Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze router nu ook een paar dagen en ik ben er zeer over te spreken. Ik heb alleen wel een stel nieuwe kabels moeten bestellen, want die waren nog niet klaar voor gigabit :P
5 Ghz heb ik op het moment ook nog geen drol aan, maar ik ben in ieder geval wel voorbereid op de toekomst.

Nu is er één ding wat ik nog niet helemaal snap. Mijn Asus Eee 1201n is op het moment draadloos verbonden met de WNDR3700. De WNDR3700 staat ingesteld op 'up to 300 Mbps', maar de verbinding is op het moment 150 Mbps. Is dat nu een beperking van de netbook of zie ik een instelling voor de router over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kan heel goed een beperking van de wireless adapter zijn. Of er zijn zoveel wifi-netwerken in de buurt van je router dat hij automatisch terugschakelt naar 150Mbps.
Ballebek schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:24:
[...]

Dan vergeet ik erbij te zeggen: In de GUI niet met je paperclip in de onderkant. Bij de paperclip blijven de meeste settings achter gek genoeg?!

Kan zijn dat het hier toevallig is (en die van mijn vriendin) maar het heeft hier wel geholpen.
Ik ga zo die nieuwe originele firmware nog maar even proberen.
Is het proberen waard. Ik ga weer even stoeien met .98.

Edit: getest. Nee, disconnects blijven. Zolang ik in een druk mirc-kanaal hang, blijft hij gewoon verbonden. Maar als ik in mn eentje in een verder leeg kanaal ga zitten en 2 minuten niks zeg en dan wel wat zeg, dan krijgt hij al een disconnect. Lijkt dus wel of de router denkt: 2 minuten geen data door de tcp-verbinding? Dan afsluiten die verbinding! Oude firmware doet dat dus niet. Heb ook via telnet gekeken of ik nog verschillen kon ontdekken in de tcp timeout settings oid, maar heb zo snel niks kunnen vinden. Leek allemaal hetzelfde.

Edit2: alhoewel.... de folder /proc/sys/net/netfilter lijkt in .68 niet te bestaan en in .98 wel. Misschien zit daar een probleem.

[ Voor 94% gewijzigd door woekele op 01-01-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
woekele schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:55:
Kan heel goed een beperking van de wireless adapter zijn. Of er zijn zoveel wifi-netwerken in de buurt van je router dat hij automatisch terugschakelt naar 150Mbps.

[...]

Is het proberen waard. Ik ga weer even stoeien met .98.

Edit: getest. Nee, disconnects blijven. Zolang ik in een druk mirc-kanaal hang, blijft hij gewoon verbonden. Maar als ik in mn eentje in een verder leeg kanaal ga zitten en 2 minuten niks zeg en dan wel wat zeg, dan krijgt hij al een disconnect. Lijkt dus wel of de router denkt: 2 minuten geen data door de tcp-verbinding? Dan afsluiten die verbinding! Oude firmware doet dat dus niet. Heb ook via telnet gekeken of ik nog verschillen kon ontdekken in de tcp timeout settings oid, maar heb zo snel niks kunnen vinden. Leek allemaal hetzelfde.

Edit2: alhoewel.... de folder /proc/sys/net/netfilter lijkt in .68 niet te bestaan en in .98 wel. Misschien zit daar een probleem.
Ja, het lijkt mij met de firewall te maken te hebben, maar we zien het wel. Het softwarematig resetten heeft het internet browsen bij mij wel gefixed. Hele lange laadtijden had ik daarvoor, maar dat is weg. Ik heb zelf alleen disconnects met mIRC, dus voor de rest werkt het prima.
Misschien moet ik ook maar eens IPv6 proberen, wie weet is het gedeelte wat verantwoordelijk is voor de disconnects wel prima compatible met IPv6 en werkt het niet goed met IPv4? Ver gezocht misschien, maar ja, moet toch wat zeggen he :+

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06
Exorcist schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:48:
[...]

Je hebt toch niet de htm(l) file opgeslagen hé? Dus niet rechts klikken op de link, gewoon links, en vervolgens in het venster erna linksonderin kiezen voor downloaden zonder registratie.
Heb ik gedaan zoals jij zegt.
Hij slaat het wel als een .img op maar hij is maar 7kb groot.

Net naar de eigenschappen gekeken van het bestand maar die geeft aan dat hij 6.87 Mb groot is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Eigenschappen bekijken is vaak betrouwbaarder dan de balloon-tip als je je muis er boven houdt. Vooral op de windows desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SpiriTNL schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:18:
[...]

Heb ik gedaan zoals jij zegt.
Hij slaat het wel als een .img op maar hij is maar 7kb groot.

Net naar de eigenschappen gekeken van het bestand maar die geeft aan dat hij 6.87 Mb groot is ???
Dan lijkt het te kloppen (gebruik zelf Total Commander overigens, zie je de exacte grootte altijd as is).
Maar als het bestand corrupt of wat dan ook is kun je je router ook niet flashen, dus dat merk je vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:21
Nieuwe firmware lost voor mij wel een bug op:
De 3700 is bij mij ingesteld als switch/wireless access point. Vanaf m'n modem/router met een kabel naar de LAN1 poort en vanaf LAN2 naar een Conceptronic mediaplayer.
Sinds die opstelling heeft de mediaplayer geen toegang meer tot de shared network drives (Samba), met de nieuwe firmware wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Hier ook de nieuwe firmware draaien.
Helaas alleen nog niet de DLNA werkend gekregen in combinatie met mijn PS3.
Iemand anders die dit wel inmiddels werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

vanaalten schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:32:
Nieuwe firmware lost voor mij wel een bug op:
De 3700 is bij mij ingesteld als switch/wireless access point. Vanaf m'n modem/router met een kabel naar de LAN1 poort en vanaf LAN2 naar een Conceptronic mediaplayer.
Sinds die opstelling heeft de mediaplayer geen toegang meer tot de shared network drives (Samba), met de nieuwe firmware wel! :)
Hoe heb je dat precies ingesteld?

Ik had aanvankelijk mijn WNDR3700 gekocht om mijn D-Link DIR-855 te vervangen maar uiteindelijk was ik toch meer tevreden over de D-Link en heb ik die teruggezet. Nu zit ik met het idee de WNDR3700, net als jij, in te zetten als switch en wap.

Ik heb wel al wat "algemene" instructies gelezen zoals:
- DHCP uitzetten (op de Netgear, en die van de D-Link gebruiken)
- zelfde SSID's en beveiliging gebruiken maar verschillende channels om altijd vloeiend met de dichtstbijzijnde router (lees: die met het sterkste signaal) verbinding te hebben
- firewall, port forwarding, enz. uitschakelen (op de Netgear, en laten beheren door de D-Link)

Zijn er dus verder nog specifieke zaken waar ik bij het instellen van de WNDR3700 moet op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nee, dat is het wel zo'n beetje.
Moet wel zeggen dat ik de 3700 als enige wireless access point in m'n LAN heb, dus heb niets te maken met vloeiende overgangen tussen draadloze netwerken.

En dan is het inderdaad:
1) wachtwoord van de 3700 instellen
2) Wireless netwerk instellen (2.5 & 5GHz)
3) DHCP server uitzetten
4) vast IP-adres instellen binnen de range van je LAN, maar buiten de range van de DHCP-server. Mijn LAN is 192.168.1.x; mijn DHCP-range is 192.168.1.100 t/m 192.168.1.150; de 3700 heeft als IP-adres 192.168.1.99 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 23:07
Sinds de laatste firmware heb ik nu ook ondersteuning van IPv6. Echter snap ik 1 ding niet.

Bij IPv6 staat het volgende:

IPv6 Filtering: beveiligd / open

Wat betekend dit? Hij staat standaard op beveiligd maar wat gebeurd er wanneer ik hem op "open" zet ? in de help file staat hier niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Laatst online: 25-09 16:37
Is het tegenwoordig al mogelijk door de recentere firmwares om 1 poort in te stellen als WAN poort?
Zodat je dus 3 LAN poorten hebt en 1 WAN poort die rechtstreeks doorlinkt naar de modem en het toestel op deze poort dus zijn ip-adres krijgt van de internet aanbieder?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's echt geen feature die je in dat prijssegment zal zien. Waarom zet je niet gewoon een switch voor je router?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Fluo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:56:
Is het tegenwoordig al mogelijk door de recentere firmwares om 1 poort in te stellen als WAN poort?
Zodat je dus 3 LAN poorten hebt en 1 WAN poort die rechtstreeks doorlinkt naar de modem en het toestel op deze poort dus zijn ip-adres krijgt van de internet aanbieder?
Want de reguliere WAN poort voldoet niet, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@Fluo: Volgens mij is dit enkel mogelijk met alternative firmwares, zoals DD-WRT. Met de Netgear firmware kan het sowieso niet.

@Borromini: Misschien omdat hij liever geen extra apparaat plaatst en zo bijvoorbeeld stroom uitspaart als het gewoon met de WNDR3700 kan?

@Exorcist: Als je bij Telenet bijvoorbeeld zowel internet als digitale tv afneemt wordt er na de kabelmodem een switch geplaatst zodat je PC/router/whatever een publiek ip-adres krijgt en je Digibox/Digicorder (decoder) een privaat ip-adres krijgt binnen het Telenet-netwerk (nodig voor interactiviteit en uitgebreide tv-gids). In dit geval kan je met een tweede WAN-poort op je router de switch gewoon weglaten.

[ Voor 4% gewijzigd door fanatic_david op 02-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Netgear gaat zo'n folietjes heus niet implementeren in een huis-tuin-en-keukenrouter... Ook al is het dan nog een topmodel.

Als de vraagsteller het echt wil kan hij met DD-Wrt of OpenWrt aan de slag op zijn Netgear en daar de poorten wat vertimmeren. Is ongetwijfeld geen probleem.

offtopic:
Ik ben het overigens roerend met je eens dat Telenet dat maar belabberd voor mekaar heeft, maar zo'n goedkoop flutswitchje dat maar stroom staat te verbruiken is voor hen natuurlijk een stuk makkelijker qua installatie en support.

[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 03-01-2011 04:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Laatst online: 25-09 16:37
Telenet is inderdaad de reden waarom ik dit vraag, ik vind die switch zo overbodig en die staat daar maar stroom te vreten.

Ik vreesde al dat DD-WRT de enige optie ging worden, maar aangezien er zoveel problemen zijn met de combinatie WIFI en DD-WRT laat ik het maar liever zo.

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:53
Mwah, ik draai OpenWRT, veel flexibeler dan DD-WRT en geen enkel probleem tot nu toe (~3 mnd in bezit). En ik weet behoorlijk zeker dat ik de poorten vrij willekeurig in kan delen, qua LAN/WAN/DMZ/whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:03

Dima_2005

T.net-verslaafde

Werkt NTFS trouwens ook met DD-WRT of OpenWRT?

Zit te twijfelen om dat misschien eens proberen om op te zetten, maar ik koppel redelijk vaak mijn externe hdd aan mijn router, die is geformateerd in NTFS (en nee, ik ga niet veranderen naar ext3, want ik werk voornamelijk met windows-pc's en vooral bij veel verschillende pc's)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:54
Dima_2005 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:36:
Werkt NTFS trouwens ook met DD-WRT of OpenWRT?

Zit te twijfelen om dat misschien eens proberen om op te zetten, maar ik koppel redelijk vaak mijn externe hdd aan mijn router, die is geformateerd in NTFS (en nee, ik ga niet veranderen naar ext3, want ik werk voornamelijk met windows-pc's en vooral bij veel verschillende pc's)
Het werkt wel onder OpenWRT maar de performance is niet geweldig.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Misschien is de performance met FAT beter, maar dat heb ik niet getest.

Overigens zou je natuurlijk kunnen overwegen om meerdere partities aan te maken op die HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wat voor snelheden haal je via de wifi met openwrt? Bij windows file sharing/samba bijvoorbeeld. Of ftp.

Van wifi -> gigabit lan. En van gigabit lan -> wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 3700N is heeft net firmware V1.0.6.98 geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De mijne gaf ook aan dat er een update was, helaas deed de router na de update helemaal niks meer... Factory default reset was het enige wat hielp, dus heb daarna nog even lekker alle instellingen terug mogen zetten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

CrashOne schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:01:
De mijne gaf ook aan dat er een update was, helaas deed de router na de update helemaal niks meer... Factory default reset was het enige wat hielp, dus heb daarna nog even lekker alle instellingen terug mogen zetten.
Dit moet zelfs:
Note: Please remember to do factory default after firmware upgrade. Enter "Backup Settings" in the web GUI and click "Erase" button of "Revert to factory default settings".
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/17968

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 05-01-2011 09:19 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje

Ik heb hdd aangesloten op mijn router(wndr3700)aangesloten. Ftp via internet werkt perfect
alleen nu vraag me af of ik website er op kan draaien?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Zou wel kunnen met een aangepaste firmware, als het niet met de standaard firmware kan. Bijvoorbeeld Openwrt biedt enkele kleine webservers aan. Qua functionaliteit halen die het (ik heb er geen ervaring mee) niet bij Apache, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Dit is bij mij niet nodig geweest. Heb update gedraaid. Alle instellingen zijn bewaard gebleven. Tot nu toe draait alles 100%. Geen wegvallende verbindingen of wat dan ook (zowel bedraad als wireless) en ipv6 wekrt ook zoals het moet..hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Nieuwe FW installed, geen Fact reset oid gedaan en het werk perfect.
Meer logging, ssid isolation, ipv6 en traffic meter is in 1e oogopslag aangepast/verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ik heb net de upgrade uitgevoerd... maar ik heb continu disconnects @ irc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wat mij niet duidelijk was:
Mag je 'save settings' doen, dan upgraden, factory defaults en 'restore settings'? Of mag je de oude settingsfile niet gebruiken, maar moet je alles opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:03

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb gewoon geupgrade, zonder iets tussen te doen. Al mijn instellingen zijn bewaard gebleven.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
tozzke schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:48:
ik heb net de upgrade uitgevoerd... maar ik heb continu disconnects @ irc :/
Volgens mij was dat hier al voorbij gekomen :( Dit is het enige dat mij op dit moment er van weerhoudt om de nieuwe firmware te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat V1.0.6.98 er ook op inmiddels. Ook ik heb last van disconnects, verder valt het me op dat zeer regelmatig websites langzaam of maar voor een gedeelte laden. Dit had ik eigenlijk al met de vorige versie die erop sttond, V1.0.4.68. Dus ik dacht misschien is dit nu verholpen, mooi niet dus. Hebben meerdere mensen dit?
Als dit zo blijft dan knal ik er een oudere versie op.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ik ben terug naar vorige versie.... even aanzien of de stabiliteit nu terug is :/

edit:
@ V1.0.4.68 alles weer stabiel

[ Voor 22% gewijzigd door tozzke op 05-01-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Mijn 3700 vind nu alles draadloos, de halve straat ziet hij nu (beveiligd), echter mijn eigen pc vind hij niet draadloos, staat er 50cm vanaf.......
Bedraad werkt het als een trein maar draadloos heeft de vaste pc geen enkele keer de 3700 gevonden, iemand enig idee wat dat kan zijn?
de laptop, samsung tv en xbox worden nu wel moeiteloos draadloos gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
Ik heb een supportticket geopend bij Netgear voor alle problemen met de nieuwe FW, zie hier de log:

Online technical submission: view case

--------------------------------------------------------------------------------

Case #: 14234700
Problem: Functionality
Cause: Cannot connect - wireless
Status: Closed
Notes

1/5/2011 9:29:00 AM
Dear sir/madam,

I installed FW V1.0.6.98 on my WNDR3700 but it gives a lot of problems. Some devices doesn''t get an IP adres and a lot of applications has connection problems. For example: IRC and RDP connections disconnects after a few minutes.

Is this a known problem and how can i fix this?

--------------------------------------------------------------------------------

1/5/2011 9:47:00 AM
Dear Flappie,

Thank you for contacting Netgear!
There are indeed some issues with the 1.0.6.98 firmware.
You could find more information here:

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=59919

We will report the issue with the IRC and RDP connections to our development department (we will add it to our data base) and hopefully all the issues will be resolved in the next version.

Meanwhile, you could temporarily downgrade to the previous firmware (1.0.4.68) if it has been working fine for you:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/14244

Thank you in advance!

Kind regards,
Stanislav Ganev

1/5/2011 10:12:00 AM
Hello,

I downgraded the firmnware and this fixed the problem.
Can you tell me when a new firmware version will be released?

In my opinion it is unacceptable that an high end device as the WNDR3700 gets an firmware update with introduces more problems then it fixes.

1/5/2011 11:13:00 AM
Dear Flappie,

We would like to express our apologies for the problems you have experinced with the latest firmware!
My colleagues try to do their best to ensure that every firmware version solves all issues experienced with the previous one, so I am pretty sure that these problems will be solved.
Unfortunately I am unable to tell you when exactly the next version will be available, it is a question of testing and finding solutions for the known issues.

Thank you for your patience and understanding!

Kind regards,
Stanislav Ganev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait inmiddels V1.0.4.55 weer. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

wtf, heten al die support-dudes van netgear Stanislav *ev? Die van mij heet Stanislav Ilev. Die van jou Stanislav Ganev. Die van mij spreekt overigens ook Nederlands. Volgens mij worden we genept :P

[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 05-01-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het niet volledig of traag laden van websites ligt niet aan de fw van Netgear. Ligt zo te zien aan Opera. Ik draai nu al 2 uur met Firefox en geen enkel probleem. Met Opera is het meestal binnen een minuut of 5 raak. Ga maar eens een nieuw Opera profiel aanmaken, hopelijk helpt dat. Ik ga waarschijnlijk ook weer terug naar de .68 fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 22:50
Heeft iemand hier de DD-WRT build van 24 december? toen ik die van 18 december probeerde was mijn transfer snelheid er op achter uit gegaan, nu weer naar stock gegaan.. wil weer een poging wagen op die van 24 december. Weet iemand hoe het komt, dat de transfer maar op 72,0 mbps blijft hangen? (op stock heeft de laptop 150, dd-wrt maar 72..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:25:
Het niet volledig of traag laden van websites ligt niet aan de fw van Netgear. Ligt zo te zien aan Opera. Ik draai nu al 2 uur met Firefox en geen enkel probleem. Met Opera is het meestal binnen een minuut of 5 raak. Ga maar eens een nieuw Opera profiel aanmaken, hopelijk helpt dat. Ik ga waarschijnlijk ook weer terug naar de .68 fw.
Dit klinkt interesant.
Ook ik gebruik Opera en heb hier last van.
Maar mijn iphone krijgt vaak geen ipadres of kan geen verbinding meer maken met het wireless gedeelte.
Ook RDP klant er vaak uit.
Ook ik ga weer terug naar een oude firmware versie.
Ook ga ik het melden bij Netgear.
Alleen doe ik dit niet alleen via support.
Eerlijk gezegt vind ik dit echt knullig op deze manier firmware uitbrengen die niet echt best te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 15:18
pipo01 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:33:
[...]
De 1080p film in kwestie is Transformers 2 van ongeveer 22GB groot. DVD's pakt ie prima en gaan ook prima, maar dat is weer zonde van de tv als die gewoon een full HD tv is.

Maar als ik de verhalen goed begrijp is het gewoon dat NTFS roet in het eten zou gooien en het beter is om de externe HDD om te gooien naar EXT3 en dan vervolgens het via het netwerk aan de HTPC te linken? En de router moet dit zonder problemen ondersteunen? (en hopelijk gaat de router dan niet zomaar folders verwijderen, want dat doe ik liever zelf)
Even terugkomend op mijn situatie: de externe HDD is inmiddels omgezet naar EXT3 en de snelheden zijn inderdaad omhoog gegaan. Het streamen via de router van alle 1080P films gaan nu vloeiend. NTFS was blijkbaar de spelbreker en door het om te zetten naar EXT3 is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:34:
OpenWRT SVN ( https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722 ) draait als een tierelier hier. Het enige wat in de stock firmware beter is als de nieuwe OpenWRT en dd-WRT is de wireless performance.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Blisterin_Bull schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:58:
[...]

OpenWRT SVN ( https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722 ) draait als een tierelier hier. Het enige wat in de stock firmware beter is als de nieuwe OpenWRT en dd-WRT is de wireless performance.
Ik zit te klooien met VPN wat niet lukt naar mijn werk (collega heeft al een WNDR3700 ingeruild).
Maar zou dat beter moeten werken met OpenWRT of DD-WRT?

En het installeren van DD-WRT is gewoon deze wiki volgen?
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700

En ik zit een beetje te kijken op de demo pagina.
Maar eigenlijk gaat al die instellingen een beetje boven mijn pet, is er nog beknopte beschrijving van wat wat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 10-10 21:30
Mooi om te lezen dat OpenWRT en DD-WRT goed werken. De router draait prima daar bij m'n ouders, maar ik zou d.m.v. een andere firmware de boel multicast/igmp enabled willen maken. Zodat de ongeëncodeerde streams (digitale TV) ook achter de router te bekijken zijn. Maar dan wil ik wel wat stabiels, zeker gezien het niet bij mij thuis gaat draaien.

Dan nog even mooie opname software op m'n Linux server-tje installeren/scripten.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 06-01-2011 09:48 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
Ik meen mij te herinneren dat VPN passthrough standaard uitstaat in sommige firmware. Heb je daar al naar gekeken?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die Bruine schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:40:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat VPN passthrough standaard uitstaat in sommige firmware. Heb je daar al naar gekeken?
Ik heb geen optie kunnen vinden in de firmwar, heb bij netgear wat gevonden over respons to ping aanzetten e.d.
http://kb.netgear.com/app...sthrough-for-home-routers

Maar ik kom steeds meer tot de conclussie dat als het niet werkt, het ook niet gaat werken. (met netgear firmware). Dus of DD-WRT of een TP-Link WR1043ND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
Mijn fout, dat was DD-WRT (VPN-Passthrough opties). Heb je NAT filtering uitgezet? Dat wil bij sommige verbindingen nog wel eens helpen (PPTP/IPSEC).

[ Voor 9% gewijzigd door Die Bruine op 06-01-2011 13:47 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die Bruine schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:46:
Mijn fout, dat was DD-WRT (VPN-Passthrough opties). Heb je NAT filtering uitgezet? Dat wil bij sommige verbindingen nog wel eens helpen (PPTP/IPSEC).
Ja geprobeerd, bij WAN kun je twee soorten NAT aan en uitzetten.

Vervelende is dat de IA persoon die er het meeste vanaf weet deze week vrij is :+
(en ik een beetje ongeduldig ben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Dit klinkt interesant.
Ook ik gebruik Opera en heb hier last van.
Maar mijn iphone krijgt vaak geen ipadres of kan geen verbinding meer maken met het wireless gedeelte.
Ook RDP klant er vaak uit.
Ook ik ga weer terug naar een oude firmware versie.
Ook ga ik het melden bij Netgear.
Alleen doe ik dit niet alleen via support.
Eerlijk gezegt vind ik dit echt knullig op deze manier firmware uitbrengen die niet echt best te noemen is.
Ik draai inmiddels met een nieuw Opera profiel, en tot nu toe werkt het weer zoals het moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:34:
Ik kan deze firmware nergens vinden, iemand een linkje?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 18:26
CrashOne schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:02:
[...]

Astublieft -> ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700-V1.0.4.68.img

Ben inmiddels ook terug op de V1.0.4.68, en gelukkig geen disc meer bij SC2.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

CrashOne schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:02:
[...]

Op de ftp van netgear staat die toch nog?

ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700-V1.0.4.55.img

volgende staan er ook
WNDR3700-V1.0.4.31.img
WNDR3700-V1.0.4.31NA.img
WNDR3700-V1.0.4.35.img
WNDR3700-V1.0.4.35NA.img
WNDR3700-V1.0.4.49.img
WNDR3700-V1.0.4.49NA.img
WNDR3700-V1.0.4.55.img
WNDR3700-V1.0.4.55NA.img
WNDR3700-V1.0.4.68.img
WNDR3700-V1.0.4.68NA.img
WNDR3700v2-V1.0.0.6.img
WNDR37AV-V1.0.6.98.img
WNDR37AV-V1.0.6.98NA.img

[ Voor 37% gewijzigd door hjs op 06-01-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
@Flappie: Laat even weten wanneer men denk de stabiele versie online te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De veelgezochte 1.0.4.75 staat overigens hier:

http://www.megafileupload...NDR3700-V1-04-75-zip.html

Links naar deze firmware worden gedelete op het netgear-forum, omdat het een beta-firmware zou zijn die per ongeluk online gezet was. Maar veel mensen zeggen dat hij wel erg stabiel is. Dus hopelijk mag de link hier gewoon wel.

ps: wel allemaal op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 18:26
woekele schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:22:

Links naar deze firmware worden gedelete op het netgear-forum, omdat het een beta-firmware zou zijn die per ongeluk online gezet was. Maar veel mensen zeggen dat hij wel erg stabiel is. Dus hopelijk mag de link hier gewoon wel.

Is dat de "beste" firmware volgens jou en andere?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
woekele schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:22:

SUPER, was hier al een tijdje naar op zoek! Ga ik morgen even proberen, super dat je deze hebt gevonden en doorgegeven!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt er binnenkort een 1.0.4.92 firmware uit. Een firmware die de verbeterde opvolger zou zijn van de .75 firmware. Nieuwer dus dan de laatste 1.0.6.98 maar dan geen IPV6 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

An1mA schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:37:
[...]

Is dat de "beste" firmware volgens jou en andere?
Ik heb 4.75 even gedraaid en merkte weinig verschil met 4.68. Ben daarom teruggegaan naar 4.68, de officiele firmware.

6.98 was een ramp qua disconnects. Hopen dat 4.92 dan beter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Hier ook een probleem met de DHCP server. Sinds de nieuwe update verliest mijn Western Digital HD Live steeds verbinding met het netwerk i.v.m. toewijzing ip-adres.
In de router zijn voorkeurs ip-adressen opgegeven, ook voor de WD , maar die worden niet opgepakt. Vervolgens heb ik alles teruggezet naar 1.0.4.68 en alles draait weer als een zonnetje. Jammer...ben dit niet gewend van Netgear.
Verder blijft het wat mij betreft een top-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik had problemen met mijn netwerk printer, geen idee of dat wat te maken had met de laatste firmware?
Gisteren 1.0.4.75 erop gezet en de printer gereset en het werkt nu weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Laatst online: 19:51
Ik heb sinds kort een AC Ryan Mini Mediaplayer met een AC Ryan usb N 300mbps stick. Nu wil ik de 5GHz modus gebruiken voor het streamen omdat deze een speciale HD video streaming instelling heeft ( Videonetwerk inschakelen). Maar hoe kan ik de router zo instellen dat de Mediaplayer de 5 GHz gebruikt i.p.v. de 2.5GHz? Ik heb ook geprobeerd om via een usb stick te streamen door deze in de usb poort van de WNDR te steken. (Mediaserver) Deze is vooral bedoelt voor DLNA/UPnP AV compatibele mediaspelers. Maar dan wordt de HD media schokkend weergegeven. Weet iemand of de mini zo'n DLNA/UPnP AV mediaspeler is? Misschien ben ik daar vanaf als ik de 5GHZ kanaal met Videonetwerk ondersteuning kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Onofficiële link naar download nieuwe firmware netgear wndr3700 1.0.4.92 , alleen NA (North America)-versie tot nu toe helaas:

http://www.mediafire.com/?kjmffg4pmsgfgop

Let op: heb het bestand nog niet getest. Het is op eigen risico.

[ Voor 46% gewijzigd door woekele op 07-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

NA = North America ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt woekele. Hopelijk is de EU versie ook snel uit.
NA staat inderdaad voor North America. En voor zover ik weet is het verschil dat hier 2.4ghz wifi channels 12 en 13 ontbreken, die zijn verboden in Noord Amerika. Maar daarvoor krijg je wel op de 5ghz range wat channels erbij (die in Europa verboden zijn neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar dat zelfde effect heb je toch ook als je je regio op NA zet?
Staat me bij dat dan ook het signaal een tikkie sterker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik ben weer terug naar 1.0.4.55 en alles werkt weer op mijn Iphone na.
Deze blijft de verbinding verliezen jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Laatst online: 19:51
Sinds enige tijd is de software van de router enorm traag. Automatisch zoeken naar updates werkt niet meer en als ik een wijziging toepas dan duurt het enkele minuten voordat deze zijn doorgevoerd.Als ik handmatig naar updates zoek krijg ik de melding dat de router niet met internet is verbonden... ? Iemand enig idee waarom dit zo traag verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
woekele schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:42:
Onofficiële link naar download nieuwe firmware netgear wndr3700 1.0.4.92 , alleen NA (North America)-versie tot nu toe helaas:

http://www.mediafire.com/?kjmffg4pmsgfgop

Let op: heb het bestand nog niet getest. Het is op eigen risico.
Dank je wel, wederom :), maar helaas geeft de DHCP geen IP adres af naar mijn LG BD570 Blu-Ray speler. Dit is belangrijk aangezien ik hem gebruik voor DLNA mogelijkheden. Netgear blijkt het toch niet helemaal op orde te hebben helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:42:
Maar dat zelfde effect heb je toch ook als je je regio op NA zet?
Staat me bij dat dan ook het signaal een tikkie sterker is ;)
Hmmm nu je het zegt... Ook eens zoiets gelezen maar weet even niet precies hoe het nu zat. Is het signaal van de Amerikaanse firmware nu sterker? En is dit zelfs voordeliger t.o.v. de Europese versie?
Als het absoluut geen nadelen heeft en misschien zelfs wel voordelen, dan zet ik deze erop!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

sonsan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:11:
Sinds enige tijd is de software van de router enorm traag. Automatisch zoeken naar updates werkt niet meer en als ik een wijziging toepas dan duurt het enkele minuten voordat deze zijn doorgevoerd.Als ik handmatig naar updates zoek krijg ik de melding dat de router niet met internet is verbonden... ? Iemand enig idee waarom dit zo traag verloopt?
Heb je hem al opnieuw gestart? En als dat niet helpt, factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Poeh, heb ik net DD-WRT build van 24 december geinstalleerd, haalt 'ie maar maximaal als doorvoersnelheid 72,0 mbps, wat ik al eerder melde, de build van 18 december had dit ook? kun je dit ergens instellen dat dit goed is? op stock haalde ik 150 mbps, maar dat heeft te maken met het kaartje.. iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
sonsan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:57:
Ik heb sinds kort een AC Ryan Mini Mediaplayer met een AC Ryan usb N 300mbps stick. Nu wil ik de 5GHz modus gebruiken voor het streamen omdat deze een speciale HD video streaming instelling heeft ( Videonetwerk inschakelen). Maar hoe kan ik de router zo instellen dat de Mediaplayer de 5 GHz gebruikt i.p.v. de 2.5GHz?
Die USB stick kan geen gebruik maken van de 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 10-10 17:32
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:24:
Als het goed is komt er binnenkort een 1.0.4.92 firmware uit. Een firmware die de verbeterde opvolger zou zijn van de .75 firmware. Nieuwer dus dan de laatste 1.0.6.98 maar dan geen IPV6 support.
Waarom doen ze dan geen 'nieuwe' versie 1.07 ofzo? Ik snap dat terug naar 1.0.4.92 niet als je op 1.0.6.98 zit... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 10-10 15:27
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:36:
Bedankt woekele. Hopelijk is de EU versie ook snel uit.
NA staat inderdaad voor North America. En voor zover ik weet is het verschil dat hier 2.4ghz wifi channels 12 en 13 ontbreken, die zijn verboden in Noord Amerika. Maar daarvoor krijg je wel op de 5ghz range wat channels erbij (die in Europa verboden zijn neem ik aan).
Als je van je settings een backup maakt en de NA firmware erop zet, en dan je settings weer terugzet dan zie ik wel gewoon channel 12 en 13 erbij staan. Heb nu dus de 1.0.4.92 NA erop staan met channel 13 op de 2.4 GHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
gerbenp schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:07:
Poeh, heb ik net DD-WRT build van 24 december geinstalleerd, haalt 'ie maar maximaal als doorvoersnelheid 72,0 mbps, wat ik al eerder melde, de build van 18 december had dit ook? kun je dit ergens instellen dat dit goed is? op stock haalde ik 150 mbps, maar dat heeft te maken met het kaartje.. iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
even hierop nog een aanvulling, bij een reboot wil ie het wel even halen, maar zakt vanzelf weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware versie 1.0.4.92NA erop, maar nu zijn de disconnects in IRC weer terug... Blijkbaar is het probleem toch nog niet opgelost...
Bedankt Flex, dat werkte goed. De kanelen zijn in ieder geval behouden gebleven zo. Heb jij geen last van disconnects?

@gerbenp. De WIFI snelheid in DD WRT is lager dan de stock, dit omdat de WIFI driver van DD WRT nog niet 100% functioneert, helaas. In het WNDR3700 topic op het DD WRT forum heeft vrijwel iedereen hetzelfde probleem.

@Nice Guy Eddie, misschien is de versie qua ontwikkeling wel ouder maar nooit officieel uitgegeven of zo. Dat zou eventueel die 'logica' met de versienummers kunnen verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
.92 schijnt nog erger te zijn.
Ik ben weer terug naar .55 en alles gaat goed op mijn Iphone na.
Elke keer Wireless weg en traag laden van pagina's.
Een ping laat dit ook zien terwijl mijn laptop goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 15:13
ik heb het volgende probleem met de wndr3700. Ik kom in alle situaties niet boven de 45mbits uit als het gaat om kopiëren over het thuisnetwerk. zowel gigabit bedraad, als op de 2.4ghz b/g/n en 5ghz n frequenties. (met een netgear wnda3100 dual-band N wifi usb stick)

vreemd als de experiabox van kpn (787v) effectief wel 99.4mbps haalt op een 100mbps bedrade verbinding.

is dit te weiten aan de firmvare? of iets met de instellingen van de router zelf? heb versie .68

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Edje040 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:30:
Hier ook een probleem met de DHCP server. Sinds de nieuwe update verliest mijn Western Digital HD Live steeds verbinding met het netwerk i.v.m. toewijzing ip-adres.
In de router zijn voorkeurs ip-adressen opgegeven, ook voor de WD , maar die worden niet opgepakt. Vervolgens heb ik alles teruggezet naar 1.0.4.68 en alles draait weer als een zonnetje. Jammer...ben dit niet gewend van Netgear.
Verder blijft het wat mij betreft een top-router
Ik heb gewoon precies hetzelfde! ook met me WD live.. :)
Ben ook teruggegaan naar .68, ssh sessies waren soms na 5 seconden al kaputto. Brak spul en slecht getest. :(

[ Voor 8% gewijzigd door zenith op 08-01-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:33:
@gerbenp. De WIFI snelheid in DD WRT is lager dan de stock, dit omdat de WIFI driver van DD WRT nog niet 100% functioneert, helaas. In het WNDR3700 topic op het DD WRT forum heeft vrijwel iedereen hetzelfde probleem.
Ik las hier iets over OpenWRT, is dit ook het proberen waard? en heeft deze geen problemen hiermee.. anders ga ik toch maar weer terug overwegen naar de stock als het niet anders kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
Ik dacht dat ik mijn Netgear eindelijk had zoals ik het wou, maar nu kom ik een gek probleem tegen. Ik heb een externe HDD (EXT3) van 1TB aan de usb hangen. Op de HDD zit films, muziek, enz die ik via het netwerk deel met oa een HTPC met XBMC erop. Als ik de HTPC gebruik, dan zet ik ook de externe HDD aan. Als ik daarmee klaar ben, dan zet ik de externe HDD uit. En nu komt hier mijn probleem: als ik de externe HDD weer aanzet, dan zijn al mijn folders leeg. Bij de instellingen van de router zijn al mijn netwerkmappen foetsie. Maar als ik de externe HDD direct aan mijn PC aansluit, dan zie ik wel alle mappen en alle bestanden. En net even getest met mijn HTPC en die kan de mappen via het netwerk ook niet meer bereiken.

Kan iemand mij wellicht vertellen wat hier aan de hand is, want ik heb al mijn instellingen nagelopen en ze zien er normaal uit. De externe HDD wordt wel herkend door de router, maar verder dan dat gaat het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zijn je mappen weer terug na een reboot van de router?
Dus dan niet de HDD uitzetten maar even aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
Na de reboot is de HDD weer als vanouds benaderbaar. Maar moet ik nu voor altijd die HDD aan laten staan? Wat ik zelf namelijk doe is de HDD weer uitzetten als ik er klaar mee ben, want anders is het zonde van de stroom. En om elke keer een reboot uit te voeren lijkt mij ook onzinnig om de HDD te benaderen.

Lijkt het trouwens zo of is de updatefunctie van de router niet zo goed? Als ik de router zelf naar een update laat zoeken, dan blijft het maar doorzoeken totdat er een foutmelding komt. Mijn huidige firmwareversie is 1.0.4.68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Je kan op zich in Openwrt het wel zo instellen dat je HDD een spindown doet. Dat scheelt je het grootste gedeelte aan stroom lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46
pipo01 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:06:
Na de reboot is de HDD weer als vanouds benaderbaar. Maar moet ik nu voor altijd die HDD aan laten staan? Wat ik zelf namelijk doe is de HDD weer uitzetten als ik er klaar mee ben, want anders is het zonde van de stroom. En om elke keer een reboot uit te voeren lijkt mij ook onzinnig om de HDD te benaderen.

Lijkt het trouwens zo of is de updatefunctie van de router niet zo goed? Als ik de router zelf naar een update laat zoeken, dan blijft het maar doorzoeken totdat er een foutmelding komt. Mijn huidige firmwareversie is 1.0.4.68.
Dat probleem heb ik ook, zelfs handmatig doet het niet (eerst downloaden en dan zelf upgraden).
Of hij zegt dat er geen internet verbinding is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
pipo01 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:06:

Je kunt de "content scan" instellen in minuten.
Standaard staat dit op 60 minuten.
Probeer dit eens met 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 18:16
Hoe zijn de ervaringen met QoS op de Netgear?
Ter test gooi ik dan de upload ff vol op lanport1 en ga dan gamen op lanport2.

Ik ben hier aan het testen met COD:BO, maar ik kan geen verbeteringen in de pingtijd zien :'(
Ik heb zowel mijn lanport op highest gezet en de andere op low, maar merk geen verschil.
Ook heb ik nog het nog als poort met prio highest getest, wederom zie ik geen verschil.

Ook met Quake 3 zie ik hetzelfde beeld :X

[ Voor 5% gewijzigd door mdcobra op 09-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pipo01 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:08:
Ik dacht dat ik mijn Netgear eindelijk had zoals ik het wou, maar nu kom ik een gek probleem tegen. Ik heb een externe HDD (EXT3) van 1TB aan de usb hangen. Op de HDD zit films, muziek, enz die ik via het netwerk deel met oa een HTPC met XBMC erop. Als ik de HTPC gebruik, dan zet ik ook de externe HDD aan. Als ik daarmee klaar ben, dan zet ik de externe HDD uit. En nu komt hier mijn probleem: als ik de externe HDD weer aanzet, dan zijn al mijn folders leeg. Bij de instellingen van de router zijn al mijn netwerkmappen foetsie. Maar als ik de externe HDD direct aan mijn PC aansluit, dan zie ik wel alle mappen en alle bestanden. En net even getest met mijn HTPC en die kan de mappen via het netwerk ook niet meer bereiken.

Kan iemand mij wellicht vertellen wat hier aan de hand is, want ik heb al mijn instellingen nagelopen en ze zien er normaal uit. De externe HDD wordt wel herkend door de router, maar verder dan dat gaat het niet meer.
Heb je wel eens geprobeerd een tijdje te wachten. Ik heb hetzelfde met mijn 160GB schijfje, maar na tien minuten zie ik dan weer alle mappen. Misschien dat het met een 1 TB schijf langer duurt. Ik vind het wel vreemd, zo traag is zo'n router toch ook weer niet?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 20:13
met een 680 Mhz processor?

de router heeft een hoge doorvoer, maar ik vind het niet gek dat het scannen van een HDD best wat tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Lothlorien67 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:26:
met een 680 Mhz processor?

de router heeft een hoge doorvoer, maar ik vind het niet gek dat het scannen van een HDD best wat tijd in beslag neemt.
Ach kom zeg. Vroeger werkten we met grote blijheid op een Pentium 200MHz. Denk je echt dat die ook zo lang deden over het scannen van wat mappen op een harde schijf?

Jij komt uit '84, je zou toch beter moeten weten :P

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 09-01-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36
En ook ik heb problemen met de laatste software. Sites openen duurt soms erg lang en als die ze opent, opent die niet alles. Bij mijn Dreambox valt steeds de verbinding weg. Ik hoop op een nieuwe firmware.

IPv6 werkt wel. Wat is hier het voordeel van? Concepts ICT heeft me ook een IPv6 adres gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Laatst online: 10-10 23:07
Mm.. lange tijd ging het goed maar vandaag bij 1 irc server steeds disconnects. Ik hoop snel op een nieuwe firmware!!

Ik wil graag me ipv6 support behouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 20:13
@woekele.

Bij mijn weten hoefden er toen nog geen 1TB schijven te worden gescand :P en vergeet niet dat het vroeger allemaal een stuk efficiënter ging. (Edit: ik bedoel dat de programmatuur vaak wat efficiënter was: zo veel mogelijk doen in zo min mogelijk stappen was 20 jaar geleden nog belangrijker dan nu)

Maar je hebt wel ergens gelijk: ik weet niet wat een DLNA server allemaal indexeert, maar ik geloof niet dat dit zo ontzettend veel is dat de router er enorm lang over zou moeten doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Lothlórien op 09-01-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm. Ik schakelde gisteren als test WMM uit op de 5 en 2,4 GHz band. Resultaat : 54 Mbps link ipv 300. Bekend probleem bij een Intel 5100/5300 kaartje en Atheros chipset in de router.
Ook QoS uitgeschakeld die ik had ingesteld op prioriteit voor de Xbox-en en PS3's op hun IP's.

Nu valt continu mijn verbinding weg op 5G. Op 2,4 niet. Firmware heb ik nu teruggebracht naar de .68, instellingen voor WMM en QoS weer ingesteld; en ik heb het nog steeds.

Hoop niet dat dat permanent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wat een trieste lui op het Netgear-forum... Na het fiasco met de geflopte firmware 1.0.6.98 komen er ineens heel veel mensen die (terecht) vragen om links naar (beta)-firmware 1.0.4.75, omdat bezitters van deze firmware erg positief hier over waren. Netgear wil echter niet dat deze firmware verspreid wordt en staat erop dat men hun brakke 1.0.6.98 gebruikt.

Nu dreigen ze zelfs met het sluiten van het forum en het niet langer uitgeven van beta's als men niet stopt met de negativiteit en het vragen om links naar beta's...

Lekker bedrijf dat Netgear. Zorg gewoon voor een goed werkende firmware en je hebt geen probleem meer...

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 11-01-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die 'support' is een beetje vreemd. Er zijn duidelijke grote problemen waarvan je zou verwachten dat wel gemaakt wordt. Of op zijn minst een andere oplossing (die beter werkende firmwares zoals de .75).
Een beetje raar dat ze niks willen doen aan de in mijn ogen ernstige fouten in die laatste firmwares.

Als iemand de 1.0.4.75 firmware wilt zet ik hem wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbenp schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:48:
[...]

Ik las hier iets over OpenWRT, is dit ook het proberen waard? en heeft deze geen problemen hiermee.. anders ga ik toch maar weer terug overwegen naar de stock als het niet anders kan..
Ik heb zelf helaas geen ervaring met OpenWRT. Heb het wel vaker langs zien komen in dit topic: http://www.dd-wrt.com/php...&postorder=asc&start=2880 . Misschien vind je er de informatie die je nodig hebt. Maar heb nog niet echt duidelijk kunnen vinden of dit wireless wel net zo goed als de stock firmware laat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:00:
Ja die 'support' is een beetje vreemd. Er zijn duidelijke grote problemen waarvan je zou verwachten dat wel gemaakt wordt. Of op zijn minst een andere oplossing (die beter werkende firmwares zoals de .75).
Een beetje raar dat ze niks willen doen aan de in mijn ogen ernstige fouten in die laatste firmwares.

Als iemand de 1.0.4.75 firmware wilt zet ik hem wel online.
Ik ben weer terug naar .68, maar wil die .75 wel...
Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste