heel de avond aan gewerkt.
Ik zal je het hele verhaal geven.
Voor de aanschaf nieuwe router.
Laptop direct ingeplugd op de modem ubee van ziggo Snelheid 120 mbit / 10 mbit
Werkcomputer 25 mbit / 10 mbit
Game computer 30 mbit /10 mbit
Laptop zus 20 mbit /10 mbit
Laptop moeder 10mbit/ 10 mbit
Toen nieuwe router WNDR3700.
Computer werk op 5 meter afstand bekabeld cat5e (Haalt 1 MBit per seconde maar wel 10 MBit per seconde upload)
Game computer 1ste verdieping bekabeld cat5e (haalt 70 mbit per seconde en 10 mbit upload per seconde maar via spotnet 92-93 mbit constant.
Draadloze laptops zitten op 2.4 ghz waarvan eentje 40 mbit haalt en de 2de 35 mbit.
Abbonoment 120/10.
test gedaan via speedtest.net
Toen vanavond alles doorgemeten.Ik had nog een nieuwe internet kabel liggen (de kabel waar ik ook mijn laptop mee op de modem aangesloten.)
Laptop via kabel aan de router gelegd wederom 120mbit/10mbit. Dus de doorvoer van de router is 120 mbit + zoals ook aangegeven word in reviews dus dat is goed. Kortom ziggo + doorvoer router is prima.
Toen diezelfde kabel aangesloten tussen mijn wandcontact internet poort en mijn computer. Ineens haal ik wel 12/13/13,5 mbit/s met spotnet en 10 mbit upload.
Dus ik denk dan is het opgelost het probleem dan koop ik nog z'n kabel voor de werk computer en dan plug ik die in.
Dus ik diezelfde kabel ingeplugd en in wandinternetpoort en in de werkcomputer NIKS. geen internet. Diezelfde kabel in dezelfde wandinternetpoort en aansluiten op me laptop geen internet. Dus ik denk aha die wandinternetpoort is kapot. Dus ik goed kijken bleek dat ding niet aangesloten te zijn. foutje van de monteur destijds er is 1 kabel direct getrokken onder de grond. Dus kortom ik kon niet testen met die draad maar ik kon wel testen of de draad die in de werkcomputer zat genoeg downloadsnelheid binnenkrijgt over die kabel.
Dus ik plug de direct getrokken kabel in mijn laptop en verek ja hoor aan de kabel ligt het niet ik krijg 80 mbit/s binnen. (goed niet 120 mbit maar me pa vond dat niet erg)
Kortom Modem werkt prima (ziggo leverd)
Kortom router werkt prima en leverd
De bekabeling werkt prima en leverd
Mijn computer met de nieuwe kabel behaald nu 120-135 mbit dus werkt prima.
Wireless internet is prima
Alleen de werkcomputer van me pa haalt 1 mbit / 10 mbit nog steeds.
Kortom het moet een instelling zijn in de computer of de router. aangezien hij het op de vorige router 20-25 mbit haalde. en met deze router en dezelfde kabel (waar werk computer 1mbit op haalt) in mijn laptop haalt hij 80mbit.
Er is mij wel iets opgevallen. De werkcomputer geeft een paar keer IPconflict aan. als ik vervolgens ipconfig bekijk dan heeft hij wel een ander ip adres dan mijn bedrade computer en ook in de router onder aangesloten apparaten hebben ze twee andere ip adressen en mac adressen. Misschien dat de computer het zelf snel veranderd sneller als dat ik het kan controleren?
Mijn vraag is nu
Kan een ipconflict ervoor zorgen dat de werkcomputer op 1 mbit downloadsnelheid draait en ik op 135 mbit top draai?
Zo ja hoe kan ik dit wijzigen dat er geen ip conflict meer ontstaat is dat niet iets met static ip adress ofzo maar ik ben daar dus totaal niet in thuis?
Iets wat me ook opvalt is dat mijn computer / gamecomputer op netwerk 2 draait op thuisverbinding. en dat de werkcomputer op netwerk 3 draait ook op thuis verbinding. Twee verschillende netwerken kan dit kloppen?
want mijn laptops draaien allbei op dezelfde namelijk wireless thuisgroep. (staat geen netwerk bij)
P.S er is niks veranderd qua instelling in zowel de router als op de werkcomputer dus als ik de werkcomputer weer op de oude router zou aansluiten dan zou hij in theorie weer 20-25 mbit moet halen dus het moet een router issue zijn maar wat?
Ik heb echt wat hulp nodig dus als iemand van jullie mij zou kunnen helpen dan zou ik heel blij zijn.
alvast bedankt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Cutiecutest op 01-06-2011 01:06
]