Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Top!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
nog even een andere vraag. Als ik mijn utp kabels aansluit op de netgear 3700 ipv zyxcel 2602 (telfort)modem om zo een gigabit netwerk te creëren dan is mijn internetverbinding flink stuk trager hoe kan dat? Je zou verwachten dat het juist sneller zal gaan.

- DHCP staat aan op de modem dus niet Netgear.
- Alle pc's hebben en vast ip adres
- van modem naar netgear is 1 utp kabel aangesloten op de lan poort van de netgear
- afstand tussen modem en netgear is 20cm

Hoor graag jullie reactie's en of jullie dit herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo, VPN is ingesteld op de WNDR3700 en kan contact leggen met mijn Android toestellen. Ben T-Mobile wellicht al voor, mochten ook zij in de toekomst Whatsapp gaan blokkeren/belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 12:45
Exorcist schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:31:
Zo, VPN is ingesteld op de WNDR3700 en kan contact leggen met mijn Android toestellen. Ben T-Mobile wellicht al voor, mochten ook zij in de toekomst Whatsapp gaan blokkeren/belasten.
haha, ik heb toevallig net hetzelfde gedaan op mijn v1 WNDR met openWRT. Voornamelijk voor het buitenlands WiFi-en en toch een beveiligde verbinding. Maar ook wel in het achterhoofd dat telco's iets gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Vraagje: zijn er hier nog meer beta testers van de Pizza (WNR3500Lv2)? Ik ga hem vandaag aansluiten i.p.v. mijn wndr3700. Omdat je van Netgear je beta sample mag houden vroeg ik me af of ik dit apparaat of de wndr3700 na de test zou kunnen gebruiken als repeater (ap) om het signaal (wireless) te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen kaas gegeven van een Virtual Private Network. Zou je wat specifieker kunnen zijn? Ik heb al wat gegoogled, maar kom oude artikelen tegen. Wat doet het, wat kan het, hoe doe je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:41:
[...]

Ik heb geen kaas gegeven van een Virtual Private Network. Zou je wat specifieker kunnen zijn? Ik heb al wat gegoogled, maar kom oude artikelen tegen. Wat doet het, wat kan het, hoe doe je het?
Wat het doet en kan kun je hier wel vinden lijkt me, hoe je het doet laat ik even over aan bovenstaande lui aangezien ik het nog niet op een 3700 heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
yoshmite schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:22:
nog even een andere vraag. Als ik mijn utp kabels aansluit op de netgear 3700 ipv zyxcel 2602 (telfort)modem om zo een gigabit netwerk te creëren dan is mijn internetverbinding flink stuk trager hoe kan dat? Je zou verwachten dat het juist sneller zal gaan.

- DHCP staat aan op de modem dus niet Netgear.
- Alle pc's hebben en vast ip adres
- van modem naar netgear is 1 utp kabel aangesloten op de lan poort van de netgear
- afstand tussen modem en netgear is 20cm

Hoor graag jullie reactie's en of jullie dit herkennen.
iemand? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Modem in bridge mode zetten, kabel van de modem naar de netgear uit de LAN poort halen en in de WAN poort stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01
internetverbinding sneller zou ik sowieso niet verwachten aangezien je al het verkeer nu eerst naar een ander apparaat dirigeert. En als alle pc een vast IP adres hebben hoeft de DHCP server toch helemaal niet aan te staan? of heb ik dat nu verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 13:02
Lothlorien67 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:54:
internetverbinding sneller zou ik sowieso niet verwachten aangezien je al het verkeer nu eerst naar een ander apparaat dirigeert. En als alle pc een vast IP adres hebben hoeft de DHCP server toch helemaal niet aan te staan? of heb ik dat nu verkeerd begrepen?
Klopt, maar dan moet je ook wel ALLES volledig zelf instellen

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
vraag: Als ik de wndr3700v1 instel als base station voor repeating en een andere router (wndr3700 of wnr3500l) als repeater gebruik kan ik geen wireless security meer gebruiken? Is toch vreemd? Oplossing? Komt dit nog in een fw update?

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 21-05-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Met stock firmware is er voor repeating e.d. alleen ondersteuning voor WEP. Wat natuurlijk geen beveiliging meer is te noemen en bovendien geen 802.11n toestaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Nivk op 21-05-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Ok. Nu de snelheden met de goede settings :P

Router:
WNDR 3700v1 (100-13948-01R12)
Firmware: DD-WRT v24-sp2 (05/08/11) std (16994)

Internet verbinding:
Ziggo AiE Plus

Laptop:
HP Compaq nc8430 met Ubuntu 11.04.
Zit een broadcom apparaat in wat max wireless G doet.

Plek:
Mijn crib
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14584776/appartement.png

Speedtest:
100mbit bestand van deze locatie.

Snelheid:
Plek 1: 1.58 MB/s (12.64 Mbit) 28% bereik
Plek 2: 1.24 MB/s (09.92 Mbit) 21% bereik
Plek 3: 1.88 MB/s (15.04 Mbit) 59% bereik
Wired:  4.71 MB/s (37.86 Mbit) n.v.t

Zou niet weten of het snel of sloom is. Draadloos doe ik toch alleen maar een beetje browsen, maar dat gaat prima. Maar ik moet wel zeggen dat het hier vrij druk is qua draadloze netwerken. Op elk kanaal zitten wel meerdere G netwerken.

[ Voor 192% gewijzigd door Appel op 21-05-2011 23:37 . Reden: Post opnieuw gedaan ivm verkeerde settings. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoLCoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 21:16
hallo

ik ben aan het kijken naar een router met hogere wan - lan doorvoer en nu kwam ik deze router tegen maar wat mij nog niet duidelijk is, ondersteund de 3700 ook lan to lan vpn's ?
ik heb nu een draytek router staan met 5 lan to lan vpn's er op maar die heeft een lage doorvoer snelheid wat straks een bottleneck gaat worden en draytek heeft geen goede vervanger in het asoriment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

LzpAppel schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:00:
[...]

Ok. Nu de snelheden met de goede settings :P

Router:
WNDR 3700v1 (100-13948-01R12)
Firmware: DD-WRT v24-sp2 (05/08/11) std (16994)

Internet verbinding:
Ziggo AiE Plus

Laptop:
HP Compaq nc8430 met Ubuntu 11.04.
Zit een broadcom apparaat in wat max wireless G doet.

Plek:
Mijn crib
[afbeelding]

Speedtest:
100mbit bestand van deze locatie.

Snelheid:
Plek 1: 1.58 MB/s (12.64 Mbit) 28% bereik
Plek 2: 1.24 MB/s (09.92 Mbit) 21% bereik
Plek 3: 1.88 MB/s (15.04 Mbit) 59% bereik
Wired:  4.71 MB/s (37.86 Mbit) n.v.t

Zou niet weten of het snel of sloom is. Draadloos doe ik toch alleen maar een beetje browsen, maar dat gaat prima. Maar ik moet wel zeggen dat het hier vrij druk is qua draadloze netwerken. Op elk kanaal zitten wel meerdere G netwerken.
Dank je voor de benchmark! Jammer dat het G snelheiden zijn, ik red met de stock firmware snelheden van >9MBit/sec lokaal, voor mij is dat belangrijk om dat ik regelmatig grotere bestanden op m'n NAS zet. Ik wacht nog even af voordat ik de stap naar DD-WRT weer maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
CrashOne schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Dank je voor de benchmark! Jammer dat het G snelheiden zijn, ik red met de stock firmware snelheden van >9MBit/sec lokaal, voor mij is dat belangrijk om dat ik regelmatig grotere bestanden op m'n NAS zet. Ik wacht nog even af voordat ik de stap naar DD-WRT weer maak.
No problem :) Ik zal dit wel opnieuw doen zodra ik ook een NAS heb staan die de verbinding helemaal vol kan trekken. Kijken wat ie doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze router nu een paar weken. Na installatie meteen de nieuwste firmware erop gezet. Dat doet het ding overigens zelf. Handig.

Maar ik heb een vraag probleem. Als ik de lijst met aangesloten apparaten raadpleeg, dan is deze leeg. Op dat moment zijn de volgende apparaten aangesloten:
- Synology Diskstation DS209
- HTC Desire
- HP Wireless Printer
- D-Link DAP-1522 bridge
- Samsung laptop

Vervolgens is het ook zo dat mijn netwerk niet goed functioneert. Ik kan bijvoorbeeld niet printen. De HP software beweert dat de printer niet aangesloten is. Ik kan de router wel pingen.

Als ik vervolgens de router reset, of ik ga naar LAN instellen en klik daar op Toepassen, dan zie ik de aangesloten apparaten weer en werkt alles correct. Ik kan dat ook weer printen. Ik moet dit minimaal 1 keer per dag doen om alles weer te herstellen. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52
het niet tonen van de aangesloten systemen werkt bij mij ook niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Eddos op 22-05-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nivk schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:56:
Met stock firmware is er voor repeating e.d. alleen ondersteuning voor WEP. Wat natuurlijk geen beveiliging meer is te noemen en bovendien geen 802.11n toestaat.
Geen WEP, enige optie is no security?
Is er alternative fw voor de wndr3700 en wnr3500L die dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Er is weer nieuwe firmware uit :)
Het gaat om versie 1.0.14.98

Hier te downloaden:
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19214

Changelog:
New Features & Bug Fixes:

Support “AP mode” and “Auto IP” in AP mode.
Support “Schedule-based WiFi on/off”.
Support “IGMP Proxying”.
IE 9 support.
Support “Port Forwarding Enhancement”.
Support “Automatic Internet Connection reset” in German language.
Support DFS channel in Australia, Canada, and Europe.
Fixed “Attached Devices not showing devices connected”.
Fixed “can't disable automatic search for new FW in German GUI”.
Fixed “Linux files changes to permit bits 777”.
Known Issues:

NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is much slower than read no matter using samba or FTP. FTP read is 5 times faster than write. Samba (ie. access network drive via windows) read is 2 times faster than write.
Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik vraag me af wat ik me moet voorstellen bij IE9 support. Ik heb het nog niet gevonden op hun supportpage. Ik had overigens geen problemen met de vorige versie. Ik was gewoon benieuwd of er een nieuwere versie was. En toevallig keek ik ook net. Toch maar geïnstalleerd. So far so good.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:11
Vanavond de firmware ook op 1.0.14.98 gezet. Lijkt tot nu toe goed te werken. Er was ook een nieuw taal pakket deze ook direct maar even geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52
Iemand al gezien wat de 'Port Forwarding Enhancement' inhoud?
Ik hoop op het rerouten van <extern_ip:80> naar <intern_ip:8080> (bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eddos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:01:
Daar zit ik ook al vanaf dag 0 op te wachten, maar dan andersom. Extern:8080 > Intern:80

[ Voor 6% gewijzigd door Mrbeam op 23-05-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Net via remote desktop sessie naar huis de nieuwe firmware geïnstalleerd :9 Internet werkt wel volgens mn vriendin, maar mijn remote desktop sessie is ineens niet meer mogelijk. Zometeen thuis maar even kijken wat er gebeurd is met de port forward...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
X-plosive schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:00:
Net via remote desktop sessie naar huis de nieuwe firmware geïnstalleerd :9 Internet werkt wel volgens mn vriendin, maar mijn remote desktop sessie is ineens niet meer mogelijk. Zometeen thuis maar even kijken wat er gebeurd is met de port forward...
hier het zelfde =]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Verdorie toch spijt dat ik remote management niet aan heb gezet op de router :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gister een update gedaan en al m'n port forwardings werken niet meer... Lekker handig :P Vanavond ook maar eens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Oke al mn port forwards werken niet meer....

Hij heeft 2 kolommen toegevoegd, te weten 'start port' en 'end port'. In start port staat het interne ip adres, end port is 0 en het interne ip adres is undefined :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 09:44
Ik heb alle paginas geprobeerd door te lezen, maar nog geen eenduidig antwoord gevonden. Als ik kan kiezen tussen versie 1 en versie 2: wat is dan aan te raden? Ik ga geen DD-WRT erop zetten en er verder niet heel veel spannends mee doen. Hij komt in mijn appartement zodner veel dikke betonnen muren: maakt het dan uberhaupt uit? V2 heeft wat meer flash geheugen en andere (betere?) antennes: dat is toch het enige verschil? Of is V2 nemen ALTIJD de betere keuze als ik de kans heb en ze hetzelfde kosten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Hoop dat er een nieuwe uit komt voor v2 ik wil die nieuwe functies ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
X-plosive schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:19:
Oke al mn port forwards werken niet meer....

Hij heeft 2 kolommen toegevoegd, te weten 'start port' en 'end port'. In start port staat het interne ip adres, end port is 0 en het interne ip adres is undefined :/
even de port forward bewerken en dan een ip adres selecteren. Daarna even vinkje bij "Gebruik hetzelfde poortbereik voor interne poort " uit en aan zetten. Hierna zal alles weer werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
Die Bruine schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:18:
Ik vraag me af wat ik me moet voorstellen bij IE9 support. Ik heb het nog niet gevonden op hun supportpage.
Ik gok dat de webinterface mogelijk ergens raar deed met IE9 en dat ze dat opgelost hebben.
Qua routing mag het natuurlijk niets uitmaken wat voor browser je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mij is 1.0.14.98 echt stukken sneller dan de vorige firmware. Ik haalde eerst tot 9,5MB/sec, nu zit ik op >12MB/sec continu over WiFi N. Mooie verbetering dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:40
CrashOne schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:57:
Bij mij is 1.0.14.98 echt stukken sneller dan de vorige firmware. Ik haalde eerst tot 9,5MB/sec, nu zit ik op >12MB/sec continu over WiFi N. Mooie verbetering dus!
Mee eens.
En ook de webinterface is nu eindelijk lekker snel. Was al veel beter na de vorige update maar nu nog een tikje sneller.
Wat ik wel nog graag zou willen zien is dat de taal van de webinterface aangepast kan worden zonder dat ie een rechtstreekse internet verbinding heeft. Geen onoverkomelijkprobleem, alleen handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 23-05-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:21

sjaool

Every life should have 9 cats

De portforwarding mogelijkheid is er in ieder geval een stuk op vooruit gegaan.
Bij de trafficmeter zijn volgens mij ook behoorlijk wat opties toegevoegd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De auto update functie van mijn router ziet die nieuwe firmware nog niet.

Maar ik zie wel dat er een interessante update is:
Fixed “Attached Devices not showing devices connected”.

Daar heb ik nou juist last van. Ga meteen die nieuwe firmware installeren. Kijken of dat het probleem echt oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarom gebruiken mensen nog steeds de stock firmware? Het is in dit geval niet zo dat het om iets vergelijkbaars als een telefoonsoftware gaat, om dat de stabiliteit en userinterface totaal andere parameters krijgen bij het ontwikkelen. De stock firmware is meer van het 'als het maar werkt' principe terwijl DD-WRT software meer van het 'het moet werken, en het moet GOED werken' is. Als een functie er niet in zit kan je die er in bouwen of laten bouwen, en over het algemeen is zelfs een standaardversie beter dan wat een fabrikant kan leveren. Vaak gebruiken ze gewoon een embedded linux kernel en wat vage drivers en dan is het meestel wel geweest, terwijl je ook goede software kan gebruiken.

Is er iemand die betere performance heeft gehad met de vendor-firmware dan met DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:21

sjaool

Every life should have 9 cats

johnkeates schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:04:
Is er iemand die betere performance heeft gehad met de vendor-firmware dan met DD-WRT?
Stel die vraag nog eens maar dan omgekeerd.

Stockfirmware voldoet voor de meeste mensen prima zeker nu bij de laatste firmware de portforwarding is uitgebreid.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Misschien het topic eens doorlezen... Op elke pagina staat volgens mij wel beschreven dat stock betere / sterkere WiFi verbindingen toestaat. Sinds kort is er een tweak beschikbaar waarmee je met DD-WRT ook goede performance moet kunnen halen. Ik heb de 3700 juist gekocht omdat ik betere WiFi wou dus een stap terug naar DD-WRT was voor mij geen optie. Nu port-forwarding er ook in zit zie ik persoonlijk op dit moment helemaal geen reden meer om naar DD-WRT te gaan. Misschien als een toekomstige VPN client dit eist. Maar tegen die tijd hoop ik al een nieuw Ziggo modem/router te hebben ontvangen en zal ik die als tussenstation voor zakelijk verkeer gebruiken.
DD-WRT biedt veel moois, maar ik heb er zonder leren leven. Pas wanneer het nodig is, voor werk bijvoorbeeld, dan zal ik die overstap op deze router misschien wel weer wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd. De web interface is inderdaad stukken sneller. Een wereld van verschil. Ook zie ik weer apparaten in de lijst met aangesloten apparaten. Eens kijken of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 11:34

MM99

That is the way I am!

Ben ik de enige die de automatische update niet tegen kom? Als ik op "Controleren" klik, krijg ik melding dat er geen nieuwe update is. Ik zit nu aan: v1.0.0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Ozhan99 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:38:
Ben ik de enige die de automatische update niet tegen kom? Als ik op "Controleren" klik, krijg ik melding dat er geen nieuwe update is. Ik zit nu aan: v1.0.0.8
Nee, je bent niet de enige. Bij mij is deze ook niet zichtbaar. Er zit altijd een paar dagen tussen de release en dat deze via auto update wordt aangeboden. Je hebt dus de keuze:
handmatig installeren of nog een paar dagen wachten ...

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

johnkeates schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:04:
Waarom gebruiken mensen nog steeds de stock firmware? Het is in dit geval niet zo dat het om iets vergelijkbaars als een telefoonsoftware gaat, om dat de stabiliteit en userinterface totaal andere parameters krijgen bij het ontwikkelen. De stock firmware is meer van het 'als het maar werkt' principe terwijl DD-WRT software meer van het 'het moet werken, en het moet GOED werken' is. Als een functie er niet in zit kan je die er in bouwen of laten bouwen, en over het algemeen is zelfs een standaardversie beter dan wat een fabrikant kan leveren. Vaak gebruiken ze gewoon een embedded linux kernel en wat vage drivers en dan is het meestel wel geweest, terwijl je ook goede software kan gebruiken.

Simpel: De stockfirmware is stukken sneller dan DD-WRT/OpenWRT. Er missen een aantal functionaliteiten, maar, als je snelheid wilt heb je op het moment geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik zou graag dd-wrt willen proberen maar na de verhalen van on herstelbare lage wifi snelheden en bereik bij oudere serie van wndr3700 heb ik het nooit meer aan gedurfd

[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 24-05-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 18:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ozhan99 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:38:
Bij mij is er ook nog geen nieuwe update zichtbaar

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Unne Offerse schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:41:
[...]

Nee, je bent niet de enige. Bij mij is deze ook niet zichtbaar. Er zit altijd een paar dagen tussen de release en dat deze via auto update wordt aangeboden. Je hebt dus de keuze:
handmatig installeren of nog een paar dagen wachten ...
BadpunK schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:41:
[...]

Bij mij is er ook nog geen nieuwe update zichtbaar
Nou ik denk dat we het niet gaan krijgen. Het is blijkbaar alleen voor V1.. Als je V2 hebt krijg je geen update. Zie: meuk: Netgear WNDR3700 / WNDR37AV 1.0.14.98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

elsinga

=8-)

Ik draai nu al een tijdje DD-WRT op mijn v1 WNDR3700 en dat draait op zich vrij netjes. IPv6 is minder, moet je allerlei zooi voor aanpassen, helaas.

Nu draaide ik DD-WRT omdat er een dns lookup probleem in de 3700 zat in de vorige firmware versie. Als je meer dan 10 lookups deed in een korte tijd, dan kreeg je ineens niks meer terug. En opendns hard configureren op de Win7 clients hielp niks... want ipv6 heeft voorang en daar kon ik geen ipv6 dns host van OpenDNS invullen.

Kan iemand met deze firmware eens proberen in korte tijd een groot aantal dns requests te doen? Want de stock firmware beviel me beter dan DD-WRT.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:43
Mijn V1 gaf via de webinterface ook aan dat er geen update was, maar ik heb hem gewoon handmatig gedownload en bijgewerkt. Ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
kan me vergissen maar v1.0.0.8 heb ik niet op mijn router gehad en ik ben een early adapter met wndr3700 v1 dus ik vermoed dat ie een v2 heeft

[ Voor 81% gewijzigd door Proxx op 24-05-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die Bruine schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:02:
[..]
Sinds kort is er een tweak beschikbaar waarmee je met DD-WRT ook goede performance moet kunnen halen. [..]
Ik heb de laatste paar pagina's weer bijgelezen, maar kan geen tweak vinden. Kun je me aangeven welke tweak je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02

lier

MikroTik nerd

Jelte schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:18:
Ik heb de laatste paar pagina's weer bijgelezen, maar kan geen tweak vinden. Kun je me aangeven welke tweak je bedoelt?
Probeer eens pagina 108:

Netgear WNDR3700
Atheros/ath wireless settings

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

mhhh, nieuwe firmware.
eens kijken of het me lukt dd-wrt eraf te gooien om de nieuwe firmware te proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als je de recovery-mode van de 3700 gebruikt, kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

woekele schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:11:
Als je de recovery-mode van de 3700 gebruikt, kan dat.
Weet ik :+
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=79802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah, die pagina's kende ik en die zorgen helaas niet voor net zo'n goede verbinding als met de stock firmware. Vandaar dat ik vroeg om de 'nieuwe' tweak.

Daarbij staan op de Atheros/ath wireless settings pagina geen ideale settings voor de WNDR3700. Kun je aangeven welke settings het beste werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Wie kan er van de nieuwe fw een screenshot maken van de portforwarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zit nu thuis. Maar ik kan je vertellen dat je het net zo kan instellen als onder DD-WRT. Source port naar destination en dan voor alles of voor enkel een IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ik hoop dat de V2 binnenkort ook een update krijgt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Mrbeam schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:23:
Wie kan er van de nieuwe fw een screenshot maken van de portforwarding?
Afbeeldingslocatie: http://screenshotuploader.com/i/s/3MF0aTCioL5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Is er iemand die deze router (3700v2, als het even kan) aan de praat heeft met een los ADSL modem *EN* 'PPPoA' als ADSL protocol? Mij lukt het tot nu toe niet... :(

Modem: een D-Link 320B. Dit is eigenlijk een el-cheapo router waarvan ik de router niet wil gebruiken.

Huidige aanpak: modem staat ingesteld als router, met het LAN-IP op 192.168.2.1; ADSL parameters (gebruikersnaam, wachtwoord, VPI/VCI, PPPoA, VC-MUX en zo) staan correct ingesteld. De DHCP server staat aan, in de range 192.168.2.2...254.

Router LAN-IP is ingesteld op 192.168.1.1 (dus *buiten* de modem IP range); WAN poort staat op automatic (dus IP en DNS van DHCP ontvangen).

Nou krijgt zowel het modem als de router op de WAN poort mijn publieke IP adres en provider's DNS adressen; gateway van de router is het LAN-IP adres van het modem. Echter: geen internet. Ook niet als ik naar een IP adres van bijv. Google surf.

Detail: als ik exact hetzelfde instel, maar dan met DD-WRT als firmware, dan werkt het wel. Maar wil bij voorkeur de Netgear firmware gebruiken.

Als je googlet, dan kom je op een topic van mij uit op de Netgear forum site, maar daar heb ik nog geen oplossing gekregen. Andere oplossingen zijn om de Netgear als access point te gebruiken (bah, wil ik niet). De 3700 kan ik niet op 'PPPoA' instellen - dus kan het modem niet laten bridgen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerkiwi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 18:59
Wil deze router graag hebben, maar heb internet van KPN en dus een speedtouch 780-modem/router. Kan ik deze router gewoon daar nog achter hangen met een LAN-kabel, of komt dat de snelheid niet ten goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
vanaalten schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:54:
Is er iemand die deze router (3700v2, als het even kan) aan de praat heeft met een los ADSL modem *EN* 'PPPoA' als ADSL protocol? Mij lukt het tot nu toe niet... :(

Modem: een D-Link 320B. Dit is eigenlijk een el-cheapo router waarvan ik de router niet wil gebruiken.

Huidige aanpak: modem staat ingesteld als router, met het LAN-IP op 192.168.2.1; ADSL parameters (gebruikersnaam, wachtwoord, VPI/VCI, PPPoA, VC-MUX en zo) staan correct ingesteld. De DHCP server staat aan, in de range 192.168.2.2...254.

Router LAN-IP is ingesteld op 192.168.1.1 (dus *buiten* de modem IP range); WAN poort staat op automatic (dus IP en DNS van DHCP ontvangen).

Nou krijgt zowel het modem als de router op de WAN poort mijn publieke IP adres en provider's DNS adressen; gateway van de router is het LAN-IP adres van het modem. Echter: geen internet. Ook niet als ik naar een IP adres van bijv. Google surf.

Detail: als ik exact hetzelfde instel, maar dan met DD-WRT als firmware, dan werkt het wel. Maar wil bij voorkeur de Netgear firmware gebruiken.

Als je googlet, dan kom je op een topic van mij uit op de Netgear forum site, maar daar heb ik nog geen oplossing gekregen. Andere oplossingen zijn om de Netgear als access point te gebruiken (bah, wil ik niet). De 3700 kan ik niet op 'PPPoA' instellen - dus kan het modem niet laten bridgen.

Iemand een suggestie?
en wat als je dhcp van het modem uit zet en de modem gewoon een fixed ip geeft bijvoorbeeld 192.168.1.1 en de router 192.168.1.2 fixxed op de wan kant. dhcp van de router wel insteld op 192.168.2.2 tot 192.168.2.254 en de netgear router zelf 192.168.2.1 geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.proxx.nl/images/netgear-thumb.png
bij dns natuurlijk dns van de provider gebruiken (of google/opendns wat jij wilt)

volgens mij is een router achter een router vaker problematisch wegens dhcp ofzoiets. zoek maar eens op hier op got zijn topic zat over te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Proxx op 25-05-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet achter of ik v1 of v2 heb.
De doos heb ik niet meer. Serie nummer begint wel met 22r.
Nu draait de router op 1.0.7.98. Moet ik wel of niet over naar 1.0.14.98?
En brick ik mijn router als ik de v1 firmware op mijn evt v2 router installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:09:
Ik kom er niet achter of ik v1 of v2 heb.
De doos heb ik niet meer. Serie nummer begint wel met 22r.
Nu draait de router op 1.0.7.98. Moet ik wel of niet over naar 1.0.14.98?
En brick ik mijn router als ik de v1 firmware op mijn evt v2 router installeer?
je hebt V1

V2 zit met firmware versie namelijk op: "•Latest Firmware Version 1.0.0.8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info, zal updaten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb vanavond dd-wrt vervangen door de nieuwe netgear firmware (tip, zet software firewall uit :+ ) en was verbaasd dat de nieuwe firmware settings had van vroegah. Opendns ip's, ssid naam, etc alles stond er nog in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Proxx schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:45:
[...]

en wat als je dhcp van het modem uit zet en de modem gewoon een fixed ip geeft bijvoorbeeld 192.168.1.1 en de router 192.168.1.2 fixxed op de wan kant. dhcp van de router wel insteld op 192.168.2.2 tot 192.168.2.254 en de netgear router zelf 192.168.2.1 geven.
[afbeelding]
bij dns natuurlijk dns van de provider gebruiken (of google/opendns wat jij wilt)
Bedankt voor de tip - ik zat mij eerst te verbazen dat ik zo iets voor de hand liggends niet eerst geprobeerd had, echter: vanavond zo ingesteld en ik kreeg exact hetzelfde resultaat.

Het stomme is: de router zelf heeft, lijkt het, wel een internet verbinding... bij het inloggen op de webinterface (192.168.2.1) checkt 'ie eerst of er een nieuwe firmware is, als er geen verbinding is laat 'ie dat normaal gesproken meteen weten.
Echter, vanaf de laptop (192.168.2.100) geen verbinding, ook niet als ik direct naar een IP adres van bijvoorbeeld Google ga (66.102.13.100).
Misschien binnenkort maar eens de Netgear support proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
hjs schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:15:
Heb vanavond dd-wrt vervangen door de nieuwe netgear firmware (tip, zet software firewall uit :+ ) en was verbaasd dat de nieuwe firmware settings had van vroegah. Opendns ip's, ssid naam, etc alles stond er nog in :?
'k Heb een maand geleden mijn dd-wrt software proberen te upgraden naar een nieuwe versie. Dat ging niet helemaal goed dus ik heb eerst ge-unbricked naar de stock firmware. Vervolgens weer een nieuwe upgrade gedaan rechtstreeks naar de nieuwste dd-wrt.
Daarbij bleken ook ondanks de tussenstap van stock alle dd-wrt settings gewoon nog aanwezig.
Blijkbaar bewaart dd-wrt de settings op een andere plaats dan de stock-firmware. Die twee bijten elkaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
vanaalten schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Echter, vanaf de laptop (192.168.2.100) geen verbinding
doe anders eens nslookups google.nl en tracert google.nl en ping je router dan je modem en dan google.nl en zoek uit of het een DNS probleem is of misschien wat anders en probeer er achter te komen welk apparaat het veroorzaakt.
hjs schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:15:
waarom zou ik die uitzetten ? wordt de boel dan sneller of zit er een easter egg in ? :P

[ Voor 58% gewijzigd door Proxx op 26-05-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik moest de firewall uitzetten (ik gebruik niet de standaard van windows) omdat tftp een time-out gaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Proxx schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:12:
doe anders eens nslookups google.nl en tracert google.nl en ping je router dan je modem en dan google.nl en zoek uit of het een DNS probleem is of misschien wat anders en probeer er achter te komen welk apparaat het veroorzaakt.
Het is, lijkt mij, juist geen DNS probleem: als ik naar een hard IP-adres ga met een webbrowser, dan komt 'ie ook niet op de bewuste website.
Ik heb het IP-adres van google.com opgezocht (66.102.13.100) en vul dat in in de adresbalk van m'n browser. Niet bereikbaar als ik die modem/router combinatie gebruik; prima bereikbaar als ik m'n oude all-in-one modem/router gebruik. Ofwel, lijkt mij geen DNS probleem.

Modem WAN op DHCP; LAN op 192.168.2.1/255.255.255.0; DHCP off

Router WAN op 192.168.2.2; DNS op ISP's DNS server; gateway 192.168.2.1; LAN op 192.168.1.1/255.255.255.0; DHCP=192.168.1.100...150;

Dus: ik snap er niets van. Lijkt mij gewoon precies zoals het zou moeten en het lijkt mij sterk dat ik de eerste ben die dit aan de praat probeert te krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 09:44
Weet iemand een webwinkel waar ik ze nog gegarandeerd een V1 verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hoe kan je de WNDR3700 voor VPN instellen? Kan dat met de stock software of moet ik daarvoor een andere software op zetten? Ik wil namelijk net als @Exorcist een VPN op zetten voor whatsApp en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Eddos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:01:
_
Mrbeam schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:57:
Daar zit ik ook al vanaf dag 0 op te wachten, maar dan andersom. Extern:8080 > Intern:80
wat jullie hier beschrijven heet geen ´port forwarding´ maar ´port translation´. Dit zal de WNDR3700 hoogstwaarschijnlijk nooit gaan doen (op basis van uitspraken van Netgear support).
info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
CrashOne schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:57:
zouden meer mensen hun snelheidsresultaten eens willen delen met stock firmware?

aangezien ik al na een week na aanschaf na OpenWRT ben gegaan, waar ik met een benchmark einde 2010 al onderstaande resultaten haalde, ben ik heel benieuwd wat de performance van stock is.

---
5GHZ

NETIO - Network Throughput Benchmark, Version 1.31
(C) 1997-2010 Kai Uwe Rommel

TCP connection established.
Packet size 1k bytes: 15.44 MByte/s Tx, 14.58 MByte/s Rx.
Packet size 2k bytes: 16.73 MByte/s Tx, 13.49 MByte/s Rx.
Packet size 4k bytes: 18.50 MByte/s Tx, 17.48 MByte/s Rx.
Packet size 8k bytes: 19.06 MByte/s Tx, 15.58 MByte/s Rx.
Packet size 16k bytes: 19.39 MByte/s Tx, 18.62 MByte/s Rx.
Packet size 32k bytes: 19.30 MByte/s Tx, 15.04 MByte/s Rx.
Done.
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

elsinga

=8-)

Rayures schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:41:
[...]

_

[...]

wat jullie hier beschrijven heet geen ´port forwarding´ maar ´port translation´. Dit zal de WNDR3700 hoogstwaarschijnlijk nooit gaan doen (op basis van uitspraken van Netgear support).
info
Heel raar, want dat kan met 1.0.14.98 nou juist wel. Extern:8080 naar interne_host:80 gaat prima.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Rayures schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:50:
zouden meer mensen hun snelheidsresultaten eens willen delen met stock firmware?

aangezien ik al na een week na aanschaf na OpenWRT ben gegaan, waar ik met een benchmark einde 2010 al onderstaande resultaten haalde, ben ik heel benieuwd wat de performance van stock is.

---
5GHZ

Done.
---
Erm wat is de tijdsduur van elk van die tests? Of is die packet size alles? Dan kom ik ook aan dat soort snelheden natuurlijk. Kun je niet beter met jPerf testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ozhan99 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:47:
[...]

Hoe kan je de WNDR3700 voor VPN instellen? Kan dat met de stock software of moet ik daarvoor een andere software op zetten? Ik wil namelijk net als @Exorcist een VPN op zetten voor whatsApp en dergelijke.
DD-WRT, met stock gaat het niet helaas.

Heb hem wel net terug naar stock gezet, wifi N snelheid viel tegen. 5 MB/sec met DD-WRT, heel soms ineens 10/12 MB/sec maar dat was eenmalig. Nu weer rond de 8/9 MB/sec .

Voor de VPN kan ik terugvallen op een Linksys router hier in het netwerk die nog wel DD-WRT draait, met wat portforwarding moet dat wel lukken. En anders m'n 2008 R2 server goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01
Rayures schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:50:
[...]

---
5GHZ

Done.
---
Van mijn externe HDD naar SSD op de computer (aangesloten op de router als DLNA):
100.49 Mbit/s naar 120.19 Mbit/s (cabled)
43.67 Mbit/s naar 10.51 Mbit/s (wireless 5 Ghz)

Van mijn SSD naar mijn externe HDD:
77.66 Mbit/s naar 110.76 Mbit/s (cabled)
30.27 Mbit/s naar 3.45 Mbit/s (wireless 5 Ghz)

gemeten door een 1000 mbit file met robocopy over te pompen op stock firmware
De wireless is waarschijnlijk zo langzaam omdat ik hem op een DFS kanaal heb staan. Een RADAR werkt mogelijk ook op deze frequentie en er zit een binnen-haven in de buurt. (rijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Nivk schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:40:
[...]
Erm wat is de tijdsduur van elk van die tests? Of is die packet size alles? Dan kom ik ook aan dat soort snelheden natuurlijk. Kun je niet beter met jPerf testen?
Even naar Jperf gekeken, maar dat is niet handig. Dat kan ik niet testen met alleen mijn laptop? heb geen server einde dan. Netio kan je ook direct op je WNDR (als package) starten, welke dan de server is.

Netio gebruikt 10sec als tijdsduur per package size. Jperf heeft ook als tijdsduur 10sec zag ik.

hiernaast heb ik geen reden om de waardes in twijfel te trekken, als ik een file copy doe naar een andere machine, geeft windows (en ook du meter) ook waardes van rond de 16MB/s.

[ Voor 11% gewijzigd door Rayures op 28-05-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik heb sinds een tijdje (paar maanden) een netgear wndr3700 router. Tot vandaag heeft hij prima gewerkt, alleen nu gaat het mis met het draadloze netwerk, ik heb heel slecht bereik.

Ik krijg alleen internet met het draadloze netwerk als ik een meter of 1-2 van de router afzit, met 1-3 streepjes. Alleen de 5ghz verbinding is zichtbaar, de 2,4ghz vindt hij helemaal niet (ja ik heb ze allebei aanstaan, voorheen werden beide netwerken getoond).

bedraad werkt het internet gewoon zonder problemen

ik heb al verscheidene dingen geprobeerd:
-uit/aan
-firmware downgraden/upgraden
-switchen tussen alle mogelijke kanalen

Wie kan mij helpen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:07:
Ik krijg alleen internet met het draadloze netwerk als ik een meter of 1-2 van de router afzit, met 1-3 streepjes. Alleen de 5ghz verbinding is zichtbaar, de 2,4ghz vindt hij helemaal niet (ja ik heb ze allebei aanstaan, voorheen werden beide netwerken getoond).
Wie ziet hem (2.4GHz) niet, kan die hem ook niet met inSSIDer zien?
Enable SSID Broadcast bij setup / wireless settings (van de 2,4GHz radio) staat aangevinkt?
Je 2,4GHz radio staat ook aan(gevinkt) onder advanced / wireless settings: Enable Wireless Router Radio? Eventueel onder advanced wireless settings disablen dan applyen (wachten!) en dan weer aanvinken brengt hem ook niet tot leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee helaas, inssider vindt hem ook niet :-(

opnieuw inschakelen van de radio helpt ook helaas niet, het inschakelen van ssid staat wel aan ;)

kan het zijn dat de 2,4ghz en 5ghz radio's beschadigd zijn? hij deed het namelijk tijdens het internetten in een keer niet meer

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:07:
Hallo allemaal!

Ik heb sinds een tijdje (paar maanden) een netgear wndr3700 router. Tot vandaag heeft hij prima gewerkt, alleen nu gaat het mis met het draadloze netwerk, ik heb heel slecht bereik.

bedraad werkt het internet gewoon zonder problemen

ik heb al verscheidene dingen geprobeerd:
-uit/aan
-firmware downgraden/upgraden
-switchen tussen alle mogelijke kanalen
Precies hetzelfde hier. Router is 1 jaar en een maand in gebruik en helaas ook maar 1 jaar garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mrbeam schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:00:
[...]

Precies hetzelfde hier. Router is 1 jaar en een maand in gebruik en helaas ook maar 1 jaar garantie :(
Hoewel ik geen jurist ben heb je in Nederland sowieso 2 jaar garantie. Na het eerste jaar komt de bewijslast echter bij jou te liggen. Je moet dus bewijzen dat je niet heb lopen rommelen met firmware of fysiek het apparaat heb gemolesteerd. Dat zal bij een router wel meevallen, dus ik zou als ik jou was toch maar eens gaan babbelen met de verkoper.

Kijk bijvoorbeeld eens op www.consuwijzer.nl. Succes.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

LzpAppel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:40:
Dit heb ik al een aantal keer geroepen in het topic, maar niemand heeft het nog voor me willen meetesten.

Toen ik mijn router naar DD-WRTheb geflashed ging inderdaad de wireless preformance onderuit.

*MAAR*

De default settings in DD-WRTzijn niet optimaal voor Atheros gebaseerde hardware, en inderdaad nadat ik de aanbevolen settings heb opgespoord en ingesteld is het beter als stock.

Ze refereren er zelf naar in de wiki.

Link
Iemand anders dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

LzpAppel heeft hierna nog benchmarks gepost, deze vallen tegen in verhouding tot stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutiecutest
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-02-2023
Beste tweakers,

Ik ben van plan deze router te gaan kopen. Ik draai momenteel op Conceptronic C100BRS4H Broadband router. Echter hier ben ik toch niet tevreden over. Momenteel hebben wij het ziggo alles in een pakket 120/10

echter ik krijg op mijn computer maar 30 mbit door per seconden zowel op speedtest.net als met programma's als spotnet. Als ik mijn laptop direct vanaf de UBEE modem aansluit dan krijg ik wel 120 mbit binnen dus ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn router het probleem is.

Nu heb ik nog een vraag waarbij ik denk dat een paar ziggo gebruikers mij wel mee kunnen helpen.

Als ik deze router aansluit dus 1 kabel naar de modem 1 naar mijn computer 1 naar mijn ouders z'n computer krijg ik dan wel 120 mbit binnen dus niet de 30 mbit die ik nu krijg?

Want ik ben niet heel bekend in dit wereldje maar als ik het goed heb heeft deze router een doervoersnelheid van 400 mbit p/s max. dit is dan toch ook het getal waar ik na moet kijken. Alles boven de 120 mbit is toch voldoende voor mij of is dat het verkeerde getal waar ik na kijk?

Ik ben niet zo thuis in de wereld van router dus ik vroeg me ook af als ik deze er tussen zet of ik nog wat informatie moet meenemen van de oude router. Ik neem aan dat ik mijn host name + mac adress moet mee nemen maar is er nog iets anders wat ik moet opslaan en is de installatie moeilijk?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Cutiecutest schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:10:
Als ik deze router aansluit dus 1 kabel naar de modem 1 naar mijn computer 1 naar mijn ouders z'n computer krijg ik dan wel 120 mbit binnen dus niet de 30 mbit die ik nu krijg?

Want ik ben niet heel bekend in dit wereldje maar als ik het goed heb heeft deze router een doervoersnelheid van 400 mbit p/s max. dit is dan toch ook het getal waar ik na moet kijken. Alles boven de 120 mbit is toch voldoende voor mij of is dat het verkeerde getal waar ik na kijk?
Ja dat is juist, WAN simultane snelheid boven de 130 (120+10). Ervan uitgaande dat je computer het aan kan en dat er geen andere bandbreedte gebruikend apparaatje bezig is, krijg je de 120Mbps die Ziggo je levert.
Ik ben niet zo thuis in de wereld van router dus ik vroeg me ook af als ik deze er tussen zet of ik nog wat informatie moet meenemen van de oude router. Ik neem aan dat ik mijn host name + mac adress moet mee nemen maar is er nog iets anders wat ik moet opslaan en is de installatie moeilijk?
Modem uit, oude router loskoppelen dan rustig de nieuwe eraan hangen. Modem weer inschakelen, nieuwe router ook en dan even nog wireless beveiliging instellen (WPA2-AES).
Wat moet je met die hostname/MAC, volgens mij heb je het over iets wat Ziggo al lang niet meer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cutiecutest
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb geen flauw idee mijn beste mede tweaker.

Als ik inlog in mijn router dan zie ik dynamic ip adress hostname en mac adress ingevuld staan.

Ik lees wel dat er veel verschil zit in v1 en v2 is dat inmiddels al opgelost. Want als ik het goed begrepen heb dan is V2 instabiel op wireless netwerk en dat kan ik niet hebben dan word het oorlog hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

CrashOne schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:51:
LzpAppel heeft hierna nog benchmarks gepost, deze vallen tegen in verhouding tot stock.
Helemaal overheen gelezen... pff.. ik zit echt enorm te twijfelen of ik DD-WRT op moet zetten of niet.. ik zou namelijk wel graag VPN connectie willen, maar niet een pc die 24/7 aan staat daarvoor.. Ik zal er nog over na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Heb deze router ook net een maandje in combinatie met ziggo 120/10, en het werkt uitstekend. Met mijn oude netgear haalde ik 80mbit, maar met deze de volle 120mbit.

Ik heb trouwens niets overgenomen van de oude router, maar gewoon alles opnieuw ingesteld naar mijn wensen.

[ Voor 10% gewijzigd door thisegzz op 30-05-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Hier ook geen problemen, 120 Mbit Ziggo

En niks moeilijk doen, gewoon aansluiten, werkt zonder al te veel moeite.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:38:
kan het zijn dat de 2,4ghz en 5ghz radio's beschadigd zijn? hij deed het namelijk tijdens het internetten in een keer niet meer
Kan inderdaad zo zijn dat je 2,4GHz radio dood is, de 5GHz was eerst dan beter? Misschien heeft hij het te warm gekregen of zo?
Zou anders eens je verkoper vragen zoals al werd aangeraden, anders als die niet meewerken direct via NETGEAR zijn support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ozhan99 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:51:
[...]

Helemaal overheen gelezen... pff.. ik zit echt enorm te twijfelen of ik DD-WRT op moet zetten of niet.. ik zou namelijk wel graag VPN connectie willen, maar niet een pc die 24/7 aan staat daarvoor.. Ik zal er nog over na denken.
Om deze reden heb ik ook overwogen om DD-WRT te installeren, maar omdat m'n mediaplayer ook via draadloos is aangesloten heb ik de performance nodig (heb geen zin in stotterende films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic eens doorgelezen omdat ik niet tevreden was over het draadloze bereik van deze router. Ik woon in een 2-onder-1 kap woning uit de jaren 80. Betonnen verdiepingsvloeren. Router staat in de meterkast in de hal. Op de eerste verdieping heb ik een thuiswerkplek. Het signaal was daar niet goed. Ongeveer -80db volgens Wifi Analyzer op mijn HTC Desire. Ik heb de regio vervolgens op Verenigde Staten gezet (zoals ik hier las) en dat scheelt in mijn geval bijna -10db de positieve kant op. Wat een verschil zeg. Even afwachten of dat geen storingen oplevert, maar vooralsnog ben ik wat meer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

Ozhan99 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:51:
[...]

Ik kan je een voorzet geven maar niet helemaal......

Kan aan mij liggen maar heb alle firmware versies geprobeerd. De DD_WRT, Open-WRT en de stock firmware.

Probleem is dat bij de stockfirmware wel VPN connectie met mijn server opgebouwd kan worden maar geen WOL vanuit het internet kan krijgen.
Bij de DD_WRT ontvangt wel WOL vanuit het internet en stuurt deze correct door maar er is geen VPN connectie mogelijk.
Bij de Open-wrt geen van beide. (tenminste niet ik)

Kan aan mij liggen maar heb alles al geprobeerd, en heb elk forum al erop na geslagen.....maar als iemand mij hier kan vertellen dat hij deze 2 zaken voor elkaar heeft gekregen en met welke firmware maar vooral HOE?

Dan ben ik je eeuwig dankbaar. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door stuffer op 31-05-2011 12:55 . Reden: typo's ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Beste tweakers,

Ik ben van plan deze router te gaan kopen. Ik draai momenteel op Conceptronic C100BRS4H Broadband router. Echter hier ben ik toch niet tevreden over. Momenteel hebben wij het ziggo alles in een pakket 120/10

-knip-
alvast bedankt
Ik heb een v1 en een collega van me een v2, allebei hebben we Ziggo 120Mbit, en allebei zijn we zeer tevreden. :)
Pagina: 1 ... 28 ... 41 Laatste