Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Kan iemand vertellen wat een 2,5" externe harddrive met EXT3 formattering voor invloed heeft op het stroomverbruik?

Ik zit er aan te denken om deze 1 aan te schaffen i.p.v. een nas voor het streamen van hd films. Is dit een beetje goed te doen? Wordt er een spin down uitgevoerd / wordt de schijf uitgeschakeld bij geen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Powermanagement is minimaal, daar is zo'n ding niet op gebouwd. 'Always on' is het ordewoord bij zo'n type netwerkapparatuur :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Ik heb een Samsung Storystation 1.5TB op de 3700 en daar zit volgens mij zelf een spin down in.
Als ik de PS3 aanzet en naar de blauwe N ga (nas netgear) dan duurt het altijd een 5tal seconden voordat die hem opent. De HDD moet dan even opstarten (hoor je bij die Samsung ook) en dan werkt die prima. 1080HD films zijn zonder problemen af te spelen. (als je de tekortkoming van de PS3 even niet meerekent want die wil geen 24p afspelen vanaf elk medium anders dan een Bluray).
Geen idee wat het stroomverbruik is, maar of je daar nu wakker van moet liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Netgear 3700 als primary router en een Linksys 160N als Repeater Bridge ?

Punt is, ik wil de repeater niet alleen een Wireless N signaal laten sturen. Maar mijn primaire signaal is als N ingesteld (300-N). Ik wilde mijn Guest Networks gebruiken, die heb ik op WEP gezet en als B/G Wireless. Kan ik diegebruiken als Repeaters ? Ik vraag me dan alleen af, welk Wide Channel moet ik dan gebruiken ?

Andere optie is, dacht ik, om de Netgear op 130-N te zetten, dan krijg je toch een B/G/N Mix ? Of is dat signaal meteen minder sterk ?

Ben al ff bezig, maar ik denk toch dat ik iets met de settings verkeerd doe. En als ik ze opsla, dan kom ik er niet meer bij en moet een 30/30/30 reset doen. Enig idee wat ik het beste kan doen ?

P.S. Router staat op Region "U.S.", maakt verder niet uit met de Linksys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Red hot schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:22:
Kan iemand vertellen wat een 2,5" externe harddrive met EXT3 formattering voor invloed heeft op het stroomverbruik?

Ik zit er aan te denken om deze 1 aan te schaffen i.p.v. een nas voor het streamen van hd films. Is dit een beetje goed te doen? Wordt er een spin down uitgevoerd / wordt de schijf uitgeschakeld bij geen gebruik?
Ik had mijn lichtelijk antiek 160 GB WD schijf in een zo mogelijk nog meer el cheapo Conceptronic behuizing gedaan. Deze combi met de Netgear was uiteindelijk dodelijk voor de conceptronic behuizing. De schijf bleef echt altijd aan staan en draaide ook volgens mij op de volle 7200 toeren. Het zal dus van je schijf en/of behuizing afhangen of hij in rust gaat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
woekele schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:44:
[...]

huh? hoezo ook je bedrade? Bedoel je verkeer van een bedrade computer naar een draadloze? Bedraad verkeer direct naar internet niet lijkt me? (tenzij je ook geen wachtwoord op je router-interface zet en je de hackers dus de mogelijkheid geeft andere dns etc in te vullen)
Als je via de WEP ook het interne netwerk kan benaderen kan je dus ook gewoon het hele netwerk verkeer sniffen. Je hebt dan toegang tot al het verkeer wat over de switch gaat gezien je binnen hetzelfde netwerk valt. Dat is iets wat niet veel mensen zich realiseren, als je draadloos netwerk koppelt met hetzelfde bedrade netwerk (wat in 99% van de gevallen opgaat) is je bedrade netwerk net zo veilig als dat draadloos netwerk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Laten we "hele netwerk verkeer" nuanceren tot heel het draadloze netwerk verkeer. Maar verder klopt het wel dat je geen onbekenden op je LAN wil hebben maar juist in een guest network.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

theforce81 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:12:
[...]

Als je via de WEP ook het interne netwerk kan benaderen kan je dus ook gewoon het hele netwerk verkeer sniffen. Je hebt dan toegang tot al het verkeer wat over de switch gaat gezien je binnen hetzelfde netwerk valt. Dat is iets wat niet veel mensen zich realiseren, als je draadloos netwerk koppelt met hetzelfde bedrade netwerk (wat in 99% van de gevallen opgaat) is je bedrade netwerk net zo veilig als dat draadloos netwerk.
Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Als je toegang hebt tot het draadloze netwerk, wil dat niet zeggen dat je toegang hebt toch al het verkeer wat over de ingebouwde switch gaat, tenzij je je ook nog eens toegang verschaft tot een management-functie van de router (web-interface/telnet).

Vergeet niet dat deze routers vaak fungeren als switch, niet als hub. Daar zit een belangrijk verschil in. Namelijk dat als je aan poort B hangt, je niet ook het verkeer naar poort A binnen krijgt.

Wat eventueel wél kan, is dat ze bij je shares in je netwerk kunnen. Maar al het netwerkverkeer lijkt me onzin.

Zelfs als ik bedraad ben aangesloten kan ik echt niet het verkeer van andere bedraad aangesloten mensen sniffen. Again: tenzij ik toegang heb tot management van router zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door woekele op 07-03-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:44
JeroenV_ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Heb die stappen ook net gedaan, op de instellingen saven en terugzetten na.
Heb alles opnieuw handmatig ingesteld, was zo gebeurd.
Nu afwachten of het helpt...
Nou, het is een paar dagen goed gegaan maar momenteel is het weer raak :'(
Als er nog andere ideeën zijn hoor ik het graag.

Edit: net ook maar ff een case aangemaakt bij netgear, eens kijken wat zij ervan zeggen

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenV_ op 07-03-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
woekele schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:01:
[...]

Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Als je toegang hebt tot het draadloze netwerk, wil dat niet zeggen dat je toegang hebt toch al het verkeer wat over de ingebouwde switch gaat, tenzij je je ook nog eens toegang verschaft tot een management-functie van de router (web-interface/telnet).

Vergeet niet dat deze routers vaak fungeren als switch, niet als hub. Daar zit een belangrijk verschil in. Namelijk dat als je aan poort B hangt, je niet ook het verkeer naar poort A binnen krijgt.

Wat eventueel wél kan, is dat ze bij je shares in je netwerk kunnen. Maar al het netwerkverkeer lijkt me onzin.

Zelfs als ik bedraad ben aangesloten kan ik echt niet het verkeer van andere bedraad aangesloten mensen sniffen. Again: tenzij ik toegang heb tot management van router zelf.
Als je gebruik maakt van ARP poisoning toch wel? Geen toegang tot de management-interface voor nodig. :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Petervanakelyen schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:29:
[...]
Als je gebruik maakt van ARP poisoning toch wel? Geen toegang tot de management-interface voor nodig. :)
Interesting point. tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:37
Vraagje,

Bij mijn draadloze instellingen kan ik mijn ik de 2,4 GHz b/g/n niet meer hoger krijgen dan 54Mbps. 8)7

Ligt dit aan de nieuwere firmware? draai V1.0.7.98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 16:56
Check je beveiliging WPA2 ipv WEP/WPA. Is gewijzigd in deze firmware.

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/18632

"Remove WEP and TKIP from "Up to 135Mbps" and "Up to 300Mbps" mode to follow WiFi requirement"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor volle snelheid moet je WPA2 met AES gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me nu af te vragen, ik heb zowieso 30M Internet, dus 130 of 300 is voor de snelheid toch niet boeiend.

Ik krijg het Guest Network niet op de repeater (Linksys 160N), dus ik vraag met af, of ik hem dan maar op 54 M moet zetten. Het is eigenlijk alleen voor de DS boven, die kan alleen WEP aan ;). Of die maar op het Guest Network laten, is de andere optie. Signaal is "normaal" voor de DS. Maar ik had het gewoon leuk gevonden als het me gelukt was. Maar kennelijk gaat er iets niet goed, of kun je een Guest Network niet Repeaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 14:45
Altijd leuke discussies, komen er weer dingen naar boven die blijkbaar niet algemeen bekend zijn.
Voor de kwaadwillende beetje competente hacker dus een makkie met WEP. Doe het dus NIET (WEP over draadloos gebruiken als beveiliging)! Ook je bedrade verkeer is dan relatief makkelijk te bekijken. Heb je apparaten welke alleen WEP gebruiken, gebruik dan de guest functie om de beveiliging zo optimaal mogelijk met de WNDR3700 te krijgen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:44
Update: het probleem lijkt niet in het router te zitten, maar bij Ziggo.
Vanmiddag was het weer raak, dus toen maar de pc rechtstreeks op het modem gezet.
In eerste instantie bleef de snelheid zo traag, maar na een telefoontje met Ziggo het modem uit en aangezet, waarna het weer goed was...... tot een uurtje geleden. Weer rond de 1.5 mb download, dus gelijk maar weer bellen.

Ze kunnen echter niets vreemds zien, en toen ik direct nog een speedtest deed was het wel weer normaal.
Ik moet nu met service+ contact op gaan nemen, en als het dan bij ziggo ligt kost het niets.
Gaan we dat maar eens doen, want hier wordt ik gek van. Probleem is alleen dat het zo random is, dus ik vraag me af wat dat service+ kan doen maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

theforce81 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:36:
[...]

Altijd leuke discussies, komen er weer dingen naar boven die blijkbaar niet algemeen bekend zijn.
Voor de kwaadwillende beetje competente hacker dus een makkie met WEP. Doe het dus NIET (WEP over draadloos gebruiken als beveiliging)! Ook je bedrade verkeer is dan relatief makkelijk te bekijken. Heb je apparaten welke alleen WEP gebruiken, gebruik dan de guest functie om de beveiliging zo optimaal mogelijk met de WNDR3700 te krijgen.
En internetten in de trein dan? Dat is volgens mij helemaal onbeveiligd zelfs :( bizar dat daar niet eens voor gewaarschuwd wordt. Of zit er toch stiekem een of andere beveiliging in?

Edit: sorry, ik besef me dat ik nu wel erg off-topic ga. Please ignore.

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 09-03-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb nu via mijn macbook pro een 10.x.x.x adres toegewezen gekregen iemand een idee hoe ik deze weer in de 192.168.x.x range kan krijgen?

thnx

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Router IP opnieuw instellen, dus ga naar 10.0.0.1 en pas daar het router ip in en daarna je dhcp range onder lan. Netgear *bug*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb intussen een 2e WNDR3700 erbij gekocht, een V2 model. Hier wilde ik een OScam servertje op draaien om een DVB smartcard uit te lezen voor mijn intern netwerk.
Omdat ik de Phoenix reader bij voorkeur rechtstreeks via RS232 wil uitlezen (ipv via USB2Serial) heb ik via een Max232 even een RS232 op de onboard connector aangesloten.

Na het opstarten krijg ik het volgende op mijn scherm te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
BusyBox v1.4.2 (2011-01-27 12:40:20 CST) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 KAMIKAZE (7.09) -----------------------------------
  * 10 oz Vodka       Shake well with ice and strain
  * 10 oz Triple sec  mixture into 10 shot glasses.
  * 10 oz lime juice  Salute!
 ---------------------------------------------------

root@WNDR3700v2:/#

_/-\o_
Let wel, dit is een WNDR3700V2 rechtreeks uit de verpakking he, dus zelf nog niets aan geflashed.
Wist niet dat Netgear zelf nu ook op OpenWRT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madshark schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:51:
Let wel, dit is een WNDR3700V2 rechtreeks uit de verpakking he, dus zelf nog niets aan geflashed.
Wist niet dat Netgear zelf nu ook op OpenWRT zit.
http://wiki.openwrt.org/t...standard.netgear.firmware
The stock firmware is actually a modified version of an older OpenWRT release. NETGEAR has provided partial sources, but the firmware can be tricky to build.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Laatst online: 21:26
ik heb mijn harde schijf ook naar EXT 3 geformatteerd, maar nu zit ik met het volgende probleem:
Vlak nadat ik de harde schijf had geformatteerd kon ik wel folders naar de schijf kopiëren over het netwerk.
Een dag later kan het ineens niet meer, "acces denied".
De schijf zelf heb ik als een netwerk folder aan mijn computer toegevoegd, de oorzaak lijkt me dat ik dat ik geen permissie tot volledige toegang. Als ik bij security kijk zie ik dat de huidige "eigenaar" root (Unix User/root) is. Lijkt mij de router. Verder kan ik niets aan die permissies veranderen.

heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe je die dingen wel kunt veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 30-09 16:16
Lothlorien67 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:23:
ik heb mijn harde schijf ook naar EXT 3 geformatteerd, maar nu zit ik met het volgende probleem:
Vlak nadat ik de harde schijf had geformatteerd kon ik wel folders naar de schijf kopiëren over het netwerk.
Een dag later kan het ineens niet meer, "acces denied".
De schijf zelf heb ik als een netwerk folder aan mijn computer toegevoegd, de oorzaak lijkt me dat ik dat ik geen permissie tot volledige toegang. Als ik bij security kijk zie ik dat de huidige "eigenaar" root (Unix User/root) is. Lijkt mij de router. Verder kan ik niets aan die permissies veranderen.

heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe je die dingen wel kunt veranderen?
Vorige week ook een dergelijk probleem gehad. Router uit en weer aan verhielp het probleem bij mij.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
okee bedankt, maar is dat niet een tijdelijke oplossing?
ik zoek meer naar een definitieve oplossing.

Trouwens: kopiëren vanaf de schijf gaat wel en het lijkt iets sneller te gaan dan bij NTFS. (5.96 MB/S naar 6.26MB/s op een paar meter vanaf de router) nog steeds niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Is bekend dat NTFS slechter presteert, NTFS performance ligt volgens mij op max 2.5MB/s.

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 14-03-2011 14:26 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
daarom heb ik die harde schijf ook naar EXT3 geformatteerd.

Maar max 2.5 MB/s klopt dus niet, volgens robocopy was de transfersnelheid met het NTFS systeem dus 5.96 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Thx voor de correctie :) Vergeet niet dat alles wordt afgehandeld door een enkele 680mHz MIPs processor. Als je meer performance wilt zal je toch een NAS moeten aanschaffen, denk aan een instap Synology/Qnap.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 30-09 16:16
Ik haal een download van 4,8 MB/s op met mijn WD-passport 320GB geformateerd naar ext3 via WiFi op 5 meter afstand met een vloer en een muur er tussen. Uploaden naar de harddisk is zo'n 4MB/s.
Is dat een ook ongeveer wat jullie halen of zit ik erg traag?

Dat uit en weer aanzetten van de router heb ik maar 1x hoeven doen sinds ik hem heb (pas een paar weken) om de Harddisk werkend te houden. Volgens mij kwam dit mede doordat ik de firmware wel hard bijgewerkt maar daarna niet zoals het hoort een "powercycle" gegeven. Door dat dus wel gedaan te hebben waren de problemen voorbij.
Enige wat ik wel vervelend vind, maar dat heeft meer met de harddisk te maken, is dat als de harddisk een tijdje niet gebruikt is, de harddisk bij een netwerk verbinding eerst de indruk geeft niet aanwezig te zijn. Vermoedelijk moet ie eerst even uit de standby komen voor hij wakker genoeg is om zich te laten zien op het netwerk.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Madshark schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:51:
Heb intussen een 2e WNDR3700 erbij gekocht, een V2 model.
Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht? Zelf ben ik al enkele dagen op zoek naar het nieuwe model, maar alle winkels die hem lijken te hebben blijken bij navraag toch over het oude model te beschikken. Zelfs de retailers die op de website van Netgear staan vermeld weten in veel gevallen niks af van het nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb die van mij bij 4Launch besteld en kreeg bij het bestellen van de WNDR3700 een Netgear N600 opgestuurd, in de webui te zien als een v2.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18:55

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Xyrr schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:14:
[...]

Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht? Zelf ben ik al enkele dagen op zoek naar het nieuwe model, maar alle winkels die hem lijken te hebben blijken bij navraag toch over het oude model te beschikken. Zelfs de retailers die op de website van Netgear staan vermeld weten in veel gevallen niks af van het nieuwe model.
Ik heb bij redcoon besteld en een V2 ontvangen. (Is een aanname op basis van de firmware versie, iets van 1.08)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vandaag op ibood te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Als ik nu een 2e aansluit naast mijn bestaande wndr3700v1 haal ik dan nog wel 300Mbps als ik de 2e als repeating ap gebruik? Of halveert de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

wvkreg schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:33:
Als ik nu een 2e aansluit naast mijn bestaande wndr3700v1 haal ik dan nog wel 300Mbps als ik de 2e als repeating ap gebruik? Of halveert de snelheid?
Als je een repeater in je netwerk plaatst zal de snelheid (ongeacht de hardware die je gebruikt) halveren.

Mooier is (vanuit dat oogpunt en indien mogelijk) om een extra AP in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb nu een WNDR3700. Op de Ibood zou ik een 2e kunnen kopen. Nummer 1 staat nl in de meterkast en op zeker moment in de woonkamer is het bereik slecht. Als ik deze aansluit, kan ik die dan gebruiken als AP en de snelheid behouden?

[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 17-03-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Deze router staat vandaag op iBood en ik heb wel interesse moet ik toegeven. :)

Ik zit wel nog met enkele vraagjes...

- Mijn huidige Asus WL500 draait in AP-mode, ik veronderstel dat deze dat ook wel kan?
- Met DD-WRT of OpenWRT kan ik gewoon een usb-printer eraan hangen?

Hoe zit het ondertussen met de stabiliteit/firmware? Want ik lees hier op dat gebied toch wat negatieve dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ervaringen om deze router ter vervanging van het tele2 fiberspeed modem te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:37:
Zijn er ervaringen om deze router ter vervanging van het tele2 fiberspeed modem te gebruiken?
Een router is geen modem.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

wvkreg schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:18:
Ik heb nu een WNDR3700. Op de Ibood zou ik een 2e kunnen kopen. Nummer 1 staat nl in de meterkast en op zeker moment in de woonkamer is het bereik slecht. Als ik deze aansluit, kan ik die dan gebruiken als AP en de snelheid behouden?
Praktisch elke router is als AP in te zetten, snelheid behoud je daar dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

[ Voor 135% gewijzigd door wvkreg op 17-03-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Was ik nog vergeten te vragen, kan deze aan de muur gehangen worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Zitten montagegaten in, dus kan als je een schroef oid in de muur kan draaien :)
Stabiliteit is goed, printer eraan hangen kan niet.

[ Voor 24% gewijzigd door wvkreg op 17-03-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Schroeven zijn geen probleem, mijn Asus hangt nu ook tegen de muur, een gat meer of minder doet er niet toe :+

Printer kan ook niet met DD-WRT of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tip: een keer investeren in een draadloze printer of een printer met netwerkpoort. Geeft je veel meer vrijheid!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Weet ik wel, heb gisteren op de iBood Hunt een Epson willen kopen, maar tegen ik de specs gechecked had, was hij al uitverkocht! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:39:
Printer kan ook niet met DD-WRT of zo?
Kan zonder probleem met OpenWrt, en met DD-Wrt waarschijnlijk ook, maar dat zal veel meer h acking aan te pas komen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
en mijn vraag? dus een 2e op 10m afstand behoudt de 300mbps op 2.4 of 5 ghz? ik zit met gewapend beton nl. en in een rechte lijn kan ik de 2e aansluiten en zo de gewapend beton muur omzeilen (wndr3700 nr. 1 staat ''buiten'' in meterkast en no 2 komt dan in woonkamer, daar zit alleen een voordeur tussen, appt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Borromini schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Kan zonder probleem met OpenWrt, en met DD-Wrt waarschijnlijk ook, maar dat zal veel meer h acking aan te pas komen.
Ook met DD-Wrt kan het, deze ondersteund gewoon CUPS, en daarmee printerforwarding over het netwerk (op de router zelf draaien geen stuurprogramma's voor de printer).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Borromini schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Ik had net even dit topic wat beter doorzocht (sorry, had ik eerst moeten doen :$ ), blikbaar had je dit al eerder gezegd, maar je zegt er wel nogal dikwijls bij dat er wat Linux-kennis voor nodig is.
Ook gewoon om de printer aan de praat te krijgen?

In mijn Asus nu moet ik gewoon de printer-optie aanvinken en dan kan ik op mijn server een RAW-poort aanmaken met het ip van de Asus en that's it.
deepbass909 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Ook met DD-Wrt kan het, deze ondersteund gewoon CUPS, en daarmee printerforwarding over het netwerk (op de router zelf draaien geen stuurprogramma's voor de printer).
CUPS, dus Linux-only?

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 17-03-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is waanzin om CUPS te installeren op een embedded systeem met een flash van enkele MB groot. Zeker wanneer de printserver die standaard in OpenWrt zit (p910nd) méér dan voldoende is.

Wat die Linux-voorkennis betreft: als je Engels verstaat, bereid bent je in te lezen en niet te beroerd bent om wat te prutsen, dan is dat geen probleem. Met de huidige OpenWrt-versie hoef je niet eens veel van Linux te kennen, want je kan zo goed als alles regelen via de webinterface - extra pakketten (zoals de kernelmodules voor printerondersteuning op de USB-poort en de printserver) kan je bv. zo installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Linux is geen probleem zolang ik er niet wekelijks moet aan troubleshooten :)
Maar als het via de webinterface kan, des te beter natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neem de laatste release candidate (10.03.1-rc4) en je zit goed :).

* Borromini gaat nog even updaten naar zijn stable build van gisteren :9

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 17-03-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen ellende met WiFi drop-outs?? Het Netgear supportforum staat er bol van. Ik moet minimaal 1 keer per avond wireless uit- en inschakelen omdat dan gewoon de SSID niet meer gebroadcast wordt, alle wifi valt dan weg van de router. Als alles werkt is de V2 een zeer prettige router, maar dat onbetrouwbare WiFi is voor mij een reden om 'em zeer binnenkort om te ruilen voor een E3000/ E4200 Linksys.

Erg jammer wel, dit is ontstaan na de update naar firmware 1.0.0.8. Terugzetten naar een eerdere firmware is geen optie want daar duurde het in een aantal gevallen nogal lang om websites te laden.

Wel balen zeg, na 2 kapotte Sitecom WL-308's (overhitting/voedingsproblemen) nu weer een gare Netgear, en het lijkt erop dat dit niet exemplarisch is. Ik heb al gelezen over mensen die er 6 (!) geprobeerd hebben.

Later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik gebuik de v2 nu een week, ik kan zeggen dat ik het niet merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zelfde hier (met laatste firmware). Mn router (WNDR3700_v1) laat ik preventief elke nacht rebooten, mn v2 (als AP) staat gewoon constant aan zonder problemen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:34:
Nog meer mensen ellende met WiFi drop-outs?? Het Netgear supportforum staat er bol van. Ik moet minimaal 1 keer per avond wireless uit- en inschakelen omdat dan gewoon de SSID niet meer gebroadcast wordt, alle wifi valt dan weg van de router. Als alles werkt is de V2 een zeer prettige router, maar dat onbetrouwbare WiFi is voor mij een reden om 'em zeer binnenkort om te ruilen voor een E3000/ E4200 Linksys.

Erg jammer wel, dit is ontstaan na de update naar firmware 1.0.0.8. Terugzetten naar een eerdere firmware is geen optie want daar duurde het in een aantal gevallen nogal lang om websites te laden.

Wel balen zeg, na 2 kapotte Sitecom WL-308's (overhitting/voedingsproblemen) nu weer een gare Netgear, en het lijkt erop dat dit niet exemplarisch is. Ik heb al gelezen over mensen die er 6 (!) geprobeerd hebben.

Later.
Heb daar niet zo'n last van, maar ik moet wel zeggen dat het bereik me tegenvalt.
Zie mezelf denk ik ook genoodzaakt om een tweede router te plaatsen om op de tweede verdieping bereik te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MikeyMan schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:35:
[...]

Heb daar niet zo'n last van, maar ik moet wel zeggen dat het bereik me tegenvalt.
Zie mezelf denk ik ook genoodzaakt om een tweede router te plaatsen om op de tweede verdieping bereik te houden.
Ik heb mijn v2 buiten de meetrkast gehangen, dat is een hal die ook de trap naar boven heeft. Ik heb nu, 2 verdiepingen hoger (nieuw huis, dik beton), via het trappengat in een kamer met een dichte deur een signaal van 36 Mb/s. IMHO niet echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tukk schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:43:
[...]

Ik heb mijn v2 buiten de meetrkast gehangen, dat is een hal die ook de trap naar boven heeft. Ik heb nu, 2 verdiepingen hoger (nieuw huis, dik beton), via het trappengat in een kamer met een dichte deur een signaal van 36 Mb/s. IMHO niet echt slecht.
Mjah, Die van mij staat nog in de meterkast. Zie het ook niet zo zitten om dat ding in de hal te hangen.

Maar ook hier een 'nieuw' huis. De eerste verdieping gaat nog, maar op de tweede kan ik het rustig vergeten. Soms wel verbinding, maar over het algemeen is het om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:55:
[...]

Mjah, Die van mij staat nog in de meterkast. Zie het ook niet zo zitten om dat ding in de hal te hangen.

Maar ook hier een 'nieuw' huis. De eerste verdieping gaat nog, maar op de tweede kan ik het rustig vergeten. Soms wel verbinding, maar over het algemeen is het om te huilen.
Hier dezelfde ervaring en dezelfde opstelling. Het is echter ook wel van belang waar exact de ontvangende (bijv. laptop) zich bevindt. Boven op zolder op de overloop gaat het prima, maar zodra ik een kamer in ga (2 meter verder) is het wireless gedeelte echt dramatisch. Ik had een wireless kaart in mijn PC zitten die op de grond staat. Echt beroerde ontvangst daarmee. Laptopje op het bureau doet het daarentegen redelijk (op de 2,4 Ghz band. 5 Ghz band verliest al op de eerste verdieping aanzienlijk wat van zijn ontvangststerkte).

Het heeft mij doen besluiten om maar een kabeltje naar zolder te trekken. Ik kon gelukkig een ongebruikte leiding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:48
nu paar weken deze router in gebruik. zeer snel. erg tevreden. alleen mis ik erg de mogelijkheid om een volwaardig dhcp server te zijn. je kan dus blijkbaar niet eens de DNS servers wijzigen voor je LAN clients.

hoe los ik dit op? zijn er alternatieven? in de opties iig niet volgens mij.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Bedoel je de dns-servers bij de basisinstellingen?
Ik gebruik namelijk al tijden de dns-servers van Opendns.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:58:
Bedoel je de dns-servers bij de basisinstellingen?
Ik gebruik namelijk al tijden de dns-servers van Opendns.
Dat zijn de instellingen van de dhcp-client, voor je wan-verbinding. De WNDR-3700, meervoudig award-winnend product, heeft geen mogelijkheid om in te stellen welke dns-servers de dhcp-server uitdeelt...

Edit:
Over de dhcp-server gesproken, al eerder meldde ik de brakheid van de dhcp-server (Verwijderd in "Netgear WNDR3700N"). Ik heb verschillende dingen getest, zoals een andere range. Iik zit nu een paar weken op 10.0.0.* en nu alle ip-adressen uit deze range een keer zijn uitgedeeld en er weer bij .2 is begonnen, krijgen de apparaten niet telkens een nieuw ip-adres. Een erg vreemde bug...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:06:
[...]

Dat zijn de instellingen van de dhcp-client, voor je wan-verbinding. De WNDR-3700, meervoudig award-winnend product, heeft geen mogelijkheid om in te stellen welke dns-servers de dhcp-server uitdeelt...
Deelt hij niet automatisch de dhcp-servers die heeft zelf op het wan gebruikt uit? Door die in te stellen kan je dus ook de dns-servers van je lan-clients controleren. Of wil je je lan-clients een andere dns laten gebruiken de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En wat zijn de voordelen daarvan? Want om heel eerlijk te zijn ontgaat mij dit even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:45:
[...]

Deelt hij niet automatisch de dhcp-servers die heeft zelf op het wan gebruikt uit? Door die in te stellen kan je dus ook de dns-servers van je lan-clients controleren. Of wil je je lan-clients een andere dns laten gebruiken de router?
Hij deelt het ip van de router uit als dns-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En de router gebruikt weer de dns-servers die je in de router hebt ingesteld. Dus dan zie ik niet echt een probleem in het niet kunnen instellen welke dns-servers de router via dhcp op je clients instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Precies, de router deelt netjes zijn ip uit als dns-server aan de clients en gebruikt de dns-servers die je hebt ingesteld in de router.
Ik zie namelijk het probleem en het voordeel ook niet om dit voor de clients anders in te willen stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
gisteren ook mijn wndr3700 ingespoeld met Arokh (openwrt), ik moet zeggen dat het er top uitziet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
zenith schreef op maandag 21 maart 2011 @ 07:55:
gisteren ook mijn wndr3700 ingespoeld met Arokh (openwrt), ik moet zeggen dat het er top uitziet! :)
Hoe is de sterkte van je draadloos dan? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:34:

Later.
yep, hier de laatste tijd ook knudde. Niets veranderd (behalve laatste fw-update 1.0.7.98) en sindsdien last van wifi-drops. Op een afstand van 3 meter waar ik normaal rond de 85% zit zak ie nu regelmatig weg tot 20%. Zelfde probleem ondervind ik op mijn mobieltjes en ook met mijn iPad...ligt dus echt aan de WNDR3700.
Reboots en resets werken niet...toch maar op zoek naar een andere router? Iemand tips?...een Sitecom Gaming Router heb ik al gehad...uiteindelijk geen fan van..is een Cisco 3000 oid iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Bij mij werkte een fabrieksreset van de router; daarna weer vol bereik en nooit meer problemen gehad (nu 2 maanden verder). Had toen wel met de settings zittten spelen maar in eerste instantie prima bereik, daarna dramatisch bereik op een aantal meters afstand met line-of-sight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje040 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:22:
[...]

yep, hier de laatste tijd ook knudde. Niets veranderd (behalve laatste fw-update 1.0.7.98) en sindsdien last van wifi-drops. Op een afstand van 3 meter waar ik normaal rond de 85% zit zak ie nu regelmatig weg tot 20%. Zelfde probleem ondervind ik op mijn mobieltjes en ook met mijn iPad...ligt dus echt aan de WNDR3700.
Reboots en resets werken niet...toch maar op zoek naar een andere router? Iemand tips?...een Sitecom Gaming Router heb ik al gehad...uiteindelijk geen fan van..is een Cisco 3000 oid iets?
Gisteren een Linksys/ Cisco E4200 opgepikt en die lijkt het (na ca. 22 uur 'on air') goed te doen. Wel een beetje ouderwets dat je bij die router niet op basis van MAC-adressen vaste ip-adressen kunt toewijzen, dus moest het weer oldschool via de verschillende apparaten zelf (XBOX, PS3, iPhone, PC, Laptop en Dune Mediaplayer). Als dat het enige is, dan kan ik daar erg goed mee leven. het lijkt er ook op dat m'n iPhone zelfs iets sneller web-applicaties laadt zoals NU.nl en de Telegraaf.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Gisteren een Linksys/ Cisco E4200 opgepikt en die lijkt het (na ca. 22 uur 'on air') goed te doen. Wel een beetje ouderwets dat je bij die router niet op basis van MAC-adressen vaste ip-adressen kunt toewijzen, dus moest het weer oldschool via de verschillende apparaten zelf (XBOX, PS3, iPhone, PC, Laptop en Dune Mediaplayer). Als dat het enige is, dan kan ik daar erg goed mee leven. het lijkt er ook op dat m'n iPhone zelfs iets sneller web-applicaties laadt zoals NU.nl en de Telegraaf.

Tom
Heb een volledige reset uitgevoerd. even kijken wat dat gaat brengen...anders gaat het ook een E4200 worden..lijkt me een top-apparaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik had een tijdje terug een D-Link DIR 655 op het oog. Een populaire router, maar er worden veel problemen mee gemeld. (Niet stabiel etc).
Toen deze Netgear WNDR3700N op het oog, maar als ik het zo lees is dit ook een problemen-ding? Of lijkt dat maar zo?
De Linksys E4200 is weer 50 euro duurder. Is dat dan wel een goed werkend apparaat wat je niet steeds hoeft te resetten? Is het de meerprijs waard?
(Ik heb een tijd terug een Linksys Printservertje gehad die het binnen een paar jaar heeft begeven (garantie al verlopen helaas). )

Onze nieuwbouwwoning zit vol beton, betonstaal, en HR++ glas, dus er moet een sterk/goed signaal uit de router komen (meterkast). Als hij maar de begane grond, de eerste verdieping en evt. de achtertuin goed dekt. De zolder zal zowiezo niet gaan lukken. Verder zijn gigabit poorten en goede QoS-achtige dingen wel belangrijk. Dat een online potje gamen niet verstoord wordt door een download of upload van een andere PC. Daar heb ik nu met m'n standaard Thomson 716G modem/routertje problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Borromini schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:16:
Het is waanzin om CUPS te installeren op een embedded systeem met een flash van enkele MB groot. Zeker wanneer de printserver die standaard in OpenWrt zit (p910nd) méér dan voldoende is.

Wat die Linux-voorkennis betreft: als je Engels verstaat, bereid bent je in te lezen en niet te beroerd bent om wat te prutsen, dan is dat geen probleem. Met de huidige OpenWrt-versie hoef je niet eens veel van Linux te kennen, want je kan zo goed als alles regelen via de webinterface - extra pakketten (zoals de kernelmodules voor printerondersteuning op de USB-poort en de printserver) kan je bv. zo installeren.
Waarom waanzin? Bij standaard delen spoolt CUPS helemaal niet lokaal, maar werkt puur als doorgifteluik voor een printer. Ik heb daar in het verleden vaak genoeg ruzie mee gehad (even snel iets printen, laptop uit en halverwege het afdrukken stopt de printer ineens omdat de aansturing verdwenen is, terwijl de server met CUPS gewoon draaide...)
Dat er in OpenWRT standaard een lightweight server zit, wist ik overigens niet. Dus als die al aanwezig is, is CUPS inderdaad overbodig.
Tukk schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:43:
[...]

Sinds vorige week heb ik een FRITZ!Box n USB-wifi adapter thuis in gebruik (even geleend van m'n pa), zodat ik een pc makkelijk aan het netwerk kan hangen, zonder m'n gigabit gelijk om zeep te helpen omdat ik anders een 100Mbit switch in moest zetten. De wifi-adapter en router staan ongeveer het verst uit elkaar in mijn huis wat haalbaar is, maar het draait netjes op 108Mbit (voor 300 is het net te ver). De router staat een verdieping lager dan de pc in een huis uit 1995 8) Mijn gsm's hebben toch wat meer moeite een zo goede verbinding te houden.
Overigens is die 108Mbit in dit geval compleet nutteloos, want de adapter hangt aan een USB1.1 poort (dus maximaal 12Mbit) :')

Maar een desktop van 1024x768 delen via vnc gaat in ieder geval perfect B)

Ik heb trouwens ook totaal geen last van wegvallende verbindingen e.d., de laatste keer dat de router een reset heeft gehad is al weer een tijdje geleden.

* deepbass909 is nog steeds erg blij met z'n WNDR3700v1

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BounceMeister schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:36:
Ik had een tijdje terug een D-Link DIR 655 op het oog. Een populaire router, maar er worden veel problemen mee gemeld. (Niet stabiel etc).
Toen deze Netgear WNDR3700N op het oog, maar als ik het zo lees is dit ook een problemen-ding? Of lijkt dat maar zo?
De Linksys E4200 is weer 50 euro duurder. Is dat dan wel een goed werkend apparaat wat je niet steeds hoeft te resetten? Is het de meerprijs waard?
(Ik heb een tijd terug een Linksys Printservertje gehad die het binnen een paar jaar heeft begeven (garantie al verlopen helaas). )

Onze nieuwbouwwoning zit vol beton, betonstaal, en HR++ glas, dus er moet een sterk/goed signaal uit de router komen (meterkast). Als hij maar de begane grond, de eerste verdieping en evt. de achtertuin goed dekt. De zolder zal zowiezo niet gaan lukken. Verder zijn gigabit poorten en goede QoS-achtige dingen wel belangrijk. Dat een online potje gamen niet verstoord wordt door een download of upload van een andere PC. Daar heb ik nu met m'n standaard Thomson 716G modem/routertje problemen mee.
Ik heb qua woning exact dezelfde situatie en de WNDR3700 voldoet prima. Volop bereik op de door jou genoemde plekken en op sommige plaatsen op zolder ook nog. Qua stabiliteit heb ik echt geen problemen. Ik vind het een top apparaat. Alleen die USB functie stelt echt te weinig voor! (maar dat is bij de E4200 voor zover ik begrepen heb ook het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

deepbass909 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:46:
[...]

Waarom waanzin? Bij standaard delen spoolt CUPS helemaal niet lokaal, maar werkt puur als doorgifteluik voor een printer. Ik heb daar in het verleden vaak genoeg ruzie mee gehad (even snel iets printen, laptop uit en halverwege het afdrukken stopt de printer ineens omdat de aansturing verdwenen is, terwijl de server met CUPS gewoon draaide...)
Dat er in OpenWRT standaard een lightweight server zit, wist ik overigens niet. Dus als die al aanwezig is, is CUPS inderdaad overbodig.
Waanzin dus :P Ik heb er geen flauw idee hoe de spooling gebeurt met p910nd, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Mijn printer springt zelfs automatisch aan, maar ik denk dat dat eerder is omdat 't zo'n duur model was toen :P.

* Borromini denkt dat het maar es tijd wordt om een mini-tutorial te schrijven over printerondersteuning voor de WNDR3700 zodat al die arme zieltjes geholpen zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 23-03-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
BounceMeister schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:36:

Ook mijn situatie is volledig vergelijkbaar. Heb de WNDR3700 in de meterkast en heb op de begane grond, in de tuin en op de 1e verdieping ruim voldoende signaal. Ik heb wel vanuit de meterkast een cat6-kabel naar de zolder getrokken en daar een tweede WNDR aangesloten als AP. Maar dan vooral om bedraad te kunnen gamen. Ben vooral ook erg te spreken over de stabiliteit: alles draait al acht maanden zonder één keer een reset nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
En als je de 2e wndr wireless zou aansluiten werkt het dan ook nog even snel? 10m afstand, 1 muur gewapend beton. Een 2e wired gaat me niet lukken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Aantal weken geleden V1.0.7.98 erop gezet en sindsdien worden de logfiles niet meer verzonden.
Met de vorige firmware geen enkel probleem.
Weet iemand hier een oplossing voor? Kan er op internet verder niks van vinden.

grtz
Pyrde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik zit eraan te denken deze router aan te schaffen, ik heb alleen nog een modem nodig. Mijn huidige router is een modem+router combinatie van tele2. Als ik in de pricewatch kijk zie ik bijna alleen maar routers zonder ingebouwde modem, voor zover ik weet is deze netgear er ook zo een. Nu was mijn vraag dus: Kan iemand mij een goede modem aanraden? De modem sectie in de pricewatch is best wel uitgestorven; heeft iedereen er al een, of is er een andere reden? Of ben ik beter af als ik een wat duurdere modem + router combinatie koop? Mijn internet abonnement betreft 20Mb van Tele2.

bij voorbaat dank ;)

[ Voor 4% gewijzigd door I-Heine-I op 26-03-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik kan het op de dd-wrt/demo pagina zo niet terug vinden.
Maar kun je met dd-wrt alleen het gast netwerk op bepaalde tijdstippen aan en uit zetten?

In de standaard firmware kan dat volgens mij niet, zet je het hele internet verkeer aan of uit tussen bepaalde tijdstippen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
hjs schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:08:
Ik kan het op de dd-wrt/demo pagina zo niet terug vinden.
Maar kun je met dd-wrt alleen het gast netwerk op bepaalde tijdstippen aan en uit zetten?

In de standaard firmware kan dat volgens mij niet, zet je het hele internet verkeer aan of uit tussen bepaalde tijdstippen, toch?
Draytek, vroeger gehad voor het bagger modem van KPN......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:42:
Hallo mensen,

Aantal weken geleden V1.0.7.98 erop gezet en sindsdien worden de logfiles niet meer verzonden.
Met de vorige firmware geen enkel probleem.
Weet iemand hier een oplossing voor? Kan er op internet verder niks van vinden.

grtz
Pyrde
Heb je de e-mail instellingen in de router al gecontroleerd? Hier geen problemen met het verzenden van de logfiles. Firmware v1.0.7.98 draait al 2 maanden zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prins406 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:26:
[...]

Heb je de e-mail instellingen in de router al gecontroleerd? Hier geen problemen met het verzenden van de logfiles. Firmware v1.0.7.98 draait al 2 maanden zeer stabiel.
Als ik op email verzenden klik dan verzend hij wel een log, maar alleen een log die ik een dag eerder venieuwd heb. Hij houd in pricinpe de logs niet bij. Pas als ik op vernieuwen klik dan krijg ik de actuele logfiles te zien. Druk ik een dag later op verzenden log dan stuurt hij nog steeds de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

I-Heine-I schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:07:
Ik zit eraan te denken deze router aan te schaffen, ik heb alleen nog een modem nodig. Mijn huidige router is een modem+router combinatie van tele2. Als ik in de pricewatch kijk zie ik bijna alleen maar routers zonder ingebouwde modem, voor zover ik weet is deze netgear er ook zo een. Nu was mijn vraag dus: Kan iemand mij een goede modem aanraden? De modem sectie in de pricewatch is best wel uitgestorven; heeft iedereen er al een, of is er een andere reden? Of ben ik beter af als ik een wat duurdere modem + router combinatie koop? Mijn internet abonnement betreft 20Mb van Tele2.

bij voorbaat dank ;)
Volgens mij heb je geen keus dan bij de apparatuur van Tele2 te blijven omdat ze van afstand de klant gegevens naar het modem sturen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat lijkt mij alleen het geval als je Televisie, Internet & Bellen van Tele2 hebt en niet als je alleen maar internet bij ze afneemt.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 27-03-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week de WNDR3700v2 ( met nieuwste FW erop ) maar bij mij klapt de verbinding ( LAN ) er zo nu en dan uit en dan moet ik de netgear een schop geven...

Ik heb een Ziggo Alles-in-1 Extra, heeft iemand anders toevallig dit ook gehad. En zo ja wat was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Volgens mij heb je geen keus dan bij de apparatuur van Tele2 te blijven omdat ze van afstand de klant gegevens naar het modem sturen.
Dat lijkt mij alleen het geval als je Televisie, Internet & Bellen van Tele2 hebt en niet als je alleen maar internet bij ze afneemt.
oh, daar had ik nog niet over nagedacht...
Ik zie bij veel routers een feature dat ze automatisch de instellingen ophalen van de providers, is dat dan een must? Is het echt zo dat je aan een router gebonden bent? Als laatste, bij het afsluiten van het abonnement krijg je de router volgens mij in 'bruikleen'. Wat houd dat in?, moet ik hem straks weer terugsturen?, of heb ik sinds de 3 jaar dat ik dit abonnement heb hem in mijn bezit gekregen?

De reden tot aanschaf van een nieuwe router is dat de huidige niet genoeg LAN poorten heeft, bovendien heb ik last van willekeurige drops, zeer irritant bij online gamen en MSN. Aan het laatste probleem van alles geprobeerd zonder resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door I-Heine-I op 27-03-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan ook gewoon de modem/router van Tele2 gebruiken als modem alleen, en daarachter de Netgear hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Of een switch achter de modem/router hangen, krijg je er ook een paar poorten bij. ;)

btw een modem in bruikleen houdt inderdaad in dat je hem na afloop van je abonnement terugstuurt naar de provider.

[ Voor 40% gewijzigd door sjaool op 27-03-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Je kan ook gewoon de modem/router van Tele2 gebruiken als modem alleen, en daarachter de Netgear hangen.
Bedankt voor de tip!, dat ga ik zeker in overweging nemen. Dan moet ik de ISDN in de Tele2 stoppen en daar één lan kabel van naar de Netgear laten lopen? Moet ik dan nog apart de Tele2 instrueren dat ie alleen als modem mag figureren? Kan de Tele2 dan nog een grote (negatieve) invloed hebben op de stabiliteit/snelheid van het netwerk?

En alleen een switch is niet waar ik naar kijk, ik ben ontevreden over de stabiliteit van de Tele2 router: Met alles op een ander ip-adres krijg ik nog steeds problemen met kort weg vallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
Na lang twijfelen afgelopen vrijdag deze router besteld :).
Zaterdag binnen en gelijk aan het stroom gehangen :P, na wireless beveiligen en FW upgrade niets gedaan.
Werkt perfect icm Ziggo Allesin1EXTRA (Gorinchem) ik haal de normale 120mbit snelheid :P, hiervoor sitecom en een linksys gehad, super slechte snelheden tot max. 50 mbit (beide N routers weet niet meer welk model)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:34
Wie van jullie hebben de router eigenlijk op Regio: US staan, en welke RSSI waarden halen jullie dan op de 2.4 Ghz band?

Ik heb de router dus wel op US staan, en ik haal op een paar meter afstand (laptop op de huiskamertafel, 1 kamer verder) een RSSI van 19. Nu heb ik daar niet echt verstand van, maar iets in me zegt dat dit behoorlijk goede waardes zijn.

RSSI waarde gemeten met inSSIDer 2.0

Overigens, in hoeverre is zo'n sterk signaal hinderlijk voor de buren? Ik kan me voorstellen dat ik er niet echt blij van word als de 2.4Ghz band van de buren door mijn muur knalt met een RSSI van zo'n 30-40..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Ik heb synology ds 209 waarop ik oa surveillence station draai. Nu hebben wij op het werk de proxy vervangen waardoor ik niet meer mijn synology kan benaderen vanaf het werk. Nu kwam een collega met een tip om via poort 443 mijn nas te benaderen en deze dan via de wndr3700 te laten verwijzen naar poort 5000. Nu heb ik gekeken in mijn router maar kan dit nergens wijzigen. Heeft iemand nog ideeen hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:23:
Ik zit met een probleem. Ik heb synology ds 209 waarop ik oa surveillence station draai. Nu hebben wij op het werk de proxy vervangen waardoor ik niet meer mijn synology kan benaderen vanaf het werk. Nu kwam een collega met een tip om via poort 443 mijn nas te benaderen en deze dan via de wndr3700 te laten verwijzen naar poort 5000. Nu heb ik gekeken in mijn router maar kan dit nergens wijzigen. Heeft iemand nog ideeen hoe ik dit op kan lossen?
Dit kan niet met de standaard firmware, je kan wel de poort in de synology veranderen naar 443 volgens mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27
Hooglander1 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:28:
[...]

Dit kan niet met de standaard firmware, je kan wel de poort in de synology veranderen naar 443 volgens mij.
Ik heb het ook al lopen zoeken in de standaard firmware, jammer dat het er niet in zit.
Wordt dan toch dd-wrt installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien een hele stomme vraag. Als je een 30-30-30 reset doet, ben je dan al je instellingen kwijt?

Ik was in de veronderstelling dat ik zojuist zo'n reset had uitgevoerd, maar bij het opnieuw opstarten stonden doodleuk al mijn instellingen goed. Voor mijn gevoel heb ik het knopje niet goed genoeg ingedrukt, maar misschien hoort dit zo?

Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste