Borromini schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:16:
Het is waanzin om CUPS te installeren op een embedded systeem met een flash van enkele MB groot. Zeker wanneer de printserver die standaard in OpenWrt zit (p910nd) méér dan voldoende is.
Wat die Linux-voorkennis betreft: als je Engels verstaat, bereid bent je in te lezen en niet te beroerd bent om wat te prutsen, dan is dat geen probleem. Met de huidige OpenWrt-versie hoef je niet eens veel van Linux te kennen, want je kan zo goed als alles regelen via de webinterface - extra pakketten (zoals de kernelmodules voor printerondersteuning op de USB-poort en de printserver) kan je bv. zo installeren.
Waarom waanzin? Bij standaard delen spoolt CUPS helemaal niet lokaal, maar werkt puur als doorgifteluik voor een printer. Ik heb daar in het verleden vaak genoeg ruzie mee gehad (even snel iets printen, laptop uit en halverwege het afdrukken stopt de printer ineens omdat de aansturing verdwenen is, terwijl de server met CUPS gewoon draaide...)
Dat er in OpenWRT standaard een lightweight server zit, wist ik overigens niet. Dus als die al aanwezig is, is CUPS inderdaad overbodig.
Tukk schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:43:
[...]
Ik heb mijn v2 buiten de meetrkast gehangen, dat is een hal die ook de trap naar boven heeft. Ik heb nu, 2 verdiepingen hoger (nieuw huis, dik beton), via het trappengat in een kamer met een dichte deur een signaal van 36 Mb/s. IMHO niet echt slecht.
Sinds vorige week heb ik een FRITZ!Box n USB-wifi adapter thuis in gebruik (even geleend van m'n pa), zodat ik een pc makkelijk aan het netwerk kan hangen, zonder m'n gigabit gelijk om zeep te helpen omdat ik anders een 100Mbit switch in moest zetten. De wifi-adapter en router staan ongeveer het verst uit elkaar in mijn huis wat haalbaar is, maar het draait netjes op 108Mbit (voor 300 is het net te ver). De router staat een verdieping lager dan de pc in een huis uit 1995

Mijn gsm's hebben toch wat meer moeite een zo goede verbinding te houden.
Overigens is die 108Mbit in dit geval compleet nutteloos, want de adapter hangt aan een USB1.1 poort (dus maximaal 12Mbit)
Maar een desktop van 1024x768 delen via vnc gaat in ieder geval perfect
Ik heb trouwens ook totaal geen last van wegvallende verbindingen e.d., de laatste keer dat de router een reset heeft gehad is al weer een tijdje geleden.
* deepbass909 is nog steeds erg blij met z'n WNDR3700v1
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier