Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Phoenixx2000 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:53:
M'n vrouw gaat (eindelijk....) een nieuwe laptop bestellen. Dus dan geen last meer van de trage internetverbinding van haar oude laptop die het hele netwerk vertraagd. Zal binnenkort dan de snelheden van de lan-verbinding posten.

Jammer is dat de afgelopen week wel twee keer de verbinding met de router eruit is geklapt. 1 keer bij de draadloze verbinding, 1 keer bij mijn eigen pc die bedraad is aangesloten. Hopelijk komt Netgear zeer binnenkort met een nieuwe stabiele firmware. Dat mag toch wel een keer na dik een jaar na release van deze router.

Zit er in de V2 versie ook echt andere hardware in de router?
Volgens bovenstaande review is de draadloze 5GHz band slechter in de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
ppaddo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:48:
[...]

Nee, ik maak verbinding via mijn PS3. Daar staat eerst als mediaserver naam "Readynas WNDR3700". Na verloopt van tijd wordt dit "Readynas WND" (of iets dergelijks) en dan kan de PS3 hem na verloop van tijd (we praten over dagen/weken) hem helemaal niet meer vinden.

Ik moet de WNDR3700 dan even rebooten en dan werkt alles weer als een zonnetje!
Oke bedankt voor de uitleg.
Nog een laatste vraagje, wat is de beste manier om hem naar ext3 te formatteren? Ik wil het best zelf uitzoeken maar als iemand het weet is dat mooi mee genomen natuurlijk.
Trouwens sorry voor de off-topic shit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Iemand hier die DHCP problemen heeft samen met een iphone 4?
Ik heb nu de DHCP server op de router uitgezet en dit loopt nu via een CentOS server.
Dan gaat het allemaal helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Maartendc schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:48:
[...]

Oke bedankt voor de uitleg.
Nog een laatste vraagje, wat is de beste manier om hem naar ext3 te formatteren? Ik wil het best zelf uitzoeken maar als iemand het weet is dat mooi mee genomen natuurlijk.
Trouwens sorry voor de off-topic shit eigenlijk.
Puppy linux booten van een usb stick en dan daar even formatteren met Gparted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 21:49
theforce81 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:05:
[...]

Wel als deze clients beiden op dezelfde band tegelijk actief zijn. En dat is in zijn geval het geval.
Dat klopt, ik heb geen apparaten die met de 5 GHz overweg kunnen, dus alles moet op 2,4 GHz. Alleen omdat de laptop max een G verbinding heeft, is dat de bottleneck in mijn lan netwerk. (Dat hoop ik en moet ik eigenlijk van het weekend nog ff uittesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop tegen een probleem aan.

Wil buiten mijn lokale netwerk om mijn NAS een Synology DS-111 bereiken voor SABnzb.

Lokaal bereik ik die via http://192.168.1.107:9200/sabnzbd/

Dus heb ik via poort forwarding 9200 geforward naar 192.168.1.107.

Als ik dan via een website test of de poort inderdaad geforward is dan krijg ik de melding dat die poort niet gepingd kan worden. Het werkt simpelweg niet.

Heb al van alles geprobeerd maar ik weet niet wat ik fout doe. Het kan toch niet aan een vuurmuur liggen toch? Die heb ik alleen op de pc staan en die wil ik niet benaderen.

Moet ik wellicht nog iets in de nas instellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
http://$jeexterneipadres:9200/sabnzbd/

Vanaf het internet is 192.168.1.107 niet te bereiken. Je moet het externe IP adres van je router gebruiken. Met de port forward zeg je het volgende tegen je router:

Hey, router... Alle pakketjes die van het internet binnenkomen op poort 9200 moet je doorsturen naar 192.168.1.107.

Nog een tip, stel wel een vast IP adres in op je NAS. Dit kan je in de instellingen van de NAS doen of met een DHCP reservation in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:05:
Loop tegen een probleem aan.

Wil buiten mijn lokale netwerk om mijn NAS een Synology DS-111 bereiken voor SABnzb.

Lokaal bereik ik die via http://192.168.1.107:9200/sabnzbd/

Dus heb ik via poort forwarding 9200 geforward naar 192.168.1.107.

Als ik dan via een website test of de poort inderdaad geforward is dan krijg ik de melding dat die poort niet gepingd kan worden. Het werkt simpelweg niet.
je kunt via grc.com en dan specifiek shieldsup test even zien of die poort al dan niet open staat.
zo niet, dan doe je iets fout op je router, zo ja, dan werkt je forward niet juist of luistert je nas niet op die poort/ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:12:
[...]

je kunt via grc.com en dan specifiek shieldsup test even zien of die poort al dan niet open staat.
zo niet, dan doe je iets fout op je router, zo ja, dan werkt je forward niet juist of luistert je nas niet op die poort/ip.
Heb ff met die site getest en de poort staat in stealth. Hoe zet ik die open op de netgear?

ook ff poort 21 getest en die staat wel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Heb ff met die site getest en de poort staat in stealth. Hoe zet ik die open op de netgear?

ook ff poort 21 getest en die staat wel open.
tja, zou op dezelfde manier moeten werken als poort 21. volgens mij zit er geen verschil in hoge poortnummers of lage poortnummers.

stealth betekent dat er niets gevonden wordt. closed betekent dat de poort wel geforward is maar dat de service erachter niet actief is.

dus ik zou je poortforward config even vergelijken met die van poort 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Oke ik ga zo maar eens die hd formatteren. Ik zit alleen een beetje te twijfelen wat ik er allemaal op zal zetten. Films e.d komen er zo ie zo op, ik kan ze er ook in de toekomst meteen naar downloaden lijkt me. (?) Maar zal ik mijn muziek er ook opzetten? Ik luister vaak muziek hier vanaf deze laptop, maar dat gaat dan net zo gemakkelijk als het op die hd staat? Want dan stream ik als het ware steeds muziek naar deze laptop, gaat dat niet traag bij een grote collectie muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net even OpenWrt gehercompileerd, compat-wireless werd bijgewerkt (2011-01-24):

$ netio -t zeus

NETIO - Network Throughput Benchmark, Version 1.31
(C) 1997-2010 Kai Uwe Rommel

TCP connection established.
Packet size  1k bytes:  9197.33 KByte/s Tx,  13.53 MByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  9377.00 KByte/s Tx,  14.28 MByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  9344.67 KByte/s Tx,  17.13 MByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  8673.33 KByte/s Tx,  16.35 MByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  8776.00 KByte/s Tx,  16.45 MByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  9146.63 KByte/s Tx,  17.39 MByte/s Rx.
Done.

OpenWrt Backfire branch r25221, 802.11n HT40+ op kanaal 44. IPW4965 client, netio server op de router.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 29-01-2011 23:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maartendc schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:54:
Oke ik ga zo maar eens die hd formatteren. Ik zit alleen een beetje te twijfelen wat ik er allemaal op zal zetten. Films e.d komen er zo ie zo op, ik kan ze er ook in de toekomst meteen naar downloaden lijkt me. (?) Maar zal ik mijn muziek er ook opzetten? Ik luister vaak muziek hier vanaf deze laptop, maar dat gaat dan net zo gemakkelijk als het op die hd staat? Want dan stream ik als het ware steeds muziek naar deze laptop, gaat dat niet traag bij een grote collectie muziek?
Dat is sterk afhankelijk van de schijf die je gebruikt. Ik gebruik er een oud beestje voor en die is niet snel genoeg om naar te downloaden. Nu heb ik wel een 50/50 glasvezelverbinding, dus komt het ook wel redelijk vlot binnen soms. Gewoon proberen en anders eerst ergens anders op downloaden en dan doorsturen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:38
Sinds vandaag ineens problemen met de 3700.

De router start inprncipe goed en is dan ook te bereiken via routerlogin.net. Niks aan de hand, zal je zeggen.
Echter, wanneer ik de kabel van modem>router erin plug loopt de gehele router vast. routerlogin.net is niet te bereiken en Windows geeft aan 'alleen lokaal' te zijn verbonden.
De ledjes op de router knipperen echter wel.

Iemand enig idee hoe dit komt, of is de router kapot?

EDIT:
De router heeft zichzelf een herstart gegeven en daarbij de laatste update half gedownload. (Stroom viel waarschijnlijk uit.)

Oftewel: een corrupte firmware. Even een re-flash gedaan en alles werkt gelukkig weer. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Rprp op 31-01-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:01
Ik heb vandaag de WNDR3700N gekocht. Er staat dat deze geschikt is voor HD video streaming. Echter zou dit voor mijn PS3 niet gelden toch, doordat deze alleen maar B/G ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het tegenwoordig al aan te raden om er DD-WRT op te zetten? Ik las iets over problemen met wifi na het flashen en een tijd gebruiken?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 13:03
Heeft iemand ergens een goed vergelijk kunnen vinden tussen de Netgear wndr3700 en de Linksys E4200 die onlangs is uitgekomen?

Welke van de twee ondersteund VPN?

Zijn er verschillen? (behalve dat de E4200 claimt 450Mbs te halen)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb alleen op het netgear forum iets gelezen over de E4200 en daar bracht iemand hem na twee dagen terug omdat hij erg heet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afgelopen vrijdag tijdens het thuiswerken af en toe een hickup gehad, dat er even geen verbinding was met de server en alles stil stond. Nu lees ik weer over openwrt en dat het zoveel stabieler is.
DD-WRT heb ik geprobeerd en beviel opzich prima, alleen het readyshare gedeelte snapte ik niet\werkte niet.

werkt readyshare wel op openwrt?
en bij openwrt heb je toch ook gewoon een webinterface?

Arokh build natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ik heb een WNDR3700 v1 en ik was een beetje aan het lezen over IPv6 compatibility, maar is het nu zo dat v2 al IPv6 ondersteund, maar v1 nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

sorted.bits schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:26:
Ik heb een WNDR3700 v1 en ik was een beetje aan het lezen over IPv6 compatibility, maar is het nu zo dat v2 al IPv6 ondersteund, maar v1 nog niet ?
Laatste firmware die officieel uit is\was heeft IPv6 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 02-10 21:21
hjs schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:35:
[...]

Laatste firmware die officieel uit is\was heeft IPv6 support.
De v2 editie inderdaad, maar niet in de v1 editie lijkt het. Of misschien kan je me vertellen waar ik het kan vinden ?

[ Voor 10% gewijzigd door sorted.bits op 31-01-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

sorted.bits schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:43:
[...]

De v2 editie inderdaad, maar niet in de v1 editie lijkt het. Of misschien kan je me vertellen waar ik het kan vinden ?
De firmware is offline gehaald, er waren veel problemen mee.
Je moet geduld hebben en wachten op poging twee van Netgear ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Nu kun je die niet vinden.
De firmware is niet meer beschikbaar omdat daar erg veel problemen mee waren.
Deze firmware is bewust weer verwijderd.
Je zult nog even geduld moeten hebben.
De firmware voor de V2 heeft dit wel maar ook daar zal een nieuwe voor komen.
Deze huidige is ook de enige en vandaar dat die wel IPv6 ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

In de laatste firmware op de Netgear website, het vreemde is alleen dat de firmware op dit moment niet op de supportpagina staat.
Misschien een teken dat er heel binnenkort weer een nieuwere/stabielere versie uitkomt aangezien de laatste versie toch nog wel een aantal problemen had. ;)

Spuit Elf. :D

btw er staat op dit moment helemaal geen firmware meer online.

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 31-01-2011 14:12 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 09-10 22:11
Na wat wikken en wegen heb ik toch maar de 3700 besteld. Mijn andere optie was de D-link 855. toch voor de netgear gekozen vanwege de iets lagere prijs (130 vs 100) en de mogelijkheid tot DD-wrt. Afgezien van de wat verschillende ervaring met DD-wrt heb ik toch de gok genomen.
Ik wil thuis nu gewoon een gbit netwerk en mijn laptop op N laten werken. Het enige wat nog ontbrak was een gbit switch en een N-wifi AP.
Ik zal jullie mijn ervaringen laten weten zodra ik de boel heb geinstalleerd.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 22:48
@ sjaool

Helaas, nu staan .49, .55 en .68 er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb mijn WNDR3700N kunnen unbricken *O*

Met ftfp heb ik de laatste versie van netgear er op gezet, daarna ben ik over gegaan naar openwrt.

Tot nu toe ben ik daarmee aan het spelen geweest en heeft alleen nog maar mijn laptop er hardwired aangehangen, maar ik ben nu al blij met de snelheid en de mogelijkheden van openwrt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik meld mij met een WNDR37AV (volgens de doos) / WNDR3700 (volgens de software en behuizing).
Na een wat moeizaam begin (ik had eerst een exemplaar met een dode 2.4GHz...) snort deze nu trouw in m'n meterkast.

Ik zit alleen te lonken naar DD-wrt, maar voor ik daarmee begin, wil ik eerst voor de zekerheid een originele firmware lokaal hebben staan. Maar waar kan ik deze vinden? Op de Netgear site staan geen downloads vermeldt bij de WNDR37AV en de versienummers bij de WNDR3700 zijn lager dan m'n actuele.
Ook de ftp-server van Netgear (ftp://downloads.netgear.com/) is niet bereikbaar...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij mij wel, anders hier eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
Heb een nieuwe laptop aangeschaft (nou ja, m'n vrouw dan) en het hele netwerk kan nu gebruik maken van de N-verbinding. Even wat grote bestanden gekopieerd van bedrade PC (Gbit) naar laptop die draadloos is verbonden. Groot bestand ging met circa 10MByte/s en een hoop kleine bestanden met circa 7,5 MByte/s. De laptop staat ongeveer 8 meter van de wndr3700 vandaan, met twee wanden/deuren ertussen. Ik ben benieuwd of ik nog wat aan kan passen op de nieuwe laptop om de verbinding sneller te krijgen, maar daar heb ik mij nog niet echt in verdiept. Ben best tevreden over de snelheden.

Mijn mediaplayer (LG DP1W) die draadloos aangesloten is draait nu HD films 1080p van 20 gig zonder problemen. Ik zal over enige tijd nog es proberen om de wndr3700 boven te zetten, dat is dichterbij de laptop (die beneden staat) alleen ligt er wel een betonnen vloer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:27

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb hier een spontaan probleem gekregen. (loopt 1.0.4.68)
Mijn wireless gaat opeens niet sneller dan 30Mbps, zelfs niet met de laptop net naast de router. Ook niet als ik van channel verander. Hoewel signaalsterkte goed is.
Ongeacht de afstand (1m of 15m), is het max. 30Mbps.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
wroet schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:42:
Heeft iemand ergens een goed vergelijk kunnen vinden tussen de Netgear wndr3700 en de Linksys E4200 die onlangs is uitgekomen?

Welke van de twee ondersteund VPN?

Zijn er verschillen? (behalve dat de E4200 claimt 450Mbs te halen)
:?
Bij smallnetbuilders.com zijn beide getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
jobr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:18:
[...]
Bij smallnetbuilders.com zijn beide getest.
Maar niet het three-stream N gedeelte (450Mbps) wat wel jammer is, ook al is het (450Mbps linkspeed) alleen maar op de 5GHz mogelijk met die Cisco. Vergelijkbaar met de WNDR4000, maar die is nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
deepbass909 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:15:
Ik meld mij met een WNDR37AV (volgens de doos) / WNDR3700 (volgens de software en behuizing).
Na een wat moeizaam begin (ik had eerst een exemplaar met een dode 2.4GHz...) snort deze nu trouw in m'n meterkast.

Ik zit alleen te lonken naar DD-wrt, maar voor ik daarmee begin, wil ik eerst voor de zekerheid een originele firmware lokaal hebben staan. Maar waar kan ik deze vinden? Op de Netgear site staan geen downloads vermeldt bij de WNDR37AV en de versienummers bij de WNDR3700 zijn lager dan m'n actuele.
Ook de ftp-server van Netgear (ftp://downloads.netgear.com/) is niet bereikbaar...
http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/11640

Klik op "show all versions" en daar zijn ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dima_2005 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:48:
Ik heb hier een spontaan probleem gekregen. (loopt 1.0.4.68)
Mijn wireless gaat opeens niet sneller dan 30Mbps, zelfs niet met de laptop net naast de router. Ook niet als ik van channel verander. Hoewel signaalsterkte goed is.
Ongeacht de afstand (1m of 15m), is het max. 30Mbps.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Al een keer de stroom eraf gehaald?

------------

Heb zelf nog een vraag; werkt het Guest Netwerk (op 2.4GHz band) nog als je de normale radio (in mijn geval 2.4GHz band) uitzet vanuit de webui?

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 01-02-2011 10:04 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Muchos Gracias

Ik heb alleen sinds gisteren een vaag probleem, ik verdenk m'n bekabeling maar heb dat nog niet kunnen uitsluiten.
Na aansluiten afgelopen zaterdag had ik een Gigabit link met m'n pc, maar sinds gisteren wil pc en router elkaar niet meer zien. Het maakt niet uit wat ik probeer, met directe bekabeling werkt het niet, op geen enkele snelheid. Hang ik er echter een kleine 100Mbit switch tussen, dan werkt m'n netwerk wel.
Zoals het nu zit:
Pc -> 1 meter cat5E -> switch -> cat5E -> muurdoosje -> 7 meter cat5E lang de vloer -> muurdoosje -> 10 meter cat5E door de muur -> router

De muurdoosjes zijn geschikt voor gigabit netwerk en ik kan helaas niet om ze heen. Als ik een simpele netwerktester pak, meet ik netjes verbinding tussen alle draden, maar deze tester zegt niks over de kwaliteit van de bedrading.
Het rare is alleen, dat ik niks aan de bekabeling heb veranderd. Ik heb alleen met de stuurprogramma's van m'n onboard netwerk adapter gespeeld om meer snelheid over SMB te krijgen. Die is namelijk bedroevend laag onder mijn Linux installatie, hij komt niet boven de 2MB/s, terwijl met ftp of onder Windows ik 20MB/s haal naar dezelfde NAS, wat ongeveer de top van de bewuste NAS is.
Maar de storing is OS-onafhankelijk, ook de link-check vanuit de bios van m'n moederbord claimt geen goede verbinding te hebben. Als er niks aangesloten is, krijg ik per aderpaar een melding "Open", wat normaal is. Zodra ik een kabel aansluit, meldt hij afwisselend "Normal" en de lengte, wat ook normaal is. Maar zodra ik hem in de router prik, verdwijnt de melding van de lengte, terwijl hij dat voorheen wel bleef melden.

Ik verdenk heel sterk de UTP-connector aan de router-zijde, die niet helemaal lekker aangeknepen lijkt te zijn, maar aan de andere kant, deze heeft al 3 jaar probleemloos gewerkt... (ook met m'n oude router, die nu ook dienst weigert...)

Deze week ga ik sowieso even een muurdoosje halen voor in de meterkast, zodat ik met patch-kabels kan werken en hopelijk dit probleem kan oplossen.
En dan komt weer de uitdaging van SMB onder linux op snelheid krijgen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb geen idee hoe je je netwerkprobleem kan fiksen, maar welke driver gebruik je op Linux?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb zowel de standaard kernel module getest (r8169, versie 2.3LK-NAPI) uit kernel 2.6.36, als de driver van de site van Realtek (r8168, versie 8.021.00-NAPI). Die laatste zou geïntegreerd moeten zijn in de kernel driver, maar ik lees verschillende verhalen dat deze niet helemaal geweldig is en dat de losse Realtek driver beter zou moeten zijn.
De controller op het moederbord is overigens een RTL8112D, maar ook deze moet 100% ondersteund zijn door zowel de r8168 als r8169 drivers. En buiten SMB draait de controller ook verder goed (op het Gigabit probleem na dan, maar dat zal eerder bekabeling dan drivers zijn) en haal ik gewoon goede snelheden.

Maar voor ik verder ga testen met de software, wil ik eerst de router en NAS naast m'n pc zetten en met de korte, meegeleverde kabels aansluiten. Dat is de enige manier waarop ik zeker kan zijn dat zowel controller, router als NAS goed op gigabit willen werken. Als dat zo is, dan ga ik verder zoeken in de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 09-10 16:38
als je max snelheid maar 30 Mbit/s is, zou het kunnen dat je niet op N zit, maar dat de verbniding teruggevallen is naar een 802.11g netwerk? met andere woorden; weet je zeker dat je laptop nog wel n gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

borft schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:37:
als je max snelheid maar 30 Mbit/s is, zou het kunnen dat je niet op N zit, maar dat de verbniding teruggevallen is naar een 802.11g netwerk? met andere woorden; weet je zeker dat je laptop nog wel n gebruikt?
Als het over mijn probleem gaat, dan JA.
Het is zo op 2 laptops en 2 vaste pc's. Dus daar zou het niet aan liggen.
Volgens mijn is de connectie Netgear WNCE2001: 216Mbps / 81Mbps
Volgens de laptops is de connectie (bij windows) 300Mbps.

Ik heb natuurlijk de router eens herstart. Van channels veranderd en ook van region.
Wat er wel was, ik ben van .68 naar de brakke .98 gegaan, dan terug naar .75. Dan pas probleem opgemerkt (aangezien voordien ik niet echt de performance nodig had in de afgelopen maand). Nu staat er .68 terug op, met de hoop dat het het probleem opgelost zou hebben. Niet dus.

Ik denk dat ik in het weekend eens een 30/30/30 reset ga uitproberen, natuurlijk zonde van al mijn instellingen die ik dan kwijt ga zijn. Als dat niet werkt, ga ik eens OpenWRT erop zetten.
Iemand ervaringen met hoe lang een RMA duurt? Want anders vraag ik me gewoon een RMA aan als zelfs OpenWRT niet werkt. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Dima_2005 op 01-02-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 09-10 13:43
V .98 werkt hier juist prima als firmware? Wat is het probleem met deze fw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

aramdin schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:51:
[...]

Heb zelf nog een vraag; werkt het Guest Netwerk (op 2.4GHz band) nog als je de normale radio (in mijn geval 2.4GHz band) uitzet vanuit de webui?
Wat let je om het even zelf uit te proberen? ;)

edit:
Maar goed, ik heb het even uitgeprobeerd. Als je de radio uitschakelt van 2.4 GHz of 5 GHz dan werkt je Guestnetwerk ook niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 01-02-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Omdat andere mensen afhankelijk zijn van dat gast netwerk en ik op werk zat :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben hem kwijt... :?
Vanavond aan het testen geslagen.
De router met een kabel direct aan de PC -> gigabit (samba nog steeds even traag, maar dat was nu ook niet de test, ftp piekt op 20MB/s, wat voor mijn NAS netjes is)
De router aan de andere kant van de kamer (eerste 7 meter testen) -> link + gigabit
NAS in de meterkast op de kabel naar de werkkamer, router in de werkkamer (kabel in de muur testen) -> link + gigabit
Router terug in de meterkast, NAS op de aansluiting van de pc -> link + gigabit
Router in de meterkast, PC op z'n vaste aansluiting -> link + gigabit

Die laatste config leverde dus de afgelopen dagen ineens problemen op en ze zijn nu net zo hard weer verdwenen :?

Nu draait het dus weer allemaal op gigabit, staat het allemaal weer op hun oude plekken en heb ik niks veranderd... Omdat ik hoe dan ook de aansluitingen in m'n meterkast niet blijf vertrouwen, ga ik die toch nog veranderen.
Maar ik kan gelukkig de router/nic combi uitsluiten als problematisch.

Wie heeft er een goede test om kabels en aansluitingen te testen? Mijn lan-tester test alleen elektrische verbindingen op een spanning die veel hoger ligt dan voor ethernet gebruikelijk is. Slechte verbindingen komen daarmee dus niet echt aan het licht (of ze moeten echt heel slecht zijn).

Als je zo bezig bent, merk je trouwens wel een nadeel van deze router... Hij is zo licht van gewicht dat UTP-kabels hem van z'n plek duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

wvkreg schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:29:
V .98 werkt hier juist prima als firmware? Wat is het probleem met deze fw?
Lees een pagina (of 3) terug.
Disconnects bij veel relevante dingen zoals gameservers, irc en diverse chatprogramma's (MSN en Google talk kan er wel tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En dhcp problemen met bv blue-ray spelers heb ik regelmatig gelezen over die firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb gelukkig zelf geen problemen met mn Sony E370 (Blueray speler) met internet streaming functionaliteit (100mbit poort) en DHCP.

Gisteren een tweede WNDR3700v2 binnengekregen om mn huidige netwerk uit te breiden. Keek wel verbaasd op toen er een rode doos met N600 erop binnenkreeg. Heb zelf al een v1 aangesloten als router, deze doet nu dienst als AP en Gigabit switch.

Intern wat veranderingen gezien, zoals de uitgebreidere logging en de mogelijkheid om AP isolation in te stellen op je normale draadloze netwerken (en ipv6 certified uiteraard).

Op de 1ste verdieping (slaapkamer) met iPhone 4 en HTC Desire Z 12Mbit down / 8Mbit up (N600 staat beneden in de woonkamer) :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn draadloze netwerk een wpa2 van 63 willekeurige tekens gegeven, dat lijkt me genoeg toch? Of is het nog aan te raden admin/password te wijzigen? Ik zelf denk dan ja maar ze komen die 63 tekens toch al nooit voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:00:
Ik heb mijn draadloze netwerk een wpa2 van 63 willekeurige tekens gegeven, dat lijkt me genoeg toch? Of is het nog aan te raden admin/password te wijzigen? Ik zelf denk dan ja maar ze komen die 63 tekens toch al nooit voorbij..
Beetje overkill zelfs voor WPA/2 die alleen nog maar met dictonairy attacks te kraken zijn. Als je nu even snel een telefoon of laptop moet koppelen moet je die 63 tekens invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik gebruik zelf nog een korter wachtwoord, hoe langer hoe beter uiteraard (niet vergeten om hoofdletters, tekens en cijfers te gebruiken). Admin pass verander ik altijd.

Gebruik je AES of TKIP voor je wachtwoord? TKIP zou een stuk zwakker moeten zijn.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
WTF 63 tekens??? Is dat niet wat veel. Ik heb gewoon een (WPA2 AES) 10 letterwoord, of is dat weer te simpel? Heb er niet zoveel verstand van, maar is het sowieso niet een hoop werk om al een 10 letterwoord te kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef m maar 1x in te voeren en ja dat is wel klote maar daarna is hij opgeslagen op mobiel enz.
Maar goed, dat is dus gebeurd, dus nu kan ik admin/password wel zo laten lijkt me toch.
aramdin schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:23:
Ik gebruik zelf nog een korter wachtwoord, hoe langer hoe beter uiteraard (niet vergeten om hoofdletters, tekens en cijfers te gebruiken). Admin pass verander ik altijd.

Gebruik je AES of TKIP voor je wachtwoord? TKIP zou een stuk zwakker moeten zijn.
Hij staat nu op beide, kan ik m beter veranderen naar alleen AES? En wat is enterprise dan, nog beter?

En nog een vraagje, beide netwerken staan nu op max 300, waarom zou ik m lager willen zetten??

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
admin/password zou ik wijzigen.
Als ze toegang hebben dan is het zo omgezet.
Het is een algemeen bekend login van Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom zou je het admin-password NIET wijzigen? Gewoon doen dus.

Enterprise is waarschijnlijk in samenwerking met een radius-server oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WPA2key is hier 10 karakters, volgens mijn logging is er nog niemand geweest die überhaupt een poging gewaagd heeft.

vals gevoel van veiligheid, ik weet het, maar in hartje stad met veel verkeer zou ik misschien wel een "sterker" wachtwoord nemen
Maar in "us dorp" (met 4 onbeveiligde AP's in range ) lijkt mijn AP niet zo'n target :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Enterprise is inderdaad in samenwerking met een radius-server, dus vrij nutteloos voor thuis.
Admin wachtwoorden verander ik altijd trouwens. Het laatste wat ik wil is dat ze zomaar daarin kunnen komen. Ik vind dat trouwens wel gelijk een achilleshiel van de Netgear. Als je een USB-drive beschikbaar wilt maken richting internet, kan dat alleen zonder toegangsrestricties of met de admin-gebruikersnaam en wachtwoord. Ik zou daar graag een eigen gebruiker voor aanmaken...

Een passkey van 63 willekeurige tekens is trouwens wel wat overdreven. Aangezien je alles in mag voeren, kan je ook een makkelijk te onthouden zin gebruiken. De kans dat die zin geraden wordt is wel zo minimaal, dat het als veilig beschouwd kan worden. Wil je helemaal veilig, dan zet je het zenden van de SSID uit, maar daar hebben sommige apparaten wat problemen mee hebben (niet meer willen verbinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zonder SSID uitzenden is ook een wassen neus, mbv de juiste pakketten zie je ze alsnog. Het is net als MAC filtering een klein extraatje wat alleen de 15 jarige "hacker" weert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10

thomasfilius

zappaeske strapatsen

deepbass909 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:36:
[...]

Muchos Gracias

Ik heb alleen sinds gisteren een vaag probleem, ik verdenk m'n bekabeling maar heb dat nog niet kunnen uitsluiten.
Na aansluiten afgelopen zaterdag had ik een Gigabit link met m'n pc, maar sinds gisteren wil pc en router elkaar niet meer zien. Het maakt niet uit wat ik probeer, met directe bekabeling werkt het niet, op geen enkele snelheid. Hang ik er echter een kleine 100Mbit switch tussen, dan werkt m'n netwerk wel.
Zoals het nu zit:
Pc -> 1 meter cat5E -> switch -> cat5E -> muurdoosje -> 7 meter cat5E lang de vloer -> muurdoosje -> 10 meter cat5E door de muur -> router

De muurdoosjes zijn geschikt voor gigabit netwerk en ik kan helaas niet om ze heen. Als ik een simpele netwerktester pak, meet ik netjes verbinding tussen alle draden, maar deze tester zegt niks over de kwaliteit van de bedrading.
Het rare is alleen, dat ik niks aan de bekabeling heb veranderd. Ik heb alleen met de stuurprogramma's van m'n onboard netwerk adapter gespeeld om meer snelheid over SMB te krijgen. Die is namelijk bedroevend laag onder mijn Linux installatie, hij komt niet boven de 2MB/s, terwijl met ftp of onder Windows ik 20MB/s haal naar dezelfde NAS, wat ongeveer de top van de bewuste NAS is.
Maar de storing is OS-onafhankelijk, ook de link-check vanuit de bios van m'n moederbord claimt geen goede verbinding te hebben. Als er niks aangesloten is, krijg ik per aderpaar een melding "Open", wat normaal is. Zodra ik een kabel aansluit, meldt hij afwisselend "Normal" en de lengte, wat ook normaal is. Maar zodra ik hem in de router prik, verdwijnt de melding van de lengte, terwijl hij dat voorheen wel bleef melden.

Ik verdenk heel sterk de UTP-connector aan de router-zijde, die niet helemaal lekker aangeknepen lijkt te zijn, maar aan de andere kant, deze heeft al 3 jaar probleemloos gewerkt... (ook met m'n oude router, die nu ook dienst weigert...)

Deze week ga ik sowieso even een muurdoosje halen voor in de meterkast, zodat ik met patch-kabels kan werken en hopelijk dit probleem kan oplossen.
En dan komt weer de uitdaging van SMB onder linux op snelheid krijgen...
Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn htpc en deze router, oplossing bleek achteraf onverklaarbaar maar heel simpel: De voeding uit de htpc trekken en weer terug doen. Nadien geen enkel probleem meer gehad.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Exorcist schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:59:
Zonder SSID uitzenden is ook een wassen neus, mbv de juiste pakketten zie je ze alsnog. Het is net als MAC filtering een klein extraatje wat alleen de 15 jarige "hacker" weert.
Het maakt je router minder zichtbaar, en daarmee iets minder kwetsbaar. Net als met Bluetooth. Leuk dat het verborgen staat, maar ook met de juiste software en kennis van het hardware adres is het nog steeds te kraken. En inderdaad net als MAC-filtering. Maar het zijn allemaal drempeltjes om te ontmoedigen en daar gaat het uiteindelijk om.
Wil je je netwerk echt goed beveiligen, moet je aan de slag met zware firewalls, honeypots, DMZ's en andere tactieken. Maar dat is alleen interessant voor bedrijven, al was het maar omdat je er dedicated servers voor neer moet zetten.

Ik denk dat het reëel is om te stellen dat je netwerk thuis alleen voor de gelegenheidshacker beveiligd hoeft te worden. Dus een buurjongen die gratis internet op wil of eens wil rondsnuffelen op je netwerk. Die gaat niet heel veel moeite doen om een passkey of verborgen wifi-netwerk te kraken.
Ik heb jaren een apache- en ssh-server thuis gehad die een open verbinding het internet op had, en de enige inbraakpogingen waren automatische scripts die een user/wachtwoord probeerden te brute-forcen (die je weer eens in je logs een pagina lange lijst aan gebruikersnamen en failed login meldingen).

Ik zou er niet zo'n punt van maken.
thomasfilius schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:07:
[...]

Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn htpc en deze router, oplossing bleek achteraf onverklaarbaar maar heel simpel: De voeding uit de htpc trekken en weer terug doen. Nadien geen enkel probleem meer gehad.
Het werkt nu weer, maar er ligt nu ook een tasje naast m'n bureau met patch-kabels en UTP-cat5E opbouwdoosjes, die vanavond in m'n meterkast geplaatst gaan worden. Ik kan dan gelijk de 2de aansluiting in m'n woonkamer in orde maken. Daar zit nu een RJ11 connector in voor telefoon, maar daar maak ik geen gebruik van, terwijl ik nog wel af en toe een oude laptop heb liggen die via UTP op het netwerk moet (mijn wifi-kaartjes werken op z'n best maar matig met Linux...) Met die 2de aansluiting hoef ik straks tenminste m'n mediaplayer niet meer los te koppelen.
Hopelijk is dan het bekabelde deel helemaal in orde, en kan ik me weer storten op de slechte prestaties van de Realtek controller onder Linux en wellicht eens kijken naar een andere kaart zonder Realtek controller.

[ Voor 27% gewijzigd door deepbass909 op 03-02-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber even wat cijfers. Ik heb een WNDR3700 aan 120Mb/10Mb hangen in de meterkast. De meterkast is 1 houten deurtje. Ik ben op de gang gaan zitten voor het testen. Mijn internet, aan de kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1141335188.png

Mijn internet wireless op 2.4Ghz met 1 houten deur ertussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1141342594.png

En op de 5GHz band, waarvan ik de enige in de buurt ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1141353019.png

Die 5Ghz is bijkans onvindbaar als je 1 verdieping hoger gaat. De 2.4GHz houdt het vol tot de zolder, maar dan lever je ruim 50% van de bandbreedte in. Mijn oude WRT54GL hield overal vol bereik.

Aan het klooien, en een vrij kanaal gevonden. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1141357102.png

Dat schiet dus niet op. Auto-Channel maar eens gebruiken dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1141370883.png

Right

Maar weer aan de kabel gehangen voor de zekerheid, en hup, 122Mbit.

* PWM is not a happy camper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Auto-channel is een vrij nutteloze functie in de meeste routers... Zowel m'n 3com als de Netgear presteerde het om het drukste kanaal hier te pakken, waar nog 4 andere routers op zitten.
Ik heb op m'n gsm een tooltje geïnstalleerd dat aangeeft wat de signaalsterkte is, alle andere netwerken laat zien en op basis daarvan een kanaal adviseert. Ik heb gemerkt dat dat advies opvolgen bij mij een wereld van verschil maakte (geen signaal een verdieping hoger, naar een goed signaal). Een vrij kanaal hoeft namelijk nog niet te betekenen dat het ook een storingsvrij kanaal is (interferentie door bijv. een magnetron kan al heel veel verstoren).

Verder is het logisch dat je 5GHz verbinding slechter/zwakker is dan de 2.4GHz. Hoe hoger de frequentie van de draaggolf, hoe gevoeliger deze wordt voor obstakels.

Dat je WRT54GL vol bereik hield tot op zolder vind ik vrij opvallend... De signaalsterkte neemt kwadratisch af met de afstand en zeker GHz-signalen zijn extreem gevoelig voor storingen.

Vergeet trouwens ook niet atmosferische invloeden. Het maximale bereik van 300 meter wordt alleen gehaald in een absoluut rustige atmosfeer in een vrij veld zonder storingsbronnen in de buurt (nooit dus). Op het moment is de lucht vrij vochtig, wat de ontvangst al behoorlijk kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
Nieuwe firmware beschikbaar, 1.0.7.98. Eerste reacties zijn redelijk positief. Ik ga m van het weekend even proberen.

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/18632

@ flappie (hieronder). ja sorry, dat is inderdaad makkelijker.

[ Voor 18% gewijzigd door Phoenixx2000 op 04-02-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
Phoenixx2000 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:10:
Nieuwe firmware beschikbaar, 1.0.7.98. Eerste reacties zijn redelijk positief. Ik ga m van het weekend even proberen.

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/18632
Directe link zonder registratie:
ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700-V1.0.7.98.img

Das makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar even wachten met updaten tot vanavond (zit nu thuis te werken).

Hier het draadje op het netgearforum over deze firmware
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=62010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 18:06
Het ziet er hier geweldig uit met 7.98!!! Super snel en geen problemen, in het Netgear forum heeft iemand het over trage refreshes, maar daar heb ik absoluut geen last van!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Ook ik heb de stap genomen.
Ik heb alleen geupgrade en niet gedefault.
Bij de upgrade naar 1.0.6.98 kreeg ik wel deze optie maar nu niet dus ook maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zijn al die opgesomde bugfixes van fw 1.0.7.98 het resultaat van de 1.0.6.98 firmware of...?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Als je in het registratie scherm rechts onderin kijkt kun je ook verder zonder registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
So far so good met de nieuwe firmware!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Laatst online: 09:33
Zekers! De e-mail log functie werkt zelfs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Kan iemand mij uitleggen waarom ik iedere keer een Failed upgrade krijg als ik mijn Netgear wil voorzien van de laatste firmware 8)7 .
Uiteraard met een draadje en niet wireless

Werkt inmiddels wel, router x uit en weer aan gezet, voordat ik de firmware kon uploaden. En daarna de firmware erop natuurlijk :P

[ Voor 28% gewijzigd door Pierre op 05-02-2011 15:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

corrupte download? (check de hashes eens)

Ben benieuwd hoe de nieuwe firmware het bij mij houdt... maandag maar eens gaan testen....

[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 05-02-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
heb ff snel een testje gedaan: 1 Mbit bestand draadloos van de externe harde schijf naar de computer via robocopy (5 ghz, ~3 m van de router, geen tussenmuur, kanaal was onveranderd)
1.0.4.68: 402.357 Mbytes/min (6.71 MB/s)
1.0.7.98: 357.747 Mbytes/min (5.61 MB/s)

en ik vond die eerste al zo langzaam! nu is het natuurlijk maar een proef met n=1, dus het kan toeval zijn. zal het wel even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Gisteravond de nieuwe firmware op mn router gezet en hij werk als een zonnetje. Vorige (6.98) was instabiel door vele disconnect, en haalde ook niet mn volle internetsnelheid. Is nu opgelost, dus voorlopig tevreden met 7.98!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

En met de nieuwe 1.0.7.98 is mijn 30Mbps probleem opgelost! Terug rond de 60Mbps tussen de wireless pc's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pierre61 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:37:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik iedere keer een Failed upgrade krijg als ik mijn Netgear wil voorzien van de laatste firmware 8)7 .
Uiteraard met een draadje en niet wireless

Werkt inmiddels wel, router x uit en weer aan gezet, voordat ik de firmware kon uploaden. En daarna de firmware erop natuurlijk :P
Dit had ik ook, na een rebootje pakte hij hem gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Van de week deze router besteld. Na installatie leek alles prima. Zodra de draadloze verbinding belast werd dropte de snelheid onder de 5 mbit ofzo. Dus tijd voor RMA. Ik heb trouwens een 37av met als laatste stuk van de serial: 01R3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb gisteravond de gok genomen en er dd-wrt opgezet. Na wat zoeken (ik kon niet vinden waar ik m'n WAN kon instellen :$ ) werkt alles nu naar behoren. En eerlijk is eerlijk, het is behoorlijk indrukwekkend wat de router met dd-wrt ineens allemaal kan. Van meer dan de helft van de opties heb ik geen flauw idee wat het inhoud :X Gelukkig betreffen dat bijna uitsluitend speciale netwerk-functies waar je als gewone gebruiker toch geen gebruik van zal maken. Het sharen van een USB-schijf kost wel iets meer moeite jammer genoeg...

Ik ben nu bezig een USB-hardeschijf in te richten voor extra applicaties. Eens kijken of het lukt om Jinzora als jukebox te installeren. Via ipkg zijn alle benodigde applicaties beschikbaar (php5 met sqlite-ondersteuning en een geschikte http-daemon), en met een externe harddisk is het mogelijk de benodigde swap-ruimte te creëren om php5 te kunnen draaien.
Met openWRT is het gelukt Jinzora te gebruiken, hopelijk lukt het ook met dd-wrt.
Lt. Marx schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:31:
Van de week deze router besteld. Na installatie leek alles prima. Zodra de draadloze verbinding belast werd dropte de snelheid onder de 5 mbit ofzo. Dus tijd voor RMA. Ik heb trouwens een 37av met als laatste stuk van de serial: 01R3
Ik heb mijn eerste WNDR37AV ook mogen terug brengen vanwege problemen met de draadloze verbinding (bij mij werkte hij helemaal niet). Er gaan verhalen rond op internet dat de 2.4GHz zender niet helemaal goed is. Kort gezegd komt het erop neer dat hij of heel snel defect raakt (meestal al de eerste dagen na in gebruik name) of goed blijft werken.

[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 06-02-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:29
Is het met het zicht op de 'vernieuwde' 3800 nog verstandig om nu de 3700 te bestellen, of maakt het volgens jullie niet uit? Ik gebruik nu nog een wrt54gl met dd-wrt, en dat wil ik straks ook weer draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
@deepbass909. ik heb nu op het moment mijn muziek op de externe harde schijf en speel deze gewoon af met winamp. Wat is nu eigenlijk het voordeel van een programma al jinzora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lothlorien67 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:51:
@deepbass909. ik heb nu op het moment mijn muziek op de externe harde schijf en speel deze gewoon af met winamp. Wat is nu eigenlijk het voordeel van een programma al jinzora?
offtopic:
IMHO zijn de voordelen:
- Poort 80, makkelijker via internet afspelen
- Andere GUI die je nergens hoeft te installeren (i.t.t. Winamp)

Ik heb al gezocht, maar weet iemand een best-practices confgiuratie van Openwrt te vinden?
Ik ben een beetje huiverig om dit systeem, waar ik nogal onbekend mee ben, zo aan het Internet aan te sluiten zonder basiszaken te controleren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Lothlorien67 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:51:
Het is een internet jukebox, dus bedoeld om je muziek over internet beschikbaar te maken. Voor op een intern netwerk biedt het weinig toegevoegde waarde, dan kan je beter met een netwerk-share en lokale spelers, zoals WinAmp, afspelen.

Ik heb zelf jaren met Netjuke (de voorganger van Jinzora) gespeeld, maar heb tegenwoordig geen servertje meer staan en wil ook eigenlijk niet het extra energieverbruik van een servertje als er ondertussen een router is die toch 24/7 aanstaat en het ook aan kan.
Tukk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:02:
[...]

offtopic:
IMHO zijn de voordelen:
- Poort 80, makkelijker via internet afspelen
- Andere GUI die je nergens hoeft te installeren (i.t.t. Winamp)

Ik heb al gezocht, maar weet iemand een best-practices confgiuratie van Openwrt te vinden?
Ik ben een beetje huiverig om dit systeem, waar ik nogal onbekend mee ben, zo aan het Internet aan te sluiten zonder basiszaken te controleren.
Ik heb daar ook al naar zitten kijken. Wat mij (nu nog) tegenhoudt bij Openwrt, is dat het echt vanaf scratch is en je de hele firmware zelf bouwt. Ik ben niet huiverig voor compileren (ik draai op m'n vaste pc ook al Gentoo), maar wel voor het bricken van m'n router omdat er een foutje in m'n zelf gebouwde firmware zou zijn geslopen. Op de pc kan je dan met een boot-cd de fout herstellen (of gewoon opstarten met een oudere kernel), maar bij een embedded apparaat, zoals een router, moet je aan de slag met tftp of jtag.

Voorlopig voldoet dd-wrt voor mij ook nog prima. Op de wiki van dd-wrt staan uitgebreide guides voor het gebruiken van een USB-schijfje voor lokale applicatie- en configuratie-opslag en hoe je ipkg en opkg moet gebruiken voor het installeren van pre-compiled apps. In de repositories van ipkg en opkg lijken alle apps aanwezig te zijn die ik denk te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

bij dd-wrt kun je toch de Arokh build gebruiken, speciaal gemaakt voor de wndr3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
Eddos schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:45:
Is het met het zicht op de 'vernieuwde' 3800 nog verstandig om nu de 3700 te bestellen, of maakt het volgens jullie niet uit? Ik gebruik nu nog een wrt54gl met dd-wrt, en dat wil ik straks ook weer draaien..
Ik heb zelf m'n eigen WRT54GL net vervangen door een WNDR3700: ook met het idee om er later DD-WRT op te draaien. :)

Als ik de specs van de 3800 zo bekijk dan lijkt het me nauwelijks een upgrade t.o.v. de 3700. En de 3700 is nu te krijgen voor erg leuke prijzen (betaalde er zelf 95 euro voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb pas geleden een 3700v2 besteld voor 98euro inc verzenden, lijkt me inderdaad een mooie prijs. Heb voor mn 3700v1 nog 140 euro betaald!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

beantherio schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:45:
[...]
Als ik de specs van de 3800 zo bekijk dan lijkt het me nauwelijks een upgrade t.o.v. de 3700. En de 3700 is nu te krijgen voor erg leuke prijzen (betaalde er zelf 95 euro voor).
Op meer flasgeheugen na lijken de specs hetzelfde en de functionaliteit lijkt mij hetzelfde als een WNDR3700 op Open-WRT of DD-WRT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hjs schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:17:
bij dd-wrt OpenWrt kun je toch de Arokh build gebruiken, speciaal gemaakt voor de wndr3700.
Fixed that for you ;)

Voor diegenen die de WNDR3800 willen kopen en 3rd party firmware willen draaien, één wijze raad: nieuw spul wordt nooit ondersteund. Het heeft een paar maanden geduurd eer OpenWrt volledige ondersteuning voor de WNDR3700 v1 had, en dat zal met de WNDR3800 niet anders zijn (tenzij het volledig andere hardware is, dan zal het veel langer duren :P). Voor DD-Wrt gelden dezelfde wetten (ook al omdat Netgears eigen firmware voor deze modellen op OpenWrt gebaseerd is).

Als je een apparaat wil waar met zekerheid DD-Wrt op draait, dan koop je toch gewoon een gekend model?

[ Voor 56% gewijzigd door Borromini op 07-02-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

hjs schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:17:
bij dd-wrt kun je toch de Arokh build gebruiken, speciaal gemaakt voor de wndr3700.
@deepbass909: Deze gebruik ik dan ook, compilen is niet mijn ding en dit ging vlekkeloos.

Mijn probleem is de configuratie, met name een walkthrough.

[ Voor 19% gewijzigd door Tukk op 07-02-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Firmware 1.0.7.98 blijkt problemen te hebben met static routes. Gelukkig ken ik niemand die dat gebruikt.

Voor mij draait het verder prima. Dhcp van gereserveerde adressen gaat nu snel (geen lange identifying...) en tot nu toe geen disconnects van Mirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 18:06
woekele schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:36:
Firmware 1.0.7.98 blijkt problemen te hebben met static routes. Gelukkig ken ik niemand die dat gebruikt.

Voor mij draait het verder prima. Dhcp van gereserveerde adressen gaat nu snel (geen lange identifying...) en tot nu toe geen disconnects van Mirc.
Het schijnt nooit te hebben gewerkt als ik het goed gelezen heb, alleen valt het sommige mensen nu wederom op in het netgear user forum.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tukk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:24:
[...]

@deepbass909: Deze gebruik ik dan ook, compilen is niet mijn ding en dit ging vlekkeloos.

Mijn probleem is de configuratie, met name een walkthrough.
Die mis ik ook een beetje. Er zijn talloze uitgebreide handleidingen voor de meest complexe zaken (zie hier), maar een simpele handleiding waar je je internet instelt bijv. ontbreekt. Het heeft mij een behoorlijke tijd gekost voor ik eindelijk had gevonden waar ik mijn PPPoE-verbinding kon instellen (bleek dat je bij het tab-blad WAN de bovenste pull-down moest kiezen, die standaard op dhcp staat...)

Ook een simpele handleiding over het beschikbaar maken van USB-share kan ik maar niet vinden. Maar tegelijkertijd is dat wel weer motivatie om even lekker diep in de tutorials te duiken en de router nog meer functies te geven (wie had verwacht dat ik mijn USB-schijfje zou partitioneren met 4 partities, waarvan er 3 speciaal voor de router, waaronder een swap 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:27:
[...]

Die mis ik ook een beetje. Er zijn talloze uitgebreide handleidingen voor de meest complexe zaken (zie hier), maar een simpele handleiding waar je je internet instelt bijv. ontbreekt. Het heeft mij een behoorlijke tijd gekost voor ik eindelijk had gevonden waar ik mijn PPPoE-verbinding kon instellen (bleek dat je bij het tab-blad WAN de bovenste pull-down moest kiezen, die standaard op dhcp staat...)

Ook een simpele handleiding over het beschikbaar maken van USB-share kan ik maar niet vinden. Maar tegelijkertijd is dat wel weer motivatie om even lekker diep in de tutorials te duiken en de router nog meer functies te geven (wie had verwacht dat ik mijn USB-schijfje zou partitioneren met 4 partities, waarvan er 3 speciaal voor de router, waaronder een swap 8)7 )
Op elke pagina in de firmware zit een help knopje. Ik neem aan dat je zonder documentatie al de verbinding wilde instellen bij Setup, waarna de desbetreffende hulp direct kan worden opgevraagd (ook zonder internet-verbinding).
The router supports four connection types:
  • Automatic Configuration DHCP
  • Static IP
  • PPPoE (Point-to-Point Protocol over Ethernet)
  • PPTP (Point-to-Point Tunneling Protocol)
These types can be selected from the drop-down menu next to Internet Connection. The information required and available features will differ depending on what kind of connection type you select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wel gaaf om te lezen dat nu ook Netgear's eigen firmware gewoon IPv6 compatible gemaakt is. Ik had al een DOCSIS 3.0 modem welke IPv6-klaar was, maar twijfelde altijd nog hoe het zat met m'n Netgear. Nou dan ben ik er thuis op één laptop na; klaar voor denk ik.

Vanavond de firmware maar eens updaten. Kijken wat de ervaringen zijn. Al heb ik nooit een andere firmware geïnstalleerd dan de FW die de webinterface zelf aanbiedt na het inloggen. De nieuwe 1.0.7.98 FW wordt daar op dit moment nog niet door aangeboden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:37:
[...]

Op elke pagina in de firmware zit een help knopje. Ik neem aan dat je zonder documentatie al de verbinding wilde instellen bij Setup, waarna de desbetreffende hulp direct kan worden opgevraagd (ook zonder internet-verbinding).

[...]
Klopt, maar dan moet je wel eerst een idee hebben op welke pagina je überhaupt moet zijn. Aangezien de WAN-verbinding ongeveer het meest belangrijke is op een router, zou je verwachten dat deze iets nadrukkelijker aanwezig zou zijn. Ik zat hem namelijk te zoeken bij Administration, een in mijn beleving meer logischer plek hiervoor en bij WAN verwachtte ik opties voor verbindingen naar buiten los van je ISP-"inbel" instellingen. DHCP liet daarom ook niet direct een belletje rinkelen, want mijn internet-adres wordt immers dynamisch door een dhcp-server toegewezen en niet statisch.
Maar goed, dat is een design-keuze, in de standaard Netgear firmware vind ik hem juist weer iets te nadrukkelijk aanwezig. Nu weet ik waar ik het moet zoeken en werkt het verder goed.
Cloud schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:47:
Wel gaaf om te lezen dat nu ook Netgear's eigen firmware gewoon IPv6 compatible gemaakt is. Ik had al een DOCSIS 3.0 modem welke IPv6-klaar was, maar twijfelde altijd nog hoe het zat met m'n Netgear. Nou dan ben ik er thuis op één laptop na; klaar voor denk ik.

Vanavond de firmware maar eens updaten. Kijken wat de ervaringen zijn. Al heb ik nooit een andere firmware geïnstalleerd dan de FW die de webinterface zelf aanbiedt na het inloggen. De nieuwe 1.0.7.98 FW wordt daar op dit moment nog niet door aangeboden.
Klopt, mijn hele netwerk heeft ook even een middag op IPv6 gedraait, tot ik dd-wrt installeerde. Die draait nog gewoon op IPv4.

Maar op zich maakt het geen drol uit of je lokaal met IPv4 of IPv6 draait, je blijft hoe dan ook achter een NAT zitten die het netjes omzet naar een externe IPv4 of IPv6 verbinding. Voor die externe verbinding maakt het wel uit.
Bij mij werkte het overigens nog niet. Ik had alles op IPv6, kreeg ook een extern IPv6-adres, maar ipv6.google.com was nog niet bereikbaar. Ik vermoed dat m'n ISP dus nog ergens IPv4-only servers heeft staan (had geen zin om dat met een trace uit te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:59:
[...]

Klopt, maar dan moet je wel eerst een idee hebben op welke pagina je überhaupt moet zijn.
Er zit een Index knopje op het help gedeelte.
Aangezien de WAN-verbinding ongeveer het meest belangrijke is op een router, zou je verwachten dat deze iets nadrukkelijker aanwezig zou zijn. Ik zat hem namelijk te zoeken bij Administration, een in mijn beleving meer logischer plek hiervoor en bij WAN verwachtte ik opties voor verbindingen naar buiten los van je ISP-"inbel" instellingen.
Je hebt het zelf over WAN-verbinding, maar snapte vervolgens niet dat je dat in kunt stellen onder WAN. Hoe hadden de makers het dan moeten noemen om het duidelijker te maken?
DHCP liet daarom ook niet direct een belletje rinkelen, want mijn internet-adres wordt immers dynamisch door een dhcp-server toegewezen en niet statisch.
Behalve dat dat niet helemaal klopt icm pppoe, had je zelf al de link gelegd tussen het internet-adres en de instelling daar. Ik kan er eerlijk gezegd met mijn pet niet bij dat er dan nog steeds geen belletje is gaan rinkelen.
Maar goed, dat is een design-keuze, in de standaard Netgear firmware vind ik hem juist weer iets te nadrukkelijk aanwezig. Nu weet ik waar ik het moet zoeken en werkt het verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik las van de week dat de signaalsterkte verschilt per regio (Europe, Africa, US, Etc.). Is dat een broodje aap? Kan me voorstellen dat het met regelgeving te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PWM schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:32:
Ik las van de week dat de signaalsterkte verschilt per regio (Europe, Africa, US, Etc.). Is dat een broodje aap? Kan me voorstellen dat het met regelgeving te maken heeft?
Niet in ieder land mag je evenveel uitzenden inderdaad, in Nederland is dat naar mijn weten 100 mW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Exorcist schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:35:
[...]

Niet in ieder land mag je evenveel uitzenden inderdaad, in Nederland is dat naar mijn weten 100 mW.
Dan is natuurlijk de vraag, met welke stand heb je de meeste kans op een goed bereik?

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste