zegt dat ze dit probleem hebben opgelost in een firmware update, maar blijkbaar niet voor elke iphone (ik heb een 3gs).

Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd op advies van forumbezoekers op de site van netgear:
- a/n wifi uitgezet
- de MTU-grootte verlaagd van 1500 naar 1400
- verder suggereerde iemand de DoS-bescherming uit te schakelen

Helaas werken deze probeersels niet. Is iemand een echte oplossing voor het probleem bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Die Bruine schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:27:
Off-topic maar let je wel op de antennes in jouw laptop. 5GHz kaartjes hebben drie antennes, 2,4GHz twee. Kun je wel die kaart kopen en op korte afstand zal het prachtig werken. Maar over wat grotere afstand valt het helemaal weg zonder die derde antenne.
Onzin, voor gebruik van meerdere data streams zijn aan beide zijden van de wireless verbinding antennes nodig. Voor 300Mbps zijn dit dus voor zowel clients als AP 2 antennes, voor hogere linkrate bijvoorbeeld 450Mbps zijn dat er 3 tot een max van 600Mbps linkrate met dus dan 4 antennes.
Veel Intel kaartjes ondersteunen ook 450Mbps linkrate en hebben daarom 3 antennes, er zijn echter nog weinig routers die dit ook ondersteunen. De 5GHz heeft hier niks mee te maken, immers 802.11n is 802.11n.
Upbeat schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:37:
Gevonden door te zoeken op Google want ik heb interesse om mijn Intel Wifi 4965AGN te vervangen en keek ook naar deze kaart of naar de 5300. Alleen die 6300 is een Half Mini Card en de 5300 een gewone Mini Card wat dus precies past op de plaats van de 4965.
pricewatch unsorted: Intel Ultimate N WiFi Link 6300
hardware.info
http://icecat.biz/p/intel...00-4857521.html?ti=offers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zijn er mensen die de stock 10.03.1-rc4 images geprobeerd hebben? Ik heb die RC geïnstalleerd en dat ding wil geen 802.11n-kanalen meer herkennen... Landcode is ingesteld (BE), maar als je crda aanroept dan klaagt hij dat die niet ingesteld is, specifieer je 'm door 'm te exporteren (export COUNTRY=BE) dan geeft ie een -7 error :/. Echt bagger.

Voorlopig maar weer terug naar mijn 10.03+ SVN build.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:54
Borromini schreef op woensdag 08 december 2010 @ 02:40:
Zijn er mensen die de stock 10.03.1-rc4 images geprobeerd hebben? Ik heb die RC geïnstalleerd en dat ding wil geen 802.11n-kanalen meer herkennen... Landcode is ingesteld (BE), maar als je crda aanroept dan klaagt hij dat die niet ingesteld is, specifieer je 'm door 'm te exporteren (export COUNTRY=BE) dan geeft ie een -7 error :/. Echt bagger.

Voorlopig maar weer terug naar mijn 10.03+ SVN build.
Ik heb de 10.03.1-rc4 afgelopen weekend geïnstalleerd en ik ben erg tevreden over deze versie :) Ik heb de country code op US gezet. De reden waarom ik ben overgestapt is de mogelijkheid om static arp toe te voegen i.v.m. Wake-on-Lan. Het enige wat me nog niet gelukt is is de tx-power naar 22 te zetten. In de config staat het goed maar bij de status staat nog gewoon 20 :?

Nu zag ik afgelopen dagen een custom build voorbij komen en als ik tijd heb, zal ik deze aanstaand weekend eens proberen. Daar zitten een heleboel extra features in die 'out of the box' niet werken.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:50:
Ik heb deze router een maand geleden gekocht en hij werkt niet naar behoren. Als ik middels de router wifi wil gebruiken op mijn iphone moet ik elke paar minuten het WPA-wachtwoord invoeren. Op internet zie ik enkele andere gebruikers die dit probleem ondervinden, maar helaas vind ik nergens een oplossing. Netgear zegt dat ze dit probleem hebben opgelost in een firmware update, maar blijkbaar niet voor elke iphone (ik heb een 3gs).

Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd op advies van forumbezoekers op de site van netgear:
- a/n wifi uitgezet
- de MTU-grootte verlaagd van 1500 naar 1400
- verder suggereerde iemand de DoS-bescherming uit te schakelen

Helaas werken deze probeersels niet. Is iemand een echte oplossing voor het probleem bekend?
Ik had van het weekend iemand met een Iphone 4 op bezoek, hij moest ook het wachtwoord weer opnieuw ingeven.

BTW, hier op werk kan ik gewoon connecten met de Nortel AP's via de Realtek 8191SU. Thuis maar eens andere firmware proberen ;(
Nivk schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:06:
[...]
Veel Intel kaartjes ondersteunen ook 450Mbps linkrate en hebben daarom 3 antennes, er zijn echter nog weinig routers die dit ook ondersteunen. De 5GHz heeft hier niks mee te maken, immers 802.11n is 802.11n.

[...]
Ach sooo. Dat wist ik niet nee. Dat zou dan kunnen verklaren waarom ik wel verbinding kreeg maar een lagere doorvoersnelheid haalde. Mijn kaartje is namelijk wel met drie aansluitingen en zit ook zo aangesloten. Datzelfde kaartje in een notebook met maar twee aansluitingen maakte alsnog een vrij goede verbinding. Maar wel op lagere snelheid. En toevallig op een 655 ja ;) Inmiddels wel een beetje spijt dat ik die niet heb gekocht :X

[ Voor 31% gewijzigd door Die Bruine op 08-12-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
BTW, hier op werk kan ik gewoon connecten met de Nortel AP's via de Realtek 8191SU. Thuis maar eens andere firmware proberen.
Ik heb ook een USB-stick gebaseerd op een Realtek 8191SU die moeilijk doet en het ligt in mijn geval echt wel aan de stick. De drivers zijn een ramp (als je verbonden bent met een netwerk wordt altijd een signaalsterkte van 100% gemeld, terwijl de juiste waarde nog wel gewoon in de lijst met SSIDs staat) en het ding wordt echt gloeiend na een tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-12-2010 10:47 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem van het wegvallen van de verbinding 'opgelost' door de firmware van de iPhone te updaten en het tabje 'vraag om netwerk' aan te zetten. Ik heb nu op plekken waar ik geen wifi heb telkens het popupje of ik verbinding wil maken met wifi netwerken die ik niet ken, maar dat is alvast minder vervelend dan telkens mijn wifi code opnieuw in te voeren.
Overigens besef ik me dat dit erg klein leed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zojuist geprobeerd een telefoon toe te voegen aan het MAC filter. Telefoon wou niet connecten (net na root en flash). Wederom van alles geprobeerd. Toen maar even de router opnieuw laten opstarten. Voila, mijn 8191SU kaartjes werken weer perfect. Telefoon kan zich nu ook weer aanmelden. Paniek in de tent voor niets. Dat mis ik toch echt op de router, gewoon een reboot knop in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een heel ander probleempje.

Nadat ik mijn router compleet heb geinstalleerd kom ik niet meer in mijn router via www.routerlogin.com en de standaard login en password

Kan iemand mij helpen dit op te lossen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb je wel internet dan? Kun je überhaupt het netwerk op? Of accepteert hij je wachtwoord gewoon niet?

Zo ja controleer in je IP-instellingen eens de DHCP server en probeer op dat IP te verbinden. Verbinden via dat uitgeschreven adres kan (v.z.i.w.) alleen als je als DNS ook de router ingesteld hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:45:
Ik heb even een heel ander probleempje.

Nadat ik mijn router compleet heb geinstalleerd kom ik niet meer in mijn router via www.routerlogin.com en de standaard login en password

Kan iemand mij helpen dit op te lossen.

Bedankt!
En via het IP van de router zelf? www.routerlogin.com probeert toch eerst iets op de Netgear-servers. Misschien heb je wel geen Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gewoon internet verbinding.
Factory reset helpt ook niet

HIj accepteert gewoon mijn wachtwoord niet,heel vreemd dit
Cloud schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:53:
Heb je wel internet dan? Kun je überhaupt het netwerk op? Of accepteert hij je wachtwoord gewoon niet?

Zo ja controleer in je IP-instellingen eens de DHCP server en probeer op dat IP te verbinden. Verbinden via dat uitgeschreven adres kan (v.z.i.w.) alleen als je als DNS ook de router ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
Hoe lang houd je de resetknop ingedrukt dan?

Ik had namelijk hetzelfde en hield de resetknop altijd +- 30 s ingedrukt, toen ik het een keer +- 5 s deed (zoals de handleiding aangeeft) resette hij wel alles netjes.
(en werkte de standaard login: admin en password ook weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:58

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ik dacht, laat ik even kijken welke versie ik eigenlijk draai. Was dus eerst ff vergeten dat het ip-adres veranderd was (werd bij de eerste installatie een keer getoond), dus geen 192.168.1.1, maar 10.0.0.1
Zit ik eindelijk in de router, wordt er automatisch gescand naar een update op de server van Netgear, krijg je de volgende melding: Geen update gevonden, geen internet aanwezig 8)7
Best apart, aangezien het ding verder perfect werkt. :S

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Schijnt een bekende bug te zijn met huidige firmware. Router herstarten en het zou moeten werken. En uiteraard zorgen dat hij wel is aangesloten op een werkende internetverbinding op de wan-poort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
Mabili schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:06:

Nou sterker nog na veel speurwerk op het netgear forum toch nog maar eens voor de zekerheid eens OpenWRT erop gezet en wat blijkt nu word netjes bij (Lusa-WLAN) 300N weergegeven. :)

Het lijkt erop dat de laatste netgear firmware niet helemaal bugvrij is en dat word ook op het netgear forum aangegeven. En na deze test lijkt het wel te kloppen.

Gebruik nu dan ook een custom OpenWRT die door arokh op het DD-WRT forum is geplaatst.

[...]
Ik heb de firmware van arokh er dit weekend opgezet maar ben er niet tevreden over. De snelheid van het LAN is goed en levert snelle doorvoertijden maar op een of andere manier is WIFI erg traag. Op het moment dat er iets op de lijn is gezet lijkt het goed te gaan maar bij een webrequest is het tergend traag.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Een poging om terug te flashen naar openWRT rc4 lukt niet via de webclient. Ik krijg een melding dat de nieuwe firmware corrupt is. Heeft iemand ervaring met tftp vanuit Windows 7?

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je moet de sysupgrade-versie gebruiken, niet de factory image. De web interface kan alleen maar via de eerste versie upgraden.

Draai hier zelf nu 24045 (10.03.1-rc4, m'n eigen build), maar als ik inlog via SSH vertelt ie dat 't versie 24505 is 8)7. Uname meldt ook vrolijk dat 't de laatste (!) LTS kernel is:
BusyBox v1.15.3 (2010-12-13 01:14:54 CET) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 Backfire (10.03, r24505) --------------------------
  * 1/3 shot Kahlua    In a shot glass, layer Kahlua 
  * 1/3 shot Bailey's  on the bottom, then Bailey's, 
  * 1/3 shot Vodka     then Vodka.
 ---------------------------------------------------
root@zeus:~# uname -a
Linux zeus 2.6.32.27 #1 Mon Dec 13 01:44:56 CET 2010 mips GNU/Linux

De web interface is hier in ieder geval enorm snappy, een hele vooruitgang (het hele netwerk trouwens :P).

Het draadloos signaal lijkt in ieder geval een stuk zwakker dan onder de 10.03+ SVN die ik hiervoor gebruikte. Ik had hiervoor 40/70, nu kom ik met moeite aan 30/70:
[stijn@hermes ~]$ iwconfig intel
intel     IEEE 802.11abgn  ESSID:"Zeus 802.11n"  
          Mode:Managed  Frequency:5.24 GHz  Access Point: xx:xx:xx:xx:xx:xx
          Bit Rate=90 Mb/s   Tx-Power=15 dBm   
          Retry  long limit:7   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Power Management:off
          Link Quality=27/70  Signal level=-83 dBm  
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

Edit: voor de gegadigden: OpenWrt Backfire 10.03.1-rc4 build met CONFIG_ATH_USER_REGD=y en oa. OpenVPN, TinyProxy, dynamic DNS en NTP client voorgeïnstalleerd. Opgelet: is geconfigureerd voor een Class A privé-netwerk (10.0.0.1).

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 13-12-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
Borromini schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:54:
Je moet de sysupgrade-versie gebruiken, niet de factory image. De web interface kan alleen maar via de eerste versie upgraden.

...

Edit: voor de gegadigden: OpenWrt Backfire 10.03.1-rc4 build met oa OpenVPN, dynamic DNS en NTP client voorgeïnstalleerd. Opgelet: is geconfigureerd voor een Class A privé-netwerk (10.0.0.1).
Ik heb de sysupgrade versies geprobeerd want die andere krijg ik niet eens geupload. Logisch natuurlijk ;)

Wat betreft de performance van wireless, zou dit iets te maken kunnen hebben met QOS of bepaalde routing settings?

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

QoS zou op zich draadloos niet mogen beïnvloeden; daat staat los van mekaar. QoS regelt de prioriteit van bepaalde soorten verkeer (gebaseerd op poort of protocol), de kwaliteit van je draadloos signaal staat op een ander, meer fysiek niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
Borromini schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:31:
QoS zou op zich draadloos niet mogen beïnvloeden; daat staat los van mekaar. QoS regelt de prioriteit van bepaalde soorten verkeer (gebaseerd op poort of protocol), de kwaliteit van je draadloos signaal staat op een ander, meer fysiek niveau.
Oke, dan vind ik QOS van 't lijstje af ;)

Het bereik van het netwerk zelf is goed en dat is het vreemde aan deze situatie. Ik heb het netwerk al een keer weggegooid en opnieuw geconfigureerd in Luci. Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 10-10 13:30

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MadHost schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:38:
[...]

Oke, dan vind ik QOS van 't lijstje af ;)

Het bereik van het netwerk zelf is goed en dat is het vreemde aan deze situatie. Ik heb het netwerk al een keer weggegooid en opnieuw geconfigureerd in Luci. Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Heb je interferentie met andere draadloze netwerken bekeken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
Tukk schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:41:
[...]

Heb je interferentie met andere draadloze netwerken bekeken?
Ja, en deze is bij ons helaas wel dramatisch want ik krijg de router zelfs niet op 300N omdat deze te sociaal is. :/ Desondanks zou het op 130N nog steeds redelijk te doen moeten zijn. (is namelijk altijd goed geweest) De 'stock rc4' draaide namelijk heerlijk snel op 2.4GHz maar had geen 5GHz ondersteuning. Daarom heb ik een ander build geflashed.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovazwa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:33
MadHost schreef op maandag 13 december 2010 @ 07:51:
[...]

Ik heb de firmware van arokh er dit weekend opgezet maar ben er niet tevreden over. De snelheid van het LAN is goed en levert snelle doorvoertijden maar op een of andere manier is WIFI erg traag. Op het moment dat er iets op de lijn is gezet lijkt het goed te gaan maar bij een webrequest is het tergend traag.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Een poging om terug te flashen naar openWRT rc4 lukt niet via de webclient. Ik krijg een melding dat de nieuwe firmware corrupt is. Heeft iemand ervaring met tftp vanuit Windows 7?
Ik had precies hetzelfde probleem met de OpenWRT build van arokh. Wifi snelheid was slechts enkele Kb/s. Toen maar weer teruggeflasht naar Netgear firmware. Oorzaak is ook voor mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
MadHost schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:25:
[...]

Ik heb de sysupgrade versies geprobeerd want die andere krijg ik niet eens geupload. Logisch natuurlijk ;)

Wat betreft de performance van wireless, zou dit iets te maken kunnen hebben met QOS of bepaalde routing settings?
Ps, dit is de exacte foutmelding na de upload van een sysupgrade file:

0780000 dead c0de
0780004
:(

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je mijn build al es geprobeerd? Niet dat het veel verschil zou maken (ik heb die van arokh ook even geprobeerd, maar die is met X-Wrt gecompileerd en beweert Kamikaze te zijn (wat vaag is, maar waarschijnlijk aan X-Wrt ligt)), maar je weet maar nooit. Het merendeel van mijn flashes is met TFTP gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 13-12-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Wat ik wel een gemis vind van de stock firmware is dat je niet de mogelijkheid hebt om per ip / mac adres een scheduler in te stellen zodat bijvoorbeeld PC-2 tot 22:00 internet toegang heeft en daarna uitgesloten word van internet. Nu vraag ik me wel af of OpenWRT of DD-WRT deze toevoeging wel heeft?

Edit:

Met wat meer speurwerk kwam ik voor OpenWRT MIA tegen, iemand bekend hiermee? MIA betekend: Mom's Internet Access helper en stelt je in staat per ip adres internet toegang in te stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mabili op 13-12-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Die DLNA server werkt echt voor geen meter. Zie maar een paar vd mappen op mijn schijf zelfs na herhaaldelijk scan now te doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Phusebox schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:28:
Die DLNA server werkt echt voor geen meter. Zie maar een paar vd mappen op mijn schijf zelfs na herhaaldelijk scan now te doen.
Geduld en soms een reboot is een schone zaak. De WNDR 3700 is niet echt vlot met het indexeren (of hoe dat ook heet) van je schijf. Het klinkt mij bekend in de oren wat je zegt, maar tot nu toe was even wachten en een reboot van mijn PS3 vaak voldoende om toch alles weer te geven.

Mijn zoon kijkt dan ook met veel plezier naar al zijn kinderfilms via een Wifi-G verbinding! Het scheelt mij in ieder geval een hoop gehannes met dvd's en krassen zijn helemaal verleden tijd!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
jovazwa schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:03:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem met de OpenWRT build van arokh. Wifi snelheid was slechts enkele Kb/s. Toen maar weer teruggeflasht naar Netgear firmware. Oorzaak is ook voor mij een raadsel...
Hmmm, goed om te horen dat ik niet de enige ben. ;) Ik heb gisteravond even snel een nieuwe flashpoging gedaan (eerst file uploaden naar de router en daarna een sysupgrade -v) maar die ging halverwege in 't honderd. Er branden nu 2 solid orange lampjes en de router ziet er dus aardig dood uit....

Vanavond ga ik met tftp proberen de firmware van Borromini er op te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door MadHost op 14-12-2010 08:58 . Reden: Flash methode toegevoegd ]

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vrees dat mijn build ook bagger is qua wifi - ik ben op dit moment de laatste SVN aan het compileren. De kwaliteit van ath9k lijkt echt zwaar op en neer te gaan :(.

Gisteren ging mijn WLAN zo goed als plat toen ik via scp wou uploaden terwijl er ook torrents bezig waren (alleen aan het uploaden, en dat over ethernet, niet over draadloos). Ik ga waarschlijnlijk r21847 er nog even opzetten om te zien of het signaal effectief zo hopeloos bagger is (het kamertje waar de router staat heeft nogal veel metaal en daar is gisteren nog een wasmachine bij gekomen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 24-08 15:55
Zo. Even een update.

Ik krijg het draadloze ook niet echt lekker aan de praat. Het is op grotere afstand gewoon bagger. (15meter)
Wel heb ik het idee dat het iets beter is geworden door de DD-wrt firmware.

Als oplossing heb ik nu 3 homeplugs gekocht van Devolo (AvSmart+ 200). Ik moet zeggen dat dat echt perfect werkt. Over 25 meter haal ik zon 100-120mbit. Valt mij 100% mee.

Toch vind ik het gek dat de wireless van de router zo slecht is.

[ Voor 3% gewijzigd door delyver op 14-12-2010 13:29 ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Borromini schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:54:

Draai hier zelf nu 24045 (10.03.1-rc4, m'n eigen build), maar als ik inlog via SSH vertelt ie dat 't versie 24505 is 8)7. Uname meldt ook vrolijk dat 't de laatste (!) LTS kernel is:
BusyBox v1.15.3 (2010-12-13 01:14:54 CET) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 Backfire (10.03, r24505) --------------------------
  * 1/3 shot Kahlua    In a shot glass, layer Kahlua 
  * 1/3 shot Bailey's  on the bottom, then Bailey's, 
  * 1/3 shot Vodka     then Vodka.
 ---------------------------------------------------
root@zeus:~# uname -a
Linux zeus 2.6.32.27 #1 Mon Dec 13 01:44:56 CET 2010 mips GNU/Linux

De web interface is hier in ieder geval enorm snappy, een hele vooruitgang (het hele netwerk trouwens :P).

Het draadloos signaal lijkt in ieder geval een stuk zwakker dan onder de 10.03+ SVN die ik hiervoor gebruikte. Ik had hiervoor 40/70, nu kom ik met moeite aan 30/70:
[stijn@hermes ~]$ iwconfig intel
intel     IEEE 802.11abgn  ESSID:"Zeus 802.11n"  
          Mode:Managed  Frequency:5.24 GHz  Access Point: xx:xx:xx:xx:xx:xx
          Bit Rate=90 Mb/s   Tx-Power=15 dBm   
          Retry  long limit:7   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Power Management:off
          Link Quality=27/70  Signal level=-83 dBm  
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

Edit: voor de gegadigden: OpenWrt Backfire 10.03.1-rc4 build met CONFIG_ATH_USER_REGD=y en oa. OpenVPN, TinyProxy, dynamic DNS en NTP client voorgeïnstalleerd. Opgelet: is geconfigureerd voor een Class A privé-netwerk (10.0.0.1).
Ik probeer jouw firmware erop te zetten maar op een of ander manier wilt het niet lukken.
Doe ik het via de webinterface dan gaat het goed tot het moment dat de firmware geladen is.
Alleen de netwerkledjes branden dan maar geen internet etc en krijg ook geen lan ip adres toegewezen..

Probeer ik het via tftp maar dan ook het zelfde probleem..
Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geef je interface een statisch IP en telnet/SSH naar de router (mocht de webinterface dan nog niet werken, maar dat zou wel moeten lukken met een statisch IP)? Vergeet niet dat je er een in de 10.0.0.x range moet toekennen.

Log in met het statisch IP-adres en check dmesg/logread, als je meldingen ziet over 'dnsmasq: bad dhcp range' dan vrees ik dat ik de verkeerde heb geüpload :$

Als je telnet/SSH gebruikt krijg je ook de SVN-revisie te zien, die zou 24505 moeten zijn.

Edit: mocht je het probleem met dnsmasq en de 'bad dhcp range' hebben (wat wil zeggen dat ik de verkeerde build heb geüpload), probeer dan de officiële nightlies es:

http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/

[ Voor 81% gewijzigd door Borromini op 14-12-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovazwa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Ik heb gisteren mijn WNDR3700 maar weer is uit de kast getrokken en heb er DD-WRT op geinstalleerd en moet zeggen dat dat een verbetering is tov de standaard firmware!

Had de laatste paar weken Vyatta draaien omdat ik wat zaken miste maar die zitten in DD-WRT gebouwd dus kan die oude computer weer de kast in. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:57
Ik wil mij een nieuwe router aanschaffen. Is de WNDR3700 nog steeds de beste router? Of zouden jullie mij anders adviseren.

Heb in de winkel al rondgekeken. Ik kwam bij de Mediamarkt een N300 en een N600 beide met opschrift WNDR3700. Heel raar, bij de BCC was de N300 een heel ander model (3300 of 3500). Helaas geen foto van gemaakt. Weten jullie wat het verschil is tussen WNDR3700 oud en N600, of zijn het enkel nieuwe verpakkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
HeyJIJdaar schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:05:
Ik wil mij een nieuwe router aanschaffen. Is de WNDR3700 nog steeds de beste router? Of zouden jullie mij anders adviseren.

Heb in de winkel al rondgekeken. Ik kwam bij de Mediamarkt een N300 en een N600 beide met opschrift WNDR3700. Heel raar, bij de BCC was de N300 een heel ander model (3300 of 3500). Helaas geen foto van gemaakt. Weten jullie wat het verschil is tussen WNDR3700 oud en N600, of zijn het enkel nieuwe verpakkingen?
WNDR3700 de beste? ik heb daar sterk mijn twijfels over maar Ik zou gewoon goed de ervaringen van anderen lezen..

De WNDR3700 - is opzich wel goed en doet het zeer goed op Wan-Lan en Lan-Lan alleen met WIFI wilt het wel wat steken laten vallen.

TP-Link TL-WR1043ND - lees je ook veel goede ervaringen over en is een stuk goedkoper.

ik zou gewoion een kijkje nemen in de pricewatch en de routers en ervaringen vergelijken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

TP-Link is niet simultaan dual band in ieder geval, dus al weer een behoorlijk andere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die TP-Link ondersteunt ook geen 5 GHz, dus het is zeker een goede koop, maar niet als je ondersteuning voor de volledige N-spec wilt :).

Ondertussen heb ik uitgevist wat het probleem wat met mijn buildversies die verschilden - het checkout commando werkt niet zo lekker als je een lokale map aangeeft waar svn de bestanden in moet dumpen. Dat is nu verholpen, dus hier een échte 10.03.1-rc4 met CONFIG_ATH_USER_REGD=y enzovoort (identiek aan de vorige qua features). Ik ga 'm zelf ook direct testen en hoop dat het draadloze signaal beter is dan met 24505 (die een grote update gekregen had net van de wireless stack.

Link is nog steeds dezelfde, binaries werden vervangen. Met mijn excuses.

Edit: linkkwaliteit is een stuk beter met 10.03.1-rc4 :).

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 15-12-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Borromini schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:39:
Die TP-Link ondersteunt ook geen 5 GHz, dus het is zeker een goede koop, maar niet als je ondersteuning voor de volledige N-spec wilt :).

Ondertussen heb ik uitgevist wat het probleem wat met mijn buildversies die verschilden - het checkout commando werkt niet zo lekker als je een lokale map aangeeft waar svn de bestanden in moet dumpen. Dat is nu verholpen, dus hier een échte 10.03.1-rc4 met CONFIG_ATH_USER_REGD=y enzovoort (identiek aan de vorige qua features). Ik ga 'm zelf ook direct testen en hoop dat het draadloze signaal beter is dan met 24505 (die een grote update gekregen had net van de wireless stack.

Link is nog steeds dezelfde, binaries werden vervangen. Met mijn excuses.
Bedankt voor de update!
Ik ga hem even binnen halen en uitproberen ;)

Ik was inderdaad met de TP link vergeten bij te vermelden dat deze geen 5g heeft en het een ander doelgroep betreft maar daarin tegen blijkt de 2.4ghz wel zeer stabiel. Het is ook natuurlijk zo wat gebruik je voornamelijk 2.4 of de 5ghz.

[ Voor 9% gewijzigd door Mabili op 15-12-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Sjah, in beide huizen (appartementencomplexen) waar ik laatste tijd heb gewoond werd ik zowat gedwongen tot 5GHz. Het aantal Wifi-AP's in de buurt groeit met de dag lijkt het wel. En zelfs digibeten hebben inmiddels wifi-apparatuur die 2 ( of eigenlijk dus 8 ) channels probeert te claimen. Wel leuk om te zien in inssider hoe al die apparaten met elkaar vechten om bandbreedte...

Nu maar hopen dat deze mensen de komende tijd niet ook gaan switchen naar de 5GHz-band... Helemaal aangezien je nog amper 5GHz-kanalen kunt kiezen op de WNDR3700 (als je hem op EU hebt tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad, en dat is bedroevend. Misschien moet ik toch maar es mijn landinstellingen aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoe is bij jullie de snelheid met andere dan de standaard firmware van Netgear?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mabili schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:23:
[...]

Bedankt voor de update!
Mocht je 'm al hebben proberen downloaden, er was een permissieprobleem op de server, dat is nu gefikst. De bestanden zijn dus niet alleen meer zichtbaar maar ook te downloaden :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi,
Ik wilde me aanmelden voor dit topic.
Heb een netgear 37AV aangeschaft. Werkt nu een dag en geen problemen.
PC+printer met kabel. Laptop draadloos.

(Heb met veel intresse de berichten hier gelezen)

• Mabili
Borromini schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:01:
[...]

Mocht je 'm al hebben proberen downloaden, er was een permissieprobleem op de server, dat is nu gefikst. De bestanden zijn dus niet alleen meer zichtbaar maar ook te downloaden :$.
Ik blijf problemen hebben met deze firmware.
Tot nu diverse pogingen gedaan.

Firmware openwrt-ar71xx-wndr3700-jffs2-factory.img via webinterface geinstalleerd.
Via mijn netwerklocaties Statisch IP adres toegekend 10.0.0.2 subnet 255:0:0:0 maar ook 255:255:255:0 uitgeprobeerd. Echter geen toegang tot de router via 10.0.0.1 en ook geen internet

Volgende poging:
Netgear eerst zelf voorzien van een Class A netwerk: 10.0.0.1 met als subnet 255:0:0:0
Vervolgens de firmware erop gezet en wederom geen toegang.

[/quote]
C:\Documents and Settings\Lusa>ping 10.0.0.1

Pingen naar 10.0.0.1 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 10.0.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
[quote]

Maar ook geen ping / Telnet / SSH etc alleen de lan lampjes branden en voor de rest kan ik niets anders doen dan terug gaan in recovery mode. Het vreemde is wel dan na de recovery mode en de standaard netgear firmware alle oude instellingen weer terug zijn.

Wie kan nog meer de firmware van Borromini uitproberen en kijken of het bij wel lukt?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet of het uitmaakt maar alleen het laatste octet wijzigt (er wordt gebroadcast op 10.0.0.255, dus subnet 255.255.255.0). Is dit draadloos of via een UTP-kabel? De upgrade ging hier zonder problemen (via de webinterface), controleer zeker de checksum:

code:
1
2
3
4
ffcf0aa7ad94781bbca6c92ee99db855 *openwrt-ar71xx-wndr3700-jffs2-factory.img
57ff09d8e356d6aa877c1acc5c39dbf6 *openwrt-ar71xx-wndr3700-jffs2-sysupgrade.bin
e86685dc1dd72a576497c057067c8beb *openwrt-ar71xx-wndr3700-squashfs-factory.img
e862ac32e621e6475ff24f0256f59439 *openwrt-ar71xx-wndr3700-squashfs-sysupgrade.bin

Zelf heb ik de squashfs-sysupgrade gebruikt. Ik denk dat wanneer je de factory versies gebruikt de instellingen gereset worden en dus ook draadloos uitgeschakeld wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 16-12-2010 01:51 ]

• Mabili
Borromini schreef op donderdag 16 december 2010 @ 01:49:
Ik weet niet of het uitmaakt maar alleen het laatste octet wijzigt (er wordt gebroadcast op 10.0.0.255, dus subnet 255.255.255.0). Is dit draadloos of via een UTP-kabel? De upgrade ging hier zonder problemen (via de webinterface), controleer zeker de checksum:

code:
1
2
3
4
ffcf0aa7ad94781bbca6c92ee99db855 *openwrt-ar71xx-wndr3700-jffs2-factory.img
57ff09d8e356d6aa877c1acc5c39dbf6 *openwrt-ar71xx-wndr3700-jffs2-sysupgrade.bin
e86685dc1dd72a576497c057067c8beb *openwrt-ar71xx-wndr3700-squashfs-factory.img
e862ac32e621e6475ff24f0256f59439 *openwrt-ar71xx-wndr3700-squashfs-sysupgrade.bin

Zelf heb ik de squashfs-sysupgrade gebruikt. Ik denk dat wanneer je de factory versies gebruikt de instellingen gereset worden en dus ook draadloos uitgeschakeld wordt.
Ik werk altijd bedraad.. Heb iets tegen draadloos werken het zelfde met een draadloze toetsenbord geef mij maar gewoon alles bedraad.. Dan heb je ook bijna nooit gedonder ;)

Maar goed squashfs geprobeerd en nu werkt alles naar behoren :)
Ik weet niet wat er met jffs2 aan de hand is maar die krijg ik niet aan de praat.
Nu even kijken hoe de squashfs het doet:.
Bij radio0 HT Mode op 20 laten staan?

Echter wel iets vreemd bij Radio1 a+n daar kan ik alleen uit kanaal 36 / auto / 1 t/m 14 kiezen.
Klopt dat wel?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

HT Mode zet je in principe best op 40- of 40+ voor optimale prestaties (gebruikt twee naast mekaar liggende frequenties, dubbele bandbreedte).

Je moet je land instellen (denk eraan dat je de EEPROM kan overriden met deze build), daarna kan je met
iw reg get
kijken welke kanalen beschikbaar zijn.

Bij mij:

root@zeus:~# iw reg get
country BE:
	(2402 - 2482 @ 40), (N/A, 20)
	(5170 - 5250 @ 40), (N/A, 20)
	(5250 - 5330 @ 40), (N/A, 20), DFS
	(5490 - 5710 @ 40), (N/A, 27), DFS

Ik weet niet wat de frequenties voor Nederland zijn, maar je kan dus eender welke landcode instellen (je moet het wel effectief toevoegen in de configuratie voor radio1). Met het volgende commando kan je zien welke kanalen je interface ondersteunt en met welke frequentie die overeenkomen:
root@zeus:~# iw phy1 info|grep dBm
			* 5180 MHz [36] (17.0 dBm)
			* 5200 MHz [40] (17.0 dBm)
			* 5220 MHz [44] (17.0 dBm)
			* 5240 MHz [48] (17.0 dBm)
			* 5260 MHz [52] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5280 MHz [56] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5300 MHz [60] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5320 MHz [64] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5500 MHz [100] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5520 MHz [104] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5540 MHz [108] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5560 MHz [112] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5580 MHz [116] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5600 MHz [120] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5620 MHz [124] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5640 MHz [128] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5660 MHz [132] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5680 MHz [136] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5700 MHz [140] (20.0 dBm) (radar detection)
			* 5745 MHz [149] (20.0 dBm) (passive scanning, no IBSS)
			* 5765 MHz [153] (20.0 dBm) (passive scanning, no IBSS)
			* 5785 MHz [157] (20.0 dBm) (passive scanning, no IBSS)
			* 5805 MHz [161] (20.0 dBm) (passive scanning, no IBSS)
			* 5825 MHz [165] (20.0 dBm) (passive scanning, no IBSS)

[ Voor 61% gewijzigd door Borromini op 16-12-2010 08:43 ]

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:57
Mabili schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:23:
[...]

Bedankt voor de update!

Ik was inderdaad met de TP link vergeten bij te vermelden dat deze geen 5g heeft en het een ander doelgroep betreft maar daarin tegen blijkt de 2.4ghz wel zeer stabiel. Het is ook natuurlijk zo wat gebruik je voornamelijk 2.4 of de 5ghz.
De TP-link heb ik ook overwogen. Ziet er goed uit. Maar ik weet niet of ik de 5ghz band wel zal gebruiken...
en of de meerprijs van 50 euro het waard is.

Ik heb zelf deze apparaten:
  • Hp Photosmart Plus 802.11 b/g (staat alleen aan als hij gebruikt wordt)
  • Samsung Galaxy S Wi-Fi 802.11 b/g/n
  • laptop 802.11 b/g (wordt weinig gebruikt)
  • wil nog een thin and light of een tablet kopen
  • wil een home server gebruiken
  • media streamen van pc en straks home server naar mediaplayers (eentje via netwerkkabel, andere wireless n)
  • i5 pc, die via vaste kabel verbonden zal worden, maar tijdelijk in het nieuwe huis wireless n verbonden zal worden
Heeft de 5 GHz nut? In 50 meter straal staan zo'n 8 woningen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het nut van 5 GHz zit 'm in het volgende:
- Sommige 802.11n-adapters gebruiken alleen maar de volledige bandbreedte op 5 GHz, niet op 2,4 GHz
- Bij veel 2,4 GHz-netwerken in je buurt heb je voordeel bij een 5 GHz-netwerk (minder drukke band)
- Een gemengd 802.11g/n-netwerk op 2,4 GHz drukt (als ik het goed heb) naburige 2,4 GHz-netwerken 'weg'
- Dual-radio AP's/routers laten je toe je een apart netwerk voor 802.11g en 802.11n op te zetten, dus geen compromis qua prestaties.

Nadeel: 5 GHz heeft vlugger signaalverlies naarmate de afstand groter wordt, en het is veel gevoeliger voor muren en metalen structuren (bv. gewapend beton) als obstakels.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
Hier nog iemand die geïnteresseerd is in zowel de WNDR3700 (oftewel WNDR37AV, schijnt zo goed als identiek te zijn) maar eveneens in de Dlink DIR-855.

Nu heb ik wel enkele review gelezen op internet, waarbij voornamelijk de WNDR3700 goed naar voren komt. Echter gebruikerservaringen vertellen dat het bereik soms ook erg tegen valt.

Nu vraag ik me af of de DIR-855 met zijn 3 externe antennes een beter alternatief is voor de WNDR3700?

Offtopic, wel vreemd dan dat beide routers oorspronkelijk in 2009 zijn uitgebracht. En nog altijd als beste routers gelden... Is er geen ontwikkeling geweest in het laatste jaar? M.a.w. zijn er geen betere routers in de tussentijd op de markt gekomen?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

High-end modellen worden in de regel niet elk jaar vervangen. De markt voor netwerkapparatuur werkt iets anders dan de GSM-markt :P.

• Die Bruine
Ik heb echt veel tests/reviews gelezen. Ik ben nog geen enkele test tegengekomen waar de 855 boven de 3700 eindigde. Tel daarbij op dat DD-WRT redelijk ondersteund werd op de 3700 en de keuze was voor mij gemaakt. Achteraf gezien twijfel ik nog steeds. De 855 heeft externe antennes die ik zou willen vervangen. Maar daarmee zou de router veel duurder worden. Gisteravond heb ik maar een kabel getrokken naar de eerste verdieping. Mijn router staat nu in mijn slaapkamer en nu heb ik op alle verdiepingen goed bereik. Mijn server draait nu wel 100% WiFi, jammer dan. Zelfs op de 150Mb nu gaat alles beter dan met mijn WRT54G van voorheen. Dus een 855? kan ik nog steeds niets over zeggen. Mijn 3700 is beter te bereiken dan mijn oude WRT54G. En nu die op de eerste staat heb ik helemaal nergens meer last van. Vreemd op zich, hij staat nu maar 60cm hoger en boven een betonnen vloer in plaats van eronder.

• TheKerremenke
Borromini schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:59:
High-end modellen worden in de regel niet elk jaar vervangen. De markt voor netwerkapparatuur werkt iets anders dan de GSM-markt :P.
Jammer genoeg wel, de gsm's gaan nu naar de richting van dualcore cpu's. Theoretisch gezien misschien ook leuk voor de routers..
Dus hieruit begrijp ik dat afgezien van de antenne's de WNDR3700 de betere keus is.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die CPU die in de WNDR3700 doet z'n werk anders meestal met de vingers in de neus :). De CPUs in GSMs zijn meestal ook een stuk hoger geklokt, en er zitten dedicated GPUs in.

Voor de mensen die echt power willen in een router zijn er voldoende oplossingen - compleet zelfbouw, of kits.

[ Voor 54% gewijzigd door Borromini op 16-12-2010 13:32 ]

• Die Bruine
Inderdaad, de 3700 is volgens mij altijd beter dan de 855. Grappige is dat het dezelfde hardware is. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat met uitzondering van de antenne's en firmware 95% overeenkwam. Ik moet er wel bij zeggen, van de ik denk 20+ reviews die ik heb gelezen was het verschil vaak maginaal. De 855 presteerde enkele procenten minder op doorvoersnelheid en/of bereik. De interface werd ook minder bevonden. Maar wil je dus zelf aan de slag kunnen met antennes, dan is de 855 duidelijk de betere keuze. Ik heb de gok gewaagd. En als ik echt eerlijk moet zijn komt dat door dit topic. Niet zozeer wat er in staat, maar hoe groot het is en hoeveel mensen er dus 1 hebben waarbij er niet echt veel ontevreden gebruikers zijn. Zoek maar eens naar reviews. De eerste 10 die je tegenkomt daar zitten deze twee samen met de Mac Air, 600n en WRT54G vrijwel altijd wel te vinden.

• TheKerremenke
Zojuist toch maar de knoop doorgehakt. (bedankt voor de snelle reactie, Borromini en Die Bruine _/-\o_ )

Het is toch de WNDR37AV i.p.v. WNDR3700 of DIR-855 geworden.
Nu nog even de verzending afwachten (gelukkig wordt er al minder gestaakt door TNT) en dan koppelen aan de Linksys WAG54G. Hopelijk kunnen we dan wel tegelijkertijd met 1 pc internetten en op de laptop een hd film (vanaf ds410) kijken :9

Maar eerst de verzending afwachten.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

-Pakketbezorgers staken sowieso niet.
-Twee routers achter elkaar is niet handig, stel je WAG54G bij voorkeur dus in als bridge.
-De WNDR37AV is hetzelfde als de WNDR3700.

• Mabili
Die Bruine schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:07:
Ik heb echt veel tests/reviews gelezen. Ik ben nog geen enkele test tegengekomen waar de 855 boven de 3700 eindigde. Tel daarbij op dat DD-WRT redelijk ondersteund werd op de 3700 en de keuze was voor mij gemaakt. Achteraf gezien twijfel ik nog steeds. De 855 heeft externe antennes die ik zou willen vervangen. Maar daarmee zou de router veel duurder worden. Gisteravond heb ik maar een kabel getrokken naar de eerste verdieping. Mijn router staat nu in mijn slaapkamer en nu heb ik op alle verdiepingen goed bereik. Mijn server draait nu wel 100% WiFi, jammer dan. Zelfs op de 150Mb nu gaat alles beter dan met mijn WRT54G van voorheen. Dus een 855? kan ik nog steeds niets over zeggen. Mijn 3700 is beter te bereiken dan mijn oude WRT54G. En nu die op de eerste staat heb ik helemaal nergens meer last van. Vreemd op zich, hij staat nu maar 60cm hoger en boven een betonnen vloer in plaats van eronder.
Tests en reviews zijn niet zo veelzeggend maar geven wel een beeld over uiteindelijk de ervaringen van de gebruikers zelf. Zeer regelmatig word een product hoog aangeprezen maar blijkt in de praktijk het tegendeel.
Over het algemeen ben ik dan ook zeer tevreden over de WNDR3700 en dan vooral om de mogelijkheden die er zijn. Nu eens OpenWRT build van Borromini uitgeprobeerd en moet zeggen werkt zeer fijn alleen merk ik dat ik eerst nog meer moet inlezen want nu weet ik niet met alles wat ik instel. Dus weer even terug gegaan naar de stock firmware waar wireless verbinding op US voor mij de beste optie is. :)

Verwijderd

Hi,
Netgear 3700N bevat super, adapter 3100 erbij maar dat levert vooralsnog niet echt veel extra's op behalve dat 5Gz beschikbaar is geworden.
Nu had ik nog een WD MyBook 1TB Home Edition dus ik dacht laat ik eens kijken of die als USB storage gebruikt kan worden.
Mybook is zichtbaar in het netwerk en ik kan prima draadloos HD streamen dus OK.
Lezen gaat dus prima alleen als ik, via de router, wil schrijven op MyBook dan wordt dit belemmerd omdat er geen permission voor is.
In de router staat read/write op all-no passwords dus dat moet OK zijn.
Ik heb de MyBook rechtsreeks op mij laptop aangesloten en toen folders/files op "shared" gezet. (eerst geprobeerd dit in te stellen via de router maar toen kreeg ik foutmeldingen)
Daarna MyBook weer aan de router gekoppeld en het blijkt te werken, ik kan dan ook files schrijven.
Maaaaaaar........na 3 minuten is het uit met de pret. Schrijven lukt niet meer en weer krijg ik de boodschap dat er geen permissie is om te schrijven.
Toen weer de MyBook rechtstreeks op de laptop aangesloten en tot mijn verbazing stonden de partities weer op "not shared".

Het lijkt erop dat de Netgear WNDR3700N na een paar minuten de instellingen automatisch terugzet.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja wat zou een oplossing kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de input!

M.

• TheKerremenke
woekele schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:52:
-Pakketbezorgers staken sowieso niet.
-Twee routers achter elkaar is niet handig, stel je WAG54G bij voorkeur dus in als bridge.
-De WNDR37AV is hetzelfde als de WNDR3700.
- Weet ik >:)
- Klopt, dat mag ik uitzoeken zodra ik de router binnen heb.
- WNDR37AV = WNDR3700, echter blijf ik voorlopig bij de originele firmware. Dit i.v.m. bedrijf thuis. Dus online blijven is vrij belangrijk. Tevens ga ik ervan uit dat de ondersteuning van de WNDR37AV op de lange termijn goed blijft.

• Nivk
HeyJIJdaar schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:31:
[...]

De TP-link heb ik ook overwogen. Ziet er goed uit. Maar ik weet niet of ik de 5ghz band wel zal gebruiken...
en of de meerprijs van 50 euro het waard is.

Ik heb zelf deze apparaten:
  • Hp Photosmart Plus 802.11 b/g (staat alleen aan als hij gebruikt wordt)
  • Samsung Galaxy S Wi-Fi 802.11 b/g/n
  • laptop 802.11 b/g (wordt weinig gebruikt)
  • wil nog een thin and light of een tablet kopen
  • wil een home server gebruiken
  • media streamen van pc en straks home server naar mediaplayers (eentje via netwerkkabel, andere wireless n)
  • i5 pc, die via vaste kabel verbonden zal worden, maar tijdelijk in het nieuwe huis wireless n verbonden zal worden
Heeft de 5 GHz nut? In 50 meter straal staan zo'n 8 woningen.
Meeste apparaten die je aanhaalt kunnen niet eens verbinden met de 5GHz, zelfs niet gebruikmakende van 802.11a (ook 5GHz). Daarnaast is de Galaxy S niet echt 802.11n "waardig" aangezien zijn maximale verbindingssnelheid 65Mbps is (single band, 2,4GHz, 1 stream en geen 40MHz channels), wat vergeleken met de 54Mbps van 802.11g natuurlijk niet echt veel scheelt.
Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste