Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 20:57

lier

MikroTik nerd

ppaddo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:14:
Misschien een hele stomme vraag. Als je een 30-30-30 reset doet, ben je dan al je instellingen kwijt?

Ik was in de veronderstelling dat ik zojuist zo'n reset had uitgevoerd, maar bij het opnieuw opstarten stonden doodleuk al mijn instellingen goed. Voor mijn gevoel heb ik het knopje niet goed genoeg ingedrukt, maar misschien hoort dit zo?
Hoe heb je het exact uitgevoerd?

Als ik Google vind ik onder andere deze beschrijving, weliswaar voor DD-WRT (maar zal hetzelfde zijn voor standaard firmware.

offtopic:
stomme vragen bestaan niet, alhoewel... :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zo'n 30-30-30 reset zou alleen bij bepaalde merken werken (ik dacht Asus, maar ben niet zeker).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

lier schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:31:
[...]

Hoe heb je het exact uitgevoerd?

Als ik Google vind ik onder andere deze beschrijving, weliswaar voor DD-WRT (maar zal hetzelfde zijn voor standaard firmware.

offtopic:
stomme vragen bestaan niet, alhoewel... :P
Exact volgens deze procedure. Ach het was mij te doen om een iets snellere fix van mijn laptop als er via Wifi verbinding gemaakt wordt. Dat lijkt ondertussen wel het geval, dus mij hoor je verder niet klagen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21
Een 30-30-30 reset zou de router helemaal leeg moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het hier iemand gelukt om van deze router een dual wan opstelling te maken? dmv het opofferen van een lan-poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt me niet zo'n probleem?

Vast kanaal kiezen, logins hetzelfde maken, eentje 'master', eentje 'slave' en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hij heeft het over WAN, niet over WLAN :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Sh1fty schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:25:
Wie van jullie hebben de router eigenlijk op Regio: US staan, en welke RSSI waarden halen jullie dan op de 2.4 Ghz band?

Ik heb de router dus wel op US staan, en ik haal op een paar meter afstand (laptop op de huiskamertafel, 1 kamer verder) een RSSI van 19. Nu heb ik daar niet echt verstand van, maar iets in me zegt dat dit behoorlijk goede waardes zijn.

RSSI waarde gemeten met inSSIDer 2.0

Overigens, in hoeverre is zo'n sterk signaal hinderlijk voor de buren? Ik kan me voorstellen dat ik er niet echt blij van word als de 2.4Ghz band van de buren door mijn muur knalt met een RSSI van zo'n 30-40..
Naar dit antwoord ben ik eigenlijk wel benieuwd. Mijn wireless-sterkte is sinds een maand flink minder geworden. Hij staat nog steeds op dezelfde plek en er is verder niets veranderd. Draait op de laatste firmware (ook omdat alternatieve firmware nog slechter signaal zou geven). Op stand "europa" heb ik een RSSI van 59...da's volgens mij niet zo best (op 3m afstand in open ruimte). Anders ben ik toch bang dat het een andere router gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:48:
Hij heeft het over WAN, niet over WLAN :).
Yep!

Bedoeling is om IPTV en Internet op dezelfde router te laten binnenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ow, excuus... In dat geval is het nog makkelijker; Dan hoef je over het algemeen nieteens wat in te stellen.
Edje040 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 06:52:
[...]

Naar dit antwoord ben ik eigenlijk wel benieuwd. Mijn wireless-sterkte is sinds een maand flink minder geworden. Hij staat nog steeds op dezelfde plek en er is verder niets veranderd. Draait op de laatste firmware (ook omdat alternatieve firmware nog slechter signaal zou geven). Op stand "europa" heb ik een RSSI van 59...da's volgens mij niet zo best (op 3m afstand in open ruimte). Anders ben ik toch bang dat het een andere router gaat worden...
Ik heb mijn router op US staan. Hoewel ik daar op de tweede verdieping nog matig bereik mee haal, zie ik wel zeker een boost.

[ Voor 76% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Scan eens je omgeving met een programa zoals Wifi Analyzer (op de iPhone) om te zien of er andere netwerken jouw signaal storen, zo ben ik snel erachter gekomen wat het optimale kanaal voor mijn situatie was.

Reboot je router eens een keertje (powercyclen), maakt dat iets uit of..?

Ik ben zelf voorstander van lage straling, dus power niet op 100% als het niet nodig is etc etc. Zoveel straling (inc GSM/DECT/Magnetron/etc etc signaal) kan geen positieve invloed hebben op een mens, maar dat is een hele andere discussie O-)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
aramdin schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:42:
[...]

Scan eens je omgeving met een programa zoals Wifi Analyzer (op de iPhone) om te zien of er andere netwerken jouw signaal storen, zo ben ik snel erachter gekomen wat het optimale kanaal voor mijn situatie was.

Reboot je router eens een keertje (powercyclen), maakt dat iets uit of..?

Ik ben zelf voorstander van lage straling, dus power niet op 100% als het niet nodig is etc etc. Zoveel straling (inc GSM/DECT/Magnetron/etc etc signaal) kan geen positieve invloed hebben op een mens, maar dat is een hele andere discussie O-)
Ik scan met SSIDer2, er zitten wel kanalen in de buurt maar het maakt niet uit of ik een ander (vrij) kanaal kies of stand op "auto" zet. Volledige reboot heeft geen verschil gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Op stand "europa" heb ik een RSSI van 59...da's volgens mij niet zo best (op 3m afstand in open ruimte). Anders ben ik toch bang dat het een andere router gaat worden...
RSSI kun je niet vergelijken met elkaar, tenzij je volledig dezelfde wireless clients gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Heb de 3700v2, fw. v1.0.0.6. Alles ingesteld en backup gemaakt van mijn instellingen. Kan ik nu (na factory reset natuurlijk) updaten naar fw. v1.0.0.8 en mijn backupinstellingen inladen, of is dat vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetBiggie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:11:
Heb de 3700v2, fw. v1.0.0.6. Alles ingesteld en backup gemaakt van mijn instellingen. Kan ik nu (na factory reset natuurlijk) updaten naar fw. v1.0.0.8 en mijn backupinstellingen inladen, of is dat vragen om problemen?
Het is beter om niet de backup instellingen terug te zetten naar een upgrade. Zie link:

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=62890

Hier wordt dit ook afgeraden en kun je lezen hoe wat precies te stappen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:53:
[...]

Het is beter om niet de backup instellingen terug te zetten naar een upgrade. Zie link:

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=62890

Hier wordt dit ook afgeraden en kun je lezen hoe wat precies te stappen zijn
K, thx. voor de tip en de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Ik ben ook in het bezit van deze router maar ik heb niks anders dan problemen ermee.
Wij hebben hier ziggo internet en maken gebruik van het cisco modem.
Het modem is via de juiste poort (gele) aangesloten op de Netgear router,samen met 2 computers,de playstation3 en de xbox 360 op de 4 poorten met kabel,onze laptop maakt draadloos verbinding met de router.

Het volgende is het probleem:

De internetverbinding klapt er erg vaak zomaar uit,dan is de verbinding opeens weg,heb dit al vaak meegemaakt op mijn computer maar ook op de draadloze laptop en zelfs op de playstation 3 dat de verbinding ineens wegklapt.

Als ik dan bijvoorbeeld op mijn computer op het netwerk icoontje klik en problemen oplossen kies dan word er vaak gezegd dat er een DNS probleem is,lijkt mij niet echt normaal te zijn lijkt me zo.
Ook krijg ik vaker de melding dat ik de modem/router van stroom af moet halen en opnieuw moet insteken,dat lijkt me echt niet de bedoeling te zijn.

Ik zal hieronder trouwens even de instellingen neerzetten zoals ik die in mn router heb ingesteld voor zover mogelijk natuurlijk:

Basis instellingen:

Aanmelden voor verbinding staat op nee
Accountnaam staat gewoon standaard op WNDR 3700
IP adres dynamisch
DNS heb ik veranderd op aanwijzing van iemand anders op ziggo gebruikers forum staat nu op:
Primair 8.8.8.8
Secundair 8.8.4.4
Mac adres standaard

LAN instellen:

IP adres 192.168.2.254
IP subnetmasker 255.255.255.0
RIP richting Beide
RIP versie uitgeschakeld

Router gebruiken als DHCP server staat aangevinkt
IP adres begin:192.168.2.50
IP adres eind:192.168.2.126

Hieronder staat adresreservering maar daar heb ik niets ingevuld,moet ik hier ook niks invullen of moet ik hier elk apparaat dat is aangesloten apart nog eens toevoegen??

Als iemand hier al eens zijn kundige oog overheen kan laten gaan,zou ik dat zeer op prijs stellen,want ik word hier een beetje kriebelig van al die verbindingsproblemen,en aangezien ik een leek ben wat routers betreft kan ik wel wat hulp gebruiken.

Verder vroeg mij iemand op het ziggo forum of ik het default IP adres van de WNDR 3700 wel heb aangepast,ik snap niet echt wat diegene daarmee bedoelt eigenlijk,welk standaard ip adres moet dat dan zijn en waar vind ik het??

Misschien zijn deze problemen al besproken binnen dit topic,maar ik heb geen zin om door 100+ paginas te gaan spitten.

Alvast bedankt voor jullie feedback/hulp!

P.S:als ik trouwens naar de lampjes kijk op mijn WNDR 3700,zijn sommige lampjes van de internetpoorten niet groen maar oranje,wat wil dit zeggen??
Ik zie namelijk op de afbeelding op pagina 1 van dit topic dat alle lampjes groen zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er ergens een IP-conflict. Ik vind dat je heel aparte Ip-adressen gebruikt. Aan je verhaal te lezen heb je daar niet bewust voor gekozen? Daarom zou ik eens een andere IP-range proberen.

Bij LAN-stel je IP-adres (dat is het IP-adres van je router) in als 10.0.0.1.
Subnetmask blijft 255.255.255.0.
En bij DHCP-server:
IP begin: 10.0.0.2
IP eind: 1.0.0.254

Misschien ligt het probleem ergens anders hoor, maar je kunt dit even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei,ik ben een router leek,weet weinig van zulke instellingen af en moet het meer hebben van anderen,heb ook al iets ingesteld zoals ze op bijvoorbeeld ziggo forum hebben aanbevolen.

Heb de instellingen even overgenomen zoals je ze hierboven hebt aangegeven,ben benieuwdd of het probleem hiermee verholpen is!
Ik laat wel weten hoe het de komende dagen nu gaat.

X Vingers!! ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens mij wordt standaard in de WNDR3700 192.168.0.x of 192.168.1.x gebruikt, dus met jouw reeks 192.168.2.x zou je veilig moeten zitten.

Oranje/groen heeft volgens mij met de link speed te maken. Uit mn hoofd gezegd is groen gigabit en oranje 100mbit.

Wat je kan proberen is om een apparaat direct op het modem aan te sluiten en daarmee eens flink te gaan internetten, valt je internet dan ook weg? Dan is het tijd om Ziggo te bellen om te zien wat ze voor je kunnen doen (firmware cisco upgraden, lijn doormeten, bekabeling nakijken). Zo niet, dan lijkt het erop dat de Netgear de boosdoener is.

Voer een totale reset uit van de Netgear en probeer het opnieuw. Eventueel Netgear config opslaan (let op: kan ook zijn dat de fout hierin zit!) en later restoren.

Ben benieuwd wat eruit komt!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 16:56
1: Welke versie heb je van de Router.
2: Welke firmware draait er nu op.
3: Kijk hier eens:

http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook sinds een paar daagjes en ben er uitermate tevreden over. Via mijn telefoon draadloos en op de pc bekabeld. Nu lees ik over dualband, maar als ik naar routerlogin ga zie ik ze beiden gewoon aan met max 300Mbps? Hoe wijs ik iets toe aan iets en wat is wijsheid. Wat is het verschil tussen 2.4 en 5 GHZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:45:
Ik ben ook in het bezit van deze router maar ik heb niks anders dan problemen ermee.
Wij hebben hier ziggo internet en maken gebruik van het cisco modem.
Het modem is via de juiste poort (gele) aangesloten op de Netgear router,samen met 2 computers,de playstation3 en de xbox 360 op de 4 poorten met kabel,onze laptop maakt draadloos verbinding met de router.
Je hebt een oude router vervangen en dat snel/vlug gedaan? (Modem van Ziggo heeft wat tijd nodig) Is het een modem of een modem/router geval, geef anders eens het type door van dat ding.
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:58:
Ik heb hem nu ook sinds een paar daagjes en ben er uitermate tevreden over. Via mijn telefoon draadloos en op de pc bekabeld. Nu lees ik over dualband, maar als ik naar routerlogin ga zie ik ze beiden gewoon aan met max 300Mbps? Hoe wijs ik iets toe aan iets en wat is wijsheid. Wat is het verschil tussen 2.4 en 5 GHZ.
Het verschil is dat je telefoon alleen de 2,4GHz kan "zien" en gebruiken en hoogstwaarschijnlijk maar op max 65Mbps~72Mbps, als hij al 802.11n ondersteunt en anders dus max 54Mbps (802.11g=2,4GHz). Alleen een apparaat met ondersteuning voor 802.11a of 802.11n (5GHz) kan de 5GHz ("zien" en) gebruiken. Als er staat ondersteuning voor 802.11n op een apparaat gaat het dus vrijwel altijd over de 2,4GHz variant.
In het kort bij een 5GHz 802.11n signaal heb je meer niet overlappende kanalen maar komt/draagt wel minder ver dan een 2,4GHz 802.11n signaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Nivk op 04-04-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gebruiken de Cisco EPC312 modem van Ziggo.

Firmware van de router is de laatste nieuwe 1.0.7.98 (waar kan ik trouwens checken of ik versie 1 of versie 2 heb van deze router?)

@NivK:Ik heb deze router niet snel snel gekocht,heb em gekocht omdat vrienden van mij deze ook hebben en er totaal geen problemen mee hebben,leek mij dus een prima apparaat.

Gisteravond toen ik thuis kwam lag trouwens het modem er weer uit,heb dit vannacht zo gelaten,echter toen ik beneden kwam was het modem nog steeds online proberen te komen maar lukte niet.
Heb de modem weer van de stroom gehaald en later weer ingestoken,toen kwam het modem wel weer online.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik zo moet internetten?!
Word een erg vervelend verhaal,vooral omdat ik ook online wil gamen en dat wil dan niet zo lukken met een brakke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:03:
Volgens mij wordt standaard in de WNDR3700 192.168.0.x of 192.168.1.x gebruikt, dus met jouw reeks 192.168.2.x zou je veilig moeten zitten.

Oranje/groen heeft volgens mij met de link speed te maken. Uit mn hoofd gezegd is groen gigabit en oranje 100mbit.

Wat je kan proberen is om een apparaat direct op het modem aan te sluiten en daarmee eens flink te gaan internetten, valt je internet dan ook weg? Dan is het tijd om Ziggo te bellen om te zien wat ze voor je kunnen doen (firmware cisco upgraden, lijn doormeten, bekabeling nakijken). Zo niet, dan lijkt het erop dat de Netgear de boosdoener is.

Voer een totale reset uit van de Netgear en probeer het opnieuw. Eventueel Netgear config opslaan (let op: kan ook zijn dat de fout hierin zit!) en later restoren.

Ben benieuwd wat eruit komt!
Ik heb al eens geprobeerd om mijn playstation 3 direct op het modem aan te sluiten,zelfde verhaal,ging ongeveer een dag goed,daarna knalde modem er weer uit.
Ik denk dat ik binnekort maar eens een monteur van ziggo langs ga laten komen,want dit is geen doen meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zo te zien heb je jouw oorzaak gevonden! Ziggo zsm laten komen, dat is hun pakkie an om het maar zo te zeggen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 19:27
Komt op mij ook over als een modem probleem; krijg eerst daar de verbinding maar stabiel, en hang daarna de netgear er maar weer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 12:16
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:52:
Misschien is er ergens een IP-conflict. Ik vind dat je heel aparte Ip-adressen gebruikt. Aan je verhaal te lezen heb je daar niet bewust voor gekozen? Daarom zou ik eens een andere IP-range proberen.
Die instellingen had hij van mij en waren juist om een IP conflict met de Ubee te vermijden en de ZIggo dns problemen van de laatste weken te omzeilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:27:
[...]

Die instellingen had hij van mij en waren juist om een IP conflict met de Ubee te vermijden en de ZIggo dns problemen van de laatste weken te omzeilen. :)
Als ik iemand zie die geen verstand heeft van routers met van die bijzondere IP-adressen voor DHCP en andere DNS-servers, denk ik: eerst maar eens even bij het begin beginnen ;) Uiteraard ben ik ook niet op de hoogte van 'de Ziggo dns problemen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
:| heb ook een wndr3700V2 maar krijg met vista alleen toegang tot lokaal en niet tot het internet.
Met xp krijg ik wel verbinding met het internet.
Iemand suggesties waarnaar ik moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

diver99 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:20:
:| heb ook een wndr3700V2 maar krijg met vista alleen toegang tot lokaal en niet tot het internet.
Met xp krijg ik wel verbinding met het internet.
Iemand suggesties waarnaar ik moet kijken?
- drivers up-to-date?
- post eens een ipconfig /all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Ik heb me rotgezocht op pricewatch voor een wndr3700V2, maar kan geen ene site vinden die deze hebt. Heb al verschillende sites een mail gestuurd met de vraag welke versie zij aanbieden, en elke keer is het versie v1. Iemand die weet waar ik versie 2 kan vinden.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Is de opvolger toevallig de WNDR3700AV? Dat dacht ik ergens gelezen te hebben..

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 07-04-2011 10:16 . Reden: Klopt niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
hoe doe ik een ipconfig/all?
ik heb de mijne gewoon gekocht bij de mediamarkt voor € 95,-( kreeg korting in verband met bobshop in almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Start -> Run -> CMD
krijg je een zwart scherm, soort dosbox, en daarin kun je ipconfig /all ed. doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook deze router met Ziggo en met een Ubee modem. Tot op heden geen enkel issue gehad loopt allemaal perfect.Ook met de PS3, Macs en windows pc's.
Toch lijkt het mij goed om niet alleen de Google dns servers te gebruiken maar ook minimaal ééntje van Ziggo.
Ik heb de primaire dns van ziggo en als secundaire die van google. mogelijk helpt dit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Barfman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:31:
Ik heb me rotgezocht op pricewatch voor een wndr3700V2, maar kan geen ene site vinden die deze hebt. Heb al verschillende sites een mail gestuurd met de vraag welke versie zij aanbieden, en elke keer is het versie v1. Iemand die weet waar ik versie 2 kan vinden.
V1 is toch een fractie beter dan V2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03
Net een WDR3700 opgehaald bij Komplett: Dit is de V2 versie (staat achterop de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:37:
[...]

V2 heeft meer flash geheugen en is te vinden onder de naam:
Netgear 3700 (n600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
staat met grote letters op de doosV2.
Het leek erop dat er niet de juiste drivers waren geinstalleerd. Deze aangepast en nu werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
hjs schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:37:
[...]

Met de nieuwe 1.0.0.8 firmware is hij volgens het forum van SmallNetBuilder beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:00:
[...]

V2 heeft meer flash geheugen en is te vinden onder de naam:
Netgear 3700 (n600)
Op mijn WNDR3700 v1 staat toch echt ook N600. Dus de toevoeging N600 lijkt mij geen unieke eigenschap voor een v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
Ik heb via de pricewatch bij SWWcomputers besteld (geen verzendkosten!) en kreeg V2 :P

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hier de verschillen tussen de beide: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=62784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik heb hem zojuist ook bij SWWcomputers besteld en in een textvakje gezet dat ik graag v2 wil ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
fatihbatur schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:44:
[...]

Ik heb via de pricewatch bij SWWcomputers besteld (geen verzendkosten!) en kreeg V2 :P
Ik heb hem bij Komplett besteld vanmiddag, en gevraagd of het de v2 versie is. Het antwoord was ja, en is nu via TNT onderweg.

Edit: Ik heb hem binnen. Aansluiten ging makkelijk, en alles werkt perfect. Ik kan alleen maar 2,4 GHz gebruiken, maar dat komt waarschijnlijk door mijn Linksys Wireless-N PCI Adapter WMP300Nv2 die alleen 2,4 GHz ondersteund. Ik haal wel de volledige snelheid 120 Mbps, dus ik ga even uitzoeken wat het voordeel is wanneer ik 5.0 GHz wil gebruiken, en welke adapter dan het beste is. Ook zie ik dat er nog firmware 1.0.0.6 op staat, en kan ik hem updaten naar 1.0.0.8, ik weet niet of ik dat gelijk ga doen, ik wil eerst kijken of ik problemen hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Barfman op 07-04-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Iemand een advies voor me? Ik gebruik een wndr3700v1 icm een WNDA3100v2 op 2.4ghz (Channel op auto en kiest dan 4 en 8). De software van Netgear geeft aan connected op 270Mbps. Ik haal echter met Ziggo alles in 1 extra (120Mbps) max 30 Mbps. Ook op de 5Ghz band haal ik de snelheid niet, maar dan is de verbinding ook maar 81Mbps. Via de LAN poort haal ik wel 117Mbps. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 14:42
Hoe ver zit je van je router af? Al eens met inssider gekeken hoeveel signaalsterkte je overhebt, of dat er misschien andere wifi-netwerken in je buurt op hetzelfde kanaal zitten?

Ik haal wired 270 Mbps (op een 1 Gb netwerk) en wireless 95 Mbps op 5 GHz, en 75 MBps op 2,6 GHz (gemeten met iperf). Volgens mij ga je die 120 dus wireless niet dichttrekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mijn oog is gevallen op de Netgear WNDA3100 Adapter maar wat is nou het verschil tussen deze 2 behalve de prijs en de vorm: http://tweakers.net/pricewatch/compare/315/173468;263505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51
Barfman schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:35:
Mijn oog is gevallen op de Netgear WNDA3100 Adapter maar wat is nou het verschil tussen deze 2 behalve de prijs en de vorm: http://tweakers.net/pricewatch/compare/315/173468;263505
WNDA3100 is Dual Band, en de WNA3100 niet als ik het goed heb =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Razer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:41:
[...]

WNDA3100 is Dual Band, en de WNA3100 niet als ik het goed heb =)
Ah 8)7 Net dat ene lettertje wat ik over het hoofd zie. Dus de dualband versie is dus de betere van de 2 in samenwerking met de WNDR3700N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
tpas schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:20:
Hoe ver zit je van je router af? Al eens met inssider gekeken hoeveel signaalsterkte je overhebt, of dat er misschien andere wifi-netwerken in je buurt op hetzelfde kanaal zitten?

Ik haal wired 270 Mbps (op een 1 Gb netwerk) en wireless 95 Mbps op 5 GHz, en 75 MBps op 2,6 GHz (gemeten met iperf). Volgens mij ga je die 120 dus wireless niet dichttrekken....
3 Meter hemelsbreed afstand.

Inssider stats: rssi 56, channel 4+8, privacy rsna-ccmp, 300(N)

Voorheen werkte het wel en haalde ik max 11MB (zeg 90Mbps). Misschien een instelling op de usb nic?

http://img69.imageshack.us/i/82956549.jpg
http://img51.imageshack.us/i/98699168.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 07-04-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Barfman schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:49:
[...]

Ah 8)7 Net dat ene lettertje wat ik over het hoofd zie. Dus de dualband versie is dus de betere van de 2 in samenwerking met de WNDR3700N.
Precies, heb zelf ook de WNDA3100, werkt perfect en kun je voor je eigen situatie kijken of je 5Ghz of 2.4Ghz channel prefereert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
wvkreg schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:52:
[...]

3 Meter hemelsbreed afstand.

Inssider stats: rssi 56, channel 4+8, privacy rsna-ccmp, 300(N)

Voorheen werkte het wel en haalde ik max 11MB (zeg 90Mbps). Misschien een instelling op de usb nic?

http://img69.imageshack.us/i/82956549.jpg
http://img51.imageshack.us/i/98699168.jpg
Zet je router eens op US settings, op 2.4Ghz channel stuk beter zendvermogen. Scheelt bij mij 10 rssi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Staat ie al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Zet hem eens op kanaal 1 of 11, je overlapt hoe dan ook zo te zien maar nu doe je het vrijwel met alles. (Denk niet dat het veel zal uitmaken overigens...) Ziggo niet toevallig even in een dipje, via een kabel haal je wel 110+Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ziggo geen dipje, wireless heeft een depressie lijkt het, voorheen werkte het wel nl., kanaal was toen 2+6. Tenminste, dan haalde ik max 105Mbit met de wnda3100v2 en cd 3700 router...ik switch naar kanaal. Zal deze post bijwerken met meer info....
Maakt niks uit, kanaal 1:

http://img819.imageshack.us/i/41670032.jpg
http://img855.imageshack.us/i/90307418.jpg

btw: heeft zoiets nog zin?

http://www.wlan-shop.nl/p...00mw-300mbps_lp-9637.html

[ Voor 54% gewijzigd door wvkreg op 07-04-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Is je upload snelheid wel hoger dan die ~40Mbps? Als je dit binnen je netwerk naar bedraad iets test.

[ Voor 43% gewijzigd door Nivk op 07-04-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mm. Heb DD-WRT draaien en dyndns ingesteld. Als ik nu het top commando geef na te zijn ingelogd met SSH, zie ik plaintext mijn username en wachtwoord in de processenlijst. Prettig.

16377 1 root S 1092 1.7 0.0 inadyn -u (username) -p (wachtwoord) --inpu

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 07-04-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je bent zelf (neem ik aan?) toch de enige met ssh-toegang tot je modem. Anders ben je sowieso al screwed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nivk schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:07:
Is je upload snelheid wel hoger dan die ~40Mbps? Als je dit binnen je netwerk naar bedraad iets test.
Hoe test ik dit? pc naar pc?
Op 5Ghz haal ik dit:

http://img29.imageshack.us/i/62979908.jpg/

[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 09-04-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
offtopic:
probeer bijv. eens http://plaatjesupload.nl en maak gebruik van de BB code. Maakt het iets makkelijker om het te volgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 08-04-2011 09:26 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:05:
ik heb ook deze router met Ziggo en met een Ubee modem. Tot op heden geen enkel issue gehad loopt allemaal perfect.Ook met de PS3, Macs en windows pc's.
Toch lijkt het mij goed om niet alleen de Google dns servers te gebruiken maar ook minimaal ééntje van Ziggo.
Ik heb de primaire dns van ziggo en als secundaire die van google. mogelijk helpt dit wat.
Bedankt voor de tip,maar dan heb ik weer de vraag waar ik zowel primaire en secundaire dns server van ziggo kan vinden?

Heb al geprobeerd een cmd uit te voeren maar dan krijg ik dat niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:45:
[...]

Bedankt voor de tip,maar dan heb ik weer de vraag waar ik zowel primaire en secundaire dns server van ziggo kan vinden?

Heb al geprobeerd een cmd uit te voeren maar dan krijg ik dat niet te zien.
ipconfig /all uitvoeren zal je dat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je in de WNDR3700 je DNS server op automatisch laat staan dan kan je ook zien bij de Connection status welke IP adressen dit zijn. Volgens mij is dit zelfs al te zien bij de basis instellingen en worden de velden automatisch gevuld met de Ziggo DNS servers.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ja van pc naar pc met bijvoorbeeld het simpele LAN speed test of jperf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:44:
[...]

Ik heb al eens geprobeerd om mijn playstation 3 direct op het modem aan te sluiten,zelfde verhaal,ging ongeveer een dag goed,daarna knalde modem er weer uit.
Ik denk dat ik binnekort maar eens een monteur van ziggo langs ga laten komen,want dit is geen doen meer. |:(
Wat je kan doen is: de coax kabel die in je modem gaat loshalen en vast draaien met een tang zodat je hem echt goed vast kan zetten. Het schijnt met de nieuwste modems nog wel eens voor te komen dat de aansluiting wat kieskeurig is. Kost niets-->je kan het altijd proberen. Het heeft bij mij wel geholpen in ieder geval, "handvast" was niet vast genoeg.

Nu geen ziggo meer maar UPC :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nivk schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:40:
[...]

Ja van pc naar pc met bijvoorbeeld het simpele LAN speed test of jperf.
Upload haalt via wireless ongeveer 22 Mbps op max met lt (op max 117Mbps) en pc beide op 243Mbps

Iperf geeft echter dit:

C:\Tools>iperf.exe -c 192.168.1.51
------------------------------------------------------------
Client connecting to 192.168.1.51, TCP port 5001
TCP window size: 63.0 KByte (default)
[160] local 192.168.1.100 port 51671 connected with 192.168.1.51 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[160] 0.0-10.1 sec 12.6 MBytes 10.5 Mbits/sec

btw: Op 5Ghz haal ik soms wel 80Mbps internet download, normaal is zo'n 65Mbps.
Oplossing misschien in advanced settings van wnda3100?
Het heeft gewerkt, browser die ik gebruik maakt niet uit...

[ Voor 65% gewijzigd door wvkreg op 09-04-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd als ik inlog op m'n WNDR3700, krijg ik: "Do you want to switch from "English" ( the current language ) to "Nederlands"?"

Kan dit ook worden uitgezet? Ik kan het nergens vinden, niet in de router en niet in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:51:
Altijd als ik inlog op m'n WNDR3700, krijg ik: "Do you want to switch from "English" ( the current language ) to "Nederlands"?"

Kan dit ook worden uitgezet? Ik kan het nergens vinden, niet in de router en niet in de manual.
Dit verdwijnt na een x aantal keren inloggen automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:18:
[...]

Dit verdwijnt na een x aantal keren inloggen automatisch.
Hier niet, of die x moet echt enorm (>100) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Mij staat bij dat je na je selectie nog moet op slaan, was na een keer of vijf (of zoiets) opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het goed is heb je bij dat taal-selectie popup scherm (first boot) toch een "do not ask again" checkbox. Althans, dat is wat ik mij herinner en ik krijg die vraag sindsdien ook nooit meer.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:25:
Mij staat bij dat je na je selectie nog moet op slaan, was na een keer of vijf (of zoiets) opgelost...
Ik kan rechtsboven wel een taal selecteren, maar hij blijft hardnekkig vragen of ik Nederlands wil.
Blisterin_Bull schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:30:
Als het goed is heb je bij dat taal-selectie popup scherm (first boot) toch een "do not ask again" checkbox. Althans, dat is wat ik mij herinner en ik krijg die vraag sindsdien ook nooit meer.
Misschien dat ik dat heb gemist bij de installatie. Misschien door popup-blokkade? Maarja, beetje suf als je zoiets achteraf niet kunt aanpassen. Het is redelijk irritant dat ik bij elke keer inloggen die taalkeuze moet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:49:
[...]

Ik kan rechtsboven wel een taal selecteren, maar hij blijft hardnekkig vragen of ik Nederlands wil.

[...]

Misschien dat ik dat heb gemist bij de installatie. Misschien door popup-blokkade? Maarja, beetje suf als je zoiets achteraf niet kunt aanpassen. Het is redelijk irritant dat ik bij elke keer inloggen die taalkeuze moet aangeven.
Heb je hem rechtstreeks aan je modem hangen of hem je hem aangesloten als accespoint (je kabel vanaf je modem in 1 van de lan aansluitingen i.p.v. in de wan aansluiting). In dat geval 'ziet' je router het internet niet en zal hij dat steeds blijven vragen. Had ik ook toen ik hem zo aangesloten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:10:
[...]

Heb je hem rechtstreeks aan je modem hangen of hem je hem aangesloten als accespoint (je kabel vanaf je modem in 1 van de lan aansluitingen i.p.v. in de wan aansluiting). In dat geval 'ziet' je router het internet niet en zal hij dat steeds blijven vragen. Had ik ook toen ik hem zo aangesloten had.
Ik heb Internet zonder modem. In mijn studentencrib zit een RJ45-outlet en met een UTP-kabeltje sluit ik mijn router daar op aan. Deze kabel gaat wel in de WAN-poort. In feite sluit je de WAN-poort op een grote switch aan, in plaats van op een modem. Misschien heeft het daar dan mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat maakt niets uit zolang de router maar een publiek ip adres krijgt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:29:
Dat maakt niets uit zolang de router maar een publiek ip adres krijgt.
Oke, dat krijgt 'ie. Nu is het allemaal niet zo een grote ramp en als er geen makkelijke oplossing is: jammer dan. Maar ik vind het zo zonde, want hardwarematig ben ik heel erg tevreden over die router. Stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:30:
[...]

Oke, dat krijgt 'ie. Nu is het allemaal niet zo een grote ramp en als er geen makkelijke oplossing is: jammer dan. Maar ik vind het zo zonde, want hardwarematig ben ik heel erg tevreden over die router. Stabiel en snel.
Typisch...
Ik meen mij vaag te herinneren dat ie dat bij mij in den beginne ook deed en toen 'ineens' het licht zag en wel op Nederlands bleef staan. Als je na de selectiebox ook op apply/toeppassen drukt, misschien dat ie dan wel blijft hangen? (wilde gok hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:43:
[...]

Typisch...
Ik meen mij vaag te herinneren dat ie dat bij mij in den beginne ook deed en toen 'ineens' het licht zag en wel op Nederlands bleef staan. Als je na de selectiebox ook op apply/toeppassen drukt, misschien dat ie dan wel blijft hangen? (wilde gok hoor).
Ik heb een en ander geprobeerd. Als ik Nederlands kies, blijft hij daar op staan en worden er geen vragen meer gesteld. Maar als 'ie op Engels is ingesteld, blijft ie vragen of ik Nederlands wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:31:

Ik raak steeds meer te spreken over Openwrt trouwens, en dan vooral de build van Arokh:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722
Even een vraagje over de Arokh builds
hier staan de builds elke dag geupdate :
http://enduser.subsignal.org/~trondah/

Welke gebruikt men voornamelijk, ivm de kanalen en zendsterkte, de NA (north america) of de general ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:31
Heel vervelend, mijn WNDR3700 heeft de neiging het IP adres te verliezen.

Ineens ligt het internet eruit en als ik dan inlog op 192.168.1.1, dan staat er onder "router status" bij IP 0.0.0.0. Dan zijn er 3 mogelijkheden, UTP kabel van het internet erin en eruit, opnieuw opstarten of de QoS aan/uitzetten. Dan krijg ik wel altijd mijn oude IP adres terug.

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Iets meer info is wel handig :)

-Welke firmware?
-Is het probleem reproduceerbaar?
-Aangesloten via draad of wifi?
-OS?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:31
aramdin schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:23:
Iets meer info is wel handig :)

-Welke firmware?
-Is het probleem reproduceerbaar?
-Aangesloten via draad of wifi?
-OS?
-Laatste officiele van Netgear: V1.0.7.98

- Geen vaste omstandigheden vast te stellen. Het gebeurt "gewoon". Het lijkt weg te gaan als ik er een nieuwe UTP kabel tussen leg, maar dan komt het 2 maanden later weer terug en dan zet ik de oude UTP kabel er weer tussen. Dit gaat volledig tegen mijn logische aard in :P.

- Ik via draad, maar er zijn nog een mannetje of 5 via WiFi. Het internet ligt er voor iedereen uit, ze blijven wel verbonden met de router. Alleen het ledje bij de wereldbol gaat uit, maar de wifi en de 2 LAN-poort LED's blijven aan.

-Mac, Ubuntu, Vista, win7 en iOS 4. Van alles wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afgelopen avond de arokh build er eens opgezet .
Wat een verschil t.o. de Netgear eigen firmware ..

Wireless bereik dubbel zo hoog ( op zicht )
Waar ik voorheen lage kwaliteit / snelheid had staat het nu op goed, zowel 2.4 als 5 ghz banden blijven "aan"

Ik heb een losse AP ingezet, om maar bereik te hebben op zolder/1e verdieping, met Arokh is de Netgear gewoon even sterk / sterker aanwezig, en blijven de snelheden op 130 / 300mb ipv terugval naar 48mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vanx schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:34:
[...]

-Laatste officiele van Netgear: V1.0.7.98

- Geen vaste omstandigheden vast te stellen. Het gebeurt "gewoon". Het lijkt weg te gaan als ik er een nieuwe UTP kabel tussen leg, maar dan komt het 2 maanden later weer terug en dan zet ik de oude UTP kabel er weer tussen. Dit gaat volledig tegen mijn logische aard in :P.

- Ik via draad, maar er zijn nog een mannetje of 5 via WiFi. Het internet ligt er voor iedereen uit, ze blijven wel verbonden met de router. Alleen het ledje bij de wereldbol gaat uit, maar de wifi en de 2 LAN-poort LED's blijven aan.

-Mac, Ubuntu, Vista, win7 en iOS 4. Van alles wat :)
Die uitval, was dat via Ziggo ?
en toevallig vorige week vrijdag ( 01-04 ) en gisteren avond ( 11-04 )
want toen waren een aantal delen van het Ziggo netwerk uitgevallen ( tussen 22u / 00:30 )
Hier nl. ook het geval ... router kreeg eerst de 0.0.0.0 en daarna een intern adres van het modem ( 192.168.100.X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
FreshMaker schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:59:
Afgelopen avond de arokh build er eens opgezet .
Wat een verschil t.o. de Netgear eigen firmware ..

Wireless bereik dubbel zo hoog ( op zicht )
Waar ik voorheen lage kwaliteit / snelheid had staat het nu op goed, zowel 2.4 als 5 ghz banden blijven "aan"

Ik heb een losse AP ingezet, om maar bereik te hebben op zolder/1e verdieping, met Arokh is de Netgear gewoon even sterk / sterker aanwezig, en blijven de snelheden op 130 / 300mb ipv terugval naar 48mb
Zeker zinvol als je een brakke non dual band adapter hebt, anders is deze fw vrij zinloos.
Snelheid is enkelkanaaals en zeer variabel. Fw laat zich niet verwijderen alleen door fw reset en tdtp truuk. Stock fw ervaar ik als pretiiger en biedt alle features die nodig zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Ik heb mij suf ge-googelt, maar heb niets kunnen vinden dus toch maar eens een post aan gewaagd.
Ik wil een ftp-server opzetten met mijn externe HDD aan mijn nieuwe 3700. Dit lukt, alleen wordt dan mijn complete HDD geshared en met het wachtwoord van mijn 3700, kan dit niet anders? Ik wil graag één map geshared hebben en met een apart wachtwoord, dus niet van mijn 3700.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het OS van je router is single-user, dus voor zover ik weet gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Dus ik begrijp als iemand anders gebruik wil maken van de FTP hij ook toegang heeft tot mijn wachtwoord van de router... niet handig... :X

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
AIKANE schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:24:
Dus ik begrijp als iemand anders gebruik wil maken van de FTP hij ook toegang heeft tot mijn wachtwoord van de router... niet handig... :X
Of je moet het guest account gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:45:
[...]

Upload haalt via wireless ongeveer 22 Mbps op max met lt (op max 117Mbps) en pc beide op 243Mbps

Iperf geeft echter dit:

C:\Tools>iperf.exe -c 192.168.1.51
Client connecting to 192.168.1.51, TCP port 5001
TCP window size: 63.0 KByte (default)
\[160] local 192.168.1.100 port 51671 connected with 192.168.1.51 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
\[160] 0.0-10.1 sec 12.6 MBytes 10.5 Mbits/sec

btw: Op 5Ghz haal ik soms wel 80Mbps internet download, normaal is zo'n 65Mbps.
Oplossing misschien in advanced settings van wnda3100?
Het heeft gewerkt, browser die ik gebruik maakt niet uit...
Iemand nog een idee voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 21:11

Apoca

Array Technology Industry

Misschien zie ik iets over het hoofd in de settings, maar ik vraag me het volgende af; ik heb een pc aan het netwerk hangen waarvan ik wil dat deze niet van buiten het netwerk te bereiken is. Met andere woorden hij mag geen verbinding maken met internet, maar ik wil hem wel van binnen het netwerk kunnen benaderen. Iemand enig idee onder welke settings ik dit kan instellen :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb deze router nu sinds afgelopen vrijdag in gebruik en hij werkt super, al moest ik even het kanaal waarop wifi draait even veranderen omdat anders internet er telkens uitklapte bij de mensen die draadloos zaten.

Alleen ik mis een optie die ik in mijn Fritzbox 7340 wel had namelijk iets of iemand voorrang geven met het ontvangen ene versturen van data. Iemand die weet of dit mogelijk is met deze router en zo ja waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Apoca schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:45:
Misschien zie ik iets over het hoofd in de settings, maar ik vraag me het volgende af; ik heb een pc aan het netwerk hangen waarvan ik wil dat deze niet van buiten het netwerk te bereiken is. Met andere woorden hij mag geen verbinding maken met internet, maar ik wil hem wel van binnen het netwerk kunnen benaderen. Iemand enig idee onder welke settings ik dit kan instellen :?
De default gateway uit de machine halen? Dat kan je gewoon via de IP settings op de machine doen.
Dutch3men schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:30:
Ik heb deze router nu sinds afgelopen vrijdag in gebruik en hij werkt super, al moest ik even het kanaal waarop wifi draait even veranderen omdat anders internet er telkens uitklapte bij de mensen die draadloos zaten.

Alleen ik mis een optie die ik in mijn Fritzbox 7340 wel had namelijk iets of iemand voorrang geven met het ontvangen ene versturen van data. Iemand die weet of dit mogelijk is met deze router en zo ja waar kan ik dit vinden?
Ik weet het niet zeker meer, heb de default firmware heel lang niet aangeraakt. Maar het zou iets van QoS of Quality of Service moeten heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 21:11

Apoca

Array Technology Industry

LzpAppel schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:33:
[...]
De default gateway uit de machine halen? Dat kan je gewoon via de IP settings op de machine doen.
Klopt ja, ohh man dat ik daar zelf niet aan had gedacht B)
Toppie bedankt :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
LzpAppel schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:33:
[...]

Ik weet het niet zeker meer, heb de default firmware heel lang niet aangeraakt. Maar het zou iets van QoS of Quality of Service moeten heten.
Klopt, staat gewoon links in het menu en werkt prima

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tqwan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik heb deze router al een tijdje in gebruik en heb since kort er een 2 TB hardeschijf op aangesloten die goed werkt met de readyshare funcitonaliteit.
Ik kan deze schijf vanaf al mijn PC's/Laptops (Win Xp en 7) goed benaderen via Samba en FTP.

Het enige wat ik mis is een optie om een SVN server hierop te zetten zodat ik een backup heb van alle bestanden en ook de wijzigingen in bestanden kan bijhouden.

Op dit moment runt er op elke pc een ingeplande backup die elke week een nieuwe image wegschrijft naar de hardeschijf.

Dit wil ik vervangen door een SVN server op de Router.

Ik kon nergens terug vinden hoe ik dit op mijn huidige router kan instellen, behalve dan door middel van andere firmware, zoals:

ReadyNas (SVN instructie hier gevonden)
Open-WRT
DD-WRT
Tomato

Mocht ik de firmware moeten vervangen hierdoor zou ik de volgende functionaliteit willen behouden die de huidige firmware heeft:
DHCP
QoS
Portforwarding
Address Reservation (bepaald mac adres met altijd zelfde ip)
WPA2-PSK [AES] encryptie
USB mounting
Port Scan and DoS Protection
ACL
ReadyDLNA
Ipv6 voor lokaal netwerk
1.0 Gbps support
Optie om SSID niet uit te zenden

Mijn vraag is dus:
1. Heeft iemand enig idee hoe ik een SVN server op de hardeschijf kan zetten van mijn WNDR 3700?
2. Als dit alleen met andere firmware kan, welke kan ik dan het beste gebruiken voor bovenstaande functionaliteiten?

OS: Windows 7 64 Bit Processor: Intel Core i7 860 Moederboard: MSI P55-GD65 Memory: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK Power supply: Antec TruePower TP-650 Hard disk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Videocard: XFX HD 5870 XXX 1024 MB GDDR5 PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het om backup gaat ben je volgens mij verkeerd aan het zoeken. SVN is daar niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even afkloppen mensen,ik heb geen modem/router/verbindingsproblemen meer gehad,heb primaire dns van ziggo genomen en als secundair de dns server van Google.
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste