Hallo beste mensen,
Ik ben ook in het bezit van deze router maar ik heb niks anders dan problemen ermee.
Wij hebben hier ziggo internet en maken gebruik van het cisco modem.
Het modem is via de juiste poort (gele) aangesloten op de Netgear router,samen met 2 computers,de playstation3 en de xbox 360 op de 4 poorten met kabel,onze laptop maakt draadloos verbinding met de router.
Het volgende is het probleem:
De internetverbinding klapt er erg vaak zomaar uit,dan is de verbinding opeens weg,heb dit al vaak meegemaakt op mijn computer maar ook op de draadloze laptop en zelfs op de playstation 3 dat de verbinding ineens wegklapt.
Als ik dan bijvoorbeeld op mijn computer op het netwerk icoontje klik en problemen oplossen kies dan word er vaak gezegd dat er een DNS probleem is,lijkt mij niet echt normaal te zijn lijkt me zo.
Ook krijg ik vaker de melding dat ik de modem/router van stroom af moet halen en opnieuw moet insteken,dat lijkt me echt niet de bedoeling te zijn.
Ik zal hieronder trouwens even de instellingen neerzetten zoals ik die in mn router heb ingesteld voor zover mogelijk natuurlijk:
Basis instellingen:
Aanmelden voor verbinding staat op nee
Accountnaam staat gewoon standaard op WNDR 3700
IP adres dynamisch
DNS heb ik veranderd op aanwijzing van iemand anders op ziggo gebruikers forum staat nu op:
Primair 8.8.8.8
Secundair 8.8.4.4
Mac adres standaard
LAN instellen:
IP adres 192.168.2.254
IP subnetmasker 255.255.255.0
RIP richting Beide
RIP versie uitgeschakeld
Router gebruiken als DHCP server staat aangevinkt
IP adres begin:192.168.2.50
IP adres eind:192.168.2.126
Hieronder staat adresreservering maar daar heb ik niets ingevuld,moet ik hier ook niks invullen of moet ik hier elk apparaat dat is aangesloten apart nog eens toevoegen??
Als iemand hier al eens zijn kundige oog overheen kan laten gaan,zou ik dat zeer op prijs stellen,want ik word hier een beetje kriebelig van al die verbindingsproblemen,en aangezien ik een leek ben wat routers betreft kan ik wel wat hulp gebruiken.
Verder vroeg mij iemand op het ziggo forum of ik het default IP adres van de WNDR 3700 wel heb aangepast,ik snap niet echt wat diegene daarmee bedoelt eigenlijk,welk standaard ip adres moet dat dan zijn en waar vind ik het??
Misschien zijn deze problemen al besproken binnen dit topic,maar ik heb geen zin om door 100+ paginas te gaan spitten.
Alvast bedankt voor jullie feedback/hulp!
P.S:als ik trouwens naar de lampjes kijk op mijn WNDR 3700,zijn sommige lampjes van de internetpoorten niet groen maar oranje,wat wil dit zeggen??
Ik zie namelijk op de afbeelding op pagina 1 van dit topic dat alle lampjes groen zijn!
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 04-04-2011 12:48
]