Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij werkt http://www.megafileupload...NDR3700-V1-04-75-zip.html gewoon nog.

Anyway, heb gister Openwrt geprobeerd. Ziet er allemaal erg goed uit, maar m'n wifi-snelheden werden meer dan gehalveerd vergeleken met stock helaas.

Edit: ik heb de build van Arokh gebruikt toen ik openwrt probeerde

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 11-01-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 17:25
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722&p=1

Probeer de build van Arokh eens. Ik vind hem helemaal geweldig.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die heeft hij net geprobeerd :P.

$ iperf -c zeus
------------------------------------------------------------
Client connecting to zeus, TCP port 5001
TCP window size: 16.0 KByte (default)
[  3] local 10.0.0.5 port 45691 connected with 10.0.0.1 port 5001
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  3]  0.0-10.0 sec  55.6 MBytes  46.6 Mbits/sec

Da's wat ik hier krijg, OpenWrt 10.03.1-rc4, 5 GHz 802.11n met channel bonding. Zit één bakstenen muur tussen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lees ik dat nu goed, gewoon flashen zoals je een netgear firmware zou flashen?

Is van openwrt ook een demo pagina eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan openwrt flashen met een normale .img vanaf de web-interface geloof ik inderdaad. Maar als je terug wilt flashen naar stock zul je volgens mij toch tftp moeten gebruiken (correct me if im wrong). Dus kun je netzogoed bij het flashen naar openwrt ook meteen tftp gebruiken. Kan je daar gelijk ervaring mee opdoen :)

Het was vrij simpel, op het juiste moment de reset knop ingedrukt houden en weer los laten. Dan tftp'en van een met kabel verbonden pc (met vast ip), 5 minuten wachten... klaar.

Maarja, ik wacht tot de wifi-performance tenminste 3/4 is van de stock-firmware. Dat wil zeggen dat ik toch wel 6MB/s ofzo wil kunnen halen bij kopieren van gigabit-lan-pc naar wifi-laptop. Anders had ik netzogoed bij een 802.11g-router kunnen blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 17:25
Borromini schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:49:
Die heeft hij net geprobeerd :P.

$ iperf -c zeus
[  3] local 10.0.0.5 port 45691 connected with 10.0.0.1 port 5001
[  3]  0.0-10.0 sec  55.6 MBytes  46.6 Mbits/sec

Da's wat ik hier krijg, OpenWrt 10.03.1-rc4, 5 GHz 802.11n met channel bonding. Zit één bakstenen muur tussen.
Het was mij niet duidelijk of hij de "gewone" OpenWRT geprobeerd heeft of de specifieke build van Arokh. Arokh's build heeft namelijk al meteen alle wireless channels unlocked staan en de "gewone" OpenWRT build niet.
hjs schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:29:
[...]

Lees ik dat nu goed, gewoon flashen zoals je een netgear firmware zou flashen?

Is van openwrt ook een demo pagina eigenlijk?
Yep. Gewoon de "Factory" image doen en is rechtstreeks vanuit je stock Netgear firmware te flashen. Dit is de laatste Factory firmware van Arokh. Als je eenmaal OpenWRT draait kun je daarna bij updates gewoon de sysupgrade images flashen.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb een probleempje:

ik heb een thuisnetwerk die uit het volgende bestaat, NAS (Netgear ReadyNAS Duo RND2000 met 2 TB), Router (Netgear WNDR3700), Laptop (Windows 7 Professional) en een PlayOnHD mini.

Mijn probleem is het volgende: wanneer ik recent de router heb ingesteld en zodoende recentelijk alle apparaten erop heb aangesloten werkt alles prima en naar behoren. op mijn laptop zie ik de NAS, USB-poort van de Router en verdere apparaten. Dan kan ik ook gewoon met mijn HD mini naar WORKGROUP en dan kan ik de NAS selecteren. maar na verloop van tijd (heb echt geen idee wanneer) dan krijg ik via mijn laptop niet meer links bij windows verkenner NAS, USB-poort van de router en andere apparaten te staan. op dit moment kan ik ook niet meer met de HD mini bij de NAS of laptop of whatever komen. wil ik het dan weer werkend krijgen moet ik opnieuw het hele netwerk aanmaken. dus een hard-reset van de router en dan het hele verhaal weer.

iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:11
Hmm, ik wil de graag een WNDR3700N aanschaffen, maar nu twijfel ik omdat iedereen roept dat het bagger is gesteld met de firmware? Wat is nou waarheid?

Het enige wat voor mij echt belangrijk is, is VPN Passthrough en een flinke WAN doorvoersnelheid (60MBit FiberPower)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

VPN Passthrough kan een probleem zijn met deze router.
Ik ben nog steeds bezig om mijn thuiswerk-verbinding werkend te krijgen. (IA reageert ook traag hier).

Ga zo maar eens langs en als ik zeker weet dat het aan de kant van het werk goed staat en dan nog niet lukt ga ik maar DD-WRT of OpenWRT proberen.
(Denk dat ik voor DD-WRT ga, daarvan is een demo pagina en kan ik beter inschatten wat ik kan verwachten)

Mocht dat niet lukken bestel ik maar een TP-Link WR1043ND :+

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 12-01-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
In welk opzicht 'kan' het een probleem zijn? GRE Protocol word niet gesupport? Ding is traag? Ding doet vaag? Connectie traag?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FireDrunk schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:38:
In welk opzicht 'kan' het een probleem zijn? GRE Protocol word niet gesupport? Ding is traag? Ding doet vaag? Connectie traag?
Er zijn veel mensen die melden dat het niet werkt (geen verbinding).
Waarom geen idee? Het is een Netgear zeggen sommige dan ;)

Geloof dat bij de consumentenbond test (jaja) er gewoon staat dat VPN niet ondersteund wordt.

Er staan ook geen VPN passthrough opties in de web interface van de Netgear, zoals die wel op de DD-WRT demo pagina staat.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 12-01-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hmm... Dat is wel vervelend :'( Ik hoopte juist dat dit een goed ding was :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou ja, voor de rest is het een top router, en best kans dat het bij jouw wel gewoon werkt.
Maar halen met inruil garantie bij de lokale pc boer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Mja, kan ook, maar ik doe het meestal liever gewoon in 1 keer goed... Ik zit niet zo heel ruim in mijn tijd, en vooral het internet wil ik graag altijd werkend hebben, en om nou elke keer routertjes te gaan vervangen vind ik ook niet echt leuk werk.. Plus dat de rest van het huishouden begint te stuiteren ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
DD-WRT erop weet je zeker dat het werkt ;) .

@hjs, wat voor VPN zet je op? Cisco? NAT en dan over UDP of TCP? Misschien wel zo handig voor anderen. Trouwens als GRE het probleem zou zijn, probeer dan eens jouw client als DMZ in te stellen. Dan zou al het verkeer 1-op-1 doorgezet moeten worden. Volgens mij wordt er dan helemaal niet gefilterd en zouden protocols zoals IP 47 en/of 50 gewoon doorgezet moeten worden.

Mocht je een Cisco client gebruiken, kijk eens of je tussen UDP en TCP kunt switchen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik wil graag dat OpenVPN SSL Tunnels werken en dat ik eventueel met IPSec of PPTP oid kan werken.
Ik las dat IPv6 ondersteuning heeft voor tunneling, maar de WDR3700N is nog geen IPv6 router?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Technische details weet ik helaas niet. Programma dat ik moet installeren heet Checkpoint secuRemote
maar de WDR3700N is nog geen IPv6 router?
De laatste firmware, die met DHCP problemen, heeft wel IPv6.

[ Voor 49% gewijzigd door hjs op 12-01-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 12:45
woekele schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:52:
Maarja, ik wacht tot de wifi-performance tenminste 3/4 is van de stock-firmware. Dat wil zeggen dat ik toch wel 6MB/s ofzo wil kunnen halen bij kopieren van gigabit-lan-pc naar wifi-laptop. Anders had ik netzogoed bij een 802.11g-router kunnen blijven ;)
Ik heb met mijn WNDR3700 ook al diverse firmware geflashed dmv tftp, en draai nu de 10jan build van Arokh (eigenlijk de 7jan trunk met wat extra packages). Mijn wireless snelheid is op zowel 2.4 als 5ghz ong. 60Mbit/s (en dus ong. 7,5MB/s). Verre van stock (daar haalde ik ong. 120Mbit/s (15MB/s), maar redelijk acceptabel gezien de extra features die OpenWRT met zich brengt die ik echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je een zicht op de evolutie Rayures? Ik heb een tijdje terug zelf de Backfire branch gecompileerd en draadloos was toen belabberd, 10.03+ (r21847) en 10.03.1-rc4 deden het een stuk beter (ik compileer ze allemaal zelf vanwege de EEPROM override, maar het neemt natuurlijk tijd in beslag, en als de prestaties van draadloos zo fluctueren - er zijn veel commits geweest voor ath9k - dan is het een beetje verloren tijd en moeite).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Even alvast wat vraagjes over DD-WRT wat ik zo snel niet kan vinden op de demo pagina.

Kan ik OpenDNS instellen? Ja dus :)

Ik wil graag een guest network met WEB beveiliging voor de Nintendo DS, werkt dat op deze manier

Hoe zet je de 5ghz radio uit? (gebruik ik toch niet) zet ik dan gewoon TX Power op 0?

Mijn radio staat nu trouwens op 50%, wat is dat vertaald naar TX Power? 16 dbm is de standaardwaarde geloof ik, dus 8 dbm is 50% of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
In dat geval kun je IKE over TCP proberen. UDP encapsulation zou ik ook aanzetten (forward UDP 500 en UDP 2746 in de router). Dit doe je beide in de SecuRemote client. Maar wat ik eerder typte moet ook werken, die specifieke client in DMZ mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die Bruine schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:03:
In dat geval kun je IKE over TCP proberen. UDP encapsulation zou ik ook aanzetten (forward UDP 500 en UDP 2746 in de router). Dit doe je beide in de SecuRemote client. Maar wat ik eerder typte moet ook werken, die specifieke client in DMZ mode.
We gaan het proberen, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Heb ook sinds gisteren die OpenWRT Arokh versie erop staan en ben zeer aangenaam verrast.
Het werkte eigenlijk allemaal in 1 keer. Moest alleen even kijken hoe het zat met minidlna en welke mount points m'n ext3 schijf had (conf file staat even uit m'n hoofd bij etc/minidlna.conf).
Draadloos werkt ook alhoewel ik niet gekeken had hoe snel die was, router staat beneden en heb beneden alles bedraad, daar haal ik prima 120mb met ziggo, draadloos op zolder is 'maar' G, haal daar ff onder de 20mb dus ben tevreden.
Eens even een paar dagen aankijken of het stabiel blijft.
Thanks voor de tip hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb er nu DD-WRT opgezet, ging ook probleemloos en ik heb het idee dat internet sneller aanvoelt :)
Kan alleen mijn usb stick nog ff niet vinden (die achterin de router zit) :+
http://svn.dd-wrt.com:8000/dd-wrt/ticket/1877

Oh, en verbinden met mijn werk gaat nog steeds niet :(
(ga er nu maar vanuit dat ze daar nog iets niet goed hebben staan, neem laptop morgen maar mee.)

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 12-01-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 22:29
Mannen, mijn WNDR3700 heeft (ook) een wat zwak Wi-fi signaal. Er staat op het moment DD-wrt op (v24-sp2 (08/12/10) std (SVN revision 14929)). Ik heb dit doorgenomen: http://www.dd-wrt.com/wik...ros/ath_wireless_settings de resultaten ervan moeten nog blijken, maar ik heb niet heel veel vertrouwen dat die paar settings wat gaan doen.

Wat raden jullie aan? openWRT, DD-WRT (ik kon geen update vinden voor mijn build op DD-wrt.com, maar zag in dit topic wel wat linkjes voorbijkomen) of terug naar stock?

Wi-Fi bereik en stabiliteit is veruit het belangrijkste. Alle opties zijn leuk, maar mijn gang wil het liefst "gewoon" internet en ik kan mijn SSH poort in elke firmware wel doorsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hjs schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:22:
Technische details weet ik helaas niet. Programma dat ik moet installeren heet Checkpoint secuRemote

[...]

De laatste firmware, die met DHCP problemen, heeft wel IPv6.
Checkpoint Sec. Remote werkt hier gewoon icm met de WNDR3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Borromini schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:52:
Heb je een zicht op de evolutie Rayures? Ik heb een tijdje terug zelf de Backfire branch gecompileerd en draadloos was toen belabberd, 10.03+ (r21847) en 10.03.1-rc4 deden het een stuk beter (ik compileer ze allemaal zelf vanwege de EEPROM override, maar het neemt natuurlijk tijd in beslag, en als de prestaties van draadloos zo fluctueren - er zijn veel commits geweest voor ath9k - dan is het een beetje verloren tijd en moeite).
Ik heb alleen rc3, rc4 en nu dan de trunks gebruikt, en die (ondanks de vele wijzigingen voor ath9k (en nog vele die zullen volgen om dezelfde prestaties neer te gaan zetten als stock)) werken allemaal 'goed' (goed als in 50% van stock firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Exorcist schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:45:
[...]

Checkpoint Sec. Remote werkt hier gewoon icm met de WNDR3700.
Mijn laptop net terug van IA, er ging iets niet goed bij het installeren.
Als het goed is .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp nodig!
Net een uurtje geleden deze in de post gekregen.
Bekabelde verbinding door de router heen naar PC werkt, heb gewoon goede verbinding.
Wifi kan ik nog even niet testen, maar het probleem,
Bij de installatie, kan ik kiezen uit 2 opties (waarom 2?):
http://i.imgur.com/8aBxM.png
Vervolgens, op welke ik ook klik, krijg ik dit bericht:
http://i.imgur.com/l2Y7z.png
En als ik het handmatig probeer via de browser, krijg ik dit (na controleren op firmware):
http://i.imgur.com/GmXYp.png
Wat doe ik nou fout?
Er is zeker wel een internetverbinding, anders zou ik nu dit niet kunnen posten.
Bedankt voor de hulp als iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:24:
Hulp nodig!
Net een uurtje geleden deze in de post gekregen.
Bekabelde verbinding door de router heen naar PC werkt, heb gewoon goede verbinding.
Wifi kan ik nog even niet testen, maar het probleem,
Bij de installatie, kan ik kiezen uit 2 opties (waarom 2?):
http://i.imgur.com/8aBxM.png
Vervolgens, op welke ik ook klik, krijg ik dit bericht:
http://i.imgur.com/l2Y7z.png
En als ik het handmatig probeer via de browser, krijg ik dit (na controleren op firmware):
http://i.imgur.com/GmXYp.png
Wat doe ik nou fout?
Er is zeker wel een internetverbinding, anders zou ik nu dit niet kunnen posten.
Bedankt voor de hulp als iemand het weet.
Misschien een virusscanner/firewall (soft/hardwarematig?) die in de weg zit?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:35:
[...]

Misschien een virusscanner/firewall (soft/hardwarematig?) die in de weg zit?
Ik heb AVG maar zou die dan niet een melding moeten geven als er iets geblokkeerd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gewoon negeren, updaten via de webinterface sowieso niet doen.

Als je een nieuwere firmware wil installeren moet je deze gebruiken.
En dan niet de US versie.

[ Voor 72% gewijzigd door hjs op 13-01-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:51:

[...]

Ja leuk dat het ook zo kan, maar ik wil gewoon alles werkend hebben zoals het hoort. En ik ga niet met DDWRT enz beginnen voorlopig, wil eerst gewoon dat alles op de normale manier werkt. Dus hoop dat iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dit is geen DD-WRT is een gelekte Netgear firmware ;)
(eentje die beter werkt dan de laatste officiele)

Update via de webinterface is op twee manieren uit te leggen realiseer ik me nu.
Het is beter dat bedraad te doen vanaf je pc, dan die online op te halen.

Althans dat lijkt mij een stuk veiliger.

[ Voor 49% gewijzigd door hjs op 13-01-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heb je overigens wel de utp kabel in de WAN poort zitten? Daar moet de kabel vanaf je modem inzitten om de Netgear ook het 'internet' te laten zien. Ik heb hem ook wel eens in 1 van de LAN poorten gehad (om als acdespoint te dienen), maar dan ziet de Netgear "het internet" niet.

(ik doe maar wat wilde gokken om je mogelijk op weg te helpen?)
Zit ook nog te denken aan een dhcp conflict, maar dan zou je uberhaupt niet het internet op moeten kunnen...

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 13-01-2011 15:12 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En er is weer een nieuwe beta. 1.0.4.100.... helaas nog geen link gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

woekele schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:29:
En er is weer een nieuwe beta. 1.0.4.100.... helaas nog geen link gevonden.
Interessant, geen 1.0.6 versie dus.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er uit, de hele oplossing was heel simpel, ik heb 2 internet poorten in mijn PC, beide waren ingeschakeld, alleen nummer 1 was nu dus in gebruik. Toen ik nummer 2 uitzette werkte alles ineens perfect. Iemand een idee waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 22:29
Vanx schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:42:

Wat raden jullie aan? openWRT, DD-WRT (ik kon geen update vinden voor mijn build op DD-wrt.com, maar zag in dit topic wel wat linkjes voorbijkomen) of terug naar stock?
Na nog wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat terug naar stock waarschijnlijk de beste oplossing is. Deze tutorial: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=79802 is niet zo ingewikkeld. Er werd alleen ook bij verteld dat DD-WRT de driverfirmware overschrijft, dus dat de Wi-fi even sterk (zwak?) blijft. Klopt dat?

Ik wacht sowieso nog wel even totdat er een nieuwe officiële firmware uit is, met minimaal de kwaliteit van .75

[ Voor 6% gewijzigd door Vanx op 13-01-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus, via de browser in de router word nog steeds geen internet gevonden..
Alles werkt nu dus, behalve de ingebouwde firmware functie.. Vreemd wel..
hjs schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:51:

[...]

Dit is dus gewoon 100% officieel en behoud garantie enz, gewoon de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je officieel wilt moet je 1 van de ftp van netgear downloaden. Nieuwste daar is 1.0.4.68 op de brakke 1.0.6.98 na.

1.0.4.75 is een beta die tijdelijk op hun ftp heeft gestaan (foutje van ze). Mochten ze daarom je garantie 'ontnemen' kan je altijd zeggen dat je hem onwetend van hun eigen ftp hebt gedownload en niet wist dat het een foutje van ze was.

[ Voor 50% gewijzigd door woekele op 13-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:49:
Ben er uit, de hele oplossing was heel simpel, ik heb 2 internet poorten in mijn PC, beide waren ingeschakeld, alleen nummer 1 was nu dus in gebruik. Toen ik nummer 2 uitzette werkte alles ineens perfect. Iemand een idee waarom dit is?
Omdat je switch geen link aggregation (of hoe dat beest ook heet...) ondersteund?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:08:
Als je officieel wilt moet je 1 van de ftp van netgear downloaden. Nieuwste daar is 1.0.4.68 op de brakke 1.0.6.98 na.

1.0.4.75 is een beta die tijdelijk op hun ftp heeft gestaan (foutje van ze). Mochten ze daarom je garantie 'ontnemen' kan je altijd zeggen dat je hem onwetend van hun eigen ftp hebt gedownload en niet wist dat het een foutje van ze was.
.68 heb ik er nu op staan. Lekker zo laten dus gewoon, of mis ik iets bijzonders?
(ik ben niet zo iemand die aan alle instellingen gaat klooien. Ik heb "gewoon" een paar apparaten aangesloten en verder niks, lekker simpel.)
lier schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Omdat je switch geen link aggregation (of hoe dat beest ook heet...) ondersteund?
Geen idee wat dat inhoud, maar bedoel je met mn switch mn router? En mijn vorige router werkte wel perfect..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:15:

.68 heb ik er nu op staan. Lekker zo laten dus gewoon, of mis ik iets bijzonders?
(ik ben niet zo iemand die aan alle instellingen gaat klooien. Ik heb "gewoon" een paar apparaten aangesloten en verder niks, lekker simpel.)

Geen idee wat dat inhoud, maar bedoel je met mn switch mn router? En mijn vorige router werkte wel perfect..
Vaak is het zo dat men gelijk de nieuwe router achter het modem zet zonder even het modem te resetten, wellicht heb jij dat ook niet gedaan?

Stappenplan nieuwe router:

1: Verbindt de router met het modem (WAN poort), maar zet hem niet aan.
2: Reset het modem, stekker er uit en er in doen (~30 Sec wachten) .
3: Start de router.
4: Eventueel modem nog eens resetten.

[ Voor 2% gewijzigd door Nivk op 13-01-2011 16:57 . Reden: Jaoh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivk schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:56:
[...]

Vaak is het zo dat men gelijk de nieuwe router achter het modem zet zonder even het modem te resetten, wellicht heb jij dat ook niet gedaan?

Stappenplan nieuwe router:

1: Verbindt de router met het modem (WAN poort), maar zet hem niet aan.
2: Reset het modem, stekker er uit en er in doen (~30 Sec wachten) .
3: Start de router.
4: Eventueel modem nog eens resetten.
Ah zo, dat had ik al wel gedaan, al een keer of 3/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hmmm.... net was m'n internetverbinding enorm traag (bedraad). Ik kijken op www.speedtest.net en wat bleek... ping 10ms en download 1mbit :/
modem gereset --> geen verbetering
router gereset --> volle 50mbit

zijn er meer mensen met soortgelijke problemen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nog noob ben, weer een vraag:
Is er iets wat ik aan de instellingen kan veranderen om beter bereik te krijgen?
De zend sterkte staat al op 100%, en ik gebruik 2,4ghz.
Maar ben ik met mijn HD2 2 kamers verder (zelfde verdieping) is het bereik helemaal niet zo geweldig.
Ik heb het even getest, vlakbij de router, waar ik normaal zit heb ik ongeveer -60 dBm, maar ga ik 2 kamers verder is het zo rond de -85

Is dat goed of slecht? En wat kan ik veranderen, of niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ander kanaal proberen, 5 GHz proberen, als er andere 2,4 GHz-netwerken of -apparatuur in de buurt is kan je wel es pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:37:
Ander kanaal proberen, 5 GHz proberen, als er andere 2,4 GHz-netwerken of -apparatuur in de buurt is kan je wel es pech hebben.
Hij stond op automatisch kanaal, en in de buurt heeft alles 11, moet ik dan juist ook 11 doen of niet? Zal ze wel ff allemaal uitproberen. 5GHZ kan mn HD2 niet aan.

Hebben jullie ook het probleem dat het een eeuwigheid duurt om iets op te slaan in de web interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 00:59

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb vandaag een WNDR3700v2 met een 01R3 code binnen gekregen. Ik dacht dat de v2 versie nog niet op de EU markt zou komen, gezien de release in december in de VS was :?

Maar goed voor de rest werkt die perfect :)

[ Voor 12% gewijzigd door Apoca op 14-01-2011 00:41 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:41:
[...]

Hij stond op automatisch kanaal, en in de buurt heeft alles 11, moet ik dan juist ook 11 doen of niet? Zal ze wel ff allemaal uitproberen. 5GHZ kan mn HD2 niet aan.

Hebben jullie ook het probleem dat het een eeuwigheid duurt om iets op te slaan in de web interface?
Je wilt juist een zo rustig mogelijk kanaal.
Als iedereen in de buurt kanaal 11 gebruikt neem jij b.v. kanaal 1, 2, 4 of 6.

Bij mij duurt het geen eeuwigheid voordat iets opgeslagen is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Apoca schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:34:
Ik heb vandaag een WNDR3700v2 met een 01R3 code binnen gekregen. Ik dacht dat de v2 versie nog niet op de EU markt zou komen, gezien de release in december in de VS was :?

Maar goed voor de rest werkt die perfect :)
wow, je hebt een primeur volgens mij. Op Netgear-forum had nog niemand een v2 gekregen, zelfs mensen die direct bij netgear een v2 besteld hadden kregen gewoon een v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iets anders aan de v2 buiten meer flash en extra antennes voor 802.11n? Op het OpenWrt-forum is er ook al iemand opgedoken met zo'n model, hij lijkt 'm tot nader order niet te kunnen flashen met OpenWrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hjs schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Mijn laptop net terug van IA, er ging iets niet goed bij het installeren.
Als het goed is .... :+
En het werkte thuis, nu is de vraag natuurlijk of het zonder DD-WRT ook gewerkt had. :+
Ach boeien, DD-WRT bevalt goed :P

(de mindere snelheid merk ik niet, heb maar 22/4 internet en kopieer verder nauwelijks tussen laptops\hd's\ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Buiten de 16MB flash en de andere 5GHz antenne zou er geen verschil moeten zijn met de v1. Mijn router is trouwens bij een B2B leverancier besteld in Duitsland, dus of je de v2 ook al in NL kunt krijgen bij de shops daar durf ik niets over te zeggen.

De router is trouwens geleverd met de firmware die ook op de site van Netgear staat voor de v2 versie :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iemand al WNDR3700-V1.0.4.100 gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Is het iemand al opgevallen dat de brakke firmware niet meer via de auto-update functie van de router is te vinden?
Ik draai nog de originele V1.0.4.68 omdat ik draadloos bereik erg belangrijk vind (buurt zit vol draadloos)
Bij de upgrade check zegt ie nu dat er geen nieuwere versie is.
(verkapte vooraankondiging van een andere versie? 1.04.100??)

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 08:35
Ik lees hier over WNDR3700 V2.
En op netgear.com, ook:
http://www.netgear.com/ho...performance/wndr3800.aspx
"coming soon"
Op de netgear site heten ze vreemd genoeg allebei N600

Nu denk ik dat de WNDR3700 V2 een iets gemoderniseerde WNDR3700 V1 is, en de WNDR3800 een nieuw premium model (o.a. met print server)
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelieve te excuseren het vertaalhulpmiddel als het geen steek houdt.

Nieuwe ingebouwde programmatuur .100 is slechts beschikbaar door de netgear dienst voor zover ik kan vertellen.

Misschien zal het hier verschijnen, http://www.dslreports.com...R3700-Firmware-V1.0.4.100

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 13:22 . Reden: add info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 23:07
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=60886

1 - DHCP reservations - FIXED
2 - Slow page loads over time - So far so good need more time
3 - Readyshare - Working
4 - Ready DLNA - Working - video very smooth
5 - IPV6 - Fastest I have seen to date - IPV6 only sites load instantly
6 - 2.4 and 5.0 range are definitely a bit better using inssider to test.
7 -Stable - NO wireless disconnects

[ Voor 78% gewijzigd door hhoekstra op 14-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
bwt schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:48:
Is het iemand al opgevallen dat de brakke firmware niet meer via de auto-update functie van de router is te vinden?
Ik draai nog de originele V1.0.4.68 omdat ik draadloos bereik erg belangrijk vind (buurt zit vol draadloos)
Bij de upgrade check zegt ie nu dat er geen nieuwere versie is.
(verkapte vooraankondiging van een andere versie? 1.04.100??)
Klopt, ik heb iemand bij Netgear gevraagd deze er af te halen.
Voor mijn werk heb ik een directe lijn met Netgear.
Gisteren middag gevraagd en vanochtend was deze weg.
De firmware staat nog wel op de website van Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb vandaag de WNDR3700v2 gekocht. Had een een nieuwe router nodig. Ben op deze gevallen :)
Ik was nog niet bekend met dit model. Maar ik ga er nu verder met instellen, eerste indruk is goed.

PS: En ik zie dat ik nu precies ook de v2 in huis heb. Was me er helemaal niet van bewust. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Ik heb net de nieuwe Arokh OpenWRT build r24999 op mijn WNDR3700 gezet en kom wireless op deze resultaten:

Arokh r24999, 2,4Ghz, Channel 8, 40Mhz below.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
NETIO - Network Throughput Benchmark, Version 1.31
(C) 1997-2010 Kai Uwe Rommel

TCP connection established.
Packet size  1k bytes:  9828.80 KByte/s Tx,  9658.03 KByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  9671.04 KByte/s Tx,  9484.16 KByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  9920.10 KByte/s Tx,  9099.72 KByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  9788.81 KByte/s Tx,  9146.07 KByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  9711.51 KByte/s Tx,  8607.78 KByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  9834.90 KByte/s Tx,  9506.34 KByte/s Rx.
Done.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gisteren ook geprobeerd 24999 te compileren maar er dook een foutmelding op, en ik heb niet de moeite gedaan om te debuggen. Ziet er niet slecht uit qua snelheden, misschien moet ik toch maar effe die fout fiksen en compileren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 00:32
Ricall schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:51:
Ik heb vandaag de WNDR3700v2 gekocht. Had een een nieuwe router nodig. Ben op deze gevallen :)
Ik was nog niet bekend met dit model. Maar ik ga er nu verder met instellen, eerste indruk is goed.

PS: En ik zie dat ik nu precies ook de v2 in huis heb. Was me er helemaal niet van bewust. 8)
Waar heb je deze besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 23:07
4.68 staat hier er weer op :) hopen dat irc nu weer stabiel blijft.

Nu wachten op de .100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 00:12
Heb een paar dagen geleden 3 nieuwe WNDR3700's binnengekregen met typenummer 02R1. Neem aan dat dat versie 2 is? Ik heb ze besteld bij Misco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Rayures schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:24:
Ik heb net de nieuwe Arokh OpenWRT build r24999 op mijn WNDR3700 gezet
Ik heb openwrt van arokh ook maar weer eens geprobeerd. Het bevalt goed.

De wifi-speeds zijn ongeveer 2/3 van wat ik met stock haalde. Best acceptabel.

Wel een wat lastigere interface natuurlijk. Simpele dingen als wel of niet reageren op pings van internet, daar is geen standaard vinkje voor. Dat moet via een firewall-rule.

Port-forwards was ook geen aparte tab oid voor, wat je misschien wel verwacht. Dit moet ook bij de firewall.

De ingebouwde torrent-client starten? Geen idee nog? Via ssh en dan naar /usr/bin en dan ctorrent-commando + argumenten gebruiken? Is daar echt geen simpelere manier voor? :)
Poltergeist schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:40:
Heb een paar dagen geleden 3 nieuwe WNDR3700's binnengekregen met typenummer 02R1. Neem aan dat dat versie 2 is? Ik heb ze besteld bij Misco.
Nee. Als het het typenummer zegt niks over of het V1 of V2 is. Als het V2 heb je een firmware in een hele andere range. 1.0.0.6 ofzo. En het zal vast expliciet op de doos staan.

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 15-01-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

oeps

[ Voor 95% gewijzigd door woekele op 15-01-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als je een V2 versie hebt, dan staat het niet op de doos maar op de router zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Resultaten met OpenWrt Backfire r24999 hier:

$ iperf -c zeus
[  3] local 10.0.0.5 port 58761 connected with 10.0.0.1 port 5001
[  3]  0.0-10.0 sec  52.5 MBytes  43.9 Mbits/sec

Prestaties lijken hier iets zwakker dan 10.03.1-rc4 in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 16-01-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
robert22nh schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:50:
[...]

Waar heb je deze besteld dan?
informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ricall schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:51:

Waar zie je dat aan dat je de V2 hebt ?
Waar heb je deze gekocht ?

edit: ik weet niet of ik blij moet worden van de v2 (zie netgear forum)

[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 17-01-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WNDR3700 met firmwareversie 1.0.4.68. Ik merk dat mijn apparatuur steeds een nieuw ip-adres krijgt als deze zich aanmeldt bij de DHCP-server. De ip-adressen worden steeds 'hoger', dus waar het begon bij 192.168.1.2 zit het nu al op 192.168.1.54. Eerder gebruikte ip-adressen worden niet meer uitgedeeld. Met mijn Airport Extreme en Draytek router kregen de apparaten honderd jaar lang hetzelfde adres als ze niet langer dan een week uitstonden.

Het is geen ramp, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat het zo gaat. Statische ip-adressen toevoegen vind ik teveel werk. Het probleem doet zich voor met zowel bedrade als draadloze apparatuur, op zowel mijn iMac, iPhone als Windows7-netbook. Het lijkt dus echt aan de kant van de router te liggen. Hebben meer mensen dit verschijnsel met de DHCP-server? En is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Je kan dus nergens zien of het de v2 versie is? Ik wil ook deze router kopen maar als ik hem bestel bij een van de pricewatch sites, weet ik dus niet of het de v2 versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De v2 is momenteel alleen maar slechter dan de v1. Voor de v2 is maar 1 firmware beschikbaar en die is rete-buggy. Voor de v1 is er tenminste nog de oude .68-firmware, waar nog redelijk mee te werken valt. En je kan er tenminste Openwrt/dd-wrt op zetten.

@Racetows: inderdaad slechte implementatie van de dhcp-server in de wndr3700. Als je je lan-verbinding 1 seconde verbreekt en dan weer aansluit, krijg je een ander ip. Als een apparaat hetzelfde mac heeft, moet hij gewoon weer hetzelfde ip krijgen als hij binnen X seconden weer verbindt lijkt me.

Je kan in de webinterface wel ip adres reservations toevoegen, dan krijg je apparaat wel telkens hetzelfde ip. Maar daarmee heb ik weer last van een bug dat windows 7 heel lang op "Identifying..." blijft hangen als ik verbind.

[ Voor 59% gewijzigd door woekele op 17-01-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het is blijkbaar toch moeilijk... Je kunt dus op de doos NIET zien of je een v2 versie hebt. Dan zie je pas als je de router uit de doos haalt en op de achterzijde kijkt daar staat dan WNDR3700v2.

Maar ik zie het probleem niet, dus omdat de alternatieve firmware voor de 16MB flash van de v2 nog niet beschikbaar is wilt niemand een v2 versie :?
woekele schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:48:
De v2 is momenteel alleen maar slechter dan de v1. Voor de v2 is maar 1 firmware beschikbaar en die is rete-buggy. Voor de v1 is er tenminste nog de oude .68-firmware, waar nog redelijk mee te werken valt.
Is dit op basis van eigen ervaring of omdat een paar mensen op een forum roepen dat de v2 waardeloos is? Hier geen enkel probleem met de v2, mega stabiel en mijn 122Mbit/s met Ziggo haal ik met gemak :)

[ Voor 42% gewijzigd door Apoca op 17-01-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Was gebaseerd op mensen op forum. Maar sommige mensen riepen daar ook dat 1.0.6.98 fantastisch was, terwijl het wat mij betreft de slechtste firmware ooit is :P (wel uit eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 09:36
Wanneer komt nou de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

turkeyhakan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:28:
Wanneer komt nou de nieuwe firmware?
Als ie klaar is. En geen dag later!

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 17-01-2011 16:37 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:48:
@Racetows: inderdaad slechte implementatie van de dhcp-server in de wndr3700. Als je je lan-verbinding 1 seconde verbreekt en dan weer aansluit, krijg je een ander ip. Als een apparaat hetzelfde mac heeft, moet hij gewoon weer hetzelfde ip krijgen als hij binnen X seconden weer verbindt lijkt me.
Dat was inderdaad mijn idee ook.
Je kan in de webinterface wel ip adres reservations toevoegen, dan krijg je apparaat wel telkens hetzelfde ip. Maar daarmee heb ik weer last van een bug dat windows 7 heel lang op "Identifying..." blijft hangen als ik verbind.
Klopt. Maar zoals ik al vermeldde vind ik statische ip-adressen toevoegen teveel moeite en zou het in principe ook niet nodig zijn, waardoor ik er principieel geen zin in heb ;) Maargoed, kennelijk is er geen andere oplossing dan toch maar handmatig die reservations toe te voegen. Jammer, voor zo'n router die vrijwel in elke review wordt bejubeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

de term 'statische' ip-adressen is beetje verwarrend voor mij :P statische ip-adressen bedoelt men meestal mee dat je het vast instelt op de client. maar goed, inderdaad jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Netio-pakketje voor OpenWrt in mekaar geflanst, hier de resultaten met r24999 dus, kanaal 48 HT40-:

$ netio -t zeus

Packet size  1k bytes:  4767.17 KByte/s Tx,  12.07 MByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  5089.33 KByte/s Tx,  13.05 MByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  5103.33 KByte/s Tx,  12.17 MByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  4633.33 KByte/s Tx,  12.99 MByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  4473.20 KByte/s Tx,  12.27 MByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  5562.30 KByte/s Tx,  11.30 MByte/s Rx.
Done.

Best wel vaag, Rx is enorm hoog (90+ Mbps!), Tx is nog niet eens de helft daarvan :?.

Kanaal 161 (US), HT40+:

$ netio -t zeus

Packet size  1k bytes:  4840.83 KByte/s Tx,  10.18 MByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  4835.33 KByte/s Tx,  10.15 MByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  4857.33 KByte/s Tx,  10.16 MByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  4854.27 KByte/s Tx,  10.24 MByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  4858.67 KByte/s Tx,  10.12 MByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  4847.85 KByte/s Tx,  9.96 MByte/s Rx.
Done.

Kanaal 44, HT40+:

$ netio -t zeus

Packet size  1k bytes:  5367.67 KByte/s Tx,  11.13 MByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  5478.33 KByte/s Tx,  12.15 MByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  5712.00 KByte/s Tx,  12.17 MByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  5337.33 KByte/s Tx,  12.83 MByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  5520.00 KByte/s Tx,  13.11 MByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  5391.84 KByte/s Tx,  12.05 MByte/s Rx.
Done.

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 17-01-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
wow, dat is netjes hey... net even snel r25018 erop gezet en kom dan 5Ghz, 48-
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Packet size  1k bytes:  9768.33 KByte/s Tx,  10.94 MByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  9830.87 KByte/s Tx,  10.42 MByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  9720.59 KByte/s Tx,  9934.43 KByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  8839.68 KByte/s Tx,  9401.94 KByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  8934.55 KByte/s Tx,  9469.26 KByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  8965.51 KByte/s Tx,  9229.47 KByte/s Rx.
Done.

iets minder rap, maar wel op Tx en Rx meer dezelfde snelheden....

[ Voor 5% gewijzigd door Rayures op 17-01-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zal even checken of er commits voor ath9k zijn tussen r24999 en jouw checkout. Dat verschil in snelheid intrigeert me wel.

Ik neem aan dat je de netio server niet op de router draait (ik heb zelf een pakketje moeten maken voor OpenWrt)? Zoneen, waarop dan wel? Ik draai de server op de router. Kan je es testen met netio op de router?

Pakketje voor OpenWrt kan je hier vinden:

http://ompldr.org/vNzE3OQ

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 17-01-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Er zijn een paar stability commits geweest, geen grote aanpassingen
https://dev.openwrt.org/log/trunk/package/mac80211

Ik draai netio op mijn server, gigabit aangesloten....

Heb even je package op de router gezet, en een bench gedaan op 5Ghz
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(C) 1997-2008 Kai Uwe Rommel

Packet size  1k bytes:  5890.58 KByte/s Tx,  5789.05 KByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  5679.08 KByte/s Tx,  5602.27 KByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  5803.17 KByte/s Tx,  6954.45 KByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  5713.74 KByte/s Tx,  7632.67 KByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  5797.95 KByte/s Tx,  8485.38 KByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  5705.56 KByte/s Tx,  9065.36 KByte/s Rx.
Done.

en op 2.4 Ghz
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Packet size  1k bytes:  5975.36 KByte/s Tx,  6975.51 KByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  5968.70 KByte/s Tx,  7256.52 KByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  5899.12 KByte/s Tx,  8468.03 KByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  5903.41 KByte/s Tx,  9204.72 KByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  5913.70 KByte/s Tx,  9406.32 KByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  5669.88 KByte/s Tx,  10.08 MByte/s Rx.
Done.

best beroerd als ik mijn server vergelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Rayures op 17-01-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je draait trunk of de backfire branch? Ik gebruik de backfire branch.

r25009 heeft ath9k commits, ik ga maar es opnieuw compileren en testen denk ik zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 17-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
trunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb dd-wrt een nieuwe update gegeven, ik heb de laatste .bin ge-upload, heel erg lang gewacht en.... niks.

De router doet weinig meer, het licht veranderd van amber naar groen knipperend. Als ik een utp-kabel er in stop dan zie ik wel dat dat lampje ook gaat branden. Verder geen verkeer mogelijk.

* Tukk gaat zoeken wat er mis kan zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
jobr schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:47:
[...]

Waar zie je dat aan dat je de V2 hebt ?
Waar heb je deze gekocht ?

edit: ik weet niet of ik blij moet worden van de v2 (zie netgear forum)
Wat Apoca ook aangeeft, je ziet het aan de achterkant van de Router. En ik zie het tijdens het aanmelden van de Router.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricall op 17-01-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58

Zorian

What the fox?

Ik heb deze router aangeschaft voor zowel mijzelf als mijn pa. We zijn er beiden zeer tevreden over. :)
In principe werkt dit ding out-of-the-box. Oftewel inprikken en gaan, meteen internet.
Uiteraard is draadloos nog onbeveiligd enzo, dus wel even instellen. Ook dit was zeer snel gepiept, heb nog nooit zo'n vlotte router gezien. :) Hij lijkt ook erg stabiel. Waar de meeste routers het benauwd krijgen als je een lading torrents openkrikt wordt de WNDR3700 nog niet eens lichtjes warm.

Ik heb tevens DD-WRT er op geprobeerd, maar deze is me uiteindelijk niet bevallen. De stock FW had meer opties en leek stabieler. (Versie 1.0.6.98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Rayures, ik heb even getest met dezelfde opstelling als jou:

$ netio -t arethusa

Packet size  1k bytes:  11.79 MByte/s Tx,  12.64 MByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  11.25 MByte/s Tx,  14.70 MByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  10.86 MByte/s Tx,  11.85 MByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  10.01 MByte/s Tx,  14.87 MByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  9848.00 KByte/s Tx,  14.73 MByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  10.36 MByte/s Tx,  14.92 MByte/s Rx.
Done.

Netio server op een gigabit client, netio client op 802.11n client.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 18-01-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Stock meer opties als dd-wrt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

^Ja, vroeg ik mij ook al af. 8)7

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:55:
Ik heb een WNDR3700 met firmwareversie 1.0.4.68. Ik merk dat mijn apparatuur steeds een nieuw ip-adres krijgt als deze zich aanmeldt bij de DHCP-server. De ip-adressen worden steeds 'hoger', dus waar het begon bij 192.168.1.2 zit het nu al op 192.168.1.54. Eerder gebruikte ip-adressen worden niet meer uitgedeeld. Met mijn Airport Extreme en Draytek router kregen de apparaten honderd jaar lang hetzelfde adres als ze niet langer dan een week uitstonden.
Om hier nog even op terug te komen... als je openwrt gebruikt op de 3700 krijgen apparaten gewoon weer hetzelfde ip als je de netwerkkabel er even uittrekt en er weer in doet, ook zonder dhcp-reservations.

Het is dus gewoon een fout van de dhcp-server in de netgear-firmware waardoor je telkens een nieuw ip krijgt. Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als alle 255 ip's gebruikt zijn.... begint hij dan toch weer opnieuw? Of crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpad
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-06 16:28
Indien gewenst is het ook mogelijk een vast IP-adres toe te wijzen aan een mac adres (via optie Address Reservation)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vind de firmwares voor de WNDR3700 echt slecht. Niet alleen de interface, de functionaliteit die per versie verschilt, maar ook de stabiliteit waar je nooit van uit kan gaan bij een upgrade. Hoop echt dat .100 beter wordt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Best dat je kritiek levert, maar onderbouw het dan ook eens. Die acht ofzo posts van jou gaan er 4 over DD-WRT, 1 over een bad flash en de rest :? . Uit je post maak ik uit dat je welgeteld 1 maand DD-WRT hebt gedraaid van de 7 weken dat je de router hebt. Ik ben wel benieuwd wat er dan zo instabiel is bij jou. DHCP reservations kunnen bij mij wat sneller. En ik had graag PAT maar goed. Dat wist ik van tevoren ook wel. De laatste firmware geeft disconnects, maar wie zegt dan dat je moet upgraden? die firmware kan beter, maa rom nou te zeggen dat ze allemaal kont zuigen, dan heb je imho je huiswerk niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:55:
Ik heb een WNDR3700 met firmwareversie 1.0.4.68. Ik merk dat mijn apparatuur steeds een nieuw ip-adres krijgt als deze zich aanmeldt bij de DHCP-server.
[knip]
Ik heb hem ook net nieuw en net even getest, maar ik heb geen last van dat probleem, maakt niet hoe vaak ik met laptop of iphone connect hij blijft het zelfde ip adres houden.
Ik had liever zelf de 16mb flash versie gehad, zodat ik er later wat meer zooi op zou kunnen zetten. Heb altijd een wrt54gs gehad. Maar wilde niet nog langer wachten op een nieuwe router. Dus neem hier genoegen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb je geen
A: vast ip ingesteld op je clients?
B: geen dhcp-reservations gezet in de web-interface van de router?
C: andere firmware dan 1.0.4.68?

En hoe connect je opnieuw dan? Ik doe het door kabel eruit/erin en/of netwerkkaart (of wifi) uit/aanzetten.

En welk OS draai je op je laptop? Met windows 7 heb ik namelijk ook dat hij elke keer een ip hoger geeft namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 18-01-2011 22:57 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste