Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tukk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:39:
[...]

Dan is natuurlijk de vraag, met welke stand heb je de meeste kans op een goed bereik?
Op de US stand. Die heeft naar ik begrepen heb het hoogste zendvermogen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb het een tijd geleden een avondje uit zitten zoeken hoe dat nou helemaal zit met al die regels. Om mezelf even te quoten:
Flying Bobman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:05:
[...]
Standaard situatie: -28dBm voor 2,4Ghz en -38dBm voor 5Ghz.
Nou heb ik de region op US gezet en wat een verschil:
-17 (!!!) voor de 2,4Ghz en -34 voor de 5Ghz.

Voor de 5Ghz radio gebruik ik channel 153, zo omzeil je het nadeel van de FCC regulering op de 5Ghz band die iets minder is dan de EU regeling. Channel 149 en hoger mogen namelijk een output leveren van 30 dBm, terwijl lagere channels maar 20 of zelfs 17 dBm uit mogen stralen. De 2,4Ghz output gaat door de US region van 20 naar 27 dBm.

Alles getest met inSSIDer en een Intel WiFi link 5100 notebook kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Flying Bobman schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:37:
Ik heb het een tijd geleden een avondje uit zitten zoeken hoe dat nou helemaal zit met al die regels. Om mezelf even te quoten:

[...]
en waarom 153 ipv 149 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kan het nu niet testen maar hier tijdje geleden ging de 5GHz er bij mij niet echt op vooruit, het gebruikte channel toen weet ik echter niet meer...
Als je deze twee vergelijkt dan zou je met behulp van de channel list wel de beste moeten kunnen kiezen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Keuzes, keuzes :P
Maakt niet zoveel uit denk ik, als je maar op die regelgeving let. Theoretisch moet channel 153 sneller zijn dan 149, omdat het (of praat ik nu complete onzin?) een íets hogere frequentie heeft, waar volgens de natuurkunde nou eenmaal meer informatie per tijdseenheid overheen kan. Maar ik weet niet of de router dat direct terug laat zien in transferspeed, die zal wel vasthouden aan een standaard hoeveelheid mbps voor een bepaalde signaalsterkte.
@Nivk hierboven
Kan zijn dat je dan net een channel had wat juist minder mag uitzenden van de FCC.

[ Voor 7% gewijzigd door Flying Bobman op 08-02-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:34

[...]
Wow! Super tip!!!! Eerst op 5Ghz 9,5Mb/s, nu 14,5Mb/s!!! Dankje! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:15:
[...]
Er zit een Index knopje op het help gedeelte.

[...]

Je hebt het zelf over WAN-verbinding, maar snapte vervolgens niet dat je dat in kunt stellen onder WAN. Hoe hadden de makers het dan moeten noemen om het duidelijker te maken?

[...]
Behalve dat dat niet helemaal klopt icm pppoe, had je zelf al de link gelegd tussen het internet-adres en de instelling daar. Ik kan er eerlijk gezegd met mijn pet niet bij dat er dan nog steeds geen belletje is gaan rinkelen.

[...]
Nogmaals, het gaat fout in waar ik verwachtte dat het zou staan. Zelfs bij herhaaldelijk opnieuw instellen van de router blijf ik het tabblad en de opties over het hoofd zien :X Wat mij betreft is het klaar, punt gemaakt, nothing to see people, move along...

Ik heb alleen wat problemen met dd-wrt en losse packages installeren. Ik wil opkg en ipkg aan het draaien krijgen in combinatie met een externe USB-harddisk, maar blijf tegen runtime-errors aanlopen die waarschijnlijk veroorzaakt worden door het verschil in architectuur tussen de Artheros en Broadcom CPU's (MIPS vs. MIPSEL). Ik heb al 2 guides gevolgd speciaal voor Atheros routers (Netgears om precies te zijn, zoals deze) die zouden moeten werken voor een WNDR37xx. In eerste instantie gaat het ook goed, ik kan de verschillende partities (ik heb 3 partities op m'n USB-schijfje) mounten, benaderen en beschrijven. Ook lukt het installeren van opkg, maar daarna gaat het steeds vrij snel fout... Of ik krijg de fout "opkg: can't resolve symbol 'glob64' in lib {package die ik wil installeren}", of ik krijg fouten die betrekking hebben op een verkeerde libc-versie...

En dat allemaal omdat ik in eerste instantie een nfs-server op de router wil draaien, waarmee ik mijn 1TB NAS via nfs beschikbaar wil maken, zodat ik op m'n linux-pc tenminste niet meer afhankelijk ben van SMB/CIFS...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb er na aanraden van o.a. hier en elders DD-WRT op gezet. Nu heb ik de instellingen als volgt, maar hoor graag hoe jullie ze hebben want de snelheden zijn wat aan de lage kant (op 5ghz tussen de 65-130 mbps, met stock was dit 150-300), SNR is nu ook laag met +/- 25-27 (signal quality=3%)
Afbeeldingslocatie: http://i1231.photobucket.com/albums/ee512/gekkewiebel/ddwrtwndr3700.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat zijn nominale snelheden, dat zegt niks over je effectieve snelheden...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]
Heb hem nu ook op de US staan, en dat scheelt nogal inderdaad :) Op 5Ghz is het nog niet veel, maar op 2.4Ghz scheelt het aanzienlijk.

Overigens heb ik wel 15 netwerken in mijn buurt, die het hele 2.4Ghz spectrum ongeveer bezet houden, dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 13:43
Na het lezen van dit topic vandaag ook maar de NETGEAR WNDR3700 besteld. Deze kwam toevallig langs als Daybreaker bij Komplett voor € 92,05 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wormzz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:46:
Na het lezen van dit topic vandaag ook maar de NETGEAR WNDR3700 besteld. Deze kwam toevallig langs als Daybreaker bij Komplett voor € 92,05 :)
Een Komplett Daybreaker is dus iets meer betalen, dan de pricewatch aangeeft :+

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan is hij altijd nog duurder inclusief verzendkosten dan bij 4Launch en diverse andere leveranciers. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:51:
Dan is hij altijd nog duurder inclusief verzendkosten dan bij 4Launch en diverse andere leveranciers. ;)
Bedankt, captain obvious! Dat was precies het punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ja, ik weet het ik ben spuit elf... maar het was wel duidelijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
De nieuwste firmware vind ik niet veel beter werken dan zijn voorganger. De 1.0.6.68.

Ik denk toch dat de .68 beter was. Sites openen niet altijd even snel.. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het schijnt dat een reset, of zelfs een 30-30-30-reset (google it) goed helpt tegen dat soort 'vage' klachten als snelheid van openen van sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 13:43
Het voordeel bij Komplett is dat zij ook 3 afhaalpunten hebben in Nederland. Zo kon ik hem voor € 92,05 gewoon afhalen. Zo was deze een stuk goedkoper dan bij andere webshops wanneer die hem zouden moeten verzenden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

woekele schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:39:
Het schijnt dat een reset, of zelfs een 30-30-30-reset (google it) goed helpt tegen dat soort 'vage' klachten als snelheid van openen van sites.
Andere DNS servers ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sinds ik de WNDR3700 heb, moet ik hem elke dag minimaal 1x wakker schudden. Dit kan door de stekker er uit te halen, of een reboot in de router zelf te doen (als ik er in kom). Als ik zo om me heen lees, ben ik niet bepaald de enige :?

Los van snelheid, is DD-WRT stabieler dan dat? Mijn vorige router had Tomato, en die was niet plat te krijgen, maar er is volgens mij geen Tomato voor de WNDR3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59
Brak exemplaar misschien? De mijne is werkelijk nog nooit vastgelopen met de stock firmware 1.0.4.68 en 1.0.7.98. Lijkt me dan ook sterk dat het aan de firmware ligt. Er zijn ook verschillende hardware revisies, dat zou het verschil ook nog kunnen verklaren (ik heb een R23).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Mn 3700v1 moest ik ook om de zoveel tijd rebooten, kan door oudere firmware komen. Opgelost door er een tijdsschakelaar tussen te zetten die elke dag even de stroom eraf haalt.

Mn 3700v2 doet het tot nu toe prima zonder te rebooten (als AP ingesteld).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn v1 hoef ik nooit te rebooten. Zowel met firmware 1.0.4.68 en 1.0.7.98 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mijn v1 R17 is ook zo stabiel als het maar kan met welke firmware dan ook. :D

Ik heb na het flashen trouwens ook nog nooit de de config teruggezet (bleef netjes behouden) of een 30-30-30 reset hoeven doen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zal straks eens zoeken naar de R code, en kijken of daar iets over bekend is.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe router, is deze nou eigenlijk stabiel en goed werkend out of the box en evt met dd-wrt ? Ik zie door de vele posts in dit topic eigenlijk geen antwoorden op mijn vraag.

De E3000 van cisco is ook een optie, even als wachten op de Cisco RV220 (small business)

Meerdere SSID's, USB, alle wifi standaarden als B,G,N, WPA/WPA2, Gigabit, ipv6, VPN, etc. als een eis eigenlijk.

Kom van een Linksys WRT54G af maar die heb ik gedoneerd aan mijn ouders.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
Ik ben van een WRT54G v2 met DD-WRT naar deze gegaan. Mijn oude is ook naar schoonmoe :) .

Je mist wat DD-WRT opties, maar het bereik vind ik zelf wel wat beter. De CPU is ook veel sterker, wat ik wel merk met vijf WiFi devices die staan te stampen. Dat was voorheen nog wel eens een probleem. Ik mis PAT en de 3700 kan wel eens problemen geven in combinatie met bepaalde VPN clients (en hun instellingen). Enige probleem waar ik tegen aanloop is dat hij soms geen nieuwe WiFi clients accepteert (WPA2 + MAC). Een reboot is dan nodig.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Kijk dan tenminste ook naar de E4200 van Cisco ;)

De 3700 had wat last van bugs, maar is nu eigenlijk heel degelijk. DD-WRT en OpenWrt werken er prima op, maar hebben nog werk op wifi-gebied (snelheid) nodig. De v2 van de 3700 schijnt het wat minder te doen op de 5GHz-band dan de v1.

• Capo
  • Niet online
E4200 schijnt wel wat beter te zijn als de E3000 maar tov de netgear is het allemaal gerommel achter de komma als je de revieuws leest.

Ik twijfel :s het is een router geen rocket science maar toch :p

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• aramdin
Klopt en 100euro is nog redelijk wat geld voor een elektronisch apparaat, dus niet verkeerd als je goed nadenkt en naleest voordat je iets koopt!

Instagram / YouTube

• Capo
  • Niet online
Inderdaad, het blijft geld. En het uitzoek werk vind ik eigenlijk erg leuk om te doen. Ik ga nog eens wat lezen over de netgear, hij was niet op voorraad bij de mediamarkt in Roermond , wel de E3000, maar dan wacht ik op de E4200.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een paar weken geleden WNDR37AV gekocht.
Vrij snel hierna voorzien van DD-Wrt, dat bevalt zover nog verder prima.
Alleen de wireless was toch wel een behoorlijke achteruitgang t.o.v. mijn oude WRT54GL.
Waar ik eerst aan het einde van mijn straat in de auto nog signaal op mijn telefoon had, valt het signaal nu al compleet weg als ik de deur uit loop. Ik dacht dat dit te maken heeft met de onboard PCB antennes, op internet zag ik op foto's dat de router connectors heeft voor externe antennes. 4 stuks, waarvan 2 voor 2.4Ghz en 2 voor de 5Ghz band.

Dus ik dacht, "mooi! ik heb nog een dode Sitecom WL308 liggen die voorzien is van SMA connectors, en het print connectortje lijkt ook wel te passen"

Zodoende aan het modden geslagen.

Helaas bleek de onboard connector een female plug te zijn, de aansluiting van de Belkin SMA kabeltje was ook female dat gaat niet passen.

De mini connector maar afgeknipt en het dunne coax kabeltje rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/Netgearmod/2011-02-10%2014.05.35.jpg
(ik had nog RAM heatsinkjes liggen, maar hier en daar wat bij geplakt voor wat extra koeling ;) )

Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/Netgearmod/2011-02-10%2014.07.14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/Netgearmod/2011-02-10%2014.07.35.jpg
(zwarte nagellak gebruikt om de boel wat te verstevigen, gezien ik direct op de print gesoldeerd heb)

Vervolgens de boel nog niet in elkaar gezet maar eerst maar even wat getest.
Resultaat viel behoorlijk tegen, het lijkt wel alsof de antennes van de sitecom helemaal niets doen, signaal en bereik was eigenlijk nagenoeg hetzelde :(

Toen ik de boel toch maar weer in elkaar ging zetten kwam ik er ook nog eens achter dat de SMA connector van buiten naar binnen gemonteerd moet worden, dus niet andersom |:(

Gelukkig kon ik de pluggen demonteren, dus kabeltje los, connector vast maken, terug solderen.

Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/Netgearmod/2011-02-10%2014.30.56.jpg
Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/Netgearmod/2011-02-10%2017.58.41.jpg

Mja, nog niet zo erg veel mee opgeschoten. De soldeer contacten zijn goed, heb ze nagemeten, geen sluiting, goed contact verder.

Is er een manier om te kunnen testen of de externe antennes uberhaupt werken ?
Zal het helpen als ik de printsporen naar de onboard antennes doorsnijdt ?

• aramdin
Capo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:21:
Inderdaad, het blijft geld. En het uitzoek werk vind ik eigenlijk erg leuk om te doen. Ik ga nog eens wat lezen over de netgear, hij was niet op voorraad bij de mediamarkt in Roermond , wel de E3000, maar dan wacht ik op de E4200.
De review op smallnetbuilder.com haalde mij direct over, ivm op mezelf wonen was ik op zoek naar een goede wireless router met gigabit WAN poort, zodat ik in de toekomst niet in de problemen zou komen als ik meer dan een 100mbit abonnement zou afsluiten.

Eerst een Ziggo AIE Plus abbo gehad, wireless werkte prima, haalde dik 15MB/s over 5GHz, nu een jaar verder weer verhuisd en 120mbit Ziggo AIE Extra en ben blij dat ik deze router heb gekozen. Nog sneller met de nieuwe firmware, al moest ik er nog 1 kopen voor het slechte bereik (router staat in het huis naast ons), heb nu dus een N600/3700v2 als AP ingesteld voor ons eigen huis.

In mn kantoor zit ik direct via doorgetrokken kabel op de v1 te werken.

Waar ik voor de v1 140euro (ex BTW) heb neergelegd bij introductie, heb ik voor mn N600 dus maar 98euro inc verzenden betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 10-02-2011 21:15 ]

Instagram / YouTube

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb op dit moment de 3700v2 voorzien van de laatste firmware (1.0.0.6). In de USB poort zit een externe HD die ik gewoon kan benaderen via het bedrade netwerk.

De snelheid is erg laag, max 4MB/s. Zijn er voor dit bekende probleem al oplossingen gevonden? Is het formatteren naar EXT3 de enige oplossing die werkt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 18:16
Er is een nieuwe FW, klinkt goed!

Current Firmware Version: V1.0.4.68
New Firmware Version: V1.0.7.98

Current GUI Language Version: V1.0.0.42
New GUI Language Version: V1.0.0.64
1.Fixed "can't get IP from 3700 DHCP server".
2.Fixed "Some applications have disconnection issue in every 5~10 minutes like Google talk, Battlefield, Starcraft, mIRC, AIM, ooVoo, etc."
3.Fixed "Web page loading slow".
4.Fixed "DHCP reservation issue, change IP address of one device in the reservation table and the device is changed to new IP, but the attached device list still displays old IP".
1.IPv6 certified.
2.DLNA certified.
3.Remove WEP and TKIP from "Up to 135Mbps" and "Up to 300M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Madshark schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:27:
Een paar weken geleden WNDR37AV gekocht.
Vrij snel hierna voorzien van DD-Wrt, dat bevalt zover nog verder prima.
Alleen de wireless was toch wel een behoorlijke achteruitgang t.o.v. mijn oude WRT54GL.
Waar ik eerst aan het einde van mijn straat in de auto nog signaal op mijn telefoon had, valt het signaal nu al compleet weg als ik de deur uit loop. Ik dacht dat dit te maken heeft met de onboard PCB antennes, op internet zag ik op foto's dat de router connectors heeft voor externe antennes. 4 stuks, waarvan 2 voor 2.4Ghz en 2 voor de 5Ghz band.

Dus ik dacht, "mooi! ik heb nog een dode Sitecom WL308 liggen die voorzien is van SMA connectors, en het print connectortje lijkt ook wel te passen"

Zodoende aan het modden geslagen.

Helaas bleek de onboard connector een female plug te zijn, de aansluiting van de Belkin SMA kabeltje was ook female dat gaat niet passen.

De mini connector maar afgeknipt en het dunne coax kabeltje rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd.

[afbeelding]
(ik had nog RAM heatsinkjes liggen, maar hier en daar wat bij geplakt voor wat extra koeling ;) )

[afbeelding]
[afbeelding]
(zwarte nagellak gebruikt om de boel wat te verstevigen, gezien ik direct op de print gesoldeerd heb)

Vervolgens de boel nog niet in elkaar gezet maar eerst maar even wat getest.
Resultaat viel behoorlijk tegen, het lijkt wel alsof de antennes van de sitecom helemaal niets doen, signaal en bereik was eigenlijk nagenoeg hetzelde :(

Toen ik de boel toch maar weer in elkaar ging zetten kwam ik er ook nog eens achter dat de SMA connector van buiten naar binnen gemonteerd moet worden, dus niet andersom |:(

Gelukkig kon ik de pluggen demonteren, dus kabeltje los, connector vast maken, terug solderen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Mja, nog niet zo erg veel mee opgeschoten. De soldeer contacten zijn goed, heb ze nagemeten, geen sluiting, goed contact verder.

Is er een manier om te kunnen testen of de externe antennes uberhaupt werken ?
Zal het helpen als ik de printsporen naar de onboard antennes doorsnijdt ?
Er staat mij iets bij dat ik vorige week een handleiding had gezien voor de WNDR3700, maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden :? De schrijver had 3 antennes bovenop de router geplaatst en wat meer gedaan dan jij nu hebt. Er moesten namelijk ook een aantal componenten verwijderd worden uit de signaalpaden naar de onboard antennes.
Zoals jij het nu hebt gedaan, staan de externe parallel aan de interne. Dat je nog vergelijkbare resultaten haalt met daarvoor is dus al vrij verwonderlijk, want logischerwijs zou je verwachten dat het lager zou zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:33:
[...]

Er staat mij iets bij dat ik vorige week een handleiding had gezien voor de WNDR3700, maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden :? De schrijver had 3 antennes bovenop de router geplaatst en wat meer gedaan dan jij nu hebt. Er moesten namelijk ook een aantal componenten verwijderd worden uit de signaalpaden naar de onboard antennes.
Zoals jij het nu hebt gedaan, staan de externe parallel aan de interne. Dat je nog vergelijkbare resultaten haalt met daarvoor is dus al vrij verwonderlijk, want logischerwijs zou je verwachten dat het lager zou zijn.
Ah ok.. Jah, als 'referentie' had ik hier een oude chinees wifi-router ding liggen, die had interne antennes en een externe aansluiting die gewoon parallel aan de interne zat.
Mocht je de handleiding vinden, houd ik mij ten zeerste aanbevolen, via google vind ik er helaas niets op.
Ben ook erg benieuwd hoe het gedaan wordt met 3 antenne's gezien de WNDR3700 maar 2 antenne's per band heeft ( 4 totaal, en dan aan 2 zijden wat eigenlijk 8 maakt)

Ik heb zojuist nog wat testjes gedaan, met mijn Galaxy-S op een vaste plek, met of zonder antennes, scheeld het 3% signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 11-02-2011 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Moby schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:44:
Ik heb op dit moment de 3700v2 voorzien van de laatste firmware (1.0.0.6). In de USB poort zit een externe HD die ik gewoon kan benaderen via het bedrade netwerk.

De snelheid is erg laag, max 4MB/s. Zijn er voor dit bekende probleem al oplossingen gevonden? Is het formatteren naar EXT3 de enige oplossing die werkt.
Voor zover ik weet geen andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
New GUI Language Version, is dit dat de taal bijgewerkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Madshark schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 02:35:
[...]

Ah ok.. Jah, als 'referentie' had ik hier een oude chinees wifi-router ding liggen, die had interne antennes en een externe aansluiting die gewoon parallel aan de interne zat.
Mocht je de handleiding vinden, houd ik mij ten zeerste aanbevolen, via google vind ik er helaas niets op.
Ben ook erg benieuwd hoe het gedaan wordt met 3 antenne's gezien de WNDR3700 maar 2 antenne's per band heeft ( 4 totaal, en dan aan 2 zijden wat eigenlijk 8 maakt)

Ik heb zojuist nog wat testjes gedaan, met mijn Galaxy-S op een vaste plek, met of zonder antennes, scheeld het 3% signaal.
Een beknopte handleiding:
http://wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr3700#antenna.mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jammer dat er bij die mod niet bijstaat hoeveel db winst of verlies er gehaald wordt met de externe antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
THNXS!!! Ga hem vanmiddag uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 15:02
Ik heb sinds een week de v2 maar ik merk dat ik ontzettend vaak last heb van webpages die traag laden... heeft iemand zicht op wanneer de firmware update van de v2 zou moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12

Apoca

Array Technology Industry

Madshark schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:09:
[...]
THNXS!!! Ga hem vanmiddag uitvoeren.
Hier ben ik wel benieuwd naar, mod is niet al te moeilijk :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Boomx schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:25:
Ik heb sinds een week de v2 maar ik merk dat ik ontzettend vaak last heb van webpages die traag laden... heeft iemand zicht op wanneer de firmware update van de v2 zou moeten komen?
Hij wordt 'heel snel' verwacht. Wat dat dan precies inhoudt, is natuurlijk niet bekend.
turkeyhakan schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:49:
New GUI Language Version, is dit dat de taal bijgewerkt wordt?
ja.

[ Voor 19% gewijzigd door woekele op 11-02-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:44
Heb gisteren de update van 1.04.68 naar 1.0.7.98 gedaan, en merk nu dat het krijgen van een ip adres een stuk langer duurt dan voorheen. Normaal gesproken was het pc opstarten en kon ik gelijk op internet, nu moet ik zeker een halve minuut of langer wachten. Pc is met kabel aangesloten, m'n ipod lijkt er geen last te hebben via wifi.

Hebben meer mensen dit probleem met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 18:06
JeroenV_ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:14:
Heb gisteren de update van 1.04.68 naar 1.0.7.98 gedaan, en merk nu dat het krijgen van een ip adres een stuk langer duurt dan voorheen. Normaal gesproken was het pc opstarten en kon ik gelijk op internet, nu moet ik zeker een halve minuut of langer wachten. Pc is met kabel aangesloten, m'n ipod lijkt er geen last te hebben via wifi.

Hebben meer mensen dit probleem met de nieuwe firmware?
Even in de GUI bij Backup settings erase uitvoeren, zorgt er wel voor dat al je settings opnieuw ingesteld moeten worden, maar dan is normaal gesproken je probleem opgelost. Misschien nog je modem resetten voordat je dit probeert?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Apoca schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:34:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar, mod is niet al te moeilijk :)
Yep, stelt op zich niets voor.. Maar helaas is het hier op een epic fail uitgelopen :( :(
Ik wilde met mijn desoldeerbout de componenten verwijderen. Blijkbaar dat de vorige gebruiker van dat ding gigantisch veel tin opgezogen en het apparaat niet leeggemaakt. Dus ik zet de mond bij het component, druk op de pomp en er spuit zo ineens een paar ml vloeibare hete tin op het mainbord. Dus alle SMD contacten waren instant met elkaar verbonden :'(
Heb het nog enigzins proberen te herstellen, maar maakte eigenlijk van kwaad tot erger. Met als gevolg, de 2.4Ghz band is niet meer te gebruiken.....
Tenzij er ergens nog een schema opduikt dat ik de antenne kabels ergens op de PCB binnen het blik gedeelte kan aansluiten. Daarbuiten is het intussen vrij van componenten en hier en daar wat verbrande printspoor.
Router werkt verder nog wel, de 5Ghz band ook.. maar 2.4 is geheel dood nu....

Dus, leen niet zomaar je desoldeerbout uit, zonder naderhand ff te controleren of ie wel schoon is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgende keer de pomp indrukken voordat je deze op de printplaat plaatst lijkt mij een handige tip. ;)

Verder lijkt het mij dat er niet veel eer valt te behalen aan het plaatsen van externe antennes.
Ik heb van iemand anders ook een poging gezien en de signaalwinst was verwaarloosbaar.

btw leuk die dagdeal van een paar dagen terug bij Komplett, de WNDR3700 is daar nu zelfs goedkoper dan ten tijde van die dagdeal.

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 11-02-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
theforce81 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:33:
[...]
Even in de GUI bij Backup settings erase uitvoeren, zorgt er wel voor dat al je settings opnieuw ingesteld moeten worden, maar dan is normaal gesproken je probleem opgelost. Misschien nog je modem resetten voordat je dit probeert?
Vanmorgen was het plotseling wel direct goed :?
Mocht het een dezer dagen nog een keer gebeuren zal ik dit uitvoeren, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:24:
[...]

@deepbass909: Deze gebruik ik dan ook, compilen is niet mijn ding en dit ging vlekkeloos.

Mijn probleem is de configuratie, met name een walkthrough.
En ik heb een site gevonden met een basis-configuratie voor openwrt.
http://wiki.openwrt.org/doc/basicconfig

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Copy gebaseerd op mod door Madshark.
Heb dit vroeger nog gedaan met Linksys WRT54G version 2.2 router omdat zendvermogen via Hyperwrt firmware werd opgevoerd naar 84 mW in plaats van standaard 42 mW.

Crappy pics via Nokia 6300 gsm.

Standaard bord WNDR3700
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/Ra/Picz/NetgearWNDR3700/Afb089.jpg

Met Zalman ZM-RSH1 ram koelvinnen
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/Ra/Picz/NetgearWNDR3700/Afb090.jpg

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=136

Detail shots
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/Ra/Picz/NetgearWNDR3700/Afb091.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/Ra/Picz/NetgearWNDR3700/Afb092.jpg

Kwam deze mod tegen met 120x120 fan.
Foto's onderaan site
http://www.totalgeekdom.com/

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wat is het nut van al die extra koelvinnen? Levert het überhaupt iets op, behalve het gevoel dat de router misschien iets beter gekoeld is?
Deze bedoelde ik inderdaad. Dat maakte het ook zo frustrerend, ik had ook de openwrt-site doorgespit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig of de bug (nou ja bug, sommigen schijnen het een feature te vinden) waarbij het interne IP wordt gereset naar de 10.0.0.* range als er een 192.168.*.* IP aan de WAN kant wordt gezien opgelost is?

Mijn neef heeft hier met zijn WNDR3700N last van. Dit lijkt te komen door de kabelmodem die (wanneer die de verbinding met Ziggo verliest) de ingebakken webinterface/statuspagina inschakelt en de modem een 192.168.*.* IP geeft....

De router is blijkbaar niet snugger genoeg om, wanneer die weer een extern IP ziet, de settings terug te zetten, dus aan de LAN-kant weer in de 192.168.*.* range gaan zitten waar ie op ingesteld was.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 13-02-2011 23:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Ik heb sinds geruime tijd de 3700 v1. (Laatste firmware .98). Alles draait als een tierelier behalve mijn iPad. Downloadsnelheden blijven steken op 5 mbps (...) zowel op de 2,4 als de 5 ghz band. Alle overige bedrade en draadloze apparatuur totaal geen problemen met snelheid. Ik heb het een en ander gevonden op het web dat er problemen zijn met de wifi van de iPad, vaak in combinatie met een router. Heeft iemand hiero ook problemen met deze combi? Verbinding is op zich stabiel..gewoon retetraag. Ander kanaal kiezen en heel het zooitje resetten maakt ook niets uit..zucht..Ik draai op UPC 60/6 dus het zou gewoon beter rmoeten kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Edje040 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:57:
Ik heb sinds geruime tijd de 3700 v1. (Laatste firmware .98). Alles draait als een tierelier behalve mijn iPad. Downloadsnelheden blijven steken op 5 mbps (...) zowel op de 2,4 als de 5 ghz band. Alle overige bedrade en draadloze apparatuur totaal geen problemen met snelheid. Ik heb het een en ander gevonden op het web dat er problemen zijn met de wifi van de iPad, vaak in combinatie met een router. Heeft iemand hiero ook problemen met deze combi? Verbinding is op zich stabiel..gewoon retetraag. Ander kanaal kiezen en heel het zooitje resetten maakt ook niets uit..zucht..Ik draai op UPC 60/6 dus het zou gewoon beter rmoeten kunnen..
5 mbps als in 5 milli bit per seconde?

Heb zelf ook bovenstaande draaien, kijk eigenlijk nooit naar de snelheid, "voelt" gewoon goed.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 15:02
Nou tot die nieuwe firmware van de V2 uit is wil ik iedereen afraden om em te kopen... echt om de 5 minuten klapt het internet er voor 30 sec uit met als resultaat timeouts, disconnects, etc. Echt om te huilen, snap niet waarom ze dit niet beter hebben getest. Lopen ook meerdere draadjes over op het netgear forum |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat de range van de 2.4Ghz significant toeneemt als je de 5Ghz uitzet. Op 2 verschillende laptops geprobeerd op 3 verschillende momenten.

Met de 5Ghz uit, haalt de WNDR3700 opeens wel makkelijk de zolder. Met 5Ghz aan doet hij op zolder 10Mbit (als je connectie krijgt), met de 5Ghz aan is het opeens 40Mbit nog 80 te weinig, maar goed.

Ik zit nu gewoon op mijn werkkamer op zolder, en kan weer prima werken.

Ik heb het ook nagemeten met inSSIDer, en die geeft ook beduidend betere resultaten.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-02-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heb geen enkel probleem met de v2 router, en hij is hier de gehele dag in gebruik. Is wel zo dat ik 99,9% van de tijd geen gebruik maak van WiFi, en alleen mooi over de Cat 5e kabel zit te surfen en downloaden. Haal met gemak de 14MB+ speeds die Ziggo me geeft, en over het netwerk haal ik snelheden van rond de 70MB+.

Kan zijn dat iedereen een zondagsmodel heeft en ik geluk heb gehad, maar ik ben der happy mee tot nu toe :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb de v2 probleemloos in gebruik als AP, die samenwerkt met de v1 die als router fungeert. Ook hier krijg ik netjes 15MB/s speeds door van Ziggo :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is nog ergens een kant en klare tweak guide voor de WNDR3700 met stock? Ik heb hem wel gevonden voor de DD-WRT. Wellicht zie ik nog wat over het hoofd waardoor ik blijf hangen 60-80 mbit als ik dichtbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Al het ding uit de meterkast gezet? Heb je hem verticaal staan of liggen? (Zijn volgens mij nog steeds dipool antennes en derhalve geen of nauwelijks verticale polarisatie.)
Als je in de buurt bent van de router wat is dan de door je OS aangegeven verbindingssnelheid? (Wireless FAQ ook wel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nivk schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:04:
Al het ding uit de meterkast gezet? Heb je hem verticaal staan of liggen? (Zijn volgens mij nog steeds dipool antennes en derhalve geen of nauwelijks verticale polarisatie.)
Moet die dan juist wel of niet liggen :$
Als je in de buurt bent van de router wat is dan de door je OS aangegeven verbindingssnelheid? (Wireless FAQ ook wel handig)
Hier ga ik even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:55:
[...]
Moet die dan juist wel of niet liggen :$
[...]
Dat hoort niks uit te maken (meerdere ingebouwde antennes). Zelf heb ik 'm naast de TV liggen. Het voordeel daarvan is dat je in de hele woonkamer zeer sterk signaal hebt, scheelt toch weer een muur en een deur met de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Bobman schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:42:
[...]

Dat hoort niks uit te maken (meerdere ingebouwde antennes).
De handleiding van de WNDR3700 is er zeer duidelijk over en zegt iets anders:
Put the router in a vertical position to provide the best side-to-side coverage. Put the router in a horizontal position to provide the best up-and-down coverage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Wauw, iemand die nog handleidingen leest :>
De antenne's van dit ding zijn ontzettend klein en heel gevoelig, er zitten in totaal 8 kleine lusjes vastgesoldeerd. In tegenstelling tot een normale omni directionele antenne waar een lange draad in zit, die voor het beste bereik loodrecht op de lijn van de ontvanger naar de router moet staan, heb ik niet het idee dat het bijzonder veel uitmaakt bij de WNDR3700.

[ Voor 12% gewijzigd door Flying Bobman op 15-02-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Antenne-ontwerp kan op veel manieren. De sprieten die jij noemt zijn vooral goed in het creëren van een schijf-vormige bel. Hoe langer de spriet, hoe platter de bel wordt. De antennes in de Netgear zijn bijna punt-bronnen en hebben daardoor een bal-vormige bel. De verschillende antennes (3 stuks) beïnvloeden vervolgens de vorm van deze bel door actieve sturing in interferentie e.d. Omdat deze op 1 lijn liggen, kunnen deze best de bal weer wat platter drukken.

Ze zullen deze antennes echt niet zomaar zo ontworpen hebben.

Het enige "jammer" van vaste interne antennes is dat je geen antennes kan installeren met een alternatieve zendkarakteristiek of die directioneel zijn, maar dat is in een huis ook maar zelden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb sinds deze router ook lag met mijn Xbox, terwijl alles goed staat. Inmiddels heb ik de oplossing voor al mijn problemen:
  • WRT54GL weer aangesloten
  • Ziggo gevraagd mijn internetabo van 120Mbit terug te schroeven naar 20Mbit (kan volgende maand)
Ik heb nu weer lagloos internet, xbox gaat prima en op zolder heb ik vol bereik :) Ik had de WRT54GL op MP gezet, daar is die nu weer af. Ik wacht wel tot de volgende generatie wireless voordat ik er weer in trap ;)

Echt, het ding zal het heus goed kunnen doen, ik ben echter op zoek naar een ding wat gewoon werkt van zichzelf, en niet naar een hobbyproject.

EDIT: Ging trouwens om een R40.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 15-02-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

@PWM: ik had hetzelfde met eigenlijk alle firmwares, tot de laatste en een 30-30-30 reset. Daarna werkte alles zoals ik het van mijn WRT54GS gewend was.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PWM schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:27:
EDIT: Ging trouwens om een R40.
Da's vreemd, ik wist niet dat er een R40 revisie van de WNDR3700 bestond. :?
Ik dacht dat die niet verder ging dan 01R21 of 01R22 en daarna de 02R serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

sjaool schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:04:
[...]

Da's vreemd, ik wist niet dat er een R40 revisie van de WNDR3700 bestond. :?
Ik dacht dat die niet verder ging dan 01R21 of 01R22 en daarna de 02R serie.
Er staat 22R40? Die kom ik verder nergens tegen?

Voordat ik hem definitief wegdoe, ben ik eerst nog even testen met DD-WRT.

EDIT:

Nu is ie helemaal mooi 8)7 Met DD-WRT inclusief de benodigde tweaks voord de WNDR3700, komt ie nu niet boven de 20Mbit uit (bedraad 100 Mbit). Mag ik nu gewoon concluderen dat hij kapot is?

EDIT2:

Deze is genomen op 1.5 meter van mijn WNDR3700 (ik ben Peewee24g). Ook niet echt een heel beste sterkte volgens mij

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I23CT9Pg4JYY8JtAezlfjMb0/thumb.png

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 15-02-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Rssi van 36 is prima. Vanaf 50 moet je je zorgen gaan maken over instabiliteit vlgs mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RSSI van 36 is zelfs toppie. Ik heb hier op de eerste verdieping gemiddeld 50. Maar ik trek daarmee wel gewoon m'n hele internetverbinding (60 mbit) vol als ik dat wil. Met de signaalsterkte lijkt het in elk geval niet te maken te hebben.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
PWM schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:11:
[...]

Voordat ik hem definitief wegdoe, ben ik eerst nog even testen met DD-WRT.

EDIT:

Nu is ie helemaal mooi 8)7 Met DD-WRT inclusief de benodigde tweaks voord de WNDR3700, komt ie nu niet boven de 20Mbit uit (bedraad 100 Mbit). Mag ik nu gewoon concluderen dat hij kapot is?

EDIT2:

Deze is genomen op 1.5 meter van mijn WNDR3700 (ik ben Peewee24g). Ook niet echt een heel beste sterkte volgens mij

[afbeelding]
DD-WRT betekend meestal een drop in Wireless bereik/snelheid omdat de default settings niet de juiste zijn.
Probeer 'm eens aan de hand van deze instellingen goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb ik nu gedaan. Ik merk dat Ziggo nu even een drop heeft in snelheid, dus zal vanavond even moeten testen. Ik merk wel dat het openen van pagina's veel sneller gaat dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PWM schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:11:
[...]
Het versienummer staat alleen op de doos bij TA de laatste vier cijfers met de R in het midden ( xxRxx) en nergens op de router zelf.
Mijn serienummer begint namelijk met 22R30 maar dat staat los van de versie van je router in mijn geval dus 01R17.

Mijn waardes op ongeveer 3 meter afstand zijn:
2.4 Ghz > -31 dB
5.0 Ghz > -52 dB

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 15-02-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak nu een week of 2 gebruik van de WNDR37AV (01R3) tot volle tevredenheid. Praktisch geen verschil in latency tussen bedraad en draadloos en makkelijk > 7MBps vanaf m'n NAS naar m'n Mac via wifi, maar dat kan vast nog sneller dan dat. Ik heb geen enkel stabiliteitsprobleem of wat dan ook ervaren in deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nieuwe software voor de 3700V2 rel. 1.0.0.8:

http://kb.netgear.com/app.../a_id/18720/kw/WNDR3700v2

Ook op de Netgear Forum tot nu toe goede reacties, dat de pagina's weer snel laden!!

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=62608

Ga vanavond ook die van mij met de nieuwe software updaten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Gedownload en gelijk ff testen :)

Mmmm heb het idee dat de downloadsnelheid ( ongeveer 10/15 Mbit/s op LAN ) iets minder is op de 3700v2 met de 1.0.0.8... Kan ook zijn dat Ziggo hier even moeilijk doet in de wijk, vannacht nog eens wat testjes draaien.

[ Voor 87% gewijzigd door Apoca op 16-02-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

sjaool schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:17:
[...]

Het versienummer staat alleen op de doos bij TA de laatste vier cijfers met de R in het midden ( xxRxx) en nergens op de router zelf.
Mijn serienummer begint namelijk met 22R30 maar dat staat los van de versie van je router in mijn geval dus 01R17.
Ah, ik heb een 02R3. Een V2 dus?

Was DD-WRT dat eigenlijk uberhaupt al klaar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, hij zegt juist dat serienummer LOS staat van versie router. 02Rx betekent dus niet dat je perse een v2 hebt. Dat kan je alleen checken in de router status pagina en een stickertje op router zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dan zeg ik het toch goed? Ik heb als serienummer 22R40 (dat zegt dus blijkbaar niks), maar bij TA op het einde 02R3, wat dan dus V2 Revisie 3 zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb ook al een tijdje de Netgear WNDR3700 en ben er heel tevreden over.

Het enige probleem is dat de laatste tijd mijn signaal sterk fluctueert. Het ene moment heb ik vol ontvangst en het andere moment ben ik het signaal kwijt.
Nu heb ik een scan gedaan en zag dat er een strek netwerk in de buurt op het zelfde G kanaal zat.
Toen ik het kanaal veranderde op mijn router was het probleem over...

althans... zo leek het, want het signaal begon niet lang daarna weer te fluctueren. Een scan liet zien dat hetzelfde netwerk ook van kanaal gewisseld was naar weer hetzelfde kanaal als wat ik gebruikte.
Na meerdere malen van kanaal gewisseld te zijn, blijft het andere netwerk ook dat kanaal gebruiken.

Wat blijkt, het netwerk wat constant in de weg zit, is ook van een WNDR3700 en wel bij de buren...
De buurjongen heeft dit ding neer laten zetten door "een vriendje" omdat hij er zelf geen verstand van heeft.
Mijn vermoeden is dat de router zijn kanaal "automatisch" kiest en omdat ik ook een WNDR3700 heb zijn router met mijn kanaal probeert te matchen... geen idee waarom... want ik heb toch echt een andere ssid als zij.

Ik heb al verschillende fora afgezocht, maar kan hier niet echt iets over vinden..
Weet iemand een manier om van dit irritante gedrag af te komen of zal er echt op de router van de buren iets aangepast moeten worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 16-02-2011 20:28 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PWM schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:11:
Dan zeg ik het toch goed? Ik heb als serienummer 22R40 (dat zegt dus blijkbaar niks), maar bij TA op het einde 02R3, wat dan dus V2 Revisie 3 zou moeten zijn?
Nee, je versie staat onder op de router als b.v. WNDR3700v2 of op de doos bij specificaties daar staat hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Een 02R3 kan inderdaad prima een v1 zijn. Nogmaals: je kan het alleen zien aan of er wel of niet expliciet 3700v2 staat op de router zelf en in de webinterface. En of je firmware in de 1.0.0.x range (v2) of 1.0.4.x/1.0.6.x range (v1) zit.

[ Voor 70% gewijzigd door woekele op 16-02-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Thasaidon schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:23:
[...]
Weet iemand een manier om van dit irritante gedrag af te komen of zal er echt op de router van de buren iets aangepast moeten worden?
Ik zou gewoon aan de buren vragen of je even hun kanaal op een vaste waarde mag zetten. Hoe weet je dat het een WNDR3700 is? Staat dat in de SSID?

Verwijderd

Vanmorgen nieuwe software geplaatst op mijn WNDR3700N_V2 en moet zeggen wat mij het eerst opvalt is dat de fix: (Fixed “Web page loading slow issue.”) goed merkbaar is en dat dit nu super snel gaat. Verder heb ik eigenlijk geen problemen gehad. Wifi werkt ook goed geen uitval, er wordt hier toch een hoop gestreamt naar de div. laptop’s maar dat gaat heel goed! :*)

Moet wel lachen om de tekst tijdens de upgrade van de router:

Opmerking: de upgrade van de firmware neemt ongeveer anderhalve 3 minuten voor de firmware-upgrade.

• Apoca

Apoca

Ik heb wel het idee dat de PC veel langer nodig heeft om een IP te krijgen met de 1.0.0.8 update.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:15:
Opmerking: de upgrade van de firmware neemt ongeveer anderhalve 3 minuten voor de firmware-upgrade.
Dat is dus 4,5 minuten totaal? :D vaag nederlands :)

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 17-02-2011 10:39 ]

Systeem Specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

geen open netwerk neem ik aan, zodat je zelf even kan inloggen om het aan te passen :+

Verwijderd

althans... zo leek het, want het signaal begon niet lang daarna weer te fluctueren. Een scan liet zien dat hetzelfde netwerk ook van kanaal gewisseld was naar weer hetzelfde kanaal als wat ik gebruikte.
Na meerdere malen van kanaal gewisseld te zijn, blijft het andere netwerk ook dat kanaal gebruiken.
Welke software gebruik je hiervoor?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 11:17 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

inssider denk ik?

• PWM
  • Niet online

PWM

Is er voor de compatibiliteit met G netwerken nog iets nodig? Ik heb nu alles wel redelijk werkend, alleen Xbox Live is bijna onmogelijk door de lag, wat ik niet heb met mijn G router. De Xbox heeft een Wireless G adapter, alle poorten staan goed, ik draai weer stock.

• aramdin
Heb je al geprobeerd om QoS in te schakelen op MAC adres van jouw Xbox (Highest Priority uiteraard meegeven)?

[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 17-02-2011 14:46 ]

Instagram / YouTube

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Flying Bobman schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:29:
[...]

Ik zou gewoon aan de buren vragen of je even hun kanaal op een vaste waarde mag zetten. Hoe weet je dat het een WNDR3700 is? Staat dat in de SSID?
Yup, ze hebben het type in het SSID verwerkt.
En ook de "vendor ID" van het MAC adres herleid naar Netgear.
code:
1
2
3
4
5
6
7
ik:
00:26:F2:F7:D3:1E
0026F2 = Netgear

de buren:
C0:3F:0E:28:DD:06
C03F0E = Netgear

Ik moet het nog vragen aan de buren, maar die zijn bijna nooit thuis... Dus wilde ik eerst even zoeken en het hier vragen, want ik vind het nogal raar gedrag van een router...
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:17:
[...]
Welke software gebruik je hiervoor?
Verschillende dingen, op Win o.a. "Wireless Monitor" en op Linux bv "Wifi Radar", of gewoon de backtrack live cd.

--edit--
Het lijkt er trouwens op dat ik het probleem verholpen heb.

Ik had eerst mijn router ook op "auto kanaal keuze" gezet waardoor mijn router een vrij kanaal koos. De router van de buren koos vervolgens ook dat kanaal, waardoor mijn router weer een nieuw kanaal koos... enz... enz...
Maar...
daarna heb Ik zowel mijn G als N SSID op "hidden" gezet (broadcast SSID uit) en een ander vrij kanaal gekozen.
Wat ik nu zie is dat de router van de buren zijn kanaal nu aangepast heeft naar het eerst volgende zichtbare sterkste netwerk (in dit geval een Linksys 8)7 8)7 ). Geen idee waarom, maar ik ben er nu iig van af :)

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 17-02-2011 19:14 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• JeroenV_
Ik heb sinds de update nu al 2x gehad dat de verbinding mega traag was, zo rond de 1 a 1.5 mb/s met speedtest (ook die van ziggo zelf). Ga naar mijn routerlogin, en doe gewoon een save op de basisinstellingen en hoppa, daar is de 120mb weer. Het lijkt dus wel alsof hij plotseling z'n settings verloren is ofzo?

Edit: ik vermoed dat ziggo zelf de oorzaak is geweest, vannacht heel de verbinding weg en nog maar 2 lampjes op het modem aan. Nu vanmorgen is alles weer oke.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenV_ op 18-02-2011 07:09 ]

• Nivk
Thasaidon schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:30:
Maar...
daarna heb Ik zowel mijn G als N SSID op "hidden" gezet (broadcast SSID uit) en een ander vrij kanaal gekozen.
Wat ik nu zie is dat de router van de buren zijn kanaal nu aangepast heeft naar het eerst volgende zichtbare sterkste netwerk (in dit geval een Linksys 8)7 8)7 ). Geen idee waarom, maar ik ben er nu iig van af :)
Zowel je 2,4GHz (b/g/n) als je 5GHz (a/n) SSID bedoel je dus :> .

"Vrij kanaal" op de 2,4GHz is iets wat je niet kunt bereiken met twee WNDR3700 ingesteld op "up to 300Mbps", ding gebruikt dan immers 2 kanalen. Bijvoorbeeld 1 en 5 of 11 en 7 etc. zo overlap je natuurlijk vrijwel altijd. Laatste inSSIDer laat channelbonding nu ook goed zien.

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 16:56
Ik heb ook al een tijdje de Netgear WNDR3700 en ben er heel tevreden over.

Het enige probleem is dat de laatste tijd mijn signaal sterk fluctueert. Het ene moment heb ik vol ontvangst en het andere moment ben ik het signaal kwijt.
Nu heb ik een scan gedaan en zag dat er een strek netwerk in de buurt op het zelfde G kanaal zat.
Toen ik het kanaal veranderde op mijn router was het probleem over...

Wat blijkt, het netwerk wat constant in de weg zit, is ook van een WNDR3700 en wel bij de buren...
De buurjongen heeft dit ding neer laten zetten door "een vriendje" omdat hij er zelf geen verstand van heeft.
Mijn vermoeden is dat de router zijn kanaal "automatisch" kiest en omdat ik ook een WNDR3700 heb zijn router met mijn kanaal probeert te matchen... geen idee waarom... want ik heb toch echt een andere ssid als zij.

Ik heb al verschillende fora afgezocht, maar kan hier niet echt iets over vinden..
Kan ik bevestigen. De WNDR3700 wisseld van kanaal met de nieuwste firmware (1.0.7.98) en wel het kanaal in de buurt dat het meest gebruikt wordt? Dit viel me op na de update van 1.0.4.68. Volgens mij een bug. Wil hem op kanaal 3 omdat dat hier vrij rustig is, maar springt na een uur of wat naar 7(+11). :? Gebruik inSSIDer 2.0.
Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste