Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:57
stuffer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:53:
[...]
Bij de Open-wrt geen van beide. (tenminste niet ik)
Dan ben ik je eeuwig dankbaar. _/-\o_
VPN met OpenWRT werkt bij mij iig prima, en het lijkt mij zeer dubieus als je geen firewall rule kan instellen om WOL door te sturen.
kijk hier eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutiecutest
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-02-2023
Beste tweakers,

ik heb hem vandaag gehaald en mijn oude router dus vervangen door deze.

Het eerste goede nieuws is ik heb overal internet.

Maar er zijn toch wat klinken in de kabel.

Kleine situatie schets.

router hangt in de meterkast begane grond.
modem hangt beneden in de kelder
Computer werk op 5 meter afstand bekabeld cat5e (Haalt 1 MBit per seconde maar wel 10 MBit per seconde upload)
Game computer 1ste verdieping bekabeld cat5e (haalt 70 mbit per seconde en 10 mbit upload per seconde maar via spotnet 92-93 mbit constant.
Draadloze laptops zitten op 2.4 ghz waarvan eentje 40 mbit haalt en de 2de 35 mbit.
Abbonoment 120/10.
test gedaan via speedtest.net

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe.

Ik heb het volgende gedaan
1.) modem uitzetten Power eraf gehaald
2.) router ertussenuitgehaald
3.) router er tussen ingezet
4.) modem aangezet
5.) router aangezet
6.) draadloos via cd ingesteld
7.) ingelogd op de router firmeware upgrade gedaan momenteel firmware versie v1.0.0.8 hardware versie v2.

mijn vraag is dus nu hoe kan ik ervoor zorgen dat het gewoon stabiel 120 mbit haalt op ten minste de bekabelde computers. Die laptops daar kan ik me leven maar 1 mbit op me ouders werk computer is toch te weinig. zou iemand er iets over kunnen zeggen.

P.S de werk computer van mijn ouders zit op de een of andere reden op netwerk 3 terwijl de rest van de netwerk thuisgroep op netwerk 2 zit ik weet niet of het daar aan kan liggen maar ik weet ook niet hoe je die netwerk 3 kan delete en aansluiten op netwerk 2.

ik krijg net ook te horen dat zijn e-mail het niet doet dus die connectie is echt nog niet goed

mijn dank zou groot zijn

alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Cutiecutest op 31-05-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 21:24

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Test je snelheid eens op http://speedtest.ziggo.nl/, die is vaak betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutiecutest
dan krijg ik op de werk computer 3 mbit download en 10 mbit upload
game computer 83 mbit en 10 mbit upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Heb je de nieuwste firmware geinstalleerd? Er is namelijk een vrij recente nieuwe versie. Leverde in mijn geval wel wat snelheidswinst op. Wireless regio op Verenigde Staten zetten versterkt je WIFI signaal nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

Rayures schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:38:
[...]

VPN met OpenWRT werkt bij mij iig prima, en het lijkt mij zeer dubieus als je geen firewall rule kan instellen om WOL door te sturen.
kijk hier eens
Dat is ook het euvel niet (bij de DD-WRT). WOL gaat daar na het instellen prima. Ik ben zelf geen Linux goeroe maar mijn idee was: als het me op de ene build lukt middels extra firewall regels zou het ook op de ander moeten kunnen. VPN wordt hoe dan ook bij mij niet toegelaten. In de DD-WTR build heb je zelfs nog extra optie's hiervoor maar ook met de extra regels kom ik er niet doorheen.(geldt voor DD-WRT en de Open-WRT)

Als ik de pagina bekijk die je aangeeft zie ik dat ik idd een andere build heb en zal deze vanavond is even erop zetten.

Alvast bedankt voor het steuntje in de rug.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Cutiecutest schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:02:
dan krijg ik op de werk computer 3 mbit download en 10 mbit upload
game computer 83 mbit en 10 mbit upload
Nou met die werk computer is dan iets goed mis, tenzij...
Wat voor een netwerkkaarten en welke snelheid geeft Windows (Windows 7?) aan bij je verbindingen?
Je game computer haalt hoger direct op het modem? Test een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutiecutest
heel de avond aan gewerkt.

Ik zal je het hele verhaal geven.

Voor de aanschaf nieuwe router.
Laptop direct ingeplugd op de modem ubee van ziggo Snelheid 120 mbit / 10 mbit
Werkcomputer 25 mbit / 10 mbit
Game computer 30 mbit /10 mbit
Laptop zus 20 mbit /10 mbit
Laptop moeder 10mbit/ 10 mbit

Toen nieuwe router WNDR3700.
Computer werk op 5 meter afstand bekabeld cat5e (Haalt 1 MBit per seconde maar wel 10 MBit per seconde upload)
Game computer 1ste verdieping bekabeld cat5e (haalt 70 mbit per seconde en 10 mbit upload per seconde maar via spotnet 92-93 mbit constant.
Draadloze laptops zitten op 2.4 ghz waarvan eentje 40 mbit haalt en de 2de 35 mbit.
Abbonoment 120/10.
test gedaan via speedtest.net

Toen vanavond alles doorgemeten.Ik had nog een nieuwe internet kabel liggen (de kabel waar ik ook mijn laptop mee op de modem aangesloten.)

Laptop via kabel aan de router gelegd wederom 120mbit/10mbit. Dus de doorvoer van de router is 120 mbit + zoals ook aangegeven word in reviews dus dat is goed. Kortom ziggo + doorvoer router is prima.

Toen diezelfde kabel aangesloten tussen mijn wandcontact internet poort en mijn computer. Ineens haal ik wel 12/13/13,5 mbit/s met spotnet en 10 mbit upload.

Dus ik denk dan is het opgelost het probleem dan koop ik nog z'n kabel voor de werk computer en dan plug ik die in.

Dus ik diezelfde kabel ingeplugd en in wandinternetpoort en in de werkcomputer NIKS. geen internet. Diezelfde kabel in dezelfde wandinternetpoort en aansluiten op me laptop geen internet. Dus ik denk aha die wandinternetpoort is kapot. Dus ik goed kijken bleek dat ding niet aangesloten te zijn. foutje van de monteur destijds er is 1 kabel direct getrokken onder de grond. Dus kortom ik kon niet testen met die draad maar ik kon wel testen of de draad die in de werkcomputer zat genoeg downloadsnelheid binnenkrijgt over die kabel.

Dus ik plug de direct getrokken kabel in mijn laptop en verek ja hoor aan de kabel ligt het niet ik krijg 80 mbit/s binnen. (goed niet 120 mbit maar me pa vond dat niet erg)

Kortom Modem werkt prima (ziggo leverd)
Kortom router werkt prima en leverd
De bekabeling werkt prima en leverd
Mijn computer met de nieuwe kabel behaald nu 120-135 mbit dus werkt prima.
Wireless internet is prima
Alleen de werkcomputer van me pa haalt 1 mbit / 10 mbit nog steeds.

Kortom het moet een instelling zijn in de computer of de router. aangezien hij het op de vorige router 20-25 mbit haalde. en met deze router en dezelfde kabel (waar werk computer 1mbit op haalt) in mijn laptop haalt hij 80mbit.

Er is mij wel iets opgevallen. De werkcomputer geeft een paar keer IPconflict aan. als ik vervolgens ipconfig bekijk dan heeft hij wel een ander ip adres dan mijn bedrade computer en ook in de router onder aangesloten apparaten hebben ze twee andere ip adressen en mac adressen. Misschien dat de computer het zelf snel veranderd sneller als dat ik het kan controleren?

Mijn vraag is nu

Kan een ipconflict ervoor zorgen dat de werkcomputer op 1 mbit downloadsnelheid draait en ik op 135 mbit top draai?

Zo ja hoe kan ik dit wijzigen dat er geen ip conflict meer ontstaat is dat niet iets met static ip adress ofzo maar ik ben daar dus totaal niet in thuis?

Iets wat me ook opvalt is dat mijn computer / gamecomputer op netwerk 2 draait op thuisverbinding. en dat de werkcomputer op netwerk 3 draait ook op thuis verbinding. Twee verschillende netwerken kan dit kloppen?
want mijn laptops draaien allbei op dezelfde namelijk wireless thuisgroep. (staat geen netwerk bij)

P.S er is niks veranderd qua instelling in zowel de router als op de werkcomputer dus als ik de werkcomputer weer op de oude router zou aansluiten dan zou hij in theorie weer 20-25 mbit moet halen dus het moet een router issue zijn maar wat?

Ik heb echt wat hulp nodig dus als iemand van jullie mij zou kunnen helpen dan zou ik heel blij zijn.

alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cutiecutest op 01-06-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

@Cutiecutest: overal DHCP gebruiken (en geen statische IP adressen) voorkomt dat je IP conflicten krijgt. Als je toch een statisch IP adres moet gebruiken (dit hoeft alleen als je het weet dat je het nodig hebt :P ) dan buiten de range van je DHCP scope.

Mocht een van de termen je niet bekend voor komen, dan kan je ze vrij eenvoudig op het Inet terug vinden.

Echter denk ik dat je het probleem ergens anders moet zoeken (IP conflict verklaard het gedrag namelijk niet). Probeer de nic (indien het een Gigabit nic is) eens te fixeren op 100Mbit full duplex. Wellicht wordt de verbinding dan wat stabieler.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:57
stuffer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:00:
[...]
Als ik de pagina bekijk die je aangeeft zie ik dat ik idd een andere build heb en zal deze vanavond is even erop zetten.
Het is een build specifiek voor de wndr3700, voornamelijk om zoveel mogelijk features erop te krijgen. En wireless gaat als een trein (100+Mbit).

alvast een hint: VPN activeren kan niet via Luci (de gui), daarvoor moet je etc/ppp/chap-secrets bewerken (zie first port in dat forum; user en pass specificeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutiecutest
Okay nog een update dan maar.

ik heb een kabel gekregen van een bevriende electricien waarmee ik de computer boven de grond kon verbinden met de router direct. En jawel het zat hem toch in de kabel want nu kreeg de werk computer gewoon 120 mbit dus dat probleem is opgelost. Werkcomputer moet een nieuwe kabel getrokken worden.

Nu heb ik nog een vraag in verband met wireless.
De laptops draaien goed op de wireless als de connectie eenmal tot stand is gekomen. Echter als de computer aangezet word op mijn zus der kamer 1 verdieping omhoog en max 10 meter van de kast vandaan haalt ze nog 4 streepjes signal sterkte echter als ik op verbinding maken druk dan kan hij niet een connectie maken. Druk ik nogmaals op verbinding maken met die laptop in mijn kamer 5 meter 1 verdieping omhoog dan maakt hij wel verbinding en kan er geinternet worden. als ik hem dan vervolgens mee neem in mij zus ze kamer dan blijft hij ook gewoon internetten tot je de laptop afsluit en opnieuw opstart dan kan hij ineens geen verbinding meer maken.

Kan ik de signaal sterkte iets boosten.zodat er gewoon connectie tot stand gebracht kan worden in haar kamer zonder dat ze elke keer eerst naar mijn kamer moet komen voor internet te halen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cutiecutest schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:39:
Kan ik de signaal sterkte iets boosten.zodat er gewoon connectie tot stand gebracht kan worden in haar kamer zonder dat ze elke keer eerst naar mijn kamer moet komen voor internet te halen?
Elders in dit topic is al een paar keer gesteld dat het wijzigen van de regio naar Verenigde Staten het signaal verbeterd. Het schijnt dat daar het zendvermogen 27dbm mag bedragen en in NL slechts 20dbm. In mijn geval heeft het geholpen de regio instellingen te wijzigen. Misschien dat dit ook in jouw geval iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:36
klopt. Mijn router heb ik ook op US-settings overgezet, met de TX op 50% heb ik nog een goed signaal boven.
Het omzetten naar US-settings deed ik dan ook vooral omdat ik dan ook een beter signaal heb op de 5 ghz band (op kanaal 151 en hoger dan)

Als er nog windows een goed signaal aangeeft vraag ik mij trouwens af je baat zult hebben bij deze truuk.
Kijk eens met inssider of een ander progsel welke frequentie banden je het best kunt gebruiken? Misschien helpt het ook om bij de geavanceerde instellingen van je zuster's netwerkkaart het zendvermogen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0sh1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik heb een klein vraagje in verband met de draadloze verbinding. Bij noise zou deze waarden positief of negatief moeten zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door y0sh1 op 02-06-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie met Inssider dat mijn router op kanaal 11 en 7 zit. Volgens de instellingen zou ik alleen op kanaal 11 moeten zitten. Kan ik ergens in de instellingen aanpassen dat er slechts 1 kanaal wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je jouw kanaal toevallig op auto staan?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, staat niet op auto. Zelf op kanaal 11 gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof dat dit te maken heeft met de snelheidsinstelling. Als je hem op 54mbps zet, gaat ie volgens mij automatisch naar één channel. Hoger wordt er gebundeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:36
ik geloof inderdaad ook dat ie dat doet bij onvoldoende bandbreedte op het ingestelde kanaal. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad dat hij er af en toe een extra kanaal bij pakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het extra kanaal geeft geen problemen. Het viel me toevallig op toen ik inssider gebruikte om te kijken welke netwerken er in mijn omgeving zitten. De snelheid staat inderdaad op 300. Dus dat zou de verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
"Up to 130Mbps" gebruikt ook maar 1 kanaal (20MHz), met up to 300Mbps gebruik je dus altijd twee kanalen (40MHz)meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Anoniem: 86020 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:16:
Het extra kanaal geeft geen problemen. Het viel me toevallig op toen ik inssider gebruikte om te kijken welke netwerken er in mijn omgeving zitten. De snelheid staat inderdaad op 300. Dus dat zou de verklaring kunnen zijn.
Dat heet channel bonding en is normaal. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

Rayures schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:24:
[...]

Het is een build specifiek voor de wndr3700, voornamelijk om zoveel mogelijk features erop te krijgen. En wireless gaat als een trein (100+Mbit).

alvast een hint: VPN activeren kan niet via Luci (de gui), daarvoor moet je etc/ppp/chap-secrets bewerken (zie first port in dat forum; user en pass specificeren).
FF een korte update, wat ik fout deed is me niet duidelijk.
Maar niet goed is opnieuw en nu doet ie het wel. Zowel WOL over internet als de VPN verbinding. Dit alles zit wel in de DD-WRT firmware want vond deze toch makkelijker en als het echt niet gaat blijft het telnetten toch het zelfde. :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52
Nivk schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:07:
[...]

Kan inderdaad zo zijn dat je 2,4GHz radio dood is, de 5GHz was eerst dan beter? Misschien heeft hij het te warm gekregen of zo?
Zou anders eens je verkoper vragen zoals al werd aangeraden, anders als die niet meewerken direct via NETGEAR zijn support.
Hoe is dit afgelopen? Want ik heb precies hetzelfde.
Eergisteren was ik draadloos (via 2.4Ghz) een film aan het kopieren, en halverwege de film klapt de verbinding er uit. De pc die stond te kopieren kan nu het draadloze netwerk ook niet meer vinden, en ik heb alleen nog bereik als ik in dezelfde kamer als de router ben. De 5Ghz band doet het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:04

donny007

Try the Nether!

Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een WNDR3700-V2, geweldig apparaat.

Alleen krijg ik een ding maar niet gevonden, hoe voer ik een Van: en Naar: poort in bij de portforwarding, zodat verkeer wat aan de WAN kant op 443 binnenkomt verder gaat op poort 22 aan de LAN kant, zodat ik via de HTTPS poort SSH tunnels op kan zetten vanuit afgesloten netwerken (443 staat meestal open), maar intern nog gewoon 22 kan gebruiken....

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 21:24

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Dat zit inderdaad niet in de stock firmware, dus je zult over moeten op DD-WRT of OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat NAT loopback op een v2 met standaard firmware inderdaad niet werkt?
(ofwel: een lokaal draaiende website die je vanaf je LAN via de internet-URL niet kan bereiken, maar die van buiten je LAN wel gewoon bereikbaar is)

Lijkt voor mij de reden om over te gaan op DD-WRT. Draadloze performance is voor mij niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

NAT loopback werkt bij mij gewoon op een V2 met stock firmware (V1.0.0.8), kan mijn lokale webserver benaderen via het externe ip en via de domeinnaam (die verwijst naar het externe ip).
Dat zit inderdaad niet in de stock firmware, dus je zult over moeten op DD-WRT of OpenWRT.
Jammer, dan zet ik SSH wel op poort 443, DD-WRT wil ik nog even mee wachten....

[ Voor 45% gewijzigd door donny007 op 12-06-2011 13:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Lijkt me ook sterk dat het er niet aan zit te komen. Op de V1 kan het wel sinds de laatste firmware die nu inmiddels al een maand uit is.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
donny007 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:17:
NAT loopback werkt bij mij gewoon op een V2 met stock firmware (V1.0.0.8), kan mijn lokale webserver benaderen via het externe ip en via de domeinnaam (die verwijst naar het externe ip).
Merkwaardig, goed op te weten.
Diverse dingen op internet gevonden waarin gemeld werd dat de 3700 het niet ondersteunde; eigen ervaring bevestigde dat.
Echter zit ik hier met een NAT modem/router tussen de 3700 en het internet, dus twijfelde of het daar misschien aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik heb het nog is uitvoerig getest, ook bij het afkoppelen van de WAN-kabel blijft de loopback werken, het zit dus niet in het FTTH-modem oid. Ik heb overigens een statisch IP (denk niet dat het er iets mee te maken heeft).

Edit:
Ik kom tegenwoordig entries als "[DoS Attack: RST Scan] from source: 84.x.x.x, port 3732, Sunday, June 12,2011 19:22:33," tegen, nu weet ik dat dit simpele poortscans zijn, weet iemand hoe de router hiermee omgaat, is er een autoban functionaliteit voor deze grapjassen? Ik vind dat de router niet erg veel securityfeatures heeft.... (nu poortscan ik ze simpelweg terug, soms vind je dan een service waar je een 'berichtje' achter kunt laten;)).

Dit gaat overigens gepaard met ruim 785 (and counting) SSH login attempts op mijn server van verschillende adressen, waaronder een paar mislukte buffer overflows (iets met "\200w\001\003\001"). Gelukkig is alles hier redelijk dichtgetimmerd, toch is het opvallend dat ik zo'n populair doel ben, er is niets (meer) te halen, ov-chipkaart.org staat hier nog wel maar daar is ook al niks meer te vinden....

(SSH poort forward maar uitgezet als voorzorgsmaatregel, even de boel scannen met Nessus)

[ Voor 71% gewijzigd door donny007 op 12-06-2011 21:53 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395251

Hoi allemaal,

Ik heb een tijd terug een WNDR3700 (v1) gehad en daar destijds DD-wrt opgezet. Ik weet niet of dit de oorzaak was, maar ik merkte wel dat het verbinden met de router steeds erg land duurde (+/- 2 minuten voordat enige computer zei een netwerkverbinding te hebben).
Die router toen weer terug naar stock gebracht maar het probleem bleef, dus een nieuwe opgehaald bij de winkel. Ik kreeg vervolgens een v2 terug.
Nou heb ik hier nog niet aan gerommeld ivm de problemen van de eerdere router. Maar nu lees ik vanalles over openwrt. Kunnen jullie mij vertellen hoe de ervaringen daarmee zijn? Blijft draadloos bereik en alles wat stabiel, of sterft dat nog langzaam af?

Een ander probleem trouwens, de MBP's in huis hebben moeite met het signaal van de wndr3700. 2.4 heb ik nu bereikbaar door kanaal 1 ipv 13 te kiezen, maar 5ghz is voor beiden vrijwel altijd onvindbaar. Dit terwijl andere laptops (windows) er geen enkele moeite mee lijken te hebben. Kan openwrt hier verandering in brengen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

donny007 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:31:
Ik heb het nog is uitvoerig getest, ook bij het afkoppelen van de WAN-kabel blijft de loopback werken, het zit dus niet in het FTTH-modem oid. Ik heb overigens een statisch IP (denk niet dat het er iets mee te maken heeft).

Edit:
Ik kom tegenwoordig entries als "[DoS Attack: RST Scan] from source: 84.x.x.x, port 3732, Sunday, June 12,2011 19:22:33," tegen, nu weet ik dat dit simpele poortscans zijn, weet iemand hoe de router hiermee omgaat, is er een autoban functionaliteit voor deze grapjassen? Ik vind dat de router niet erg veel securityfeatures heeft.... (nu poortscan ik ze simpelweg terug, soms vind je dan een service waar je een 'berichtje' achter kunt laten;)).

Dit gaat overigens gepaard met ruim 785 (and counting) SSH login attempts op mijn server van verschillende adressen, waaronder een paar mislukte buffer overflows (iets met "\200w\001\003\001"). Gelukkig is alles hier redelijk dichtgetimmerd, toch is het opvallend dat ik zo'n populair doel ben, er is niets (meer) te halen, ov-chipkaart.org staat hier nog wel maar daar is ook al niks meer te vinden....

(SSH poort forward maar uitgezet als voorzorgsmaatregel, even de boel scannen met Nessus)
Ik heb ook een linuxbakje draaien thuis, met alleen SSH open, verder geen online presence ergens, geen hostnames of services naar buiten.
Alsnog krijg ik constant SSH break in pogingen. Gewoon bruteforcen met tig verschillende usernames en ook als root proberen ze in te loggen.

Ze komen toch niet binnen want rootlogin staat uit en het enige account wat er op kan heeft public/private key auth en verder niks.

Vervelend is het wel, daarom heb ik ook maar fail2ban erop gezet en de bantijd op oneindig gezet (die overleven geen reboots maarja je hebt ze snel genoeg te pakken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
kwam gister thuis en m'n internet lag eruit :S

direct (bekabeld) op t modem geen probleem, maar wireless via de 3700 wél verbinding (ik kom ook in de config van de 3700) maar géén internet. paar keer rebooten hielp ook niet. iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? (zit nu op t werk, thuis geen internet dus ik moet t even zo doen...) thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

habermas schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:51:

direct (bekabeld) op t modem geen probleem, maar wireless via de 3700 wél verbinding (ik kom ook in de config van de 3700) maar géén internet. paar keer rebooten hielp ook niet. iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? (zit nu op t werk, thuis geen internet dus ik moet t even zo doen...) thanx :)
Probeer zowel router als modem eens te rebooten. Eerst alles uit, even wachten, Modem aan en volledig op laten komen, dan pas router aansluiten en inschakelen. Doet ie dan nog niets, dan lijkt mij ergens iets en beetje stuk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

habermas schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:51:

Wat is de definitie van geen Internet?

Je zegt namelijk dat het niet mogelijk was om op Internet te komen via een draadloze verbinding terwijl je bekabeld geen probleem hebt.

Misschien kan je eens controleren of je een ping naar bijvoorbeeld de DNS server van je provider kan doen (op basis van IP adres).

Rebooten van het modem is niet nodig aangezien je bekabeld geen problemen hebt, wel is het (altijd) handig om bij netwerk problemen je router te rebooten (afhankelijk van het probleem, kabelbreuk...nou ja, je begrijpt het wel ;) ).

Verder is het altijd handig om een IPCONFIG /ALL te posten bij Internet problemen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
lier schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:12:
Wat is de definitie van geen Internet?
geen (wireless) dataverkeer tussen de router en m'n laptop. ik kom dus wel in de router. hij gaf ook een geel uitroeptekentje in de tray van mn wireless netwerk. router had ik al een paar keer gereboot.

hij gaf trouwens zowel op de 2.4 als de 5Ghz band problemen, en de iPad had hetzelfde probleem; het is dus een issue in de 3700 zelf...

ik zal het nog es met de kabel aan de 3700 proberen, en ik zal inderdaad es pingen naar die DNS-server. ipconfig /all had ik es gedaan, ik kon niet vreemds vinden, maar zal het de volgende keer posten.

bedankt voor t meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Als vervanger van mijn ASUS WL500G die gisteren helaas na 7 jaar trouwe dienst ophield te Routen heb ik deze Netgear aangeschaft. Voorlopig lijkt alles te werken muv de printer. Is het mogelijk om aan de USB een printer te hangen en deze als netwerkprinter te benaderen?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:36
Royalpieter schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:14:
Als vervanger van mijn ASUS WL500G die gisteren helaas na 7 jaar trouwe dienst ophield te Routen heb ik deze Netgear aangeschaft. Voorlopig lijkt alles te werken muv de printer. Is het mogelijk om aan de USB een printer te hangen en deze als netwerkprinter te benaderen?
Alleen met custom firmware en dan werkt het redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Draait iemand 1.0.14.98 op z'n 3700v1?

Auto update vind hem niet en als ik naar de support site ga is de laatste firmware 1.0.7.98 (welke ik nu draai.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ik draai die, hier staat hij. Of hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Nivk op 19-06-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Thanks, ik heb hem geupdate.

Even testen nog. In ieder geval zijn de port forwards niet goed overgenomen. (edit service en dan apply bij elke regel fixt het) Komt w.s. omdat er dus een extra veld bij is gekomen en ze schuiven het IP niet eentje op dus het IP komt bij de poort te staan.

edit: snelheden bedraad zijn nog als vanouds.

ivo@pauperbak:~$ !1380
wget -O /dev/null http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
--2011-06-19 14:23:33--  http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/download/file1000mb.bin
Resolving www.bbned.nl... 62.177.144.181
Connecting to www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `/dev/null'

100%[====================================>] 1,048,576,000 14.4M/s   in 69s

2011-06-19 14:24:43 (14.4 MB/s) - `/dev/null' saved [1048576000/1048576000]

[ Voor 36% gewijzigd door mace op 19-06-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Misschien weten jullie een oplossing voor mijn download probleem met de WNDR3700:

Als ik op mijn laptop, draadloos, via newsleecher (of sabnzbd) download krijg ik elke keer na een poosje deze melding waarna downloaden niet meer mogelijk is:

# Verbindingen: Failed to connect: (10060, "(10060, 'Operation timed out')") 6@newsreader50.eweka.nl:119

Ik heb het al geprobeerd met een andere nieuwsserver (Hitnews), maar ook hier krijg ik dezelfde melding.
Het rare is dat als ik de laptop bedraad aansluit op de router er geen enkel probleem is?!

Wie weet waar ik de oplossing kan vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Furiousz op 22-06-2011 16:29 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik wil persé een router met WiFi aan/uit-knopje.
Verder heb ik een XMS 100/100 mbps glasvezelabonnement (gigabit ethernet nodig?).

Deze router kopen OF een Hercules HWNRi-300 (100 mbps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

rnbprod schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:29:
Ik wil persé een router met WiFi aan/uit-knopje.
Verder heb ik een XMS 100/100 mbps glasvezelabonnement (gigabit ethernet nodig?).

Deze router kopen OF een Hercules HWNRi-300 (100 mbps)?
Een Gigabit WAN poort (dat bedoel je neem ik aan) is leuk, maar het gaat om de WAN-LAN doorvoersnelheden. De WNDR3700 kan rond de 400~450 Mbps/sec routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 19:27
Zo, na een hikje en een brickje zit er nu ook OpenWRT op mijn WNDR3700 :)

Voorbereidend op de komst van IP-TV en een Dual-WAN poort. Eens kijken of we straks de bende aan elkaar kunnen krijgen :D

Wired snelheid is perfect, WLAN is ronduit belabberd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35

Apoca

Array Technology Industry

Er is ook een update (WNDR3700v2-V1.0.0.10) voor de V2 versie :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Changelog? :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:56
New Features & Bug Fixes:

Fixed “Wireless disconnection issue”.

Known Issues:

NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is much slower than read no matter using samba or FTP. FTP read is 5 times faster than write. Samba (ie. access network drive via windows) read is 2 times faster than write.
Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
Traffic meter – Traffic volume control is not accurate due to sampling rate. It may exceed the limit.
Workaround: Set a proper number in “Mbytes before the monthly limit is reached” in the traffic control.
To Install

Jammer genoeg geen wifi on/off schema.

We wachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar het gaat me meer om dat de internetsnelheid 1:1 doorgegeven wordt. De router kan 93 mbps doorgeven, en ik *denk* dat mijn internetsnelheid (up en down) ook ongeveer zo snel is, maar misschien is de router dan toch nog de bottleneck.

De Netgear lijkt me een betere keuze, maar ik hoor er wel veel problemen over.
Exorcist schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:44:
[...]

Een Gigabit WAN poort (dat bedoel je neem ik aan) is leuk, maar het gaat om de WAN-LAN doorvoersnelheden. De WNDR3700 kan rond de 400~450 Mbps/sec routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Waar heb je het over? Welke router kan 93Mbps doorgeven? De HWNRi-300 dus absoluut niet als je het over die hebt. Over LAN poorten misschien maar naar buiten, WAN, kan die HWNRi-300 echt niet 100/100Mbps glasvezel routeren.
Voor zo'n uitermate cool glasvezel abonnement ( :-( ) heb je toch een wat duurdere router nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak797
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb zojuist mijn WNDR3700 v2 binnen gekregen en aangesloten. Configuratie was simpel, alleen nu loop ik tegen iets aan. Ik krijg namelijk geen wireless verbinding met mijn netbook Asus 1005px:

- desktop pc wireless werkt prima
- Asus netbook ziet WiFi netwerk wel maar geeft melding "windows was unable to connect to 'netwerk'"
- !! opvallend !! ik heb een b/g/n guest netwerk ingesteld, met hetzelfde key / encryptie WPA2-PSK [AES]. Hierop kan ik wel aanloggen met mijn netbook (internet werkt ook).

Ik begrijp dat mijn laptop tot b/g/n beperkt is, maar heeft iemand een idee waarom ik een Guest netwerk wel kan gebruiken maar het 'main' 2.4ghz b/g/n netwerk niet?

(channel staat op Auto, en mode heb ik alledrie geprobeerd)
[edit] netbook draait windows7, pc overigens ook

[ Voor 3% gewijzigd door tweak797 op 24-06-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak797
mace schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:55:
Draait je laptop op XP? Welk service pack?
Dat had ik er bij kunnen vermelden inderdaad, hij draait Windows 7 (starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
tweak797 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:45:
Ik begrijp dat mijn laptop tot b/g/n beperkt is, maar heeft iemand een idee waarom ik een Guest netwerk wel kan gebruiken maar het 'main' 2.4ghz b/g/n netwerk niet?
Zo beperkend is dat niet hoor! Heb je de reeds opgeslagen wireless netwerken al eens verwijderd? Via "manage wireless network connections" en door op het huisje te klikken in het netwerkcentrum en dan merge or delete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak797
Zo beperkend is dat niet hoor! Heb je de reeds opgeslagen wireless netwerken al eens verwijderd? Via "manage wireless network connections" en door op het huisje te klikken in het netwerkcentrum en dan merge or delete?
Stom stom stom, er bleek inderdaad een tweede netwerk met zelfde naam opgeslagen. Snap niet helemaal hoe dat kan, gezien ik een nieuwe naam heb gebruikt, maar wellicht dat het bij de allereerste aansluiting fout is gegaan. Lag dus niet aan laptop of router, maar aan mijzelf... een beetje. :9

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjansen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik overweeg om binnenkort deze WNDR3700 (v2) router te kopen. Ik wil er graag een USB powerd harddisk aan koppelen, onze printer en onze scanner.

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een usb hub en vervolgens er meerdere apparaten aan koppelen? Ik zal ze niet allemaal tegelijkertijd gebruiken. De hub zelf heeft geen stroom adapter; dus alle energie moet van de router komen.

Daarnaast lees ik op allerlei (oude, van 2009) topics dat het gebruik van een usb powered harddisk soms stabiliteitsproblemen geeft. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik heb twee usb harddisk geprobeerd, Eentje deed het wel en eentje deed het niet.
Die het niet deed is een oude laptop hd in een behuizing en die het wel deed is een nieuwe seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaarten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 13:41
Ik heb sinds kort de netgear 3700 v2 met een wnda3100v2 gekocht.
Nu werkt de router goed op B/G, alleen de Wifi N geeft problemen.
De dongle icm met 3 jaar oude pc met windows 7 werkt goed met downloaden op B/G netwerk.
Zodra ik download via SABnzbd op WIFI-N dan knalt deze na een paar minuten eruit.
Dus snel heden rond 2,5Mbit/sec gaat top en rond de 4,6 Mbit/sec gaat het mis.
Weet iemand hoe en wat?
Ander download programma en herinstallatie windows helpt niet.
Laatste firmware 3700 en 3100 zijn geinstalleerd.

Om het weer werkende te krijgen moet ik de dongle eruit halen en er weer in doen.

[ Voor 8% gewijzigd door bmaarten op 28-06-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
djjansen schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:20:
Ik overweeg om binnenkort deze WNDR3700 (v2) router te kopen. Ik wil er graag een USB powerd harddisk aan koppelen, onze printer en onze scanner.

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een usb hub en vervolgens er meerdere apparaten aan koppelen? Ik zal ze niet allemaal tegelijkertijd gebruiken. De hub zelf heeft geen stroom adapter; dus alle energie moet van de router komen.

Daarnaast lees ik op allerlei (oude, van 2009) topics dat het gebruik van een usb powered harddisk soms stabiliteitsproblemen geeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
Printer en scanner aansluiten op USB gaat je standaard niet lukken.

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet met de standaard firmware ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjansen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02-2024
Royalpieter schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:57:
[...]
Printer en scanner aansluiten op USB gaat je standaard niet lukken.
Maar met openwrt of ddwrt zal het toch wel kunnen? Ik ben inderdaad van plan om er een andere firmware op te zetten, bij voorkeur openwrt.

Ik heb nu een FSG-3, met daarop aangesloten een usb stick, printer en scanner. Scannen doe ik met een unix commando scanimage. De FSG gaat er uit omdat deze nogal lawaai maakt.

Is er iemand die er een 500+ Gb usb powered usb op heeft aangesloten? En die mij dan het exacte type nummer kan geven, want ik begrijp dat de ene disk wel doet en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met OpenWrt is het een eitje, zeker als je er al mee overweg kan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46

Rhapsody

In Metal We Trust

Is het mogelijk om de WNDR3700v2 zo in te stellen dat alleen bepaalde ip adressen (white list?) toegang mogen hebben tot hetgeen achter deze router?
Ik heb een paar poorten geforward voor o.a. mijn NAS, maar mensen uit Azië of Amerika hebben wil ik eigenlijk niet de kans geven om te proberen in te loggen.

Of moet ik daarvoor toch kijken naar OpenWrt?

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Rhapsody schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:53:
Is het mogelijk om de WNDR3700v2 zo in te stellen dat alleen bepaalde ip adressen (white list?) toegang mogen hebben tot hetgeen achter deze router?
Ik heb een paar poorten geforward voor o.a. mijn NAS, maar mensen uit Azië of Amerika hebben wil ik eigenlijk niet de kans geven om te proberen in te loggen.

Of moet ik daarvoor toch kijken naar OpenWrt?
Je wil NAT als beveiliging gaan gebruiken?
Ik zou zelf niet NAT daarvoor gebruiken, maar achter je router een firewall zetten. (of OpenWRT's firewall gebruiken)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46

Rhapsody

In Metal We Trust

Niet zozeer NAT alleen. Voor datgene achter de router (NAS bijvoorbeeld) moet je altijd inloggen. Dus dat is sowieso wel beveiligd.
Maar ik vroeg me af of ik dat inloggen ook kon voorkomen voor ip ranges in bijvoorbeeld Azië.

Een extra kastje (firewall) zie ik eigenlijk niet zo zitten.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Sinds een aantal maanden valt de verbinding van mijn V1 weg wanneer er draadloos op volledige snelheid gedownload wordt. Dit gebeurd pas na een aantal minuten op volle snelheid, niet alleen op afstand maar ook dichtbij de router komt dit voor. Vervolgens komt de verbinding weer tot leven en download hij verder (sabnzbd), als er iets van een website gedownload wordt kan ik weer opnieuw beginnen met downloaden waardoor ik grotere bestanden nooit binnen kan krijgen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Kon er namelijk niets over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

djjansen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:37:
[...]

Maar met openwrt of ddwrt zal het toch wel kunnen? Ik ben inderdaad van plan om er een andere firmware op te zetten, bij voorkeur openwrt.

Ik heb nu een FSG-3, met daarop aangesloten een usb stick, printer en scanner. Scannen doe ik met een unix commando scanimage. De FSG gaat er uit omdat deze nogal lawaai maakt.

Is er iemand die er een 500+ Gb usb powered usb op heeft aangesloten? En die mij dan het exacte type nummer kan geven, want ik begrijp dat de ene disk wel doet en de andere niet.
De USB-poort kan in theorie 500mA leveren, zoals vastgesteld is in de USB-specs. Harddisks zitten hier vaak nogal dicht tegenaan, waardoor het niet altijd goed gaat. Ik heb zelf een oude 40GB 2,5" eraan hangen en die werkt probleemloos.
Met een hubje erbij loop je helemaal het risico dat je voeding tekort schiet. Ik zou dus sowieso een powered hub gaan gebruiken.

Met openWRT kan je meerdere USB-apparaten benaderen, al weet ik niet of je scanner goed gaat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterch
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 01:17
Uit het topic dat ik heb gemaakt dit bericht, wat hier beter thuishoort wellicht:

Ik heb een probleem met mijn modem (Thomson TG712) en router (Netgear WNDR3700).

De router heb ik gekocht omdat de oude router het begeven had, en dit leek me een toekomstgerichte goede optie. Echter, na het aansluiten van de router was mijn snelheid rond de 6 Mbps, terwijl dit eerst meer dan 10 was. Ook valt om de ~10 minuten de verbinding weg (windows zegt dat de computer nog verbonden is, maar tijdelijk kunnen er geen sites e.d. worden geladen) en in games was mijn ping ontzettend hoog.

Toen maar eens geprobeerd te verbinden met de draadloze functie van mijn Thomson TG712, en dit ging al stukken beter, viel niet om de zoveel tijd uit, al geeft deze de laatste tijd ook problemen. De Netgear router heb ik niet voor niets gekocht, dus zou hem wel graag gebruiken. Binnenkort ga ik wel kabel door het huis aanleggen, maar tot die tijd moet ik toch nog op zolder draadloos verbinden, en op dit moment is dat met zulke snelheids drops zeer vervelend.

In de logs van de Netgear geeft hij soms een DoS aan, maar volgensmij is dat redelijk normaal en kan dat niet de oorzaak van mijn probleem zijn? Hij draait verder op de nieuwste firmware.

Als ik meer informatie moet geven over dit probleem doe ik dat graag, ik weet alleen niet echt wat nog meer van belang zou kunnen zijn. Alvast zeer hartelijk bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:58
Zoals ik lees op het OpenWRT forum, in het topic van Arokh over de WNDR3700 builds, is er vandaag een build uitgekomen waar een nieuwe WiFi driver in zit. Het zou gaan om de ath9k driver, deze zou ook in DD-WRT komen, zag ik althans in de SVN Timeline. Ben benieuwd of deze drivers de wifi prestaties kunnen gaan leveren zoals de Stock FW, of er heel dicht bij zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 06-05 23:17
Heb het kastje nu een aantal dagen in gebruik, super snel en erg stabiel! Ik heb 50Mbps bij XMSNet en ik haal zowel bekabelt als draadloos 45Mbps, iemand anders hier ook ervaring mee? Het is snel zat, maar kon nergens vinden of ik hem ook nog op kon schroeven.

Daarnaast maak ik gebruik op mijn desktop van een Linksys WMP300N, alleen die houdt de 45Mbps niet langer dan 10 minuten uit en dan gaat ie golven, ik heb al meerdere verschillende firmware en software geprobeerd, maar het ligt echt aan de WMP300N. Als ik bijvoorbeeld een kabel leg tussen mijn laptop en desktop met bridge verbinding haal ik constant 45Mbps, maar wanneeer ik dan weer overschakel op draadloos houdt ie het 10 minuten vol en dan weer golven.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gerbenp schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:05:
Zoals ik lees op het OpenWRT forum, in het topic van Arokh over de WNDR3700 builds, is er vandaag een build uitgekomen waar een nieuwe WiFi driver in zit.
Link naar de post in kwestie? Je maakt me nieuwsgierig.
Het zou gaan om de ath9k driver, deze zou ook in DD-WRT komen, zag ik althans in de SVN Timeline.
Ath9k zit al geruime tijd in de Linux-kernel en dus ook in OpenWrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:58
Borromini schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:32:
[...]

Link naar de post in kwestie? Je maakt me nieuwsgierig.

[...]

Ath9k zit al geruime tijd in de Linux-kernel en dus ook in OpenWrt.
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=138173#p138173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die post praat over een switch driver, en de switch is Realtek. De WLAN NIC is Atheros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De driver voor ath9k is vzviw al heel lang nog niet helemaal 100% met vooral issues met kiezen van welke combinatie antennes het beste werkt. (dat MIMO geneuzel o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Borromini schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:26:
Die post praat over een switch driver, en de switch is Realtek. De WLAN NIC is Atheros.
Krijgen we dan eindelijk Jumbo Frames passthrough in de officiële OpenWRT builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mace schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:16:
De driver voor ath9k is vzviw al heel lang nog niet helemaal 100% met vooral issues met kiezen van welke combinatie antennes het beste werkt. (dat MIMO geneuzel o.a.)
100% zeker niet, want de prestaties durven nogal es fluctueren tussen stabiele kernelreleases en wireless-compat releases. Maar hij zit wel al een hele tijd in de kernel (sinds 2.6.27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik weet dat er ooit issues waren met de traffic counter (in DD-WRT), maar vraag me af of ik datzelfde nu nog heb.

Zodra een nieuwe maand begint, wordt de vorige maand ahw gekopieerd in de graph vd maand die nu begint...
Alleen als je op een bepaalde dag meer data verbruikt, zie je dat terug. Soort onbedoelde peak-hold functie eigenlijk :)

Geen groot probleem, want verder werkt het als een tierelier, maar ik vond het toch wel een geinige functie... als hij goed werkt dan.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
Hoe kan je zien dat je een V2 heb ? is het misschien geen idee om deze info in de openings post te zetten ??

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Staat o.a. ergens bovenin je scherm als je inlogt op de admin interface. Als er N600 op je doos staat heb je volgens mij ook de v2, sticker op je router bekijken, daar staat het volgens mij ook op.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ik weet nu nog steeds niet 100% wat het verschil is, ik denk voor 2.4GHZ 300Mbit en voor 5Ghz ook? 300 + 300? Heb echt dagen lopen zoeken, heb ondertussen zelf de N600 en bevalt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het verschil is dat de v2 een z.g.n cost-down versie is van de eerste versie. Blijkbaar niet compatibel met elkaar anders hoefden er geen verschillende firmwares te worden gemaakt.

Verder is de v2 iets langzamer maar dat valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

aramdin schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:22:
Staat o.a. ergens bovenin je scherm als je inlogt op de admin interface. Als er N600 op je doos staat heb je volgens mij ook de v2, sticker op je router bekijken, daar staat het volgens mij ook op.
N600 stond ook op de doos bij v1. Je moet kijken naar expliciete tekst 'v2' op de doos of in de admin-interface. Hier nog wat info:

http://wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr3700?s[

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 04-07-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

mace schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:22:
Het verschil is dat de v2 een z.g.n cost-down versie is van de eerste versie. Blijkbaar niet compatibel met elkaar anders hoefden er geen verschillende firmwares te worden gemaakt.

Verder is de v2 iets langzamer maar dat valt best mee.
Wat is "iets"? Wil best wat extra neerleggen tov de TP Link WR 1043, maar dan moet het ook een meerwaarde hebben...

[ Voor 94% gewijzigd door JT op 04-07-2011 18:27 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De TP-Link is single radio voor zover ik weet - 2,4 GHz :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja klopt, maar als dat in de praktijk niet veel uitmaakt...ik heb trouwens wel gelezen over wan-lan snelheid van meer dan 400mbit. Hoe kan dat met wifi n wat 300mbit is?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:27:
Wat is "iets"? Wil best wat extra neerleggen tov de TP Link WR 1043, maar dan moet het ook een meerwaarde hebben...
Tja voor de meeste mensen is de TP-link dikke prima. Ik heb de 3700 vooral gekocht vanwege de simultaneous dual band (2,4 en 5GHz tegelijk) iets wat de TP-link niet heeft (uberhaupt geen 5GHz).

Als je dat niet nodig denkt te hebben, kan ik volmondig de TP Link aanraden, die heb ik bij mijn moeder neergezet en dat ding werkt vlekkeloos. (Heb wel een Engelse firmware dr in moeten flashen, dat Duits was een beetje vervelend :P )

Maar goed, hier zie je de verschillen tussen de v1 en de v2 mbt. de 5GHz band: http://www.smallnetbuilde...r3700v2-5-ghz-band-retest

En een algemene review (inclusief vergelijk met de v1): http://www.smallnetbuilde...d-gigabit-router-reviewed
JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:40:
Ja klopt, maar als dat in de praktijk niet veel uitmaakt...ik heb trouwens wel gelezen over wan-lan snelheid van meer dan 400mbit. Hoe kan dat met wifi n wat 300mbit is?
Bekabeld lan is gigabit. :)

[ Voor 65% gewijzigd door mace op 04-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb er serieus 2 uur over gedaan om erachter te komen dat de WNDR3700 + DD-WRT + Intel 4965AGN in lower control channel moet staan om N via 5 GHz te hebben. Anders ziet het ding simpelweg de 5 GHz niet, in tegenstelling tot een Intel 5100 en 6200 die ik ook in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik vind de bekabelde kaarten van Intel hartstikke fijn maar breek me de bek niet los over hun wireless spul...

Atheros all the way for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja maar wan beperkt het op 300mbit, the weakest link.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mace schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:48:
Ik vind de bekabelde kaarten van Intel hartstikke fijn maar breek me de bek niet los over hun wireless spul...

Atheros all the way for me.
True. Atheros zendt sowieso met meer mW, dat scheelt al..maar compatibiliteitsproblemen zijn alomtegenwoordig.
JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:48:
Ja maar wan beperkt het op 300mbit, the weakest link.
Huh?

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 04-07-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Snelheid van wan naar lan, oftewel van een bron met wifi n verbinding naar een doel aan een lan lijn, dan is de wifi verbinding met 300mbit de beperkende factor. Hoe komen ze dan aan 400+ mbit?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:53:
Snelheid van wan naar lan, oftewel van een bron met wifi n verbinding naar een doel aan een lan lijn, dan is de wifi verbinding met 300mbit de beperkende factor. Hoe komen ze dan aan 400+ mbit?
Nee je snapt het niet.

WAN = je internet.

Dus van de WAN poort aan de achterkant (waar de kabel van je modem ingaat) naar de interne switch is 400mbit. Dus als je zo gelukkig zou zijn met 400mbit internet dan kun je dat krijgen via de gigabit poorten.

Wireless is idd beperkt tot 300.

En dan nog zou je in principe 2x kunnen downloaden met 200mbit via 2 verschillende wireless hosts.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 04-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:53:
De WAN (buitenzijde/Internet!) is rond de 400/450 Mbit/sec doorvoer naar LAN, maar dat is nu helemaal niet van toepassing met internetsnelheden die in Nederland meestal niet boven de 120 Mbit/sec uitkomen.

Wifi N is theoretisch 300 Mbit, maar dat is via 5 GHz (kort bereik) en half-duplex (wifi eigen). Dus je houdt met wat geluk 100 Mbit/sec over, maar daar moet je al veel voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:40:
Ja klopt, maar als dat in de praktijk niet veel uitmaakt...
Dat hangt ervan af wat je eisen zijn - voor mij was dual radio een vereiste.

Dit zijn de specs van de TP-Link:

CPU Ram Flash Network Gigabit USB Serial JTag
Atheros AR9132@400MHz 32MB 8MB 4x1 Yes Yes Yes Yes

En van de Netgear:

CPU Ram Flash Network Gigabit USB Serial JTag
V1 Atheros AR7161 rev 2 680 MHz 64MiB 8MiB 4 x 1 Yes Yes Yes Yes
V2 Atheros AR7161 rev 2 680 MHz 64MiB 16MiB 4 x 1 Yes Yes Yes Yes

Bron: OpenWrt wiki.

Beide routers zijn trouwens gebaseerd op het ar71xx platform. Zoals je kan zien heeft de Netgear dubbel zoveel RAM, en is de CPU meer dan de helft sneller dan die van de TP-Link.
Exorcist schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:58:
Wifi N is theoretisch 300 Mbit, maar dat is via 5 GHz (kort bereik) en half-duplex (wifi eigen). Dus je houdt met wat geluk 100 Mbit/sec over, maar daar moet je al veel voor doen.
Ik haal hier met de regelmaat van de klok 13-14 MBps op 5 GHz en over SSH (OpenWrt), nooit getest met de standaard firmware.

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 04-07-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Argh natuurlijk 8)7 WLAN =/ WAN :') n00bfail.

Waarin gaat die snellere CPU en meer geheugen zich uiten met een WLAN setup met 2 clients, een wifi hd mediaplayer en een NAS?

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 05-07-2011 00:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JT schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:56:
Argh natuurlijk 8)7 WLAN =/ WAN :') n00bfail.

Waarin gaat die snellere CPU en meer geheugen zich uiten met een WLAN setup met 2 clients, een wifi hd mediaplayer en een NAS?
Op zich niet bijster veel, het voornaamste is dat je router veel connecties kan bijhouden zonder te crashen (denk aan Torrents e.d.). Het is dus met name WAN --> LAN dat baat heeft bij CPU en RAM, omdat via het LAN de router niet meer is dan een doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

*zucht*, niemand in de buurt van Elburg die een WR1043 heeft en een WNDR3700 en gezellig op de koffie wilt komen met de apparaatjes? :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Is er een manier om de troughput nog te verhogen? Volgens mij haal ik op mijn glasvezel modem 49/50Mbit en via mn WNDR3700 46/47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dimiz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:18:
Is er een manier om de troughput nog te verhogen? Volgens mij haal ik op mijn glasvezel modem 49/50Mbit en via mn WNDR3700 46/47.
Meer info zou handig zijn.
Pagina: 1 ... 29 ... 41 Laatste