Op kanaal 3(+7) overlap je dus met 1 t/m 11, zo rustig zal dat niet zijnprins406 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:20:
Volgens mij een bug. Wil hem op kanaal 3 omdat dat hier vrij rustig is, maar springt na een uur of wat naar 7(+11).Gebruik inSSIDer 2.0.
Nivk schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:58:
[...]
Op kanaal 3(+7) overlap je dus met 1 t/m 11, zo rustig zal dat niet zijn.
Iemand al de eerste DD-WRT build in gebruik genomen van 2011? En zoja, wat zijn de ervaringen, of zijn jullie massaal allemaal al over op OpenWRT?
Weet niet wat beter is op dit moment, dus barst maar los
[ Voor 17% gewijzigd door gerbenp op 19-02-2011 09:40 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook draaien met 1.0.7.98 en 20+ Wifi-netwerken in de buurt, maar hij pakt gewoon netjes één van de vrije kanalen.prins406 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:20:
[...]
Kan ik bevestigen. De WNDR3700 wisseld van kanaal met de nieuwste firmware (1.0.7.98) en wel het kanaal in de buurt dat het meest gebruikt wordt? Dit viel me op na de update van 1.0.4.68. Volgens mij een bug. Wil hem op kanaal 3 omdat dat hier vrij rustig is, maar springt na een uur of wat naar 7(+11).Gebruik inSSIDer 2.0.
Tja... vreemd. Heb hem nu op kanaal 4 gezet en al 2 dagen stabiel. Toch wanneer kanaal 3 gekozen wordt, schakeld hij na een tijdje toch naar kanaal 7. Vreemd gedrag...... Heb het ook al gemeld op het Netagear forum. Echter nog geen reactie. Waarschijnlijk niet belangrijk...
.
Trouwens moet zeggen dat deze firmware super is qua stabiliteit over WIFI. Ben nu (eindelijk) in staat HD content van de ReadyNAS over WIFI naar de AC-Ryan te sturen zonder hickups.
Trouwens moet zeggen dat deze firmware super is qua stabiliteit over WIFI. Ben nu (eindelijk) in staat HD content van de ReadyNAS over WIFI naar de AC-Ryan te sturen zonder hickups.
Ja, deze V1.0.7.98 is voorlopig nog de beste versie. Ik had vandaag ook nog de laatste dd-wrt (r16214) uitgetest maar wat ik ook doe met de WiFi options, de snelheid, signaal sterkte en stabiliteit blijven achter bij de laatste Netgear firmware..dus maar weer teruggegaan naar deze firmware..
2m: Tussen -30 en -40 dBm
5m (+2 steunmuren) Tussen -40 en -50 dBm
Qua andere netwerken is het hier gigantisch druk moet ik zeggen. Er is geen enkel vrij kanaal te vinden.
Ik draai de build 16214 op mijn 01-R-12.
Wireless durf ik perfect te noemen. Jammer dat ik het nauwelijks gebruik
Ik heb ondertussen wel een keer via TFTP terug geflashed naar de stock firmware en die geupdate naar de versie die ipv6 support bracht. Nu inmiddels weer terug naar DD-WRT. Als settings gebruik ik de settings die dd-wrt aanraad voor alle Atheros hardware.
5m (+2 steunmuren) Tussen -40 en -50 dBm
Qua andere netwerken is het hier gigantisch druk moet ik zeggen. Er is geen enkel vrij kanaal te vinden.
Ik draai de build 16214 op mijn 01-R-12.
Wireless durf ik perfect te noemen. Jammer dat ik het nauwelijks gebruik
Dit had ik na een tijdje ook, maar het is verdwenen nadat ik eerst de router heb uitgezet en vervolgens een factory reset heb gedaan.prins406 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:20:
[...]
Kan ik bevestigen. De WNDR3700 wisseld van kanaal met de nieuwste firmware (1.0.7.98) en wel het kanaal in de buurt dat het meest gebruikt wordt? Dit viel me op na de update van 1.0.4.68. Volgens mij een bug. Wil hem op kanaal 3 omdat dat hier vrij rustig is, maar springt na een uur of wat naar 7(+11).Gebruik inSSIDer 2.0.
Daarna is het bij mij verdwenen, het was zwaar vervelend omdat ik dan gewoon 3000ms spikes krijg als ik ping naar me router.
Dus ik kon niet fatsoenlijk gamen.
*Edit*
Te vroeg gejuichd, het is weer terug -..-
[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 19-02-2011 20:42 ]
Beste mede forumers vandaag de Netgear aangeschaft en aangesloten alles werkt perfect behalve dat ik mijn lg blueray bd390 niet koppelen aan de router hij geeft elke keer het volgende signaal nadat ie het dynamische ip gaat instellen. draadloos dynamisch ip niet verkrijgbaar wilt u ip instelling opnieuw proberen? heb het ook al handmatig geprobeerd echter met mijn sitecom router verbind ie hem wel. Kunnen jullie me misschien helpen?
alvast bedankt
alvast bedankt
Klinkt inderdaad als de bug die met de nieuwste FW verholpen zou moeten zijn.
Check idd even je firmware
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Na wat heen en weer gemail: Netgear kent het probleem, maar wil er niks aan doen...Raven schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:19:
Weet iemand toevallig of de bug (nou ja bug, sommigen schijnen het een feature te vinden) waarbij het interne IP wordt gereset naar de 10.0.0.* range als er een 192.168.*.* IP aan de WAN kant wordt gezien opgelost is?
Mijn neef heeft hier met zijn WNDR3700N last van. Dit lijkt te komen door de kabelmodem die (wanneer die de verbinding met Ziggo verliest) de ingebakken webinterface/statuspagina inschakelt en de modem een 192.168.*.* IP geeft....
De router is blijkbaar niet snugger genoeg om, wanneer die weer een extern IP ziet, de settings terug te zetten, dus aan de LAN-kant weer in de 192.168.*.* range gaan zitten waar ie op ingesteld was.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoewel dit simpel opgelost zou kunnen worden door de feature aan/uit te zetten te maken, is het voor jezelf ook simpel op te lossen doot je netwerk gewoon 10.x.x.x te maken. Als je dat doet ben je van het probleem verlost.Raven schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:19:
[...]
Na wat heen en weer gemail: Netgear kent het probleem, maar wil er niks aan doen...
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat zei Netgear dus ook, dat van die 10.0.0.* reeks. Maar ik vind het maar een workaround, geen oplossing....
Gelukkig niet mijn router
En gek genoeg hebben andere merken (van die ik tot nu toe ben tegengekomen) nergens last van.
Gelukkig niet mijn router
En gek genoeg hebben andere merken (van die ik tot nu toe ben tegengekomen) nergens last van.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hmmm, geen oplossing? De 10 reeks biedt voor consumenten echt niets minder dan de 192 reeks. Wel vind ik het raar dat ze de "feature" niet gewoon aan/uit schakelbaar maken.Raven schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:10:
Dat zei Netgear dus ook, dat van die 10.0.0.* reeks. Maar ik vind het maar een workaround, geen oplossing....
Gelukkig niet mijn router![]()
Vraagje aan jou persoonlijk, waarom ben je hier zo duidelijk achteraan gegaan bij Netgear als je het product zelf niet hebt en niet geinteresseerd lijkt om deze überhaupt aan te schaffen?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nope, ik vind van niet. Je omzeilt het probleem alleen maar.
Tsja, wilde wat te doen hebben, dus toen mijn neef met dat probleem aankwam ben ik maar eens gaan zoeken en mailen van hoe en wat. Ik heb heel wat meer vrije tijd dan hij
Tsja, wilde wat te doen hebben, dus toen mijn neef met dat probleem aankwam ben ik maar eens gaan zoeken en mailen van hoe en wat. Ik heb heel wat meer vrije tijd dan hij
Oscar Wilde
Verwijderd
Gisteren DD-WRT v24-sp2 (02/17/11) std (SVN revision 16214) erop gezet, werkt zover als een zonnetje.gerbenp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:40:
Iemand al de eerste DD-WRT build in gebruik genomen van 2011? En zoja, wat zijn de ervaringen, of zijn jullie massaal allemaal al over op OpenWRT?
Heb er al een tijdje dd-wrt op staan en nu dus de nieuwe versie van 2011.
Maar mijn wireless komt maar niet boven de 120mbps uit op 2,4ghz range.
Iemand enig idee??
Iemand enig idee??
Dat probleem had ik gisteren ook. Gebruik de nieuwste firmware. De settings restoren en back in business.Raven schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:19:
[...]
Na wat heen en weer gemail: Netgear kent het probleem, maar wil er niks aan doen...
120Mbps op 2.4Ghz is wel heel erg veel, je mag er al heel blij mee zijn...mklcln schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:13:
Heb er al een tijdje dd-wrt op staan en nu dus de nieuwe versie van 2011.
Iemand enig idee??
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Welk kanaal heb je hem staan? Hier draait hij nu toch goed op kanaal 4 (+8). Verklaring volgens netagear forum: De router zoekt? een kanaal dat de gewenste bandbreedte (40Mhz) kan verwerken.An1mA schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:40:
[...]
Dit had ik na een tijdje ook, maar het is verdwenen nadat ik eerst de router heb uitgezet en vervolgens een factory reset heb gedaan.
Daarna is het bij mij verdwenen, het was zwaar vervelend omdat ik dan gewoon 3000ms spikes krijg als ik ping naar me router.
Dus ik kon niet fatsoenlijk gamen.
*Edit*
Te vroeg gejuichd, het is weer terug -..-
Ehm, weet je zeker dat een firmware update het opgelost heeft?jobr schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:48:
[...]
Dat probleem had ik gisteren ook. Gebruik de nieuwste firmware. De settings restoren en back in business.
Voor zover ik weet is er namelijk geen fix, behalve (als je het een fix noemt) in de 10.* range gaan zitten...
Oscar Wilde
en wat zegt Ziggo?
Voor zover ik begrijp wordt dit hele probleem veroorzaakt doordat de kabelmodem een 192.168.x.x aan de router toewijst.
Dit moet op de modem toch wel in te stellen zijn? en als de modem zichzelf telkens weer reset als ziggo weg valt is het (lijkt me) een bug in de firmware van de modem.
Overigens kun je (of je neef) de WNDR3700 als wireless ap op je netwerk aansluiten (Modem sluit je dan aan op een LAN-poort ipv de WAN). Helaas werkt de auto-updater dan dus niet omdat de router "geen internetverbinding" heeft
Voor zover ik begrijp wordt dit hele probleem veroorzaakt doordat de kabelmodem een 192.168.x.x aan de router toewijst.
Dit moet op de modem toch wel in te stellen zijn? en als de modem zichzelf telkens weer reset als ziggo weg valt is het (lijkt me) een bug in de firmware van de modem.
Overigens kun je (of je neef) de WNDR3700 als wireless ap op je netwerk aansluiten (Modem sluit je dan aan op een LAN-poort ipv de WAN). Helaas werkt de auto-updater dan dus niet omdat de router "geen internetverbinding" heeft
Ziggo kan er niks aan doen, zo zijn die modems ontworpen.Lothlorien67 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:16:
en wat zegt Ziggo?
Die dingen hebben een ingebakken webinterface waar je signaalwaarden kan uitlezen en een logboek. Deze webinterface is (normaal gesproken*) alleen benaderbaar wanneer de verbinding eruit ligt. Om de modem op zo'n moment benaderbaar te maken geeft 't ding zichzelf 192.168.100.1 als IP om daarbij via DHCP een IP uit de zelfde range aan het aangesloten apparaat (de WNDR3700) te geven. Daar komt die IP dus vandaan. Is de verbinding weer terug, verdwijnt het interne IP en gedraagt ie zich weer normaal en geeft de WNDR3700 een publiek IP.
*Ubee modems hebben nog een (ander) IP waar je continu de boel kan bekijken, je moet alleen dat IP weten te vinden. In mijn geval is dat 10.194.12.251
Valt niks aan de modem in te stellen vanaf deze kant. En de modem reset zich niet, bovenstaande doet ie alleen wanneer de verbinding eruit ligt. Is de verbinding weer terug, verdwijnt het interne IP, maar de router is blijkbaar niet snugger genoeg zijn vaste IP terug te zetten naar wat het was en blijft eigenwijs in de 10.* range zitten.
Dat zei Netgear ook al, maar dan moet ie een router bij halen....
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 21-02-2011 09:33 ]
Oscar Wilde
Nagekeken en klopte inderdaad de nieuwste software stond er nog niet op even upgedate en hij doet het weerbwt schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:22:
Klinkt inderdaad als de bug die met de nieuwste FW verholpen zou moeten zijn.
Dat kan niet altijd, als ik met VPN naar mijn werk ga dan kan ik geen 10.0.0* gebruiken, aangezien dat dat al bestaat. Dus... configureerbaar maken lijkt me toch niet de meest complexe oplossing.theforce81 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:31:
[...]
Hoewel dit simpel opgelost zou kunnen worden door de feature aan/uit te zetten te maken, is het voor jezelf ook simpel op te lossen doot je netwerk gewoon 10.x.x.x te maken. Als je dat doet ben je van het probleem verlost.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ahhhh, dan is het inderdaad geen oplossing, ook thuisgebruikers kunnen VPN nodig hebben (beter gezegd, juist thuisgebruikersTukk schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:50:
[...]
Dat kan niet altijd, als ik met VPN naar mijn werk ga dan kan ik geen 10.0.0* gebruiken, aangezien dat dat al bestaat. Dus... configureerbaar maken lijkt me toch niet de meest complexe oplossing.
Nee juist niet. Ik gebruik de nieuwste firmware en kreeg dit probleem.Raven schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:19:
[...]
Ehm, weet je zeker dat een firmware update het opgelost heeft?
Voor zover ik weet is er namelijk geen fix, behalve (als je het een fix noemt) in de 10.* range gaan zitten...
Ik heb sinds vandaag de WNDR3700v2 icm met Ziggo en had op mijn oude router van Zyxel (Telfort) poort 80 geforward naar mijn NAS, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de gang.
hieronder afgebeeld hoe ik het in mijn router heb ingesteld.

Wat moet ik nog verder instellen om die router naar mijn website te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 23-02-2011 22:55 ]
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Heb je dit ook van buitenaf getest? Ik weet niet of de router met standaard software ook intern deze forward doet.Slasher schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:52:
Ik heb sinds vandaag de WNDR3700v2 icm met Ziggo en had op mijn oude router van Zyxel (Telfort) poort 80 geforward naar mijn NAS, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de gang.
[afbeelding]
Ik heb het getest op zijn IP en DNS naam en kom er ook niet bij/op. DNS naam resolved naar het juiste Ziggo IP, en zoals ik het zie staan zijn poort(en) goed open.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:13:
[...]
Heb je dit ook van buitenaf getest? Ik weet niet of de router met standaard software ook intern deze forward doet.
Las nog wel dit:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=46285
[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 23-02-2011 23:14 ]
Verwijderd
hmm. Heeft hij met deze nieuwe router een ander intern IP adres en daardoor een verkeerde firewall instelling op de NAS?Exorcist schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:14:
[...]
Ik heb het getest op zijn IP en DNS naam en kom er ook niet bij/op. DNS naam resolved naar het juiste Ziggo IP, en zoals ik het zie staan zijn poort(en) goed open.
Las nog wel dit:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=46285
Het werkt ondertussen, ik heb mijn modem gereboot, de router, en ook de NAS, toen de ip instellingen van de NAS gewijzigd (in wat het was) en nu werkt de site wel. Morgen even vanaf een extern adres proberen maar ik krijg nu iig reactie op het .nl domein.
Verwijderd
Is het mogelijk om bij deze router iets in te stellen dat hij snachts geen wifi uit zend? Ik hoop het maar kan het niet vinden.
Heeft iemand block services wel eens gebruikt? Ik heb een vijftal adressen geblocked op alle services richting het internet vanaf 21:00 tot 05:00. En dat werkt maar voor 99%. MSN kan namelijk gewoon een verbinding opzetten. Nu vraag ik me af of dat dan via een andere pc gaat (MSN virus gedrag
) of dat de WNDR3700 toch niet echt alle TCP/UDP poorten blokkeert als je "any" kiest. Vanavond maar eens zoeken naar de MSN poorten en kijken of ik deze als extra rule kan toevoegen, of dat de router aangeeft dat er al een regel bestaat voor deze adressen.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
Ugh, alle buren hebben volgens mij automatische kanaal kies instellingen..
Maand geleden: kanaal 6 als beste aangegeven, helemaal leeg.
Nu: 5 netwerken op kanaal 6. Ben ik maar over naar 13 (nu de beste)
Vreemd, misschien pakken de buren allemaal hetzelfde kanaal als mij omdat ik zon sterk signaal heb ofzo??
Maand geleden: kanaal 6 als beste aangegeven, helemaal leeg.
Nu: 5 netwerken op kanaal 6. Ben ik maar over naar 13 (nu de beste)
Vreemd, misschien pakken de buren allemaal hetzelfde kanaal als mij omdat ik zon sterk signaal heb ofzo??
Heb je uPNP aan staan in de router? Zo ja, dan krijgt MSN (die standaard via uPNP naar een vrije poort zoekt) gewoon toegang. Kan MSN geen vrije poorten vinden, valt het terug op poort 80 (die neem ik aan wel open staat).Die Bruine schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 06:59:
Heeft iemand block services wel eens gebruikt? Ik heb een vijftal adressen geblocked op alle services richting het internet vanaf 21:00 tot 05:00. En dat werkt maar voor 99%. MSN kan namelijk gewoon een verbinding opzetten. Nu vraag ik me af of dat dan via een andere pc gaat (MSN virus gedrag) of dat de WNDR3700 toch niet echt alle TCP/UDP poorten blokkeert als je "any" kiest. Vanavond maar eens zoeken naar de MSN poorten en kijken of ik deze als extra rule kan toevoegen, of dat de router aangeeft dat er al een regel bestaat voor deze adressen.
Ik heb zelf nooit met het blokkeren van services gespeeld, maar je dacht ik ook specifieke programma's/protocollen opgeven, zoals msn. Als je die apart toevoegt, wordt MSN dan wel geblockt?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat ga ik dus vanavond testen. Die pc's kunnen het internet niet op. Alleen MSN werkt nog. uPNP staat bij altijd uit. Vanavond gewoon maar eens proberen om expliciet MSN poorten te blokkeren. Ik meld het wel.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Is het ook niet zo dat services die in gebruik zijn niet geblokkeerd worden? Als MSN aan staat op het moment dat die blokkade in gaat heeft het dus geen zin. Ik had hetzelfde namelijk met Xbox Live. Die wou ik blokkeren, alleen dat werkt pas nadat je of de Xbox opnieuw opstart, of de router reset.
Raven schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:19:
Weet iemand toevallig of de bug (nou ja bug, sommigen schijnen het een feature te vinden) waarbij het interne IP wordt gereset naar de 10.0.0.* range als er een 192.168.*.* IP aan de WAN kant wordt gezien opgelost is?
Mijn neef heeft hier met zijn WNDR3700N last van. Dit lijkt te komen door de kabelmodem die (wanneer die de verbinding met Ziggo verliest) de ingebakken webinterface/statuspagina inschakelt en de modem een 192.168.*.* IP geeft....
De router is blijkbaar niet snugger genoeg om, wanneer die weer een extern IP ziet, de settings terug te zetten, dus aan de LAN-kant weer in de 192.168.*.* range gaan zitten waar ie op ingesteld was.
Ben benieuwd. Had merk/type al in eerder bericht naar hun vermeld, dus nog maar eens gedaanDear Sir/Madam,
Thank you for contacting Netgear.
I will discuss this issue with level 2 support as I am curious what they think about it. Please advise the brand and model name of the modem.
I will update you as soon as I hear their feedback.
Kind regards,
Netgear Technical Support
*********@netgear-support.com
Tel: **********
Oscar Wilde
Netgear support die vraagt naar merk van het apparaat 
Edit @ Nightspirit: je hebt gelijk, ik heb er blijkbaar niet genoeg bij nagedacht...ik had mij op het late uur beter van commentaar onthouden

Edit @ Nightspirit: je hebt gelijk, ik heb er blijkbaar niet genoeg bij nagedacht...ik had mij op het late uur beter van commentaar onthouden
[ Voor 56% gewijzigd door fanatic_david op 27-02-2011 03:18 . Reden: niet goed gelezen/nagedacht ]
Verwijderd
Van het MODEM jafanatic_david schreef op zondag 27 februari 2011 @ 02:31:
Netgear support die vraagt naar merk van het apparaat
Maar dan nog blijft die vraag vaag, was al paar keer naar voren gekomen in vorige berichten hoe het netwerk qua apparatuur (merk+types) eruit zag...
Oscar Wilde
Wat is nu de ideale regio instelling bij Draadloze Instellingen, Europa of VS? Ik had begrepen dat bij de vorige firmware de VS instelling een sterker signaal had dan de Europa instelling. Is dat nog steeds zo, of gewoon op Europa laten staan?
In de VS mag je tot kanaal 11 gebruiken. In europa heb je ook nog kanaal 12 en 13 die je legaal mag gebruiken.
Wat signaalsterkte betreft... zou kunnen. Geen weet van
.
Wil je kanaal 12/13 gebruiken dan moeten je wifi drivers het ook ondersteunen, anders wordt het kanaal gewoon genegeerd en zie je je netwerk niet.
Wat signaalsterkte betreft... zou kunnen. Geen weet van
Wil je kanaal 12/13 gebruiken dan moeten je wifi drivers het ook ondersteunen, anders wordt het kanaal gewoon genegeerd en zie je je netwerk niet.
[ Voor 41% gewijzigd door job op 27-02-2011 20:54 ]
Ik gebruik, VS die is inderdaad sterker.
Dus toch? Heb je dat ook zelf uitgeprobeerd?Dima_2005 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:28:
Ik gebruik, VS die is inderdaad sterker.
Ja, ik heb het al eens uitgeprobeerd en alle regioenen getest. Gemiddeld is mijn ontvangst 15% beter bij VS dan bij Europa.
+1Dima_2005 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:54:
Ja, ik heb het al eens uitgeprobeerd en alle regioenen getest. Gemiddeld is mijn ontvangst 15% beter bij VS dan bij Europa.
Dat zal zo blijven tenzij ze in Nederland de regelgeving met betrekking tot wettelijk toegestane wireless vermogens wijzigen.sonsan schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:35:
Wat is nu de ideale regio instelling bij Draadloze Instellingen, Europa of VS? Ik had begrepen dat bij de vorige firmware de VS instelling een sterker signaal had dan de Europa instelling. Is dat nog steeds zo, of gewoon op Europa laten staan?
.Nivk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:56:
Als je deze twee vergelijkt dan zou je met behulp van de channel list wel de beste moeten kunnen kiezen.
Als je een beetje zoekt in dit topic is het wel 10 keer genoemd wat de beste instellingen zijn.
@prins406
We zitten hier niet op geenstijl he? Voeg dan iets nuttigs toe of post niet.
Edit@Sonsan
Zoals Nivk ook al zegt ligt dat niet aan de firmware maar aan de regelgeving van een land. Dat staat allemaal goed uitgelegd hier. Bij elke firmware update vragen om de beste instellingen is dus niet echt nodig, ik weet zeker dat als er iets belangrijks verandert dat je dat hier heel snel te weten komt.
@prins406
Edit@Sonsan
Zoals Nivk ook al zegt ligt dat niet aan de firmware maar aan de regelgeving van een land. Dat staat allemaal goed uitgelegd hier. Bij elke firmware update vragen om de beste instellingen is dus niet echt nodig, ik weet zeker dat als er iets belangrijks verandert dat je dat hier heel snel te weten komt.
[ Voor 53% gewijzigd door Flying Bobman op 28-02-2011 17:29 ]
Sorry hoor, ik wilde alleen maar weten of die VS instelling na de laatste update ook nog steeds de beste instelling was.....Flying Bobman schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:40:
Als je een beetje zoekt in dit topic is het wel 10 keer genoemd wat de beste instellingen zijn.
@prins406
Ik heb de WNDR3700v1 en heb de laatste firmware (1.0.7.98.). Als ik op 5 Ghz op de hogere kanalen wil gaan zitten (bijvoorbeeld channel 153) dan is deze niet zichtbaar, Ik heb er naar gekeken met het Inssider maar naar wijzigen naar de hogere kanalen is het 5 GHz signaal niet langer zichtbaar.
Hebben anderen dit ook / hoe kan dit?
Hebben anderen dit ook / hoe kan dit?
Yep! Staat op VS. En hogere kanalen zenden sterker signaal uit op de 5 Ghz dus vandaar m'n vraag.
Wellicht ligt het aan de driver van m'n wireless kaartje (Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)?
Wellicht ligt het aan de driver van m'n wireless kaartje (Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)?
Oscar Wilde
US driver geinstalleerd van m'n dell 1520 802.11n halve minikaart. Locatie staat nu op US, dat is al een stapje vooruitaramdin schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:46:
Kan ook zijn dat je regio op je kaartje moet aanpassen in de driver zelf
Maar helaas.... geen kanaal 149, 153, 157 of 161 op 5 Ghz van m'n wndr3700 te vinden
Moet ik wellicht nog een setting van de driver veranderen? Hier een linkje naar de settings:
http://support.dell.com/s...9072/du/R295491/props.htm
Heel vreemd........Raven schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:33:
Raven in "Netgear WNDR3700N"
Netgear gaat de bug (/"feature") toch niet fixen
Je zou eens kunnen kijken naar een driver van de wireless chip/radio fabrikant.nerdy schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:19:
US driver geinstalleerd van m'n dell 1520 802.11n halve minikaart. Locatie staat nu op US, dat is al een stapje vooruit![]()
Maar helaas.... geen kanaal 149, 153, 157 of 161 op 5 Ghz van m'n wndr3700 te vinden![]()
Moet ik wellicht nog een setting van de driver veranderen? Hier een linkje naar de settings:
http://support.dell.com/s...9072/du/R295491/props.htm
Verwijderd
Ik heb gister ook deze rakker aangeschaft, aangezien we al een tijd lopen te klooien met onze Linksys 160N. Goeie router op zich, maar we hadden een grotere range nodig. Helaas is bij ons bekabeling niet mogelijk, of we moeten op ADSL overgaan.
Ik had het er gister met een colleag over. Hij zei dat hij "gewoon" een KPN Wireless Router (Expedia of iets dergelijks) had en op zolder nog een Excellent signaal had, door 2 betonnen vloeren heen. Ik heb niet zoveel ervaring nog met Wireless, mij klonk het voor een simpele huis-tuin-en-keuken router nogal sterk dat die daar doorheen kwam.
Anyway, wij hebben de router in de huiskamer staan, nu dus deze Netgear router. Gister een tijdje beziggeweest met omzetten, instellingen wijzigen. Ben er inmiddels ook achter dan het 5 Ghz signaal / band zwakker is, dus die is onbruikbaar. Moet dus een Guest network op de 2,4 Ghz gooien, die op de b/g standaard werkt, want DS, mijn laptop o.a. gebruiken die standaard.
We hebben onze PC op de 1e verdieping staan, staat bijna boven de router. Singal Quality is 100%, Signal Strength gaat tussen 50 - 90 %, blijft i.i.g. niet constant. We gebruiken een Linksys WUSB600N adapter. Ik zie wel dat het signaal iets sterker is, op de I-Phone staat het signaal nu tussen de 2 en 3 streepjes, leg ik hem een meter naast me (waar mijn vrouw ligt, gaat over bedkamer in dit geval) gaat 'ie helemaal naar bijna 0. Nintendo DS heeft echt bijna geen bereik, zeg maar niets, en ik gebruik het Guest Network (B/G met WEP). ER zit "maar" 1 betonnen vloer tussen. En aangezien mijn colleag het over 2 had, vind ik dit wel weer vreemd, of is dit normaal ?
DS zal wel een zwakke WiFi adapter hebben denk ik, die van Apple zijn ietsjes beter. Maar b.v. mijn laptop kan ik overal in de slaapkamer neerzetten met goed signaal (status is constant "Redelijk"), is nog niet dat Excellent waar mijn colleage het over had, wat mij tot nu toe nog stug lijkt, maar voorlopig geloof ik het maar even
. Ik hoor / lees hier wel wat de ervaringen zijn.
Ik heb de router nog niet rechtop gezet, weet niet of dat uitmaakt, en de US standard heb ik ook nog niet aangezet, ik lees dat net een paar posts hoger. Die zal ik zowieso aanzetten, 15% erbij is niet verkeerd, al die stomme Europese regeltjes ook
.
Ik zit eraan te denken die Linksys 160N boven als Repeater neer te prikken en de PC gewoon direct met Ethernet daarop aan te sluiten. Een andere optie is een Repeater, anders zou ik het ook niet weten. Informatique had nog via mail laten weten dat een Linksys WET610N ertussen zetten ook een optie is (ik zie dat die Repeater van Linksys niet meer wordt geleverd, was ook een B/G repeater).
Wat zouden jullie en en wat zijn jullie ervaringen met deze Netgear router en betonnen vloeren ? Moet 'ie er goed doorheen komen ?
Ik had het er gister met een colleag over. Hij zei dat hij "gewoon" een KPN Wireless Router (Expedia of iets dergelijks) had en op zolder nog een Excellent signaal had, door 2 betonnen vloeren heen. Ik heb niet zoveel ervaring nog met Wireless, mij klonk het voor een simpele huis-tuin-en-keuken router nogal sterk dat die daar doorheen kwam.
Anyway, wij hebben de router in de huiskamer staan, nu dus deze Netgear router. Gister een tijdje beziggeweest met omzetten, instellingen wijzigen. Ben er inmiddels ook achter dan het 5 Ghz signaal / band zwakker is, dus die is onbruikbaar. Moet dus een Guest network op de 2,4 Ghz gooien, die op de b/g standaard werkt, want DS, mijn laptop o.a. gebruiken die standaard.
We hebben onze PC op de 1e verdieping staan, staat bijna boven de router. Singal Quality is 100%, Signal Strength gaat tussen 50 - 90 %, blijft i.i.g. niet constant. We gebruiken een Linksys WUSB600N adapter. Ik zie wel dat het signaal iets sterker is, op de I-Phone staat het signaal nu tussen de 2 en 3 streepjes, leg ik hem een meter naast me (waar mijn vrouw ligt, gaat over bedkamer in dit geval) gaat 'ie helemaal naar bijna 0. Nintendo DS heeft echt bijna geen bereik, zeg maar niets, en ik gebruik het Guest Network (B/G met WEP). ER zit "maar" 1 betonnen vloer tussen. En aangezien mijn colleag het over 2 had, vind ik dit wel weer vreemd, of is dit normaal ?
DS zal wel een zwakke WiFi adapter hebben denk ik, die van Apple zijn ietsjes beter. Maar b.v. mijn laptop kan ik overal in de slaapkamer neerzetten met goed signaal (status is constant "Redelijk"), is nog niet dat Excellent waar mijn colleage het over had, wat mij tot nu toe nog stug lijkt, maar voorlopig geloof ik het maar even
Ik heb de router nog niet rechtop gezet, weet niet of dat uitmaakt, en de US standard heb ik ook nog niet aangezet, ik lees dat net een paar posts hoger. Die zal ik zowieso aanzetten, 15% erbij is niet verkeerd, al die stomme Europese regeltjes ook
Ik zit eraan te denken die Linksys 160N boven als Repeater neer te prikken en de PC gewoon direct met Ethernet daarop aan te sluiten. Een andere optie is een Repeater, anders zou ik het ook niet weten. Informatique had nog via mail laten weten dat een Linksys WET610N ertussen zetten ook een optie is (ik zie dat die Repeater van Linksys niet meer wordt geleverd, was ook een B/G repeater).
Wat zouden jullie en en wat zijn jullie ervaringen met deze Netgear router en betonnen vloeren ? Moet 'ie er goed doorheen komen ?
Bij 2 betonnenvloeren van een huis uit 2006 heeft hij dermate veel moeite dat ik 1mb/s overhoud.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:37:
Ik heb mijn 3700n gemold, ik krijg hem niet meer tot leven na de installatie van openwrt.
Nu twijfel ik of ik een nieuwe 3700n ga kopen, de stabiliteit en de snelheid van het apparaat beviel me erg goed, alleen die default firmware is te simpel. Met name zaken als port-forwarding en NAT zijn IMHO te sumier uitgevoerd.
Weet iemand een andere router rond de 100 euro die wel portforwarding doet, ik zoek me rot maar dat lijkt bijna geen optie meer te zijn in deze prijsklasse.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Zijn huis is uit 2008, de mijne uit 2009 (huisTukk schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:43:
[...]
Bij 2 betonnenvloeren van een huis uit 2006 heeft hij dermate veel moeite dat ik 1mb/s overhoud.
Ik heb mijn 3700n gemold, ik krijg hem niet meer tot leven na de installatie van openwrt.
Nu twijfel ik of ik een nieuwe 3700n ga kopen, de stabiliteit en de snelheid van het apparaat beviel me erg goed, alleen die default firmware is te simpel. Met name zaken als port-forwarding en NAT zijn IMHO te sumier uitgevoerd.
Weet iemand een andere router rond de 100 euro die wel portforwarding doet, ik zoek me rot maar dat lijkt bijna geen optie meer te zijn in deze prijsklasse.
Heb tooltje inmiddels gevonden, free inSSIDer utility (http://www.howtogeek.com/...ize-your-wireless-signal/). Als ik die 160N als repeater wil gebruiken evt. moet ik volgens mij een vast kanaal kiezen zowieso).
Ow, en weet zo snel niet een andere router. Ik weet niet of je voor dat geld de features krijgt die je wilt, ik zou anders evt. een Informatique bellen, wellicht weten die iets. Ik zou in de tests / reviews even checken naar routers die in de buurt komen qua performance en dan de features nagaan. Ikzelf zou of voor Netgear of Linksys gaan. Wellicht zal je ietsjes meer uit moeten geven voor extra features. Of ... en firmware zoeken die bepaalde dingen wel ondersteunt
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 10:06 ]
Inderdaad

"I discussed your issue with level 2 an again they avised the best thing to do is configure the netgear router with a static address in the 10.0.0.x range and do the same with the devices attached to it."
Oscar Wilde
Jazeker, die VS instelling scheelt zo'n 15% schat/denk ik. Ik had laatst ook de 10.x.x.x. issue.
Damn ik maar zoeken waarom ik niet bij mijn mediaplayer kon komen. Alle ip adressen ineens in de 10 range.
Damn ik maar zoeken waarom ik niet bij mijn mediaplayer kon komen. Alle ip adressen ineens in de 10 range.
Ik heb de WNDR al sinds het begin in 172.19* staan, zoals ik eigenlijk altijd al deed. Vind ik een leukere range
.
Ik heb de Netgear overigens op Canada staan, maar daarvoor zal denk ik hetzelfde gelden als voor de USA.
Ik heb de Netgear overigens op Canada staan, maar daarvoor zal denk ik hetzelfde gelden als voor de USA.
Nog even voor de mensen die willen weten of ze hun router op VS moeten instellen:
NL:
http://wireless.kernel.or...latory/Database?alpha2=NL
USA:
http://wireless.kernel.or...latory/Database?alpha2=US
En kanalen:
Wikipedia: List of WLAN channels
Conclusie:
5 GHZ:
- kanalen 34 t/m 48 mogen in US op 17 dBm uitzenden, in NL op 20 dBm.
- kanalen 149 t/m 165 mogen in US op 30 (!) dBm uitzenden, in NL mag er helemaal niets op deze kanalen uitgezonden worden.
2.4 GHZ kanalen mogen in US 27 dBm uitzenden, in NL 20 dBm.
Voor de rest geen verschil….
NL:
http://wireless.kernel.or...latory/Database?alpha2=NL
USA:
http://wireless.kernel.or...latory/Database?alpha2=US
En kanalen:
Wikipedia: List of WLAN channels
Conclusie:
5 GHZ:
- kanalen 34 t/m 48 mogen in US op 17 dBm uitzenden, in NL op 20 dBm.
- kanalen 149 t/m 165 mogen in US op 30 (!) dBm uitzenden, in NL mag er helemaal niets op deze kanalen uitgezonden worden.
2.4 GHZ kanalen mogen in US 27 dBm uitzenden, in NL 20 dBm.
Voor de rest geen verschil….
3 dagen geleden begonnen met het lezen van dit topic, in de vrije uurtjes die ik heb. Na de eerste 5-10 pagina's besloten een WNDR3700 aan te schaffen ter vervanging van mijn Sitecome WL-176. Voor ik op deze router kwam was het erg puzzelen. De WL-176 heeft niet het bereik wat ik nodig heb, moet regelmatig gereset worden, maar heeft wel USB-Harddisk support. Harddisk eraan en je hebt een FTP server, net als de WNDR3700. Alhoewel de WL-176 daarbij zelfs nog een optie heeft om accounts aan te maken op naam (iedereen een eigen login en password). Besloten dat 1 guest account ook goed mee te leven is.... en dan past de WNDR3700 prima in mijn wensen lijstje qua snelheid e.d.
Vandaag heb ik hem ontvangen, maar ben "pas" pas op pagina 51 van de 95 (op moment van schrijven). Ik ben voor het principe van lees eerst het hele topic voor je vragen stelt, maar de komende 44 pagina's gaan me iets te lang duren voor de volgende vraag;
Omdat de doos nog in plastic gesealed is, ik vandaag toch geen tijd heb om hem in gebruik te stellen (moet over 10 minuten naar mijn werk), wilde ik graag het volgende weten;
De sticker op de doos geeft aan dat het versie 02R3 is.
Is dit een recente versie?
Zijn er bekende problemen met deze versie?
Meer hoef ik nog niet te weten, eerst moet ik nog pagina 51-95 verder lezen
Vandaag heb ik hem ontvangen, maar ben "pas" pas op pagina 51 van de 95 (op moment van schrijven). Ik ben voor het principe van lees eerst het hele topic voor je vragen stelt, maar de komende 44 pagina's gaan me iets te lang duren voor de volgende vraag;
Omdat de doos nog in plastic gesealed is, ik vandaag toch geen tijd heb om hem in gebruik te stellen (moet over 10 minuten naar mijn werk), wilde ik graag het volgende weten;
Don't rely on their truth alone
Iemand die een gedacht heeft wanneer DD-WRT gaat uitkomen voor een V2?
Hier zit ik enorm op te wachten. Ik vind de standaard firmware een beetje beperkt.
Op de DD-WRT site staat deze als WIP maar misschien dat iemand al een gerucht heeft opgepikt?
edit: http://www.dd-wrt.com/php...s=0&postorder=asc&start=0
Hij is er ondertussen voor de V2 ^^
registreren op de dd-wrt site is wel vereist om de download link te zien
Hier zit ik enorm op te wachten. Ik vind de standaard firmware een beetje beperkt.
Op de DD-WRT site staat deze als WIP maar misschien dat iemand al een gerucht heeft opgepikt?
[ Voor 28% gewijzigd door Dirkxke op 03-03-2011 16:42 ]
Ik denk dat dit een recente WNDR3700 V1 is (bij mij wel in ieder geval, nummer op mijn doos eindigde ook op R3). Volgens testen is de V1 net wat sneller dan de V2 op 5 Ghz.LessRam schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:28:
3 dagen geleden begonnen met het lezen van dit topic, in de vrije uurtjes die ik heb. Na de eerste 5-10 pagina's besloten een WNDR3700 aan te schaffen ter vervanging van mijn Sitecome WL-176. Voor ik op deze router kwam was het erg puzzelen. De WL-176 heeft niet het bereik wat ik nodig heb, moet regelmatig gereset worden, maar heeft wel USB-Harddisk support. Harddisk eraan en je hebt een FTP server, net als de WNDR3700. Alhoewel de WL-176 daarbij zelfs nog een optie heeft om accounts aan te maken op naam (iedereen een eigen login en password). Besloten dat 1 guest account ook goed mee te leven is.... en dan past de WNDR3700 prima in mijn wensen lijstje qua snelheid e.d.
Verwijderd
Heb hier de V2 zie ik net. Ding draait op 1.0.0.8 dus dat is zowieso de laatste versie.
Heb in ieder geval wat dingen aangepast:
- Router staat nu rechtop
- Channel is nu 1 ipv 11. De dichtsbijzijnde netwerken zijn 6 en 11, en ik heb een paar zwakke signalen van channel 1. Wellicht check ik zo nog of het uitmaakt als ik hem tussen 1 en 6 inzet of zo.
- Naar US setting gezet en dat scheelt iets van 10-15 in de RSSI waarden.
Die 160N ombouwen doe ik dit weekend wel. Ik zat me te bedenken, volgens mij hebben we op de eerste verdieping net als op de begane grond van die alluminium ondervloer voor het laminaat. Zal ook wel iets te maken hebben met het signaal boven de vloer.
Heb in ieder geval wat dingen aangepast:
- Router staat nu rechtop
- Channel is nu 1 ipv 11. De dichtsbijzijnde netwerken zijn 6 en 11, en ik heb een paar zwakke signalen van channel 1. Wellicht check ik zo nog of het uitmaakt als ik hem tussen 1 en 6 inzet of zo.
- Naar US setting gezet en dat scheelt iets van 10-15 in de RSSI waarden.
Die 160N ombouwen doe ik dit weekend wel. Ik zat me te bedenken, volgens mij hebben we op de eerste verdieping net als op de begane grond van die alluminium ondervloer voor het laminaat. Zal ook wel iets te maken hebben met het signaal boven de vloer.
Voor de mensen met een V2 kan ik alleen maar de DD-WRT versie aanraden.
port triggering + wol voor maar 2 voor mij belangrijke functies ^^
Terug een happy camper ^^
port triggering + wol voor maar 2 voor mij belangrijke functies ^^
Terug een happy camper ^^
@Farting Bob:
Had ook geen zin in kabels en gebruik nu de XAVB5004. Perfect!
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=XAVB5004
Had ook geen zin in kabels en gebruik nu de XAVB5004. Perfect!
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=XAVB5004
wat voor snelheden haal je met smb/samba en dergelijk? HD streaming 1080P mogelijk?
Ik zal even posten op je andere draadje (xavb5501) anders gaan we off topic
Zojuist weer hetzelfde verhaal, en de afgelopen paar weken is het nog een paar keer gebeurd.JeroenV_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:34:
Ik heb sinds de update nu al 2x gehad dat de verbinding mega traag was, zo rond de 1 a 1.5 mb/s met speedtest (ook die van ziggo zelf). Ga naar mijn routerlogin, en doe gewoon een save op de basisinstellingen en hoppa, daar is de 120mb weer. Het lijkt dus wel alsof hij plotseling z'n settings verloren is ofzo?
Heb hem ook al een keer een paar uur van de stroom afgehad inclusief modem, en toen eerst modem en een half uur later de router weer aangezet maar het blijft voorkomen.
Iemand enig idee?
Had ook last van vreemde dingen na de update (Uitvallen van de Wireless verbinding op de gekste tijden). Toen maar eens rondgelezen op het Netgear forum en het volgende gedaan.
Heb eerste de instellingen opgeslagen. Toen de router terug naar fabrieksinstellingen. Uitgezet. Vervolgens aangezet en de firmware opnieuw erin. Uit/Aan. Als laaste de instellingen teruggezet. Uit/Aan.
Heb nu al 3 weken de boel stabiel.
Heb eerste de instellingen opgeslagen. Toen de router terug naar fabrieksinstellingen. Uitgezet. Vervolgens aangezet en de firmware opnieuw erin. Uit/Aan. Als laaste de instellingen teruggezet. Uit/Aan.
Heb nu al 3 weken de boel stabiel.
Wat is het voordeel van een gast netwerk?
Voor Nintendo's misschien handig omdat je dan WEP beveiliging kunt instellen en het SSID uitzenden verbergen. Maar waarom dan niet het gehele netwerk zo? Ik had verwacht dat je de bandbreedte zou kunnen instellen op een maximum, maar die optie zie ik nergens.
Wat voor een beperkingen heeft een gast netwerk?
Voor Nintendo's misschien handig omdat je dan WEP beveiliging kunt instellen en het SSID uitzenden verbergen. Maar waarom dan niet het gehele netwerk zo? Ik had verwacht dat je de bandbreedte zou kunnen instellen op een maximum, maar die optie zie ik nergens.
Volgens mij is met name het idee dat een gastnetwerk in een ander netwerk segment komt ten opzichte van je "echte" netwerk.LessRam schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:07:
Wat is het voordeel van een gast netwerk?
WEP is geen beveiliging en SSID verbergen is ook grote onzin. Persoonlijk wil ik toch iets beter beveiligd op mijn draadloos netwerk zitten...
Eerst het probleem, dan de oplossing
WEP is minder veilig inderdaad, weet ik, en SSID verbergen is inderdaad ook onzin (wordt toch wel gezien). je kunt hem inderdaad afsluiten van je interne netwerk. Maar da's inderdaad ook het enige voordeel dat ik zie.lier schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:10:
[...]
Volgens mij is met name het idee dat een gastnetwerk in een ander netwerk segment komt ten opzichte van je "echte" netwerk.
WEP is geen beveiliging en SSID verbergen is ook grote onzin. Persoonlijk wil ik toch iets beter beveiligd op mijn draadloos netwerk zitten...
Om de Nintendo DS's van mijn kinderen toegang tot internet te geven is WEP nodig (AES kan NDS-Lite niet mee overweg.....toch?) dus WEP is een must. Dus hoopte ik met gast-netwerk de snelheid e.d. een beetje te kunnen afsluiten. Niet dus.....
al met al kan ik dus net zo goed het hele netwerk beveiligen met alleen maar WEP, want de voordelen die ik met AES heb worden teniet gedaan door het gast netwerk met WEP. Of zie ik dit verkeerd?
Heb die stappen ook net gedaan, op de instellingen saven en terugzetten na.prins406 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:24:
Heb alles opnieuw handmatig ingesteld, was zo gebeurd.
Nu afwachten of het helpt...
Het voordeel hiervan is dat als er iemand je WEP kraakt niet al het andere netwerkverkeer kan bekijken. Als je je "normale" netwerk met WPA2 AES beveiligt heb je die twee netwerken van elkaar gescheiden met betere beveiliging. Als je alles dus op WEP zet dan kunnen de kwaadwillenden ook je bedrade netwerk verkeer bekijken en dus internetbankzaken sniffen en eventueel hacken. Dus zeker wel aan te bevelen om dit onderscheid te maken!LessRam schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:20:
[...]
WEP is minder veilig inderdaad, weet ik, en SSID verbergen is inderdaad ook onzin (wordt toch wel gezien). je kunt hem inderdaad afsluiten van je interne netwerk. Maar da's inderdaad ook het enige voordeel dat ik zie.
Om de Nintendo DS's van mijn kinderen toegang tot internet te geven is WEP nodig (AES kan NDS-Lite niet mee overweg.....toch?) dus WEP is een must. Dus hoopte ik met gast-netwerk de snelheid e.d. een beetje te kunnen afsluiten. Niet dus.....
al met al kan ik dus net zo goed het hele netwerk beveiligen met alleen maar WEP, want de voordelen die ik met AES heb worden teniet gedaan door het gast netwerk met WEP. Of zie ik dit verkeerd?
Dank je! Dat is een bevestiging van mijn vermoedens.theforce81 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:47:
[...]
Het voordeel hiervan is dat als er iemand je WEP kraakt niet al het andere netwerkverkeer kan bekijken. Als je je "normale" netwerk met WPA2 AES beveiligt heb je die twee netwerken van elkaar gescheiden met betere beveiliging. Als je alles dus op WEP zet dan kunnen de kwaadwillenden ook je bedrade netwerk verkeer bekijken en dus internetbankzaken sniffen en eventueel hacken. Dus zeker wel aan te bevelen om dit onderscheid te maken!
nadeel; Snelheid wordt beperkt tot 54. De 300 is dan niet meet in te stellen. Momenteel niet zo'n probleem want ik heb "maar" een 25Mb abonnement op UPC.
Edit: Zie nu dat wanneer je 5GHz uitschakeld (werkt hier toch niet), de 2,4GHz wel weer op 300 is in te stellen, wat hier toch iets meer snelheid geeft dan 54 en 130. (allen op regio USA)
Wat ideaal is hier in de buurt; iedereen (en dat zijn er tig) heeft de fabrieksinstelling zo gelaten dat ze elkaar storen op kanaal 6 en 11. Dus Kanaal 4 t/m 13 zit helemaal vol en kanaal 1 t/m 3 (en 14) zijn COMPLEET leeg !!!!
Ik krijg hierdoor een signaal van -50dB. Wat me toch niet slecht lijkt.
Wowwwww.... en een signaal van 100% !!! Op begane grond terwijl router op 1e verdieping staat.
Als ik USA instel als regio, zijn er alleen de kanalen 1 t/m 11
Welke regio's hebben 12, 13 en zelf 14 ?
[ Voor 23% gewijzigd door LessRam op 04-03-2011 18:10 ]
huh? hoezo ook je bedrade? Bedoel je verkeer van een bedrade computer naar een draadloze? Bedraad verkeer direct naar internet niet lijkt me? (tenzij je ook geen wachtwoord op je router-interface zet en je de hackers dus de mogelijkheid geeft andere dns etc in te vullen)theforce81 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:47:
Als je alles dus op WEP zet dan kunnen de kwaadwillenden ook je bedrade netwerk verkeer bekijken
Zojuist deze router gekocht en uiteraard meteen proberen aan te sluiten.
Nu kom ik helaas alleen een probleem tegen tijdens het installeren van de software, hij zegt namelijk: Uw internetverbinding is gedetecteerd als een statisch IP-adres.
Dan wordt mij gevraagd om handmatig de gegevens in te vullen (die ik dus niet weet) of om mijn mac adres in te vullen van mijn vorige router, laatste optie is om contact op te nemen met mijn provider die mijn netwerk zou moeten resetten zodat dit uit zijn systeem wordt gewist.
Nu heb ik het dus geprobeerd via de MAC adres manier alleen lukt dit me niet, heb verschillende adressen geprobeerd maar steeds vraagt hij om hetzelfde, dat ik dus een statische ip zou binnen krijgen.
Enige oplossing hiervoor of iets wat ik schijnbaar fout blijk te doen?
Edit: Het is gelukt door middel van de oude gegevens te bekijken in mijn vorige router, heb de dns, ip etc. opgeslagen.
Nu kom ik helaas alleen een probleem tegen tijdens het installeren van de software, hij zegt namelijk: Uw internetverbinding is gedetecteerd als een statisch IP-adres.
Dan wordt mij gevraagd om handmatig de gegevens in te vullen (die ik dus niet weet) of om mijn mac adres in te vullen van mijn vorige router, laatste optie is om contact op te nemen met mijn provider die mijn netwerk zou moeten resetten zodat dit uit zijn systeem wordt gewist.
Nu heb ik het dus geprobeerd via de MAC adres manier alleen lukt dit me niet, heb verschillende adressen geprobeerd maar steeds vraagt hij om hetzelfde, dat ik dus een statische ip zou binnen krijgen.
Enige oplossing hiervoor of iets wat ik schijnbaar fout blijk te doen?
Edit: Het is gelukt door middel van de oude gegevens te bekijken in mijn vorige router, heb de dns, ip etc. opgeslagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Bron op 04-03-2011 23:41 ]
delete
[ Voor 99% gewijzigd door LessRam op 04-03-2011 23:46 ]
Draai zelf ook de V2 versie van DD-WRT; werkt perfect.Dirkxke schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:08:
Iemand die een gedacht heeft wanneer DD-WRT gaat uitkomen voor een V2?
Overigens merk ik wel zowel bij mijn V1 als V2 dat wanneer ik het signaal wil boosten het bereik compleet weg kan vallen (dus andere dB waarde invul). Reset naar standaard verhelpt het probleem dan, dus ben er voorlopig maar afgebleven.
edit: zag nu net trouwens wel dat ik mijn txpower niet hoger krijg (iwlist ath0 txpower / iwlist ath1 txpower) op de V2 dan 19 (2.4ghz) en 17 (5ghz), terwijl mijn V1 wndr3700 met dd-wrt (heb er 2), op 23/23 draait.
[ Voor 11% gewijzigd door wessel99 op 05-03-2011 11:53 ]
Inmiddels ben ik op pagina 80 van deze topic (nog 16 pagina's te gaan
) maar heb toch nog 2 vraagjes;
Ik heb een USB harddisk aangesloten op de router. Geformateerd in Linux (MiniLinux van de HirensBootCD) naar EXT3. Maar de snelheid binnen het netwerk blijft maar binnen tussen de 3,5 en 4 MB/s liggen. Naar ik begreep zou dat door Ext3 toch een stuk hoger moeten kunnen zijn?
Tweede vraag: Ondanks dat ik zowel FTP (via het internet) als HTTP (via het internet) heb aangevinkt en Lees en Schrijf beiden op "All - Geen Wachtwoord" heb staan, is het niet mogelijk om vanaf een andere lokatie via het Internet op de HardDisk te komen. (Via het Netwerk zelf lukt het wel)
Ben ik een instelling vergeten en zo ja; welke instelling ben ik vergeten?
Ik heb een USB harddisk aangesloten op de router. Geformateerd in Linux (MiniLinux van de HirensBootCD) naar EXT3. Maar de snelheid binnen het netwerk blijft maar binnen tussen de 3,5 en 4 MB/s liggen. Naar ik begreep zou dat door Ext3 toch een stuk hoger moeten kunnen zijn?
Tweede vraag: Ondanks dat ik zowel FTP (via het internet) als HTTP (via het internet) heb aangevinkt en Lees en Schrijf beiden op "All - Geen Wachtwoord" heb staan, is het niet mogelijk om vanaf een andere lokatie via het Internet op de HardDisk te komen. (Via het Netwerk zelf lukt het wel)
Ben ik een instelling vergeten en zo ja; welke instelling ben ik vergeten?
Dit soort snelheden had ik ook. Zelfde als jij, in EXT3 geformateerd. Het heeft mij doen besluiten om binnenkort maar een Synology DS 211 aan te schaffen. De aansluiting op de Netgear werkt (meestal) maar daar houdt het ook wel mee op. Zelfde geluiden schijn je te horen bij de Linksys E3000 of E4200 routers.LessRam schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:16:
Inmiddels ben ik op pagina 80 van deze topic (nog 16 pagina's te gaan) maar heb toch nog 2 vraagjes;
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Informatie over kanalen vind je hier. WEP en of TKIP encryptie bij WPA(2) zouden altijd in 54Mbps moeten resulteren voor Wi-Fi gecertificeerde wireless-n apparaten, zo staat dat namelijk in de 802.11n specificaties. Beste kun je voor een DS een apart wireless AP gebruiken, aangezien dat ding ook nog eens 802.11b is...LessRam schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:59:
Wat ideaal is hier in de buurt; iedereen (en dat zijn er tig) heeft de fabrieksinstelling zo gelaten dat ze elkaar storen op kanaal 6 en 11. Dus Kanaal 4 t/m 13 zit helemaal vol en kanaal 1 t/m 3 (en 14) zijn COMPLEET leeg !!!!En bedankt buurtjes !!! Kanaal 1 is dus de mijne. (Met een overlap t/m kanaal 7
)
Als ik USA instel als regio, zijn er alleen de kanalen 1 t/m 11
Welke regio's hebben 12, 13 en zelf 14 ?
Met "up to 300MBps" en kanaal 1 gekozen overlap je met wel meer want je gebruikt dan twee kanalen (1+5, zie ook router status in webui). Daar kun je niet veel aan doen op de 2,4GHz band
Snelheden voor EXT3 icm. WNDR3700 zou toch wel wat hoger moeten zijn volgens mij.
Ik haal zelf hier via zo'n 11MB/s. Niets speciaals gedaan eigenlijk, alleen dan wel dat ik beneden bedraad zit op de 3700.
Heb een tijdje de Openwrt Arokh versie gedraaid en ondanks dat die geweldig veel opties heeft en prima werkt verder blijft het wireless gedeelte (en met name het bereik) van de stock firmware veruit het beste.
Zodra dat vergelijkbaar is met de stock firmware (of dat nou bij dd-wrt of openwrt is) dan ga ik wel over omdat er in die andere firmwares erg handige opties zitten.
Ik haal zelf hier via zo'n 11MB/s. Niets speciaals gedaan eigenlijk, alleen dan wel dat ik beneden bedraad zit op de 3700.
Heb een tijdje de Openwrt Arokh versie gedraaid en ondanks dat die geweldig veel opties heeft en prima werkt verder blijft het wireless gedeelte (en met name het bereik) van de stock firmware veruit het beste.
Zodra dat vergelijkbaar is met de stock firmware (of dat nou bij dd-wrt of openwrt is) dan ga ik wel over omdat er in die andere firmwares erg handige opties zitten.
[ Voor 99% gewijzigd door wvkreg op 06-03-2011 09:36 ]
Die USB-HDD snelheden krijg ik niet omhoog; allerlei instellingen geprobeerd. Nou ja valt mee te leven want met de vorige router (met USB-Harddisk) kwam ik niet boven de 1,1 MB/s. Ooit lost het zich vast wel op door een instelling waar ik niet aan gedacht heb.
Het is zondag ochtend, mooi moment om over futiliteiten na te denken en mee te rommelen. De carnavals optocht red ik toch niet omdat ik ook nog moet werken;
In huis staan 2 laptops en 2 PC's. De laptops kunnen overweg met WiFi-N, de PC's draaien op WiFi-G. Geen van allen kan overweg met 5GHz. We zitten dus vast aan de 2,4GHz band.
De internet verbinding die we hebben bij UPC is 25MB down / 1,5 MB up.
Al met al een erg simpel netwerkje dus, waar zelfs het goedkoopste router mee overweg zou moeten kunnen (buiten de Harddisk aansluiting dan).
Router staat op de 1e verdieping. De computers staan door het hele huis, zolder (PC XP), 1e verdieping (PC Win7) en begane grond (2x laptop Win7). Netwerkkaartjes die er inzitten zijn vrij basaal en in de zolder PC zelfs erg oud (laatste driver 2005).
Eerdere routers haalden maar net genoeg bereik om alle computers te bereiken, alhoewel het bij de PC op zolder soms terugviel naar een lagere snelheid met veel gehakkel, en erg opvallend; de PC op de 1e verdieping had erg veel moeite het signaal op te pakken, zoveel moeite dat ie vaak het onbeveiligde netwerk van de buren maar gebruikte zonder dat je het in de gaten had (Sinds die 1 malig gebruikt was bij uitvallen van UPC). Terwijl die PC maar 3 meter van de router stond met 2 gipsen muurtjes ertussen. Slechte WiFi kaartjes ga ik dus maar van uit.
Nu met de Netgear halen alle computers een "uitstekend" signaal.
De recentste laptop op de begane grond heeft een RSSI van -46 dB
2 jaar oude laptop op bgg haalt een RSSI van -51 dB
PC op 1e verdieping (3mtr van router) haalt RSSI van -54 dB
PC op zolder haalt RSSI van -52 RSSI dB
Prima signaal mijns inziens dus. Ook op Speedtest.net halen alle 4 de computers zo'n beetje de maximale snelheid van 23 á 24 MB/s (bij een 25MB abonnement) en allen de max abonnement snelheid van 1,5 MB
Op alle computers is met inSSIDer te zien dat kanaal 1 t/m 3 helemaal vrij zijn. Alle buurtbewoners hebben blijkbaar de standaard instelling van de router zo gelaten dat hij kanaal 6 of 11 kiest.
Logisch dus dat ik kanaal 1 kiest. Graag wat (fine tune) tips;
- 5GHz heb ik uit gezet (SSID en radio)
- ingesteld op Verenigde Staten
- ingesteld op max. 300Mbps
Door die 300Mbps maakt ie gebruik van WiFi N+G en zit op kanaal 1 t/m 7. Maar op het stukje van 4 t/m 7 zitten nog 5 andere routers uit de buurt.
Wat is dan wijsheid; kiezen voor 54Mbps (G) of 130Mbps (N) waardoor alleen 1 t/m 3 worden gebruikt of toch laten staan op 300Mbps (Dual N), hoe heb ik de minste storing?
En hoeveel meer stroom vreet 300Mbps t.o.v. 130Mbps en 54Mbps. (Gaat dat om een paar euro per jaar of moet ik dat in tientallen zien?)
Hoe aso is het om een overlap te maken naar andere kanalen waar ook anderen zitten (in totaal zie ik maar 7 routers op alle kanalen bij elkaar), en je ze dus stoort, terwijl je het vermoedelijk amper gebruikt? (Anderen zitten vrij ver weg; RSSI van -75dB of erger) Krijgen zij nu een zo slecht signaal dat ze ook aan een andere router moeten en er een vicieuze cirkel ontstaat (elkaar steeds verder overrulen door steeds krachtigere routers te kopen?)
Misschien heeft iemand ideetje/tips/antwoorden bij dit verhaal. Buiten de standaard instellingen heb ik weinig kaas gegeten van het WiFi en netwerk gebeuren.
Het is zondag ochtend, mooi moment om over futiliteiten na te denken en mee te rommelen. De carnavals optocht red ik toch niet omdat ik ook nog moet werken;
In huis staan 2 laptops en 2 PC's. De laptops kunnen overweg met WiFi-N, de PC's draaien op WiFi-G. Geen van allen kan overweg met 5GHz. We zitten dus vast aan de 2,4GHz band.
De internet verbinding die we hebben bij UPC is 25MB down / 1,5 MB up.
Al met al een erg simpel netwerkje dus, waar zelfs het goedkoopste router mee overweg zou moeten kunnen (buiten de Harddisk aansluiting dan).
Router staat op de 1e verdieping. De computers staan door het hele huis, zolder (PC XP), 1e verdieping (PC Win7) en begane grond (2x laptop Win7). Netwerkkaartjes die er inzitten zijn vrij basaal en in de zolder PC zelfs erg oud (laatste driver 2005).
Eerdere routers haalden maar net genoeg bereik om alle computers te bereiken, alhoewel het bij de PC op zolder soms terugviel naar een lagere snelheid met veel gehakkel, en erg opvallend; de PC op de 1e verdieping had erg veel moeite het signaal op te pakken, zoveel moeite dat ie vaak het onbeveiligde netwerk van de buren maar gebruikte zonder dat je het in de gaten had (Sinds die 1 malig gebruikt was bij uitvallen van UPC). Terwijl die PC maar 3 meter van de router stond met 2 gipsen muurtjes ertussen. Slechte WiFi kaartjes ga ik dus maar van uit.
Nu met de Netgear halen alle computers een "uitstekend" signaal.
De recentste laptop op de begane grond heeft een RSSI van -46 dB
2 jaar oude laptop op bgg haalt een RSSI van -51 dB
PC op 1e verdieping (3mtr van router) haalt RSSI van -54 dB
PC op zolder haalt RSSI van -52 RSSI dB
Prima signaal mijns inziens dus. Ook op Speedtest.net halen alle 4 de computers zo'n beetje de maximale snelheid van 23 á 24 MB/s (bij een 25MB abonnement) en allen de max abonnement snelheid van 1,5 MB
Op alle computers is met inSSIDer te zien dat kanaal 1 t/m 3 helemaal vrij zijn. Alle buurtbewoners hebben blijkbaar de standaard instelling van de router zo gelaten dat hij kanaal 6 of 11 kiest.
Logisch dus dat ik kanaal 1 kiest. Graag wat (fine tune) tips;
- 5GHz heb ik uit gezet (SSID en radio)
- ingesteld op Verenigde Staten
- ingesteld op max. 300Mbps
Door die 300Mbps maakt ie gebruik van WiFi N+G en zit op kanaal 1 t/m 7. Maar op het stukje van 4 t/m 7 zitten nog 5 andere routers uit de buurt.
Wat is dan wijsheid; kiezen voor 54Mbps (G) of 130Mbps (N) waardoor alleen 1 t/m 3 worden gebruikt of toch laten staan op 300Mbps (Dual N), hoe heb ik de minste storing?
En hoeveel meer stroom vreet 300Mbps t.o.v. 130Mbps en 54Mbps. (Gaat dat om een paar euro per jaar of moet ik dat in tientallen zien?)
Hoe aso is het om een overlap te maken naar andere kanalen waar ook anderen zitten (in totaal zie ik maar 7 routers op alle kanalen bij elkaar), en je ze dus stoort, terwijl je het vermoedelijk amper gebruikt? (Anderen zitten vrij ver weg; RSSI van -75dB of erger) Krijgen zij nu een zo slecht signaal dat ze ook aan een andere router moeten en er een vicieuze cirkel ontstaat (elkaar steeds verder overrulen door steeds krachtigere routers te kopen?)
Misschien heeft iemand ideetje/tips/antwoorden bij dit verhaal. Buiten de standaard instellingen heb ik weinig kaas gegeten van het WiFi en netwerk gebeuren.